Fékek
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Fékek
A dobfék első féknek pocsék,ha esztergáltatod és a legprecizebben csinálod akkor is.
Az Etz-met meghagytam dobfékesre mert eredetileg is az volt,de az első dolog lesz amin a télen változtatok,mert életveszélyes számomra.
A /1-en már annyira megszoktam a tárcsafék hatásosságát hogy utána ez a dobfék teljesen kiábránditott.
Pedig mindent megtettem hogy jó legyen.
Az Etz-met meghagytam dobfékesre mert eredetileg is az volt,de az első dolog lesz amin a télen változtatok,mert életveszélyes számomra.
A /1-en már annyira megszoktam a tárcsafék hatásosságát hogy utána ez a dobfék teljesen kiábránditott.
Pedig mindent megtettem hogy jó legyen.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrSummertime89
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Fékek
Köszönöm a válaszod, inkább csináltatom mintsem magam álljak neki. Legutóbb a műszakin már kevés volt az első fék, így nem fog átmenni.z25z írta:A szétszedés-összerakás nem nagy művészet... nem árt rögtön faszára csinálni, nehogy meglepi érjen.
Tudod olyan hogy húzod húzod semmi, aztán egyszer ráharap. Az lehet amit mondasz akkor, hogy nem egyenletesen fog.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Fékek
A szétszedés-összerakás nem nagy művészet. Emlékeim szerint egy külső zéger gyűrű fogó kell hozzá. (össze fele nyomva szétfeszít) Kiveszed a dobot és meglátod. Leveszed a zégergyűrűket és elkezded a fékpofákat a tengelyeken felfele húzni miután jó félig lejött már át tudod billenteni a fékkulcs felett és akkor a rugót kiakasztva már simán lecsúszik. Visszafele meg felteszed a rugót a pofákra felteszed a tengelyre és és úgy ráfeszítve a fékkulcsra és tolod a helyére. Gyakorlatilag nem lehet elrontani.
A szívás inkább ott lesz, hogy a mostanság kapható pofák elég oválisak. Szóval 2 dolog lehetséges. Vagy eljátszol vele, hogy bekrétázod a fékpofát, beteszed a helyére és megnézed hol kopott le a kréta felület és ott csiszolás. Ezt addig amíg mindenhol egyforma nem lesz. Na én ezt nem csinálnám, hanem irány egy esztergályos és felszabályozni a betétet dobostól.
Mondjuk én nem szórakoztam egyik módszerrel sem, mert az első fékem tárcsás és a hátsót alig használom amúgy is, azzal meg úgy voltam, hogy majd bekopik. De nálad ha dobos az első azt nem árt rögtön faszára csinálni, nehogy meglepi érjen.
A szívás inkább ott lesz, hogy a mostanság kapható pofák elég oválisak. Szóval 2 dolog lehetséges. Vagy eljátszol vele, hogy bekrétázod a fékpofát, beteszed a helyére és megnézed hol kopott le a kréta felület és ott csiszolás. Ezt addig amíg mindenhol egyforma nem lesz. Na én ezt nem csinálnám, hanem irány egy esztergályos és felszabályozni a betétet dobostól.
Mondjuk én nem szórakoztam egyik módszerrel sem, mert az első fékem tárcsás és a hátsót alig használom amúgy is, azzal meg úgy voltam, hogy majd bekopik. De nálad ha dobos az első azt nem árt rögtön faszára csinálni, nehogy meglepi érjen.
- MrSummertime89
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Fékek
Sziasztok!
Garázsban első dobféket tervezem felújítani. Nagy munka ez? Menni fog egy alap szerszámkészlettel? Mik a buktatói?
Terveim szerint a fékpofákat cserélném ki, találok valahol egy rövid leírást erről?
Előre is köszönöm!!
Garázsban első dobféket tervezem felújítani. Nagy munka ez? Menni fog egy alap szerszámkészlettel? Mik a buktatói?
Terveim szerint a fékpofákat cserélném ki, találok valahol egy rövid leírást erről?
Előre is köszönöm!!
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Fékek
Azért olyan a féked,mert nem teljes felületén fog a ferodol.Be szokták csiszolni,ami elég útálatos munka.Nem egyforma a fékbetét íve,és a fékdobé.A fékbetétet teljes felületén dörzsöld be közönséges iskolai táblakrétával,rakd össze,fékezve forgasd a kereket egy teljes fordulatot,és utána szedd szét.Ahol lekopott a kréta,ott érintkezik fékezéskor a dobbal.Értelem szerűen,onnan kell csiszolnod,ahonnan lekopott a kréta.Használhatsz durva csiszolópapírt.Utána újra krétázni,összerakni,fékezve forgatni a kereket,és ismét megnézni,honnan kopott le a kréta.Akkor jó,ha a krétázás kétharmada,háromnegyede lekopik.Sokszor kell szét-összerakni,ezért szar munka.
- Kovi 125
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2012.08.14. 11:33
- MZ-d típusa: Mz Ts 125
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Fékek
Sziasztok!
Kis ETZ-m van és lecseréltem hátul a gyári fékpofákat és folyton nyikorog amikor fékezek. Valamiért olyan mintha folyamat fogna.
A fékpedált le kell nyomni tövig és akkor fékez, de mégis olyan mintha folyamatosan fogna. Ha tolom akkor is nyikorog és fog egy kicsit, pedig már majdnem teljesen a menet végén van az állító szárnyas anya. Lehet, hogy egyszerűen csak szarok az utángyártott fékpofák vagy még valamit állítanom kell?
Előre is köszönöm a segítséget!
Kis ETZ-m van és lecseréltem hátul a gyári fékpofákat és folyton nyikorog amikor fékezek. Valamiért olyan mintha folyamat fogna.
A fékpedált le kell nyomni tövig és akkor fékez, de mégis olyan mintha folyamatosan fogna. Ha tolom akkor is nyikorog és fog egy kicsit, pedig már majdnem teljesen a menet végén van az állító szárnyas anya. Lehet, hogy egyszerűen csak szarok az utángyártott fékpofák vagy még valamit állítanom kell?
Előre is köszönöm a segítséget!
Re: Fékek
Köszi! 

Re: Fékek
Ha jól értem, akkor a kiálló éle (ajka) van befelé a féknyeregben a dugattyú zárt vége felé?
Bocsi az értetlenkedésért!
Bocsi az értetlenkedésért!

Re: Fékek
Újabb kérdés. A féknyeregben lévő régi tömítőgyűrűk szemre téglaalap keresztmetszetűek, az újan vásároltak trapéz keresztmetszetűek - így a gyűrű egyik felének belső átmérője kisebb mint a másik. Hogyan kell beszerelni, melyik fele van kifele ill. befele?
Köszi!
Köszi!
Re: Fékek
Tegnap sikerült kinyomatnom a féknyerget is az előbb leírtak szerint, mindenkinek köszi a tanácsokat.
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Fékek
A rongy jelentőségét én is szeretném hangsúlyozni! Úgy tekergesd be, hogy fogja meg a dugattyút, mikor kirepül, és lehetőleg téged is védjen meg az esetlegesen szétfröccsenő fékfolyadéktól. Nem buli ha a szemed szád tele lesz vele. És ne legyen a kezed a dugattyú útjában. Valamint óvatosan, lassan kezdd el adagolni neki a nyomást!Patrik írta:Én is kompresszorral szoktam kiszedni,ha így csinálod göngyölj rá egy rongyot és nem árt felvenni a kesztyűt,úgy rátartani a dugattyúra mert sokszor hirtelen indul meg,és elég nagyot tud szólni.
Re: Fékek
Köszi a segítséget, tegnap sikerült a főfékhenger 15 perc ecetes-mosószeres vízben való főzés után tuskóhoz ütögetve minden barmolás nélkül szétszednem. Ma jön a féknyereg (főzés után kompresszor ....). Remélem sikerül. 

Re: Fékek
Én is kompresszorral szoktam kiszedni,ha így csinálod göngyölj rá egy rongyot és nem árt felvenni a kesztyűt,úgy rátartani a dugattyúra mert sokszor hirtelen indul meg,és elég nagyot tud szólni.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Fékek
Szia, igen a forróvizes fűrdő segíthet, a főfékhenger nagyon be tud gyógyulni, azt már kettőt sikerült szétbontanom így, amiről már lemondtak. Meleg vízben áztatás pàr órát, aztán forróban majd egy puhafa kuglihoz csapkodva, nehezen de kiadta mindkettő a dugattyút, a munkahengerből a dugattyúkat hasonlóképpen csak azt kompresszorral nyomatva, amelyiket hamarabb kiadja, azt szorítós módszerrel rögzíteni kell , hogy a másik is meginduljon. (levegős nyomatásnál kellő körültekintéssel kell lenni, nem veszélytelen! )
Re: Fékek
Sziasztok!
Következő a problémám: 18 év állás után be akarom üzemelni az ETZ 125-ösömet. Sajnos a főfékhenger illetve a féknyeregben lévő dugattyúk is beálltak. A csavarlazítós és féktisztítós áztatáson, valamint az óvatos kocogtatáson már túl vagyok, de sajna nem mozdul egyik dugattyú sem. Van valami spéci módszer a megmozdításukra? Gondoltam mosószeres vízben való főzésre, én szoktam így alu alkatrészeket tisztítani, de egyenlőre nem akarok nekiesni.
Köszi: Liter
Következő a problémám: 18 év állás után be akarom üzemelni az ETZ 125-ösömet. Sajnos a főfékhenger illetve a féknyeregben lévő dugattyúk is beálltak. A csavarlazítós és féktisztítós áztatáson, valamint az óvatos kocogtatáson már túl vagyok, de sajna nem mozdul egyik dugattyú sem. Van valami spéci módszer a megmozdításukra? Gondoltam mosószeres vízben való főzésre, én szoktam így alu alkatrészeket tisztítani, de egyenlőre nem akarok nekiesni.
Köszi: Liter
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Fékek
Merre laksz?Ha nem túl messze adok egy garnitúrát,azt próbáld meg.Ha jó,akkor a tiéd,ha nem tovább szenvedünk.OK.Sörtank írta:Hát most tanácstalan vagyok mert hiába csiszolom meg 100km után újra nekiáll nyikorogni
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Fékek
Merre laksz?Ha nem túl messze adok egy garnitúrát,azt próbáld meg.Ha jó,akkor a tiéd,ha nem tovább szenvedünk.OK.Sörtank írta:Hát most tanácstalan vagyok mert hiába csiszolom meg 100km után újra nekiáll nyikorogni
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Fékek
Hát most tanácstalan vagyok mert hiába csiszolom meg 100km után újra nekiáll nyikorogni 

- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Fékek
Elvileg az is előfordulhat hogy nem megfelelő minőségű a ferodol.Múltkor láttam egy BMV.-t csúnyán visítani,pedig azSörtank írta:Szia
Elvileg nem fogja a kereket. Menet közben megálltam vele párszor és nem volt meleg a dob. (persze addig elsővel fékeztem csak)
Jobban visszaengedni meg már nem tudom mert így is nagyon be kell a lábfejemet dönteni hogy tudjak vele fékezni egyáltalán.
Az nem lehet hogy ez a szar utángyártott fékbetét a szar? Ha vennék eredeti német minőségűt azzal is így járnék vajon?
komoly jószág volt.

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Fékek
Nálam is ilyen zaj volt fékezéskor hátul.Az eredeti(kopott)"patkókat"elvittem egy ferodol felsütő mesterhez,és megkértem,hogy legyen nagyobb a ferodol,mint ami befér a dobba.Összeszerelve a fék alaplappal,és a kerékkel,elvittem egy esztergályos mesterhez,és megkértem,hogy esztergálja le olyan méretűre,amekkora a kopott dob...azóta elég ránézni a fékpedálra,és blokkol a kerék...Nem tud berezonálni a fékpofa,mert teljes felületén fog,és ezért nem is ad ki semmilyen hangot.
Re: Fékek
Szia
Elvileg nem fogja a kereket. Menet közben megálltam vele párszor és nem volt meleg a dob. (persze addig elsővel fékeztem csak)
Jobban visszaengedni meg már nem tudom mert így is nagyon be kell a lábfejemet dönteni hogy tudjak vele fékezni egyáltalán.
Az nem lehet hogy ez a szar utángyártott fékbetét a szar? Ha vennék eredeti német minőségűt azzal is így járnék vajon?
Elvileg nem fogja a kereket. Menet közben megálltam vele párszor és nem volt meleg a dob. (persze addig elsővel fékeztem csak)
Jobban visszaengedni meg már nem tudom mert így is nagyon be kell a lábfejemet dönteni hogy tudjak vele fékezni egyáltalán.
Az nem lehet hogy ez a szar utángyártott fékbetét a szar? Ha vennék eredeti német minőségűt azzal is így járnék vajon?
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Fékek
A fékbetét nem üvegesedet fel? Ha igen csiszolóvászonnal érdesítsd fel és berakás után nézd meg hogy nem fogja-e
a kereket ha meg pörgeted.Mert ha gyengén fogja a fékbetétet akkor felüvegesedik és attól is csikoroghat.
Egy kicsit engedj vissza a fékállító csavaron.
a kereket ha meg pörgeted.Mert ha gyengén fogja a fékbetétet akkor felüvegesedik és attól is csikoroghat.
Egy kicsit engedj vissza a fékállító csavaron.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Fékek
pnlaci írta:Sörtank írta:
Csak fékezés közben.
Folyamatosan,vagy csak fékezés közben?
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Fékek
Folyamatosan,vagy csak fékezés közben?Sörtank írta:Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni.
Olyan problémám lenne 150 Etz-nél hogy a hátsó fék folyamatosan nyikorog. Már szedtem szét féktisztítóval szépen lepucoltam mindent új fékbetétet is kapott de kb 100 km után megint elkezdte. Dobot is néztem hibátlan.
Mit lehet ilyenkor tenni. Állandóan engem néznek de nem azért amiért szeretném hanem a nyikorgó idegesítő hangért
Amúgy a fékhatás pedig tökéletes.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Fékek
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni.
Olyan problémám lenne 150 Etz-nél hogy a hátsó fék folyamatosan nyikorog. Már szedtem szét féktisztítóval szépen lepucoltam mindent új fékbetétet is kapott de kb 100 km után megint elkezdte. Dobot is néztem hibátlan.
Mit lehet ilyenkor tenni. Állandóan engem néznek de nem azért amiért szeretném hanem a nyikorgó idegesítő hangért
Amúgy a fékhatás pedig tökéletes.
Segítséget szeretnék kérni.
Olyan problémám lenne 150 Etz-nél hogy a hátsó fék folyamatosan nyikorog. Már szedtem szét féktisztítóval szépen lepucoltam mindent új fékbetétet is kapott de kb 100 km után megint elkezdte. Dobot is néztem hibátlan.
Mit lehet ilyenkor tenni. Állandóan engem néznek de nem azért amiért szeretném hanem a nyikorgó idegesítő hangért

Amúgy a fékhatás pedig tökéletes.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Fékek
sell írta:A csúszócső alján van egy hengeres mélyedés annak a közepén van a támcső rögzítő csavarja. Ezt csak akkor látod ha kiveszed az első kerék tengelyt ha ott szivárog akkor ott nem beleszáradt sár vagy por van hanem olajos.
Köszi!
Etz 150 87'
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Fékek
A csúszócső alján van egy hengeres mélyedés annak a közepén van a támcső rögzítő csavarja. Ezt csak akkor látod ha kiveszed az első kerék tengelyt ha ott szivárog akkor ott nem beleszáradt sár vagy por van hanem olajos.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Fékek
Köszi! a porvédők rendben vannak. Az általad említett dolgot hogyan tudnám leellenőrizni?sell írta:Csöpöghet a telószárból is a csúszócső alján , ahol a támcső rögzítve van ( 6-os anya a csúszócső alján középen), ott belülről kell lennie egy tömítő alátétnek. Ha a szimering ereszt az meg gondolom jól látnád a gumi porvédő harmonika alól.
Etz 150 87'
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Fékek
Csöpöghet a telószárból is a csúszócső alján , ahol a támcső rögzítve van ( 6-os anya a csúszócső alján középen), ott belülről kell lennie egy tömítő alátétnek. Ha a szimering ereszt az meg gondolom jól látnád a gumi porvédő harmonika alól.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Fékek
Sziasztok!
Nem rég fedeztem fel, hogy minimálisan csöpög az első fékem (hidegen nem csepeg, csak miután motoroztam vele)
Yamaha főfékhenger van rajta, fém fékcsővel (ezek szárazok, tárcsa és körülötte is száraz és a fék is jól működik, olaj szint is tökéletes)
olyan mintha a villából csepegne, szerintetek?
Nem rég fedeztem fel, hogy minimálisan csöpög az első fékem (hidegen nem csepeg, csak miután motoroztam vele)
Yamaha főfékhenger van rajta, fém fékcsővel (ezek szárazok, tárcsa és körülötte is száraz és a fék is jól működik, olaj szint is tökéletes)
olyan mintha a villából csepegne, szerintetek?
Etz 150 87'
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Fékek
Ez a tuti: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=6804szketo írta:Sziasztok!!
Mi a véleményetek erről??...http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=6877 Vett már valaki,érdekelne a tapasztalata..
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Fékek
Puding próbája az evés,,,hát majd meglátjuk.....Köszike!!pnlaci írta:Ilyet kaptam a motorommal alkatrésznek,mikor megvettem.Tavaly tavasszal raktam be,szerintem jó!szketo írta:Sziasztok!!
Mi a véleményetek erről??...http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=6877 Vett már valaki,érdekelne a tapasztalata..
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Fékek
Ilyet kaptam a motorommal alkatrésznek,mikor megvettem.Tavaly tavasszal raktam be,szerintem jó!szketo írta:Sziasztok!!
Mi a véleményetek erről??...http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=6877 Vett már valaki,érdekelne a tapasztalata..
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Fékek
Sziasztok!!
Mi a véleményetek erről??...http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=6877 Vett már valaki,érdekelne a tapasztalata..
Mi a véleményetek erről??...http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=6877 Vett már valaki,érdekelne a tapasztalata..
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Fékek
Figyelem!
Ha valakinek szüksége lenne fékfolyadékra(DOT-4)és erre jár,szívesen adok.Maradt vagy 3,5dl.
Vagy csörögjön rám! 06 30 275 0900.
Ha valakinek szüksége lenne fékfolyadékra(DOT-4)és erre jár,szívesen adok.Maradt vagy 3,5dl.
Vagy csörögjön rám! 06 30 275 0900.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Fékek
Sziasztok!
Befog az első tárcsafék azt hogy lehet állítani?
Befog az első tárcsafék azt hogy lehet állítani?
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Fékek
Köszi. Közben azért én is nyomoztam találtam is számomra érdekes infókat. Egy szervíz oldalán ahol a folyadékokról ír " A fékfolyadék tulajdonságai: kenési képesség, forráspont, vízzel való összeférhetőség, vegyi semlegesség, gumiduzzadás, egymással való keverhetőség." ... aha gondoltam alakul ez, amin megakadt a szemem: gumiduzzadás! Ok, már csak az érdekelt hogy bár igaz a gyártók vizsgálják ezt a tulajdonságot nyilvánosan hol lehet hozzáférni. Egy másik balkáni autós baráti kör oldalán ezt találtam: (a cikk írója: Rott Gábor 2006) fékfolyadékok-
1/ DOT3
Hagyományos fékfolyadékok, régebbi, kisebb teljesítményű dobfékekkel szerelt autókhoz.
Előnyei: o a DOT3-as fékfolyadékok olcsók és sok helyen kaphatók (benzinkutak, autóalkatrész boltok)
Hátrányai: o természetes gumiból készült alaktrészeket roncsolja. o rongálja a fényezést! o gyorsan megköti a vizet. Ha egyszer kinyitouuk egy DOT3-as fékfolyadékot, javasolt 1 héten belül felhasználni. o mivel megköti a vizet, elősegíti a fékalkatrészek korrózióját.
2/ DOT4
A DOT4-es fékfolyadékok használata javasolt "hagyományos", tárcsafékkel szerelt gépkocsikhoz, amennyiben a gyártó nem írja elő magasabb vagy más osztályba tartozó fékfolyadék használatát.
Előnyei: o a legtöbb benzinkútnál és alaktrészoltban kapható o kevésbé köti meg a vizet mint a DOT3-as o magasabb a forráspontja, mint a DOT3-as fékfolyadéknak
Hátrányai: o a DOT4-es fékfolyadék is károsítja a fényezést! o valamivel drágább mint a DOT3-as folyadék o mivel a DOT4-es fékfolyadék is megköti a vizet, így ez is elősegíti a fékrendszer korrózióját.
3/ DOT5
A DOT5-ös fékfolyadékokat szokták még szilikon alapú fékfolyadékoknak is nevezni.
Elönyei: o a DOT5-ös fékfolyadékok nem károsítják a fényezést o nem köti meg a vizet o nem károsítja a gumi alaktrászeket
Hátrányai: o a DOT5-ös fékfolyadékok nem keverhetők glikol alapú fékfolyadékkal (DOT3, 4, 5.1) A legegyszerűbb, ha a teljes hidraulikus rendszert 0-ról újraépítjük. (A korai DOT5-ös fékfolyadékok károsították a gumi alkatrészeket, mert nem volt megfelelő az összetételük. Ezt már javították.) o a DOT5 nem köti meg a nedvességet, a piszok és egyéb szennyeződések lokális problémát okozhatnak o fontos a korrekt légtelenítés (Megj: szerintem a többinél is az) o a DOT5 enyhén összenyomható, ez kissé puha fékpedált eredményezhet o jóval drágább mint a DOT4 és kevesebb helyen kapható
4/ DOT5.1
A DOT5.1 relatíve új fékfolyadék. A számozás alapján úgy tűnhet, hogy ez módosított DOT5-ös fékfolyadék, de nem. A DOT3 és 4 glikol alapúak a DOT5 nem glikol alapú. DOT4.1 -nek vagy DOT6 -nak talán szerencsésebb lenne nevezni, mert ez is glikol alapú mint a DOT3 és a DOT4. Náhény gyártó szuper DOT4-nek is nevezi.
Előnyei: o DOT5.1 magasabb forráspontja van mint a DOT3-as vagy 4-es fékfolyadékoknak szárazon és vizesen egyaránt. A száraz forráspontja (kb 275 °C) majdnem olyan magas mint a versenycélokra fejlesztett fékfolyadékoknak (kb 300 °C) és az 5.1 nedeves forráspontja (kb 175~200 °C)jóval magasabb mint a verseny fékfolyadékok nedves forráspontja (kb 145 °C). o Nem károsítja a gumi alkatrészeket
Hátrányai: o DOT5.1 folyadékok glikol alapúak és megkötik a vizet o DOT5.1 folyadékok a DOT3-hoz és 4-hez hasonlóan károsítják a fényezést o nehéz találni, csak nagyobb alkatrészboltokban kapható o drágább mint a Dot3, DOT4."
Igaz ez nem szentírás, de elég jól segít átlátni a folyadékok közti különbségeket, kiemelve amire elsősorban kíváncs voltam , a gumi alkatrészek károsítását.
Ui: semmiképpen nem volt célom, de remélem nem követtem el jogsértést amiért bemásoltam ide a cikket, ha véletlen igen légyszi töröljétek.
1/ DOT3
Hagyományos fékfolyadékok, régebbi, kisebb teljesítményű dobfékekkel szerelt autókhoz.
Előnyei: o a DOT3-as fékfolyadékok olcsók és sok helyen kaphatók (benzinkutak, autóalkatrész boltok)
Hátrányai: o természetes gumiból készült alaktrészeket roncsolja. o rongálja a fényezést! o gyorsan megköti a vizet. Ha egyszer kinyitouuk egy DOT3-as fékfolyadékot, javasolt 1 héten belül felhasználni. o mivel megköti a vizet, elősegíti a fékalkatrészek korrózióját.
2/ DOT4
A DOT4-es fékfolyadékok használata javasolt "hagyományos", tárcsafékkel szerelt gépkocsikhoz, amennyiben a gyártó nem írja elő magasabb vagy más osztályba tartozó fékfolyadék használatát.
Előnyei: o a legtöbb benzinkútnál és alaktrészoltban kapható o kevésbé köti meg a vizet mint a DOT3-as o magasabb a forráspontja, mint a DOT3-as fékfolyadéknak
Hátrányai: o a DOT4-es fékfolyadék is károsítja a fényezést! o valamivel drágább mint a DOT3-as folyadék o mivel a DOT4-es fékfolyadék is megköti a vizet, így ez is elősegíti a fékrendszer korrózióját.
3/ DOT5
A DOT5-ös fékfolyadékokat szokták még szilikon alapú fékfolyadékoknak is nevezni.
Elönyei: o a DOT5-ös fékfolyadékok nem károsítják a fényezést o nem köti meg a vizet o nem károsítja a gumi alaktrászeket
Hátrányai: o a DOT5-ös fékfolyadékok nem keverhetők glikol alapú fékfolyadékkal (DOT3, 4, 5.1) A legegyszerűbb, ha a teljes hidraulikus rendszert 0-ról újraépítjük. (A korai DOT5-ös fékfolyadékok károsították a gumi alkatrészeket, mert nem volt megfelelő az összetételük. Ezt már javították.) o a DOT5 nem köti meg a nedvességet, a piszok és egyéb szennyeződések lokális problémát okozhatnak o fontos a korrekt légtelenítés (Megj: szerintem a többinél is az) o a DOT5 enyhén összenyomható, ez kissé puha fékpedált eredményezhet o jóval drágább mint a DOT4 és kevesebb helyen kapható
4/ DOT5.1
A DOT5.1 relatíve új fékfolyadék. A számozás alapján úgy tűnhet, hogy ez módosított DOT5-ös fékfolyadék, de nem. A DOT3 és 4 glikol alapúak a DOT5 nem glikol alapú. DOT4.1 -nek vagy DOT6 -nak talán szerencsésebb lenne nevezni, mert ez is glikol alapú mint a DOT3 és a DOT4. Náhény gyártó szuper DOT4-nek is nevezi.
Előnyei: o DOT5.1 magasabb forráspontja van mint a DOT3-as vagy 4-es fékfolyadékoknak szárazon és vizesen egyaránt. A száraz forráspontja (kb 275 °C) majdnem olyan magas mint a versenycélokra fejlesztett fékfolyadékoknak (kb 300 °C) és az 5.1 nedeves forráspontja (kb 175~200 °C)jóval magasabb mint a verseny fékfolyadékok nedves forráspontja (kb 145 °C). o Nem károsítja a gumi alkatrészeket
Hátrányai: o DOT5.1 folyadékok glikol alapúak és megkötik a vizet o DOT5.1 folyadékok a DOT3-hoz és 4-hez hasonlóan károsítják a fényezést o nehéz találni, csak nagyobb alkatrészboltokban kapható o drágább mint a Dot3, DOT4."
Igaz ez nem szentírás, de elég jól segít átlátni a folyadékok közti különbségeket, kiemelve amire elsősorban kíváncs voltam , a gumi alkatrészek károsítását.
Ui: semmiképpen nem volt célom, de remélem nem követtem el jogsértést amiért bemásoltam ide a cikket, ha véletlen igen légyszi töröljétek.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Fékek
A DOT5-nek más az összetétele, elvileg a DOT3-ra tervezett rendszerbe (pl. ETZ) tölthető DOT4
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Nevet nem tudok írni, de jártam úgy fékfolyadékkal, hogy "beállt"! tőle a fékrendszer. Új bontatlan dobozos volt, az eladó szerint sokan használják, én meg gyorsan visszavittem, és cseréltettem mikor a motor fékrendszere elnehezült a csere után............sell írta:Hy. Lehet hülyeséget kérdezek, a jelenlegi karmantyúk és egyéb gumi alkatrészek minősége ismeretében , azon filóztam lehet-e esetleg valami különbség az egyes fékfolyadékok között. Értem ez alatt a besorolásukat dot 3, 4, stb. Lehetséges hogy valamelyik agresszívaban lép reakcióba a gumi alkatrészekkel, esetleg van amelyik kevésbé? Tapasztalatokat is szivesen fogadnák, vagy esetleg egy kis kémia órát!:-D
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Fékek
Hy. Lehet hülyeséget kérdezek, a jelenlegi karmantyúk és egyéb gumi alkatrészek minősége ismeretében , azon filóztam lehet-e esetleg valami különbség az egyes fékfolyadékok között. Értem ez alatt a besorolásukat dot 3, 4, stb. Lehetséges hogy valamelyik agresszívaban lép reakcióba a gumi alkatrészekkel, esetleg van amelyik kevésbé? Tapasztalatokat is szivesen fogadnák, vagy esetleg egy kis kémia órát!
:-D

Re: Fékek
Cső kutya márkatársak lehetne egy ámátőr kérdésem egy havernak van Etz-150-es vasa tárcsafékkel meg akar szabadulni a fékrendszerétől, szerintetek én ezt a etz-250-esemre rá tudnám faragni ? A választ köszönőm
Re: Fékek
Szia!
Egy gyári bontott jó állapotúval jobban jársz. kb.:4000Ft
Egy gyári bontott jó állapotúval jobban jársz. kb.:4000Ft
- Vaspali
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopron
Re: Fékek
A szezonra szügségem lenne komplett alsó féknyeregre. Látom lehet kapni 15 körül új, valami földön túli gyártmányúakat. Milyen minőségűek azok? Érdemes ilyet venni?
2 stroke force...
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Fékek
szia Zsaki ami a gépembe ami volt mikor megvettem az messze volt a szimeringtől eresztett is rendesen na vetem bele ujjat még rosszabb lett na akkor kértem bele szimeringet azóta jó a pici karmantyúból amit itt veszek Celldömölkön 5-ből csak 1 rossz ellentétbe a gyertyákkal de ez már 1 másik téma üdv. juragy
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég