Reggel megpróbálok kezdeni vele valamit.moyos írta:Szia!snjeno írta:Üdvözletem!
ETZ 125-ös motoromon nincs távolsági világítás. Az égöt kicseréltem, a kapcsolót szétszedtem, kontaktsprével befújtam, de így sem teremt messze menö fényt az éjszakába. Mi lehet a probléma?
Mivel minden vezetéknek két vége van, meg kell nézni mindkettőt. Ha kapcsolva biztosítékot nem ver le, akkor valószínűleg nincs bekötve, esetleg útközben meg van szakadva. Alap dolgokat tessék végignézni vagy multiméterrel, vagy ki kell lámpázni!
Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Elektronika
Szia!snjeno írta:Üdvözletem!
ETZ 125-ös motoromon nincs távolsági világítás. Az égöt kicseréltem, a kapcsolót szétszedtem, kontaktsprével befújtam, de így sem teremt messze menö fényt az éjszakába. Mi lehet a probléma?
Mivel minden vezetéknek két vége van, meg kell nézni mindkettőt. Ha kapcsolva biztosítékot nem ver le, akkor valószínűleg nincs bekötve, esetleg útközben meg van szakadva. Alap dolgokat tessék végignézni vagy multiméterrel, vagy ki kell lámpázni!
Re: Elektronika
Üdvözletem!
ETZ 125-ös motoromon nincs távolsági világítás. Az égöt kicseréltem, a kapcsolót szétszedtem, kontaktsprével befújtam, de így sem teremt messze menö fényt az éjszakába. Mi lehet a probléma?
ETZ 125-ös motoromon nincs távolsági világítás. Az égöt kicseréltem, a kapcsolót szétszedtem, kontaktsprével befújtam, de így sem teremt messze menö fényt az éjszakába. Mi lehet a probléma?
Re: Elektronika
Köszönjük a jókívánságokat, sok szerencsét kitartást és minden jót kívánunkatesz155 írta:Kedves fórumozók, segítőtársak!
Bár nem ez a megfelelő topik a bejelentéshez, de talán az elmúlt egy évben itt időztem és itt olvastam a legtöbbet, itt ismeritek legjobban a nevem. Ma véget ért az MZ-s korszakom, amit egy Suzuki DL-650 K7-es V-Strom váltott le.
Nagyon köszönöm mindenkinek azt a mérhetetlen segítséget, tippet, trükköt, amit nekem nyújtottak az MZ újjáépítésével kapcsolatban.
Mindenkinek sok-sok erőt, egészséget, és kitartást kívánok az elkövetkező motoros, és nem motoros életéhez, motorozzon simsonon, vagy akár egy Honda Goldwing-en
Viszontlátásra!
Maradok tisztelettel:
atesz155

Üdv
Csabi
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Kedves fórumozók, segítőtársak!
Bár nem ez a megfelelő topik a bejelentéshez, de talán az elmúlt egy évben itt időztem és itt olvastam a legtöbbet, itt ismeritek legjobban a nevem. Ma véget ért az MZ-s korszakom, amit egy Suzuki DL-650 K7-es V-Strom váltott le.
Nagyon köszönöm mindenkinek azt a mérhetetlen segítséget, tippet, trükköt, amit nekem nyújtottak az MZ újjáépítésével kapcsolatban.
Mindenkinek sok-sok erőt, egészséget, és kitartást kívánok az elkövetkező motoros, és nem motoros életéhez, motorozzon simsonon, vagy akár egy Honda Goldwing-en
Viszontlátásra!
Maradok tisztelettel:
atesz155
Bár nem ez a megfelelő topik a bejelentéshez, de talán az elmúlt egy évben itt időztem és itt olvastam a legtöbbet, itt ismeritek legjobban a nevem. Ma véget ért az MZ-s korszakom, amit egy Suzuki DL-650 K7-es V-Strom váltott le.
Nagyon köszönöm mindenkinek azt a mérhetetlen segítséget, tippet, trükköt, amit nekem nyújtottak az MZ újjáépítésével kapcsolatban.
Mindenkinek sok-sok erőt, egészséget, és kitartást kívánok az elkövetkező motoros, és nem motoros életéhez, motorozzon simsonon, vagy akár egy Honda Goldwing-en

Viszontlátásra!
Maradok tisztelettel:
atesz155
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Elektronika
Most, hogy rákérdeztél, rákeresgéltem újra. Bocs, nem a Nagykőrösi, rosszul emlékeztem.szili83 írta:
Szia, pontosabban mi a helynek aneve ahol csináltattad? Én maradnék az eredetinél, ha lehet, nem teszek bele utángyártotat, ki tudja lehet később mi lesz.
Ez lenne
Re: Elektronika
Szia, pontosabban mi a helynek aneve ahol csináltattad? Én maradnék az eredetinél, ha lehet, nem teszek bele utángyártotat, ki tudja lehet később mi lesz.moyos írta:Szia!szili83 írta:Foncsort hol érdemes csináltatni? Vagy valaki már javíttatott?
Lenne két lámpám is, de mindkettőben rossz a foncsor....
https://plus.google.com/u/0/photos/1056 ... 7454713041
Érden a Balatoni úton van egy autólámpabolt. Ott vettem tavasszal az enyémbe lámpát üveggel együtt. Ha újat akarsz, azt javaslom. (Halogén amit kaptam, ez direktbe jó a Futárban kapható 6V 35/35W halogénhez, de a helyzetjelzőnek be kell fúrni egy likat. Egy ilyen foncsorom van is. Ha akarod, elküldöm.
Ugyanakkor ha több használhatatlan lámpád van, egy búrát átvennék.
Másik:
Újrafoncsoroztattam a Nagykőrösi úton a gyári foncsoromat. 3000-ért hibátlan lett. Ez is egy lehetőség...
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Elektronika
Szia!szili83 írta:Foncsort hol érdemes csináltatni? Vagy valaki már javíttatott?
Lenne két lámpám is, de mindkettőben rossz a foncsor....
https://plus.google.com/u/0/photos/1056 ... 7454713041
Érden a Balatoni úton van egy autólámpabolt. Ott vettem tavasszal az enyémbe lámpát üveggel együtt. Ha újat akarsz, azt javaslom. (Halogén amit kaptam, ez direktbe jó a Futárban kapható 6V 35/35W halogénhez, de a helyzetjelzőnek be kell fúrni egy likat. Egy ilyen foncsorom van is. Ha akarod, elküldöm.
Ugyanakkor ha több használhatatlan lámpád van, egy búrát átvennék.
Másik:
Újrafoncsoroztattam a Nagykőrösi úton a gyári foncsoromat. 3000-ért hibátlan lett. Ez is egy lehetőség...
Re: Elektronika
Tudom, de nekem sok lenne a posta vidékre, röhelyes hogy mennyit kér érte, pedig ajánlott levélben is eljönne.tiger1342 írta:Ahogy gesszti is írja, P43T HS1 35W izzó jó lesz neked:szili83 írta:Építettem elektronikus fesz. szabályozót,de nem igazán tetszik.
Működik, teszi a dolgát, de még sem az igazi.
Alapjáraton a töltésjelző világít, ez OK Szabi szerint. Kisebb gázra elalszik. De pl első indításra nagyobb gáz kell neki. Ha indulok vele, és nem nagyobb gázon (világítást rákapcsolom), akkor rángat a motor, tehát nem tölt rendesen.(tegnap majdnem ledobott körforgalomban, a rángatás miatt, igaz előtte fékezés is volt ami 18W). A töltő feszt 7.2V-ra állítottam be vele.
Mechanikus fesz. szabályozó korábban kapcsol, és valamiért jobban működik nálam. Ma lehet visszateszem.
Tudom a 60W-os dinamó nem megoldás, kevés, alul méretezett folyamatos világításhoz.
Tompított: 40W
Helyzetjelző elöl: 5W
Helyzetjelző hátul: 5W
Km óra hátérvilágítás: 2.4W
52.4W, tehát még a gyújtás, és a 60W-nak lőttek.
Ha az ember fékez, s közben indexel, akkor az + 2*18W, és általában kis gázzal, és fullad a cucc....
LED-es hátsó lámpa ver2 készül (első fényeloszlása nem tetszett a fék részénél), ezzel a helyzetjelző teljesítményfelvételét sikerül 1,2W-ra korlátozni, és a féklámpát 2W-ra. Ezzel a normál teljesítményfelvételt 3.8W-al, a fékezéskor felépő teljesítmény felvételt 16W-al sikerül leszorítanom.
De valamit még kellene kezdenem, mert ez sem biztos hogy megoldja ezt. Régebben amikor hajtottam az MZ-t mindig az elektromos rendszerrel voltak gondjaim, de sok szaki mondta, hogy ez ilyen, kevés....
Esetleg valaki az első izzó környékén nem barkácsolt valamit? Kisebb izzó esetleg?Azzal ha meg lehetne fogni még egy 10W-ot, akkor szerintem lehetne jobban használni.
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=729
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üllőin valami 3000-ért foncsoroznak, ha ettől olcsóbban kapsz, akkor érdemes venni.szili83 írta:Foncsort hol érdemes csináltatni? Vagy valaki már javíttatott?
Lenne két lámpám is, de mindkettőben rossz a foncsor....
https://plus.google.com/u/0/photos/1056 ... 7454713041
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ahogy gesszti is írja, P43T HS1 35W izzó jó lesz neked:szili83 írta:Építettem elektronikus fesz. szabályozót,de nem igazán tetszik.
Működik, teszi a dolgát, de még sem az igazi.
Alapjáraton a töltésjelző világít, ez OK Szabi szerint. Kisebb gázra elalszik. De pl első indításra nagyobb gáz kell neki. Ha indulok vele, és nem nagyobb gázon (világítást rákapcsolom), akkor rángat a motor, tehát nem tölt rendesen.(tegnap majdnem ledobott körforgalomban, a rángatás miatt, igaz előtte fékezés is volt ami 18W). A töltő feszt 7.2V-ra állítottam be vele.
Mechanikus fesz. szabályozó korábban kapcsol, és valamiért jobban működik nálam. Ma lehet visszateszem.
Tudom a 60W-os dinamó nem megoldás, kevés, alul méretezett folyamatos világításhoz.
Tompított: 40W
Helyzetjelző elöl: 5W
Helyzetjelző hátul: 5W
Km óra hátérvilágítás: 2.4W
52.4W, tehát még a gyújtás, és a 60W-nak lőttek.
Ha az ember fékez, s közben indexel, akkor az + 2*18W, és általában kis gázzal, és fullad a cucc....
LED-es hátsó lámpa ver2 készül (első fényeloszlása nem tetszett a fék részénél), ezzel a helyzetjelző teljesítményfelvételét sikerül 1,2W-ra korlátozni, és a féklámpát 2W-ra. Ezzel a normál teljesítményfelvételt 3.8W-al, a fékezéskor felépő teljesítmény felvételt 16W-al sikerül leszorítanom.
De valamit még kellene kezdenem, mert ez sem biztos hogy megoldja ezt. Régebben amikor hajtottam az MZ-t mindig az elektromos rendszerrel voltak gondjaim, de sok szaki mondta, hogy ez ilyen, kevés....
Esetleg valaki az első izzó környékén nem barkácsolt valamit? Kisebb izzó esetleg?Azzal ha meg lehetne fogni még egy 10W-ot, akkor szerintem lehetne jobban használni.
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=729
Re: Elektronika
szili83 írta:A kis trophy-ba nem jó a trabi foncsor. A Simson Schwalbe foncsor passzol bele.
Régebben haverok vmi pasztával meg polir cuccokkal javítottak foncsorokat. Rengeteg megrendelésük volt mindig. Megkérdem majd tőlük mit használtakSchwalbe foncsor van benne, de nem az igazi, látszik. Üvegem van jó, csak foncsorom nincs. Van 2 jó üvegem, és 2 rossz foncsorom.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Sleek 2013.08.11. 22:15-kor.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Schwalbe foncsor van benne, de nem az igazi, látszik. Üvegem van jó, csak foncsorom nincs. Van 2 jó üvegem, és 2 rossz foncsorom.szili83 írta:A kis trophy-ba nem jó a trabi foncsor. A Simson Schwalbe foncsor passzol bele.

Régen talán a dupla"lámpás 1500 Lada lámpát is tették bele de nem 100% ez olyan falusi legenda.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika
A kis trophy-ba nem jó a trabi foncsor. A Simson Schwalbe foncsor passzol bele.[/quote]
Schwalbe foncsor van benne, de nem az igazi, látszik. Üvegem van jó, csak foncsorom nincs. Van 2 jó üvegem, és 2 rossz foncsorom.
Schwalbe foncsor van benne, de nem az igazi, látszik. Üvegem van jó, csak foncsorom nincs. Van 2 jó üvegem, és 2 rossz foncsorom.

Re: Elektronika
Valószínűleg nem egy hanem két cella is zárlatos, "... gyújtás ráadása után az aksi 6,2-ről 3v-ra esett le. ...", a különbség közelítőleg 1,5 tejesen feltöltött cella feszültsége!dkari írta:Valóban az aksi lehet cellazárlatos?
"... Először zárlatra gondoltam de amikor másik aksit raktam be az a gyújtás ráadása után is csak 0,1-0,2v esést mutatott a régi (2,5 éves) aksi 3v-jával szemben. " - ezek után nem értem miért kérdezel, teljesen egyértelmű, hétfőn mehetsz újat vásárolni. Ne kezd kérdezgetni, hogy miet, keresd a gépkönyvben.
Re: Elektronika
Szép napot a szakiknak. Lenne egy nagy kérésem. Van egy Etz 250 paripám amiben maszek akksi tartó van felgányolva. Az előző tulaj tette vele. Letudná valaki fotózni a gyári tartót minden tartozékával meg ha nem volna nagy kérés a tartó méreteit leírnátok? Segítségeteket köszönöm. 

Re: Elektronika
Tegnapelőtt megszívatott a kis Ts-em. Kb 10km-es tolás lett az eredménye. Gyakorlatilag az akksi felmondta a szolgálatot. Természetesen világítással mentem és elértem egy kereszteződéshez amikor leállt. Innentől már hiába rugdaltam, próbáltam betolni, semmi. Kicseréltem a trafót gyertyát gyertyapipát mindent megpróbáltam ami volt nálam. Egyetlen egyszer egy rúgás idejére volt halvány szikra aztán semmi. Gondoltam trafó de az sem volt egyáltalán meleg sem. A gyújtásom Gyula-bá féle.
Mikor az ismerősnél leraktam a motort a 40 fokban való tolást úgy másfél óra alatt kipihentem. Aztán gondoltam ránézek. Ekkor sikerült beindítani és pár másodpercig pöfögött is. Ami a vicc hogy az aksiban multiméterrel mérve 6,2v volt. Aztán töltöre raktam az aksit úgy hogy a helyén volt és ekkor beindult. De amint világítást raktam leállt. Utána néztem hogy a gyújtás ráadása után az aksi 6,2-ről 3v-ra esett le. A töltésem is tökéletes 7,2v.
Először zárlatra gondoltam de amikor másik aksit raktam be az a gyújtás ráadása után is csak 0,1-0,2v esést mutatott a régi (2,5 éves) aksi 3v-jával szemben.
Valóban az aksi lehet cellazárlatos?
Mikor az ismerősnél leraktam a motort a 40 fokban való tolást úgy másfél óra alatt kipihentem. Aztán gondoltam ránézek. Ekkor sikerült beindítani és pár másodpercig pöfögött is. Ami a vicc hogy az aksiban multiméterrel mérve 6,2v volt. Aztán töltöre raktam az aksit úgy hogy a helyén volt és ekkor beindult. De amint világítást raktam leállt. Utána néztem hogy a gyújtás ráadása után az aksi 6,2-ről 3v-ra esett le. A töltésem is tökéletes 7,2v.
Először zárlatra gondoltam de amikor másik aksit raktam be az a gyújtás ráadása után is csak 0,1-0,2v esést mutatott a régi (2,5 éves) aksi 3v-jával szemben.
Valóban az aksi lehet cellazárlatos?
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
A kis trophy-ba nem jó a trabi foncsor. A Simson Schwalbe foncsor passzol bele.gesszti írta:A trophy-ba nem jó a trabi foncsor? Párezerért lehet venni autósboltban, akár halogén izzóhoz valót is. Szerintem újragőzöltetni drágább, és ráadásul már az üveg is be van sárgulva a régin jó eséllyel.szili83 írta:Foncsort hol érdemes csináltatni? Vagy valaki már javíttatott?
Lenne két lámpám is, de mindkettőben rossz a foncsor....
https://plus.google.com/u/0/photos/1056 ... 7454713041
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
A trophy-ba nem jó a trabi foncsor? Párezerért lehet venni autósboltban, akár halogén izzóhoz valót is. Szerintem újragőzöltetni drágább, és ráadásul már az üveg is be van sárgulva a régin jó eséllyel.szili83 írta:Foncsort hol érdemes csináltatni? Vagy valaki már javíttatott?
Lenne két lámpám is, de mindkettőben rossz a foncsor....
https://plus.google.com/u/0/photos/1056 ... 7454713041
Re: Elektronika
Foncsort hol érdemes csináltatni? Vagy valaki már javíttatott?
Lenne két lámpám is, de mindkettőben rossz a foncsor....
https://plus.google.com/u/0/photos/1056 ... 7454713041
Lenne két lámpám is, de mindkettőben rossz a foncsor....
https://plus.google.com/u/0/photos/1056 ... 7454713041
Re: Elektronika
Kész a Ver2-es hátsó lámpa, az előzőnek nem tetszett a féklámpámnál a LED eloszlás, itt észre sem venni, hogy LED van benne, csak a sima lámpánál, azzal valamit kell művelnem, ha műszakira viszem. 









Re: Elektronika
- nem kontakt hiba hanem bal oldalt túl nagy a felvett áram, valószínűleg "részleges" zárlat miatt.PGabor írta:Vajon mi lehet valami kontakt hiba vagy mi?
Re: Elektronika
- a legelemibb helyesírási szabályok szerint a kereszt és vezeték neveket nagy kezdő betűvel írják, tehát nem "gyulabá", hacsak nem akarsz sértegetni, hanem Gyula-bá. Köszönöm.Alfa írta:Bár amit gyulabá
Re: Elektronika
Üdv mindenkinek.
2 újabb probléma lépett fel az egyik az hogy eléggé melegszik a gyújtótrafóm konkrétan forró, és ha balra kiteszem az irányjelzőt képes megállítani a motort de jobbra teljesen jól működik.Vezetékeket is átnéztem a burákat szétszedtem izzókat ki-be semmi.A relé kattog egyre hangosabban ha balra teszem, jobbra teljesen jó.Vajon mi lehet valami kontakt hiba vagy mi?
Ötletek van?Ja a relé új lassan minden porcikája is.
Szép estét mindenkinek!
Üdv Gábor
2 újabb probléma lépett fel az egyik az hogy eléggé melegszik a gyújtótrafóm konkrétan forró, és ha balra kiteszem az irányjelzőt képes megállítani a motort de jobbra teljesen jól működik.Vezetékeket is átnéztem a burákat szétszedtem izzókat ki-be semmi.A relé kattog egyre hangosabban ha balra teszem, jobbra teljesen jó.Vajon mi lehet valami kontakt hiba vagy mi?
Ötletek van?Ja a relé új lassan minden porcikája is.
Szép estét mindenkinek!
Üdv Gábor
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Haha nekem is volt ilyen, a laza saruk okozzák
Bár amit gyulabá mondott is elvileg lehetséges, de sokkal gyakoribb ez. Az istennek nem sikerült rájönnöm egy ideig (pont Balatonra lefelé menve jött elő), de aztán gyanús lett h ha kontaktos lenne akkor is ezt csinálná. biztos ami ziher rászorongattam a sarukat (U V W, jelvezeték stb ami ott lent van), és a probléma instant megoldódott.
Magyarul amikor a blokk "rázkódik", nincs egy pillanatra töltés, és ez ismétlődik.
Bár a tied 6V, de attól még lehetséges a megfelelő saruk lazasága

Magyarul amikor a blokk "rázkódik", nincs egy pillanatra töltés, és ez ismétlődik.
Bár a tied 6V, de attól még lehetséges a megfelelő saruk lazasága

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
- A töltés visszajelző akkor is meggyullad ha nagyon nagy a töltő feszültség. Egy pillanatnyi túlfeszültséget (még ha ismétlődik is) digitális multiméterrel kimérni majdnem lehetetlen.fzooltan írta:Amit viszont észrevettem,hogy világítás nélkül 90 fölött elkezd felvillanni(egy pillanatra) sorozatosan a töltésjelző, a fordulat növekedésével egyre sűrűbb a villanás,de ha rákapcsolom a világítást akkor a jelenség teljesen megszűnik.
Többször is mértem multiméterrel a töltést,de 7v alá nem ment még akkor sem mikor a jelenség(sorozatos felvillanás) már magas fordulaton észlelhető volt.
Re: Elektronika
Alacsony fordulaton van a gond, főleg amikor elindulok ha lámpánál állok, s rákapcsolom a világítást... Nekem is jó, nem tölt sokat, de az a gond, hogy alacsony fordulaton, pl alapjáraton nem tölt semmit sem.fzooltan írta:Én is elektronikus fesszabot(nem Szabi féle) használok,de ilyet még csak nem tapasztaltam.szili83 írta:Építettem elektronikus fesz. szabályozót,de nem igazán tetszik.
Működik, teszi a dolgát, de még sem az igazi.
Alapjáraton a töltésjelző világít, ez OK Szabi szerint. Kisebb gázra elalszik. De pl első indításra nagyobb gáz kell neki. Ha indulok vele, és nem nagyobb gázon (világítást rákapcsolom), akkor rángat a motor, tehát nem tölt rendesen.(tegnap majdnem ledobott körforgalomban, a rángatás miatt, igaz előtte fékezés is volt ami 18W). A töltő feszt 7.2V-ra állítottam be vele.
Mechanikus fesz. szabályozó korábban kapcsol, és valamiért jobban működik nálam. Ma lehet visszateszem.
Tudom a 60W-os dinamó nem megoldás, kevés, alul méretezett folyamatos világításhoz.
Tompított: 40W
Helyzetjelző elöl: 5W
Helyzetjelző hátul: 5W
Km óra hátérvilágítás: 2.4W
52.4W, tehát még a gyújtás, és a 60W-nak lőttek.
Ha az ember fékez, s közben indexel, akkor az + 2*18W, és általában kis gázzal, és fullad a cucc....
A fogyasztók annyiban különböznek az általad leírttól nálam,hogy a kilométerórában lévő összes égőt ledre cseréltem,és Gyula-bá féle jeladós gyújtás dolgozik a gépben.
Amit viszont észrevettem,hogy világítás nélkül 90 fölött elkezd felvillanni(egy pillanatra) sorozatosan a töltésjelző, a fordulat növekedésével egyre sűrűbb a villanás,de ha rákapcsolom a világítást akkor a jelenség teljesen megszűnik.
Többször is mértem multiméterrel a töltést,de 7v alá nem ment még akkor sem mikor a jelenség(sorozatos felvillanás) már magas fordulaton észlelhető volt.
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Én is elektronikus fesszabot(nem Szabi féle) használok,de ilyet még csak nem tapasztaltam.szili83 írta:Építettem elektronikus fesz. szabályozót,de nem igazán tetszik.
Működik, teszi a dolgát, de még sem az igazi.
Alapjáraton a töltésjelző világít, ez OK Szabi szerint. Kisebb gázra elalszik. De pl első indításra nagyobb gáz kell neki. Ha indulok vele, és nem nagyobb gázon (világítást rákapcsolom), akkor rángat a motor, tehát nem tölt rendesen.(tegnap majdnem ledobott körforgalomban, a rángatás miatt, igaz előtte fékezés is volt ami 18W). A töltő feszt 7.2V-ra állítottam be vele.
Mechanikus fesz. szabályozó korábban kapcsol, és valamiért jobban működik nálam. Ma lehet visszateszem.
Tudom a 60W-os dinamó nem megoldás, kevés, alul méretezett folyamatos világításhoz.
Tompított: 40W
Helyzetjelző elöl: 5W
Helyzetjelző hátul: 5W
Km óra hátérvilágítás: 2.4W
52.4W, tehát még a gyújtás, és a 60W-nak lőttek.
Ha az ember fékez, s közben indexel, akkor az + 2*18W, és általában kis gázzal, és fullad a cucc....
A fogyasztók annyiban különböznek az általad leírttól nálam,hogy a kilométerórában lévő összes égőt ledre cseréltem,és Gyula-bá féle jeladós gyújtás dolgozik a gépben.
Amit viszont észrevettem,hogy világítás nélkül 90 fölött elkezd felvillanni(egy pillanatra) sorozatosan a töltésjelző, a fordulat növekedésével egyre sűrűbb a villanás,de ha rákapcsolom a világítást akkor a jelenség teljesen megszűnik.
Többször is mértem multiméterrel a töltést,de 7v alá nem ment még akkor sem mikor a jelenség(sorozatos felvillanás) már magas fordulaton észlelhető volt.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Otthon leszek. Vagy vízcsőnek ások árkot, vagy szerelek a műhelyben. (Keszthely-Zalaegerszeg közt félúton)szili83 írta: Ezt a shotty diódás dologról teszel fel képet, esetleg kapcsolási rajzot?
Valamikor összefuthatnánk olyan féltávon.
Mára rossz időt mondanak, de holnapra van programod?
A feszszabályzó 51 és biztosítékot összekötő kábelt leveszed.
Egy vezeték indul a biztosítéktól a diódáig, onnan tovább egy vezeték a szabályzó 61 pontjára, ahol egy csatlakozóval mellé van kötve a töltésvisszajelző izzó. Ennyi. A visszáramkapcsoló kapcsolgat ugyan, de ki van kerülve, áram nem megy rajta. Olyan szinten tud tölteni, hogy egy teljesen alacsony alapjáraton a töltésvisszajelző minden munkaütemnél ki-kialszik, ahogy pördül a főtengely.
Re: Elektronika
Ezt a shotty diódás dologról teszel fel képet, esetleg kapcsolási rajzot?gesszti írta:Első lámpában tökéletes a 35/35W-os halogén izzó. FutárPetinél épp láttam is megint.szili83 írta:Építettem elektronikus fesz. szabályozót,de nem igazán tetszik.
Működik, teszi a dolgát, de még sem az igazi.
Alapjáraton a töltésjelző világít, ez OK Szabi szerint. Kisebb gázra elalszik. De pl első indításra nagyobb gáz kell neki. Ha indulok vele, és nem nagyobb gázon (világítást rákapcsolom), akkor rángat a motor, tehát nem tölt rendesen.(tegnap majdnem ledobott körforgalomban, a rángatás miatt, igaz előtte fékezés is volt ami 18W). A töltő feszt 7.2V-ra állítottam be vele.
Mechanikus fesz. szabályozó korábban kapcsol, és valamiért jobban működik nálam. Ma lehet visszateszem.
Tudom a 60W-os dinamó nem megoldás, kevés, alul méretezett folyamatos világításhoz.
Tompított: 40W
Helyzetjelző elöl: 5W
Helyzetjelző hátul: 5W
Km óra hátérvilágítás: 2.4W
52.4W, tehát még a gyújtás, és a 60W-nak lőttek.
Ha az ember fékez, s közben indexel, akkor az + 2*18W, és általában kis gázzal, és fullad a cucc....
LED-es hátsó lámpa ver2 készül (első fényeloszlása nem tetszett a fék részénél), ezzel a helyzetjelző teljesítményfelvételét sikerül 1,2W-ra korlátozni, és a féklámpát 2W-ra. Ezzel a normál teljesítményfelvételt 3.8W-al, a fékezéskor felépő teljesítmény felvételt 16W-al sikerül leszorítanom.
De valamit még kellene kezdenem, mert ez sem biztos hogy megoldja ezt. Régebben amikor hajtottam az MZ-t mindig az elektromos rendszerrel voltak gondjaim, de sok szaki mondta, hogy ez ilyen, kevés....
Esetleg valaki az első izzó környékén nem barkácsolt valamit? Kisebb izzó esetleg?Azzal ha meg lehetne fogni még egy 10W-ot, akkor szerintem lehetne jobban használni.
Ezeknek az elektronikus feszszaboknak az a baja, hogy a remanens mágnesességre alapoznak. A dinamónak önerőből fel kell gerjedni ahhoz, hogy egyáltalán bekapcsolják a gerjesztőáramot. Amíg a hagyományos feszszabnál gyakorlatilag nincs feszültségesés, az elektronikus szabályzó alkatrészein 0,5-1 volt simán esik. Ez is gátat szab az alapjárati töltésnek.
A hagyományos feszszab + schottky diódának nem tud versenytársa lenni ezek közül egyik elektronikus feszszab se kis fordulathoz tartozó töltést nézve. Itt laksz a környéken, gyere el egyszer, nézd meg, hogy hogyan van kötve nálam a szabályzó, és alakítsd át te is. Nem nagyon akarsz majd utána elektronikus feszszabbal vacakolni.
Valamikor összefuthatnánk olyan féltávon.

Mára rossz időt mondanak, de holnapra van programod?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Első lámpában tökéletes a 35/35W-os halogén izzó. FutárPetinél épp láttam is megint.szili83 írta:Építettem elektronikus fesz. szabályozót,de nem igazán tetszik.
Működik, teszi a dolgát, de még sem az igazi.
Alapjáraton a töltésjelző világít, ez OK Szabi szerint. Kisebb gázra elalszik. De pl első indításra nagyobb gáz kell neki. Ha indulok vele, és nem nagyobb gázon (világítást rákapcsolom), akkor rángat a motor, tehát nem tölt rendesen.(tegnap majdnem ledobott körforgalomban, a rángatás miatt, igaz előtte fékezés is volt ami 18W). A töltő feszt 7.2V-ra állítottam be vele.
Mechanikus fesz. szabályozó korábban kapcsol, és valamiért jobban működik nálam. Ma lehet visszateszem.
Tudom a 60W-os dinamó nem megoldás, kevés, alul méretezett folyamatos világításhoz.
Tompított: 40W
Helyzetjelző elöl: 5W
Helyzetjelző hátul: 5W
Km óra hátérvilágítás: 2.4W
52.4W, tehát még a gyújtás, és a 60W-nak lőttek.
Ha az ember fékez, s közben indexel, akkor az + 2*18W, és általában kis gázzal, és fullad a cucc....
LED-es hátsó lámpa ver2 készül (első fényeloszlása nem tetszett a fék részénél), ezzel a helyzetjelző teljesítményfelvételét sikerül 1,2W-ra korlátozni, és a féklámpát 2W-ra. Ezzel a normál teljesítményfelvételt 3.8W-al, a fékezéskor felépő teljesítmény felvételt 16W-al sikerül leszorítanom.
De valamit még kellene kezdenem, mert ez sem biztos hogy megoldja ezt. Régebben amikor hajtottam az MZ-t mindig az elektromos rendszerrel voltak gondjaim, de sok szaki mondta, hogy ez ilyen, kevés....
Esetleg valaki az első izzó környékén nem barkácsolt valamit? Kisebb izzó esetleg?Azzal ha meg lehetne fogni még egy 10W-ot, akkor szerintem lehetne jobban használni.
Ezeknek az elektronikus feszszaboknak az a baja, hogy a remanens mágnesességre alapoznak. A dinamónak önerőből fel kell gerjedni ahhoz, hogy egyáltalán bekapcsolják a gerjesztőáramot. Amíg a hagyományos feszszabnál gyakorlatilag nincs feszültségesés, az elektronikus szabályzó alkatrészein 0,5-1 volt simán esik. Ez is gátat szab az alapjárati töltésnek.
A hagyományos feszszab + schottky diódának nem tud versenytársa lenni ezek közül egyik elektronikus feszszab se kis fordulathoz tartozó töltést nézve. Itt laksz a környéken, gyere el egyszer, nézd meg, hogy hogyan van kötve nálam a szabályzó, és alakítsd át te is. Nem nagyon akarsz majd utána elektronikus feszszabbal vacakolni.
Re: Elektronika
Építettem elektronikus fesz. szabályozót,de nem igazán tetszik.
Működik, teszi a dolgát, de még sem az igazi.
Alapjáraton a töltésjelző világít, ez OK Szabi szerint. Kisebb gázra elalszik. De pl első indításra nagyobb gáz kell neki. Ha indulok vele, és nem nagyobb gázon (világítást rákapcsolom), akkor rángat a motor, tehát nem tölt rendesen.(tegnap majdnem ledobott körforgalomban, a rángatás miatt, igaz előtte fékezés is volt ami 18W). A töltő feszt 7.2V-ra állítottam be vele.
Mechanikus fesz. szabályozó korábban kapcsol, és valamiért jobban működik nálam. Ma lehet visszateszem.
Tudom a 60W-os dinamó nem megoldás, kevés, alul méretezett folyamatos világításhoz.
Tompított: 40W
Helyzetjelző elöl: 5W
Helyzetjelző hátul: 5W
Km óra hátérvilágítás: 2.4W
52.4W, tehát még a gyújtás, és a 60W-nak lőttek.
Ha az ember fékez, s közben indexel, akkor az + 2*18W, és általában kis gázzal, és fullad a cucc....
LED-es hátsó lámpa ver2 készül (első fényeloszlása nem tetszett a fék részénél), ezzel a helyzetjelző teljesítményfelvételét sikerül 1,2W-ra korlátozni, és a féklámpát 2W-ra. Ezzel a normál teljesítményfelvételt 3.8W-al, a fékezéskor felépő teljesítmény felvételt 16W-al sikerül leszorítanom.
De valamit még kellene kezdenem, mert ez sem biztos hogy megoldja ezt. Régebben amikor hajtottam az MZ-t mindig az elektromos rendszerrel voltak gondjaim, de sok szaki mondta, hogy ez ilyen, kevés....
Esetleg valaki az első izzó környékén nem barkácsolt valamit? Kisebb izzó esetleg?Azzal ha meg lehetne fogni még egy 10W-ot, akkor szerintem lehetne jobban használni.
Működik, teszi a dolgát, de még sem az igazi.
Alapjáraton a töltésjelző világít, ez OK Szabi szerint. Kisebb gázra elalszik. De pl első indításra nagyobb gáz kell neki. Ha indulok vele, és nem nagyobb gázon (világítást rákapcsolom), akkor rángat a motor, tehát nem tölt rendesen.(tegnap majdnem ledobott körforgalomban, a rángatás miatt, igaz előtte fékezés is volt ami 18W). A töltő feszt 7.2V-ra állítottam be vele.
Mechanikus fesz. szabályozó korábban kapcsol, és valamiért jobban működik nálam. Ma lehet visszateszem.
Tudom a 60W-os dinamó nem megoldás, kevés, alul méretezett folyamatos világításhoz.
Tompított: 40W
Helyzetjelző elöl: 5W
Helyzetjelző hátul: 5W
Km óra hátérvilágítás: 2.4W
52.4W, tehát még a gyújtás, és a 60W-nak lőttek.
Ha az ember fékez, s közben indexel, akkor az + 2*18W, és általában kis gázzal, és fullad a cucc....
LED-es hátsó lámpa ver2 készül (első fényeloszlása nem tetszett a fék részénél), ezzel a helyzetjelző teljesítményfelvételét sikerül 1,2W-ra korlátozni, és a féklámpát 2W-ra. Ezzel a normál teljesítményfelvételt 3.8W-al, a fékezéskor felépő teljesítmény felvételt 16W-al sikerül leszorítanom.
De valamit még kellene kezdenem, mert ez sem biztos hogy megoldja ezt. Régebben amikor hajtottam az MZ-t mindig az elektromos rendszerrel voltak gondjaim, de sok szaki mondta, hogy ez ilyen, kevés....
Esetleg valaki az első izzó környékén nem barkácsolt valamit? Kisebb izzó esetleg?Azzal ha meg lehetne fogni még egy 10W-ot, akkor szerintem lehetne jobban használni.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Nem lehet, hogy gyújtótrafó helyett Tesla tekercs van beépítve?BertusBalint írta:Sziasztok! Kezdő MZ-s vagyok!
Szeretném a segítségeteket kérni!
Hiba:
A gyújtás ráadása után, anélkül, hogy forogna a főtengely folyamatosan szikrázik a gyertya.
ETZ 125-ről van szó!

Amúgy keress érintkezési hibát. Sötétben próbálgasd, és keresd, hogy hol szikrázik még. A megszakító környékén nézelődnék először.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2013.08.08. 16:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Re: Elektronika
Sziasztok! Kezdő MZ-s vagyok!
Szeretném a segítségeteket kérni!
Hiba:
A gyújtás ráadása után, anélkül, hogy forogna a főtengely folyamatosan szikrázik a gyertya.
ETZ 125-ről van szó!
Szeretném a segítségeteket kérni!
Hiba:
A gyújtás ráadása után, anélkül, hogy forogna a főtengely folyamatosan szikrázik a gyertya.
ETZ 125-ről van szó!
Re: Elektronika
Köszi a tippet.ETZmanus írta:Sziasztok!
Engem is elért a utángyártott alkatrészek utálata. Mikor vettem a motort, kaptam az előző tulajtól egy új Bolgár trafót. A motorban levő (szintén bolgár, de valamilyen vastagabb méretű) kifolyt, így télen beszereltem a kapott alkatrész. Tegnapig bírta (kb 300km-t). 15 perc városi üzem után néha elkezdett tüsszögni a motor, mintha slusszolna a gyertya, de azért hazaértem vele. Sejtettem hogy trafó gond lehet, így megállás után tapintáspróbának vetettem alá: majdnem ráégett a kezemMegszakítóhézag megfelelő, így tuti , hogy a trafó rossz. Nagyon kellene gyári bontott trafó, itt Szegeden szinte az összes autóbontót végignéztem, de sehol nem találtam már Trabi-Wartburg trafót (gyári kondikat viszont sikerült szereznem
)
OFF:Ha valakinek volna min 2db gyári, jó állapotú trafója eladó, várom privátban az ajánlatot. ON
lipi100: Szerintem elsőre te is próbálj trafót cserélni.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Nincs nagyságrend beli különbség a véleményünkben, csak egy kicsi.Gyula-bá írta: nagyság rendel
Re: Elektronika
- az előzőekben tőlem idézett rész idézőjelek közti résztét nem én írtam.gesszti írta:a kérdésre megint nem lehet egyértelmű választ adni. Mert bizony, ha a visszáramkapcsoló nem jól vagy "lámpás üzemmódra" van állítva, akkor kis fordulaton az akksiból megy az áram a forgórészbe. (persze ez nem rendeltetésszerű üzemállapot, csak a kérdés hiányosságára igyekeztem rávilágítani
- ez ugyan igaz (a forgórészre), csak itt a gerjesztésről (tekercsről) volt szó oda pedig gyakorlatilag még ebben az esetben sem folyik áram mivel a forgórész ellenállása legalább egy nagyság rendel kisebb mint a gerjesztő tekercsé és párhuzamosan vannak kötve.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Gyulabá, a kérdésre megint nem lehet egyértelmű választ adni. Mert bizony, ha a visszáramkapcsoló nem jól vagy "lámpás üzemmódra" van állítva, akkor kis fordulaton az akksiból megy az áram a forgórészbe. (persze ez nem rendeltetésszerű üzemállapot, csak a kérdés hiányosságára igyekeztem rávilágítani)Gyula-bá írta: "... Mindenesetre a kapcsolási rajzot nézegetvén, szerintem alacsony fordulat esetén a gerjesztőkörbe juttatott áram szinte zéró ohmikus ellenálláson keresztül "zúdul" a tekercsekbe. ..." - a kérdés csak az, hogy honnan "zúdul a tekercsekbe" a dinamó forgórészéből vagy akkuból?
A helyes válaszhoz segítségül, az Mz dinamó akkor is felgerjeszthető (betolással) ha a motorban nincs akkumulátor.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Minden ilyen hibakeresésnél a 0-ról érdemes indulni, és kizárni a működő/nem működő alkatrészeket. A dinamó tesztjét ismered. (kábelek leköt, izzó ráköt, stb.) Végezd el, és ezzel megtudod, hogy a dinamód jó-e. Utána ellenőrizd a szabályzóellenállást, hogy ép-e mindenhol a szigetelése. El szokott pizleni, és frankón testre zár. Eztán ellenőrizd a vezetékeket. Ha azok is jók, csak akkor lesz gyanúsított a feszszab. Annak meg tisztítsd le az érintkezőit. Tisztának látod? Nem, még nem azok, pucolgasd még. Eztán állítsd be az előírt hézagokat, és próba.Andrá$ írta:Ez eddig oké,de most nem működik mechanikus fesszabal ellenállás tekercsel, kikötöm az ellenállás tekercset és felteszem az elektronikusat azzal sem jó, és hiába nyomom össze kézzel a mechanikus fesszab érintkezőjét,akkor sem tölt hanem leáll.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Ha elindítod a motort, és zár a visszáramkapcsoló, akkor fix kapcsolat van a gerjesztőtekercs, és az akksi közt. Egyéb üzemállapotban vagy a töltésvisszajelzőn keresztül, és/vagy a szabályzótekercsen keresztül vannak kapcsolatban. Így teljes szerintem.Gyula-bá írta:az akkumulátor és a gerjesztő tekercs között nincs "fix" kapcsolat, minden jármű dinamó un. öngerjesztésű kapcsolással rendelkezik, vagyis a gerjesztést a forgórész szolgáltatja és nem az akku, nem rég írtam erről a szocimotoros fórumon ott utána nézhetsz. A többivel viszont egyet értek.
- ETZmanus
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
- MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
Sziasztok!
Engem is elért a utángyártott alkatrészek utálata. Mikor vettem a motort, kaptam az előző tulajtól egy új Bolgár trafót. A motorban levő (szintén bolgár, de valamilyen vastagabb méretű) kifolyt, így télen beszereltem a kapott alkatrész. Tegnapig bírta (kb 300km-t). 15 perc városi üzem után néha elkezdett tüsszögni a motor, mintha slusszolna a gyertya, de azért hazaértem vele. Sejtettem hogy trafó gond lehet, így megállás után tapintáspróbának vetettem alá: majdnem ráégett a kezem
Megszakítóhézag megfelelő, így tuti , hogy a trafó rossz. Nagyon kellene gyári bontott trafó, itt Szegeden szinte az összes autóbontót végignéztem, de sehol nem találtam már Trabi-Wartburg trafót (gyári kondikat viszont sikerült szereznem
)
OFF:Ha valakinek volna min 2db gyári, jó állapotú trafója eladó, várom privátban az ajánlatot. ON
lipi100: Szerintem elsőre te is próbálj trafót cserélni.
Engem is elért a utángyártott alkatrészek utálata. Mikor vettem a motort, kaptam az előző tulajtól egy új Bolgár trafót. A motorban levő (szintén bolgár, de valamilyen vastagabb méretű) kifolyt, így télen beszereltem a kapott alkatrész. Tegnapig bírta (kb 300km-t). 15 perc városi üzem után néha elkezdett tüsszögni a motor, mintha slusszolna a gyertya, de azért hazaértem vele. Sejtettem hogy trafó gond lehet, így megállás után tapintáspróbának vetettem alá: majdnem ráégett a kezem


OFF:Ha valakinek volna min 2db gyári, jó állapotú trafója eladó, várom privátban az ajánlatot. ON
lipi100: Szerintem elsőre te is próbálj trafót cserélni.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ETZmanus 2013.08.07. 16:45-kor.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem,mert egy kis segítségre lenne szükségem:
Olyan gondom van,hogy az amúgy megbízható 250-es Etz-m,ha a max sebesség környékén megyek vele huzamosabb ideig,akkor előfordul,hogy leáll.
Elmegy a gyújtás is.Aztán félreállok az út szélén,várok pár percet és gond nélkül megyek tovább.
Ha nem megyek gyorsabban 100-nál,akkor ez a gond nem jön elő.
Van valakinek tippje,hogy hol keressem a hibát?
Előre is köszönöm a segítséget!
Lenne egy kérdésem,mert egy kis segítségre lenne szükségem:
Olyan gondom van,hogy az amúgy megbízható 250-es Etz-m,ha a max sebesség környékén megyek vele huzamosabb ideig,akkor előfordul,hogy leáll.
Elmegy a gyújtás is.Aztán félreállok az út szélén,várok pár percet és gond nélkül megyek tovább.
Ha nem megyek gyorsabban 100-nál,akkor ez a gond nem jön elő.
Van valakinek tippje,hogy hol keressem a hibát?
Előre is köszönöm a segítséget!
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Elektronika
Opsz... Bocsesz.kiszsebi írta:...Az eredeti kérdés pedig 6V-os, dinamós rendszerre vonatkozott.Stephanus írta:.... hanem az állórész tekercseléséről, a három (fázisonként egy) gerjesztődiódán keresztül...

Re: Elektronika
Ha már itt tarunk elvileg megoldható az is, hogy a dinamót az aksiról gerjesszük (a forgórészt diódával el kell választani az állórésztől, hogy sokkal kisebb ellenállása okán ne "szívja el" az akku. áramát).
Amiért ezt a megoldást nem használják az az, hogy a bekapcsolva felejtett gyújtás esetén az álló rész leég (már néhány perc alatt) és "halott" aksival a jármű nem indítható.
Amiért ezt a megoldást nem használják az az, hogy a bekapcsolva felejtett gyújtás esetén az álló rész leég (már néhány perc alatt) és "halott" aksival a jármű nem indítható.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Nos, látom Te is összekeverted a dinamót (mely generátor, csak mivel egyenáramot ad le, így hívjuk) a 3 fázisú váltóáramú generátorral, melyet (jelen esetben) diódák segítségével egyenirányítunk.Stephanus írta:.... hanem az állórész tekercseléséről, a három (fázisonként egy) gerjesztődiódán keresztül...
Az eredeti kérdés pedig 6V-os, dinamós rendszerre vonatkozott.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
- kiemelés tőlem.Stephanus írta:Ez így van. Csak nem az akksiból, hanem az állórész tekercseléséről, a három (fázisonként egy) gerjesztődiódán keresztül. Az akksiból áram a gerjesztőtekercsbe csak a töltésjelző lámpán keresztül folyhat, ahogyan azt Gyulabá a szocimotoron írta. Az pedig elég nagy ellenállást képvisel.
Na persze ez akkor igaz, ha a fesszab így csinálja. És helyesen is van bekötve. Ha én utángyártottfesszabgyártó lennék, nem biztos, hogy tartanám magam a német mérnökök eredeti elgondolásához, és akksiról gerjesztenék.
Apró megjegyzés a dinamó és a generátor gerjesztési módja különbözik!
A jármű dinamó minden típusnál öngerjesztő, míg a generátor minden esetben külső gerjesztésű (legalábbis addig ameddig el nem éri a akku. feszültségét)
Az előzőekben végig dinamóról volt szó.
Re: Elektronika
Tökéletesen egyet értek, ha visszaolvasod azt a hsz.-t (mások szerint betűhalmaz) ami kivágta a biztosítékot akkor lehet, hogy nem fogsz csodálkozni a reakción.kiszsebi írta:Mellesleg szerintem a fórum azért van, hogy vitatkozzunk, tapasztalatot cseréljünk, nem pedig veszekedésre és személyeskedésre. Senki nem tévedhetetlen, kivétel a ...
"... Mindenesetre a kapcsolási rajzot nézegetvén, szerintem alacsony fordulat esetén a gerjesztőkörbe juttatott áram szinte zéró ohmikus ellenálláson keresztül "zúdul" a tekercsekbe. ..." - a kérdés csak az, hogy honnan "zúdul a tekercsekbe" a dinamó forgórészéből vagy akkuból?
A helyes válaszhoz segítségül, az Mz dinamó akkor is felgerjeszthető (betolással) ha a motorban nincs akkumulátor.
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Elektronika
Ez így van. Csak nem az akksiból, hanem az állórész tekercseléséről, a három (fázisonként egy) gerjesztődiódán keresztül. Az akksiból áram a gerjesztőtekercsbe csak a töltésjelző lámpán keresztül folyhat, ahogyan azt Gyulabá a szocimotoron írta. Az pedig elég nagy ellenállást képvisel.kiszsebi írta: ... gerjesztőkörbe juttatott áram szinte zéró ohmikus ellenálláson keresztül "zúdul" a tekercsekbe...
Na persze ez akkor igaz, ha a fesszab így csinálja. És helyesen is van bekötve. Ha én utángyártottfesszabgyártó lennék, nem biztos, hogy tartanám magam a német mérnökök eredeti elgondolásához, és akksiról gerjesztenék. Csak ez jelentene egy szép nagy felesleges áramot mikor a motor még nem jár, de a gyújtás már rajta van, valamint lemerült akksival "bikázni" kéne a motort, mert soha fel nem gerjedne enélkül.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
gabsic írta:Húúúha... Feszültség? Árammérést írtam, azaz a műszer 10A vagy 20A (típustól függően) áram, azaz ampermérés állásban kellene a df vezetékbe beiktatni a műszert, hogy megtudjuk folyik-e egyáltalán gerjesztőáram, vagy esetleg feszszabályzó / gerjesztőtekercs-hiba miatt nincs gerjesztés.
Tehát lehúzod a vezetéket DF-ről és a multiméter egyik vezetékét a lehúzott vezetékhez, a másik vezetékét pedig a sarura,ahonnan lehúztad a vezetéket.
Hu akkor lehet máshogy mértem valamit


Közbe találtam egy másik leírást hogy öngerjesztésbe kötni,ezt megpróbáltam lekötöttem a dinamóról mindent a DF-t rákötöttem a D+-ra aztán így elindítottam,és a D+-on mértem feszültséget itt mértem még 15V-ot is


most nem leszek itthon majd csak jövőhéten de akkor még egyszer megpróbálom az első mérést, de ez is már jó jel hogy van valami áram



"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Elektronika
Köszönöm! Már értem hogy is működik ez, hétvégén beállítom ha hozzájutok és majd referálok 

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég