Blokk
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
hail mind a 3 hajtókar új volt a hengert cseréltem az sem segíttet rajta üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok nagy gondjaim vannak az ETZ-mnek az van hogy most már a harmadik hajtókarom keni el az alsó szemnél lévő távtartót és mindig a baloldalit és el is szokott a hajtókar színeződni valakinek valami elképzelése van-e erről eg valami tanács hogy miér van ez? üdv. juragy
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Igen, ehhez a blokkhoz még én se találtam scannelt javkönyvet, pedig nem ártana... kreatívnak kell lenni az 1977 előtti könyvet használvaAndrá$ írta: (...)
Viszont a főtengelyen lévő kis lánckereket nem tudom levenni csavart kivettem de ez már a duplex láncos erről nem ír könyv csak a másikhoz van lehuzató.Ha jól emlékszem ez csak sima kupon van fönt de én ahogy néztem még fémragasztóval is megvan kenve...Eddig sehogy se sikerült levenni ahogy néztem a lánckerék végén van menet akkor elvileg kellene lennie lehúzatónak? Esetleg erről nincs rajz vagy vmi ötlet?
(...)
Csak kúpos rögzítés kéne legyen, a menetragasztó már valami magánakció... Az is lehet hogy csak jól fekszik a kúpon, kézzel úgy sem leszedhető.
Mérd meg a menetet (menetemelkedés, átmérő) és ilyen menettel készíttesd el esztergályossal az ETZ 125 lehúzót (forrás: miraculis.de).
Re: Blokk
Sziasztok!
TS 250/1-nél, ha a menesztő szimering felőli oldalán a hézagoló alátétet fordítva tettem be a gépembe, akkor milyen problémám lehet a blokkal? Sajnos már felraktam a kuplungot és nem szívesen venném vissza. Az alátétnél pedig nem figyeltem melyik felét rakom alulra. Esetleg ha valaki tudna segíteni megköszönném!
Üdv.!
TS 250/1-nél, ha a menesztő szimering felőli oldalán a hézagoló alátétet fordítva tettem be a gépembe, akkor milyen problémám lehet a blokkal? Sajnos már felraktam a kuplungot és nem szívesen venném vissza. Az alátétnél pedig nem figyeltem melyik felét rakom alulra. Esetleg ha valaki tudna segíteni megköszönném!
Üdv.!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Sziasztok,
Kellene egy kis segítség,Nagyon fura hangok jöttek a motorból nagyon úgy néz ki hogy a kuplunglánc laza.A levétellel vannak problémáim a kpulung részét kosár lamellák anya sikerült elvenni ehez megcsináltam a célszerszámot ahogy a könyvbe volt.Viszont a főtengelyen lévő kis lánckereket nem tudom levenni csavart kivettem de ez már a duplex láncos erről nem ír könyv csak a másikhoz van lehuzató.Ha jól emlékszem ez csak sima kupon van fönt de én ahogy néztem még fémragasztóval is megvan kenve...Eddig sehogy se sikerült levenni ahogy néztem a lánckerék végén van menet akkor elvileg kellene lennie lehúzatónak? Esetleg erről nincs rajz vagy vmi ötlet?
Másik kérdés hogy észrevettem hogy a főtengely oldalirányba mozdul ez mennyire normális?
Kellene egy kis segítség,Nagyon fura hangok jöttek a motorból nagyon úgy néz ki hogy a kuplunglánc laza.A levétellel vannak problémáim a kpulung részét kosár lamellák anya sikerült elvenni ehez megcsináltam a célszerszámot ahogy a könyvbe volt.Viszont a főtengelyen lévő kis lánckereket nem tudom levenni csavart kivettem de ez már a duplex láncos erről nem ír könyv csak a másikhoz van lehuzató.Ha jól emlékszem ez csak sima kupon van fönt de én ahogy néztem még fémragasztóval is megvan kenve...Eddig sehogy se sikerült levenni ahogy néztem a lánckerék végén van menet akkor elvileg kellene lennie lehúzatónak? Esetleg erről nincs rajz vagy vmi ötlet?
Másik kérdés hogy észrevettem hogy a főtengely oldalirányba mozdul ez mennyire normális?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Blokk
Egy fém persely megy a tengely és a kuplungkosár közé. Pontosan már nem emlékszem, de amikor én raktam össze hiányzott pár hézagoló alátét a persely alól, és meghúzás után szorult, érdemes ellenőrizni, mert nem fog kiemelni a kuplung. Nekem gyártanom kellett egyet.Matthej01 írta:Segítséget kérnék! Olyan jellegű problémával találtam szemben magam, a kis etz-m raknám össze de a kuplung kosár és a tengelye közül hiányolok valamit. Mert ugye ot rohadt nagy a kettő között a különbség. Próbáltam hátha a tengelyre szerelhető agy központosítja de nem igazán az lenne a megoldás. Ha valakinek ezen a téren vannak tapasztalatai ezúton kérném ossza meg velem és segítsen!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Segítséget kérnék! Olyan jellegű problémával találtam szemben magam, a kis etz-m raknám össze de a kuplung kosár és a tengelye közül hiányolok valamit. Mert ugye ot rohadt nagy a kettő között a különbség. Próbáltam hátha a tengelyre szerelhető agy központosítja de nem igazán az lenne a megoldás. Ha valakinek ezen a téren vannak tapasztalatai ezúton kérném ossza meg velem és segítsen!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
A fene egye meg itt valami stikli van a multkor még jó volt! Ha rábökök oldalt a regisztráció nélküli sárga ablakra akkor már nálam mutatja miről van szó(KBK 18X22X24 0/-7*INA csapágy)!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Azért nem tud válaszolni senki,mert a linkre kattintva egy csomó minden bejön és fogalmunk sincs mire gondolsz.hell írta:
Tesztelem azt majd látom ha már nincs tapasztalati hozzászólás...
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Tesztelem azt majd látom ha már nincs tapasztalati hozzászólás...hell írta:Erről valami tapasztalat van? Esetleg valaki tud valamit érdemben mondani róla? Magyarul igen vagy nem tehát használható vagy nem?
http://rolling.hu/index.php?doaction=se ... an_code=hu
Re: Blokk
Még ha kérdés nélkül megveszem akkor jól van, úgy kell nekem. De direkt rákérdeztem a bronzperselyre......pnlaci írta:Az ilyen szaralakok megérdemelnék hogy megetesse vele az ember.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Sok szaralak az interneten adja el a használhatatlan holmijait,mert ugye itt arc nélkül mennek a dolgok,és problémás a garancia érvényesítése...Márton írta:Sziasztok!
A múltkor olyan baj történt, hogy a kis ETZ a váltóban megrágta a bronzperselyt. Annyira, hogy meg is szorult. Pedig tavaly csináltattam bele újat. Mindegy. Találtam a vaterán komplett váltót. Előre rákérdeztem, hogy el van-e görbülve a tengely meg a bronzpersely ki van-e kopva. Erre azt a választ kaptam, hogy hibátlan állapotú. Tegnap hozta a posta, kibontottam, majdnem rosszul lettem. Írok neki, küldtem neki képet is. Erre azt mondta, hogy természetesen van rajta kopás, mert nem új.
Azt gondoltam, hogy lesz rajta kopás de 0,6mm???? Hibátlan, működőképes váltó???
Erre varrjon valaki gombot...
Re: Blokk
Sziasztok!
A múltkor olyan baj történt, hogy a kis ETZ a váltóban megrágta a bronzperselyt. Annyira, hogy meg is szorult. Pedig tavaly csináltattam bele újat. Mindegy. Találtam a vaterán komplett váltót. Előre rákérdeztem, hogy el van-e görbülve a tengely meg a bronzpersely ki van-e kopva. Erre azt a választ kaptam, hogy hibátlan állapotú. Tegnap hozta a posta, kibontottam, majdnem rosszul lettem. Írok neki, küldtem neki képet is. Erre azt mondta, hogy természetesen van rajta kopás, mert nem új.
Azt gondoltam, hogy lesz rajta kopás de 0,6mm???? Hibátlan, működőképes váltó???
Erre varrjon valaki gombot...
A múltkor olyan baj történt, hogy a kis ETZ a váltóban megrágta a bronzperselyt. Annyira, hogy meg is szorult. Pedig tavaly csináltattam bele újat. Mindegy. Találtam a vaterán komplett váltót. Előre rákérdeztem, hogy el van-e görbülve a tengely meg a bronzpersely ki van-e kopva. Erre azt a választ kaptam, hogy hibátlan állapotú. Tegnap hozta a posta, kibontottam, majdnem rosszul lettem. Írok neki, küldtem neki képet is. Erre azt mondta, hogy természetesen van rajta kopás, mert nem új.
Azt gondoltam, hogy lesz rajta kopás de 0,6mm???? Hibátlan, működőképes váltó???
Erre varrjon valaki gombot...
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Köszi a segítséget,már csak azt lenne jó tudni hogy esetleg melyik irányba és mennyit szoktak állítani? Azért ha nem muszáj 10X nem akarom levenni a deknit meg újratömíteni stb...
Remélem ez az állítás megoldja a problémát..
Remélem ez az állítás megoldja a problémát..
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Lehet állítani rajta.A lánckerék körül van a csavar,viszont van egy kontra anya a kuplung oldalon.Tehát le kell venni a kuplung oldali deklit.Az állítással a léptetővilla tengelyét mozgatod,ezzel az összes fokozatot teszed arrébb.Lehet,hogy a léptetővilla elkopott,vagy elhajlott.Andrá$ írta:Sziasztok,
A múlt szombati túrán 3X-is csinált olyat a kis TS hogy a 4.-et kidobta de ezt csak olyan 80-90 körüli sebességnél
Eddig ilyet még nem csinált Kezdjek el aggódni hogy ebből blokk széthúzás lesz és valami elkopott vagy nem tudom de lehet-e a kis TS váltón állítani egyáltalán?
Nem szívesen szedném szét főleg szezonkezdetén
Azóta elég szar idő van nem tudtam kipróbálni de nem hiszem hogy állásába megjavul.Olaj 80W90 van benne de mindig is ez volt benne.
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Blokk
Szia! Úgy tudom hogy a kis lánc fogaskerék környékén van egy hasított fejű csavar amivel lehet állítani a kapcsoló szerkezetet. Még nem állítottam de, pár hónapja a Facebook-on mit ha olvastam volna erről. Sőt!!!..lehet hogy éppen itt!!!Andrá$ írta:Sziasztok,
A múlt szombati túrán 3X-is csinált olyat a kis TS hogy a 4.-et kidobta de ezt csak olyan 80-90 körüli sebességnél
Eddig ilyet még nem csinált Kezdjek el aggódni hogy ebből blokk széthúzás lesz és valami elkopott vagy nem tudom de lehet-e a kis TS váltón állítani egyáltalán?
Nem szívesen szedném szét főleg szezonkezdetén
Azóta elég szar idő van nem tudtam kipróbálni de nem hiszem hogy állásába megjavul.Olaj 80W90 van benne de mindig is ez volt benne.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Sziasztok,
A múlt szombati túrán 3X-is csinált olyat a kis TS hogy a 4.-et kidobta de ezt csak olyan 80-90 körüli sebességnél
Eddig ilyet még nem csinált Kezdjek el aggódni hogy ebből blokk széthúzás lesz és valami elkopott vagy nem tudom de lehet-e a kis TS váltón állítani egyáltalán?
Nem szívesen szedném szét főleg szezonkezdetén
Azóta elég szar idő van nem tudtam kipróbálni de nem hiszem hogy állásába megjavul.Olaj 80W90 van benne de mindig is ez volt benne.
A múlt szombati túrán 3X-is csinált olyat a kis TS hogy a 4.-et kidobta de ezt csak olyan 80-90 körüli sebességnél
Eddig ilyet még nem csinált Kezdjek el aggódni hogy ebből blokk széthúzás lesz és valami elkopott vagy nem tudom de lehet-e a kis TS váltón állítani egyáltalán?
Nem szívesen szedném szét főleg szezonkezdetén
Azóta elég szar idő van nem tudtam kipróbálni de nem hiszem hogy állásába megjavul.Olaj 80W90 van benne de mindig is ez volt benne.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Erről valami tapasztalat van? Esetleg valaki tud valamit érdemben mondani róla? Magyarul igen vagy nem tehát használható vagy nem?
http://rolling.hu/index.php?doaction=se ... an_code=hu
http://rolling.hu/index.php?doaction=se ... an_code=hu
Re: Blokk
Köszi,most csináltam meg a pasztázást,holnap felöntöm és kiderül,hogy mi lesz.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
Lehet kapni kimondottan olaj álló szilikonos tömítőt motoros boltban!sell írta:ja, és ha szilikonos pasztával tömítesz használat előtt várd meg a megadott kikötési időt (fajtától függő, de minimum 24 óra) akkor bizti tartós lessz.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Blokk
Ha nem akarod bontani, engedd le az olaj nagy részét legalább, és elfektetett motornál (hogy a maradék olaj ne a fenéken legyen) alapos zsírtalanítás után (pl. Nitro higító) sziloplaszt-b, vagy hasonló jó minőségű szilikonos tömítőpasztával bekened 2-3 mili vastagon és nem lessz baj vele. Később sem lessz vele szívás ha bontani kell. Én nem raknák rá fémragasztót. Ez az én véleményem.
Re: Blokk
Sziasztok!
Nem kicsit vagyok ideges!
Volt egy pici hajszálrepedés az olajleeresztő csavar csonkján,ami már kicsit elindult tovább a blokk közepe felé,ezért gondoltam meg kell állítani,elvittem egy szerelőhöz aki rendezte a dolgot elvitte egy helyre ahol meghegesztik a repedést,nem is foglalkoztam a mikéntjével csak jó legyen gondoltam és tényleg fasza lett,DE amikor felöntöttem olajjal akkor vettem észre,hogy csöpög az olaj a két blokkfél találkozásánál a leeresztő csavarral egyvonalba,beszéltem a sráccal azt mondja a hegesztő hője kimelegítette a pasztát a két blokkfél közül!
kb.: 1cm-es szakaszról van szó,az a gáz,hogy hideg motornál is csöpög,amire felöntöttem volt alatta vagy két csepp,mi lesz melegen?
Széthúzni nem szeretném a blokkot,egy tökéletes állapotú blokkról van szó,arra gondoltam,hogy van az a folyékony fém nevezetű loctite cucc,szerintetek beválhat? vagy egyéb ötlet esetleg.
Senki nem gondolt erre,hogy a hegesztés jóval melegebb mint amit a paszta bír,az a gáz,hogy én sem,így még csak nem is dühönghetek.
erre gondolok: http://www.bardiauto.hu/webshop/felszer ... k/-LT16812
Nem kicsit vagyok ideges!
Volt egy pici hajszálrepedés az olajleeresztő csavar csonkján,ami már kicsit elindult tovább a blokk közepe felé,ezért gondoltam meg kell állítani,elvittem egy szerelőhöz aki rendezte a dolgot elvitte egy helyre ahol meghegesztik a repedést,nem is foglalkoztam a mikéntjével csak jó legyen gondoltam és tényleg fasza lett,DE amikor felöntöttem olajjal akkor vettem észre,hogy csöpög az olaj a két blokkfél találkozásánál a leeresztő csavarral egyvonalba,beszéltem a sráccal azt mondja a hegesztő hője kimelegítette a pasztát a két blokkfél közül!
kb.: 1cm-es szakaszról van szó,az a gáz,hogy hideg motornál is csöpög,amire felöntöttem volt alatta vagy két csepp,mi lesz melegen?
Széthúzni nem szeretném a blokkot,egy tökéletes állapotú blokkról van szó,arra gondoltam,hogy van az a folyékony fém nevezetű loctite cucc,szerintetek beválhat? vagy egyéb ötlet esetleg.
Senki nem gondolt erre,hogy a hegesztés jóval melegebb mint amit a paszta bír,az a gáz,hogy én sem,így még csak nem is dühönghetek.
erre gondolok: http://www.bardiauto.hu/webshop/felszer ... k/-LT16812
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Hjólvan, nem én verem le a kezem, ha kinyílik a kulcs...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
Bírja az !! Szedtem már ki kocsiból úgy gyertyát hogy hosszabbító szárral jött csak kiKILL3R etz írta:Azért a gyertakulcsos crova nem épp a 100Nm-re lett tervezve... Én azzal óvatosan bánnék...
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Azért a gyertakulcsos crova nem épp a 100Nm-re lett tervezve... Én azzal óvatosan bánnék...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
ez a tipp nekem is jól jöhet a 251-esen 21mm a csavar ott könnyű dolgom volt mert a gyertya kulcsra 24mm crova jó volt arra meg a nyomatékkulcs.Szebik András írta:MrDok írta: Nem merült fel az az opció, hogy ne a fordulatszámmérős anyával húzasd fel a cuccot?
Másik ugyanolyan menetű sima anya?
Pl.: első kerék tengelyének anyája............
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Blokk
Dehogynem gondoltam rá, viszont, hogy a motoron lenne egy megfelelő csavar az fel sem merült benne. A pincében az összes csavaros dobozt áttúrtam és olyan menetemelkedésűt természetesen nem találtam. Persze felette, alatta átmérőben már lett volna megfelelő. De ezt megjegyzemMrDok írta: Nem merült fel az az opció, hogy ne a fordulatszámmérős anyával húzasd fel a cuccot?
Másik ugyanolyan menetű sima anya?
Pl.: első kerék tengelyének anyája............
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nem merült fel az az opció, hogy ne a fordulatszámmérős anyával húzasd fel a cuccot?Szebik András írta:Sziasztok!
Tegnapelőtt este sikerült a blokkot visszatennem, tegnap pedig belekerült a kuplung is. Egy műhelytesztet csináltam, most jónak bizonyult a kuplung. Megfelelően oldja a kapcsolást. A közúti teszt ma következik, hogy megfelelően nyomatékkal húzta-e le a kuplungot. Mivel nyomatékkulcshoz nem volt hosszú 22-es krovám, így a 100 Nm-t egy csavaron begyakoroltam a csillagvillással, és annak megfelelően nyomtam fel a kuplungot. Szóval ha később valaki kuplungot szeretne bűvölni, a nyomatékkulcs mellé egy hosszabbított 22-es krova is kell! Az alap krova sajnos rövid. A méreg majd megevett.
Másik ugyanolyan menetű sima anya?
Pl.: első kerék tengelyének anyája............
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
Az tök jó mikor az ember olyan dolgokat talál ,aminek semmi keresnivalója sincs ott ahol rálelt.Szebik András írta:Sziasztok!
Tegnapelőtt este sikerült a blokkot visszatennem, tegnap pedig belekerült a kuplung is. Egy műhelytesztet csináltam, most jónak bizonyult a kuplung. Megfelelően oldja a kapcsolást. A közúti teszt ma következik, hogy megfelelően nyomatékkal húzta-e le a kuplungot. Mivel nyomatékkulcshoz nem volt hosszú 22-es krovám, így a 100 Nm-t egy csavaron begyakoroltam a csillagvillással, és annak megfelelően nyomtam fel a kuplungot. Szóval ha később valaki kuplungot szeretne bűvölni, a nyomatékkulcs mellé egy hosszabbított 22-es krova is kell! Az alap krova sajnos rövid. A méreg majd megevett.
Szóval a problémák a kuplungnál a következőek voltak nálam(remélem). A parafa lamellák 3,2mm vastagok voltak. Az előírt 3+-0,1mm. Ezeket elcsiszoltam 3 és 3,1mm közé.
A másik lehetséges okozóval az összerakást követően szembesültem, mikor belenéztem a csavaros dobozba, méghozzá hogy egy rugós alátét megmaradt ami rajta volt a főtengelyen, de nem emlékszem honnét jött le. Pedig a leírás szerint csak egynek kellett volna ott lenni, amit persze bele is raktam.
Én az első telómnál találkoztam furi dolgokkal,egyem a zúzáját a vétkes okosának aki bele berhelt!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Blokk
Anno, vmikor én is szembesültem ezzel a hosszított crova kérdéssel, csak akkor még lehetőség sem volt kapni ilyent (földi halandónak legalábbis), akkor egy normál crova-szemet szétvágtam és megfelelő csődarabot közéhegesztettem, sokáig féltett kincs volt. Sok hasonló célszerszám készült akkoriban.
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Blokk
Sziasztok!
Tegnapelőtt este sikerült a blokkot visszatennem, tegnap pedig belekerült a kuplung is. Egy műhelytesztet csináltam, most jónak bizonyult a kuplung. Megfelelően oldja a kapcsolást. A közúti teszt ma következik, hogy megfelelően nyomatékkal húzta-e le a kuplungot. Mivel nyomatékkulcshoz nem volt hosszú 22-es krovám, így a 100 Nm-t egy csavaron begyakoroltam a csillagvillással, és annak megfelelően nyomtam fel a kuplungot. Szóval ha később valaki kuplungot szeretne bűvölni, a nyomatékkulcs mellé egy hosszabbított 22-es krova is kell! Az alap krova sajnos rövid. A méreg majd megevett.
Szóval a problémák a kuplungnál a következőek voltak nálam(remélem). A parafa lamellák 3,2mm vastagok voltak. Az előírt 3+-0,1mm. Ezeket elcsiszoltam 3 és 3,1mm közé.
A másik lehetséges okozóval az összerakást követően szembesültem, mikor belenéztem a csavaros dobozba, méghozzá hogy egy rugós alátét megmaradt ami rajta volt a főtengelyen, de nem emlékszem honnét jött le. Pedig a leírás szerint csak egynek kellett volna ott lenni, amit persze bele is raktam.
Tegnapelőtt este sikerült a blokkot visszatennem, tegnap pedig belekerült a kuplung is. Egy műhelytesztet csináltam, most jónak bizonyult a kuplung. Megfelelően oldja a kapcsolást. A közúti teszt ma következik, hogy megfelelően nyomatékkal húzta-e le a kuplungot. Mivel nyomatékkulcshoz nem volt hosszú 22-es krovám, így a 100 Nm-t egy csavaron begyakoroltam a csillagvillással, és annak megfelelően nyomtam fel a kuplungot. Szóval ha később valaki kuplungot szeretne bűvölni, a nyomatékkulcs mellé egy hosszabbított 22-es krova is kell! Az alap krova sajnos rövid. A méreg majd megevett.
Szóval a problémák a kuplungnál a következőek voltak nálam(remélem). A parafa lamellák 3,2mm vastagok voltak. Az előírt 3+-0,1mm. Ezeket elcsiszoltam 3 és 3,1mm közé.
A másik lehetséges okozóval az összerakást követően szembesültem, mikor belenéztem a csavaros dobozba, méghozzá hogy egy rugós alátét megmaradt ami rajta volt a főtengelyen, de nem emlékszem honnét jött le. Pedig a leírás szerint csak egynek kellett volna ott lenni, amit persze bele is raktam.
Re: Blokk
MrDok írta:Ehhez csak gratulálni tudok!Cs Misi írta: Sziasztok,épp a minap cseréltem lamellákat,és bizony nem lett jó a kuplungom,mert el voltak görbülve a fém lamellák,bele sem fértek a kosárba,de összehúzattam hátha...nem emelt ki,érdemes megnézni,mert egyszer-kétszer elmelegszik,és annyi,valamint ha elektronikus a gyújtásod, a jeladót érdemes levenni a túloldalon,mert az enyém leesett és eltört miközben kalapáltuk a lehúzót a kuplunggal,az enyém fent volt rendesen.2 napig ütöttük brutál volt...egy nagy körmös lehúzót hegesztettem egy anyára...és kalapács...
üdv
Cs Misi
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ehhez csak gratulálni tudok!Cs Misi írta: Sziasztok,épp a minap cseréltem lamellákat,és bizony nem lett jó a kuplungom,mert el voltak görbülve a fém lamellák,bele sem fértek a kosárba,de összehúzattam hátha...nem emelt ki,érdemes megnézni,mert egyszer-kétszer elmelegszik,és annyi,valamint ha elektronikus a gyújtásod, a jeladót érdemes levenni a túloldalon,mert az enyém leesett és eltört miközben kalapáltuk a lehúzót a kuplunggal,az enyém fent volt rendesen.2 napig ütöttük brutál volt...egy nagy körmös lehúzót hegesztettem egy anyára...és kalapács...
üdv
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Blokk
Sziasztok!
Tegnap éjjel szétborítottam a technikát. A puhafás főtengely kipufogón keresztüli megtámasztás tök ötlet volt. A kuplung a lehúzóval gyönyörűen lejött, bár az ötforintos megbánta
A szét is vettem a kuplungot. Ami problémát láttam és mértem:
-A lamellák 3,15-3,2mm-es ek voltak. Ezeket visszacsiszoltam 3,05-3,1mm-re. Amúgy fém és a parafa lamellák teljesen síkok, alig bírtam szétszedni, szerintem azok jók.
- A kinyomócsapágy közepére felfekvő tengelykapcsoló működtető nem teljesen sík. Mintha egy hegesztés pötty lenne benne, de nem áll a csapágy síkja fölé:
A karcokat nem én csináltam rá
-Még néhány apróságot találtam a kuplung felöli blokkba amit nem tudok mire vélni, ezek mik lehetnek és honnan jöhettek le?
Hogy viszonyítás is legyen:
Tegnap éjjel szétborítottam a technikát. A puhafás főtengely kipufogón keresztüli megtámasztás tök ötlet volt. A kuplung a lehúzóval gyönyörűen lejött, bár az ötforintos megbánta
A szét is vettem a kuplungot. Ami problémát láttam és mértem:
-A lamellák 3,15-3,2mm-es ek voltak. Ezeket visszacsiszoltam 3,05-3,1mm-re. Amúgy fém és a parafa lamellák teljesen síkok, alig bírtam szétszedni, szerintem azok jók.
- A kinyomócsapágy közepére felfekvő tengelykapcsoló működtető nem teljesen sík. Mintha egy hegesztés pötty lenne benne, de nem áll a csapágy síkja fölé:
A karcokat nem én csináltam rá
-Még néhány apróságot találtam a kuplung felöli blokkba amit nem tudok mire vélni, ezek mik lehetnek és honnan jöhettek le?
Hogy viszonyítás is legyen:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Szebik András 2015.03.18. 11:17-kor.
Re: Blokk
Sziasztok,épp a minap cseréltem lamellákat,és bizony nem lett jó a kuplungom,mert el voltak görbülve a fém lamellák,bele sem fértek a kosárba,de összehúzattam hátha...nem emelt ki,érdemes megnézni,mert egyszer-kétszer elmelegszik,és annyi,valamint ha elektronikus a gyújtásod, a jeladót érdemes levenni a túloldalon,mert az enyém leesett és eltört miközben kalapáltuk a lehúzót a kuplunggal,az enyém fent volt rendesen.2 napig ütöttük brutál volt...egy nagy körmös lehúzót hegesztettem egy anyára...és kalapács...MrDok írta:Nem biztos hogy a lamellák vastagsága a probléma, inkább az egyenletessége. Biztos hogy kuplung gond, és biztos hogy állítgatással nem megoldható. A szerkezetet kéne átnézni, hullámos fém lamellák, rosszul kopott másik lamellák, akadozó működés után kutatva.Szebik András írta:Sziasztok!
Kicsit tanácstalan vagyok, nem tudom merre induljak, így egy kis segítséget szeretnék kérni kuplungproblémában.
Szóval a kuplung igazából működik. Viszont hideg és meleg olajnál is elinduláskor sebességbe rakva a motor fordulata visszaesik 1800-ról 1500-ra teljesen behúzott kuplungnál, valamint állásában 1-ből kivenni nagyon nehéz, szinte feszegetni kell a váltókart.
Amit még megfigyeltem, hogy lakott területre beguruláskor sebességbe, behúzott kuplungnál erősen lassul a motor, mintha enyhén fékeznék és a fordulat is csak nagyon lassan csökken, 2800-3000 alá ekkor nem is esik. Ha finoman visszagangolok üresbe akkor a fordulat beáll az alapjáratra, a motor pedig kellemesen és nem "fékezetten" lassul.
A váltóba 80W90-es váltóműolaj van.
A karnál és a blokknál az állítás sem okozott semmi különbséget.
Az előző tulaj még tavaly ilyen tájba felújítatta a motort, ezzel együtt a kuplungot is.
Szerintetek erre problémára lehet egy "vékonyabb" olaj megoldás, vagy a kuplungot kellene megnéznem, hogy a lamellák vastagsága megfelelő-e?
A segítséget előre is köszönöm!
üdv
Cs Misi
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Mindenképpen tegyél a lehúzócsavar alá valamit (akár két 5 Ft-ost, ennyi pénzt asszem megér a főtengely )Szebik András írta:A ráhúzáshoz már hozzákészültem, van nyomatékkulcsom, még a múltkor vettem, elég sok helyen szükség lehet rá.
Kuplunglehúzóval is készültem, már vagy 4 hónapja megvettem, de eddig csak kerülgettem a forró kását.
Majd figyelek rá, milyen a lehúzó csavarja, köszi a tippet és köszönöm a segítséget.
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Blokk
A ráhúzáshoz már hozzákészültem, van nyomatékkulcsom, még a múltkor vettem, elég sok helyen szükség lehet rá.
Kuplunglehúzóval is készültem, már vagy 4 hónapja megvettem, de eddig csak kerülgettem a forró kását.
Majd figyelek rá, milyen a lehúzó csavarja, köszi a tippet és köszönöm a segítséget.
Kuplunglehúzóval is készültem, már vagy 4 hónapja megvettem, de eddig csak kerülgettem a forró kását.
Majd figyelek rá, milyen a lehúzó csavarja, köszi a tippet és köszönöm a segítséget.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Ha nem túl karcos a tengely, kézzel kicsit határozottabban rányomod a kúpra a kuplungot, és tudod vele forgatni a főtengelyt, akkor nem kell különösképpen csiszolgatni. Az nagyon fontos, hogy zsír, és olajmentes legyen a kúp. Féktisztító sprével, alkohollal, tiszta benzinnel, vagy bármi oldószerrel le kell pucolni a főtengelyt, és a kuplung furatát is. Melegítésre nincs szükség. A puhafás támasztást írták a szakik, de arra figyelj, hogy ne üsd, hanem szép finoman szorítsd meg 90Nm-re, nehogy megnyomorodjon a dugattyú.Szebik András írta: A lecsiszolást, hogyan kell elképzelni?
Van jó kuplunglehúzód? Ha előtted valaki "jól" felrakta azt a kuplungot, akkor lehet vele birkózni. A lehúzó csavarja és a főtengely vége közé készíts puhavasból egy közdarabot, ami elosztja a nyomást a főtengely végén, és nem kell félned, hogy letörik. Ha kúpos a lehúzó csavarja, és becsülettel nekihajtod a főtengelynek, lehet, hogy előbb nyílik szét a menet, mint hogy lejöjjön a kuplung.
Azt is ellenőrizd le, hogy a belső fogaskeréken könnyen csúszkálnak-e a belső oldalon fogazott lamellák. Ha be van maródva ez a fogaskerék, akkor nem tud rendesen oldani a kuplung, mert nem tudnak oldalra mozdulni a lamellák. Hasonló a tünete, mint amit írtál.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Azért mindenképp érdemes mérni, mert sok új lamella vastagabb, mint kellene, és egyszerűen nincs hely az oldásra. Sokszor előfordult, hogy az 5 új lamella helyett 3 új, és 2 régi ment vissza, mert csak így fért el.MrDok írta:Nem biztos hogy a lamellák vastagsága a probléma
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Blokk
A kipufogó könyök is lejön, mert a blokkot amúgy is le szándékozom venni, kicserélni a motortartó bakokat, mert jobboldalt eléggé kikandikál.
Ez a fadarabos kitámasztás nem hangzik rosszul. Kialakítani, meg majd a csatornának megfelelően fogom.
A lecsiszolást, hogyan kell elképzelni?
A tengelyt bekenem a pasztával majd felteszem rá a kuplungkosarat és megforgatom? Gondolom gépronggyal és pasztával megcsiszolás nem célravezető, mert a tengely ezáltal ovális lehet. Bár csak század mm-ről beszélünk,de az is sok lehet.
Hogy minél kevesebb meglepetés érjen szerelés közben szeretnék elég infóval rendelkezni, de legfőképpen nem szeretnék hülyeséget csinálni.
A kuplung felhúzásánál gondoltam még melegítésére 100-120C-ra, akár a főtengely egyidejű meghűtésével, sokat segíthet a megfelelő összetapadásban.
Savazni meg csavar ragasztózni nem akarok, mert mielőtt a gyárban összerakták biztosan végigszámoltak mindent.
Ez a fadarabos kitámasztás nem hangzik rosszul. Kialakítani, meg majd a csatornának megfelelően fogom.
A lecsiszolást, hogyan kell elképzelni?
A tengelyt bekenem a pasztával majd felteszem rá a kuplungkosarat és megforgatom? Gondolom gépronggyal és pasztával megcsiszolás nem célravezető, mert a tengely ezáltal ovális lehet. Bár csak század mm-ről beszélünk,de az is sok lehet.
Hogy minél kevesebb meglepetés érjen szerelés közben szeretnék elég infóval rendelkezni, de legfőképpen nem szeretnék hülyeséget csinálni.
A kuplung felhúzásánál gondoltam még melegítésére 100-120C-ra, akár a főtengely egyidejű meghűtésével, sokat segíthet a megfelelő összetapadásban.
Savazni meg csavar ragasztózni nem akarok, mert mielőtt a gyárban összerakták biztosan végigszámoltak mindent.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Ha leveszed a kipuff könyököt, akkor a kipuff csatornán keresztül egy puhább farúddal meg tudod támasztani a dugót, és így már tudsz erőt kifejteni a kuplung anyára.
Ha nem tökéletesek a kúpfelületek, akkor szelepcsiszoló pasztával érdemes összedolgozni a felületeket összeszerelés előtt. Viszont arra figyelj, hogy sokat ne vegyél le, mert akkor fel fog ülni a kinyomott kuplung a malomkerékre.
Ha nem tökéletesek a kúpfelületek, akkor szelepcsiszoló pasztával érdemes összedolgozni a felületeket összeszerelés előtt. Viszont arra figyelj, hogy sokat ne vegyél le, mert akkor fel fog ülni a kinyomott kuplung a malomkerékre.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Blokk
Igen ez miatt emeltem meg a fordulatot. Kellemetlen volt párszor lámpánál, mikor tudom, hogy csak pár másodperc van a zöldig, aztán bökök egyest és a motor lefullad, vagy.
Köszönöm a válaszokat, este szét is kapom
Megerősítettetek benne, hogy érdemes szétvennem a blokkot, bár kicsit tartok tőle, mert van még pár tisztázatlan kérdés a fejemben ami nem hagy nyugodni.
A kuplung visszafogatása valahogy nem áll össze a fejemben, mivel lehet a főtengelyt úgy megfogni, hogy a csavart 90 Nm-rel le tudjam húzni. A hengert nem szeretném lehúzni, hogy a dugót támasszam alá.
Köszönöm a válaszokat, este szét is kapom
Megerősítettetek benne, hogy érdemes szétvennem a blokkot, bár kicsit tartok tőle, mert van még pár tisztázatlan kérdés a fejemben ami nem hagy nyugodni.
A kuplung visszafogatása valahogy nem áll össze a fejemben, mivel lehet a főtengelyt úgy megfogni, hogy a csavart 90 Nm-rel le tudjam húzni. A hengert nem szeretném lehúzni, hogy a dugót támasszam alá.
Re: Blokk
Valóban sűrűbb mint az előírt,de ekkora gondot nem okozhat,főleg meleg motornál,ha segít is valamennyit egy hígabb olaj csak palástolod a problémát meg nem oldod.Abból amit írtál nekem az jön le,hogy 1800-as alapjáratod van ez elég magas és ha a kuplung nem old rendesen ez is csak ront a helyzeten.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég