
Üzemanyagellátás
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
A MOFAKER-es tűvel legfeljebb varrni tudsz, de még arra se igazán jó... ez a karbi se volt egy főnyeremény
ha jó a gyári csak zörög, tedd vissza azt.

- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Ok. megnéztem de ez rajtam nem segített. Még azt megpróbálom, hogy a MOFAKER- től rendelek egy szerintük hozzá való tűt és azt az alkatrész - nem tudom a nevét - amiben a súber mozog föl - le. Mert az a röhej és a szerencsém is, hogy a régi eredeti karbival marha jól működik miközben kicsit zörög az új meg úgy sz. ahogy van. Érdekelt volna, hogy ha valakinek ilyen karbicseke van hogyan működik.
Ez tavaly nyáron sokszereplős téma volt, ugyanitt lapozz vissza júniusig pár oldalt és sokkal többet fogsz tudni karbi témában.[/quote]
Ez tavaly nyáron sokszereplős téma volt, ugyanitt lapozz vissza júniusig pár oldalt és sokkal többet fogsz tudni karbi témában.[/quote]
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Bocsi én írtam el valóban 24N2 a tip.
uote="aronpfabian"]
uote="aronpfabian"]
24N2 kéne legyen. Gondolom kínai utángyártott, ha lehagytak róla egy számot a típusból. Az pedig a tudomány jelen állása szerint sosem lesz jó...[/quote]popitty írta:
Sziasztok!
Ismeri- e valaki a 242N tipusú karburátort ( ETZ 125/150 ) és esetleg ránézve a fotóra meg tudná-es mondani, hogy jó lehet-e ez a suber. Szeretnék új karbit tenni a mocimra de az a gondom, hogy bár minden jónak tünik mégis rengeteg naftát ad a hengerbe annyira, hogy a motor tarakírozva jár. Cserélgettem a főfúvókát, mm pontosan beállítottam az üzag. szintet, elenőriztam,a szívató dugattyúját zár-e rendesen, minden ok csak jó. Már csak a subertű lehet a hibás. Ezért kérdezem felismeri valaki kép alapján?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
24N2 kéne legyen. Gondolom kínai utángyártott, ha lehagytak róla egy számot a típusból. Az pedig a tudomány jelen állása szerint sosem lesz jó...popitty írta:
Sziasztok!
Ismeri- e valaki a 242N tipusú karburátort ( ETZ 125/150 ) és esetleg ránézve a fotóra meg tudná-es mondani, hogy jó lehet-e ez a suber. Szeretnék új karbit tenni a mocimra de az a gondom, hogy bár minden jónak tünik mégis rengeteg naftát ad a hengerbe annyira, hogy a motor tarakírozva jár. Cserélgettem a főfúvókát, mm pontosan beállítottam az üzag. szintet, elenőriztam,a szívató dugattyúját zár-e rendesen, minden ok csak jó. Már csak a subertű lehet a hibás. Ezért kérdezem felismeri valaki kép alapján?
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Ez tavaly nyáron sokszereplős téma volt, ugyanitt lapozz vissza júniusig pár oldalt és sokkal többet fogsz tudni karbi témában.popitty írta:
Sziasztok!
Ismeri- e valaki a 242N tipusú karburátort ( ETZ 125/150 ) és esetleg ránézve a fotóra meg tudná-es mondani, hogy jó lehet-e ez a suber. Szeretnék új karbit tenni a mocimra de az a gondom, hogy bár minden jónak tünik mégis rengeteg naftát ad a hengerbe annyira, hogy a motor tarakírozva jár. Cserélgettem a főfúvókát, mm pontosan beállítottam az üzag. szintet, elenőriztam,a szívató dugattyúját zár-e rendesen, minden ok csak jó. Már csak a subertű lehet a hibás. Ezért kérdezem felismeri valaki kép alapján?
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás

Sziasztok!
Ismeri- e valaki a 242N tipusú karburátort ( ETZ 125/150 ) és esetleg ránézve a fotóra meg tudná-es mondani, hogy jó lehet-e ez a suber. Szeretnék új karbit tenni a mocimra de az a gondom, hogy bár minden jónak tünik mégis rengeteg naftát ad a hengerbe annyira, hogy a motor tarakírozva jár. Cserélgettem a főfúvókát, mm pontosan beállítottam az üzag. szintet, elenőriztam,a szívató dugattyúját zár-e rendesen, minden ok csak jó. Már csak a subertű lehet a hibás. Ezért kérdezem felismeri valaki kép alapján?
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Nyáron felesleges lenne, mert úgysincs ideje megromlani, a kompresszió tűrés miatt pedig nem indokolt a 100-as, de akkor is csak OMV. Ja és a keverten című kérdésre: a kétüteműekben is tiszta benzin van télen és csak tavasszal kapnak hozzá olajat.szketo írta: 100-ast használsz keverten is? Akarom mondani, üzem szerűen?
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Válasz az elektromos topikba adok..szketo írta:Szia kupi!
Osztom a véleményed,valóban fel-fel villan a töltés jelző ,és vajuk be, a 6 V ,egy kissé gyengécske,és mikor tervezték,még nem volt törvényszerű a nappali világítás..Az is tény hogy néha nem árt egy kis friss üzemanyag a hengerbe,már ha csak spontán a hűtésre gondolva is.
Peregyesemmel én is folyamatosan küzdök,ám most beszereltem egy Bambi által kapott elektronikus fesz.szabot. Jelenleg alapjáraton,fordulaton közép állványon próbálva,sokkal jobbnak bizonyul a fekete magyar elektronikustól.
Fő próba,ha jobb lesz az idő ,és élesben,menet közben tesztelhetem.![]()
Viszont az említett ,,feltételezem szerint,,,zselés akkuról teszel említést,,, erősen gondolkodom a savas akku lecserélésén. Már többen is említették motoros barátaim,mikor együtt motorozunk,napsütésben, alig alig-észlelhető az irányjelző működése. 12 V-ra nem alakíthatom át mivel OT-s Ennek okán nincs is napi szinten használva.Talán havonta megyek néhány km-t.
Így küzdök,a lehetőségeimhez mérten miként tehetném maximálisan jobbá,és maximálisan kihasználva a 6 v,JÓTÉKONY HATÁSÁT.![]()
![]()
Bocsánatot kérek,tudom ez nem az elektronika topi.![]()
Szóval,köszi szépen kupi!![]()
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Üzemanyagellátás
Szia kupi!
Osztom a véleményed,valóban fel-fel villan a töltés jelző ,és vajuk be, a 6 V ,egy kissé gyengécske,és mikor tervezték,
még nem volt törvényszerű a nappali világítás..Az is tény hogy néha nem árt egy kis friss üzemanyag a hengerbe,már ha csak spontán a hűtésre gondolva is.
Peregyesemmel én is folyamatosan küzdök,ám most beszereltem egy Bambi által kapott elektronikus fesz.szabot. Jelenleg alapjáraton,fordulaton közép állványon próbálva,sokkal jobbnak bizonyul a fekete magyar elektronikustól.
Fő próba,ha jobb lesz az idő ,és élesben,menet közben tesztelhetem.
Viszont az említett ,,feltételezem szerint,,,zselés akkuról teszel említést,,, erősen gondolkodom a savas akku lecserélésén. Már többen is említették motoros barátaim,mikor együtt motorozunk,napsütésben, alig alig-észlelhető az irányjelző működése. 12 V-ra nem alakíthatom át mivel OT-s Ennek okán nincs is napi szinten használva.Talán havonta megyek néhány km-t.
Így küzdök,a lehetőségeimhez mérten miként tehetném maximálisan jobbá,és maximálisan kihasználva a 6 v,JÓTÉKONY HATÁSÁT.
Bocsánatot kérek,tudom ez nem az elektronika topi.
Szóval,köszi szépen kupi!

Osztom a véleményed,valóban fel-fel villan a töltés jelző ,és vajuk be, a 6 V ,egy kissé gyengécske,és mikor tervezték,


Fő próba,ha jobb lesz az idő ,és élesben,menet közben tesztelhetem.

Viszont az említett ,,feltételezem szerint,,,zselés akkuról teszel említést,,, erősen gondolkodom a savas akku lecserélésén. Már többen is említették motoros barátaim,mikor együtt motorozunk,napsütésben, alig alig-észlelhető az irányjelző működése. 12 V-ra nem alakíthatom át mivel OT-s Ennek okán nincs is napi szinten használva.Talán havonta megyek néhány km-t.
Így küzdök,a lehetőségeimhez mérten miként tehetném maximálisan jobbá,és maximálisan kihasználva a 6 v,JÓTÉKONY HATÁSÁT.


Bocsánatot kérek,tudom ez nem az elektronika topi.

Szóval,köszi szépen kupi!


,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Szia ezekbe a dolgokba egyetértek veled,azt viszont saját és néhány motoros tapasztalatából tudom főleg a TS típusnál nem csak azért játszanak a gázzal mert nincs alap járat(az utolsó szériás kis Ts már ETZ féle karbival van gyárilag szerelve ezen nagyon finom alapjárat állítható)viszont a töltés lámpa sajnos be be pislog 800-1100 között és mivel akinek gyenge savas aksija van az könnyen megszívhatja(régen sokszor jártam én is így).Nekem mióta riasztó"aksim van az meg atomerőmű alapjáraton is elketyeg lámpával akár 10 percet is gond nélkül de a megszokás néha rá rá húzok.szketo írta:Athem!
Szia! Köszönöm hozzászólásod.Pontosan ezért igyekeztem valami,,hogy is mondjam,,
használható,lehetőséghez mérten hiteles videót , készíteni. Engem nagyon zavart az a szituáció,amikor legyen az bármilyen MZ ,de, legfőképp 125-vagy 150-es és hallom azt hogy megállást követően,motoros társam,küzd a járgánya,,bocsánat!!! MOTORJA... életben tartásáért .Jaj csak pont a piros lámpát követően a zöldre váltásnál le ne álljon a gépem. Vagy a piros időtartama alatt szorgalmazza a gáz tolattyú fel-le mozgását ,így biztosítva a tovább indulás lehetőségét.
Nem mondom,megoldásnak az is megoldás,de, miért is ne engedjem el a kormány markolatát,így pihentetve kicsit a kezeim. A gép,meg rá ér addig pöfögni?! Nem!?
![]()
![]()
![]()
Persze nem vagyunk egyformák, és nem mindenki tesz így..Ez teljességgel rendbe van. Azokra gondoltam első sorban, akik már több ideje küzdenek hasonló problémával, és nem szertnék állandóan a gáz markolaton mint egy kontrolálva, az üzemi állapot fent tartását. Ám,már van nagyszerű ettől jobb megoldás,..például, a már modernebb ETZ-150,,125 karburátor felszerelése,stb,stb.
Egyébként a kis MZ már nincs meg,helyette van a 250-es ETZ. De, nagyon szerettem ezt a kis motor is!![]()
Üdv:
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Üzemanyagellátás
Athem!
Szia! Köszönöm hozzászólásod.
Pontosan ezért igyekeztem valami,,hogy is mondjam,,
használható,lehetőséghez mérten hiteles videót , készíteni. Engem nagyon zavart az a szituáció,amikor legyen az bármilyen MZ ,de, legfőképp 125-vagy 150-es és hallom azt hogy megállást követően,motoros társam,küzd a járgánya,,bocsánat!!! MOTORJA... életben tartásáért .Jaj csak pont a piros lámpát követően a zöldre váltásnál le ne álljon a gépem. Vagy a piros időtartama alatt szorgalmazza a gáz tolattyú fel-le mozgását ,így biztosítva a tovább indulás lehetőségét.
Nem mondom,megoldásnak az is megoldás,
de, miért is ne engedjem el a kormány markolatát,így pihentetve kicsit a kezeim. A gép,meg rá ér addig pöfögni?! Nem!?
Persze nem vagyunk egyformák, és nem mindenki tesz így..Ez teljességgel rendbe van. Azokra gondoltam első sorban, akik már több ideje küzdenek hasonló problémával, és nem szertnék állandóan a gáz markolaton mint egy kontrolálva, az üzemi állapot fent tartását. Ám,már van nagyszerű ettől jobb megoldás,..például, a már modernebb ETZ-150,,125 karburátor felszerelése,stb,stb.
Egyébként a kis MZ már nincs meg,helyette van a 250-es ETZ. De, nagyon szerettem ezt a kis motor is!
Üdv:
Szia! Köszönöm hozzászólásod.


Nem mondom,megoldásnak az is megoldás,




Persze nem vagyunk egyformák, és nem mindenki tesz így..Ez teljességgel rendbe van. Azokra gondoltam első sorban, akik már több ideje küzdenek hasonló problémával, és nem szertnék állandóan a gáz markolaton mint egy kontrolálva, az üzemi állapot fent tartását. Ám,már van nagyszerű ettől jobb megoldás,..például, a már modernebb ETZ-150,,125 karburátor felszerelése,stb,stb.
Egyébként a kis MZ már nincs meg,helyette van a 250-es ETZ. De, nagyon szerettem ezt a kis motor is!

Üdv:

,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Üzemanyagellátás
Szimpatikus a motor is, nem csak maga a videó tartalma. Egyébként ritkán lehet hallani ilyen jól muzsikáló motort... (részemről)
szketo írta:Sziasztok!
Nem éppen hideg indításról van szó a videón,,.de, jó beállított karburátornál véleményem szerint ,,normális dolog sőt,!!!,kell is a szívató használata..Minden kép. Az sem idegen dolog ha motor járatása során főként nagyobb hidegben ,,szükséges a szívató használata hosszabb ideig is..Természetesen sok függ a motor állapotától,a karburátor beállításától,Szerény véleményem szerint ez teljesen rendben van..Hiszen a hideg hengerfalon lecsapódik a benzin,így nem jut elég mennyiség a szükséges égéshez.
Karburátor beállításához sem értek profi módon.Ez,csupán saját tapasztalatom.
Tehát, semmi nagyképűség,csak én úgy véltem, ez a beállítás így jó. Nyugodtan cáfoljatok meg ha hülyeséget írtam.,legfeljebb én is tanulok még valamit..gyertya képem is szép őzbarna volt. Hidegben 2-3 rúgás gyújtás nélkül szívatóval,majd gyújtás, és egy rúgásra már indult is.Melegebb időben elengedő volt az is ha csak 1-szívató indítás volt..Sok függ attól miként van beállítva a karburátor.
https://www.youtube.com/watch?v=rbxl_iVPQZ8
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Nem éppen hideg indításról van szó a videón,,.de, jó beállított karburátornál véleményem szerint ,,normális dolog sőt,!!!,kell is a szívató használata..Minden kép. Az sem idegen dolog ha motor járatása során főként nagyobb hidegben ,,szükséges a szívató használata hosszabb ideig is..Természetesen sok függ a motor állapotától,a karburátor beállításától,Szerény véleményem szerint ez teljesen rendben van..Hiszen a hideg hengerfalon lecsapódik a benzin,így nem jut elég mennyiség a szükséges égéshez.
Karburátor beállításához sem értek profi módon.Ez,csupán saját tapasztalatom.
Tehát, semmi nagyképűség
,csak én úgy véltem, ez a beállítás így jó. Nyugodtan cáfoljatok meg ha hülyeséget írtam.,legfeljebb én is tanulok még valamit..gyertya képem is szép őzbarna volt. Hidegben 2-3 rúgás gyújtás nélkül szívatóval,majd gyújtás, és egy rúgásra már indult is.Melegebb időben elengedő volt az is ha csak 1-szívató indítás volt..Sok függ attól miként van beállítva a karburátor.
https://www.youtube.com/watch?v=rbxl_iVPQZ8
Nem éppen hideg indításról van szó a videón,,.de, jó beállított karburátornál véleményem szerint ,,normális dolog sőt,!!!,kell is a szívató használata..Minden kép. Az sem idegen dolog ha motor járatása során főként nagyobb hidegben ,,szükséges a szívató használata hosszabb ideig is..Természetesen sok függ a motor állapotától,a karburátor beállításától,Szerény véleményem szerint ez teljesen rendben van..Hiszen a hideg hengerfalon lecsapódik a benzin,így nem jut elég mennyiség a szükséges égéshez.
Karburátor beállításához sem értek profi módon.Ez,csupán saját tapasztalatom.
Tehát, semmi nagyképűség

https://www.youtube.com/watch?v=rbxl_iVPQZ8
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Lehet tiszta benzin van benne akkor meg nem fűstől(tréfának szánom bár hallottam olyant aki meg is csinálta mert szerinte télen az olaj...),bár nincs két egyforma motor pl az enyém (TS125)kicsit füstöl hidegen és melegen is de pl az 1990 kissuberes karbis simsonom az még hidegen is éppen enged minimális kékséget.
Sajnos ezt nem tudom megmagyarázni sok embernek nincs két egyforma ember és motor se,mindegyik picit máshogy működik.
Sajnos ezt nem tudom megmagyarázni sok embernek nincs két egyforma ember és motor se,mindegyik picit máshogy működik.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Én a füstöt hiányoltam!
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 491
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Üzemanyagellátás
zsakfos írta:Sokadik rúgásra indul???????kovacssan88 írta:Helló azt szeretném megtudni normális dolog az,hogy reggel csak sokadik rúgásra indul a paripa és beindulás után is csak rajtahagyott szívatóval hajlandó menni egy pár percig.Majd megy rendesen de ha leállítom kb 15 perc és csak szívatóval indul újra.Mi lehet a baj?Gyújtás vagy ki kell puceválni a karburátort?
Ezt nézd meg!
Hideg indítás,vagy hidegen indítás? Nem mindegy! (Honnan tudjuk,hogy valóban hideg volt-e az a motor?)
Amatőr,... a rádióamatőr
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 491
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Üzemanyagellátás
Ha szivatóval van leállítva,akkor gyanítom könnyebben indulnának a gépek! Az esti leállítást én nyáron is így végzem. Télen kimondottan hasznos lehet.
Amatőr,... a rádióamatőr
-
- biciklis
- Hozzászólások: 34
- Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
- MZ-d típusa: mz
Re: Üzemanyagellátás
Szép hangja van de ez is csak a harmadikra indult,az enyém az ötödikre szokott ha ráhúzom a szivatgatót.Van egy barátom neki nem 125 hanem 250-ven van neki csak kb a tizedikre indul akkor gondolom a mieinkkel nincsen baj?Azt még nem tudom menyit megy mivel csak a hónap végén megy vizsgára de gondolom 140 ami az órába van azt tudnia kel,ha nem megy annyit akkor van valami baj vele?zsakfos írta:Sokadik rúgásra indul???????kovacssan88 írta:Helló azt szeretném megtudni normális dolog az,hogy reggel csak sokadik rúgásra indul a paripa és beindulás után is csak rajtahagyott szívatóval hajlandó menni egy pár percig.Majd megy rendesen de ha leállítom kb 15 perc és csak szívatóval indul újra.Mi lehet a baj?Gyújtás vagy ki kell puceválni a karburátort?
Ezt nézd meg!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Sokadik rúgásra indul???????kovacssan88 írta:Helló azt szeretném megtudni normális dolog az,hogy reggel csak sokadik rúgásra indul a paripa és beindulás után is csak rajtahagyott szívatóval hajlandó menni egy pár percig.Majd megy rendesen de ha leállítom kb 15 perc és csak szívatóval indul újra.Mi lehet a baj?Gyújtás vagy ki kell puceválni a karburátort?
Ezt nézd meg!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Sanyi meg ne tudjam,hogy bele piszkálsz a karburátorba ha jó! Garancia veszik. Nem kell emelgetni semmit ha indul szépen jár menni kell vele.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- biciklis
- Hozzászólások: 34
- Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
- MZ-d típusa: mz
Re: Üzemanyagellátás
Az enyémen van állító csavar kettő is. TS 125 de az utolsók közül való olyan a kaburátora mind az etzn.
Athem írta:Jogos, de nekem ez nem derült ki a hibaleírásából, milyen motorja van. Köszönöm a korrigálást!aronpfabian írta:ES-eken és kis TS-en igen, mert nincs alapjárati ütközőcsavar a súbernél.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Üzemanyagellátás
Jogos, de nekem ez nem derült ki a hibaleírásából, milyen motorja van. Köszönöm a korrigálást!aronpfabian írta:ES-eken és kis TS-en igen, mert nincs alapjárati ütközőcsavar a súbernél.
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
ES-eken és kis TS-en igen, mert nincs alapjárati ütközőcsavar a súbernél.kovacssan88 írta:Köszönöm a megemelés az a gáz húzásával történik gondolom,köszönöm a válaszokat mindeninek kicsit parás vagyok de már megnyugodtam.Athem írta:Néhányan, ilyenkor megemelik picit az alap járatot...
-
- biciklis
- Hozzászólások: 34
- Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
- MZ-d típusa: mz
Re: Üzemanyagellátás
Kupi
Mesterem a héten megyek bejelenteni majd jelzek,előre is köszönöm a segítséget élni fogok vele.A motor megy ezek szerint hibátlan,bocsánat ezek a jelenségek még számomra ismeretlenek.
Mesterem a héten megyek bejelenteni majd jelzek,előre is köszönöm a segítséget élni fogok vele.A motor megy ezek szerint hibátlan,bocsánat ezek a jelenségek még számomra ismeretlenek.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 34
- Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
- MZ-d típusa: mz
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm a megemelés az a gáz húzásával történik gondolom,köszönöm a válaszokat mindeninek kicsit parás vagyok de már megnyugodtam.
Athem írta:Néhányan, ilyenkor megemelik picit az alap járatot...
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Üzemanyagellátás
Néhányan, ilyenkor megemelik picit az alap járatot...
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Szia Sanya ne parázz az csak víz,méghozzá kondenz" víz a meleg kipufogó gáz találkozik a hideg(jég hideg) kipuf belsejével aztán a levegő páratartalma meg ilyenek...Érted remélem. Az előzőre a kolléga meg mondta a frankót,-10 alatt örülj ha beindul soknak be se röffen viszont ha bemelegítetted akkor kicsit mászkálj is vele mert nem árt ha nem csak alapjáraton mormolja a belsejét.Keress privátba ha meg van a vizsga időpontod,elviszem úfóval" műszakizni nehogy ilyen hidegbe szétfagyaszd magad.kovacssan88 írta:Köszönöm reggel -16 volt itt,akkor nincs baj vele.Még azt szeretném kérdezni az mitől van ha húzok neki egy nagy gázt a kipufgó végéből fröcsög a víz vagy valami ilyesmi,lehet nagyon vizes a benzin? esetleg nem is víz hanem benzin jön belőle?kocsisgab írta:-10-ben ez a normális...Ha plusz10 fokban csinálja ezt, na akkor már nem stimmel valami!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
vagy kondenzvíz!
kovacssan88 írta:Köszönöm reggel -16 volt itt,akkor nincs baj vele.Még azt szeretném kérdezni az mitől van ha húzok neki egy nagy gázt a kipufgó végéből fröcsög a víz vagy valami ilyesmi,lehet nagyon vizes a benzin? esetleg nem is víz hanem benzin jön belőle?kocsisgab írta:-10-ben ez a normális...Ha plusz10 fokban csinálja ezt, na akkor már nem stimmel valami!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 34
- Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
- MZ-d típusa: mz
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm reggel -16 volt itt,akkor nincs baj vele.Még azt szeretném kérdezni az mitől van ha húzok neki egy nagy gázt a kipufgó végéből fröcsög a víz vagy valami ilyesmi,lehet nagyon vizes a benzin? esetleg nem is víz hanem benzin jön belőle?
kocsisgab írta:-10-ben ez a normális...Ha plusz10 fokban csinálja ezt, na akkor már nem stimmel valami!
- kocsisgab
- furik
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
- MZ-d típusa: MZ ETZ125
- Tartózkodási hely: Abaújszántó
Re: Üzemanyagellátás
-10-ben ez a normális...
Ha plusz10 fokban csinálja ezt, na akkor már nem stimmel valami! 


"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!" 

-
- biciklis
- Hozzászólások: 34
- Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
- MZ-d típusa: mz
Re: Üzemanyagellátás
Helló azt szeretném megtudni normális dolog az,hogy reggel csak sokadik rúgásra indul a paripa és beindulás után is csak rajtahagyott szívatóval hajlandó menni egy pár percig.Majd megy rendesen de ha leállítom kb 15 perc és csak szívatóval indul újra.Mi lehet a baj?Gyújtás vagy ki kell puceválni a karburátort?
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Meg pihentebbek is, ha úgy hozza a sors... Vagy a szeszAthem írta:Hú, végig olvasni több mint 4 ezer kommentet... Így is tanul az ember, főleg ha nincs motorja(otthon)...
Am. túrákon is ilyen pihentek vagytok?
Alullról fölfelé van a sorrend!
https://s23.postimg.org/v1r77g3rv/mzclub_benya.png
https://s23.postimg.org/prm8g5jiz/mzclub_benya2.png

MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
A tűsfúvókát is nézd meg felülről, "szeret" oválisra kopni, aztán annyi a gyári értékeknek meg tűprofilnak mert több anyagot enged adott gázállásnál mint kéne!Athem írta:Rendben, köszönöm az infókat! Az Egri esztergályost hívtam karbi perselyezés kapcsán,de sajna most 2 hónapos átfutással vállalná 12E-ért... (plusz infóként írom)
Ha meg találok BING-et jó áron pedig van 40-ért(német) csak ezért gondolkodtam el ezen is...
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Üzemanyagellátás
Rendben, köszönöm az infókat! Az Egri esztergályost hívtam karbi perselyezés kapcsán,de sajna most 2 hónapos átfutással vállalná 12E-ért... (plusz infóként írom)
Ha meg találok BING-et jó áron pedig van 40-ért(német) csak ezért gondolkodtam el ezen is...
Ha meg találok BING-et jó áron pedig van 40-ért(német) csak ezért gondolkodtam el ezen is...
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Jarek Penar próbálta, de azt mondta, a BINGet ajánlja inkább.
Mivel az eredeti BINGet már évek óta nem gyártják és a maradék készletből egy példány többe kerül mint 2 bármilyen más márkás karburátor, ezért inkább a felújítást javaslom. Ha az még akár 30.000-be is kerül, még akkor is csak feleannyit fizettél ki mint egy BINGért...
Amíg "csak" 40.000 volt és nem 60 mint most, még érdemes volt gondolkodni rajta. Viszont mostmár egyértelműen nem éri meg.
Mivel az eredeti BINGet már évek óta nem gyártják és a maradék készletből egy példány többe kerül mint 2 bármilyen más márkás karburátor, ezért inkább a felújítást javaslom. Ha az még akár 30.000-be is kerül, még akkor is csak feleannyit fizettél ki mint egy BINGért...
Amíg "csak" 40.000 volt és nem 60 mint most, még érdemes volt gondolkodni rajta. Viszont mostmár egyértelműen nem éri meg.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Üzemanyagellátás
volt utalás arra, hogy itt is vannak jó karbik, de MZA gyártás...
itt
és itt is van...
Próba, vagy tényleg, csak Bing a preferált jelenleg, mert nem tudni mi a faq van mza táján sem...
itt
és itt is van...
Próba, vagy tényleg, csak Bing a preferált jelenleg, mert nem tudni mi a faq van mza táján sem...
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Magyar reklámja is van, ugyanazt hazudozzák benne mint a németben (keress rá Youtube-n)amatőr írta:Az" mz-a"-nak mekkora német reklámja van!!
Ha megnézed, akkor a Zweirad-Schubert is tele van már kínai utángyártottal, csak ott nem így nevezik vagy nem "német minőségnek" hazudják mint nálunk, hanem Replica*, Replica** és Replica*** minőségi kategóriába sorolják.
A legtöbb csak kétcsillagos...
Egy különbség van: ha használhatatlan, akkor azt a németek mint tudatos vásárlók, visszaviszik és visszakérik az árát. A magyarok minden bizonnyal gazdagabbak mert csak kivételes esetben látni ilyet, a legtöbben kifizetik, tapasztalják hogy sz.r és utána félredobják... EZEN kéne változtatni és akkor itt se lehetne eladni a selejtet. És ez már nem a kereskedőkön múlik... ők csak azt látják hogy viszik és nem hozzák vissza...
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 491
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem nem mindegy,hogy Németbe,vagy kelet eu.-ba rendelik a cuccot! Nyugat eu-ba a "rendeset" küldik(igaz drágábban,de legalább jó) Az" mz-a"-nak mekkora német reklámja van!! Nállunk meg szidják. Ezekszerint valami nem gömbölyű.
Amatőr,... a rádióamatőr
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Én vettem tőlük eredeti Binget, teljesen jó,hibátlan szerkezet.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Üzemanyagellátás
Hiszem, ha làtom.
))
Egyébként. A németektől miért is jó karbit venni? Valaki vett màr, és ha igen mennyire volt jó akár egy bvf amit ott eredetiként forgalmaznak?
Erre nem kaptam kielégítő választ mèg.

Egyébként. A németektől miért is jó karbit venni? Valaki vett màr, és ha igen mennyire volt jó akár egy bvf amit ott eredetiként forgalmaznak?
Erre nem kaptam kielégítő választ mèg.

"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 491
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Üzemanyagellátás
"Azt hiszed,szórakozni járunk mi oda?! ...kemény meló egy ilyen túra!"
- Stephanus -

Amatőr,... a rádióamatőr
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2855
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
dehogy, a túrákon ilyenekre nincs idő...Athem írta:Hú, végig olvasni több mint 4 ezer kommentet... Így is tanul az ember, főleg ha nincs motorja(otthon)...
Am. túrákon is ilyen pihentek vagytok?
Alullról fölfelé van a sorrend!
https://s23.postimg.org/v1r77g3rv/mzclub_benya.png
https://s23.postimg.org/prm8g5jiz/mzclub_benya2.png

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Üzemanyagellátás
A motoron lévő karbimmal már nem akarok foglalkozni, mert van neki "más baja" is.zudori írta:Nem olyan bonyolult!Márton írta:Ez nem lesz egyszerű dolog.
Ismerősömtől vettem egy 24N2-es karbit. A súbernél van kopás ami jól látszik ha belevilágítok lámpával.
Úgy látom ezt érdemes lenne perselyezéssel javítani, de kihez tudok ezzel fordulni? Bambi vállal ilyet?
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Üzemanyagellátás
Hú, végig olvasni több mint 4 ezer kommentet... Így is tanul az ember, főleg ha nincs motorja(otthon)...
Am. túrákon is ilyen pihentek vagytok?
Alullról fölfelé van a sorrend!
https://s23.postimg.org/v1r77g3rv/mzclub_benya.png
https://s23.postimg.org/prm8g5jiz/mzclub_benya2.png
Am. túrákon is ilyen pihentek vagytok?
Alullról fölfelé van a sorrend!
https://s23.postimg.org/v1r77g3rv/mzclub_benya.png
https://s23.postimg.org/prm8g5jiz/mzclub_benya2.png
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Nem olyan bonyolult!Márton írta:Ez nem lesz egyszerű dolog.

Re: Üzemanyagellátás
Ez nem lesz egyszerű dolog. 

- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Bing csak az eredeti a jó, német oldalakon még lehet kapni. Kínait ne vegyél.
Dellorto 14 ezer.
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... L_BING.jpg
Ez az, bár nincs készleten, de mint írtam németországi oldalakon van.
Ez a német.
https://www.zweirad-schubert.de/de/bing ... -etz150-ts
Dellorto 14 ezer.
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... L_BING.jpg
Ez az, bár nincs készleten, de mint írtam németországi oldalakon van.
Ez a német.
https://www.zweirad-schubert.de/de/bing ... -etz150-ts
Re: Üzemanyagellátás
Szia!zudori írta:Én csak a saját tapasztalatomat írom le. A motort egy tajwani replikával vettem, kicsit szívtam vele, de sikerült beállítani, jó lett. Utána vettem egy Binget, nem sokáig volt fent, majd fúrás- faragás-felújítás után kapott egy 28-as Dellorto karburátort. Jól ment, de brutálisan sokat evett, 5 liter fölé ment.
Vissza tettem a Binget, kicsit növeltem az eredeti föfúvóka méretét, ami jó lett. 4 körül eszik, rendesen megy, indul, van alapjárat. Ajánlani a Binget ajánlom, de ha szeretnél Dellortot azt eladom, ha érdekel.
Azt elfelejtettem írni, hogy a fogyasztás is lényeges.

Csak kíváncsiságból. A Dellortot mennyiért adod?
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Én csak a saját tapasztalatomat írom le. A motort egy tajwani replikával vettem, kicsit szívtam vele, de sikerült beállítani, jó lett. Utána vettem egy Binget, nem sokáig volt fent, majd fúrás- faragás-felújítás után kapott egy 28-as Dellorto karburátort. Jól ment, de brutálisan sokat evett, 5 liter fölé ment.
Vissza tettem a Binget, kicsit növeltem az eredeti föfúvóka méretét, ami jó lett. 4 körül eszik, rendesen megy, indul, van alapjárat. Ajánlani a Binget ajánlom, de ha szeretnél Dellortot azt eladom, ha érdekel.
Vissza tettem a Binget, kicsit növeltem az eredeti föfúvóka méretét, ami jó lett. 4 körül eszik, rendesen megy, indul, van alapjárat. Ajánlani a Binget ajánlom, de ha szeretnél Dellortot azt eladom, ha érdekel.
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
ETZ 150 karburátor téma.
Milyen karburátort érdemes venni rá, gondolok itt olyanra, hogy Bing, Dellorto stb. De ezekből ezer fajta van. Melyik tipus az amelyiket csak rá kell tenni vagy egy kis átalakítással rávarázsolható? Gondolom a bowdenekből is már hosszúságúak kellenek. Lényeges lenne az alkatrészek beszerezhetősége. Tű, fúvóka a behangoláshoz...
Másik lehetőség szerint maradok az eredeti BVF-nél. Ha valakinek lenne egy gyári üres háza arra vevő lennék. Itt a fórumon olvastam, hogy voltak próbálkozások súber perselyezéssel. Ilyenre is nyitott lennék.
20.000, maximum 30eFt-ot szánnék rá.
Előre is köszönöm a segítséget!
ETZ 150 karburátor téma.
Milyen karburátort érdemes venni rá, gondolok itt olyanra, hogy Bing, Dellorto stb. De ezekből ezer fajta van. Melyik tipus az amelyiket csak rá kell tenni vagy egy kis átalakítással rávarázsolható? Gondolom a bowdenekből is már hosszúságúak kellenek. Lényeges lenne az alkatrészek beszerezhetősége. Tű, fúvóka a behangoláshoz...
Másik lehetőség szerint maradok az eredeti BVF-nél. Ha valakinek lenne egy gyári üres háza arra vevő lennék. Itt a fórumon olvastam, hogy voltak próbálkozások súber perselyezéssel. Ilyenre is nyitott lennék.
20.000, maximum 30eFt-ot szánnék rá.
Előre is köszönöm a segítséget!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég