Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

zudori írta:Sziasztok! Van egy kis gondom a 150-es ETZ motorommal. Hal elemes gyújtás van rajta. Pár napig gyönyörűen ment, majd elkezdett kihagyni, NGK gyertyával. Kicseréltem BRISK-re, azzal jól ment megint egy pár napig. Ma újból elkezdte a kihagyogatást. Megint gyertya csere, de alig változott. Érdekes, hogy fordulaton, már megy, tartósan viszi a 90-et. A gyertya kép is jó,világos barna.
Valami ötlet? Mi a kórság lehet vele?
Szia!
A trafó elektronikus gyújtáshoz való? Mert ha sima megszakítóshoz való lehet,hogy az kezd haldokolni.Akkor szokott ilyen előfordulni mikor átalakítják elektromosra a gyújtást,de trafó nem cserélnek.
Ez csak egy ötlet,majd egy nálam okosabb megmondja a tutit. :D
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Elkészült a tökéletes előgyújtás állító készülék :D egy indikátor óra és esztergáltattam hozzá egy közdarabot amit behajtok a gyertya helyére és már lehet is pontosan állítani :)

Kép

Kép
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepk ... 67651.html


http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepk ... 67651.html


http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepk ... 21198.html



http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepk ... 98791.html


Ezek közül elvileg nekem jó lenne bármelyik ügye? De jól gondolom, hogy ezek mechanikusak? Hogy lehetne átkötni a mostani elektronikusat erre?

Köszönöm a választ!!!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Sziasztok! Van egy kis gondom a 150-es ETZ motorommal. Hal elemes gyújtás van rajta. Pár napig gyönyörűen ment, majd elkezdett kihagyni, NGK gyertyával. Kicseréltem BRISK-re, azzal jól ment megint egy pár napig. Ma újból elkezdte a kihagyogatást. Megint gyertya csere, de alig változott. Érdekes, hogy fordulaton, már megy, tartósan viszi a 90-et. A gyertya kép is jó,világos barna.
Valami ötlet? Mi a kórság lehet vele?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Veszy2107 írta:Egy kis segítséget tudtok adni ezekkel kapcsolatban? Ha ugrál a töltés értéke, akkor az a fesszab hibája ugye?
Nem feltétlenül a fesz. szab. hibája, lehet, hogy a rosszul érintkező test biztosíték vagy egyéb kontakt hiba miatt csak úgy méred.
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

Veszy2107 írta:....Mechanikus bontottat már találtam a neten elég jó árba, de nem tudom, melyik lehet a jobb a mechanikus vagy az elektronikus....?Továbbra is köszönöm a segítségeket!!!!!! .... :wink:
Szia!
Ezeket olvasd el :)
Én is ilyet használok, tökéletes... :D
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

hell írta:Ezért kell azt a fajtát venni ami a generátorra van építve(waresz, trabi, stb. megtalálhatóak, 3 vezetékes versio) és az atom. Ha bontóban keresi az ember az eredeti példányokat akkor mégjobb a helyzet...
És esetleg itt mi a helyzet az ETZ utángyártott elektromos megszakítókkal? Használhatóak, vagy itt sem ajánlott az utángyártott?

Amúgy most kicseréltem a trafót egy kölcsön trafóra és megszűnt a kihagyás és a fulladás!! :P Úgy tűnik, hogy a trafó miatt szarakodott a gyújtásom! Viszont utána érdeklődtem a wartburg és trabant trafóknak az egyik boltban, de ugyan olyan utángyártott "megbízhatatlan" minőségűek, ráadásul raktáron sincs! Szóval lehet marad a bolti ETZ trafó!

Viszont egy másik gond még mindig fennáll! Ismét mértem az aksit az új trafóval és még a haver ETZ-én egyenletes 14.5V mért üzem közben, nekem még mindig össze vissza mutatott, volt szerintem hogy 17-18V-ig is felment!!!! ](*,) :-k Szóval jó esély van rá, hogy ez nyírta ki a trafómat??? Szerintetek lehetséges ez? A fesszabot lehet valahogy állítani, vagy elbaszódott aztán kuka?? (elektromos)

Mechanikus bontottat már találtam a neten elég jó árba, de nem tudom, melyik lehet a jobb a mechanikus vagy az elektronikus....?

Egy kis segítséget tudtok adni ezekkel kapcsolatban? Ha ugrál a töltés értéke, akkor az a fesszab hibája ugye?

Továbbra is köszönöm a segítségeket!!!!!! :wink:
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ezért kell azt a fajtát venni ami a generátorra van építve(waresz, trabi, stb. megtalálhatóak, 3 vezetékes versio) és az atom. Ha bontóban keresi az ember az eredeti példányokat akkor mégjobb a helyzet...
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Sokan wartburg elektromos fesszabot ajánlanak. Trabi, Wartburg tuti jó bele.
Nekem pl IFA mechanikus fesszab van benne, mérete is akkora kb, mint a gyári MZ-é. Tökéletesen teszi a dolgát.
A multiméter is szokott ingadozni, ha nem jó a zavarszűrés, de nálad szerintem kontakthiba lesz valahol vagy vezetéktörés, de ezt már korábban leírtam.[/quote]

Köszi az infót! ;)


Igen valóban említetted a kontakt hibát, de mielőtt szétkapom a mocit és átvizsgálom a vezetékeket egyesével, megpróbálok utána járni, hogy mi okozhat még hasonló hibát... :-k[/quote]


Az új elektromos wartburg fesszabbal vigyázz,van egy lapos fekete fémtalpas fajta ami nem igazán vált be.Én kettőt vettem belőle egyik se működött,egyáltalán nem volt vele töltés.

Kép
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

allllli írta:
Veszy2107 írta:Köszi az infót! Arra nincs esetleg ötletetek, hogy ezt a feszültség ingadozást mi okozhatja, az aksin mérve? Ha jól tudom a gyújtó trafó vagy jó vagy nem, de ilyen tüneteket nem nagyon produkál....!? Én még a fesszabra gondolok, most elektromos fesszabom van, nem tudom, hogy az okoz-e ilyen hibát....

Feszültség szabályzónál van esetleg más szoci gépezeté, ami jó lehet? pl. Wartburg stb? Melyik jobb és megbízhatóbb a mechanikus vagy az elektronikus?

Köszi! ;)
Sokan wartburg elektromos fesszabot ajánlanak. Trabi, Wartburg tuti jó bele.
Nekem pl IFA mechanikus fesszab van benne, mérete is akkora kb, mint a gyári MZ-é. Tökéletesen teszi a dolgát.
A multiméter is szokott ingadozni, ha nem jó a zavarszűrés, de nálad szerintem kontakthiba lesz valahol vagy vezetéktörés, de ezt már korábban leírtam.
Köszi az infót! ;)

Igen valóban említetted a kontakt hibát, de mielőtt szétkapom a mocit és átvizsgálom a vezetékeket egyesével, megpróbálok utána járni, hogy mi okozhat még hasonló hibát... :-k
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Veszy2107 írta:Köszi az infót! Arra nincs esetleg ötletetek, hogy ezt a feszültség ingadozást mi okozhatja, az aksin mérve? Ha jól tudom a gyújtó trafó vagy jó vagy nem, de ilyen tüneteket nem nagyon produkál....!? Én még a fesszabra gondolok, most elektromos fesszabom van, nem tudom, hogy az okoz-e ilyen hibát....

Feszültség szabályzónál van esetleg más szoci gépezeté, ami jó lehet? pl. Wartburg stb? Melyik jobb és megbízhatóbb a mechanikus vagy az elektronikus?

Köszi! ;)
Sokan wartburg elektromos fesszabot ajánlanak. Trabi, Wartburg tuti jó bele.
Nekem pl IFA mechanikus fesszab van benne, mérete is akkora kb, mint a gyári MZ-é. Tökéletesen teszi a dolgát.
A multiméter is szokott ingadozni, ha nem jó a zavarszűrés, de nálad szerintem kontakthiba lesz valahol vagy vezetéktörés, de ezt már korábban leírtam.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Köszi az infót! Arra nincs esetleg ötletetek, hogy ezt a feszültség ingadozást mi okozhatja, az aksin mérve? Ha jól tudom a gyújtó trafó vagy jó vagy nem, de ilyen tüneteket nem nagyon produkál....!? Én még a fesszabra gondolok, most elektromos fesszabom van, nem tudom, hogy az okoz-e ilyen hibát....

Feszültség szabályzónál van esetleg más szoci gépezeté, ami jó lehet? pl. Wartburg stb? Melyik jobb és megbízhatóbb a mechanikus vagy az elektronikus?

Köszi! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

allllli írta:
Veszy2107 írta: és még egy amatőr kérdés...! :roll: Ha tegyük fel a másik trafóval menni fog a moci és úgy néz ki a trafó lesz a hibás, akkor milyet érdemes venni? Bolti ETZ utángyártott trafót elkerülném! Inkább néznék vaterán valami használtat. Az mindegy, hogy milyen motor trafója csak 12V-s legyen, vagy van más kritérium is? Köszönöm a választ! ;)

A trafóból úgy tudom, hogy jó a kisipari cucc is. Nekem 1500 km óta tökéletesen teszi a dolgát a taiwani utángyártott. Bírja a hőséget, hosszabb távokat, tövid távoknál az indítgatásokat, szóval jó. Ismerősöm Simsonjába is magyar trafó van, tök új és az is működik.
Sziasztok!
A kisipari trafóval nekem is jó tapasztalataim vannak,jól bírta,viszont fölösleges annyi pénzt adni érte.Én bontóba vettem 2t wartburgról bontottat,mind a hármat megvettem és így volt 2000Ft.Ezzel még kellemes meglepetés is ért mikor jobban megnéztem mert 2db-on ott díszelgett a DDR-felirat,azóta is az van benne és tökéletesen működik.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Veszy2107 írta: és még egy amatőr kérdés...! :roll: Ha tegyük fel a másik trafóval menni fog a moci és úgy néz ki a trafó lesz a hibás, akkor milyet érdemes venni? Bolti ETZ utángyártott trafót elkerülném! Inkább néznék vaterán valami használtat. Az mindegy, hogy milyen motor trafója csak 12V-s legyen, vagy van más kritérium is? Köszönöm a választ! ;)

A trafóból úgy tudom, hogy jó a kisipari cucc is. Nekem 1500 km óta tökéletesen teszi a dolgát a taiwani utángyártott. Bírja a hőséget, hosszabb távokat, tövid távoknál az indítgatásokat, szóval jó. Ismerősöm Simsonjába is magyar trafó van, tök új és az is működik.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Veszy2107 írta:Az mindegy, hogy milyen motor trafója csak 12V-s legyen, vagy van más kritérium is?
Nem mindegy, hogy milyen 12 V-os trafó, csak olyat vegyél amit nem elektronikus gyújtáshoz használnak, ellenkező estben könnyen kiderülhet, hogy a megszakító és a dinamó nem bírja a trafó által felvett áramot. Ugyancsak nem ajánlott az olaj töltésű trafó mert az csak álló helyzetben szerelhető.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.08.22. 08:47-kor.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta:Az viszont normális hogy fogyasztót ráadva(világitás)esik a feszültség a sima gyújtáshoz képest?
Valahogy mindig úgy képzeltem hogy a fesszabályzónak az a dolga hogy minden körülmények közt biztositsa a megfelelő feszt,ha egyébként a generátornak megfelelő a teljesitménye.Vagy ezt nagyon rosszul gondolom?
Igen jól gondolod, ideális esetben, a baj csak az, hogy a jármű, főleg a szocimotor, nem ideális eset. ](*,)
Viszont ebben a közel sem ideális esetben is törekedni kell (az akku élte érdekében) legalább az "alap követelmények" betartására úgy mint a gyakorlatban (jármű) lehetséges maximális töltöttségi szint elérése nem meghaladva a gázfejlődési feszültséget. Az alább említett akku feszültség kompromisszum (14,4 V ill. 7,2 V, ekkor még nem 100% a töltöttség), mivel a teljes töltöttség csak magasabb feszültségen (csökkentett töltő árammal) érhető el.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.08.21. 22:01-kor.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Veszy2107 írta:Jó estét!

Szeretem ezt a motorvillamosságot, csak kár hogy nem értek hozzá! :D

További információkat szereztem a motorom hibájáról. Kimértem multiméterrel az aksit feszültségét üzem közben, és 12V-től legalább16V-ig mindent mutatott 2-3 ezres fordulaton tartva, miközben ki-ki hagy a gyújtás!! ](*,)

Valami tipp esetleg, hogy mi okozhat ilyen hibát, így látatlanul? Most szereztem egy másik gyári, elvileg jó trafót, megpróbálom holnap, hátha az a baja... Aztán ha nem akkor jön a kábel zárlat... Esetleg elektronikus feszültség szabályzó hibája okozhat hasonló tüneteket?

Előre is köszönöm a távsegítséget! ;)
és még egy amatőr kérdés...! :roll: Ha tegyük fel a másik trafóval menni fog a moci és úgy néz ki a trafó lesz a hibás, akkor milyet érdemes venni? Bolti ETZ utángyártott trafót elkerülném! Inkább néznék vaterán valami használtat. Az mindegy, hogy milyen motor trafója csak 12V-s legyen, vagy van más kritérium is? Köszönöm a választ! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

allllli írta:
Veszy2107 írta:Hellló!

Ismét előjött a korábbiakban leírt problémám. A motor a garázstól nem messze lefulladt. Újra indítottam, kicsit dadogott elindultam, aztán megint lefulladt... indítottam, kicsit dadog, kicsit járatom a gázt, aztán megint leáll... Ezt eljátszotta 20 percen keresztül, még meg nem untam és elkezdtem keresni a hibát...,de nem találtam. Az úszóházba volt benya, kapott új tűszelepet, ha esetleg felakadna és azért fulladna, de nem javult.... A karbin már hibát nem találtam, benzinszint elméletileg jó, benya lefolyik és akkor is volt benne, mikor szopatott és a gyertyán is volt nafta... Marad a gyújtás oldala, amihez nem értek.... :/

Másfél-két óra szerelgetés és indítgatás után, az aksimban 10.4 Volt volt. Ezek után nem csoda ha már nem indulna, de még ekkor is játszotta, hogy ha pár percet vártam indított járt pár másodpercig aztán fulladás... Pár nappal korábban is mértem már 11.x voltot az aksin, szóval már az is gyenge. Akkor nem indítgattam sokat, szóval azért se szívhatta le...

Kérdésem,hogy gyenge aksi, ha már egyszer beindul a moci és töltésvisszajelző lámpa is elalszik, akkor okozhat-e valamilyen, netán ilyen tüneteket??? Vagy amíg be tudom indítani vele a mocit, addig nem számít?

Várnék további tippeket, mert eddig nem sikerült megoldani a dolgot... (Szerintem ilyen félrekábelezés és hasonlóak nem lehetnek, mert 2-3 hete csinálja ezt a mocit, egy hegyi túra óta, előtte több 100 km-en keresztül nem volt gond....)

Köszönöm előre is! ;)
Nekem ugyanez volt a tünete ősszel. lefulladt a besorolásnál, nem tudtam beindítani, aztán sikerült, ha nem húztam gázt akkor leállt, lámpákat nem bírta, dadogott, mint az állat. A pozitív biztosíték volt kilazulva és amiatt néha volt akksi az áramkörben néha meg nem. Mivel a fesszabályozó szarul volt beállítva ezért nem volt elég töltés az akksi nélküli használatra, így egyik pillanatban húzott másikban meg fulladt.

Tehát szerintem elektromos kontakthiba lesz valahol. Nézd meg a testkábelek csatlakozási pontjait, főleg az ülés alatt a légszűrő doboz tetején. Saruk, biztosítékok, vezetékek, kidörzsölődések stb.

Nekem a megszakítótól jövő 1-es zöld vezeték volt megtörve a burkolat alatt (tehát nem is látszott) a trafónál, így néha megszakított, néha nem. A vége dadogós lefulladás lett, meg durranás a kipufogóba. Onnan vettem észre, hogy gyertyát kivéve nem volt szikra, megmozgattam az 1-es vezetéket és volt szikra, utána megint nem és ezután megint. Szóval ez véletlen volt, hogy rájöttem.

Ha el mersz indulni Miskolcra így, akkor feltétlenül nézz el hozzám Mályiba és megcsináljuk a mocidat. Természetesen ingyen.

Szia! Képzeld két hete motorral kellett menni melóba Miskolcra, de nem volt időm, hogy felkeresselek...! Ekkor is leállt vagy 3x a moci, de után egyből újra tudtam indítani és mentem tovább.... :/ Most vasárnap indultunk volna Szlovákiába a Krasznahorkai várhoz, mikor a garázstól pár száz méterre megint ezt játszotta a moci, de most már csak pár másodpercre tudom beindítani a gépet.... utána fullad meg dadog. Szóval köszönöm a felajánlást, de egyelőre nem üzemképes a moci! :/

Üdv! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Jó estét!

Szeretem ezt a motorvillamosságot, csak kár hogy nem értek hozzá! :D

További információkat szereztem a motorom hibájáról. Kimértem multiméterrel az aksit feszültségét üzem közben, és 12V-től legalább16V-ig mindent mutatott 2-3 ezres fordulaton tartva, miközben ki-ki hagy a gyújtás!! ](*,)

Valami tipp esetleg, hogy mi okozhat ilyen hibát, így látatlanul? Most szereztem egy másik gyári, elvileg jó trafót, megpróbálom holnap, hátha az a baja... Aztán ha nem akkor jön a kábel zárlat... Esetleg elektronikus feszültség szabályzó hibája okozhat hasonló tüneteket?

Előre is köszönöm a távsegítséget! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gesszti írta: Ha normális a vezetékrendszer, akkor 1-2 tized volt különbségnél nagyobbat nem szabad mérni sehol, így kvázi tök mindegy, hogy hol méred.
Értem.Kösz.Ezt valahogy én is így gondoltam,csak biztos ami biztos alapon rákérdeztem,mert elbizonytalanitott a dolog. :D
Az viszont normális hogy fogyasztót ráadva(világitás)esik a feszültség a sima gyújtáshoz képest?
Valahogy mindig úgy képzeltem hogy a fesszabályzónak az a dolga hogy minden körülmények közt biztositsa a megfelelő feszt,ha egyébként a generátornak megfelelő a teljesitménye.Vagy ezt nagyon rosszul gondolom?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

zsakfos írta: Ezt azért kérdezem,mert én bekötöttem egy digitális feszmérőt a motorra simán a gyújtáskapcsoló pozitivja és a lámpafej testpontjához és semmilyen körülmények közt nem mért még 14V felett.Csak gyújtást ráadva stabil 13,8V,világitással viszont csak 13,2V,viszont az atomstabilan mindig annyi.
Leellenőrizném hitelesebb multiméterrel és akkor már tudnék viszonyitani,csak jó lenne tudni hol és milyen körülmények közt kellene azt a 14,4V-ot mérni.
Ha normális a vezetékrendszer, akkor 1-2 tized volt különbségnél nagyobbat nem szabad mérni sehol, így kvázi tök mindegy, hogy hol méred.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta: (14,4 V) fesz. szabályozó.
Ezt járó motornál hol kell pontosan mérni?Akku saruin?

Ja és csak gyújtáson vagy világitással vagy mindegy???

Ezt azért kérdezem,mert én bekötöttem egy digitális feszmérőt a motorra simán a gyújtáskapcsoló pozitivja és a lámpafej testpontjához és semmilyen körülmények közt nem mért még 14V felett.Csak gyújtást ráadva stabil 13,8V,világitással viszont csak 13,2V,viszont az atomstabilan mindig annyi.
Leellenőrizném hitelesebb multiméterrel és akkor már tudnék viszonyitani,csak jó lenne tudni hol és milyen körülmények közt kellene azt a 14,4V-ot mérni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

Sziasztok!
Mivel a közelben nem tudtam szerezni gyári 12v-os trafót, ezért a VATERA-ról vadásztam néhányat.
Az első meg is jött postán. Kibontom, kezdek örülni: szép külső, oxidmentes 1-es és 15-ös csatlakozás.
Azután belenéztem a nagyfesz kivezetésbe: :cry:
Nincs benne a közepe, ami ugye belecsavarodna a nagyfesz kábel közepébe (gondolom kitört).
Ez a trafó kuka, vagy elég ha a (réz középvezetős) gyújtáskábel végét egy kicsit megblankolom, és beleszorítom a trafóba?
Jól gondolom így is áthúz, csak csökken a szikra "erőssége"?
Ha tuti sz@r így, már kukázom is ki, nem akarok ez miatt szívni a mocival menet közben...
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

KILL3R etz írta:Hát én még egy töltőn sem láttam, hogy 14V fölé töltene. De inkább 13.7-8V a max
Az lehet, mert csak "biztonsági" töltővel (a kereskedelemben kaphatóak többsége ilyen) találkoztál, ezeknél a végfeszültséget "hülye biztosra" állítják be, hogy az ottfelejtett akku ne károsodjon. Igaz akkor az akku max. 60-70% töltési szintet fog elérni, ami az indításhoz elég a többit elvégzi a jól beállított (14,4 V) fesz. szabályozó.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hát én még egy töltőn sem láttam, hogy 14V fölé töltene. De inkább 13.7-8V a max. Csepptöltés 13.6V...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Gyula-bá írta:
Veszy2107 írta:a 14.4V-t az töltés közben kell mérni (?)
- igen töltés közben.
Köszönöm! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Veszy2107 írta:a 14.4V-t az töltés közben kell mérni (?)
- igen töltés közben.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Gyula-bá írta:
Veszy2107 írta:... megint rátöltöttem egy kicsit, este szintén olyan 12.5V körül lekapcsoltam ...
Az akkut nem 12,5 V-nál illik lekapcsolni mert akkor soha nem lesz rendesen feltöltve!
- lekapcsolás 14,4 V-nál
- pihenés után kb. 12,7-13 V-nak kell lennie.

Húú, az még akkor odébb van! De a 14.4V-t az töltés közben kell mérni vagy lekapcsolva kell mérni, és ha még nincs 14.4 akkor visszakapcsolni?
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Veszy2107 írta:... megint rátöltöttem egy kicsit, este szintén olyan 12.5V körül lekapcsoltam ...
Az akkut nem 12,5 V-nál illik lekapcsolni mert akkor soha nem lesz rendesen feltöltve!
- lekapcsolás 14,4 V-nál
- pihenés után kb. 12,7-13 V-nak kell lennie.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Meddig használható egy aksi? Gondolok itt arra, hogy délután feltöltöttem kb. 12.5V volt mikor levettem a töltőt és pár óra állás után visszaesett 11.9-re. Akkor megint rátöltöttem egy kicsit, este szintén olyan 12.5V körül lekapcsoltam, és reggelre 12.0V körül volt benne a feszültség. Ez normális vagy nem lenne szabad ennyit visszaesnie? Úgy látom, hogy egyik cella se zárlatos és a sav szint is elég...

Köszi!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Veszy2107 írta:Hellló!

Ismét előjött a korábbiakban leírt problémám. A motor a garázstól nem messze lefulladt. Újra indítottam, kicsit dadogott elindultam, aztán megint lefulladt... indítottam, kicsit dadog, kicsit járatom a gázt, aztán megint leáll... Ezt eljátszotta 20 percen keresztül, még meg nem untam és elkezdtem keresni a hibát...,de nem találtam. Az úszóházba volt benya, kapott új tűszelepet, ha esetleg felakadna és azért fulladna, de nem javult.... A karbin már hibát nem találtam, benzinszint elméletileg jó, benya lefolyik és akkor is volt benne, mikor szopatott és a gyertyán is volt nafta... Marad a gyújtás oldala, amihez nem értek.... :/

Másfél-két óra szerelgetés és indítgatás után, az aksimban 10.4 Volt volt. Ezek után nem csoda ha már nem indulna, de még ekkor is játszotta, hogy ha pár percet vártam indított járt pár másodpercig aztán fulladás... Pár nappal korábban is mértem már 11.x voltot az aksin, szóval már az is gyenge. Akkor nem indítgattam sokat, szóval azért se szívhatta le...

Kérdésem,hogy gyenge aksi, ha már egyszer beindul a moci és töltésvisszajelző lámpa is elalszik, akkor okozhat-e valamilyen, netán ilyen tüneteket??? Vagy amíg be tudom indítani vele a mocit, addig nem számít?

Várnék további tippeket, mert eddig nem sikerült megoldani a dolgot... (Szerintem ilyen félrekábelezés és hasonlóak nem lehetnek, mert 2-3 hete csinálja ezt a mocit, egy hegyi túra óta, előtte több 100 km-en keresztül nem volt gond....)

Köszönöm előre is! ;)
Nekem ugyanez volt a tünete ősszel. lefulladt a besorolásnál, nem tudtam beindítani, aztán sikerült, ha nem húztam gázt akkor leállt, lámpákat nem bírta, dadogott, mint az állat. A pozitív biztosíték volt kilazulva és amiatt néha volt akksi az áramkörben néha meg nem. Mivel a fesszabályozó szarul volt beállítva ezért nem volt elég töltés az akksi nélküli használatra, így egyik pillanatban húzott másikban meg fulladt.

Tehát szerintem elektromos kontakthiba lesz valahol. Nézd meg a testkábelek csatlakozási pontjait, főleg az ülés alatt a légszűrő doboz tetején. Saruk, biztosítékok, vezetékek, kidörzsölődések stb.

Nekem a megszakítótól jövő 1-es zöld vezeték volt megtörve a burkolat alatt (tehát nem is látszott) a trafónál, így néha megszakított, néha nem. A vége dadogós lefulladás lett, meg durranás a kipufogóba. Onnan vettem észre, hogy gyertyát kivéve nem volt szikra, megmozgattam az 1-es vezetéket és volt szikra, utána megint nem és ezután megint. Szóval ez véletlen volt, hogy rájöttem.

Ha el mersz indulni Miskolcra így, akkor feltétlenül nézz el hozzám Mályiba és megcsináljuk a mocidat. Természetesen ingyen.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Hellló!

Ismét előjött a korábbiakban leírt problémám. A motor a garázstól nem messze lefulladt. Újra indítottam, kicsit dadogott elindultam, aztán megint lefulladt... indítottam, kicsit dadog, kicsit járatom a gázt, aztán megint leáll... Ezt eljátszotta 20 percen keresztül, még meg nem untam és elkezdtem keresni a hibát...,de nem találtam. Az úszóházba volt benya, kapott új tűszelepet, ha esetleg felakadna és azért fulladna, de nem javult.... A karbin már hibát nem találtam, benzinszint elméletileg jó, benya lefolyik és akkor is volt benne, mikor szopatott és a gyertyán is volt nafta... Marad a gyújtás oldala, amihez nem értek.... :/

Másfél-két óra szerelgetés és indítgatás után, az aksimban 10.4 Volt volt. Ezek után nem csoda ha már nem indulna, de még ekkor is játszotta, hogy ha pár percet vártam indított járt pár másodpercig aztán fulladás... Pár nappal korábban is mértem már 11.x voltot az aksin, szóval már az is gyenge. Akkor nem indítgattam sokat, szóval azért se szívhatta le...

Kérdésem,hogy gyenge aksi, ha már egyszer beindul a moci és töltésvisszajelző lámpa is elalszik, akkor okozhat-e valamilyen, netán ilyen tüneteket??? Vagy amíg be tudom indítani vele a mocit, addig nem számít?

Várnék további tippeket, mert eddig nem sikerült megoldani a dolgot... (Szerintem ilyen félrekábelezés és hasonlóak nem lehetnek, mert 2-3 hete csinálja ezt a mocit, egy hegyi túra óta, előtte több 100 km-en keresztül nem volt gond....)

Köszönöm előre is! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

konkrétan megszakítósat kell játszani vele akksiról.
:smt045
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

zsakfos írta:Trafo 15 pontjára adsz feszt,az 1-es pontjáról meg egy darab vezetéket a testhez érintesz meg elveszed,meg újra és újra.Na ilyenkor kell adjon szikràt.Először ezt a próbát pipa nélkül csináld kb fél centire tartva a kàbel végét a testtől.
Ehh, tudtam, hogy valami nagyon egyszerű lesz, konkrétan megszakítósat kell játszani vele akksiról... :)
KÖSZÖNÖM, URAM! :)
TS powa!
Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Vagy próbáld ki a te mocidon
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Trafo 15 pontjára adsz feszt,az 1-es pontjáról meg egy darab vezetéket a testhez érintesz meg elveszed,meg újra és újra.Na ilyenkor kell adjon szikràt.Először ezt a próbát pipa nélkül csináld kb fél centire tartva a gyertyakábel végét a testtől.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.08.20. 12:26-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Urak! Kis ETZ gyújtás csere, mexa helyett ilyen:
http://www.futarmotorosbolt.hu/images/DSC01725.JPG
Leírás szerint a 15-ös a trafó 15-ről, 1-esre új kábel a trafó 1-ről. Testet a csavarokon keresztül kap.
Ellenőrző ledje van, látszik, hogy megszakít, szikra azonban nincs. (4 gyertyával próba, másik pipával is próba, előtte mexával volt szikra, de összevissza.)
Trafó már volt cserélve, mert a régi mocskosul melegedett, de úgy tűnik mostanáig fordítva volt bekötve: az 1-esre volt rakva a 12V. Jól gondolom-e, hogy most azért nincs szikra, mert behalt a trafó? Gyújtáson multiméterrel ellenőriztem ezeket, hogy megvan-e a 12V:
- Trafó 15, alaplap 15, alaplap 1, trafó 1.
Mindenhol megvolt, megszakítást multival nem tudtam mérni.

Hogyan tudom kipróbálni, hogy a trafó tényleg döglött-e? (Vagy az elektronika nem csinálja a dolgát.)
Próbáltam a keresőt, mert olvastam itt korábban, de valahogy most nem találom...
TS powa!
Kép
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Target írta:Úgy tudtam, hogy csak az ETZ-hez kell mindenképpen akksi.
És ezt a TS-t már használtuk akksi nélkül, csak be kellett tolni...
Arra voltam kíváncsi, hogy ez kivitelezhető e elektronikus fesszabályzóval is.
Próbálom kiszűrni a hibalehetőségeket, mert nincs szikra.
Persze, meg lehet erőszakolni, hogy menjen akksi nélkül is, de igen megnehezíti a hibakeresést.

Elektronikus feszszab alapból hátrányban indul. Én nem kinlódnék vele. Ha mindenképp akksi nélkül akarod használni, akkor vissza a hagyományos feszszabot. Azért tudni kell, hogy előbb be kell lőni mindent akksival tökéletesre, aztán talán néha elmegy akksi nélkül is, de semmiképp se tartós üzemben.
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Target »

Úgy tudtam, hogy csak az ETZ-hez kell mindenképpen akksi.
És ezt a TS-t már használtuk akksi nélkül, csak be kellett tolni...
Arra voltam kíváncsi, hogy ez kivitelezhető e elektronikus fesszabályzóval is.
Próbálom kiszűrni a hibalehetőségeket, mert nincs szikra.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Target írta:Sziasztok!
Kis TS-nél elektronikus fesszabályzó esetén hogyan kell kikötni a tekercset?
Konkrétan le kell szedni? Vagy elég a kék-zöld kábelt lehúzni?
Illetve szeretnék valami tanácsot kérni, mert nem sikerül kicsikarni belőle egy szikrát sem.
Akksi nélkül próbálkozunk, mert sajnos 6V-osunk nincs.
Vagy elektronikus fesszabályzóhoz már kell akksi is?
Tudod mi a különbség az akkumulátoros gyújtás, és a mágneses közt?

Láttál mágneses lendkereket az mz-n?

Mz-n a gyári dinamó és gyújtás esetén akár hagyományos, akár elektronikus feszszabbal, kell akkumulátor.

A szabályzóellenállást egyszerűen le kell szerelni. (Csavarjait vissza kell tenni)

Vegyél bele egy akksit. 3000-6000 Ft-ért már kapsz.
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Target »

Sziasztok!
Kis TS-nél elektronikus fesszabályzó esetén hogyan kell kikötni a tekercset?
Konkrétan le kell szedni? Vagy elég a kék-zöld kábelt lehúzni?
Illetve szeretnék valami tanácsot kérni, mert nem sikerül kicsikarni belőle egy szikrát sem.
Akksi nélkül próbálkozunk, mert sajnos 6V-osunk nincs.
Vagy elektronikus fesszabályzóhoz már kell akksi is?
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Hali!

Még nem látok sav nyomokat. A cső alja lejjebb van a blokk aljánál. Remélem az aksi kibírta, bár elég rondák benne a lemezek. Ha tönkre ment ugyan ilyen aksit vegyek bele? Vagy lehet ebbe zseléset is venni?[/quote]

Szia!
Alapból nincs gond a zseléssel,működik vele szépen,csak az sokkal rosszabbul viseli az ilyen"baleseteket".Érzékenyek a mélykisütésre,de a túltöltésre még jobban.
Avatar
V.David
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2013.06.03. 04:54
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Mezőhegyes

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: V.David »

gabsic írta:
V.David írta:
Feltöltöttem, majd látom. Üresen is 13 volt megvolt benne. A levezető cső a blokk aljáig vezette a savat.
Köszi szépen a javaslatokat!
Az oké, hogy a blokknál van a cső alja, de a menetszél ráhorda a savcseppecskéket a hátsó kerékre. Elég ronda tud lenni pár nap múlva egy szépen felpolírozott kerék.
Hali!

Még nem látok sav nyomokat. A cső alja lejjebb van a blokk aljánál. Remélem az aksi kibírta, bár elég rondák benne a lemezek. Ha tönkre ment ugyan ilyen aksit vegyek bele? Vagy lehet ebbe zseléset is venni?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

V.David írta:
Feltöltöttem, majd látom. Üresen is 13 volt megvolt benne. A levezető cső a blokk aljáig vezette a savat.
Köszi szépen a javaslatokat!
Az oké, hogy a blokknál van a cső alja, de a menetszél ráhorda a savcseppecskéket a hátsó kerékre. Elég ronda tud lenni pár nap múlva egy szépen felpolírozott kerék.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
V.David
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2013.06.03. 04:54
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Mezőhegyes

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: V.David »

gabsic írta:
V.David írta: Igazad volt gabsic!

Rámértem járó motornál az aksira és kb 17 voltot mértem. Levettem az ülést és az elektronikus fesszabályzó D- vezetékének saruja letört. Visszafogtam rá menet közben és a 17 volt egyből leugrott 13,8-ra. Lehet hogy ezt az aksi nem viselte valami jól? Más izzó nem ment ki.
Ajj... Az akksinak jó eséllyel kuka, nem tudom mennyi elektrolit maradt benne, de ilyen túltöltés az aktív anyagot kimossa a rácsból, ami alul leülepszik és előbb-utóbb (inkább előbb) cellazárlatot okoz. Próbáld felönteni szintig, aztán lesz ami lesz. Egy próbált megér.

Nem tudom volt-e levezető cső az akksin. Ha volt, akkor a hátsó kereket érdemes lemosni, ha nem volt rajt cső, akkor meg a tálcát mosasd ki, hogy ne marja meg a sav.
Feltöltöttem, majd látom. Üresen is 13 volt megvolt benne. A levezető cső a blokk aljáig vezette a savat.
Köszi szépen a javaslatokat!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

V.David írta: Igazad volt gabsic!

Rámértem járó motornál az aksira és kb 17 voltot mértem. Levettem az ülést és az elektronikus fesszabályzó D- vezetékének saruja letört. Visszafogtam rá menet közben és a 17 volt egyből leugrott 13,8-ra. Lehet hogy ezt az aksi nem viselte valami jól? Más izzó nem ment ki.
Ajj... Az akksinak jó eséllyel kuka, nem tudom mennyi elektrolit maradt benne, de ilyen túltöltés az aktív anyagot kimossa a rácsból, ami alul leülepszik és előbb-utóbb (inkább előbb) cellazárlatot okoz. Próbáld felönteni szintig, aztán lesz ami lesz. Egy próbált megér.

Nem tudom volt-e levezető cső az akksin. Ha volt, akkor a hátsó kereket érdemes lemosni, ha nem volt rajt cső, akkor meg a tálcát mosasd ki, hogy ne marja meg a sav.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
V.David
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2013.06.03. 04:54
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Mezőhegyes

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: V.David »

gabsic írta:
V.David írta:Üdv mindenkinek!

A hét elején elmentem tesómhoz egy kis motorozás keretén belül (550 km összesen) :P . Visszafele jövet kb 100 km után büdöset éreztem a motorból :? . A szag csak erősödött. Itthon észrevettem hogy ez a bűz az aksiból jön, ami álló helyzetben is pezsgő hangot ad. Közben látom a tompítottam is kiégett. Az aksi celláiból 1 kivételével eltűnt a víz. Szerintetek mi történhetett? Kiégett az izzó és túl erősen töltött és kiforrt? De akkor 1 cella miért maradt sértetlen? Járt már így valaki?

Köszi előre is a tapasztalatokat, tippeket!
Feszszabályzó beszart (pl érintkezője összeégett zárt állásban), túltöltött, megfőzte az akksit, és kiégette az égőket. Szerintem.

Milyen feszszabod van?

Más égő nem égett ki?

Igazad volt gabsic!

Rámértem járó motornál az aksira és kb 17 voltot mértem. Levettem az ülést és az elektronikus fesszabályzó D- vezetékének saruja letört. Visszafogtam rá menet közben és a 17 volt egyből leugrott 13,8-ra. Lehet hogy ezt az aksi nem viselte valami jól? Más izzó nem ment ki.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

V.David írta:Üdv mindenkinek!

A hét elején elmentem tesómhoz egy kis motorozás keretén belül (550 km összesen) :P . Visszafele jövet kb 100 km után büdöset éreztem a motorból :? . A szag csak erősödött. Itthon észrevettem hogy ez a bűz az aksiból jön, ami álló helyzetben is pezsgő hangot ad. Közben látom a tompítottam is kiégett. Az aksi celláiból 1 kivételével eltűnt a víz. Szerintetek mi történhetett? Kiégett az izzó és túl erősen töltött és kiforrt? De akkor 1 cella miért maradt sértetlen? Járt már így valaki?

Köszi előre is a tapasztalatokat, tippeket!
Feszszabályzó beszart (pl érintkezője összeégett zárt állásban), túltöltött, megfőzte az akksit, és kiégette az égőket. Szerintem.

Milyen feszszabod van?

Más égő nem égett ki?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
V.David
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2013.06.03. 04:54
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Mezőhegyes

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: V.David »

Üdv mindenkinek!

A hét elején elmentem tesómhoz egy kis motorozás keretén belül (550 km összesen) :P . Visszafele jövet kb 100 km után büdöset éreztem a motorból :? . A szag csak erősödött. Itthon észrevettem hogy ez a bűz az aksiból jön, ami álló helyzetben is pezsgő hangot ad. Közben látom a tompítottam is kiégett. Az aksi celláiból 1 kivételével eltűnt a víz. Szerintetek mi történhetett? Kiégett az izzó és túl erősen töltött és kiforrt? De akkor 1 cella miért maradt sértetlen? Járt már így valaki?

Köszi előre is a tapasztalatokat, tippeket!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Volt időm és megnéztem a töltés problémát mértem mindet szépen volt a dinamónál áram egyszer csak eltűnt, nagy nehezen kiderült az alsó szénkefe réz vezetéke kicsúszott a szénkeféből... ](*,) ki gondolt volna erre,Most az fzooltan féle fesszabal megy úgy tűnik jó lesz :) remélem :roll: :D
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég