Elektronika topik - a pokol kapuja
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2013.02.26. 14:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 ES 250/2
- Tartózkodási hely: Kisapostag
Re: Elektronika
LEDes az indexed, vagy izzós? Ha LEDes akkor teljesítmény ellenállást kell beiktatnod.
Re: Elektronika
Hali. Na újra leírom érthetően ezt az index relé dolgot. Tehát ugye adva van a gyári hőhuzalos alumínium henger index jeladó, 49 illetve 49a csatlakozással. a 49 es sarura egy piros huzal megy a biztosíték dobozból a 49a lábra meg egy fekete kábel. Namármost én vettem egy WW autóhoz való 12V 2(4)x21W+4W os elektromos index relét 31 es 49es illetve 49a csatlakozásokkal. A szocimotoros oldalon olvastam, hogy csak egy testet kell vinni a 31 es csatira és jó is lesz. Átdugtam az alu index adó 49 sarujáról az elektromos relé 49 es sarujára illetve a 49a ról a 49a sarura. A 31 es pontot meg először a légszűrőház csavarjára majd mivel itt nem működött közvetlenül az akku negatívra kötöttem de az index meg se nyekken. Most akkor mi is van pontosan? A szocimotoros írás nem jó vagy az index relé rossz???
Re: Elektronika
A tapasztalatokról kérdezd "geszi"-t, ö használja a legöregebb darabot. Kapcsolási rajzzal nem tudok szolgálni de nézz szét itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37Older írta:Sziasztok! Segítséget kérnék, egy megszakítós gyújtást szeretnék egy gyári elektronikusra átcserélni, van-e valakinek tapasztalata és esetelegesen egy elektronikushoz, kapcsolási rajza?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2013.02.26. 14:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 ES 250/2
- Tartózkodási hely: Kisapostag
Re: Elektronika
Sziasztok! Segítséget kérnék, egy megszakítós gyújtást szeretnék egy gyári elektronikusra átcserélni, van-e valakinek tapasztalata és esetelegesen egy elektronikushoz, kapcsolási rajza?
- kudlaty2007
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
- Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój
Re: Elektronika
I put a movie on set point in the MZ. I don't know if you are using a device clock + M14 x 1.25. Or ruler, bars and other miracles.
http://www.youtube.com/watch?v=eoBLDDN-xOU
Cost clock + tool - 60 zł.
Tettem egy filmet a munkapont az MZ. Nem tudom, ha egy készülék órája + M14 menet x1.25. Vagy vonalzó, bárok és egyéb csodák.
http://www.youtube.com/watch?v=eoBLDDN-xOU
Költség óra + szerszám - 60 zł.
http://www.youtube.com/watch?v=eoBLDDN-xOU
Cost clock + tool - 60 zł.
Tettem egy filmet a munkapont az MZ. Nem tudom, ha egy készülék órája + M14 menet x1.25. Vagy vonalzó, bárok és egyéb csodák.
http://www.youtube.com/watch?v=eoBLDDN-xOU
Költség óra + szerszám - 60 zł.
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
Re: Elektronika
Köszi.
Ezt is kifújattam a többivel együtt.
Viszont a levegő csavaron nem lehet állítani mert valami ügyes kezű ember szétbarmolta.
Tehát levegőt nem lehet állítani.
Esetleg az is lehet baj?
Ezt is kifújattam a többivel együtt.
Viszont a levegő csavaron nem lehet állítani mert valami ügyes kezű ember szétbarmolta.
Tehát levegőt nem lehet állítani.
Esetleg az is lehet baj?
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Re: Elektronika
Az melyik is?? A 3 volt azt hiszem amit kivettem.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Tűfúvókát is kiszedted? A részterhelési problémákat okozhatja ha valamelyik járatában egy szmötyi libeg oda-vissza..Tomy2005 írta:Kicseréltem a gyertyát,a kábelt is átnéztem.
A karbit is kitakarítottam mégegyszer,kifújkáltam a fúvókákat.
Továbbra is fent áll a probléma.
Álló helyzetben próbáltam,ha lassan húzom a gázt akkor van mikor kipörög de ha hirtelen tő gázt húzok akkor fél gáznál már jelentkezik.
Viszont tegnapelőtt kipróbáltam menet közben ráhúztam a szívatót akkor nem csinálta ezt.
Aztán kis idő múlva már szívatóval is.
Re: Elektronika
1 rúgásra indul,hidegen-melegen és szépen jár alapjáraton.
Re: Elektronika
Kicseréltem a gyertyát,a kábelt is átnéztem.
A karbit is kitakarítottam mégegyszer,kifújkáltam a fúvókákat.
Továbbra is fent áll a probléma.
Álló helyzetben próbáltam,ha lassan húzom a gázt akkor van mikor kipörög de ha hirtelen tő gázt húzok akkor fél gáznál már jelentkezik.
Viszont tegnapelőtt kipróbáltam menet közben ráhúztam a szívatót akkor nem csinálta ezt.
Aztán kis idő múlva már szívatóval is.
A karbit is kitakarítottam mégegyszer,kifújkáltam a fúvókákat.
Továbbra is fent áll a probléma.
Álló helyzetben próbáltam,ha lassan húzom a gázt akkor van mikor kipörög de ha hirtelen tő gázt húzok akkor fél gáznál már jelentkezik.
Viszont tegnapelőtt kipróbáltam menet közben ráhúztam a szívatót akkor nem csinálta ezt.
Aztán kis idő múlva már szívatóval is.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Tomy2005 írta:
Köszönöm a választ.
A gyújtásnál nem lehet elállítva valami??
A válasz egyszerű:lehet de ahogy elmondtad inkább üzemanyag,a gyújtás ilyent nem szokott produkálni főleg ha szépen indul és alapjáratod is van(gyújtás hibánál ezek amik legelőször elromlanak (nehezen indul nincs alapjárat vagy egyenletlen)... A durrogás gázra az is tipikus kevés benzin és nem gyújtás,persze lehetnek szélsőségek amik okozhatnak hasonló tüneteket de ezek felsorolása felismerése könyveket töltene meg.De egy példa:gyenge vagy rozsdás törött megszakító rugó"nagyon ritka de az is csinálhat hülyeséget,de neked nagyon kicsi az esélye pont erre.Ha nem jó helyen van a gyújtásod attól még mehet de gyenge darabos és nehezen indítható lenne és többnyire problémás alapjárat.
Amit ajánlani tudok még :cserélj gyertyát sajnos ma az újak is lehetnek gyárilag sarok""gyertyakábel nem kidörzsölt repedt? Esetleg gyújtó trafó de így ritkán jelentkezik annak a halála ,és az multiméterrel kimérhető jó e vagy nem(állta lába).
Köszönöm a választ.
A gyújtásnál nem lehet elállítva valami??
A válasz egyszerű:lehet de ahogy elmondtad inkább üzemanyag,a gyújtás ilyent nem szokott produkálni főleg ha szépen indul és alapjáratod is van(gyújtás hibánál ezek amik legelőször elromlanak (nehezen indul nincs alapjárat vagy egyenletlen)... A durrogás gázra az is tipikus kevés benzin és nem gyújtás,persze lehetnek szélsőségek amik okozhatnak hasonló tüneteket de ezek felsorolása felismerése könyveket töltene meg.De egy példa:gyenge vagy rozsdás törött megszakító rugó"nagyon ritka de az is csinálhat hülyeséget,de neked nagyon kicsi az esélye pont erre.Ha nem jó helyen van a gyújtásod attól még mehet de gyenge darabos és nehezen indítható lenne és többnyire problémás alapjárat.
Amit ajánlani tudok még :cserélj gyertyát sajnos ma az újak is lehetnek gyárilag sarok""gyertyakábel nem kidörzsölt repedt? Esetleg gyújtó trafó de így ritkán jelentkezik annak a halála ,és az multiméterrel kimérhető jó e vagy nem(állta lába).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szerintem rátapintottál a lényegre. )MrDok írta: Mi égne? A vezetékek esetleg..........
Nézzük csak azt az áramkört: Az automata a 49. lábon az aksiról kap áramot. Az indexek az automatán keresztül 49a.-kormánykapcsoló- izzók útvonalon. Esetünkben kell egy test az automatának (31.)a működéshez.
Namármost ha adsz neki tesetet, meg áramot, de nem vezeted el a kapcsolt áramot az izzókig akkor hogy villogjon?
De én nem értek a villanyhoz, csak írogatok itt........
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Akkor jó mert véletlen így mentem egy pár percet a motorral de nem érzékeltem különösebb problémát az eddigin kívülGyula-bá írta: gerjesztés ugyan volna viszont élőbb-utóbb beégne a fesz. szabályozó érintkező.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Mi égne? A vezetékek esetleg..........tiger1342 írta:Idézet:szediati írta:Sziasztok. elektromos index relé problémám van. Az a gondom hogy bekötés után folyamatosan világít az index és nem villog. 49 49a és 31 es pontjai vannak a lábainak. a 31 est testre kötöttem és igy folyamatosan világit az index. ha megcserélem pl a 49 illetve a 49a sarukat akkor semmit nem csinál. mi lehet a gond? köszi
"a 31-es csatlakozást csatlakoztassuk a motor testcsomópontjára, a 49-est akku pozitívra gyújtáskapcsoló megszakítással, a 49a-t pedig a kormány kezelõszerv irányjelzõkapcsolójának középállás vezetékére, melynek színe kék-fekete (bl-sw)."
Ha csak a 31 és 49 van bekötve, akkor is ég?
Nézzük csak azt az áramkört: Az automata a 49. lábon az aksiról kap áramot. Az indexek az automatán keresztül 49a.-kormánykapcsoló- izzók útvonalon. Esetünkben kell egy test az automatának (31.)a működéshez.
Namármost ha adsz neki tesetet, meg áramot, de nem vezeted el a kapcsolt áramot az izzókig akkor hogy villogjon?
De én nem értek a villanyhoz, csak írogatok itt........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Idézet:szediati írta:Sziasztok. elektromos index relé problémám van. Az a gondom hogy bekötés után folyamatosan világít az index és nem villog. 49 49a és 31 es pontjai vannak a lábainak. a 31 est testre kötöttem és igy folyamatosan világit az index. ha megcserélem pl a 49 illetve a 49a sarukat akkor semmit nem csinál. mi lehet a gond? köszi
"a 31-es csatlakozást csatlakoztassuk a motor testcsomópontjára, a 49-est akku pozitívra gyújtáskapcsoló megszakítással, a 49a-t pedig a kormány kezelõszerv irányjelzõkapcsolójának középállás vezetékére, melynek színe kék-fekete (bl-sw)."
Ha csak a 31 és 49 van bekötve, akkor is ég?
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ez igaz! A tudás biztos nem árt, elfér a fejemben, lehet még jól jön majd valamikor...hell írta:Itt nem szabad elkiabálni mi érinti és mi nem az embert ez aranyszabály...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tiger1342 2013.03.01. 16:01-kor.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Itt nem szabad elkiabálni mi érinti és mi nem az embert ez aranyszabály...
Re: Elektronika
Sziasztok. elektromos index relé problémám van. Az a gondom hogy bekötés után folyamatosan világít az index és nem villog. 49 49a és 31 es pontjai vannak a lábainak. a 31 est testre kötöttem és igy folyamatosan világit az index. ha megcserélem pl a 49 illetve a 49a sarukat akkor semmit nem csinál. mi lehet a gond? köszi
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Re: Elektronika
Uraim, jó hírem van, néhány óra múlva itt a tavasz és vele a motoros jó idő. Még nem késő meglepned magad, és a mocit, némi korszerűsítéssel, nézz körül itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa .
Re: Elektronika
Sziasztok,nekem olyan problémám volna etz 125-sel hogy megyek vele és 6-8 km után elkezd durrogni,nem pörög ki,de ha kapcsolok világítást egy ideig tökéletes aztán.Elektronikus a gyújtásom mi lehet a probléma,a töltésem van, nem tudom a feszültség szabályzó végett csinálhatja-e?
Re: Elektronika
- gerjesztés ugyan volna viszont élőbb-utóbb beégne a fesz. szabályozó érintkező.tiger1342 írta:Nem lenne gerjesztésed, tehát nem tudnád beindítani a mocit...
Re: Elektronika
- igen ki kell kötni, fölöslegesen terheli a fesz, szabályozót bár így is működik.szketo írta:..Ezek szerint az elektromos fesszabályzó használata esetén ezt ki kellene kötnöm????
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
nem dísznek lett bele téve
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nem lenne gerjesztésed, tehát nem tudnád beindítani a mocit...Andrá$ írta:Egy idevágó kérdés, mi történne akkor ha mechanikus fesszabal de kikötött előtétellenállásal használnám a motort?mibe keletkezne kár?
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Egy idevágó kérdés, mi történne akkor ha mechanikus fesszabal de kikötött előtétellenállásal használnám a motort?mibe keletkezne kár?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Elektronika
Gyula-bá írta:- egy apró megjegyzés, nem kell vele foglalkozni mert az el. fesz. szab. esetében ki van (kell) kötve.Older írta:ellenőrizni a szabályzó ellenállást ( az állórészre van felrögzítve a filc után) itt az impregnálás szokott lerepedezni a papírral,
Ez jó válasz,ugyan is valóban elektromos a fesz.szab. de, a szabályzó ellenállás NINCS KIKÖTVE.!!..Ezek szerint az elektromos fesszabályzó használata esetén ezt ki kellene kötnöm????
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Elektronika
sunbim írta:Jó helyen vagy.
Izzós az indexed vagy LED-es?
Szia! Az indexem Izzós!!!...de, a index relé az elektromos, Müller féle.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2013.02.26. 14:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 ES 250/2
- Tartózkodási hely: Kisapostag
Re: Elektronika
ez így van köszönöm a javítást
Re: Elektronika
- egy apró megjegyzés, nem kell vele foglalkozni mert az el. fesz. szab. esetében ki van (kell) kötve.Older írta:ellenőrizni a szabályzó ellenállást ( az állórészre van felrögzítve a filc után) itt az impregnálás szokott lerepedezni a papírral,
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2013.02.26. 14:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 ES 250/2
- Tartózkodási hely: Kisapostag
Re: Elektronika
Szia szketo. Elsődleges érdemes a dinamóról direktben lejövő feszt megmérni, le ellenőrizni a szabályzó ellenállást ( az állórészre van felrögzítve a filc után) itt az impregnálás szokott lerepedezni a papírral, még esetlegesen a kommutátor nincs-e felgyöngyözve, ha igen (szénkefe csere, ha kell cserélni ildomos a szeleztek között kicsit takarítani )
Hát ennyi ha mechanikus fesz.szabod lenne, egyszerűbb lenne a dolog, de az elektromos a legutolsó az ellenőrzésnél. De jól mondod Minimum 7,0 V-nak kellene lennie a töltésnek már 2000 ford.-nál a világítás mellett. persze feltöltött akkumulátornál. Gondolom az akkumulátorod jó, és nem zárlatos? Vagyis nem mással indítottad, aztán beletetted és úgy próbálod mérni a töltést?
Hát ennyi ha mechanikus fesz.szabod lenne, egyszerűbb lenne a dolog, de az elektromos a legutolsó az ellenőrzésnél. De jól mondod Minimum 7,0 V-nak kellene lennie a töltésnek már 2000 ford.-nál a világítás mellett. persze feltöltött akkumulátornál. Gondolom az akkumulátorod jó, és nem zárlatos? Vagyis nem mással indítottad, aztán beletetted és úgy próbálod mérni a töltést?
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Elektronika
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Elektronika
simán jószediati írta:Sziasztok. 250 es etz be jó a denso W24FS-U gyertya?
MZ ETZ 251e '89
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Jó helyen vagy.
Izzós az indexed vagy LED-es?
Izzós az indexed vagy LED-es?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Elektronika
Sziasztok! Már korábban is gond volt a töltésemmel.Ma elővettem téli állásából a gépem és rámértem a töltésre.Elektronikus fesz.szab van benne /feket/színű.4000./fordulatig húztam hisz ez az utazó sebsebég tartományhoz tartozó fordulat .Ezen a fordulaton 6.7,,,6.8V. mértem.Ha rajta van a világítás is akkor csak 5.9.V.,,,6.1V, Az irányjelzőt már ilyen terhelésnél alig észlelhető.Vadonat új vezetékezés,új szénkefék,természetesen a kommutátor megtisztítva.Az irányjelző relé,elektromos. //Müller/// féle.
Úgy érzem és sejtéseim szerint legalább 7.2,,,7.5V körül kellene töltenie. Szóval keveslem??!! Bocsánat ha ez vagy ehhez hasonló téma már elhangzott és nem figyeltem rá de, eddig nem sikerült rá találnom.Szeretném kérni szakmai tanácsotok,vagy kihez forduljak e problémámmal.??
Köszönet minden segítségért előre is!!
Úgy érzem és sejtéseim szerint legalább 7.2,,,7.5V körül kellene töltenie. Szóval keveslem??!! Bocsánat ha ez vagy ehhez hasonló téma már elhangzott és nem figyeltem rá de, eddig nem sikerült rá találnom.Szeretném kérni szakmai tanácsotok,vagy kihez forduljak e problémámmal.??
Köszönet minden segítségért előre is!!
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Re: Elektronika
akkor jó
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Hogyne lenne!
Re: Elektronika
Sziasztok. 250 es etz be jó a denso W24FS-U gyertya?
Re: Elektronika
- innen egy kicsit másképp:geszti írta:1: addig forgatod a főtengőt, mikor legjobban ki nem nyitja a megszakítót. Ekkor a hézagot beállítod 0,3-0,5 mm közé.
2: megkeresed a felsőholtpontot
3: hátrafelé hajtod a főtengőt, míg a dugó lejjebb nem megy kb. 2,5 mm-t.
4)a kondi és a test közé kötsz egy 2-10W-os izzót
az alaplap csavarjait kicsit fellazítod, az alaplapot ütközésig jobbra forgatod
5) az alaplapot óvatosan balra forgatod amíg az izzó kigyullad, rögzíted az alaplapot.
6) kész van
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Már bocsi a kérdésért merre is laksz? Ha itt a Velencei tó környékén esetleg Érden akkor nagyon szívesen beállítom megmutatom hogyan is kell. Nem ördöngösség csak látni kell mit hova menyit...djtoma írta:MZ TS 125 motorom van.A blokk és a főtengely is fel lett újítva.Ezért az üllőkalapácsot is be kellene állítani.(hézag,hányszor kell nyitnia stb.)Hogyan lehet a legkönyebben beállítani a gyújtást??
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika
Tehát akkor az üllőkalapács zárt állásánál meg kell mérni hogy mekkora akkor a hézag és beállítani ha kell?gesszti írta:Ha be tudod úgy állítani, hogy 1-nél többször nyit, akkor már most dobhatod is ki a blokkból azt a "felújított" főtengőt.djtoma írta:MZ TS 125 motorom van.A blokk és a főtengely is fel lett újítva.Ezért az üllőkalapácsot is be kellene állítani.(hézag,hányszor kell nyitnia stb.)Hogyan lehet a legkönyebben beállítani a gyújtást??
1: addig forgatod a főtengőt, mikor legjobban ki nem nyitja a megszakítót. Ekkor a hézagot beállítod 0,3-0,5 mm közé.
2: megkeresed a felsőholtpontot
3: hátrafelé hajtod a főtengőt, míg a dugó lejjebb nem megy kb. 2,5 mm-t.
4: az alaplap csavarjait kicsit fellazítod, és addig igazgatod a gyújtásalaplapot, míg ki nem nyit, vagy be nem zár. Itt megszorítod az alaplap csavarjait.
5: kész.
Az előgyújtást már néztem.3mm-es.Melyik az alaplap csavarjai.Itt mit állítsak be????
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Ha be tudod úgy állítani, hogy 1-nél többször nyit, akkor már most dobhatod is ki a blokkból azt a "felújított" főtengőt.djtoma írta:MZ TS 125 motorom van.A blokk és a főtengely is fel lett újítva.Ezért az üllőkalapácsot is be kellene állítani.(hézag,hányszor kell nyitnia stb.)Hogyan lehet a legkönyebben beállítani a gyújtást??
1: addig forgatod a főtengőt, mikor legjobban ki nem nyitja a megszakítót. Ekkor a hézagot beállítod 0,3-0,5 mm közé.
2: megkeresed a felsőholtpontot
3: hátrafelé hajtod a főtengőt, míg a dugó lejjebb nem megy kb. 2,5 mm-t.
4: az alaplap csavarjait kicsit fellazítod, és addig igazgatod a gyújtásalaplapot, míg ki nem nyit, vagy be nem zár. Itt megszorítod az alaplap csavarjait.
5: kész.
Re: Elektronika
MZ TS 125 motorom van.A blokk és a főtengely is fel lett újítva.Ezért az üllőkalapácsot is be kellene állítani.(hézag,hányszor kell nyitnia stb.)Hogyan lehet a legkönyebben beállítani a gyújtást??
Re: Elektronika
- Arra gondoltam, hogy a réz fólia idővel oxidálódik bizonytalanná téve az érintkezést ha nem védi valamilyen bevonat. Sajna lakkozni ebben az esetben nem lehet, hacsak nem készítesz egy III. (test) kivezetést mert a lakkozott NYÁK végképp rosszul fog érintkezni. Nem tudom, hogy mennyire bírja a ragasztó anyag, gyanús, hogy semennyire (ne feledd elég ha kicsit is veszít a szilárdságából) én inkább alumíniumot, bronzot vagy textil bakelitet tudok javasolni. Látom kreatív vagy, ha nem tudsz Al.-rudat szerezni magad is önthetsz hulladék anyagból.allllli írta:A kezeletlen NYÁK mit jelent? Nincs lelakkozva vagy ilyesmi?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Persze h megengedek. Így utólag nekem is feltűnt, hogy nagy rá az esély h leszakadnak a vezetékek. Találok rá jobb megoldást. A kezeletlen NYÁK mit jelent? Nincs lelakkozva vagy ilyesmi?Gyula-bá írta:allllinak - ha megengedsz egy-két megjegyzést, a kivezető vezetékek forr. felületei nagyon kicsiknek tűnnek, könnyen megtörténhet, hogy le fognak szakadni, főként egy "kezeletlen" NYÁK esetében nem ajánlott az érintkezést (test) csavarokra bízni, különben ügyes munka, gratula
Megcsináltam a jeladó tárcsát. Egy ragasztópisztoly rúdból (a barna kemény fajta) olvasztottam egy tömböt és abból esztergáltam ki a tárcsát. Viszont félek feltenni, nehogy a felmelegedő főtengely megolvassza ezt a tárcsát. Bár ha jól tudom a ragasztópisztolyok 160 fokkal dolgoznak. Milyen meleg lehet a főtengely vége üzemi hőmérsékleten? Mi a véleményetek?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Új kábelköteg , összekötő tisztítás után nekem is láthatóan "kövérebb" a szikrám Ez még a megszakítós gyújtással, elektromossal meg méginkábbintelatom írta:
****
Nem a feszültség szabályzó test kivezetésére voltak kötve az oda tartozó vezetékek, hanem a váz és a szabályzó közé beszorítva, szénkefék lettek cserélve, valamint lógó sarukat megcsináltam.
De igazából az egész elektronika új benne, amikor megvettem nem volt töltés és megszakítós volt, új kábelköteg mindenhol, trafó, elektronikus feszültségszabályzó, jeladós gyújtás, valamint az alaplapról az ellenállás kikötve, az eredmény gyönyörűen járó motor szép kövér szikrával:)
Re: Elektronika
Nem a feszültség szabályzó test kivezetésére voltak kötve az oda tartozó vezetékek, hanem a váz és a szabályzó közé beszorítva, szénkefék lettek cserélve, valamint lógó sarukat megcsináltam.MrDok írta:És mi volt a gond, megosztod? Hátha segítesz másnak is vele..............intelatom írta:Sziasztok!
Megoldódott a gyújtás/töltés gondom köszönet érte:)
De igazából az egész elektronika új benne, amikor megvettem nem volt töltés és megszakítós volt, új kábelköteg mindenhol, trafó, elektronikus feszültségszabályzó, jeladós gyújtás, valamint az alaplapról az ellenállás kikötve, az eredmény gyönyörűen járó motor szép kövér szikrával:)
Re: Elektronika
allllinak - ha megengedsz egy-két megjegyzést, a kivezető vezetékek forr. felületei nagyon kicsiknek tűnnek, könnyen megtörténhet, hogy le fognak szakadni, főként egy "kezeletlen" NYÁK esetében nem ajánlott az érintkezést (test) csavarokra bízni, különben ügyes munka, gratula
- Vaspali
- Simsonos
- Hozzászólások: 119
- Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopron
Re: Elektronika
Csak azért, mert nagyon bennem van, hogy le kéne cserélni a megszakítós gyújtásomat valami fejlettebbre...allllli írta:Nem újfajta, csak megcsináltam magamnak a Szabi-féle gyújtást. Viszont ott a megszakító adja a jelet h mikor kell szikrát adni. És magát a megszakítót váltom ki ezzel a Hall jeladóval. Tehát a gyújtás külön van. Ez csak a jeladó.
2 stroke force...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég