Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ezt tudom tanusítani én megjártam annó az utángyártottal... Szétment a bele és 95 volt a vége....
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2328
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Mert a haldokló utángyári tünete, hogy nem megy 5.-ben 100 -nál többet a motor.revell írta:
gyári miért?
Ha biztosan gyári, akkor más is lehet a gond, de először egy kipufcserével próbálkoznék........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Azt nemtudom, hogy tiszta-e, hogy tudo megnézni?? Egyébként, rendesen jön belőle a füst mindig.tiger1342 írta:
De tiszta? Ha eltömődik, az csúnyán megfogja a motort.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
De tiszta? Ha eltömődik, az csúnyán megfogja a motort.revell írta:gyári miért?MrDok írta: Kipufogója milyen?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
gyári miért?MrDok írta:Kipufogója milyen?revell írta:Sziasztok,
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Arról lenne szó, hogy 250-es ETZ-n 20-as első lánckerék van feltéve, gondolom emiatt 100-nál többre nem is nagyon képes. Ezt a sebességet kb 4000 fordulatnál teszi meg. A legkisebb emelkedőt is megérzi, kb minden fokozatban, és kettőt legalább vissza kell váltani. Mekkora első lánckerékre érdemes váltani, hogy bírja kb a 110-120-t és ne nagyon kelljen kettőt visszaváltani kisebb emelkedőknél. Én 18-asra esetleg 17-esre gondoltam. Kisebb lánckeréknél feszíteni kell a láncon? Ha igen mennyit?
üdv:
revell
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2328
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Kipufogója milyen?revell írta:Sziasztok,
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Arról lenne szó, hogy 250-es ETZ-n 20-as első lánckerék van feltéve, gondolom emiatt 100-nál többre nem is nagyon képes. Ezt a sebességet kb 4000 fordulatnál teszi meg. A legkisebb emelkedőt is megérzi, kb minden fokozatban, és kettőt legalább vissza kell váltani. Mekkora első lánckerékre érdemes váltani, hogy bírja kb a 110-120-t és ne nagyon kelljen kettőt visszaváltani kisebb emelkedőknél. Én 18-asra esetleg 17-esre gondoltam. Kisebb lánckeréknél feszíteni kell a láncon? Ha igen mennyit?
üdv:
revell
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok,
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Arról lenne szó, hogy 250-es ETZ-n 20-as első lánckerék van feltéve, gondolom emiatt 100-nál többre nem is nagyon képes. Ezt a sebességet kb 4000 fordulatnál teszi meg. A legkisebb emelkedőt is megérzi, kb minden fokozatban, és kettőt legalább vissza kell váltani. Mekkora első lánckerékre érdemes váltani, hogy bírja kb a 110-120-t és ne nagyon kelljen kettőt visszaváltani kisebb emelkedőknél. Én 18-asra esetleg 17-esre gondoltam. Kisebb lánckeréknél feszíteni kell a láncon? Ha igen mennyit?
üdv:
revell
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Arról lenne szó, hogy 250-es ETZ-n 20-as első lánckerék van feltéve, gondolom emiatt 100-nál többre nem is nagyon képes. Ezt a sebességet kb 4000 fordulatnál teszi meg. A legkisebb emelkedőt is megérzi, kb minden fokozatban, és kettőt legalább vissza kell váltani. Mekkora első lánckerékre érdemes váltani, hogy bírja kb a 110-120-t és ne nagyon kelljen kettőt visszaváltani kisebb emelkedőknél. Én 18-asra esetleg 17-esre gondoltam. Kisebb lánckeréknél feszíteni kell a láncon? Ha igen mennyit?
üdv:
revell
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ma feltettem egy bicikli km órát a motoromra (szerencsére 3 digites),beállítottam és meglepődve tapasztaltam, hogy teljesen pontosan mér a gyári kmóra. Általában csalni szokott egy kicsit, de pontosan annyit mutat, amennyit a biciklis óra. Úgyhogy meg vagyok elégedve
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszi akkor a tulajt elküldöm láncot venni(MZ és Favorit),én meg kicsit udvarolgatok" az öcsémnek(ő autószerelő) hátha tud olcsó vezérmű láncot.kiszsebi írta:A Lada vezérműlánc pont méret, patentszemet is lehet hozzá kapni. Egy Lada láncból kijön két garnitúra.kupi írta:...Az osztása 1/2 ezzel nincs is baj a szélessége viszont 8mm,a gyári méret elvileg 6,4mm.A tulaj erősködik,hogy a simsonjára is ilyent raktak fel és azóta is jó,nem tudom nem lehet gond azzal a 1,6mm differenciállal?
Mi a véleményetek,érdemes felrakni MZ re vagy esetleg még veszélyes is lehet?Ha beválna akkor én is kérek tőle egy pár métert(terem MZ-t építek arra kell) mert amúgy tényleg minőséginek látszik...
Az 1,6 mm igen veszélyes lehet, hiszen oldalra is tud mozogni, a nyúlás az ostorozás miatt gyorsul, ráadásul a fogak is hatványozottan kopnak oldalirányból is. Ez előbb-utóbb fogtöréshez vezet. Veszélyes Szerintem igen
Még egyszer köszi.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2825
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A Lada vezérműlánc pont méret, patentszemet is lehet hozzá kapni. Egy Lada láncból kijön két garnitúra.kupi írta:...Az osztása 1/2 ezzel nincs is baj a szélessége viszont 8mm,a gyári méret elvileg 6,4mm.A tulaj erősködik,hogy a simsonjára is ilyent raktak fel és azóta is jó,nem tudom nem lehet gond azzal a 1,6mm differenciállal?
Mi a véleményetek,érdemes felrakni MZ re vagy esetleg még veszélyes is lehet?Ha beválna akkor én is kérek tőle egy pár métert(terem MZ-t építek arra kell) mert amúgy tényleg minőséginek látszik...
Az 1,6 mm igen veszélyes lehet, hiszen oldalra is tud mozogni, a nyúlás az ostorozás miatt gyorsul, ráadásul a fogak is hatványozottan kopnak oldalirányból is. Ez előbb-utóbb fogtöréshez vezet. Veszélyes Szerintem igen
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- occsike87
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
- MZ-d típusa: Mz etz 125
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszi takzol és tiger:mrgreen:;)
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv érdekes dologgal találkoztam ma:Van nálam egy TS 125 javításon(lánccsere)a tulaj hozott hozzá valami ipari láncot kb5m patentszemmel...valami ágaprító gépbe való nagyon erős szóval jó fajta.Az osztása 1/2 ezzel nincs is baj a szélessége viszont 8mm,a gyári méret elvileg 6,4mm.A tulaj erősködik,hogy a simsonjára is ilyent raktak fel és azóta is jó,nem tudom nem lehet gond azzal a 1,6mm differenciállal?
Mi a véleményetek,érdemes felrakni MZ re vagy esetleg még veszélyes is lehet?Ha beválna akkor én is kérek tőle egy pár métert(terem MZ-t építek arra kell) mert amúgy tényleg minőséginek látszik.
Válaszokat előre is köszönöm.
A képen egy darab simson lánc van mellé rakva csak szemléltetés -képpen.
Mi a véleményetek,érdemes felrakni MZ re vagy esetleg még veszélyes is lehet?Ha beválna akkor én is kérek tőle egy pár métert(terem MZ-t építek arra kell) mert amúgy tényleg minőséginek látszik.
Válaszokat előre is köszönöm.
A képen egy darab simson lánc van mellé rakva csak szemléltetés -képpen.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
occsike87 írta:Hali. Olyan kérdésem lenne, hogy mennyire normális ha 5 ösben 5500 al forog a motor és 70 körül megy:shock:? Lehet hogy nem gyári a lánckerék? ( A 70 gps el mérve a fordulat meg a hangja alapján reálisnak tünik) 125 ös 87 es etz
5000-nél 80-nak kell lennie gyári lánckeróval, akkor kb a 85 a reális.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szia!occsike87 írta:Hali. Olyan kérdésem lenne, hogy mennyire normális ha 5 ösben 5500 al forog a motor és 70 körül megy:shock:? Lehet hogy nem gyári a lánckerék? ( A 70 gps el mérve a fordulat meg a hangja alapján reálisnak tünik) 125 ös 87 es etz
Nekem is 87-es kis ETZ-m van és én 5500-nál 5. sebességben olyan 85 körül szoktam mérni, ha nincs szél. Eredeti lánckerékkel. De van valahol egy diagram, ami pontosan mutatja a gyári értékeket a 125-ös esetében. Ha megtalálom, és érdekel elküldhetem / ha tudom/
Üdv.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Biciklis órát javaslom, nekem bevált. Viszont lemondással is jár, oda lett az óra tuningom.Pasno írta:Hellósztok!
Egy olyan problémám lenne hogy a kilómétermérő órám 50től felfelé nem mindig a valósat mutogatja,néha ki is akasztom kb 80 -90 környékén.
Egy szép csodás reggel felhajtottam az 2/A-ra és felhajtásnál gyorsítok aztán csak lesek hogy ez lehetetlen hogy kiakasztottam az órát Akkor azt hittem hogy olyan jól megyek reggelről ,hirtelen pedig csak 90-100közt lehetett a sebesség.
És mégvalami a kilóméterszámláló pedig elég valószínű adatokat mutat.
Megoldás?
Széles utat Mindenkinek!
- occsike87
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
- MZ-d típusa: Mz etz 125
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hali. Olyan kérdésem lenne, hogy mennyire normális ha 5 ösben 5500 al forog a motor és 70 körül megy:shock:? Lehet hogy nem gyári a lánckerék? ( A 70 gps el mérve a fordulat meg a hangja alapján reálisnak tünik) 125 ös 87 es etz
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hellósztok!
Egy olyan problémám lenne hogy a kilómétermérő órám 50től felfelé nem mindig a valósat mutogatja,néha ki is akasztom kb 80 -90 környékén.
Egy szép csodás reggel felhajtottam az 2/A-ra és felhajtásnál gyorsítok aztán csak lesek hogy ez lehetetlen hogy kiakasztottam az órát Akkor azt hittem hogy olyan jól megyek reggelről ,hirtelen pedig csak 90-100közt lehetett a sebesség.
És mégvalami a kilóméterszámláló pedig elég valószínű adatokat mutat.
Megoldás?
Széles utat Mindenkinek!
Egy olyan problémám lenne hogy a kilómétermérő órám 50től felfelé nem mindig a valósat mutogatja,néha ki is akasztom kb 80 -90 környékén.
Egy szép csodás reggel felhajtottam az 2/A-ra és felhajtásnál gyorsítok aztán csak lesek hogy ez lehetetlen hogy kiakasztottam az órát Akkor azt hittem hogy olyan jól megyek reggelről ,hirtelen pedig csak 90-100közt lehetett a sebesség.
És mégvalami a kilóméterszámláló pedig elég valószínű adatokat mutat.
Megoldás?
Széles utat Mindenkinek!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Például ha mindenfele ugyanúgy hajlik az már elég jó kopottnak minősül és megérett a cserére. Vagy ha már nincs hova állítani az is jót kezd jelenteni.(Láncszemkivételt láttam már de nem az igazi. )pempelli írta:Láncon hogy lehet megállapítani hogy jó-e még ,görgők nincsenek letörve.nyúlás ilyenekre gondolok.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
dkari írta:Hali!
Mi a véleményetek melyik megoldás lehet jobb a kisebb fordulat elérésére azonos sebességnél?
Az első fogaskerék nagyobbra vagy a hátsó kisebbre cserélésével?
Elsőt szerintem egyszerűbb kicserélni és talán olcsóbban is találsz hozzá!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Láncon hogy lehet megállapítani hogy jó-e még ,görgők nincsenek letörve.nyúlás ilyenekre gondolok.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én inkább az elsőt cserélném nagyobbra. Kisebb ívben "törik" a lánc, kevésbé kopik....
A legjobb az lenne hogy elől nagyobb, hátul kisebb. Legalábbis a lánc ennek örülne a leginkább...
A legjobb az lenne hogy elől nagyobb, hátul kisebb. Legalábbis a lánc ennek örülne a leginkább...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hali!
Mi a véleményetek melyik megoldás lehet jobb a kisebb fordulat elérésére azonos sebességnél?
Az első fogaskerék nagyobbra vagy a hátsó kisebbre cserélésével?
Mi a véleményetek melyik megoldás lehet jobb a kisebb fordulat elérésére azonos sebességnél?
Az első fogaskerék nagyobbra vagy a hátsó kisebbre cserélésével?
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
http://www.gearingcommander.com/ Ezt a programot láttátok már? itt teljesen pontosan kiszámolható, hogy mennyit forog a motor pl 19 es 20 as 21 es lánckeréknél pl 3000-4000-5000 fordulaton. hát azért van különbség rendesen bár tény ,hogy ez csak matematika mert a motor nem biztos hogy elbírja a módosítást mindenesetre elgondolkodtató
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Na de majd most elválik a hengerfej készül + bambi 3, hogy mennyi az annyi a 20 lánckerékkel (vála van már a hengernek érezhetően szóval ez az utolsó fázisba lépet így kihajtom a lelkét ameddig megy addig megy alapon ). De abban igazad van szánalmas lebaszásra érdemes, hogy annó nem vettem észre időben, hogy mi a baja. Meg hogy lóvé sem volt másik kipufogóra még ha meg is lett volna hogy a bele ennyire lefolytja. Hát igen nem egyszerű dolgok ezek. Na de ez már 5+ éves történet. Én meg vagyok elégedve a meneteljes az a lényeg. + A bing is teszi dolgát...
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Kiszsebi által linkelt gyári útmutató a lényeg!
Főmenettartomány: 6000ig!
Nyomatékmaximum 5200 rpm.
Szóval 3000től 6000-ig lehet neki küldeni, ez a gyári ajánlás!
Aki meg nem pörgeti a gépét, annak soha nem fog gyorsan menni utána, mert igenis váll kopik a hengerbe.
Ezért kell bejáratásnál is pörgetni, de nem erőltetni.
Itt néhány század-ezred(?) mm-erekről van szó, de annyi pont elég, hogy ne menjen 110-nél többet....
Főmenettartomány: 6000ig!
Nyomatékmaximum 5200 rpm.
Szóval 3000től 6000-ig lehet neki küldeni, ez a gyári ajánlás!
Aki meg nem pörgeti a gépét, annak soha nem fog gyorsan menni utána, mert igenis váll kopik a hengerbe.
Ezért kell bejáratásnál is pörgetni, de nem erőltetni.
Itt néhány század-ezred(?) mm-erekről van szó, de annyi pont elég, hogy ne menjen 110-nél többet....
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nahát, akkor nem véletlen volt nekem gyanús a 20-as amikor szétkaptam a peregyet és nem véletlen volt a dobozában egy 21-es lánckerék is...z25z írta:azert tunder viragszalam, mert a 21-es az 16-os hatso kerekuek gyari merete..... (/1, 251)
Csak próbaképp akartam feltenni, erre kiderül, hogy az a gyárija.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
igy van. majd próba cseresznye lesz aztán ha jó akkor örülünk ha meg nem akkor vissza a gyári azt kész.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ez meg roppantul nem ide való téma. Majd válaszol valaki rá ki tudja a válasz ahol először irtad elég ez oda is.atti19881113 írta:ha valaki tudja h mennyit ér egy 250 etz 4 felömlős henger 69/46 os uj dugoval gyürükkel hengerfejjel legyen szives irjon,nem ismerem az oldalt most regisztráltam,egyépként egy öreg bácsitol szereztem be inditva nem volt vála nincs,menet a kipufogó nyíllásnál tökéletes és a hengerfejben is
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nana csak ovatosan a szavakkal ez a stílus itt hosszútávon nem járja. Így hogy már mindent tudsz minden renben van úgygondolom kiveséztük a témát...
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Tudom hogy a 16 os kerékhez van arany bogaram azért írtam, hogy azt már nem birná el a 250 es
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2013.02.27. 17:18
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
ha valaki tudja h mennyit ér egy 250 etz 4 felömlős henger 69/46 os uj dugoval gyürükkel hengerfejjel legyen szives irjon,nem ismerem az oldalt most regisztráltam,egyépként egy öreg bácsitol szereztem be inditva nem volt vála nincs,menet a kipufogó nyíllásnál tökéletes és a hengerfejben is
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2013.02.27. 17:18
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
ha valaki tudja h mennyit ér egy 250 etz 4 felömlős henger 69/46 os uj dugoval gyürükkel hengerfejjel legyen szives irjon,nem ismerem az oldalt most regisztráltam,egyépként egy öreg bácsitol szereztem be inditva nem volt vála nincs,menet a kipufogó nyíllásnál tökéletes és a hengerfejben is
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ő azt nem irtam, de a 21 és fölötte vedd ki az 5 sebességet nem lesz rá szükség és könyebb is lesz a moci némileg.
A 20 fölött én se kisérleteznék itt már határok határa van az a bizonyos lóerők és fordulat végett. Bár ez nézőpont kérdése ki hogyan szereti. Nekem így tökéletes. De hajrá vegyél rá szép nagyot minél nagyobbat nekem utángyártott 20 van de a világon semmi baja. És igen a 16 kerékhez van az amint szépen becézve irja a kolega.
A 20 fölött én se kisérleteznék itt már határok határa van az a bizonyos lóerők és fordulat végett. Bár ez nézőpont kérdése ki hogyan szereti. Nekem így tökéletes. De hajrá vegyél rá szép nagyot minél nagyobbat nekem utángyártott 20 van de a világon semmi baja. És igen a 16 kerékhez van az amint szépen becézve irja a kolega.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
azert tunder viragszalam, mert a 21-es az 16-os hatso kerekuek gyari merete..... (/1, 251)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
na akkor ezek szerint csak elbirja a 20 as kereket. de a 21 est meg már lehet sok lenne. nem tom milyen minőségek a lánckerekek mert pl 21 est lehet kapni eredetiben használtan de 20 ast csak utángyártottban
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ugyvan....!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
hagyjatok mar, hiaba a segito joszandek, vannak emberek akiket ugysem lehet meggyozni, tegyen ra egy 22-est oszt hajra
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
meg azért a fogyasztás sem mindegy mert 80-90 es tempónál 2 személlyel most 4.5litert eszik. ha meg hajtanám berántaná szerintem a 6ot is
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én annyit mondok nekem 20 van elől és az 5km/h érték valós. Már vagy 22000 km óta. Én 4000 körül használom és így 100 körül mutat(pontosabb értéket majd bicikliórával). Én mikor bejárattam annó akkor a kipuf folytás(mint irtam széthullott a bele) lefolytotam szépen a gépet. Amint ez orvosolva lett (mire kiderül mi a gond) már bejáratás megvolt. Nem mertem bejáratásnál huzgálni neki nagyon sajnos meg hiába is huzgáltam volna neki mint kiderült. Nem is megy 130-t. De 110 körül igen ami nekem elég és szépen megy nem forog nagyon. A bejáratásnál folytott állapotban 95 körül igencsak vége lett. Előtte 19 volt azzal vettem de kipróbáltam a 20 és rajta is hagytam. A szembeszél észrevehető mint akármelyiknél, de alföldi fickó lévén ez nem lényeges annyira, hegyek dombok meg csak a pecára jövet menet közben van egy vakondúrásként esetleg.
Röppke kis tapasztalat ennyi a 20 lánckerékről.
Röppke kis tapasztalat ennyi a 20 lánckerékről.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2825
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Figyelmedbe ajánlom ezt a képet:szediati írta:hát nem tom mert nekem 4000 nél 90 et megy a motor 5000 nél meg kb 115 el. namost a gyári végsebesség valahol 125-130 körül van. akkor ezzel azt akarod mondani, hogy akkor üzemel optimálisan ha mindig szinte nyélgázzal mész? mert ez igy azért meredek ám. főleg élettartam miatt
és ezt is:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
vagy Pannóniát...
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
hát nem tom mert nekem 4000 nél 90 et megy a motor 5000 nél meg kb 115 el. namost a gyári végsebesség valahol 125-130 körül van. akkor ezzel azt akarod mondani, hogy akkor üzemel optimálisan ha mindig szinte nyélgázzal mész? mert ez igy azért meredek ám. főleg élettartam miatt
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hát... Ha nem akarod forgatni, vegyél 250-es Jawát. Azt nem kell (nem is lehet) pörgetni. De az ETZ optimális üzemi fordulatszáma 4-5ezer közt van.szediati írta:Hali. De aki meg tépi a motort és állandóan 4-5 ezerig húzza az igen sűrűn a blokkot is széthúzza Sajnos azért azt sem árt tudni, hogy a kétütemű motorokat bár szereti is és lehet is forgatni de ez a főtengely és csapágyai rovására megy. Ezt már tapasztaltam simsonos koromban mert nekem meg volt csinálva 60ccm re illetve hosszú 4. fokozat így kb 70km/h volt az utazója és forgattam is de nem is húzta túl soká a főtengely.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hali. De aki meg tépi a motort és állandóan 4-5 ezerig húzza az igen sűrűn a blokkot is széthúzza Sajnos azért azt sem árt tudni, hogy a kétütemű motorokat bár szereti is és lehet is forgatni de ez a főtengely és csapágyai rovására megy. Ezt már tapasztaltam simsonos koromban mert nekem meg volt csinálva 60ccm re illetve hosszú 4. fokozat így kb 70km/h volt az utazója és forgattam is de nem is húzta túl soká a főtengely.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2328
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nem sértesz meg, csak gondolkodj egy kicsit. Tapasztalatból írom amit írok, nem "újat találok fel", nagyon szívesen el is magyarázom neked egy túrán az esti tábortűz mellett.behan írta: Nem akarlak megsérteni,de szerintem nagy hülyeséget írsz! "4000-ig forgatod,addig fog kopni a henger is! -Miután kialakul egy enyhe váll a hengerben,utána nem is tudod tovább forgatni."
Te valami ujjat találtál fel! De ha akarod megmagyarázhatod!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nem akarlak megsérteni,de szerintem nagy hülyeséget írsz! "4000-ig forgatod,addig fog kopni a henger is! -Miután kialakul egy enyhe váll a hengerben,utána nem is tudod tovább forgatni."MrDok írta:Üdv!szediati írta:Ha erőtlennek érezném a gépet akkor nem raknék nagyobbat de amigy 2 személlyel megpakolva is megy 130 at akkor érdemes elgondolkodni rajta
Egy fog 5km/h-t jelent, minden irányban. Ne feledd hogy az ETZ 4-5000 között érzi jól magát, és ha te csak 4000-ig forgatod, addig fog kopni a henger is! Miután kialakul egy enyhe váll a hengerben, utánna nem is tudod tovább forgatni.
Tegyél rá eggyel nagyobb lánckereket, aztán meglátod mennyivel gyorsabb, és gyengébb, ha neked úgy jó, akkor úgy használod. Én sokáig jártam 21-essel, csak akkor még 75 kg voltam, most meg inkább 100, és nem kis mennyiségű csomagot cipelek a túrákra........... Ja és túrán sem kell vágtázzni!
Te valami ujjat találtál fel! De ha akarod megmagyarázhatod!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2328
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
gabsic írta: Óratuning! Óratuning!
Egyébként szvsz az a lényeg, hogy a jellemzően használt sebességednél (pl 100 as utazó) forogjon 4300-4400 körül. akkor ha lassítani kell pl szötymörgő autó miatt is, még jó eséllyel nem kell visszaváltani, könnyen, erőlködés nélkül tartod a tempót, és még van bőven hova forgatni ha gyorsabban kell menni.
Fogyasztás is kb így a legjobb.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Óratuning! Óratuning!szediati írta:Ha erőtlennek érezném a gépet akkor nem raknék nagyobbat de amigy 2 személlyel megpakolva is megy 130 at akkor érdemes elgondolkodni rajta
Egyébként szvsz az a lényeg, hogy a jellemzően használt sebességednél (pl 100 as utazó) forogjon 4300-4400 körül. akkor ha lassítani kell pl szötymörgő autó miatt is, még jó eséllyel nem kell visszaváltani, könnyen, erőlködés nélkül tartod a tempót, és még van bőven hova forgatni ha gyorsabban kell menni.
Fogyasztás is kb így a legjobb.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én is próbálgattam már mindent. Az az igazság hogy a gyári 19, az a maximum szerintem. Nem lesz baja a motornak ha "forgatod".
Nekünk volt olyan helyzet is többször, hogy az 1.es sebesség túl hosszú volt. Bár ez inkább terepre igaz, vagy ha egy lassú jármű mozgott előttünk nagy emelkedőn.
Szóval utcára: 18-19.
Versenyre: 17 (ez azért változó)
Terepre: 15-16
Nekünk volt olyan helyzet is többször, hogy az 1.es sebesség túl hosszú volt. Bár ez inkább terepre igaz, vagy ha egy lassú jármű mozgott előttünk nagy emelkedőn.
Szóval utcára: 18-19.
Versenyre: 17 (ez azért változó)
Terepre: 15-16
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2328
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv!szediati írta:Ha erőtlennek érezném a gépet akkor nem raknék nagyobbat de amigy 2 személlyel megpakolva is megy 130 at akkor érdemes elgondolkodni rajta
Egy fog 5km/h-t jelent, minden irányban. Ne feledd hogy az ETZ 4-5000 között érzi jól magát, és ha te csak 4000-ig forgatod, addig fog kopni a henger is! Miután kialakul egy enyhe váll a hengerben, utánna nem is tudod tovább forgatni.
Tegyél rá eggyel nagyobb lánckereket, aztán meglátod mennyivel gyorsabb, és gyengébb, ha neked úgy jó, akkor úgy használod. Én sokáig jártam 21-essel, csak akkor még 75 kg voltam, most meg inkább 100, és nem kis mennyiségű csomagot cipelek a túrákra........... Ja és túrán sem kell vágtázzni!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég