Hmmm... akkor felejtős. Mert nekem ellenállás nélküli kéne a plazma gyújtáshoz , csak elég drágák és tutira akarnák menni a rendelésnél.
Majd akkor keresgélek tovább.
Még egyszer köszönöm.
Üdv.
Hmmm... akkor felejtős. Mert nekem ellenállás nélküli kéne a plazma gyújtáshoz , csak elég drágák és tutira akarnák menni a rendelésnél.
Jó dolog a próbalámpa,de azért a szakadásvizsgáló is teljesen rnedben való.allllli írta:
Szia!
Pedig valahol megszakad az áram ez tény. Sarukat is nézd meg, legyenek szorosak. Kezd a test kábellel, hogy valóban tökéletes legyen a kontakt, ahol csatlakozik a vázra (alu légszűrőház tetején) Ott szokott bibi lenni.
És ne szakadásvizsgálóval vizsgáld át, mert én is így jártam sajnos. Műszer szerint mindenhova eljutott a 12 V, de ha ráadtam a gyújtást, akkor, eltűnt. Pedig mindent lekötöttem róla, csak egy lámpát kötöttem be direktbe, 1 db vezetékkel, tehát még zárlat sem lehetett sehol. Aztán próbalámpa kellett ahhoz, hogy rájöjjek, az akksi pozitív kábele 2 darabból volt összetéve és az összetételnél oxidálódott el.
Szóval műszerrel kimérve nem volt szakadás, de a próbalámpás 12 V-os terhelést és ampert már nem bírta továbbítani a rossz csatlakozás.
Tehát nem szakadás vizsgálóval, hanem egy 21 W-os izzóval próbáld végig, hogy meddig jut el az áram és meg lesz a hiba is.
Szia!gulyesz írta:Sziasztok!
Nagyon régen jártam a honlapon mert már nincs meg az Etz-m, de a kollégám 125 Etz-jét csinálom mert két évet állt. A motor beindult de egyszer csak megállt, nem világítanak se a visszajelzők se a lámpák. Biztik jók, vezetékek szakadás mentessek mindent megmértem szakadásvizsgálóval, a gyújtáskapcsolóm is oké. Van valakinek valami ötlete? Én már tanácstalan vagyok
A válaszokat előre is köszönöm.
Ha nem világít semmi, akkor ki kéne deríteni meddig jut el az áram. Valószínű a biztosítékok érintkezése nem jó (ha gyári a táblájuk) még ha maguk a biztik jók is.gulyesz írta:Sziasztok!
Nagyon régen jártam a honlapon mert már nincs meg az Etz-m, de a kollégám 125 Etz-jét csinálom mert két évet állt. A motor beindult de egyszer csak megállt, nem világítanak se a visszajelzők se a lámpák. Biztik jók, vezetékek szakadás mentessek mindent megmértem szakadásvizsgálóval, a gyújtáskapcsolóm is oké. Van valakinek valami ötlete? Én már tanácstalan vagyok
A válaszokat előre is köszönöm.
Milyen csodára gondolsz?hell írta:Vagyunk már egy páran akiknek kell olyan TEC trafó. Esetleg nem lehetne elkezdeni valamit? Olyanoktól kérdezem akik persze vágják az e-bay csodáit.
Japán kell oda neked is amiről beszéltünk itt nemrég...allllli írta:Egyébként van benne valami, amire tippeltek, hogy a trafó a ludas. Nem is csodálkoznék rajta. Tavaly vettem újonnan. Megszakítós gyújtással használtam. Most februárban jöttem rá, hogy a forgórészem vége el van ferdülve és így imbolyogva jár. Ezért a a 140 fokos előírt zárásszög helyett 320 fokos zárásszöggel dolgozott a trafóm. Ezek után örültem, hogy még egyáltalán működik, de ezek szerint kezdi feladni a harcot. És most talán meg is van a hiba, hogy miért olajos az egész motorom hátulja...mert nem tökéletes a szikra energia és így az égés sem és nem ég el az olaj rendesen. Gondolom én!
Itt meg is kérdezném, hogy milyen trafót javasoltok?
Kisiparit vegyek vagy keressek valahol használt DDR-eset?
Kisipariból Taiwani vagy Magyar vagy....?
1245 Ohm az ellenállása.nyemi írta:Szia .allllli írta: Bosch Iridiumos gyertyával tökéletes az alapjárat, a kipörgés, a teljesítmény, szóval minden. Ezzel használom minden nap és nem lehet rá panaszom, tényleg szépen viselkedik a motor. Szép őzbarna. Eddig oké.
Nagyon kíváncsi lennék arra az irídiumos gyertyára amit használsz (esetleg kép?).
Főleg az árára , és hogy van e benne ellenállás?
Mérd már meg nekem.
Előre is köszönőm.
Szia .allllli írta: Bosch Iridiumos gyertyával tökéletes az alapjárat, a kipörgés, a teljesítmény, szóval minden. Ezzel használom minden nap és nem lehet rá panaszom, tényleg szépen viselkedik a motor. Szép őzbarna. Eddig oké.
Tipp: gyújtáskapcsoló.pampo89 írta:1km után kb lefulladt lehörgött! Már elég régóta késes biztosítékaim vannak és egyik sem beteg. Nem mutat semmit nálam azt jelenti hogy sem a töltés jelző sem az üresjelző sem világít
köszönöm szépen! mostmár minden okéallllli írta:Ellenőrizd a gyújtásod nem-e mászott el (megszakítóhézag, előgyújtás) vagy gyertyát cseréld ki, gyertyapipát, gyertyakábelt is ellenőrizd, esetleg a biztosítékokat és a sarukat a kábelcsatlakozásoknál.markopolo94 írta:Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, legutóbb mikor mentem az Etz-vel nem pörgött ki normálisan és durrogott is , mostmár be sem indul és csak durrog.Szerintetek mi a gond? Előre is köszi!
Én elsőre trafót mondanék. Ha jól tudom, az irídiumosnak kisebb feszkó is elég az átütéshez, normál fesszel pedig erősebb szikrát csinál. Tehát neked kisebb a feszültséged, mint a normál, azaz a normál gyertyákat nem bírja átütni.allllli írta:Valami nincs rendben a gyújtásommal. (ETZ 150)
Elektronikus gyújtás van benne.
Előgyújtás: FHP előtt 2,5mm.
Bosch Iridiumos gyertyával tökéletes az alapjárat, a kipörgés, a teljesítmény, szóval minden. Ezzel használom minden nap és nem lehet rá panaszom, tényleg szépen viselkedik a motor. Szép őzbarna. Eddig oké.
Viszont bármilyen más gyertyával siralmas.
2 db régi Isolator gyertyával meg sem nyikkan.
Brisk gyertyával megnyikkan és annyi.
Pedig ezek biztos, hogy jók, mert használtam régebben.
Vettem bele tegnap vadi új NGK gyertyát (B8HS), ezzel beindul, viszont durrog, fullad, néha egy pillanatra kipörög, aztán alig akar életben maradni. Szaggat, rángat. Elindulni sem lehet vele, mert nem bírja.
Ma kivettem egy működő 250-es ETZ-ből az NGK gyertyát és ugyan az a tünet.
Visszateszem bele a Bosch-t és ismét semmi baja.
Tehát csak a Bosch iridiumosat szereti, - ami turbós VW-ben szolgált - de azt nagyon. Normális ez?
Mi lehet ennek az oka, hogy "átlagos" gyertyával használhatatlan a motor?
Nagyon szépen köszönöm a választ a videó sokat segít hétvégén ki lámpázom de először veszek 2 szénkefét.allllli írta:szabados írta:Sziasztok segítséget szeretnék kérni Etz 250 nincs töltés egyáltalán mit nézzek esetleg miért nem lehet mi lehet az oka a töltés vissza jelző folyamatosan világit dióda sort ki mértem műszerész vagyok. Állórész tekercsei között az ellenállás 1.3 Ohm test felé szakadás van forgórész ellenállása 4.2 Ohm gerjesztő áram erőssége 150mA er gerjesztő feszültség terheletlen állapotban 2.5Volt Esetleg ha valaki tud mérő pontokat hol milyen értékeket kéne mérni azt meg köszönném!
https://www.youtube.com/watch?v=yhBuD4IJiss
56 perc 40 mp-nél jön az a rész, ami neked kell.
Ellenőrizd a gyújtásod nem-e mászott el (megszakítóhézag, előgyújtás) vagy gyertyát cseréld ki, gyertyapipát, gyertyakábelt is ellenőrizd, esetleg a biztosítékokat és a sarukat a kábelcsatlakozásoknál.markopolo94 írta:Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, legutóbb mikor mentem az Etz-vel nem pörgött ki normálisan és durrogott is , mostmár be sem indul és csak durrog.Szerintetek mi a gond? Előre is köszi!
szabados írta:Sziasztok segítséget szeretnék kérni Etz 250 nincs töltés egyáltalán mit nézzek esetleg miért nem lehet mi lehet az oka a töltés vissza jelző folyamatosan világit dióda sort ki mértem műszerész vagyok. Állórész tekercsei között az ellenállás 1.3 Ohm test felé szakadás van forgórész ellenállása 4.2 Ohm gerjesztő áram erőssége 150mA er gerjesztő feszültség terheletlen állapotban 2.5Volt Esetleg ha valaki tud mérő pontokat hol milyen értékeket kéne mérni azt meg köszönném!
Forgórész: 4,2 ohm +-0,3 ohmszabados írta:Sziasztok segítséget szeretnék kérni Etz 250 nincs töltés egyáltalán mit nézzek esetleg miért nem lehet mi lehet az oka a töltés vissza jelző folyamatosan világit dióda sort ki mértem műszerész vagyok. Állórész tekercsei között az ellenállás 1.3 Ohm test felé szakadás van forgórész ellenállása 4.2 Ohm gerjesztő áram erőssége 150mA er gerjesztő feszültség terheletlen állapotban 2.5Volt Esetleg ha valaki tud mérő pontokat hol milyen értékeket kéne mérni azt meg köszönném!
Vagy megkeresed a szocimororoson vagy a veteranforum.hu oldalon a szerelesi kezikonyvet ott minden ertek le van irva, vagy kicsit kesobb (ha nem lenne meg) megirom neked!szabados írta:Sziasztok segítséget szeretnék kérni Etz 250 nincs töltés egyáltalán mit nézzek esetleg miért nem lehet mi lehet az oka a töltés vissza jelző folyamatosan világit dióda sort ki mértem műszerész vagyok. Állórész tekercsei között az ellenállás 1.3 Ohm test felé szakadás van forgórész ellenállása 4.2 Ohm gerjesztő áram erőssége 150mA er gerjesztő feszültség terheletlen állapotban 2.5Volt Esetleg ha valaki tud mérő pontokat hol milyen értékeket kéne mérni azt meg köszönném!
Nem dicsekvesbol mondom, de en hetente tobbszor kapok csomagokat fokent tavol keletrol. Eddig kopkopkop sosem kellett vamot fizetni.hell írta:Nekem mindegy csak haladjunk mert tiszta sík ideg vagyok milyen lesz vele a gépállat!KILL3R etz írta:Amondó vagyok, hogy figyelgessük az aukciókat, aztán ha lesz olyan, ami olcsóbb, vagy free shippinges, akkor arra csapjunk le.![]()
Persze ökör összeget nem akarok fizetni vagy már nem is tudom...
Bár azért oda kell itt figyelni a figurára.![]()
http://junkieeeboy.blog.hu/2012/10/14/r ... afa_terhek
KILL3R etz írta:Ez a trafó azért jó, mert jó. De tényleg, nem lesz 2x olyan erős, nem fog fele annyit enni, de még csak stabilabb sem lesz...
Ugyanazt tudja mint a gyári trafó, csak valószínű tovább lesz jó. Vagy nem...
Nekem mindegy csak haladjunk mert tiszta sík ideg vagyok milyen lesz vele a gépállat!KILL3R etz írta:Amondó vagyok, hogy figyelgessük az aukciókat, aztán ha lesz olyan, ami olcsóbb, vagy free shippinges, akkor arra csapjunk le.
Na én benne vagyok a buliban! Bár hogy mennyire jó a mienkhez azt csak az itten írottakból az évek alattiból szürtem le. Meg ugyen a mester is ajánlotta neki minden további nélkül elhiszem. És az elektronikus gyári gyujtáshoz is jó azt mondják. Én trafóm is még gyári, de egyszer megfordult az egyik lába és gyengélkedett egy kicsit majd addig fordigattam a lábát jó lett volt szikra ismétzsakfos írta:Hell,Killer és akit még érdekelhet.
Nagyon szivesen megrendelem a trafókat ha jók.
Nekem is kellene egy db,bár az én trafómmal nincs baj évek óta,de egy tartalék megbízható nem ártana.
Szóval ha valaki dob egy konkrét ebay-es linket,akkor én megveszek annyi db-ot ahány igény van rá.
Csak tutira jó legyen a motorjainkhoz.
Egyenirányító biztosan nem kell, az MZ elektromos rendszere egyenáramú!SRicsi írta:Szeretnék kicserélni az égőket ledesre ebayen lehet kapni amit csak simán beleteszek nem kell átalakítgatnihttp://www.ebay.com/itm/2-X-1156-BA15S- ... 2ed0c74ef1 semmit ehez kell egy új index relé meg feszültségszabályzó? Egyenirányító mi célt szolgál benne? Előre is köszi a válaszokat.
Irj egy pu-t meglatom mit tehetek...hell írta:Aha nem sok valóban, csak én nem vágom az e-bay rendelést ahogy mondtam így engem gyorsan átvágnak.tiger1342 írta: TEK MP06-ra az ebay több találatot is hoz:
http://www.ebay.de/itm/VFR-750-RC36-TEC ... 3385417c3e
De TEC-re is hoz párat.))
http://www.ebay.de/itm/Zundspule-TEC-MP ... 43c81fa288
Nem tűnik egetverő összegnek...
Na mindegy ha vámon nem fogják meg amit még ki kell derítenem akkor lehet megrendeltetem ismerőssel. Mert itt annó kérdeztem esetleg valaki tud-e szerezni, de nem volt válasz rá...
Aha nem sok valóban, csak én nem vágom az e-bay rendelést ahogy mondtam így engem gyorsan átvágnak.tiger1342 írta:TEK MP06-ra az ebay több találatot is hoz:hell írta: Köszönöm ez elég meggyőző infó volt!
http://www.ebay.de/itm/VFR-750-RC36-TEC ... 3385417c3e
De TEC-re is hoz párat.))
http://www.ebay.de/itm/Zundspule-TEC-MP ... 43c81fa288
Nem tűnik egetverő összegnek...
Arra irányult a kérdésem, hogy kicseréljem e subee-félére többi elektronikus dolgot tőle rendelemtiger1342 írta:a: Re: Elektronika
SRicsi írta:
Szerintem nem kell új fesszab, de relé kelleni fog, ha még a régi fajta bimetálos van.SRicsi írta:Szeretnék kicserélni az égőket ledesre ebayen lehet kapni amit csak simán beleteszek nem kell átalakítgatnihttp://www.ebay.com/itm/2-X-1156-BA15S- ... 2ed0c74ef1 semmit ehez kell egy új index relé meg feszültségszabályzó? Egyenirányító mi célt szolgál benne? Előre is köszi a válaszokat.
TEK MP06-ra az ebay több találatot is hoz:hell írta: Köszönöm ez elég meggyőző infó volt!
Egyetértek! Amióta berakattam (2 éve talán), nem nagyon volt levéve a dekni, meg a gyertyára sem emlékszem már, hogy milyet raktam bele. Pontosabban a berakás után 2 héttel pipacsere volt, mert ami hozzá volt, folyton leesett, de az NGK pipa megoldotta a gondot. Azóta is halogatom a késes biztosíték tartó beépítését...
Köszönöm ez elég meggyőző infó volt!kiszsebi írta:Nekem két motoromban is ilyen van, az egyikkel Németországot is megjártam, gyári elektronikus gyújtással.
Talán tartósabb, mint a most kapható "DDR"-esek.
Nekem két motoromban is ilyen van, az egyikkel Németországot is megjártam, gyári elektronikus gyújtással.
Nekem egy darab is bőven elég lenne!KILL3R etz írta:Ez az.![]()
Ha rendelnél egy ilyen 4es pakkot, akkor szólj.
A szófacsarás mesterének természetesen!Gyula-bá írta:Most már az egész emberiség nevében beszélsz,hell írta:... Ne nekem szerezze meg ezt az örömet, hanem az emberiségnek! ...tudod még fokozni
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég