Barkácsolás
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Barkácsolás
Üdv!
Láncvédő barkácsolásán gondolkodom. Valami ilyesmit kellene lemezből kivágni:
Ezt hajta(t)nám és hegesztetném/forrasztatnám/melegíteném össze. A lengővillán rögzülne bilincsekkel, esetleg egy nyúlvánnyal a hátsó tengelyen.
Szerintetek miből kellene legyártatni? Alu- vagy acéllemez overkill lenne? Haverom ősi XJ600-asán valami lágyabb műanyag van.
Láncvédő barkácsolásán gondolkodom. Valami ilyesmit kellene lemezből kivágni:
Ezt hajta(t)nám és hegesztetném/forrasztatnám/melegíteném össze. A lengővillán rögzülne bilincsekkel, esetleg egy nyúlvánnyal a hátsó tengelyen.
Szerintetek miből kellene legyártatni? Alu- vagy acéllemez overkill lenne? Haverom ősi XJ600-asán valami lágyabb műanyag van.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2014.07.19. 17:38
- MZ-d típusa: ETZ 150
Re: Barkácsolás
Sziasztok ETZ 150-re szeretnék oldaltartót rakni. Nézegettem milyen fajták vannak. Láttam, hogy más típusokra lehet találni, de konkrétan etz-re csak krauzert. Melyik más típusét tudnám felhasználni? Köszönet
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Adták hozzá.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Na látod!Mégiscsak előbb fogtad a kezedben,mint én.
A tömitést te tetted rá,vagy adták hozzá?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
De f.sz vagyok, tényleg, az a dekni ETZ-é.zsakfos írta:Na de mihez? /1-hez vagy Etz 250-hez van deknid?gabsic írta:Ha valamelyik kémlelőablakos kolléga nem a jó blokkdeknijét akarja kifúrkálni, akkor van olyan balos deknim amiben az olajszintellenőrző csavar menetnél van a gebasz. Egyéb menetek hibátlanok. Érd pü-ben...
TS-hez csak hibátlan deknim van.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Na de mihez? /1-hez vagy Etz 250-hez van deknid?gabsic írta:Ha valamelyik kémlelőablakos kolléga nem a jó blokkdeknijét akarja kifúrkálni, akkor van olyan balos deknim amiben az olajszintellenőrző csavar menetnél van a gebasz. Egyéb menetek hibátlanok. Érd pü-ben...
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Ha valamelyik kémlelőablakos kolléga nem a jó blokkdeknijét akarja kifúrkálni, akkor van olyan balos deknim amiben az olajszintellenőrző csavar menetnél van a gebasz. Egyéb menetek hibátlanok. Érd pü-ben...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Székesfehérváron rendeltem.tiger1342 írta:Érdekes, nekem még nem jeleztek vissza...zsakfos írta:Most telefonáltak hogy megjött a kémlelőablak,mehetek érte.
Majd csak a hétvégén vagy a jövő hét elején lesz a kezemben,mert nem tudok érte menni személyesen,így a lányom megy be érte,viszont ő meg csak a hétvégén jön haza
Viszont ha már nálam lesz,minden beszerelési infot megosztok majd
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Érdekes, nekem még nem jeleztek vissza...zsakfos írta:Most telefonáltak hogy megjött a kémlelőablak,mehetek érte.
Majd csak a hétvégén vagy a jövő hét elején lesz a kezemben,mert nem tudok érte menni személyesen,így a lányom megy be érte,viszont ő meg csak a hétvégén jön haza
Viszont ha már nálam lesz,minden beszerelési infot megosztok majd
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Most telefonáltak hogy megjött a kémlelőablak,mehetek érte.
Majd csak a hétvégén vagy a jövő hét elején lesz a kezemben,mert nem tudok érte menni személyesen,így a lányom megy be érte,viszont ő meg csak a hétvégén jön haza
Viszont ha már nálam lesz,minden beszerelési infot megosztok majd
Majd csak a hétvégén vagy a jövő hét elején lesz a kezemben,mert nem tudok érte menni személyesen,így a lányom megy be érte,viszont ő meg csak a hétvégén jön haza
Viszont ha már nálam lesz,minden beszerelési infot megosztok majd
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Barkácsolás
Ez kézenfekvő lenne.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Lebiztosítjuk sasszeggel!sell írta:A belső anya mellett talán azért nem voksolnák, lazulás esetén inkább a kémlelő essen ki mint az anya keveredjen a kuplung alá. Sajna én ilyen pesszimista vagyok az átalakításokkal, nem vetem el őket, csak mindig töprengek rajta " mivan ha..."
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Barkácsolás
A belső anya mellett talán azért nem voksolnák, lazulás esetén inkább a kémlelő essen ki mint az anya keveredjen a kuplung alá. Sajna én ilyen pesszimista vagyok az átalakításokkal, nem vetem el őket, csak mindig töprengek rajta " mivan ha..."
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Barkácsolás
Az esélye 50% vagy pont sikerül vagy pont nem. Én a siker pártján vagyok. Majd írod milyen lett. Szurkolok jó legyen.tiger1342 írta:Pontosan erre gondoltam én is, hogy ez a cucc akkora, mint a szintjelző csavar hossza. M14-es a menet, ha körben van ekkora a vastagítás, akkor tuti nem lesz gond. Ha nincs, akkor majd gondolkodunk, béláim!sell írta:Én is kíváncsi lettem, megmértem. Etz deklim nincs plussz, de Ts-é van, azt mértem, a szintjelző csavarnál megközelítőleg 4 mm. Viszont ha nem központosan lenne belefúrva, lehet hogy csisszre beleférne a szintjelző csavar belső vastagított tömbjébe ami a delki belső falától még 12mm-t kiáll. Belülről nézve máshol nemigen tudnám elképzelni, a merevítők miatt.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Pontosan erre gondoltam én is, hogy ez a cucc akkora, mint a szintjelző csavar hossza. M14-es a menet, ha körben van ekkora a vastagítás, akkor tuti nem lesz gond. Ha nincs, akkor majd gondolkodunk, béláim!sell írta:Én is kíváncsi lettem, megmértem. Etz deklim nincs plussz, de Ts-é van, azt mértem, a szintjelző csavarnál megközelítőleg 4 mm. Viszont ha nem központosan lenne belefúrva, lehet hogy csisszre beleférne a szintjelző csavar belső vastagított tömbjébe ami a delki belső falától még 12mm-t kiáll. Belülről nézve máshol nemigen tudnám elképzelni, a merevítők miatt.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Barkácsolás
Én is kíváncsi lettem, megmértem. Etz deklim nincs plussz, de Ts-é van, azt mértem, a szintjelző csavarnál megközelítőleg 4 mm. Viszont ha nem központosan lenne belefúrva, lehet hogy csisszre beleférne a szintjelző csavar belső vastagított tömbjébe ami a delki belső falától még 12mm-t kiáll. Belülről nézve máshol nemigen tudnám elképzelni, a merevítők miatt.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Na ez nem jött össze,csak gyújtásoldali deknim van itthon.Fele cuccom vidéken van édesanyámnál.zsakfos írta:
De megmérem mindjárt,mert most már kiváncsi vagyok én is.
A gyújtásoldali dekni falvastagsága 3,5 mm.Ha a kupplungfelöli is ennyi,akkor az elég karcsú valóban.
Na majd meglátjuk,ugyanis hirtelen felindultságból rendeltem 1 kémlelő ablakot én is
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Gőzöm sincs hogy mennyi,csak úgy saccoltamAlfa írta:Ha tényleg van 4mm a dekni, akkor persze, elviszi
De megmérem mindjárt,mert most már kiváncsi vagyok én is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Ha tényleg van 4mm a dekni, akkor persze, elviszi
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Na igen ez így szép meg jó,csak éppen nincs ilyen hossza a cuccnak.Alfa írta:Én nem így csinálnám (mindennapi melómból tapasztalat). Ha van egy olajjal töltött karter (most tekintsünk el attól hogy a dekniről beszélünk ) aminek az üzeme szakaszos (gyakran hűl és melegszik), ott legalább olyan vastag anyag kell, mintha egy adott menethez való szabványos anyát vennél. M14nél ez már több mint 10 mm, és ennyi vastagság tuti nincs.
8 mm csak úgy hogy még a kúposra kialakitott tömitőfelület is benne van.
Nem tudom mennyi a dekni vastagsága,de úgy sacc/kb 4 mm.
Így kb annyi lógna ki,mint amennyi a deknibe is van.
Mivel a kémlelőablak anyaga is aluminium,szerintem bőven elég a dekni anyagába fúrt menet,vékony FBS-el bekenve,behajtva.
Tömitésnek meg egy alukarika azt csá.
Ha én rendelek,tutira nem bonyolitom túl és magamnak így csinálom meg.Van rá jó pár söröm hogy sosem lesz vele gond
De ha valami oknál fogva mégsem válna be a módszer,még mindig van rá lehetőség hogy másképp legyen megoldva.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Én nem így csinálnám (mindennapi melómból tapasztalat). Ha van egy olajjal töltött karter (most tekintsünk el attól hogy a dekniről beszélünk ) aminek az üzeme szakaszos (gyakran hűl és melegszik), ott legalább olyan vastag anyag kell, mintha egy adott menethez való szabványos anyát vennél. M14nél ez már több mint 10 mm, és ennyi vastagság tuti nincs.
Meg lehet oldani persze alacsony anyával is, de nem a dekni anyagában. Úgy kéne, hogy csinálni egy passzos furatot, amibe belemegy a menetes rész (átesik rajta), majd a túloldalról (bentről) megtámogatni egy anyával, ami egy jó széles alátéttel szorít. Persze ide kell hely is, egyéni ízlés alapján lehet kiválasztani a pozíciót. A külső oldalról pedig egy tömítő alátét kell, ami általában egy teflonkarika.
Tehát a korrekt sorrend kívülről befele: Szintjelző csavar feje, teflon tömítőalátét, dekni anyaga, széles vas alátét (ez már a belső oldal), anya.
Meghúzni pedig még levett dekninél kell, lehet neki adni pluszban FBS-t vagy egyebet is. Utána ez már nem alkalmas olaj leeresztésére, de pl 250-es ETZ-n amúgy sem ezt használjuk, hanem az egyik alsó deknirögzítő csavart. Így precízen tudunk szintet is kiengedni, nem folydogál órákig, és amúgy ha sztenderen van, itt tudjuk az összes olajat is kiengedni. 125ösnél is biztos van hasonló hely.
Meg lehet oldani persze alacsony anyával is, de nem a dekni anyagában. Úgy kéne, hogy csinálni egy passzos furatot, amibe belemegy a menetes rész (átesik rajta), majd a túloldalról (bentről) megtámogatni egy anyával, ami egy jó széles alátéttel szorít. Persze ide kell hely is, egyéni ízlés alapján lehet kiválasztani a pozíciót. A külső oldalról pedig egy tömítő alátét kell, ami általában egy teflonkarika.
Tehát a korrekt sorrend kívülről befele: Szintjelző csavar feje, teflon tömítőalátét, dekni anyaga, széles vas alátét (ez már a belső oldal), anya.
Meghúzni pedig még levett dekninél kell, lehet neki adni pluszban FBS-t vagy egyebet is. Utána ez már nem alkalmas olaj leeresztésére, de pl 250-es ETZ-n amúgy sem ezt használjuk, hanem az egyik alsó deknirögzítő csavart. Így precízen tudunk szintet is kiengedni, nem folydogál órákig, és amúgy ha sztenderen van, itt tudjuk az összes olajat is kiengedni. 125ösnél is biztos van hasonló hely.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Kérdés milyen vastag a dekni anyaga.sell írta:Sziasztok, én is elgondolkodtam ezen a kémlelő ablakon. Jó ötlet. Nézegettem a rajzàt , kellene alá tömítőalàtét is, ez még kiemelne rajta 1-1.5 mm- ert, másik aggodalmam az lenne, milyen menet lehet rajta, (bele lehetne vágni a dekli vékony anyagàba) ?
A menet 1,5 mm emelkedésű.
4,5 mm vastag dekni esetén már 3 menet fog,az meg bőven elég,de még 2 is.
Fbs-el megtámogatva megvan a menetragasztás és a tömités is egyben.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Pontosan. Vagy nagy a leeresztő csavarral, ahogy minden más motoron is. Ha nem folyik, akkor olyan sokat nem kell töltögetni, de sokkal macerásabb kitekergetni a csavart, mint ránézni a szintre. Nívópálcát olcsóbb csinálni, de a terelőlemez miatt nem használható.gesszti írta:TS-nél, ha az alsó deknicsavart kiveszem, ott ki lehet engedni az olajat.zudori írta:Csak van egy kis bibi, mert ugye, ha a szintellenörző csavar helyére tesszük, akkor hogyan fog a felesleg kifolyni? Ugye bár a leeresztő csavart, meg csak ritkán, igen ritkán tekergessük, ne follyon az az olaj!
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Felhívtam őket, ott mondtak árat, és hogy mailben rendeljem. Elküldtem, visszaigazolták, kb 1 hét, mert rendelni kell.zsakfos írta:Na ezt már előbb is megtaláltam mint írtál,de pont azért kérdeztem rá mert azt hittem más oldalról rendeltél,mert itt én nem találok semmi rendelésre utaló jelet.tiger1342 írta:
Innen a Hansa-flextől rendeltem, bruttó 1000 Ft körül lesz, ha megjön. Itt vannak a boltjaik: http://www.hansa-flex.hu/fooldal.html
Vagy hogyan rendeltél?Telefonon?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Barkácsolás
TS-nél, ha az alsó deknicsavart kiveszem, ott ki lehet engedni az olajat.zudori írta:Csak van egy kis bibi, mert ugye, ha a szintellenörző csavar helyére tesszük, akkor hogyan fog a felesleg kifolyni? Ugye bár a leeresztő csavart, meg csak ritkán, igen ritkán tekergessük, ne follyon az az olaj!
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Barkácsolás
Sziasztok, én is elgondolkodtam ezen a kémlelő ablakon. Jó ötlet. Nézegettem a rajzàt , kellene alá tömítőalàtét is, ez még kiemelne rajta 1-1.5 mm- ert, másik aggodalmam az lenne, milyen menet lehet rajta, (bele lehetne vágni a dekli vékony anyagàba) ?
- pitypang18
- biciklis
- Hozzászólások: 41
- Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Barkácsolás
Ugyan ez a kérdés fogalmazodott meg bennem tegnap.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Barkácsolás
Szerintem is, most ellenőriztem az olajszintet, belement közel négy deci, most meg csöpög ki, pedig 3 lépésben lassan töltögettem, mindig csak keveset. 11.-óta csöpög!
Egy ilyen ablak és reggel csak pillantás, és hajrá!
Csak van egy kis bibi, mert ugye, ha a szintellenörző csavar helyére tesszük, akkor hogyan fog a felesleg kifolyni? Ugye bár a leeresztő csavart, meg csak ritkán, igen ritkán tekergessük, ne follyon az az olaj!
Egy ilyen ablak és reggel csak pillantás, és hajrá!
Csak van egy kis bibi, mert ugye, ha a szintellenörző csavar helyére tesszük, akkor hogyan fog a felesleg kifolyni? Ugye bár a leeresztő csavart, meg csak ritkán, igen ritkán tekergessük, ne follyon az az olaj!
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Barkácsolás
Ez a kémlelőablak krvajó ötlet!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Na ezt már előbb is megtaláltam mint írtál,de pont azért kérdeztem rá mert azt hittem más oldalról rendeltél,mert itt én nem találok semmi rendelésre utaló jelet.tiger1342 írta:
Innen a Hansa-flextől rendeltem, bruttó 1000 Ft körül lesz, ha megjön. Itt vannak a boltjaik: http://www.hansa-flex.hu/fooldal.html
Vagy hogyan rendeltél?Telefonon?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Innen a Hansa-flextől rendeltem, bruttó 1000 Ft körül lesz, ha megjön. Itt vannak a boltjaik: http://www.hansa-flex.hu/fooldal.htmlzsakfos írta:Na ez nekem is nagyon tetszik.tiger1342 írta:Épített már be valaki olajkémlelő ablakot a váltódeknibe? Túl sok volt az olajam, ki is csöppent a fordulat-kihajtásnál, aztán az ellenőrző csavart kitekerve leengedtem a felesleget. Viszont a dekni tömítésem nem 100-as, 1-2 csöpp marad a betonon, ezt szeretném megszüntetni mindenképp. De honnan fogom tudni, hogy kevés a szint? Mindig rátöltök és kifolyatom a felesleget? Most rendeltem egy ilyet, ha már úgyis le kell venni a deknit, berakom ezt is:
http://cat.hansa-flex.com/hu/pdf/904286
M14-est rendeltem, az a legkisebb, 15 mm a teljes hossza, 7 mm-t lóg ki. A váltó tengely mögött a csavar is kb ennyit lóg ki, szerintem el fog férni. Vagy tegyem máshova, és hagyjam meg a gyári csavart is?
Egész pontosan honnan rendelted?
Berendelek egyet én is.
Szerintem a legjobb helye az eddigi csavar helyén lenne,azt a lyukat kell akkor csak kellő nagyságúra fúrni,nem kell semmit méricskélni.
Elférni meg tuti elfér,max annyival kicsit kihajlitod a váltókart azt csá.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
PHBH30-as van fent, ez a gyári méret. 28-al ha jól tudom a nagy Trophy-t szerelték, de valszeg össze lehet barátkoztatni a többivel is.zudori írta:Ez az olajszint kémlelő tök jó ötlet, ha kész van, tegyél fel fotót!
Más:- látom Dellorto karburátor van fent. Mekkora a torokátmérő? Úgy tudom, hogy a 250-es eredeti torok átmérője 32-es vagy 34-es. Kérdésem, hogy a 28-as torokátmérőjú Dellorto jó-e a 250-es motorhoz?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Na ez nekem is nagyon tetszik.tiger1342 írta:Épített már be valaki olajkémlelő ablakot a váltódeknibe? Túl sok volt az olajam, ki is csöppent a fordulat-kihajtásnál, aztán az ellenőrző csavart kitekerve leengedtem a felesleget. Viszont a dekni tömítésem nem 100-as, 1-2 csöpp marad a betonon, ezt szeretném megszüntetni mindenképp. De honnan fogom tudni, hogy kevés a szint? Mindig rátöltök és kifolyatom a felesleget? Most rendeltem egy ilyet, ha már úgyis le kell venni a deknit, berakom ezt is:
http://cat.hansa-flex.com/hu/pdf/904286
M14-est rendeltem, az a legkisebb, 15 mm a teljes hossza, 7 mm-t lóg ki. A váltó tengely mögött a csavar is kb ennyit lóg ki, szerintem el fog férni. Vagy tegyem máshova, és hagyjam meg a gyári csavart is?
Egész pontosan honnan rendelted?
Berendelek egyet én is.
Szerintem a legjobb helye az eddigi csavar helyén lenne,azt a lyukat kell akkor csak kellő nagyságúra fúrni,nem kell semmit méricskélni.
Elférni meg tuti elfér,max annyival kicsit kihajlitod a váltókart azt csá.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Barkácsolás
Ez az olajszint kémlelő tök jó ötlet, ha kész van, tegyél fel fotót!
Más:- látom Dellorto karburátor van fent. Mekkora a torokátmérő? Úgy tudom, hogy a 250-es eredeti torok átmérője 32-es vagy 34-es. Kérdésem, hogy a 28-as torokátmérőjú Dellorto jó-e a 250-es motorhoz?
Más:- látom Dellorto karburátor van fent. Mekkora a torokátmérő? Úgy tudom, hogy a 250-es eredeti torok átmérője 32-es vagy 34-es. Kérdésem, hogy a 28-as torokátmérőjú Dellorto jó-e a 250-es motorhoz?
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Épített már be valaki olajkémlelő ablakot a váltódeknibe? Túl sok volt az olajam, ki is csöppent a fordulat-kihajtásnál, aztán az ellenőrző csavart kitekerve leengedtem a felesleget. Viszont a dekni tömítésem nem 100-as, 1-2 csöpp marad a betonon, ezt szeretném megszüntetni mindenképp. De honnan fogom tudni, hogy kevés a szint? Mindig rátöltök és kifolyatom a felesleget? Most rendeltem egy ilyet, ha már úgyis le kell venni a deknit, berakom ezt is:
http://cat.hansa-flex.com/hu/pdf/904286
M14-est rendeltem, az a legkisebb, 15 mm a teljes hossza, 7 mm-t lóg ki. A váltó tengely mögött a csavar is kb ennyit lóg ki, szerintem el fog férni. Vagy tegyem máshova, és hagyjam meg a gyári csavart is?
http://cat.hansa-flex.com/hu/pdf/904286
M14-est rendeltem, az a legkisebb, 15 mm a teljes hossza, 7 mm-t lóg ki. A váltó tengely mögött a csavar is kb ennyit lóg ki, szerintem el fog férni. Vagy tegyem máshova, és hagyjam meg a gyári csavart is?
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
A tavalyi szezont ezzel a karbival motoroztam végig, eddig X8-as tű volt benne, ami kövérebb, mint a gyári, 126-os főfúvókával. Dinamikára nem volt panaszom, talán a felső tartományban laposodott el kicsit. Fogyi kereken 5 liter, jórészt városban. Koppott motor volt, most kapott egy fúrást, és inkább megvettem a gyári főfuvit, meg a gyári méretű X18 súbertűt, nehogy elszegényedjen a keverék, bejáratás után lehet majd belőni a szegényebb keveréket. Valszeg kisebb méret fog kelleni majd, de egyelőre marad ez. Fogyit most nem tudok mérni, mert megállt a km órám, de 3 tank benzin kimotorozok, akkor kb már lehet bátrabban húzgálni a gázt.MrDok írta:Eddig jó, kíváncsi vagyok, hogy sikerül-e jól belőni, teljesítmény/fogyasztás, stb.....tiger1342 írta:Múlt héten ráfaragtam a polini adaptert a gépre. (Dellortohoz kellett, eddig gumi karikával volt a BVF méretére bővítve.) Sima köszörűvel addig köszörültem körbe-körbe, míg kiadta a méretet. Még a mélyedést is beleköszörültem a karbi mintájára, hogy ne tudjon lecsúszni. Ilyen lett:
Eddig így volt felrakva, ha bármi van, gyorsan lehessen karbit cserélni:
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
A tavalyi szezont ezzel a karbival motoroztam végig, eddig X8-as tű volt benne, ami kövérebb, mint a gyári, 126-os főfúvókával. Dinamikára nem volt panaszom, talán a felső tartományban laposodott el kicsit. Fogyi kereken 5 liter, jórészt városban. Koppott motor volt, most kapott egy fúrást, és inkább megvettem a gyári főfuvit, meg a gyári méretű X18 súbertűt, nehogy elszegényedjen a keverék, bejáratás után lehet majd belőni a szegényebb keveréket. Valszeg kisebb méret fog kelleni majd, de egyelőre marad ez. Fogyit most nem tudok mérni, mert megállt a km órám, de 3 tank benzin kimotorozok, akkor kb már lehet bátrabban húzgálni a gázt.MrDok írta:Eddig jó, kíváncsi vagyok, hogy sikerül-e jól belőni, teljesítmény/fogyasztás, stb.....tiger1342 írta:Múlt héten ráfaragtam a polini adaptert a gépre. (Dellortohoz kellett, eddig gumi karikával volt a BVF méretére bővítve.) Sima köszörűvel addig köszörültem körbe-körbe, míg kiadta a méretet. Még a mélyedést is beleköszörültem a karbi mintájára, hogy ne tudjon lecsúszni. Ilyen lett:
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Eddig jó, kíváncsi vagyok, hogy sikerül-e jól belőni, teljesítmény/fogyasztás, stb.....tiger1342 írta:Múlt héten ráfaragtam a polini adaptert a gépre. (Dellortohoz kellett, eddig gumi karikával volt a BVF méretére bővítve.) Sima köszörűvel addig köszörültem körbe-körbe, míg kiadta a méretet. Még a mélyedést is beleköszörültem a karbi mintájára, hogy ne tudjon lecsúszni. Ilyen lett:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Barkácsolás
"festékes doboz méretű kütyü": 1 doboz redbull, hogy tudd tolni 3-4 háznyit. Ott már indíthatod, és nem fog apuci felébredni.citcat írta: valamikor15-17évesen volt simsonom és ahoz volt egy festékes doboz méretű kütyü amit a kipuf. végére kellett tenni és máris el lehetett sunnyogni a csajszihoz szépen csendben nehogy az apucija felébredjen.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Dreamer írta:
A mi megoldásunkban szűk 80 cm.
Köszönöm
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
A mi megoldásunkban szűk 80 cm.zsakfos írta: Megmérnéd nekem hogy így mennyi lett a legszélesebb ponton a távolság?
Magyarul mekkora kiskapun férsz még be?
Dreamer
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Barkácsolás
Ugyvan! Nagy gáz merev tekintet és nincs akadály!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Ne becsüld alá az MZ erejét!zsakfos írta: Magyarul mekkora kiskapun férsz még be?
Bő gázzal lehet akármilyen szűk az a kiskapu!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Megmérnéd nekem hogy így mennyi lett a legszélesebb ponton a távolság?Dreamer írta:Skac baratommal ma ezt a K1 Krauser Systemet takoltuk fel a sarkanyra, most mar nem lesz kifogas lehet hova pakolni!
Magyarul mekkora kiskapun férsz még be?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
őőő a lámpavasra is...KILL3R etz írta:Offroad túrára ha jössz, vedd le...
Nekem is a lámpavasra volt támasztva, egy V alakú laposvassal, így tartott oldalirányban is, meg nyomásra is. De eltörött a sárvédő tartó fül a vázon, megereszkedett a sárvédő, ezzel az alátámasztás is, és egy komolyabb bukkanón elreccsent a jobb oldali rombusz tartó "bújtatós" része.
Dreamer
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
Offroad túrára ha jössz, vedd le...
Nekem is a lámpavasra volt támasztva, egy V alakú laposvassal, így tartott oldalirányban is, meg nyomásra is. De eltörött a sárvédő tartó fül a vázon, megereszkedett a sárvédő, ezzel az alátámasztás is, és egy komolyabb bukkanón elreccsent a jobb oldali rombusz tartó "bújtatós" része.
Nekem is a lámpavasra volt támasztva, egy V alakú laposvassal, így tartott oldalirányban is, meg nyomásra is. De eltörött a sárvédő tartó fül a vázon, megereszkedett a sárvédő, ezzel az alátámasztás is, és egy komolyabb bukkanón elreccsent a jobb oldali rombusz tartó "bújtatós" része.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
Nem feszül sehol, a hátsó lámpa mögött is meg van támasztva, hogy az oldal irányú erőket is felvegye. Mi a tapasztalat, hogyan lehet eltörni?KILL3R etz írta:Csak el ne törd a műanyag tartót...
Dreamer
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég