Blokk
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Blokk
A blokk hőfokszabályzása ott van minden motoros jobb kezében. A hőérzékelő meg mindenkibe gyárilag beépített. a motorját meg mindenki ismeri. Ezeket kombinálva szerintem nem kell plussz műszer. Ha nagyon meleg van nem kell nyélgázon használni még az üzem meleg motort sem.
Van akkora hőkapacitása a teljes blokknak, hogy egy 5 perces álló helyzetben ketyegést mondjuk piros lámpánál, vagy egy lassú tempós tüttyögést még el tudjon viselni megragadás nélkül. Utána meg egy hosszabb pár 100m-es szakaszon úgyis visszahűl normál hőmérsékletre.
Van akkora hőkapacitása a teljes blokknak, hogy egy 5 perces álló helyzetben ketyegést mondjuk piros lámpánál, vagy egy lassú tempós tüttyögést még el tudjon viselni megragadás nélkül. Utána meg egy hosszabb pár 100m-es szakaszon úgyis visszahűl normál hőmérsékletre.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok 100% Bambinak van igaza szerintem egyébként mivel motorjaink léghűtésűek szerintem erősen időjárás függőek mert nem mindegy hogy 36 fokba motorozok vagy 10 fokba esetleg -6 fokba közbe beleszaladunk 1 kiadós esőbe üdv. juragy
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
MrDok írta: Ha a hőfok jeladót beragasztod vagy valahogy jó hőátadással rögzíted a HF alja környékén levő valamelyik borda tövéhez, akkor elég használható infót ad a henger hőmérsékletről. Szerintem.
Így van. Nem pontos érték, de használható. Viszont nem kell állandóan nézegetni, ha már egyszer jó a motor.
Milyent? Nekem a villany nélküli hőcsöves pár km alatt tört el (vékony cső a rezgéstől), elekrtomos autós kütyük nem túl pontosak, ma már a digitális a legjobb választás.
Annak is van előnye, ha elég sok van nem kell spoiler!bambi írta:Arra jó hogy még egy órával több legyen a műszerfalon

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A töltésjelző is jóformán csak dísznek van, a generátorral kapcsolatos hibalehetőségek döntő többségét nem képes jelezni, abban sem bízomsunbim írta: Akkor milyen hőfokmérőt használjunk ETZ-re srácok?? Mert léghűtésű a motorunk ezért már nem is hasznos egy ilyen műszer? Sok minden nem a tényleges működést mutatja a motoron, töltésjelző lámpától kezdve sorolhatnám.

Szerintem egy közvetett és hiányos adatot kijelző "műszer" csak hamis biztonságérzetet ad, "még lehet húzni" - "még van töltés", közben pedig már a dugattyú rég túlhevült és mindjárt felkenődik a hengerfalra, a szénkeféket meg már az előző kanyarban elhagytad...
UI:
amúgy a vízhőmérő vízhűtéses blokknál sem ad tájékoztatást a motor üzemi hőmérsékletéről. Ott is annyit tudsz leolvani, hogy "kis kitérés = még hideg", "nagy kitérés = már bemelegedett"
A valódi célja annak a jelzése, mikor van veszélye hogy végzetes hiba bekövetkezzen a hűtőrendszerben, nem pedig a motorban! Soha nem volt cél a motor üzemállapotának kijelzése.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
A képen látható műszer 3200Ft a híradástechnikai boltokban.Én motorra vettem,de a szobában maradt kb.5 éve.2 évente kell bele új elem.-50+300 fok a mérési tartománya.Mindenki gondoljon róla amit akar! 

Re: Blokk
Arra jó hogy még egy órával több legyen a műszerfalonMrDok írta:Így van. Nem pontos érték, de használható. Viszont nem kell állandóan nézegetni, ha már egyszer jó a motor.sunbim írta:
Akkor milyen hőfokmérőt használjunk ETZ-re srácok?? Mert léghűtésű a motorunk ezért már nem is hasznos egy ilyen műszer? Sok minden nem a tényleges működést mutatja a motoron, töltésjelző lámpától kezdve sorolhatnám.
Ha a hőfok jeladót beragasztod vagy valahogy jó hőátadással rögzíted a HF alja környékén levő valamelyik borda tövéhez, akkor elég használható infót ad a henger hőmérsékletről. Szerintem.
Milyent? Nekem a villany nélküli hőcsöves pár km alatt tört el (vékony cső a rezgéstől), elekrtomos autós kütyük nem túl pontosak, ma már a digitális a legjobb választás.

- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Ez tetszik. És nem is srága!Athem írta:Én őt választottam. Igazából teljesen univerzális, léghűtéses blokkoktól a kazánház vízhőmérséklet mérésére is teljesen jó.
Fött!
De ha a kazánházban már áll a víz van akkor ott már nagy a baj. Elázik a tüzelő!

... Jólvan,értem na !

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Így van. Nem pontos érték, de használható. Viszont nem kell állandóan nézegetni, ha már egyszer jó a motor.sunbim írta:
Akkor milyen hőfokmérőt használjunk ETZ-re srácok?? Mert léghűtésű a motorunk ezért már nem is hasznos egy ilyen műszer? Sok minden nem a tényleges működést mutatja a motoron, töltésjelző lámpától kezdve sorolhatnám.
Ha a hőfok jeladót beragasztod vagy valahogy jó hőátadással rögzíted a HF alja környékén levő valamelyik borda tövéhez, akkor elég használható infót ad a henger hőmérsékletről. Szerintem.
Milyent? Nekem a villany nélküli hőcsöves pár km alatt tört el (vékony cső a rezgéstől), elekrtomos autós kütyük nem túl pontosak, ma már a digitális a legjobb választás.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Akkor milyen hőfokmérőt használjunk ETZ-re srácok?? Mert léghűtésű a motorunk ezért már nem is hasznos egy ilyen műszer? Sok minden nem a tényleges működést mutatja a motoron, töltésjelző lámpától kezdve sorolhatnám.MrDok írta:És tulajdonképpen igazad is van.aronpfabian írta:Én szkeptikus vagyok az egész hűtőbordahőmérséklet-nézegetős témával kapcsolatban.........
A hétköznapokon egy működő motornál nem sok jelentősége van, hogy van-e rajta hőfokmérő.
Viszont egy esetben nagyon jó ha van akár saccolós visszajelzés is a hőfokról, ez pedig a karburálás, próbák, járatás időszaka. Vagyis mikor nyers a motor, látod az aktuális beállítás kicsit homályos tükrét, és tudsz módosítani rajta.
Ha a hőfok jeladót beragasztod vagy valahogy jó hőátadással rögzíted a HF alja környékén levő valamelyik borda tövéhez, akkor elég használható infót ad a henger hőmérsékletről. Szerintem.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
És tulajdonképpen igazad is van.aronpfabian írta:Én szkeptikus vagyok az egész hűtőbordahőmérséklet-nézegetős témával kapcsolatban.........
A hétköznapokon egy működő motornál nem sok jelentősége van, hogy van-e rajta hőfokmérő.
Viszont egy esetben nagyon jó ha van akár saccolós visszajelzés is a hőfokról, ez pedig a karburálás, próbák, járatás időszaka. Vagyis mikor nyers a motor, látod az aktuális beállítás kicsit homályos tükrét, és tudsz módosítani rajta.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Én szkeptikus vagyok az egész hűtőbordahőmérséklet-nézegetős témával kapcsolatban.
Nem írtad milyen műszer van felszerelve, de ez ahogy lejjebb is többen írták, csak egy hozzávetőleges, nagyon közvetett érték a motor üzemállapotáról. 10°C-okat nézegetni rajta sok értelme szerintem nincs.
Ha a szokásos vízhűtéses blokkhoz való vízhőmérőt szerelted fel, ezeknek az érintett hőmérséklet-tartományban semmilyen pontosság nem elvárt. A 80°C alatti hőmérsékletekre simán ráírhatták volna hogy "NE NÉZEGESD TÚL HIDEG" Egyátalán azért van itt beosztás, hogy a régebbi, csőszondás típusoknál legyen helye visszahúzódni a mutatónak leállított motornál - hülyén nézett volna ki ha a valós skáláról 120°-nyit lefordulva állna meg.
MZ esetén is csak arról tájékoztat hogy bemelegedett-e a blokkod - a skálát kb 2/3-1/3 (vagy inkább 3/4-1/4) arányban fel lehetne osztani "HIDEG, NE HÚZD" - "CSUTKAGÁÁÁZ" tartományokra, akkor mutatna "pontosan"
Ha digitális műszer, a hirtelen időjárásváltozás és a folyamatos rezgés simán okozhat benne mérési pontatlanságot növelő hibát. A rezgést amúgy az analóg műszer sem bírja igazán.
Nem írtad milyen műszer van felszerelve, de ez ahogy lejjebb is többen írták, csak egy hozzávetőleges, nagyon közvetett érték a motor üzemállapotáról. 10°C-okat nézegetni rajta sok értelme szerintem nincs.
Ha a szokásos vízhűtéses blokkhoz való vízhőmérőt szerelted fel, ezeknek az érintett hőmérséklet-tartományban semmilyen pontosság nem elvárt. A 80°C alatti hőmérsékletekre simán ráírhatták volna hogy "NE NÉZEGESD TÚL HIDEG" Egyátalán azért van itt beosztás, hogy a régebbi, csőszondás típusoknál legyen helye visszahúzódni a mutatónak leállított motornál - hülyén nézett volna ki ha a valós skáláról 120°-nyit lefordulva állna meg.
MZ esetén is csak arról tájékoztat hogy bemelegedett-e a blokkod - a skálát kb 2/3-1/3 (vagy inkább 3/4-1/4) arányban fel lehetne osztani "HIDEG, NE HÚZD" - "CSUTKAGÁÁÁZ" tartományokra, akkor mutatna "pontosan"
Ha digitális műszer, a hirtelen időjárásváltozás és a folyamatos rezgés simán okozhat benne mérési pontatlanságot növelő hibát. A rezgést amúgy az analóg műszer sem bírja igazán.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Nem tudod úgy befúrni hogy a valóságot mutassa mert akkor már a perselyt (és a hőmérőt) teszed tönkre. Csak vásári kacat, "elektromos csellentyűcske" egy léghűtéses motoron a hűtőborda-hőmérséklet kijelzése.jura györgy írta:sziasztok én meg vettem azt a bolti tömítő készletet ezzel raktam össze prés =1mm szépen indult jól ment igen jól ment mert többen tudjuk el estem ,megragadt és szerintem ezek a hőfokmérők nem a valóságot mutatják üdv .juragy
A kipufogókönyökbe fúrt hőszonda esetleg mutatna valami hasznos adatot a motor üzemi állapotáról, de ahhoz tudni kéne, az adott blokkon mi számít normális és hibát jelző adatnak. Amúgy meg ronda, felszerelni macerás, az ára pedig természetesen többszöröse az MTZ/Lada vízhőmérőnek amit fel szoktak gányolni MZ-re.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok én meg vettem azt a bolti tömítő készletet ezzel raktam össze prés =1mm szépen indult jól ment igen jól ment mert többen tudjuk el estem ,megragadt és szerintem ezek a hőfokmérők nem a valóságot mutatják üdv .juragy
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Annyi biztos nem,de tizedek igen.z25z írta: Szóval van a HF-ek közt eltérés, de annyi talán nem, hogy 2,5-3 mm-t adjon csak ki. .
Tudod nemrég játszottam ezzel én is

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Milyen dugó lehet?
Nekem most mindkét blokkban berta van és a hivataloson sikerült 1,1-re beállítani, a játszóson 1,8 ezen még egy kicsit tudnék "faragni" a tömítésekkel kb.: 1,4-ig, de az is sok, ezért hajkurászok hegngerfejet - sajnos egyelőre semmi sikerrel. Szóval van a HF-ek közt eltérés, de annyi talán nem, hogy 2,5-3 mm-t adjon csak ki. Amúgy nálam is valami szar van a palacsintában , mert a 0,4-es hf tömítés nem lapul össze (szerintem nem is az tömít - látni a légrést is). Gyanús, hogy a hf felfekszik a perselyre. Mindenesetre nem fúj ki és nem is panaszkodom, mert egész jól megy, erős is. 1730 km van eddig benne tartós 113-at már mentem vele GPS szerint, nem tudom mi lehet a vége. Lehet, hogy nem sokkal több.

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Forrasztóón, összetekerve, majd ezt újra. Épp hogy elérte, nem igazán nyomta meg. Biztos hogy 2.5 felett van........z25z írta:.............
ui.: amúgy mivel mértél 3 mm vagy nagyobb préssávot? én akárhol néztem 2 mm-nél nagyobb ónt még nem kaptam- bár ötletes a magyar, ha a 1,5-est kétrét hajtom és összesodrom, akkor végül is.....
![]()
Hengerfejet kaptuk csak le, gyárinak tűnt, a dugó lehet hibás.....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
Nemén mértem, de lehetne egy ötös lottód...z25z írta:Tömítésekkel nem hiszem, hogy normál értékre tudod hozni. Talp: 0,5 (ennyi általában a papír vastagsága) hf.:0,2 (elmondásod szerint most ennyi). Ha kiveszed őket és pasztázod (kb.: 0,1 mm a pasztázás) akkor is még bőven 2 mm felett maradsz. A hengerfej nem hiszem, hogy ennyit elcsal, de megpróbálkozhatsz másikkal. A dugattyú már inkább lehet huncut, de ha eddig jól ment akkor biztos nem állnék neki dugattyút variálni.
ui.: amúgy mivel mértél 3 mm vagy nagyobb préssávot? én akárhol néztem 2 mm-nél nagyobb ónt még nem kaptam- bár ötletes a magyar, ha a 1,5-est kétrét hajtom és összesodrom, akkor végül is.....
![]()


"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Tömítésekkel nem hiszem, hogy normál értékre tudod hozni. Talp: 0,5 (ennyi általában a papír vastagsága) hf.:0,2 (elmondásod szerint most ennyi). Ha kiveszed őket és pasztázod (kb.: 0,1 mm a pasztázás) akkor is még bőven 2 mm felett maradsz. A hengerfej nem hiszem, hogy ennyit elcsal, de megpróbálkozhatsz másikkal. A dugattyú már inkább lehet huncut, de ha eddig jól ment akkor biztos nem állnék neki dugattyút variálni.
ui.: amúgy mivel mértél 3 mm vagy nagyobb préssávot? én akárhol néztem 2 mm-nél nagyobb ónt még nem kaptam
- bár ötletes a magyar, ha a 1,5-est kétrét hajtom és összesodrom, akkor végül is.....

ui.: amúgy mivel mértél 3 mm vagy nagyobb préssávot? én akárhol néztem 2 mm-nél nagyobb ónt még nem kaptam



- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
z25z írta:Athem írta:Voltunk párommal Kaposváron kb. 2 hete. Csak mentünk egy kört, oldaltáskákkal, csomagtartón dobozzal(nem megtömve 5-5 kg a két oldalsóban, a hátsóban csak a fontos és jó ha van cuccokból ~6kg, én 102 Kg, a párom egy átlagos 23 éves fiatal női testtömeggel rendelkezik, pontosabban leírom nekem kiosztott két pofon után 65 Kg)
A Fő gondom az, hogy mutogatás nélkül saját döntésem által cseréltünk egy kisebb tömítést a henger és a hengerfej között 0.4-es volt és 0.2-re cseréltük. A nagyobb prés méret miatt(> =3mm), de nem hiszem, hogy ennyit befolyásolna a működésében. A tünet a következő: Melegebb időben, megrakottan, vagy szólóban nagyon melegszik a blokk szerintem. Eddig nyáron a nagy melegben menet közben max. 65C°-ot mért a ketyere, most akár 75C° melegebb (21C°-os napsütésben kisebb szellővel) Álló helyzetben 3 perc alatt amíg állok a piros lámpánál egészen 85C°-ig is felmegy és elkezd ledadogni. Ilyent még nem tapasztaltam, szinte majdnem félgázzal indultam csúsztatott kuplunggal és sikeresen vissza hűtöttem 70C°-ra menetszéllel. Igaz motul olaj helyett most repsolt teszek a benzinbe, és nem ásványi hanem félszintetikusat 95-ös mellé.
Lett már fúrva kb. 1500 km-rel ezelőtt 1 éve.
Kihez fordulhatok? Nagy a gond?
A nagyobb vagy egyenlő 3 mm az kurva sok, de a tömítés módosításával elvettél belőle kemény 0,2 mm-t, ami ekkora préssávnál majdnem semmit nem jelent....Huncutabb akkor lenne, ha 1-ről mennél le 0,8-ra. Hőfokmérő szerintem egyáltalán nem mérvadó. (nagyjából a jópofa dísz kategória) Ha meg akar szorulni, akkor régen megszorul,mire a hőfokmérő "túlhevülést" mutatna. A múltkor FB-n számolgattuk, hogy kb. 30 fok dugattyú-henger hőmérséklet különbségnél szorul meg. A vékonyka gyűrű az elsődleges hőelvezető adja át a hengernek a hőt, és jócskán késik ez a hőátadás. Gondolom az érzékelő a bordák közé van dugva, tehát ez arra jó, amit írtál, heogy eddig ilyen üzemi körülmények között ennyi volt, most meg ilyen. Ezért hőfokmérő szerint lehet 110 fokos a henger, amire ha ráköpsz "lepattan" mégsem szorul meg, míg mutathat 70 fokot csak és mégis beáll, mint a picsa.
Szerintem a ledadogás ettől független lesz. (hacsak nem 300-as 250-es HF-el és detonál). Első körben ellenőrízném a gyújtást.
ui.: amúgy juragynál a pont, lődd be 0,9-1,2 közé.
Dugó csere, vagy hengerfej? Gyújtás jó, MrDok ellenőrzésével jelenthetem.
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Athem írta:Voltunk párommal Kaposváron kb. 2 hete. Csak mentünk egy kört, oldaltáskákkal, csomagtartón dobozzal(nem megtömve 5-5 kg a két oldalsóban, a hátsóban csak a fontos és jó ha van cuccokból ~6kg, én 102 Kg, a párom egy átlagos 23 éves fiatal női testtömeggel rendelkezik, pontosabban leírom nekem kiosztott két pofon után 65 Kg)
A Fő gondom az, hogy mutogatás nélkül saját döntésem által cseréltünk egy kisebb tömítést a henger és a hengerfej között 0.4-es volt és 0.2-re cseréltük. A nagyobb prés méret miatt(> =3mm), de nem hiszem, hogy ennyit befolyásolna a működésében. A tünet a következő: Melegebb időben, megrakottan, vagy szólóban nagyon melegszik a blokk szerintem. Eddig nyáron a nagy melegben menet közben max. 65C°-ot mért a ketyere, most akár 75C° melegebb (21C°-os napsütésben kisebb szellővel) Álló helyzetben 3 perc alatt amíg állok a piros lámpánál egészen 85C°-ig is felmegy és elkezd ledadogni. Ilyent még nem tapasztaltam, szinte majdnem félgázzal indultam csúsztatott kuplunggal és sikeresen vissza hűtöttem 70C°-ra menetszéllel. Igaz motul olaj helyett most repsolt teszek a benzinbe, és nem ásványi hanem félszintetikusat 95-ös mellé.
Lett már fúrva kb. 1500 km-rel ezelőtt 1 éve.
Kihez fordulhatok? Nagy a gond?
A nagyobb vagy egyenlő 3 mm az kurva sok, de a tömítés módosításával elvettél belőle kemény 0,2 mm-t, ami ekkora préssávnál majdnem semmit nem jelent....Huncutabb akkor lenne, ha 1-ről mennél le 0,8-ra. Hőfokmérő szerintem egyáltalán nem mérvadó. (nagyjából a jópofa dísz kategória) Ha meg akar szorulni, akkor régen megszorul,mire a hőfokmérő "túlhevülést" mutatna. A múltkor FB-n számolgattuk, hogy kb. 30 fok dugattyú-henger hőmérséklet különbségnél szorul meg. A vékonyka gyűrű vezeti el a dugattyú hőjét elsődlegesen és adja át a hengernek. A henger elvileg ugyanakkora mértékben tágul, mint a dugattyú, de a felmelegedése jócskán késik. Gondolom az érzékelő a bordák közé van dugva, tehát ez arra jó, amit írtál, heogy eddig ilyen üzemi körülmények között ennyi volt, most meg ilyen. Ezért hőfokmérő szerint lehet 110 fokos a henger, amire ha ráköpsz "lepattan" mégsem szorul meg, míg mutathat 70 fokot csak és mégis beáll, mint a picsa.
Szerintem a ledadogás ettől független lesz. (hacsak nem 300-as 250-es HF-el és detonál). Első körben ellenőrízném a gyújtást.
ui.: amúgy juragynál a pont, lődd be 0,9-1,2 közé.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2016.10.05. 17:30-kor.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
Athem én úgy tudom hogy a présnek 0,9 - 1,2 közt a a jó MZ 250 setében nekem is 2 körül volt vissza vettem 1 milliméterre eredményként kaptam egy másik motort üdv. juragy
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2016.10.09. 07:37-kor.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
Voltunk párommal Kaposváron kb. 2 hete. Csak mentünk egy kört, oldaltáskákkal, csomagtartón dobozzal(nem megtömve 5-5 kg a két oldalsóban, a hátsóban csak a fontos és jó ha van cuccokból ~6kg, én 102 Kg, a párom egy átlagos 23 éves fiatal női testtömeggel rendelkezik, pontosabban leírom nekem kiosztott két pofon után 65 Kg)
A Fő gondom az, hogy mutogatás nélkül saját döntésem által cseréltünk egy kisebb tömítést a henger és a hengerfej között 0.4-es volt és 0.2-re cseréltük. A nagyobb prés méret miatt(> =3mm), de nem hiszem, hogy ennyit befolyásolna a működésében. A tünet a következő: Melegebb időben, megrakottan, vagy szólóban nagyon melegszik a blokk szerintem. Eddig nyáron a nagy melegben menet közben max. 65C°-ot mért a ketyere, most akár 75C° melegebb (21C°-os napsütésben kisebb szellővel) Álló helyzetben 3 perc alatt amíg állok a piros lámpánál egészen 85C°-ig is felmegy és elkezd ledadogni. Ilyent még nem tapasztaltam, szinte majdnem félgázzal indultam csúsztatott kuplunggal és sikeresen vissza hűtöttem 70C°-ra menetszéllel. Igaz motul olaj helyett most repsolt teszek a benzinbe, és nem ásványi hanem félszintetikusat 95-ös mellé.
Lett már fúrva kb. 1500 km-rel ezelőtt 1 éve.
Kihez fordulhatok? Nagy a gond?
A Fő gondom az, hogy mutogatás nélkül saját döntésem által cseréltünk egy kisebb tömítést a henger és a hengerfej között 0.4-es volt és 0.2-re cseréltük. A nagyobb prés méret miatt(> =3mm), de nem hiszem, hogy ennyit befolyásolna a működésében. A tünet a következő: Melegebb időben, megrakottan, vagy szólóban nagyon melegszik a blokk szerintem. Eddig nyáron a nagy melegben menet közben max. 65C°-ot mért a ketyere, most akár 75C° melegebb (21C°-os napsütésben kisebb szellővel) Álló helyzetben 3 perc alatt amíg állok a piros lámpánál egészen 85C°-ig is felmegy és elkezd ledadogni. Ilyent még nem tapasztaltam, szinte majdnem félgázzal indultam csúsztatott kuplunggal és sikeresen vissza hűtöttem 70C°-ra menetszéllel. Igaz motul olaj helyett most repsolt teszek a benzinbe, és nem ásványi hanem félszintetikusat 95-ös mellé.
Lett már fúrva kb. 1500 km-rel ezelőtt 1 éve.
Kihez fordulhatok? Nagy a gond?
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
De ez csak a beállításhoz kell, nem? Nem ez a vékony lemez tartja meg a lóerőket, hanem a megfelelően meghúzott anya. (persze, ha minden egyéb a helyén van) Nem megfelelő meghúzás miatt szoktuk látni a szépen összehajtogatott feszítőkről posztolt képeket......
- BlackIce
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 487
- Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
- MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
- Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.
Re: Blokk
A Facebook oldalamon már-már blogot vezetekz25z írta:de ez már egy jó pár napos történet, azóta nem jutottál vele semmire?BlackIce írta:Nekem a motorom blokkjában nagyon széthullott valami, és emiatt sajnos Nórival mi se nagyon tudunk menni :/
A baleset után összeraktam, de a próba indításkor még nem volt gond. Az első pici kör után jött ki a hiba :/


De lényeg, hogy a blokknak nincs baja! A főúton nálunk 80-ig húztam neki, és semmi gond nem volt vele, csak az, hogy utána kigyorsításnál elment megint a lánc feszessége.
"A benzin a drogom, a Shell a dílerem..."
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
de ez már egy jó pár napos történet, azóta nem jutottál vele semmire?BlackIce írta:Nekem a motorom blokkjában nagyon széthullott valami, és emiatt sajnos Nórival mi se nagyon tudunk menni :/
A baleset után összeraktam, de a próba indításkor még nem volt gond. Az első pici kör után jött ki a hiba :/

- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok, mekkora ez a fordulat?3000 alatt sokat ne várjál tőle vagy jó esetben 2800 ha minden oké üdv. juragy
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2015.04.04. 22:15
- MZ-d típusa: TS250
Re: Blokk
Sziasztok!
Valaki el tudná küldeni nekem egy 250-es etz gyári palástrajzát? Vettem egy etz-t és nem úgy megy mint a többi, inkább fordulaton dolgozik és össze szeretném hasonlítani a vezérlését egy gyárival.
Valaki el tudná küldeni nekem egy 250-es etz gyári palástrajzát? Vettem egy etz-t és nem úgy megy mint a többi, inkább fordulaton dolgozik és össze szeretném hasonlítani a vezérlését egy gyárival.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nem az eséstől félek, hanem, hogy nem olyan olcsó mulatság a következménysunbim írta: Zizi, ha nem érzed, hagyd. Lehet ha estem volna ragadás miatt én is így vacillálnék.
...


- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az enyémen is nagy henger dolgozik egy ideje.z25z írta:ez ügyben teljesen határozott vagyok: határozottan nem tudom mi lesz a sorsaesetleg az, hogy van ugyebár 2 blokkom, az egyik (a szavaiddal élve szűzhártyavastagságú hengerfallal
) és vagy ez túrázni, ahol nem a maxigáz a lényeg hanem hogy felpakolva, 2 személlyel, szembe szélben is bírjon egy 90-100-as tempót. Ekkor a 250-es meg marad állatkodni. Vagy fordítva, a 300 lesz az állatkodós itt a városban és ha kifekszik, akkor sincs nagy gáz, mert nem 2000 km-ről kell hazahozni, és a 250 meg egy megbízható stabil hosszútávú igásló. Passz. Majd ég agyalok rajta
Egyszer akart szorulni, hegyen fel egy autó után 30-al. Szivató, nyélgáz, elmúlt minden baja.
Akkor még bejáratós volt.
Azóta tartósan közlekedem vele 5e fordulaton ha az út engedi, (20-21 lánckerék, 100-110km/h). Még csak a közelébe sem jutott ragadásnak.
Szerintem ez karburálás kérdése, kell a lehető legnagyobb főfuvi amit elvisel, és jól belőtt részterheléstű.
Meg egy olyan szépen szóló karbi mint az enyém..... kolompol rendesen, cserélnem kéne.
Mi is van a csatos tű projektel?...........?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Kálcinak szólni kell, a következő Őrségen az ő motorját szereljük ... szét!bambi írta: ... Látott már valaki "gyári"
301-s hengert?

...
Szép kis társaság, berinyáltatjuk aztán bátorítjuk.

Zizi, ha nem érzed, hagyd. Lehet ha estem volna ragadás miatt én is így vacillálnék.
...
Téma: Blokk
zsakfos írta: Addig nincs is gond amíg akad aki hazavisz utánfutóval

Mindig akad egy jó ember a közelben akire számíthatok!


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2016.09.13. 22:39-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Zizi!
Szerintem ez a kis elméleti eszmecsere ne tántoritson el semmitől.
Csak elméletek,semmire nincs bizonyiték.

Szerintem ez a kis elméleti eszmecsere ne tántoritson el semmitől.
Csak elméletek,semmire nincs bizonyiték.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Addig nincs is gond amig akad aki hazavisz utánfutóvalsunbim írta:Megveszem!![]()
Mi sokat megyünk együtt Zsuval. Nem azon agyalok , hogy jujj a szűzhártya vékony hüvelyfal mikor forr egybe a dugóval. Hanem küldöm neki ha kívánja.![]()

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
ez ügyben teljesen határozott vagyok: határozottan nem tudom mi lesz a sorsa
esetleg az, hogy van ugyebár 2 blokkom, az egyik (a szavaiddal élve szűzhártyavastagságú hengerfallal
) és vagy ez túrázni, ahol nem a maxigáz a lényeg hanem hogy felpakolva, 2 személlyel, szembe szélben is bírjon egy 90-100-as tempót. Ekkor a 250-es meg marad állatkodni. Vagy fordítva, a 300 lesz az állatkodós itt a városban és ha kifekszik, akkor sincs nagy gáz, mert nem 2000 km-ről kell hazahozni, és a 250 meg egy megbízható stabil hosszútávú igásló. Passz. Majd ég agyalok rajta 



- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Megveszem!
Mi sokat megyünk együtt Zsuval. Nem azon agyalok , hogy jujj a szűzhártya vékony hüvelyfal mikor forr egybe a dugóval. Hanem küldöm neki ha kívánja.
Nem fogom úgy a kormányt hogy ne legyen az ujjam a kuplungon.
Most akkor visszalépsz egy kategóriát Zé ?

Mi sokat megyünk együtt Zsuval. Nem azon agyalok , hogy jujj a szűzhártya vékony hüvelyfal mikor forr egybe a dugóval. Hanem küldöm neki ha kívánja.

Nem fogom úgy a kormányt hogy ne legyen az ujjam a kuplungon.
Most akkor visszalépsz egy kategóriát Zé ?

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az a baj, hogy szemre még annyi sem marad...kukkants rá a képre, amit lőttem. Innen nézve tényleg nem túl bizalom gerjesztő...sunbim írta:Másfél-két mili maradna? Az igen... az nem egy életbiztosítás.
Most nem tudom az okfejtéseiteket olvasni, csak belenéztem,ebédidő van.majd este tovább.
Ezekért a tartalmas írásokért (is) szeretem a fórumot olvasni.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
ez 3 mm-rel nagyobb átmérő mint a mieink, ez alapján elvileg nem lehetne feltenni azt a hengert. a kérdés még, hogy vajon fentebb vastagszik-e (lépcsős kiképzés) és hogy a "szoknya" milyen vastag. Mert ha elbírja, akkor esetleg megoldás lehetne, hogy nem a kartert kimarni, hanem a szoknyából levenni 1,5-et.zsakfos írta: Egyébként megkérdeztem a török Mz-sektől a méretét a perselynek a 301-es Etz-nek.
83 mm a mérhető helyen ami a karterba megy.
2-en is ezt irták a csoportjukban,ha nem igaz,akkor engem is átvágtak.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Biztos hogy a régi maradt a karter nyílás?bambi írta:Honnan tudod hogy nem maradtak? A karter nyilás a régi maradt akkor ott nem lehet vastagabb.Látott már valaki "gyári"
301-s hengert?
Egyébként megkérdeztem a török Mz-sektől a méretét a perselynek a 301-es Etz-nek.
83 mm a mérhető helyen ami a karterba megy.
2-en is ezt irták a csoportjukban,ha nem igaz,akkor engem is átvágtak.
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2016.09.13. 20:41-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Blokk
Honnan tudod hogy nem maradtak? A karter nyilás a régi maradt akkor ott nem lehet vastagabb.Látott már valaki "gyári"zsakfos írta:Én nem hinném hogy ezt nagyon magyarázni kellene,de van róla pár szó.z25z írta:
Tökéletesen egyet értek azzal amit írtál.Részemről egyetlen dolgot hiányolok csak. (nem a Te részedről, ezt mindjárt kifejtem) Az FB-n Zsombornak írtam amikor egy-egy kommentre válaszolt, hogy tisztelem az ő tudását is, és elfogadom, ha valamire azt mondja, hogy szar, vagy nem jó úgy, csak szeretném tudni a miért-jét is. Tehát tudjuk, hogy a gyár nem javasol x-nél nagyobb fúrást, de hiányolom az indokot, hogy miért? Mi csak találgatunk. Hőtágulás? Átszakadás? Egyéb? Bennem az is felmerül, hogy esetleg azért, mert a 2 mm-rel nagyobb fúrás már akkora ~16 ccm növekedés, amihez lehet a hengerfejet is alakítani kellene és ez már gyáron kívüli átalakítás stb stb. Nem tudom..csak találgatok. Ezért lenne jó egy biztos forrás, aki elmondaná az ok-okozati összefüggést is.
Ez ugyan nem gyári könyv,meg a forditás sem biztos hogy anno totál pontos volt,de az Mz hogyan tovább könyv ezt írja erre"alakváltozást szenvedhet a persely"
Amúgy meg logikusan is belegondolva.Amikor elkezdték gyártani a 300-as hengereket,amik külsőleg megegyeznek a 251 hengerével,miért kezdtek más méretű perselyeket tenni bele,ha nem lett volna nyomós indok rá?Egyszerübb lett volna a gyártás nekik is ha maradnak a régi méretnél.
301-s hengert?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Azért rémlik neked másként,mert a csatornák azok tényleg ferdén mennek,de a persely után,illetve egyedül a kipufogó nyílás alsó éle ami ferdén megy,de ugye az meg nem játszik a vezérlésben.Legalábbis szemre én így látom a hengeremen.kiszsebi írta:Hopp, ez biztos? (bevallom, még sosem figyeltem, bár mintha nem ez rémlene)zsakfos írta:...A perselybe merőlegesen vannak az ablakok kialakitva,amíg el nem fogy a persely,addig ugyanott marad a vezérlés.Vagy te ezt hogy érted?
Ha így van, akkor nem szóltam!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2855
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Hopp, ez biztos? (bevallom, még sosem figyeltem, bár mintha nem ez rémlene)zsakfos írta:...A perselybe merőlegesen vannak az ablakok kialakitva,amíg el nem fogy a persely,addig ugyanott marad a vezérlés.Vagy te ezt hogy érted?
Ha így van, akkor nem szóltam!
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Mert az önmagában még nem lenne baj,hisz a túlméretes dugattyúkkal lehet utánamenni,ha szükséges.De egyébiránt miért mászna el a vezérlés?A perselybe merőlegesen vannak az ablakok kialakitva,amíg el nem fogy a persely,addig ugyanott marad a vezérlés.Vagy te ezt hogy érted?kiszsebi írta:A túlméretes fúráshoz...
Azt miért felejti el szinte mindenki, hogy a 2 mm-nél nagyobb fúráskor a vezérlés is túlságosan elmászik?
Magyarul nem ez az oka annak hogy a gyár nem ajánlja a 2mm-nél nagyobb méretre fúrást.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2855
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
A túlméretes fúráshoz...
Azt miért felejti el szinte mindenki, hogy a 2 mm-nél nagyobb fúráskor a vezérlés is túlságosan elmászik?
Azt miért felejti el szinte mindenki, hogy a 2 mm-nél nagyobb fúráskor a vezérlés is túlságosan elmászik?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Másfél-két mili maradna? Az igen... az nem egy életbiztosítás.
Most nem tudom az okfejtéseiteket olvasni, csak belenéztem,ebédidő van.
majd este tovább.
Ezekért a tartalmas írásokért (is) szeretem a fórumot olvasni.
Most nem tudom az okfejtéseiteket olvasni, csak belenéztem,ebédidő van.

Ezekért a tartalmas írásokért (is) szeretem a fórumot olvasni.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Én nem hinném hogy ezt nagyon magyarázni kellene,de van róla pár szó.z25z írta:
Tökéletesen egyet értek azzal amit írtál.Részemről egyetlen dolgot hiányolok csak. (nem a Te részedről, ezt mindjárt kifejtem) Az FB-n Zsombornak írtam amikor egy-egy kommentre válaszolt, hogy tisztelem az ő tudását is, és elfogadom, ha valamire azt mondja, hogy szar, vagy nem jó úgy, csak szeretném tudni a miért-jét is. Tehát tudjuk, hogy a gyár nem javasol x-nél nagyobb fúrást, de hiányolom az indokot, hogy miért? Mi csak találgatunk. Hőtágulás? Átszakadás? Egyéb? Bennem az is felmerül, hogy esetleg azért, mert a 2 mm-rel nagyobb fúrás már akkora ~16 ccm növekedés, amihez lehet a hengerfejet is alakítani kellene és ez már gyáron kívüli átalakítás stb stb. Nem tudom..csak találgatok. Ezért lenne jó egy biztos forrás, aki elmondaná az ok-okozati összefüggést is.
Ez ugyan nem gyári könyv,meg a forditás sem biztos hogy anno totál pontos volt,de az Mz hogyan tovább könyv ezt írja erre"alakváltozást szenvedhet a persely"

Amúgy meg logikusan is belegondolva.Amikor elkezdték gyártani a 300-as hengereket,amik külsőleg megegyeznek a 251 hengerével,miért kezdtek más méretű perselyeket tenni bele,ha nem lett volna nyomós indok rá?Egyszerübb lett volna a gyártás nekik is ha maradnak a régi méretnél.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
zsakfos írta:Zizi.
A gyár 2 mm fúrást enged biztonsággal.100% hogy ez túlbiztostott érték.Csak saccra mondom,hisz kitudhatja ezt bizonyossággal,hogy ez elmehet mondjuk 74 mm-ig(ez is már a kétszerese a gyári adatnak) teljes biztonsággal....
Tökéletesen egyet értek azzal amit írtál.

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég