Blokk
Re: Blokk
Sziasztok!
Érdekelne a véleményetek azzal kapcsolatban hogy a kis ts-emen (150-es) szeretném a kuplungot könnyíteni. Nem az érdekel hogy van e értelme hanem ötletek esetleg tapasztalatok. Mivel nekem az újabb dupla soros primer láncom van, kezdésnek arra gondoltam beszerzek egy régebbi egysoros kuplungot. Ezzel már lehetne nyerni pár dekát. A tartósság nem érdekel mármint hogy 30 vagy csak 15e kilométert megy el. Az egész motor picit alakítva (nem barmolva) van ehhez mérten gondolom a tartósságot.
Láttam olyat hogy a kuplungkosarat is megfurkálták könnyítés végett. Esetleg egy sor fém és parafa lamellát kivenni a sorból?
Érdekelne a véleményetek azzal kapcsolatban hogy a kis ts-emen (150-es) szeretném a kuplungot könnyíteni. Nem az érdekel hogy van e értelme hanem ötletek esetleg tapasztalatok. Mivel nekem az újabb dupla soros primer láncom van, kezdésnek arra gondoltam beszerzek egy régebbi egysoros kuplungot. Ezzel már lehetne nyerni pár dekát. A tartósság nem érdekel mármint hogy 30 vagy csak 15e kilométert megy el. Az egész motor picit alakítva (nem barmolva) van ehhez mérten gondolom a tartósságot.
Láttam olyat hogy a kuplungkosarat is megfurkálták könnyítés végett. Esetleg egy sor fém és parafa lamellát kivenni a sorból?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Ha már ott vagy igazíts a Haydn-ön is....




"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Blokk
A mai időjárás ismeretében zsigerből kevés nafta avagy sok levegő a durrelegyben.Cat írta:Üdv
Távoli gyógyítást kérek:
Új dugó és gyűrűk bejáratva(2000km)
Ma is megszorult 110km/h nál...
ez most a 3-ik vagy 4-ik alkalom...
Eddig 40-es keverékkel ásványi olajjal mentem..
Ma szintetikus olaj, 40-es keverék...
Nem tudom mi a csoda a baja..
100 felett elkezd más hangja lenni...
110 körül olyan mintha gyengülne, de a 90-100-at tudja simán,
ha pörgetem 5000 ig(110-115) akkor hangváltozás majd megszorulás...
Ötletek?
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Blokk
Üdv
Távoli gyógyítást kérek:
Új dugó és gyűrűk bejáratva(2000km)
Ma is megszorult 110km/h nál...
ez most a 3-ik vagy 4-ik alkalom...
Eddig 40-es keverékkel ásványi olajjal mentem..
Ma szintetikus olaj, 40-es keverék...
Nem tudom mi a csoda a baja..
100 felett elkezd más hangja lenni...
110 körül olyan mintha gyengülne, de a 90-100-at tudja simán,
ha pörgetem 5000 ig(110-115) akkor hangváltozás majd megszorulás...
Ötletek?
Távoli gyógyítást kérek:
Új dugó és gyűrűk bejáratva(2000km)
Ma is megszorult 110km/h nál...
ez most a 3-ik vagy 4-ik alkalom...

Eddig 40-es keverékkel ásványi olajjal mentem..
Ma szintetikus olaj, 40-es keverék...
Nem tudom mi a csoda a baja..
100 felett elkezd más hangja lenni...
110 körül olyan mintha gyengülne, de a 90-100-at tudja simán,
ha pörgetem 5000 ig(110-115) akkor hangváltozás majd megszorulás...
Ötletek?
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Meg változott a főtengely csapágyazása, a főtengelycsap átmérője (ezzel együtt a főtengelycsapgyak mérete), egysoros helyett kétsoros lett a kuplunglánc, emiatt a főtengely vége, a lánckerék, és a kuplungkosár is más.Istvan79 írta:76év végéig trophy blokkal szerelték a TS-eket. Annyi változott 77től,hogy a hajtókar felső szemét tűgörgővel szerelték,és a főtengely külső szimeringet kapott.Target írta:Sziasztok!
Trophy főtengely bele menne TS blokkba?
Különböznek egyáltalán?
125-ösről van szó.
Ekkor változott meg a blokk szellőztetése, és elvileg ekkortól lett más menetű a kipufogócsonk.
Hirtelen ennyi jutott eszembe :

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Itt van nálam egy motor ETZ 250 kuplungozni és azt vettem észre hogy a főtengelyen a menet hiányzik egy menet majdnem körbe ,okozhat ez valami gondot?gondolom nagyon feltépték a kuplungot valamikor.
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Blokk
Értem.
Látom te is tatai vagy.
Nincs esetleg egy fölösleges fesszabályzód elfekvőben?
Lett véve egy elektronikus, de mint utólag kiderült átvertek, és a szabályzó rossz...
Mivel most sajnos nem igazán van pénzem, csak csere jöhetne szóba.
Látom te is tatai vagy.
Nincs esetleg egy fölösleges fesszabályzód elfekvőben?
Lett véve egy elektronikus, de mint utólag kiderült átvertek, és a szabályzó rossz...
Mivel most sajnos nem igazán van pénzem, csak csere jöhetne szóba.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 42
- Csatlakozott: 2013.07.16. 12:21
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Blokk
76év végéig trophy blokkal szerelték a TS-eket. Annyi változott 77től,hogy a hajtókar felső szemét tűgörgővel szerelték,és a főtengely külső szimeringet kapott.Target írta:Sziasztok!
Trophy főtengely bele menne TS blokkba?
Különböznek egyáltalán?
125-ösről van szó.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Szia Target
Ha gyári a főtengely akkor nem kell kosár mivel bronz perselyes,ha meg van a csapszege amivel össze van kopva és az passzos benne akkor OK ha meg nincs akkor egy új csapszeg amit ha szoros a perselybe bele kell dörzsárazni"úgy,hogy könnyen mozogjon benne de ne lötyögjön még erre a hőtágulás végett van szükség(egyszerűen elmondva de nem árt ha olyan csinálja aki már dörzsárazott).
A legfontosabb: ha bronzos a hajtókarod az MZ be akkor csak 1/25 keverékkel szabad használni!
Ha gyári a főtengely akkor nem kell kosár mivel bronz perselyes,ha meg van a csapszege amivel össze van kopva és az passzos benne akkor OK ha meg nincs akkor egy új csapszeg amit ha szoros a perselybe bele kell dörzsárazni"úgy,hogy könnyen mozogjon benne de ne lötyögjön még erre a hőtágulás végett van szükség(egyszerűen elmondva de nem árt ha olyan csinálja aki már dörzsárazott).
A legfontosabb: ha bronzos a hajtókarod az MZ be akkor csak 1/25 keverékkel szabad használni!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Blokk
Tehát akkor Trophy főtengelyhez nem is jó a tűgörgős kosár?kupi írta:Bele megy teljesen egyforma a méretük(ha jól tudom az első Ts-ek (125-150)gyárilag is ilyen főtengelyesek voltak) a különbség a csapágyazásba van a TS felül a dugónál is tűgörgős a Trophy ES" meg felül bronz perselyes és ez bizony igényli az 1/25 keveréket de nagyon.Nekem jó pár évig volt Trophy"főtengely a Ts be de meguntam a sok olajat meg a füstölést és szereztem bele egy gyári TS-t.Az az igazi mégis.Target írta:Sziasztok!
Trophy főtengely bele menne TS blokkba?
Különböznek egyáltalán?
125-ösről van szó.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Bele megy teljesen egyforma a méretük(ha jól tudom az első Ts-ek (125-150)gyárilag is ilyen főtengelyesek voltak) a különbség a csapágyazásba van a TS felül a dugónál is tűgörgős a Trophy ES" meg felül bronz perselyes és ez bizony igényli az 1/25 keveréket de nagyon.Nekem jó pár évig volt Trophy"főtengely a Ts be de meguntam a sok olajat meg a füstölést és szereztem bele egy gyári TS-t.Az az igazi mégis.Target írta:Sziasztok!
Trophy főtengely bele menne TS blokkba?
Különböznek egyáltalán?
125-ösről van szó.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- biciklis
- Hozzászólások: 25
- Csatlakozott: 2012.07.14. 11:40
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Blokk
Nem az O gyűrű a téma, hanem ami a dekli mögött van egy vékony alu hézagoló alátét. Az nem tömít!!!!!allllli írta:Kázmér írta:Szerintem tömít is. Gondolj bele, ráhúzod a deknit a csavarokkal...
Kimegyek lemérem, hogy mekkora a berugókar átmérője, és ez alapján próbálok venni oda egy karikát.
20 x 2 mm-es O-gyűrű kell oda gyári leírás szerint
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Kázmér írta:Szerintem tömít is. Gondolj bele, ráhúzod a deknit a csavarokkal...
Kimegyek lemérem, hogy mekkora a berugókar átmérője, és ez alapján próbálok venni oda egy karikát.
20 x 2 mm-es O-gyűrű kell oda gyári leírás szerint
-
- biciklis
- Hozzászólások: 25
- Csatlakozott: 2012.07.14. 11:40
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Blokk
Kázmér írta:Szerintem tömít is. Gondolj bele, ráhúzod a deknit a csavarokkal...
Kimegyek lemérem, hogy mekkora a berugókar átmérője, és ez alapján próbálok venni oda egy karikát.
Sziasztok!!
Én pont most raktam össze egy 125ccm es blokkot. Abban volt ilyen karika amiről beszéltek. A vastagsága az 1,5 mm az átmérője pedig a berúgótengely mérete. A berúgó tengelyen van egy pici váll azon támaszkodik fel.A szerepe pedig az, hogy nem engedi kicsúszni a berúgó tengelyt mert meg támaszkodik az oldaldekliben. Ja és az nem tömít, csak az ó gyűrű tömít ami a dekliben van.

Üdv: Isti 67
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
- MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Blokk
Szerintem tömít is. Gondolj bele, ráhúzod a deknit a csavarokkal...
Kimegyek lemérem, hogy mekkora a berugókar átmérője, és ez alapján próbálok venni oda egy karikát.
Kimegyek lemérem, hogy mekkora a berugókar átmérője, és ez alapján próbálok venni oda egy karikát.
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé 

- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
Szia, na így a videóban már oké, oda tényleg az megy. Én hirtelen azt hittem, hogy az o gyűrűre gondolsz.Kázmér írta:Szia nagydivad!
2000%, hogy oda egy alímium karika kell.
Ez a 15 eurós szállítás tényleg rablás, szóval kiszaladtam a tartalék blokkomhoz, leszedtem az oldalát és meg akartam mérni neked a távtartót (tömítést?!) de nekem se volt benne. A mostaniban lehet, hogy benne van, de most ezért nem akarom leengedni az olajat, ha nem gond.

-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
- MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Blokk
Szia nagydivad!
2000%, hogy oda egy alímium karika kell.
Ebben a videóban: 27:43 körül rakja rá. http://www.youtube.com/watch?v=yo3S4ne-iQU
A gumikarika az oldaldeknibe megy bele, és ez a kettő együtt tömít. (Szerintem sok embernek ezért ereszti az olajat a berugórarnál, mert hiányzik az alumínium tömítése).
Egy helyen találtam, hogy kapni lehet: http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/Zy ... 5-150.html
Jah. 1,5 Eur + Szállítás magyarországra 15 Eur.
Ha valaki tudja a méretét, kb 30 forintért vennék egy csavarboltban.
Amúgy Bambinak írtam privátban, és ő sem nagyon tudott hozzászólni. Nem hiszem el, hogy ez senkinek sem tűnt fel eddig...
2000%, hogy oda egy alímium karika kell.
Ebben a videóban: 27:43 körül rakja rá. http://www.youtube.com/watch?v=yo3S4ne-iQU
A gumikarika az oldaldeknibe megy bele, és ez a kettő együtt tömít. (Szerintem sok embernek ezért ereszti az olajat a berugórarnál, mert hiányzik az alumínium tömítése).
Egy helyen találtam, hogy kapni lehet: http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/Zy ... 5-150.html
Jah. 1,5 Eur + Szállítás magyarországra 15 Eur.
Ha valaki tudja a méretét, kb 30 forintért vennék egy csavarboltban.
Amúgy Bambinak írtam privátban, és ő sem nagyon tudott hozzászólni. Nem hiszem el, hogy ez senkinek sem tűnt fel eddig...

Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé 

- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Elvileg nem lehet baja 1500km még nem sok a hengernek majd bele kopik de a méretét ellenőrizd és ha kell igazítsd meg. Természetesen az első pár százig csak finoman mintha járatos volna had kopjon a helyére.allllli írta:Ma a gyűrűcsörgést meg akartam szüntetni és eközben mikor vettem volna le a gyűrűket a dugóról, eltört a felső, az alsót meg már mérgembe én törtem el. A kérdés az, hogy kb 1500 km van az új hengerben meg a gyűrűkben. Nem lesz -e baj belőle, ha a gyűrűket újakra cserélem?
Az Mz hogyantovábban azt írja, hogy 3000 km-ig, nyugodtan lehet gyűrűt/gyűrűket cserélni.
(mondjuk nincs más választásom ez tény)
Én is csináltam már ilyent (szükségből útszélén mikor a barátom a hengerbe ejtett egy gombot" és le kellett húzni a hengert és tört a gyűrű), és az a motor azokkal a gyűrűkkel amiket egy út menti házba kaptunk(kicsit rozsdásan lehet használtak is voltak)lement még 20000km és alig csörgött.De ha otthon a műhelybe gyári új alkatrészt raktam volna tutira nem lett volna ilyen jó.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Ma a gyűrűcsörgést meg akartam szüntetni és eközben mikor vettem volna le a gyűrűket a dugóról, eltört a felső, az alsót meg már mérgembe én törtem el. A kérdés az, hogy kb 1500 km van az új hengerben meg a gyűrűkben. Nem lesz -e baj belőle, ha a gyűrűket újakra cserélem?
Az Mz hogyantovábban azt írja, hogy 3000 km-ig, nyugodtan lehet gyűrűt/gyűrűket cserélni.
(mondjuk nincs más választásom ez tény
)
Az Mz hogyantovábban azt írja, hogy 3000 km-ig, nyugodtan lehet gyűrűt/gyűrűket cserélni.
(mondjuk nincs más választásom ez tény

- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
Jól láttad, biztos alu? Csak mert én még sose láttam oda mást a gumi O-gyűrűn kívül.Kázmér írta:Sziasztok!
ETZ-150-esemnél a berugókar tömítésénél egy alumínium karika használatos a szervíz videó alapján.
A feltöltött képen a 19-es alkatrészről van szó.
Valaki tudna segíteni, hogy hol lehet ilyet kapni, vagy pontosan mekkora méretei vannak? Szeretném megoldani a tömítést az említett helyen.
Nagyon örülnék, ha valaki tudna segíteni, mert számomra fontos lenne, hogy minden a helyén legyen.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
- MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Blokk
Sziasztok!
ETZ-150-esemnél a berugókar tömítésénél egy alumínium karika használatos a szervíz videó alapján.
A feltöltött képen a 19-es alkatrészről van szó.

Valaki tudna segíteni, hogy hol lehet ilyet kapni, vagy pontosan mekkora méretei vannak? Szeretném megoldani a tömítést az említett helyen.
Nagyon örülnék, ha valaki tudna segíteni, mert számomra fontos lenne, hogy minden a helyén legyen.
ETZ-150-esemnél a berugókar tömítésénél egy alumínium karika használatos a szervíz videó alapján.
A feltöltött képen a 19-es alkatrészről van szó.

Valaki tudna segíteni, hogy hol lehet ilyet kapni, vagy pontosan mekkora méretei vannak? Szeretném megoldani a tömítést az említett helyen.
Nagyon örülnék, ha valaki tudna segíteni, mert számomra fontos lenne, hogy minden a helyén legyen.

Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé 

- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Blokk
Oks, az a lényeg! Ráállok a dologra!lackóó írta:nem,nem ragad össze teljesen!ez egy oldható,rugalmas kötés lesz!nem olyan mint a csavarrögzítő,hogy azt nehéz megbontani!
Köszi!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Blokk
Értem. Az én történetem annyi, hogy állandóan köpködte ott az olajat. Vettem bele tűzkarikát, mert valamilyen oknál fogva nem volt benne...no, ahogy bele került a tűzkarika, 1-200 kilométeren keresztül egy csepp olaj sem volt a blokkon, de most megint olajos...szóval nem tudom eldönteni, hogy honnan jöhet a trutyi.lackóó írta:miért kéne szétszedni a blokkot?azt irod,hogy a kipufogó hollandernál engedi ki a trutyit!akkor kiveszed a hollandert,könyököt,megtakarítod bekened ezzel a pasztával(hollander menetet,meg belül is a hollander meg a könyök közt)visszatekered,meghuzod rendesen,hagyod egy éjszakát száradni,és kész!
enyém is ezt csinálta,akárhogy meghúztam!amióta megcsináltam igy,azóta egy csepp trutyi nem jön ki onnan!
És amúgy, ha ezzel a pasztával rakom össze, akkor mennyire ragad meg tőle a könyök? Úgyértem, ez csak tömítőpaszta, tehát nem fog örökre odaragadni, igaz?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- lackóó
- rolleres
- Hozzászólások: 10
- Csatlakozott: 2013.05.05. 21:16
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Lajosmizse
Re: Blokk
miért kéne szétszedni a blokkot?azt irod,hogy a kipufogó hollandernál engedi ki a trutyit!akkor kiveszed a hollandert,könyököt,megtakarítod bekened ezzel a pasztával(hollander menetet,meg belül is a hollander meg a könyök közt)visszatekered,meghuzod rendesen,hagyod egy éjszakát száradni,és kész!
enyém is ezt csinálta,akárhogy meghúztam!amióta megcsináltam igy,azóta egy csepp trutyi nem jön ki onnan!
enyém is ezt csinálta,akárhogy meghúztam!amióta megcsináltam igy,azóta egy csepp trutyi nem jön ki onnan!
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Blokk
Hm, és hova kenjem? Ha szét kell szedni hozzá a blokkot, akkor inkább letörlöm 200 km-enként, mert annyit nem ér az egész.lackóó írta:http://kamionalkatresz.unas.hu/spd/unas ... ito_paszta
itt a megoldás!szinte minden autósboltban kapsz!jó párunknak bevált már!

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- lackóó
- rolleres
- Hozzászólások: 10
- Csatlakozott: 2013.05.05. 21:16
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Lajosmizse
Re: Blokk
http://kamionalkatresz.unas.hu/spd/unas ... ito_paszta
itt a megoldás!szinte minden autósboltban kapsz!jó párunknak bevált már!

itt a megoldás!szinte minden autósboltban kapsz!jó párunknak bevált már!

- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Blokk
Üdv!
A 251-esen a kipufogókönyök környékén állandóan friss olajos-benzines trutyi volt. Vettem tűzkarikát a kipufhoz, azzal mintha megoldódott volna a probléma, de ma megint azt vettem észre, hogy olajos a blokk, és mintha a leömlőtől jönne.
Mit érdemes megnézni, hol lehet a hiba? Tudom, hogy ez a motor sohasem lesz teljesen tömített, de ha valami tipikus, kézenfekvő dologról van szó, akkor megsasolnám.
Köszi!
A 251-esen a kipufogókönyök környékén állandóan friss olajos-benzines trutyi volt. Vettem tűzkarikát a kipufhoz, azzal mintha megoldódott volna a probléma, de ma megint azt vettem észre, hogy olajos a blokk, és mintha a leömlőtől jönne.
Mit érdemes megnézni, hol lehet a hiba? Tudom, hogy ez a motor sohasem lesz teljesen tömített, de ha valami tipikus, kézenfekvő dologról van szó, akkor megsasolnám.
Köszi!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Na ez szarul eshetett...
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

](./images/smilies/eusa_wall.gif)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Nos klubtársaim régen szóltam hozzá a fórumhoz ennek oka kevés az időm és Hibátlan volt a motorom eddig szembesültem egy kuplung hibával 15 e km ert futott az agy zsír új volt mikor beleraktam után gyártott gagyi. Sajnos jó minőségű képekkel nem tudok szolgálni most talán holnap de a lényegek ezen is látszódnak majd úgy gondolom .
http://kepfeltoltes.hu/130812/2013-08-1 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130812/2013-08-1 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130812/2013-08-1 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130812/2013-08-1 ... es.hu_.jpg
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Használt dugó hordó alakúra kopik, ráadásul még ovális is. (Mondjuk a gyári geometria is ovális és kúpos.)pempelli írta:Srácok,használt gyári dugóhoz lehet hengert fúratni?
Talán egy használt túlméretes dugót ha le tudnál esztergálni jó méretre, + sikerülne a geometriát is megcsinálni, akkor érdemes lenne fúrni hozzá.
De akkor már szerintem olcsóbb gyártatni hozzá egy dugót valami minőségi anyagból.
(Régebben volt itt szó Kolbenschmidt gyártmányról, amit azóta se találok sehol - állítólag jó.)
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Lehetni lehet de NEM érdemes,tudod a használat közben belekopik a saját hengerébe a gyűrű hornyok is kiverődnek kopnak,ha nem a te dugód volt akár lehet repedve is pl dobálták leejtették...Nem lehet hozzá dolgozni"a hengert meg őszintén szólva bocs hülyének is néznek ilyen kéréssel.A lényeg nem szokás.pempelli írta:Srácok,használt gyári dugóhoz lehet hengert fúratni?
Persze szükségből pl hosszabb úton dugó törést szenved-el..azonos méretű számú alkatrészt be lehet tenni amivel haza lehet jutni de az más az a szükség.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- occsike87
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
- MZ-d típusa: Mz etz 125
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Blokk
Hali. Nekem is volt hasonló problémám az etz vel. Tányérrugó gyengült el nálam ( igaz saját hülyeségem miatt, de ez itt nem lényeges ). Cseréje megoldotta a problémám. De ugyanakkor lehet hibás hézagolás is. Csak tippMacgyver írta:Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek.
Van egy ETZ 150 motorom. Kuplung beállításhoz kérnék segítséget.
A jelenség egyik napról a másikra történt, elment a kuplungom. Nem emelt ki! Utána állítottunk amitől jó is lett viszont mikor behúztam a kuplungot zörgő hangot adott ki! Szétszedtük és az agy fel volt lazulva, amit meg is húztunk! Összetettük, most pedig állandóan csúszik! Mindkét helyen próbáltuk utánaállítani de hiába! Lamellák ránézésre hibátlanok! (nincsenek fél évesek se)
Megköszönném ha valaki tudna ez ügyben tanácsot adni mert mi már kifogytunk belőle. Először azt hittük valamit rosszul tettünk össze de ha 5x nem szedtük szét és utána össze akkor egyszer sem és nem értjük hogy miért nem jó!
Széles utat ( bár most inkább szeles

Re: Blokk
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek.
Van egy ETZ 150 motorom. Kuplung beállításhoz kérnék segítséget.
A jelenség egyik napról a másikra történt, elment a kuplungom. Nem emelt ki! Utána állítottunk amitől jó is lett viszont mikor behúztam a kuplungot zörgő hangot adott ki! Szétszedtük és az agy fel volt lazulva, amit meg is húztunk! Összetettük, most pedig állandóan csúszik! Mindkét helyen próbáltuk utánaállítani de hiába! Lamellák ránézésre hibátlanok! (nincsenek fél évesek se)
Megköszönném ha valaki tudna ez ügyben tanácsot adni mert mi már kifogytunk belőle. Először azt hittük valamit rosszul tettünk össze de ha 5x nem szedtük szét és utána össze akkor egyszer sem és nem értjük hogy miért nem jó!
Segítséget szeretnék kérni tőletek.
Van egy ETZ 150 motorom. Kuplung beállításhoz kérnék segítséget.
A jelenség egyik napról a másikra történt, elment a kuplungom. Nem emelt ki! Utána állítottunk amitől jó is lett viszont mikor behúztam a kuplungot zörgő hangot adott ki! Szétszedtük és az agy fel volt lazulva, amit meg is húztunk! Összetettük, most pedig állandóan csúszik! Mindkét helyen próbáltuk utánaállítani de hiába! Lamellák ránézésre hibátlanok! (nincsenek fél évesek se)
Megköszönném ha valaki tudna ez ügyben tanácsot adni mert mi már kifogytunk belőle. Először azt hittük valamit rosszul tettünk össze de ha 5x nem szedtük szét és utána össze akkor egyszer sem és nem értjük hogy miért nem jó!

- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
A taszári Kacsó gép fel tudja jóra újítani a főtengelyt, de nem olcsó.markoka911 írta:Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Ismét szét lett borítva a kis ts 125-ös. (hajtókar cserés) Szeretnék bele valami nagyon jó minőségű hajtókart, tűgörgőt venni. Az előző sajnos csak 3000km-t bírt. Most szeretnék valami sokkal tartósabbat. Tudtok esetleg segíteni abban hogy hol érdemes és milyet venni?
Előre is köszi:Márk![]()
06306622197
markoka911@gmail.com
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Szia biztosan van valami új hajtókar is hozzá valahol jó pénzért,biztosan találsz valakit aki bőcsületesen meg is csinálja el is megy sok tízezret sok tíz ezerért...De én inkább keresnék egy elfekvő TS-t valahol megvenném pár ezerért aztán átpakolnám abból a gyári főtengelyt,ki lehet fogni néhány ezret futót motorokat is még csak keresni kérdezni kell és nagyon sok alkatrészed marad amit később is használhatsz.Nekem már így megy a motorom az utolsó 15 éve csak bontott gyári alkatrészeket használok de jók is(természetesen a fő darabokról beszélek lánc meg ilyenek azért újak egyébként 28 éve van meg a TS és száz38000km van benne!)markoka911 írta:Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Ismét szét lett borítva a kis ts 125-ös. (hajtókar cserés) Szeretnék bele valami nagyon jó minőségű hajtókart, tűgörgőt venni. Az előző sajnos csak 3000km-t bírt. Most szeretnék valami sokkal tartósabbat. Tudtok esetleg segíteni abban hogy hol érdemes és milyet venni?
Előre is köszi:Márk![]()
06306622197
markoka911@gmail.com
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2013.08.07. 23:06
- MZ-d típusa: simson
Re: Blokk
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Ismét szét lett borítva a kis ts 125-ös. (hajtókar cserés) Szeretnék bele valami nagyon jó minőségű hajtókart, tűgörgőt venni. Az előző sajnos csak 3000km-t bírt. Most szeretnék valami sokkal tartósabbat. Tudtok esetleg segíteni abban hogy hol érdemes és milyet venni?
Előre is köszi:Márk
06306622197
markoka911@gmail.com
Egy kis segítségre lenne szükségem. Ismét szét lett borítva a kis ts 125-ös. (hajtókar cserés) Szeretnék bele valami nagyon jó minőségű hajtókart, tűgörgőt venni. Az előző sajnos csak 3000km-t bírt. Most szeretnék valami sokkal tartósabbat. Tudtok esetleg segíteni abban hogy hol érdemes és milyet venni?
Előre is köszi:Márk

06306622197
markoka911@gmail.com
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Minden irott szónál többet érnek a szerelési videók:Veszy2107 írta:Helló!
Nem tudná nekem pár mondatban, összefoglalni valaki a 250 ETZ kuplung lamellájának cseréjét? Igényel valami célszerszámot? Hasonlít a kis ETZ szerelésére? Hézagolás mennyire bonyolult? Van rá valami szabály? Ja és még, milyen finomhangolás van a kuplungnál? Lehet állítani a bovdenen a blokknál ahol, bemegy a blokkba? Gondolok itt arra, hogy kis ETZ-nél ügye oldalt van egy csavar egy anyával, amit tudsz tekergetni, mennyire feszítse elő a pálcát.... Nagy ETZ-nél van valami hasonló lehetőség, anélkül hogy a blokk felet levegyem?
Köszönöm!
https://www.youtube.com/watch?v=DVPeTmU ... ata_player
Kuplung szerelésnél jól jönne egy összenyomó szerszám mint a videón,de nem feltétlenül kell.Viszont egy segitő kéz jól jön ilyenkor.Jó nagy erővel kell nyomni,mig közben legalább 2 anyát rá kell kapatni egymással szemben.
https://www.youtube.com/watch?v=kCWyupp ... ata_player
https://www.youtube.com/watch?v=b4qZ-zT ... ata_player
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
Helló!
Nem tudná nekem pár mondatban, összefoglalni valaki a 250 ETZ kuplung lamellájának cseréjét? Igényel valami célszerszámot? Hasonlít a kis ETZ szerelésére? Hézagolás mennyire bonyolult? Van rá valami szabály? Ja és még, milyen finomhangolás van a kuplungnál? Lehet állítani a bovdenen a blokknál ahol, bemegy a blokkba? Gondolok itt arra, hogy kis ETZ-nél ügye oldalt van egy csavar egy anyával, amit tudsz tekergetni, mennyire feszítse elő a pálcát.... Nagy ETZ-nél van valami hasonló lehetőség, anélkül hogy a blokk felet levegyem?
Köszönöm!
Nem tudná nekem pár mondatban, összefoglalni valaki a 250 ETZ kuplung lamellájának cseréjét? Igényel valami célszerszámot? Hasonlít a kis ETZ szerelésére? Hézagolás mennyire bonyolult? Van rá valami szabály? Ja és még, milyen finomhangolás van a kuplungnál? Lehet állítani a bovdenen a blokknál ahol, bemegy a blokkba? Gondolok itt arra, hogy kis ETZ-nél ügye oldalt van egy csavar egy anyával, amit tudsz tekergetni, mennyire feszítse elő a pálcát.... Nagy ETZ-nél van valami hasonló lehetőség, anélkül hogy a blokk felet levegyem?
Köszönöm!
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Megerősítem: remélhetőleg elmúlik!:-)allllli írta:Valaki megerősítene?allllli írta:Akkor elvileg, ha leveszem a hengert és a gyűrűk éleit 1000-es papírral megsimogatom ramélhetőleg elmúlik a csörgés?!...(Fúrás után a csatornák éleit megreszeltem.)
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég