Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

jomba79 írta:Akkor minek mondják hogy az előtét ellenállást ki kell kötni,hisz ez annak a helye?!
:evil: Ennyire nem lehetsz feledékeny (de ha mégis akkor jobban teszed ha nem motorozol, ilyen állapotban élet veszélyes), 24.-én magyarázta el érthetően Geszti, hogy miért, [-o< olvass vissza.
A szabályozón a DF nem bemenet hanem kimenet. :D
jomba79
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.06.21. 14:06
MZ-d típusa: mz es 125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jomba79 »

allllli írta:
jomba79 írta:Üdv megint!

Az lenne a kérdésem,hogy az elektronikus feszszabon a "df" bemenetnek mi a jelentősége?
Gerjesztés? De tök mindegy...van jelentősége :D
Akkor minek mondják hogy az előtét ellenállást ki kell kötni,hisz ez annak a helye?!
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

jomba79 írta:Üdv megint!

Az lenne a kérdésem,hogy az elektronikus feszszabon a "df" bemenetnek mi a jelentősége?
Gerjesztés? De tök mindegy...van jelentősége :D
jomba79
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.06.21. 14:06
MZ-d típusa: mz es 125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jomba79 »

Üdv megint!

Az lenne a kérdésem,hogy az elektronikus feszszabon a "df" bemenetnek mi a jelentősége?
huszas
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2012.04.20. 20:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: huszas »

Gyula-bá írta:
huszas írta:a jeladó kezdi magát, de úgy döntöttem, megkérdezem a közösséget is, mert ahogy elnéztem, a jeladó téma nem két fillér...
Valóban nem két fillér, hanem kb. 200 Ft :) .
A jeladónál (gyári rendszer?) sokkal valószínűbb, hogy a gy. trafó nem bírja a meleget.
Igen, gyári rendszer :) Inkább legurulok vele egy villanyászhoz, az elektronika nem a barátom...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

telectronic írta: De most már minden rendben van, az akku összeszedte magát, már majd 11V-os holnap úgy is lesz egy furikám a város másik felére, az alatt majd feltöltődik.
Na akkor mégis csak kontakthiba............. 8)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

allllli írta:Nekem a műszerem zavarodott meg, amikor merült benne az elem. Először 12,7 V-ot mértem akksin álló motornál, aztán szépen elkezdett "nőni" a feszültség, már 20V...már 30, ez már gyanús, kicseréltem az elemet és megint csak 12,6-7 V lett a vége. Így jártam ismerősömnek a műszerével is, annak is elemcsere volt a baja.
Én is egyből a műszerre gondoltam, hogy biztosan nem jót mutat, ezért egy másikkal is megmértem, és sajnos azzal is ugyanazt mutatta.
De most már minden rendben van, az akku összeszedte magát, már majd 11V-os holnap úgy is lesz egy furikám a város másik felére, az alatt majd feltöltődik.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

telectronic írta: vissza teszem a kattogóst azzal is jó, villan még kb. 3-at azt megint elhervadt a villany. Hopsz megint itt a hiba.
Na az igazi hiba is előkerült. Rátettem egy 72Ah-s autó akkut a motorra és fényszóróval együtt hagytam az indexet is. Közben kapcsolgattam rajta mindent.
Aztán egyszercsak a jobb indexnél megállt a dolog és csak az első világított folyamatosan, a hátra menő drót meg egy kicsit megmelegedett.

Búra levesz, (kerek eredeti index lámpa) és a német technikai megoldás nem vizsgázott jelesre. Az a rugós lemezzel leszorítom módi kimozdult a műanyagból és hol zárlatot csinált, hol jól működött.
Ez egybe is vág a legutolsó utamon tapasztalt hibával ahol szintén a jobbra kanyarodás után történt ilyen.

Épp csak annyira volt zárlatos, hogy leszívja az akksit, de a biztosítékot már nem olvasztotta le.
Szegény akkunak miket kellett kiállnia :)
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

telectronic írta:
telectronic írta:Azt hiszem felteszek egy mérő műszert és "online" láthatom mi történik és talán sikerül elcsípnem a hibás kontaktot. Azt akkor jajj lesz a kontaktos saruknak, levágom őket azt újat nyomok a drótokra.
Csináltam egy elektronikus indexrelét és gondoltam megnézem a motoron is, hogy mennyire zavarja össze a járó motor.

Motoron gyújtás bekapcsol, megnézem a régi kattogós relét, egyet villan azt eltűnik a gyújtás is.
Hopp, lehet sikerült elcsípnem a hibát.
Drótokat rángatom semmi, gyújtást kikapcsolom még nézelődök, majd megint bekapcsolom és most jó, megy a index, felteszem az elektronikát azzal is jó, vissza teszem a kattogóst azzal is jó, villan még kb. 3-at azt megint elhervadt a villany.
Hopsz megint itt a hiba.
Hozok műszert mérek 7.5 V, lehet, hogy kevés ?... mérek akkun ott is 7.5V, sarukat lehúzom, csak tisztán az akkun 7.5V, biztos oxidos az ólom, ezért jól beleszúrom a műszerdrót tüskéit az ólomba akkor is csak 7.5 V, rajta hagyom a műszert, aztán szépen lassan ahogy a csiga megy réten a feszültség felmászott 10,2V-ra, mikor is ott hagytam az egész cuccot.

Szóval lehet rossz az új akku, pedig 5Ah-s. Ettől azért többet kellene bírnia egy 5Ah-s akkunak, nem ?
Nekem a műszerem zavarodott meg, amikor merült benne az elem. Először 12,7 V-ot mértem akksin álló motornál, aztán szépen elkezdett "nőni" a feszültség, már 20V...már 30, ez már gyanús, kicseréltem az elemet és megint csak 12,6-7 V lett a vége. Így jártam ismerősömnek a műszerével is, annak is elemcsere volt a baja.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

telectronic írta:Azt hiszem felteszek egy mérő műszert és "online" láthatom mi történik és talán sikerül elcsípnem a hibás kontaktot. Azt akkor jajj lesz a kontaktos saruknak, levágom őket azt újat nyomok a drótokra.
Csináltam egy elektronikus indexrelét és gondoltam megnézem a motoron is, hogy mennyire zavarja össze a járó motor.

Motoron gyújtás bekapcsol, megnézem a régi kattogós relét, egyet villan azt eltűnik a gyújtás is.
Hopp, lehet sikerült elcsípnem a hibát.
Drótokat rángatom semmi, gyújtást kikapcsolom még nézelődök, majd megint bekapcsolom és most jó, megy a index, felteszem az elektronikát azzal is jó, vissza teszem a kattogóst azzal is jó, villan még kb. 3-at azt megint elhervadt a villany.
Hopsz megint itt a hiba.
Hozok műszert mérek 7.5 V, lehet, hogy kevés ?... mérek akkun ott is 7.5V, sarukat lehúzom, csak tisztán az akkun 7.5V, biztos oxidos az ólom, ezért jól beleszúrom a műszerdrót tüskéit az ólomba akkor is csak 7.5 V, rajta hagyom a műszert, aztán szépen lassan ahogy a csiga megy réten a feszültség felmászott 10,2V-ra, mikor is ott hagytam az egész cuccot.

Szóval lehet rossz az új akku, pedig 5Ah-s. Ettől azért többet kellene bírnia egy 5Ah-s akkunak, nem ?
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
sr80
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2012.05.20. 21:09
MZ-d típusa: Mz TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sr80 »

6 V-os? Ellenőrizd az akksi állapotát, és állítsd be rendesen a feszszabályzót. Ha a visszáramkapcsoló túl alacsony feszültségre van állítva, akkor alapjáraton eszi az akksit a dinamó, ehhez még bekapcsolod a lámpát, és már le is áll... E fórumon visszakeresve találsz a feszszabályzó beállítására jó leírást.

Ellenőrizd még a tápkábeleket az akksi-biztosítéktábla-gyújtáskapcsoló-trafó vonalon, és a biztosítéktábla-feszszab-dinamó vonalon is.

A gyertyát valószínű, hogy azért kell cserélned, mert az elégtelen szikra miatt egyszerűen beköpi.[/quote]

Igen 6 v-os. A fesszabályzó nem eredeti rajta, elektronikus ugy csináltattam rá. Sajnos nem tudom hogy lehet-e állítani rajta. Amugy ez csak az utóbbi időben keszte el. Eddig teljesen jó volt Azokat megnézem amiket leírtál remélem lesz neki értelme, és köszönöm a tippeket.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

zsakfos írta:Nekem hasonló jelenségeket produkált a gépem akkor amikor az egyik fázis szála ... Mozgasd meg azokat a kis vezetékeket ami belülről jönnek ki kis hegyes csőrű fogóval,hátha
Köszi.
Azt hiszem felteszek egy mérő műszert és "online" láthatom mi történik és talán sikerül elcsípnem a hibás kontaktot. Azt akkor jajj lesz a kontaktos saruknak, levágom őket azt újat nyomok a drótokra.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
jomba79
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.06.21. 14:06
MZ-d típusa: mz es 125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jomba79 »

gesszti írta:
jomba79 írta: A hagyományos feszszabnak 3 állása van.
1- direkt gerjeszt
2- ellenálláson keresztül - kb fél gerjesztés
3- túlfeszültségnél testre rövidre zárja a gerjesztő tekercset.

Az elektronikus feszszabályzók legtöbbjének csak két "fokozata" van.
1 - direkt gerjeszt
2 - kikapcsolja a gerjesztő tekercset.
Oks! Köszi a segítséget!
Ha válaszolsz, akkor az idézeten kívül tegyed. Az idézetet is le lehet szűkíteni az érintett részre. Nem kritika, csak ötlet, hogy könnyebben átlátható legyen a fórum.
Tudom.telon keresztül nyomom,aztán kicsit nehézkes az írás.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

jomba79 írta: A hagyományos feszszabnak 3 állása van.
1- direkt gerjeszt
2- ellenálláson keresztül - kb fél gerjesztés
3- túlfeszültségnél testre rövidre zárja a gerjesztő tekercset.

Az elektronikus feszszabályzók legtöbbjének csak két "fokozata" van.
1 - direkt gerjeszt
2 - kikapcsolja a gerjesztő tekercset.
Oks! Köszi a segítséget!
Ha válaszolsz, akkor az idézeten kívül tegyed. Az idézetet is le lehet szűkíteni az érintett részre. Nem kritika, csak ötlet, hogy könnyebben átlátható legyen a fórum.
jomba79
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.06.21. 14:06
MZ-d típusa: mz es 125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jomba79 »

gesszti írta:
jomba79 írta: A gond,hogy nincs mérő műszerem.
Egyébbként mi szerepe van az előtét ellenállásnak? Mi zavart tud okozni elektronikus feszszabnál?
~2000 Ft-ért már egész jó műszert lehet venni. Ezeknél a régi motoroknál sokszor nagy segítség, így mindenképp érdemes rá beruházni. Ha másnem azért, hogy tudj mérni, ha gondod van, és itt már a mért érték ismeretében a többiek könnyebben tudnak segíteni.

A hagyományos feszszabnak 3 állása van.
1- direkt gerjeszt
2- ellenálláson keresztül - kb fél gerjesztés
3- túlfeszültségnél testre rövidre zárja a gerjesztő tekercset.

Az elektronikus feszszabályzók legtöbbjének csak két "fokozata" van.
1 - direkt gerjeszt
2 - kikapcsolja a gerjesztő tekercset.
Oks! Köszi a segítséget!

Ha benne hagyod a szabályzó ellenállást, akkor nem tudja lekapcsolni a gerjesztést a szabályzó, mert az ellenálláson keresztül mindig kap áramot a gerjesztő tekercs, ezért túltöltheti az akksit.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

sr80 írta:Sziasztok. Azt szeretném kérdezni hogy mitől van az hogy Ts250/1 Mz-él, hogy amikor beindítom a motort szépen ketyeg stabil az alapjárat. És amikor ráadom a világítást nem mindig de előfordul hogy leáll és csak akkor tudom újra berugni, ha gyertyát cserélek. Ez a jelenség nem mindig fordul elő de gyakori. Jó lenne ha tudnátok segíteni mert eléggé boszantó ez a probléma. Előre is köszönöm. Sziasztok.
6 V-os? Ellenőrizd az akksi állapotát, és állítsd be rendesen a feszszabályzót. Ha a visszáramkapcsoló túl alacsony feszültségre van állítva, akkor alapjáraton eszi az akksit a dinamó, ehhez még bekapcsolod a lámpát, és már le is áll... E fórumon visszakeresve találsz a feszszabályzó beállítására jó leírást.

Ellenőrizd még a tápkábeleket az akksi-biztosítéktábla-gyújtáskapcsoló-trafó vonalon, és a biztosítéktábla-feszszab-dinamó vonalon is.

A gyertyát valószínű, hogy azért kell cserélned, mert az elégtelen szikra miatt egyszerűen beköpi.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

jomba79 írta: A gond,hogy nincs mérő műszerem.
Egyébbként mi szerepe van az előtét ellenállásnak? Mi zavart tud okozni elektronikus feszszabnál?
~2000 Ft-ért már egész jó műszert lehet venni. Ezeknél a régi motoroknál sokszor nagy segítség, így mindenképp érdemes rá beruházni. Ha másnem azért, hogy tudj mérni, ha gondod van, és itt már a mért érték ismeretében a többiek könnyebben tudnak segíteni.

A hagyományos feszszabnak 3 állása van.
1- direkt gerjeszt
2- ellenálláson keresztül - kb fél gerjesztés
3- túlfeszültségnél testre rövidre zárja a gerjesztő tekercset.

Az elektronikus feszszabályzók legtöbbjének csak két "fokozata" van.
1 - direkt gerjeszt
2 - kikapcsolja a gerjesztő tekercset.

Ha benne hagyod a szabályzó ellenállást, akkor nem tudja lekapcsolni a gerjesztést a szabályzó, mert az ellenálláson keresztül mindig kap áramot a gerjesztő tekercs, ezért túltöltheti az akksit.
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

sr80 írta:Sziasztok. Azt szeretném kérdezni hogy mitől van az hogy Ts250/1 Mz-él, hogy amikor beindítom a motort szépen ketyeg stabil az alapjárat. És amikor ráadom a világítást nem mindig de előfordul hogy leáll és csak akkor tudom újra berugni, ha gyertyát cserélek. Ez a jelenség nem mindig fordul elő de gyakori. Jó lenne ha tudnátok segíteni mert eléggé boszantó ez a probléma. Előre is köszönöm. Sziasztok.
én egy kicsit megemelném az alapjáratot, hogy még világítással se álljon le :wink:
Avatar
sr80
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2012.05.20. 21:09
MZ-d típusa: Mz TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sr80 »

Sziasztok. Azt szeretném kérdezni hogy mitől van az hogy Ts250/1 Mz-él, hogy amikor beindítom a motort szépen ketyeg stabil az alapjárat. És amikor ráadom a világítást nem mindig de előfordul hogy leáll és csak akkor tudom újra berugni, ha gyertyát cserélek. Ez a jelenség nem mindig fordul elő de gyakori. Jó lenne ha tudnátok segíteni mert eléggé boszantó ez a probléma. Előre is köszönöm. Sziasztok.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

jomba79 írta:Mi zavart tud okozni elektronikus feszszabnál?
:evil: Nézd meg a kapcsolási rajzot vagy kérdezd az okos haverod.
jomba79
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.06.21. 14:06
MZ-d típusa: mz es 125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jomba79 »

Gyula-bá írta:
jomba79 írta:Havernak is mz-je van,nála is jelentkezik ez nagyobb fordulaton. Azt mondja nem gond,így szabályoz a feszszab.
Én a helyedben inkább egy műszerre bíznám az akku életét mint egy haverra, a te dolgod.
A gond,hogy nincs mérő műszerem.
Egyébbként mi szerepe van az előtét ellenállásnak? Mi zavart tud okozni elektronikus feszszabnál?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

jomba79 írta:Havernak is mz-je van,nála is jelentkezik ez nagyobb fordulaton. Azt mondja nem gond,így szabályoz a feszszab.
Én a helyedben inkább egy műszerre bíznám az akku életét mint egy haverra, a te dolgod.
jomba79
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.06.21. 14:06
MZ-d típusa: mz es 125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jomba79 »

Gyula-bá írta:
jomba79 írta:Már este volt. Hol kell megmérni a feszültséget? Test és aksi pozitív között? 6v os a rendszer. Ha elektronikus a feszszab,akkor az ellenállást ki kell iktatni?
"Már este volt. ..." - az a jobbik eset.
Igen a test és az akku + között, max 7,2 V.
Igen az ellenállást ki kell kötni.
Havernak is mz-je van,nála is jelentkezik ez nagyobb fordulaton. Azt mondja nem gond,így szabályoz a feszszab.
kösz az infót!
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

djtoma írta:Egyik pillanatról a másikra zárlat lett a motoromba szerintetek hol lehet?Az akkumulátor előtt van 2 db biztosíték és olvasztja meg állandóan ha ráadom a gyújtást,de gyújtás nincs.Ha kiveszem a biztosítékot és áthidalom egy vezetékkel akkor csak úgy szikrázik.Hogy hol lehet baj nem tudom.Még előtte szépen motorozgattam aztán mikor indultam volna megint elkezdett füstölni valami,megnéztem és a biztosíték műanyagját égeti szét.

Hol keressem meg rajta a zárlatot??
Nekem kistrophy-n és a kists-en is volt ilyen probléma. Mindkét esetben a hátsó sárvédő alatt húzódó vezetékköteget koptatta ki a hátsókerék, a kábelköteg nem megfelelő rögzítése miatt.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

jomba79 írta:Már este volt. Hol kell megmérni a feszültséget? Test és aksi pozitív között? 6v os a rendszer. Ha elektronikus a feszszab,akkor az ellenállást ki kell iktatni?
"Már este volt. ..." - az a jobbik eset.
Igen a test és az akku + között, max 7,2 V.
Igen az ellenállást ki kell kötni.
jomba79
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.06.21. 14:06
MZ-d típusa: mz es 125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jomba79 »

Gyula-bá írta:Mérd meg a töltő feszültséget, ha rendben van akkor ne foglalkozz vele. Amúgy gyanús, főként ha nappal láttad világítani a visszajelzőt, hogy túl sok a töltés.
Már este volt. Hol kell megmérni a feszültséget? Test és aksi pozitív között? 6v os a rendszer. Ha elektronikus a feszszab,akkor az ellenállást ki kell iktatni?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Mérd meg a töltő feszültséget, ha rendben van akkor ne foglalkozz vele. Amúgy gyanús, főként ha nappal láttad világítani a visszajelzőt, hogy túl sok a töltés.
jomba79
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.06.21. 14:06
MZ-d típusa: mz es 125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jomba79 »

Gyula-bá írta:
jomba79 írta:Azt vettem észre, hogy halványan világít. Ez normális?
Ez rejtvény akar lenni? #-o Mi az ami halványan világít?
A töltést jelző lámpa.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

jomba79 írta:Azt vettem észre, hogy halványan világít. Ez normális?
Ez rejtvény akar lenni? #-o Mi az ami halványan világít?
jomba79
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.06.21. 14:06
MZ-d típusa: mz es 125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jomba79 »

Üdv.
ma kicseréltem a régi feszszabot elektronikusra. El is aludt a töltést jelző lámpa.
Na most mentem vele pár kört. Azt vettem észre, hogy halványan világít. Ez normális?
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

djtoma írta:Egyik pillanatról a másikra zárlat lett a motoromba szerintetek hol lehet?Az akkumulátor előtt van 2 db biztosíték és olvasztja meg állandóan ha ráadom a gyújtást,de gyújtás nincs.Ha kiveszem a biztosítékot és áthidalom egy vezetékkel akkor csak úgy szikrázik.Hogy hol lehet baj nem tudom.Még előtte szépen motorozgattam aztán mikor indultam volna megint elkezdett füstölni valami,megnéztem és a biztosíték műanyagját égeti szét.

Hol keressem meg rajta a zárlatot??
Lámpafejnél a bevezetés?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:Talán a vezetékek mentén kéne végigmenni.
Csak be ne szoruljon valahova a lába! :D
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

djtoma írta:Hol keressem meg rajta a zárlatot??
Talán a vezetékek mentén kéne végigmenni.
djtoma
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2011.08.10. 14:41
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: djtoma »

Egyik pillanatról a másikra zárlat lett a motoromba szerintetek hol lehet?Az akkumulátor előtt van 2 db biztosíték és olvasztja meg állandóan ha ráadom a gyújtást,de gyújtás nincs.Ha kiveszem a biztosítékot és áthidalom egy vezetékkel akkor csak úgy szikrázik.Hogy hol lehet baj nem tudom.Még előtte szépen motorozgattam aztán mikor indultam volna megint elkezdett füstölni valami,megnéztem és a biztosíték műanyagját égeti szét.

Hol keressem meg rajta a zárlatot??
davidgeszt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: davidgeszt »

okés, köszönöm, majd még jövök :)
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

davidgeszt írta:Akkor lehet a feszültségszabályzó mégsem az igazi? Vagy a generátor?
Ezt csak méréssel lehet eldönteni, a szabályozón kívül még n+1 oka lehet.
Először én megmérném a töltő feszültséget a dióda híd kimenetelén ill. az akku+ -on.
davidgeszt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: davidgeszt »

Gyula-bá írta:
davidgeszt írta:Nekem az lenne a problémám motorommal, hogy a lámpám addig működik míg az akksi le nem merül. Töltésem van,
Tévedsz nincs (elegendő) töltésed.
"... ha beindítom a motort, ugye lehúzom az akksisarut jár a motor, ..." - ha nem akarsz tönkre tenni valamit, pl, az elektronikus szabályozót, akkor soha ne kösd ki az akkut, lehet, hogy az első ilyen próbánál tetted tönkre ](*,) a szabályozót.
Akkor lehet a feszültségszabályzó mégsem az igazi? Vagy a generátor?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

telectronic írta: Na most, hogy kiderült nem értek a gyújtáshoz :) kérlek segítsetek megoldani az alábbit:

- új akku (kb. 2 hetes)
- 25 éves fesz szabályzó
- mért töltés 13.5-14.5 V között
- fényszóró bekapcsolva

Szóval megyek a városban (Soroksári úton), 70-90-el végig kb. vagy 10 km-t, majd mikor a végére érek és felkanyarodok egy hídhoz (Rákóczi híd) ahol van egy lámpa, megállok a lámpánál és elkezd lefulladni a motor.
Az üres visszajelző olyan halványan világít, hogy alig látni, kb. pont úgy amikor egy döglött akkuval akarunk motort indítani.
Mivel ismert a jelenség (tehát már többször előfordult ilyen) automatikusan lekapcsoltam a fényszórót és a világítást, ekkor a fulladozás azonnal megszűnik és a motor rendben jár, de a biztonság kedvéért egy kis gázt adok neki, hogy pörögjön, biztos ami biztos.
Ilyenkor indulás után csak a helyzetjelzőt kapcsolom fel és hazajövök ami kb. megint vagy 6 km.
Itthon a visszajelző lámpák teljes fényerővel világítanak, mintha semmi nem is lett volna pár perccel ezelőtt. Állóhelyzetben felkapcsolom a fényszórót és bírja, semmi elhalványulás, stb.

Na ez mitől lehet ?
Nekem hasonló jelenségeket produkált a gépem akkor amikor az egyik fázis szála nem érintkezett rendesen a generátornál.Magyarul elengedte a forrasztás,de olyan módon hogy néha hozzáért néha nem.
Méréskor mindig okésnak tűnt a dolog.
Érdemes megnézni,mert azóta átnéztem a tartalék generátoraimat és bizony találtam olyat aminél szintén elengedte a forrasztás.
Nem tudhatom nálad ez van-e,de egy ellenőrzés nem árt.
Erről a forrasztásokról beszélek.

Kép


Mozgasd meg azokat a kis vezetékeket ami belülről jönnek ki kis hegyes csőrű fogóval,hátha valamelyik kilazult.
Aztán ezen a vonalon nézd át a csatlakozásokat az egyenirányitónál is.
Meg úgy általában az összes csatlakozást érdemes átnézni ami a töltéssel kapcsolatos.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

telectronic írta:Nem kell erre válaszolnod.
Ha nem akarod, hogy segítsen valaki akkor miért kérdezel? :-k Ha ennyire érzékeny vagy akkor részemről magad, mint hozzáértő szakember, is megkeresheted a hibát.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Gyula-bá írta:Valóban nem tudod mit csinálsz, ha elírás lett volna már az első megjegyzés után észbe kaptál volna. :D
Te vagy a király csávó, az elektronikus gyújtások királya, tudora, doktora stb.
Én meg egy nagy rakás szar vagyok, hülye, idióta, kretén és minden amit csak akarsz.
Fejezzük már be ezt !

Nem kell erre válaszolnod.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

telectronic írta:Na most, hogy kiderült nem értek a gyújtáshoz :) kérlek segítsetek megoldani az alábbit:

- új akku (kb. 2 hetes)
- 25 éves fesz szabályzó
- mért töltés 13.5-14.5 V között
Valóban nem tudod mit csinálsz, ha elírás lett volna már az első megjegyzés után észbe kaptál volna. :D
- mért töltés 13.5-14.5 V között - melyik ponton (51, akku+, vagy 30) mérted ezt az értéket?
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

zsakfos írta: Viszont még így is kicsit pontatlan ez a fajta beállitás,de ha neked ez így megfelel és működik akkor jó. :D
Na most, hogy kiderült nem értek a gyújtáshoz :) kérlek segítsetek megoldani az alábbit:

- új akku (kb. 2 hetes)
- 25 éves fesz szabályzó
- mért töltés 13.5-14.5 V között
- fényszóró bekapcsolva

Szóval megyek a városban (Soroksári úton), 70-90-el végig kb. vagy 10 km-t, majd mikor a végére érek és felkanyarodok egy hídhoz (Rákóczi híd) ahol van egy lámpa, megállok a lámpánál és elkezd lefulladni a motor.
Az üres visszajelző olyan halványan világít, hogy alig látni, kb. pont úgy amikor egy döglött akkuval akarunk motort indítani.
Mivel ismert a jelenség (tehát már többször előfordult ilyen) automatikusan lekapcsoltam a fényszórót és a világítást, ekkor a fulladozás azonnal megszűnik és a motor rendben jár, de a biztonság kedvéért egy kis gázt adok neki, hogy pörögjön, biztos ami biztos.
Ilyenkor indulás után csak a helyzetjelzőt kapcsolom fel és hazajövök ami kb. megint vagy 6 km.
Itthon a visszajelző lámpák teljes fényerővel világítanak, mintha semmi nem is lett volna pár perccel ezelőtt. Állóhelyzetben felkapcsolom a fényszórót és bírja, semmi elhalványulás, stb.

Na ez mitől lehet ?
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

telectronic írta:
Igen rosszul fogalmaztam. A nyitás pontját teszem oda, az alaplemezt meg középre állítom és kész.
Na igy már mindjárt más. :D
Gondoltam hogy csak elírás.

Viszont még így is kicsit pontatlan ez a fajta beállitás,de ha neked ez így megfelel és működik akkor jó. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

zsakfos írta: Biztos ezt így akartad irni???
Eleve a felső holtpont előtt 3 mm-el NEM HÉZAGOT,hanem MEGSZAKITÁST állitu1nk.
Ezt így érted?Az állitólemezt állitod középre?
Igen rosszul fogalmaztam. A nyitás pontját teszem oda, az alaplemezt meg középre állítom és kész.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta:de csak megzavarja az embereket,hisz az a könyv a TS mz-khez íródott
Igazad van, nem gondoltam erre az esetre, az Mz-nél ritka megoldás. :oops:
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

davidgeszt írta:Nekem az lenne a problémám motorommal, hogy a lámpám addig működik míg az akksi le nem merül. Töltésem van,
Tévedsz nincs (elegendő) töltésed.
"... ha beindítom a motort, ugye lehúzom az akksisarut jár a motor, ..." - ha nem akarsz tönkre tenni valamit, pl, az elektronikus szabályozót, akkor soha ne kösd ki az akkut, lehet, hogy az első ilyen próbánál tetted tönkre ](*,) a szabályozót.
davidgeszt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: davidgeszt »

Sziasztok!
Nekem az lenne a problémám motorommal, hogy a lámpám addig működik míg az akksi le nem merül. Töltésem van, de az is olyan, ha beindítom a motort, ugye lehúzom az akksisarut jár a motor, de amint a lámpát rákapcsolom egyből le is áll. Feszültségszabályzóm működik. Vkinek vmi ötlet?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta:
Köszönöm, mások okulására, ha lehet, kérlek tedd fel a követretkező oldalt (amelyik a tényleges előgyújtás állítást tartalmazza) is, esetleg a kettőt együtt.
A hozzá nem értők nevében, köszönöm.
Betehetem,de csak megzavarja az embereket,hisz az a könyv a TS mz-khez íródott és mivel TS250-nél nem középen van a hengerfejben a gyertya,így lemezsablonnal történő beállitást mutat be,aminek persze ugyanaz a lényege mint a tolómérős,mérőórás,vagy csavarmenetes beállitásnak.Az FHP előtti 3 mm.Mondjuk a végén megemliti az mérőórás dolgot is
Szóval akkor itt a folytatása a gyújtásbeállitásra.Ez természetesen az Etz-knél és azoknál a motoroknál ahol a gyertya a hengerfej közepén van ott egyszerűbb a 3 mm beállitása.
Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta:Itt egy oldal az Mz hogyan tovább-ból:
Köszönöm, mások okulására, ha lehet, kérlek tedd fel a követretkező oldalt (amelyik a tényleges előgyújtás állítást tartalmazza) is, esetleg a kettőt együtt.
A hozzá nem értők nevében, köszönöm.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

telectronic írta: Én előbb keresem meg az fh előtti 3mm-t és állítom a hézagot,majd az elő-utó gyújtást meg középre teszem. Ha meg még tovább akarom buzerálni akkor alaplap csavar fellazít, hogy szorosan de elfordulhasson.
Motor beindít és járatás közben állítom az alaplapot.
Ez nem is kérdéses hogy ez így ebben a formában teljesen rossz beállitási módszer.
Biztos ezt így akartad irni???
Eleve a felső holtpont előtt 3 mm-el NEM HÉZAGOT,hanem MEGSZAKITÁST állitunk.Magyarul ott kell nyitnia(szétválnia egymástól) a megszakitónak.

Ráadásul még számomra kicsit értelmezhetetlen is ez a rész:majd az elő-utó gyújtást meg középre teszem

Ezt így érted?Az állitólemezt állitod középre?

Itt egy oldal az Mz hogyan tovább-ból:





Kép
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.06.22. 12:34-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 2 vendég