Elektronika topik - a pokol kapuja
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nem arról volt szó hogy a golf és egyéb gyujtásoknak sem árt?
Re: Elektronika
Tudomásom szerint az egyetlen http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37 rendszer a piacon amelyiknek nem árt a feledékenység.bluerider írta:A /1-gyen egyszer rajta hagytam a gyújtást ami kinyírta a trafóm! Az ETZ- mnek nincs megszakítója! Az lenne a kérdésem, hogyha ezen rajtahagyom ez is rosszul esik a trafónak?
Re: Elektronika
rosszulbluerider írta:A /1-gyen egyszer rajta hagytam a gyújtást ami kinyírta a trafóm! Az ETZ- mnek nincs megszakítója! Az lenne a kérdésem, hogyha ezen rajtahagyom ez is rosszul esik a trafónak?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Én úgy tudom előbb ég el az elektronika. Ha rosszul tudom majd kijavítanak...
- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)
- Hozzászólások: 1682
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika
A /1-gyen egyszer rajta hagytam a gyújtást ami kinyírta a trafóm! Az ETZ- mnek nincs megszakítója! Az lenne a kérdésem, hogyha ezen rajtahagyom ez is rosszul esik a trafónak?
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2011.10.08. 12:15
- MZ-d típusa: Mz etz 125
Re: Elektronika
occsike87 írta:Gyakorlatilag ja. A fényerőről annyit h nekem 35W os bixenonom volt már. Nagyon durva a fénye. Ha jó foncsort találsz szerintem elégedett leszel. Nagyon paraszt!!!Halhatatlan írta:De akkor nem hivatalosan megoldható.A trabant foncsorral jó fénye van?Azzal hogy a lámpa fénye fordulatszámfüggő lehet vmit kezdeni?Széles utat
Ja a fordulatról annyit h alapjáraton nem tölt túl sokat a generátor tehát gyakorlatilag akksiról küldöd lámpánal, de mivel nagyfesszel dolgozik szinte észrevehetetlen a fényerőingadozás ( mivel pufferolja is a vezérlőelektrónika )
Mi lett a xenonoddal?Most találtam 15ezerért bixenont,az jó nem?http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=4233
- occsike87
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
- MZ-d típusa: Mz etz 125
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Elektronika
Gyakorlatilag ja. A fényerőről annyit h nekem 35W os bixenonom volt már. Nagyon durva a fénye. Ha jó foncsort találsz szerintem elégedett leszel. Nagyon paraszt!!!Halhatatlan írta:De akkor nem hivatalosan megoldható.A trabant foncsorral jó fénye van?Azzal hogy a lámpa fénye fordulatszámfüggő lehet vmit kezdeni?Széles utat
Ja a fordulatról annyit h alapjáraton nem tölt túl sokat a generátor tehát gyakorlatilag akksiról küldöd lámpánal, de mivel nagyfesszel dolgozik szinte észrevehetetlen a fényerőingadozás ( mivel pufferolja is a vezérlőelektrónika )
-
- rolleres
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2011.10.08. 12:15
- MZ-d típusa: Mz etz 125
Re: Elektronika
De akkor nem hivatalosan megoldható.A trabant foncsorral jó fénye van?Azzal hogy a lámpa fénye fordulatszámfüggő lehet vmit kezdeni?Széles utat
- occsike87
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
- MZ-d típusa: Mz etz 125
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Elektronika
Hivatalosan sehogy. Amúgy meg trabant foncsor barkácsolás nélkül belemegy a lámpába, H4 es xenont meg lehet kapni.
Széles utat
Széles utat
-
- rolleres
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2011.10.08. 12:15
- MZ-d típusa: Mz etz 125
Re: Elektronika
Sziasztok.Az érdekelne engem hogy tudok-e ETZ-125-be xenont
beleépíteni?
beleépíteni?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
sunbim írta:Elektrokorrózió.djtoma írta:Mért van az hogy az aksi negatív sarun lévő csavaron fehér oxid réteg keletkezik?
Saválló v. normál(ha más nincs) zsírral be kened, és a hiba megszűnik. Ha már ott vagy , adj a pozitívnak is.
Vagy rézpaszta/spray, abból mehet a saru alá is, a kontakt is tökéletes lesz, és oxid se keletkezik.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2013.07.08. 20:41
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
sziasztok olyan problémám van hogy valamilyen módon a negatív bizosíték tábla csatlakozásánal szikrázik ha beleteszem a biztit és ha bent hagyom lemeriti az akksit mi lehet a probléma??? Lehet h test zárlat lehet a baj???
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Elektrokorrózió.djtoma írta:Mért van az hogy az aksi negatív sarun lévő csavaron fehér oxid réteg keletkezik?
Saválló v. normál(ha más nincs) zsírral be kened, és a hiba megszűnik. Ha már ott vagy , adj a pozitívnak is.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
Mért van az hogy az aksi negatív sarun lévő csavaron fehér oxid réteg keletkezik?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Bezony!zsakfos írta:
Ha tényleg igy van,akkor annak a motornak mennie kellene.
Ezért kapsz vicces választ,mert ezek után bármit ir bárki,az csak a gyújtással
és az üzemanyagellátással kapcsolatos lehet csak,amire te azt irod hogy minden jó.
Ezért nehéz igy neten keresztül segiteni.
A durrogás szinte 100% hogy gyújtás probléma.
Ha van másik trafód próbáld azzal.
Trafó nagyon alattomosan tud rossz lenni,kivett gyertyánál szép szikra van,beteszed
akkor meg már nincs,csak azt már ugye nem látod.Durrogás is elég sokszor van rossz trafó miatt.
Ezt leellenőrizheted úgy hogy a gyertyát nem csavarod ki,hanem a pipából kicsavarod a
kábelt és kb 5 mm-re teszed a hengerfejhez és úgy nézed a szikrát.
Egy próbát megér.Ha így nincs megfelelő szikra,akkor trafó nagy valószínűséggel.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
- MZ-d típusa: ts 125
Re: Elektronika
Köszönöm szépen a kommenteket!!:)
A trafót mindenképpen kiprobálom remélem ezzel meg is fog oldodni a probléma!!:)
Üdv.
A trafót mindenképpen kiprobálom remélem ezzel meg is fog oldodni a probléma!!:)
Üdv.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Esetleg megszakító állapota, vagy megszakító hézag!?zsakfos írta:mztsszázhuszonöt írta:Lényeg a lényeg...szikra van,anyagot kap,gyújtás jól bevan állítva..de a motor nem indul be
Ha tényleg igy van,akkor annak a motornak mennie kellene.
Ezért kapsz vicces választ,mert ezek után bármit ir bárki,az csak a gyújtással
és az üzemanyagellátással kapcsolatos lehet csak,amire te azt irod hogy minden jó.
Ezért nehéz igy neten keresztül segiteni.
A durrogás szinte 100% hogy gyújtás probléma.
Ha van másik trafód próbáld azzal.
Trafó nagyon alattomosan tud rossz lenni,kivett gyertyánál szép szikra van,beteszed
akkor meg már nincs,csak azt már ugye nem látod.Durrogás is elég sokszor van rossz trafó miatt.
Ezt leellenőrizheted úgy hogy a gyertyát nem csavarod ki,hanem a pipából kicsavarod a
kábelt és kb 5 mm-re teszed a hengerfejhez és úgy nézed a szikrát.
Egy próbát megér.Ha így nincs megfelelő szikra,akkor trafó nagy valószínűséggel.
Amúgy épp most cseréltem én is trafót, mert nekem is fulladt meg durrogott menet közben néha, aztán már indulni se akart! Szép szikrát adott, ha kivettem a gyertyát, de mégse indult már a végén.... Cseréltem egy trafót azóta jó a moci!Próbálj szerezni egy csere trafót és próbáld meg azzal mit mutat, ha jó akkor a régi kuka és bele egy másikat! Üdv
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
mztsszázhuszonöt írta:Lényeg a lényeg...szikra van,anyagot kap,gyújtás jól bevan állítva..de a motor nem indul be
Ha tényleg igy van,akkor annak a motornak mennie kellene.
Ezért kapsz vicces választ,mert ezek után bármit ir bárki,az csak a gyújtással
és az üzemanyagellátással kapcsolatos lehet csak,amire te azt irod hogy minden jó.
Ezért nehéz igy neten keresztül segiteni.
A durrogás szinte 100% hogy gyújtás probléma.
Ha van másik trafód próbáld azzal.
Trafó nagyon alattomosan tud rossz lenni,kivett gyertyánál szép szikra van,beteszed
akkor meg már nincs,csak azt már ugye nem látod.Durrogás is elég sokszor van rossz trafó miatt.
Ezt leellenőrizheted úgy hogy a gyertyát nem csavarod ki,hanem a pipából kicsavarod a
kábelt és kb 5 mm-re teszed a hengerfejhez és úgy nézed a szikrát.
Egy próbát megér.Ha így nincs megfelelő szikra,akkor trafó nagy valószínűséggel.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Elektronika
Próbáld ki egy olyan gyertyával, ami biztosan jó.
Az is lehet, hogy csak beköpte a gyertyát, és ritkán van jó helyen szikra.
Néha a legegyszerűbbnek tűnő megoldás lehet a jó.
A durrogás pedig valószínű, hogy a rossz gyújtás miatt van, nem árt leellenőrizni.
Az is lehet, hogy csak beköpte a gyertyát, és ritkán van jó helyen szikra.
Néha a legegyszerűbbnek tűnő megoldás lehet a jó.
A durrogás pedig valószínű, hogy a rossz gyújtás miatt van, nem árt leellenőrizni.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
- MZ-d típusa: ts 125
Re: Elektronika
....
MrDok...ez igy renben is van.. meg kva szellemes is vagy.. de ezt én is sejtettem h valami nemjó.. oda is irtam....és azt kérdeztem h mi lehet a hiba oka, hogy tudjak honnan elindulni..
Nyíilván azért irtam ide h segitségek kérjek..és nem azért hogy az ien semmitérö hozzászolást olvassam:) A többieknek köszönöm a segitséget:)
MrDok...ez igy renben is van.. meg kva szellemes is vagy.. de ezt én is sejtettem h valami nemjó.. oda is irtam....és azt kérdeztem h mi lehet a hiba oka, hogy tudjak honnan elindulni..
Nyíilván azért irtam ide h segitségek kérjek..és nem azért hogy az ien semmitérö hozzászolást olvassam:) A többieknek köszönöm a segitséget:)
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
De sose lehet tudni...Gyula-bá írta:- ilyesmivel ritkán dobálóznak!hell írta:ha hozzámvágnak egy VAPE gyujtás nem fogok tiltakozni nagyon...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nézzük csak.mztsszázhuszonöt írta:Elsősorban az érdekelne hogy a motor miért nem indul be!!erre kelene nekem a válasz h miért nem indul..
a kipufogó durrogása lényegtelen..és ha elindulna akkor nem is csattogana a kipuf.. mivel sztem az idézi elö hogy a motor nem indul be az el nem égetett üzemanyagot kinyomja a kipufogoba és ott gyullad be vagy robban be..
szoval ami érdekelne hogy mi lehet a hibalehetöség amiért nem indul a motor!!:)
A fő ok valószínűleg az, hogy elromlott. Valami nem működik megfelelően, így a motor sem tud megfelelően beindulni, csak durrogni.
Vagyis a válasz: mert rossz!
A megoldása is hasonlóan egyszerű: meg kell javítani!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
- szerintem pedig nem az, a durrogás gyújtás hibára utaló jelenség. A leggyakoribb, hogy kihagy vagy nem a megfelelő helyen (előgyújtás) van a szikra.mztsszázhuszonöt írta:... a kipufogó durrogása lényegtelen..
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Pl trafó, vagy zárlat/kontakthiba valahol.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
- MZ-d típusa: ts 125
Re: Elektronika
Elsősorban az érdekelne hogy a motor miért nem indul be!!erre kelene nekem a válasz h miért nem indul..
a kipufogó durrogása lényegtelen..és ha elindulna akkor nem is csattogana a kipuf.. mivel sztem az idézi elö hogy a motor nem indul be az el nem égetett üzemanyagot kinyomja a kipufogoba és ott gyullad be vagy robban be..
szoval ami érdekelne hogy mi lehet a hibalehetöség amiért nem indul a motor!!:)
a kipufogó durrogása lényegtelen..és ha elindulna akkor nem is csattogana a kipuf.. mivel sztem az idézi elö hogy a motor nem indul be az el nem égetett üzemanyagot kinyomja a kipufogoba és ott gyullad be vagy robban be..
szoval ami érdekelne hogy mi lehet a hibalehetöség amiért nem indul a motor!!:)
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
- MZ-d típusa: ts 125
Re: Elektronika
Lényeg a lényeg...szikra van,anyagot kap,gyújtás jól bevan állítva..de a motor nem indul be..ha viszont e is indul 2x-3x felpörög ha húzom rá a gázt..de ezután le is áll és hatalmasat csattanik a kipufogó..gondolom ez az el nem égetett üzemanyag berobbanása a kipufogóban..
ebe kérném a segitségeteket, hogy mi okozhatja ezt a problémát??!! a motor mz ts 125
ebe kérném a segitségeteket, hogy mi okozhatja ezt a problémát??!! a motor mz ts 125
Re: Elektronika
- ilyesmivel ritkán dobálóznak!hell írta:ha hozzámvágnak egy VAPE gyujtás nem fogok tiltakozni nagyon...
Re: Elektronika
-helyesen: néha becsatan ... (nem ikes ige), "pls help valaki!!" próbáld meg magyarul, így nem értem!mztsszázhuszonöt írta:csak néha becsatanik a kipufogó:)) pls help valaki!!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.08.25. 19:58-kor.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
- MZ-d típusa: ts 125
Re: Elektronika
Hello!! van nekem egy olyan problémám a 125ös tsel hogy elméletileg minden okés...szikra van anyagot kap gyujtás jól bevan löve.. de mégis azt csinálja a motor hogy nem indul be vagy ha be is indul..2xer 3xor felpörög de elég szagatottan és leáll.. mi okozhatja ezt a problémát valaki irja meg legyen kedves mert már agyf..t kapok töle..:D
ja és ha elindul mikor leáll utána egy kibszott nagyot csatanik a kipufogon kerszetül..meg sokszor akkor is ha rugdalom és nemidul el ..csak néha becsatanik a kipufogó:)) pls help valaki!!
ja és ha elindul mikor leáll utána egy kibszott nagyot csatanik a kipufogon kerszetül..meg sokszor akkor is ha rugdalom és nemidul el ..csak néha becsatanik a kipufogó:)) pls help valaki!!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nem véletlen volt ott a kis figura a végén remélem feltünt! A fene ott egye meg ennyi pénzért. Nekem volt 9 évig megszakítós azzal se volt sok gondom most gyári elektronikus van pár éve ezzel sincs. A megszakítót azért sűrűbben kellett nézegetni. Na jó volt még pár évig a megszakító vezérelt elektronikus na azzal szívtan nem keveset. Nem épp a megbizhatóság volt a jellemzője!
Persze ha hozzámvágnak egy VAPE gyujtás nem fogok tiltakozni nagyon...
Persze ha hozzámvágnak egy VAPE gyujtás nem fogok tiltakozni nagyon...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2013.08.25. 15:22-kor.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Azt hogy nem megy tönkre soha tapasztalatból mondod vagy csak úgy gondolod?hell írta:Az egy atom VAPE gyujtás. És nem kell kidobni mert nem megy tönkre soha! Az ára még mindíg odavág, de ez régen is így volt... De szerintem azért a gyárinál kissé komolyabb cucc lehet azért...
Azért ezt igy kijelenteni nagy bátorság,mert ahogy tudjuk ugyebár volt egy Murphy nevű emberke
Amúgy meg ez a cucc Etz-re nem éri meg,inkább a régebbi Es-Ts mocikra valót érdemes megvenni annak aki 12V-ot szeretne,de vagy nincs lehetősége vagy nem akar barkácsolni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Hm... nekem is egy orosz trafó van a gépen. (amióta csak emlékszek rá...) Csinál olyat, hogy melegben egyszerűen nem lehet elindítani. Aztán ha elindul, akkor meg mintha mi se történt volna. No, meg max 2000 km alatt megeszik egy gyertyát. Ketetek helyette valami németet.allllli írta: Ezt örömmel hallom! Velem is a szar orosz trafó b*szott ki majdnem fél évig, de a bolti nekem is megoldotta a problémámat. Nekem meleg motornál nem lehetett beindítani.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Nézőpont kérdése az ár. Ha bele akarsz faragni egy akármilyen más generátort és gyújtást, akkor a gépmunka, a perifériák és a tökölés is benne lesz ennyiben.hell írta:Az egy atom VAPE gyujtás. És nem kell kidobni mert nem megy tönkre soha! Az ára még mindíg odavág, de ez régen is így volt... De szerintem azért a gyárinál kissé komolyabb cucc lehet azért...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Az egy atom VAPE gyujtás. És nem kell kidobni mert nem megy tönkre soha! Az ára még mindíg odavág, de ez régen is így volt... De szerintem azért a gyárinál kissé komolyabb cucc lehet azért...
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Ezt örömmel hallom! Velem is a szar orosz trafó b*szott ki majdnem fél évig, de a bolti nekem is megoldotta a problémámat. Nekem meleg motornál nem lehetett beindítani.Veszy2107 írta:Halihó! Megoldódott a korábban már sokszor emlegetett problémám! Bolti trafóval megoldódott a dadogás és fulladás, és a feszültség ingadozást egyszerűen az ócska multiméter miatt volt! :/ Persze első körben azért nem erre gondoltunk, mert egy másik ETZ-n stabilan mérte a töltést, csak az enyémen szarakodott! ...szóval így nem kell fesszabot sem cserélni! Remélem két heti szenvedés után megszűnt minden tünet!
Üdv!
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Nagyon hasonlít a Vape gyújtáshoz, ami volt nekem Simsonhoz. Jó lenne látni a lendkerék másik, belső oldalát, hogy a mágnesek be vannak-e "burkolva" vagy csak oda vannak egyesével ragasztva, hézaggal közöttük. Ugyanis, ha már egy kicsit elkezd kóvályogni a főtengely a mágnesek beleakadnak az állórészbe és onnantól jön a horror...
Simsonon szép és jó volt a gyújtás, de aztán eladtam, mert megszorultam anyagilag...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Ugyanazt tudhatja mint a gyári generátor, hall jeladós gyulával. Azzal a különbséggel, hogy ha valamelyik része elhalálozik dobhatod ki az egészet. Mindezt ~65e-ért...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Akkor folytatva a gondolkodást, ma vettem egy Lada Samara gyújtótrafót, ami elvileg elektrónikus gyújtáshoz készült. Ha nem ok, a boltos visszaveszi. Vettem egy NGK gyertyapipát, valamint egy Jezpol gyártású RNS-4/14 V tipusú feszültség szabályzót. Itt olvasgatva több kolléga is ajánlotta a Skoda 120-as szabályzóját. Hétfőn megnézek minden vezetéket, csatlakozást. A HALL elemes gyújtás gyártójának írtam (Subee), még nem reagált. Ha ezután sem lesz jó...- felgyújtom!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Üdv.
Új index relét kell beszereznem, tudna valaki ajánlani valami jót és tartósat?
Új index relét kell beszereznem, tudna valaki ajánlani valami jót és tartósat?
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Halihó! Megoldódott a korábban már sokszor emlegetett problémám! Bolti trafóval megoldódott a dadogás és fulladás, és a feszültség ingadozást egyszerűen az ócska multiméter miatt volt! :/ Persze első körben azért nem erre gondoltunk, mert egy másik ETZ-n stabilan mérte a töltést, csak az enyémen szarakodott! ...szóval így nem kell fesszabot sem cserélni! Remélem két heti szenvedés után megszűnt minden tünet!
Üdv!
Üdv!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Elektronika
A legokosabb ha a gyújtás gyártóját kérdezed meg, neki kell tudnia, hogy milyen paraméterekhez tervezte a cuccot.zudori írta:Mi a megoldás? Milyen trafót tegyek bele?
A sajátom a gyári vagy varnyú trafóhoz volt tervezve (NDK).
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Gyula-bá írta:A fenti eset ritka mint a fehér holló, a fordítottja, megszakító + elektronikus gyújtáshoz való (nagy áram felvételű) trafó sokkal gyakoribb. Ebben az esetben sem a trafó hanem a megszakító szokta megadni magát.Patrik írta:A trafó elektronikus gyújtáshoz való? Mert ha sima megszakítóshoz való lehet,hogy az kezd haldokolni.Akkor szokott ilyen előfordulni mikor átalakítják elektromosra a gyújtást,de trafó nem cserélnek.
Az viszont gyakori eset, hogy a Hall jeladós gyújtás 180 fok (az eredeti 130-140-el szemben) "zárásszöggel" dolgozik és a hosszú bekapcsolási idő túlmelegíti a trafót.
Ez http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37 a Hall jeladós gyújtás kb.135 fok "zárásszöggel" dolgozik.
Ok. Mi a megoldás? Milyen trafót tegyek bele?
Re: Elektronika
A fenti eset ritka mint a fehér holló, a fordítottja, megszakító + elektronikus gyújtáshoz való (nagy áram felvételű) trafó sokkal gyakoribb. Ebben az esetben sem a trafó hanem a megszakító szokta megadni magát.Patrik írta:A trafó elektronikus gyújtáshoz való? Mert ha sima megszakítóshoz való lehet,hogy az kezd haldokolni.Akkor szokott ilyen előfordulni mikor átalakítják elektromosra a gyújtást,de trafó nem cserélnek.
Az viszont gyakori eset, hogy a Hall jeladós gyújtás 180 fok (az eredeti 130-140-el szemben) "zárásszöggel" dolgozik és a hosszú bekapcsolási idő túlmelegíti a trafót.
Ez http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37 a Hall jeladós gyújtás kb.135 fok "zárásszöggel" dolgozik.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Köszi a linket! Sajnos nem nagyon tudok a környékünkön bontót, de ha más nem akkor ez a link is megteszi! Esetleg te nem tudsz hasonló eladót?zsakfos írta:Azt nem tudom hogy amiket belinkeltél azok jók-e,de az biztos hogy nem ezeket használjuk páran az Mz-ben.Veszy2107 írta:
Ezek közül elvileg nekem jó lenne bármelyik ügye? De jól gondolom, hogy ezek mechanikusak? Hogy lehetne átkötni a mostani elektronikusat erre?
Köszönöm a választ!!!
Hanem ezt:
http://www.autoalkatreszklub.hu/product ... ts_id=1303
3 pontos bekötés,kicsi helyet foglal és stabil.Bár az igaz hogy 14,4V-ot én nem tudtam mérni,csak 13.8-at,de az atomstabilan megvan mindig.
Amúgy bontóban vegyél,ne boltban.Egyrészt jóval olcsóbb,másrészt a bontós az még nagy valószinűséggel gyári.Én 1000 ft-ot fizettem 2 db-ért,igy van egy tartalékom is.
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Helló!
Sokan emlegettétek itt a bontós fesszabokat a bolti helyett... Viszont én nem nagyon tudok bontót a környékünkön, pláne nem akinél lehet még ilyen gépjárművek alkatrészei...!
Szóval a kérdésem az lenne, hogy nincs valakinek egy bontott elektronikus fesszabja, amit esetleg eladna nekem????
Sokan emlegettétek itt a bontós fesszabokat a bolti helyett... Viszont én nem nagyon tudok bontót a környékünkön, pláne nem akinél lehet még ilyen gépjárművek alkatrészei...!
Szóval a kérdésem az lenne, hogy nincs valakinek egy bontott elektronikus fesszabja, amit esetleg eladna nekem????
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Azt nem tudom hogy amiket belinkeltél azok jók-e,de az biztos hogy nem ezeket használjuk páran az Mz-ben.Veszy2107 írta:
Ezek közül elvileg nekem jó lenne bármelyik ügye? De jól gondolom, hogy ezek mechanikusak? Hogy lehetne átkötni a mostani elektronikusat erre?
Köszönöm a választ!!!
Hanem ezt:
http://www.autoalkatreszklub.hu/product ... ts_id=1303
3 pontos bekötés,kicsi helyet foglal és stabil.Bár az igaz hogy 14,4V-ot én nem tudtam mérni,csak 13.8-at,de az atomstabilan megvan mindig.
Amúgy bontóban vegyél,ne boltban.Egyrészt jóval olcsóbb,másrészt a bontós az még nagy valószinűséggel gyári.Én 1000 ft-ot fizettem 2 db-ért,igy van egy tartalékom is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Szia Patrik!
Megmondom őszintén nem én csináltam, erre is gondoltam, de az a kicsi trafó van benne ami oda való. Szerintem nem lett lecserélve, milyent tegyek bele? Sok mindent hallottam az utángyártott trafókról, merre fele induljak?
Megmondom őszintén nem én csináltam, erre is gondoltam, de az a kicsi trafó van benne ami oda való. Szerintem nem lett lecserélve, milyent tegyek bele? Sok mindent hallottam az utángyártott trafókról, merre fele induljak?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég