Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
- refraction
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2014.09.01. 09:02
- MZ-d típusa: mz ts 125
- Tartózkodási hely: Cegléd
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Üdv, ismét,
Tegnap végigmentem a lehetőségeken, amiket írtatok, de sajnos semmi.
- Tanksapka szellőzik
- Az elégett kondis fesz.szabályzót lecseréltem (igaz, lehet az sem 100 %-os, mert:
Saját magamnak kellett bedobozolni, úgy vettem, és utána annak idején rosszul raktam föl, minek
következtében letestelt, azt utána kijavítottam, de azzal is járt a gép amúgy, mindössze annyit produkált, hogy alapjáraton nem lehetett világítással, indexszel együtt használni)
- karbiba is belenéztem, szép tiszta, minden a helyén, szint is pöpec volt.
- Kint volt szikra egyébként
szóval egyetlen egyszer sikerült beindítanom.
valószínűsíthetően fesz.szabályzó lesz? csak nem szívesen adok ki megint 4000 Ft-ot érte...
a kiégett kondit lehet pótolni bele?
Tegnap végigmentem a lehetőségeken, amiket írtatok, de sajnos semmi.
- Tanksapka szellőzik
- Az elégett kondis fesz.szabályzót lecseréltem (igaz, lehet az sem 100 %-os, mert:
Saját magamnak kellett bedobozolni, úgy vettem, és utána annak idején rosszul raktam föl, minek
következtében letestelt, azt utána kijavítottam, de azzal is járt a gép amúgy, mindössze annyit produkált, hogy alapjáraton nem lehetett világítással, indexszel együtt használni)
- karbiba is belenéztem, szép tiszta, minden a helyén, szint is pöpec volt.
- Kint volt szikra egyébként
szóval egyetlen egyszer sikerült beindítanom.
valószínűsíthetően fesz.szabályzó lesz? csak nem szívesen adok ki megint 4000 Ft-ot érte...
a kiégett kondit lehet pótolni bele?
- refraction
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2014.09.01. 09:02
- MZ-d típusa: mz ts 125
- Tartózkodási hely: Cegléd
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Tri-Ton írta:6v-os feszültségszabályzóban található kondi (egy ilyen nagyobb, hasított, bevágott henger) elfüstölt. Nekem azt mondták ettől még mennie kellene a gépnek.
Ötletek?
Ha ez még mindig így van, akkor okozhat problémát. A dinamót minél jobban pörgeted, annál nagyobb lesz a feszültség. Ha rossz a fesz.szabályzó akkor lehet, hogy egy bizonyos fordulat felett eléri azt a szintet ahol már "átüt" és a zárlat miatt nem lesz gyújtásod sem.
Köszi, kipróbálom ezt is!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
6v-os feszültségszabályzóban található kondi (egy ilyen nagyobb, hasított, bevágott henger) elfüstölt. Nekem azt mondták ettől még mennie kellene a gépnek.
Ötletek?
Ha ez még mindig így van, akkor okozhat problémát. A dinamót minél jobban pörgeted, annál nagyobb lesz a feszültség. Ha rossz a fesz.szabályzó akkor lehet, hogy egy bizonyos fordulat felett eléri azt a szintet ahol már "átüt" és a zárlat miatt nem lesz gyújtásod sem.
Ötletek?
Ha ez még mindig így van, akkor okozhat problémát. A dinamót minél jobban pörgeted, annál nagyobb lesz a feszültség. Ha rossz a fesz.szabályzó akkor lehet, hogy egy bizonyos fordulat felett eléri azt a szintet ahol már "átüt" és a zárlat miatt nem lesz gyújtásod sem.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- refraction
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2014.09.01. 09:02
- MZ-d típusa: mz ts 125
- Tartózkodási hely: Cegléd
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Köszönöm a tippeket!
- szűrő nincsen a karbi felett, és az üzemanyag is rendesen átfolyik, nem csak csepeg
- az isolator gyertya elvileg még nem volt motorban, tudom hogy elég nehéz elhinni,
de annyira tiszta volt, hogy úgy nem lehet megtakarítani egy gyertyát. (vagy igen
? (de mindegy is, valószínűleg
nem ezzel lehet akkor a gond)
- a tanksapkát leellenőrzöm majd
én még a gyújtásra gyanakszom, vagyis a digitális kapcsolódobozban található
02 -es potméterre, ami elvileg ezt csinálja:
"A POT2 0-5ms között állítható! Ez fogja meghatározni a trafó kapcsolási idejét, illetve a jeladó
választást. Hall, induktív vagy optikai jeladó esetében ezt az időt kisebbre kell csökkentenünk, míg
megszakító esetében növelni kell! Ha túl nagy ez az idő, akkor felsőbb fordulattartományban a
gyújtás kihagyhat, de csak 1 pillanatra, ekkor csökkentenünk kell ezt az időt, a potit az óramutató
járásával megegyezően."
- szűrő nincsen a karbi felett, és az üzemanyag is rendesen átfolyik, nem csak csepeg
- az isolator gyertya elvileg még nem volt motorban, tudom hogy elég nehéz elhinni,
de annyira tiszta volt, hogy úgy nem lehet megtakarítani egy gyertyát. (vagy igen

nem ezzel lehet akkor a gond)
- a tanksapkát leellenőrzöm majd
én még a gyújtásra gyanakszom, vagyis a digitális kapcsolódobozban található
02 -es potméterre, ami elvileg ezt csinálja:
"A POT2 0-5ms között állítható! Ez fogja meghatározni a trafó kapcsolási idejét, illetve a jeladó
választást. Hall, induktív vagy optikai jeladó esetében ezt az időt kisebbre kell csökkentenünk, míg
megszakító esetében növelni kell! Ha túl nagy ez az idő, akkor felsőbb fordulattartományban a
gyújtás kihagyhat, de csak 1 pillanatra, ekkor csökkentenünk kell ezt az időt, a potit az óramutató
járásával megegyezően."
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
+1 a benzinrendszer eltömődésre. A Simsonom ugyanezt csinálta: a karburátor elé (fölöslegesen) betett szűrő volt a bűnös.
Más: az eredeti Isolator legalább 24 éves, és biztosan használt. Szerintem ebből értelmetlen a gyárit használni, mert bárhol kapható jó minőségű új gyertya (Brisk, NGK, stb). Fölöslegesen viszel bele egy bizonytalan elemet a rendszerbe.
Más: az eredeti Isolator legalább 24 éves, és biztosan használt. Szerintem ebből értelmetlen a gyárit használni, mert bárhol kapható jó minőségű új gyertya (Brisk, NGK, stb). Fölöslegesen viszel bele egy bizonytalan elemet a rendszerbe.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Tiszteletem!
a következő tünetei vannak a gépemnek (mz ts 125):
- 200-300 méter után egyszerűen megáll, lehörög, vagy teljesen megáll a motor, mintha elfogyna a szikra, (?) vagy az üzemanyag.
Szia ! Nekem is volt hasonló és csak kettesben alapjáraton tudtam hazamenni 10 kM-ről. Hiba : benzincsőben lévő szűrő eltömődött és csak csepegtette a benzint. Ha húztam neki gyakorlatilag kifogyott a karbi. PRÓBA : karburátornál cső le, csap nyit ... folyik, vagy csöpög ? ( benzincsap is lehet ) Sok sikert !
a következő tünetei vannak a gépemnek (mz ts 125):
- 200-300 méter után egyszerűen megáll, lehörög, vagy teljesen megáll a motor, mintha elfogyna a szikra, (?) vagy az üzemanyag.
Szia ! Nekem is volt hasonló és csak kettesben alapjáraton tudtam hazamenni 10 kM-ről. Hiba : benzincsőben lévő szűrő eltömődött és csak csepegtette a benzint. Ha húztam neki gyakorlatilag kifogyott a karbi. PRÓBA : karburátornál cső le, csap nyit ... folyik, vagy csöpög ? ( benzincsap is lehet ) Sok sikert !
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Tanksapka szellőzik?
- refraction
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2014.09.01. 09:02
- MZ-d típusa: mz ts 125
- Tartózkodási hely: Cegléd
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Tiszteletem!
Idemerészkedtem, mert hátha tud valaki segíteni...igyekszem majd nem
terhelni felesleges kérdésekkel a falat!
, szóval előtte utána olvasok majd mindig.
a következő tünetei vannak a gépemnek (mz ts 125):
- 200-300 méter után egyszerűen megáll, lehörög, vagy teljesen megáll a motor, mintha elfogyna a szikra, (?) vagy az üzemanyag. Próbáltam többet adni neki a tűállítással, de nem segített semmit.
- újraindítom, szépen ketyeg alapjáraton, világítással is, ezt többször meg lehet csinálni vele
- 1-esben rettentő nehezen akar megindulni, le akar horkolni, gázadásra fulladozó tünetet mutat, magasabb
fordulaton erőre kap (tű abban az állásban van, amikor a legmélyebben nyúlik le)
- (mielőtt ezeket elkezdte produkálni előtte 8 km-t sikerült mennem vele, 60 környékén ki-ki hagyogatott, rángatott.
a gyertya jó kormos volt---ekkor még Brisk volt benne)
(Szabi féle hall jeladós elektronikus gyújtás, előgyújtás beállítva, eredeti 260-as isolator gyertya, karbi benzinszintje belőve, (bár szétszedni még nem szedtem szét amióta ezt csinálja, mert kb 3 napja szerelőtől hoztam el, aki gondoskodott róla elvileg) gyári méretű fúvókák, új légszűrő, 1:50 -es keverék,) ja és jelenleg közbejött még az, hogy a boltban kapható 6v-os feszültségszabályzóban található kondi (egy ilyen nagyobb, hasított, bevágott henger) elfüstölt. Nekem azt mondták ettől még mennie kellene a gépnek.
Ötletek?
köszönöm...
Idemerészkedtem, mert hátha tud valaki segíteni...igyekszem majd nem
terhelni felesleges kérdésekkel a falat!

a következő tünetei vannak a gépemnek (mz ts 125):
- 200-300 méter után egyszerűen megáll, lehörög, vagy teljesen megáll a motor, mintha elfogyna a szikra, (?) vagy az üzemanyag. Próbáltam többet adni neki a tűállítással, de nem segített semmit.
- újraindítom, szépen ketyeg alapjáraton, világítással is, ezt többször meg lehet csinálni vele
- 1-esben rettentő nehezen akar megindulni, le akar horkolni, gázadásra fulladozó tünetet mutat, magasabb
fordulaton erőre kap (tű abban az állásban van, amikor a legmélyebben nyúlik le)
- (mielőtt ezeket elkezdte produkálni előtte 8 km-t sikerült mennem vele, 60 környékén ki-ki hagyogatott, rángatott.
a gyertya jó kormos volt---ekkor még Brisk volt benne)
(Szabi féle hall jeladós elektronikus gyújtás, előgyújtás beállítva, eredeti 260-as isolator gyertya, karbi benzinszintje belőve, (bár szétszedni még nem szedtem szét amióta ezt csinálja, mert kb 3 napja szerelőtől hoztam el, aki gondoskodott róla elvileg) gyári méretű fúvókák, új légszűrő, 1:50 -es keverék,) ja és jelenleg közbejött még az, hogy a boltban kapható 6v-os feszültségszabályzóban található kondi (egy ilyen nagyobb, hasított, bevágott henger) elfüstölt. Nekem azt mondták ettől még mennie kellene a gépnek.
Ötletek?
köszönöm...
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Bocs, kimaradt, abból 3 darabot.allllli írta:Mindent ellenőriztél és cseréltél, csak a trafót nem, ami előállítja a szikrát. Én arra gondolok, nekem is volt hasonló gondom és a trafó volt a bűnös!

- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Mindent ellenőriztél és cseréltél, csak a trafót nem, ami előállítja a szikrát. Én arra gondolok, nekem is volt hasonló gondom és a trafó volt a bűnös!
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Szerinted az lenne a baj? Én is gondoltam rá, mondjuk, hogy ki van fordulva, és nem tud elősűríteni. Viszont azon gondolkoztam el, hogy ha nem is pöffen, de van szívóhatás, kompresszió, benzin, akkor nyomás alatt nincs, vagy nem kielégítő a szikra. Minden sarut végignéztem, a leírtak alapján kicseréltem a dolgokat, de semmi. Igazából beleszólhat még a gyújtáskapcsoló ( 61-es pont. bár ott se volt érzékelhető nagy feszültség esés, 0,15Volt) is a dologba?gesszti írta:Csak kicserélném azt a bal oldali szimeringet is, ha még az eredeti van benne.
Ha a balos szimering nagyon gány lenne, akkor is be kéne pöffenie nem?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Csak kicserélném azt a bal oldali szimeringet is, ha még az eredeti van benne.
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Sziasztok!
Elég tanácstalan lettem, nem indúl az Mz Ts 125-öm. Amit tudni kell róla, 1983-as gyártás, 2004-ig a családomé volt, garantált 12000 km. Ekkor eladtam, de 3 hete visszavettem az ismerősömtől. A srác összesen 300 km-et ment vele, de a sok állás megtette a magáét.
Visszavásárlás után a henger kapott fúrást, új dugót, de a többi része rendben volt. Tehát maga a blokk még nem volt széthúzva. Tank takarítás, karbi takarítás, beállítás, gyújtás állítás, indítás, de nem indúl. Féktisztítóval, vagy benzin beöntéssel sem, nem is puffan. Egyszer tolásra (nagy sokára) beindúlt, és gyönyörüen ment a motor, vette a fordulatot stb. Ezután üzemmeleg állapotban sem indúlt be.
Azóta próbáltam másik karbit, gyertyát, kábelt, pipát, kondit, megszakítót, cseréltem ellenállás tekercset, jobb oldali főtengely szimeringet. Kipufogó nélkül is próbáltam indítani, de nem pöffen úgy se. Rúgás után a gyertya benzines, nics olaj, váltóolajat nem szív be a jobb oldali szimeringnél. Szikra kék, elfogadható. Akkun 6,4 Volt, megszakítón 6,26 Volt nyitott megszakítónál.
Szerintetek mi lehet az oka annak, hogy még csak nem is pöffen, de ha nagy nehezen beindul, akkor fordulaton jó. Én rejtéyes gyújtás kimaradásra gondolok, lehet nyomás alatt nem kielégítő a szikra, különben egy pöffenés erejéig elégetné a befecskendezett benzint.
Ötleteiteket előre is köszönöm!
Elég tanácstalan lettem, nem indúl az Mz Ts 125-öm. Amit tudni kell róla, 1983-as gyártás, 2004-ig a családomé volt, garantált 12000 km. Ekkor eladtam, de 3 hete visszavettem az ismerősömtől. A srác összesen 300 km-et ment vele, de a sok állás megtette a magáét.
Visszavásárlás után a henger kapott fúrást, új dugót, de a többi része rendben volt. Tehát maga a blokk még nem volt széthúzva. Tank takarítás, karbi takarítás, beállítás, gyújtás állítás, indítás, de nem indúl. Féktisztítóval, vagy benzin beöntéssel sem, nem is puffan. Egyszer tolásra (nagy sokára) beindúlt, és gyönyörüen ment a motor, vette a fordulatot stb. Ezután üzemmeleg állapotban sem indúlt be.
Azóta próbáltam másik karbit, gyertyát, kábelt, pipát, kondit, megszakítót, cseréltem ellenállás tekercset, jobb oldali főtengely szimeringet. Kipufogó nélkül is próbáltam indítani, de nem pöffen úgy se. Rúgás után a gyertya benzines, nics olaj, váltóolajat nem szív be a jobb oldali szimeringnél. Szikra kék, elfogadható. Akkun 6,4 Volt, megszakítón 6,26 Volt nyitott megszakítónál.
Szerintetek mi lehet az oka annak, hogy még csak nem is pöffen, de ha nagy nehezen beindul, akkor fordulaton jó. Én rejtéyes gyújtás kimaradásra gondolok, lehet nyomás alatt nem kielégítő a szikra, különben egy pöffenés erejéig elégetné a befecskendezett benzint.
Ötleteiteket előre is köszönöm!
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Ha már gyertyát cseréltél akkor kérdezd meg a gyártót.zudori írta:... Nincs szikra, hal jeladós Subee féle gyújtás. A zöld led világít, de szikra az nincs!
Most mi a fenét csináljak?
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Ma reggel úszni indultam, kitoltam a motort az utcára, hogy ne zavarja a szomszédokat a hangja, erre rúgdalom csak rúgdalom, de nem indul. Tegnap egy szép 150 km-es karika, ment szépen, a gyertya képe maga a tökéletesség, a kipufogó vége száraz mint a frigid asszonyé, ma meg semmi!
Nincs szikra, hal jeladós Subee féle gyújtás. A zöld led világít, de szikra az nincs!
Most mi a fenét csináljak?
Nincs szikra, hal jeladós Subee féle gyújtás. A zöld led világít, de szikra az nincs!
Most mi a fenét csináljak?
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Eléggé falslevegősen hangzik...Szőke Roland írta: Köszi a tippeket, sokat segítettél velük. A szívató gumija volt a ludas kicseréltem, most már elindul, de még mindig van gondom. Egyáltalán nincs alapjáratom, ha nem húzom oda neki a gázt 3000 alatt leáll. Az alábbi oldal alapján próbáltam beállítani, de nem jött össze. Kicsit ferde a súbert tűm ez okozhat ilyen gondot vagy esetleg a szívató beállítása nem lehet az igazi? Egyébként menet közben nagyon szépen húz, jól reagál a gázadásra csak 3000 alatt menet közben is leáll.
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
- Szőke Roland
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
- Tartózkodási hely: Maroslele
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Köszi a tippeket, sokat segítettél velük. A szívató gumija volt a ludas kicseréltem, most már elindul, de még mindig van gondom. Egyáltalán nincs alapjáratom, ha nem húzom oda neki a gázt 3000 alatt leáll. Az alábbi oldal alapján próbáltam beállítani, de nem jött össze. Kicsit ferde a súbert tűm ez okozhat ilyen gondot vagy esetleg a szívató beállítása nem lehet az igazi? Egyébként menet közben nagyon szépen húz, jól reagál a gázadásra csak 3000 alatt menet közben is leáll.tiger1342 írta:Olyan nincs, hogy minden jó, de mégse indul be.Szőke Roland írta:Sziasztok!
Az a gondom az ETZ 150-es gépemmel, hogy nem akar beindulni. Szikra, töltés van üzemanyagot is kap és mégsem indul be. Szerintetek mi lehet a gond?
Pár ötlet a topic hsz-ek közt, de amit először néznék:
- szikra jó helyen van???
- szívás van? (Kezedet rárakod a karbira a légszűrő-gumi helyén
- kipufogó nincs eltömődve? (Párat pöffenne, mielőtt leáll.)
- kompresszió van? (rúgásnál lehet érezni, de jobb lenne megmérni.)
Pici benzint fecskendezel a hengerbe, ha szikra jókor van, akkor röffenni kellene párat.
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
És az baj?MrDok írta:Nem indul: nincs benne megszakító...........


- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Nem indul: nincs benne megszakító........... 

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Hogyne volna, nincs motorja!tiger1342 írta: Olyan nincs, hogy minden jó, de mégse indul be. ...

- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Olyan nincs, hogy minden jó, de mégse indul be.Szőke Roland írta:Sziasztok!
Az a gondom az ETZ 150-es gépemmel, hogy nem akar beindulni. Szikra, töltés van üzemanyagot is kap és mégsem indul be. Szerintetek mi lehet a gond?
Pár ötlet a topic hsz-ek közt, de amit először néznék:
- szikra jó helyen van???
- szívás van? (Kezedet rárakod a karbira a légszűrő-gumi helyén
- kipufogó nincs eltömődve? (Párat pöffenne, mielőtt leáll.)
- kompresszió van? (rúgásnál lehet érezni, de jobb lenne megmérni.)
Pici benzint fecskendezel a hengerbe, ha szikra jókor van, akkor röffenni kellene párat.
- Szőke Roland
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
- Tartózkodási hely: Maroslele
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Sziasztok!
Az a gondom az ETZ 150-es gépemmel, hogy nem akar beindulni. Szikra, töltés van üzemanyagot is kap és mégsem indul be. Szerintetek mi lehet a gond?
Az a gondom az ETZ 150-es gépemmel, hogy nem akar beindulni. Szikra, töltés van üzemanyagot is kap és mégsem indul be. Szerintetek mi lehet a gond?
- Zsu
- királylány
- Hozzászólások: 509
- Csatlakozott: 2011.03.04. 00:18
- MZ-d típusa: Lacié
- Tartózkodási hely: Magyarország
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Kreppet szeretném idézni a mostani Vértes túra szombat estéjéből:
"Bármi"
De azt hozzá tette, ha ezt beírjuk, vége a topiknak!
Gexxx, nehogy megszüntesd!!!!!
"Bármi"

De azt hozzá tette, ha ezt beírjuk, vége a topiknak!
Gexxx, nehogy megszüntesd!!!!!

- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Elfelejtetted kinyitni a benzincsapot.
Nem felejtetted el kinyitni, de üres a tank.
Nem üres a tank, de nem jön a csapon semmi.
Jön benya a csapon, de a tűszelep nem ereszt át.
A tűszelep átereszt, de eldugult az alapjárati, vagy a főfúvóka.
A fúvókák tiszták, de a szivató gumija leragadt. (Vagy a szivató fúvóka nem tiszta.)
Ha benya van, akkor szívóhatás nincs: főtengely szimmering, vagy kopott motor.
Eltömődött a levegőszűrő.
Ha benya is van, és szívni is tud, akkor nincs szikra.
Szikra van, de nem jókor.
Szikra van, jókor is van, de kompresszió alatt már nem elég nagy.
Ha legalább 1-et pöffen, akkor van legalább 1 szikra.
Gyertyakábel, pipa, trafó hiba miatt átüt a szikra.
Ha eszembe jut még valami, akkor bővítem a listát.
Nincs bent akksi
van bent akksi, de rossz
az akksi jó, de lemerült
akksi fel van töltve, de biztosíték megszakadt
trafó rossz
megszakító a tengelyén szorul
Eldugult a tanksapka szellőzője!
Nem felejtetted el kinyitni, de üres a tank.
Nem üres a tank, de nem jön a csapon semmi.
Jön benya a csapon, de a tűszelep nem ereszt át.
A tűszelep átereszt, de eldugult az alapjárati, vagy a főfúvóka.
A fúvókák tiszták, de a szivató gumija leragadt. (Vagy a szivató fúvóka nem tiszta.)
Ha benya van, akkor szívóhatás nincs: főtengely szimmering, vagy kopott motor.
Eltömődött a levegőszűrő.
Ha benya is van, és szívni is tud, akkor nincs szikra.
Szikra van, de nem jókor.
Szikra van, jókor is van, de kompresszió alatt már nem elég nagy.
Ha legalább 1-et pöffen, akkor van legalább 1 szikra.
Gyertyakábel, pipa, trafó hiba miatt átüt a szikra.
Ha eszembe jut még valami, akkor bővítem a listát.

Nincs bent akksi
van bent akksi, de rossz
az akksi jó, de lemerült
akksi fel van töltve, de biztosíték megszakadt
trafó rossz
megszakító a tengelyén szorul

Eldugult a tanksapka szellőzője!

- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Eggyel több..... na és? ;-.)Atilla írta:Ügy látom, hogy ez egy nagyon elmebeteg fórum lesz!
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
kiszsebi írta:Esetleg próbáld meg berúgni.
Mert hogy nem önindítós


- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Nyihhihí !
Egyre jobb! A pokol kapuja után ez is...




,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Ügy látom, hogy ez egy nagyon elmebeteg fórum lesz! 

- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
OFFsipi105 írta:Sziasztok
Kérnék egy kis segítséget,nemrég újítottam fel egy Mz TS 125-öst és olyan problémáméba futottam hogy nem indul be,pedig minden új benne (szimering,tömítés, csapágy,stb.)
A karbi is új belsőt kapót a síberen kívül.A gyújtás belőve,farsot nem szív elvileg a gyertya nedves.Egyszer beindult mentem is vele egy kört de azóta nem indul aki tud valamilyen jó tanáccsal szolgálni azt szívesen meghallgatom előre is köszönöm.
Bocs, hogy belepofázok és ettől még a motorod sem fog menni, de..... fals-ot, nem fars-ot. A német falsch szóból jön, ami helytelent, hibást jelent...... Bocs, de bántja a szemem..... és így legalább tudjuk is, hogy miről is beszélünk....

ON
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Sziasztok
Kérnék egy kis segítséget,nemrég újítottam fel egy Mz TS 125-öst és olyan problémáméba futottam hogy nem indul be,pedig minden új benne (szimering,tömítés, csapágy,stb.)
A karbi is új belsőt kapót a síberen kívül.A gyújtás belőve,farsot nem szív elvileg a gyertya nedves.Egyszer beindult mentem is vele egy kört de azóta nem indul aki tud valamilyen jó tanáccsal szolgálni azt szívesen meghallgatom előre is köszönöm.
Kérnék egy kis segítséget,nemrég újítottam fel egy Mz TS 125-öst és olyan problémáméba futottam hogy nem indul be,pedig minden új benne (szimering,tömítés, csapágy,stb.)
A karbi is új belsőt kapót a síberen kívül.A gyújtás belőve,farsot nem szív elvileg a gyertya nedves.Egyszer beindult mentem is vele egy kört de azóta nem indul aki tud valamilyen jó tanáccsal szolgálni azt szívesen meghallgatom előre is köszönöm.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Esetleg próbáld meg berúgni.
Mert hogy nem önindítós
Mert hogy nem önindítós

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Nincs bent akksitiger1342 írta:Nem felejtetted el kinyitni, de üres a tank.tiger1342 írta:Elfelejtetted kinyitni a benzincsapot.
Nem üres a tank, de nem jön a csapon semmi.
Jön benya a csapon, de a tűszelep nem ereszt át.
A tűszelep átereszt, de eldugult az alapjárati, vagy a főfúvóka.
A fúvókák tiszták, de a szivató gumija leragadt. (Vagy a szivató fúvóka nem tiszta.)
Ha benya van, akkor szívóhatás nincs: főtengely szimmering, vagy kopott motor.
Eltömődött a levegőszűrő.
Ha benya is van, és szívni is tud, akkor nincs szikra.
Szikra van, de nem jókor.
Szikra van, jókor is van, de kompresszió alatt már nem elég nagy.
Ha legalább 1-et pöffen, akkor van legalább 1 szikra.
Gyertyakábel, pipa, trafó hiba miatt átüt a szikra.
Ha eszembe jut még valami, akkor bővítem a listát.
van bent akksi, de rossz
az akksi jó, de lemerült
akksi fel van töltve, de biztosíték megszakadt
trafó rossz
megszakító a tengelyén szorul

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Nem felejtetted el kinyitni, de üres a tank.tiger1342 írta:Elfelejtetted kinyitni a benzincsapot.
Nem üres a tank, de nem jön a csapon semmi.
Jön benya a csapon, de a tűszelep nem ereszt át.
A tűszelep átereszt, de eldugult az alapjárati, vagy a főfúvóka.
A fúvókák tiszták, de a szivató gumija leragadt. (Vagy a szivató fúvóka nem tiszta.)
Ha benya van, akkor szívóhatás nincs: főtengely szimmering, vagy kopott motor.
Eltömődött a levegőszűrő.
Ha benya is van, és szívni is tud, akkor nincs szikra.
Szikra van, de nem jókor.
Szikra van, jókor is van, de kompresszió alatt már nem elég nagy.
Ha legalább 1-et pöffen, akkor van legalább 1 szikra.
Gyertyakábel, pipa, trafó hiba miatt átüt a szikra.
Ha eszembe jut még valami, akkor bővítem a listát.

- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Nem indul a motorom, mi lehet a baj???
Indulhat a hibakeresés
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég