jomba79 írta:Akkor minek mondják hogy az előtét ellenállást ki kell kötni,hisz ez annak a helye?!


A szabályozón a DF nem bemenet hanem kimenet.

jomba79 írta:Akkor minek mondják hogy az előtét ellenállást ki kell kötni,hisz ez annak a helye?!
Akkor minek mondják hogy az előtét ellenállást ki kell kötni,hisz ez annak a helye?!allllli írta:Gerjesztés? De tök mindegy...van jelentőségejomba79 írta:Üdv megint!
Az lenne a kérdésem,hogy az elektronikus feszszabon a "df" bemenetnek mi a jelentősége?
Gerjesztés? De tök mindegy...van jelentőségejomba79 írta:Üdv megint!
Az lenne a kérdésem,hogy az elektronikus feszszabon a "df" bemenetnek mi a jelentősége?
Igen, gyári rendszerGyula-bá írta:Valóban nem két fillér, hanem kb. 200 Fthuszas írta:a jeladó kezdi magát, de úgy döntöttem, megkérdezem a közösséget is, mert ahogy elnéztem, a jeladó téma nem két fillér....
A jeladónál (gyári rendszer?) sokkal valószínűbb, hogy a gy. trafó nem bírja a meleget.
Na akkor mégis csak kontakthiba.............telectronic írta: De most már minden rendben van, az akku összeszedte magát, már majd 11V-os holnap úgy is lesz egy furikám a város másik felére, az alatt majd feltöltődik.
Én is egyből a műszerre gondoltam, hogy biztosan nem jót mutat, ezért egy másikkal is megmértem, és sajnos azzal is ugyanazt mutatta.allllli írta:Nekem a műszerem zavarodott meg, amikor merült benne az elem. Először 12,7 V-ot mértem akksin álló motornál, aztán szépen elkezdett "nőni" a feszültség, már 20V...már 30, ez már gyanús, kicseréltem az elemet és megint csak 12,6-7 V lett a vége. Így jártam ismerősömnek a műszerével is, annak is elemcsere volt a baja.
Na az igazi hiba is előkerült. Rátettem egy 72Ah-s autó akkut a motorra és fényszóróval együtt hagytam az indexet is. Közben kapcsolgattam rajta mindent.telectronic írta: vissza teszem a kattogóst azzal is jó, villan még kb. 3-at azt megint elhervadt a villany. Hopsz megint itt a hiba.
Nekem a műszerem zavarodott meg, amikor merült benne az elem. Először 12,7 V-ot mértem akksin álló motornál, aztán szépen elkezdett "nőni" a feszültség, már 20V...már 30, ez már gyanús, kicseréltem az elemet és megint csak 12,6-7 V lett a vége. Így jártam ismerősömnek a műszerével is, annak is elemcsere volt a baja.telectronic írta:Csináltam egy elektronikus indexrelét és gondoltam megnézem a motoron is, hogy mennyire zavarja össze a járó motor.telectronic írta:Azt hiszem felteszek egy mérő műszert és "online" láthatom mi történik és talán sikerül elcsípnem a hibás kontaktot. Azt akkor jajj lesz a kontaktos saruknak, levágom őket azt újat nyomok a drótokra.
Motoron gyújtás bekapcsol, megnézem a régi kattogós relét, egyet villan azt eltűnik a gyújtás is.
Hopp, lehet sikerült elcsípnem a hibát.
Drótokat rángatom semmi, gyújtást kikapcsolom még nézelődök, majd megint bekapcsolom és most jó, megy a index, felteszem az elektronikát azzal is jó, vissza teszem a kattogóst azzal is jó, villan még kb. 3-at azt megint elhervadt a villany.
Hopsz megint itt a hiba.
Hozok műszert mérek 7.5 V, lehet, hogy kevés ?... mérek akkun ott is 7.5V, sarukat lehúzom, csak tisztán az akkun 7.5V, biztos oxidos az ólom, ezért jól beleszúrom a műszerdrót tüskéit az ólomba akkor is csak 7.5 V, rajta hagyom a műszert, aztán szépen lassan ahogy a csiga megy réten a feszültség felmászott 10,2V-ra, mikor is ott hagytam az egész cuccot.
Szóval lehet rossz az új akku, pedig 5Ah-s. Ettől azért többet kellene bírnia egy 5Ah-s akkunak, nem ?
Csináltam egy elektronikus indexrelét és gondoltam megnézem a motoron is, hogy mennyire zavarja össze a járó motor.telectronic írta:Azt hiszem felteszek egy mérő műszert és "online" láthatom mi történik és talán sikerül elcsípnem a hibás kontaktot. Azt akkor jajj lesz a kontaktos saruknak, levágom őket azt újat nyomok a drótokra.
Köszi.zsakfos írta:Nekem hasonló jelenségeket produkált a gépem akkor amikor az egyik fázis szála ... Mozgasd meg azokat a kis vezetékeket ami belülről jönnek ki kis hegyes csőrű fogóval,hátha
Tudom.telon keresztül nyomom,aztán kicsit nehézkes az írás.gesszti írta:Ha válaszolsz, akkor az idézeten kívül tegyed. Az idézetet is le lehet szűkíteni az érintett részre. Nem kritika, csak ötlet, hogy könnyebben átlátható legyen a fórum.jomba79 írta: A hagyományos feszszabnak 3 állása van.
1- direkt gerjeszt
2- ellenálláson keresztül - kb fél gerjesztés
3- túlfeszültségnél testre rövidre zárja a gerjesztő tekercset.
Az elektronikus feszszabályzók legtöbbjének csak két "fokozata" van.
1 - direkt gerjeszt
2 - kikapcsolja a gerjesztő tekercset.
Oks! Köszi a segítséget!
Ha válaszolsz, akkor az idézeten kívül tegyed. Az idézetet is le lehet szűkíteni az érintett részre. Nem kritika, csak ötlet, hogy könnyebben átlátható legyen a fórum.jomba79 írta: A hagyományos feszszabnak 3 állása van.
1- direkt gerjeszt
2- ellenálláson keresztül - kb fél gerjesztés
3- túlfeszültségnél testre rövidre zárja a gerjesztő tekercset.
Az elektronikus feszszabályzók legtöbbjének csak két "fokozata" van.
1 - direkt gerjeszt
2 - kikapcsolja a gerjesztő tekercset.
Oks! Köszi a segítséget!
gesszti írta:~2000 Ft-ért már egész jó műszert lehet venni. Ezeknél a régi motoroknál sokszor nagy segítség, így mindenképp érdemes rá beruházni. Ha másnem azért, hogy tudj mérni, ha gondod van, és itt már a mért érték ismeretében a többiek könnyebben tudnak segíteni.jomba79 írta: A gond,hogy nincs mérő műszerem.
Egyébbként mi szerepe van az előtét ellenállásnak? Mi zavart tud okozni elektronikus feszszabnál?
A hagyományos feszszabnak 3 állása van.
1- direkt gerjeszt
2- ellenálláson keresztül - kb fél gerjesztés
3- túlfeszültségnél testre rövidre zárja a gerjesztő tekercset.
Az elektronikus feszszabályzók legtöbbjének csak két "fokozata" van.
1 - direkt gerjeszt
2 - kikapcsolja a gerjesztő tekercset.
Oks! Köszi a segítséget!
Ha benne hagyod a szabályzó ellenállást, akkor nem tudja lekapcsolni a gerjesztést a szabályzó, mert az ellenálláson keresztül mindig kap áramot a gerjesztő tekercs, ezért túltöltheti az akksit.
6 V-os? Ellenőrizd az akksi állapotát, és állítsd be rendesen a feszszabályzót. Ha a visszáramkapcsoló túl alacsony feszültségre van állítva, akkor alapjáraton eszi az akksit a dinamó, ehhez még bekapcsolod a lámpát, és már le is áll... E fórumon visszakeresve találsz a feszszabályzó beállítására jó leírást.sr80 írta:Sziasztok. Azt szeretném kérdezni hogy mitől van az hogy Ts250/1 Mz-él, hogy amikor beindítom a motort szépen ketyeg stabil az alapjárat. És amikor ráadom a világítást nem mindig de előfordul hogy leáll és csak akkor tudom újra berugni, ha gyertyát cserélek. Ez a jelenség nem mindig fordul elő de gyakori. Jó lenne ha tudnátok segíteni mert eléggé boszantó ez a probléma. Előre is köszönöm. Sziasztok.
~2000 Ft-ért már egész jó műszert lehet venni. Ezeknél a régi motoroknál sokszor nagy segítség, így mindenképp érdemes rá beruházni. Ha másnem azért, hogy tudj mérni, ha gondod van, és itt már a mért érték ismeretében a többiek könnyebben tudnak segíteni.jomba79 írta: A gond,hogy nincs mérő műszerem.
Egyébbként mi szerepe van az előtét ellenállásnak? Mi zavart tud okozni elektronikus feszszabnál?
én egy kicsit megemelném az alapjáratot, hogy még világítással se álljon lesr80 írta:Sziasztok. Azt szeretném kérdezni hogy mitől van az hogy Ts250/1 Mz-él, hogy amikor beindítom a motort szépen ketyeg stabil az alapjárat. És amikor ráadom a világítást nem mindig de előfordul hogy leáll és csak akkor tudom újra berugni, ha gyertyát cserélek. Ez a jelenség nem mindig fordul elő de gyakori. Jó lenne ha tudnátok segíteni mert eléggé boszantó ez a probléma. Előre is köszönöm. Sziasztok.
jomba79 írta:Mi zavart tud okozni elektronikus feszszabnál?
A gond,hogy nincs mérő műszerem.Gyula-bá írta:Én a helyedben inkább egy műszerre bíznám az akku életét mint egy haverra, a te dolgod.jomba79 írta:Havernak is mz-je van,nála is jelentkezik ez nagyobb fordulaton. Azt mondja nem gond,így szabályoz a feszszab.
Én a helyedben inkább egy műszerre bíznám az akku életét mint egy haverra, a te dolgod.jomba79 írta:Havernak is mz-je van,nála is jelentkezik ez nagyobb fordulaton. Azt mondja nem gond,így szabályoz a feszszab.
Havernak is mz-je van,nála is jelentkezik ez nagyobb fordulaton. Azt mondja nem gond,így szabályoz a feszszab.Gyula-bá írta:"Már este volt. ..." - az a jobbik eset.jomba79 írta:Már este volt. Hol kell megmérni a feszültséget? Test és aksi pozitív között? 6v os a rendszer. Ha elektronikus a feszszab,akkor az ellenállást ki kell iktatni?
Igen a test és az akku + között, max 7,2 V.
Igen az ellenállást ki kell kötni.
Nekem kistrophy-n és a kists-en is volt ilyen probléma. Mindkét esetben a hátsó sárvédő alatt húzódó vezetékköteget koptatta ki a hátsókerék, a kábelköteg nem megfelelő rögzítése miatt.djtoma írta:Egyik pillanatról a másikra zárlat lett a motoromba szerintetek hol lehet?Az akkumulátor előtt van 2 db biztosíték és olvasztja meg állandóan ha ráadom a gyújtást,de gyújtás nincs.Ha kiveszem a biztosítékot és áthidalom egy vezetékkel akkor csak úgy szikrázik.Hogy hol lehet baj nem tudom.Még előtte szépen motorozgattam aztán mikor indultam volna megint elkezdett füstölni valami,megnéztem és a biztosíték műanyagját égeti szét.
Hol keressem meg rajta a zárlatot??
"Már este volt. ..." - az a jobbik eset.jomba79 írta:Már este volt. Hol kell megmérni a feszültséget? Test és aksi pozitív között? 6v os a rendszer. Ha elektronikus a feszszab,akkor az ellenállást ki kell iktatni?
Már este volt. Hol kell megmérni a feszültséget? Test és aksi pozitív között? 6v os a rendszer. Ha elektronikus a feszszab,akkor az ellenállást ki kell iktatni?Gyula-bá írta:Mérd meg a töltő feszültséget, ha rendben van akkor ne foglalkozz vele. Amúgy gyanús, főként ha nappal láttad világítani a visszajelzőt, hogy túl sok a töltés.
A töltést jelző lámpa.Gyula-bá írta:Ez rejtvény akar lenni?jomba79 írta:Azt vettem észre, hogy halványan világít. Ez normális?Mi az ami halványan világít?
Ez rejtvény akar lenni?jomba79 írta:Azt vettem észre, hogy halványan világít. Ez normális?
Lámpafejnél a bevezetés?djtoma írta:Egyik pillanatról a másikra zárlat lett a motoromba szerintetek hol lehet?Az akkumulátor előtt van 2 db biztosíték és olvasztja meg állandóan ha ráadom a gyújtást,de gyújtás nincs.Ha kiveszem a biztosítékot és áthidalom egy vezetékkel akkor csak úgy szikrázik.Hogy hol lehet baj nem tudom.Még előtte szépen motorozgattam aztán mikor indultam volna megint elkezdett füstölni valami,megnéztem és a biztosíték műanyagját égeti szét.
Hol keressem meg rajta a zárlatot??
Csak be ne szoruljon valahova a lába!gesszti írta:Talán a vezetékek mentén kéne végigmenni.
Talán a vezetékek mentén kéne végigmenni.djtoma írta:Hol keressem meg rajta a zárlatot??
Ezt csak méréssel lehet eldönteni, a szabályozón kívül még n+1 oka lehet.davidgeszt írta:Akkor lehet a feszültségszabályzó mégsem az igazi? Vagy a generátor?
Akkor lehet a feszültségszabályzó mégsem az igazi? Vagy a generátor?Gyula-bá írta:Tévedsz nincs (elegendő) töltésed.davidgeszt írta:Nekem az lenne a problémám motorommal, hogy a lámpám addig működik míg az akksi le nem merül. Töltésem van,
"... ha beindítom a motort, ugye lehúzom az akksisarut jár a motor, ..." - ha nem akarsz tönkre tenni valamit, pl, az elektronikus szabályozót, akkor soha ne kösd ki az akkut, lehet, hogy az első ilyen próbánál tetted tönkrea szabályozót.
Nekem hasonló jelenségeket produkált a gépem akkor amikor az egyik fázis szála nem érintkezett rendesen a generátornál.Magyarul elengedte a forrasztás,de olyan módon hogy néha hozzáért néha nem.telectronic írta: Na most, hogy kiderült nem értek a gyújtáshozkérlek segítsetek megoldani az alábbit:
- új akku (kb. 2 hetes)
- 25 éves fesz szabályzó
- mért töltés 13.5-14.5 V között
- fényszóró bekapcsolva
Szóval megyek a városban (Soroksári úton), 70-90-el végig kb. vagy 10 km-t, majd mikor a végére érek és felkanyarodok egy hídhoz (Rákóczi híd) ahol van egy lámpa, megállok a lámpánál és elkezd lefulladni a motor.
Az üres visszajelző olyan halványan világít, hogy alig látni, kb. pont úgy amikor egy döglött akkuval akarunk motort indítani.
Mivel ismert a jelenség (tehát már többször előfordult ilyen) automatikusan lekapcsoltam a fényszórót és a világítást, ekkor a fulladozás azonnal megszűnik és a motor rendben jár, de a biztonság kedvéért egy kis gázt adok neki, hogy pörögjön, biztos ami biztos.
Ilyenkor indulás után csak a helyzetjelzőt kapcsolom fel és hazajövök ami kb. megint vagy 6 km.
Itthon a visszajelző lámpák teljes fényerővel világítanak, mintha semmi nem is lett volna pár perccel ezelőtt. Állóhelyzetben felkapcsolom a fényszórót és bírja, semmi elhalványulás, stb.
Na ez mitől lehet ?
Ha nem akarod, hogy segítsen valaki akkor miért kérdezel?telectronic írta:Nem kell erre válaszolnod.
Te vagy a király csávó, az elektronikus gyújtások királya, tudora, doktora stb.Gyula-bá írta:Valóban nem tudod mit csinálsz, ha elírás lett volna már az első megjegyzés után észbe kaptál volna.![]()
Valóban nem tudod mit csinálsz, ha elírás lett volna már az első megjegyzés után észbe kaptál volna.telectronic írta:Na most, hogy kiderült nem értek a gyújtáshozkérlek segítsetek megoldani az alábbit:
- új akku (kb. 2 hetes)
- 25 éves fesz szabályzó
- mért töltés 13.5-14.5 V között
Na most, hogy kiderült nem értek a gyújtáshozzsakfos írta: Viszont még így is kicsit pontatlan ez a fajta beállitás,de ha neked ez így megfelel és működik akkor jó.
Na igy már mindjárt más.telectronic írta:
Igen rosszul fogalmaztam. A nyitás pontját teszem oda, az alaplemezt meg középre állítom és kész.
Igen rosszul fogalmaztam. A nyitás pontját teszem oda, az alaplemezt meg középre állítom és kész.zsakfos írta: Biztos ezt így akartad irni???
Eleve a felső holtpont előtt 3 mm-el NEM HÉZAGOT,hanem MEGSZAKITÁST állitu1nk.
Ezt így érted?Az állitólemezt állitod középre?
Igazad van, nem gondoltam erre az esetre, az Mz-nél ritka megoldás.zsakfos írta:de csak megzavarja az embereket,hisz az a könyv a TS mz-khez íródott
Tévedsz nincs (elegendő) töltésed.davidgeszt írta:Nekem az lenne a problémám motorommal, hogy a lámpám addig működik míg az akksi le nem merül. Töltésem van,
Betehetem,de csak megzavarja az embereket,hisz az a könyv a TS mz-khez íródott és mivel TS250-nél nem középen van a hengerfejben a gyertya,így lemezsablonnal történő beállitást mutat be,aminek persze ugyanaz a lényege mint a tolómérős,mérőórás,vagy csavarmenetes beállitásnak.Az FHP előtti 3 mm.Mondjuk a végén megemliti az mérőórás dolgot isGyula-bá írta:
Köszönöm, mások okulására, ha lehet, kérlek tedd fel a követretkező oldalt (amelyik a tényleges előgyújtás állítást tartalmazza) is, esetleg a kettőt együtt.
A hozzá nem értők nevében, köszönöm.
Köszönöm, mások okulására, ha lehet, kérlek tedd fel a követretkező oldalt (amelyik a tényleges előgyújtás állítást tartalmazza) is, esetleg a kettőt együtt.zsakfos írta:Itt egy oldal az Mz hogyan tovább-ból:
Ez nem is kérdéses hogy ez így ebben a formában teljesen rossz beállitási módszer.telectronic írta: Én előbb keresem meg az fh előtti 3mm-t és állítom a hézagot,majd az elő-utó gyújtást meg középre teszem. Ha meg még tovább akarom buzerálni akkor alaplap csavar fellazít, hogy szorosan de elfordulhasson.
Motor beindít és járatás közben állítom az alaplapot.
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 2 vendég