Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

nyemi írta:...2uF/250V kondenzátor és 2 db UF4007 dióda kell, és meg oldható a dolog .
Kétszerezni kell, a gerjesztő tekercs feszültségét. ...
A megkétszerezett feszültség, nagyobb fordulaton, nem lesz kicsit sok az eredeti "doboz" alkatrészeinek (250 V)?
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Babetta gyújtás gond

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Sanya01 írta:Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy feltettem egy Babetta "fagy" gyújtást a 250/1-re, de sajnos alacsony fordulaton nincs szikra :(
Ebből eredendően nem tudom berúgni sem. Valaki elmondaná, hogy köthetem sorba a gyújtótekercseket? Vagy más megoldás erre?
Előre is köszönöm!
Szia.
2uF/250V kondenzátor és 2 db UF4007 dióda kell, és meg oldható a dolog .
Kétszerezni kell, a gerjesztő tekercs feszültségét.
Kép
A (valóban) tuningolt Simsonokon szokták erre cserélni a gyújtást, mert a gyári nagy-nehéz lendkerék 8000 rpm felett elrepedhet. Innen indulhatott a legenda hogy a Babetta gyújtása az milyen jó meg mekkora tuning (csak az maradt le hogy milyen esetben és miért az)...
Mert a lenkerék tömegének csökkentése, a legolcsóbb teljesítmény növelés. Lásd, például a robogó tuning gyújtásokat.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Thorwald írta:Megtolja ráugrik és hajrá, lehet terepezni.
Igen megtolja (úgy már elég a fordulat) és nem berúgja :D és hajrá!
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Terepmotorozásra átalakított MZ-ken szokták használni a Babi gyújtását. Oda nem kell lámpa, index, féklámpa, akku, stb. Megtolja ráugrik és hajrá, lehet terepezni.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A (valóban) tuningolt Simsonokon szokták erre cserélni a gyújtást, mert a gyári nagy-nehéz lendkerék 8000 rpm felett elrepedhet. Innen indulhatott a legenda hogy a Babetta gyújtása az milyen jó meg mekkora tuning (csak az maradt le hogy milyen esetben és miért az)...

Az akku nélküli használatot meg én nem igazán előnyként vagy fejlődésként élném meg.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

No, azért van a családban olyan babetta, amin egy 55W/12V h1 halogén virít... Tökkéletes! :-)


Más kérdés, hogy mikor bekapcsolod a világítást, 5 km/h-val lassul a száguldás. :-)
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Örülnek maguknak,hogy nem kell aksi,meg "jobban pörög",az már nem jut el az agyáig,hogy este hazafelé nekimegy a fának mert nem bírja el a világítást.
Ez a szedjünk ki mindent a kipufogóból,hogy ne "folycsa" kategóriájú tuning.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Értem, de még sem, legalább megnyugodtam. :)
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

...mert szokták rá rakni. Ennyi. Aztán, hogy kinek, hogy válik be, az már mindegy. Csak addig jutnak sokan az olvasásban, hogy "a haver is ilyet rakott rá".
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Mondja már meg nekem valaki, miért kell Babetta gyújtásaz MZ-re? Nyílván van oka, különben minek is kinlódna vele?
Nem cikizek, tényleg nem tudom!
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Arra figyelj, hogy vagy a gyertyában, vagy a pipában legyen zavarszűrő. Ha mindkettőben van, akkor túl sok energia veszik el. Én ennél egyel magasabb hőértékű gyertyával próbálkoznék. A hézagot mindenképp ellenőrizd, és üsd össze 0,6 mm-re.
Zsolt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2014.09.12. 09:02
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zsolt »

Koszonom az otleteket!
Szepen sorban vegignezek mindent ha megerkezik az uj gyertya!
Ezutan Bosch W4AC lessz a teszt alany.
Sajnos itt csak ezeket tudom gyorsan beszerezni.
Ha ez sem valik be importalok brisk-et.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Valami hasonló elv segítségével oldották meg ezt, mint amit a dinamó vasmagjával kapcsolatban is mondtál. Nem értek ennyire hozzá, de mintha az lenne a lényege, hogy a vasmag telítődik erővonalakkal, vagy "mittommivel" (de ezt te jobban tudod) és nem növekszik túl magasra a feszültség.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:...de ha már ez van ráépítve, akkor ki kéne belőle hozni, amit lehet. :-)
Amit el tudok képzelni: két db (megfelelő helyzetű) gyújtás tekercs sorba kötve amiből az egyiket közvetlenül az indítás után (még mielőtt a motor felpörög) kapcsolóval leválasztani.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ez igaz. Nem véletlen rakták babettára, és nem mz-re.

...de ha már ez van ráépítve, akkor ki kéne belőle hozni, amit lehet. :-)
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:Az "egybetrafós", vagy a külön trafós tirisztort használod. Ha van rá lehetőséged, akkor keress olyat, aminél a tirisztor, és a trafó külön van. 4 V-os trafót kell használnod hozzá, és elvileg megbízhatóbb, mint az a kis mütty, ami a tirisztor házába van építve. ...
Tudtommal az alap baj az az, hogy az Mt berúgó áttétele túl kicsi fordulatszámmal forgatja meg a főtengelyt. Így az indításkor kevés az elektronikára jutó feszültség. Ha pedig áttekercseled vagy sorba kötsz vele még egyet akkor nagy fordulaton már sok lesz.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Az "egybetrafós", vagy a külön trafós tirisztort használod. Ha van rá lehetőséged, akkor keress olyat, aminél a tirisztor, és a trafó külön van. 4 V-os trafót kell használnod hozzá, és elvileg megbízhatóbb, mint az a kis mütty, ami a tirisztor házába van építve.

Az is segíthet még, (ha nincs szükséged a világításra) hogy ha kibelezed a világítótekercseket az alaplapról, és csak a gyújtás részt hagyod benne. Így a forgórész összes energiája megmarad a gyújtásnak. Robi 55-nél sokkal könnyebb így az indítás. (ugyanaz a gyújtás, mint a babetta)
Sanya01
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2008.11.03. 11:43
MZ-d típusa: Ts 250/1
Tartózkodási hely: Heves

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Sanya01 »

köszönöm a segítséget!
megpróbálom megkeresni a szakembert :)
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3153
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

gyertya, gyertyapipa, gyertyakábel, trafó... szépen visszafelé egyenként...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Még a trafót se zárjuk ki, engem nagyon csúnyán megtréfált.
Sajnos ez egy ilyen játék, vagy az van amit a kolléga mondott és belenyúltál valami hamis gyertyákba, vagy valami kontakt hiba is lehet. Testkábel, biztosíték, szóval nincs mese, nyugodtan szépen sorjában mindent!
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Vegyél bele valami brisk-et, vagy marellit. (nekem ezek váltak be)

A töltést mindenképp rakd rendbe, mert amíg az nem jó, addig nem lesz üzembiztos a motor.

Jó eséllyel belenyúltál egy marék gagyi-hamis ngk gyertyába.

Egyúttal zárd ki a falslevegő lehetőségét is. (új tömítések, új szimeringek, stb)
Zsolt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2014.09.12. 09:02
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zsolt »

Tisztelt forumozok - nagy a gond ? ! .

Hozzatok fordulok problemammal ,mert mar oruletbe kerget.
Az ev elejen vasaroltam egy ETZ 251-et 1990 es evjarat 6000km rel, egy idosodo uriembertol aki nemhasznalta, mert mas motorjai is voltak. A tenyekhez hozza tartozik hogy kulfoldon Skociarol beszelunk (Glasgow). Megtetszett, es mindig is egy olcso alkatreszaras es szerelheto motort akartam. A karburator eleinte okozott fejfajast ,majd kitisztitottam. Kb 60 km mentem a motorral majdnem gond mentesen miutan kezdodott a problema. Nehezen akart indulni. Gyertyacsere iridiumosrol NGK B8HS re, karbi hozzaallitas, majd kis ideig 30km minden rendben. Meghalt ujbol a gyertya, a zsir uj, ok mondom a trafo lehet a gond, csereltem ,gyujtokabelt is.
Aztan a kondit is. Megetettem ujabb gyertyaval ,jollakott, elfogyasztotta. Nem am bekormolja, elegeti vagy valami nyilvanvalo, neztem kint szikrat ad, vagy letestel, hengerben nyomas alatt semi szikra. Csere ujra B8HS. Gondoltam a fesszabalyzo a ludas, mert a toltes jelzo lampa folyamatosan vilagitott ,nagy fordulaton is, csere elektronikusra (olcso sz.r). Lampa vilagit, bosszantott. Egyeniranyito beszerzes DDR regi, lampa vilagit. Viszacsereltem a regi fesszabot, karbi allitas, adtam neki fordulatot ,minden rendben, szepen jar, lampa elalszik.. Teszt ut. 500meter gyertya meghalt. Fordulat leesik es iszonyuan kell porgetni hogy jarjon.Ez volt a 5. Mi a gond? A gyertyak japan gyertyak ujak. Meregettem a feszultsegeket ugytunt rendben. A viszatoltest mire merni akartam mar nemtudtam beinditani. Elfogytak a gyertyaim. Most gondolkodom meg a probleman, lehet veszek mas gyertyat. Valakinek vami otlete?

Kép

Kép
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Sajnos a babetta gyújtásnak nagyobb fordulat kell az induláshoz, mint amit az mz főtengelye elér, mikor rugod. Cegléden van valahol egy mókus, aki szokott tekerni okosabb tekercseket babettára, ha őt megtalálod és vállalja, akkor, akkor talán.

Amúgy a tekercsekből csak egy a gyújtótekercs, a többi a világításhoz tartozik, így nem tudod sorbakötni.
Sanya01
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2008.11.03. 11:43
MZ-d típusa: Ts 250/1
Tartózkodási hely: Heves

Babetta gyújtás gond

Hozzászólás Szerző: Sanya01 »

Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy feltettem egy Babetta "fagy" gyújtást a 250/1-re, de sajnos alacsony fordulaton nincs szikra :(
Ebből eredendően nem tudom berúgni sem. Valaki elmondaná, hogy köthetem sorba a gyújtótekercseket? Vagy más megoldás erre?
Előre is köszönöm!
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Sziasztok!
08.19.-én a gyújtás jeladót műanyag felfogatását a pozicionáló stift 2mm-t kikoptatta így az elmászkált.
A problémámra megoldódott.Egy megfelelő vastagságú fém lapka Palmatex-es beragasztás, majd későbbi javaslatok nyomán további gyantás megerősítéssel sikeresen rögzült a gyújtásom. Ezt 500 km-es tesztút bizonyítja :)
Köszönöm a segítségeteket!
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Egy kicsit bóvebben, esetleg kép,link...?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zudori írta:Ma jöttem haza az autópályán és megelőzött két motor, az egyiken volt nappali fény, nagyon szépen lehetett látni őket. Lengyelek voltak.
(most aon gondolkodom, mi a fene is az az E jel, jobban világít, ha benne van?)
Egyik ismerősöm vett e jelű kerek nappali fényt 60mm átmérőjű 4db 1W-os leddel, nagyon frankón néz ki!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

TareszHUN írta:Hello. Lenne még egy kérdésem a LED lámpa készítéshez. Mindegy hogy melyik szálra forrasztjuk az ellenállást és a csatlakozót?
Volt itt valami cikk, aztán itt szemléltetve is volt... :(
Dreamer
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 343
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: moyos »

TareszHUN írta:Hello. Lenne még egy kérdésem a LED lámpa készítéshez. Mindegy hogy melyik szálra forrasztjuk az ellenállást és a csatlakozót?
A '+' lábra szokták az ellenállásokat pakolni, de nincs hiba vele a '-' -on sem. Lényeg, hogy sorba kössed.
A csatlakozó már más tészta. Mivel motorra rakod, ott a '+'-t nem illik rávinni a testre, még kényelmi szempotokat követve sem!
TareszHUN
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.05.22. 13:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: TareszHUN »

Hello. Lenne még egy kérdésem a LED lámpa készítéshez. Mindegy hogy melyik szálra forrasztjuk az ellenállást és a csatlakozót?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

zsakfos írta:
Köszi Zsebi.
Kb mennyi ideig bírta órában kifejezve ez az akksi?
~4 km/óra volt a csúcssebesség... A gyárival picit többet mint 2 órát, a nagyobbal majdnem négyet.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kiszsebi írta:
Ugyan ilyet. Ha esetleg van helye, akkor egyel nagyobbat. A srácaimnak is volt ilyen, 8 km volt az új akkuval (6V/7,5Ah) a hatótáv. Aztán ilyenre cseréltem: http://www.riasztobolt.info/750.diamec- ... letes.html
Ezzel 12 km-re nőtt.
Köszi Zsebi.
Kb mennyi ideig bírta órában kifejezve ez az akksi?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gesszti írta:Mekkora hely van az akksinak? Milyen van benne, agm, vagy sima lötyögős-savas? Van indító, és munkaakksi. Ebbe munkaakksi kell. 7,5A áramfelvételhez én legalább 75 Ah-s akksit tennék.
Létezik egyáltalán ekkora kapacitású akksi? :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: VS461 »

aronpfabian írta:Ez miért lenne jobb mint a tompított?
6V rendszerűeken megértem, mert gyárilag nem túl erős a dinamó, de ETZ-nél nincs ilyen gond.
A nappali fény arra van tervezve, hogy kb szemmagasságban világítson, a tompított pedig az utat világítja meg. Jól beállított vagy gyári DRL tényleg feltűnőbb, mint a tompított. Nekem legalább is.
A másik, hogy ha sok tízmillió járművön csökkentjük a 2x30-60 wattos halogén izzó energiafogyasztást 2x5 wattra (kb), az a károsanyag-kibocsátásban már jelentkezhet hosszú távon. Mondják az okosok, és lehet is benne valami.
Meg szerintem ETZ-n sem árthat egy elektromos fogyasztás-csökkentés, mármint a generátor dolgának könnyítése.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

zsakfos írta:Unokaöcsém kapott egy kis elektromos traktort használtan.
Gyorsan lemerül az akkuja.
Kérdés milyet vegyünk bele,ha ez van írva az adattáblájára:
6V 7,5A 45W

Magyarul mennyi ah-ás legyen?
Ugyan ilyet. Ha esetleg van helye, akkor egyel nagyobbat. A srácaimnak is volt ilyen, 8 km volt az új akkuval (6V/7,5Ah) a hatótáv. Aztán ilyenre cseréltem: http://www.riasztobolt.info/750.diamec- ... letes.html
Ezzel 12 km-re nőtt.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Mekkora hely van az akksinak? Milyen van benne, agm, vagy sima lötyögős-savas? Van indító, és munkaakksi. Ebbe munkaakksi kell. 7,5A áramfelvételhez én legalább 75 Ah-s akksit tennék.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Unokaöcsém kapott egy kis elektromos traktort használtan.
Gyorsan lemerül az akkuja.
Kérdés milyet vegyünk bele,ha ez van írva az adattáblájára:
6V 7,5A 45W

Magyarul mennyi ah-ás legyen?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Ma jöttem haza az autópályán és megelőzött két motor, az egyiken volt nappali fény, nagyon szépen lehetett látni őket. Lengyelek voltak.
(most aon gondolkodom, mi a fene is az az E jel, jobban világít, ha benne van?)
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gesszti »

VS461 írta: Én itthon használnám elsősorban, de ez nyilván nem segítség annak, aki külföldre motorozna.

Most néztem a jogtárban (aki azt az oldalt csinálta és üzemelteti, az nagyon szégyellje magát!) a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet legfrissebb változatát. Az 55/A. § megengedi nappali menetfény felszerelését, majd az 55/B. § rögzíti, hogy csak jóváhagyási jellel. Ezután kitér arra, hogy a gépkocsin hogyan kell felszerelni. ](*,)

Ha már jogot alkotnak, miért slendriánul? Elvileg fel lehet szerelni (a motorkerékpár is gépjármű), de az nincs itt, hogy hogyan (csak a gépkocsira). Ha akarom, belekötök, ha akarom, nem (rendőr/vizsgáztató oldalról). Én pedig csak látszani szeretnék :(

Szerintem majd szépen felrakom műszaki után, aztán kinyomtatom az 55/A. §-t, és elteszem a forgalmiba.
Bocsánat, rosszul írtam. Egy "nem"-el több lett. Szóval felszerelhető (akár műszakira is viheted a motort úgy, hogy rajta van) de Magyarországon, közúti forgalomban motorkerékpáron nem használható nappali menetfény.
Hiába viszed a rendőrnek a paragrafust, nem azért fog megbüntetni, mert a motoron van, hanem azért, mert bekapcsoltad.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Nézegettem már pár félét, némelyiknek nem is olyan borsos az ára, 10 ezer körül mozog.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Osztán miért nincs kedv? :D[/quote]

Lehet, hogy az ár láttán, vagy hallatán nekünk is elmenne egy időre a kedvünk. Viszont írni kell csak a Mikulásnak és rövidesen ingyen meghozza. ( vagy mégsem ingyen ... )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

zudori írta:
Dreamer írta: Éppen ma akartam megrendelni, de rájöttem, hogy "nincs kedvem" hozzá per pillanat... :( :(

Osztán miért nincs kedv? :D
-off-
Mostanság igen híjján vagyok a munkahelynek, így ez most egy nagyberuházás lenne, ami jelen pillanatban nem égető.
-on-
Dreamer
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Dreamer írta:
zudori írta:Ha már nappali fény!-
Van már olyant cucc amit meg lehet venni és teljesíti a feltételeket. Most nem olyanra gondolok amit a boltos mond, hogy szerinte ez biztos ok., hanem tényleg szabályos és a hatóság sem köt bele?
Esetleg tett már fel valaki nappali fényt?
Éppen ma akartam megrendelni, de rájöttem, hogy "nincs kedvem" hozzá per pillanat... :( :(

Osztán miért nincs kedv? :D
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Ez miért lenne jobb mint a tompított?
6V rendszerűeken megértem, mert gyárilag nem túl erős a dinamó, de ETZ-nél nincs ilyen gond.
TareszHUN
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.05.22. 13:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: TareszHUN »

Köszönöm a segítséget, innentől már remélhetőleg boldogulni fogok.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

zudori írta:Ha már nappali fény!-
Van már olyant cucc amit meg lehet venni és teljesíti a feltételeket. Most nem olyanra gondolok amit a boltos mond, hogy szerinte ez biztos ok., hanem tényleg szabályos és a hatóság sem köt bele?
Esetleg tett már fel valaki nappali fényt?
Éppen ma akartam megrendelni, de rájöttem, hogy "nincs kedvem" hozzá per pillanat... :( :(
Dreamer
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

TareszHUN írta:
Dreamer írta:
Gyakorlatot mondom: lehetőség szerint a legfényesebbet megrendelni, utána előtéttel beállítani a megfelelő fényerősséget ugyanis háttérvilágításnak, ha nagy fényűt választasz akkor zavarni fog út közben.

Én háttérvilágításnak az itthon kapható 10 mm-es ledet tettem be, untig elég.
Oké de én arra lennék kíváncsi hogy hol és mennyiért lehet megrendelni/megvenni a megfelelő led izzókat, és a hozzájuk illő ellenállásokat? Műszaki boltban lehet kapni vagy villamossági boltban nézzem meg? És az Ebay-es verziónál valaki betudnál linkelni a leírásban használt ledeket esetleg?
Mi ezt vettük a legutóbb:
http://www.ebay.com/itm/400368416900

Ehhez kell faragás, hogy beleépítsd a foglalatba.

Vettem már ilyet is:
http://www.ebay.com/itm/121119470942?_t ... EBIDX%3AIT

Ez nem lesz passzos, viszont faragás nélkül be lehet ragasztani.

Ellenállás:
Fényeshez:
http://www.ebay.com/itm/5pcs-1W-1-Metal ... 1c42242f2f
(68R)

Háttrévilágításnak:
http://www.ebay.com/itm/5pcs-1-2W-0-5w- ... 1c42241f58
(180R) - Ez egyébként itthon is kapható elektronikai boltban, mert ez "csak" fél wattos.
Dreamer
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Ha már nappali fény!-
Van már olyant cucc amit meg lehet venni és teljesíti a feltételeket. Most nem olyanra gondolok amit a boltos mond, hogy szerinte ez biztos ok., hanem tényleg szabályos és a hatóság sem köt bele?
Esetleg tett már fel valaki nappali fényt?
TareszHUN
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.05.22. 13:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: TareszHUN »

Dreamer írta:
TareszHUN írta:2 db háttérvilágításnak az órába egy pedig óravisszajelzőbe.
Gyakorlatot mondom: lehetőség szerint a legfényesebbet megrendelni, utána előtéttel beállítani a megfelelő fényerősséget ugyanis háttérvilágításnak, ha nagy fényűt választasz akkor zavarni fog út közben.

Én háttérvilágításnak az itthon kapható 10 mm-es ledet tettem be, untig elég.
Oké de én arra lennék kíváncsi hogy hol és mennyiért lehet megrendelni/megvenni a megfelelő led izzókat, és a hozzájuk illő ellenállásokat? Műszaki boltban lehet kapni vagy villamossági boltban nézzem meg? És az Ebay-es verziónál valaki betudnál linkelni a leírásban használt ledeket esetleg?
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Dreamer írta:
VS461 írta:Szia, Bandita!

Nem LED-es nappali menetfényt akarsz ködlámpa helyett? Mert gondolom, ködben/szar időben nem akarsz majd annyit motorozni (ha kezdő vagy, és hobbiból tolod, akkor majd meglátod, milyen az :) ), ellenben a DRL idéntől legális módja a láthatóságunk növelésének nappal, minden időben, és LED-del csak pár wattot fogyasztanak, amit viszont el fog bírni a generátor is - pláne, hogy elvileg nem mehet együtt a tompított-tal, ami mínusz 55 watt kapásból.
Most próbálok utánanyesni a felszerelés jogi hátterének, mert a láthatóság sajnos nagyon ránk fér... Ha jutok valamire, meg fogom itt osztani.
Csak NEKED!
Köszi, ezt kerestem!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég