NEM UGYANOLYAN A DUGATTYÚ ETZ-ben és TS-ben!!! ETZ magasabb...Larionov írta:Időközben eldőlt a kérdés, mondom a biztonság kedvéért leellenőrzöm mégegyszer, nehogy rosszul emlékezzek, dehát persze, hogy rosszul emlékszem. A furatmérő intóval ugyebár csak különbséget lehet mérni és mikrométerrel állítjuk be a 0 értéket. Az az 1-1,5 század nem pozítívban van, hanem negatívban, tehát 69,98-ra sikerült felfúrniuk, és most jár 69,99-70,00 között a henger.
Úgyhogy ez eldőlt, ha simán dugattyút akarok cserélni, a 69,98 kizárva.
Na most jön a kérdésem: http://www.zweirad-schubert.de/kolben-6996-ts250
A TS250-be ugyanolyan dugattyú megy, mint az ETZ 250-be? (gyűrűk száma, csapszegfurat mérete, stb...)
Mert ha igen, akkor még a zweirad-schubert-nek tudok szólni, hogy dobjanak egy olyan dugattyúszettet is a csomagba. MZA-s száma alapján ugyanaz az ALMOT dugattyúszett, mint amit az ebay-en, meg mindenütt árulnak, csak valahol TS250-hez, írják, valahol TS250/1-hez, ETZ-hez.
http://web3.vps10076.alfahosting-vps.de ... er=product
Blokk
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Re: Blokk
Időközben eldőlt a kérdés, mondom a biztonság kedvéért leellenőrzöm mégegyszer, nehogy rosszul emlékezzek, dehát persze, hogy rosszul emlékszem. A furatmérő intóval ugyebár csak különbséget lehet mérni és mikrométerrel állítjuk be a 0 értéket. Az az 1-1,5 század nem pozítívban van, hanem negatívban, tehát 69,98-ra sikerült felfúrniuk, és most jár 69,99-70,00 között a henger.
Úgyhogy ez eldőlt, ha simán dugattyút akarok cserélni, a 69,98 kizárva.
Na most jön a kérdésem: http://www.zweirad-schubert.de/kolben-6996-ts250
A TS250-be ugyanolyan dugattyú megy, mint az ETZ 250-be? (gyűrűk száma, csapszegfurat mérete, stb...)
Mert ha igen, akkor még a zweirad-schubert-nek tudok szólni, hogy dobjanak egy olyan dugattyúszettet is a csomagba. MZA-s száma alapján ugyanaz az ALMOT dugattyúszett, mint amit az ebay-en, meg mindenütt árulnak, csak valahol TS250-hez, írják, valahol TS250/1-hez, ETZ-hez.
http://web3.vps10076.alfahosting-vps.de ... er=product
Úgyhogy ez eldőlt, ha simán dugattyút akarok cserélni, a 69,98 kizárva.
Na most jön a kérdésem: http://www.zweirad-schubert.de/kolben-6996-ts250
A TS250-be ugyanolyan dugattyú megy, mint az ETZ 250-be? (gyűrűk száma, csapszegfurat mérete, stb...)
Mert ha igen, akkor még a zweirad-schubert-nek tudok szólni, hogy dobjanak egy olyan dugattyúszettet is a csomagba. MZA-s száma alapján ugyanaz az ALMOT dugattyúszett, mint amit az ebay-en, meg mindenütt árulnak, csak valahol TS250-hez, írják, valahol TS250/1-hez, ETZ-hez.
http://web3.vps10076.alfahosting-vps.de ... er=product
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Re: Blokk
Hát ez az, hogy nem szeretném furatni. Elvileg nem sokat futott a motor a fúrás óta. Válla nincs, hordósnak sem hordós. Valószínűleg vagy a gyűrűk törtek szét benne, vagy a tűgörgő, mert a hengerfejben látszik, hogy valami csapkodott. Szerintem akkor lett megfúrva, lehet közvetlenül eladás előtt, és belelökték ezt a legolcsóbb dugattyút, még az is lehet hogy használtan, ezt már nehéz kideríteni. A szervízkönyv szerint 2-3 ezer km-ig lehet cserélni a dugattyút fúrás nélkül. Ezért próbálom tüzetesen átvizsgálni a hengert, mert csak a dugattyút szeretném kicserélni benne fúrás nélkül, de lehet elviszem egy gépműhelybe, nézzék át ők.hell írta:Szerintem meg majd ahol fúrják megmondják milyen méretű dugó kell és majd hozzá illesztik a hengert! Ha már ilyennel foglalkoznak csak tudják tán!
Re: Blokk
Megint a tapasztaltabbak tanácsát szeretném kérni.
Amint már írtam, én is ALMOT dugattyút szeretnék venni, igaz azt írtam megrendeltem, de még csak kosárban van.
A motoralkatresz24-et felhívtam telefonon, ami névlegesen 70-es hengerhez van, az 69,98-as dugattyú. Én a motorból 69,96-os dugattyút vettem ki. A mester tanácsait követve elkezdtem vizsgálgatni a hengert meg a dugattyút, aztán kiderült, hogy az öregemnek van micrometere, meg furatmérő intója. Rengetegszer átméricskéltem a hengert, mivel nem vagyok szakember és a műszer sem mai. Tüzetesen átméricskélem a palástrészen, fent a gyűrűknél is, én 70,01-70,015 mm értékeket mértem mindenütt.
A kérdésem az lenne, hogy a kiszedett 69,96-os helyett beszerelhetek 69,98-ast? Nem lesz túl szoros? Ha finoman bejáratom össze tudom koptatni vagy biztos meg fog szorulni. Nektem mi a véleményetek?

Amint már írtam, én is ALMOT dugattyút szeretnék venni, igaz azt írtam megrendeltem, de még csak kosárban van.
A motoralkatresz24-et felhívtam telefonon, ami névlegesen 70-es hengerhez van, az 69,98-as dugattyú. Én a motorból 69,96-os dugattyút vettem ki. A mester tanácsait követve elkezdtem vizsgálgatni a hengert meg a dugattyút, aztán kiderült, hogy az öregemnek van micrometere, meg furatmérő intója. Rengetegszer átméricskéltem a hengert, mivel nem vagyok szakember és a műszer sem mai. Tüzetesen átméricskélem a palástrészen, fent a gyűrűknél is, én 70,01-70,015 mm értékeket mértem mindenütt.
A kérdésem az lenne, hogy a kiszedett 69,96-os helyett beszerelhetek 69,98-ast? Nem lesz túl szoros? Ha finoman bejáratom össze tudom koptatni vagy biztos meg fog szorulni. Nektem mi a véleményetek?

- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hát tulajdonképpen ugyanott tartunk árban, csak nekem Prox cuccok lesznek a dugónál...zudori írta:hell írta:Mindennek együtt 11 rugó volt?
Igen, kb. annyi. Gondold át, kompletten jött, és ez tényleg jó dugó, többet fog bírni- reményeim szerint-.
Gyűrűt ki milyet ajánl? Futárban csak 1 féle van, bár az lehet jó is.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Larionov írta:Ez a vicces, hogy nincs lengyel csapszeg hozzá. Legalábbis a kereső nem hozza csak magyart meg indiait: http://www.motoralkatresz24.hu/keres%C3%A9shell írta:Azt is leírta a mester, hogy érdemesebb nem is olyan régen!!! Például boltban, autós boltban keresni kell egy ilyen méretű autójét és kész! Vagy ahol a dugatyút rendelted kérni bele egyet gondolom ehhez a dugóhoz csak csinál a lengyel csapot is és gyűrűt is...
Én az ebay-ról szerveztem a dugattyúkat, vele adták a csapszeget, gyűrűket és a szorító segert.
http://www.ebay.com/itm/Kolben-68-96-mm ... c2b7bc0c8-
Re: Blokk
Ez a vicces, hogy nincs lengyel csapszeg hozzá. Legalábbis a kereső nem hozza csak magyart meg indiait: http://www.motoralkatresz24.hu/keres%C3%A9shell írta:Azt is leírta a mester, hogy érdemesebb nem is olyan régen!!! Például boltban, autós boltban keresni kell egy ilyen méretű autójét és kész! Vagy ahol a dugatyút rendelted kérni bele egyet gondolom ehhez a dugóhoz csak csinál a lengyel csapot is és gyűrűt is...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Azt is leírta a mester, hogy érdemesebb nem is olyan régen!!! Például boltban, autós boltban keresni kell egy ilyen méretű autójét és kész! Vagy ahol a dugatyút rendelted kérni bele egyet gondolom ehhez a dugóhoz csak csinál a lengyel csapot is és gyűrűt is...
Re: Blokk
És akkor azt ilyen hézagolókkal rakjátok be? Az mennyire megbízható megoldás? És esetleg ha nem Prox, akkor hol lehet venni hasonlóan jó minőségű csapszeget 18x60-as méretben?hell írta:Tapasztalatok az ALMOT-ról nafene olyan sok azért nincs, sőt! Meg a prox vált be hát ez sem egyértelmű mert vannak akik azt mondják az INA is ugyan olyan jó és még olcsóbb is talán! Abban a méretben mostanában nem vett senki csak kicsivel kisebbet ahogy le is van írva 18x59mm.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Tapasztalatok az ALMOT-ról nafene olyan sok azért nincs, sőt! Meg a prox vált be hát ez sem egyértelmű mert vannak akik azt mondják az INA is ugyan olyan jó és még olcsóbb is talán! Abban a méretben mostanában nem vett senki csak kicsivel kisebbet ahogy le is van írva 18x59mm.
Re: Blokk
Igen írtad, meg írtátok, hogy ne bonyolítsam az életem a csapágykérdéssel. Jól van mondom, akkor legyen C3-as, meg akkor jöhet a műanyagkosaras mindenhova, hamár a nagy könyv is azt írja, meg a boltban is azt kérdezték első körben, hogy "műanyagkosarasban nem jó?". Erre kiderül, hogy abból sincs minden méret. De már megoldódott a csapágykérdés, a főtengelyhez zweirad-schuberttől egy kis csomagban többek között úton van 2 C4-es poliamid kosaras, a váltóba meg C3-as műanyagkosarasokat kapott. Ez pipa.MrDok írta:ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ, mintha írtam volna valamikor neked, hogy ne bonyolítsd az életedet az extra csapágyigényeiddel!![]()
Egyébként, ha én csapágyboltos lennék, simán csinálnék egy listát a gyakoribb járgányok csapágyadataiból, és mikor beesik a kuncsaft, elétolnám a készletet........... olyant ami kell bele.
Kérdés:
Én is megrendeltem az ALMOT dugattyút, ahogy tapasztalataitokat elolvastam, még a csapszeg meg tűgörgő van hátra. Ahogy olvasom hosszú távon a Prox minősége vált be. A felső tűgörgővel nem is lesz gond, de 18x60-as Prox csapszeget ti honnan tudtatok venni?
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Larinov: "...mert már 20 évet öregedtem a nyavalyás csapágyak miatt.... ,,
Asszem erre mondják , hogy ha az embernek nincs baja akkor csinál!
Véleményem szerint egy tengelyen ha egyforma a csapágy illesztés az elég.
Asszem erre mondják , hogy ha az embernek nincs baja akkor csinál!

Véleményem szerint egy tengelyen ha egyforma a csapágy illesztés az elég.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Kinek mi a gyakoriMrDok írta: ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ, mintha írtam volna valamikor neked, hogy ne bonyolítsd az életedet az extra csapágyigényeiddel!![]()
Egyébként, ha én csapágyboltos lennék, simán csinálnék egy listát a gyakoribb járgányok csapágyadataiból, és mikor beesik a kuncsaft, elétolnám a készletet........... olyant ami kell bele.



- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ, mintha írtam volna valamikor neked, hogy ne bonyolítsd az életedet az extra csapágyigényeiddel!Larionov írta:Sziasztok!
Hát ennyi a kis történetem, jelenleg úgy áll, hogy a váltómban a hajtott tengelyen a kuplung oldalon C3-as lesz, a kihajtásnál meg C4-es csapágy, de szerintem így is marad, mert már 20 évet öregedtem a nyavalyás csapágyak miatt.... De lehet inkább nem is rakok bele csapágyat, hanem mindenhova bronzperselyt rakok...

Egyébként, ha én csapágyboltos lennék, simán csinálnék egy listát a gyakoribb járgányok csapágyadataiból, és mikor beesik a kuncsaft, elétolnám a készletet........... olyant ami kell bele.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Sziasztok!
Gondoltam elmesélem a kálváriámat a csapágyakkal kapcsolatban, bár sosem gondoltam volna, hogy a csapágykérdésbe fogok beleőszülni.
Már régebben meséltem, hogy szépen laikusként leírtam a listát a "NAGYkönyvből" és becammogtam a csapágyszaküzletben. Annyit utánaolvastam, hogy a váltócsapágyaknál a J jelölés, elvileg szegecselt acélkosarat jelent. Sálálálá, becammogtam, hát C4-ben nincs, csak az egyik méret. "Jól van, add ide", aztán a kocsiban látom, hogy az is műanyagkosaras. "Mééé az nem jó". Na körbejártam Nyíregyházát, a C4-et felejtsem el, itthon elolvasgattam a fórumot, megkérdeztelek titeket, ok, értem jó a C3, de akkor legyen mind műanyagkosaras, ahogy a szervízkönyv írja, meg ti is írtátok, hogy a gyári blokkokat szerelték azzal is meg ezzel is.
Sálálálá, megint becammogok a boltba. Ok elég a C3, meg jöhet a műanyagkosár. Pakolja ki a fiatal titán a pultra, "ebbőőő kettő kell" igen azért van elé írva, hogy 2db, pakolja, aztán "a többibőőő me csak egy", igen azért nincs elé írva, hogy 2db. Na ahogy pakolja, látom az egyik koyo csapágy dobozán nincs FG jelölés. Kérdezem, hogy ez műanyagkosaras? "Mééé mind az legyen" igen azért írtam oda szépen magyarul, hogy koyo műanyagkosaras, azért írtam oda minden csapágyméret mögé az FG jelölést, és azért mondtam is. Na megvan szépen, beülök a kocsiba, látom, hogy egy másikon sincs FG, kibontom, kipattintom a porvédőt, fém... Na akkor vissza, ez sem műanyag, "mééé há rajta van a G jelölés", akkor a főnöke halkan súgja neki, hogy inkább maradjon csendben meg FG a műanyag. Innentől a főnöke kezébe veszi az irányítást, nem lesz műanyagkosárral, "FÉM NEM JÓ?" Váááá nem, mert ha a motorban az összes csapágy műanyag, akkor legyen ez is, a múltkor meg ez volt a bajotok. "Hmmm, ebben a méretben nem lesz műanyagkosárral, csak C4-esben" Hát megőrülök!!! Mindegy, add ide.
Azért még körbetelefonáltam Nyíregyházát, műanyagkosárral ez a C3-as méret ritkább mint a C4-es.
Hazajövök, kimegyek a műhelybe, valami nem stimmel, 6204-esből van 2db nem 6203-ból, hogy történhetett ez?
Amikor kiírtam a csapágyméreteket, nem mentem ki a műhelybe a motorhoz, hanem a szervizkönyből írtam ki őket. Miért el van írva a szervízkönyv? IGEN!!! A 34.oldalon a váltócsapágyak felsorolásánál még 2db 6204-as csapágyat ír, a 32.oldalon meg 2db 6203-ast. Sőt ami van egy ábra a váltóról, azon meg 2db 6203 és 2db 6204-es szerepel, 6304-ről szó nincs. Eredeti német szervizkönyv, ott is el van baszva, sőt még a javított változatban is. Na mostmár ezt is tudjuk... Reggel vissza a boltba, csere, közben a jó öreg melós 120-as Skodába bezártam a kulcsot. Semmi gond, régen egy darabb dróttal, 1 perc 34mp alatt kinyitottam. Most nem megy az istennek sem. Telefon öcsémnek,ülj be a családiba, hozd utánam a pótkulcsot, megjön ok. Valahova máshova akaszthattam be a drótkampót, mert mostmár a jobb oldali ajtót nem lehet a belső kilincsel nyitni, vááááá majd szedhetem szét....
Hát ennyi a kis történetem, jelenleg úgy áll, hogy a váltómban a hajtott tengelyen a kuplung oldalon C3-as lesz, a kihajtásnál meg C4-es csapágy, de szerintem így is marad, mert már 20 évet öregedtem a nyavalyás csapágyak miatt.... De lehet inkább nem is rakok bele csapágyat, hanem mindenhova bronzperselyt rakok...
Gondoltam elmesélem a kálváriámat a csapágyakkal kapcsolatban, bár sosem gondoltam volna, hogy a csapágykérdésbe fogok beleőszülni.
Már régebben meséltem, hogy szépen laikusként leírtam a listát a "NAGYkönyvből" és becammogtam a csapágyszaküzletben. Annyit utánaolvastam, hogy a váltócsapágyaknál a J jelölés, elvileg szegecselt acélkosarat jelent. Sálálálá, becammogtam, hát C4-ben nincs, csak az egyik méret. "Jól van, add ide", aztán a kocsiban látom, hogy az is műanyagkosaras. "Mééé az nem jó". Na körbejártam Nyíregyházát, a C4-et felejtsem el, itthon elolvasgattam a fórumot, megkérdeztelek titeket, ok, értem jó a C3, de akkor legyen mind műanyagkosaras, ahogy a szervízkönyv írja, meg ti is írtátok, hogy a gyári blokkokat szerelték azzal is meg ezzel is.
Sálálálá, megint becammogok a boltba. Ok elég a C3, meg jöhet a műanyagkosár. Pakolja ki a fiatal titán a pultra, "ebbőőő kettő kell" igen azért van elé írva, hogy 2db, pakolja, aztán "a többibőőő me csak egy", igen azért nincs elé írva, hogy 2db. Na ahogy pakolja, látom az egyik koyo csapágy dobozán nincs FG jelölés. Kérdezem, hogy ez műanyagkosaras? "Mééé mind az legyen" igen azért írtam oda szépen magyarul, hogy koyo műanyagkosaras, azért írtam oda minden csapágyméret mögé az FG jelölést, és azért mondtam is. Na megvan szépen, beülök a kocsiba, látom, hogy egy másikon sincs FG, kibontom, kipattintom a porvédőt, fém... Na akkor vissza, ez sem műanyag, "mééé há rajta van a G jelölés", akkor a főnöke halkan súgja neki, hogy inkább maradjon csendben meg FG a műanyag. Innentől a főnöke kezébe veszi az irányítást, nem lesz műanyagkosárral, "FÉM NEM JÓ?" Váááá nem, mert ha a motorban az összes csapágy műanyag, akkor legyen ez is, a múltkor meg ez volt a bajotok. "Hmmm, ebben a méretben nem lesz műanyagkosárral, csak C4-esben" Hát megőrülök!!! Mindegy, add ide.
Azért még körbetelefonáltam Nyíregyházát, műanyagkosárral ez a C3-as méret ritkább mint a C4-es.
Hazajövök, kimegyek a műhelybe, valami nem stimmel, 6204-esből van 2db nem 6203-ból, hogy történhetett ez?
Amikor kiírtam a csapágyméreteket, nem mentem ki a műhelybe a motorhoz, hanem a szervizkönyből írtam ki őket. Miért el van írva a szervízkönyv? IGEN!!! A 34.oldalon a váltócsapágyak felsorolásánál még 2db 6204-as csapágyat ír, a 32.oldalon meg 2db 6203-ast. Sőt ami van egy ábra a váltóról, azon meg 2db 6203 és 2db 6204-es szerepel, 6304-ről szó nincs. Eredeti német szervizkönyv, ott is el van baszva, sőt még a javított változatban is. Na mostmár ezt is tudjuk... Reggel vissza a boltba, csere, közben a jó öreg melós 120-as Skodába bezártam a kulcsot. Semmi gond, régen egy darabb dróttal, 1 perc 34mp alatt kinyitottam. Most nem megy az istennek sem. Telefon öcsémnek,ülj be a családiba, hozd utánam a pótkulcsot, megjön ok. Valahova máshova akaszthattam be a drótkampót, mert mostmár a jobb oldali ajtót nem lehet a belső kilincsel nyitni, vááááá majd szedhetem szét....
Hát ennyi a kis történetem, jelenleg úgy áll, hogy a váltómban a hajtott tengelyen a kuplung oldalon C3-as lesz, a kihajtásnál meg C4-es csapágy, de szerintem így is marad, mert már 20 évet öregedtem a nyavalyás csapágyak miatt.... De lehet inkább nem is rakok bele csapágyat, hanem mindenhova bronzperselyt rakok...

- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Köszönöm Maestro, így a legegyszerűbb nekem.bambi írta:Ki fog kavitálni inkább ne tegyél semmit bele.tiger1342 írta:Urak! Új kérdés: dugattyú csapszeget nem találtam pontosan 60 mm széleset, ezért 59 mm-est rendeltem. Ezt ugye mindkét oldalon hézagolni kellene 0.5 mm-es alátétekkel. Azon filózom, elegendő-e 18 mm-es átmérőjű acél alátétet vennem oda, vagy inkább vágjak le utángyártott csapszegből (ilyenem van is otthon) és köszörüljem le méretre? Azt gondolom nincs ott akkora hőterhelés, ha a normál drótzéger kibírja, akkor az alátétnek sem lesz baja... Vélemény?

Re: Blokk
Ki fog kavitálni inkább ne tegyél semmit bele.tiger1342 írta:Urak! Új kérdés: dugattyú csapszeget nem találtam pontosan 60 mm széleset, ezért 59 mm-est rendeltem. Ezt ugye mindkét oldalon hézagolni kellene 0.5 mm-es alátétekkel. Azon filózom, elegendő-e 18 mm-es átmérőjű acél alátétet vennem oda, vagy inkább vágjak le utángyártott csapszegből (ilyenem van is otthon) és köszörüljem le méretre? Azt gondolom nincs ott akkora hőterhelés, ha a normál drótzéger kibírja, akkor az alátétnek sem lesz baja... Vélemény?
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Urak! Új kérdés: dugattyú csapszeget nem találtam pontosan 60 mm széleset, ezért 59 mm-est rendeltem. Ezt ugye mindkét oldalon hézagolni kellene 0.5 mm-es alátétekkel. Azon filózom, elegendő-e 18 mm-es átmérőjű acél alátétet vennem oda, vagy inkább vágjak le utángyártott csapszegből (ilyenem van is otthon) és köszörüljem le méretre? Azt gondolom nincs ott akkora hőterhelés, ha a normál drótzéger kibírja, akkor az alátétnek sem lesz baja... Vélemény?
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Höhh, erre csak annyit tolnék, mint a Lottós reklámban: MENNYIIII?????pempelli írta:Hátha valakit érdekel:http://aprod.hu/hirdetes/etz-es-mz-250- ... 113254c537

-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Hátha valakit érdekel:http://aprod.hu/hirdetes/etz-es-mz-250- ... 113254c537
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Semm gond, peace. De én is a gyártótól tudom, hogy kinél lehet Magyarhonban ilyen cuccot kapni. A többit már látod lentebb...falatka írta:A gyartot kerestem fel http://www.almot.com.pl
Azt az infot kaptam hogy az o dugattyúikat kobimot.de forgalmazza.
Csak ennyi (es bocs ha valakit nagyon megbantottam ...)
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Nem tudni miről beszélsz(megbántás)! A pontos kérdésedre a pontos válasz lentebb volt egy picit csak ennyi! Természetesen a világon semmi baj nincs és nem haragudott meg senki... (A régi jó szellem ha még itt lenne na az letépte volna a fejed az tuti!
)


Re: Blokk
A gyartot kerestem fel http://www.almot.com.pl
Azt az infot kaptam hogy az o dugattyúikat kobimot.de forgalmazza.
Csak ennyi (es bocs ha valakit nagyon megbantottam ...)
Azt az infot kaptam hogy az o dugattyúikat kobimot.de forgalmazza.
Csak ennyi (es bocs ha valakit nagyon megbantottam ...)
Re: Blokk
tiger1342 írta:Nem.falatka írta: Itt renndelted?: http://www.kobimot.de/Zylinder-Zylinderdeckel_1
Innen: http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000135530
koszi az infot

- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nem.falatka írta: Itt renndelted?: http://www.kobimot.de/Zylinder-Zylinderdeckel_1
Innen: http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000135530
Re: Blokk
tiger1342 írta:Megkérdeztem még, mi a különbség a 2 dugattyú közt, amit árulnak:
A válasz:
Dear Sir,
-OWAL- it is an abbreviation from 'ovalised'. Each piston should be ovalised, i.e. not round. It can be measured only with the use of very precise measuring tools. It is not visible with a bare eye.
-NIEM- means that it is made from AK20 alloy according to German technology (original production line, used for manufacturing of pistons in the brand-new engines).
- 60516 made of AK20 alloy
- 11038 made of AK12 alloy
I hope, I could help a little.
Best regards
K. Priebe
Krzysztof Priebe
Kierownik działu HD1
http://www.almot.com.pl
http://www.skuteryferro.pl
http://www.electrabicycles.pl
tel. 52 351 77 79
fax. 52 351 77 66
Tehát a németnek jelzett dugó nem a származási hely, hanem a technológia miatt kerül a leírásokba.
Mindenesetre ilyen 3 pálcikás nyilacskásat keressetek, az az AK20-as, ami nekünk kell!
Itt renndelted?: http://www.kobimot.de/Zylinder-Zylinderdeckel_1
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Megkérdeztem még, mi a különbség a 2 dugattyú közt, amit árulnak:

A válasz:
Dear Sir,
-OWAL- it is an abbreviation from 'ovalised'. Each piston should be ovalised, i.e. not round. It can be measured only with the use of very precise measuring tools. It is not visible with a bare eye.
-NIEM- means that it is made from AK20 alloy according to German technology (original production line, used for manufacturing of pistons in the brand-new engines).
- 60516 made of AK20 alloy
- 11038 made of AK12 alloy
I hope, I could help a little.
Best regards
K. Priebe
Krzysztof Priebe
Kierownik działu HD1
www.almot.com.pl
www.skuteryferro.pl
www.electrabicycles.pl
tel. 52 351 77 79
fax. 52 351 77 66
Tehát a németnek jelzett dugó nem a származási hely, hanem a technológia miatt kerül a leírásokba.
Mindenesetre ilyen 3 pálcikás nyilacskásat keressetek, az az AK20-as, ami nekünk kell!

A válasz:
Dear Sir,
-OWAL- it is an abbreviation from 'ovalised'. Each piston should be ovalised, i.e. not round. It can be measured only with the use of very precise measuring tools. It is not visible with a bare eye.
-NIEM- means that it is made from AK20 alloy according to German technology (original production line, used for manufacturing of pistons in the brand-new engines).
- 60516 made of AK20 alloy
- 11038 made of AK12 alloy
I hope, I could help a little.
Best regards
K. Priebe
Krzysztof Priebe
Kierownik działu HD1
www.almot.com.pl
www.skuteryferro.pl
www.electrabicycles.pl
tel. 52 351 77 79
fax. 52 351 77 66
Tehát a németnek jelzett dugó nem a származási hely, hanem a technológia miatt kerül a leírásokba.
Mindenesetre ilyen 3 pálcikás nyilacskásat keressetek, az az AK20-as, ami nekünk kell!

- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Megjött a válasz az e-mailre:hell írta: Ok tiszta sík ideg vagyok mit mondanak.![]()
I bought a piston, but the sign on the top is different, than the picture on your website.


Is this piston ALMOT produkt?
Answer:
It seems that both if them are our products.
The one on the left is made of AK20 alloy and therefore, it is marked differently from the right one (made of AK12 alloy)
Tehát amit vettem, az Almot és AK20 anyagból van. Jó kérdés, hogy melyik a jobb, az AK12 vagy a 20...

- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Jogos!hell írta:Majd a gyártó megmondja a frankót a képeknek nem hiszünk.
(Lengyel MZ-s fórumon azt írták, hogy a webshopon szívatják az embereket, hogy ez Német, valójában Almot)
Dreamer
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Idegeljetek még benneteket?tiger1342 írta:Legutóbb elég gyorsan válaszoltak, nem lesz ezzel gond szerintem...hell írta:Hoppá hoppá! Ez például egy remek ötlet ha a tiedről készült fotókat elküldöt. Egyszerű és nagyszerű megoldás.Remélem válaszolnak is...
Egy Lengyel webshop ezt pl németnek írja.
Nézzétek csak meg a képet!
Dreamer
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Ok tiszta sík ideg vagyok mit mondanak.tiger1342 írta:Legutóbb elég gyorsan válaszoltak, nem lesz ezzel gond szerintem...hell írta:Hoppá hoppá! Ez például egy remek ötlet ha a tiedről készült fotókat elküldöt. Egyszerű és nagyszerű megoldás.Remélem válaszolnak is...


- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Legutóbb elég gyorsan válaszoltak, nem lesz ezzel gond szerintem...hell írta:Hoppá hoppá! Ez például egy remek ötlet ha a tiedről készült fotókat elküldöt. Egyszerű és nagyszerű megoldás.Remélem válaszolnak is...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 3 vendég