Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 »

telectronic írta:
kudlaty2007 írta:Ignition házi, nem kereskedelmi. Az egész nekem kerülni + lemez + további szállítási = 14918,19 HUF.
This is expensive. D.I.Y. price is 2-3000 HUF.
Komplett gyújtás -160 PLN = 10999.59 HUF
Csere lemez -35 PLN = 2406.16 HUF
Levelezési díj- 22 PLN = 1512.44 HUF

Lengyelországban lehet kapni vagy a kábítószer, vagy egy új VAPE a 30936.34 HUF. VAPE - gyújtás nélkül tekercsek - aternatora. Teljes VAPE költségek - 75622.16 HUF.
A gyújtás nem kereskedelmi - ez homemade.Wyłącznie számára, akik kapcsolatban állnak a vállalkozó.
Az elektromos rendszer annyira nem tudom. Alkalmas még kap egy kamera és egy mágnes ..
Ugyanez a költség gyújtás 2 in 1 Modul és tábla egyben. Vendég következő gyújtásra tenni szakmailag, míg a kapcsolót a gyújtótekercs.
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007

I use google translator: Polish - Hungarian

Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: VS461 »

telectronic írta: Bocsi, de tudod egyáltalán mire való a biztosíték ?
Ha kiolvad az nem azt jelenti, hogy gyenge a bizti és ekkor beteszünk nagyobbat s ha kell kilóamperig meg sem állunk.. :) vagy amíg nem füstől és ég a vezeték.
Szia!

Persze, tudom :) . De csak ilyen pótbiztosítékom volt, miután a másik elfüstölt. A "csak kibírja" arra vonatkozott, h hátha alapgáz környékén meg tudom tenni azt a másfél kilométert anélkül, hogy bármi elfüstölne. Bár, ahogy anno a kétforintos passzolt a Lada biztik helyére a legendák szerint, szigorúan vészhelyzetben... Szerencsére a kétforintos a múlté, a biztosíték tette a dolgát, én meg combosodtam kicsit:) Jellemformáló szombat délután a városban motort tolni teljes cuccban, de hát mire való a sisak...

Nekimegyek holnap még egyszer, hátha sikerül egyik kezemmel a gázt óvatosan húzni, másikkal a multimétert a pólusokon tartani, harmadikkal meg a fesszab potiját tekerni:)

Ha jól látom, akkor a fővárosban laksz, oda meg nem szívesen tolnám el a verdát Szolnokról, de azért köszi:)
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

kudlaty2007 írta:Ignition házi, nem kereskedelmi. Az egész nekem kerülni + lemez + további szállítási = 14918,19 HUF.
This is expensive. D.I.Y. price is 2-3000 HUF.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Vándor 84 írta:ts 125 höz milyen fesz szabályzot érdemes venni?
Másikat :)
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

VS461 írta:Akku negatív pólus 20 amperes biztosítékja elszállt. Berakok egy másikat, gyújtás fel, biztosíték el. Berakok egy 30 ampereset , csak kibírja hazáig, beindítom, rendben, hát most 250 métert bírt. Akkor nosza, toljuk haza, csak kb másfél kilométer .
Bocsi, de tudod egyáltalán mire való a biztosíték ?
Ha kiolvad az nem azt jelenti, hogy gyenge a bizti és ekkor beteszünk nagyobbat s ha kell kilóamperig meg sem állunk.. :) vagy amíg nem füstől és ég a vezeték.
VS461 írta:Félek, valahol van egy rejtett zárlat, és átvezetékezés lesz a vége :(
Van ötletetek? Köszönöm előre is!
Elkezdeni az átvezetékezést ? :) vagy legalább a hiba okát.

Egyébként most akkor a töltés nyomja ki a biztosítékot ? Vagy úgy alapban valahol zárlat van ?
Meg kell keresni. Ha eltolod hozzám akkor megcsinálom :D
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Sziasztok!

Kábé másfél hónap után újra beindíthattam a motort. Beszereltem az új akksit (Banner, 9 amperórás, normál savas), majd kidobtam a régi biztosítéktáblát (a pozitív amúgy is direktre volt kötve, saruk híján :evil: ), és beraktam egy 4 biztosítékos, késes kivitelűt. Itt sajnos, használnom kellett vezetékközösítőket, mert a biztosítéktábla csak egy-egy sarut fogad, a gyárival ellentétben. Beindult a szekér pöccre, világítás, féklámpa szépen megy alapgázról is, sajnos (utólag) nem néztem feszültséget. Elmentem a benzinkútra tankolni, semmi baj. Elindultam kicsit megjáratni, egyszer csak elmegy az áram, megállt. Akku negatív pólus 20 amperes biztosítékja elszállt. Berakok egy másikat, gyújtás fel, biztosíték el. Berakok egy 30 ampereset :oops: , csak kibírja hazáig, beindítom, rendben, hát most 250 métert bírt. Akkor nosza, toljuk haza, csak kb másfél kilométer :) .

Itthon levettem a deklit, az ülést, hmm, mi legyen, így feszültséget se tudok mérni. Az akksiét igen, az 12.6 volt.

Amikor 10 éve az akkori 250-esem megállt biztosíték miatt, és alig jutottam haza (akkor kb 50 kilométert kellett volna tolni, de végül nem kellett), a fórumtársak a gyári feszültségszabályzó cseréjét javasolták elektronikusra. A mostani gépben a magyar kisipari fekete cucc van. Eddig, a gyengélkedő akksival nem volt biztosítékgond, de gondoltam, hátha ő a ludas most, hogy az akku 100%-os. Olvastam pár negatív véleményt róla amúgy is, ezért korábban megrendeltem sub-ee kollégától az ő fesszabját. Most úgy döntöttem, hátha a fesszab a gond, beépítem az újat, hátha. Be- és összekötöttem, amit kell, negatív pólusnak egy 15 amperes biztosíték, gyújtás, indít. Alapgázon szépen elketyeg, feszültség 12.8 körül, a fesszab LED-je világít. Húzok kis gázt, hogy megnézzem, mennyi a feszültség, amit a potival be kell majd állítani. "Éppencsak" gázadásomra még látom, hogy a feszültség átvágtat a 14, majd a 15 volton, s hallom is, hogy elcsattan a negatív pólus biztosítékja, motor leáll.

Itt tartok most. Nem akarok egyelőre komolyabban hozzányúlni. Gondolom, lejjebb kellene tekernem a fesszabályzó potiját, csak így nehéz lesz, ha elcsattan a biztosíték, mihelyst ránézek a gázkarra. Meg nekem gyanús, hogy más a baj, hiszen egy darabig a fekete kisiparival is működött, aztán hirtelen nem, és azóta sem, meg másikkal sem. Félek, valahol van egy rejtett zárlat, és átvezetékezés lesz a vége :(

Van ötletetek? Köszönöm előre is!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

jomba79 írta:a dinamonal a DF-et és az ellenállás másik fele ahová megy(szenkefe) össze kell kötni egy vezetekkel?
Valamit elnézel, (lásd: http://www.szocimotoros.hu/download/ts125e.gif ), a fesz. szab. Df pontjáról (zöld/szürke ?) vezeték megy a dinamó DF jelű pontjára, erre a pontra van kötve az előtét ellenállás (FIELD) és a gerjesztő tekercs egyik vége (ARMATURE), (tehát nem a szénkefe van ide kötve). Tehát a dinamó DF pontjáról lekötöd az előtét ellenállás vezetékét és minden mást változatlenül hagysz. A csavart azért tedd vissza! :D
Avatar
Vándor 84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2011.01.24. 14:36
MZ-d típusa: TS125-KR51/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Vándor 84 »

Sziasztok!a nagy kérdésem az lenne ts 125 höz milyen fesz szabályzot érdemes venni? már az orában is halványan kezd villogni a töltésem alapjáraton.. ha rákapcsolom a világitást az irányjelző meg se nyikkan 2000es fordulat alatt üdv mindenkinek
A végtelenbe és még tovább!
jomba79
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.06.21. 14:06
MZ-d típusa: mz es 125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jomba79 »

Elektronikus feszszabnál ugyebár ki kell kötni az előtét ellenállást. Na most ez a gyakorlatban annyit jelent,hogy a dinamonal a DF-et és az ellenállás másik fele ahová megy(szenkefe) össze kell kötni egy vezetekkel?
Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 »

Vettem egy tartalék gyújtást az MZ. Ignition eltér a szerelt, hogy a mágnes zárt acél és festett zöld. A kerékpár van egy mágnes, alumínium burkolat.
Gyújtás időzítő gyújtótekercs után körülbelül 15-20 másodperc alatt -, amely bátortalanul beállítva a filmem.
Ignition házi, nem kereskedelmi. Az egész nekem kerülni + lemez + további szállítási = 14918,19 HUF. A doboz házi készítésű. Régebben carbon fóliák és szöveg chtioniony szalagot.
Az én gyújtás odciecnie relé modul az aggodalomra. Abban az esetben, ha a hiba, megy telepíteni.
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007

I use google translator: Polish - Hungarian

Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Gyula-bá írta:"... a kis ts-emen külön aksiról szeretném ..." - [-X nem tartom jó ötletnek, inkább tedd rendbe a töltési rendszert, biztonságosabb.
A töltésemmel semmi gond. De mivel a kis ts gyári 6v-os rendszere gyenge ezért kötöm külön az indexet. Mivel egy külön aksiról működtetett minden fogyasztó bekapcsolásától független rendszer sokkal biztonságosabb ebben az esetben. Gondolok arra hogy a kis ts-nél erősen csökken az index fényereje ha a világítás és a féklámpa is egyben fogyasztja az áramot.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

"... a kis ts-emen külön aksiról szeretném ..." - [-X nem tartom jó ötletnek, inkább tedd rendbe a töltési rendszert, biztonságosabb.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Sziasztok!

Szakértői véleményre lenne szükségem olyan ügyben, hogy a kis ts-emen külön aksiról szeretném az indexeket működtetni.
Szereztem egy olyan kis aksit ami például az útépítéseknél használatos villogókban is van. Mivel az indexeim ledesre vannak megcsinálva így sokáig működnének vele. Plusz a féklámpám is rákötném ami szintén ledes.
A gondom hogy nem tudom, a külön aksi negatívját rá lehet e kötni a vázra vagy teljesen külön rendszert kössek be az index és a féklámpa részére? Tölteni a motorról nem akarom (van két ilyen aksi,tudom cserélni) viszont használatban sokat segítene hogy az indexek és a féklámpa láthatóbbak legyenek mikor világítás is be van kapcsolva a motoron.
Shadoweye
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.05.28. 22:08
MZ-d típusa: mz-etz-250
Tartózkodási hely: Szatmarnemeti
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Shadoweye »

Hello tudna valaki segiteni? van egy mz etz 250 esem es amikor a motor jar haladszik egy zugo hang mintamikor valami aram alat van...es a hengerfej hamar es a szokasosabnal jobban melegszik..lehetseges hogy zarlatalat van valami? a gyertya lehet zarlatos?:(azelot nem haladtszot ez a bizonyos zugas ..mintha valami feszultseg alat lene:(


nh anyira halladtam hogy ez a zorges a berugo kartol jon..:(ott lehet problema de az mar nem ehez a tema korhoz tartozik ..:(
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Shadoweye 2013.07.05. 19:07-kor.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Köszi a segítséget, megoldódott
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

LaloX írta:Igen, csak a felett fog kb.3000, de függ a tekercs állapotától... ezért mondtam az akksit.
És ha fúróval megpörgeted az is betolásnak számít csak nem igényel annyi fizikai melót :)
balazs13962 írta:És csak 3500 fordulat felett fog szikrát adni?
ha fúróval megpörgetem a főtengelyt az betolásnak számít?
Nem biztos,hogy jó ötlet ez a fúrógépes játék"nekem egyszer így ment kukába egy tuti jó főtengelyem.A csavar kiszakította a menetet a főtengelyből ami azért elég nagy probléma ezért érdemes erre is gondolni.
Egyébként motorja válogatja(előttem is írták már) nekem is vacak most az aksim és néha már tolni kell de minimális tolásra kettesbe" hamar bepöccen aztán gyorsan visszakapcsolom normál állásra.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok,Úgy tűnik megoldódott a töltés és elektromos gondok a motoron (150 TS) :D újra lett vezetékelve az egész kapcsolási rajz alapján bekötve,gyári fesszabályzó megszakítóhézag állítás és most úgy tűnik hogy jó,de majd még kiforja magát.De ami biztos hogy valami el volt kötve és a vezetékek sem voltak 100%-osak :roll:

Próbaút

Kép
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: LaloX »

Igen, csak a felett fog kb.3000, de függ a tekercs állapotától... ezért mondtam az akksit.
És ha fúróval megpörgeted az is betolásnak számít csak nem igényel annyi fizikai melót :)
balazs13962 írta:És csak 3500 fordulat felett fog szikrát adni?
ha fúróval megpörgetem a főtengelyt az betolásnak számít?
Kép
balazs13962
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.07.03. 21:58
MZ-d típusa: TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: balazs13962 »

És csak 3500 fordulat felett fog szikrát adni?
ha fúróval megpörgetem a főtengelyt az betolásnak számít?
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: LaloX »

Ha amennyire csak lehet jobbra elfordítod a kulcsot ott kéne lennie a betolóállásnak, de ha be is van kötve csak 3000-3500 -as fordulaton fog beindulni meg működni is a gép, ha aláesik a fordulatnak megáll... Sokkal egyszerűbb ha szerzel bele egy akksit.
balazs13962 írta:Sziasztok, Most vettem egy TS 125 -öst és már rég volt beindítva, de úgy lett állítólag leállítva ,hogy még működött, de most meg az istenért nem ad szikrát(nincs benne aksi se) azt szeretném kérdezni, hogy tudnám szikra kibocsátására serkenteni, és hogy hova fordítsam a kulcsot hogy betudjam tolni aksi nélkül?
Kép
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

balazs13962 írta:Sziasztok, Most vettem egy TS 125 -öst és már rég volt beindítva, de úgy lett állítólag leállítva ,hogy még működött, de most meg az istenért nem ad szikrát(nincs benne aksi se) azt szeretném kérdezni, hogy tudnám szikra kibocsátására serkenteni, és hogy hova fordítsam a kulcsot hogy betudjam tolni aksi nélkül?
Jobban jársz, ha kölcsönzöl bele egy aksit, anélkül elég nehéz kideríteni van e baja (a karbi/benzincsapduguláson kívül)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
balazs13962
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.07.03. 21:58
MZ-d típusa: TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: balazs13962 »

Sziasztok, Most vettem egy TS 125 -öst és már rég volt beindítva, de úgy lett állítólag leállítva ,hogy még működött, de most meg az istenért nem ad szikrát(nincs benne aksi se) azt szeretném kérdezni, hogy tudnám szikra kibocsátására serkenteni, és hogy hova fordítsam a kulcsot hogy betudjam tolni aksi nélkül?
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

mztsszázhuszonöt írta:Ha a karbi beállítás jó, tehát nem kap sokat, a szivató tömítő pogácsája rendesen tömít, akkor az lesz a baj, ami nekem is volt. Gyújtótrafó csere. Próbáld meg a gyertyahézagot a gyári 0,6mm-ről 0,4mm-re állítani, ha így beimdul melegen is, akkor tuti h a trafó a hibás. Na meg a kondenzátor. Az is csinálhat ilyet.
karbinál,szivatónál minden okés, akkor sztem trafó lessz a hunyó én is erre tippeltem..:)na meg kondicsere is elöfordulhat!:) köszi szépen:)[/quote]

Előbb a kondit nézd meg, az olcsóbb. Bár, amikor nálam kondihiba volt, akkor már menet közben (melegen) jelentkeztek a gyújtás kihagyások. De ha téptem neki nem volt gond.
Relax, don't do it
mztsszázhuszonöt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
MZ-d típusa: ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mztsszázhuszonöt »

Ha a karbi beállítás jó, tehát nem kap sokat, a szivató tömítő pogácsája rendesen tömít, akkor az lesz a baj, ami nekem is volt. Gyújtótrafó csere. Próbáld meg a gyertyahézagot a gyári 0,6mm-ről 0,4mm-re állítani, ha így beimdul melegen is, akkor tuti h a trafó a hibás. Na meg a kondenzátor. Az is csinálhat ilyet.[/quote]

karbinál,szivatónál minden okés, akkor sztem trafó lessz a hunyó én is erre tippeltem..:)na meg kondicsere is elöfordulhat!:) köszi szépen:)
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

mztsszázhuszonöt írta:Halihó!:)) Mi okozhatja azt a problémát hogy a motor..(mz ts 125 de luxe) hidegen tökéletesen,első rúgásra indul,viszont ha bemelegszik képtelenség elindítani rúgásra...de tolásra viszonylag hamar elindul...:/ mik lehetnek az esetleges hibák ami miatt ez a dolog előjön?
előre is köszi!:))

Ha a karbi beállítás jó, tehát nem kap sokat, a szivató tömítő pogácsája rendesen tömít, akkor az lesz a baj, ami nekem is volt. Gyújtótrafó csere. Próbáld meg a gyertyahézagot a gyári 0,6mm-ről 0,4mm-re állítani, ha így beimdul melegen is, akkor tuti h a trafó a hibás. Na meg a kondenzátor. Az is csinálhat ilyet.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

mztsszázhuszonöt írta:Halihó!:)) Mi okozhatja azt a problémát hogy a motor..(mz ts 125 de luxe) hidegen tökéletesen,első rúgásra indul,viszont ha bemelegszik képtelenség elindítani rúgásra...de tolásra viszonylag hamar elindul...:/ mik lehetnek az esetleges hibák ami miatt ez a dolog előjön?
előre is köszi!:))
Karbi, trafó, kondi, gyertya, szimmering, és a többiek. Tetszőleges sorrendben ellenőrizd őket.
mztsszázhuszonöt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
MZ-d típusa: ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mztsszázhuszonöt »

Halihó!:)) Mi okozhatja azt a problémát hogy a motor..(mz ts 125 de luxe) hidegen tökéletesen,első rúgásra indul,viszont ha bemelegszik képtelenség elindítani rúgásra...de tolásra viszonylag hamar elindul...:/ mik lehetnek az esetleges hibák ami miatt ez a dolog előjön?
előre is köszi!:))
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

zsakfos írta: Nekem hasonló jelenségeket produkált a gépem akkor amikor az egyik fázis szála nem érintkezett rendesen a generátornál.Magyarul elengedte a forrasztás,de olyan módon hogy néha hozzáért néha nem.
Méréskor mindig okésnak tűnt a dolog.
Érdemes megnézni,mert azóta átnéztem a tartalék generátoraimat és bizony találtam olyat aminél szintén elengedte a forrasztás.
Nem tudhatom nálad ez van-e,de egy ellenőrzés nem árt.
Erről a forrasztásokról beszélek.

Kép


Mozgasd meg azokat a kis vezetékeket ami belülről jönnek ki kis hegyes csőrű fogóval,hátha valamelyik kilazult.
Aztán ezen a vonalon nézd át a csatlakozásokat az egyenirányitónál is.
Meg úgy általában az összes csatlakozást érdemes átnézni ami a töltéssel kapcsolatos.
Üdv Zsaki!

De jó hogy ezt beírtad!

Tünetek: parázsló töltéshibajelző, majd egyre erősebben világít, gázadásra se alszik el, majd egy idő után már az üresjelzőben is alig van élet. Merülő akksi (rá lett mérve).

Az állórészen a középső fázis vezetékén nem is volt forrasztás (csak egy kis korom), ott lifegett szerencsétlen.

Kösz a tippet Zsaki! =D>
Relax, don't do it
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

fzooltan írta:
Hujber írta:Nem méricskéltem összevissza, megnéztük egy másik 250esen, ott jó volt, nem zavarta a műszert semmi. Akksi át, az enyémbe nem jó, zavaros. Én akksim a másikban: merült, de indítás után rendesen mérhető a töltőfesz. Akkor valószínű a diódahíd. Majd azt is átpakolom, s kiderül. Köszi!
Mielőtt a diódahídat kibontod,tedd át a másik motorról a gyertyapipát, aztán mérj egyet.
Ha lehet 5ohm-os legyen
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

Hujber írta:Nem méricskéltem összevissza, megnéztük egy másik 250esen, ott jó volt, nem zavarta a műszert semmi. Akksi át, az enyémbe nem jó, zavaros. Én akksim a másikban: merült, de indítás után rendesen mérhető a töltőfesz. Akkor valószínű a diódahíd. Majd azt is átpakolom, s kiderül. Köszi!
Mielőtt a diódahídat kibontod,tedd át a másik motorról a gyertyapipát, aztán mérj egyet.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Nem méricskéltem összevissza, megnéztük egy másik 250esen, ott jó volt, nem zavarta a műszert semmi. Akksi át, az enyémbe nem jó, zavaros. Én akksim a másikban: merült, de indítás után rendesen mérhető a töltőfesz. Akkor valószínű a diódahíd. Majd azt is átpakolom, s kiderül. Köszi!
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Hujber írta:Csak a fúrást csinálja más de köszi :)
Azt is megcsinálom :)
Kép
Hujber írta:Mértem akksifeszültséget. Az akksi rossz, viszont jó akkuval is a töltőfeszültséget nem tudom mérni. Ugrál mint a rosseb 4jegyű számokat mutat másodpercenként vagy 5x változik az érték. Nem a műszer rossz, mert másik motoron rendesen mutatja a 14 voltot. Diódahidat cseréltem, fesszabályzót is amik itthon voltak tartalékba, de ugyanezt csinálja. Testet mindegyik kap, a kábeleket megmozgattam de nem vettem észre kontakt hibát.
Az még nem jelenti, hogy rossz az akku, csak lehet csak le van merülve.
Ha van időd akkor töltsd fel az akkut és hagyd úgy 3 napig, majd be a motorba és kapcsold rá a fényszórót, és akkor mérjél az akku sarkain feszt, ha leesik 11V alá akkor csere, ha nem akkor töltés probléma.

A műszer meg a hibás zavarszűrés miatt ugrál össze-vissza, nekem a digit multiméter rendben mutatja a töltést is meg az akku feszt is.
Vagy rossz a diódahíd és az egyiken átjön a váltófesz.

Sokszor nagy cumi tud lenni, hogy "ami itthon van" az is rossz :)
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Csak a fúrást csinálja más de köszi :) Mértem akksifeszültséget. Az akksi rossz, viszont jó akkuval is a töltőfeszültséget nem tudom mérni. Ugrál mint a rosseb 4jegyű számokat mutat másodpercenként vagy 5x változik az érték. Nem a műszer rossz, mert másik motoron rendesen mutatja a 14 voltot. Diódahidat cseréltem, fesszabályzót is amik itthon voltak tartalékba, de ugyanezt csinálja. Testet mindegyik kap, a kábeleket megmozgattam de nem vettem észre kontakt hibát.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Hujber írta:Gondoltam hogy ez lesz a vége, akkor kicserélek mindent a csába, aztán jó lesz tartaléknak. Köszi
Vagy hozd el hozzám azt megcsinálom.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

telectronic írta:
Hujber írta:Ha látszólag jó az akksim (2,5 éves) de mikor alapjáraton ráadom a világítást vagy indexet leáll a motor akkor az csak az akksitól lehet vagy inkább a fesszabályzó a ludas?
Mind a kettőtől lehet. De inkább kevés a töltés.
Ha van kézi műszered akkor mérjél, ha nincs akkor
szabályzó beállítás vagy csere vagy így látatlanban akár dióda, szénkefe, állórész, forgórész, drót kontakhiba. Ez után töltsd fel az akkut rendesen, és ha még mindig ezt csinálja akkor az akku már legyengült a kevés töltés miatti sok merítéstől.
Gondoltam hogy ez lesz a vége, akkor kicserélek mindent a csába, aztán jó lesz tartaléknak. Köszi
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Hujber írta:Ha látszólag jó az akksim (2,5 éves) de mikor alapjáraton ráadom a világítást vagy indexet leáll a motor akkor az csak az akksitól lehet vagy inkább a fesszabályzó a ludas?
Mind a kettőtől lehet. De inkább kevés a töltés.
Ha van kézi műszered akkor mérjél, ha nincs akkor
szabályzó beállítás vagy csere vagy így látatlanban akár dióda, szénkefe, állórész, forgórész, drót kontakhiba. Ez után töltsd fel az akkut rendesen, és ha még mindig ezt csinálja akkor az akku már legyengült a kevés töltés miatti sok merítéstől.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Ha látszólag jó az akksim (2,5 éves) de mikor alapjáraton ráadom a világítást vagy indexet leáll a motor akkor az csak az akksitól lehet vagy inkább a fesszabályzó a ludas?
Piros MZ ETZ 250
UDX
tozo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2010.05.16. 08:11
MZ-d típusa: Mz/simson125
Tartózkodási hely: Piliscsaba

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tozo »

A hiba oka konkretan a vezetek kaosz! Kozben a heten vettem 1 mechanikus fessszabalyzot ,es egy egyeniranyitot,de nem kellett berakni egyiket sem!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2825
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

tozo írta:Tozo uzeni mindenkinek, hogy toltes problema megoldodott,varom kovetkezo turat !! :)
Remélem, Somogyon találkozunk!!!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3886
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Mi volt végül a baj?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
tozo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2010.05.16. 08:11
MZ-d típusa: Mz/simson125
Tartózkodási hely: Piliscsaba

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tozo »

Tozo uzeni mindenkinek, hogy toltes problema megoldodott,varom kovetkezo turat !! :)
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

Gyula-bá írta:
Hejja_Petya írta:Lehet, nekem is hasonló a problémám, mint ahogy az előbbiekben leírta a kolléga, csak én odáig jutottam el, hogy amint ráülök a motorra, máris leáll a gép
[-X Ne ülj rá, próbálj utána szaladni! :D
Isten éltessen!
Milyen típusról van szó?

Az avatáromban lévő motorról van szó, Etz 250-es.

Megvan az eltört vezeték...
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Hejja_Petya írta:Lehet, nekem is hasonló a problémám, mint ahogy az előbbiekben leírta a kolléga, csak én odáig jutottam el, hogy amint ráülök a motorra, máris leáll a gép
[-X Ne ülj rá, próbálj utána szaladni! :D
Isten éltessen!
Milyen típusról van szó?
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

Gyula-bá írta:
mzgabi írta:Sziasztok! A problémám a következő:
A leírtak alapján valószínű, hogy a gy. kapcsoló a ludas de lehet máshol is érintkezési hiba.
Lehet, nekem is hasonló a problémám, mint ahogy az előbbiekben leírta a kolléga, csak én odáig jutottam el, hogy amint ráülök a motorra, máris leáll a gép.

Akksiról megy a gyújtás, ellenőrző lámpával hol tudok ellenőrizni, hogy kap-e áramot a gyújtás?
A trafó pontjain nem kellene világítania?
Nem értem még a rendszert, új még ez nekem.

Két biztosíték van nekem beszerelve, próbálom kitalálni, mi van rá kötve, a jobb oldali az akksi pozitívja miatt világít (ellenőrző lámpa), a bal oldali nem...

Aztán most kimentem, próbálgattam berúgva, a próbalámpa a bal oldali biztosítékra volt kötve, beindult a motor, égett a lámpa, aztán kicsit fordítottam a kormányon, leállt a gép, a próbalámpa is kialudt... a kormány fordításával adtam a pozítivat...


Ezután eldőlt a motor, ripityára tört a két tükör, mert persze a kútnak dőlt neki, letört az első fék kar, a tükörtartó részből kitört egy darab, szóval az egész első fék munkahengert cserélhetem.... ez nem az én napom... pedig ma van a névnapom....

A hiba forrása a gyújtáskapcsolónál van nekem is... de sajnos ez a hiba feltárása belekerül egy fék munkahengerbe, két tükörbe...

](*,)


Van valakinek elfekvőben első fék munkahenger, tükörtartóval együtt?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

mzgabi írta:Sziasztok! A problémám a következő:
A leírtak alapján valószínű, hogy a gy. kapcsoló a ludas de lehet máshol is érintkezési hiba.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.06.28. 07:27-kor.
mzgabi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2011.09.26. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mzgabi »

Sziasztok! A problémám a következő:
Motorom: MZ TS 150, 6V-os rendszer, 28 éves. Amikor gyújtást kapcsolok, néha csak éppen hogy pislákolnak a műszerfal kontrollámpák, aztán egy-két gyújtáskapcsoló elfordítás után teljes fénnyel égnek, ilyenkor indítható is a motor. Mintha valahol időnként letestelne a rendszer, ilyenkor a világítás is halványan működik, aztán néhány gyújtáskapcsoló elfordítás után teljes fénnyel működik. Járó motornál, ha bekapcsolom a világítást vagy az indexet, alapjáraton leáll a motor. Ha magasabb a fordulatszám, akkor csak pillanatnyi gyújtáskihagyást okoz a kapcsolás. (A hiba úgy kezdődött hogy amikor tavasszal elővettem a motort, elmentem vele Sülysápra, visszafelé furcsa dolgot kezdtem tapasztalni, kb. 80 km/óránál az index bekapcsolásakor egy pillanatra megtorpant a motor. Amikor beértem a városba, üresbe tettem a sebességváltót, a világítás rajta volt, leállt a motor. A világítás kikapcsolásával be tudtam újból indítani a motort. Kicsit később a kontrollámpák már csak halványan világítottak, teljesen lemerültnek tűnt az akkumulátor. Ekkor - még - mechanikus fesszabályzó volt benne. Vettem egy elektronikus fesszabályzót, és kicseréltem a mechanikusat, a hiba viszont ugyanaz maradt, nem szűnt meg, azzal a különbséggel, hogy meg tudtam tenni 300 km-t úgy hogy amikor lámpához vagy kereszteződéshez értem, akkor emelt fordulatszámon nem állt le a motor a bekapcsolt világítással, az akksi sem merült le. Aztán kiégett az első fényszóró, és attól kezdve nem állt le alapjáraton a motor. Csak a városi lámpa égett elöl. Ami hibát elkövettem, hogy a dinamó előtétellenállását nem kötöttem le az elektronikus fesszabályzó betételekor. Nem tudom mi lehet a hiba...
jomba79
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.06.21. 14:06
MZ-d típusa: mz es 125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jomba79 »

Hát nem könnyű egy 15 éve fészerben szunnyadó masinába életet lehelni...tartósan.
Ha álló motornál rakapcsolom a gyujtast,megszakito nyitva,merhetek feszültséget a kondi vége és a D+ között ?
na meg gyakorlatilag az összes vezeteken van feszültség...ez normális?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

jomba79 írta: Tök mindegy hogy bemenet vagy kimenet, ...
[-X Nem mintegy!
".. akkor is az előtét ellenállás vezeteke megy bele. ..." - és nem mellékesen táplálja, árammal látja el, (kifele megy az áram) a gerjesztő tekercset. Mivel gerjesztő áram nélkül a dinamó nem termel áramot természetesen szűkség van a szabályozó DF jelű kimenetére amit a dinamó DF jelű bemenetére kötnek.
Az elektró-mechanikus szabályozó (gyári) csak "ellenállással" együtt képes működni lásd:http://www.youtube.com/watch?v=I4wjw6Do4PU
Az elektronikus szabályozó működését viszont (más elv alapján van szerkesztve) megzavarja az ellenállás, túl magas töltő feszültséget okoz, tehát ki kell kötni. Lásd Geszti h.sz.-a.
jomba79
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.06.21. 14:06
MZ-d típusa: mz es 125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jomba79 »

Gyula-bá írta:
jomba79 írta:Akkor minek mondják hogy az előtét ellenállást ki kell kötni,hisz ez annak a helye?!
:evil: Ennyire nem lehetsz feledékeny (de ha mégis akkor jobban teszed ha nem motorozol, ilyen állapotban élet veszélyes), 24.-én magyarázta el érthetően Geszti, hogy miért, [-o< olvass vissza.
A szabályozón a DF nem bemenet hanem kimenet. :D
Tök mindegy hogy bemenet vagy kimenet,de akkor is az előtét ellenállás vezeteke megy bele. Há nem lenne ra szükség,akkor nem is tettek volna a feszszabra DF kimenetet... Nemdebár?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég