Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Igazából mindegyik fokozatban ugyanennyi a játéka a váltónak. Én azt hittem hogy olyan 5 foknyi játéka lehet normális esetben, ahogy a tengelyek/fogaskerekek, illetve a fogaskerék/fogaskerék közötti foghézagok összeadódnak, meg persze erre még rájön egy kis plussz a lánc/lánckeréktől, de nem gondoltam hogy ennyi normális, már a váltónál.
Akkor viszont nem tudom mi a gond.
Akkor viszont nem tudom mi a gond.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ahogy Bambi is írja ez simán jó,1. fokozatba tudsz gurítani egy kicsit a motoron.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ez teljesen normálisLarionov írta:Tisztelt Márkatársak.
Ahogy az üzemanyagrendszer témában leírtam a hétvégémet, a végén levonva a konklúziót, hogy mechanikus hibát kell keresnem.
Ahogy a belinkelt videón láthatjátok, meg lett a hiba oka: a sebességváltó.
A videón 1. fokozatba kapcsolt váltóval, álló főtengely mellett láthatjátok a váltó „lógását”. A hangja csalóka zárt térben, az nagyrészt a bakelit láncvédőtől jön.
https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing
Az eredmény megmondom őszintén sokkolt, mert erre nem gondoltam volna. 2014 februárjában lett összerakva a blokk, igaz a váltó csak ki lett emelve a blokkból, felületes szemrevételezés után meg ment vissza, hiszen nem tapasztaltunk váltóproblémát a szétszedés előtt…
És az a vicces, hogy most sincs problémám a váltóval, már úgy értem még egyszer nem fordult elő, hogy félreváltottam volna, nem vett volna be elsőre fokozatot, kidobott volna fokozatot, recsegett, akadt volna, semmi. Közben meg 30 fokos foghézag van…. És ez csak a váltóban lehet, mert a primer hajtás csendes.
Akinek van rá egy perce, azt megkérném hogy sztenderen rakja 1.-be a gépét, és a hátsó keréken nézze meg nekem a lógást, fokban, szelep elmozdulás centiben mérve sacra, csak viszonyítási alapnak. Tudom, hogy az áttételezés miatt ott kevesebb, nem lesz 30 fok, nekem sem annyi, csak kíváncsiságból kérem.
Jah és kinek van eladó jó állapotú bontott váltója?
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Tisztelt Márkatársak.
Ahogy az üzemanyagrendszer témában leírtam a hétvégémet, a végén levonva a konklúziót, hogy mechanikus hibát kell keresnem.
Ahogy a belinkelt videón láthatjátok, meg lett a hiba oka: a sebességváltó.
A videón 1. fokozatba kapcsolt váltóval, álló főtengely mellett láthatjátok a váltó „lógását”. A hangja csalóka zárt térben, az nagyrészt a bakelit láncvédőtől jön.
https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing
Az eredmény megmondom őszintén sokkolt, mert erre nem gondoltam volna. 2014 februárjában lett összerakva a blokk, igaz a váltó csak ki lett emelve a blokkból, felületes szemrevételezés után meg ment vissza, hiszen nem tapasztaltunk váltóproblémát a szétszedés előtt…
És az a vicces, hogy most sincs problémám a váltóval, már úgy értem még egyszer nem fordult elő, hogy félreváltottam volna, nem vett volna be elsőre fokozatot, kidobott volna fokozatot, recsegett, akadt volna, semmi. Közben meg 30 fokos foghézag van…. És ez csak a váltóban lehet, mert a primer hajtás csendes.
Akinek van rá egy perce, azt megkérném hogy sztenderen rakja 1.-be a gépét, és a hátsó keréken nézze meg nekem a lógást, fokban, szelep elmozdulás centiben mérve sacra, csak viszonyítási alapnak. Tudom, hogy az áttételezés miatt ott kevesebb, nem lesz 30 fok, nekem sem annyi, csak kíváncsiságból kérem.
Jah és kinek van eladó jó állapotú bontott váltója?
Ahogy az üzemanyagrendszer témában leírtam a hétvégémet, a végén levonva a konklúziót, hogy mechanikus hibát kell keresnem.
Ahogy a belinkelt videón láthatjátok, meg lett a hiba oka: a sebességváltó.
A videón 1. fokozatba kapcsolt váltóval, álló főtengely mellett láthatjátok a váltó „lógását”. A hangja csalóka zárt térben, az nagyrészt a bakelit láncvédőtől jön.
https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing
Az eredmény megmondom őszintén sokkolt, mert erre nem gondoltam volna. 2014 februárjában lett összerakva a blokk, igaz a váltó csak ki lett emelve a blokkból, felületes szemrevételezés után meg ment vissza, hiszen nem tapasztaltunk váltóproblémát a szétszedés előtt…
És az a vicces, hogy most sincs problémám a váltóval, már úgy értem még egyszer nem fordult elő, hogy félreváltottam volna, nem vett volna be elsőre fokozatot, kidobott volna fokozatot, recsegett, akadt volna, semmi. Közben meg 30 fokos foghézag van…. És ez csak a váltóban lehet, mert a primer hajtás csendes.
Akinek van rá egy perce, azt megkérném hogy sztenderen rakja 1.-be a gépét, és a hátsó keréken nézze meg nekem a lógást, fokban, szelep elmozdulás centiben mérve sacra, csak viszonyítási alapnak. Tudom, hogy az áttételezés miatt ott kevesebb, nem lesz 30 fok, nekem sem annyi, csak kíváncsiságból kérem.
Jah és kinek van eladó jó állapotú bontott váltója?

- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
sanya01!
Szia! Örülök hogy jó lett a gépezet.Most már akkor ezzel is közelebb kerültél kedvenced lelkéhez.
Szia! Örülök hogy jó lett a gépezet.Most már akkor ezzel is közelebb kerültél kedvenced lelkéhez.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2008.11.03. 11:43
- MZ-d típusa: Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Heves
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszönöm a választ, sikerült megoldani a dolgotszketo írta:Szia! Nem szernék itt okoskodni,vagy okosnak látszani,hiszen vannak tőlem tapasztaltabb Márkatársaink,, csak saját tapasztalataimat osztanám meg veled.Sanya01 írta:Sziasztok!
Korábban már kértem segítségetek, és sikerült is elkészülni a /1-gyel, ki is próbáltam, jól ment, aztán leállt, és azóta sem megy
Mindent kicseréletm, trafót, gyertyát, stb...
Szikra is van, gyújtás is jó helyen van, a karbi nem lett elállítva.
Kipufogót levéve sem oldódik meg, a gyertya benzines mindig.
Már nagyon bosszant a dolog, nem jövök rá a hibára
A szivató gumiját is cseréltem, újak a szimeringek is
Valaki esetleg tudna megoldást?
Hiába gondolod úgy hogy minden jó és még sem megy,mégsem indul. Akkor valami még is csak hibádzik??Nehéz így keresni a tűt a széna kazalban..de!! Nagyon kényes a sok üzemanyag mennyiségre ,amiért juszt...,
sem indul be. Pl: nagyon megszívattad. Vagy..
vannak olyan gyertyák amelyekkel ideig- óráig megy, aztán egyszer csak.. a francos karikáért sem indul be..Szóval,javaslatom hogy kiszerelt gyertyával szellőztesd át jól a hengert. Ha elvileg tényleg minden jól be van állítva,...akkor egy olyan típusú gyertyával amivel régen,vagy annak idején ment,vagy!!!..egy másik új típusú gyertyát tegyél be,.Nálam a (Champion a nyerő )de, kinél-kinél más,,..majd szívató nélkül,gáz adás nélkül,próbáld indítani.ilyenkor már kell hogy "élet jelt,,adjon magáról. Lehet hogy nem fog indulni,de ekkor pici gáz adással elindul.Ha így sem,,,,akkor még egyszer nézz át mindent ,hátha még is valami elkerült e a figyelmed. Röviden,...gyertyára,üzemanyag mennyiségre,, nagyon kényes..
Jó munkát Barátom!

A forgattyúsház tele volt anyaggal, azt kellett eltávolítani, utána jó lett

Valószínűleg a bénázásom miatt telt meg :/
Egyébként bocsánat hogy rossz topikba írtam, csak néha vacakol a gépem, és nem láttam hogy hova írok

- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szia! Nem szernék itt okoskodni,vagy okosnak látszani,hiszen vannak tőlem tapasztaltabb Márkatársaink,, csak saját tapasztalataimat osztanám meg veled.Sanya01 írta:Sziasztok!
Korábban már kértem segítségetek, és sikerült is elkészülni a /1-gyel, ki is próbáltam, jól ment, aztán leállt, és azóta sem megy
Mindent kicseréletm, trafót, gyertyát, stb...
Szikra is van, gyújtás is jó helyen van, a karbi nem lett elállítva.
Kipufogót levéve sem oldódik meg, a gyertya benzines mindig.
Már nagyon bosszant a dolog, nem jövök rá a hibára
A szivató gumiját is cseréltem, újak a szimeringek is
Valaki esetleg tudna megoldást?
Hiába gondolod úgy hogy minden jó és még sem megy,mégsem indul. Akkor valami még is csak hibádzik??





,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2008.11.03. 11:43
- MZ-d típusa: Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Heves
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
Korábban már kértem segítségetek, és sikerült is elkészülni a /1-gyel, ki is próbáltam, jól ment, aztán leállt, és azóta sem megy
Mindent kicseréletm, trafót, gyertyát, stb...
Szikra is van, gyújtás is jó helyen van, a karbi nem lett elállítva.
Kipufogót levéve sem oldódik meg, a gyertya benzines mindig.
Már nagyon bosszant a dolog, nem jövök rá a hibára
A szivató gumiját is cseréltem, újak a szimeringek is
Valaki esetleg tudna megoldást?
Korábban már kértem segítségetek, és sikerült is elkészülni a /1-gyel, ki is próbáltam, jól ment, aztán leállt, és azóta sem megy

Mindent kicseréletm, trafót, gyertyát, stb...
Szikra is van, gyújtás is jó helyen van, a karbi nem lett elállítva.
Kipufogót levéve sem oldódik meg, a gyertya benzines mindig.
Már nagyon bosszant a dolog, nem jövök rá a hibára

A szivató gumiját is cseréltem, újak a szimeringek is

Valaki esetleg tudna megoldást?
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hy, A szervízkönyv szerinti sebesség/fordulatszám diagramban 4000 ford.számhoz kb 85 km/h tartozik. Szerintem kis veszteségek összeadódnak, így jön ki az eltérés. Még új járműveknél, modern jeladókkal is elfogadott az 5%- os eltérés, a mi gépeinknél szerintem a megközelítő érték már bőven jó. Szerintem a lényeg, hogy bemérted így már viszonyítható a valós sebesség és nagy meglepetés nem ér. Az én órám " tuning óra", az pl. 10 km/h val többet mutat a valósnál.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ha a fordulatszám tényleg annyi,akkor vagy a lánckerekek mérete más mint az előirt vagy a kerék külső átmérője más.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Lehet 4000 fordulaton 80-al menni 5.-ben?nem a saját óra szerint 80 hanem gps-el mérve.zudori írta:No akkor ezt benéztük,mert a kis ETZ-re kérdeztél, de már értem. A nagy ETZ fogszáma, a fengelyé 12, a fogaskoszrúnak meg 24.
Szerintem a két motortipus órái megegyeznek.
úgy tudtam 4000 fordulattal 90 megy a 250-es.
Mitől lehet ez a 10 km/h különbség?
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
No akkor ezt benéztük,mert a kis ETZ-re kérdeztél, de már értem. A nagy ETZ fogszáma, a fengelyé 12, a fogaskoszrúnak meg 24.
Szerintem a két motortipus órái megegyeznek.
Szerintem a két motortipus órái megegyeznek.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az rendben van de nekem 250-es van:)zudori írta:A kis ETZ 4000 -es fordulaton kb. 65 körül kell,hogy menjen. 5000-es 85, 5400kb.90.pempelli írta:Srácok létezik hogy kis etz-nek más a fordulatszámmérője?nekem most 4000-es fordulaton 80-al megy a vas,nem 90-et kellene?
be lett mérve nem a saját órája szerint.
Ha jól emlékszem a fogas tengely fogszáma 15. a fogaskarika száma meg 27.
Ez a 16 -os kerékhez való,ezzel többé kevésbé jól fog mérni.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A kis ETZ 4000 -es fordulaton kb. 65 körül kell,hogy menjen. 5000-es 85, 5400kb.90.pempelli írta:Srácok létezik hogy kis etz-nek más a fordulatszámmérője?nekem most 4000-es fordulaton 80-al megy a vas,nem 90-et kellene?
be lett mérve nem a saját órája szerint.
Ha jól emlékszem a fogas tengely fogszáma 15. a fogaskarika száma meg 27.
Ez a 16 -os kerékhez való,ezzel többé kevésbé jól fog mérni.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
aronpfabian írta:A lánckerekeket cserélték a motoron valamikor? Ha igen, a fogszámuk azonos a gyárival?pempelli írta:Srácok létezik hogy kis etz-nek más a fordulatszámmérője?nekem most 4000-es fordulaton 80-al megy a vas,nem 90-et kellene?
be lett mérve nem a saját órája szerint.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
elől 19 hátul gyári vanaronpfabian írta:A lánckerekeket cserélték a motoron valamikor? Ha igen, a fogszámuk azonos a gyárival?pempelli írta:Srácok létezik hogy kis etz-nek más a fordulatszámmérője?nekem most 4000-es fordulaton 80-al megy a vas,nem 90-et kellene?
be lett mérve nem a saját órája szerint.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A lánckerekeket cserélték a motoron valamikor? Ha igen, a fogszámuk azonos a gyárival?pempelli írta:Srácok létezik hogy kis etz-nek más a fordulatszámmérője?nekem most 4000-es fordulaton 80-al megy a vas,nem 90-et kellene?
be lett mérve nem a saját órása szerint.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Srácok létezik hogy kis etz-nek más a fordulatszámmérője?nekem most 4000-es fordulaton 80-al megy a vas,nem 90-et kellene?
be lett mérve nem a saját órája szerint.
be lett mérve nem a saját órája szerint.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pempelli 2014.11.24. 14:30-kor.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nem lehet, mert a nagy TS-eken 16-os hátsó kerék volt.VS461 írta:Akkor lehet, hogy a teljes hátsó kerék TS250? Ez egy 18-as kerék. Ahhoz másfajta lánckerék/sebmérő áttétel/fékpofa stb kell, nem 250/251-hez való? Ajajj...
Szerk.: délután megnézem, nem pánikolok
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Akkor lehet, hogy a teljes hátsó kerék TS250? Ez egy 18-as kerék. Ahhoz másfajta lánckerék/sebmérő áttétel/fékpofa stb kell, nem 250/251-hez való? Ajajj...
Szerk.: délután megnézem, nem pánikolok
Szerk.: délután megnézem, nem pánikolok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Lehet hogy ts 250 -es a hátsó lánckereked,az csak egy csapágyasVS461 írta:Ez az én gépem a meglepetések tárháza. Hátsó lánckerék alatt a leírás szerint két csapágyat kellett volna találnom - csak egy volt benne, a 6204-es.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ez az én gépem a meglepetések tárháza. Hátsó lánckerék alatt a leírás szerint két csapágyat kellett volna találnom - csak egy volt benne, a 6204-es. 

-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
tiger1342 írta:Ha 18-as kereket raksz be, akkor kell hozzá a 18-as kerékhez passzoló meghajtás is, jól látod.VS461 írta:Ha a 251-esem hátsó kereke 18-asra van cserélve, akkor az új km-óra meghajtást célszerű a 250-eshez valóval megoldani, ugye? A csere okát lásd alább

- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ha 18-as kereket raksz be, akkor kell hozzá a 18-as kerékhez passzoló meghajtás is, jól látod.VS461 írta:Ha a 251-esem hátsó kereke 18-asra van cserélve, akkor az új km-óra meghajtást célszerű a 250-eshez valóval megoldani, ugye? A csere okát lásd alább

-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ha a 251-esem hátsó kereke 18-asra van cserélve, akkor az új km-óra meghajtást célszerű a 250-eshez valóval megoldani, ugye? A csere okát lásd alább 

-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ja, csere lesz. El tudtam húzni a láncot a lánckerékről jócskán. Görgődarabkák is voltak. Lánckerekek szintén kuka.
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Egy-egy görgő nem a világ. A kezelési könyv is azt írja, hogy akkor kell cserélni, ha már több görgő van letörve egymás mellett.MrDok írta:Ez természetes jelenség, ha elkopott a lánc, mert még kenése sem volt.......VS461 írta:
"Így ne..." című sorozatunk aktuális adását látták!
Ui.: és az a szerencsétlen nyomorult így is hazahozott mindenhonnan!
![]()
![]()
Ideje cserélni.
Nem mintha rongyos lánccal szoktam volna közlekedni. A kis lánckerék alatt gyülekező zsírkupacot érdemes vizsgálgatni, hogy vannak-e benne görgő darabok. Ha vannak, akkor alaposabban végignézni a láncot, hogy mizu, és láncszett cserére lelkiekben felkészülni.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ez természetes jelenség, ha elkopott a lánc, mert még kenése sem volt.......VS461 írta:
"Így ne..." című sorozatunk aktuális adását látták!
Ui.: és az a szerencsétlen nyomorult így is hazahozott mindenhonnan!
![]()
![]()
Ideje cserélni.

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekiálltam szétkapni a verdát festéshez, kábelezéshez, kis felújításhoz.
Ezeket találtam, a pofámról leég a bőr...

Jól látjátok, az egy csap, görgő nélkül. Több is van.


Ezek a lánckerék alatt voltak, egy zugban megülve. Mondanom sem kell, hogy a lánc olyan laza volt, hogy állítás nélkül egy 23-as lánckerék befért volna...
"Így ne..." című sorozatunk aktuális adását látták!
Ui.: és az a szerencsétlen nyomorult így is hazahozott mindenhonnan!
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Ezeket találtam, a pofámról leég a bőr...

Jól látjátok, az egy csap, görgő nélkül. Több is van.


Ezek a lánckerék alatt voltak, egy zugban megülve. Mondanom sem kell, hogy a lánc olyan laza volt, hogy állítás nélkül egy 23-as lánckerék befért volna...
"Így ne..." című sorozatunk aktuális adását látták!
Ui.: és az a szerencsétlen nyomorult így is hazahozott mindenhonnan!
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ekecs írta:Kb.9 deci,a nívó a berúgó-váltótengelytől lefele 2centivel.csiszar.gergo írta:Sziasztok.
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy egy Mz ts 125-be pontosan mennyi hajtóműolaj kell és hol van neki a nívója???
Előre is köszönöm a válaszokat.
Kis MZ-be szerintem elég lesz a fele!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Több változat készült, melyik van neked? (a kis primer lánckerékből is!) Önzáró kúpra épül mind, ezért általánosan lehúzó szerszámmal lehet leszedni.JBiafra írta:üdv, kis ts primer lánckerekét, a főtengelyét szeretném levenni, mi ennek a módja,
bocs nem jó a billentyűzetem
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Ekecs
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Kb.9 deci,a nívó a berúgó-váltótengelytől lefele 2centivel.csiszar.gergo írta:Sziasztok.
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy egy Mz ts 125-be pontosan mennyi hajtóműolaj kell és hol van neki a nívója???
Előre is köszönöm a válaszokat.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2014.04.27. 19:22
- MZ-d típusa: mz ts 125
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok.
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy egy Mz ts 125-be pontosan mennyi hajtóműolaj kell és hol van neki a nívója???
Előre is köszönöm a válaszokat.
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy egy Mz ts 125-be pontosan mennyi hajtóműolaj kell és hol van neki a nívója???
Előre is köszönöm a válaszokat.

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
üdv, kis ts primer lánckerekét, a főtengelyét szeretném levenni, mi ennek a módja,
bocs nem jó a billentyűzetem
bocs nem jó a billentyűzetem
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
sziasztok, jó az arany színű favorit, semmi gondom nem volt vele üdv. juragy
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2014.05.21. 10:52
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Hajdú-Bihar
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszönöm a válaszaitokat de még úgy tűnik nem kell cserélni.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem jópár éve szolgál a favorit 20000+ km van benne bajom még nem volt vele...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem az RK 428H jött be. Az oka egyszerű: Itt DID nincs, nálunk ezt kapni.
17000 km van a láncomban, érezhető nyúlása nincs (ugyanitt állt a feszítő mikor felraktam, és most is...) Amúgy 6000Ft környéke a 136 tagos RK 428H, pár szemet kell kivenni belőle és öröm-bódottág
Szvsz tök mindegy DID vagy RK, mindegyik jóféle japán lánc.
Favoritot én max kis MZ-re raknák.
17000 km van a láncomban, érezhető nyúlása nincs (ugyanitt állt a feszítő mikor felraktam, és most is...) Amúgy 6000Ft környéke a 136 tagos RK 428H, pár szemet kell kivenni belőle és öröm-bódottág

Szvsz tök mindegy DID vagy RK, mindegyik jóféle japán lánc.

Favoritot én max kis MZ-re raknák.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
DID 428H, 130 tagos ha jól emlékszem.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Favorit vagy DID
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2014.05.21. 10:52
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Hajdú-Bihar
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv mindenkinek! Etz 250-esre milyen láncot ajánlatok és milyen méretben? Válaszotokat előre is köszönöm.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
sziasztok megoldódott a probléma mint már írtam csak felni lett cserélve ma ki is próbáltam jó választás a 47-20 lánckerék és 16 colos kerék nem fog vissza a szél sem, üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
sziasztok , most az lesz hogy csak felni csere üdv. juragy
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem nem volt vele ilyen gondom.Nem kellett semmilyen alátét.Lehet ezekből is esetleg többfajta létezhet a boltokban.MrDok írta: Rossz a mérete...........
Általában a lánckerék belever a bakelit belsejébe, alátét a távtartó és a bakelit közé a megoldás (/1 nél nincs távtartó, csak a tengelyre kell fűzni egy nagy alátétet mielőtt felteszed a bakelitet rá)
Most is csak azért tettem fel a gyári bakelitet,mert lánckerék csere volt és hát miért ne gyári kerüljön fel,ha már egyszer van

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Rossz a mérete...........tiger1342 írta:Jajó.bambi írta: Nem neked:-)
Ha már szóbakerült: múlt hétvégén sikeresen széttört a TS 250/1-en a láncvédő bakelit. Annyira nem sajnáltam, mert alul már patkolnom kellett, de emlékeim szerint az utángyártott ebből sem méretpontos. Tudja valaki mi a konkrét gond vele? Mintha láttam volna valahol képeket is, hogy mit kell vele csinálni. Köszi!
Általában a lánckerék belever a bakelit belsejébe, alátét a távtartó és a bakelit közé a megoldás (/1 nél nincs távtartó, csak a tengelyre kell fűzni egy nagy alátétet mielőtt felteszed a bakelitet rá)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
sziasztok, nincs félre fűzve, méregettem a tegnap a 16 colos kerék agy az keskenyebb mint a mostani amit cseréltem volna , szerintem nem / 1 kerék ez ami ángyon meglepet az volt hogy az ETZ fékfal sem fért bele de meg volt a sajátja egyébként a lánckerék is be küszködtem a helyére a lánc tokot a gumira gondolok és csak akkor jött a nagy meglepetés mikor látom a kerék nem középen fut ,mos ott tartok hogy szét fűz mind a 2 és csak felni csere lesz remélem jövő hét végére kész lesz mert tudni illik jó idő esetén mennék az NDK találkozóra de ez már 1 másik téma üdv. juragy
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Jajó.bambi írta: Nem neked:-)

Ha már szóbakerült: múlt hétvégén sikeresen széttört a TS 250/1-en a láncvédő bakelit. Annyira nem sajnáltam, mert alul már patkolnom kellett, de emlékeim szerint az utángyártott ebből sem méretpontos. Tudja valaki mi a konkrét gond vele? Mintha láttam volna valahol képeket is, hogy mit kell vele csinálni. Köszi!
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nem neked:-)tiger1342 írta:Nem, szépen középen áll.bambi írta: Nem lehet hogy félre van fűzve a kerék?
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nem, szépen középen áll.bambi írta: Nem lehet hogy félre van fűzve a kerék?
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nem lehet hogy félre van fűzve a kerék?tiger1342 írta:Furcsa, mivel nekem ETZ 250 lengővilla van a peregyben, simán bele tudtam rakni a 16-os kereket, a bal oldalon kellett a távtartóból leköszörülni, hogy beférjen, mivel más a láncfeszítő kialakítása.jura györgy írta:sziasztok , téma hátsó kerék csere,16 colos a 18 colos helyett , nem jón össze mert a 16 colos kerék 3 centivel jobbra esik , magyarul nem középen futna üdv juragy
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég