Blokk
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Blokk
Ha mindenképp 10w40-es olajat akarsz beleönteni, akkor keress valami egyszerűt. Nehogy 3600-ért vegyél bele olajat. Hót felesleges. 1000-1500 Ft-ért már kapsz olyat, ami bőségesen jó bele.[/quote]
Oké.
akkor szétnézek máshol is.
Mondjuk ők a telóba is szép áron akarnak olajat adni.....
Nemjárok turázgatni,már csak azért sem mert nincs rendszám.Melóba járok csak el vele.
Ezért gondoltam 10W40-re,télen meg se melegszik mire átérek.
Majd elválik.Még össze is kéne raknom.Szétszedni könnyű(bár a főtengely biztos nem így vélekedik,gyujtás felől meg kell majd igazitani összerakás előt,1 órába telt széthuzni a közepét)
Összerakni már időigényesebb.
Oké.
akkor szétnézek máshol is.
Mondjuk ők a telóba is szép áron akarnak olajat adni.....
Nemjárok turázgatni,már csak azért sem mert nincs rendszám.Melóba járok csak el vele.
Ezért gondoltam 10W40-re,télen meg se melegszik mire átérek.
Majd elválik.Még össze is kéne raknom.Szétszedni könnyű(bár a főtengely biztos nem így vélekedik,gyujtás felől meg kell majd igazitani összerakás előt,1 órába telt széthuzni a közepét)
Összerakni már időigényesebb.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Ha mindenképp 10w40-es olajat akarsz beleönteni, akkor keress valami egyszerűt. Nehogy 3600-ért vegyél bele olajat. Hót felesleges. 1000-1500 Ft-ért már kapsz olyat, ami bőségesen jó bele.zolee33 írta: Ennyi van ráírva:Hardt Oil mineral based oil 80W90 ,és ásványi.Ezt kaptam a motros üzletben.
Lamellák szépek,kuplungház újszerű,kuplungközép vadiúj.
Olajra tippelnék én is.
Viszont nemtudom hogyan alakulna a dolog 10W40-essel,és ugye elég drága,3600-ért adnák.Megér ennyit?
Vagy szimplán viseljem el hogy viszi a mocit?Nem túlzottan de gurul,így nem csúszik meg.
Most szétvan szedve,csapágycsere lessz,meg minden ami "mozdítható".Még az eredetik voltak benne.Először lett széthuzva a közepe.
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Blokk
gesszti írta:Ok, hogy 80w90, de milyen? Ha valami csoda súrlódáscsökkentő adalékkal tuningolt lötty, akkor csúszhat tőle a kuplung. Nem feltétlen a viszkozitásával van gond.zolee33 írta: Okozhatja ezt ,hogy nem belevaló az olaj?
Hajtómű olaj van benne,80W90 GL4.
Esetleg javulna,egy 10W40-essel?
Ja,és bakelit lamellák vannak benne....úgy emlékszem nem az való ebbe,de javítsatok ki ha tévedek.
Esetleg ki kellene próbálni jó, tuti bele való lamellákkal. Ellenőrizni kellene a lamellák egyenességét, és a fogak berágódását is.
Ennyi van ráírva:Hardt Oil mineral based oil 80W90 ,és ásványi.Ezt kaptam a motros üzletben.
Lamellák szépek,kuplungház újszerű,kuplungközép vadiúj.
Olajra tippelnék én is.
Viszont nemtudom hogyan alakulna a dolog 10W40-essel,és ugye elég drága,3600-ért adnák.Megér ennyit?
Vagy szimplán viseljem el hogy viszi a mocit?Nem túlzottan de gurul,így nem csúszik meg.
Most szétvan szedve,csapágycsere lessz,meg minden ami "mozdítható".Még az eredetik voltak benne.Először lett széthuzva a közepe.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Ok, hogy 80w90, de milyen? Ha valami csoda súrlódáscsökkentő adalékkal tuningolt lötty, akkor csúszhat tőle a kuplung. Nem feltétlen a viszkozitásával van gond.zolee33 írta: Okozhatja ezt ,hogy nem belevaló az olaj?
Hajtómű olaj van benne,80W90 GL4.
Esetleg javulna,egy 10W40-essel?
Ja,és bakelit lamellák vannak benne....úgy emlékszem nem az való ebbe,de javítsatok ki ha tévedek.
Esetleg ki kellene próbálni jó, tuti bele való lamellákkal. Ellenőrizni kellene a lamellák egyenességét, és a fogak berágódását is.
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Blokk
sziasztok.
150-es etz-nél azt mi okozhatja hogy 70.ig szépen megy,viszont efölött felpörög a motor és nem is viszi?
Mintha megcsúszna a kuplung.
Először arra gyanakodtam,hogy nem raktam fel elég jol a lánckereket a főtengelyre és az csúszik meg,de nem.Alig birtam levenni,az jó volt.Kuplung nem kopott,nem is lógott,kiemelő rész rendben van.
Viszont ha kiengedtem,hogy ne emeljen ki teljesen akkor javult.Így sem tökéletes,és ha sebességbe rakom pörgetni kell külömben leáll,mert viszi a mocit,tehát így nemjó.
Okozhatja ezt ,hogy nem belevaló az olaj?
Hajtómű olaj van benne,80W90 GL4.
Esetleg javulna,egy 10W40-essel?
Ja,és bakelit lamellák vannak benne....úgy emlékszem nem az való ebbe,de javítsatok ki ha tévedek.
150-es etz-nél azt mi okozhatja hogy 70.ig szépen megy,viszont efölött felpörög a motor és nem is viszi?
Mintha megcsúszna a kuplung.
Először arra gyanakodtam,hogy nem raktam fel elég jol a lánckereket a főtengelyre és az csúszik meg,de nem.Alig birtam levenni,az jó volt.Kuplung nem kopott,nem is lógott,kiemelő rész rendben van.
Viszont ha kiengedtem,hogy ne emeljen ki teljesen akkor javult.Így sem tökéletes,és ha sebességbe rakom pörgetni kell külömben leáll,mert viszi a mocit,tehát így nemjó.
Okozhatja ezt ,hogy nem belevaló az olaj?
Hajtómű olaj van benne,80W90 GL4.
Esetleg javulna,egy 10W40-essel?
Ja,és bakelit lamellák vannak benne....úgy emlékszem nem az való ebbe,de javítsatok ki ha tévedek.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Arra gondolsz, hogy ugrik egyet mikor egyesbe rakod? Az teljesen normális sztem. Minden MZ ilyen, amelyiknek nem csúszik a kuplungja.holiday írta:Szia! Nálam nem veszett el biztos. Igazából egyesbe mikor lerakom megindul a motor húzott kuplungal is. Többi fokozatba nem vészes. Köszi a tippet meg fogom nézni a lökőrudat.
Re: Blokk
Szia! Nálam nem veszett el biztos. Igazából egyesbe mikor lerakom megindul a motor húzott kuplungal is. Többi fokozatba nem vészes. Köszi a tippet meg fogom nézni a lökőrudat.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Szia akkor lehet már el is veszett a golyó de ez most lényegtelen anélkül is működni kell.Lehet váltó beállítási gondod van?Miért csak 1 be van a gond? Ha a kuplung nem emel ki rendesen akkor a többi sebességbe is szar"lenne.A lökő-nyomó rúd az meg a gyújtás dekni(a komplett) leszerelése után ekézel kivehető a vége ki log.holiday írta:Szia Kupi! Beállítottam úgy ahogy mondtad + olajat lecseréltem. (10W 40es motorolaj). Sokkal jobb lett, nem reccsen ha kettesbe váltok fel, könnyebben kijön üresbe egyszóval sokkal jobb és még megsem csúszik. De egyesben nem igazán emel ki. A gyujtás melletti állító csavart az anya meglazítása után kitekertem. Nekem nem jött ki semmiféle golyó és még a lökőrudat sem tudtam kiszedni. Pedig még oldalra is döntöttem a motort meg piszkálgattam csavarhúzóval. Mi a véleményed? Előre is köszii.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Blokk
Szia Kupi! Beállítottam úgy ahogy mondtad + olajat lecseréltem. (10W 40es motorolaj). Sokkal jobb lett, nem reccsen ha kettesbe váltok fel, könnyebben kijön üresbe egyszóval sokkal jobb és még megsem csúszik. De egyesben nem igazán emel ki. A gyujtás melletti állító csavart az anya meglazítása után kitekertem. Nekem nem jött ki semmiféle golyó és még a lökőrudat sem tudtam kiszedni. Pedig még oldalra is döntöttem a motort meg piszkálgattam csavarhúzóval. Mi a véleményed? Előre is köszii.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: kuplung
Én a helyedbe átvizsgálnám a kinyomó szerkezet alkatrészeit(csigát de a rudak és még a bovden állapotát is),valahol ott van a kutya elásva bár mind az előtted kérdezőnek is írtam lehet csak simán le van lazulva a kuplungod(egy nagy csavar a kuplung lamellák alatt) .ETZ 125? akkor nem összetévesztendő a 250 kuplung lepörgésével az más probléma,a kicsiké ETZ-TS 125/150 az ha laza is viszi a motort(bordás tengelyen van és a lánc is irányba tartja) csak mindig máshol emel ki vagy ki sem emel.Ha nincs szerkezet kopásod vagy törésed akkor csak ez lehet.tanker1234 írta:Sziasztok!
Van egy etz 125ös motorom. Az lenne a gondom vele, hogy menet közben a kuplung folyamatosan tűnik el egészen addig amikor már nem is emel ki egyáltalán. Olajra gyanakodtam de nem javitott semmit lamellák cserélve. Kérem valaki segítsen minden indulás előtt ujra kell kalibrálnom a kuplungot és max 10 percig jó utánna. Köszönöm.
Üdv Tibi.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2013.05.31. 19:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
kuplung
Sziasztok!
Van egy etz 125ös motorom. Az lenne a gondom vele, hogy menet közben a kuplung folyamatosan tűnik el egészen addig amikor már nem is emel ki egyáltalán. Olajra gyanakodtam de nem javitott semmit lamellák cserélve. Kérem valaki segítsen minden indulás előtt ujra kell kalibrálnom a kuplungot és max 10 percig jó utánna. Köszönöm.
Üdv Tibi.
Van egy etz 125ös motorom. Az lenne a gondom vele, hogy menet közben a kuplung folyamatosan tűnik el egészen addig amikor már nem is emel ki egyáltalán. Olajra gyanakodtam de nem javitott semmit lamellák cserélve. Kérem valaki segítsen minden indulás előtt ujra kell kalibrálnom a kuplungot és max 10 percig jó utánna. Köszönöm.
Üdv Tibi.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
A képen amit mellékeltem a TS em rúdja" van aminek a vége kettétört,egyébként semmi érdekes nincs benne.A kuplung másik hibája lehet,hogy lelazul a tartó csavar ,de ahhoz bontani kell legalábbis kívülről a motort.holiday írta:Köszönöm Kupi! Szerintem a kinyomó ruddal lesz a probléma. A kuplung beállitása sikerült volna, azért van már egy pici gyakorlatom. Ez a rud a gyanus. Lamellák vannak benne? Azmiatt csinálhatja?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Blokk
Köszönöm Kupi! Szerintem a kinyomó ruddal lesz a probléma. A kuplung beállitása sikerült volna, azért van már egy pici gyakorlatom. Ez a rud a gyanus. Lamellák vannak benne? Azmiatt csinálhatja?
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Szia a nívó csavar a berúgó kar(tengelye)előtt kicsit lefelé van egy sima csavar amit ha kitekersz az a szint(0,5-0,7 liter kb).Az állító csavar a gyújtás kis"fedele alatt beállítása:meglazítod a kontra anyát és a közepén lévő csavart meglazítod majd elkezded befelé tekerni érezni fogod amikor feltámaszt"elvileg ha éppen hozzáér akkor a jó.Ha a kontraanya meghúzásakor nem tartasz ellent csavarhúzóval akkor elállítódik (ilyenkor fog csúszni) erre figyelj,érdemes megnézni a kinyomó rudat(az állító csavar alatt van de van egy csapágygolyó is előtte el ne vesszen)néha ez a rúd" el szokott törni és akkor van ez a jelenség.holiday írta:Sziasztok! Légyszíves segítsetek! Ts 125, nem emel ki a kuplungom. Jobb oldalán állítottam, akkor viszont elkezdett csúszni. esetleg lamellákat kell cserélnem? Nem tudom hogy néz ki még nem bontottam szét. Mennyi hajtóműolaj kell bele és hol van a nívója? Előre is köszönöm!!!

MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Blokk
Sziasztok! Légyszíves segítsetek! Ts 125, nem emel ki a kuplungom. Jobb oldalán állítottam, akkor viszont elkezdett csúszni. esetleg lamellákat kell cserélnem? Nem tudom hogy néz ki még nem bontottam szét. Mennyi hajtóműolaj kell bele és hol van a nívója? Előre is köszönöm!!!
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Blokk
tiger1342 írta:Nem jó hozzá, mindene sokkal nagyobb, mint a kicsinek.zolee33 írta:esetleg ha minde kötél szakad.....kapnék olcsón 250 etz blokkot.
Viszont nemtudom,ahoz jó a mostani kipufogo torkom?Nem véglegesen,csak amíg tudok hozzá venni egy kipuft.
Érdemes lenne váltani rá?(papirok nincsenek..."mezei motor"
ok.
akkor marad ez.
csakk reménykedtem hátha.... mert megbízhatóbbak.
hengerhez nem tudsz valami "okosat",mert nem szeretném fúratni.gyengének nem gyenge,de zavar hogy átégeti.javulna új gyűrűvel?
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nem jó hozzá, mindene sokkal nagyobb, mint a kicsinek.zolee33 írta:esetleg ha minde kötél szakad.....kapnék olcsón 250 etz blokkot.
Viszont nemtudom,ahoz jó a mostani kipufogo torkom?Nem véglegesen,csak amíg tudok hozzá venni egy kipuft.
Érdemes lenne váltani rá?(papirok nincsenek..."mezei motor"
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Blokk
esetleg ha minde kötél szakad.....kapnék olcsón 250 etz blokkot.
Viszont nemtudom,ahoz jó a mostani kipufogo torkom?Nem véglegesen,csak amíg tudok hozzá venni egy kipuft.
Érdemes lenne váltani rá?(papirok nincsenek..."mezei motor"
Viszont nemtudom,ahoz jó a mostani kipufogo torkom?Nem véglegesen,csak amíg tudok hozzá venni egy kipuft.
Érdemes lenne váltani rá?(papirok nincsenek..."mezei motor"

- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Blokk
Sziasztok.
Újítanám a blokkot és elég rég nem vettem csapágyat.
Volna olcsón elfekvőben valakinek Skf, vagy Fag csapágya,és nemtudom melyiket volna érdemes megvennem...?
150-es etz be lessz,az összeset cserélni kell.
Ezenkívül,eléggé csörög+ 4 helyen is átvan égve a dugó.
Hiába szedtem szét a hengert,látható nyoma nincs,hogy miért csörög,csapszeg nem kopott,tűgörgő rendben van,dugó is jó.Esetleg alsó csapszeg+görgőre gondoltam,de az meg nemhogy kotyogna,majdnemhogy "szorul",az semmiképp nem csöröghet ilyen mértékben.
Szóval a csapágyak csöröghetnek ennyire?,vagy más oka lehet?(deknit levéve már lóg a főtengely,még hangja is van ha fel-le mozgatom.
Elég hangosan kopogott,és kiderült hogy egy tul vékony pakolás miatt a hengerfejnél,beleért a dugo a hengerfejbe,nyoma nem maradt,csak fényes volt kőrben ahol hozzáért.
Az átégést azért hoztam fel,mert úgy tudom akkor ég át ha nem fekszik fel a gyűrű rendesen.
Ha most kap új dugó-gyűrű,akkor javulni fog,vagy már fúratnom kell?
Még a gyári alapméretű dugó van benne,viszont a gyűrűket piszkálták,nem is egyformák.
A henger (az én véleményem) még nem kopott,minimális "válla" van,alig észrevehető,viszont látszik is hogy néhol hozzá sem ért a gyűrű(matt),és egy helyen ragadás nyoma van,úgy vettem hogy egy évig(vagy tovább) állt.
Ha mégis fúratnom kellene,nem tudja valaki hol tudnám megcsináltatni...?Ceglédi vagyok és túl messzire nincs lehetőségem elmenni.
Újítanám a blokkot és elég rég nem vettem csapágyat.
Volna olcsón elfekvőben valakinek Skf, vagy Fag csapágya,és nemtudom melyiket volna érdemes megvennem...?
150-es etz be lessz,az összeset cserélni kell.
Ezenkívül,eléggé csörög+ 4 helyen is átvan égve a dugó.
Hiába szedtem szét a hengert,látható nyoma nincs,hogy miért csörög,csapszeg nem kopott,tűgörgő rendben van,dugó is jó.Esetleg alsó csapszeg+görgőre gondoltam,de az meg nemhogy kotyogna,majdnemhogy "szorul",az semmiképp nem csöröghet ilyen mértékben.
Szóval a csapágyak csöröghetnek ennyire?,vagy más oka lehet?(deknit levéve már lóg a főtengely,még hangja is van ha fel-le mozgatom.
Elég hangosan kopogott,és kiderült hogy egy tul vékony pakolás miatt a hengerfejnél,beleért a dugo a hengerfejbe,nyoma nem maradt,csak fényes volt kőrben ahol hozzáért.
Az átégést azért hoztam fel,mert úgy tudom akkor ég át ha nem fekszik fel a gyűrű rendesen.
Ha most kap új dugó-gyűrű,akkor javulni fog,vagy már fúratnom kell?
Még a gyári alapméretű dugó van benne,viszont a gyűrűket piszkálták,nem is egyformák.
A henger (az én véleményem) még nem kopott,minimális "válla" van,alig észrevehető,viszont látszik is hogy néhol hozzá sem ért a gyűrű(matt),és egy helyen ragadás nyoma van,úgy vettem hogy egy évig(vagy tovább) állt.
Ha mégis fúratnom kellene,nem tudja valaki hol tudnám megcsináltatni...?Ceglédi vagyok és túl messzire nincs lehetőségem elmenni.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zolee33 2013.05.30. 11:31-kor.
Re: Blokk
Köszönöm! 

Re: Blokk
Teljesen jó. Ha keréken van, és úgy viszi előre behúzott kuplungnál, csak akkor állíts rajta.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Blokk
Nekem is ez van, szerintem ez ilyen.
Nem fog teljesen kiemelni a kuplung.
De ha nagyon rossz, megpróbálhatsz állítani rajta a gyújtás oldali dekninél lévő csavarral.
Szerk.: Látom 250-esről van szó.
Ott se emel ki tökéletesen a kuplungom, de szerintem egyáltalán nem vészes.
Nem fog teljesen kiemelni a kuplung.
De ha nagyon rossz, megpróbálhatsz állítani rajta a gyújtás oldali dekninél lévő csavarral.
Szerk.: Látom 250-esről van szó.
Ott se emel ki tökéletesen a kuplungom, de szerintem egyáltalán nem vészes.
Re: Blokk
Sziasztok!
Kezdő motoros vagyok... Csapágy, szimering, tömítés csere után összeraktam a motort... Az érdekelne hogy ha a kuplungot behúzom és beteszem 1-esbe, akkor sztenderen a hátsó keréknek szabad forognia? Ha nem sztenderen van akkor nem hajta magát előre és a kuplung kar is fog szinte holt játék nélkül.
Kezdő motoros vagyok... Csapágy, szimering, tömítés csere után összeraktam a motort... Az érdekelne hogy ha a kuplungot behúzom és beteszem 1-esbe, akkor sztenderen a hátsó keréknek szabad forognia? Ha nem sztenderen van akkor nem hajta magát előre és a kuplung kar is fog szinte holt játék nélkül.
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
Én inkább a mikéntjére lennék kíváncsi, a fizikai megcsinálása nem is olyan fontos.nyakas írta:Hozd el , megcsinálom.nagydivad írta:Valaki szedett már szét otthon főtengelyt? Van egy rossz TS főtengelyem, azt szeretném feljavítani, mert a hajtókar nagyon kotyog. A széthúzással nem lenne gond, csak a pontos összerakással, úgy hogy a sonkák egymáshoz képest jól álljanak. Hogy szokták ezt megoldani? Elöljáróban mondom, hogy nem fontos egyáltalán, hogy megcsináljam, mert ez a főtengely egy külön blokkban van, amit nem használok csak alkatrésznek, de ugye itt a nyár (hamarosan) és az unalom...

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Elég jó a humorérzéked vagyis őőő.
Dehát embere válogatja kinek mi a vicc kategória.
Ne csorogjon a nyálad erre a szar Bing-re mondtam ha megunom a tied jópénzért. Ne legyél irígy sem csak türelmes. El sem tudod képzelni ez a szar milyen fasza amiben ilyen műanyag marhaságok vannak(amit még véletlenül lehet is kapni boltban kemény 350Ft-t).



Ne csorogjon a nyálad erre a szar Bing-re mondtam ha megunom a tied jópénzért. Ne legyél irígy sem csak türelmes. El sem tudod képzelni ez a szar milyen fasza amiben ilyen műanyag marhaságok vannak(amit még véletlenül lehet is kapni boltban kemény 350Ft-t).


- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Most nem én szóltam be, hanem nekem szóltak be, de azt is csak viccesen, nem ugyanaz. Látom kezdesz belejönni a vérszívásba, de ez nem segít ettől még a gyári karbiba nem kerülnek műanyag alkartészek, mint a bingedbe
A klub mestere a következő munkálatokat szokta végezni:"fúrás hengerfej átalakítás,csatorna utó munkák". Ez hátha segítség a kollégának, aki ezek szerint esztergán fúr, de a szerénysége nem engedi, hogy fúrómesternek titulálja magát.

A klub mestere a következő munkálatokat szokta végezni:"fúrás hengerfej átalakítás,csatorna utó munkák". Ez hátha segítség a kollégának, aki ezek szerint esztergán fúr, de a szerénysége nem engedi, hogy fúrómesternek titulálja magát.
hell írta:Na látod Perec itt a baj beszolsz valamit nem csak nekem és tessék!![]()
Lesz itt még vérszívás.
![]()
Nem lesz ez így jó...
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ki mondta, hogy én fúrómester vagyok? Egyáltalán ki kérdezett a fúrásról ? Én a peremről kérdeztem.Perec írta:Az nem világos, ha Te fúrsz azaz fúrómester vagy miért kérdezel minket NEM fúrómestereket.telectronic írta:Szeretnék tanulni a hibámból. Ezért légyszíves írd meg, hogy mit nem lehet érteni abból amit kérdeztem ?
Van esztergám és már több hengert javítottam, de 250-esből még nem csináltam 300-ast.
Egyébként ha nem vagy fúrómester csak egy fúrkálódó-fúrdancs akkor meg minek írsz választ a kérdésre amiről fogalmad sincs ? Mert nekem ez jött le az írásodból. Na szevasz...
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Blokk
Kissé furcsa, de ez a blokk egyre jobb leszTarget írta: Na a mai nap túl vagyok pár dolgon.
A 250-es faszán megy, nem pörög fel (vettem egy komplett karbi felújító készletet, úszót, súber henger, tűt, új bovdent, meg egy pár cuccot)
Már csak annyi probléma van összesen, ha ezt lehet annak nevezni, hogy szerintem egy kicsit lassan megy vissza a fordulat.
Gyújtás állítgatás, stb. után már nem nyit kétszer.
A 150-es hengert-hengerfejet, dugattyút is átraktam a 125-ös blokkra.
Menne is rendesen, minden probléma nélkül, de úgy tűnik, hogy ennek a tartalék 150-es blokknak a kompressziója vetekszik a nullával.
Ebből kifolyólag csak melegen, full gázzal, és egy kis szerencsével indul rúgásra.
Tolásra se mindig megy, vontatással lett beindítva először. (kellett is neki vagy 500m)
Egyébként nagyon erőtlen, még egy simson is legyorsulja
Szerintetek mit kezdjek ezzel a 125/150-es blokkal?
Melyiket érdemes megcsinálni? Vagy egyiket se?

Lehet, hogy összekopott, vagy széjjelebb nyíltak a gyűrűk?
Már van benne kompresszió, és akármikor indul, rúgásra is.
Karbinál mik az alapbeállítások?
Ha jól emlékszek, az alapjárati levegőcsavar 2,5 fordulat, a benzin 1,5.
De nem vagyok benne biztos.
Előre is köszönöm.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Én azt mondom ha kb 600-700 km után minden OK akkor elkezdheted normálisan használni persze nem versenyezni". Aztán be is van járatva.Andrá$ írta:Okés köszi a választ hát 70-nél az elején biztos nem huzatom tovább csal szép fokozatosan hogy szokja,de elvileg 1000Km elég neki utána már lehet bátran.kupi írta:Szia én most járattam a TS-t (már talán a 5 ik alkalommal az eltelt 28 év alatt)az én véleményem nem kell nagy ügyet csinálni belőle,én 1/40 benzint használok a járatás alatt(nekem teljesen tűgörgős a főtengelyem) de amikor bronzos volt akkor 1/33 al használtam a bejáratás alatt és utána is.A karbin nem nagyon állítgattam ha szép barna a gyertya akkor a bejáratás alatt is jó igy ha nagyon fehér akkor meg amúgy sem árt egy kis +az MZ szereti.
A lényeg: kerüld az első 400-500km ig a nagy melegbe való huzamosabb(kb 1 óra)terhelést én a két személyt is mellőztem 500km ig,és ha meg tudod állni eleinte ne nagyon pörgesd csak finoman öregurasan" 70 körül majd ahogy a hangja is elárulja mindig lehet kicsit többet.De ezt te is tudod.Jó időt és sok benzint a bejáratáshoz.(és ne félj nem szorulhat meg ha jó az illesztés a megszorulás az Pannonia betegség tavasszal volt benne részem sajnos).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Lehet a csavar görbe......Slarin írta:Sziasztok!
Van egy felújított főtengelyem, aminek van egy hibája. A dinamó felőli oldalon a belső menet el van ferdülve a csavar excentrikusan forog benne és még a kúp is meg van sérülve. Ennek okán a megszakító kétszer nyit. Esetleg valamit még lehet vele kezdeni? Ha valaki tud kérem segítsen. (azért nem rakok fel képet róla mert a fényképeken nem lehet látni a sérülést)
Köszönöm!
A főtengely kúp végét meg lehet igazítani

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Szia!
Vidd el gépműhelybe, és ott tudják gyógyítani a hibát. Persze ehhez kell egy kiválóan dolgozó szaki is, és makulátlan szerszámgép.
Üdv
Vidd el gépműhelybe, és ott tudják gyógyítani a hibát. Persze ehhez kell egy kiválóan dolgozó szaki is, és makulátlan szerszámgép.
Üdv
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Blokk
Sziasztok!
Van egy felújított főtengelyem, aminek van egy hibája. A dinamó felőli oldalon a belső menet el van ferdülve a csavar excentrikusan forog benne és még a kúp is meg van sérülve. Ennek okán a megszakító kétszer nyit. Esetleg valamit még lehet vele kezdeni? Ha valaki tud kérem segítsen. (azért nem rakok fel képet róla mert a fényképeken nem lehet látni a sérülést)
Köszönöm!
Van egy felújított főtengelyem, aminek van egy hibája. A dinamó felőli oldalon a belső menet el van ferdülve a csavar excentrikusan forog benne és még a kúp is meg van sérülve. Ennek okán a megszakító kétszer nyit. Esetleg valamit még lehet vele kezdeni? Ha valaki tud kérem segítsen. (azért nem rakok fel képet róla mert a fényképeken nem lehet látni a sérülést)
Köszönöm!
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
Hozd el , megcsinálom.nagydivad írta:Valaki szedett már szét otthon főtengelyt? Van egy rossz TS főtengelyem, azt szeretném feljavítani, mert a hajtókar nagyon kotyog. A széthúzással nem lenne gond, csak a pontos összerakással, úgy hogy a sonkák egymáshoz képest jól álljanak. Hogy szokták ezt megoldani? Elöljáróban mondom, hogy nem fontos egyáltalán, hogy megcsináljam, mert ez a főtengely egy külön blokkban van, amit nem használok csak alkatrésznek, de ugye itt a nyár (hamarosan) és az unalom...
A viz szalad, a kő marad!
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
Valaki szedett már szét otthon főtengelyt? Van egy rossz TS főtengelyem, azt szeretném feljavítani, mert a hajtókar nagyon kotyog. A széthúzással nem lenne gond, csak a pontos összerakással, úgy hogy a sonkák egymáshoz képest jól álljanak. Hogy szokták ezt megoldani? Elöljáróban mondom, hogy nem fontos egyáltalán, hogy megcsináljam, mert ez a főtengely egy külön blokkban van, amit nem használok csak alkatrésznek, de ugye itt a nyár (hamarosan) és az unalom... 

- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Az nem világos, ha Te fúrsz azaz fúrómester vagy miért kérdezel minket NEM fúrómestereket.telectronic írta:Szeretnék tanulni a hibámból. Ezért légyszíves írd meg, hogy mit nem lehet érteni abból amit kérdeztem ?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Nekem több olyan hengerem is van, amelynél már nincs meg az a perem. Nincs jelentősége.telectronic írta: Elgondolkodtam, hogy a hengerfejnél lévő perem ekkor áldozatul esik a felfúrásnak.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szeretnék tanulni a hibámból. Ezért légyszíves írd meg, hogy mit nem lehet érteni abból amit kérdeztem ?Perec írta:Szerintem nem értjük. Te akarod fúrni, csak nem tudod hogy kell?
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ehhez nem tud senki sem hozzászólni ?telectronic írta:Hi,
Találtam a garázsban egy etz250-es hengert.
Gondoltam felfúrom ameddig lehet.
Elgondolkodtam, hogy a hengerfejnél lévő perem ekkor áldozatul esik a felfúrásnak.
Hogyan van ez megoldva az eredetileg is 300-as hengereknél ?
Vagy egyáltalán nincs is perem ? vagy a maradék hüvely körül van levéve az alu addig, hogy legyen perem ? Vagy egyéb más megoldás ?
Még senki nem látott 300-as hengert ?

Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üdvözöllek a fogyasztó társadalomban.kudlaty2007 írta: Ez az új gumi légszűrő után 1,5 év használat:
És hogy a régi gumi származó DDR.
Ez speciálisan - öregedés terméket vásárolni új gumi után két szezonban.
Ha minden termék jó lenne, akkor a gyárak bezárhatnának

Welcome the consumer society.
If all product good it would be, the factories will close...

Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Okés köszi a választ hát 70-nél az elején biztos nem huzatom tovább csal szép fokozatosan hogy szokja,de elvileg 1000Km elég neki utána már lehet bátran.kupi írta:Szia én most járattam a TS-t (már talán a 5 ik alkalommal az eltelt 28 év alatt)az én véleményem nem kell nagy ügyet csinálni belőle,én 1/40 benzint használok a járatás alatt(nekem teljesen tűgörgős a főtengelyem) de amikor bronzos volt akkor 1/33 al használtam a bejáratás alatt és utána is.A karbin nem nagyon állítgattam ha szép barna a gyertya akkor a bejáratás alatt is jó igy ha nagyon fehér akkor meg amúgy sem árt egy kis +az MZ szereti.
A lényeg: kerüld az első 400-500km ig a nagy melegbe való huzamosabb(kb 1 óra)terhelést én a két személyt is mellőztem 500km ig,és ha meg tudod állni eleinte ne nagyon pörgesd csak finoman öregurasan" 70 körül majd ahogy a hangja is elárulja mindig lehet kicsit többet.De ezt te is tudod.Jó időt és sok benzint a bejáratáshoz.(és ne félj nem szorulhat meg ha jó az illesztés a megszorulás az Pannonia betegség tavasszal volt benne részem sajnos).

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kudlaty2007
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
- Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój
Re: Blokk
This is the new rubber air filter after 1.5 years of use:

And that old gum originating from DDR:

It is specially made - aging product to buy new rubber after two seasons.
http://www.youtube.com/watch?v=dA1QOk01LrE
Ez az új gumi légszűrő után 1,5 év használat:
És hogy a régi gumi származó DDR.
Ez speciálisan - öregedés terméket vásárolni új gumi után két szezonban.

And that old gum originating from DDR:

It is specially made - aging product to buy new rubber after two seasons.
http://www.youtube.com/watch?v=dA1QOk01LrE
Ez az új gumi légszűrő után 1,5 év használat:
És hogy a régi gumi származó DDR.
Ez speciálisan - öregedés terméket vásárolni új gumi után két szezonban.
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Szia én most járattam a TS-t (már talán a 5 ik alkalommal az eltelt 28 év alatt)az én véleményem nem kell nagy ügyet csinálni belőle,én 1/40 benzint használok a járatás alatt(nekem teljesen tűgörgős a főtengelyem) de amikor bronzos volt akkor 1/33 al használtam a bejáratás alatt és utána is.A karbin nem nagyon állítgattam ha szép barna a gyertya akkor a bejáratás alatt is jó igy ha nagyon fehér akkor meg amúgy sem árt egy kis +az MZ szereti.Andrá$ írta:Sziasztok, végre kezd összeállni a motorom kész a főtengely, kész a henger is szépen megfúrva gyári illesztés gyári dugóval.csapágyak szimeringek csere.Kérdésem lenne a bejáratásról olvastam már sok félét,kérdésem hogy elég hogyha a sibertűn állítok egy rovátkát ugye hogy több benzint kapjon (a gyári könyv is ezt írja) majd 1000Km-ig finoman megyek vele persze néha fokozatosan szoktatva a fordulathoz az elég lesz hogy jó legyen és ne szoruljon meg de gyenge se legyen?
A lényeg: kerüld az első 400-500km ig a nagy melegbe való huzamosabb(kb 1 óra)terhelést én a két személyt is mellőztem 500km ig,és ha meg tudod állni eleinte ne nagyon pörgesd csak finoman öregurasan" 70 körül majd ahogy a hangja is elárulja mindig lehet kicsit többet.De ezt te is tudod.Jó időt és sok benzint a bejáratáshoz.(és ne félj nem szorulhat meg ha jó az illesztés a megszorulás az Pannonia betegség tavasszal volt benne részem sajnos).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég