Thomas_Hun írta:Hogyan lehet kiszedni a kormánycsapágyakat a vázból?
Fogsz egy megfelelő hosszú köracélt és felülről ütve kiutod az alsó csapagyat a belső gyűrűjénél fogva.Utána meg alulról a felsőt. A köztük lévő tavtarto csövet odébb lehet hessegetni és akkor már hozzáférsz a csapagy belső gyűrűjéhez. Mondanom sem kell ugye hogy korkorosen utogetjuk
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Persze, hogy van! Ha jössz, hozzad, és utána nézünk. Befogja az esztergába, a tüskével megtámasztja, és egy görgővel szép lassan rányomja a peremet!! 100 % Nem fog beázni!! A kézzel visszanyomkodott, biztos, hogy be fog ázni!!!
Sass Pál írta:Az igaz, hogy semmi nem látszik kívülről, de nagy valószínűséggel az óra be fog ázni!!! Én biztos, hogy vennék egy új keretet kb 1200 ft és egy esztergályos görgővel ráperemezné.
Pali ez az esztergályos dolog engem érdekelne.
Van erről tapasztalatod vagy infód hogy pontosan hogyan is csinálja?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Az igaz, hogy semmi nem látszik kívülről, de nagy valószínűséggel az óra be fog ázni!!! Én biztos, hogy vennék egy új keretet kb 1200 ft és egy esztergályos görgővel ráperemezné.
Hali, amikor szétszedéshez peremezed ki, már akkor gondokni kell az összereakásra, ezért egy viszonylag tompa oldalú csavarhúzóval csináld, ne legyenek éles törések vagy beszakadások a peremen, és én nem szoktam az oldalához képest párhuzamosra kihajtani( túl sok a deformitás úgy és nagyon nyúlik az anyag, hogy szépen vissza lehessen hajtogatni). Kb 1/5 részét pedig nem is hajtom ki, ez segít majd az összerakásnál. Visszaperemezésnél fordított sorrendben összerakod majd egy leterített rongyra pofával lefordítva az óraházat kézzel leszorítva felülről érkező nyomásokkal a levételhez hasonló apró fogássokkal visszanyomkodod a peremet. Ha ügyes voltál a gumiharangba visszarakva a műveletből semmi nem látszódik majd.
pnlaci írta:A krómkarika nagyon sérülékeny.Kezdő koromba naivan gondoltam majd fogóval óvatosan össze nyomkodom.Hát ha túl óvatos voltam nem szorult meg,ha meg jobban nyomtam vagy berepedt vagy megnyomta az ívet. Nekem valahogy nem igazán jött össze.
A krómkarika nagyon sérülékeny.Kezdő koromba naivan gondoltam majd fogóval óvatosan össze nyomkodom.Hát ha túl óvatos voltam nem szorult meg,ha meg jobban nyomtam vagy berepedt vagy megnyomta az ívet. Nekem valahogy nem igazán jött össze.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Dgergely írta:Sziasztok, mivel jobb témát nem találtam, itt kérdezem meg, hogy hogyan lehet a kilométeróráról a krómgyűrűt- felújítás céljából- leszerelni?
Úgy hogy kiveszed az órát és egy vékony csavarhúzóval kivülről alányúlsz és óvatosan a körbeperemezett résznél apránként
kinyitod miliméterről miliméterre. Csak vigyázz mikor lejön a karika az üveg ki ne essen.Nehogy össze törd.
Köszönöm, és visszarakását hogyan lehet megoldani?
Dgergely írta:Sziasztok, mivel jobb témát nem találtam, itt kérdezem meg, hogy hogyan lehet a kilométeróráról a krómgyűrűt- felújítás céljából- leszerelni?
Úgy hogy kiveszed az órát és egy vékony csavarhúzóval kivülről alányúlsz és óvatosan a körbeperemezett résznél apránként
kinyitod miliméterről miliméterre. Csak vigyázz mikor lejön a karika az üveg ki ne essen.Nehogy össze törd.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Huzattal kapcsolatban igazad van.
Nem tudom melyik fajtát vetted,de mindegyiknél visszakell hajtani a szélét és úgy a fülecske alá.
Amit EUR gyártási hellyel adnak az relative szépen feltehető viszont gyengén látszik a mintázata.
A Magyar az jobban mintázott,viszont méretpontatlanabb és nehéz szépen feltenni szerintem
Köszi
Sajna a HUN-t vettem. Támogatni akartam a honi gyártót...
Tudjátok mi szépíti meg ezeknek az üléshuzatoknak a csúnyaságát, méretpontatlansát, ? ... Ha a csajodtól kapod. (Mert úgyse kapsz sokkal jobb minőségűt a boltokban, csak ha varratsz húszezerért)
Látja szereted az MZ-det, csinosítgatod, emberi áron, és nem féltékenységgel tekint rá, hanem részt vesz,segít .
Így már nem is érdekel hogy méretpontatlan, bárhogy nyújtod ,szarul áll. Nem félreérteni!
Jó ez a Rozetta, kösz Boge!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Milyen ragasztót ajánlotok a ETZ250 gyári ülésszivacs üléslemezre visszaragasztására? Nem akarom a teljes felületet visszaragasztani, csak néhány pontban-csíkban kívánom rögzíteni.
Másodsorban: a jó....nénikéjét a kisipari gyártóknak, akik nem képesek méretpontos üléshuzatot készíteni.
Palmatex
Huzattal kapcsolatban igazad van.
Nem tudom melyik fajtát vetted,de mindegyiknél visszakell hajtani a szélét és úgy a fülecske alá.
Amit EUR gyártási hellyel adnak az relative szépen feltehető viszont gyengén látszik a mintázata.
A Magyar az jobban mintázott,viszont méretpontatlanabb és nehéz szépen feltenni szerintem
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Milyen ragasztót ajánlotok a ETZ250 gyári ülésszivacs üléslemezre visszaragasztására? Nem akarom a teljes felületet visszaragasztani, csak néhány pontban-csíkban kívánom rögzíteni.
Másodsorban: a jó....nénikéjét a kisipari gyártóknak, akik nem képesek méretpontos üléshuzatot készíteni.
Abszolut nem ez volt. GPZ 550 volt. Annak 2x ekkora a km órája! Ez fordulat csak és digitális nyilván az a lényeg. Szabi meg beépítette meg másfajta kapcsolóval láttam el. De a kereső csodákra képes annó nem egyszer ki lett tárgyalva!! Vagy vissza is lehet nézni sok okosság van még viszább...
eredetileg ez a fordulat számérö volt ugye? csak te bele teted egy etz vagy mz fordulatsszámérö tarto jába az orát meg 2 db led et is tetél bele ha jol látom
és az ora bele fér a mz fordulat számérötartóba? meg a gpz km óráját is rá akarod teni az mz re ha igen hogyan ? a spirál kivezetés meg egyezik az mz jével ? vagy ez már digitális?
korában irtam hogy a honda nsr 125 villa is bele megy a mz villa kifli jébe és ugy tünik valaki meg is valositota egy etz 250 es gépen és igy néz ki az eredménye http://www.jofogas.hu/magyarorszag/MZ_E ... 953780.htm
Üdv!Valamikor régen volt fent az oldalon,a letöltések rovatban ETZ 250 szerelési útmutató,és műszaki leírás.Valaki meg tudná osztani,vagy linket adni,ahonnan letölthetem?Előre is köszönöm!(Magyar nyelvű)
Az jó ha nincs benne úgy más! Hála a jó égnek nekem a 10+ év alatt ilyen gondom nem volt. Bár nem tökéletes a belseje az enyémnek sem, de eddig bajom nem volt belőle. Remélem nem is lesz kopp kopp...
hell írta:Leengedted a rozsdát az ülepítőn keresztül az aljából jól olvasom!? Neked nincs a tankban szűrő ami megfogja a sok piszkot?
A piszkot megfogná, de az nincs benne, csak rozsdaiszap. Az viszont simán átmegy a szűrőn, és leülepszik az aljára. Kő keményre össze tud állni, hogy a tartalék rendszerből még dróttal sem lehet kipiszkálni, nem engedte át a benzint. Ez után fúróval kellett kifúrni a rozsdaiszapot, utána már dróttal ki lehetett piszkálni a még benne lévőt. Utána jött a két hetente leengedés az aljáról, mire megszűnt a rozsdaiszap. Most már van tartalék állás is.
z25z írta:RO55 után ilyen lett. Azt a kis fekete lepedéket nem tudom hogy kellene eltávolítani, vagy kell azzal foglalkozni egyáltalán?
Azt a fekete foltot próbáld meg mechanikusan megpiszkálni. Én nem szoktam ilyen nagy feneket keríteni a rozsdásodó tanknak. Használat közben letisztult nekem a felületi rozsda. Arra vigyáztam mindég, hogy ne fogyjon el a benzin annyira, hogy tartalékra kelljen kapcsolni, mivel a rozsdapor az aljára ül le. Két hetente viszont lehúztam a benzincsövet, és leszedtem az ülepítő edényt a csapról. és leengedtem a tank aljára leült rozsdaport. Kb a harmadik leengedés után már tiszta maradt a tank alja, így már használható tartalék állásban is. Üdvözöllek: Pali
z25z írta:Ázott egy napig a citromsavas vízben, kiöntöttem belőle, majd nagynyomású vízzel kicsapattam belőle a maradék retket, elég sok lepedék távozott így. Forgattam levett benzincsap és tanksapka mellett és annyi vizet ráztam/csurgattam ki amennyit csak tudtam. Majd kompresszorral levegővel szárítgattam amíg már nem tűnt nedvesnek, azután felakasztottam a kályha mellé. Ma reggelre meg faszán berozsdált.....hát nagyjából ennyi a sztori. Valószínűleg nem sikerült minden nedvességet eltüntetni belőle és 24 óra alatt elég ideális volt a környezet hogy megjelenjen a felületi oxidáció. Nyilván elkerülhető lett volna, ha a mutatvány után azonnal feltölti az ember üzemanyaggal. Tulajdonképp újra akarom fújni ezért lemarattam a régi festést le van csiszolva, előkészítve az alapozáshoz, de a belső rendberakást még a fényezés előtt akartam megejteni ezért maradt "szárazon". Na mindegy buta ember a saját kárán tanul...
Nem csináltál ostobaságot! Kisavazás után, az RO tökéletes, megszárad, fújd ki kompresszorral, majd öntsd ki műgyanta alapú, erre a célra készített anyaggal. Örök tisztaság az eredmény. Ha visszaolvastál volna, akkor megtalálod, ezt, részletesen átbeszéltük.
Ázott egy napig a citromsavas vízben, kiöntöttem belőle, majd nagynyomású vízzel kicsapattam belőle a maradék retket, elég sok lepedék távozott így. Forgattam levett benzincsap és tanksapka mellett és annyi vizet ráztam/csurgattam ki amennyit csak tudtam. Majd kompresszorral levegővel szárítgattam amíg már nem tűnt nedvesnek, azután felakasztottam a kályha mellé. Ma reggelre meg faszán berozsdált.....hát nagyjából ennyi a sztori. Valószínűleg nem sikerült minden nedvességet eltüntetni belőle és 24 óra alatt elég ideális volt a környezet hogy megjelenjen a felületi oxidáció. Nyilván elkerülhető lett volna, ha a mutatvány után azonnal feltölti az ember üzemanyaggal. Tulajdonképp újra akarom fújni ezért lemarattam a régi festést le van csiszolva, előkészítve az alapozáshoz, de a belső rendberakást még a fényezés előtt akartam megejteni ezért maradt "szárazon". Na mindegy buta ember a saját kárán tanul...
z25z írta:Na megcsináltam a citromsavas tisztítást. Sikerült jól kib@szni a tankkal. Előtte csak kicsi foltos felületi rozsda volt helyenként, most meg egybefüggő egész lett A módszer egyébként működhet úgy látom, mert amikor kiöntöttem és kimostam jó sok törmelék és lepedék kijött, és jól is nézett ki. Kompresszorral kifújtam, meg felakasztottam a szobában a kályha mellé, hogy kipárologjon a nedvesség. Ez valószínű nem jött össze, mert ma reggelre egybefüggő barna rozsda lepte el. Úgyhogy öntöttem bele a már jól bizonyított RO-55-ből fél litert és forgatom. 2 óra telt el úgy veszem észre lehozta. Ez viszont valami foszfátréteget képez rajta, mivel kellene vajon átöblögetni mielőtt megy majd bele a benzin? - gondolom nem vízzel -
A citromsav se rozsdaréteget kéne rajtahagyjon. Hogyan csináltad pontosan?
Na megcsináltam a citromsavas tisztítást. Sikerült jól kib@szni a tankkal. Előtte csak kicsi foltos felületi rozsda volt helyenként, most meg egybefüggő egész lett A módszer egyébként működhet úgy látom, mert amikor kiöntöttem és kimostam jó sok törmelék és lepedék kijött, és jól is nézett ki. Kompresszorral kifújtam, meg felakasztottam a szobában a kályha mellé, hogy kipárologjon a nedvesség. Ez valószínű nem jött össze, mert ma reggelre egybefüggő barna rozsda lepte el. Úgyhogy öntöttem bele a már jól bizonyított RO-55-ből fél litert és forgatom. 2 óra telt el úgy veszem észre lehozta. Ez viszont valami foszfátréteget képez rajta, mivel kellene vajon átöblögetni mielőtt megy majd bele a benzin? - gondolom nem vízzel -
pnlaci írta:Srácok! Ülés habot hol érdemes csináltatni? Egyedire gondoltam! Van egy steppelt huzatom,ahoz kéne egy kényelmes habülés.
Fekete Rezsőt hívd fel a 30-9328619 számon. Nyugodtan hivatkozzál rám, elvégre klub tagok vagyunk, és olyat csinál, hogy szinte megszólal. Üdv: Sass Pali
Köszönöm ,remélem össze jön.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
pnlaci írta:Srácok! Ülés habot hol érdemes csináltatni? Egyedire gondoltam! Van egy steppelt huzatom,ahoz kéne egy kényelmes habülés.
Fekete Rezsőt hívd fel a 30-9328619 számon. Nyugodtan hivatkozzál rám, elvégre klub tagok vagyunk, és olyat csinál, hogy szinte megszólal. Üdv: Sass Pali