Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
Véleményetekre volnék kíváncsi. Motoromban Mz ES 125/1 még gyári lán, és lánckerekek vannak, ezek 72 ezer km-t szaladtak. Tény, hogy a lánc nagyon meg van nyúlva, ma pedig görgődarabokat találtam a lánckeréknél elől. Ilyen futásteljesítménynél érdemes a hátsó lánckereket kicserélni? Van egy bontott hátsó lánckerekem, azt gondoltam föltenni, és egy új első lánckerékkel az új láncot. Vagy vegyek újat a hátsóból is?
Köszi a válaszokat!
Lóri
Véleményetekre volnék kíváncsi. Motoromban Mz ES 125/1 még gyári lán, és lánckerekek vannak, ezek 72 ezer km-t szaladtak. Tény, hogy a lánc nagyon meg van nyúlva, ma pedig görgődarabokat találtam a lánckeréknél elől. Ilyen futásteljesítménynél érdemes a hátsó lánckereket kicserélni? Van egy bontott hátsó lánckerekem, azt gondoltam föltenni, és egy új első lánckerékkel az új láncot. Vagy vegyek újat a hátsóból is?
Köszi a válaszokat!
Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
20-as szerintemjura györgy írta:sziasztok , etz250 motorba hátul 16 colos kereket fogok be tenni ,és az érdekelne hogy hány fogas legyen szerintetek a kis lánckerék? most? hogy a nagy az mekkora azt még nem tudom, viszont azt tudom hogy a kereket a hozzá való nagy lánckerékkel vetem napokba megszámolom ja és én 100 kg vagyok aszony 52 sokszor cucc is van üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
sziasztok , etz250 motorba hátul 16 colos kereket fogok be tenni ,és az érdekelne hogy hány fogas legyen szerintetek a kis lánckerék? most? hogy a nagy az mekkora azt még nem tudom, viszont azt tudom hogy a kereket a hozzá való nagy lánckerékkel vetem napokba megszámolom ja és én 100 kg vagyok aszony 52 sokszor cucc is van üdv. juragy
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Na azé.... Azt hittem már valami másra gondol...



"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
http://hu.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1lt% ... %C3%ADr%29KILL3R etz írta:Azmi?![]()
http://www.gyermekvasut.hu/e107_images/ ... oshegy.jpg
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Azmi?Dénes írta:a vàltót.


"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ha meg mégtöbbet jàrsz hegyekben akkor hasznàlod a vàltót.
18as fogkerék jött be amugy nekem is.

- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
KILL3R etz írta:19-es a gyári, 300-ashoz tökéletes, hogy ha 100kg alatt vagy, és nem cuccolsz sokmindent magaddal, nem jársz hegyekben sokat.
Nekem is 300, de én inkább 18-al járok, kicsit dinamikusabb.
A 21-es lánckerék 251-re (fujjj..) való, a 16-os hátsó kerék (fujjj....) kompenzálására...![]()
Ok, értem, köszi!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
19-es a gyári, 300-ashoz tökéletes, hogy ha 100kg alatt vagy, és nem cuccolsz sokmindent magaddal, nem jársz hegyekben sokat.
Nekem is 300, de én inkább 18-al járok, kicsit dinamikusabb.
A 21-es lánckerék 251-re (fujjj..) való, a 16-os hátsó kerék (fujjj....) kompenzálására...

Nekem is 300, de én inkább 18-al járok, kicsit dinamikusabb.
A 21-es lánckerék 251-re (fujjj..) való, a 16-os hátsó kerék (fujjj....) kompenzálására...


"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
300-asított 250-es Etz-m van. A kis lánckerék fogszáma 19. Nem kicsi ez?
Láttam, hogy lehet venni 21-es fogszámút is.
4,2-4,3-as fogyasztásom van átlagban, ha a 21-es fogszámmal csökkenteni lehetne a fogyasztást, akkor beruháznék rá, de ha viszont inkább hagyjam, mert csak többet erőlködne, vagy nem túl nagy lenne a differencia, akkor hagyom szívesen.
Mi a véleményetek?
Láttam, hogy lehet venni 21-es fogszámút is.
4,2-4,3-as fogyasztásom van átlagban, ha a 21-es fogszámmal csökkenteni lehetne a fogyasztást, akkor beruháznék rá, de ha viszont inkább hagyjam, mert csak többet erőlködne, vagy nem túl nagy lenne a differencia, akkor hagyom szívesen.
Mi a véleményetek?
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
3,5cm különbség van a két méret között kerületbe. 

https://picasaweb.google.com/pikimoto
üdv:piki24
üdv:piki24
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A 250-es en 1 fog az első lánckeréken 5km/h-t jelent.piki24 írta:Köszi MrDok
megmérem majd a kerületeket.
Az a gondom,hogy probáltam mindkét méretü gumival de a 350-el az 5. szinte csak gurulos(ja és egy személyel)
a 325 viszont lényegesen jobb.
(tudom,használjam akkor aztde a nagyobb szinte uj)
Lehet hogy nagyobb nyomással kell használni azt a gumit, mert puhább és jobban fogja a motort.......
Akkora átmérőkülönbség nem lehetne köztük, hogy a vastagabbal nem akar menni a motor 5. ben, bár ki tudja, nekem is voltak már csodagumik a kezeim közt, pl: 3.50 jelölésű keskenyebb volt mint a másik 3.25-ös.................
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszi MrDok
megmérem majd a kerületeket.
Az a gondom,hogy probáltam mindkét méretü gumival de a 350-el az 5. szinte csak gurulos(ja és egy személyel)
a 325 viszont lényegesen jobb.
(tudom,használjam akkor azt
de a nagyobb szinte uj)
megmérem majd a kerületeket.
Az a gondom,hogy probáltam mindkét méretü gumival de a 350-el az 5. szinte csak gurulos(ja és egy személyel)
a 325 viszont lényegesen jobb.
(tudom,használjam akkor azt

https://picasaweb.google.com/pikimoto
üdv:piki24
üdv:piki24
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szia!piki24 írta:Etz 150 gyárilag 325x16-os a hátso gumi és 16 fogu az elsö lánckerék.
Ha 350x16-os hátso gumit rakok ahhoz mekkora elsö lánckerék kell,hogy ugyan az az áttétel maradjon?
A 3.25 és a 3.50 között elméletileg csak szélességben van eltérés. Gyakorlatilag pedig ahány gyártó annyi méret..........(a felfújt állapotban mért kerületre gondolok).
Vagyis maradhat az a lánckerék ami van benne.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Etz 150 gyárilag 325x16-os a hátso gumi és 16 fogu az elsö lánckerék.
Ha 350x16-os hátso gumit rakok ahhoz mekkora elsö lánckerék kell,hogy ugyan az az áttétel maradjon?
Ha 350x16-os hátso gumit rakok ahhoz mekkora elsö lánckerék kell,hogy ugyan az az áttétel maradjon?
https://picasaweb.google.com/pikimoto
üdv:piki24
üdv:piki24
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Örülök, hogy segíthettem.
Ha már úgy is kuplung agyat kell cserélned, ajánlom, hogy tegyél fel TS agyat.
Azt nem nagyon lehet eltörni, és nem kell hozzá nyomatékkulcs sem.
Nekem bevált, de szerintem nem én vagyok az egyetlen
Ha már úgy is kuplung agyat kell cserélned, ajánlom, hogy tegyél fel TS agyat.
Azt nem nagyon lehet eltörni, és nem kell hozzá nyomatékkulcs sem.
Nekem bevált, de szerintem nem én vagyok az egyetlen

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Target írta:Nálam az is bevált, hogy valaki erősen nyomja a kosárban lévő lamellákat, amíg én kilazítom az anyát.
Először vissza kell görbíteni a biztosító lemezt. És az anya fordított menetes.
Üdv.
Köszi, sokat segítettél!


- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nálam az is bevált, hogy valaki erősen nyomja a kosárban lévő lamellákat, amíg én kilazítom az anyát.
Először vissza kell görbíteni a biztosító lemezt. És az anya fordított menetes.
Üdv.
Először vissza kell görbíteni a biztosító lemezt. És az anya fordított menetes.
Üdv.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Kedves fórumozók!
Nemrég vettem egy ETZ 125-ös motorkerékpárt. Sajnos sikeresen eltörtem a kuplung agyat, mert túlhúztam a csavart, mert ránézésre acélnak tűnt, így jól eltörtem...
Ezt a kuplung agyat milyen célszerszámmal lehetne levenni? Vagy hogyan kellene? Csavarhúzóval próbáltam "barbár" módon, de csak tovább törött az amúgy is törött, az nem vált be.
Talán ha egy bordázott lemezre hegesztek 2 fület, az jó megoldás?
Várom válaszotok!
Nemrég vettem egy ETZ 125-ös motorkerékpárt. Sajnos sikeresen eltörtem a kuplung agyat, mert túlhúztam a csavart, mert ránézésre acélnak tűnt, így jól eltörtem...
Ezt a kuplung agyat milyen célszerszámmal lehetne levenni? Vagy hogyan kellene? Csavarhúzóval próbáltam "barbár" módon, de csak tovább törött az amúgy is törött, az nem vált be.
Talán ha egy bordázott lemezre hegesztek 2 fület, az jó megoldás?
Várom válaszotok!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 30
- Csatlakozott: 2013.07.06. 21:55
- MZ-d típusa: TS250/1 oldalkocsis
-
- biciklis
- Hozzászólások: 30
- Csatlakozott: 2013.07.06. 21:55
- MZ-d típusa: TS250/1 oldalkocsis
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv, érdeklődnék, hogy oldalkocsis 250/1 Ts-hez első láncfogas kerékből milyen tapasztalatok vannak? Most 20-as van rajta, de az nem jó.
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Persze, ezt el tudom fogadni, de a benzinszintnél nincsenek 50cm-es különbségek, bár az is igaz, hogy a karbi precíz műszer...
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A főfúvóka és környéke úgy működik mint egy szívószál. Magasabb szint -> kisebb szívószál -> több jön át ugyanazon szívási vákuum hatására.
Próbáld ki, pohárba teszel vizet, le a földre, és sok összerakott szívószállal állva szívod. Nem is lesz olyan könnyű
Amúgy pedig ha "kikapja" az már rég rossz. Az úszó feletti fúvóka (tűszelep) jóval nagyobb átmérőjű mint a főfúvóka, így teljesgázon sem illik hogy akadozva kapja a benzint. A szint többé kevésbé minden beállításon állandó marad üzem közben, pont ez az értelme.
Próbáld ki, pohárba teszel vizet, le a földre, és sok összerakott szívószállal állva szívod. Nem is lesz olyan könnyű

Amúgy pedig ha "kikapja" az már rég rossz. Az úszó feletti fúvóka (tűszelep) jóval nagyobb átmérőjű mint a főfúvóka, így teljesgázon sem illik hogy akadozva kapja a benzint. A szint többé kevésbé minden beállításon állandó marad üzem közben, pont ez az értelme.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én igazán kezdő vagyok a témában, de a benzinszinttől miért lesz dúsabb? Ha alacsony, akkor nyilván kikapja az úszóházból hamar, és konkrétan nem is lesz benzin, amit beporlasszon, csak szaggatottan, amíg utánafolyik. De ha magasra állítom a szintet, miért lesz dúsabb a keverék?kiszsebi írta: Nem teljesen igaz: magasabb benzinszinttel lehet dúsítani...
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én is így tudtam, szóval ez rendben is van. Saját vezetési stílusomból kiindulva középtartományban megy legtöbbet a motor, legalábbis én nem nagyon hajtom 5000 fölé, sőt inkább 4500 környékén megyek 90-100 körül.gabsic írta: Nincs.
De nem kell félni ettől a karbitól, nem ördögtől való.
Alapjárati keveréket a plombált csavarral tudod állítani.
Középtartományt a tűvel.
Felső tartományt a főfuvival.
Ugyanúgy mint a simánál (csak a csavarok hatása fordított).
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Na huha ez jo kerdes annyit tudok hogy 70,5-re furtak ahoz kaptam dugot meg gyuruket. A subertuvel nem csinaltam semmitgabsic írta:Tudom, hogy 251-ed van. Csak mikor fúrva lett, maradtál a következő túlméretnél?falatka írta: 251s a karbi az meg eredeti fogalamam sincs hogy dusabban e van valami. Elhiheted nem jodolgomba huztam neki ennyire. Nem vagyok hulye gyerek csak nem volt mas valasztasom
Bejáratáshoz pedig a súbertűt kell dúsabb pozícióba állítani.
Mit akarsz tudni? Leírtad a választ. Fúvókacserével.csabyka88 írta: Én sem értek hozzá nagyon, csak ami információkat elkapok, azokból építkezek.
Azt valaki mondja már meg, hogy a karburátoron hol van olyan állítási lehetőség, amivel dúsabbra/szegényebbre lehet állítani a keveréket? Oké, a súbermagassággal a részterheléses keverékarányt lehet állítani, de ha nyélgázon megy a motor, akkor hogy a fenébe lehet a keveréket szabályozni? (Főfúvóka változtatásával, oké, de ezen kívül...?!)

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nem teljesen igaz: magasabb benzinszinttel lehet dúsítani...gabsic írta: Nincs.
De nem kell félni ettől a karbitól, nem ördögtől való.
Alapjárati keveréket a plombált csavarral tudod állítani.
Középtartományt a tűvel.
Felső tartományt a főfuvival.
Ugyanúgy mint a simánál (csak a csavarok hatása fordított).
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nincs.csabyka88 írta:Igen, de én úgy értettem, hogy van valami spéci beállítási lehetőség a karbin - amiről eddig nem tudtam. Ha csak a fúvóka van, akkor ok.gabsic írta:Mit akarsz tudni? Leírtad a választ. Fúvókacserével.
De nem kell félni ettől a karbitól, nem ördögtől való.
Alapjárati keveréket a plombált csavarral tudod állítani.
Középtartományt a tűvel.
Felső tartományt a főfuvival.
Ugyanúgy mint a simánál (csak a csavarok hatása fordított).
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Igen, de én úgy értettem, hogy van valami spéci beállítási lehetőség a karbin - amiről eddig nem tudtam. Ha csak a fúvóka van, akkor ok.gabsic írta:Mit akarsz tudni? Leírtad a választ. Fúvókacserével.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Tudom, hogy 251-ed van. Csak mikor fúrva lett, maradtál a következő túlméretnél?falatka írta: 251s a karbi az meg eredeti fogalamam sincs hogy dusabban e van valami. Elhiheted nem jodolgomba huztam neki ennyire. Nem vagyok hulye gyerek csak nem volt mas valasztasom
Bejáratáshoz pedig a súbertűt kell dúsabb pozícióba állítani.
Mit akarsz tudni? Leírtad a választ. Fúvókacserével.csabyka88 írta: Én sem értek hozzá nagyon, csak ami információkat elkapok, azokból építkezek.
Azt valaki mondja már meg, hogy a karburátoron hol van olyan állítási lehetőség, amivel dúsabbra/szegényebbre lehet állítani a keveréket? Oké, a súbermagassággal a részterheléses keverékarányt lehet állítani, de ha nyélgázon megy a motor, akkor hogy a fenébe lehet a keveréket szabályozni? (Főfúvóka változtatásával, oké, de ezen kívül...?!)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én sem értek hozzá nagyon, csak ami információkat elkapok, azokból építkezek.falatka írta: Okey igazad lehet en nem vagyok penge a technikaba. En csak siman az MZ-zni szeretem
Azt valaki mondja már meg, hogy a karburátoron hol van olyan állítási lehetőség, amivel dúsabbra/szegényebbre lehet állítani a keveréket? Oké, a súbermagassággal a részterheléses keverékarányt lehet állítani, de ha nyélgázon megy a motor, akkor hogy a fenébe lehet a keveréket szabályozni? (Főfúvóka változtatásával, oké, de ezen kívül...?!)
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
251s a karbi az meg eredeti fogalamam sincs hogy dusabban e van valami. Elhiheted nem jodolgomba huztam neki ennyire. Nem vagyok hulye gyerek csak nem volt mas valasztasomgabsic írta:Hát bammeg, ha 1200km után 130-at hajtod a gépet, ne csodálkozz ha megragasztod.falatka írta:Sziasztok,
hat ez a MZ egy rakoncatlan kis gep. Most hogy motoros szezon van tobbet jarom a mocimat. Most hetvegen a sz*r belem fagyott.
Egy afele szituba keveredtem hogy eloznom kellet felment a fordulatom cca 5 400ra kb 130 km/h mentem. Az elozes sikerult is de miutan 130 km/h lementem 500 metert a hatso kerekem leblokkolt es a motor ledoglott. Ahogy csuszott a hatso kerek eccer csak a motor ujra pofogni kezdett. Mondanom semm kell nagyon megijedtem a drift nem igazan a kedvenc tevekenysemeg 130km/h-nal.
A motor total felvan ujitva uj furatot is kapott. Mar rahajtottam kb 1200 km. Mit gondoltok mi a fene lehetett ez?
Tegnap ismet kivittem de 90 km/h felett nem merek menni vele![]()
Koszi,
Falatka![]()
Bejáratás után csak finoman kéne elkezdeni húzni neki.
Karbi még dúsabb (bejáratási) beállításokon van?
Egyébként szerintem egy jobb megragadás után érdemes lehúzni a hengert, a hengerfalról leszedni a felkenődött alumíniumot, a dugattyút olajos vízpapírral meghúzni a megragadás helyén, és a gyűrűhornyokat megigazítani, ha oda is kenődött alumínium.
Egyébként 250 vagy 300 köbcenti?

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hát bammeg, ha 1200km után 130-at hajtod a gépet, ne csodálkozz ha megragasztod.falatka írta:Sziasztok,
hat ez a MZ egy rakoncatlan kis gep. Most hogy motoros szezon van tobbet jarom a mocimat. Most hetvegen a sz*r belem fagyott.
Egy afele szituba keveredtem hogy eloznom kellet felment a fordulatom cca 5 400ra kb 130 km/h mentem. Az elozes sikerult is de miutan 130 km/h lementem 500 metert a hatso kerekem leblokkolt es a motor ledoglott. Ahogy csuszott a hatso kerek eccer csak a motor ujra pofogni kezdett. Mondanom semm kell nagyon megijedtem a drift nem igazan a kedvenc tevekenysemeg 130km/h-nal.
A motor total felvan ujitva uj furatot is kapott. Mar rahajtottam kb 1200 km. Mit gondoltok mi a fene lehetett ez?
Tegnap ismet kivittem de 90 km/h felett nem merek menni vele![]()
Koszi,
Falatka

Bejáratás után csak finoman kéne elkezdeni húzni neki.
Karbi még dúsabb (bejáratási) beállításokon van?
Egyébként szerintem egy jobb megragadás után érdemes lehúzni a hengert, a hengerfalról leszedni a felkenődött alumíniumot, a dugattyút olajos vízpapírral meghúzni a megragadás helyén, és a gyűrűhornyokat megigazítani, ha oda is kenődött alumínium.
Egyébként 250 vagy 300 köbcenti?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Okey igazad lehet en nem vagyok penge a technikaba. En csak siman az MZ-zni szeretemcsabyka88 írta:Az oké, de szerintem 130-nál már kell annyira húzni neki, hogy csak a fúvóka dolgozzon, és a részterhelés (vagyis a súber állása) ne szóljon bele a keverék arányába.falatka írta: Szia, pontosan BVF van rajta. De meg 130km/h nem voltam teli gazon.

- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az oké, de szerintem 130-nál már kell annyira húzni neki, hogy csak a fúvóka dolgozzon, és a részterhelés (vagyis a súber állása) ne szóljon bele a keverék arányába.falatka írta: Szia, pontosan BVF van rajta. De meg 130km/h nem voltam teli gazon.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szia, pontosan BVF van rajta. De meg 130km/h nem voltam teli gazon.csabyka88 írta:A leblokkolós sztorihoz egy kérdésem lenne. Én is karburátor-beállítással foglalatoskodom éppen, és olyan infókat hallottam, hogy a BVF 30N3-1-es karbinál (gondolom falatka márkatárs motorján is ez a típus van) ha nyélgázon megyek a motorral, akkor már csak a főfúvóka mérete szól bele abba, hogy milyen arányú keveréket kapjon a motor.
Szóval érzésem szerint nem nagyon lehet ezt állítani, csak fúvókacserével. Jól gondolom? (Eltekintve attól, hogy milyen a légszűrő, mert ha túl sok levegőt enged át, akkor ahhoz relatíve kevés benzint ad a karbi.)
A gondolatmenetben arra akartam kilyukadni, hogy magán a karbin nem lehet semmit sem állítani, hogy milyen legyen a benzin-levegő keverék a maximális levegőáramlás mellett, igaz?!
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A leblokkolós sztorihoz egy kérdésem lenne. Én is karburátor-beállítással foglalatoskodom éppen, és olyan infókat hallottam, hogy a BVF 30N3-1-es karbinál (gondolom falatka márkatárs motorján is ez a típus van) ha nyélgázon megyek a motorral, akkor már csak a főfúvóka mérete szól bele abba, hogy milyen arányú keveréket kapjon a motor.
Szóval érzésem szerint nem nagyon lehet ezt állítani, csak fúvókacserével. Jól gondolom? (Eltekintve attól, hogy milyen a légszűrő, mert ha túl sok levegőt enged át, akkor ahhoz relatíve kevés benzint ad a karbi.)
A gondolatmenetben arra akartam kilyukadni, hogy magán a karbin nem lehet semmit sem állítani, hogy milyen legyen a benzin-levegő keverék a maximális levegőáramlás mellett, igaz?!
Szóval érzésem szerint nem nagyon lehet ezt állítani, csak fúvókacserével. Jól gondolom? (Eltekintve attól, hogy milyen a légszűrő, mert ha túl sok levegőt enged át, akkor ahhoz relatíve kevés benzint ad a karbi.)
A gondolatmenetben arra akartam kilyukadni, hogy magán a karbin nem lehet semmit sem állítani, hogy milyen legyen a benzin-levegő keverék a maximális levegőáramlás mellett, igaz?!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hat koszi, fogom bunji a netet hogy valamiit talaljak a megfelelo aranyrol benzin/levego.kiszsebi írta:Természetesen: nincs megfelelő kenés, hűtés, ettől megragadhat.falatka írta:Attol leblokkolna a dugo? Mert nekem ugy tunt.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Természetesen: nincs megfelelő kenés, hűtés, ettől megragadhat.falatka írta:Attol leblokkolna a dugo? Mert nekem ugy tunt.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Attol leblokkolna a dugo? Mert nekem ugy tunt.kiszsebi írta:Túl szegény keverék (nem olajban, hanem kevés benzin, sok levegő) és túl nagy terhelés.falatka írta:Sziasztok,
hat ez a MZ egy rakoncatlan kis gep. Most hogy motoros szezon van tobbet jarom a mocimat. Most hetvegen a sz*r belem fagyott.
Egy afele szituba keveredtem hogy eloznom kellet felment a fordulatom cca 5 400ra kb 130 km/h mentem. Az elozes sikerult is de miutan 130 km/h lementem 500 metert a hatso kerekem leblokkolt es a motor ledoglott. Ahogy csuszott a hatso kerek eccer csak a motor ujra pofogni kezdett. Mondanom semm kell nagyon megijedtem a drift nem igazan a kedvenc tevekenysemeg 130km/h-nal.
A motor total felvan ujitva uj furatot is kapott. Mar rahajtottam kb 1200 km. Mit gondoltok mi a fene lehetett ez?
Tegnap ismet kivittem de 90 km/h felett nem merek menni vele![]()
Koszi,
Falatka
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Túl szegény keverék (nem olajban, hanem kevés benzin, sok levegő) és túl nagy terhelés.falatka írta:Sziasztok,
hat ez a MZ egy rakoncatlan kis gep. Most hogy motoros szezon van tobbet jarom a mocimat. Most hetvegen a sz*r belem fagyott.
Egy afele szituba keveredtem hogy eloznom kellet felment a fordulatom cca 5 400ra kb 130 km/h mentem. Az elozes sikerult is de miutan 130 km/h lementem 500 metert a hatso kerekem leblokkolt es a motor ledoglott. Ahogy csuszott a hatso kerek eccer csak a motor ujra pofogni kezdett. Mondanom semm kell nagyon megijedtem a drift nem igazan a kedvenc tevekenysemeg 130km/h-nal.
A motor total felvan ujitva uj furatot is kapott. Mar rahajtottam kb 1200 km. Mit gondoltok mi a fene lehetett ez?
Tegnap ismet kivittem de 90 km/h felett nem merek menni vele![]()
Koszi,
Falatka
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok,
hat ez a MZ egy rakoncatlan kis gep. Most hogy motoros szezon van tobbet jarom a mocimat. Most hetvegen a sz*r belem fagyott.
Egy afele szituba keveredtem hogy eloznom kellet felment a fordulatom cca 5 400ra kb 130 km/h mentem. Az elozes sikerult is de miutan 130 km/h lementem 500 metert a hatso kerekem leblokkolt es a motor ledoglott. Ahogy csuszott a hatso kerek eccer csak a motor ujra pofogni kezdett. Mondanom semm kell nagyon megijedtem a drift nem igazan a kedvenc tevekenysemeg 130km/h-nal.
A motor total felvan ujitva uj furatot is kapott. Mar rahajtottam kb 1200 km. Mit gondoltok mi a fene lehetett ez?
Tegnap ismet kivittem de 90 km/h felett nem merek menni vele
Koszi,
Falatka
hat ez a MZ egy rakoncatlan kis gep. Most hogy motoros szezon van tobbet jarom a mocimat. Most hetvegen a sz*r belem fagyott.
Egy afele szituba keveredtem hogy eloznom kellet felment a fordulatom cca 5 400ra kb 130 km/h mentem. Az elozes sikerult is de miutan 130 km/h lementem 500 metert a hatso kerekem leblokkolt es a motor ledoglott. Ahogy csuszott a hatso kerek eccer csak a motor ujra pofogni kezdett. Mondanom semm kell nagyon megijedtem a drift nem igazan a kedvenc tevekenysemeg 130km/h-nal.
A motor total felvan ujitva uj furatot is kapott. Mar rahajtottam kb 1200 km. Mit gondoltok mi a fene lehetett ez?
Tegnap ismet kivittem de 90 km/h felett nem merek menni vele

Koszi,
Falatka
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Igen, erősen érződik rajta a gyenge minőség.Alfa írta:Sokakat megzavarhat hogy amit kap "gyári méretű" fúvókát az rohadtul nem mindig az. Általában összevissza minden, csak nem jó. Csak akkor az, ha kaliberrel megnézi az ember, és akkora.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sokakat megzavarhat hogy amit kap "gyári méretű" fúvókát az rohadtul nem mindig az. Általában összevissza minden, csak nem jó. Csak akkor az, ha kaliberrel megnézi az ember, és akkora.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszi! Igen, én is ez alapján csináltam. Szétszedtem a karbit, kipucoltam, de nem sokat változott. A súber felülről az első rovátkában volt, akasztottam rajta egyet, így érzésre kicsit gyorsult a motor. Mindenképp veszek bele gyári méretű fúvókákat, hogy az a része rendben legyen.Troster írta:Olyan az effektus, mintha keveset kapna.Tegyél bele gyári méretű fúvókákat, nagyon precízen állítsd be az úszószintet, és kezd el beállítani. Hagyj rá időt, légy türelmes, és meg fogod találni a Neked megfelelő beállítást. Ez egy olyan játék, amit nem igazán lehet leírni fórumban, például én ledarálom Neked, hogy az enyémben mi mennyi és hova van tekerve, de lehet Neked az totál gáz lesz mert, nem olyan a gyujtásod, a szimeringed, a kipufogód, stb...
Ez egy nagyon hasznos cikk:
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
Valószínűleg belerohadt a benzin az előző tulajnál, mert olyan a karbi belseje, mintha mohás lenne. Ilyen zöldes anyag van ott, ahova eljut a benzin.
Furcsán viselkednek nálam az állító csavarok, mert a nagyobb csavarral tudom növelni az alapjáratot, de a másikat nagyon sokat kell tekerni, hogy változzon valami.
Szerintem kap elég benzint, mert ki tudom forgatni 4.-ben, csak 5.-ben gyengül el. Persze ez csak megérzés. A gyertya is kormos kicsit.
Illetve annyit még, hogy az alapjárati csavart ki tudtam csavarni, rendben is van vele minden, de a melléklevegő csavart nem sikerült kivennem. Egy bizonyos kicsavarás után megakadt, nem tudtam tovább csavarni.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Olyan az effektus, mintha keveset kapna.Tegyél bele gyári méretű fúvókákat, nagyon precízen állítsd be az úszószintet, és kezd el beállítani. Hagyj rá időt, légy türelmes, és meg fogod találni a Neked megfelelő beállítást. Ez egy olyan játék, amit nem igazán lehet leírni fórumban, például én ledarálom Neked, hogy az enyémben mi mennyi és hova van tekerve, de lehet Neked az totál gáz lesz mert, nem olyan a gyujtásod, a szimeringed, a kipufogód, stb...
Ez egy nagyon hasznos cikk:
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
Ez egy nagyon hasznos cikk:
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Annyit még, hogy a BVF30N3-1-es karbi kiskönyvében 130-as főfúvóka szerepel, de a karbiban 125-ös van. Nem tudom, mennyit dob rajta, de veszek bele egy 130-ast. Súber a legfelső állásban volt, egyet akasztottam rajta, most tesztelés alatt van a motor, de még egyelőre a 125-ös fúvókával.Dénes írta:21 gyàri méret. 130 körül kéne mennie. Szóval a motorban van a hiba.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
21 gyàri méret. 130 körül kéne mennie. Szóval a motorban van a hiba.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2013.07.03. 21:58
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok, lenne egy ilyen kuplungom
http://hifi.pcbonto.hu/portal/static/up ... _orig0.jpg
mz ts 125 és azt szeretném kérdezni, hogy ,hogy a csudába szedjem le a kuplungot?
http://hifi.pcbonto.hu/portal/static/up ... _orig0.jpg
mz ts 125 és azt szeretném kérdezni, hogy ,hogy a csudába szedjem le a kuplungot?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 4 vendég