Sziasztok!
Kábé másfél hónap után újra beindíthattam a motort. Beszereltem az új akksit (Banner, 9 amperórás, normál savas), majd kidobtam a régi biztosítéktáblát (a pozitív amúgy is direktre volt kötve, saruk híján
), és beraktam egy 4 biztosítékos, késes kivitelűt. Itt sajnos, használnom kellett vezetékközösítőket, mert a biztosítéktábla csak egy-egy sarut fogad, a gyárival ellentétben. Beindult a szekér pöccre, világítás, féklámpa szépen megy alapgázról is, sajnos (utólag) nem néztem feszültséget. Elmentem a benzinkútra tankolni, semmi baj. Elindultam kicsit megjáratni, egyszer csak elmegy az áram, megállt. Akku negatív pólus 20 amperes biztosítékja elszállt. Berakok egy másikat, gyújtás fel, biztosíték el. Berakok egy 30 ampereset
, csak kibírja hazáig, beindítom, rendben, hát most 250 métert bírt. Akkor nosza, toljuk haza, csak kb másfél kilométer
.
Itthon levettem a deklit, az ülést, hmm, mi legyen, így feszültséget se tudok mérni. Az akksiét igen, az 12.6 volt.
Amikor 10 éve az akkori 250-esem megállt biztosíték miatt, és alig jutottam haza (akkor kb 50 kilométert kellett volna tolni, de végül nem kellett), a fórumtársak a gyári feszültségszabályzó cseréjét javasolták elektronikusra. A mostani gépben a magyar kisipari fekete cucc van. Eddig, a gyengélkedő akksival nem volt biztosítékgond, de gondoltam, hátha ő a ludas most, hogy az akku 100%-os. Olvastam pár negatív véleményt róla amúgy is, ezért korábban megrendeltem
sub-ee kollégától az ő fesszabját. Most úgy döntöttem, hátha a fesszab a gond, beépítem az újat, hátha. Be- és összekötöttem, amit kell, negatív pólusnak egy 15 amperes biztosíték, gyújtás, indít. Alapgázon szépen elketyeg, feszültség 12.8 körül, a fesszab LED-je világít. Húzok kis gázt, hogy megnézzem, mennyi a feszültség, amit a potival be kell majd állítani. "Éppencsak" gázadásomra még látom, hogy a feszültség átvágtat a 14, majd a 15 volton, s hallom is, hogy elcsattan a negatív pólus biztosítékja, motor leáll.
Itt tartok most. Nem akarok egyelőre komolyabban hozzányúlni. Gondolom, lejjebb kellene tekernem a fesszabályzó potiját, csak így nehéz lesz, ha elcsattan a biztosíték, mihelyst ránézek a gázkarra. Meg nekem gyanús, hogy más a baj, hiszen egy darabig a fekete kisiparival is működött, aztán hirtelen nem, és azóta sem, meg másikkal sem. Félek, valahol van egy rejtett zárlat, és átvezetékezés lesz a vége
Van ötletetek? Köszönöm előre is!