Én egy vastag csavarhúzót szoktam berakni a fõtengely felõli fog, és lánc közé.Majd a kuplung agy kilazításával lesznek majd a gondok.Meg persze a meghúzásával.Figyelj oda, hogy bal menetes, tehát jobbra lazítod, és balra húzod!A lánccal kapcsolatban meg jobban nem hinném, hogy tudnál kapni.speed írta:Néztem kuplung-láncot a MOFAKER-en és Favorit nevezetû cseh csoda bigyó volt....
Kérdésem az lenne használ e valaki ilyet vagy mi a véleményetek róla meg vegyem???(ismerve az egyéb alkatrészek minöségét:? )
Blokk
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Meg van a hiba hogy miért rángatott és fulákolt 1-2-3 ban az etz-m. Szétszedtem a karbt és a egyik csavar kiesett a másik pedig félig ki olt lazulva az úszó felett. Csoda hogy még ment.
És sokat is kapott. Most gyönyörûszépen is megy. És a kilóméteróra is jó lett Utazóm 90-100 lett autóval hitelesítve!

Jah ugy néz ki h van kb. egy 10cm hosszú lánc végén keresztben meg egy acél rúd azt leszeded a láncot és a láckerékre fûzöd és a vége meg megakad a lánc nyílásában... egészel csak annyi a baj h nincs...TRibor írta:Inkább a kapapács nyél vayg hasonló. A szereélis kõnyvben úgytudom van valami célszerszám hozzá. A gyertyanyíláson kersztül talán azért nem ajánlatos mert a dugattyú felülete megsérülhet.

szal marad a kalapács nyél...

alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
-=UDG-994=-
ES 250/2 kipufogó
Üdv mindenkinek. Egy MZ ES250/2 Trophy büszke tulaja vagyok (meg egy Simson S50B-m is van
).
Olyan problémám van hogy a gyári kipuffom göröngyösebb mint a hold felszíne
.
A helyreállítása valószínûleg esélytelen, meg tiszta rozsda az egész.
Sajnos ez az elsõ tulaj és apám kitartó munkájának gyümölcse
. Úgy bánta szegény géppel mint egy jó nõvel. Amikor csak lehet megfektették 
Hallottam olyat hogy az ETZ kipuff majdnem ugyanolyan csak a véget kell cserélni rajta.
Ez mennyire igaz?
Amúgy olyan színvonalra akarom visszahozni a gépet mint ami ott a fenti gépek között látható (idáig 110Eft-be volt és koránt sincs vége)
Jó állapotú eladó is érdekelne, csak minél gyáribb legyen a gép!
(bár már van rajta egy kis polír a blokkon, meg a két kerék csillog mintha tükör lenne de ez belefél nem?
)
Kérem valaki segítsen!
E-mail: voros.sarkany@freemail.hu
Nagyon köszi és MZ Mindörökké!

Olyan problémám van hogy a gyári kipuffom göröngyösebb mint a hold felszíne

A helyreállítása valószínûleg esélytelen, meg tiszta rozsda az egész.
Sajnos ez az elsõ tulaj és apám kitartó munkájának gyümölcse


Hallottam olyat hogy az ETZ kipuff majdnem ugyanolyan csak a véget kell cserélni rajta.
Ez mennyire igaz?
Amúgy olyan színvonalra akarom visszahozni a gépet mint ami ott a fenti gépek között látható (idáig 110Eft-be volt és koránt sincs vége)
Jó állapotú eladó is érdekelne, csak minél gyáribb legyen a gép!
(bár már van rajta egy kis polír a blokkon, meg a két kerék csillog mintha tükör lenne de ez belefél nem?

Kérem valaki segítsen!
E-mail: voros.sarkany@freemail.hu
Nagyon köszi és MZ Mindörökké!
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Én anno asszem kalapácsnyelet dugtam a henger kipufogónyílásába. A váltó felõl meg: sebességbe teszed és szintén kalapácsnyél a lánc és a lánckerék közé.speed írta:Valaki segitsen abban: hogy lehet meg akasztani v a kuplungot v a fötengely fogaskerekét, mert primer láncot akarok cserélni+ kuplung agyat....
Jah ahogy néztem a fötengely fogaskerekén van egy csavar azt ki,menetre rácsavarni a lehúzót azt fogaskerék meglazít kuplungagy meglazít mind2 le uj agy+lánc föl.....
ezt csak ugy nézegetés után állapítottam meg ha van bárkinek idevágó jó ötlete akk ne kíméljen.....![]()
elörre is kösz!!
Semmi többet nem tudok elmondani! Kérem kapcsolja ki...

MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Valaki segitsen abban: hogy lehet meg akasztani v a kuplungot v a fötengely fogaskerekét, mert primer láncot akarok cserélni+ kuplung agyat....
Jah ahogy néztem a fötengely fogaskerekén van egy csavar azt ki,menetre rácsavarni a lehúzót azt fogaskerék meglazít kuplungagy meglazít mind2 le uj agy+lánc föl.....
ezt csak ugy nézegetés után állapítottam meg ha van bárkinek idevágó jó ötlete akk ne kíméljen.....
elörre is kösz!!
Jah ahogy néztem a fötengely fogaskerekén van egy csavar azt ki,menetre rácsavarni a lehúzót azt fogaskerék meglazít kuplungagy meglazít mind2 le uj agy+lánc föl.....
ezt csak ugy nézegetés után állapítottam meg ha van bárkinek idevágó jó ötlete akk ne kíméljen.....

elörre is kösz!!
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
-=UDG-994=-
Bambi mester azt mondta,hogyha nem bejáratós motor megragad,akkor helytelen beállítás lehet a ludas.Már Sástón is eléggé melegedett a géped,lehet,h érdemes lenne a karbi/gyújtás beállításokat átnézni.Fõleg ha 7végén megyünk csapatniLíviusz írta:Sziasztok!
A hétvégén történt velem hogy jó sokáig nyeleztem a 251esemnek egyhuzamban mire egyszercsak 100 körül megállt a motor. Ezen úgy meglepõdtem hogy nem húztam be a kuplungot idõben így blokkolt a hátsó kerék is. Szerencsére elég hamar el kezdett újra forogni, (hagytam egy jó hosszú és látványos nyomot) a motor is beindult újra mielõtt még félreálltam, ezután még mentem kb 400 kilómétert a hétvégén nem nyeleztem csak rövidebb idõszakokra, nem is történt újra ilyen. Volt ugyan tanktáska a gépen de nem fedte teljesen a tanksapkát, esetleg kifogyott a karbiból az üzemanyag? (Csatos karbi)

A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
-
- rolleres
- Hozzászólások: 15
- Csatlakozott: 2007.07.18. 12:04
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!
A hétvégén történt velem hogy jó sokáig nyeleztem a 251esemnek egyhuzamban mire egyszercsak 100 körül megállt a motor. Ezen úgy meglepõdtem hogy nem húztam be a kuplungot idõben így blokkolt a hátsó kerék is. Szerencsére elég hamar el kezdett újra forogni, (hagytam egy jó hosszú és látványos nyomot) a motor is beindult újra mielõtt még félreálltam, ezután még mentem kb 400 kilómétert a hétvégén nem nyeleztem csak rövidebb idõszakokra, nem is történt újra ilyen. Volt ugyan tanktáska a gépen de nem fedte teljesen a tanksapkát, esetleg kifogyott a karbiból az üzemanyag? (Csatos karbi)
A hétvégén történt velem hogy jó sokáig nyeleztem a 251esemnek egyhuzamban mire egyszercsak 100 körül megállt a motor. Ezen úgy meglepõdtem hogy nem húztam be a kuplungot idõben így blokkolt a hátsó kerék is. Szerencsére elég hamar el kezdett újra forogni, (hagytam egy jó hosszú és látványos nyomot) a motor is beindult újra mielõtt még félreálltam, ezután még mentem kb 400 kilómétert a hétvégén nem nyeleztem csak rövidebb idõszakokra, nem is történt újra ilyen. Volt ugyan tanktáska a gépen de nem fedte teljesen a tanksapkát, esetleg kifogyott a karbiból az üzemanyag? (Csatos karbi)
A.K.A. The Optimistic Lyricist.
Aki virágos ingben nyomja.
Aki virágos ingben nyomja.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Jaratasnal azert az elejen tartsd be az eloirtat 1:40 aztan fokozatosan szegenyitheted. En pl 1000 km ig 1:40 nel mentem utana 1:50 nel 2000 km ig aztan 3000 tol mar 1:70 , 1:75 igaz en eleg draga olajat hasznalok, szinten repsol fullszint, nem tudom te melyiket vetted mert ebbol a fajtabol a scooter a legelterjedtebb, en a competiciont hasznalom. Egyesek szerint felesleges ilyen olaj bele, mondjuk nekem szerencsere egyelore ingyen van 

Ha már itt tartunk, akkor milyen arányban kéne egy járatós motorba olajat önteni? Repsol 2T full szintetikusat vettem.tigris írta:Igen,ez az a fogyasztás,amit akkor lehet elérni,ha minden kaját elveszel tõle.Nekem akkor evett kb ennyit,amikor tavalyi Sástóról kiFBS-ezett levegõ-keverék lyukkal mentem haza,mert a csavar kihullott![]()
Keverési arány:az 1:40 keverés az Arol 2T-re érvényes,de ettõl óva intek mindenkit,hacsak nem akar havonta kipufogót cserélni/égetni.A félszintetikus cuccal,ami olyan 1200 körül szokott lenni a kúton 1:50,teljesen szintetikussal(1:100-ig van ráírva) 1:60 max 1:70 (Bambi mester ajánlása szerint).
Igen,ez az a fogyasztás,amit akkor lehet elérni,ha minden kaját elveszel tõle.Nekem akkor evett kb ennyit,amikor tavalyi Sástóról kiFBS-ezett levegõ-keverék lyukkal mentem haza,mert a csavar kihullott
Keverési arány:az 1:40 keverés az Arol 2T-re érvényes,de ettõl óva intek mindenkit,hacsak nem akar havonta kipufogót cserélni/égetni.A félszintetikus cuccal,ami olyan 1200 körül szokott lenni a kúton 1:50,teljesen szintetikussal(1:100-ig van ráírva) 1:60 max 1:70 (Bambi mester ajánlása szerint).

Keverési arány:az 1:40 keverés az Arol 2T-re érvényes,de ettõl óva intek mindenkit,hacsak nem akar havonta kipufogót cserélni/égetni.A félszintetikus cuccal,ami olyan 1200 körül szokott lenni a kúton 1:50,teljesen szintetikussal(1:100-ig van ráírva) 1:60 max 1:70 (Bambi mester ajánlása szerint).
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám, hogy a váltónál,(kistz)2 tengelyre lehet a fogaskerekeket rácsúsztatni.És erre a 2 tengelyre milyen csapágy való?Bal oldalára gondoltam.Az egyik blokkomnál mind2-nél rajta volt az a porvédõ cucc a csapágyon, de a másik blokkomnál meg nemvolt.Amiket vettem csapágyakat, azokon is rajta van.Biztos elég hülyén tettem fel a kérdést, és hülye kérdés, de nekem fontos lenne!
üdv!
Lenne egy olyan problémám, hogy a váltónál,(kistz)2 tengelyre lehet a fogaskerekeket rácsúsztatni.És erre a 2 tengelyre milyen csapágy való?Bal oldalára gondoltam.Az egyik blokkomnál mind2-nél rajta volt az a porvédõ cucc a csapágyon, de a másik blokkomnál meg nemvolt.Amiket vettem csapágyakat, azokon is rajta van.Biztos elég hülyén tettem fel a kérdést, és hülye kérdés, de nekem fontos lenne!
üdv!
- moderator
- a cenzúra ura
- Hozzászólások: 76
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
- Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!
István kérdése:
- "Milyen keverési arányt javasoltok az olaj-benzin viszonylatban? Szintetikus olajat használok, jelenleg 40-est keverek. Jó ez vagy legyen 50-es? "
- "A sebességmérõ és a fordulatszám mérõ kicsit rezeg, de 4500-as fordulaton kb. 70 km/h a sebességem. 5000 fölé még nem pörgettem, legfeljebb csak pár pillanatra elõzéskor. A prospektusok szerint a végsebessége 100 km/h. Ehhez mekkora fordulatszám tartozik? Szerintetek mennyi az optimális, utazó fordulatszám? "
(TS 125-ös 1982-es évjárat)
- "Milyen keverési arányt javasoltok az olaj-benzin viszonylatban? Szintetikus olajat használok, jelenleg 40-est keverek. Jó ez vagy legyen 50-es? "
- "A sebességmérõ és a fordulatszám mérõ kicsit rezeg, de 4500-as fordulaton kb. 70 km/h a sebességem. 5000 fölé még nem pörgettem, legfeljebb csak pár pillanatra elõzéskor. A prospektusok szerint a végsebessége 100 km/h. Ehhez mekkora fordulatszám tartozik? Szerintetek mennyi az optimális, utazó fordulatszám? "
(TS 125-ös 1982-es évjárat)
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Motorom > > >
Utángyártottat csak hulladék aluöntvénybõl kapsz,gyárit szerezni gyakorlatilag lehetetlen.speed írta:Hi!
Valaki nem tud használtan kuplung kosarat 125ös ETZ-hez??
ide irjatok ha van: feher-eger@freemail.hu
kössz!!!
Nekem kisTS kuplung van a gépemben,tökéletesen bevált és ez legalább anyagból van

Érdemes kicserélni...
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
Hi!
Valaki nem tud használtan kuplung kosarat 125ös ETZ-hez??
ide irjatok ha van: feher-eger@freemail.hu
kössz!!!
Valaki nem tud használtan kuplung kosarat 125ös ETZ-hez??
ide irjatok ha van: feher-eger@freemail.hu
kössz!!!
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
-=UDG-994=-
- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Csabi! A zuzdaban meg azt irtad 6750-ig porgetted 3-ban es 90-et mutatott erre irtam, hogy csal akkor az orad, mert hozzavetolegesen 96,48 km/h tartozik, most 5750 rol irsz, semmi baj csak felreutes biztos. Nem semmi vagy, hogy kepes voltal lemerni a kereket, nost itt vannak a behelyettesitett adatok(jahh feltetelezem, hogy a kislanckereked az eredeti; 19 fogas)
Tévedtem amikor a 6750-et írtam, sajna max 6300-ig pörög, de így sem rossz. A kerékmérést Te ajánlottad a pontosság kedvéért, én csak a módszert választottam. Valószínüleg minden eredeti a motoron, mert én még nem szedtem szét igazán semmit. Amíg jól mûködik addig nem piszkálom.
Tévedtem amikor a 6750-et írtam, sajna max 6300-ig pörög, de így sem rossz. A kerékmérést Te ajánlottad a pontosság kedvéért, én csak a módszert választottam. Valószínüleg minden eredeti a motoron, mert én még nem szedtem szét igazán semmit. Amíg jól mûködik addig nem piszkálom.

Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Lehet,h a moderátor ezért meg fog b*szni tejszínen,de a kilóméterórás dologhoz szólok hozzá:
Ha akartok pontos értéket,érdemes egy biciklire való órát felrakni és jól belõni a kerék kerületét.Én azért tettem így,mert az utángyártott kihajtás kétszer szétment,pedig másodszor már tûreszelõvel illesztettem be foganként.Jó,akkor nem 300 métert bírt,hanem 10 km-t.
Ja,és szétvirult a fejem,amikor a kis digit óra a Sástó túrán szombat délben a melegben megpakolva 107 fölé kúszott,nem akartam elhinni
Ha akartok pontos értéket,érdemes egy biciklire való órát felrakni és jól belõni a kerék kerületét.Én azért tettem így,mert az utángyártott kihajtás kétszer szétment,pedig másodszor már tûreszelõvel illesztettem be foganként.Jó,akkor nem 300 métert bírt,hanem 10 km-t.
Ja,és szétvirult a fejem,amikor a kis digit óra a Sástó túrán szombat délben a melegben megpakolva 107 fölé kúszott,nem akartam elhinni

A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
Én majdnem egy befõttes üvegnyit szoktam bele tölteni.De azért van az olaj szint jelzõ csavar.Elkezded tölteni az olajat, elõször 4dl, aztán vársz egy 10percet, hogy mindenhova átérjen a blokkban az olaj.Aztán kinyitod a csavart, és ha nem folyik az olaj, akkor töltessz még bele 1-2 decit.Ezt addig játszod, amíg nem jelenik meg az olaj.De fontos, hogy egyenesen álljon a motor.Meiki írta:Áhhá!Nem baj akkor is nagyon ötletes. Egyszerûbb mint a motort emelgetni. Amúgy jut eszembe. Mennyi olaj is kell a blokkba? A váltóhoz.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Csabi! A zuzdaban meg azt irtad 6750-ig porgetted 3-ban es 90-et mutatott erre irtam, hogy csal akkor az orad, mert hozzavetolegesen 96,48 km/h tartozik, most 5750 rol irsz, semmi baj csak felreutes biztos. Nem semmi vagy, hogy kepes voltal lemerni a kereket, nost itt vannak a behelyettesitett adatok(jahh feltetelezem, hogy a kislanckereked az eredeti; 19 fogas)molcsaba írta:Tehát 5750-en ment 3-ikban kb 90-et.
6300-on 3-ikban kb 100.
2-ikban 6200-on kb 75.
5-ikben 3100-on megy kb 70-et.
6750 f/p 3-ban 96,48 km/h
6300 f/p 3-ban 90,07 km/h
6200 f/p 2-ban 63,4 km/h
3100 f/p 5-ben 68 km/h
es nehany adat meg viszonyitaskepp:
5.-ben:
3000 f/p 65,8 km/h
4000 f/p 87,7 km/h
5000 f/p 109,5 km/h
6000 f/p 131,5 km/h
Tudom sokan olvassatok majd ezt, de ezek az ertekek egy 250 ccm-es MZ ETZ tipusra vonatkoznak, melynek hatso kerekenek kerulete 195,5 cm. Amugy nem magamtol vagyok ilyen ugyes, hanem a szocimotoros tarsoldalunkra toltottek fel ezt a programot, ami barki szamara elerheto. Ezuton is koszonet nekik! Szoval ott elerheto a progi aztan csak tudni kell a primer, secunder attetelt valamint a hatso gumi keruletet. Ez szinten letoltheto kezikonyvekbol megtalalhato. Jo szamolgatast mindenkinek, aki kivancsi ra.

Udv!
- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
A hátsó kerék mérete 3,5x18. MITAS gumi. Lemértem 195,5cm a külsõ kör.
A mérés menete: Vonal a talajon, és a kerék talaj felõli alján, majd egy kört toltam elõre, és ismét jel a talajra. A talajon lévõ két jel közötti távolság 195,5cm.
A mérés menete: Vonal a talajon, és a kerék talaj felõli alján, majd egy kört toltam elõre, és ismét jel a talajra. A talajon lévõ két jel közötti távolság 195,5cm.

Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Pff. Még jóhogy leszedtem a légszûrõház fedelét. Katasztrófa. sürgõsen kell vennem újat mert ami bennevan siralmas állapotban van.
Viszont meglepõdtem hogy milyen nagy. És megtudtam gyõzni végre Fatert hogy a másik oldalon a deknit nem kell levenni mert mindenáron le akarta vetetni velem hátha rossz valami ott és hogy tegyek be oda szerszámot. 


A bal oldali deknit lekell venni igen.Meiki írta:ETZ 150-nél a fordulatszámmérõ tengely/fogaskerék cserélyéhez le kell vennem a váltó felöli deknit vagy ki lehet cserélni anélkül is? Mert a 250-esnél mintha nem kéne leszedni. Vagyis ahogy elnéztem egy motoron eléggé kinn volt oldalt és pár csavar fogta. De sajna ez a henger mögött van és van egy olyan rossz érzésem le kell vennem a deknit hozzá.
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
ETZ 150-nél a fordulatszámmérõ tengely/fogaskerék cserélyéhez le kell vennem a váltó felöli deknit vagy ki lehet cserélni anélkül is? Mert a 250-esnél mintha nem kéne leszedni. Vagyis ahogy elnéztem egy motoron eléggé kinn volt oldalt és pár csavar fogta. De sajna ez a henger mögött van és van egy olyan rossz érzésem le kell vennem a deknit hozzá. 

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég