http://www.mofaker.hu/termek/Gyujtogyer ... on__964210

A gyertya dobozára rá van írva, hogy Aka Elektronic? A Románra is, hogy román gyártmány? Csak mert én már vettem olyan hamis Isolatort, melynek a test elektródája egy idő után szó szerint hámlani kezdett, majd elfogyott.allllli írta:Igen, trafóból jó az utángyártott is. Az én ETZ-men (frissen fúrt henger) egy Mofaker-ben vett taiwani trafó dolgozik hibátlanul immár 3000 km óta. Egyébként a dobozára Simson S51 volt írva, de a lényeg h 12 V-os legyen. Egyik ismerősöm frissen fúrt Simsonjában meg szintén a Mofaker-ből származó magyar gyártású trafó van (kb. 1000 km) és minden a legnagyobb rendben.
Egyébként meg nem rég óta van forgalomban az AKA Electronic által gyártott Isolator gyertya. Ez olyan minőségű, mint a gyári volt valamikor. Német gyártású. Nem összekevendő a román gagyi Isolatorral. 3 általam felújított motorban is ez a gyertya van.
Hát akkor te nagyon peches vagy.KILL3R etz írta:Kettőből kettő volt rossz. 6, és 12V-os is. Elmentem börzére, 1250Ft/db áron vettem 4 gyárit. Még nem volt időm kipróbálni, mostmár nem is fogom, de szemre jók.![]()
Nem tudom miért erőlteted neki a használt trafót,mikor nem tudja letesztelni,hisz pont ez a gond hogy valami nem jó.Te magad irtad lentebb hogy KIPRÓBÁLT gyári,na de hogy próbálja ki?Illetve ha mondjuk a vaterán vagy bármilyen helyről rendeli postaköltséggel azt még esetleg nem is jó akkor mi van?KILL3R etz írta:
Trafóból vagy bontott gyári, vagy pl Honda VFR400-é.
Nem feltétlenül lebaszásnak szántam,de az is benne van elismeremHejja_Petya írta:
Mi számít normális alkatrésznek, mikor sok veterán motorral rendelkezőtől hallom, hogy a mai kisipari utangyartott alkatrészek konkrétan szarok?
A gyertyát is hamisítják és a moped forgalmazza is ezeket?
Lebaszasbol nem kérek többet. Köszönöm a segítséget.
Mi számít normális alkatrésznek, mikor sok veterán motorral rendelkezőtől hallom, hogy a mai kisipari utangyartott alkatrészek konkrétan szarok?zsakfos írta:Úristen mikor veszel már bele normális alkatrészeket?Hejja_Petya írta:Ma kivettem a sógornő Babetta-jaból a gyertyát és ment a motor! Azt hittem lehidalok! Amiket próbáltam az mind rossz? Mind a 3?
260-as hőértékűből spajzolhatok be.
Lehet a karbi miatt köpi be és nem tud szikrat adni és máshol átüti a gyertyát.
Értsd már meg végre,az innen onnan kiszedett,megmaradt dolgok tudják a legjobban szivatni az embert.Miért nem veszel új dolgokat?Azt csodálkozol hogy nem jó a gép,meg elakarod adni meg stb.
Azt ha eladnád és vennél valami japán gépet,annak is ilyen alkatrészeket adnál?
Úristen mikor veszel már bele normális alkatrészeket?Hejja_Petya írta:Ma kivettem a sógornő Babetta-jaból a gyertyát és ment a motor! Azt hittem lehidalok! Amiket próbáltam az mind rossz? Mind a 3?
260-as hőértékűből spajzolhatok be.
Lehet a karbi miatt köpi be és nem tud szikrat adni és máshol átüti a gyertyát.
Műszakis motort nem adnék oda 45-ért. Inkább kiárulnám darabonként.zsakfos írta:Petya nem igazán értem miért szenvedteted magad.
Az irásaidból kitűnik hogy csak tapogatózol.Most neki akarsz állni a henger leszedésnek.Van hozzá gyakorlatod?Szerszámozottságod?Bár nem kell hozzá sok szerszám,de azért pld nem árt egy kipuf hollander körmöskulcs hogy ne csőfogóval csesszük szét a hollandert vagy vágó/kalapács kombóval.
Ráadásul szerintem felesleges kört fogsz futni és még esetleg csak rontasz a helyzeten aztán még többe kerül a helyreállitás.
Amit már itt javasoltak mások.
Miért nem viszed el szerelőhöz?
Csak egy kis számolás.
Bambihoz tőled(Tokod) utánfutóval odavissza kb 100 km.Fogyasztás mondjuk 8 liter benzin.Az durván ugye legyen 4000ft.
Bambi nevében nem beszélhetek,mert azt sem tudjuk mi a hiba,de abban biztos vagyok hogy olcsóbban kijönnél és működőképes lenne a motorod,minthogy összevissza veszegetsz mindent és kisérletezgetsz.
Szerezz egy ismerőst utnfutóval ha neked nincs azt vidd el Bambihoz.
Előzetesen lebeszéled neki mikor jó,azt simán eltudom képzelni hogy még meg is várhatod,mert lehet hogy csak valami apróság van,amit a szakember 5 perc alatt megold.
De ha ott kell hagynod,akkor legfeljebb 2x fizetsz üzemanyagköltséget,de ez már kijött volna a megvásárolt elektronikus gyújtás árából amire az irásaidból kitűnik hogy lehet nem is volt szükséged.
Na mindegy a te motorod azt csinálsz amit akarsz,csak jó tanács volt.
Fontold meg mivel veszitesz többet.
Ja ha elakarod adni én megveszem,de ilyen rossz állapotban max 45000-et adok érte.
Mégiscsak egy működésképtelen motorról van szó ami csak alkatrésznek jó.
Vedd ki a gyertyát, és fújj be féktisztítót, vagy önts be egy fél ülepítőpohárnyi benzint. Gyertya vissza, és ha így elindul egyből, és jár egy darabig, akkor karbi lesz...Hejja_Petya írta:
Szikrázik mindkét gyújtás rendszerrel. De mégsem indul, illetve pár ütem után tüsszög, durrog és leáll.
KILL3R etz írta:Nem.Hejja_Petya írta: Az, hogy nincs lefogatva a tartójaval az számít?
Ha egy csavarhúzóval, vagy valami ilyesmivel rövidre zárod a megszát, akkor sem szikrázik?
Ha nem, akkor a trafóig eljut a 12V ? Vigyél neki közvetlenül az akksi + oldaláról, hátha ez a hasfájása.
Nem.Hejja_Petya írta: Az, hogy nincs lefogatva a tartójaval az számít?
Hát nem tudom.Nekem nem ez a tapasztalatom,bár eddig 2 trafót vettem boltban újonnan,egyet az Mz-be,egyet meg a Simsonba,de mindegyik jó volt.KILL3R etz írta:
Inkább egy kipróbáltat kellene betenni szerintem. Vettem már boltban olyat, ami a dobozból kivéve már szar volt. Valami TCE vagy mi, ovális hologramos matrica volt raja...
(Ugyanez igaz gyertyára is)
Igen. Cseréltem. Simsonos korszakból maradt trafovalzsakfos írta:Hejja_Petya írta:Már napok óta szívok, lassan hónapok óta a motorral.
Nincs szikra - vettem új gyújtást. Azzal hol a kipufogóba, hol a karbiba lőtt vissza.
Vissza alakítottam megszakítósra, de azzal is ugyanezt csinálja. Én ebből azt szűrném le, hogy nem gyújtás okozza a problémát. Olyan, mintha a dugattyú nem zárná le a nyílásokat - elmenne a kompresszió...
Vagy mintha az előgyújtás nem működne, hiába állítom be a FHP előtt 3mm-t. Próbáltam az állítási lehetőségek mindkét végletét. Figyeltem a főtengely ék elhelyezkedését is. Szóval nem értem.
Azt tervezem, hogy le fogom venni a hengerfejet, hengert és bízok abban, hogy látni fogok valamit, ami nem jó, de megmagyarázná a problémát.
Vélemény?
Trafót cseréltél-e már?
Nagyon jókat tud durrogni ha rossz a trafóSőt a trafó egyéb sunyi bajságokat is tud okozni,jó egy darabig azt megint rossz,vagy kivett gyertyánál van szikra,viszont betekert gyertyánál kompresszió alatt meg nincs.
Szóval!!!
Trafót cseréltél már?Ja és újra,nem pedig valami használtra ami állitólag jó!
Inkább egy kipróbáltat kellene betenni szerintem. Vettem már boltban olyat, ami a dobozból kivéve már szar volt. Valami TCE vagy mi, ovális hologramos matrica volt raja...zsakfos írta: ...
Trafót cseréltél már?Ja és újra,nem pedig valami használtra ami állitólag jó!
Hejja_Petya írta:Már napok óta szívok, lassan hónapok óta a motorral.
Nincs szikra - vettem új gyújtást. Azzal hol a kipufogóba, hol a karbiba lőtt vissza.
Vissza alakítottam megszakítósra, de azzal is ugyanezt csinálja. Én ebből azt szűrném le, hogy nem gyújtás okozza a problémát. Olyan, mintha a dugattyú nem zárná le a nyílásokat - elmenne a kompresszió...
Vagy mintha az előgyújtás nem működne, hiába állítom be a FHP előtt 3mm-t. Próbáltam az állítási lehetőségek mindkét végletét. Figyeltem a főtengely ék elhelyezkedését is. Szóval nem értem.
Azt tervezem, hogy le fogom venni a hengerfejet, hengert és bízok abban, hogy látni fogok valamit, ami nem jó, de megmagyarázná a problémát.
Vélemény?
Te tudod itt van egész tél rá! Ennél több időd nem lesz. Sok sikert!Hejja_Petya írta:Már napok óta szívok, lassan hónapok óta a motorral.
Nincs szikra - vettem új gyújtást. Azzal hol a kipufogóba, hol a karbiba lőtt vissza.
Vissza alakítottam megszakítósra, de azzal is ugyanezt csinálja. Én ebből azt szűrném le, hogy nem gyújtás okozza a problémát. Olyan, mintha a dugattyú nem zárná le a nyílásokat - elmenne a kompresszió...
Vagy mintha az előgyújtás nem működne, hiába állítom be a FHP előtt 3mm-t. Próbáltam az állítási lehetőségek mindkét végletét. Figyeltem a főtengely ék elhelyezkedését is. Szóval nem értem.
Azt tervezem, hogy le fogom venni a hengerfejet, hengert és bízok abban, hogy látni fogok valamit, ami nem jó, de megmagyarázná a problémát.
Vélemény?
Ui.: Hell-nek szól: még nem találtam szerelőt, így inkább megpróbálom én. Később jól jöhet a tapasztalat.
Fogalmam sincs ezért kérdezem, összeszerelés előtt minden ki lett tisztítva, kompresszorral fujatva.allllli írta:Honnan jöttek fel forgács darabok? Felbüfögte?kos7 írta:Üdv !
Most raktam össze a blokkot, frissen fúrt hengerrel, frissen újított főtengellyel, csapágyakkal stb, de picike aluminium forgács darabok jöttek fel ez mitől lehet vagy honnan jöhet, gyári biblia és videó alapján raktam össze, ötletek ? (illetve kopogó hangot is ad de gyújtásnak csak most fogok majd utána állítani, bár így nem nagyon akarom elindítani...)
kos7 írta:Üdv !
Most raktam össze a blokkot, frissen fúrt hengerrel, frissen újított főtengellyel, csapágyakkal stb, de picike aluminium forgács darabok jöttek fel ez mitől lehet vagy honnan jöhet, gyári biblia és videó alapján raktam össze, ötletek ? (illetve kopogó hangot is ad de gyújtásnak csak most fogok majd utána állítani, bár így nem nagyon akarom elindítani...)
Köszi, akkor megnyugodtam.tiger1342 írta:Semmi köze hozzá, hogy hogyan rögzíted a kipufogódat.
Nem mindenhová viton-os szimeringet vettem. A főtengelyhez vettem azokat, a lánckeréktengelyre sima megy. Több meg nincs benne.Dreamer írta:Nekem csak annyi a felvetésem, hogy (szerintem) felesleges volt minden hova FPM szimering. Nyílván nem árt. Amúgy ötletes.
A csapágylehúzó miért 2-1?
Ha szakszerűen szereled, akkor nem kell velük semmit sem csinálni!allllli írta:Főtengely csapágy cserére készülök, de lehet az összeset kicserélem. Új csapágyak beszerelése után van valami szabályszerűség, hogy be kell-e járatni vagy hasonlók?
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég