Blokk
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Blokk
Még egy dolog. Ha be tudod rúgni, akkor a kuplung működését is ki tudod próbálni. Gyújtás nélkül rúgd meg behúzott, majd félig behúzott és kiengedett kuplunggal. ( máris kiderül, hogy mi van a kuplunggal )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Blokk
Csak mint esetleges lehetőség : A 70-es években volt egy motorom, amin a kihajtó lánckereket egy ék rögzítette és elszakadt. No ott volt hasonló a helyzet, berugni lehetett, sebességbe téve elforgott a tengely a lánckerékben és nem húzott. Viszont betolni sem lehetett. A tiédet be lehet tolni ?TareszHUN írta:Hát igen érdekes mert ugyebár ha szétkapcsolna folyamatosan berugni sem tudnám de mégis olyan mintha ez lenne a helyzet.
Esetleg Valaki tud Szolnok közelében vagy Szolnok megyében szerelőt vagy szervizt mondani ahová el tudnám vinni?
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Re: Blokk
Hát igen érdekes mert ugyebár ha szétkapcsolna folyamatosan berugni sem tudnám de mégis olyan mintha ez lenne a helyzet.
Esetleg Valaki tud Szolnok közelében vagy Szolnok megyében szerelőt vagy szervizt mondani ahová el tudnám vinni?
Esetleg Valaki tud Szolnok közelében vagy Szolnok megyében szerelőt vagy szervizt mondani ahová el tudnám vinni?
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Blokk
(azaz olyan mint ha folyamatosan szétkapcsolna a kuplung). Csak egy érdekes kérdés: Akkor hogyan indítottad el, mert ahhoz kellene a kuplung ?TareszHUN írta:Néztem robbantott ábrát és biztos vagyok benne hogy semmi nem maradt ki. És a lánc is oké mind 2 oldalt. De azért megfogadom és átnézem hogy nem-e kihagytam valamit.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Re: Blokk
Néztem robbantott ábrát és biztos vagyok benne hogy semmi nem maradt ki. És a lánc is oké mind 2 oldalt. De azért megfogadom és átnézem hogy nem-e kihagytam valamit.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Lehet, hogy valami mégis kimaradt? Lánc?
Szedd szét, és lépésről lépésre nézd át. Esetleg szerezz hozzá egy szerelési könyvet a netről. Ha valami ismeretlen gépet szerelek, mindig azzal kezdem, hogy valami robbantott ábrát, szerelési utasítást, alkatrészjegyzéket keresek hozzá.
Szedd szét, és lépésről lépésre nézd át. Esetleg szerezz hozzá egy szerelési könyvet a netről. Ha valami ismeretlen gépet szerelek, mindig azzal kezdem, hogy valami robbantott ábrát, szerelési utasítást, alkatrészjegyzéket keresek hozzá.
Re: Blokk
Sziasztok.
Olyan problémával állt elő a kis TS 125-öm amit nem értek. Elfolyt az olajam a kuplungnál és összesült a kuplung. kisebb nagyobb segítséggel szétszedtem megcsiszolgattam a lamellákat és össze is szereltem figyelve arra hogy minden a helyére kerüljön és minden meg legyen húzva amit meg kell húzni majd feltöltöttem olajjal. És most a kis drága nem adja át az erőt (azaz olyan mint ha folyamatosan szétkapcsolna a kuplung). Állítottunk a bovdenen és a kiemelő szerkezetnél is de semmi eredmény.
Valakinek valami tippje hogy mi lehet ez?
Olyan problémával állt elő a kis TS 125-öm amit nem értek. Elfolyt az olajam a kuplungnál és összesült a kuplung. kisebb nagyobb segítséggel szétszedtem megcsiszolgattam a lamellákat és össze is szereltem figyelve arra hogy minden a helyére kerüljön és minden meg legyen húzva amit meg kell húzni majd feltöltöttem olajjal. És most a kis drága nem adja át az erőt (azaz olyan mint ha folyamatosan szétkapcsolna a kuplung). Állítottunk a bovdenen és a kiemelő szerkezetnél is de semmi eredmény.
Valakinek valami tippje hogy mi lehet ez?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 29
- Csatlakozott: 2009.08.09. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Re: Blokk
Nem,nem kellesz hozzá,ha nehezedre esik válaszolni!MrDok írta:De most tényleg. Miért kellek ÉN ehhez?kiccsavo81 írta: Akkor nem?
TS: http://auto-motor.zsibvasar.hu/estatic/ ... 698462.jpg
ETZ: http://www.robogocenter.hu/galleries/al ... 25_big.jpg
A képeken nem látszik a méret, az is más, a kialakítás is. A típus is eltérő. NEM jó bele.
Vagyis de, a csomagtartóban elfér.
Re: Blokk
Megvigasztaltál.MrDok írta: Sehogy, csörög.......... de nem mind, némelyik megszorul.![]()
Sajnos a régi idők, mikor még színkóddal ellátott illesztett cuccokat lehetett kapni, elmúltak.
Azt veheted ami van.


Re: Blokk
Egyelőre keresgélek, tájékozódom... Valahogy nem bízom a felújítottban. A múltkori kis TS-hez hozott felújított is jónak nézett ki, mégis csörög mint a veszedelem. Nem akarom megismételni. A Tarbikról is messziről hallatszik, melyik főtengelye felújított.KILL3R etz írta: Miért akarsz mindenáron új főtengelyt? A régiben ki kell cserélni a hajtókart, meg ki kell centírozni, és félár alatt megúszod.
Feltéve, hogy épek a kúpok, menetek...
Yoko felújító készletet is láttam, mintha azt jónak mondtátok volna. Esetleg egy megbízható gépműhelyt tudtok ajánlani Budapesten vagy környezetében? Bambit is kérdeztem pü-ben, de még nem válaszolt erre.
Úgy néz ki a hétvégén szét tudom szedni, akkor kiderül mi van a kúpokkal, menetekkel. MrDok már küldi a szerelőhidat, a szomszédom készíti a kuplunglehúzót a gyári rajz alapján, később a beütőket is.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Thorwald 2014.08.20. 01:02-kor.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Thorwald írta:Sziasztok!
Mofaker-es német minőségűnek titulált főtengelyről van valamilyen tapasztalatotok? Lehet bárhogy ellenőrizni az eredetét, vagy el kell hinni amit mondanak róla?
Elég remegős volt már a besült főtengely, szeretnék valami normálisat kihozni belőle, ha már költeni kell rá.
http://www.mofaker.hu/termek/Fotengely- ... TZ__305120
Még egy kérdés: A főtengelyhez adnak felső tűgörgőt, de csapszeget nem. Hogyan passzítható méretben az új csapszeghez, hogy ne csörögjön rögtön már az elején? Vagy a dugattyúcsapszeg az állandó méret?
Miért akarsz mindenáron új főtengelyt? A régiben ki kell cserélni a hajtókart, meg ki kell centírozni, és félár alatt megúszod.
Feltéve, hogy épek a kúpok, menetek...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
De most tényleg. Miért kellek ÉN ehhez?kiccsavo81 írta: Akkor nem?
TS: http://auto-motor.zsibvasar.hu/estatic/ ... 698462.jpg
ETZ: http://www.robogocenter.hu/galleries/al ... 25_big.jpg
A képeken nem látszik a méret, az is más, a kialakítás is. A típus is eltérő. NEM jó bele.
Vagyis de, a csomagtartóban elfér.

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Akkor nem!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 29
- Csatlakozott: 2009.08.09. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Re: Blokk
Akkor nem?MrDok írta:Persze minden gond nélkül a csomagtartó dobozba.kiccsavo81 írta:Üdv,tudja valaki hogy a 125-ös TS MZ-ből a főtengelyt bele tudom tenni a 125-ös ETZ-be? 2 soros lánc van a 125-ös TS-ben is.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Sehogy, csörög.......... de nem mind, némelyik megszorul.Thorwald írta:Sziasztok!
Még egy kérdés: A főtengelyhez adnak felső tűgörgőt, de csapszeget nem. Hogyan passzítható méretben az új csapszeghez, hogy ne csörögjön rögtön már az elején? Vagy a dugattyúcsapszeg az állandó méret?

Sajnos a régi idők, mikor még színkóddal ellátott illesztett cuccokat lehetett kapni, elmúltak.
Azt veheted ami van.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára MrDok 2014.08.19. 23:21-kor.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Persze minden gond nélkül a csomagtartó dobozba.kiccsavo81 írta:Üdv,tudja valaki hogy a 125-ös TS MZ-ből a főtengelyt bele tudom tenni a 125-ös ETZ-be? 2 soros lánc van a 125-ös TS-ben is.

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy hívják azt a kicsi gumidugót, ami a jobb oldali deklinél található, a szerepe az, hogy a kuplungpálca átmegy rajta a blokk másik felébe, miközben ez a kis gumi izé tömít. Egyrészt a blokknál, valamint a közepén átmenő pálcánál.
