A megkétszerezett feszültség, nagyobb fordulaton, nem lesz kicsit sok az eredeti "doboz" alkatrészeinek (250 V)?nyemi írta:...2uF/250V kondenzátor és 2 db UF4007 dióda kell, és meg oldható a dolog .
Kétszerezni kell, a gerjesztő tekercs feszültségét. ...
Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Babetta gyújtás gond
Szia.Sanya01 írta:Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy feltettem egy Babetta "fagy" gyújtást a 250/1-re, de sajnos alacsony fordulaton nincs szikra
Ebből eredendően nem tudom berúgni sem. Valaki elmondaná, hogy köthetem sorba a gyújtótekercseket? Vagy más megoldás erre?
Előre is köszönöm!
2uF/250V kondenzátor és 2 db UF4007 dióda kell, és meg oldható a dolog .
Kétszerezni kell, a gerjesztő tekercs feszültségét.
Mert a lenkerék tömegének csökkentése, a legolcsóbb teljesítmény növelés. Lásd, például a robogó tuning gyújtásokat.A (valóban) tuningolt Simsonokon szokták erre cserélni a gyújtást, mert a gyári nagy-nehéz lendkerék 8000 rpm felett elrepedhet. Innen indulhatott a legenda hogy a Babetta gyújtása az milyen jó meg mekkora tuning (csak az maradt le hogy milyen esetben és miért az)...
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen megtolja (úgy már elég a fordulat) és nem berúgja és hajrá!Thorwald írta:Megtolja ráugrik és hajrá, lehet terepezni.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Terepmotorozásra átalakított MZ-ken szokták használni a Babi gyújtását. Oda nem kell lámpa, index, féklámpa, akku, stb. Megtolja ráugrik és hajrá, lehet terepezni.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A (valóban) tuningolt Simsonokon szokták erre cserélni a gyújtást, mert a gyári nagy-nehéz lendkerék 8000 rpm felett elrepedhet. Innen indulhatott a legenda hogy a Babetta gyújtása az milyen jó meg mekkora tuning (csak az maradt le hogy milyen esetben és miért az)...
Az akku nélküli használatot meg én nem igazán előnyként vagy fejlődésként élném meg.
Az akku nélküli használatot meg én nem igazán előnyként vagy fejlődésként élném meg.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
No, azért van a családban olyan babetta, amin egy 55W/12V h1 halogén virít... Tökkéletes!
Más kérdés, hogy mikor bekapcsolod a világítást, 5 km/h-val lassul a száguldás.
Más kérdés, hogy mikor bekapcsolod a világítást, 5 km/h-val lassul a száguldás.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Örülnek maguknak,hogy nem kell aksi,meg "jobban pörög",az már nem jut el az agyáig,hogy este hazafelé nekimegy a fának mert nem bírja el a világítást.
Ez a szedjünk ki mindent a kipufogóból,hogy ne "folycsa" kategóriájú tuning.
Ez a szedjünk ki mindent a kipufogóból,hogy ne "folycsa" kategóriájú tuning.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Értem, de még sem, legalább megnyugodtam.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
...mert szokták rá rakni. Ennyi. Aztán, hogy kinek, hogy válik be, az már mindegy. Csak addig jutnak sokan az olvasásban, hogy "a haver is ilyet rakott rá".
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mondja már meg nekem valaki, miért kell Babetta gyújtásaz MZ-re? Nyílván van oka, különben minek is kinlódna vele?
Nem cikizek, tényleg nem tudom!
Nem cikizek, tényleg nem tudom!
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Arra figyelj, hogy vagy a gyertyában, vagy a pipában legyen zavarszűrő. Ha mindkettőben van, akkor túl sok energia veszik el. Én ennél egyel magasabb hőértékű gyertyával próbálkoznék. A hézagot mindenképp ellenőrizd, és üsd össze 0,6 mm-re.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Koszonom az otleteket!
Szepen sorban vegignezek mindent ha megerkezik az uj gyertya!
