Neeeeem, nem neked szólt és szó nincs helyreigazításról hanem igazad volt tényleg beszéltünk erről csak én sem emlékeztem hol mikor ezért beirtam a fórum keresőbe, szóval két kerék-nek ott kellene olvasnia
Ha jol ertem a hatso lancvedo bakelitben kene lennie a km spiral ellen reszenek.
Az enyem ott bizony ures, meglepo modon nem is tudtam hova bekotni a spiralt...
Valaki esetleg meg tudna mondani, hogy 3-4-5. fokozatban 3000-es fordulatnal kb mennyivel megy egy 250-es etz?
két kerék
ha gurul, ha pöfög, ha kerek, ha tolod...
ha beindul és megy, az mennyei dolog...
Nna. Akkor próbáld a következőt: menetes szár toldó anya (hosszú) ebbe beépíted a mágnest, és felcsavarod az eggyik tárcsa tartó csavara. Jeladót a megfelelő felfogatással 5mm-n melül rögzíted, lehetőleg függőleges közeli állapotban.
Szólj ha kész, és kipróbáltad.
Oké! Először elő kell venni a gépet majd egy motor generál lesz és majd óvatos bejáratás. Utánna jöhetnek az apró mókolások...
Nna. Akkor próbáld a következőt: menetes szár toldó anya (hosszú) ebbe beépíted a mágnest, és felcsavarod az eggyik tárcsa tartó csavara. Jeladót a megfelelő felfogatással 5mm-n melül rögzíted, lehetőleg függőleges közeli állapotban.
Szólj ha kész, és kipróbáltad.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
A jeladó egy reed relé általában, mágneses térben a két belső érintkező összezár, egyszerű, de vannak korlátai. Ezért gondoltam, azt hogy közelebb a kerékagyhoz, hogy a mágnes "tovább" legyen az érintkező közelében. A dobfékes keréknél volt még bicaj óra fent, ott a féklap kitámasztó csavarjához rögzítettem a lemezt ami a jeladó tartotta, olcsó Lidl-s óra volt 100 ig elég stabilan működött.
Bicajos fórumokat bujtam annak idején mikor vettem ezt és ott sokmindent leírtak róla hogy a frankó. Megpróbálhatod olyan közelre tenni te tudod majd számolj be a feleményekről. Nyilván mágnesben teszt lesz és nem olyannak ami összehajlítja a jeledóban a lemezeket örökre. Több darabbal, fajtával kell próbálni. Majd ha lesz kevem egyszer akkor nekiállok addig meg nem érdekel különösenbben. Szabi most csinálja ha minden igaz az óráimat azt leszámítva kalimpáltak keményen semmi bajuk nem volt meglehetősen pontosak voltak így az bőven elég egyenlőre...
Ha van tuti tipped rá ami nem egy agyműtét akkor oszd meg velem (velünk). Láttunk már pár kisérletet rá ki hogyan próbálkozott de a tutiról lehet lemaradtam... Most 0,5 max. 1cm (de majd lemérem a pontosság kedvéért) van a jeladótól a mágnes...
hell írta:Amint írtam mindenhol próbáltam már, most a felnire ragasztottam egy kis mágnes. Ezzel a legjobb csak gyenge neki. A gyári még gyengébb volt. Nem volt szükség a súlyozásra a gumis szerint nincs vele gond. Neodium mágnes kellene csak még nem tudtam beszerezni annyira igaz nem kattantam rá a beszerzésére. Az biztos így ezzel a megoldással a legjobb csak így 106 a határa. Bár lehet ha még közelebb tenném még jobb lenne, de már nem merem...
A jeladóban egy nagyon vèkony kis lemez kapcsolót rángat a mágnes.
Ha ráz a kerék, vagy a terep képes nem visszazárni, és akkor nem mutat az óra. Függőleges jeladó elhelyezés segíthet kis mértékben.
Tudom mi van benne és hogyan működik, bár ha lenne valami komolyabb jeladó valami arra simán beruháznék mert ez így nem az igazi. Valahogy megszoktam azt annyi. Sok választásom nem is volt igaz...
Láttam ahol lehet kapni atom jó mágnest de egy vagyon lenne egy olyan kis dologért itt a neten. Boltban meg nem láttam itt felénk sehol sajnos.
Ha a zavarszűrő ellenállástól (egy darabtól, tehát vagy a gyertya vagy a pipa, kettő együtt nem jó!) gyújtásgond van, akkor eszerint sem OK ott valami.
pnlaci írta:Tavaly kipróbáltam a bringaórát,nekem valamiért nem működik rendesen.Szerintem bezavarja a motor. Ahogy beinditottam a gépet mindent mutatott csak azt nem amit akartam. .
Biztos jele a gyújtásrendszer zavarának. Át kéne nézni. Trafó, gyertyapipa, gyertya. És a teljes kapcsolódó vezetékezés......
Az lehet hogy a gyertya volt , mert akkor próbálkoztam az órával,ami után kiderült hogy szarakszik a gyertya.Majd bepróbálkozom újra az órával,hátha!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
pnlaci írta:Tavaly kipróbáltam a bringaórát,nekem valamiért nem működik rendesen.Szerintem bezavarja a motor. Ahogy beinditottam a gépet mindent mutatott csak azt nem amit akartam. .
Biztos jele a gyújtásrendszer zavarának. Át kéne nézni. Trafó, gyertyapipa, gyertya. És a teljes kapcsolódó vezetékezés......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
hell írta:Amint írtam mindenhol próbáltam már, most a felnire ragasztottam egy kis mágnes. Ezzel a legjobb csak gyenge neki. A gyári még gyengébb volt. Nem volt szükség a súlyozásra a gumis szerint nincs vele gond. Neodium mágnes kellene csak még nem tudtam beszerezni annyira igaz nem kattantam rá a beszerzésére. Az biztos így ezzel a megoldással a legjobb csak így 106 a határa. Bár lehet ha még közelebb tenném még jobb lenne, de már nem merem...
A jeladóban egy nagyon vèkony kis lemez kapcsolót rángat a mágnes.
Ha ráz a kerék, vagy a terep képes nem visszazárni, és akkor nem mutat az óra. Függőleges jeladó elhelyezés segíthet kis mértékben.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
pnlaci írta:Tavaly kipróbáltam a bringaórát,nekem valamiért nem működik rendesen.Szerintem bezavarja a motor. Ahogy beinditottam a gépet mindent mutatott csak azt nem amit akartam.
Zavarszűrős gyertyád vagy gyertyapipád van? (kettő együtt semmiképpen! )
Nem , sima. Milyen a zavarszűrős gyertya?? Nekem ez új. Egyszer tettem fel olyan pipát,rohadtul nem tetszett a gépnek.
Össze-vissza járt tőle.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
pnlaci írta:Tavaly kipróbáltam a bringaórát,nekem valamiért nem működik rendesen.Szerintem bezavarja a motor. Ahogy beinditottam a gépet mindent mutatott csak azt nem amit akartam.
Zavarszűrős gyertyád vagy gyertyapipád van? (kettő együtt semmiképpen! )
Tavaly kipróbáltam a bringaórát,nekem valamiért nem működik rendesen.Szerintem bezavarja a motor. Ahogy beinditottam a gépet mindent mutatott csak azt nem amit akartam.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Amint írtam mindenhol próbáltam már, most a felnire ragasztottam egy kis mágnes. Ezzel a legjobb csak gyenge neki. A gyári még gyengébb volt. Nem volt szükség a súlyozásra a gumis szerint nincs vele gond. Neodium mágnes kellene csak még nem tudtam beszerezni annyira igaz nem kattantam rá a beszerzésére. Az biztos így ezzel a megoldással a legjobb csak így 106 a határa. Bár lehet ha még közelebb tenném még jobb lenne, de már nem merem...
hell írta:Én megkérdeztem az autóklubnál Szentesen direkt és semmi gond nem volt vele.
A mágnese viszont az enyémnek akár hova teszem 106 körül kinulláza magát és az felett nem mér. Direk nem a legolcsobbat vettem(Ciclosport CM 2.2) és valahogy nem jött össze. Elmeletileg 200-ig vagy 300 kellene mérjen. Erősebb mágnes kellene rá vagy nem tudom, de az így nem az igazi. Valahogy a gyárban a tesztelésénél ennek a fajtának valamit benézhettek rendesen...
Hova tetted a küllőn?
Kerék ki van súlyozva?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Én megkérdeztem az autóklubnál Szentesen direkt és semmi gond nem volt vele.
A mágnese viszont az enyémnek akár hova teszem 106 körül kinulláza magát és az felett nem mér. Direk nem a legolcsobbat vettem(Ciclosport CM 2.2) és valahogy nem jött össze. Elmeletileg 200-ig kellene mérjen. Erősebb mágnes kellene rá vagy nem tudom, de az így nem az igazi. Valahogy a gyárban a tesztelésénél ennek a fajtának valamit benézhettek rendesen...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2016.03.25. 00:34-kor.
Tibi85 írta:250-es ETZ-nél szerintetek el szabad e hagyni a láncvédő gumit és burkolatot?
kb. 5 éve garázsban pihent a masina. Jelenleg egy nagyobb ráncfelvarrás folyik.
Sajnos eltört a láncvédő burkolat. Igazából lejárt már az ideje. Alapból is ragasztva volt már egyszer.
Amit lehet kapni utánagyártott nem sok mindenre jó. Régen volt fent az is egy darabig úgy, hogy esztergáltattam bele egy távtartót. Az működött, de valamiért mégis visszaraktam a gyárit anno. Sajnos a távtartó nincs már meg.
Szívem szerint hagynám a francba az egészet, de kicsit tartok attól, hogy beverődik a dzsuva a kerék és a lánckerék közé. Mi a véleményetek?
Van aki nem használ láncvédőt.
Mint pld Killer.
Én még sosem néztem ilyen szempontból hogy a kosz hova menne be nélküle vagy hova nem.De ezt te is láthatod ha úgyis most rakod össze.
Láncvédő nélkül kicsit sűrűbben kell a láncot kezelni(spray),meg lekell mondani a gyári sebességmérőről.
Cserébe viszont nem lesz több gond a kmóra spirállal
Tibi85 írta:250-es ETZ-nél szerintetek el szabad e hagyni a láncvédő gumit és burkolatot?
kb. 5 éve garázsban pihent a masina. Jelenleg egy nagyobb ráncfelvarrás folyik.
Sajnos eltört a láncvédő burkolat. Igazából lejárt már az ideje. Alapból is ragasztva volt már egyszer.
Amit lehet kapni utánagyártott nem sok mindenre jó. Régen volt fent az is egy darabig úgy, hogy esztergáltattam bele egy távtartót. Az működött, de valamiért mégis visszaraktam a gyárit anno. Sajnos a távtartó nincs már meg.
Szívem szerint hagynám a francba az egészet, de kicsit tartok attól, hogy beverődik a dzsuva a kerék és a lánckerék közé. Mi a véleményetek?
Van aki nem használ láncvédőt.
Mint pld Killer.
Én még sosem néztem ilyen szempontból hogy a kosz hova menne be nélküle vagy hova nem.De ezt te is láthatod ha úgyis most rakod össze.
Láncvédő nélkül kicsit sűrűbben kell a láncot kezelni(spray),meg lekell mondani a gyári sebességmérőről.
Cserébe viszont nem lesz több gond a kmóra spirállal
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
250-es ETZ-nél szerintetek el szabad e hagyni a láncvédő gumit és burkolatot?
kb. 5 éve garázsban pihent a masina. Jelenleg egy nagyobb ráncfelvarrás folyik.
Sajnos eltört a láncvédő burkolat. Igazából lejárt már az ideje. Alapból is ragasztva volt már egyszer.
Amit lehet kapni utánagyártott nem sok mindenre jó. Régen volt fent az is egy darabig úgy, hogy esztergáltattam bele egy távtartót. Az működött, de valamiért mégis visszaraktam a gyárit anno. Sajnos a távtartó nincs már meg.
Szívem szerint hagynám a francba az egészet, de kicsit tartok attól, hogy beverődik a dzsuva a kerék és a lánckerék közé. Mi a véleményetek?
pdav87 írta:Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy ts 125 ös motornak a hátsó lánckerék a védőbakelitje eltörött, szeretném kicserélni, de a boltban csak 8-10000 ft ért adnak. Minden más mz típusnak 1200-1500 ft, csak a kis ts-hez drága ez az alkatrész. Tehát a kérdés az, hogy felrakható-e a ts 250-es nek vagy az etz 125 nek a láckerék burkolata a ts 125 re.
Ha 251-re lenne 8-10e-ért normális, vennék. Amit 1500-ért lehet kapni, azt kettétörtem, bevágtam a garázsban a kiskályhába, majd epoxival megragasztottam a gyárit. Így az ronda, de mégiscsak jó. Nem úgy mint a bóti, amiben mindenfelé állt a sebességmérő tengely, csak arra nem amerre kéne.
pdav87 írta:Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy ts 125 ös motornak a hátsó lánckerék a védőbakelitje eltörött, szeretném kicserélni, de a boltban csak 8-10000 ft ért adnak. Minden más mz típusnak 1200-1500 ft, csak a kis ts-hez drága ez az alkatrész. Tehát a kérdés az, hogy felrakható-e a ts 250-es nek vagy az etz 125 nek a láckerék burkolata a ts 125 re.
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy ts 125 ös motornak a hátsó lánckerék a védőbakelitje eltörött, szeretném kicserélni, de a boltban csak 8-10000 ft ért adnak. Minden más mz típusnak 1200-1500 ft, csak a kis ts-hez drága ez az alkatrész. Tehát a kérdés az, hogy felrakható-e a ts 250-es nek vagy az etz 125 nek a láckerék burkolata a ts 125 re.
Legalább erősebb lesz a hajtás rendszered.Ez olyan mint amikor mi a német lánc helyet felraktuk a cseh láncot,ami ugye erősebb volt.Kevésbé nyúlt meg mint az eredeti.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
ETZ125 első lánckerék felmegy TS125-re, az összes utángyártott ilyen. A TS lánckereke vékonyabb és harang profilú, ami kapható az vastag és lapos (428 = ETZ)
A Scubert ajánlatával az a gond hogy a kínálatukban nincs nem utángyártott lánckerék v. lánc, a készlet sem hiszem hogy nem TW/"Büchel" 420 ami árulnak egyenként is
Csak azért kérdem,mert egy lánckerék nem kétforint,no meg hogy kompatibilis-e egymással.Mármint a régi ts tengely a kis ETZ lánckerekével.Itt egy Németcég ,van minden náluk ha ez segítség.Csak én nem néztem teljesen át hogy méretileg mik vannak.http://www.zweirad-schubert.de/de/kettensatz-ests125150
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
pnlaci írta:
Szerintem a kisebb görgők jobban lehegyezik a fogaskereket mivel az átmérőből adódóan a lánckerék tetejét veszik jobban igénybe.Én inkább a szélesebb láncot választanám,ha nem tud beleverni valahol a blokkba,vagy valami másba.
Esetleg előre kis ETZ (428) lánckerék beépítésével csökkenthető a kiszsebi által írt "ostorozás" ha 428-ast használok?
Biztos hogy nem kapsz ts hez láncot?Mert szerintem árulnak.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
pnlaci írta:
Szerintem a kisebb görgők jobban lehegyezik a fogaskereket mivel az átmérőből adódóan a lánckerék tetejét veszik jobban igénybe.Én inkább a szélesebb láncot választanám,ha nem tud beleverni valahol a blokkba,vagy valami másba.
Esetleg előre kis ETZ (428) lánckerék beépítésével csökkenthető a kiszsebi által írt "ostorozás" ha 428-ast használok?
A kis TS-en a gyári lánc már csereérett lett. A gond hogy az eredeti méret 1/2" x 1/4" de nem szabvány 420-ashoz való, hanem nagyobb, 8.5mm-es görgőkkel. Ilyen láncot nem találtam sehol. A 428-as lánc görgői megfelelnének, de az sokkal szélesebb (5/16" ~ 8 mm)
A fórumot átnézve nem csalódtam, a szélességproblémára könnyen megtaláltam a választ ("Az 1,6 mm [különbség] igen veszélyes lehet, hiszen oldalra is tud mozogni, a nyúlás az ostorozás miatt gyorsul, ráadásul a fogak is hatványozottan kopnak oldalirányból is. Ez előbb-utóbb fogtöréshez vezet."), viszont a kisebb görgők máshogy fekszenek fel a lánckerék fogain illetve a fogak hossza sem rájuk lett tervezve.
Melyik rosszat válasszam a kettő közül: a szélesebb lánc megfelelően vastag görgőkkel (428) vagy a megfelelő szélességű lánc vékonyabb görgőkkel (420)?
Szerintem a kisebb görgők jobban lehegyezik a fogaskereket mivel az átmérőből adódóan a lánckerék tetejét veszik jobban igénybe.Én inkább a szélesebb láncot választanám,ha nem tud beleverni valahol a blokkba,vagy valami másba.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
A kis TS-en a gyári lánc már csereérett lett. A gond hogy az eredeti méret 1/2" x 1/4" de nem szabvány 420-ashoz való, hanem nagyobb, 8.5mm-es görgőkkel. Ilyen láncot nem találtam sehol. A 428-as lánc görgői megfelelnének, de az sokkal szélesebb (5/16" ~ 8 mm)
A fórumot átnézve nem csalódtam, a szélességproblémára könnyen megtaláltam a választ ("Az 1,6 mm [különbség] igen veszélyes lehet, hiszen oldalra is tud mozogni, a nyúlás az ostorozás miatt gyorsul, ráadásul a fogak is hatványozottan kopnak oldalirányból is. Ez előbb-utóbb fogtöréshez vezet."), viszont a kisebb görgők máshogy fekszenek fel a lánckerék fogain illetve a fogak hossza sem rájuk lett tervezve.
Melyik rosszat válasszam a kettő közül: a szélesebb lánc megfelelően vastag görgőkkel (428) vagy a megfelelő szélességű lánc vékonyabb görgőkkel (420)?
A hátsó annyi mint a 125-ös és 150-es Ts-é. Kösz. Na most ha ez így van a miatt nem csalhat a km órám 10 km-t hisz az áttételek megegyeznek még ha ETZ hátsóm is van. Kösz.
Ha ovális a lánckerék, vagy szakaszosan nyúlott a lánc, akkor még lekapcsolt gyújtással is képes "rángatni". Én is küzdöttem már ezzel anno. Láncszett csere+ karbi hangolás lett a megoldás.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Korábban írtad,hogy a karburátor piszkálásával (betekerted a levegő csavart),javult a helyzet,ha mechanikus lenne a probléma,nem javult volna semmitől.
Larionov írta:A gondot az alapproblémára, a bakkecskézésre értetettem. m nem akar e ugrani, megvan e minden görgő, stbstb, de ... csak legyen meg végre mi a gondja.
Visszaengedett gáznál bizonyos tartományban lovacskázik , bakkecskézik. Nálam is ez volt a brobléma. Kisebb főfúvóka megoldotta a gondot.
140ről cseréltem 135re. És alig észrevehető.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
A gondot az alapproblémára, a bakkecskézésre értetettem. Ha a váltónál ez a játék normális, annak én csak örülök, hiszen akkor nem kell váltót szereznem.
A láncot is próbálgattam. Tökéletesen fut, próbáltam a gumi tokozást lenyomva, felhúzva, lassan, gyorsan. Az első lánckeréknél néztem nem akar e ugrani, megvan e minden görgő, stbstb, de abba nem tudok belekötni, pedig látjátok már mindenbe belekötök csak legyen meg végre mi a gondja.