
Blokk
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A kalimpátorokat kalimpátor szervizbe kell vinni! Javítható, és több minden okozhatja. Lehet a spirál, meghajtó fogaskerék kopása, és a csillapító szerkezet kiszáradása.hell írta:Hogyan lehet megszüntetni a kalimpálást? Nem nagyon láttam még MZ amin nem kalimpál.De roppantul kíváncsi lennék rá mit kell neki ártani, hogy szép stabil legyen.
Utóbbi órabontással jár.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Nem értem a problémát én sem... Nekem sem kalimpálnak a mutatók, nagyon szépen nyugszanak a pöckükön...
A 2. spirálszakadás után kidobtam mindkettőt a francba... A motort hallom, a sebességet pedig sokkal pontosabban méri a bringás óra. Sőt van benne napi számláló, hőmérő, óra. Tiszta fedélzeti computer.

A 2. spirálszakadás után kidobtam mindkettőt a francba... A motort hallom, a sebességet pedig sokkal pontosabban méri a bringás óra. Sőt van benne napi számláló, hőmérő, óra. Tiszta fedélzeti computer.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Blokk
Érdekes, nekem nem kalimpál egy mutatóm sem. Semmi trükk nincs benne, gyári meghajtó spirálok a gyári helyen elvezetve, és jó műszerek.hell írta:Hogyan lehet megszüntetni a kalimpálást? Nem nagyon láttam még MZ amin nem kalimpál.De roppantul kíváncsi lennék rá mit kell neki ártani, hogy szép stabil legyen.
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Blokk
Olyan spirált kell szerezni/venni, mint amilyet linkeltem.
Egyébként utángyártottból is vettem már olyan spirált amivel nem kalimpált a mutató. Amikor kalimpált én azt csináltam, hogy gépzsírt összekevertem olajjal és azzal sűrűbb dologgal "adtam" kenést a spirálnak. Csodák csodájára nem kalimpált többé.

Egyébként utángyártottból is vettem már olyan spirált amivel nem kalimpált a mutató. Amikor kalimpált én azt csináltam, hogy gépzsírt összekevertem olajjal és azzal sűrűbb dologgal "adtam" kenést a spirálnak. Csodák csodájára nem kalimpált többé.
MZ ETZ 251e '89
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Blokk
Van remény! Lehet hogy nem teljesen gyári, de nekem ez bevált:zudori írta:Szóval nem lett jó, ma volt egy kis motorozás Badacsonyig, meg vissza, de sajnos a fordulatszámmérő spiráljánál jön rendesen az olaj. Sajnos a spirál műanyak külseje kicsúszott abbol a roppantott csőből és ereszti. Kéne egy másik spirál. Nem tudja véletlenül VALAKI a 125-ös ETZ-spiráljának a hosszát? Van remény egy gyárit guberálni, csak a keresztkérdés, milyen hosszú- megmérnémén, de nem tudnám pontosan a helyén.
http://www.xn--motoralkatrsz24-lnb.hu/t ... 0000061535
Fordulatszám mérőm se kalimpál:
https://www.youtube.com/watch?v=hA-Z6GMRakY
MZ ETZ 251e '89
- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Blokk
A gyári spirál 91 cm hosszú, és fekete színű műanyag a menetes rész a két végén, amit rátekersz a fordulatszámmérő órára, illetve a kihajtásra.zudori írta:Szóval nem lett jó, ma volt egy kis motorozás Badacsonyig, meg vissza, de sajnos a fordulatszámmérő spiráljánál jön rendesen az olaj. Sajnos a spirál műanyak külseje kicsúszott abbol a roppantott csőből és ereszti. Kéne egy másik spirál. Nem tudja véletlenül VALAKI a 125-ös ETZ-spiráljának a hosszát? Van remény egy gyárit guberálni, csak a keresztkérdés, milyen hosszú- megmérnémén, de nem tudnám pontosan a helyén.
Börzéken szokott lenni belőlük, csak meg kell keresni őket

Utángyártottat ne vegyél. Annak maga a spirál anyaga rossz. Azért szorul forgás közben. Ismertető jele, hogy alumíniumból (vagy annak ötvözetéből) van elkészítve a két végén a menetes rész.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Szóval nem lett jó, ma volt egy kis motorozás Badacsonyig, meg vissza, de sajnos a fordulatszámmérő spiráljánál jön rendesen az olaj. Sajnos a spirál műanyak külseje kicsúszott abbol a roppantott csőből és ereszti. Kéne egy másik spirál. Nem tudja véletlenül VALAKI a 125-ös ETZ-spiráljának a hosszát? Van remény egy gyárit guberálni, csak a keresztkérdés, milyen hosszú- megmérnémén, de nem tudnám pontosan a helyén.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
A blokk felöli oldalon a kihajtásnál van egy csőanya féleség, ami rögzíti a spirált. No a spirál külső háza csúszott ki, azt nyomtam vissza. Tegnap jött is felfele egy kicsit az olaj, de megint visszanyomtam a házba, most úgy néz ki, jó lett.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Benne van a biztosító csavar, ami a kihajtást a helyén tartja? Az magától nem jön csak úgy ki...zudori írta:Űgy áll most a dolog, hogy a "csúfos kudarc" megszünni látszik. Történt, hogy a kijött tőcsavart megbütyköltem, a rezgéscsillapító motortartót is végre összeraktam helyesen. Most jó, nem rezonál. Persze, hogy ne legyen minden ok. összerakás után látom,hogy a fordulatszámmérő spirálja a blokk felöli oldalon lötyög, visszanyomtam, most rendesen áll, de hallatszik, hogy ciripel!
De jó is lenne egy spirál nélküli elektronikus fordulatszámmérő!
Stephanus! Hogy áll a projekt?![]()
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Űgy áll most a dolog, hogy a "csúfos kudarc" megszünni látszik. Történt, hogy a kijött tőcsavart megbütyköltem, a rezgéscsillapító motortartót is végre összeraktam helyesen. Most jó, nem rezonál. Persze, hogy ne legyen minden ok. összerakás után látom,hogy a fordulatszámmérő spirálja a blokk felöli oldalon lötyög, visszanyomtam, most rendesen áll, de hallatszik, hogy ciripel!
De jó is lenne egy spirál nélküli elektronikus fordulatszámmérő!
Stephanus! Hogy áll a projekt?

De jó is lenne egy spirál nélküli elektronikus fordulatszámmérő!
Stephanus! Hogy áll a projekt?


- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
A dugattyú alján, csapszegre merőleges irányban is mérd meg a hézagot. Én belefutottam pár olyan dugóba, aminek ez a része összezsugorodott pár órai használat után, és úgy szólt a motor, hogy azt hittem, mindjárt összeveri magát. Dugócsere, és új fúrás oldotta meg.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Meg kellene nézni, hogy rendesen, derékszögben áll-e a hajtókar.
Hónolás után mekkora a hézag a dugó és a henger közt?[/quote]
A hónolás után kb 4 század, de ez a jelenség azután lett amikor levettem a hengerfejet és visszatettem. Attól tartok, hogy azt a motortartó rezgéscsillapító bigyót rosszul tettem vissza. De amikor nekiestem, hogy orvosoljam- e bajt, kijött a tőcsavar is, csak ne legyen egyszerű az élet.
Hónolás után mekkora a hézag a dugó és a henger közt?[/quote]
A hónolás után kb 4 század, de ez a jelenség azután lett amikor levettem a hengerfejet és visszatettem. Attól tartok, hogy azt a motortartó rezgéscsillapító bigyót rosszul tettem vissza. De amikor nekiestem, hogy orvosoljam- e bajt, kijött a tőcsavar is, csak ne legyen egyszerű az élet.

- MrSummertime89
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Blokk
Sziasztok!
Amatőr MZ-s lévén küzdük a géppel. Közepes fordulaton ha tépek egy kövér gázt, a motor elkezd durrogni, vagy kopogni (?). Nem tudom hogy a kipufogó durrog vagy valami fém cucc kopog, egyszerűen nem bírom beazonosítani.
Terheletlenül nem csinálja semelyik fordulaton, terhelve viszont 2-4000 között igen, felette megint nem.
A gyújtást elvileg belőttem megy is a gép mint a mérgezett egér. Félek viszont, mi van ha csapágyas. Lehetséges?
Amatőr MZ-s lévén küzdük a géppel. Közepes fordulaton ha tépek egy kövér gázt, a motor elkezd durrogni, vagy kopogni (?). Nem tudom hogy a kipufogó durrog vagy valami fém cucc kopog, egyszerűen nem bírom beazonosítani.
Terheletlenül nem csinálja semelyik fordulaton, terhelve viszont 2-4000 között igen, felette megint nem.
A gyújtást elvileg belőttem megy is a gép mint a mérgezett egér. Félek viszont, mi van ha csapágyas. Lehetséges?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Meg kellene nézni, hogy rendesen, derékszögben áll-e a hajtókar.zudori írta:Csúfos kudarc!
Történt, hogy megragadt a dugattyú, hónolás, majd próbaképpen vissza a régi,de csörgött, mint a kígyó farka. Kapott ezért egy másik dugót, azzal már szépen ment, de kopogott, mint a harkály. Gondoltam kicsi a préssáv, memértem, valóban-kb. 0,7 mm. Más megoldás nem lévén leszedtem a hengerfejet és tettem alá még egy tömítést. Visszaraktam, meghúztam, visszatettem a hengert a blokkal összekötő tartó izét, berúgtam, ment, majd elindultam. Amint feljebb ment a fordulat elkezdett rezonálni, kemény csúnya hangot adni, olyan mintha két fém kopogna össze.
Mit rontottam el?
Hónolás után mekkora a hézag a dugó és a henger közt?
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
Mitől lehet az, hogy az ETZ-m nagyon tolja vissza a légszűrőhöz a benzint? Tudom, hogy egy kicsit kell neki, de nekem a karbi és a légszűrő gumicsöve között csöpög ki (egy pár csepp, eddig) és a menetszéltől a hátsó villán és a gumin landol... :S
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Hónolás után a csatornák élei le lettek törve?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Csúfos kudarc!
Történt, hogy megragadt a dugattyú, hónolás, majd próbaképpen vissza a régi,de csörgött, mint a kígyó farka. Kapott ezért egy másik dugót, azzal már szépen ment, de kopogott, mint a harkály. Gondoltam kicsi a préssáv, memértem, valóban-kb. 0,7 mm. Más megoldás nem lévén leszedtem a hengerfejet és tettem alá még egy tömítést. Visszaraktam, meghúztam, visszatettem a hengert a blokkal összekötő tartó izét, berúgtam, ment, majd elindultam. Amint feljebb ment a fordulat elkezdett rezonálni, kemény csúnya hangot adni, olyan mintha két fém kopogna össze.
Na ez a csúfos kudarc! Mit rontottam el?
Történt, hogy megragadt a dugattyú, hónolás, majd próbaképpen vissza a régi,de csörgött, mint a kígyó farka. Kapott ezért egy másik dugót, azzal már szépen ment, de kopogott, mint a harkály. Gondoltam kicsi a préssáv, memértem, valóban-kb. 0,7 mm. Más megoldás nem lévén leszedtem a hengerfejet és tettem alá még egy tömítést. Visszaraktam, meghúztam, visszatettem a hengert a blokkal összekötő tartó izét, berúgtam, ment, majd elindultam. Amint feljebb ment a fordulat elkezdett rezonálni, kemény csúnya hangot adni, olyan mintha két fém kopogna össze.
Na ez a csúfos kudarc! Mit rontottam el?
Re: Blokk
Kompatibilisgesszti írta:Sziasztok!
250-es TS, és ETZ motortartó fülei egyformák? Vagy ki kell cserélnem, vagy ki kell egyengetnem a gyári tartókat, mert nagyon oldalra áll a motor. (hétvégén meg ugye mennék a hegyekbe motorozni)
Nincs meg valakinek a motortartó fülek méretezett rajza? Lehet, hogy az lenne a tuti, ha gyártanék két combosabb tartót hozzá.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Sziasztok!
250-es TS, és ETZ motortartó fülei egyformák? Vagy ki kell cserélnem, vagy ki kell egyengetnem a gyári tartókat, mert nagyon oldalra áll a motor. (hétvégén meg ugye mennék a hegyekbe motorozni)
Nincs meg valakinek a motortartó fülek méretezett rajza? Lehet, hogy az lenne a tuti, ha gyártanék két combosabb tartót hozzá.
250-es TS, és ETZ motortartó fülei egyformák? Vagy ki kell cserélnem, vagy ki kell egyengetnem a gyári tartókat, mert nagyon oldalra áll a motor. (hétvégén meg ugye mennék a hegyekbe motorozni)
Nincs meg valakinek a motortartó fülek méretezett rajza? Lehet, hogy az lenne a tuti, ha gyártanék két combosabb tartót hozzá.
Re: Blokk
Rendben, köszönöm!gabsic írta:Papírtömítés oda nem való, pasztával tömítsd.ceri20 írta:Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy 125-ös ts mznél a blokk középnél gyárilag nincsen tömítés? Vettem egy tömítés garnitúrát és nincs benne olyan tömítés ami a blokk középhez menne!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Papírtömítés oda nem való, pasztával tömítsd.ceri20 írta:Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy 125-ös ts mznél a blokk középnél gyárilag nincsen tömítés? Vettem egy tömítés garnitúrát és nincs benne olyan tömítés ami a blokk középhez menne!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Blokk
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy 125-ös ts mznél a blokk középnél gyárilag nincsen tömítés? Vettem egy tömítés garnitúrát és nincs benne olyan tömítés ami a blokk középhez menne!
Érdeklődni szeretnék, hogy 125-ös ts mznél a blokk középnél gyárilag nincsen tömítés? Vettem egy tömítés garnitúrát és nincs benne olyan tömítés ami a blokk középhez menne!
Re: Blokk
Szia!
Ha a gyújtás tényleg jó,és a gyertyakép is vagyis nem szegény a keverék(benzin-levegő),akkor lehet még:
-nem megfelelő méretű hengerfejtömítés
-nem megfelelő hőértékű gyertya
-koksz lerakódás (izzik és gyújt)
Hirtelen ennyi jutott eszembe,majd még kiegészítik.
Ha a gyújtás tényleg jó,és a gyertyakép is vagyis nem szegény a keverék(benzin-levegő),akkor lehet még:
-nem megfelelő méretű hengerfejtömítés
-nem megfelelő hőértékű gyertya
-koksz lerakódás (izzik és gyújt)
Hirtelen ennyi jutott eszembe,majd még kiegészítik.
Re: Blokk
Sziasztok!
Kérdésem lenne... ES 125/1 motorkám olyasmit produkál, hogyha megyek vele 60-70-80-nal, akkor néha tompa koppanó hangot hallat a henger. Üresben megpörgetve néha néha hallatszik a hang. Gyujtása jó helyen van. Gyertya szerint rendben van minden, szépen ki van égve a gyertya. Szerintetek mi okozhat ilyesmit?
Köszi előre is!
Lóri
Kérdésem lenne... ES 125/1 motorkám olyasmit produkál, hogyha megyek vele 60-70-80-nal, akkor néha tompa koppanó hangot hallat a henger. Üresben megpörgetve néha néha hallatszik a hang. Gyujtása jó helyen van. Gyertya szerint rendben van minden, szépen ki van égve a gyertya. Szerintetek mi okozhat ilyesmit?
Köszi előre is!
Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
Csak lehúzóval lehet levenni, a nélkül teljesen esélytelen.jura györgy írta:sziasztok, ETZ125 hogy lehet le venni a főtengelyről a lánckereket ? csavart ki vettem, próbáltam melegíteni is, sajnos lehúzatóm az nincs, nagyon rá van gyógyulvaüdv. juragy

- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok, ETZ125 hogy lehet le venni a főtengelyről a lánckereket ? csavart ki vettem, próbáltam melegíteni is, sajnos lehúzatóm az nincs, nagyon rá van gyógyulva
üdv. juragy
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Innen szép nyerni! Kihívások nélkül nincs győzelem!jura györgy írta:sziasztok , mindnél mélyebbre ások ebe a motorba (ETZ125) annál több hiba jön elő, a főtengelyen lógnak a csapágyak ,a kuplung belső koronába bele van szakítva a 6 milis csavar, a háromból csak 2 volt benne, ezt még ki tudnám cserélni ha nem lenne az anya ami ezt tartja tengelyen oda hegesztve ,a pici golyó ami a kuplung kinyomó rudak közt van az itt ebbe az esetbe nincs ,nagyjából ennyi, ezen a motoron ami van minden rossz még szerencse nem az enyém üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok , mindnél mélyebbre ások ebe a motorba (ETZ125) annál több hiba jön elő, a főtengelyen lógnak a csapágyak ,a kuplung belső koronába bele van szakítva a 6 milis csavar, a háromból csak 2 volt benne, ezt még ki tudnám cserélni ha nem lenne az anya ami ezt tartja tengelyen oda hegesztve ,a pici golyó ami a kuplung kinyomó rudak közt van az itt ebbe az esetbe nincs ,nagyjából ennyi, ezen a motoron ami van minden rossz még szerencse nem az enyém üdv. juragy
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Igen, egészen pontosan a 13-as alkatrész:jura györgy írta:sziasztok én egy ETZ 125 blokkját szedem szét kérnék tanácsot mire kell figyelni és melyik az olaj leeresztő csavar? jól tudom hogy az amelyikbe a mágnes van? egyébként ezt már ki vettem üdv. juragy
http://mz-b.info/etz150/hp_etz_150/tab_4-3.htm
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok én egy ETZ 125 blokkját szedem szét kérnék tanácsot mire kell figyelni és melyik az olaj leeresztő csavar? jól tudom hogy az amelyikbe a mágnes van? egyébként ezt már ki vettem üdv. juragy
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Tolómérő?zudori írta:Elrepült a kis ETZ berugókarján arögzítő seeger gyürű. Nem tudna valaki egy méretet mondani rá, milyet kérjek a boltban?
De vonalzó is megteszi, meg kell mérni a tengelyméretet és külső seegert kérni rá!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Blokk
zsakfos írta:Ha van esetleg esztergályos a közelben,akkor a boltban vett lehuzó belső menetét nagyobbitasd meg vele és akkor jó lesz.Cerebellumm írta:Sziasztok!
Szednék szét egy TS250 blokkot. Kérdésem, a kuplung lehúzó szerszám ami az ETZ250-hez való, az nem jó a TS250 blokkhoz? Boltban vettem, de nem tudom használni. Köszi.
Most 24x1,5 a menet,ezt kell 26x1,5-re feljavitani.
Rendben köszi a tanácsot. Van esztergályos haver, megbeszélem vele.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ha van esetleg esztergályos a közelben,akkor a boltban vett lehuzó belső menetét nagyobbitasd meg vele és akkor jó lesz.Cerebellumm írta:Sziasztok!
Szednék szét egy TS250 blokkot. Kérdésem, a kuplung lehúzó szerszám ami az ETZ250-hez való, az nem jó a TS250 blokkhoz? Boltban vettem, de nem tudom használni. Köszi.
Most 24x1,5 a menet,ezt kell 26x1,5-re feljavitani.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Blokk
Köszi szépen! Akkor majd valamit kitalálok kuplung ügyben.bambi írta:Sajnos nem jó az ETZ lehúzó a TS 250-hez.A TS 250/1 és az ETZ 250 egyezik.Cerebellumm írta:Sziasztok!
Szednék szét egy TS250 blokkot. Kérdésem, a kuplung lehúzó szerszám ami az ETZ250-hez való, az nem jó a TS250 blokkhoz? Boltban vettem, de nem tudom használni. Köszi.
Re: Blokk
Sajnos nem jó az ETZ lehúzó a TS 250-hez.A TS 250/1 és az ETZ 250 egyezik.Cerebellumm írta:Sziasztok!
Szednék szét egy TS250 blokkot. Kérdésem, a kuplung lehúzó szerszám ami az ETZ250-hez való, az nem jó a TS250 blokkhoz? Boltban vettem, de nem tudom használni. Köszi.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Blokk
Sziasztok!
Szednék szét egy TS250 blokkot. Kérdésem, a kuplung lehúzó szerszám ami az ETZ250-hez való, az nem jó a TS250 blokkhoz? Boltban vettem, de nem tudom használni. Köszi.
Szednék szét egy TS250 blokkot. Kérdésem, a kuplung lehúzó szerszám ami az ETZ250-hez való, az nem jó a TS250 blokkhoz? Boltban vettem, de nem tudom használni. Köszi.
Re: Blokk
Sziasztok!
Most jutottam el odáig, hogy szét kellett húznom a blokkot megnézni mi a kehélye a váltónak! Motor szerelési tapasztalataim alapján én nagyobb bajra gondoltam mint az olaj, de a minél kevesebb szerelés érdekében kipróbáltam amiket írtatok.
2 napig próbáltam kb 15 km keresztül 1-2 volt 3-4 semmi! ma szétszedtem a blokkot egy szembetűnő hibát észre vettem törött a váltó rúdnál lévő olló rugó.

Most jutottam el odáig, hogy szét kellett húznom a blokkot megnézni mi a kehélye a váltónak! Motor szerelési tapasztalataim alapján én nagyobb bajra gondoltam mint az olaj, de a minél kevesebb szerelés érdekében kipróbáltam amiket írtatok.
2 napig próbáltam kb 15 km keresztül 1-2 volt 3-4 semmi! ma szétszedtem a blokkot egy szembetűnő hibát észre vettem törött a váltó rúdnál lévő olló rugó.

A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára ceri20 2014.06.22. 17:14-kor.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Köszi, kipróbálom.gabsic írta:Kalapáccsal, dornival koccantsd meg a stiftet elölről, és oldalról, de finoman, érzéssel, aztán már kijön fogóval.tiger1342 írta:Urak! Ki kéne vennem a gyújtás pozícionáló stiftet a főtengelyből. Fogóval nem igazán akar megmozdulni, de később még vissza szeretném rakni. Van erre valami bevált megoldás? A "leflexelemagecibe" alkalmazását csak a legvégső esetben lépném meg...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Kalapáccsal, dornival koccantsd meg a stiftet elölről, és oldalról, de finoman, érzéssel, aztán már kijön fogóval.tiger1342 írta:Urak! Ki kéne vennem a gyújtás pozícionáló stiftet a főtengelyből. Fogóval nem igazán akar megmozdulni, de később még vissza szeretném rakni. Van erre valami bevált megoldás? A "leflexelemagecibe" alkalmazását csak a legvégső esetben lépném meg...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Urak! Ki kéne vennem a gyújtás pozícionáló stiftet a főtengelyből. Fogóval nem igazán akar megmozdulni, de később még vissza szeretném rakni. Van erre valami bevált megoldás? A "leflexelemagecibe" alkalmazását csak a legvégső esetben lépném meg...
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Milyen jó hogy kis Mz-hez kért segitséget,erre mindenki a naggyal jött.Ez nagy segitség mondhatom. 

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
gabsic írta: Te Doki, ha már ennyire belemész, akkor vedd le a kipuffogót is, szerintem elég nagy szopás lehet úgy levenni a hengert, ha közbe rángatod vele a kipuffotÉs a gyertyapipát is húzd le, ne fityegjen rajt a hengerfej
![]()

A karbi lóg a bovdeneken, a hengerfej a gyertyakábelen, a hengert meg a kipufogóval feszítem le a helyéről, mert nagyon fogja az FBS!!!!!!!!

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Te Doki, ha már ennyire belemész, akkor vedd le a kipuffogót is, szerintem elég nagy szopás lehet úgy levenni a hengert, ha közbe rángatod vele a kipuffotMrDok írta:gabsic írta: Ami biztos: 250-esnél, és 251-esnél le lehet. Annyi a trükk, hogy lent a blokktartóvas 8-as csavarjait fel kell lazítani, és a fölsőt ki kell venni, így a blokk előre tud billenni annyit, hogy lejön a henger. (lehet hogy a kicsinél a blokktartó buzerálása nélkül is lejön a henger, mert ott rövidebbek a tőcsavarok) Láncfeszességre közben figyelni kell, és ha kell lazítani rajta, mert lehet hogy a megfeszülő lánc nem engedi eléggé előre billenni a blokkot!Ha innen állsz neki akkor: felső blokktartó leszedés, hátsók lazítása/ hátsó felső csavar ki, karbi le, hátsó kerék lazítása/lánc lazítás, majd még egy kis tank emelés, mert nem jön ki...........
![]()
Egyszerűbb módszer: ülés le, tank le, karbi le, felső blokktartó le, aztán jöhet a henger is..........lefér, ha nincs semmi a váz alá építve............
Ez 250/251-esre vonatkozik.



-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
hy,
kösz a hsz-okat. jó hogy vannak még akik tudnak segíteni.
egyébként gyanús nekem hogy már én is megcsináltam ezt úgy 5 évvel ezelőtt, csak már nem emlékszem pontosan miként:

mindegy, a lényeg hogy meg lehet csinálni
kösz a hsz-okat. jó hogy vannak még akik tudnak segíteni.

egyébként gyanús nekem hogy már én is megcsináltam ezt úgy 5 évvel ezelőtt, csak már nem emlékszem pontosan miként:

mindegy, a lényeg hogy meg lehet csinálni



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
gabsic írta: Ami biztos: 250-esnél, és 251-esnél le lehet. Annyi a trükk, hogy lent a blokktartóvas 8-as csavarjait fel kell lazítani, és a fölsőt ki kell venni, így a blokk előre tud billenni annyit, hogy lejön a henger. (lehet hogy a kicsinél a blokktartó buzerálása nélkül is lejön a henger, mert ott rövidebbek a tőcsavarok) Láncfeszességre közben figyelni kell, és ha kell lazítani rajta, mert lehet hogy a megfeszülő lánc nem engedi eléggé előre billenni a blokkot!


Egyszerűbb módszer: ülés le, tank le, karbi le, felső blokktartó le, aztán jöhet a henger is..........lefér, ha nincs semmi a váz alá építve............
Ez 250/251-esre vonatkozik.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 7 vendég