Ezutan Bosch W4AC lessz a teszt alany.
Sajnos itt csak ezeket tudom gyorsan beszerezni.
Ha ez sem valik be importalok brisk-et.
Szepen sorban vegignezek mindent ha megerkezik az uj gyertya!
Ezutan Bosch W4AC lessz a teszt alany.
Sajnos itt csak ezeket tudom gyorsan beszerezni.
Ha ez sem valik be importalok brisk-et.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Valami hasonló elv segítségével oldották meg ezt, mint amit a dinamó vasmagjával kapcsolatban is mondtál. Nem értek ennyire hozzá, de mintha az lenne a lényege, hogy a vasmag telítődik erővonalakkal, vagy "mittommivel" (de ezt te jobban tudod) és nem növekszik túl magasra a feszültség.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Amit el tudok képzelni: két db (megfelelő helyzetű) gyújtás tekercs sorba kötve amiből az egyiket közvetlenül az indítás után (még mielőtt a motor felpörög) kapcsolóval leválasztani.gesszti írta:...de ha már ez van ráépítve, akkor ki kéne belőle hozni, amit lehet.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez igaz. Nem véletlen rakták babettára, és nem mz-re.
...de ha már ez van ráépítve, akkor ki kéne belőle hozni, amit lehet.
...de ha már ez van ráépítve, akkor ki kéne belőle hozni, amit lehet.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tudtommal az alap baj az az, hogy az Mt berúgó áttétele túl kicsi fordulatszámmal forgatja meg a főtengelyt. Így az indításkor kevés az elektronikára jutó feszültség. Ha pedig áttekercseled vagy sorba kötsz vele még egyet akkor nagy fordulaton már sok lesz.gesszti írta:Az "egybetrafós", vagy a külön trafós tirisztort használod. Ha van rá lehetőséged, akkor keress olyat, aminél a tirisztor, és a trafó külön van. 4 V-os trafót kell használnod hozzá, és elvileg megbízhatóbb, mint az a kis mütty, ami a tirisztor házába van építve. ...
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az "egybetrafós", vagy a külön trafós tirisztort használod. Ha van rá lehetőséged, akkor keress olyat, aminél a tirisztor, és a trafó külön van. 4 V-os trafót kell használnod hozzá, és elvileg megbízhatóbb, mint az a kis mütty, ami a tirisztor házába van építve.
Az is segíthet még, (ha nincs szükséged a világításra) hogy ha kibelezed a világítótekercseket az alaplapról, és csak a gyújtás részt hagyod benne. Így a forgórész összes energiája megmarad a gyújtásnak. Robi 55-nél sokkal könnyebb így az indítás. (ugyanaz a gyújtás, mint a babetta)
Az is segíthet még, (ha nincs szükséged a világításra) hogy ha kibelezed a világítótekercseket az alaplapról, és csak a gyújtás részt hagyod benne. Így a forgórész összes energiája megmarad a gyújtásnak. Robi 55-nél sokkal könnyebb így az indítás. (ugyanaz a gyújtás, mint a babetta)
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2008.11.03. 11:43
- MZ-d típusa: Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Heves
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
köszönöm a segítséget!
megpróbálom megkeresni a szakembert
megpróbálom megkeresni a szakembert
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3153
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
gyertya, gyertyapipa, gyertyakábel, trafó... szépen visszafelé egyenként...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Még a trafót se zárjuk ki, engem nagyon csúnyán megtréfált.
Sajnos ez egy ilyen játék, vagy az van amit a kolléga mondott és belenyúltál valami hamis gyertyákba, vagy valami kontakt hiba is lehet. Testkábel, biztosíték, szóval nincs mese, nyugodtan szépen sorjában mindent!
Sajnos ez egy ilyen játék, vagy az van amit a kolléga mondott és belenyúltál valami hamis gyertyákba, vagy valami kontakt hiba is lehet. Testkábel, biztosíték, szóval nincs mese, nyugodtan szépen sorjában mindent!
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Vegyél bele valami brisk-et, vagy marellit. (nekem ezek váltak be)
A töltést mindenképp rakd rendbe, mert amíg az nem jó, addig nem lesz üzembiztos a motor.
Jó eséllyel belenyúltál egy marék gagyi-hamis ngk gyertyába.
Egyúttal zárd ki a falslevegő lehetőségét is. (új tömítések, új szimeringek, stb)
A töltést mindenképp rakd rendbe, mert amíg az nem jó, addig nem lesz üzembiztos a motor.
Jó eséllyel belenyúltál egy marék gagyi-hamis ngk gyertyába.
Egyúttal zárd ki a falslevegő lehetőségét is. (új tömítések, új szimeringek, stb)
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tisztelt forumozok - nagy a gond ? ! .
Hozzatok fordulok problemammal ,mert mar oruletbe kerget.
Az ev elejen vasaroltam egy ETZ 251-et 1990 es evjarat 6000km rel, egy idosodo uriembertol aki nemhasznalta, mert mas motorjai is voltak. A tenyekhez hozza tartozik hogy kulfoldon Skociarol beszelunk (Glasgow). Megtetszett, es mindig is egy olcso alkatreszaras es szerelheto motort akartam. A karburator eleinte okozott fejfajast ,majd kitisztitottam. Kb 60 km mentem a motorral majdnem gond mentesen miutan kezdodott a problema. Nehezen akart indulni. Gyertyacsere iridiumosrol NGK B8HS re, karbi hozzaallitas, majd kis ideig 30km minden rendben. Meghalt ujbol a gyertya, a zsir uj, ok mondom a trafo lehet a gond, csereltem ,gyujtokabelt is.
Aztan a kondit is. Megetettem ujabb gyertyaval ,jollakott, elfogyasztotta. Nem am bekormolja, elegeti vagy valami nyilvanvalo, neztem kint szikrat ad, vagy letestel, hengerben nyomas alatt semi szikra. Csere ujra B8HS. Gondoltam a fesszabalyzo a ludas, mert a toltes jelzo lampa folyamatosan vilagitott ,nagy fordulaton is, csere elektronikusra (olcso sz.r). Lampa vilagit, bosszantott. Egyeniranyito beszerzes DDR regi, lampa vilagit. Viszacsereltem a regi fesszabot, karbi allitas, adtam neki fordulatot ,minden rendben, szepen jar, lampa elalszik.. Teszt ut. 500meter gyertya meghalt. Fordulat leesik es iszonyuan kell porgetni hogy jarjon.Ez volt a 5. Mi a gond? A gyertyak japan gyertyak ujak. Meregettem a feszultsegeket ugytunt rendben. A viszatoltest mire merni akartam mar nemtudtam beinditani. Elfogytak a gyertyaim. Most gondolkodom meg a probleman, lehet veszek mas gyertyat. Valakinek vami otlete?
Hozzatok fordulok problemammal ,mert mar oruletbe kerget.
Az ev elejen vasaroltam egy ETZ 251-et 1990 es evjarat 6000km rel, egy idosodo uriembertol aki nemhasznalta, mert mas motorjai is voltak. A tenyekhez hozza tartozik hogy kulfoldon Skociarol beszelunk (Glasgow). Megtetszett, es mindig is egy olcso alkatreszaras es szerelheto motort akartam. A karburator eleinte okozott fejfajast ,majd kitisztitottam. Kb 60 km mentem a motorral majdnem gond mentesen miutan kezdodott a problema. Nehezen akart indulni. Gyertyacsere iridiumosrol NGK B8HS re, karbi hozzaallitas, majd kis ideig 30km minden rendben. Meghalt ujbol a gyertya, a zsir uj, ok mondom a trafo lehet a gond, csereltem ,gyujtokabelt is.
Aztan a kondit is. Megetettem ujabb gyertyaval ,jollakott, elfogyasztotta. Nem am bekormolja, elegeti vagy valami nyilvanvalo, neztem kint szikrat ad, vagy letestel, hengerben nyomas alatt semi szikra. Csere ujra B8HS. Gondoltam a fesszabalyzo a ludas, mert a toltes jelzo lampa folyamatosan vilagitott ,nagy fordulaton is, csere elektronikusra (olcso sz.r). Lampa vilagit, bosszantott. Egyeniranyito beszerzes DDR regi, lampa vilagit. Viszacsereltem a regi fesszabot, karbi allitas, adtam neki fordulatot ,minden rendben, szepen jar, lampa elalszik.. Teszt ut. 500meter gyertya meghalt. Fordulat leesik es iszonyuan kell porgetni hogy jarjon.Ez volt a 5. Mi a gond? A gyertyak japan gyertyak ujak. Meregettem a feszultsegeket ugytunt rendben. A viszatoltest mire merni akartam mar nemtudtam beinditani. Elfogytak a gyertyaim. Most gondolkodom meg a probleman, lehet veszek mas gyertyat. Valakinek vami otlete?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sajnos a babetta gyújtásnak nagyobb fordulat kell az induláshoz, mint amit az mz főtengelye elér, mikor rugod. Cegléden van valahol egy mókus, aki szokott tekerni okosabb tekercseket babettára, ha őt megtalálod és vállalja, akkor, akkor talán.
Amúgy a tekercsekből csak egy a gyújtótekercs, a többi a világításhoz tartozik, így nem tudod sorbakötni.
Amúgy a tekercsekből csak egy a gyújtótekercs, a többi a világításhoz tartozik, így nem tudod sorbakötni.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2008.11.03. 11:43
- MZ-d típusa: Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Heves
Babetta gyújtás gond
Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy feltettem egy Babetta "fagy" gyújtást a 250/1-re, de sajnos alacsony fordulaton nincs szikra
Ebből eredendően nem tudom berúgni sem. Valaki elmondaná, hogy köthetem sorba a gyújtótekercseket? Vagy más megoldás erre?
Előre is köszönöm!
Olyan problémám lenne, hogy feltettem egy Babetta "fagy" gyújtást a 250/1-re, de sajnos alacsony fordulaton nincs szikra
Ebből eredendően nem tudom berúgni sem. Valaki elmondaná, hogy köthetem sorba a gyújtótekercseket? Vagy más megoldás erre?
Előre is köszönöm!
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
08.19.-én a gyújtás jeladót műanyag felfogatását a pozicionáló stift 2mm-t kikoptatta így az elmászkált.
A problémámra megoldódott.Egy megfelelő vastagságú fém lapka Palmatex-es beragasztás, majd későbbi javaslatok nyomán további gyantás megerősítéssel sikeresen rögzült a gyújtásom. Ezt 500 km-es tesztút bizonyítja
Köszönöm a segítségeteket!
08.19.-én a gyújtás jeladót műanyag felfogatását a pozicionáló stift 2mm-t kikoptatta így az elmászkált.
A problémámra megoldódott.Egy megfelelő vastagságú fém lapka Palmatex-es beragasztás, majd későbbi javaslatok nyomán további gyantás megerősítéssel sikeresen rögzült a gyújtásom. Ezt 500 km-es tesztút bizonyítja
Köszönöm a segítségeteket!
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Egy kicsit bóvebben, esetleg kép,link...?
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Egyik ismerősöm vett e jelű kerek nappali fényt 60mm átmérőjű 4db 1W-os leddel, nagyon frankón néz ki!zudori írta:Ma jöttem haza az autópályán és megelőzött két motor, az egyiken volt nappali fény, nagyon szépen lehetett látni őket. Lengyelek voltak.
(most aon gondolkodom, mi a fene is az az E jel, jobban világít, ha benne van?)
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Volt itt valami cikk, aztán itt szemléltetve is volt...TareszHUN írta:Hello. Lenne még egy kérdésem a LED lámpa készítéshez. Mindegy hogy melyik szálra forrasztjuk az ellenállást és a csatlakozót?
Dreamer
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 343
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A '+' lábra szokták az ellenállásokat pakolni, de nincs hiba vele a '-' -on sem. Lényeg, hogy sorba kössed.TareszHUN írta:Hello. Lenne még egy kérdésem a LED lámpa készítéshez. Mindegy hogy melyik szálra forrasztjuk az ellenállást és a csatlakozót?
A csatlakozó már más tészta. Mivel motorra rakod, ott a '+'-t nem illik rávinni a testre, még kényelmi szempotokat követve sem!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hello. Lenne még egy kérdésem a LED lámpa készítéshez. Mindegy hogy melyik szálra forrasztjuk az ellenállást és a csatlakozót?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
~4 km/óra volt a csúcssebesség... A gyárival picit többet mint 2 órát, a nagyobbal majdnem négyet.zsakfos írta:
Köszi Zsebi.
Kb mennyi ideig bírta órában kifejezve ez az akksi?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi Zsebi.kiszsebi írta:
Ugyan ilyet. Ha esetleg van helye, akkor egyel nagyobbat. A srácaimnak is volt ilyen, 8 km volt az új akkuval (6V/7,5Ah) a hatótáv. Aztán ilyenre cseréltem: http://www.riasztobolt.info/750.diamec- ... letes.html
Ezzel 12 km-re nőtt.
Kb mennyi ideig bírta órában kifejezve ez az akksi?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Létezik egyáltalán ekkora kapacitású akksi?gesszti írta:Mekkora hely van az akksinak? Milyen van benne, agm, vagy sima lötyögős-savas? Van indító, és munkaakksi. Ebbe munkaakksi kell. 7,5A áramfelvételhez én legalább 75 Ah-s akksit tennék.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A nappali fény arra van tervezve, hogy kb szemmagasságban világítson, a tompított pedig az utat világítja meg. Jól beállított vagy gyári DRL tényleg feltűnőbb, mint a tompított. Nekem legalább is.aronpfabian írta:Ez miért lenne jobb mint a tompított?
6V rendszerűeken megértem, mert gyárilag nem túl erős a dinamó, de ETZ-nél nincs ilyen gond.
A másik, hogy ha sok tízmillió járművön csökkentjük a 2x30-60 wattos halogén izzó energiafogyasztást 2x5 wattra (kb), az a károsanyag-kibocsátásban már jelentkezhet hosszú távon. Mondják az okosok, és lehet is benne valami.
Meg szerintem ETZ-n sem árthat egy elektromos fogyasztás-csökkentés, mármint a generátor dolgának könnyítése.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ugyan ilyet. Ha esetleg van helye, akkor egyel nagyobbat. A srácaimnak is volt ilyen, 8 km volt az új akkuval (6V/7,5Ah) a hatótáv. Aztán ilyenre cseréltem: http://www.riasztobolt.info/750.diamec- ... letes.htmlzsakfos írta:Unokaöcsém kapott egy kis elektromos traktort használtan.
Gyorsan lemerül az akkuja.
Kérdés milyet vegyünk bele,ha ez van írva az adattáblájára:
6V 7,5A 45W
Magyarul mennyi ah-ás legyen?
Ezzel 12 km-re nőtt.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mekkora hely van az akksinak? Milyen van benne, agm, vagy sima lötyögős-savas? Van indító, és munkaakksi. Ebbe munkaakksi kell. 7,5A áramfelvételhez én legalább 75 Ah-s akksit tennék.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Unokaöcsém kapott egy kis elektromos traktort használtan.
Gyorsan lemerül az akkuja.
Kérdés milyet vegyünk bele,ha ez van írva az adattáblájára:
6V 7,5A 45W
Magyarul mennyi ah-ás legyen?
Gyorsan lemerül az akkuja.
Kérdés milyet vegyünk bele,ha ez van írva az adattáblájára:
6V 7,5A 45W
Magyarul mennyi ah-ás legyen?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ma jöttem haza az autópályán és megelőzött két motor, az egyiken volt nappali fény, nagyon szépen lehetett látni őket. Lengyelek voltak.
(most aon gondolkodom, mi a fene is az az E jel, jobban világít, ha benne van?)
(most aon gondolkodom, mi a fene is az az E jel, jobban világít, ha benne van?)
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Bocsánat, rosszul írtam. Egy "nem"-el több lett. Szóval felszerelhető (akár műszakira is viheted a motort úgy, hogy rajta van) de Magyarországon, közúti forgalomban motorkerékpáron nem használható nappali menetfény.VS461 írta: Én itthon használnám elsősorban, de ez nyilván nem segítség annak, aki külföldre motorozna.
Most néztem a jogtárban (aki azt az oldalt csinálta és üzemelteti, az nagyon szégyellje magát!) a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet legfrissebb változatát. Az 55/A. § megengedi nappali menetfény felszerelését, majd az 55/B. § rögzíti, hogy csak jóváhagyási jellel. Ezután kitér arra, hogy a gépkocsin hogyan kell felszerelni.
Ha már jogot alkotnak, miért slendriánul? Elvileg fel lehet szerelni (a motorkerékpár is gépjármű), de az nincs itt, hogy hogyan (csak a gépkocsira). Ha akarom, belekötök, ha akarom, nem (rendőr/vizsgáztató oldalról). Én pedig csak látszani szeretnék
Szerintem majd szépen felrakom műszaki után, aztán kinyomtatom az 55/A. §-t, és elteszem a forgalmiba.
Hiába viszed a rendőrnek a paragrafust, nem azért fog megbüntetni, mert a motoron van, hanem azért, mert bekapcsoltad.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nézegettem már pár félét, némelyiknek nem is olyan borsos az ára, 10 ezer körül mozog.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Osztán miért nincs kedv? [/quote]
Lehet, hogy az ár láttán, vagy hallatán nekünk is elmenne egy időre a kedvünk. Viszont írni kell csak a Mikulásnak és rövidesen ingyen meghozza. ( vagy mégsem ingyen ... )
Lehet, hogy az ár láttán, vagy hallatán nekünk is elmenne egy időre a kedvünk. Viszont írni kell csak a Mikulásnak és rövidesen ingyen meghozza. ( vagy mégsem ingyen ... )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
-off-zudori írta:Dreamer írta: Éppen ma akartam megrendelni, de rájöttem, hogy "nincs kedvem" hozzá per pillanat...
Osztán miért nincs kedv?
Mostanság igen híjján vagyok a munkahelynek, így ez most egy nagyberuházás lenne, ami jelen pillanatban nem égető.
-on-
Dreamer
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Dreamer írta:Éppen ma akartam megrendelni, de rájöttem, hogy "nincs kedvem" hozzá per pillanat...zudori írta:Ha már nappali fény!-
Van már olyant cucc amit meg lehet venni és teljesíti a feltételeket. Most nem olyanra gondolok amit a boltos mond, hogy szerinte ez biztos ok., hanem tényleg szabályos és a hatóság sem köt bele?
Esetleg tett már fel valaki nappali fényt?
Osztán miért nincs kedv?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez miért lenne jobb mint a tompított?
6V rendszerűeken megértem, mert gyárilag nem túl erős a dinamó, de ETZ-nél nincs ilyen gond.
6V rendszerűeken megértem, mert gyárilag nem túl erős a dinamó, de ETZ-nél nincs ilyen gond.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a segítséget, innentől már remélhetőleg boldogulni fogok.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Éppen ma akartam megrendelni, de rájöttem, hogy "nincs kedvem" hozzá per pillanat...zudori írta:Ha már nappali fény!-
Van már olyant cucc amit meg lehet venni és teljesíti a feltételeket. Most nem olyanra gondolok amit a boltos mond, hogy szerinte ez biztos ok., hanem tényleg szabályos és a hatóság sem köt bele?
Esetleg tett már fel valaki nappali fényt?
Dreamer
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mi ezt vettük a legutóbb:TareszHUN írta:Oké de én arra lennék kíváncsi hogy hol és mennyiért lehet megrendelni/megvenni a megfelelő led izzókat, és a hozzájuk illő ellenállásokat? Műszaki boltban lehet kapni vagy villamossági boltban nézzem meg? És az Ebay-es verziónál valaki betudnál linkelni a leírásban használt ledeket esetleg?Dreamer írta:
Gyakorlatot mondom: lehetőség szerint a legfényesebbet megrendelni, utána előtéttel beállítani a megfelelő fényerősséget ugyanis háttérvilágításnak, ha nagy fényűt választasz akkor zavarni fog út közben.
Én háttérvilágításnak az itthon kapható 10 mm-es ledet tettem be, untig elég.
http://www.ebay.com/itm/400368416900
Ehhez kell faragás, hogy beleépítsd a foglalatba.
Vettem már ilyet is:
http://www.ebay.com/itm/121119470942?_t ... EBIDX%3AIT
Ez nem lesz passzos, viszont faragás nélkül be lehet ragasztani.
Ellenállás:
Fényeshez:
http://www.ebay.com/itm/5pcs-1W-1-Metal ... 1c42242f2f
(68R)
Háttrévilágításnak:
http://www.ebay.com/itm/5pcs-1-2W-0-5w- ... 1c42241f58
(180R) - Ez egyébként itthon is kapható elektronikai boltban, mert ez "csak" fél wattos.
Dreamer
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha már nappali fény!-
Van már olyant cucc amit meg lehet venni és teljesíti a feltételeket. Most nem olyanra gondolok amit a boltos mond, hogy szerinte ez biztos ok., hanem tényleg szabályos és a hatóság sem köt bele?
Esetleg tett már fel valaki nappali fényt?
Van már olyant cucc amit meg lehet venni és teljesíti a feltételeket. Most nem olyanra gondolok amit a boltos mond, hogy szerinte ez biztos ok., hanem tényleg szabályos és a hatóság sem köt bele?
Esetleg tett már fel valaki nappali fényt?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Oké de én arra lennék kíváncsi hogy hol és mennyiért lehet megrendelni/megvenni a megfelelő led izzókat, és a hozzájuk illő ellenállásokat? Műszaki boltban lehet kapni vagy villamossági boltban nézzem meg? És az Ebay-es verziónál valaki betudnál linkelni a leírásban használt ledeket esetleg?Dreamer írta:Gyakorlatot mondom: lehetőség szerint a legfényesebbet megrendelni, utána előtéttel beállítani a megfelelő fényerősséget ugyanis háttérvilágításnak, ha nagy fényűt választasz akkor zavarni fog út közben.TareszHUN írta:2 db háttérvilágításnak az órába egy pedig óravisszajelzőbe.
Én háttérvilágításnak az itthon kapható 10 mm-es ledet tettem be, untig elég.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi, ezt kerestem!Dreamer írta:Csak NEKED!VS461 írta:Szia, Bandita!
Nem LED-es nappali menetfényt akarsz ködlámpa helyett? Mert gondolom, ködben/szar időben nem akarsz majd annyit motorozni (ha kezdő vagy, és hobbiból tolod, akkor majd meglátod, milyen az ), ellenben a DRL idéntől legális módja a láthatóságunk növelésének nappal, minden időben, és LED-del csak pár wattot fogyasztanak, amit viszont el fog bírni a generátor is - pláne, hogy elvileg nem mehet együtt a tompított-tal, ami mínusz 55 watt kapásból.
Most próbálok utánanyesni a felszerelés jogi hátterének, mert a láthatóság sajnos nagyon ránk fér... Ha jutok valamire, meg fogom itt osztani.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég