Egy ember állította váltig, csak túl sokszorz25z írta:Nocsak, akkor ezek szerint mégsem egyezik a TS és az ETZ főtengely? A FB csoportban pedig sokan váltig állították. Gondolom ha egyezne nem kellene közdarab...

Egy ember állította váltig, csak túl sokszorz25z írta:Nocsak, akkor ezek szerint mégsem egyezik a TS és az ETZ főtengely? A FB csoportban pedig sokan váltig állították. Gondolom ha egyezne nem kellene közdarab...
Rossz az aksi.alfi mz ts írta:sziasztok!!! kérnék egy kis segítségetvan egy mz ts 125-motorom és az a jelenség,hogy ha a távolságit felkapcsolom nem működik az index,ha csak a helyzetjelzőt kapcsolom fel akkor jó az index de villog a helyzetjelző is
kérlek titeket segítsetek mert fogalmam sincs mi lehet a baj
Hát korábbi javítások után már csak az a három kábel nagyon oxidos volt. Megcsiszoltam és így már mindenhol egyező áramok voltak.aronpfabian írta:Mi volt a gond?
Hátakkorvezeték.zuzi996 írta:Megnéztem a 3 pólust. Váltómódban már 15,8-16. Viszont a dioódáknál meg csak 13.
Sima egyenáramú módban.aronpfabian írta:A forgórész elektromágnes, akkor gyengül el ha lekapcsolod a gyújtástzuzi996 írta:Hali!
Nemrég írtam töltésgonddal kapcsolatban. Nappal úgytűnt nem világít de este láttam hogy világít halványan a lámpa. Amikor nincs rajt világítás nem jelez, de ha ugye rajt van minden akkor halványan igen. Kommutátor szép, feszültségszabályzó nem hibás, szénkefék szinte újak. Kábeleket biztosítékokat átmozgattam.
Méregettem is: Többségbe 14 volt körül van minden ha nincs rajta semmi. Egy helyen van 7 volt körül - a megszakító alatti 3 kábel (balról jobbra nézve) a generátornál. Meg ezzel együtt a diódáknál. De ami piros-sárga rámegy a diódás lapra ott meg megint az a 14 volt volt. Után a zöld-piroson ami legyen róla az megint 14 volt.
Arra gondolok hogy esetleg a forgórész mágnese elgyengült. Néztem mágnesességét és a fém elég könnyen lejött róla. Meg ez a probléma nem egyik napról a másikra jött.
Jól gondolom ezt? Jó lenne tudni mert fölöslegesen nem akarok költeni.
KÖsziebben a rendszerben állandó mágnes nincs.
A "3 kábel" (3 fázis) feszültségét váltóáram módban ellenőrizted?
A forgórész elektromágnes, akkor gyengül el ha lekapcsolod a gyújtástzuzi996 írta:Hali!
Nemrég írtam töltésgonddal kapcsolatban. Nappal úgytűnt nem világít de este láttam hogy világít halványan a lámpa. Amikor nincs rajt világítás nem jelez, de ha ugye rajt van minden akkor halványan igen. Kommutátor szép, feszültségszabályzó nem hibás, szénkefék szinte újak. Kábeleket biztosítékokat átmozgattam.
Méregettem is: Többségbe 14 volt körül van minden ha nincs rajta semmi. Egy helyen van 7 volt körül - a megszakító alatti 3 kábel (balról jobbra nézve) a generátornál. Meg ezzel együtt a diódáknál. De ami piros-sárga rámegy a diódás lapra ott meg megint az a 14 volt volt. Után a zöld-piroson ami legyen róla az megint 14 volt.
Arra gondolok hogy esetleg a forgórész mágnese elgyengült. Néztem mágnesességét és a fém elég könnyen lejött róla. Meg ez a probléma nem egyik napról a másikra jött.
Jól gondolom ezt? Jó lenne tudni mert fölöslegesen nem akarok költeni.
KÖszi
Rendben. Még én sem tudom mi is lesz mert ígértek egy gyári mechanikusat ha azt meg kapom ez kuka ha nem akkor marad a b terv ,de szólni fogok.fzooltan írta:Ezek szerint a dinamó jó. A fesszabnál van valami hiba. Nem egy ördögi szerkezet, és az összes alkatrész ami a fekete fedél alatt található, kb. 600-800 ft-ba kerül. Ha esetleg van valaki elektronikában jártas ismerősöd, rendbe teszi 15 perc alatt. Azért lenne jobb ez a megoldás,mert ha egy ugyanilyen másikat veszel (több ezer forintért), az is csak ilyen minőséget képvisel. Ha mégis kidobásra ítéled, akkor szólj fizetem a postát, inkább küld el nekem.Dörmi írta:Sziasztok.
Írom mit tapasztaltam. D+ mérés alapjáraton 0,9v közepes fordulaton de inkább kisebbnél 1,2 a fordulatot emelve esik vissza 1-0,9 voltra Ha az aksi pozitívot érintem DF-re 6,4 ennél a műveletnél már nem próbálgattam a fordulatot. Akkor ezek szerint a fesszab ami mégis kuka ?
OFF téma de hátha arra is mondotok valamit. Ahhoz hogy a váltón állítani tudjak le kell bontani mind a két oldal deklit és a fixáló anya lazítása után tudom csak módosítani ?
Ezek szerint a dinamó jó. A fesszabnál van valami hiba. Nem egy ördögi szerkezet, és az összes alkatrész ami a fekete fedél alatt található, kb. 600-800 ft-ba kerül. Ha esetleg van valaki elektronikában jártas ismerősöd, rendbe teszi 15 perc alatt. Azért lenne jobb ez a megoldás,mert ha egy ugyanilyen másikat veszel (több ezer forintért), az is csak ilyen minőséget képvisel. Ha mégis kidobásra ítéled, akkor szólj fizetem a postát, inkább küld el nekem.Dörmi írta:Sziasztok.
Írom mit tapasztaltam. D+ mérés alapjáraton 0,9v közepes fordulaton de inkább kisebbnél 1,2 a fordulatot emelve esik vissza 1-0,9 voltra Ha az aksi pozitívot érintem DF-re 6,4 ennél a műveletnél már nem próbálgattam a fordulatot. Akkor ezek szerint a fesszab ami mégis kuka ?
OFF téma de hátha arra is mondotok valamit. Ahhoz hogy a váltón állítani tudjak le kell bontani mind a két oldal deklit és a fixáló anya lazítása után tudom csak módosítani ?
Aha csak néztem azt is a vezeték hossza bajos a szénkefének. Eléggé rövid...z25z írta:Csináld, ahogy esik úgy puffan alapon, legfeljebb felcseréled a szénkeféket
Ok köszöntem megyek és meglesem hol lehet még ilyet kapni manapság...aronpfabian írta:Bronz csúszógyűrűt Magyarországon is lehet kapni, ahogy lejjebb is írták, IFA generátorhoz árulják. Ezért fölösleges Németországból hozatni.hell írta:Pánikszerűen utánna járok ha tudok azé jó lehet-e...
Hát igen nem olyan egyszerű az sem nyilván nem is lesz belőle semmi...
Bronz csúszógyűrűt Magyarországon is lehet kapni, ahogy lejjebb is írták, IFA generátorhoz árulják. Ezért fölösleges Németországból hozatni.hell írta:Pánikszerűen utánna járok ha tudok azé jó lehet-e...
Hát igen nem olyan egyszerű az sem nyilván nem is lesz belőle semmi...
Ez valóban Ts-hez való mint kiderült, viszont sikerült szereznem ETZ-hez valót. Sajnos a forgórész vége üt, szemmel láthatóan egy fél mm-t kb. Nagyon remélem hogy ez csak a forgórész és nem a főtengely... Van értelme szereznem másik felszabályzott forgórészt hátha csak ennyi a gond? Minden este sikerült nagyjából így is jól beállítani, 10 év után 2. rúgásra indult. Köszönöm a segítséget!MrDok írta:Viszont a Ts-ek dinamóján más bütyök van. Nagyobb az ilesztési átmérője.....
A pozíciót a forgórészben lévő benyomás adja meg. Gyakran kitöri a szakembör.
Ígértek egy gyárit amit teszteltek most arra várok. Addig is elszórakozom a váltóvalaronpfabian írta:Váltóállítás: pontosan ahogy írodDörmi írta:Sziasztok.
Írom mit tapasztaltam. D+ mérés alapjáraton 0,9v közepes fordulaton de inkább kisebbnél 1,2 a fordulatot emelve esik vissza 1-0,9 voltra Ha az aksi pozitívot érintem DF-re 6,4 ennél a műveletnél már nem próbálgattam a fordulatot. Akkor ezek szerint a fesszab ami mégis kuka ?
OFF téma de hátha arra is mondotok valamit. Ahhoz hogy a váltón állítani tudjak le kell bontani mind a két oldal deklit és a fixáló anya lazítása után tudom csak módosítani ?van egy csavarnak látszó dolog az üresjelző alatt ami nem csavar hanem fokozatrögzítő-tengely, a másik oldalán a berúgó alatt ellenanya és biztosítólemez
A fesz.szab. eléggé döglöttnek látszik az alapján amit írtál, ha jól értettem: direkt gerjesztésre felgerjed a dinamó, de ha a szabályzó kéne gerjesszen, akkor nem kap áramot. Valószínűleg eddig is csak az ellenállástól kapott bármit is, amíg fel volt szerelve (de az meg nem feszültségszabályzás hanem stabil áramú gerjesztés aminek nem lesz jó vége)
Ha nem ilyet szeretnél, egyelőre marad a gyári.
Van egy másikfajta, lengyel gyártmányú tranzisztoros amit elkezdtek forgalmazni végre nálunk is, lassan már kipróbálás alattezt egyelőre nem tudom sem ajánlani sem ellenjavallni.
A VAPE 6V dinamószabályzó meg sajnos továbbra is csak ugyanannyi postaköltséggel rendelhető amennyibe kerül, pedig önmaga nem lenne sokkal drágább a magyar sz.rnál - ~ 8000 Ft
Váltóállítás: pontosan ahogy írodDörmi írta:Sziasztok.
Írom mit tapasztaltam. D+ mérés alapjáraton 0,9v közepes fordulaton de inkább kisebbnél 1,2 a fordulatot emelve esik vissza 1-0,9 voltra Ha az aksi pozitívot érintem DF-re 6,4 ennél a műveletnél már nem próbálgattam a fordulatot. Akkor ezek szerint a fesszab ami mégis kuka ?
OFF téma de hátha arra is mondotok valamit. Ahhoz hogy a váltón állítani tudjak le kell bontani mind a két oldal deklit és a fixáló anya lazítása után tudom csak módosítani ?
Plitz. Az egyesülés után ilyen márkanéven folytatták ugyanott ugyanazoknak a megszakítóknak a gyártását (ex Karl-Marx-Stadt/Chemnitz - Flöha)
Persze tudom. Ez olyan költői voltaronpfabian írta:Mert a Simsoné harmatgyenge és a töltőegysége akkugyilkos gagyi...
Holnap kipróbálom. Leszakadt az ég ma már nem nyüstölöm. Szólok mire jutottam. De hogy az MZ-re miért nem raktak olyan egyszerű technikát mint amilyen a sisonon is vanfzooltan írta:Rossz fesszab......szerintemDörmi írta: Sikerült szépen becsiszolni így növekedett a feszültség 3,4-re de hát ez még mindig nem 7,5.
Ötlet ?
Tedd a multimétert D+ mérésre,de úgy,hogy ne kelljen fognod,de mutassa az értéket folyamatosan
Indítsd be a motort.
Egy kábellel kösd össze az akksi "+"-ot a DF-el 1-2 másodpercre!
Közben nézd mit mutat a multi.
Ha a DF -re adott feszültség hatására , megnő a D+ feszültsége, akkor a dinamód jó, viszont a fesszabod rossz.
A motoron a mutatvány alatt ne legyen más fogyasztó bekapcsolva, csak a gyújtás.
Rossz fesszab......szerintemDörmi írta: Sikerült szépen becsiszolni így növekedett a feszültség 3,4-re de hát ez még mindig nem 7,5.
Ötlet ?
Sikerült szépen becsiszolni így növekedett a feszültség 3,4-re de hát ez még mindig nem 7,5.Dörmi írta:Újabb fejlemények. Miközben jobban körbe néztem arra lettem figyelmes hogy a kommutátoron csak egy csík van. Miután kivettem a keféket az egyiken csak a szélén egy sávban a másikon meg épp hogy csak az egyik sarkán van kopás. Ami egészen ki is van fényesedve már majdnem olyan mint ami kezd beégni. Lehetséges lenne hogy oly annyira rosszul érintkeznének hogy ez okozná a bajt ??
Valóban ugyanaz... volt, a gyári, anno. Ha amit vettél, nem jó a forgórészbe, akkor vidd vissza hogy méretpontatlan.Tomdee írta:Voltam a boltban, mondtam mire van szükségem és adtak 250-es ETZ-hez valót mondván hogy ugyan az. Végre eljutottam a motorhoz, levettem a benne lévőt és lám amit vettem nagy bele... Ezek szerint különbözik a 150-es és a 250-es bütyök mérete? Továbbá mint kiderült eddig azért volt rossz mert az előző tulaj is ugyan ilyen bütyköt szerzett, majd azt megpróbálta kisebbre köszörülni... Mondanom sem kell hogy a megszakító össze vissza mindenhol nyit-zárt.... A bütyköt bárhogyan feltehetem? Azt hittem van legalább egy kis nút vagy valami ami ad egy támpontot hogy kb hogyan kell állnia. Van esetleg erről valami cikk amit végig tanulmányozhatnák? Megszakító beállítása megy, csak a bütyköt nem tudom milyen állásban kell felcsavarozni.aronpfabian írta: A bütyköt csak a csavar tartja. Ha azt kivetted, akkor már csak szorul de nincs rögzítve.
A teljes forgórészt lehet úgy levenni ahogy írtad (M10 csavar)
Voltam a boltban, mondtam mire van szükségem és adtak 250-es ETZ-hez valót mondván hogy ugyan az. Végre eljutottam a motorhoz, levettem a benne lévőt és lám amit vettem nagy bele... Ezek szerint különbözik a 150-es és a 250-es bütyök mérete? Továbbá mint kiderült eddig azért volt rossz mert az előző tulaj is ugyan ilyen bütyköt szerzett, majd azt megpróbálta kisebbre köszörülni... Mondanom sem kell hogy a megszakító össze vissza mindenhol nyit-zárt.... A bütyköt bárhogyan feltehetem? Azt hittem van legalább egy kis nút vagy valami ami ad egy támpontot hogy kb hogyan kell állnia. Van esetleg erről valami cikk amit végig tanulmányozhatnák? Megszakító beállítása megy, csak a bütyköt nem tudom milyen állásban kell felcsavarozni.aronpfabian írta: A bütyköt csak a csavar tartja. Ha azt kivetted, akkor már csak szorul de nincs rögzítve.
A teljes forgórészt lehet úgy levenni ahogy írtad (M10 csavar)
Az első próbáknál amikor még azt gondoltam hogy rendben lesz a a dolog nyugalmi állapotban azaz alapjáraton 5,9 fordulaton 6,3 - 6,4 az fölé hirtelen fordulat emelésre ment de csak kis időre. A magasabb fordulaton is a 6,4 környéki feszültségen stagnált. Az aksinál.fzooltan írta:Dörmi írta:
D+ és negatív között (elektronikus kisipari fesszab esetén) az ideális 7,5-7,9V. A DF-re az akksi áramát kapcsolgatja a fesszab (ki-be) ezzel tartva a megfelelő töltést........de ezt már előbb szépen leírták.
Ha mértél műszerrel akkor.......mennyi volt az akksi nyugalmi árama? .....mennyi volt a töltés járó motornál, az akksi sarui között mérve?
D+ és negatív között (elektronikus kisipari fesszab esetén) az ideális 7,5-7,9V. A DF-re az akksi áramát kapcsolgatja a fesszab (ki-be) ezzel tartva a megfelelő töltést........de ezt már előbb szépen leírták.Dörmi írta:Sziasztok.
Hát igen újra itt. Valaki meg tudná nekem mérni hogy a dinamónál a D+ és negatív valamint a DF és negatív között milyen feszültségnek kellene lenni ?
Valószínűleg elvagyok én már átkozva. Az előző írásom előtt ugye már azt hittem minden probléma elhárult. Aksira kötöttem a műszert azon figyelve a feszültséget. Szépen töltött is. Ugye előbb még felrakott tekercsel később anélkül. Igaz levett tekercsel magasabb fordulaton jött a megfelelő töltés de működött. Elkezdtem a többi részletet befejezni, ahol kellet csatlakozót cseréltem de pl. az index kábeleit komplett cserélni kellet. Ezek után indítás. Hát dadog a szerencsétlen én meg fogom a fejem mi történt. Mérek az aksira alig van benne nafta. De nem is nagyon jön feléje semmi. Mérek a dinamón, de a D+-on alig van 1,3 a DF-en pedig csak 0,7 volt csordogál. Ott a baj hogy előtte csak az aksin mértem a dinamón nem ezért nincs alapon.
Ha valaki tud kérem segítsen.
A bütyköt csak a csavar tartja. Ha azt kivetted, akkor már csak szorul de nincs rögzítve.Tomdee írta:Sziasztok! Egy gyárihoz nagyon közeli állapotú 150-es Etz büszke tulajdonosa lettem. Mivel eddig csak Simsonom volt és az Etz még nincs itthon így nézzétek el ezt a nagyon alap kérdést. A megszakító bütyök cserés, kérdésem hogyan tudom szakszerűen levenni a régit? Ez úgy megy mint pl a babettánál a lendkerék? Azaz kitekerem a rögzítő csavart ami a forgórészen tartja, majd egy nagyobb csavart beletekerve az letolja az bütyköt?. Néztem képet róla a neten, kb erre tudok így tippelni.
Azért nézd meg műszerrel, hogy mennyit tölt. Ne (csak) a visszajelző alapján döntsd el, hogy van-e töltésed.Dörmi írta:Ezt már csak azért írom hogy zárjam a témátLeszedtem a tekercset most alacsony fordulaton pislákol a lámpa de ahogy magasabb fordulatra kerül kialszik és tölt is szépen. Levettem a hézagot háromra igaz ez a minimum (pedig új a megszakító) De szépen dolgozik szinte minimális alapjáraton is. Szóval már majdnem elkezdtem össze szerelni. Na de gondoltam még rá próbálok ,világítás , index ,stb. Lás csodát csak a helyzet jelző ment
A kapcsolóig megy az áram ott elveszik, tehát annak kiszerelése következik
De már kicsit nyugodtabb vagyok hogy az alap problémák elhárultak. Hosszú út vezetett ez idáig. Az egész úgy kezdődött hogy nézzem meg a töltés azóta fel lett újítva az egész blokk is mivel három percnél tovább nem akaródzott járni a motor a szimering teljes elkopása végett. De mikor szét ugrott a blokk kiderült csak a torka volt véres
Na de ez van.
Még egyszer nagyom köszönöm mindenki segítségét, Jó tudni hogy vannak még olyan emberek akik csak úgy jó szándékból segítenek.
Köszönöm.
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 1 vendég