Tudom,kissé körülményes voltam, de aki látott már ilyet, az tudni fogja.
Esetleg lehet ilyet kapni??
Maj elfeledtem:- kis ETZ-ről van szó!
Tudja valaki, hogy hívják azt a kicsi gumidugót, ami a jobb oldali deklinél található, a szerepe az, hogy a kuplungpálca átmegy rajta a blokk másik felébe, miközben ez a kis gumi izé tömít. Egyrészt a blokknál, valamint a közepén átmenő pálcánál.
Tudom,kissé körülményes voltam, de aki látott már ilyet, az tudni fogja.
Esetleg lehet ilyet kapni??
Maj elfeledtem:- kis ETZ-ről van szó!
Re: Blokk
Sziasztok!
Mofaker-es német minőségűnek titulált főtengelyről van valamilyen tapasztalatotok? Lehet bárhogy ellenőrizni az eredetét, vagy el kell hinni amit mondanak róla?
Elég remegős volt már a besült főtengely, szeretnék valami normálisat kihozni belőle, ha már költeni kell rá.
http://www.mofaker.hu/termek/Fotengely- ... TZ__305120
Még egy kérdés: A főtengelyhez adnak felső tűgörgőt, de csapszeget nem. Hogyan passzítható méretben az új csapszeghez, hogy ne csörögjön rögtön már az elején? Vagy a dugattyúcsapszeg az állandó méret?
Mofaker-es német minőségűnek titulált főtengelyről van valamilyen tapasztalatotok? Lehet bárhogy ellenőrizni az eredetét, vagy el kell hinni amit mondanak róla?
Elég remegős volt már a besült főtengely, szeretnék valami normálisat kihozni belőle, ha már költeni kell rá.
http://www.mofaker.hu/termek/Fotengely- ... TZ__305120
Még egy kérdés: A főtengelyhez adnak felső tűgörgőt, de csapszeget nem. Hogyan passzítható méretben az új csapszeghez, hogy ne csörögjön rögtön már az elején? Vagy a dugattyúcsapszeg az állandó méret?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 29
- Csatlakozott: 2009.08.09. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Re: Blokk
Üdv,tudja valaki hogy a 125-ös TS MZ-ből a főtengelyt bele tudom tenni a 125-ös ETZ-be? 2 soros lánc van a 125-ös TS-ben is.
Re: Blokk
Történt egy kis technikai malőr.... Vagy én néztem be valamit vagy nem tudom. Észre vettem, hogy mikor elkezdem húzni a kuplungot akkor először a kuplung kosár kintebb jön és csak utánna kezd oldani a kuplung. Lebontottam az egészet és a váltó bemenő tengelynek van kb. 0,3-0,4mm lógása tengelyirányban. A csapágy is csúszik a fészekben bár nem forog meg. Ilyenkor mi a teendő? Merről hézagoljam a tengelyt? A kislánckerék felől?MrDok írta:Kezdjük az "akárhogy hézagolom" -nál. A kuplung kosárnak van pár tizedes játéka a tengelyén? A belső rész külön, könnyen, szabadon forog a kosártól?Márton írta:Most már nem jön az olaj a gumidugón. Viszont még mindíg nem jó a kuplungom. Akárhogy hézagolom, akárhogy állítom vagy csúszik, vagy nem emel ki rendesen, nem birom üresbe tenni... Szerintem az olajtól összetapadnak a lamellák...
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A török főtengely sem jó? A Futárnál láttam.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Manapság semmi nem megbízható minőség.
Pl a műhelyben gyári vezérműszettet szereltek be a srácok egy Navarába, kíbírta Horvátországot és itthon szétesett. Anyaghiba!
A racingosok mit használnak??
Pl a műhelyben gyári vezérműszettet szereltek be a srácok egy Navarába, kíbírta Horvátországot és itthon szétesett. Anyaghiba!
A racingosok mit használnak??
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Ahol a fehér holló fészkel...
Yoko felújító készlet nem rossz állítólag. Szerintem keresd Bambit.

Yoko felújító készlet nem rossz állítólag. Szerintem keresd Bambit.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Éljen az utángyártott világ.
Hol találok jó minőségű, esetleg gyári főtengelyt?

Hol találok jó minőségű, esetleg gyári főtengelyt?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Nem az olaj, vagy a tárolás volt a veszte, hanem a hitvány utángyártott alsó kosár.
Többen jártak így az utóbbi időben. Nagyobb, huzamos terhelés alatt megolvad a kosár.](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Többen jártak így az utóbbi időben. Nagyobb, huzamos terhelés alatt megolvad a kosár.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
[Ezután már csak minőségi olajat fog kapni. Sajnos a Futár motorosboltban beszéltek rá a HardtOil-ra, azt mondták az MZ-sek ezt viszik.
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=263
Én Repsolt akartam, de a tulaj nyitogatta a pénztárcát, őt meggyőzték. Kérdés a Repsol meg tudta volna még menteni, de ezt már nem tudjuk meg. A vízben áztatás biztos dolgozott rajta eleget, 2 éve volt nála.[/quote]
Szerintem nem rossz ez az olaj! Résszintetikus, nem gondolnám, hogy ez tette tönkre a motorodat. -ez már olaj-topic, de talán ennyi még ide is elmegy.
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=263
Én Repsolt akartam, de a tulaj nyitogatta a pénztárcát, őt meggyőzték. Kérdés a Repsol meg tudta volna még menteni, de ezt már nem tudjuk meg. A vízben áztatás biztos dolgozott rajta eleget, 2 éve volt nála.[/quote]
Szerintem nem rossz ez az olaj! Résszintetikus, nem gondolnám, hogy ez tette tönkre a motorodat. -ez már olaj-topic, de talán ennyi még ide is elmegy.
Re: Blokk
Ahogy az előző tulaj használta, még évekig elment volna, maximum vízkenéssel, de az is hűt és ken valamennyire. Láthatólag nem sokat konyított hozzá, csak tanulómotornak vette és már nagyobbat akart, azért adta el. Amíg úgymond normál módban közlekedtem vele - város, országút - nem is volt semmi baja, így nem nagyon tudok mit reklamálni, ment a motor, csak a folyamatos terhelést nem bírta.gesszti írta:Ezért kell rendes 2T olajat használni, ami nem csurog le az alkatrészekről, hanem hetek múltán is megvan az olajfilm. Egy ilyen, az alábbiakban látható motorhibához azért kell egy elég erős elhanyagoltsági faktor... Ha egy frissen vásárolt motor így állna meg hazafelé az autópályán, lenne pár kedves kérdésem az eladó felé.

Ezután már csak minőségi olajat fog kapni. Sajnos a Futár motorosboltban beszéltek rá a HardtOil-ra, azt mondták az MZ-sek ezt viszik.
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=263
Én Repsolt akartam, de a tulaj nyitogatta a pénztárcát, őt meggyőzték. Kérdés a Repsol meg tudta volna még menteni, de ezt már nem tudjuk meg. A vízben áztatás biztos dolgozott rajta eleget, 2 éve volt nála.
Re: Blokk
Köszi a segítséget, sikerült vennem egy blokkot. Igaz még nincs nálam, de a héten megérkezik.
ES 150, az újabb fajta.. Remélem jól választottam... Akkor most melyik a legjobb olaj hozzá? Nem sajnálom rá a pénzt, úgysem használom majd sűrűn.
ES 150, az újabb fajta.. Remélem jól választottam... Akkor most melyik a legjobb olaj hozzá? Nem sajnálom rá a pénzt, úgysem használom majd sűrűn.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Ezért kell rendes 2T olajat használni, ami nem csurog le az alkatrészekről, hanem hetek múltán is megvan az olajfilm. Egy ilyen, az alábbiakban látható motorhibához azért kell egy elég erős elhanyagoltsági faktor... Ha egy frissen vásárolt motor így állna meg hazafelé az autópályán, lenne pár kedves kérdésem az eladó felé.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A "vizes trutyi" nem tesz jót a megbízhatóságnak............ Mint ahogy a mai benzinnek árult trutyi sem. El kell használni, mert megromlik a tankban, és nem évek alatt mint a régi............Thorwald írta:Igen!Ilyet még nem láttam. Az MZ-k fénykorában nem volt jellemző hiba. Úgy mentünk el Bulgáriába a tengerhez, hogy csak átnéztük a motorokat és hajrá, fel sem merült, hogy nem jutunk el és vissza. Romániában a benzinjegyrendszer idején nem volt keverék (ezt nem tudtuk), sima motorolajat öntöttünk a benzinbe, mert csak ezt tudtunk csencselni 10 l benzinért.
Tudom, eltelt huszonvalahány év...![]()
EZ korfüggő, vagy okozhatta, hogy az előző tulaj annyira rövid távokon használta, hogy a forgattyúsházban állt a vizes trutyi? Mint gejzír jött ki belőle amikor gyertya nélkül átforgattam a motort. Még a kipufogóból is öntöttem ki.
A besülés előtti napon mentem vele hegyes-völgyes úton több mint egy órát, ment szépen, húzott rendesen, teljesen olyan volt mint amikor az enyémmel mentem anno (csak csörgősebb).
A tiszta fémfelületek (tűgörgő, hajtókar szemek) kapnak egy kis felületi rozsdát, és mire azt ledolgozzák magukról, már nem igazán ép a felület= reszelő..........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Igen!
Ilyet még nem láttam. Az MZ-k fénykorában nem volt jellemző hiba. Úgy mentünk el Bulgáriába a tengerhez, hogy csak átnéztük a motorokat és hajrá, fel sem merült, hogy nem jutunk el és vissza. Romániában a benzinjegyrendszer idején nem volt keverék (ezt nem tudtuk), sima motorolajat öntöttünk a benzinbe, mert csak ezt tudtunk csencselni 10 l benzinért.
Tudom, eltelt huszonvalahány év...
EZ korfüggő, vagy okozhatta, hogy az előző tulaj annyira rövid távokon használta, hogy a forgattyúsházban állt a vizes trutyi? Mint gejzír jött ki belőle amikor gyertya nélkül átforgattam a motort. Még a kipufogóból is öntöttem ki.
A besülés előtti napon mentem vele hegyes-völgyes úton több mint egy órát, ment szépen, húzott rendesen, teljesen olyan volt mint amikor az enyémmel mentem anno (csak csörgősebb).

Tudom, eltelt huszonvalahány év...

EZ korfüggő, vagy okozhatta, hogy az előző tulaj annyira rövid távokon használta, hogy a forgattyúsházban állt a vizes trutyi? Mint gejzír jött ki belőle amikor gyertya nélkül átforgattam a motort. Még a kipufogóból is öntöttem ki.
A besülés előtti napon mentem vele hegyes-völgyes úton több mint egy órát, ment szépen, húzott rendesen, teljesen olyan volt mint amikor az enyémmel mentem anno (csak csörgősebb).
Re: Blokk
Szépem elolvadt az alsó kosárThorwald írta:10 km autópálya 115-el, és a végeredmény:![]()
![]()
40-es keverékkel ment, volt kenése, mert a hengert könnyedén, erőlködés nélkül le tudtam húzni a dugóról, érezni lehetett az olajfilmet rajta.
Úgy érzem ezzel a sebességgel nem terheltem túl, 6000 alatt volt a fordulatszám és kb 3/4 gázállás. Ki kellett próbálni, mert délután az M7-esen vitték volna haza, ami jóval hosszabb táv mint Szada-Budapest. Mostanában nem szeretnek az égiek...
Re: Blokk
10 km autópálya 115-el, és a végeredmény:






40-es keverékkel ment, volt kenése, mert a hengert könnyedén, erőlködés nélkül le tudtam húzni a dugóról, érezni lehetett az olajfilmet rajta.
Úgy érzem ezzel a sebességgel nem terheltem túl, 6000 alatt volt a fordulatszám és kb 3/4 gázállás. Ki kellett próbálni, mert délután az M7-esen vitték volna haza, ami jóval hosszabb táv mint Szada-Budapest. Mostanában nem szeretnek az égiek...








40-es keverékkel ment, volt kenése, mert a hengert könnyedén, erőlködés nélkül le tudtam húzni a dugóról, érezni lehetett az olajfilmet rajta.
Úgy érzem ezzel a sebességgel nem terheltem túl, 6000 alatt volt a fordulatszám és kb 3/4 gázállás. Ki kellett próbálni, mert délután az M7-esen vitték volna haza, ami jóval hosszabb táv mint Szada-Budapest. Mostanában nem szeretnek az égiek...

Re: Blokk
Persze. Úgy hézagoltam, hogy semminek ne legyen jelentős lógása és ne szoruljon. Mielőtt még újra megbontom kipróbálom másféle olajjal.MrDok írta:Kezdjük az "akárhogy hézagolom" -nál. A kuplung kosárnak van pár tizedes játéka a tengelyén? A belső rész külön, könnyen, szabadon forog a kosártól?Márton írta:Most már nem jön az olaj a gumidugón. Viszont még mindíg nem jó a kuplungom. Akárhogy hézagolom, akárhogy állítom vagy csúszik, vagy nem emel ki rendesen, nem birom üresbe tenni... Szerintem az olajtól összetapadnak a lamellák...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Kezdjük az "akárhogy hézagolom" -nál. A kuplung kosárnak van pár tizedes játéka a tengelyén? A belső rész külön, könnyen, szabadon forog a kosártól?Márton írta:Most már nem jön az olaj a gumidugón. Viszont még mindíg nem jó a kuplungom. Akárhogy hézagolom, akárhogy állítom vagy csúszik, vagy nem emel ki rendesen, nem birom üresbe tenni... Szerintem az olajtól összetapadnak a lamellák...
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Most már nem jön az olaj a gumidugón. Viszont még mindíg nem jó a kuplungom. Akárhogy hézagolom, akárhogy állítom vagy csúszik, vagy nem emel ki rendesen, nem birom üresbe tenni... Szerintem az olajtól összetapadnak a lamellák...
Re: Blokk
Ma leengedtem belőle az olajat. A leeresztőn cseréltem alátétet, mert viseletes állapotban volt. Felöntöttem 4,5 dl 80w90-es olajjal ahogy a könyvében van. Levettem a gyújtás oldali deknit de jelentős szivárgás nincs. Inkább csak a lánc kent szét egy kis anyagot. Viszont a kuplungpálca gumigyűrű lejött. Végül is csak ragasztó fogta, ha nem fog ott olaj folyni akkor nincs baj. A mai nap kipróbálom.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
[
Nézd majd meg a jobb oldali deklit, nem nyomta-e át az olajat. Ott ugyan is nem lehetne olaj, de ha ilyen csúnyán túltöltötted, sajnos előfordulhat. Ha szerencséd van nincs olaj, ha megjött, akkor bizony előtte rendbe kell ott is tenni a dolgokat.[/quote]
Még nem néztem de ott elméletileg nem folyhat. Csináltattam bele bronzperselyt, szimering csere, perselyt ragasztóval tettem rá amin a szimering fut, a kuplung pálcánál gumigyűrű van, az üresjelző új és be is ragasztottam. Felül a gumidugón dúrta kifele az olajat.[/quote]
Tudom,hogy nem folyhat, de ha túltöltötted, akkor a nyomás tönkreteheti a tömítéseket. De ha csak egy keveset mentél vele, akkor valószínűleg nincs probléma.
Azért nézd meg!
Nézd majd meg a jobb oldali deklit, nem nyomta-e át az olajat. Ott ugyan is nem lehetne olaj, de ha ilyen csúnyán túltöltötted, sajnos előfordulhat. Ha szerencséd van nincs olaj, ha megjött, akkor bizony előtte rendbe kell ott is tenni a dolgokat.[/quote]
Még nem néztem de ott elméletileg nem folyhat. Csináltattam bele bronzperselyt, szimering csere, perselyt ragasztóval tettem rá amin a szimering fut, a kuplung pálcánál gumigyűrű van, az üresjelző új és be is ragasztottam. Felül a gumidugón dúrta kifele az olajat.[/quote]
Tudom,hogy nem folyhat, de ha túltöltötted, akkor a nyomás tönkreteheti a tömítéseket. De ha csak egy keveset mentél vele, akkor valószínűleg nincs probléma.
Azért nézd meg!
Re: Blokk
https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hph ... e=5477B9C5
https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hph ... 6885_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... ff383a5516
Ez lenne az amit kinéztem, de mostmár bizonytalan vagyok
Írja:
(ezek a személyes tapasztalatok)
Volt h kicseréltem a csapágyat és rá kb 1 hónapra úgy lógott a FAG - KSF csapágy h öröm volt nézni az istenért nem tudtam miért szaggat durrog fordulaton meg főleg nem is gondoltam a csapágyra hisz most cseréltem,erre úgy lógott mint egy 10éves...
https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hph ... 6885_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... ff383a5516
Ez lenne az amit kinéztem, de mostmár bizonytalan vagyok
Írja:
(ezek a személyes tapasztalatok)
Volt h kicseréltem a csapágyat és rá kb 1 hónapra úgy lógott a FAG - KSF csapágy h öröm volt nézni az istenért nem tudtam miért szaggat durrog fordulaton meg főleg nem is gondoltam a csapágyra hisz most cseréltem,erre úgy lógott mint egy 10éves...
Re: Blokk
Még nem néztem de ott elméletileg nem folyhat. Csináltattam bele bronzperselyt, szimering csere, perselyt ragasztóval tettem rá amin a szimering fut, a kuplung pálcánál gumigyűrű van, az üresjelző új és be is ragasztottam. Felül a gumidugón dúrta kifele az olajat.zudori írta:Nézd majd meg a jobb oldali deklit, nem nyomta-e át az olajat. Ott ugyan is nem lehetne olaj, de ha ilyen csúnyán túltöltötted, sajnos előfordulhat. Ha szerencséd van nincs olaj, ha megjött, akkor bizony előtte rendbe kell ott is tenni a dolgokat.Márton írta:Kb. egy kilómétert mentem és tiszta hab volt. Viszont azt nem értem, hogy fél litert írnak mindenhol, nekem meg majdnem egy liter belement mire elérte az ellenőrző csavart. Lassan öntöttem, vártam is vele, hogy lefolyjon. Ilyenkor mi van? Csúnyán túlöntöttem???
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Én mindenképp a váltóolajas csapágykenést tartom jobbnak. Ha ott fogaskerék-reszelék van, az már régen rossz. Akkor meg kell javítani a váltót. Eddig akárhányszor szedtem szét olyat, aminek nem volt váltóhibája, mind patika tiszta volt a főtengelycsapágy, és igen jó állapotban.
A benzin-olaj keverék-kenésű csapágyak meg becsülettel kapják azért az égésterméket is, ami a dugattyú mellett lemegy. Ha megnézed ezeket a csapágyakat, általában fekete korom/oxid lerakódás van a kosáron, és a nem funkciós felületeken. Ennek a lerakódásnak a forrása ad a golyóknak, és a pályáknak is rendesen. Arról nem is beszélve, hogy az olajfürdős csapágy sokkal alacsonyabb hőmérsékleten üzemel.
A benzin-olaj keverék-kenésű csapágyak meg becsülettel kapják azért az égésterméket is, ami a dugattyú mellett lemegy. Ha megnézed ezeket a csapágyakat, általában fekete korom/oxid lerakódás van a kosáron, és a nem funkciós felületeken. Ennek a lerakódásnak a forrása ad a golyóknak, és a pályáknak is rendesen. Arról nem is beszélve, hogy az olajfürdős csapágy sokkal alacsonyabb hőmérsékleten üzemel.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Sajnos ezzel nincs tapasztalatom. A kertigép esetleg más fordulatszám-tartományban dolgozik, más a hűtése, de nem tudom, ez mennyire befolyásol.
Én továbbra is alaptalan legendának tartom, ha nem vagy biztos a dolgodban, keverj a benzinhez modern, jó minőségű (JASO FD) olajat, az többszörösen túlteljesíti az előírt kenési képességet bármilyen fordulatszám-tartományban. A jó olajat a kipufogó is meghálálja
UI: az meg, hogy "valaki mondta", nem feltétlenül mérvadó, pl. ismerek olyat is aki nem hajlandó 1:50 arányba keverni az olajat mert szerinte megragad tőle a motor. A gyári előírás, meg az azt túlteljesítő mai olajak sem győzik meg. Neki ez a véleménye, én ráhagyom, amíg nem az én motoromba keveri.
Én továbbra is alaptalan legendának tartom, ha nem vagy biztos a dolgodban, keverj a benzinhez modern, jó minőségű (JASO FD) olajat, az többszörösen túlteljesíti az előírt kenési képességet bármilyen fordulatszám-tartományban. A jó olajat a kipufogó is meghálálja

UI: az meg, hogy "valaki mondta", nem feltétlenül mérvadó, pl. ismerek olyat is aki nem hajlandó 1:50 arányba keverni az olajat mert szerinte megragad tőle a motor. A gyári előírás, meg az azt túlteljesítő mai olajak sem győzik meg. Neki ez a véleménye, én ráhagyom, amíg nem az én motoromba keveri.
Re: Blokk
Elmondom őszintén, hogy nem MZ-be kellene blokk, hanem Kertitox 101-be.aronpfabian írta:@CRU3L:
Erről máshol (Simson) is megoszlanak a vélemények.
A váltóolajjal kent csapágy egyrészt valóban, folyamatosan olajban fut, másrészt viszont az olaj amiben fut, a váltóolaj, az összes lekopott kuplung- és fogaskerék-reszelékkel. A váltó csapágyai is ebben futnak, de sokkal kisebb fordulatszámon.
A forgattyúsházból olajfilmmel kent csapágyra vékonyabban, de mindig friss olaj kerül, és a 30 éves tapasztalat alapján a kopás nem jelentősebb mint a másik technológiánál. Na meg a gyár sem a "tervezett élettartamról" híres, valószínűleg nem váltottak szándékosan rosszabb technológiára.
Szerintem az, hogy a váltóolajban futó jobb lenne, legenda, de csak ezért blokkot cserélni semmiképpen sem éri meg.
Gyárilag TS 150 blokkal szerelték, és egy fickó azt mondta, hogy mindenképp a régi fajtát vegyek erre a célra.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
@CRU3L:
Erről máshol (Simson) is megoszlanak a vélemények.
A váltóolajjal kent csapágy egyrészt valóban, folyamatosan olajban fut, másrészt viszont az olaj amiben fut, a váltóolaj, az összes lekopott kuplung- és fogaskerék-reszelékkel. A váltó csapágyai is ebben futnak, de sokkal kisebb fordulatszámon.
A forgattyúsházból olajfilmmel kent csapágyra vékonyabban, de mindig friss olaj kerül, és a 30 éves tapasztalat alapján a kopás nem jelentősebb mint a másik technológiánál. Na meg a gyár sem a "tervezett élettartamról" híres, valószínűleg nem váltottak szándékosan rosszabb technológiára.
Szerintem az, hogy a váltóolajban futó jobb lenne, legenda, de csak ezért blokkot cserélni semmiképpen sem éri meg.
Erről máshol (Simson) is megoszlanak a vélemények.
A váltóolajjal kent csapágy egyrészt valóban, folyamatosan olajban fut, másrészt viszont az olaj amiben fut, a váltóolaj, az összes lekopott kuplung- és fogaskerék-reszelékkel. A váltó csapágyai is ebben futnak, de sokkal kisebb fordulatszámon.
A forgattyúsházból olajfilmmel kent csapágyra vékonyabban, de mindig friss olaj kerül, és a 30 éves tapasztalat alapján a kopás nem jelentősebb mint a másik technológiánál. Na meg a gyár sem a "tervezett élettartamról" híres, valószínűleg nem váltottak szándékosan rosszabb technológiára.
Szerintem az, hogy a váltóolajban futó jobb lenne, legenda, de csak ezért blokkot cserélni semmiképpen sem éri meg.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Nézd majd meg a jobb oldali deklit, nem nyomta-e át az olajat. Ott ugyan is nem lehetne olaj, de ha ilyen csúnyán túltöltötted, sajnos előfordulhat. Ha szerencséd van nincs olaj, ha megjött, akkor bizony előtte rendbe kell ott is tenni a dolgokat.Márton írta:Kb. egy kilómétert mentem és tiszta hab volt. Viszont azt nem értem, hogy fél litert írnak mindenhol, nekem meg majdnem egy liter belement mire elérte az ellenőrző csavart. Lassan öntöttem, vártam is vele, hogy lefolyjon. Ilyenkor mi van? Csúnyán túlöntöttem???
Re: Blokk
Sziasztok!
Szakértők segítségére lenne szükségem.
Elvileg az MZ TS 150 blokk régi változata jobb mint az új, a fordulatszámmérős, mert más a kenésük. Ez igaz?
Hol olvastam:
"a lényeg az egészben az hogy itt a benzin keverék keni a főt., csapágyakat míg a régi folyamatossab olajban fut"
Igaz ez?
Szakértők segítségére lenne szükségem.
Elvileg az MZ TS 150 blokk régi változata jobb mint az új, a fordulatszámmérős, mert más a kenésük. Ez igaz?
Hol olvastam:
"a lényeg az egészben az hogy itt a benzin keverék keni a főt., csapágyakat míg a régi folyamatossab olajban fut"
Igaz ez?
Re: Blokk
Köszönöm! Holnap megpróbálom előírt mennyiséggel.
Re: Blokk
Bizony!
a 250-es be kell 0,9 .
Amire a nívócsavart eléri az olaj és rendesen beáll az elég sok idő,ezért érdemes este feltölteni kitekerni a nívócsavart tenni alá egy edényt és reggel csak betekered a csavart,akkorra szépen beáll a szint.
Ez persze a nagyon ráérős módszer,bár amikor alszunk nem sietünk sehova.
a 250-es be kell 0,9 .
Amire a nívócsavart eléri az olaj és rendesen beáll az elég sok idő,ezért érdemes este feltölteni kitekerni a nívócsavart tenni alá egy edényt és reggel csak betekered a csavart,akkorra szépen beáll a szint.
Ez persze a nagyon ráérős módszer,bár amikor alszunk nem sietünk sehova.
Re: Blokk
Kb. egy kilómétert mentem és tiszta hab volt. Viszont azt nem értem, hogy fél litert írnak mindenhol, nekem meg majdnem egy liter belement mire elérte az ellenőrző csavart. Lassan öntöttem, vártam is vele, hogy lefolyjon. Ilyenkor mi van? Csúnyán túlöntöttem???
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég