Blokk
-
- biciklis
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2012.05.03. 12:38
- MZ-d típusa: mz
Re: Blokk
Üdv a motoros társaknak!
Valakinek van esetleg Ötlete: Kuplungcsere után (gyárit, nem utángyártott vackot tettem bele) 5.ben 90km/h környékén elmegy a motor ereje és lassan gyorsul, sőtt kicsit meg is torpan. Majd alig lehet berugni. Egyértelműen csúszik a kuplung, pedig jó olaj van benne és megfelelő mennyiségű is. Nincsen túlfeszítve a bovden sem (van még holtjáték bőven).
Mi lehet a hiba oka?
Valakinek van esetleg Ötlete: Kuplungcsere után (gyárit, nem utángyártott vackot tettem bele) 5.ben 90km/h környékén elmegy a motor ereje és lassan gyorsul, sőtt kicsit meg is torpan. Majd alig lehet berugni. Egyértelműen csúszik a kuplung, pedig jó olaj van benne és megfelelő mennyiségű is. Nincsen túlfeszítve a bovden sem (van még holtjáték bőven).
Mi lehet a hiba oka?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Trabant, a szoci idők "300"-asítása...........A csapszegméret más, ezért van perselyezve.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Tisztelt Kupi!
Igen, én is gondoltam, hogy nem 20 km alatt fog bekopni a kuplung... Próbálok akkor váltani, amikor pont megfelelő a fordulatszám, ki lehet tapasztalni.
Egyébként bakelit lamellák lettek beszerelve, én úgy tudom régen parafa volt. A bakelitet meg nemigen a könnyű kopásáról ismerjük...
Az alsó állítást még megnézem, lehet hogy tudok még kiemelni anélkül, hogy 4-esben megcsússzon.
Köszönöm a szóbeli segítséget, ez is jól jön, ha nem szerelő az ember!
Igen, én is gondoltam, hogy nem 20 km alatt fog bekopni a kuplung... Próbálok akkor váltani, amikor pont megfelelő a fordulatszám, ki lehet tapasztalni.
Egyébként bakelit lamellák lettek beszerelve, én úgy tudom régen parafa volt. A bakelitet meg nemigen a könnyű kopásáról ismerjük...
Az alsó állítást még megnézem, lehet hogy tudok még kiemelni anélkül, hogy 4-esben megcsússzon.
Köszönöm a szóbeli segítséget, ez is jól jön, ha nem szerelő az ember!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Tisztelt:Tib76
Értem a problémádat de így látatlanba nehéz tanácsot adni,ha nem érzed veszélyesnek használd hátha bekopik"(szerintem nem mivel legalább 3-4000km kellene és addig? nekem pl a gyári kuplung simán kibírt 50-60000km aztán bontottra cseréltem egy keveset futott motorból amit pár ezresért vettem de jó is) valami nem OK szerintem mivel így váltáskor is terhelődik a váltó és egyebek.Gondolom utángyártott alkatrészből készült a kuplung ha igen akkor nem is csodálkozom mert szinte minősíthetetlen némelyik alkatrész(én inkább bontottat teszek a motoromba az se drágább de legalább passzentos) lehet még finomítható a kuplungod érdemes lenne egy közeli tapasztaltabb MZ-s kollégát találni és megmutatni neki hátha.
Értem a problémádat de így látatlanba nehéz tanácsot adni,ha nem érzed veszélyesnek használd hátha bekopik"(szerintem nem mivel legalább 3-4000km kellene és addig? nekem pl a gyári kuplung simán kibírt 50-60000km aztán bontottra cseréltem egy keveset futott motorból amit pár ezresért vettem de jó is) valami nem OK szerintem mivel így váltáskor is terhelődik a váltó és egyebek.Gondolom utángyártott alkatrészből készült a kuplung ha igen akkor nem is csodálkozom mert szinte minősíthetetlen némelyik alkatrész(én inkább bontottat teszek a motoromba az se drágább de legalább passzentos) lehet még finomítható a kuplungod érdemes lenne egy közeli tapasztaltabb MZ-s kollégát találni és megmutatni neki hátha.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Blokk
Kedves Kupi és MRDok!
Köszi a javaslatokat!
Beszéltem a sráccal aki csinálta (sajnos én ennyire nem értem a témát...) azt mondja, szerinte az illesztési hézagot jól állította be, viszont felvilágosított, hogy új lamellákat tett bele, úgyhogy ezért van a jelenség.
Azt mondja, hogy az új lamelláknak hozzá kell kopni a régi szerkezet formájához és akkor nem fog indulni a motor kiemelt kuplungnál. És hogy járjak vele, koptatgassam...
Tényleg lehet ez a probléma oka?
Köszi a javaslatokat!
Beszéltem a sráccal aki csinálta (sajnos én ennyire nem értem a témát...) azt mondja, szerinte az illesztési hézagot jól állította be, viszont felvilágosított, hogy új lamellákat tett bele, úgyhogy ezért van a jelenség.
Azt mondja, hogy az új lamelláknak hozzá kell kopni a régi szerkezet formájához és akkor nem fog indulni a motor kiemelt kuplungnál. És hogy járjak vele, koptatgassam...
Tényleg lehet ez a probléma oka?
Tib76 írta:
Sziasztok!
Még új vagyok itt, de azért nézegettem a wiki-n is meg itt is, de nem találtam választ a felteendő kérdésemre...
Szóval MZ TS 125 motorom felújítás alatt áll. Henger fúrva, főtengely, hajtókar, dugattyú és a hozzá tartozó csapágyak szimmeringek cserélve. Feltettem egy ETZ 125 karbit, mert régebben a sajátjával nem működött jól. Most szépen jár a gép.
Sebességbe téve azonban van egy kis gond. A kuplung mintha nem emelne ki rendesen, az alapjárat leesik (le is fullad ha nem húzok gázt) és a motor elindul lassan. A Kuplung karnál az állító csavar már teljesen ki van tekerve. Ami furcsa, hogy ha lábbal visszatartom a gépet és elkezdem kiengedni a kuplungot akkor csak egészen "kint" fog igazán, szinte az utolsó negyed szakaszon. Ha kintebb tekerem (valami alátéttel) az állító csavart akkor félő, hogy már csúszni fog a kuplung menet közben.
Tudja valaki mi lehet a gond? Az olaj értelemszerűen le van cserélve, tehát olyan sűrű nem lehet, hogy ennyire átvigye a hajtást...
Üdv a fórumon!
Tipikus kis TS/ETZ szerelési hiba. Nem nézted meg a kuplungkosár vízszintes illesztési hézagát. A kuplung középrésszel megszorítottad a kosarat (a te esetedben nem teljesen fixre húztad).
Megoldása: illesztés beállítása.
_________________
Egy hét. (One Week)
Mindegy merre indulsz, ha megvan az irány, a célok úgyis eléd kerülnek.
Idom és szerszámok
Sajnos két esélyes a dolog:vagy a kuplung szerkezet(rugó lamellák esetleg kosár..)szorul akár helytelen szerelés miatt és féloldalas" a kiemelés,vagy a kiemelő szerkezet beteg valahol de nagyon.
Így látatlanba nehéz ezért én is csak találgatok.
Egyébként alul is lehet állítani a kuplungon a kiemelő csigánál.
_________________
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Nem egyedi eset de ETZ-nél még nem hallottam,mifelénk fejérbe" nagy divat volt régen a Pannonia motoros trakesz (nekem még ma is van)az ha jól meghajtják pl szántanak vele és a hűtés nem sikerül valami jól elég gyakran csinál ilyent szabályosan átmegy dizel-be! Megy gyertya pipa nélkül és csak a benzincsap elzárása segít vagy a levegő elzárása(Panncsinál nem gond),elvileg nem tesz jót a motornak káros a szabálytalan égés de általában nem szokót baj lenni egy alkalomtól.És ha ettől sem szorul meg a dugó akkor semmitől.A fő oka a kokszos hengerfej(felizzik)de a nem bele való alacsony hőértékű gyertya is segít neki az öngyulladásban és az alacsony oktán-számú benzin is(főleg ha a préstér nem az igazi).Target írta:Ma egy ennél is durvább eset történt velem.
Olyan 23:30 fele mentünk egy kicsit a határban egy 250-es ETZ-vel (2 személlyel).
Kiértünk egy aszfaltos útra, ahol gondoltuk egy kicsit megtépjük, hogy hogyan megy.
Olyan 75-80-al mentünk, amikor fékezni akartunk, de a fordulat fent maradt olyan 6-7 ezer környékén.
Menet közben levettük a gyújtást, de nem állt le.
Gyorsan lefékeztünk, kitettük sztenderre, sebességben, forgó kerékkel.
Lerántottam a gyertyapipát, de még mindig pörgött 6 ezren (ekkor már majdnem befostam)
Leszedtük a benzincsövet is a karbiról, ezután egy kis idővel leállt.
Haverom azt mondta, hogy miközben szikra nélkül pörgött 6 ezren, véletlen húzott egy kis gázt, és reagált rá (feljebb ment a fordulat, majd vissza).
Elkezdtük hazafelé tolni, de elég messze voltunk, ezért megpróbáltuk beindítani.
Be is indult, és semmilyen hibát nem tapasztaltunk hazafelé, mint ha semmi se történt volna.
Tud valaki valami magyarázatot erre?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Hallottam már én is ilyet. Én ilyenkor magasabb sebességi fokozatban lefullasztanám, azért nem egyesben, mert tényleg félnék h ledarálja a fogakat vagy láncszakadás stb. Azért 6000-es fordulaton van ereje a mocinak.
Persze nem biztos h lenne ennyi lélekjelenlétem és bepánikolnék, akkor én is tuti gyertyapipával kezdenék.
Persze nem biztos h lenne ennyi lélekjelenlétem és bepánikolnék, akkor én is tuti gyertyapipával kezdenék.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Velem ugyanez megtörtént, szintén egy 250-es ETZ-vel, csak annyi külömbséggel, hogy amikor sebességbe raktam, szószerint ledarálta a hátsó lánckerékről az összes fogat! Soha nem tudtam meg mi okozta ezt a jelenséget, többet nem csinálta és a blokknak sem lett semmi baja!Target írta:Ma egy ennél is durvább eset történt velem.
Olyan 23:30 fele mentünk egy kicsit a határban egy 250-es ETZ-vel (2 személlyel).
Kiértünk egy aszfaltos útra, ahol gondoltuk egy kicsit megtépjük, hogy hogyan megy.
Olyan 75-80-al mentünk, amikor fékezni akartunk, de a fordulat fent maradt olyan 6-7 ezer környékén.
Menet közben levettük a gyújtást, de nem állt le.
Gyorsan lefékeztünk, kitettük sztenderre, sebességben, forgó kerékkel.
Lerántottam a gyertyapipát, de még mindig pörgött 6 ezren (ekkor már majdnem befostam)
Leszedtük a benzincsövet is a karbiról, ezután egy kis idővel leállt.
Haverom azt mondta, hogy miközben szikra nélkül pörgött 6 ezren, véletlen húzott egy kis gázt, és reagált rá (feljebb ment a fordulat, majd vissza).
Elkezdtük hazafelé tolni, de elég messze voltunk, ezért megpróbáltuk beindítani.
Be is indult, és semmilyen hibát nem tapasztaltunk hazafelé, mint ha semmi se történt volna.
Tud valaki valami magyarázatot erre?
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Blokk
Ma egy ennél is durvább eset történt velem.
Olyan 23:30 fele mentünk egy kicsit a határban egy 250-es ETZ-vel (2 személlyel).
Kiértünk egy aszfaltos útra, ahol gondoltuk egy kicsit megtépjük, hogy hogyan megy.
Olyan 75-80-al mentünk, amikor fékezni akartunk, de a fordulat fent maradt olyan 6-7 ezer környékén.
Menet közben levettük a gyújtást, de nem állt le.
Gyorsan lefékeztünk, kitettük sztenderre, sebességben, forgó kerékkel.
Lerántottam a gyertyapipát, de még mindig pörgött 6 ezren (ekkor már majdnem befostam)
Leszedtük a benzincsövet is a karbiról, ezután egy kis idővel leállt.
Haverom azt mondta, hogy miközben szikra nélkül pörgött 6 ezren, véletlen húzott egy kis gázt, és reagált rá (feljebb ment a fordulat, majd vissza).
Elkezdtük hazafelé tolni, de elég messze voltunk, ezért megpróbáltuk beindítani.
Be is indult, és semmilyen hibát nem tapasztaltunk hazafelé, mint ha semmi se történt volna.
Tud valaki valami magyarázatot erre?
Olyan 23:30 fele mentünk egy kicsit a határban egy 250-es ETZ-vel (2 személlyel).
Kiértünk egy aszfaltos útra, ahol gondoltuk egy kicsit megtépjük, hogy hogyan megy.
Olyan 75-80-al mentünk, amikor fékezni akartunk, de a fordulat fent maradt olyan 6-7 ezer környékén.
Menet közben levettük a gyújtást, de nem állt le.
Gyorsan lefékeztünk, kitettük sztenderre, sebességben, forgó kerékkel.
Lerántottam a gyertyapipát, de még mindig pörgött 6 ezren (ekkor már majdnem befostam)
Leszedtük a benzincsövet is a karbiról, ezután egy kis idővel leállt.
Haverom azt mondta, hogy miközben szikra nélkül pörgött 6 ezren, véletlen húzott egy kis gázt, és reagált rá (feljebb ment a fordulat, majd vissza).
Elkezdtük hazafelé tolni, de elég messze voltunk, ezért megpróbáltuk beindítani.
Be is indult, és semmilyen hibát nem tapasztaltunk hazafelé, mint ha semmi se történt volna.
Tud valaki valami magyarázatot erre?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Igen de lógó főtengelycsapágy is tudja okozni ezt, hiába van jól belőve az előgyújtás. Én is ezzel szívok néha, de nekem csak indításnál fordul elő, hogy hátrafelé indul be.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Én tolómérővel szoktam csinálni, a gyertyanyílásra felfekszik a vastagabb szár, kitolom, majd átfordítom egyszer a főtengelyt, kiveszem a tolómérőt, 2,5 mm-rel kijjebb tolom rögzítem és beállítom az alőgyuszit vele.pempelli írta:Elvileg én indikátor órával szoktam,de ha egy 100-as szegre teszel egy jelet és lejjebb 2,5 mm-el egy másikat és azt benézed valahova a felső holtponton addig tekered visszafele-míg ugyanazon a ponton nem találkozik a te másik jelöléseddel.Target írta:Én is arra gyanakodok, de szerintem jó a gyújtás.
Hogy lehet pontosan kimérni a holtpont előtti 2,5 mm-t?
Vigyázz nehogy a hengerbe ejtsd a szeget.
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Elvileg én indikátor órával szoktam,de ha egy 100-as szegre teszel egy jelet és lejjebb 2,5 mm-el egy másikat és azt benézed valahova a felső holtponton addig tekered visszafele-míg ugyanazon a ponton nem találkozik a te másik jelöléseddel.Target írta:Én is arra gyanakodok, de szerintem jó a gyújtás.
Hogy lehet pontosan kimérni a holtpont előtti 2,5 mm-t?
Vigyázz nehogy a hengerbe ejtsd a szeget.
Re: Blokk
Jártam én is így annak idején a 150-es ETZ-vel. Majdnem felkentem a mögöttem lévő falra a seggitTarget írta:Sziasztok!
Van valakinek valami gondolata, hogy miért akar mindig hátra fele menni a 150-es ETZ-m?
Van, hogy rúgásra hátra fele indul be (ritkábban), és van, hogy vissza engedem a fordulatot olyan 1500-1200 köré, és megfordul.

Nekem a gyújtással volt probléma, rossz időben adott szikrát és visszafele indult el a dugattyú

Nézz rá te is az előgyuszira, hátha segít!!
ThUnDeR
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Blokk
Sziasztok!
Van valakinek valami gondolata, hogy miért akar mindig hátra fele menni a 150-es ETZ-m?
Van, hogy rúgásra hátra fele indul be (ritkábban), és van, hogy vissza engedem a fordulatot olyan 1500-1200 köré, és megfordul.
Van valakinek valami gondolata, hogy miért akar mindig hátra fele menni a 150-es ETZ-m?
Van, hogy rúgásra hátra fele indul be (ritkábban), és van, hogy vissza engedem a fordulatot olyan 1500-1200 köré, és megfordul.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Milliomos leszel ebből a motorból ha termelni tudja a váltóolajat!
Tegyél már ugyan a gumidugóba kócot(ahogy már annó le lett irva!!!) és többet nem nyomja enyémbe is vagy 1,1l van és a világon semmi baja. A karbit meg be kellene lőni hogy ne zabáljon annyit...

Re: Blokk
kivettem a szimeringet a blokkból ,de a mögötte lévő olajterelő lemezen nagyobb a lyuk mint a főtengely kb 2 mm-el, nemtudom ez mennyire befolyásolja a fogyasztást vagy a váltó olaj többletet .kiszsebi írta:Nagy valószínűség szerint a főtengely szimmering ment tönkre. Érdemes cserélni mielőbb!Kajku írta:Heló nekem olyan kérdésem lenne hogy az etz 250-em váltójáan egyre több az olaj,mostmár annyira hogy ezt útközben ki is nyomja az olajbeöntőnél és ha megállok tankolni kb 10 db 5forintos nagyságú csepp van alatta csak amég megtankolok. Az lenne a kérdésem hogy ettől lehet-e a motoromnak 7-7.5 literes fogyasztása 100km-enként ami apránként növekszik is, és hogy a meghígult olajtól csúszhat-e a kuplung? Menetközben nem érezhető semmi probléma szépen húz 2 személlyel is , nem rángat nem fullad, könnyen is indul. Csak az óriási fogyasztás és az olaj növekvő mennyisége ami zavaró. Előre is köszönöm a válaszokat!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
- MZ-d típusa: ts 125
Re: Blokk
igen én is valami ilyesmit gondoltam..
és akkor elvileg lessz töltésem is meg minden??:) köszi szépen..amugy meg sorry hogy itt érdeklödöm az elektronikus gondjaimat.. csak egybe kérdeztem egy blokk hibával:))

- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Akkor nagyon egyszerű: a 30-as és a 15/54-es lábakat kell lehúznod a gy.kapcsolóról, közéjük rakni a kapcsolót és kész is!mztsszázhuszonöt írta:sajnos nekem nem egyértelmü a kapcsolási rajz.. és kisem tudom nagyitani..:/ de mint emlitettem semmi világitás nem lessz rajta,tehát úgykelene bekötni,hogy menjen a motor és akssi is kapja a töltést..lényegében ugyanugy kelene bekötni az egyik állást ahogy volt is a gyujtáskapcsolóban a lámában..csak anyival lenne más hogy a kapcsolo nem a lámpáan lenne és csak 2 állás lenne rajta egy off és on..
És a kuplungtengelybe kis csapágygolyónak nem kellene lenie a kinyomórud mellett ?

A 30-as a piros drót, ami a biztosítéktábláról jön fel (lényegében akksi +), a 15/54 pedig a fekete drótok (3 vagy 4 darab, innen megy a gyújtás, duda, féklámpa, stb.)

Nem olyan bonyi ez a kapcs. rajz, de folytassuk inkább az elektronika topicban.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
- MZ-d típusa: ts 125
Re: Blokk
sajnos nekem nem egyértelmü a kapcsolási rajz.. és kisem tudom nagyitani..:/ de mint emlitettem semmi világitás nem lessz rajta,tehát úgykelene bekötni,hogy menjen a motor és akssi is kapja a töltést..lényegében ugyanugy kelene bekötni az egyik állást ahogy volt is a gyujtáskapcsolóban a lámában..csak anyival lenne más hogy a kapcsolo nem a lámpáan lenne és csak 2 állás lenne rajta egy off és on..
És a kuplungtengelybe kis csapágygolyónak nem kellene lenie a kinyomórud mellett ?

És a kuplungtengelybe kis csapágygolyónak nem kellene lenie a kinyomórud mellett ?
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hali!mztsszázhuszonöt írta:Hali! kis alakitáson esik át a ts 125ös motorom..az elsölámpa lekerült róla gyujtskapcsoloval mindennel egggyüt indexek is hátsólámpák is..következöt kérdezném..
ha valaki esetleg letudná nekem irni hogy meik kábeleket kel összekötni(gyujtásról,traforol,fesszabályzórol jövök közül) ahhoz hogy a motor müködjön.. természetesen akkumulátorral..és a gyujtáskapcsolot egy sima kis kapcsoloval szeretném helyettesiteni ami anyit szolgálna hogy gyujtáson van avagy nincs! ha esetleg valaki valami rajzot tudna mellékelni a bekötésröl azt is megköszönném.. de valami pontosabb leirás is érdekelne:))
Válaszokat elöre is köszi!!
A kapcsolási rajz szerint a gyújtáskapcsoló az alábbi lábakat közi össze az egyes állásokban:

Kiválasztod melyik állásban akarod kapcsolni, és azokat a lábakat összekötöd!


Én a 3.-as állást választanám, bár ott ugye jó akksi kell.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 42
- Csatlakozott: 2013.07.16. 12:21
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Blokk
"Éshamár irtam akkor megkérdezném azt is h a ts 125-höz a kuplungteggelyben a gyujtás felöl hány kinyomorudnak kell lennie? csak egy hosszúnak? a kuplunkkgfelöli oldalán meg csak a kalapos végű kinyomorudnak?
Válaszokat elöre is köszi!!"
1 hosszú. (simson 51-nél van kettő)
Válaszokat elöre is köszi!!"
1 hosszú. (simson 51-nél van kettő)
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
- MZ-d típusa: ts 125
Re: Blokk
Hali! kis alakitáson esik át a ts 125ös motorom..
az elsölámpa lekerült róla gyujtskapcsoloval mindennel egggyüt indexek is hátsólámpák is..következöt kérdezném..
ha valaki esetleg letudná nekem irni hogy meik kábeleket kel összekötni(gyujtásról,traforol,fesszabályzórol jövök közül) ahhoz hogy a motor müködjön.. természetesen akkumulátorral..és a gyujtáskapcsolot egy sima kis kapcsoloval szeretném helyettesiteni ami anyit szolgálna hogy gyujtáson van avagy nincs! ha esetleg valaki valami rajzot tudna mellékelni a bekötésröl azt is megköszönném.. de valami pontosabb leirás is érdekelne:))
Éshamár irtam akkor megkérdezném azt is h a ts 125-höz a kuplungteggelyben a gyujtás felöl hány kinyomorudnak kell lennie? csak egy hosszúnak? a kuplunkkgfelöli oldalán meg csak a kalapos végű kinyomorudnak?
Válaszokat elöre is köszi!!


Éshamár irtam akkor megkérdezném azt is h a ts 125-höz a kuplungteggelyben a gyujtás felöl hány kinyomorudnak kell lennie? csak egy hosszúnak? a kuplunkkgfelöli oldalán meg csak a kalapos végű kinyomorudnak?
Válaszokat elöre is köszi!!
Re: Blokk
Köszönöm a válaszokat mindenkinek!sunbim írta:" ... 6 literes fogyasztással kezdte 2000 km-el ezelőtt azóta ment fel ennyire . Mivel szoktátok felrakni a kuplungot a főtengelyre ragasztóval vagy csak felhúzatjátok? ... ,,
Ha szép állaputú a kúp, akkor simán felhuzatjuk a kellő nyomatékkal. Felhúzás előtt olajtalanítsd a kúpot és a kuplung agyat, tiszta benzinnel, féktisztítóval!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
" ... 6 literes fogyasztással kezdte 2000 km-el ezelőtt azóta ment fel ennyire . Mivel szoktátok felrakni a kuplungot a főtengelyre ragasztóval vagy csak felhúzatjátok? ... ,,
Ha szép állaputú a kúp, akkor simán felhuzatjuk a kellő nyomatékkal. Felhúzás előtt olajtalanítsd a kúpot és a kuplung agyat, tiszta benzinnel, féktisztítóval!
Ha szép állaputú a kúp, akkor simán felhuzatjuk a kellő nyomatékkal. Felhúzás előtt olajtalanítsd a kúpot és a kuplung agyat, tiszta benzinnel, féktisztítóval!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Blokk
6 literes fogyasztással kezdte 2000 km-el ezelőtt azóta ment fel ennyire . Mivel szoktátok felrakni a kuplungot a főtengelyre ragasztóval vagy csak felhúzatjátok?kiszsebi írta:Nagy valószínűség szerint a főtengely szimmering ment tönkre. Érdemes cserélni mielőbb!Kajku írta:Heló nekem olyan kérdésem lenne hogy az etz 250-em váltójáan egyre több az olaj,mostmár annyira hogy ezt útközben ki is nyomja az olajbeöntőnél és ha megállok tankolni kb 10 db 5forintos nagyságú csepp van alatta csak amég megtankolok. Az lenne a kérdésem hogy ettől lehet-e a motoromnak 7-7.5 literes fogyasztása 100km-enként ami apránként növekszik is, és hogy a meghígult olajtól csúszhat-e a kuplung? Menetközben nem érezhető semmi probléma szépen húz 2 személlyel is , nem rángat nem fullad, könnyen is indul. Csak az óriási fogyasztás és az olaj növekvő mennyisége ami zavaró. Előre is köszönöm a válaszokat!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Nagy valószínűség szerint a főtengely szimmering ment tönkre. Érdemes cserélni mielőbb!Kajku írta:Heló nekem olyan kérdésem lenne hogy az etz 250-em váltójáan egyre több az olaj,mostmár annyira hogy ezt útközben ki is nyomja az olajbeöntőnél és ha megállok tankolni kb 10 db 5forintos nagyságú csepp van alatta csak amég megtankolok. Az lenne a kérdésem hogy ettől lehet-e a motoromnak 7-7.5 literes fogyasztása 100km-enként ami apránként növekszik is, és hogy a meghígult olajtól csúszhat-e a kuplung? Menetközben nem érezhető semmi probléma szépen húz 2 személlyel is , nem rángat nem fullad, könnyen is indul. Csak az óriási fogyasztás és az olaj növekvő mennyisége ami zavaró. Előre is köszönöm a válaszokat!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Blokk
Heló nekem olyan kérdésem lenne hogy az etz 250-em váltójáan egyre több az olaj,mostmár annyira hogy ezt útközben ki is nyomja az olajbeöntőnél és ha megállok tankolni kb 10 db 5forintos nagyságú csepp van alatta csak amég megtankolok. Az lenne a kérdésem hogy ettől lehet-e a motoromnak 7-7.5 literes fogyasztása 100km-enként ami apránként növekszik is, és hogy a meghígult olajtól csúszhat-e a kuplung? Menetközben nem érezhető semmi probléma szépen húz 2 személlyel is , nem rángat nem fullad, könnyen is indul. Csak az óriási fogyasztás és az olaj növekvő mennyisége ami zavaró. Előre is köszönöm a válaszokat!
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Hónolás után kell ennyinek lenni az illesztésnek. A hónolás a fúrás utáni művelet, amivel a henger fala felületének a minőségét megfelelőre munkálják. Legtöbb fúrós cég ezzel rontja el a munkát. Nem sokan tudják jóra megcsinálni.tiger1342 írta:Szerintem hónolva kell ennyinek lennie, mert az a fúrás része a hónolás is...pempelli írta:Srácok ETZ 250-nél 0,04 századra illesztés a hengernél az hónolással értendő?vagy csak a fúrás ennyi+a hóholás?
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szerintem hónolva kell ennyinek lennie, mert az a fúrás része a hónolás is...pempelli írta:Srácok ETZ 250-nél 0,04 századra illesztés a hengernél az hónolással értendő?vagy csak a fúrás ennyi+a hóholás?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Blokk
Köszi szépen a választ.Üdv!
Én megnézném az üres rögzítő csavart, hogy megvan-e benne a rugó és a kis golyó, ami nevéből adódóan Üresben tartja a motort! Nem hinném, hogy ez léptetővilla probléma, de ha egyébként van vele problémád váltás közben, akkor lehet, de szvsz nem...
De egyébként ha villát kell cserélni, akkor sajnos szét kell hozzá húzni a blokkot!
ThUnDeR
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Blokk
Néztem is, hogy milyen gagyi.ThUnDeR írta:Háát igen....Target írta:Ha már a kuplungnál tartunk, 125-ös ETZ-hez sem nagyon éri meg utángyártott kuplungagyat venni.
A minőség nagyon nincs ott a toppon...A méretpontosságról még nem is beszélve...
Végül feltettem rá egy TS kuplungagyat, TS nyomólappal.
Jó nagy szívás egy ilyet összerakni, de legalább nem kell nyomatékkulcs hozzá.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Leveszed a gyújtás fedelet a kicsit(egy csavar tartja középen)találsz alatta egy nagy anyát(13 villáskulccsal meg tudod lazítani)a közepébe van az állító csavar amit meg egy lapos csavarhúzóval tudsz megerőszakolni"lazítás után kifelé csavarod finoman ameddig meg nem szűnik a kinyomó szerkezet ellenállása(ekkor jelenik meg a holtjáték a kuplungkaron).Ez a max amit tehetsz ja és mellette van a zsírzó gombja a kinyomó csigának annak sem árt egy kis zsír ha már meglátogatod.A végén ne felejtsd el lefixálni az anyával de a csavarhúzóval tarts ellent.balazs13962 írta:Sziasztok, hogyan lehet a ts 125 ösön kuplungon állítani, ha már a karnál tisztára be van csavarva az anya és még úgy is ha feleresztem a kuplungot csúszik, tehát valahogy a blokkba kéne piszkálgatni hogy összébb menjen.!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kudlaty2007
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
- Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój
Re: Blokk
Today and tomorrow I will have a little work. Starter spring broke after 40 130 km. I drove as of two weeks, MZ fired at the end teeth in the starter.
Ma és holnap lesz egy kis munka. Starter tavasz tört után 40 130 km. Én vezettem, mint két hét, MZ lőtt a végén fog a starter.

Ma és holnap lesz egy kis munka. Starter tavasz tört után 40 130 km. Én vezettem, mint két hét, MZ lőtt a végén fog a starter.

http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2013.07.03. 21:58
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Sziasztok, hogyan lehet a ts 125 ösön kuplungon állítani, ha már a karnál tisztára be van csavarva az anya és még úgy is ha feleresztem a kuplungot csúszik, tehát valahogy a blokkba kéne piszkálgatni hogy összébb menjen.!
Re: Blokk
Háát igen....Target írta:Ha már a kuplungnál tartunk, 125-ös ETZ-hez sem nagyon éri meg utángyártott kuplungagyat venni.

A minőség nagyon nincs ott a toppon...


- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
Target írta:Ha már a kuplungnál tartunk, 125-ös ETZ-hez sem nagyon éri meg utángyártott kuplungagyat venni.
Az elég kemény! :/ Én a gyári agyba törtem bele a csavart!


Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Blokk
5db parafa és 4 acél hányadból áll egy 250-es kupplungja.MZETZ250DELUX írta:Valaki esetleg nem tud olyan helyet (boltot, vagy magánszemélyt) aki gyári (nem utángyártott) etz 250 es kuplunglamellákat árul?
Kérdés:::5 darab kell belőle????
A szerelőm rendesen átvert, ugyanis a 9 deci helyett 3 decit töltött és leégett az egész, úgy hogy nem lehet berugni, mert elcsúszik.
Érdemes megnézned majd az acéllapok állapotát is. Én vennék a helyedben egy bontott /pl leforgott/ kupplungot és abból tenném át a cuccokat. Nem sok jót hallani a boltban kapható kupplung felújító készletekről, lamellákról..
A szerelőd meg tipikusan tükrözi a " miért ne vidd el senkihez a motort szerelésre" c. fejezet lényegét.
Tisztelet a kivételnek, de a legtöbbje link és les***ja, hogy mit ad ki a kezéből.
ThUnDeR
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ThUnDeR 2013.07.17. 15:04-kor.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2012.05.03. 12:38
- MZ-d típusa: mz
Re: Blokk
Valaki esetleg nem tud olyan helyet (boltot, vagy magánszemélyt) aki gyári (nem utángyártott) etz 250 es kuplunglamellákat árul?
Kérdés:::5 darab kell belőle????
A szerelőm rendesen átvert, ugyanis a 9 deci helyett 3 decit töltött és leégett az egész, úgy hogy nem lehet berugni, mert elcsúszik.
Kérdés:::5 darab kell belőle????
A szerelőm rendesen átvert, ugyanis a 9 deci helyett 3 decit töltött és leégett az egész, úgy hogy nem lehet berugni, mert elcsúszik.
Re: Blokk
Üdv!davidgeszt írta:Sziasztok. A motorom berúgásnál néha beugrik sebességbe illetve leállításnál is. Léptetővillán kívül lehet vmi más probléma is? Illetve ha léptetővillát cserélek, szét kell húzni az egész blokkot vagy sem?
Én megnézném az üres rögzítő csavart, hogy megvan-e benne a rugó és a kis golyó, ami nevéből adódóan Üresben tartja a motort! Nem hinném, hogy ez léptetővilla probléma, de ha egyébként van vele problémád váltás közben, akkor lehet, de szvsz nem...
De egyébként ha villát kell cserélni, akkor sajnos szét kell hozzá húzni a blokkot!
ThUnDeR
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Blokk
Sziasztok. A motorom berúgásnál néha beugrik sebességbe illetve leállításnál is. Léptetővillán kívül lehet vmi más probléma is? Illetve ha léptetővillát cserélek, szét kell húzni az egész blokkot vagy sem?
- kudlaty2007
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
- Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój
Re: Blokk
New carburetor 30N3-1 MZA
Vettem két új karburátor az én MZ - 30N3-1 MZA. Ha valaki nem hiszi, hogy a fojtószelep lepecsételt "MZA".
karburátor:
1. Ne essen érvéghüvelyekhez EM 250 (Van kettő). Turkált karburátor őrölni. Egy barátom hengerelt karburátor egy eszterga.
2. Kérjük, add az O-gyűrűt a porlasztó - levegő belép a bal. Megnéztem a két mellbimbót EM 250 -, és ugyanez volt a helyzet.
3. Én fúrt a műanyag a sapka - állítsa be a csavar - már lassan jár.
4. Nincs lehetőség a mechanikus gázt. Porlasztó zajlik csavarok segítségével a levegőből.
5. Mértékben növelte a sebességet, fojtószelep kábel - de vigyázz, ha elforgatásával a kormánykereket, hogy a jogot, hogy a sebesség növelése - ne hagyja abba a beállításokat a fojtószelep kábel.
6. Én nem ajánlom ezt a karburátor. Költött a sárban.
7. Gumitömítés nélkül tökéletesen illeszkedik a karburátor. Vettem új a 251 - a jobb. Meg tudod oldani a vágás a tömítést.
8. Azt javaslom, csak bingó 84 Van egy karburátor.

Vettem két új karburátor az én MZ - 30N3-1 MZA. Ha valaki nem hiszi, hogy a fojtószelep lepecsételt "MZA".
karburátor:
1. Ne essen érvéghüvelyekhez EM 250 (Van kettő). Turkált karburátor őrölni. Egy barátom hengerelt karburátor egy eszterga.
2. Kérjük, add az O-gyűrűt a porlasztó - levegő belép a bal. Megnéztem a két mellbimbót EM 250 -, és ugyanez volt a helyzet.
3. Én fúrt a műanyag a sapka - állítsa be a csavar - már lassan jár.
4. Nincs lehetőség a mechanikus gázt. Porlasztó zajlik csavarok segítségével a levegőből.
5. Mértékben növelte a sebességet, fojtószelep kábel - de vigyázz, ha elforgatásával a kormánykereket, hogy a jogot, hogy a sebesség növelése - ne hagyja abba a beállításokat a fojtószelep kábel.
6. Én nem ajánlom ezt a karburátor. Költött a sárban.
7. Gumitömítés nélkül tökéletesen illeszkedik a karburátor. Vettem új a 251 - a jobb. Meg tudod oldani a vágás a tömítést.
8. Azt javaslom, csak bingó 84 Van egy karburátor.

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kudlaty2007 2013.07.17. 09:44-kor.
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Blokk
Nagyjából egy ezer forint körüli összegbe kerülnek a szerelőfuratokba való gumidugók. Javaslom mielőtt pótold őket, mert egy esős napon könnyen nem várt meglepetés érhet.Hejja_Petya írta: Értem már... hát gumidugó az nincs bennünk, látom a gyújtást kívülről.
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Értem már... hát gumidugó az nincs bennünk, látom a gyújtást kívülről.KILL3R etz írta:Azok szerelőfuratok, hogy hozzáférj a karter összehúzó csavarjaihoz. Gumidugónak kellene lennie ott, pont a beázás ellen...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 5 vendég