Elektronika topik - a pokol kapuja
- abel.istvan
- babakocsis
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2014.06.25. 21:12
- MZ-d típusa: TS 250/1
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
TS 250/1-es MZ-m van, remekül működik, nagyon szeretem, de ma elindultam vele egy enyhe esőben, és úgy 10 Km után leállt. Most minden 5-6 rúgás után durran egyet a kipufogó, mintha a gyújtás nem jó helyen lenne, de beindulni nem hajlandó. Mi ázhatott be?
István
TS 250/1-es MZ-m van, remekül működik, nagyon szeretem, de ma elindultam vele egy enyhe esőben, és úgy 10 Km után leállt. Most minden 5-6 rúgás után durran egyet a kipufogó, mintha a gyújtás nem jó helyen lenne, de beindulni nem hajlandó. Mi ázhatott be?
István
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
zsakfos, Patrik, pitypang18!
Köszönöm a segítségeket, illetve a hozzászólásokat. Úgy néz ki megoldódott a dolog. Egy új akku és a töltés beállítása lett a megoldás. Most van benne egy Banner 9Ah-s, remélem egy pár évig jó lesz.
Köszönöm a segítségeket, illetve a hozzászólásokat. Úgy néz ki megoldódott a dolog. Egy új akku és a töltés beállítása lett a megoldás. Most van benne egy Banner 9Ah-s, remélem egy pár évig jó lesz.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi a válaszokat! 

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nézelődni kell. Nekem is viszonylag gyorsan összejött és azóta teszi a dolgát!fzooltan írta:Igazad van. Dobj egy linket ahol biztosan be lehet szerezni.hell írta:A legjobb választási lehetőséget kihagytad a sorból a gyárit!
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igazad van. Dobj egy linket ahol biztosan be lehet szerezni.hell írta:A legjobb választási lehetőséget kihagytad a sorból a gyárit!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A legjobb választási lehetőséget kihagytad a sorból a gyárit!
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Pár alternatíva:Bandita írta:Sziasztok!
HALL jeladós gyújtást mennyiért és hol tudok beszerezni >> ETZ 250 -hez?
Köszi!
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=2583
http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37
http://mullerelectro.atw.hu/
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
HALL jeladós gyújtást mennyiért és hol tudok beszerezni >> ETZ 250 -hez?
Köszi!
HALL jeladós gyújtást mennyiért és hol tudok beszerezni >> ETZ 250 -hez?
Köszi!

- pitypang18
- biciklis
- Hozzászólások: 41
- Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Most már nálam is ezek az értekek vannak! 

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem a wartburg fesszabbal 13,9 a töltésem világitás nélkül.Világitással 13,3 körüli.Ezek az értékek az akkun mérve ennyikobraCode írta:
Egy normális töltésnek mennyinek kell lennie 14,2 - 14,4V körül? Mert ha ez megjavul és a probléma megmarad akkor aksi lesz a következő cseretétel.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Patrik írta:Mire kell figyelni?......ne cserélj fel semmit!
![]()
Semmi extra,ha visszaolvasol jópár oldallal ott lesz a bekötés is amikor nekem leírták még kép is volt hozzá.(persze ha olyat vettél amilyet linkeltem)
9.oldal
Köszi, illetve az ott leírtakat pedig Zsakinak köszi!
Egy normális töltésnek mennyinek kell lennie 14,2 - 14,4V körül? Mert ha ez megjavul és a probléma megmarad akkor aksi lesz a következő cseretétel.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mire kell figyelni?
......ne cserélj fel semmit!
Semmi extra,ha visszaolvasol jópár oldallal ott lesz a bekötés is amikor nekem leírták még kép is volt hozzá.(persze ha olyat vettél amilyet linkeltem)
9.oldal


Semmi extra,ha visszaolvasol jópár oldallal ott lesz a bekötés is amikor nekem leírták még kép is volt hozzá.(persze ha olyat vettél amilyet linkeltem)
9.oldal
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem gondolom hogy jó, illetve azt gondolom hogy lassan megérett a cserére. Bár ha feltöltöm és nem merül le akkor akár még jó is lehet. De igazából ezt egy terhelésmérővel lehet csak megmondani.zsakfos írta:
Most komolyan úgy gondolod hogy az az akksi még jó?
7 éves.![]()
Ráadásul riasztó akksi.Tudom sokan használnak ilyen akksit,de szerintem nem erre való.Nemhiába kerül kevesebbe mint egy gépjármű akksi,de ez az én véleményem,nem szeretnék hitvitát belőle.![]()
Szerintem csoda hogy még eddig is bírta.
Amúgy miért nem méred meg amikor alapjáraton jár a gép(illetve le is áll).
Na akkor mennyi az annyi?Mindjárt kiderül a bibi.
Mérés nem egyszerű nálam mert egyedül csinálom, és nem csipeszes a multi mérője, csak sima ceruza.
Első körben azért a töltés szeretném gatyába rázni, ha nem segít jöhet az akku csere. Ha veszek akkor csak gondozás mentest és 9Ah körülit vagy ha nem sokkal drágább akkor nagyobbat.
Ma vettem amúgy egy warbi fesszabot. Bekötésnél van trükk amire figyelni kell?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Dreamer írta:
Ne haragudj, de szerintem ez nem megoldás a problémára. Én nagyon sokat használom városban a motort, index, féklámpa, végig teljes fénnyel, 5 Ah-s akku, és semmi gond nincs. Még akkor sem, ha lámpánál leesik a fesz 11.3V-ra, atomstabil az alapjárat.
11.3 az még teljesen jó ahhoz hogy ne álljon le a motor.
A nagyobb kapacitású annyiból jobb szerintem hogy ha esetleg töltés problémája akad az embernek kicsit távol az otthontól,akkor nagyobb távolságig eljut.Meg talán nincs is annyira eröltetve,talán kicsivel több évig bírja.
Ha a pénztárca és a mérete engedi szerintem is érdemes nagyobb kapacitásút venni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Most komolyan úgy gondolod hogy az az akksi még jó?kobraCode írta:Én is az akkura tippelek, vagy még ami szóba jöhet a töltés, vagy mindkettő egyszerre.
Hosszú úton is csinálta 1x. Ha sokat kell várakozni egy helyben kb 1-2 percet akkor csinálja.
Megpróbálok szerezni egy kölcsön akkut ami jó is és kipróbálni. Amúgy zselés riasztó akksi van benne 7Ah-s.
Ha a töltés ment el milyen fesszabot ajánlatok? Wartburg, Ifa?
7 éves.

Ráadásul riasztó akksi.Tudom sokan használnak ilyen akksit,de szerintem nem erre való.Nemhiába kerül kevesebbe mint egy gépjármű akksi,de ez az én véleményem,nem szeretnék hitvitát belőle.

Szerintem csoda hogy még eddig is bírta.
Amúgy miért nem méred meg amikor alapjáraton jár a gép(illetve le is áll).
Na akkor mennyi az annyi?Mindjárt kiderül a bibi.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
pitypang18 írta:Az én motorom is ugyan ezt csinalta, azert van szervizben. Fesszabályzo lett cserelve, és megoldodott a problema.
Egyre erősebb a gyanúm hogy nálam is az lesz a ludas.
Patrik köszi!
- pitypang18
- biciklis
- Hozzászólások: 41
- Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az én motorom is ugyan ezt csinalta, azert van szervizben. Fesszabályzo lett cserelve, és megoldodott a problema.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem itt a wartburg fesz.szabot ajánlották be is vált azóta nincs probléma a töltéssel.
http://www.zsombishop.hu/images/2009_01190057.JPG
Ezt kerüld el messziről:
http://www.eautosbolt.hu/images/products/w353fesz.jpg
http://www.zsombishop.hu/images/2009_01190057.JPG
Ezt kerüld el messziről:
http://www.eautosbolt.hu/images/products/w353fesz.jpg
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én is az akkura tippelek, vagy még ami szóba jöhet a töltés, vagy mindkettő egyszerre.
Hosszú úton is csinálta 1x. Ha sokat kell várakozni egy helyben kb 1-2 percet akkor csinálja.
Megpróbálok szerezni egy kölcsön akkut ami jó is és kipróbálni. Amúgy zselés riasztó akksi van benne 7Ah-s.
Ha a töltés ment el milyen fesszabot ajánlatok? Wartburg, Ifa?
Hosszú úton is csinálta 1x. Ha sokat kell várakozni egy helyben kb 1-2 percet akkor csinálja.
Megpróbálok szerezni egy kölcsön akkut ami jó is és kipróbálni. Amúgy zselés riasztó akksi van benne 7Ah-s.
Ha a töltés ment el milyen fesszabot ajánlatok? Wartburg, Ifa?
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ne haragudj, de szerintem ez nem megoldás a problémára. Én nagyon sokat használom városban a motort, index, féklámpa, végig teljes fénnyel, 5 Ah-s akku, és semmi gond nincs. Még akkor sem, ha lámpánál leesik a fesz 11.3V-ra, atomstabil az alapjárat.sunbim írta:Én kicserélném az akumulátoromat hasonló esetben, egy 9Ah-ra ! És megszűnik a problémád.
Dreamer
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Lehet aksi nekem is volt ilyen problémám aksi csere megoldotta.
Hosszú út után is csinálja?,nekem ha jól feltöltődött az aksi akkor nem volt gond az nap,éjszaka merült egy kicsit másnap újra megvolt a probléma.
Hosszú út után is csinálja?,nekem ha jól feltöltődött az aksi akkor nem volt gond az nap,éjszaka merült egy kicsit másnap újra megvolt a probléma.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én kicserélném az akumulátoromat hasonló esetben, egy 9Ah-ra ! És megszűnik a problémád.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok,
az mitől lehet hogy alapjáraton néha leáll a motor. Főleg akkor rossz amikor egy kereszteződésben akarnék elindulni.
Télen darabokra volt szedve a masina egy kis felújítás, festés miatt, de ezt a hibát csak most kezdte el egy hete, előtte meg mentem már vagy 1000 km-t gond nélkül. Gyertyát cseréltem, az nem oldotta meg a gondot.
Néztem nincs e valahol kontakt hiba, nem láttam. Mértem töltést, felkapcsolt villannyal alapjáraton és 4000-es ford-on is 13,9 környékén van.
A furcsa az hogy indítás után mikor kapcsolom a villanyt akkor is lefullad. De volt hogy alapjáraton átkapcsoltam a tompítottat refire akkor is fulladt. Ha irányjelzőzők akkor az ütemére halványabb lesz a világítás is.
Lehet ez döglődő akkumulátor? Már 7 éve bent van nálam, előtte meg kitudja mikor rakták bele. Vagy inkább a töltés kevés?
Aki tud segíthetne.
Köszi.
az mitől lehet hogy alapjáraton néha leáll a motor. Főleg akkor rossz amikor egy kereszteződésben akarnék elindulni.
Télen darabokra volt szedve a masina egy kis felújítás, festés miatt, de ezt a hibát csak most kezdte el egy hete, előtte meg mentem már vagy 1000 km-t gond nélkül. Gyertyát cseréltem, az nem oldotta meg a gondot.
Néztem nincs e valahol kontakt hiba, nem láttam. Mértem töltést, felkapcsolt villannyal alapjáraton és 4000-es ford-on is 13,9 környékén van.
A furcsa az hogy indítás után mikor kapcsolom a villanyt akkor is lefullad. De volt hogy alapjáraton átkapcsoltam a tompítottat refire akkor is fulladt. Ha irányjelzőzők akkor az ütemére halványabb lesz a világítás is.
Lehet ez döglődő akkumulátor? Már 7 éve bent van nálam, előtte meg kitudja mikor rakták bele. Vagy inkább a töltés kevés?
Aki tud segíthetne.
Köszi.
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szénkefe és gerjesztés biztosíték nem lehet, mert akkor nem világítana a töltésjelző. Ha a töltésjelző világít, akkor folyik áram a forgórészen.pempelli írta:Biztiket néztem és a sarukat is,fázisokon mennyit kell mérnem?bár kompletten cseréltem az diódahidat van itthon vagy 3 db.sunbim írta:Vagy a legolcsóbb, pörgesd meg azt a kis üveg 2A-os biztosítékot a táblában. Vagy más sarus kontakthiba, fáziskimaradás? Mind a három fázis megvan? pl.
Még a blokk rész van hátra ott nem kutakodtam.
Feszültségeket nem méregettél? Pl akkufeszt alló, és kicsit túráztatott motorral? Gerjesző diódákat is nézted?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Biztiket néztem és a sarukat is,fázisokon mennyit kell mérnem?bár kompletten cseréltem az diódahidat van itthon vagy 3 db.sunbim írta:Vagy a legolcsóbb, pörgesd meg azt a kis üveg 2A-os biztosítékot a táblában. Vagy más sarus kontakthiba, fáziskimaradás? Mind a három fázis megvan? pl.
Még a blokk rész van hátra ott nem kutakodtam.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Vagy a legolcsóbb, pörgesd meg azt a kis üveg 2A-os biztosítékot a táblában. Vagy más sarus kontakthiba, fáziskimaradás? Mind a három fázis megvan? pl.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na erre nem is gondoltam,holnap rákukkantokKILL3R etz írta:Szénkefe? Olyan mintha nem tudna felgerjedni.

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szénkefe? Olyan mintha nem tudna felgerjedni. 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Srácok,elment a töltésem,fesszab jó,diódahidat néztem jó,nagyobb gázadásra kicsi halványodik a töltés visszajelző.Sarukat végignéztem.
Mi okozhat még hibát,esetleg állórész betegedett meg?
Mi okozhat még hibát,esetleg állórész betegedett meg?
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Egyébként én is veszprémi vagyok! 

-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2014.06.11. 20:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem most hétvégén nem jó, öcsém nősül... De ha úgy van kereslek telefonon! Köszi!gabsic írta:Én általában csak hétvégéken vagyok Veszprémben, szívesen segítek ha tudok, bár ez a hétvége börzék miatt eléggé zsúfolt (szombat vp, vasárnap sopron), de ha nem boldogulsz csörögj rám. 20/3254-493abandee írta: Kérdés 2.0: Veszprémből van-e valaki itt a fórumon, aki tud segíteni a szervizelésben?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én általában csak hétvégéken vagyok Veszprémben, szívesen segítek ha tudok, bár ez a hétvége börzék miatt eléggé zsúfolt (szombat vp, vasárnap sopron), de ha nem boldogulsz csörögj rám. 20/3254-493abandee írta: Kérdés 2.0: Veszprémből van-e valaki itt a fórumon, aki tud segíteni a szervizelésben?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2014.06.11. 20:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A kábelek jól vannak bekötve. Csak a jeladó lett cserélve tegnap. Az elektronikus gyújtást azt sanszos, hogy 1-2 éve cserélte ki egyik korábbi tulaj. A wartburg trafó kicserélésével jöttek elő a problémák. Addig nem nagyon állt le. 1 hónapja van meg. A trafó csere előtt csak néha hörgött begyengült. Aztán ment. Többet nem tudok mondani róla mert megvétel után másnap cseréltem a gy.trafót. Valószínűleg a régi wartburg trafó kinyírta a gyújtás paneljét ezért melegszik fel az új trafó. De mire eddig eljutottam minden lényeges elektronika ki lett cserélve... A jeladó amúgy is szar állapotban volt. Jelen állapotában 1 hét lenne mire lábon levinném Siófokra...
kocsimon meg nincs vonóhorog. Holnapra megküldi Sub-ee az új gyújtást, azzal remélhetőleg megszűnik minden probléma. Mindenképp egyeztetek még. Sub-eeval a trafó és az új gyújtás miatt.

- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Első körben Isolator csere, Brisk N14C-re vagy NGK B8HS-re.abandee írta:Üdv Mindenkinek!
Azzal kezdtem, amit mindenki ajánl elsőre: Visszaolvastam a fórumban, de sajnos nem találtam megoldást a problémámra:
251 ETZ, Hibajelenség: 4-5 km után hörögve, vagy épp váratlanul hörgés nélkül mikor-hogy, kipufógó nagyot durranva megáll (bár ezt sem mindig csinálja). Gyújtótrafó iszonyat forró!
Alapesetben indulása: 3-4 szivatós rúgás után 3. vagy 4. rúgásra indul.
Mikor üzemmeleg a trafó és a motor, akkor van, hogy szivató nélkül elsőre rúgásra is indul. Miután túlmelegszik lehet napestig rugdosni sem indul, csak amikor már a trafó kihűlt.
Ami eddig történt: Új isolator 260 gyertya, új fesz.szab, diódasor kimérve villamosságis szaki által: rendben, új Sub-ee féle jeladó csere (gyújtás panel viszonylag új, bár sanszos ((sőt biztos!)) az is cserélve lesz) második új gyújtótrafó van benne, ami csatlakozó, saru létezik megcsiszoltam korróziómentesítettem.
Mitől melegszik fel még mindig a gyútótrafó és áll le a motor 4-5 km megtétele után???![]()
Kérdés 2.0: Veszprémből van-e valaki itt a fórumon, aki tud segíteni a szervizelésben?
Köszi a segítséget előre is!
Milyen volt a régi gyújtásod? Megszakítós?
Dreamer
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Siófok vagy Tihanyrév?abandee írta: Kérdés 2.0: Veszprémből van-e valaki itt a fórumon, aki tud segíteni a szervizelésben?
Na és konkrétan mit értesz a szervizelés alatt?
Ezt a mostani problémádat?
Amit Killer javasol,azt szivesen megcsinálom neked ha elhozod Siófokra vagy Tihanyrévbe a motort.
Ha ezek a problémák akkor kezdődtek amikor beépitésre került a Subee féle gyújtás,akkor keresd meg őt valamilyen formában,azt kérdezz rá hogy milyen trafót ajánl a gyújtásához,mert nem te vagy az első akinek ilyen problémája lett ennél a gyújtásnál.
Nem mindegyik trafó bírja a kiképzést az ő gyújtásával.
Ezért is lenne érdemes kipróbálni Killer ötletét.
Ha esetleg felakarsz hívni:06 20 968 három 8 öt 4
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én feldobnék egy megszakítós gyújtást, és ellenőrizném, hogy jól van-e bekötve a trafó. (1-es pontra megy a jel vezeték a dobozból/mexából)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2014.06.11. 20:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv Mindenkinek!
Azzal kezdtem, amit mindenki ajánl elsőre: Visszaolvastam a fórumban, de sajnos nem találtam megoldást a problémámra:
251 ETZ, Hibajelenség: 4-5 km után hörögve, vagy épp váratlanul hörgés nélkül mikor-hogy, kipufógó nagyot durranva megáll (bár ezt sem mindig csinálja). Gyújtótrafó iszonyat forró!
Alapesetben indulása: 3-4 szivatós rúgás után 3. vagy 4. rúgásra indul.
Mikor üzemmeleg a trafó és a motor, akkor van, hogy szivató nélkül elsőre rúgásra is indul. Miután túlmelegszik lehet napestig rugdosni sem indul, csak amikor már a trafó kihűlt.
Ami eddig történt: Új isolator 260 gyertya, új fesz.szab, diódasor kimérve villamosságis szaki által: rendben, új Sub-ee féle jeladó csere (gyújtás panel viszonylag új, bár sanszos ((sőt biztos!)) az is cserélve lesz) második új gyújtótrafó van benne, ami csatlakozó, saru létezik megcsiszoltam korróziómentesítettem.
Mitől melegszik fel még mindig a gyútótrafó és áll le a motor 4-5 km megtétele után???
Kérdés 2.0: Veszprémből van-e valaki itt a fórumon, aki tud segíteni a szervizelésben?
Köszi a segítséget előre is!
Azzal kezdtem, amit mindenki ajánl elsőre: Visszaolvastam a fórumban, de sajnos nem találtam megoldást a problémámra:
251 ETZ, Hibajelenség: 4-5 km után hörögve, vagy épp váratlanul hörgés nélkül mikor-hogy, kipufógó nagyot durranva megáll (bár ezt sem mindig csinálja). Gyújtótrafó iszonyat forró!
Alapesetben indulása: 3-4 szivatós rúgás után 3. vagy 4. rúgásra indul.
Mikor üzemmeleg a trafó és a motor, akkor van, hogy szivató nélkül elsőre rúgásra is indul. Miután túlmelegszik lehet napestig rugdosni sem indul, csak amikor már a trafó kihűlt.
Ami eddig történt: Új isolator 260 gyertya, új fesz.szab, diódasor kimérve villamosságis szaki által: rendben, új Sub-ee féle jeladó csere (gyújtás panel viszonylag új, bár sanszos ((sőt biztos!)) az is cserélve lesz) második új gyújtótrafó van benne, ami csatlakozó, saru létezik megcsiszoltam korróziómentesítettem.
Mitől melegszik fel még mindig a gyútótrafó és áll le a motor 4-5 km megtétele után???

Kérdés 2.0: Veszprémből van-e valaki itt a fórumon, aki tud segíteni a szervizelésben?
Köszi a segítséget előre is!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
És tényleg, köszi. Amúgy én 2.8-al használtam annó, de ez kb minden motoron más sztem...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Bocsánat, de a 125-ös kis ETZ-nek 2,5 mm az előgyújtási értéke.
3 mm érték a 250-es motor előgyújtása.
3 mm érték a 250-es motor előgyújtása.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
3mm, 6 tized, és ki lehet húzni, csak vigyázz a golyóra, lehet jön vele.
MrSummertime!
Én a trafót cseréltem volna elsőre is, lehetőleg olyanra, ami biztosan jó. (Működő motorból bontott, vagy másik, hibamentes motorba beszerelni, mert futottam már bele olyan boltiba, ami már gyárilag rossz volt.)
MrSummertime!
Én a trafót cseréltem volna elsőre is, lehetőleg olyanra, ami biztosan jó. (Működő motorból bontott, vagy másik, hibamentes motorba beszerelni, mert futottam már bele olyan boltiba, ami már gyárilag rossz volt.)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok, azt szeretném kérdezni ETZ 125 nek mennyi az előgyújtás ,valamint gyertyaelektróda hézag, és bár nem ide tartozik van az a kuplung kinyomó rúd azt ki lehet húzni a lánckerék felé? valamint menyi ennek a hossza ? köszönöm a segítséget előre is üdv. juragy
- MrSummertime89
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azt mondod? Tönkre szokott menni? Nekem csak az volt vele a furcsa, hogy a gyertyakábelt olyan bénán lehet beletoldani, még az is lehet hogy kontakthiba. Vagy gyertyakábel?KILL3R etz írta:Trafó?
Milyen trafót vegyek?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Trafó?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MrSummertime89
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hello!
Magas fordulaton töffögött a motorom, ezért cseréltem megszakítót és kondit hátha. Ugyan úgy ment. Aztán ma mondom előveszem egyszer még rárúgok van e szikra, ha nincs karbipucolás. Hát nincs szikra
Szóval mexa kondi új, vezetékeket befújtam WD40-el, cseréltem gyertyát (Isolator, ami a Simsonomban tökéletes), gyertyakábel végét lecsupaszítottam és visszadugtam a trafóba... de semmi, nincs szikra.
Mi lehet még? Légyszi írjatok választ, mert mivel egy szerelő sincs a közelemben magamnak kell megjavítanom, és a nyáron még nem sikerült motoroznom
((
Ja még annyi, hogy multiméterrel kimérném a dolgokat, de nem tudom mit és hogyan.
Magas fordulaton töffögött a motorom, ezért cseréltem megszakítót és kondit hátha. Ugyan úgy ment. Aztán ma mondom előveszem egyszer még rárúgok van e szikra, ha nincs karbipucolás. Hát nincs szikra

Szóval mexa kondi új, vezetékeket befújtam WD40-el, cseréltem gyertyát (Isolator, ami a Simsonomban tökéletes), gyertyakábel végét lecsupaszítottam és visszadugtam a trafóba... de semmi, nincs szikra.
Mi lehet még? Légyszi írjatok választ, mert mivel egy szerelő sincs a közelemben magamnak kell megjavítanom, és a nyáron még nem sikerült motoroznom

Ja még annyi, hogy multiméterrel kimérném a dolgokat, de nem tudom mit és hogyan.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Egy óra alatt egy tökéletes akksi lemerül gyújtáson. Ha nincs szerencséd még a trafó is megadja magát.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
MrDok írta:Aksi gyenge.pedro121 írta:Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy kihagy a gyújtásom meleg motornál alacsony fordulatszámon. Egyébként nem, vagy nem észrevehető, szóval menet közben nem problémázik.
Csak mentem ma vele és és le kellett lassítanom egy autó mögött, behúztam a kuplungot, rajta volt a világítás és 1x csak megállt alattam. Félretoltam, megpróbáltam elindítani és azonnal elindult. Gyertyát már cseréltem benne, az nem oldotta meg a problémát. Szarakodna a kondezátorom vagy a megszakítóm?
Hát az esélyes

Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Aksi gyenge.pedro121 írta:Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy kihagy a gyújtásom meleg motornál alacsony fordulatszámon. Egyébként nem, vagy nem észrevehető, szóval menet közben nem problémázik.
Csak mentem ma vele és és le kellett lassítanom egy autó mögött, behúztam a kuplungot, rajta volt a világítás és 1x csak megállt alattam. Félretoltam, megpróbáltam elindítani és azonnal elindult. Gyertyát már cseréltem benne, az nem oldotta meg a problémát. Szarakodna a kondezátorom vagy a megszakítóm?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez tényleg jónak tűnik, akkor passzolom...
Viszont a kenőfilcet kicsit nyomd lejjebb, meg egy kis olaj is elférne rajta sztem.
Viszont a kenőfilcet kicsit nyomd lejjebb, meg egy kis olaj is elférne rajta sztem.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- pitypang18
- biciklis
- Hozzászólások: 41
- Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy kihagy a gyújtásom meleg motornál alacsony fordulatszámon. Egyébként nem, vagy nem észrevehető, szóval menet közben nem problémázik.
Csak mentem ma vele és és le kellett lassítanom egy autó mögött, behúztam a kuplungot, rajta volt a világítás és 1x csak megállt alattam. Félretoltam, megpróbáltam elindítani és azonnal elindult. Gyertyát már cseréltem benne, az nem oldotta meg a problémát. Szarakodna a kondezátorom vagy a megszakítóm?
Olyan problémám lenne hogy kihagy a gyújtásom meleg motornál alacsony fordulatszámon. Egyébként nem, vagy nem észrevehető, szóval menet közben nem problémázik.
Csak mentem ma vele és és le kellett lassítanom egy autó mögött, behúztam a kuplungot, rajta volt a világítás és 1x csak megállt alattam. Félretoltam, megpróbáltam elindítani és azonnal elindult. Gyertyát már cseréltem benne, az nem oldotta meg a problémát. Szarakodna a kondezátorom vagy a megszakítóm?
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég