Bizonyíték, hogy annyira nem is lassú a MZ ! :
"A sport őshazája Amerika. A versenytáv ¼ mérföld, azaz 402,33 méter, ezt a távolságot kell a lehető leggyorsabban teljesítenie a két egymás mellől rajtoló dragsportolónak. ,,
"Egy kis műhely-háttérinfó
A lelkesedésem egyik bizonyítéka született meg a tél folyamán a műhelyemben, sok szakember segítségével, közösen. Az előző versenyblokkomból úgy éreztem, hogy kihoztam a maximumot - sikerült elérnem vele négy összetett bajnoki címet, valamint 12 másodperc alá tornászni (egészen pontosan 11,909mp) a motort, mindezt közel 180 km/h mellett. Így már az ősszel elhatároztam, itt az ideje egy új blokk megépítésének. A támogatók, családtagok által nyújtott segítségeknek köszönhetően születhetett meg ez az új motor - illetve Ti olvasók és azok, akik kijártok a versenyekre szurkolni és egy-egy biztató, elismerő szóval segítettetek, inspiráltatok minket.
Alapjaiban meg szerettem volna tartani az előző motor vonásait, karakterisztikáját. A munka egy nyers henger, hengerfej megvásárlásával indult, majd jött a tervezés. Milyen alkatrészek (membrán, dugattyú, hajtókar…) illenek a képbe, mit tudnék beleépíteni egy 1981-ben megtervezett motorba. Talán ez az egyik legnehezebb része a motorépítésnek, hiszen számunkra nem állnak rendelkezésre a tuningcégek által forgalmazott alkatrészek. Szerencsére az évek során sikerült olyan szakemberekkel megismerkednem, akik a további munkámban nagy segítségre voltak, úgy mint esztergálás, marás, henger hüvely készítés, csatornák megtervezése és kialakítása. Ezen munkálatok közel 5 hónapot vettek igénybe és szinte napi szintem foglalkoztam vele. ,,
http://www.tesztmotor.hu/blog/ti_irtato ... sabb_mz-je
