Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Hali, amikor eléri a högős , visszalassulós állapotot esetleg próbàltad a szivatót ráhúzni egy pillanatra? Ezzel ki lehetne zárni az elfogyó üzemanyag gyanúját. Az átfolyást talán érdemes lenne levett karburátor talpal is ellenőrizni, a tűszelep is átereszt-e úgy ahogy kell.
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Szia MrDok!
Látod,hirtelen a szívató dugattyújára nem is gondoltam.Holnap első teendőm ez lesz..Már csak azért is hogy nem vagyok megelégedve a gyertya képpel sem.Valamit ,amellett hogy viszonylag gyári adatnak megfelelően állítottam a karbit, és a gyújtást is, ennek ellenére (bocsánat a kifejezésért ..),de, "taknyos,, a kipufogó vég is. Plusz,,inkább hajlik kormos állaggá a gyertya kép, mint sem ősz barnává.Ugyan ez a peregyesemnél nem mondható el pedig,ott is hasonló értékeket kell beállítani.Ott hál istennek eddig legalább is, minden tökéletes.Szép a gyertya kép,és tiszta a kipufogó vég is.
DDR zárható tanksapkám van,szerintem ha ott nem lenne megfelelő szellőzés,akkor már korábban is leállt volna.Habár,,,az átfolyás mennyiségébe még beleszólhat.! El fogyna az üzemanyag az úszó házból,illetve nem elegendő az 5000-körüli fordulathoz 80-as tempóhoz?
4-4500f/pec körül olyan 70-75 tempó körül aránylag az állapotához képest elviselhetően üzemel. Picit gyorsítanák,szaporábbra venném a tempót,talán még megy is de, rövid időn belül alább hagy a teljesítménye és ledadog.Majd "kifújjuk,, magunkat, kicsi lassítunk, a hajsza után, és 70-ig megint jók vagyunk de, többre nem.... csak 70-körül de, az szerencsére tartósan.
Köszönöm szépen hasznos jó tanácsaid,megyek és ismét elmerülök az MZ világába.
Üdv:szketo
Látod,hirtelen a szívató dugattyújára nem is gondoltam.Holnap első teendőm ez lesz..Már csak azért is hogy nem vagyok megelégedve a gyertya képpel sem.Valamit ,amellett hogy viszonylag gyári adatnak megfelelően állítottam a karbit, és a gyújtást is, ennek ellenére (bocsánat a kifejezésért ..),de, "taknyos,, a kipufogó vég is. Plusz,,inkább hajlik kormos állaggá a gyertya kép, mint sem ősz barnává.Ugyan ez a peregyesemnél nem mondható el pedig,ott is hasonló értékeket kell beállítani.Ott hál istennek eddig legalább is, minden tökéletes.Szép a gyertya kép,és tiszta a kipufogó vég is.
DDR zárható tanksapkám van,szerintem ha ott nem lenne megfelelő szellőzés,akkor már korábban is leállt volna.Habár,,,az átfolyás mennyiségébe még beleszólhat.! El fogyna az üzemanyag az úszó házból,illetve nem elegendő az 5000-körüli fordulathoz 80-as tempóhoz?

Köszönöm szépen hasznos jó tanácsaid,megyek és ismét elmerülök az MZ világába.
Üdv:szketo
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Az mz karbik jellegzetessége a szivató dugattyújának szorulása a házban. Ez lehet kosztól de mechanikai deformációtól is. Ilyenkor a szivató érzésre működik ugyan, viszont megszorul a házban, és nem zár rendesen.szketo írta:Sziasztok!
((TS 125.)) ami feladta a leckét. Szakmai tanácsaitokat szeretném kérni,a jelenség a következő.Egy rúgásra indul,szép az alapjárat is. Elindulok vele ,szépen gyorsul. Veszi a fordulatot is mind addig amíg el nem éri az üzemi hőfokot.Ekkor jelentkeznek a kellemetlen tünetek. 80-as tempóról egyszer csak el kezd fogyni az erő,hiába húzom a "bajszát,,csak a szívás zaj nő, fordulat és sebesség egyre csökken ,egészen 60-ig vissza esik. Erőtlen és vissza kapcsolva is nehezen gyorsul.Olyan jelenség van mit ha sokat kapna.Ledadog.
Pedig!. Fő fúvóka 90-es,úszó szint a gyári értékre beállítva. Zárt: 27mm,nyitott ,34mm. Ahogy kell.
Gyújtás: Fh,előtt 3mm. Megszakító hézag 0.3mm. Levegő csavar 1 és 2 fordulattal nyitva,ez változtatta esetleg 1.5 fordulatra. Szimerig lett cserélve Viton. Már trafót és kondenzátort is cseréltem sőt megszakított is..Gyertyák cseréje sem segített. Jelenség változatlan.
Arra gondolok,vajon a melegedés hatására esetleg farost szívhat?.Váltó olajat nem eszi,nem is fűstől,ám a gyertya kép hagy némi kételyeket bennem, kormos és a szürke árnyalata között van.Ezért is gyanakszom üzemanyag ellátás,vagy gyújtás problémára.Esetleg!!!....kipufogó dugulás???Fogalmam sincs mikor lehetett egyáltalán tisztítva...Nem lehet 100% kijelenteni azt hogy tökéletes a gyertya kép..Tudni kell hogy 94030 Km van benne.Már cseréltek főtengely csapágyat ,hajtó kart, dugattyút és fúrt henger van rajta. Váltó csapágyak eredetiek.
Sajnos egyenlőre kifogytam az ötletekből.![]()
![]()
Minden hasznos tanácsot örömmel és köszönettel vennék.
Üdv: szketo
Viszont ez inkább alacsonyabb gázállásnál okoz tünetet, bedúsítva a keveréket, nyélgázon nem nagyon........
Esetleg nézd meg, hátha.
A leírt tüneteket (hörgés) inkább a kifogyó üzemanyag okozná, csap, főfúvóka részleges dugulása.
Ellenőrizd a kifolyó benzin mennyiséget, esetleg pár liter átfejtésével, hogy kizárd a tanksapka szellőző dugulást is.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Sziasztok!
((TS 125.)) ami feladta a leckét. Szakmai tanácsaitokat szeretném kérni,a jelenség a következő.Egy rúgásra indul,szép az alapjárat is. Elindulok vele ,szépen gyorsul. Veszi a fordulatot is mind addig amíg el nem éri az üzemi hőfokot.Ekkor jelentkeznek a kellemetlen tünetek. 80-as tempóról egyszer csak el kezd fogyni az erő,hiába húzom a "bajszát,,csak a szívás zaj nő, fordulat és sebesség egyre csökken ,egészen 60-ig vissza esik. Erőtlen és vissza kapcsolva is nehezen gyorsul.Olyan jelenség van mit ha sokat kapna.Ledadog.
Pedig!. Fő fúvóka 90-es,úszó szint a gyári értékre beállítva. Zárt: 27mm,nyitott ,34mm. Ahogy kell.
Gyújtás: Fh,előtt 3mm. Megszakító hézag 0.3mm. Levegő csavar 1 és 2 fordulattal nyitva,ez változtatta esetleg 1.5 fordulatra. Szimerig lett cserélve Viton. Már trafót és kondenzátort is cseréltem sőt megszakított is..Gyertyák cseréje sem segített. Jelenség változatlan.
Arra gondolok,vajon a melegedés hatására esetleg farost szívhat?.Váltó olajat nem eszi,nem is fűstől,ám a gyertya kép hagy némi kételyeket bennem, kormos és a szürke árnyalata között van.Ezért is gyanakszom üzemanyag ellátás,vagy gyújtás problémára.Esetleg!!!....kipufogó dugulás???Fogalmam sincs mikor lehetett egyáltalán tisztítva...Nem lehet 100% kijelenteni azt hogy tökéletes a gyertya kép..Tudni kell hogy 94030 Km van benne.Már cseréltek főtengely csapágyat ,hajtó kart, dugattyút és fúrt henger van rajta. Váltó csapágyak eredetiek.
Sajnos egyenlőre kifogytam az ötletekből.
Minden hasznos tanácsot örömmel és köszönettel vennék.
Üdv: szketo
((TS 125.)) ami feladta a leckét. Szakmai tanácsaitokat szeretném kérni,a jelenség a következő.Egy rúgásra indul,szép az alapjárat is. Elindulok vele ,szépen gyorsul. Veszi a fordulatot is mind addig amíg el nem éri az üzemi hőfokot.Ekkor jelentkeznek a kellemetlen tünetek. 80-as tempóról egyszer csak el kezd fogyni az erő,hiába húzom a "bajszát,,csak a szívás zaj nő, fordulat és sebesség egyre csökken ,egészen 60-ig vissza esik. Erőtlen és vissza kapcsolva is nehezen gyorsul.Olyan jelenség van mit ha sokat kapna.Ledadog.
Pedig!. Fő fúvóka 90-es,úszó szint a gyári értékre beállítva. Zárt: 27mm,nyitott ,34mm. Ahogy kell.
Gyújtás: Fh,előtt 3mm. Megszakító hézag 0.3mm. Levegő csavar 1 és 2 fordulattal nyitva,ez változtatta esetleg 1.5 fordulatra. Szimerig lett cserélve Viton. Már trafót és kondenzátort is cseréltem sőt megszakított is..Gyertyák cseréje sem segített. Jelenség változatlan.
Arra gondolok,vajon a melegedés hatására esetleg farost szívhat?.Váltó olajat nem eszi,nem is fűstől,ám a gyertya kép hagy némi kételyeket bennem, kormos és a szürke árnyalata között van.Ezért is gyanakszom üzemanyag ellátás,vagy gyújtás problémára.Esetleg!!!....kipufogó dugulás???Fogalmam sincs mikor lehetett egyáltalán tisztítva...Nem lehet 100% kijelenteni azt hogy tökéletes a gyertya kép..Tudni kell hogy 94030 Km van benne.Már cseréltek főtengely csapágyat ,hajtó kart, dugattyút és fúrt henger van rajta. Váltó csapágyak eredetiek.
Sajnos egyenlőre kifogytam az ötletekből.


Minden hasznos tanácsot örömmel és köszönettel vennék.
Üdv: szketo
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
zsakfos írta:Eldugult részlegesen a tankban levő szűrő,ha jól értettem.sunbim írta:És mi volt a gond? Én vidéken lakom, itt nincs fészbúk.
Banális hiba.

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Eldugult részlegesen a tankban levő szűrő,ha jól értettem.sunbim írta:És mi volt a gond? Én vidéken lakom, itt nincs fészbúk.
Banális hiba.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
És mi volt a gond? Én vidéken lakom, itt nincs fészbúk. 

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- rolleres
- Hozzászólások: 10
- Csatlakozott: 2014.09.19. 20:57
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Irtam tippeket,de láttam a facen már megoldódott a gondod.
[/quote]
Ja ja végre, újra pörög.


Ja ja végre, újra pörög.


- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Irtam tippeket,de láttam a facen már megoldódott a gondod.rinpocse írta:
Help pls.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 10
- Csatlakozott: 2014.09.19. 20:57
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Zárlat az ülés lemeze és a trafó egy vezetéke között.
Fordítsd el a trafót, igazítsd meg a vezetéket.[/quote]
Köszönöm holnap megnézem,én a kuplungra tippeltem.Remélem neked lesz igazad.[/quote]
Szóval ülés nélkül is ugyan azt csinálja,ahogy sebességbe rakom és elindulnék azonnal lefullad.Kuplung biztos jó,nem tudok már mire tippelni.
Help pls.
Fordítsd el a trafót, igazítsd meg a vezetéket.[/quote]
Köszönöm holnap megnézem,én a kuplungra tippeltem.Remélem neked lesz igazad.[/quote]
Szóval ülés nélkül is ugyan azt csinálja,ahogy sebességbe rakom és elindulnék azonnal lefullad.Kuplung biztos jó,nem tudok már mire tippelni.
Help pls.

-
- rolleres
- Hozzászólások: 10
- Csatlakozott: 2014.09.19. 20:57
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Köszönöm holnap megnézem,én a kuplungra tippeltem.Remélem neked lesz igazad.MrDok írta:Zárlat az ülés lemeze és a trafó egy vezetéke között.rinpocse írta:Üdv Urak.Következő a gondom, 250 etz, szépen beindul alapjárat van, ha húzom a gázt pörög rendesen a kuplung jó,DEamint ráülök és elindulnék vele ,lefullad,erőtlenné válik és leáll.
Ötlet?![]()
Köszönöm.
Fordítsd el a trafót, igazítsd meg a vezetéket.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Zárlat az ülés lemeze és a trafó egy vezetéke között.rinpocse írta:Üdv Urak.Következő a gondom, 250 etz, szépen beindul alapjárat van, ha húzom a gázt pörög rendesen a kuplung jó,DEamint ráülök és elindulnék vele ,lefullad,erőtlenné válik és leáll.
Ötlet?![]()
Köszönöm.
Fordítsd el a trafót, igazítsd meg a vezetéket.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- rolleres
- Hozzászólások: 10
- Csatlakozott: 2014.09.19. 20:57
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Üdv Urak.Következő a gondom, 250 etz, szépen beindul alapjárat van, ha húzom a gázt pörög rendesen a kuplung jó,DE
amint ráülök és elindulnék vele ,lefullad,erőtlenné válik és leáll.
Ötlet?
Köszönöm.

Ötlet?

Köszönöm.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Szereld le az ellenállást, csavarjait tedd vissza. Indítsd el a motort, kicsit alapjárat felett pörgesd. Ha ekkor világít még a visszajelződ, és nincs töltésed, akkor egy pillanatra adj akksi pozitívot a df-re. Ha a dinamód jó, akkor el kell aludni a töltésvisszajelzőnek, és emelkedni kell a feszültségnek. Ha megmarad a töltésed a vezeték levétele után, akkor jó eséllyel rossz a feszszabályzód. (vagy rosszul van beállítva) Ha nem marad meg a töltésed, akkor is. Tegyél rá egymásik motoron kipróbáltan működő feszszabot, és próbáld ki azzal.refraction írta: OK. akkor a töltéssel kapcsolatban tovább keresem a hibát.
Ha valami füstöl, akkor rossz helyre érintetted a vezetéket, térdre, imára.
Annak is nézz utána, hogy a töltésvisszajelződ miért nem világít. A forgórészen keresztül testelődik, és segít a dinamó felgerjedésében induláskor. (van, aki szerint nem, de szerintem igen)
- refraction
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2014.09.01. 09:02
- MZ-d típusa: mz ts 125
- Tartózkodási hely: Cegléd
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
OK. akkor a töltéssel kapcsolatban tovább keresem a hibát.Gyula-bá írta:Valóban én írtam, nem figyeltem és elkevertem. Az alap kérdésen viszont nem változtat.
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Valóban én írtam, nem figyeltem és elkevertem.refraction írta:... Ezt úgy látom, hogy Gyula-bá írta amúgy....![]()
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
- refraction
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2014.09.01. 09:02
- MZ-d típusa: mz ts 125
- Tartózkodási hely: Cegléd
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Gyula-bá írta:Kicsit elkeverte a szerző, a kapcs. rajzon egyértelműen látszik
Ezt úgy látom, hogy Gyula-bá írta amúgy....

itt van:
http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... start=1850
2013.07.07. 06:28 időponti bejegyzés
de mindegy is

akkor viszont marad a töltésprobléma, mert bekötve meg töltött.
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Kicsit elkeverte a szerző, a kapcs. rajzon egyértelműen látszik (németül nem tudok), hogy az "ARMARURE" a forgórész, míg a "FIELD" a gerj. tekercs az ellenállás pedig (nem tudni miért) "trimerként" van jelölve. De ettől a lényeg mér nem változik, kikötni.refraction írta:Nos....szorgalmasan keresgéltem a fórumon, és találtam egy ilyen hozzászólást:) 2010 tájáról való.
"Valamit elnézel, (lásd: http://www.szocimotoros.hu/download/ts125e.gif ), a fesz. szab. Df pontjáról (zöld/szürke ?) vezeték megy a dinamó DF jelű pontjára, erre a pontra van kötve az előtét ellenállás (FIELD) és a gerjesztő tekercs egyik vége (ARMATURE), (tehát nem a szénkefe van ide kötve). Tehát a dinamó DF pontjáról lekötöd az előtét ellenállás vezetékét és minden mást változatlenül hagysz. A csavart azért tedd vissza!"
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
refraction írta:Nos....szorgalmasan keresgéltem a fórumon, és találtam egy ilyen hozzászólást:) 2010 tájáról való.
"Valamit elnézel, (lásd: http://www.szocimotoros.hu/download/ts125e.gif ), a fesz. szab. Df pontjáról (zöld/szürke ?) vezeték megy a dinamó DF jelű pontjára, erre a pontra van kötve az előtét ellenállás (FIELD) és a gerjesztő tekercs egyik vége (ARMATURE), (tehát nem a szénkefe van ide kötve). Tehát a dinamó DF pontjáról lekötöd az előtét ellenállás vezetékét és minden mást változatlenül hagysz. A csavart azért tedd vissza!"
?



Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- refraction
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2014.09.01. 09:02
- MZ-d típusa: mz ts 125
- Tartózkodási hely: Cegléd
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Nos....szorgalmasan keresgéltem a fórumon, és találtam egy ilyen hozzászólást:) 2010 tájáról való.
"Valamit elnézel, (lásd: http://www.szocimotoros.hu/download/ts125e.gif ), a fesz. szab. Df pontjáról (zöld/szürke ?) vezeték megy a dinamó DF jelű pontjára, erre a pontra van kötve az előtét ellenállás (FIELD) és a gerjesztő tekercs egyik vége (ARMATURE), (tehát nem a szénkefe van ide kötve). Tehát a dinamó DF pontjáról lekötöd az előtét ellenállás vezetékét és minden mást változatlenül hagysz. A csavart azért tedd vissza!"
?
"Valamit elnézel, (lásd: http://www.szocimotoros.hu/download/ts125e.gif ), a fesz. szab. Df pontjáról (zöld/szürke ?) vezeték megy a dinamó DF jelű pontjára, erre a pontra van kötve az előtét ellenállás (FIELD) és a gerjesztő tekercs egyik vége (ARMATURE), (tehát nem a szénkefe van ide kötve). Tehát a dinamó DF pontjáról lekötöd az előtét ellenállás vezetékét és minden mást változatlenül hagysz. A csavart azért tedd vissza!"
?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Amit linkeltél az kínai nekem.......Gyula-bá írta:A második igaz!MrDok írta: Szerintem áthidalás kell neki, ha kiveszed a tekercset megszakítod azt a vezetéket. Ne csodálkozz, ha nem lesz töltésed..
.... Pl a bekötési utasításodban is benne kéne legyen ennek a témának, pontosan leírva!
Az elsőhöz csak annyit, hogy mielőtt butaságokat írszinkább nézd meg a kapcsolási rajzot, ha megérted!
( http://www.szocimotoros.hu/download/ts125e.gif )
Valami kapcsolási rajz. Inkább azt írd le, hogy mit kell csinálni azzal a tekercsellenállással amiről szó van............

Nem nekem, a köz érdekében........

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
A második igaz!MrDok írta: Szerintem áthidalás kell neki, ha kiveszed a tekercset megszakítod azt a vezetéket. Ne csodálkozz, ha nem lesz töltésed..
.... Pl a bekötési utasításodban is benne kéne legyen ennek a témának, pontosan leírva!
Az elsőhöz csak annyit, hogy mielőtt butaságokat írsz


Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Azt nem mondtam, hogy nem lehet megcsinálni, de melyik az az örült mérnök (és hol találsz olyan hülye gyártót) amelyik ugyanazt a funkciót közel dupla alkatrész költséggel állítja elő? Ezek szerint mégis van.gesszti írta:... ugyanúgy működött, mint az elektromechanikus. 3 állapotot tudott kapcsolni.

Ez a megoldás hasonlít az egyik Jaw (szocis) fórumtársaméhoz (elektro mérnök) aki szerint egy index rellé csak két kapcsoló elemmel működik. Azóta sem készíti senki!:D
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Szerintem áthidalás kell neki, ha kiveszed a tekercset megszakítod azt a vezetéket. Ne csodálkozz, ha nem lesz töltésed........refraction írta: a tekercs levétele konkrétan csak annyit jelent ugye, hogy leveszem és kész? ....mást nem kell csinálni?
Tudom hogy leírták már párszor az elektronika guruk a dolgot, de lehet nem elégszer. Pl a bekötési utasításodban is benne kéne legyen ennek a témának, pontosan leírva!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Pedig létezik. Láttam már olyat, ami kérte az ellenállást. A tiédnek nem kell, mert kvázi ki-be kapcsol. Az, amelyiknél kell az ellenállás, ugyanúgy működött, mint az elektromechanikus. 3 állapotot tudott kapcsolni.Gyula-bá írta: Én nem ismerek olyan elektronikus szabályozót (a működési elvből adódóan nem is tudom elképzelni) amelyikhez kell az ellenállás.
- refraction
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2014.09.01. 09:02
- MZ-d típusa: mz ts 125
- Tartózkodási hely: Cegléd
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Ma tekercs nélkül mentem a géppel, és gyönyörűen mentgesszti írta:Én nem ismerek olyan elektronikus szabályozót (a működési elvből adódóan nem is tudom elképzelni) amelyikhez kell az ellenállás.

Nem rángatott, húzott rendesen. (mondjuk tompított + féklámpával már leakart állni)
VISZONT: észrevettem hogy most meg nincs töltés

A töltésvisszajelző lámpám sem ég egyébként alapból, (azt még nem néztem meg, hogy csak szimplán kiégett-e, a sarukat, csatlakozókat megnéztem, minden a helyén)
a tekercs levétele konkrétan csak annyit jelent ugye, hogy leveszem és kész? ....mást nem kell csinálni?
- refraction
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2014.09.01. 09:02
- MZ-d típusa: mz ts 125
- Tartózkodási hely: Cegléd
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Az a feszszabtól függ. Van olyan, amihez kell az ellenállás, van olyan, amihez nem. A szabályzó leírását kellene átnézni.
Értem! Hát a leírását töviről hegyire átnéztem már, nem most. Nem írja egyébként hogy le kéne venni, de akkor nyilván ő is
evidens dolognak tartja ezt. Egyébként ez a Müller Szabi által gyártott szabályzó.
No, minden esetre most levettem ,aztán kiderül hogy mi változott
Értem! Hát a leírását töviről hegyire átnéztem már, nem most. Nem írja egyébként hogy le kéne venni, de akkor nyilván ő is
evidens dolognak tartja ezt. Egyébként ez a Müller Szabi által gyártott szabályzó.
No, minden esetre most levettem ,aztán kiderül hogy mi változott

Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Én nem ismerek olyan elektronikus szabályozót (a működési elvből adódóan nem is tudom elképzelni) amelyikhez kell az ellenállás.gesszti írta:Az a feszszabtól függ. Van olyan, amihez kell az ellenállás, van olyan, amihez nem. A szabályzó leírását kellene átnézni.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Az a feszszabtól függ. Van olyan, amihez kell az ellenállás, van olyan, amihez nem. A szabályzó leírását kellene átnézni.
- refraction
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2014.09.01. 09:02
- MZ-d típusa: mz ts 125
- Tartózkodási hely: Cegléd
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Köszönöm a javaslatot.....meglátjuk mi sül ki belőle!refraction írta:A trafó monnyon le... én is cserélem a hétvégén. (Keszthely, Farkas autósboltban vettem lengyel trafót 3500 Ft-ért) Motoros boltban ugyanezt 5000 környékén akarták adni.

Még valami: lehet hogy nagyon amatőrnek tűnik, de inkább lenne csak ennyi a gond:
ma eszembe jutott hogy nekem egészen eddig be volt kötve az állórészen található ellenállás "tekercs"
és ha jól tudom, elektronikus feszültségszabályzónál az "már" nem kell....lehet hogy ez okozta az egész gubancot?
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Ez 2x20A.gesszti írta:Csak 16A-es, ezért túl sok tartaléka nincs. Muszáj hűtőbordára rakni. Vagy a hűtőbordától kell elszigetelni a diódát megfelelő felfogatással,
20Ax2 15V RECT.SCH. DUAL STPS40L15CT(STM) TO-220AB (TO-220) LOW DROP COM.CAT. [16-03-62]
LOMEX
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Én ezt használom:aronpfabian írta:Köszi!
Milyen típusú diódát érdemes erre a célra használni?
http://www.hestore.hu/prod_10022231.html
Csak 16A-es, ezért túl sok tartaléka nincs. Muszáj hűtőbordára rakni. Vagy a hűtőbordától kell elszigetelni a diódát megfelelő felfogatással, vagy azt csinálod, amit én. hővezetőpasztával megkenve hozzá csavaroztam a hűtőbordához a diódát, és az egészet egy biciklilámpa műanyagbilincsével rögzítettem a váz ülés alatti részéhez, vigyázva, hogy sehol se érjen testhez a hűtőborda.
Azért schottky, mert ezek fűtik el a legkevesebb villanyt hő formájában, és alig 0,2 V feszültségkülönbségnél már töltődik az akksi. Sima diódánál ez 0,5-0,8 V-is lehet, ami 6V-os rendszert tekintve akárhogy is nézzük, 10 % környéke.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Köszi! 
Milyen típusú diódát érdemes erre a célra használni?

Milyen típusú diódát érdemes erre a célra használni?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
A visszáramkapcsolóval az a gond, hogy az egész töltőáram azon megy keresztül, és ezért az érintkező bemelegszik, beég a sok ki-be kapcsolás során. Ha már egy kicsit is meg van égve, akkor megrángatja a feszültséget, és ezt próbálja szabályozni a másik, a szabályzó kapcsoló. Ekkor aztán az is frankón beég. Innentől kapáltak a töltésnek. A dióda bekötéséhez nem kell semmit szétszedni a feszszabályzóban. Lehúzod azt a vezetéket, ami az akksi pozitívot köti összel a feszszabbal. ez az érintkező a feszszabon üres is marad. Arra az érintkezőre, amire a visszajelzőlámpa van kötve, készítesz egy elosztót, aminek egyik fele továbbra is marad a visszajelző lámpáé, a másik felére meg rákötöd a diódát. A dióda másik lába megy a biztosítéktáblára, az akksi pozitív oldala felé, ahonnan az elsőnek írt vezetéket lehúztad. Ennyi. A diódának egy számítógépből bontott kb. 3x3x2 centis hűtőborda elég. A diódának annyi előnye még van a kapcsolóval szemben, hogy nem egy bizonyos feszültségnél nyit-zár, hanem mindig, ha a dinamó feszültsége néhány tized V-al meghaladja az akksi feszültségét. Ezért egy gyengébb akksival is stabil lehet a rendszer. A dióda 500 Ft, a többit ingyen ki lehet lomizni a műhelyből. Szóval nem egy nagy beruházás. A szabályzó érintkező ezután a b. életben nem fog beégni, mert stabil a rendszer.aronpfabian írta:Más is írta már hogy a visszáramkapcsolót érdemes cserélni a többi viszont maradhat - első ránézésre az egész cucc elektronikusra cserélése lenne logikusabb, nem az elemeire bontás.
Az eredeti visszáramkapcsolóval mi a gond, miért cserélendő inkább mint a gerjesztést szabályzó rész? Túl nagy az ellenállása a tekercses megoldásnak?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Más is írta már hogy a visszáramkapcsolót érdemes cserélni a többi viszont maradhat - első ránézésre az egész cucc elektronikusra cserélése lenne logikusabb, nem az elemeire bontás.
Az eredeti visszáramkapcsolóval mi a gond, miért cserélendő inkább mint a gerjesztést szabályzó rész? Túl nagy az ellenállása a tekercses megoldásnak?
Az eredeti visszáramkapcsolóval mi a gond, miért cserélendő inkább mint a gerjesztést szabályzó rész? Túl nagy az ellenállása a tekercses megoldásnak?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
A trafó monnyon le... én is cserélem a hétvégén. (Keszthely, Farkas autósboltban vettem lengyel trafót 3500 Ft-ért) Motoros boltban ugyanezt 5000 környékén akarták adni.refraction írta: Ma vadásztam egy ilyet, hátha működik
http://allegro.pl/show_item.php?item=4582762165
valaki esetleg kipróbálta már?
6 V-os feszszabályzásban 2 bombabiztos megoldást tudok. Az egyik, ha kiváltod a visszáramkapcsolót egy schottky diódával. Ezzel örök, mint a nyomorúság. A másik, innovatívabb megoldás, ha Gyulabát megkörnyékezed, és készíttetsz vele egy feszszabot. Olyat kérjél tőle, mint amit nekem épített. Nem a legolcsóbb megoldás, viszont megintcsak tartós, és üzembiztos. Ha esetleg melléteszel egy Gyulabá féle gyújtást, akkor kb. kihúztad a 6V-os rendszer összes méregfogát. Egyedül az irányjelzőrelé marad eredeti, az meg le van sz...va. Legfeljebb kitesszük a kezünket.
- refraction
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2014.09.01. 09:02
- MZ-d típusa: mz ts 125
- Tartózkodási hely: Cegléd
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Rendben, kipróbálom!sell írta:Hali, brutális dolognak tűnik, de gyakorlatban alkalmazható nem javítás, hanem hibakeresés céljából.

-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Hali, brutális dolognak tűnik, de gyakorlatban alkalmazható nem javítás, hanem hibakeresés céljából. Ha elérted a "nincs szikra" álapotot, az előzetesen magadhoz vett kalapácsnyéllel kocogtasd körbe a trafót, érzéssel de határozottan. Kivett gyertyával közben próba rúgásokkal tesztelni. Ha változik valami akkor bizti a trafón belül van gubanc.
- refraction
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2014.09.01. 09:02
- MZ-d típusa: mz ts 125
- Tartózkodási hely: Cegléd
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Hm.......egyre jobb hírek!
Ma produkció:
talán ha 3 km-t tudtam menni vele, még a szikra is teljesen eltűnt, próbálgattam a gyertyákat is persze. Halott ügy.
Hazatoltam. (körülbelül 25 perc volt) Garázs előtt még egyszer rárúgok: Pöcre indult. Kellően kihűlt a motor?
(Egyébként a trafó melegedése mennyire elfogadható?)
Ma vadásztam egy ilyet, hátha működik
http://allegro.pl/show_item.php?item=4582762165
valaki esetleg kipróbálta már?

Ma produkció:
talán ha 3 km-t tudtam menni vele, még a szikra is teljesen eltűnt, próbálgattam a gyertyákat is persze. Halott ügy.
Hazatoltam. (körülbelül 25 perc volt) Garázs előtt még egyszer rárúgok: Pöcre indult. Kellően kihűlt a motor?

(Egyébként a trafó melegedése mennyire elfogadható?)
Ma vadásztam egy ilyet, hátha működik
http://allegro.pl/show_item.php?item=4582762165
valaki esetleg kipróbálta már?
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Ezzel a módszerrel sem mész semmire mert nincs meg a "gyári érték" (ahány trafó annyi értéksunbim írta: Induktivitás méréssel talán pontosabban meg lehet állapítani a menetzárlatot, ha megvan a gyári érték.

- refraction
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2014.09.01. 09:02
- MZ-d típusa: mz ts 125
- Tartózkodási hely: Cegléd
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
ennyire meg főleg nem értek hozzá.....de köszi hozzászólást. Egyelőre nem tudok egy ilyen
műszerre beruházni, majd ismerőnél kiméretem.
Egyébként most megy a gép, nem tudom mi lett vele. De az igazi próba nyilván nem 5 km (kb annyi volt).
Most kapott egy alacsonyabb hőértékű gyertyát (isolator 225) és ennyi távolság megtétele után az elektróda
meg a kerámia rész is szép világosbarna. Eddig soha nem sikerült ilyet összehozni. (van tompítottal is szép alapjárat)
műszerre beruházni, majd ismerőnél kiméretem.
Egyébként most megy a gép, nem tudom mi lett vele. De az igazi próba nyilván nem 5 km (kb annyi volt).
Most kapott egy alacsonyabb hőértékű gyertyát (isolator 225) és ennyi távolság megtétele után az elektróda
meg a kerámia rész is szép világosbarna. Eddig soha nem sikerült ilyet összehozni. (van tompítottal is szép alapjárat)
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Egy kézi műszer: http://www.argep.hu/trend/MULT/Multimet ... essel.html
Induktivitás méréssel talán pontosabban meg lehet állapítani a menetzárlatot, ha megvan a gyári érték.
Az üzemi állapotban még benne van a melegedés és a rezgés !!
Induktivitás méréssel talán pontosabban meg lehet állapítani a menetzárlatot, ha megvan a gyári érték.
Az üzemi állapotban még benne van a melegedés és a rezgés !!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Egy menet zárlatot nem lehet kézi műszerrel kimérni.refraction írta: a trafót kimértem kábel nélkül is, és elvileg jó, utána érdeklődtem mik a helyes értékek. :/
de gondolom ez még nem garancia. bárcsak ennyi lenne a baj.
- refraction
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2014.09.01. 09:02
- MZ-d típusa: mz ts 125
- Tartózkodási hely: Cegléd
- refraction
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2014.09.01. 09:02
- MZ-d típusa: mz ts 125
- Tartózkodási hely: Cegléd
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Rendben, ránézek a kábelre és pipára is....
a trafót kimértem kábel nélkül is, és elvileg jó, utána érdeklődtem mik a helyes értékek. :/
de gondolom ez még nem garancia. bárcsak ennyi lenne a baj. A hézagállítást és kipróbálom.
még egyszer köszi a segítséget, írok majd.
a trafót kimértem kábel nélkül is, és elvileg jó, utána érdeklődtem mik a helyes értékek. :/
de gondolom ez még nem garancia. bárcsak ennyi lenne a baj. A hézagállítást és kipróbálom.
még egyszer köszi a segítséget, írok majd.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Gyújtókábel: ha kikeményedett, és a végei (ahol beletekered a pipát/trafóba) repedezettek, csere.
Gyertyapipa: ha egyértelmű külsérelmi nyom, olvadás vagy hiány nincs, próbáld ki bizonyítottan jó kölcsönpipával vagy újjal.
A trafót kábel nélkül is mérd ki, sajnos a 6V trafó értékhatárait nem tudom, valaki más kisegít vele.
Amúgy az előírt gyertyahézag 0,6 mm! Próbáld a Brisket erre beállítani, ha azzal sincs szikra így, akkor egyre valószínűbb a trafó.
Gyertyapipa: ha egyértelmű külsérelmi nyom, olvadás vagy hiány nincs, próbáld ki bizonyítottan jó kölcsönpipával vagy újjal.
A trafót kábel nélkül is mérd ki, sajnos a 6V trafó értékhatárait nem tudom, valaki más kisegít vele.
Amúgy az előírt gyertyahézag 0,6 mm! Próbáld a Brisket erre beállítani, ha azzal sincs szikra így, akkor egyre valószínűbb a trafó.
- refraction
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2014.09.01. 09:02
- MZ-d típusa: mz ts 125
- Tartózkodási hely: Cegléd
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Igazából amióta megvan az mz, (egy éve újítgatom) azóta én még csak kormos gyertyát tudtam előállítani
pedig már nem lehet hova elvenni az anyagból...
de hozzá kell tegyem sohasem tudtam annyit menni vele, hogy rendesen kiégessem
---szerintem
Brisknél valóban kisebb volt! (kb 0,3), a többi be volt ütve pontosan 0,4 re.
és a pipát meg a kábelt hogyan ellenőrzöm? Mérjek ellenállást a pipa és a trafó 1-es vagy 15-ös pontja között?
(ezt már megtettem amúgy, az 12-13k ohm volt)
de ok, megnézem a sarukat is...

de hozzá kell tegyem sohasem tudtam annyit menni vele, hogy rendesen kiégessem

Brisknél valóban kisebb volt! (kb 0,3), a többi be volt ütve pontosan 0,4 re.
és a pipát meg a kábelt hogyan ellenőrzöm? Mérjek ellenállást a pipa és a trafó 1-es vagy 15-ös pontja között?
(ezt már megtettem amúgy, az 12-13k ohm volt)
de ok, megnézem a sarukat is...
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
A "meghalt" gyertyák miben különböznek a Brisktől? Olajosak, kormosak lettek?
Hasonlítsd össze az elektródatávolságot, ha a Brisknél kisebb míg a többinél nagyobb, akkor esetleg a gyújtófeszültséged alacsony. Ez esetben a trafó lehet az elsődleges forrás (de nézd meg a gyertyapipát, gyertyakábelt is - előbbin is lehet alattomos hőtágulási repedés, utóbbi meg lehet rosszul szigetelt/kirepedezett)
UI: 6V rendszernél feltételezett gyújtásprobléma kiszűréséhez kifejezetten fontos, hogy az összes, gyújtással kapcsolatos csatlakozósaru tiszta és jól vezető legyen! (persze 12V-nél sem árt azért ha ilyen
)
Hasonlítsd össze az elektródatávolságot, ha a Brisknél kisebb míg a többinél nagyobb, akkor esetleg a gyújtófeszültséged alacsony. Ez esetben a trafó lehet az elsődleges forrás (de nézd meg a gyertyapipát, gyertyakábelt is - előbbin is lehet alattomos hőtágulási repedés, utóbbi meg lehet rosszul szigetelt/kirepedezett)
UI: 6V rendszernél feltételezett gyújtásprobléma kiszűréséhez kifejezetten fontos, hogy az összes, gyújtással kapcsolatos csatlakozósaru tiszta és jól vezető legyen! (persze 12V-nél sem árt azért ha ilyen

- refraction
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2014.09.01. 09:02
- MZ-d típusa: mz ts 125
- Tartózkodási hely: Cegléd
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Az akksi maximum egy éves, illetve használatban talán 2 hónapot ha volt.
Sőt, út mellett toltam hétvégén a gépet kb 5 km-en át felkapcsolt tompítottal, hogy el ne csapjanak, utána is
a próbálkozások során méregettem a saruknál, és 6-6,2 V volt a feszültség.
3-4 fajta gyertyával próbálkoztam. (Egy rossz fesz. szabályzó képes kinyírni a gyertyát, vagy a rosszul beállított gyújtás? )
de szikrája már csak a Brisknek volt kint. A "gyári" isolator meghalt, meg az NGK is (az NGK szinte új volt, max. ha 500 métert mentem vele összesen)
Sőt, út mellett toltam hétvégén a gépet kb 5 km-en át felkapcsolt tompítottal, hogy el ne csapjanak, utána is
a próbálkozások során méregettem a saruknál, és 6-6,2 V volt a feszültség.
3-4 fajta gyertyával próbálkoztam. (Egy rossz fesz. szabályzó képes kinyírni a gyertyát, vagy a rosszul beállított gyújtás? )
de szikrája már csak a Brisknek volt kint. A "gyári" isolator meghalt, meg az NGK is (az NGK szinte új volt, max. ha 500 métert mentem vele összesen)
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Az akkud ez alapján jó eséllyel rossz (alapjáraton a generátor feszültsége nem elég, így akkuról menne az elektromos rendszer).refraction írta:alapjáraton nem lehetett világítással, indexszel együtt használni
UI: vagy nem töltődik. De akkor a párszáz méter utáni leállás után nem igazán lehetne újra elindítani, mert magától "pihenésben" nem fog nőni a feszültsége.
Próbáld meg másik gyertyával is, a repedt szigetelőtest alattomos dolog, lehet csak hőtágulással (pl. langyos hengerfejnél 2-300 m után) fog átütni. Erre a hibára viszont jobban illik a megy-leáll-pihen-újra megy jelenség.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég