Blokk
- janer6328
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
- Tartózkodási hely: Dunapataj
- Kapcsolat:
fõtengely
Sziasztok!
3kérdésem lenne:
- Szokták-e a 250ETZ fõtengelyét parafázni? És mi a dolog lényege és mekkora a hatása az etznél?
- 250ETZ fötengely csapágy csere van épp, régi csapágyak(dkfddr 6306 c4 müanyag kosaras, akkor ezek még a gyáriak lehetnek) közül 1 fõtengelyen maradt ezt mühelyben leszedték, a másikat hidegen kiüttötem a blokból? Ugye nem okoztam így kárt?
- 6306 c3 fémkosaras csapágyak kerültek vissza, úgy h gáztüzhely lágja felett felmelegítettem a blokkban a csapágyfészkeket, majd finoman beütöttem a csapágyakat, viszont a lényeg: a csapágy belsõ futógyûrûjét hogy és mivel lehet felmelegíteni a fõtengely behelyezéséhez?
Válaszaitokat elõre is köszönöm, Üdv Janer!
3kérdésem lenne:
- Szokták-e a 250ETZ fõtengelyét parafázni? És mi a dolog lényege és mekkora a hatása az etznél?
- 250ETZ fötengely csapágy csere van épp, régi csapágyak(dkfddr 6306 c4 müanyag kosaras, akkor ezek még a gyáriak lehetnek) közül 1 fõtengelyen maradt ezt mühelyben leszedték, a másikat hidegen kiüttötem a blokból? Ugye nem okoztam így kárt?
- 6306 c3 fémkosaras csapágyak kerültek vissza, úgy h gáztüzhely lágja felett felmelegítettem a blokkban a csapágyfészkeket, majd finoman beütöttem a csapágyakat, viszont a lényeg: a csapágy belsõ futógyûrûjét hogy és mivel lehet felmelegíteni a fõtengely behelyezéséhez?
Válaszaitokat elõre is köszönöm, Üdv Janer!
Sziasztok!
Tavaly,amikor fõtengelyt cseréltünk,kiderült,hogy a csapágyház eléggé kopott,ragasztani kellett a csapágyat.
Szerintetek létezik olyan csapágy,aminek a kosara kicsit túlméretes a gyári mérethez képest,de egyébként passzol?
A nagy nyári csapatások elõtt szeretnék a végére járni a dolognak,nehogy szipka legyen a hegyen,ha már a telóim jók
Várom a tapasztalatokat!
Tavaly,amikor fõtengelyt cseréltünk,kiderült,hogy a csapágyház eléggé kopott,ragasztani kellett a csapágyat.
Szerintetek létezik olyan csapágy,aminek a kosara kicsit túlméretes a gyári mérethez képest,de egyébként passzol?
A nagy nyári csapatások elõtt szeretnék a végére járni a dolognak,nehogy szipka legyen a hegyen,ha már a telóim jók

Várom a tapasztalatokat!
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
most hogy ezen filózok az jutott eszembe: hogy jobban lenyomja a t.rugót a hézagoló, de azzal együtt azt az öntvényt is a blokk felé tolja amin felfekszik a nyomó rúd,(mert ugyebár fölötte van a hézagoló) tehát jobban ki tud emelni a rúd, mert összéb van szorítva az egész...
szerintetek??? vagy ez igy nem ok


szerintetek??? vagy ez igy nem ok

alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
-=UDG-994=-
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
minél több van abból a háromszög alakú vasból a 3 csavar alatt, annál jobban leszorítja a laprugó a lamellákat. de hogy miért nem emel ki ennek ellenére, gõzöm sincs 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Az lenne a problámám, hogy a kuplung nem emel ki rendesen(ETZ 125), az ürest is néha eléggé nehezen veszi be!
Az állító csavar rendesen rá van állítva, ((szóval szerintem nem azzal van a gond)),
de ahogy néztem nincs a kuplungon hézagoló lemez("3csavar alatt aza háromszög":) )!
Elképzelhetõ hogy ezért nem emel ki????
Elörre is kössz a HELP-t!
Bálint
Az állító csavar rendesen rá van állítva, ((szóval szerintem nem azzal van a gond)),
de ahogy néztem nincs a kuplungon hézagoló lemez("3csavar alatt aza háromszög":) )!

Elörre is kössz a HELP-t!
Bálint
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
-=UDG-994=-
Nem vesszi be a sebeséget a motorom.
Hellosztok.Nem veszi be a sebeséget az MZ 250.Nem tudom miért.De szétszetuk a blokkot és a kapcsolat rogzito nem volt benne lehet azért vagy más a probléma.
Hello!
Most írok ide elõször.
Pár hete lett 300-as a 251-esem, de 250-es hengerrel. Kicsit nehéz volt összerakni, mert a dugó szoknyája hozzáért valamihez, innen lereszeltünk kb 0,5-1 mm-ert. Így már jó volt, nem kolompolt. A hajtókar utángyártott és felül perselyezett és derékszögelésnél egy pici nyomásra is hajlott és ráadásul elég furcsán rakták össze a fötengelyt, alul elvileg van 2 bronztávtartó a hajtókat mellet, de nekem nincs, viszont mégse kottyan. Ezelõtt színte makulátlan hangja volt minden fordulaton. Na jó némi csapágyhang azért volt, de semmi éles. Így tettem bele kb 7000km-ert.
Most van benne kb 400km. Azt tapasztalom, hogy úgy csörög, mintha egy csavar rázkódna valahol. Ezt csak kb 3500-4000 felé kezdi és ahogy melegszik be, a zaj egyre hangosabb és egyre lejjebrõl jelentkezik.
Eléggé zavar, mert amikor Bambi mûhelyébe voltam láttam elég csúnya hajtókart, meg mondta is hogy nem jók az újak. És az az igazság, hogy félek, hogy beáll a hatókar vagy a fõtengely és tönkreteszi az eddig megcsnált hengert is. Mik ennek az elõjelei??
Gondoltam még arra is, hogy lehet hogy a gyûrû tört el, mert berúgóval átforgatva viszonylag könnyen megy, régebben nagyobb komressziót éreztem, annak ellenére, hogy azért jól megy, de lehet hogy ez csak a 2 gyûrû miatt van.
Remélem tud valaki segíteni, amit elõre is köszönök.
hello Tamás
Most írok ide elõször.
Pár hete lett 300-as a 251-esem, de 250-es hengerrel. Kicsit nehéz volt összerakni, mert a dugó szoknyája hozzáért valamihez, innen lereszeltünk kb 0,5-1 mm-ert. Így már jó volt, nem kolompolt. A hajtókar utángyártott és felül perselyezett és derékszögelésnél egy pici nyomásra is hajlott és ráadásul elég furcsán rakták össze a fötengelyt, alul elvileg van 2 bronztávtartó a hajtókat mellet, de nekem nincs, viszont mégse kottyan. Ezelõtt színte makulátlan hangja volt minden fordulaton. Na jó némi csapágyhang azért volt, de semmi éles. Így tettem bele kb 7000km-ert.
Most van benne kb 400km. Azt tapasztalom, hogy úgy csörög, mintha egy csavar rázkódna valahol. Ezt csak kb 3500-4000 felé kezdi és ahogy melegszik be, a zaj egyre hangosabb és egyre lejjebrõl jelentkezik.
Eléggé zavar, mert amikor Bambi mûhelyébe voltam láttam elég csúnya hajtókart, meg mondta is hogy nem jók az újak. És az az igazság, hogy félek, hogy beáll a hatókar vagy a fõtengely és tönkreteszi az eddig megcsnált hengert is. Mik ennek az elõjelei??
Gondoltam még arra is, hogy lehet hogy a gyûrû tört el, mert berúgóval átforgatva viszonylag könnyen megy, régebben nagyobb komressziót éreztem, annak ellenére, hogy azért jól megy, de lehet hogy ez csak a 2 gyûrû miatt van.
Remélem tud valaki segíteni, amit elõre is köszönök.
hello Tamás
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
gondolom fémkosarasat vettél... 
a mûanyagkosár vagy textilbakelitkosár a zorall!
kisebb surlódás
kisebb kopás, és hõképzõdés
nehezebben fog megforogni a csapágy a fészkében, hosszabb élettartam... bár arra készülj fel h kb 30ekm után ígyis-úgyis szétveri magát a fõtengelycsapjaid
fõtengely=kuka... 

a mûanyagkosár vagy textilbakelitkosár a zorall!







10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Vlakitõl jól jönne egy kis segítség csapágy ügyben: Ugyanis én a 150 etz alkatrészjegyzékébõl néztem ki a csapágytípusokat számait és egy ismerõsöm szerezte be õket. A fõtengelyre való csapágyak amik a tengelykapcsoló felé vannak (2db) a számuk 6204C4 és amit én kaptam az pedig 6204C3-as. Na most a "C" betû után mit jelölnek a számok? És egyáltalán akkor ez most jó vagy jó lesz macskát dobálni vele?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Én viszont ívvel csak taknyolok :-/ ...ám lehet hogy csak a pofám nagy és már a láng sem mennesomanova írta:Köszönöm a tanácsokat, a problémát sikerült megoldanom. Conus-nak tökéletesen igaza van ivvel való hegesztéssel kapcsolatba, ezért én is a co-t használtam, mondhatom hogy fasza lett.![]()
RR_ZOZY hát nem tom de én marha nehezen tanultam meg lángal hegeszteni, de csöszerelõ lévén belekellet tanulnom. Ivvel co-val nem nagy kunszt hegeszteni szerintem![]()

Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Hali!
Lenne egy érdekes kérdésem. Mostanában olyat játszik a kis etz-m,hogy ha melegen megállás után( pl.: piroslámpa) leteszem 1-be akkor esik a fordulat kb 500 at az alapjárathoz képest és nem hajlandó felpörögni...Hiába húzom rá a nyélgázt akkor is csak maximum 2000 ig jön vissza a fordulat....Ha kiveszem üresbe akkor még mindig ezt csinálja kb fél percig... utána magáhoztér és újra vidáman pörög
Elõször arra gondoltam hogy az alapjárati rendszerrel nincs valami rendben de ma takarítottam karbit,légszûrõt,tankot. És ami érdekes hogy elötte alapjáraton nagyon szépen elforog... csak sebességbe váltáskor szórakozik...
Lehet hogy a váltótól szív farsot? Egyáltalán elképzelhetõ? Nem ismerem annyira a felépítését...
Légyszi segítsetek mert felgyújtom
Válaszokat elõre is köszi!
Lenne egy érdekes kérdésem. Mostanában olyat játszik a kis etz-m,hogy ha melegen megállás után( pl.: piroslámpa) leteszem 1-be akkor esik a fordulat kb 500 at az alapjárathoz képest és nem hajlandó felpörögni...Hiába húzom rá a nyélgázt akkor is csak maximum 2000 ig jön vissza a fordulat....Ha kiveszem üresbe akkor még mindig ezt csinálja kb fél percig... utána magáhoztér és újra vidáman pörög

Lehet hogy a váltótól szív farsot? Egyáltalán elképzelhetõ? Nem ismerem annyira a felépítését...


Válaszokat elõre is köszi!
- somanova
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
- MZ-d típusa: Transalp 600
- Tartózkodási hely: Pápa
Köszönöm a tanácsokat, a problémát sikerült megoldanom. Conus-nak tökéletesen igaza van ivvel való hegesztéssel kapcsolatba, ezért én is a co-t használtam, mondhatom hogy fasza lett.
RR_ZOZY hát nem tom de én marha nehezen tanultam meg lángal hegeszteni, de csöszerelõ lévén belekellet tanulnom. Ivvel co-val nem nagy kunszt hegeszteni szerintem


RR_ZOZY hát nem tom de én marha nehezen tanultam meg lángal hegeszteni, de csöszerelõ lévén belekellet tanulnom. Ivvel co-val nem nagy kunszt hegeszteni szerintem


- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Jah...meg nehogy elhúzódjon..
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Ha valaki tud hegeszteni, akkor simán és jól visszavarrja villannyal. Nem magamról beszélek, mert ami még talán menne az a láng és a CO 

Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
nem vagyok egy minõsített hegesztõ, de villannyal szerintem semmiféleképp ne hefteld vissza. villanyal való heftelésnek az az átka, hogy kiégeti a szenet az acélból, továbbá merev lesz a varrat, ezáltal könnyen törik
lánggal vagy CO-val, vagy AVI-val hefteld! 




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- somanova
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
- MZ-d típusa: Transalp 600
- Tartózkodási hely: Pápa
Sziasztok!
Segitséget kérnék a következõben: Közepes fordulaton az Etz-men olyan rezonancia van hogy elég a lábamat a helyén tartani, tegnap már ThUnDeR adott egykét tanácsot de sajnos nem lett igaza.
Ma utánajártam a dolognak és eléggé ledöbbentett a látvány. A vázról letört a lábtartó és a középsztender tartókonzolja, ahogy lepucoltam láccik rajt volt már hegesztve villannyal. De ez még mind nem elég , annyira eldeformálódott , hogy a lábtartóra támaszkodik a olajleeresztõ csavar.
http://kepfeltoltes.hu/view/080526/DSC0 ... es.hu_.jpg
Adjatok tanácsot hogyan lenne célszerû a helyreállitása!??? vagy csak simába hegesszem vissza????
Segitséget kérnék a következõben: Közepes fordulaton az Etz-men olyan rezonancia van hogy elég a lábamat a helyén tartani, tegnap már ThUnDeR adott egykét tanácsot de sajnos nem lett igaza.
Ma utánajártam a dolognak és eléggé ledöbbentett a látvány. A vázról letört a lábtartó és a középsztender tartókonzolja, ahogy lepucoltam láccik rajt volt már hegesztve villannyal. De ez még mind nem elég , annyira eldeformálódott , hogy a lábtartóra támaszkodik a olajleeresztõ csavar.
http://kepfeltoltes.hu/view/080526/DSC0 ... es.hu_.jpg
Adjatok tanácsot hogyan lenne célszerû a helyreállitása!??? vagy csak simába hegesszem vissza????
A váltókart nem, ellenben a lábtartó vasat le kell venned hogy le tudd húzni a kupplung oldali fedelet...bakimate írta:Ha 250-es MZ-rõl van szó, a dekli levételéhez NEM kell kivenni a berugót, csak a váltókart!ko.zsolti írta:Tegnap csak úgy szemrevételeztem a dolgokat és ha jól láttam a dekli levételéhez a berúgó kar, és a váltó kar is útban lesz.

ThUnDR
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Ha 250-es MZ-rõl van szó, a dekli levételéhez NEM kell kivenni a berugót, csak a váltókart!ko.zsolti írta:Tegnap csak úgy szemrevételeztem a dolgokat és ha jól láttam a dekli levételéhez a berúgó kar, és a váltó kar is útban lesz.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
A berugókart nem kell leszedni az deknistõl lejön.Csak a váltókart kell elõtte leszedni.Egész pontosan.Leszeded a váltókart,utána a fordulatmérõ kör alakú deknijét amit 3 csavar fog.A spirált nem fontos kitekerni belõle.A dekni alatt levõ fordulatszámmérõ meghajtócsigáját ami egyben a kupplungkiemelõ öntvény csavarja is letekered.Alátétet leveszed azt ennyi.Kicsit mozgatva le kell jönnie a dekninek.Óvatosan szedd le ha van alatta papirtömités és nincs másik hogy el ne szakadjon.Ha pasztával rakták össze akkor mindegy.Ha nem fordulatszámmérõs a motor attól még ugyanez a helyzet csak nem csigakerék az anya hanem egy normál kinézetû csvaranya.ko.zsolti írta:Tegnap este - felhasználva a segítségeteket - bekötöttem a hátsó "fogyasztó részleget is".
Igaz az is, hogy 1 bizosítékkal kevesebb van otthon.
Itt a hétvége. Veszek egy mély lélegzetet és neki kezdek a kuplungnak.
Remélem kevesebb dolgot fogok elrontani, mint javítani...
Kicsit tartok tõle. Tegnap csak úgy szemrevételeztem a dolgokat és ha jól láttam
a dekli levételéhez a berúgó kar, és a váltó kar is útban lesz.
Mindenkinek kívánok száraz, jó kiránduló idõt a hétvégére!
U.i.: Köszönöm a kupkunggal kapcsolatos infókat is!
Üdv!
így van.Fûtõgomba majd segít.Nézd meg a videót a 251-es tz blokk összerakásáról, sokat segít.Legalábbis nekem.Ha jól emléxem, neked is kis tz-d van.Arra akkor figyelj, hogy a fõtengely oldali csapágyaknál, nincs zeeger gyûrû, és ha bele ütöd a csapágyakat a helyére, akkor a szimmering házat, és alátéteket rakd a helyére, mert akkor pontosan beáll a csapágy, és nem megy túl(Bambi mestertõl kaptam az ihletetconus írta:és a csapágyat hogyan melegítsem? mûanyag kosarasat akarok beletenni, de azt hõlégfúvóval nem lehet megmelegíteni, mert elolvad a kosár(tapasztalat)... esztergáltassak fûtõgombát? a szevízkönyv ilyen fûtõgombákat ír.![]()
elõször a forró blokkfélbe beleteszem a csapágyat, utána behúzatom a fõtengelyt... ez a helyes sorrend, ugye?

OK! Szerintem a bowdent is cserélni kell. Elég rosszul néz ki. Számomra az az érdekes, hogy (mielõttz25z írta:a valto igen, de a berugokart nehogy levedd! a kuplungbowdent kell meg kiakasztanod meg kicsavarni azt a csovet valamint a fordulatszammero kihajtast rogzito 3 csavart meg az az alatti meghajtocsigat aztan a blokkcsavarokat es ennyi
letettem a motort, még jól mûködõ állapotában) amikor behúztam a kuplungkart a "motor hangja" megváltozott. Susogós hangja lett.
Amikor kiengettem újra visszaált. Azt mondták ez normális. Na! Ez most is úgy van, hogy ha behúzom a kart
ez a susogás elõjön. Akkor valami csak történik ott bent a sötétben. Kíváncsi vagyok. Ma fény derülhet rá.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
és a csapágyat hogyan melegítsem? mûanyag kosarasat akarok beletenni, de azt hõlégfúvóval nem lehet megmelegíteni, mert elolvad a kosár(tapasztalat)... esztergáltassak fûtõgombát? a szevízkönyv ilyen fûtõgombákat ír.
elõször a forró blokkfélbe beleteszem a csapágyat, utána behúzatom a fõtengelyt... ez a helyes sorrend, ugye?

elõször a forró blokkfélbe beleteszem a csapágyat, utána behúzatom a fõtengelyt... ez a helyes sorrend, ugye?



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
A tengely és a csapágy között lehet elmozdulás?conus írta:Blokkösszerakó zsonglõrök!
Ha úgy húzatnám be a fõtengelyt a csapágyba, hogy elõtte a tengelyt bekenem 2T olajjal, az ki fog onnan égni?
Nem!
Ez hogyan valósítható meg?
Szoros illesztéssel.
Ha jól rakom össze lesz közöttük idegen anyag?
Nem.
Amúgy ezt nem a csapágy melegítésével és a tengely hûtésével szokták megoldani?
De igen!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Blokkösszerakó zsonglõrök! 
Ha úgy húzatnám be a fõtengelyt a csapágyba, hogy elõtte a tengelyt bekenem 2T olajjal, az ki fog onnan égni?

Ha úgy húzatnám be a fõtengelyt a csapágyba, hogy elõtte a tengelyt bekenem 2T olajjal, az ki fog onnan égni?



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Megtaláltam a kattogó hang okát!A kuplung kis lánckeréknek a fogai, ami a fordulatszámhoz van köze, onnan 1 darab fog kitört valahogy
és mindig ütközött azon a helyen a fordulatszám fogaskerekével...pedig új, pár km-t mentem vele.Ha esetleg érdekli valakit fél áron, pl nem kell neki fordulatszám mérõ, akkor írjon rám.
a fémes surranó hang, meg egyszercsak eltünt.Feltöltöttem olajjal, és csak a kattogó hang volt.De nem baj, legalább nem kell széthúznom a blokkot.Legalábbis remélem

a fémes surranó hang, meg egyszercsak eltünt.Feltöltöttem olajjal, és csak a kattogó hang volt.De nem baj, legalább nem kell széthúznom a blokkot.Legalábbis remélem

- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
ETZ 150, fúrás óta 250 km van a mociban, mikor engedhetem lejebb a részterheléstût? most teljesen fenn van, elég fekete így a gyertya és sokat is fogyaszt, de azt olvasgattam hogy a dugattyú belsõ hûtését segíti a bejáratási idõszak alatt
nem szeretném emiatt megszorítani a dugót, úgyhogy várok amíg kell, csak meddig kell?
nem szeretném emiatt megszorítani a dugót, úgyhogy várok amíg kell, csak meddig kell?

When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Töltsd le errõl az oldalról a szerelési videokat és a blokkösszerakásról szólóban ott van.torokb írta:Sziasztok!
A 250-es ETZ durva kupplungbeállításának mikéntjérõl érdeklõdnék. Ha valaki lépésenként leírná, annak is örülnék, de lényegében csak az nem tiszta hogy a fordmérõ kiajtás mögött azt a lemezt elforgatom valameddig mielõtt a fedéllel leszorítom és ezzel állítok, vagy kell valamit ott is tekergetni, ahol a kupplung bowden bemegy a blokkba?
Sziasztok!
A 250-es ETZ durva kupplungbeállításának mikéntjérõl érdeklõdnék. Ha valaki lépésenként leírná, annak is örülnék, de lényegében csak az nem tiszta hogy a fordmérõ kiajtás mögött azt a lemezt elforgatom valameddig mielõtt a fedéllel leszorítom és ezzel állítok, vagy kell valamit ott is tekergetni, ahol a kupplung bowden bemegy a blokkba?
A 250-es ETZ durva kupplungbeállításának mikéntjérõl érdeklõdnék. Ha valaki lépésenként leírná, annak is örülnék, de lényegében csak az nem tiszta hogy a fordmérõ kiajtás mögött azt a lemezt elforgatom valameddig mielõtt a fedéllel leszorítom és ezzel állítok, vagy kell valamit ott is tekergetni, ahol a kupplung bowden bemegy a blokkba?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Nem tudom milyet vettél,de nem feltétlenül baj ha nem ragad.A lényeg hogy még képlékeny legyen.Általában a szilikonalapú pasztáknál még jobb is ha várunk kicsit amig elkezd "gumisodni".Azt meg feltétlenül tartsa be mindenki hogy éppen csak be kell kenni a blokkfeleket,mert attól nem lesz jobb sõt inkább rosszabb ha vastagon kenjük.Ha jók a blokkfelek felülete,tulajdonképp egy kis késsel vagy valami hasonlóval kenjük fel mint a kenyérre a vajat.mzgergõ írta:Hali!
Pont jó témát mondok, mert nekem is szükségem van egy normális pasztára...múltkor vettem egyet, hõ, és olaj álló, +200 valamennyi fokot bír.Na, viszont amíg felkenem és próbálom felrakni a blokk másik oldalát, 2-3 perc alatt megszikkad, és nem ragad, és cseszhetem az egészet...
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
http://www.szinvonal-festek.hu/submenu. ... &sub2id=91
itt van olyan de árat nem láttam.Ez a "MAKROSIL HA 145".Igy keress rá.
itt van olyan de árat nem láttam.Ez a "MAKROSIL HA 145".Igy keress rá.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok

Na szóval ez az.Nem tudom hol lehet venni én csak halkan mondom a cégtõl hozom ahol dolgozom.Henkel termék.Szó szerint ezt irják a dobozon"autóalkatrészek,szelepdekni,olajteknõ,vizpumpa,sebváltófedél,olajszûrõ stb."Öregedésálló,nem reped nem zsugorodik.Negtapad üvegen,fémen,mûanyagon.Hõállóság -65-+260C'.A cégnél minden motorhoz ezt használjuk.Még nem volt panasz rá pedig sok helyen van már.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Hát ezaz, melyik bírja az olajat tényleg? 
Nem akarok úgy járni mint Diti, akinek azért kell blokkot húznia, mert az "olajálló" tömítõpasztát megette az olaj... A LOCTITE-nak ide való tömítõpasztái meg nagyon drágák nekem...
JA meg ami szintén fontos szempont: 50-100ml közti kiszerelés lenne jó, mert a többi utána úgyis beledöglik a tubusba
RR_ZOZY!
És annak a szilikontrutyinak mi a neve?
zsakfos!
Errõl a makrosil-rõl pontosabb infót tudnál adni? Guglival nem jutottam elõbbre
Ezt találtam, nem tudom hogy valaki használt-e már ilyet:
http://www.atas.hu/catalog/product_info ... ucts_id=58
De a többiek is mondják el a véleményüket!

Nem akarok úgy járni mint Diti, akinek azért kell blokkot húznia, mert az "olajálló" tömítõpasztát megette az olaj... A LOCTITE-nak ide való tömítõpasztái meg nagyon drágák nekem...
JA meg ami szintén fontos szempont: 50-100ml közti kiszerelés lenne jó, mert a többi utána úgyis beledöglik a tubusba

RR_ZOZY!
És annak a szilikontrutyinak mi a neve?
zsakfos!
Errõl a makrosil-rõl pontosabb infót tudnál adni? Guglival nem jutottam elõbbre

Ezt találtam, nem tudom hogy valaki használt-e már ilyet:
http://www.atas.hu/catalog/product_info ... ucts_id=58
De a többiek is mondják el a véleményüket!



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Makrosil nevû szerelõpaszta tökéletes.Egyébként szerintem bármilyen tömitõpaszta megfelel ha birja az olajat.De a Makrosil az tuti jó szerelõpaszta.Hõ és olajálló.Biztosan jó a Mofakeres is,bár hogy a kék meg apiros között csak a hõállóságban van e különbség azt nem tudom de majd megmondják.Dekni tömitést én is zsirozni szoktam mint Zozy,de a festék szerintem felesleges meg kicsit macerás is.Ha mindkét felét bekenem zsirral olyan szépen megfogja a blokkon mig visszarakom a deknit mint ahogy a nagykönyvben meg van irva.RR_ZOZY írta:Az enyémet valami sziloplaszt-szerû trutyival tették össze (elõzõ gazdi). Dekninél azt a módszert követem h. papírtömítés egyik felét festékkel kenem, majd rárakom a deknire.........az így "felragasztott" tömítés másik fele gépzsírt kap, aztán össze. Ennek elõnye az hogy ha le kell venned, nem szakad a tömítés, nem kell egy másikkal bíbelõdni, szak újra zsírozni. Ja és a legfontosabb: tökéletesen tömít. Egyszer használtam valami fekete tömítõ pasztát-masszát, de nem vált be. Azt is hozzá kell tenni, hogy nálam a dekni és a blokkfél síkjaihoz is lehetett régen közük az aranykezûeknek akik csavarhúzóval feszegették, és van rajtuk némi sérülésconus írta:Blokkfelek tömítéséhez milyen pasztát ajánlotok? MOFAKER-es tömítõpasztákról vélemény?
http://mofaker.hu/megjelen.php?viszelke ... nu2_id=233
Esetleg kelomotor-nál van valami zorall paszta?
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Az enyémet valami sziloplaszt-szerû trutyival tették össze (elõzõ gazdi). Dekninél azt a módszert követem h. papírtömítés egyik felét festékkel kenem, majd rárakom a deknire.........az így "felragasztott" tömítés másik fele gépzsírt kap, aztán össze. Ennek elõnye az hogy ha le kell venned, nem szakad a tömítés, nem kell egy másikkal bíbelõdni, szak újra zsírozni. Ja és a legfontosabb: tökéletesen tömít. Egyszer használtam valami fekete tömítõ pasztát-masszát, de nem vált be. Azt is hozzá kell tenni, hogy nálam a dekni és a blokkfél síkjaihoz is lehetett régen közük az aranykezûeknek akik csavarhúzóval feszegették, és van rajtuk némi sérülésconus írta:Blokkfelek tömítéséhez milyen pasztát ajánlotok? MOFAKER-es tömítõpasztákról vélemény?
http://mofaker.hu/megjelen.php?viszelke ... nu2_id=233
Esetleg kelomotor-nál van valami zorall paszta?

Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég