Elektronika topik - a pokol kapuja
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mindkettőtöknek igaza van... És valóban, rossz kapacitást vesztett akkuval világítás mellett alapjáraton simán lehet probléma a működéssel, ( a feszültség leeshet akár tíz volt körüli értékre is) amit szerintem a kihagyó gyujtás miatti megállás koronáz meg. Másik érdekes hiba, ami tud nagyon kellemetlen tüneteket produkálni, ha valamelyik fázis kiesik ( pl. rossz kontakt miatt ) a töltésjelző lámpa vagy jelzi , vagy nem ( parázslással esetleg), de azideig a töltő feszültség határozottan csökken, ez sok furcsa tünetet tud produkálni. ( töltés van, csak nem elég a zavartalan működéshez.)
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok, amint irtam hogy fel borul a rendszer ara gondoltam hogy nekem az volt hogy alapjáraton világitás nélkül volt alapjárat de ahogy rákapcsoltam a világitást haladéktalanul pörgetni kellett különben le állt ,ez volt amig vettem 1 uj aksit azóta jó üdv. juragy
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akármilyen szar az akksi,de a töltés jó,akkor a világitás sem árthat neki,max alapjáraton ahol nincs töltés,de kb 2000 fordulattól már működni kell mindennek világitáson szar akkuval is.jura györgy írta:sziasztok Zsaki titok1-nél az is titok hány amperórás az aksija meg hogy mikori mert ez is befolyásolja hogy világitással nem megy az indexje ha az aksi a végét járja fel borul az egész müködés legalábbis nálam üdv. juragy
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok Zsaki titok1-nél az is titok hány amperórás az aksija meg hogy mikori mert ez is befolyásolja hogy világitással nem megy az indexje ha az aksi a végét járja fel borul az egész müködés legalábbis nálam üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok, titok1 ha jobban bele akarsz merülni a generátorban a forgórészt egyszerü meg nézni hogy jó vagy esetleg szakadás van benne a csuszógyürükre kapcsolsz 12v egyenáramot ha jól felmágneseződik akkor 99% hogy jó ,az álórészt előbb jól mosad ki tisza benzinnel meg fogsz lepődni mint én is hogy menyi szén por tud lenni benne ( én is csak néztem)mivel hogy szénpor az ugye jól vezeti az áramot az áló részről nem sok mindent termel nekem is ez volt a gondom pár éve itt keresd a hibát szerintem az álórészt kimérni csak szakadást tudsz menet zárlatot nem mert ahoz nagyon preciz ohm mérő müszer kell üdv. juragy
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok.A gerjesztést egyszerűbben is meg lehet nézni.Járó motrnál,ha kellő a fordulat 3000-4000 kb.leveszed a pozitív sarut az akkunál.Ha jó akkor akku nélküli üzemben járnia kell a motornak.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
hali én itt kezdeném a töltésjavitást ha gondom lenne vele, amit emlitetél hogy a feszab ugy müködik hogy kapcsolgat hol van hol nincs nem telyesen helyes ott az van hogy alapon is van töltő fesz de mielőtt fell szaladna az érték akkor a feszab beiktat 1 elenálás,az eredeti mehanikus feszabályozó igy müködik amig nem tudjuk mi a rosz csak a sötétségben tapogatózunk és azt is mondnám hogy 16 éve vetem ezt a motort 1x volt gondom a mehanikus feszabályozóval nem kidobandóra romlott el csak az áramtekecset elengdte a forrasztás az aksik is el mennek 6 évig minimum
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem beszéltél hülyeséget.Meglehet gerjeszteni kivülről egy izzón keresztül.jura györgy írta:sziasztok, meg kéne gerjeszteni a generátort akku poziivról 1 21w izón keresztül meg ek kéne nézni (kimérni) a gerjesztő diódákat ami a dióda panelen található az a 3 kicsi fekete szinü, ha meg gerjeszted és igy sem lesz töltés akkr a generátornál lesz valamiaz állórésznél ji van vezetve a csillagpont azt is nézd meg ehez le kell venni az álórészt ha hülyeséget irok valaki javitson ki üdv. juragy
Egy próbát megér az biztos.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok, meg kéne gerjeszteni a generátort akku poziivról 1 21w izón keresztül meg kéne nézni (kimérni) a gerjesztő diódákat ami a dióda panelen található az a 3 kicsi fekete szinü, ha meg gerjeszted és igy sem lesz töltés akkor a generátornál lesz valamiaz állórésznél ki van vezetve a csillagpont azt is nézd meg ehez le kell venni az álórészt ha hülyeséget irok valaki javitson ki csk azért szólok hozzá mert nem tudjuk hogy itt a generátor vagy fesszabályozó okzza a problémát üdv. juragy
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2015.10.13. 19:33-kor.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem igen,bár mérget nem vennék rá.Majd csak megerősiti valaki aki nálam sokkal jobban érti ezt,én csak amatőr szinten lököm az igét töltés terén.titok1 írta:
Értem, tehát a puding próbája az evés. Ha jár a motor, de mégsincs töltés, a feszab DF kimenetén akkor is meg kell lenni a feszültségnek igaz? (amennyiben jó a fesszab).
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Értem, tehát a puding próbája az evés. Ha jár a motor, de mégsincs töltés, a feszab DF kimenetén akkor is meg kell lenni a feszültségnek igaz? (amennyiben jó a fesszab).zsakfos írta:titok1 írta:
Ma újra ránéztem, fesz.szabályozó csere, az most már jó, de a gerjesztés ellenőrzése, amikor is a generátor DF kivezetése adná a testet, a próbalámpa másik oldalán pozitív lenne, semmi eredményt nem kaptam. amikor a forgórész szénkefe futófelületéhez tartottam a testet, akkor sem világított. Ez normális? mivel tudnám a gerjesztés működőképességét biztosan lepróbálni?
Úgy tudod lepróbálni,hogy elinditod a motort úgy hogy minden vezeték a helyén és alapjáraton a DF és test közt kb 8-9V körüli feszültségnek kell lenni,vagy akár többnek is,ez lehet hogy akkutól is függ milyen bika,ezt nem tudom,de feszültségnek kell lennie az tuti.
Ahogy emeled a fordulatot és elkezd tölteni a feszültség rohamosan esik.
A Wartburg fesszabnál így van kb(de már régen néztem)
A gyári fesszabra azt írta egyszer valaki hogy nem változik ez a feszültség,hanem ott kapcsolgat a fesszab.Vagy van gerjesztő fesz vagy nincs,attól függően hogy tölt e a generátor vagy sem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
titok1 írta:
Ma újra ránéztem, fesz.szabályozó csere, az most már jó, de a gerjesztés ellenőrzése, amikor is a generátor DF kivezetése adná a testet, a próbalámpa másik oldalán pozitív lenne, semmi eredményt nem kaptam. amikor a forgórész szénkefe futófelületéhez tartottam a testet, akkor sem világított. Ez normális? mivel tudnám a gerjesztés működőképességét biztosan lepróbálni?
Úgy tudod lepróbálni,hogy elinditod a motort úgy hogy minden vezeték a helyén és alapjáraton a DF és test közt kb 8-9V körüli feszültségnek kell lenni,vagy akár többnek is,ez lehet hogy akkutól is függ milyen bika,ezt nem tudom,de feszültségnek kell lennie az tuti.
Ahogy emeled a fordulatot és elkezd tölteni a feszültség rohamosan esik.
A Wartburg fesszabnál így van kb(de már régen néztem)
A gyári fesszabra azt írta egyszer valaki hogy nem változik ez a feszültség,hanem ott kapcsolgat a fesszab.Vagy van gerjesztő fesz vagy nincs,attól függően hogy tölt e a generátor vagy sem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm, rajta leszek az ügyön.zsakfos írta:Na ez bizonyitja hogy nincs töltésed.Az akku meg már nem bírja önmagában.Ha kiveszed az akkut és feltöltöd rendesen,akkor ugyanúgy működni fog az index tompitottnál is.kazstam írta:
Megnéztem viszont rácsatolt akkutöltővel, és úgy már viszi az indexet bekapcsolt fényszóró mellett.![]()
Attól függően, hogy milyen töltési fokozattal csinálom, változik a gyorsasága az indexnek. Természetesen begyorsul, ha lekapcsolom a fényszórót.![]()
.
A töltésed kell rendberakni,mert így elindulsz a motorral és nem biztos hogy haza is érsz vele.Sőt biztos hogy nem.
Neked is azt tudom javasolni hogy vegyél bontóban egy wartburg fesszabot és azt tedd be.

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na ez bizonyitja hogy nincs töltésed.Az akku meg már nem bírja önmagában.Ha kiveszed az akkut és feltöltöd rendesen,akkor ugyanúgy működni fog az index tompitottnál is.kazstam írta:
Megnéztem viszont rácsatolt akkutöltővel, és úgy már viszi az indexet bekapcsolt fényszóró mellett.![]()
Attól függően, hogy milyen töltési fokozattal csinálom, változik a gyorsasága az indexnek. Természetesen begyorsul, ha lekapcsolom a fényszórót.![]()
.
A töltésed kell rendberakni,mert így elindulsz a motorral és nem biztos hogy haza is érsz vele.Sőt biztos hogy nem.
Neked is azt tudom javasolni hogy vegyél bontóban egy wartburg fesszabot és azt tedd be.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy az ETZ 250, és a katonai ETZ 250 vezetékelésben megegyezik?
Köszi
Lóri
Azt szeretném kérdezni, hogy az ETZ 250, és a katonai ETZ 250 vezetékelésben megegyezik?
Köszi
Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ja tényleg ez nem a te motorod.
Én akkor is biztos kicserélném,ha esetleg kiderül hogy mégsem az a rossz.Csak nyer vele.
Szerintem egy ilyen elektronikus fesszab ezerszerte megbízhatóbb és pont azoknak való,akik nem akarnak karbantartani egy fesszabot
Mint pld én
Na meg akkor legfeljebb lesz egy tartalék fesszabja,ha mégsem az a rossz,az úgysem árt ha van nem?
Nem egy nagy pénz szerintem.Nekem bontóba 4-500 ft-ért adták.
ui:nekem mindkettő Mz-ben az van és tuti jók
[/quote]
Ma újra ránéztem, fesz.szabályozó csere, az most már jó, de a gerjesztés ellenőrzése, amikor is a generátor DF kivezetése adná a testet, a próbalámpa másik oldalán pozitív lenne, semmi eredményt nem kaptam. amikor a forgórész szénkefe futófelületéhez tartottam a testet, akkor sem világított. Ez normális? mivel tudnám a gerjesztés működőképességét biztosan lepróbálni?
Én akkor is biztos kicserélném,ha esetleg kiderül hogy mégsem az a rossz.Csak nyer vele.
Szerintem egy ilyen elektronikus fesszab ezerszerte megbízhatóbb és pont azoknak való,akik nem akarnak karbantartani egy fesszabot

Mint pld én

Na meg akkor legfeljebb lesz egy tartalék fesszabja,ha mégsem az a rossz,az úgysem árt ha van nem?
Nem egy nagy pénz szerintem.Nekem bontóba 4-500 ft-ért adták.
ui:nekem mindkettő Mz-ben az van és tuti jók

Ma újra ránéztem, fesz.szabályozó csere, az most már jó, de a gerjesztés ellenőrzése, amikor is a generátor DF kivezetése adná a testet, a próbalámpa másik oldalán pozitív lenne, semmi eredményt nem kaptam. amikor a forgórész szénkefe futófelületéhez tartottam a testet, akkor sem világított. Ez normális? mivel tudnám a gerjesztés működőképességét biztosan lepróbálni?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv!zsakfos írta:kazstam!
Ezt írtad:
Megmértem, álló motor indítás előtt az akku kb. 12,2 V. Bekapcsolt fényszóró és index mellett már csak 11,6 V-ra csökkent.
Beindítottam, index fel, ahogy írtam is, utána fényszóró. Stabilan 11,4 V körül állt.
Az első mondatodra mondtam azt hogy azok az értékek jók.Töltés nélkül álló motornál ez normálisnak mondható.
A második mondatodra a válasz viszont az hogy nincs töltésed.
Ettől még működnie kellene az indexnek szerintem,bár még sosem próbáltam mekkora az a minimum feszültség,amin még elmegy az index,de véleményem szerint 11V felett működnie kellene.
Ettől függetlenül az egész baj forrása a töltés hiánya lehet.
Próbálj ki egy olyat ha van normális akkutöltőd,hogy így a motoron bekötve csatlakoztasd a töltőt az akkura és úgy nézd meg álló motornál hogy megy e együtt az index és a tompitott.
Milyen indexreléd van,Gyári?
Igen, kicsit tömören fogalmaztam, sajnálom, hogy nem sikerült elsőre leírni jól.

Megnéztem viszont rácsatolt akkutöltővel, és úgy már viszi az indexet bekapcsolt fényszóró mellett.

Attól függően, hogy milyen töltési fokozattal csinálom, változik a gyorsasága az indexnek. Természetesen begyorsul, ha lekapcsolom a fényszórót.

Ez után levettem az ülést, és láttam, hogy a magyar elektronikus fesz. szabályzó van rajta.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
kazstam!
Ezt írtad:
Megmértem, álló motor indítás előtt az akku kb. 12,2 V. Bekapcsolt fényszóró és index mellett már csak 11,6 V-ra csökkent.
Beindítottam, index fel, ahogy írtam is, utána fényszóró. Stabilan 11,4 V körül állt.
Az első mondatodra mondtam azt hogy azok az értékek jók.Töltés nélkül álló motornál ez normálisnak mondható.
A második mondatodra a válasz viszont az hogy nincs töltésed.
Ettől még működnie kellene az indexnek szerintem,bár még sosem próbáltam mekkora az a minimum feszültség,amin még elmegy az index,de véleményem szerint 11V felett működnie kellene.
Ettől függetlenül az egész baj forrása a töltés hiánya lehet.
Próbálj ki egy olyat ha van normális akkutöltőd,hogy így a motoron bekötve csatlakoztasd a töltőt az akkura és úgy nézd meg álló motornál hogy megy e együtt az index és a tompitott.
Milyen indexreléd van,Gyári?
Ezt írtad:
Megmértem, álló motor indítás előtt az akku kb. 12,2 V. Bekapcsolt fényszóró és index mellett már csak 11,6 V-ra csökkent.
Beindítottam, index fel, ahogy írtam is, utána fényszóró. Stabilan 11,4 V körül állt.
Az első mondatodra mondtam azt hogy azok az értékek jók.Töltés nélkül álló motornál ez normálisnak mondható.
A második mondatodra a válasz viszont az hogy nincs töltésed.
Ettől még működnie kellene az indexnek szerintem,bár még sosem próbáltam mekkora az a minimum feszültség,amin még elmegy az index,de véleményem szerint 11V felett működnie kellene.
Ettől függetlenül az egész baj forrása a töltés hiánya lehet.
Próbálj ki egy olyat ha van normális akkutöltőd,hogy így a motoron bekötve csatlakoztasd a töltőt az akkura és úgy nézd meg álló motornál hogy megy e együtt az index és a tompitott.
Milyen indexreléd van,Gyári?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Elnézést.Rosszat mondtam.kazstam írta:
Mielőtt kimentem megmérni, azt hittem, hogy 12-14V közötti töltést kell produkálnia. Csodálkoztam is, hogy még csak százados eltérés is alig van miközben alapjáraton jár a motor, hiába túráztattam.
NEM JÓK AZ ÉRTÉKEK.
Nincs töltésed.
Ha fordulaton is 12V alatt marad a feszültség,akkor nincs töltés.
Viszont valamit rosszul írtál le vagy én értem félre.
Kizárt dolog hogy a feszültség ne változzon amikor világitást kapcsolsz.
Te azt írod hogy ugyanannyi a feszültség világitás nélkül mint világitással.Ez nem lehet.
Főleg hogy nincs töltésed.
Tuti hogy az akku már merülőfélben van és azért nem megy az index is világitáson.Az már sok neki.
Mérj egyet az akkunál így:
Járó motor-világitás bekapcsolva-index rákapcsolva
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mielőtt kimentem megmérni, azt hittem, hogy 12-14V közötti töltést kell produkálnia. Csodálkoztam is, hogy még csak százados eltérés is alig van miközben alapjáraton jár a motor, hiába túráztattam.zsakfos írta:Akkor nem az a baj.
Ezek az értékek teljesen rendben vannak.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ja tényleg ez nem a te motorod.titok1 írta:
Rendben, köszönöm a tanácsot.Ha sajátról lenne szó, megépíteném a cikk alapján fellelhető elektronikusat, a saját Mz-k (6v) azt kapták meg. Csak nem akarok senkinek ilyesmit csinálni, utána nehogy a köpködés menjen, ha mégse jó. Majd tanácsolom neki a Fesz.Szab. cserét.
Én akkor is biztos kicserélném,ha esetleg kiderül hogy mégsem az a rossz.Csak nyer vele.
Szerintem egy ilyen elektronikus fesszab ezerszerte megbízhatóbb és pont azoknak való,akik nem akarnak karbantartani egy fesszabot

Mint pld én

Na meg akkor legfeljebb lesz egy tartalék fesszabja,ha mégsem az a rossz,az úgysem árt ha van nem?
Nem egy nagy pénz szerintem.Nekem bontóba 4-500 ft-ért adták.
ui:nekem mindkettő Mz-ben az van és tuti jók

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nyilvánvaló akkor szerintem hogy az a fesszab szar.
Ha a 61-es pontra pozitivot adunk(mint ahogy a videón is átdugja a piros kábelt),akkor a DF-en is megjelenik a pozitiv,mert belül összeköttetése van a 61 és a DF pontnak a kalapácson keresztül.Ilyenkor a próbalámpa világit ha az egyik vége a DF a másik meg testen van,ahogy a videóban is.
Ha nálad ez nem így van,akkor szar a fesszab.
Vegyél egy Wartburg fesszabot az sokkal megbízhatóbb és örök élet.Atomstabil feszültség és semmi karbantartás igény.
Bontókban érdemes venni egyrészt mert akkor eredetit gyárit kapsz nagy eséllyel,meg olcsó is.
[/quote]
Rendben, köszönöm a tanácsot.
Ha sajátról lenne szó, megépíteném a cikk alapján fellelhető elektronikusat, a saját Mz-k (6v) azt kapták meg. Csak nem akarok senkinek ilyesmit csinálni, utána nehogy a köpködés menjen, ha mégse jó. Majd tanácsolom neki a Fesz.Szab. cserét.
Ha a 61-es pontra pozitivot adunk(mint ahogy a videón is átdugja a piros kábelt),akkor a DF-en is megjelenik a pozitiv,mert belül összeköttetése van a 61 és a DF pontnak a kalapácson keresztül.Ilyenkor a próbalámpa világit ha az egyik vége a DF a másik meg testen van,ahogy a videóban is.
Ha nálad ez nem így van,akkor szar a fesszab.
Vegyél egy Wartburg fesszabot az sokkal megbízhatóbb és örök élet.Atomstabil feszültség és semmi karbantartás igény.
Bontókban érdemes venni egyrészt mert akkor eredetit gyárit kapsz nagy eséllyel,meg olcsó is.

Rendben, köszönöm a tanácsot.

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nyilvánvaló akkor szerintem hogy az a fesszab szar.titok1 írta:
1:03:50 aminél nekem semmi fel se villant... (kalapácsokat is hiába nyitottam/zártam.)
Ha a 61-es pontra pozitivot adunk(mint ahogy a videón is átdugja a piros kábelt),akkor a DF-en is megjelenik a pozitiv,mert belül összeköttetése van a 61 és a DF pontnak a kalapácson keresztül.Ilyenkor a próbalámpa világit ha az egyik vége a DF a másik meg testen van,ahogy a videóban is.
Ha nálad ez nem így van,akkor szar a fesszab.
Vegyél egy Wartburg fesszabot az sokkal megbízhatóbb és örök élet.Atomstabil feszültség és semmi karbantartás igény.
Bontókban érdemes venni egyrészt mert akkor eredetit gyárit kapsz nagy eséllyel,meg olcsó is.



Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
1:03:50 aminél nekem semmi fel se villant... (kalapácsokat is hiába nyitottam/zártam.)zsakfos írta:A kisfilmen a DF---D+ közé köti a lámpát és akkor kell halványan világitania.titok1 írta:
Elvégeztem a videóban szereplő vizsgálatokat az adott 250-es ETZ-n, minden stimmel, kivéve a DF vizsgálatot. Ha a próbalámpával testre, illetve DF-re csatlakozok (Fesz. szabályozónál) akkor semmi jele áramnak. Ha a visszajelzőre adok pozitívot, illetve a próbalámpával csatlakozok testre, illetve DF-re akkor sincs áram. Esetleg, ha szaggatva adok pozitívat a DF-re külön szálról, fesz.szabályozót kiiktatva, akkor kéne töltésnek lennie? 2 fesz.szabályozóval is próbáltam, mind a kettőnél ugyanezek az eredmények. Válaszokat előre is köszönöm.
1:03:15
Amúgy én beszereznék egy Wartburg fesszabot,mondjuk bontóból és azzal próbálkoznék.Olcsó és megbízható.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Át fogom még nézni akkor kapcs. rajz alapján, mert ez nekem is furcsa, hogy pont ott nem megy.zsakfos írta:Akkor teljesen felesleges indexrelét szerezned.kazstam írta: Pontosan. Minden állásban megy álló és járó motornál, kivéve ha ég a tompított. Akkor meg se nyikkan.
Mikor mértem a feszültséget járó motor mellett az akku sarkain, akkor teljesen stabil volt a feszültség, még századra is. Nem változott se fel, se le.
Ha az lenne hibás,akkor más helyzetben sem menne.
Elméletileg az égvilágon semmi köze nem kellene hogy legyen a tompitott/reflektor-nak az indexhez.
Valami elkötés lehet vagy nem tudom.
Töltés visszajelző meg kap egy pozitovot a gyujtáskapcsolóról 15/54 pont,meg kap egy szálat az egyenirányitó 61-es pontjáról.
Annyi miatt gondoltam másik indexrelét, ami elektronikus, hogy nagyobb fordulatnál begyorsul az index. Az elektronikus az kb azonos időintervallummal villogna.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor teljesen felesleges indexrelét szerezned.kazstam írta: Pontosan. Minden állásban megy álló és járó motornál, kivéve ha ég a tompított. Akkor meg se nyikkan.
Mikor mértem a feszültséget járó motor mellett az akku sarkain, akkor teljesen stabil volt a feszültség, még századra is. Nem változott se fel, se le.
Ha az lenne hibás,akkor más helyzetben sem menne.
Elméletileg az égvilágon semmi köze nem kellene hogy legyen a tompitott/reflektor-nak az indexhez.
Valami elkötés lehet vagy nem tudom.
Töltés visszajelző meg kap egy pozitovot a gyujtáskapcsolóról 15/54 pont,meg kap egy szálat az egyenirányitó 61-es pontjáról.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A kisfilmen a DF---D+ közé köti a lámpát és akkor kell halványan világitania.titok1 írta:
Elvégeztem a videóban szereplő vizsgálatokat az adott 250-es ETZ-n, minden stimmel, kivéve a DF vizsgálatot. Ha a próbalámpával testre, illetve DF-re csatlakozok (Fesz. szabályozónál) akkor semmi jele áramnak. Ha a visszajelzőre adok pozitívot, illetve a próbalámpával csatlakozok testre, illetve DF-re akkor sincs áram. Esetleg, ha szaggatva adok pozitívat a DF-re külön szálról, fesz.szabályozót kiiktatva, akkor kéne töltésnek lennie? 2 fesz.szabályozóval is próbáltam, mind a kettőnél ugyanezek az eredmények. Válaszokat előre is köszönöm.
1:03:15
Amúgy én beszereznék egy Wartburg fesszabot,mondjuk bontóból és azzal próbálkoznék.Olcsó és megbízható.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Pontosan. Minden állásban megy álló és járó motornál, kivéve ha ég a tompított. Akkor meg se nyikkan.zsakfos írta:Akkor nem az a baj.
Ezek az értékek teljesen rendben vannak.
Érdekes hiba.
Ha jól értettem eddig.
Az indexed minden állásban működik álló és járó motornál is,kivéve ha lámpát kapcsolsz?
Ezt jól értem eddig?
Mikor mértem a feszültséget járó motor mellett az akku sarkain, akkor teljesen stabil volt a feszültség, még századra is. Nem változott se fel, se le.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor nem az a baj.
Ezek az értékek teljesen rendben vannak.
Érdekes hiba.
Na mégegyszer:
Az indexed minden állásban működik álló és járó motornál is,kivéve ha lámpát kapcsolsz?
Ezt jól értem eddig?
Ezek az értékek teljesen rendben vannak.
Érdekes hiba.
Na mégegyszer:
Az indexed minden állásban működik álló és járó motornál is,kivéve ha lámpát kapcsolsz?
Ezt jól értem eddig?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha a visszajelző sem ég én akkor először ott keresgélnék nincs e szakadás valahol a körben.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Megmértem, álló motor indítás előtt az akku kb. 12,2 V. Bekapcsolt fényszóró és index mellett már csak 11,6 V-ra csökkent.zsakfos írta:Szar az akku és szar a töltésed is.
Amikor átkapcsolod világitásra és ráadod az indexet akkor mérj feszültséget az akkunál
Beindítottam, index fel, ahogy írtam is, utána fényszóró. Stabilan 11,4 V körül állt.
Még nem nagyon mentem vele, de gondolom előbb utóbb kibukott volna, hogy lemerül az akkumulátor. A töltés visszajelző lámpám nem ég, ellenőrzöm majd hamarosan, hogy miért nem.
Az MZ szerelés Wiki oldalon olvastam az előbb, hogy létezik elektronikus fesszabályzó, ill index relé is. Rövidesen beszerzem őket úgy érzem.

- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
z25z írta:Az úgy teljesen normális. Egyszerűen van egy fordulatszám, ami alatt a generátorok nem töltenek, majd valamelyik elektronikai szaki megmondja, hogy ez mekkora. A motornál ez látványosabb, mert a főtengelyen van a generátor, az autónál meg általában ékszíjjal/áttétellel hajtott és már alapjáraton forog annyit, hogy töltsön. Vagy valami ilyesmi.
Na ez igazán jó hír, igazából csak pislákol tehát nem ég folyamatosan, és szinte egy mm-t emelve a ford. már nem is pislákol
Etz 150 87'
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az úgy teljesen normális. Egyszerűen van egy fordulatszám, ami alatt a generátorok nem töltenek, majd valamelyik elektronikai szaki megmondja, hogy ez mekkora. A motornál ez látványosabb, mert a főtengelyen van a generátor, az autónál meg általában ékszíjjal/áttétellel hajtott és már alapjáraton forog annyit, hogy töltsön. Vagy valami ilyesmi.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv,
az mitől van, hogy alapjáraton a töltés lámpa kicsit "hunyorog" de ha egy mm-t mozdítok a gázkaron (emelem a fordulatot) már nem pislákol?
az mitől van, hogy alapjáraton a töltés lámpa kicsit "hunyorog" de ha egy mm-t mozdítok a gázkaron (emelem a fordulatot) már nem pislákol?
Etz 150 87'
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Elvégeztem a videóban szereplő vizsgálatokat az adott 250-es ETZ-n, minden stimmel, kivéve a DF vizsgálatot. Ha a próbalámpával testre, illetve DF-re csatlakozok (Fesz. szabályozónál) akkor semmi jele áramnak. Ha a visszajelzőre adok pozitívot, illetve a próbalámpával csatlakozok testre, illetve DF-re akkor sincs áram. Esetleg, ha szaggatva adok pozitívat a DF-re külön szálról, fesz.szabályozót kiiktatva, akkor kéne töltésnek lennie? 2 fesz.szabályozóval is próbáltam, mind a kettőnél ugyanezek az eredmények. Válaszokat előre is köszönöm.aronpfabian írta:Az ETZ azért jó mert arról már készült oktatófilm istitok1 írta:Tisztelt fórumozók! Egyik Mz-Etz-s társam bajba került töltést illetően. Mivel Mz-m van, de csak Ts-ek, minden elektromos dolgot kiviteleztem náluk, így majdhogy csaknem elvárással tekintenek rám, hogy tárjam fel a hibát. Sajnos a generátoros rendszerben nem vagyok annyira jártas. Kontaktokat néztem, próbálgattam, mértem, de eredményre nem tudtam jutni. Valaki nem tudna esetleg egy generátor hibafeltárási procedúrát leírni számomra? Gondolok a 3 fázis (tekercselés) szakadás vizsgálatára, gerjesztés ellenőrzésére, mit hogyan érdemes vizsgálni? E-mailben is szívesen fogadom a segítséget, tényleg fontos lenne. Előre is köszönöm, Üdv, Dénes (email: titok1@freemail.hu)ha nem is érted a német szöveget, amit csinálnak elég szemléletes.
https://www.youtube.com/watch?v=4J70JChZ9e4&t=56m45s
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szar az akku és szar a töltésed is.
Amikor átkapcsolod világitásra és ráadod az indexet akkor mérj feszültséget az akkunál
Amikor átkapcsolod világitásra és ráadod az indexet akkor mérj feszültséget az akkunál
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni.
Nem rég vettem egy ETZ 125-t, és a következő problémám van.
Ha áll a motor, az indexet bekapcsolom, akkor működik:
- bekapcsolt gyújtás mellet (nem ég se helyzetjelző, se tompítptt)
- bekapcsolt helyzetjelző mellett
Bekapcsolt tompított fény mellett viszont már nem működik.
Járó motornál szintén lekapcsolt helyzetjelző és világító helyzetjelző mellett működik, felkapcsolt tompított fény mellett viszont már nem.
Van esetleg valakinek ötlete, milyen jellegű probléma lehet?
Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv.: Tamás
Segítséget szeretnék kérni.
Nem rég vettem egy ETZ 125-t, és a következő problémám van.
Ha áll a motor, az indexet bekapcsolom, akkor működik:
- bekapcsolt gyújtás mellet (nem ég se helyzetjelző, se tompítptt)
- bekapcsolt helyzetjelző mellett
Bekapcsolt tompított fény mellett viszont már nem működik.
Járó motornál szintén lekapcsolt helyzetjelző és világító helyzetjelző mellett működik, felkapcsolt tompított fény mellett viszont már nem.
Van esetleg valakinek ötlete, milyen jellegű probléma lehet?
Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv.: Tamás
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi! Illetve mindenkinek aki segített itt a fórumon

Etz 150 87'
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szépen kivitelezett munka.Gratulálok.

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Elkészült végre a biztosíték tábla csere! Még DDR volt benne ill. mind a 4db biztosíték 8A-s volt..

Elkészült végre a biztosíték tábla csere! Még DDR volt benne ill. mind a 4db biztosíték 8A-s volt..

Etz 150 87'
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm szépen, eddig még nem volt rá szükségem, így nem is láttam.aronpfabian írta:Az ETZ azért jó mert arról már készült oktatófilm istitok1 írta:Tisztelt fórumozók! Egyik Mz-Etz-s társam bajba került töltést illetően. Mivel Mz-m van, de csak Ts-ek, minden elektromos dolgot kiviteleztem náluk, így majdhogy csaknem elvárással tekintenek rám, hogy tárjam fel a hibát. Sajnos a generátoros rendszerben nem vagyok annyira jártas. Kontaktokat néztem, próbálgattam, mértem, de eredményre nem tudtam jutni. Valaki nem tudna esetleg egy generátor hibafeltárási procedúrát leírni számomra? Gondolok a 3 fázis (tekercselés) szakadás vizsgálatára, gerjesztés ellenőrzésére, mit hogyan érdemes vizsgálni? E-mailben is szívesen fogadom a segítséget, tényleg fontos lenne. Előre is köszönöm, Üdv, Dénes (email: titok1@freemail.hu)ha nem is érted a német szöveget, amit csinálnak elég szemléletes.
https://www.youtube.com/watch?v=4J70JChZ9e4&t=56m45s


- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az ETZ azért jó mert arról már készült oktatófilm istitok1 írta:Tisztelt fórumozók! Egyik Mz-Etz-s társam bajba került töltést illetően. Mivel Mz-m van, de csak Ts-ek, minden elektromos dolgot kiviteleztem náluk, így majdhogy csaknem elvárással tekintenek rám, hogy tárjam fel a hibát. Sajnos a generátoros rendszerben nem vagyok annyira jártas. Kontaktokat néztem, próbálgattam, mértem, de eredményre nem tudtam jutni. Valaki nem tudna esetleg egy generátor hibafeltárási procedúrát leírni számomra? Gondolok a 3 fázis (tekercselés) szakadás vizsgálatára, gerjesztés ellenőrzésére, mit hogyan érdemes vizsgálni? E-mailben is szívesen fogadom a segítséget, tényleg fontos lenne. Előre is köszönöm, Üdv, Dénes (email: titok1@freemail.hu)

https://www.youtube.com/watch?v=4J70JChZ9e4&t=56m45s
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tisztelt fórumozók! Egyik Mz-Etz-s társam bajba került töltést illetően. Mivel Mz-m van, de csak Ts-ek, minden elektromos dolgot kiviteleztem náluk, így majdhogy csaknem elvárással tekintenek rám, hogy tárjam fel a hibát. Sajnos a generátoros rendszerben nem vagyok annyira jártas. Kontaktokat néztem, próbálgattam, mértem, de eredményre nem tudtam jutni. Valaki nem tudna esetleg egy generátor hibafeltárási procedúrát leírni számomra? Gondolok a 3 fázis (tekercselés) szakadás vizsgálatára, gerjesztés ellenőrzésére, mit hogyan érdemes vizsgálni? E-mailben is szívesen fogadom a segítséget, tényleg fontos lenne. Előre is köszönöm, Üdv, Dénes (email: titok1@freemail.hu)
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Majd a club partin találkozunk,amikor átveszitek az oklevelet.z25z írta:Uhh, nagyon fasza, köszönöm az infót. Jövök neked egy pár sörrel

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Uhh, nagyon fasza, köszönöm az infót. Jövök neked egy pár sörrel 

- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia Zizi.Na sikerült eljutnom a motoros boltba.Azt mondták amíg nem savazod fel addig akár nyolc-tíz évig is kibírja. Így hát elteheted tartaléknak egy pár évre.z25z írta:Kicsit körülményes lenne. Netes rendelés volt. A lényeg, hogy úgy néz/ett ki, hogy tönkre ment az aksim. Az FB csoportban írtak dolgokat hogy lehet kideríteni kuka-e vagy sem. Az alapján viszont meg jónak tűnik. Lehet csak egy rossz kontakt miatt nem tudott feltöltődni a motorban...A lényeg hogy beszereztem egy újat, de ha a régi tényleg megúszta akkor nyilván nem kukázom ki, de addig nem is üzemelném be az újat. Fogalmam nincs meddig tárolható üzembe helyezés nélkül. Végül is a boltban is eláll évekig is akár, nem?

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezért jó az MZ.Megtornásztatja az ember agyát,de rendesen!popitty írta:Nos ezt okuláskén teszem közzé azoknak aki nem tudnák. Sokat küzdöttem a töltéssel. Valaki márkatárs írta, hogy ez az egész egy rendszer. Igaza van. Nos kicseréltem az akkut és minden helyre állt. Lett megfelelő töltésem. Pedig már a döntőt játszottam. Hát ennyit jelent a rossz akku cseréje. Ismét mindenkinek köszönöm a segítségét.

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 216
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nos ezt okuláskén teszem közzé azoknak aki nem tudnák. Sokat küzdöttem a töltéssel. Valaki márkatárs írta, hogy ez az egész egy rendszer. Igaza van. Nos kicseréltem az akkut és minden helyre állt. Lett megfelelő töltésem. Pedig már a döntőt játszottam. Hát ennyit jelent a rossz akku cseréje. Ismét mindenkinek köszönöm a segítségét.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 216
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Még annyit írj meg, hogy az állórészen a g.tekercset levetted vagy rajta van?
rokaazudvaron írta:Lehet előbb meg kéne próbálni kölcsönkérni valakitől egy fesszabot, felszerelni és kipróbálni! Aztán vásárolni! Van aki a "mechanikusra" esküszik, van aki az elektromosra. Én szoptam eleget a régi "mechanikussal", így szereltem be ezt a gedvát, ami jelenleg mükszik. Akku sarukon van mérve a feszültség. Alapjáraton és 4000-es fordulaton!
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 216
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia!
Nem bírok eredményre jutni ezzel a Szr-ral. Úgy jártam el ahogyan írtad, levettem a tekercset, kontaktávak megöntöztem a sarukat. Mértem egy feszültséget a szénkeféknél az 7,5 V és mértem az akkunál ott meg max 6,9 V. Hoztam egy új feszszabot és a helyzet ugyan ez, sőt az még 6,9 V-ot csak nagyobb fordulaton adott. Na megkockáztattam úja felszereltem a tekercset és mértem a feszkót. A szénkefén 7,5 - 7,8 V fordulat függvényében az akkunál 7,2 - 7, 6 V. Nem tudok mit tenni felszerelem a tekercset. Lesz ami lesz! Ha azonban még megnézhetek valamit ami kihatással lehet a töltésre a tekercs nélkül tedd meg, hogy megírod. Ez lesz a vége. Ha nincs marad a tekercs és a kockázat!
Az ellenállástekercs a DF gerjesztőáram kikapcsolásakor közvetlenül a D+-ról ad (kisebb áramú) gerjesztést az állórésznek. Erre szükség van a mechanikus fesz.szab. esetén mert ott nem lehet megoldani a megfelelően gyors ki-be kapcsolást, így 3 állás van: kis fordulaton a DF a +-ra kapcsolva, közepes fordulaton a DF nyelv "lebeg" és az ellenállástekercs ad kisebb gerjesztőáramot, nagy fordulaton a DF testelve így a tekercs árama sem az állórészen át folyik.
Bővebben itt: https://www.youtube.com/watch?v=I4wjw6Do4PU (a 12. percig érdekes, utána az elméletről áttér az MZ-étől eltérő Csepel fesz.szab. konkrét felépítésére)
Az elektronikus fesz.szab. csak ki-be kapcsolja a DF-re a +6V-t, de ezt iszonyat gyorsan tudja megtenni, nincs szükség tekercsen át táplált "köztes" állapotra ami a relé kapcsolási késedelmét hivatott áthidalni, nincs is felkészítve ilyenre az elektronika: nem testeli a DF-et nagy fordulaton, mert a fesz.szab. irányából kaphat(na) csak áramot. Viszont ha fennmarad a tekercs, akkor a (fesz.szab. szempontjából) kikapcsolt állásban is további gerjesztést kap a dinamó, tartós nagy fordulatnál túlterhelődik, leéghet![/quote]
Nem bírok eredményre jutni ezzel a Szr-ral. Úgy jártam el ahogyan írtad, levettem a tekercset, kontaktávak megöntöztem a sarukat. Mértem egy feszültséget a szénkeféknél az 7,5 V és mértem az akkunál ott meg max 6,9 V. Hoztam egy új feszszabot és a helyzet ugyan ez, sőt az még 6,9 V-ot csak nagyobb fordulaton adott. Na megkockáztattam úja felszereltem a tekercset és mértem a feszkót. A szénkefén 7,5 - 7,8 V fordulat függvényében az akkunál 7,2 - 7, 6 V. Nem tudok mit tenni felszerelem a tekercset. Lesz ami lesz! Ha azonban még megnézhetek valamit ami kihatással lehet a töltésre a tekercs nélkül tedd meg, hogy megírod. Ez lesz a vége. Ha nincs marad a tekercs és a kockázat!
Ez a fesz.szab. cserés lesz, túl hamar lekapcsolja a gerjesztést ha csak tekerccsel jó.aronpfabian írta:popitty írta:Ám visszaszereltem az állórészre a tekercset és hopp most vagy ezért vagy másért már egész alacsony fordulaton van töltésem. A dinamó szénkeféinél 7,5 V, az akku saruknál pedig csak 6,9 V és nem megy feljebb nagy fordulaton sem.
Az ellenállástekercs a DF gerjesztőáram kikapcsolásakor közvetlenül a D+-ról ad (kisebb áramú) gerjesztést az állórésznek. Erre szükség van a mechanikus fesz.szab. esetén mert ott nem lehet megoldani a megfelelően gyors ki-be kapcsolást, így 3 állás van: kis fordulaton a DF a +-ra kapcsolva, közepes fordulaton a DF nyelv "lebeg" és az ellenállástekercs ad kisebb gerjesztőáramot, nagy fordulaton a DF testelve így a tekercs árama sem az állórészen át folyik.
Bővebben itt: https://www.youtube.com/watch?v=I4wjw6Do4PU (a 12. percig érdekes, utána az elméletről áttér az MZ-étől eltérő Csepel fesz.szab. konkrét felépítésére)
Az elektronikus fesz.szab. csak ki-be kapcsolja a DF-re a +6V-t, de ezt iszonyat gyorsan tudja megtenni, nincs szükség tekercsen át táplált "köztes" állapotra ami a relé kapcsolási késedelmét hivatott áthidalni, nincs is felkészítve ilyenre az elektronika: nem testeli a DF-et nagy fordulaton, mert a fesz.szab. irányából kaphat(na) csak áramot. Viszont ha fennmarad a tekercs, akkor a (fesz.szab. szempontjából) kikapcsolt állásban is további gerjesztést kap a dinamó, tartós nagy fordulatnál túlterhelődik, leéghet![/quote]
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég