Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

Ezt tudom tanusítani én megjártam annó az utángyártottal... Szétment a bele és 95 volt a vége....
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

revell írta:
gyári :) miért?
Mert a haldokló utángyári tünete, hogy nem megy 5.-ben 100 -nál többet a motor.
Ha biztosan gyári, akkor más is lehet a gond, de először egy kipufcserével próbálkoznék........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
revell
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pusztazámor

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: revell »

tiger1342 írta:
De tiszta? Ha eltömődik, az csúnyán megfogja a motort.
Azt nemtudom, hogy tiszta-e, hogy tudo megnézni?? Egyébként, rendesen jön belőle a füst mindig. :)
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

revell írta:
MrDok írta: Kipufogója milyen?
gyári :) miért?
De tiszta? Ha eltömődik, az csúnyán megfogja a motort.
TS powa!
Kép
revell
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pusztazámor

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: revell »

MrDok írta:
revell írta:Sziasztok,

Szeretnék egy kis segítséget kérni. Arról lenne szó, hogy 250-es ETZ-n 20-as első lánckerék van feltéve, gondolom emiatt 100-nál többre nem is nagyon képes. Ezt a sebességet kb 4000 fordulatnál teszi meg. A legkisebb emelkedőt is megérzi, kb minden fokozatban, és kettőt legalább vissza kell váltani. Mekkora első lánckerékre érdemes váltani, hogy bírja kb a 110-120-t és ne nagyon kelljen kettőt visszaváltani kisebb emelkedőknél. Én 18-asra esetleg 17-esre gondoltam. Kisebb lánckeréknél feszíteni kell a láncon? Ha igen mennyit?

üdv:

revell
Kipufogója milyen?
gyári :) miért?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

revell írta:Sziasztok,

Szeretnék egy kis segítséget kérni. Arról lenne szó, hogy 250-es ETZ-n 20-as első lánckerék van feltéve, gondolom emiatt 100-nál többre nem is nagyon képes. Ezt a sebességet kb 4000 fordulatnál teszi meg. A legkisebb emelkedőt is megérzi, kb minden fokozatban, és kettőt legalább vissza kell váltani. Mekkora első lánckerékre érdemes váltani, hogy bírja kb a 110-120-t és ne nagyon kelljen kettőt visszaváltani kisebb emelkedőknél. Én 18-asra esetleg 17-esre gondoltam. Kisebb lánckeréknél feszíteni kell a láncon? Ha igen mennyit?

üdv:

revell
Kipufogója milyen?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
revell
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pusztazámor

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: revell »

Sziasztok,

Szeretnék egy kis segítséget kérni. Arról lenne szó, hogy 250-es ETZ-n 20-as első lánckerék van feltéve, gondolom emiatt 100-nál többre nem is nagyon képes. Ezt a sebességet kb 4000 fordulatnál teszi meg. A legkisebb emelkedőt is megérzi, kb minden fokozatban, és kettőt legalább vissza kell váltani. Mekkora első lánckerékre érdemes váltani, hogy bírja kb a 110-120-t és ne nagyon kelljen kettőt visszaváltani kisebb emelkedőknél. Én 18-asra esetleg 17-esre gondoltam. Kisebb lánckeréknél feszíteni kell a láncon? Ha igen mennyit?

üdv:

revell
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: allllli »

Ma feltettem egy bicikli km órát a motoromra (szerencsére 3 digites),beállítottam és meglepődve tapasztaltam, hogy teljesen pontosan mér a gyári kmóra. Általában csalni szokott egy kicsit, de pontosan annyit mutat, amennyit a biciklis óra. Úgyhogy meg vagyok elégedve :D
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kupi »

kiszsebi írta:
kupi írta:...Az osztása 1/2 ezzel nincs is baj a szélessége viszont 8mm,a gyári méret elvileg 6,4mm.A tulaj erősködik,hogy a simsonjára is ilyent raktak fel és azóta is jó,nem tudom nem lehet gond azzal a 1,6mm differenciállal?
Mi a véleményetek,érdemes felrakni MZ re vagy esetleg még veszélyes is lehet?Ha beválna akkor én is kérek tőle egy pár métert(terem MZ-t építek arra kell) mert amúgy tényleg minőséginek látszik...
A Lada vezérműlánc pont méret, patentszemet is lehet hozzá kapni. Egy Lada láncból kijön két garnitúra.
Az 1,6 mm igen veszélyes lehet, hiszen oldalra is tud mozogni, a nyúlás az ostorozás miatt gyorsul, ráadásul a fogak is hatványozottan kopnak oldalirányból is. Ez előbb-utóbb fogtöréshez vezet. Veszélyes :?: Szerintem igen :!:
Köszi akkor a tulajt elküldöm láncot venni(MZ és Favorit),én meg kicsit udvarolgatok" az öcsémnek(ő autószerelő) hátha tud olcsó vezérmű láncot.
Még egyszer köszi.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2825
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

kupi írta:...Az osztása 1/2 ezzel nincs is baj a szélessége viszont 8mm,a gyári méret elvileg 6,4mm.A tulaj erősködik,hogy a simsonjára is ilyent raktak fel és azóta is jó,nem tudom nem lehet gond azzal a 1,6mm differenciállal?
Mi a véleményetek,érdemes felrakni MZ re vagy esetleg még veszélyes is lehet?Ha beválna akkor én is kérek tőle egy pár métert(terem MZ-t építek arra kell) mert amúgy tényleg minőséginek látszik...
A Lada vezérműlánc pont méret, patentszemet is lehet hozzá kapni. Egy Lada láncból kijön két garnitúra.
Az 1,6 mm igen veszélyes lehet, hiszen oldalra is tud mozogni, a nyúlás az ostorozás miatt gyorsul, ráadásul a fogak is hatványozottan kopnak oldalirányból is. Ez előbb-utóbb fogtöréshez vezet. Veszélyes :?: Szerintem igen :!:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
occsike87
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
MZ-d típusa: Mz etz 125
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: occsike87 »

Köszi takzol és tiger:mrgreen:;)
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kupi »

Üdv érdekes dologgal találkoztam ma:Van nálam egy TS 125 javításon(lánccsere)a tulaj hozott hozzá valami ipari láncot kb5m patentszemmel...valami ágaprító gépbe való nagyon erős szóval jó fajta.Az osztása 1/2 ezzel nincs is baj a szélessége viszont 8mm,a gyári méret elvileg 6,4mm.A tulaj erősködik,hogy a simsonjára is ilyent raktak fel és azóta is jó,nem tudom nem lehet gond azzal a 1,6mm differenciállal?
Mi a véleményetek,érdemes felrakni MZ re vagy esetleg még veszélyes is lehet?Ha beválna akkor én is kérek tőle egy pár métert(terem MZ-t építek arra kell) mert amúgy tényleg minőséginek látszik.
Válaszokat előre is köszönöm.
Kép

Kép
A képen egy darab simson lánc van mellé rakva csak szemléltetés -képpen.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

occsike87 írta:Hali. Olyan kérdésem lenne, hogy mennyire normális ha 5 ösben 5500 al forog a motor és 70 körül megy:shock:? Lehet hogy nem gyári a lánckerék? ( A 70 gps el mérve a fordulat meg a hangja alapján reálisnak tünik) 125 ös 87 es etz
Kép
5000-nél 80-nak kell lennie gyári lánckeróval, akkor kb a 85 a reális.
TS powa!
Kép
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: takzol »

occsike87 írta:Hali. Olyan kérdésem lenne, hogy mennyire normális ha 5 ösben 5500 al forog a motor és 70 körül megy:shock:? Lehet hogy nem gyári a lánckerék? ( A 70 gps el mérve a fordulat meg a hangja alapján reálisnak tünik) 125 ös 87 es etz
Szia!
Nekem is 87-es kis ETZ-m van és én 5500-nál 5. sebességben olyan 85 körül szoktam mérni, ha nincs szél. Eredeti lánckerékkel. De van valahol egy diagram, ami pontosan mutatja a gyári értékeket a 125-ös esetében. Ha megtalálom, és érdekel elküldhetem / ha tudom/
Üdv.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Pasno írta:Hellósztok!
Egy olyan problémám lenne hogy a kilómétermérő órám 50től felfelé nem mindig a valósat mutogatja,néha ki is akasztom kb 80 -90 környékén.
Egy szép csodás reggel felhajtottam az 2/A-ra és felhajtásnál gyorsítok aztán csak lesek hogy ez lehetetlen hogy kiakasztottam az órát :) Akkor azt hittem hogy olyan jól megyek reggelről ,hirtelen :) pedig csak 90-100közt lehetett a sebesség.
És mégvalami a kilóméterszámláló pedig elég valószínű adatokat mutat.
Megoldás?
Széles utat Mindenkinek!
Biciklis órát javaslom, nekem bevált. Viszont lemondással is jár, oda lett az óra tuningom. :? :D
Avatar
occsike87
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
MZ-d típusa: Mz etz 125
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: occsike87 »

Hali. Olyan kérdésem lenne, hogy mennyire normális ha 5 ösben 5500 al forog a motor és 70 körül megy:shock:? Lehet hogy nem gyári a lánckerék? ( A 70 gps el mérve a fordulat meg a hangja alapján reálisnak tünik) 125 ös 87 es etz
Pasno
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2012.10.10. 17:36
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Pasno »

Hellósztok!
Egy olyan problémám lenne hogy a kilómétermérő órám 50től felfelé nem mindig a valósat mutogatja,néha ki is akasztom kb 80 -90 környékén.
Egy szép csodás reggel felhajtottam az 2/A-ra és felhajtásnál gyorsítok aztán csak lesek hogy ez lehetetlen hogy kiakasztottam az órát :) Akkor azt hittem hogy olyan jól megyek reggelről ,hirtelen :) pedig csak 90-100közt lehetett a sebesség.
És mégvalami a kilóméterszámláló pedig elég valószínű adatokat mutat.
Megoldás?
Széles utat Mindenkinek!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

pempelli írta:Láncon hogy lehet megállapítani hogy jó-e még ,görgők nincsenek letörve.nyúlás ilyenekre gondolok.
Például ha mindenfele ugyanúgy hajlik az már elég jó kopottnak minősül és megérett a cserére. Vagy ha már nincs hova állítani az is jót kezd jelenteni.(Láncszemkivételt láttam már de nem az igazi. :) ) :twisted: :D
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

dkari írta:Hali!

Mi a véleményetek melyik megoldás lehet jobb a kisebb fordulat elérésére azonos sebességnél?

Az első fogaskerék nagyobbra vagy a hátsó kisebbre cserélésével?

Elsőt szerintem egyszerűbb kicserélni és talán olcsóbban is találsz hozzá!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Láncon hogy lehet megállapítani hogy jó-e még ,görgők nincsenek letörve.nyúlás ilyenekre gondolok.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3886
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én inkább az elsőt cserélném nagyobbra. Kisebb ívben "törik" a lánc, kevésbé kopik....

A legjobb az lenne hogy elől nagyobb, hátul kisebb. Legalábbis a lánc ennek örülne a leginkább... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: dkari »

Hali!

Mi a véleményetek melyik megoldás lehet jobb a kisebb fordulat elérésére azonos sebességnél?

Az első fogaskerék nagyobbra vagy a hátsó kisebbre cserélésével?
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: szediati »

http://www.gearingcommander.com/ Ezt a programot láttátok már? itt teljesen pontosan kiszámolható, hogy mennyit forog a motor pl 19 es 20 as 21 es lánckeréknél pl 3000-4000-5000 fordulaton. hát azért van különbség rendesen bár tény ,hogy ez csak matematika mert a motor nem biztos hogy elbírja a módosítást mindenesetre elgondolkodtató :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

Na de majd most elválik a hengerfej készül + bambi 3, hogy mennyi az annyi a 20 lánckerékkel (vála van már a hengernek érezhetően szóval ez az utolsó fázisba lépet így kihajtom a lelkét ameddig megy addig megy alapon :D ). De abban igazad van szánalmas lebaszásra érdemes, hogy annó nem vettem észre időben, hogy mi a baja. Meg hogy lóvé sem volt másik kipufogóra még ha meg is lett volna hogy a bele ennyire lefolytja. Hát igen nem egyszerű dolgok ezek. Na de ez már 5+ éves történet. Én meg vagyok elégedve a meneteljes az a lényeg. + A bing is teszi dolgát...
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Kiszsebi által linkelt gyári útmutató a lényeg!

Főmenettartomány: 6000ig!
Nyomatékmaximum 5200 rpm.

Szóval 3000től 6000-ig lehet neki küldeni, ez a gyári ajánlás!

Aki meg nem pörgeti a gépét, annak soha nem fog gyorsan menni utána, mert igenis váll kopik a hengerbe.
Ezért kell bejáratásnál is pörgetni, de nem erőltetni.
Itt néhány század-ezred(?) mm-erekről van szó, de annyi pont elég, hogy ne menjen 110-nél többet....
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

z25z írta:azert tunder viragszalam, mert a 21-es az 16-os hatso kerekuek gyari merete..... (/1, 251)
Nahát, akkor nem véletlen volt nekem gyanús a 20-as amikor szétkaptam a peregyet és nem véletlen volt a dobozában egy 21-es lánckerék is...
Csak próbaképp akartam feltenni, erre kiderül, hogy az a gyárija. :)
TS powa!
Kép
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: szediati »

igy van. majd próba cseresznye lesz aztán ha jó akkor örülünk ha meg nem akkor vissza a gyári azt kész. :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

atti19881113 írta:ha valaki tudja h mennyit ér egy 250 etz 4 felömlős henger 69/46 os uj dugoval gyürükkel hengerfejjel legyen szives irjon,nem ismerem az oldalt most regisztráltam,egyépként egy öreg bácsitol szereztem be inditva nem volt vála nincs,menet a kipufogó nyíllásnál tökéletes és a hengerfejben is
Ez meg roppantul nem ide való téma. Majd válaszol valaki rá ki tudja a válasz ahol először irtad elég ez oda is.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

Nana csak ovatosan a szavakkal ez a stílus itt hosszútávon nem járja. Így hogy már mindent tudsz minden renben van úgygondolom kiveséztük a témát...
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: szediati »

Tudom hogy a 16 os kerékhez van arany bogaram azért írtam, hogy azt már nem birná el a 250 es :D
atti19881113
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2013.02.27. 17:18
MZ-d típusa: mz ts 250/1

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: atti19881113 »

ha valaki tudja h mennyit ér egy 250 etz 4 felömlős henger 69/46 os uj dugoval gyürükkel hengerfejjel legyen szives irjon,nem ismerem az oldalt most regisztráltam,egyépként egy öreg bácsitol szereztem be inditva nem volt vála nincs,menet a kipufogó nyíllásnál tökéletes és a hengerfejben is
atti19881113
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2013.02.27. 17:18
MZ-d típusa: mz ts 250/1

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: atti19881113 »

ha valaki tudja h mennyit ér egy 250 etz 4 felömlős henger 69/46 os uj dugoval gyürükkel hengerfejjel legyen szives irjon,nem ismerem az oldalt most regisztráltam,egyépként egy öreg bácsitol szereztem be inditva nem volt vála nincs,menet a kipufogó nyíllásnál tökéletes és a hengerfejben is
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

Ő azt nem irtam, de a 21 és fölötte vedd ki az 5 sebességet nem lesz rá szükség és könyebb is lesz a moci némileg. :D
A 20 fölött én se kisérleteznék itt már határok határa van az a bizonyos lóerők és fordulat végett. Bár ez nézőpont kérdése ki hogyan szereti. Nekem így tökéletes. De hajrá vegyél rá szép nagyot minél nagyobbat :twisted: nekem utángyártott 20 van de a világon semmi baja. :) És igen a 16 kerékhez van az amint szépen becézve irja a kolega. :twisted:
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: z25z »

azert tunder viragszalam, mert a 21-es az 16-os hatso kerekuek gyari merete..... (/1, 251)
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: szediati »

na akkor ezek szerint csak elbirja a 20 as kereket. de a 21 est meg már lehet sok lenne. nem tom milyen minőségek a lánckerekek mert pl 21 est lehet kapni eredetiben használtan de 20 ast csak utángyártottban
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

Ugyvan....! :twisted: :D
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: z25z »

hagyjatok mar, hiaba a segito joszandek, vannak emberek akiket ugysem lehet meggyozni, tegyen ra egy 22-est oszt hajra :-"
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: szediati »

meg azért a fogyasztás sem mindegy mert 80-90 es tempónál 2 személlyel most 4.5litert eszik. ha meg hajtanám berántaná szerintem a 6ot is
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

Én annyit mondok nekem 20 van elől és az 5km/h érték valós. Már vagy 22000 km óta. Én 4000 körül használom és így 100 körül mutat(pontosabb értéket majd bicikliórával). Én mikor bejárattam annó akkor a kipuf folytás(mint irtam széthullott a bele) lefolytotam szépen a gépet. Amint ez orvosolva lett (mire kiderül mi a gond) már bejáratás megvolt. Nem mertem bejáratásnál huzgálni neki nagyon sajnos meg hiába is huzgáltam volna neki mint kiderült. :D Nem is megy 130-t. De 110 körül igen ami nekem elég és szépen megy nem forog nagyon. A bejáratásnál folytott állapotban 95 körül igencsak vége lett. Előtte 19 volt azzal vettem de kipróbáltam a 20 és rajta is hagytam. A szembeszél észrevehető mint akármelyiknél, de alföldi fickó lévén ez nem lényeges annyira, hegyek dombok meg csak a pecára jövet menet közben van egy vakondúrásként esetleg. :D
Röppke kis tapasztalat ennyi a 20 lánckerékről. :D
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2825
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

szediati írta:hát nem tom mert nekem 4000 nél 90 et megy a motor 5000 nél meg kb 115 el. namost a gyári végsebesség valahol 125-130 körül van. akkor ezzel azt akarod mondani, hogy akkor üzemel optimálisan ha mindig szinte nyélgázzal mész? mert ez igy azért meredek ám. főleg élettartam miatt
Figyelmedbe ajánlom ezt a képet:


Kép

és ezt is:


Kép
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Troster »

vagy Pannóniát... :-"
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: szediati »

hát nem tom mert nekem 4000 nél 90 et megy a motor 5000 nél meg kb 115 el. namost a gyári végsebesség valahol 125-130 körül van. akkor ezzel azt akarod mondani, hogy akkor üzemel optimálisan ha mindig szinte nyélgázzal mész? mert ez igy azért meredek ám. főleg élettartam miatt
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: gabsic »

szediati írta:Hali. De aki meg tépi a motort és állandóan 4-5 ezerig húzza az igen sűrűn a blokkot is széthúzza :) Sajnos azért azt sem árt tudni, hogy a kétütemű motorokat bár szereti is és lehet is forgatni de ez a főtengely és csapágyai rovására megy. Ezt már tapasztaltam simsonos koromban mert nekem meg volt csinálva 60ccm re illetve hosszú 4. fokozat így kb 70km/h volt az utazója és forgattam is de nem is húzta túl soká a főtengely.
Hát... Ha nem akarod forgatni, vegyél 250-es Jawát. Azt nem kell (nem is lehet) pörgetni. De az ETZ optimális üzemi fordulatszáma 4-5ezer közt van.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: szediati »

Hali. De aki meg tépi a motort és állandóan 4-5 ezerig húzza az igen sűrűn a blokkot is széthúzza :) Sajnos azért azt sem árt tudni, hogy a kétütemű motorokat bár szereti is és lehet is forgatni de ez a főtengely és csapágyai rovására megy. Ezt már tapasztaltam simsonos koromban mert nekem meg volt csinálva 60ccm re illetve hosszú 4. fokozat így kb 70km/h volt az utazója és forgattam is de nem is húzta túl soká a főtengely.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

behan írta: Nem akarlak megsérteni,de szerintem nagy hülyeséget írsz! "4000-ig forgatod,addig fog kopni a henger is! -Miután kialakul egy enyhe váll a hengerben,utána nem is tudod tovább forgatni."
Te valami ujjat találtál fel! De ha akarod megmagyarázhatod! :D
Nem sértesz meg, csak gondolkodj egy kicsit. Tapasztalatból írom amit írok, nem "újat találok fel", nagyon szívesen el is magyarázom neked egy túrán az esti tábortűz mellett. :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
behan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.10.27. 18:21
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: behan »

MrDok írta:
szediati írta:Ha erőtlennek érezném a gépet akkor nem raknék nagyobbat de amigy 2 személlyel megpakolva is megy 130 at akkor érdemes elgondolkodni rajta
Üdv!
Egy fog 5km/h-t jelent, minden irányban. Ne feledd hogy az ETZ 4-5000 között érzi jól magát, és ha te csak 4000-ig forgatod, addig fog kopni a henger is! Miután kialakul egy enyhe váll a hengerben, utánna nem is tudod tovább forgatni.
Tegyél rá eggyel nagyobb lánckereket, aztán meglátod mennyivel gyorsabb, és gyengébb, ha neked úgy jó, akkor úgy használod. Én sokáig jártam 21-essel, csak akkor még 75 kg voltam, most meg inkább 100, és nem kis mennyiségű csomagot cipelek a túrákra........... Ja és túrán sem kell vágtázzni!
Nem akarlak megsérteni,de szerintem nagy hülyeséget írsz! "4000-ig forgatod,addig fog kopni a henger is! -Miután kialakul egy enyhe váll a hengerben,utána nem is tudod tovább forgatni."
Te valami ujjat találtál fel! De ha akarod megmagyarázhatod! :D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

:smt023 :smt023 :smt023
gabsic írta: Óratuning! Óratuning! :-"

Egyébként szvsz az a lényeg, hogy a jellemzően használt sebességednél (pl 100 as utazó) forogjon 4300-4400 körül. akkor ha lassítani kell pl szötymörgő autó miatt is, még jó eséllyel nem kell visszaváltani, könnyen, erőlködés nélkül tartod a tempót, és még van bőven hova forgatni ha gyorsabban kell menni.
Fogyasztás is kb így a legjobb.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: gabsic »

szediati írta:Ha erőtlennek érezném a gépet akkor nem raknék nagyobbat de amigy 2 személlyel megpakolva is megy 130 at akkor érdemes elgondolkodni rajta
Óratuning! Óratuning! :-"

Egyébként szvsz az a lényeg, hogy a jellemzően használt sebességednél (pl 100 as utazó) forogjon 4300-4400 körül. akkor ha lassítani kell pl szötymörgő autó miatt is, még jó eséllyel nem kell visszaváltani, könnyen, erőlködés nélkül tartod a tempót, és még van bőven hova forgatni ha gyorsabban kell menni.
Fogyasztás is kb így a legjobb.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Én is próbálgattam már mindent. :) Az az igazság hogy a gyári 19, az a maximum szerintem. Nem lesz baja a motornak ha "forgatod".
Nekünk volt olyan helyzet is többször, hogy az 1.es sebesség túl hosszú volt. Bár ez inkább terepre igaz, vagy ha egy lassú jármű mozgott előttünk nagy emelkedőn.

Szóval utcára: 18-19.
Versenyre: 17 (ez azért változó)
Terepre: 15-16 :twisted:
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

szediati írta:Ha erőtlennek érezném a gépet akkor nem raknék nagyobbat de amigy 2 személlyel megpakolva is megy 130 at akkor érdemes elgondolkodni rajta
Üdv!
Egy fog 5km/h-t jelent, minden irányban. Ne feledd hogy az ETZ 4-5000 között érzi jól magát, és ha te csak 4000-ig forgatod, addig fog kopni a henger is! Miután kialakul egy enyhe váll a hengerben, utánna nem is tudod tovább forgatni.
Tegyél rá eggyel nagyobb lánckereket, aztán meglátod mennyivel gyorsabb, és gyengébb, ha neked úgy jó, akkor úgy használod. Én sokáig jártam 21-essel, csak akkor még 75 kg voltam, most meg inkább 100, és nem kis mennyiségű csomagot cipelek a túrákra........... Ja és túrán sem kell vágtázzni!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég