Ha közdarabot kell gyártanim,abban talán tudok segíteni,csak kell egy skiccelt rajz róla meg a menetek tipusai,hogy meg tudjam nézni,van-e olyan fúró/metszõ.
A gyenge minõségû utángyártott fékbetét miatt csinál olyat, h barázdás lesz a tárcsád. A fõfékhengert meg szedd szét és tisztítsd ki, nézd meg milyen állapotban van.
Bala írta:Sziasztok,
Az Mz-m tárcsafékén igen nagy barázdák vannak, és kicsit fogja a tárcsát a betét, szeretném felújítani a fékrendszert, de nemtudom, mi lehet a barázdák oka, remélem új fékbetéttel nem lesz megint olyan.... másik érdekesség, hogy a fékkarnál lévõ dugattyú megragad, nem csúszik vissza, igaz nemigen fogja jobban úgy a féket, de lötyög a fékkar, ezért kénytelen voltam kikötni a féklámpakapcsolót is, hogy ne villogjon, mi lenne rá a megoldás új dugattyú vagy lehet neki csinálni vmit.? Ha veszek milyen gyártmányt? Köszi!
Sziasztok,
Az Mz-m tárcsafékén igen nagy barázdák vannak, és kicsit fogja a tárcsát a betét, szeretném felújítani a fékrendszert, de nemtudom, mi lehet a barázdák oka, remélem új fékbetéttel nem lesz megint olyan.... másik érdekesség, hogy a fékkarnál lévõ dugattyú megragad, nem csúszik vissza, igaz nemigen fogja jobban úgy a féket, de lötyög a fékkar, ezért kénytelen voltam kikötni a féklámpakapcsolót is, hogy ne villogjon, mi lenne rá a megoldás új dugattyú vagy lehet neki csinálni vmit.? Ha veszek milyen gyártmányt? Köszi!
Ha az elsõ féktárcsa nem üt se oldalra, se sugárirányba, a felülete pedig egyenletesen kopott és sima, akkor még mi okozhatja, hogy kis sebességnél kis fékerõnél érzem, hogy berángat az elsõ fék? Ha rendesen odahúzom neki, szépen fog, és egyenletesen lassít. Csak enyhe fékezésnél produkálja ezt.
Nincs baj az utángyártottal,nekem legalábbis az van benne és jó,csak vidd el a régit,mert nehogy kanunit akarjanak Rádsózni,én majdnem beleszaladtam,az 2mm-rel nagyobb átmérõjû.
Most olvastam,hogy azt írta valaki,hogy az utángyártott etz dugattyú a féknyeregben ratyi.....Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?
Ha tényleg az nem szeretnék olyat venni,csak nem tudom,hol lehet eredetit kapni! Valakinek ötlet???
Bakker!Rájöttem mi a baja a tárcsafékemnek!Széttszedtem a munkahengert,és a dugattyúk az egyik dugattyú úgy be volt rohadva,hogy alig tudtam széttszedni!Nem mozgott vissza,ezért fogott fék állandóan...Na most kereshetek újakat!
kezo írta:Sziasztok az elsõ féklámpa kapcsolobol meiket vegyem a magyart?vgy a TR ami nem tudom milyen de drágább?:Dköszönöm válaszotokat
A TR az török gyármány... egyebet nem tudok elmondani...
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
kezo írta:Sziasztok az elsõ féklámpa kapcsolobol meiket vegyem a magyart?vgy a TR ami nem tudom milyen de drágább?:Dköszönöm válaszotokat
Inkább a TR,mert a magyar nekem kb 1 hétig bírta! A TR nem tudom meddig lesz jó,mert én szereztem egy használt gyárit egy Simson enduro-ból,ami kb már 20 éve nem mûködött,de viszont azóta hibátlan!!!
ko.zsolti írta:Köszönöm Nektek a tanácsokat! Nagyon hasznosak!
Most haza megyek és igyekszem bekötni a hátsó lámpa vezetékeit és
megnézem, hogy a kuplungomnál a bowden szakatt-e el, vagy "bent" van a bibi.
Holnap jelentkezem és megírom, ha érdekel titeket is.
Aztán jön a fékkar csere..
Köszönök mindent üdv.!
Nem fékkar, hanem fõfékhenger!
És meg lehet csinálni utángyártott ETZ alkatrészekbõl is, csak nincs rá idõm írni egy cikket a vizsgidõSUCK miatt ARGH
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Matee86 írta:Végre sikerült megcsinálnom az elsõ tárcsaféket,eddig valamiért nem akart keményedni,pedig mindent elkövettem!Azonban most ugyanaz a probléma lépett fel,mint amikor vettem,miszerint fog az elsõ fék....menet közben annyira nem érezni,de ha álló helyzetben tologatom,akkor azért észrevehetõen.Annyira meg még nem akartam széttszedni a munkahengert!A fékpfák elég jó állapotúak,elég vastagok,de nem hinném,hogy azokkal lenne a gond!
Vmi ötlet,mert már nagyon el akarom vinni mûszakira,de így ez nem fog menni..
Elõre is köszi!Üdv:Máté
Légtelenítetted rendesen a fékrendszert? Tolókarmantyú állapota? Belül mennyire kopott a fõfékhenger test(ami a kormányon van)?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
symontemplar írta:matee86 szerintem a fékrendszeredbe valami le la rakódva vagy eseteleg piszok
került bele indulj el a kormánytól lefelé szépen fokozatosan és mosd át piszkáld ki tûvel a furatokat
mert ha lent van az olajtartály kupak és hirtelen behúzod a kart akkor behugyozik
/ne hajolj rá/akkor elvileg a tartályod tiszta lehet hogy 1 fékcsõ csere sem árt
de elõtte nézd jól + hogy nem-e enged a rendszered magában a féknyeregben
nem tud mi elromlani.
A fõfékhengert szétszedtem,kihúztam a dugatyút,lecseréltem a gumigyûrûket,kimostam a tartályt,és visszaraktam az egészet...én inkább a munkahengerre gyanakszom,lehet abban kellene lecserélnem vmit..?
matee86 szerintem a fékrendszeredbe valami le la rakódva vagy eseteleg piszok
került bele indulj el a kormánytól lefelé szépen fokozatosan és mosd át piszkáld ki tûvel a furatokat
mert ha lent van az olajtartály kupak és hirtelen behúzod a kart akkor behugyozik
/ne hajolj rá/akkor elvileg a tartályod tiszta lehet hogy 1 fékcsõ csere sem árt
de elõtte nézd jól + hogy nem-e enged a rendszered magában a féknyeregben
nem tud mi elromlani.
Végre sikerült megcsinálnom az elsõ tárcsaféket,eddig valamiért nem akart keményedni,pedig mindent elkövettem!Azonban most ugyanaz a probléma lépett fel,mint amikor vettem,miszerint fog az elsõ fék....menet közben annyira nem érezni,de ha álló helyzetben tologatom,akkor azért észrevehetõen.Annyira meg még nem akartam széttszedni a munkahengert!A fékpfák elég jó állapotúak,elég vastagok,de nem hinném,hogy azokkal lenne a gond!
Vmi ötlet,mert már nagyon el akarom vinni mûszakira,de így ez nem fog menni..
Írtad még régebben,hogy megszerkeztetted CAD-ben a tárcsára fúrandó lyukak helyét!esetleg nem tudnád felrakni a megszerkezett képet,hogy aki fúrkálni akar,ne csak össze-vissza tegye,hanem egy kis segítséget kapjon az általad kreált terv alapján!elõre is köszi!
louithebad írta:Halihó mindenkinek!
Ma felszereltem a Bambi Mester által küldött fõfékhengert és fém fékcsövet, és valami õrület hogy milyen frankó! Olyan szinten király, hogy új élményt nyújt az ETZ-n való motorozás!
Köszi a segítséget, és köszönet a Mesternek
Hello!
Végül is milyen fõfékhengert vettél és mennyi volt,ha meg szabad kérdeznem?Lehet nekem is be kell ruháznom egyre,mert a mostani megsérült,ésegyenlõre nem jöttem rá mi lehet a baja!
köszi
Mind1 milyen fõfékhenger, csak ne MZ De ha bambival beszélsz, õ biztos tud.Vagy motorbontó, nekem azthiszem 7-ért adtak volna többközûl.Amik robogóra valóak, olyanokat szoktak rátenni.Csak vigyázz, mert úgy jársz mint én.A fékcsõ, és a munkahenger közé kellett egy toldatot legyártatnom, mert gyûrûs fékcsõkellett volna oda.Erre figyelj oda, mert ha nem tudsz csinálni toldatot, vagy nem tudsz oda való fékcsövet szeretni, akkor az baaj.
4,5 mm, csavarhuzo bedug a gumiba, kibillent, szimmeringet masik segitsegevel, vagy szerszammal helyretol, munkahenger csere maceras ha tobbdugattyusat szeretnel, akkor kozdarabbal , de akkor a fofekhengert is hozza kell igazitani, avagy fogalomzavar (fofekhenger-munkahenger)
Sziasztok egykis segítségre meg infora lenne szükségem na szoval az egyik kérdés hány mm nek kell lennie a fék tárcásnak.
A másik
az ábrán szereplõ 3-as számu tömítést hogy kell kicserélni köszönöm a segítségeteket asszem engem is elért az mz-s fék betegség nyáron tervezem vmi más fajta fékmunkahengert rá rakni mennyibe fájna az nekem meg milyet ajánlotok?
louithebad írta:Halihó mindenkinek!
Ma felszereltem a Bambi Mester által küldött fõfékhengert és fém fékcsövet, és valami õrület hogy milyen frankó! Olyan szinten király, hogy új élményt nyújt az ETZ-n való motorozás!
Köszi a segítséget, és köszönet a Mesternek
Hello!
Végül is milyen fõfékhengert vettél és mennyi volt,ha meg szabad kérdeznem?Lehet nekem is be kell ruháznom egyre,mert a mostani megsérült,ésegyenlõre nem jöttem rá mi lehet a baja!
louithebad írta:Halihó mindenkinek!
Ma felszereltem a Bambi Mester által küldött fõfékhengert és fém fékcsövet, és valami õrület hogy milyen frankó! Olyan szinten király, hogy új élményt nyújt az ETZ-n való motorozás!
Halihó mindenkinek!
Ma felszereltem a Bambi Mester által küldött fõfékhengert és fém fékcsövet, és valami õrület hogy milyen frankó! Olyan szinten király, hogy új élményt nyújt az ETZ-n való motorozás!
valaki mondta itt h a mofás fõfékhenger kib*szott igénytelen megmunkálású és k drága.
vagy próbálj meg bontva nézni egy tûrhetõt, vagy helyette próbáld meg ezt: http://www.hubermotor.hu/mz_alkatreszek ... enger.html
vagy bambinál kérdezz rá új grimeca fõfékhengerre, ha jól sejtem olyan 8e körül adja.
Ez is valami!
Két kérdés:
1; Ezt a Bambi Bácsi féle technikát átalakítás nélkül fel lehet rakni vagy szükséges még hozzá valami? (fékcsõcsatlakozás, féklampakapcsoló)
2; Van-e lehetõség postai utánvétre?
Üdv!
Loui..
Az ember ép hogy elmúlt 25 éves,és már bácsizzák amúgy van utánvét
bocs Gyurm@, gõzöm sem volt h a kelomotor árul mz-hez alkatrészt, mert sem a mostani sem a régi oldalukon nem találtam semmilyen erre utaló konkrétumot(alkatrészlista, fényképek, árak).
louithebad!
bambibácsis technikával meg õt keresd meg a fõoldalról Támogatók-ra katt és ott Bambi Team.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Én is tõle vettem, Hyosung fõfékhenger hozzávaló fékcsõvel, tehát neked csak fel kell tenned és kész! Fékkapcsoló meg van rajta, és ami fõ, hogy mûködik is!! A postai utánvétet meg tudod beszélni a mesterrel...
louithebad írta:
Két kérdés:
1; Ezt a Bambi Bácsi féle technikát átalakítás nélkül fel lehet rakni vagy szükséges még hozzá valami? (fékcsõcsatlakozás, féklampakapcsoló)
2; Van-e lehetõség postai utánvétre?
valaki mondta itt h a mofás fõfékhenger kib*szott igénytelen megmunkálású és k drága.
vagy próbálj meg bontva nézni egy tûrhetõt, vagy helyette próbáld meg ezt: http://www.hubermotor.hu/mz_alkatreszek ... enger.html
vagy bambinál kérdezz rá új grimeca fõfékhengerre, ha jól sejtem olyan 8e körül adja.
Ez is valami!
Két kérdés:
1; Ezt a Bambi Bácsi féle technikát átalakítás nélkül fel lehet rakni vagy szükséges még hozzá valami? (fékcsõcsatlakozás, féklampakapcsoló)
2; Van-e lehetõség postai utánvétre?