KILL3R etz írta:4mm-ig biztonsággal (gyári határérték 4.5mm) le lehet menni, gyárilag 5.5mm, a 20-25 éves, 100-150e km-t futott motorokon még mindig 5mm körül van a tárcsa vastagsága jellemzően. Szerintem ez elég jó arány.
A pontosság kedvéért
A gyári névleges "új" méret: 5mm
Itt találtam: féktárcsa adatok
Hm, akkor rosszul emlékeztem, de ezek szerint van egy zsír új tárcsám, 5.2mm-el...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
csoka írta:Fesd selyem fényű fekete színűre(a tárcsán a konzolt is),új küllőkkel nagyot fog mutatni.
Bár talán nem a fék topikban kellene kérdeznem, de milyen spray kiszerelésű selyemfényű fekete festéket ajánlanátok a féktárcsa és a kerékagy festéséhez?
Kompresszor nincs, ilyen kis felületet nem akarok festőhöz vinni, ezért gondoltam spray-re.
Sajna a webshoppokban is előszeretettel keverik a selyemfényű és a matt jelzőket, pedig nagyon nem egy a kettő...
A maszkolást rögtön még nyers festéknél le kell húzni.
A sajátomat nem maszkoltam, inkább utólag csiszoltam le a festéket a fékfelületről.
Az agy és a tárcsa között én nem fssteném.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
hell írta:4,2mm járok a tárcsa kopásban és semmi gondom nem volt eddig. Hamarosan kellene egy másikat venni csak nem igazán találok olyat ami még közel lenne az 5mm-hez...
Nekem is ez a bajom,sőt ami jó lenne az szarabb mint az enyém.
Akkor lehet nekem szerencsém volt, mert amit most vettem, az 4,9mm és 2000Ft volt (én legalább is így számoltam, mert együtt vettem 4 dolgot 10.000Ft-ért: vágatlan hátsó sárvédő lámpa-index-rendszámtartóval +1 pár szép állapotú, de felújítandó gyári hátsó teleszkóp hibátlan felületű rugókkal + tárcsás agy + féktárcsa).
hell írta:4,2mm járok a tárcsa kopásban és semmi gondom nem volt eddig. Hamarosan kellene egy másikat venni csak nem igazán találok olyat ami még közel lenne az 5mm-hez...
Nekem is ez a bajom,sőt ami jó lenne az szarabb mint az enyém.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
KILL3R etz írta:4mm-ig biztonsággal (gyári határérték 4.5mm) le lehet menni, gyárilag 5.5mm, a 20-25 éves, 100-150e km-t futott motorokon még mindig 5mm körül van a tárcsa vastagsága jellemzően. Szerintem ez elég jó arány.
A pontosság kedvéért
A gyári névleges "új" méret: 5mm
Itt találtam: féktárcsa adatok
Jól írod,és a minimum:4,5mm.De ez rá is van írva.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
4,2mm járok a tárcsa kopásban és semmi gondom nem volt eddig. Hamarosan kellene egy másikat venni csak nem igazán találok olyat ami még közel lenne az 5mm-hez...
KILL3R etz írta:4mm-ig biztonsággal (gyári határérték 4.5mm) le lehet menni, gyárilag 5.5mm, a 20-25 éves, 100-150e km-t futott motorokon még mindig 5mm körül van a tárcsa vastagsága jellemzően. Szerintem ez elég jó arány.
A pontosság kedvéért
A gyári névleges "új" méret: 5mm
Itt találtam: féktárcsa adatok
csoka írta:Azzal egyetértek,hogy a fék nagyon fontos,és elég veszélyes berendezés,de szerintem túl dramatizáljátok ezt a témát...Ha csíkos,le kell homokszóratni,ha üt ki kell cserélni.Felesleges idő pocsékolás foglalkozni "javítással",amíg ennyi használt alkatrész van a piacon.Egy 50-60 éves motor ritkaság restaurálása esetén más lenne a helyzet...
Azért ez egy kicsit durva!Tudod mennyibe kerül egy új tárcsa?60 ezer!Hát a cseréli ki! Inkább szabályoztatom!Míg egy kib aszot kocsiba tíz ropi körül kapsz egy újjat. Ja amúgy a müszakin azt mondták üt a tárcsám cseréljem ki,azóta is azzal járok és kilóhúsznál is prímán jó. Bontott tárcsát néztem egy párat,szarabbnál szarabbakat találtam öt-tíz körül.Na neeee!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Azzal egyetértek,hogy a fék nagyon fontos,és elég veszélyes berendezés,de szerintem túl dramatizáljátok ezt a témát...Ha csíkos,le kell homokszóratni,ha üt ki kell cserélni.Felesleges idő pocsékolás foglalkozni "javítással",amíg ennyi használt alkatrész van a piacon.Egy 50-60 éves motor ritkaság restaurálása esetén más lenne a helyzet...
A mérnökök nem felújításra tervezik a fékeket hanem cserére,az autók tárcsáját sem szabályoztatjuk szívesen egyszer a legtöbb kibírná,de nincs értelme. Máskérdés az,hogy motorokon talán még a lehetőségét is kiakarják zárni a szabályzásnak,ki az a marha aki egy 100-150 lovas motornál megkockáztat egy rosszul sikerült szabályzást,de nem kell akkora gép sem 100-nál is hatalmasat lehet esni.
4mm-ig biztonsággal (gyári határérték 4.5mm) le lehet menni, gyárilag 5.5mm, a 20-25 éves, 100-150e km-t futott motorokon még mindig 5mm körül van a tárcsa vastagsága jellemzően. Szerintem ez elég jó arány.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Athem írta:Leszedtem az első kereket. FAG csapágyak vannak benne. Bele tettem az új tengelyt(nem kotyog, és minimális a játéka), de viszont megpörgettem a kereket úgy mintha a villába lenne a tengelyen a kerék (össze rakva) és ahogy fordul egy kört mintha ütne egy adott ponton, de mindig csak ott. Ez akkor csapágy ugye? Ne haragudjatok nagyon ismerkedem még, lehet vannak hülye kérdéseim. Sajnos nincs sok ember akihez fordulhatnék, ha gondom van.
Ha a felni üt mindig ugyan ott,akkor centírozás lesz belőle.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Leszedtem az első kereket. FAG csapágyak vannak benne. Bele tettem az új tengelyt(nem kotyog, és minimális a játéka), de viszont megpörgettem a kereket úgy mintha a villába lenne a tengelyen a kerék (össze rakva) és ahogy fordul egy kört mintha ütne egy adott ponton, de mindig csak ott. Ez akkor csapágy ugye? Ne haragudjatok nagyon ismerkedem még, lehet vannak hülye kérdéseim. Sajnos nincs sok ember akihez fordulhatnék, ha gondom van.
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Patrik írta:Tárcsa szabályzással csak óvatosan,jós esztergályos és jó eszterga kell hozzá,baromi vékony ezért a hőtöl és a fordulattól képes belobbanni a tárcsa és csak akkor fog még furcsa dolgokat produkálni a fék.
Az se semmi,de ráadásul mikronba mérhető az a vastagság amit le lehet venni belőle!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Tárcsa szabályzással csak óvatosan,jós esztergályos és jó eszterga kell hozzá,baromi vékony ezért a hőtöl és a fordulattól képes belobbanni a tárcsa és csak akkor fog még furcsa dolgokat produkálni a fék.
Szia Athem.Nem tudom hogy felétek merre van motoros bolt,de futár sem.Én Kistarcsán vettem a motoros boltban fékalkatrészt,szerintem futár szolgálattal kapják ők is az alkatrészeket.Csak pontosan kell tudnod hogy mit akarsz.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
aronpfabian írta:
Igen, csere, és ez biztosan rázza is rendesen.
Amíg viszont a kerék maga (felnivel, gumival) nem 99.999% központos, mindenképpen szitálni fog nagyobb sebességen, úgyhogy az egészet át kell nézni és kijavítani.
Rendben közben, kerestem alkatrészt (csapágyak, tengely) és szakembert a felnire és a tárcsára ha nem muszáj nem vennék újat, használtat meg nem merek.
Köszönöm mindenkinek!
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
aronpfabian írta:Deformált lehet a tárcsa, ha nem mindenhol fog. A felni ütésének ehhez nem lehet köze.
Ha a tárcsa jó de a kerékagy üt ekkorát, akkor a tengely hajlott vagy a csapágy döglött
Hajlott a tengely láthatóan, akkor ugye csere...
Egyébként 30km/h felett ráz a kormány ezt is magyarázza nem?
Igen, csere, és ez biztosan rázza is rendesen.
Amíg viszont a kerék maga (felnivel, gumival) nem 99.999% központos, mindenképpen szitálni fog nagyobb sebességen, úgyhogy az egészet át kell nézni és kijavítani.
aronpfabian írta:Deformált lehet a tárcsa, ha nem mindenhol fog. A felni ütésének ehhez nem lehet köze.
Ha a tárcsa jó de a kerékagy üt ekkorát, akkor a tengely hajlott vagy a csapágy döglött
Hajlott a tengely láthatóan, akkor ugye csere...
Egyébként 30km/h felett ráz a kormány ezt is magyarázza nem?
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Deformált lehet a tárcsa, ha nem mindenhol fog. A felni ütésének ehhez nem lehet köze.
Ha a tárcsa jó de a kerékagy üt ekkorát, akkor a tengely hajlott vagy a csapágy döglött
Srácok köszönöm! Meg próbálok összegezve válaszolni.
aronpfabian: Kiengedett fékkarral is fog jobban mint kéne, érezhetően nehezen jár a kerék. Vásárlás előtt mentem pár ETZ 250-es motorral és nem volt olyan gond hogy jobban fogott a fék, azokat könnyen lehetett tolni is. De ennél sajna fog. Fékezésnél meg jobban. Elvileg nem szorulnak, mert könnyen járnak a féknyeregben a dugattyúk.
Patrik:Ahogy a kereket forgatom az ütést követően van egy pici rész ahol szinte normálisan forog a kerék majd újra befog egészen az ütés utáni pontig ez kb. egy negyed fordulat keréken mérve.
z25z: Ugyanakkora erővel fog a fék kiengedett állapotban mindig, amikor fékezek akkor teljesen jó.
pnlaci: Tudnál nekem segíteni hol kezdjem a keresést fékmunkahenger alkatrész terén?
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Kérdésem lenne hozzátok első fékkel kapcsolatban.
Nem régiben vásároltam egy etz 250 deluxe motort, és jobban fog az első fék (féktárcsás) mint kellene. Igaz van az első kerékben egy kicsi nyolcas és picit tojás is. De viszont ami az én problémám, hogy jobban fog a fék mint kellene.Elvileg legalábbis úgy gondolom hogy ha középső sztenderre rakom a motort akkor minimális erő kifejtéssel kellene tudnom a kereket elforgatni. No már most nagyobb erővel kell megmozgatni. Próbáltam egy tiszta fékrendszer átmosást fékfolyadékkal (pöppet koszos volt mint kiderült), de nem hozta meg a kívánt eredményt, mert fél óra szenvedés után lett kemény a fék és nem lett sokkal jobb bár a kerék, de most picit könnyebben forog. Sajnos már nem az eredeti főfékhenger van rajta hanem ez: http://www.mofaker.hu/termek/Fofekhenge ... TZ__301380
Ezt az előző tulaj tette rá, mert az előzővel sok gondja volt állítólag. Nekem van elfekvőbe egy régi, de felújító szettet nem találok hozzá... Lehet még találni valahol, vagy szimering boltba menjek?
Valami tanácsotok van esetleg? A Fék nyereggel elvileg minden rendben rendesen kidolgozza a dugattyúkat.
Előre is köszönöm!
A főfékhenger-cserét ne sajnáld, kereskedelmi forgalomban nem kapható a gyárihoz használható alkatrész.
Jól értem hogy elengedett fékkarral is befog a fék? Biztosan rendben van a féknyereg, nem szorulnak a dugattyúk?
Dehogynem! Tavaly én is felújitottam az enyémet fillérekből.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
ha középső sztenderre rakom a motort akkor minimális erő kifejtéssel kellene tudnom a kereket elforgatni. No már most nagyobb erővel kell megmozgatni.
Igen fog a fék, de minimálisan. Picit nehezen jár a dugattyú újak a gumik a féknyeregben. Esetleg wd40 vagy hülyeség?
Na most nagyobb erővel, vagy minimálisan? Hol így hol úgy? A wd40-nel nem fújkálunk féket. A porvédő guminak meg nincs erre hatása. Ha átmostad akkor előfordulhat hogy jól ki lettek pumpálva a dugattyúk és ilyenkor kicsit foghat. Járj vele, majd kopik és akkor megfelelő lesz a dugattyú ki-be mozgása, de ne vasald meg, inkább menj egy jó 10-20 km-es kanyart sokszori fékezéssel.
Szia.
Féket féktisztítóval tisztítunk.
Szedd szét a nyerget,tisztítsd meg a dugattyúkat,nagyon finom vízpapírral húzd át.A főfékhengerhez nem hiszem,hogy köze van.
Az viszont,hogy befog a fék kézzel forgatva a kereket azt simán okozhatja,hogy üt a kerék.
Az,hogy nem lehet főfékhengerhez jó cuccot kapni nem teljesen igaz,amit a futármotorosboltból rendeltem jó volt,rendes szimeringet küldtek ahelyett a gumi szar helyett amit általában adnak,nem mostanában csináltam,de azóta sem folyik.
Kérdésem lenne hozzátok első fékkel kapcsolatban.
Nem régiben vásároltam egy etz 250 deluxe motort, és jobban fog az első fék (féktárcsás) mint kellene. Igaz van az első kerékben egy kicsi nyolcas és picit tojás is. De viszont ami az én problémám, hogy jobban fog a fék mint kellene.Elvileg legalábbis úgy gondolom hogy ha középső sztenderre rakom a motort akkor minimális erő kifejtéssel kellene tudnom a kereket elforgatni. No már most nagyobb erővel kell megmozgatni. Próbáltam egy tiszta fékrendszer átmosást fékfolyadékkal (pöppet koszos volt mint kiderült), de nem hozta meg a kívánt eredményt, mert fél óra szenvedés után lett kemény a fék és nem lett sokkal jobb bár a kerék, de most picit könnyebben forog. Sajnos már nem az eredeti főfékhenger van rajta hanem ez: http://www.mofaker.hu/termek/Fofekhenge ... TZ__301380
Ezt az előző tulaj tette rá, mert az előzővel sok gondja volt állítólag. Nekem van elfekvőbe egy régi, de felújító szettet nem találok hozzá... Lehet még találni valahol, vagy szimering boltba menjek?
Valami tanácsotok van esetleg? A Fék nyereggel elvileg minden rendben rendesen kidolgozza a dugattyúkat.
Előre is köszönöm!
A főfékhenger-cserét ne sajnáld, kereskedelmi forgalomban nem kapható a gyárihoz használható alkatrész.
Jól értem hogy elengedett fékkarral is befog a fék? Biztosan rendben van a féknyereg, nem szorulnak a dugattyúk?
Igen fog a fék, de minimálisan. Picit nehezen jár a dugattyú újak a gumik a féknyeregben. Esetleg wd40 vagy hülyeség?
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Kérdésem lenne hozzátok első fékkel kapcsolatban.
Nem régiben vásároltam egy etz 250 deluxe motort, és jobban fog az első fék (féktárcsás) mint kellene. Igaz van az első kerékben egy kicsi nyolcas és picit tojás is. De viszont ami az én problémám, hogy jobban fog a fék mint kellene.Elvileg legalábbis úgy gondolom hogy ha középső sztenderre rakom a motort akkor minimális erő kifejtéssel kellene tudnom a kereket elforgatni. No már most nagyobb erővel kell megmozgatni. Próbáltam egy tiszta fékrendszer átmosást fékfolyadékkal (pöppet koszos volt mint kiderült), de nem hozta meg a kívánt eredményt, mert fél óra szenvedés után lett kemény a fék és nem lett sokkal jobb bár a kerék, de most picit könnyebben forog. Sajnos már nem az eredeti főfékhenger van rajta hanem ez: http://www.mofaker.hu/termek/Fofekhenge ... TZ__301380
Ezt az előző tulaj tette rá, mert az előzővel sok gondja volt állítólag. Nekem van elfekvőbe egy régi, de felújító szettet nem találok hozzá... Lehet még találni valahol, vagy szimering boltba menjek?
Valami tanácsotok van esetleg? A Fék nyereggel elvileg minden rendben rendesen kidolgozza a dugattyúkat.
Előre is köszönöm!
A főfékhenger-cserét ne sajnáld, kereskedelmi forgalomban nem kapható a gyárihoz használható alkatrész.
Jól értem hogy elengedett fékkarral is befog a fék? Biztosan rendben van a féknyereg, nem szorulnak a dugattyúk?
Kérdésem lenne hozzátok első fékkel kapcsolatban.
Nem régiben vásároltam egy etz 250 deluxe motort, és jobban fog az első fék (féktárcsás) mint kellene. Igaz van az első kerékben egy kicsi nyolcas és picit tojás is. De viszont ami az én problémám, hogy jobban fog a fék mint kellene.Elvileg legalábbis úgy gondolom hogy ha középső sztenderre rakom a motort akkor minimális erő kifejtéssel kellene tudnom a kereket elforgatni. No már most nagyobb erővel kell megmozgatni. Próbáltam egy tiszta fékrendszer átmosást fékfolyadékkal (pöppet koszos volt mint kiderült), de nem hozta meg a kívánt eredményt, mert fél óra szenvedés után lett kemény a fék és nem lett sokkal jobb bár a kerék, de most picit könnyebben forog. Sajnos már nem az eredeti főfékhenger van rajta hanem ez: http://www.mofaker.hu/termek/Fofekhenge ... TZ__301380
Ezt az előző tulaj tette rá, mert az előzővel sok gondja volt állítólag. Nekem van elfekvőbe egy régi, de felújító szettet nem találok hozzá... Lehet még találni valahol, vagy szimering boltba menjek?
Valami tanácsotok van esetleg? A Fék nyereggel elvileg minden rendben rendesen kidolgozza a dugattyúkat.
Előre is köszönöm!
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
liter6 írta:Köszi az ötleteket. A beállítások jók, majd próbálom a vasalást.
Esetleg smirglivel a fékbetétet és a dobot megcsiszolni? Bár gondolom pár fékezés után eltűnik az érdesség.
Üdv: Liter
A dobot csak akkor csiszold meg, ha mindenképp szeretnél az elkövetkezendő években egy sikító, dudáló fékkel együtt közlekedni!
Köszi mindenkinek a segítséget! Megcsiszoltam csak a betéteket, most király lett!
liter6 írta:Köszi az ötleteket. A beállítások jók, majd próbálom a vasalást.
Esetleg smirglivel a fékbetétet és a dobot megcsiszolni? Bár gondolom pár fékezés után eltűnik az érdesség.
Üdv: Liter
A dobot csak akkor csiszold meg, ha mindenképp szeretnél az elkövetkezendő években egy sikító, dudáló fékkel együtt közlekedni!
Köszi az ötleteket. A beállítások jók, majd próbálom a vasalást.
Esetleg smirglivel a fékbetétet és a dobot megcsiszolni? Bár gondolom pár fékezés után eltűnik az érdesség.
liter6 írta:Etz 125-ösm van, 18 évig nem használtam. Elég gyengének éreztem a hátsó féket, szétszedtem, de szemre semmi hiányosságot nem találtam. A fékbetéteken a ferodo kb. 1,5-2 mm vastag, olajnak-zsírnak nyoma sincs, a dob is ok. Kipucoltam, összeraktam. Van valami ötletetek, mivel lehetne javítani a fék hatásfokán? Esetleg másik betétek stb.
Köszi!
Ha a beállítások jók, vasald meg egy kicsit ! Egyesben közepes fordulaton nyomni kell a féket és meglátod 10 - 20 méter után folyamatosan javulni fog. ( gáz és fék együtt )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Szia liter6. Ha a fékpálcán betekered a csavart,akkor se változik semmi?Ha nem akkor próbáld meg a fékdobon lévő fékkart egy ricnivel hátrébb állítani.Ha ez sem segít akkor írd meg.Elvileg a betét vastagsága nem indokolja a cserét, a 2mm optimálisnak tűnik.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Etz 125-ösm van, 18 évig nem használtam. Elég gyengének éreztem a hátsó féket, szétszedtem, de szemre semmi hiányosságot nem találtam. A fékbetéteken a ferodo kb. 1,5-2 mm vastag, olajnak-zsírnak nyoma sincs, a dob is ok. Kipucoltam, összeraktam. Van valami ötletetek, mivel lehetne javítani a fék hatásfokán? Esetleg másik betétek stb.
A fékednél valószínűleg, ha a rúdtömítésnél nem szív be levegőt, a kis karmantyú nem megfelelő mérete okozzhatja, nemrégen én is hasonlóképpen jártam, ha hirtelen húzol rá akkor sincs ellenállás? E
Esetleg a dugattyú előtt a rugónál nincs levegő, (balra fordított kormánynál kocogtatva a kormányt általában ki lehet onnan csalogatni a levegőt).
A rendszert újra szétszedtem. A karmantyú a helyén a két furat (kicsi és nagy) tiszta. Cső tiszta, alúl a fékszett zárt és tiszta. A jelenség pont ugyan az mint előtte. Nem keményedik. A cső nem tágulhat annyit ha öreg???
Másik dolog: a motort az karbinál régebben kireszelték. 6 év után most előszedtem. Karbi takaítás után és egyébként előtte is az alsó fordulat tartományban alig pörög. Kb: 3000 után megy jól. A gyujtás felöli szimeringet cseréltem. Tű a 4. En van. Gyári fúvókakészlet. Levegő csavar 9 fordulatra kitekerve, bár mindegy hol van a jelenség ugyan az. Bibi mi lehet? Köszönöm!!!
Az ilyen finom,pontos illesztésű gumialkatrészek összeszereléséhez mindíg használjatok iparivazelint.200-300Ft egy tubus,soha nem jár le a szavatossága,és nagyon megkönnyíti a szerelést,a becsípődésekről,és a kifordulásokról nem is beszélve.
Erről jut eszembe,a múltkor újítottam fel egy főfékhengert,a Futár Motoros Bolt-tól rendel hozzá a cuccot,és a karmantyú is jó volt,valamint rendes szimeringet küldtek nem azt a szar gumit amit a legtöbb helyen kapni hozzá.Kellemes meglepetés volt. Pirospont nekik érte.
Sziasztok!
ETZ250 ről van szó. Felújítottuk a föfékhengert, kitakarítottuk a csövet. Felújítottuk a munkahengert (full uj tömítés). Kezdjük a légtelenítés. Levegő kiszívási módszer... Majd pumpa-pumpa-pumpa behúzás, csap nyitás és zárás, kar felengedés. Sokszor csináltuk de hiába. Nem keményszik!!! Milyen okok ismertek? Köszönöm a választ előre is!
Ahogy láttam a képeid, még rá is szerettem volna kérdezni, miért maradt dobfékes, de elkönyveltem magamban biztos így tetszett eredeti állapotában. Az enyém is ezért lett átalakítva, a mai közlekedési szokások miatt valóban hatalmas körültekintést igényel dobfékes 250-essel közlekedni.