Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Dreamer írta: nem feltetlen a pozitiv oldalon lehet a hiba! Ha lehuzzuk az egyeniranyitorol es a szabalyozorol a tolteslampa vezeteket, es test fele merunk zarlatot, akkor a vezetek testelt le, vagy az izzo foglalat.
Na és akkor mi van?
Kap testet a lámpa,mint ahogy amúgy is,legfeljebb nem onnan ahonnan kellene.Viszont ettől még nem szabadna világitania ha pozitivot nem kap.

Leegyszerűsitve én így látom:
adva van egy izzó ami alapból kap testet és a pozitivot kapcsoljuk(gyújtáskapcsoló).Ha világit úgy hogy a kapcsoló nincs bekapcsolva,az azt jelenti hogy pozitivot kap valahonnan,ahonnan nem kéne.
Pld ahogy te is irtad egy elromlott gyujtáskapcsolótól,viszont akkor kellene működnie a kürtnek és az indexnek és az üresjelzőnek is kihúzott kulcsnál.Erről viszont nem tett emlitést a kérdező,de lehet csak nem nézte.
Vagy nem? :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: LaloX »

Nagyon köszönöm az eddigi segitsegeteket, amint tudom megnézem amiket írtatok, ma még a megszakítóm is eltört szóval lesz mit szerelnem bőven... :)
Kép
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , idézet: nem feltétlenül pozitív oldalon lehet a hiba. van a lámpafejbe 1 negatív pont és a nyereg alatt is a lámpa fejbe nézném meg volt ilyen problémám az enyémmel is meg volt zavarodva az összes visszajelzés üdv. juragy
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

zsakfos írta:Ezt biztos nekem akartad irni?
Tulajdonképpen ugyanazt leirtad mint én csak pepitában,megspékelve szakszavakkal.
Ha a gyujtáskapcsoló szar lenne,akkor az üresjelző is világitana kivett kulcsnál meg a duda is működne,de erről nem irt a kérdező.
Igen, mert attol, hogy vilagit a toltesjelzo gyujtas nelkul, motort beinditva mukodhetne is. Ezert irtam, hogy nem feltetlen a pozitiv oldalon lehet a hiba! Ha lehuzzuk az egyeniranyitorol es a szabalyozorol a tolteslampa vezeteket, es test fele merunk zarlatot, akkor a vezetek testelt le, vagy az izzo foglalat.

Ha ott nincs hiba, akkor az egyeniranyitot kell vizsgalni. Szerintem.
Dreamer
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ezt biztos nekem akartad irni?
Tulajdonképpen ugyanazt leirtad mint én csak pepitában,megspékelve szakszavakkal.
Ha a gyujtáskapcsoló szar lenne,akkor az üresjelző is világitana kivett kulcsnál meg a duda is működne,de erről nem irt a kérdező.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

zsakfos írta:Hát szerintem egy orbitális elkötés lehet az ügy mögött.
Lekellene húzni a vezetékeket a töltésvisszajelzőről és multiméterrel vagy próbalámpával megállapitani melyiken kap pozitivot.
Aztán azon végigmenni hogy honnan kapja.
Ugyanis egyszerűen nem kaphatna pozitivot gyújtás nélkül.
Ez mar csak azert is erdekes, mert az izzo testet kap a szabalyzotol, es azert alszik el tolteskor, mert a segeddiodak altal a vezetek pozitiv lesz.

Le kell huzni a lampa vezeteket az ules alatt es megmerni, hogy testhez kepes mennyi az ellenallasa.

Illetve, ha kikapcsolt gyujtas mellett szol a duda akkor a gyujtaskapxsolo rossz.

Ezen kivul a fordulatmeronel az ora foglalata, es az egyeniranyito hid is lehet bibis
Dreamer
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: LaloX »

De nem lehet elkötés a hiba mögött, mert eddig nem produkált ilyet, egyik pillanatról a másikra kezdte el, nem lett hozzápiszkálva... zárlatra gyanakszom, de nem találom sehol :/
Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hát szerintem egy orbitális elkötés lehet az ügy mögött.
Lekellene húzni a vezetékeket a töltésvisszajelzőről és multiméterrel vagy próbalámpával megállapitani melyiken kap pozitivot.
Aztán azon végigmenni hogy honnan kapja.
Ugyanis egyszerűen nem kaphatna pozitivot gyújtás nélkül.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: LaloX »

zsakfos írta:
LaloX írta:Sziasztok!
A mai napom a következő probléma hibaforrásának keresésére telt, de sajnos nem jártam sikerrel... Szóval a helyzet a következő: A töltésvisszajelző lámpám akkor is világít, ha nincs gyújtás ráadva a motorra, ki van húzva a kulcs. Ezt a hibát akkor kezdtem el tapasztalni, amikor még a régi fesszabályzómon állítottam, kintebb hajlítottam rajta, azt hittem a fesszabálíyzó lesz a ludas, így ma beleraktam egy új elektronikus fesszabályzót, de a probléma még mindig fent áll.. Végignéztem az összes kábelt nincs e zárlat valahol, de nem találtam sehol semmit... Kérlek segítsetek! Köszi :)
Standard vagy luxus kivitelű a gép?
Magyarul a töltésjelző külön van az index visszajelzőtől vagy ugyanaz a visszajelző mindkettőé?
Luxus kivitelű a gép.
Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

LaloX írta:Sziasztok!
A mai napom a következő probléma hibaforrásának keresésére telt, de sajnos nem jártam sikerrel... Szóval a helyzet a következő: A töltésvisszajelző lámpám akkor is világít, ha nincs gyújtás ráadva a motorra, ki van húzva a kulcs. Ezt a hibát akkor kezdtem el tapasztalni, amikor még a régi fesszabályzómon állítottam, kintebb hajlítottam rajta, azt hittem a fesszabálíyzó lesz a ludas, így ma beleraktam egy új elektronikus fesszabályzót, de a probléma még mindig fent áll.. Végignéztem az összes kábelt nincs e zárlat valahol, de nem találtam sehol semmit... Kérlek segítsetek! Köszi :)
Standard vagy luxus kivitelű a gép?
Magyarul a töltésjelző külön van az index visszajelzőtől vagy ugyanaz a visszajelző mindkettőé?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: LaloX »

Sziasztok!
A mai napom a következő probléma hibaforrásának keresésére telt, de sajnos nem jártam sikerrel... Szóval a helyzet a következő: A töltésvisszajelző lámpám akkor is világít, ha nincs gyújtás ráadva a motorra, ki van húzva a kulcs. Ezt a hibát akkor kezdtem el tapasztalni, amikor még a régi fesszabályzómon állítottam, kintebb hajlítottam rajta, azt hittem a fesszabálíyzó lesz a ludas, így ma beleraktam egy új elektronikus fesszabályzót, de a probléma még mindig fent áll.. Végignéztem az összes kábelt nincs e zárlat valahol, de nem találtam sehol semmit... Kérlek segítsetek! Köszi :)
Kép
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

megjavultam.... egy eloxidálodott majd eltört saru okozta a hibát. azért nem volt feltűnő, mert egy 9es csatlakozóba volt az egyik...
:)
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

Köszi Nyaki! ;)
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

kobra írta:HELP!

Szakik! Szeretnék kis segitséget kérni japán off motoromhoz. Ma inditottam volna és semmit nem csinált. Nem tekert az öninditó. Egyből aksira gyanakodtam. Feltöltés után semmi nem változott. Mig az aksi töltödött minden csatlakozót és kábelt végig néztem. Befújtam, megtakaritottam. Biztiket, stb. Amikor a gyújtást ráadom az inditó relé hátul kattan egyet. Lehet a relé a hibás? Eddig nem volt ilyen, azonnal indult szépen.

Kösziiii
Inditó relé vagy a szénkefe felakadt az öninditóban . Kocogtasd meg , a relét hidald át ..
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

HELP!

Szakik! Szeretnék kis segitséget kérni japán off motoromhoz. Ma inditottam volna és semmit nem csinált. Nem tekert az öninditó. Egyből aksira gyanakodtam. Feltöltés után semmi nem változott. Mig az aksi töltödött minden csatlakozót és kábelt végig néztem. Befújtam, megtakaritottam. Biztiket, stb. Amikor a gyújtást ráadom az inditó relé hátul kattan egyet. Lehet a relé a hibás? Eddig nem volt ilyen, azonnal indult szépen.

Kösziiii
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

A felső holtpont előtt 2,5 mm.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok azt szeretném kérdezni ETZ 150 előgyújtás hány mm? üdv. juragy
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

MrDok írta:
hell írta:Az enyémet látná egy villamos szakember első körben felvágná az ereit. :D Javarészt még gyári, de teszi a dolgát, néha azért van némi zavar az erőben, de az nem annyira lényeges... :D
Mikor "tudjukki" a közeledben van, nem áramlik megfelelően az erő? :mrgreen:
Nem-e... :twisted: :D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hell írta:Az enyémet látná egy villamos szakember első körben felvágná az ereit. :D Javarészt még gyári, de teszi a dolgát, néha azért van némi zavar az erőben, de az nem annyira lényeges... :D
Mikor "tudjukki" a közeledben van, nem áramlik megfelelően az erő? :mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Az enyémet látná egy villamos szakember első körben felvágná az ereit. :D Javarészt még gyári, de teszi a dolgát, néha azért van némi zavar az erőben, de az nem annyira lényeges... :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hejja_Petya írta:
Két utángyártott fesz szab után mentem autóvillamosságis emberhez és másnak is ezt javasolnám.
Vagy a "mások" meghallgatják és megfogadják az itt segitő klubtagok tanácsait,tapasztalatait és megveszik maguk az ajánlott fesszabot és bekötik(mint pld Patrik),megspórolva és inkább benzinre költve a villamossági szerelő munkadíját :D

De természetesen ha valaki abszolút nem ért semmit ehhez a rendszerhez,akkor vigye szakemberhez
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Oké.
Úgyis van nálam minden ami a gyújtáshoz kapcsolódik tartalékba ha hosszabb útra megyek,a kondi,megszakító stb. mellet igazán elfér egy-két izzó.
Köszi!
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Hejja_Petya írta:
hell írta:Nem láttál te még káoszt vezetékelés terén ha erre azt mondod van baj nem kevés... :twisted: :D A fekete dobozos szemetet inkább hadjuk. Lehet ki lehet fogni jó példányt, de én kinőttem a tesztelgetésből! :D
Facebook nyelven csak annyit mondok erre: Like!

Én is ezt vallom. 31 éves a gép és még nincs nálam egy éve sem. Nem értem, miért kap kritikát a gépem.

Két utángyártott fesz szab után mentem autóvillamosságis emberhez és másnak is ezt javasolnám.
Az én gépem szintén 1983-ban gyártották. A vezetékek 95%ban gyáriak voltak. Ennek ellenére én kicseréltem az összeset, hiszen egy ilyen korú gépnél a villamosság az egyik legbizonytalanabb pont.
Az általam vásárolt feszültségszabályzót szétszedtem, átnéztem, volt amin minimálisan változtattam (ez a működést nem befolyásolja, csak üzembiztosabbnak gondolom).
Beszerelést követően megmértem, és jónak bizonyult. Ez nem véletlen, én villamos ember lennék vagy mifene.

Részemről csak enyhe jelzés volt ami illette a géped. Ha én fikáznám vagy kritizálnám akkor nem ilyen szelíd jelzőt írtam volna. Azok a dolgok amelyek szemet szúrtak még nem is olyan dolgok amelyek ezermilliárcsilliárd forintba kerülnek, ezek inkább a dolgok inkább igényesség kérdése. Nekem nagyon fontos, hogy rendben legyen az elektromosság, ebből nem tudok engedni.

Továbbra is remélem, hogy ez a rész rendben lesz, és nem fog kellemetlen perceket okozni!
Dreamer
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

hell írta:Nem láttál te még káoszt vezetékelés terén ha erre azt mondod van baj nem kevés... :twisted: :D A fekete dobozos szemetet inkább hadjuk. Lehet ki lehet fogni jó példányt, de én kinőttem a tesztelgetésből! :D
Facebook nyelven csak annyit mondok erre: Like!

Én is ezt vallom. 31 éves a gép és még nincs nálam egy éve sem. Nem értem, miért kap kritikát a gépem.

Két utángyártott fesz szab után mentem autóvillamosságis emberhez és másnak is ezt javasolnám.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Patrik írta:Köszönöm!
Jó ez a kép hozzá,meg,hogy részletesen leírtad sokat segítettél!
Nincs mit.
Egy dolog kimaradt részemről ami nagyon fontos.
Visszajelző izzó ha kiég akkor nem működik a dolog,így az mindig legyen nálad tartalékban!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Köszönöm!
Jó ez a kép hozzá,meg,hogy részletesen leírtad sokat segítettél!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Patrik írta:Sziasztok!
A korábban már emlegetett wartburg fesszab bekötését le tudná írni valaki?
Vagy ugyanúgy van jelölve és csak a két megmaradót összekötöm?
Köszönöm előre is!
Kép



A 2 megmaradót,az egyenirányitó+ meg a fesszab 51 vezetéket meg vagy összekötöd vagy ha elég hosszú valamelyik,akkor azzal összekötöd az egyenirányitó+ pontját a biztositékkal.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Nem láttál te még káoszt vezetékelés terén ha erre azt mondod van baj nem kevés... :twisted: :D A fekete dobozos szemetet inkább hadjuk. Lehet ki lehet fogni jó példányt, de én kinőttem a tesztelgetésből! :D
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Sziasztok!
A korábban már emlegetett wartburg fesszab bekötését le tudná írni valaki?
Vagy ugyanúgy van jelölve és csak a két megmaradót összekötöm?
Köszönöm előre is!
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

Dreamer írta:
Hejja_Petya írta:Egy autóvillamosságis szerelő megoldotta a töltésproblémámat.

Ifa fesz.szabályzót épített be, gyönyörűen tölt, 13,8 V-ig megy fel. Szent István királyos papírért.

Kép


Én már őszintén remélem, hogy már csak a motorozásra kell koncentrálnom ezek után.
Ugy latom, elektromossag teren nemi kaosz van a motorodban. Ennek ellenere en nagyon remelem, hogy ezzel nem lesz gondod.

(Az utangyartott magyar fekete dobozos fesszabalyzo is 13,9Vig megy egy fullos akkuval)
Kettő fekete dobozos fesz. szabott próbáltam ki, egyik 17 V-ot töltött, a másik 12,6-ot. Visszavittem.

Tapatalk-kal küldve az én ATAB -el
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Hejja_Petya írta:Egy autóvillamosságis szerelő megoldotta a töltésproblémámat.

Ifa fesz.szabályzót épített be, gyönyörűen tölt, 13,8 V-ig megy fel. Szent István királyos papírért.

Kép


Én már őszintén remélem, hogy már csak a motorozásra kell koncentrálnom ezek után.
Ugy latom, elektromossag teren nemi kaosz van a motorodban. Ennek ellenere en nagyon remelem, hogy ezzel nem lesz gondod.

(Az utangyartott magyar fekete dobozos fesszabalyzo is 13,9Vig megy egy fullos akkuval)
Dreamer
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Hejja_Petya írta:Egy autóvillamosságis szerelő megoldotta a töltésproblémámat.

Ifa fesz.szabályzót épített be, gyönyörűen tölt, 13,8 V-ig megy fel. Szent István királyos papírért.

Kép


Én már őszintén remélem, hogy már csak a motorozásra kell koncentrálnom ezek után.
A kép alapján az egy utángyártott példány. De jó az. Nekem van 2 gyári meg 1 utángyártott. Az utángyártott 14,3V körül tölt a gyáriak 13,9V körült. DE atom stablian ami a lényeg... :D
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

Egy autóvillamosságis szerelő megoldotta a töltésproblémámat.

Ifa fesz.szabályzót épített be, gyönyörűen tölt, 13,8 V-ig megy fel. Szent István királyos papírért.

Kép


Én már őszintén remélem, hogy már csak a motorozásra kell koncentrálnom ezek után.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Tomy2005 írta:Sziasztok!
Trafó csere.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Tomy2005 írta:Sziasztok!

Van egy 125 ös ETZ-m.
Könnyen indul,ahogy kell.
Problémám a következő.
Beindítva egy bizonyos fordulatig pörög aztán elkezd szaggatni,mint ha a kulcsal a gyújtást
le-fel kapcsolgatnám.Ha megyek vele akkor is ugyanezt csinálja.
Néha van hogy a kipufogó durran egyet.
Nem tudom hogy összefüggésben van e de,tettem bele új gyertyát akkor normálisan kipörgött,de rövid idő múlva ismét ugyanazt csinálta.
Ezt megismételtem már 2-3 alkalommal,de a probléma továbbra is fent áll.
Igazából nem nagyon értek hozzá de szeretném tudni,hogy hol kell a problémát keresni.
Pontosan ugyan ezeket játszotta el ma a kis szerelmem velem is. Valami miatt lecsökkent a gyújtás "teljesítménye".
Őszintén megmondom, hogy én még nem jártam utána, hanem összébb vettem a gyertyahézagot, és így karikáztam vele. Persze mindenképpen utána kell járni.
Trafó csatlakozásai (pl. nagyfeszkábel), megszakító hézag, vezetékcsatlakozások.
Dreamer
Tomy2005
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.02.27. 23:55
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tomy2005 »

Sziasztok!

Van egy 125 ös ETZ-m.
Könnyen indul,ahogy kell.
Problémám a következő.
Beindítva egy bizonyos fordulatig pörög aztán elkezd szaggatni,mint ha a kulcsal a gyújtást
le-fel kapcsolgatnám.Ha megyek vele akkor is ugyanezt csinálja.
Néha van hogy a kipufogó durran egyet.
Nem tudom hogy összefüggésben van e de,tettem bele új gyertyát akkor normálisan kipörgött,de rövid idő múlva ismét ugyanazt csinálta.
Ezt megismételtem már 2-3 alkalommal,de a probléma továbbra is fent áll.
Igazából nem nagyon értek hozzá de szeretném tudni,hogy hol kell a problémát keresni.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sunbim írta: ... Ezt nem tudom feldolgozni. :evil: #-o
Esetleg egy pszichiáter?

:mrgreen: :mrgreen:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Csabuss írta:A sistergés még fennáll mert sajna nem volt időm foglalkozni vele. A biztosítékokat nem én tettem bele 1 hete vettem a motor és így volt benne csak darabokra szedtem mert újra akarom festeni, elvileg az aksi nem rég vették bele. Esetleg még valaki elküldené hogy neki hogy van megcsinálva a bekötés abból jobban kijövök mint a rajzból igaz az is segít csak jobb látni egy kész bekötést képen.
Szerintem egy ehhez hasonló kép nem sokat segít neked! :(
Kép

(Főként úgy, hogy az enyém már nem teljesen színhelyes...)
Dreamer
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Csabuss írta:A sistergés még fennáll mert sajna nem volt időm foglalkozni vele. A biztosítékokat nem én tettem bele 1 hete vettem a motor és így volt benne csak darabokra szedtem mert újra akarom festeni, elvileg az aksi nem rég vették bele. Esetleg még valaki elküldené hogy neki hogy van megcsinálva a bekötés abból jobban kijövök mint a rajzból igaz az is segít csak jobb látni egy kész bekötést képen.
Így:
http://mobilarena.hu/dl/upc/2009-07/114907_etz12v.jpg
TS powa!
Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ha én lövök egy fotót róla az enyém hogy néz ki szerintem öngyilkos is leszel... :twisted: :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Csabuss

](*,)

,, ...csak jobb látni egy kész bekötést képen."

Az mitől más? Ott is színek vannak a vezetékeken. ... Ezt nem tudom feldolgozni. :evil: #-o
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Csabuss írta:A sistergés még fennáll mert sajna nem volt időm foglalkozni vele. A biztosítékokat nem én tettem bele 1 hete vettem a motor és így volt benne csak darabokra szedtem mert újra akarom festeni, elvileg az aksi nem rég vették bele. Esetleg még valaki elküldené hogy neki hogy van megcsinálva a bekötés abból jobban kijövök mint a rajzból igaz az is segít csak jobb látni egy kész bekötést képen.
Nem tudom, hogy gondolod ezt a fotó dolgot, a vezetékek többsége "ezer helyen" bujtatva (takarásban) van. Hogy akarod látni? Ha rajz alapján nem boldogulsz akkor inkább keress egy villamossági szerelőt, még mindig olcsóbb lesz!
Csabuss
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2014.03.08. 22:06
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Csabuss »

A sistergés még fennáll mert sajna nem volt időm foglalkozni vele. A biztosítékokat nem én tettem bele 1 hete vettem a motor és így volt benne csak darabokra szedtem mert újra akarom festeni, elvileg az aksi nem rég vették bele. Esetleg még valaki elküldené hogy neki hogy van megcsinálva a bekötés abból jobban kijövök mint a rajzból igaz az is segít csak jobb látni egy kész bekötést képen.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Csabuss írta:Üdv valaki meg tudná mondani hogy a 250 etz-ben miért kezd el forrni az aksi? Csak ráadom a gyújtást és már hallani de nem mindig csinálja a képen lévő piros kábel azt az aksi alá kötöttem be mert így van visszajelzés a km órán nem tudom hogy jó helyen van-e remélem igen.
Kép
Azóta már biztosan "megoldódott" a sistergés (forrás) kérdése, mert akkor szokott sisteregni ha zárlatba van kötve. ](*,) Ennyi idő alatt már teljesen lemerült (valószínűleg kuka érett lett) az aksi tehát már nem sistereg.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Csabuss írta:Üdv valaki meg tudná mondani hogy a 250 etz-ben miért kezd el forrni az aksi? Csak ráadom a gyújtást és már hallani de nem mindig csinálja a képen lévő piros kábel azt az aksi alá kötöttem be mert így van visszajelzés a km órán nem tudom hogy jó helyen van-e remélem igen.
Kép
Üdv Csaba!

34 karaktert beütöttem neked a googleba és ez jött ki:
https://www.google.hu/search?q=etz+250+ ... 1210%3B804


Kép

Ez mit jelent?? : " ...képen lévő piros kábel azt az aksi alá kötöttem be...,,

Szerintem az öreg 5Ah-s akksid már nem tudja kiolvasztani a 16A-s biztosítékodat, csak forrni bír egy rövidzárlat miatt.

Kép
Ráadásul a gerjesztő bitosíték helyére ahova a zöld-fekete ,,drót" csatlakozik, be van erőszakolva egy legalább 16 amperos. Ide 2A-os hengeres , gyors kiolvadású üvegbiztosíték való!
Sőt, most látom hogy mindenhova azt tettél. #-o
Szerencse hogy a réz kétforintosokat bevonták a forgalomból. :mrgreen: [-o<

Biztosítékok ballról jobbra: 16A 16A 4A 2A
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2014.03.11. 22:27-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

[
Jó én sajnos az elektronikához nem értek úgy hogy lehet hogy sisteregnie kell de semmi sincs bekapcsolva se lámpa semmi mert még darabokban vak csak az irányjelzők vannak feltéve meg bekötve de nem mindig sistereg ez a furcsa. De akkor ez normális mert most próbáltam és egyre hangosabb.[/quote]
Hát ha nincs rajta semmi akkor nem normális,akkor valami rajta van vagy zárlat.
Csabuss
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2014.03.08. 22:06
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Csabuss »

pempelli írta:
Csabuss írta:Üdv valaki meg tudná mondani hogy a 250 etz-ben miért kezd el forrni az aksi? Csak ráadom a gyújtást és már hallani de nem mindig csinálja a képen lévő piros kábel azt az aksi alá kötöttem be mert így van visszajelzés a km órán nem tudom hogy jó helyen van-e remélem igen.
Kép
Savas aksi sistereg ahogy terhelést kap tudtommal.
Jó én sajnos az elektronikához nem értek úgy hogy lehet hogy sisteregnie kell de semmi sincs bekapcsolva se lámpa semmi mert még darabokban vak csak az irányjelzők vannak feltéve meg bekötve de nem mindig sistereg ez a furcsa. De akkor ez normális mert most próbáltam és egyre hangosabb.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Csabuss írta:Üdv valaki meg tudná mondani hogy a 250 etz-ben miért kezd el forrni az aksi? Csak ráadom a gyújtást és már hallani de nem mindig csinálja a képen lévő piros kábel azt az aksi alá kötöttem be mert így van visszajelzés a km órán nem tudom hogy jó helyen van-e remélem igen.
Kép
Savas aksi sistereg ahogy terhelést kap tudtommal.
Csabuss
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2014.03.08. 22:06
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Csabuss »

Üdv valaki meg tudná mondani hogy a 250 etz-ben miért kezd el forrni az aksi? Csak ráadom a gyújtást és már hallani de nem mindig csinálja a képen lévő piros kábel azt az aksi alá kötöttem be mert így van visszajelzés a km órán nem tudom hogy jó helyen van-e remélem igen.
Kép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gabsic írta:

Hozzászólás témája: Re: Elektronika
Gyula-bá írta:
Lehet ezt is tenni de tudni kell, hogy a zárásszög, az a szög tartomány amíg a megsz. várva van, a hézag csökkentésével növekszik. A megnövelt zárásszög pedig okozhat trafó melegedést.

Lécci-lécci, hadd szőrözzek kicsit:
A megnövelt zárásszög pedig okozhat trafó melegedést kisebb fordulatszámokon, és intenzívebb gyújtást nagy fordulaton (nagyobb zárásszög - nagy fordulaton is magasabb értékre tud felfutni a primer áram, mint a kisebb zárásszögnél)
kb melyik kezemet harapjam, ezért kellett egy kompromisszum, ami a gyár szerint 0,3-0,4 között volt jó.
Ha precízkedni akarunk, figyelembe vesszük a vezetési stílust is. tatának aki csak pöfögteti a vasat jó a nagyobb hézag, aki meg sszénné forgatja folyamatosan, ő kisebbet állít, és erősebb rugójú megszakítót keres. :mrgreen:

Amit leírtam nem mond ellent a "szőrözésednek", mert ez az.
A trafó melegedés szempontjából teljesen mindegy, hogy a "tata" vagy az "ifjú titán" pörgeti a gépet mert a trafó bekapcsolási ideje mindkét esetben a zárásszög által meghatározott x%-a az üzemidőnek.
Azt én is tudom, hogy sok esetben ezt a kockázatot a "magasabb célok" érdekében bevállalják, de aki megteszi nem árt ha tud is róla.
Az más kérdés, hogy az ETZ esetében nem látom értelmét a hézag csökkentésnek met 10 ezer ford fölött is tökéletesen, a gyári hézaggal is, el tudja látni a feladatát.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég