Elektronika topik - a pokol kapuja
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Szerintetek milyen akksit érdemes 150-es ETZ be venni?
Hány Ah-sat érdemes venni mennyi a max amit még tölteni tud vagy felesleges nagy Ah-s bele?
Érdemes "zseléset" venni vagy az is felesleges?
És milyen márkát ajánlotok? Szóval mik a tapasztalatok?
Hány Ah-sat érdemes venni mennyi a max amit még tölteni tud vagy felesleges nagy Ah-s bele?
Érdemes "zseléset" venni vagy az is felesleges?
És milyen márkát ajánlotok? Szóval mik a tapasztalatok?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Nem tudsz egy linket küldeni az ebay-es oldalról, ahonnan vetted a ledes izzókat?
- mgabor
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
Alapjáraton való indexeléskor kicsit villogott a világítás is.
A ledek beszerelése óta ez megváltozott.
Szivargyújtóm is van és sokkal gyorsabban tölti a telefont mióta be ledeztem mindent, kevesebb áram kell a lednek.
A ledek beszerelése óta ez megváltozott.
Szivargyújtóm is van és sokkal gyorsabban tölti a telefont mióta be ledeztem mindent, kevesebb áram kell a lednek.
- mgabor
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
Üdvözlök mindenkit!
Gondoltam megosztom veletek az újításaimat.
Mikor megvettem a mocit az első amin változtatni akartam az órák háttérvilágítása. Forrasztottam is egy 5mm-es ledet,ami látványos volt,de nem eléggé. Körbe néztem és találtam az ebay.com-on 10 db kék műszerfal izzót kb 700 ft-ért
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Majd az indexeken gondolkoztam amit szintén az ebay.com-ról rendeltem 4 darabot kb 800 ft-ért
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Semmi alakítás berakod és kész.Ugyan innen rendeltem az index rellét is 600 ft-ért.
A visszajelzést két 5 mm-es fehér leddel oldottam meg.Egy más alá elfértek az óra furatába.
Ez után jött a helyzetjelző
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
2db 500 ft
Aztán ha már minden szép ledes akkor a hátsó lámpa se maradjon ki
2db kb 500 ft
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Nem tudom hogy vagytok vele de engem sokszor idegesített a hátsó féklámpa kapcsoló.
Etz találtam ki
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Ez mellet még meépítettem az müller féle gyújtás.
Nagyon bevált. 1,5 l üzemagyaggal 48 km-ert mentem el szélben,temposabban.
Üdvözlettel Manzinger Gábor
Gondoltam megosztom veletek az újításaimat.
Mikor megvettem a mocit az első amin változtatni akartam az órák háttérvilágítása. Forrasztottam is egy 5mm-es ledet,ami látványos volt,de nem eléggé. Körbe néztem és találtam az ebay.com-on 10 db kék műszerfal izzót kb 700 ft-ért
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Majd az indexeken gondolkoztam amit szintén az ebay.com-ról rendeltem 4 darabot kb 800 ft-ért
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Semmi alakítás berakod és kész.Ugyan innen rendeltem az index rellét is 600 ft-ért.
A visszajelzést két 5 mm-es fehér leddel oldottam meg.Egy más alá elfértek az óra furatába.
Ez után jött a helyzetjelző
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
2db 500 ft
Aztán ha már minden szép ledes akkor a hátsó lámpa se maradjon ki
2db kb 500 ft
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Nem tudom hogy vagytok vele de engem sokszor idegesített a hátsó féklámpa kapcsoló.
Etz találtam ki
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Ez mellet még meépítettem az müller féle gyújtás.
Nagyon bevált. 1,5 l üzemagyaggal 48 km-ert mentem el szélben,temposabban.
Üdvözlettel Manzinger Gábor
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mgabor 2013.01.28. 13:25-kor.
Re: Elektronika
A sima megszakítós gyújtás trafója 50mJ-s míg a tranzisztorosé 75mJ!Gondolom a nagyobbat nehezebb ellátni energiával!A szekunder kör ellenállásra passz!hell írta:Vagy egy ilyen irás ez mennyire lehet igaz?
"Szinte bármelyik tranzisztoros gyújtású nagymotor trafója jó az ETZ gyújtáshoz."
A szekunder kör ellenállása mennyi szokott lenni?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Vagy egy ilyen irás ez mennyire lehet igaz?
"Szinte bármelyik tranzisztoros gyújtású nagymotor trafója jó az ETZ gyújtáshoz."
A szekunder kör ellenállása mennyi szokott lenni?
"Szinte bármelyik tranzisztoros gyújtású nagymotor trafója jó az ETZ gyújtáshoz."
A szekunder kör ellenállása mennyi szokott lenni?
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Nézd meg a gázbowdent, rossz helyen lesz elvezetve, és mikor teszed fel sztenderre, a kormányt balra fordítva húzza a gázt. És lehet ki van szőrösödve a bowdened! Vagy becsípődött a bowdewnház és szorul benne a huzal . Biztosan nem gyújtás hiba. Én erre gondolok.atesz155 írta:sziasztok, a következő a gondom:
Alapjáraton hidegen beindítom a motort, 1200-1500-ös fordulaton, szépen pötyög, ahogy illik. Melegedett míg beöltöztem. Mentem vele egy 5 km-t, visszamentem a garázsba, és mikor felraktam standerre, akkor felpörgött a moci 4-5ezres fordulatra, és nem nagyon akart visszaesni. Ilyesmivel még nem találkoztam. Lehet semmi köze hozzá, de megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
Generátor oldali főtengely szimeringnél tud fals levegőt szívni és akkor valóban felpöröghet, de ott semmi szivárgás nincs,
Nekem is volt már szivárgás a generátor oldali főtengely szimeringnél és az is okozhat felpörgést!
Nekem is volt már szivárgás a generátor oldali főtengely szimeringnél és az is okozhat felpörgést!
Re: Elektronika
Nézd át a karburátort vagy még lehet bowden gond is!A gyújtásnak nem hinném hogy köze van hozzá!atesz155 írta:Na megnézegettem, mi lehet, mentem is vele pár km-t, ismét produkálta a jelenséget. Kb egy fél-háromnegyed fordulatot csavartam kifelé az alapjáratin, és visszaesett normális értékre a fordulat. A melléklevegő csavarhoz nem mertem hozzá nyúlni
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.01.26. 16:44-kor.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Na megnézegettem, mi lehet, mentem is vele pár km-t, ismét produkálta a jelenséget. Kb egy fél-háromnegyed fordulatot csavartam kifelé az alapjáratin, és visszaesett normális értékre a fordulat. A melléklevegő csavarhoz nem mertem hozzá nyúlni
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Elkészült a programozható előgyújtásszög vezérlőm végre:
Kis video egy prototípusról: http://www.youtube.com/watch?v=JL2lBqP1YlE
Üdv.:Sub-ee
Kis video egy prototípusról: http://www.youtube.com/watch?v=JL2lBqP1YlE
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
[quote="atesz155valami szivárog a generátor oldala felől... akkor az az lehet?[/quote]
Generátor oldali főtengely szimeringnél tud fals levegőt szívni és akkor valóban felpöröghet, de ott semmi szivárgás nincs, ez nem annak a jele.
A szivárgás inkább a kis lánckeréknél fordulhat elő.
Generátor oldali főtengely szimeringnél tud fals levegőt szívni és akkor valóban felpöröghet, de ott semmi szivárgás nincs, ez nem annak a jele.
A szivárgás inkább a kis lánckeréknél fordulhat elő.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Bizony!Nem hazai pénztárcára van tervezve![/quote]daranyi68 írta:Hú, istenem, de el tudnám képzelni azt a 180W-ot! Csak ne lenne olyan drága!
Hasonlót gyártok én is 6V-os és 12V-os MZ-kre, mondjuk ez csak 100W, és nem drága, bontott robogó gyújtás, bárki meg tudja csinálni és sokkal jobb minőségű mint a VAPE (Ez egy DUCATI Energia)
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Azért inkább leírtam, mert mikor először beüzemeltem a gyújtást, ugyan ezt csinálta a motor. Azután derült ki, hogy a NYÁK-ot 1-1 alátéttel meg kellett magasítani, mert a vevő messze volt a mágneses jeladótól a túl magasra esztergált műanyag mágneseket tartalmazó kerék miatt.Gyula-bá írta:Egyáltalán nem "fontos infó" mert olyan gyújtás hiba ami felpörgést okoz nem létezik, a felpörgés oka lehet a kiszőrösödött gáz bovdentől a hamis levegőig sok minden.atesz155 írta:megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
valami szivárog a generátor oldala felől... akkor az az lehet?hell írta:Esetleg főtengő szimering....atesz155 írta:sziasztok, a következő a gondom:
Alapjáraton hidegen beindítom a motort, 1200-1500-ös fordulaton, szépen pötyög, ahogy illik. Melegedett míg beöltöztem. Mentem vele egy 5 km-t, visszamentem a garázsba, és mikor felraktam standerre, akkor felpörgött a moci 4-5ezres fordulatra, és nem nagyon akart visszaesni. Ilyesmivel még nem találkoztam. Lehet semmi köze hozzá, de megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?
Re: Elektronika
Egyáltalán nem "fontos infó" mert olyan gyújtás hiba ami felpörgést okoz nem létezik, a felpörgés oka lehet a kiszőrösödött gáz bovdentől a hamis levegőig sok minden.atesz155 írta:megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Esetleg főtengő szimering....atesz155 írta:sziasztok, a következő a gondom:
Alapjáraton hidegen beindítom a motort, 1200-1500-ös fordulaton, szépen pötyög, ahogy illik. Melegedett míg beöltöztem. Mentem vele egy 5 km-t, visszamentem a garázsba, és mikor felraktam standerre, akkor felpörgött a moci 4-5ezres fordulatra, és nem nagyon akart visszaesni. Ilyesmivel még nem találkoztam. Lehet semmi köze hozzá, de megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
sziasztok, a következő a gondom:
Alapjáraton hidegen beindítom a motort, 1200-1500-ös fordulaton, szépen pötyög, ahogy illik. Melegedett míg beöltöztem. Mentem vele egy 5 km-t, visszamentem a garázsba, és mikor felraktam standerre, akkor felpörgött a moci 4-5ezres fordulatra, és nem nagyon akart visszaesni. Ilyesmivel még nem találkoztam. Lehet semmi köze hozzá, de megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?
Alapjáraton hidegen beindítom a motort, 1200-1500-ös fordulaton, szépen pötyög, ahogy illik. Melegedett míg beöltöztem. Mentem vele egy 5 km-t, visszamentem a garázsba, és mikor felraktam standerre, akkor felpörgött a moci 4-5ezres fordulatra, és nem nagyon akart visszaesni. Ilyesmivel még nem találkoztam. Lehet semmi köze hozzá, de megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?
Re: Elektronika
Valami kamu vagy tudatlanság mert egy rendszer vagy egyen Mz) vagy váltakozó feszültségről (Simo) működik.dkari írta:Ez mi
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Szerintem átbaxás.dkari írta:Ez mi
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
Az tetszik ebben a dologban, hogy nem kell alakítgatni, furni-faragni, csak régi le, ez meg fel. Ha most nekiállok, vagyis valakít megbízok csinálja meg, mert nem értek hozzá, akkor a gépmegmunkálás díja, a szerelési díj, + alkatrészek ára, majdnem ott vagyok, mintha ezt megvenném.tiger1342 írta:Minden relatív.bébé írta: Hú, istenem, de el tudnám képzelni azt a 180W-ot! Csak ne lenne olyan drága!
Ha nem akarod faragni a balos blokkfelet, akkor nem igazán van más megoldás, amivel 180W-ot ki bírsz csalogatni.
Robogó generátor felfér, de az csak 60W körül tud, viszont jeladós, 12V-os.
És felszerelve tokkal vonóval az is 50 körül van.
Innen nézve nem olyan sok az a 250 €.
Van, aki nem áll neki az út mellett szerelgetni, mert nem ért hozzá.
3 trélerezés ára. Vagy pár tank benzin.
Persze amíg van olcsóbb megoldás, addig...
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Minden relatív.bébé írta: Hú, istenem, de el tudnám képzelni azt a 180W-ot! Csak ne lenne olyan drága!
Ha nem akarod faragni a balos blokkfelet, akkor nem igazán van más megoldás, amivel 180W-ot ki bírsz csalogatni.
Robogó generátor felfér, de az csak 60W körül tud, viszont jeladós, 12V-os.
És felszerelve tokkal vonóval az is 50 körül van.
Innen nézve nem olyan sok az a 250 €.
Van, aki nem áll neki az út mellett szerelgetni, mert nem ért hozzá.
3 trélerezés ára. Vagy pár tank benzin.
Persze amíg van olcsóbb megoldás, addig...
Re: Elektronika
Hú, istenem, de el tudnám képzelni azt a 180W-ot! Csak ne lenne olyan drága! [/quote]
Bizony!Nem hazai pénztárcára van tervezve!
Bizony!Nem hazai pénztárcára van tervezve!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
daranyi68 írta:Igen!bébé írta:Sziasztok!
Szerintetek ezt a powerdynamot mindenféle átalakítás nélkül be lehet szerelni a régi dinamó helyére?
http://www.zweirad-schubert.de/dynamo-l ... 80w-ts2501
Hú, istenem, de el tudnám képzelni azt a 180W-ot! Csak ne lenne olyan drága!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Re: Elektronika
Igen!bébé írta:Sziasztok!
Szerintetek ezt a powerdynamot mindenféle átalakítás nélkül be lehet szerelni a régi dinamó helyére?
http://www.zweirad-schubert.de/dynamo-l ... 80w-ts2501
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
Sziasztok!
Szerintetek ezt a powerdynamot mindenféle átalakítás nélkül be lehet szerelni a régi dinamó helyére?
http://www.zweirad-schubert.de/dynamo-l ... 80w-ts2501
Szerintetek ezt a powerdynamot mindenféle átalakítás nélkül be lehet szerelni a régi dinamó helyére?
http://www.zweirad-schubert.de/dynamo-l ... 80w-ts2501
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Re: Elektronika
Akkor jó.daranyi68 írta:.... ez már csak kötözködés volt!
Re: Elektronika
Igazad van,ez már csak kötözködés volt!Gyula-bá írta:Természetes, igazad van de az arányok nem változnak.daranyi68 írta:Csakhogy ezek névleges feszültségek!Gyakorlatban több az! ....
Mindig a névleges feszültséget szokás megadni, a gyártók is ezt teszik, pl az ETZ nem 12,6-14,4 V-os hanem 12 V-os rendszer.
Re: Elektronika
Természetes, igazad van de az arányok nem változnak.daranyi68 írta:Csakhogy ezek névleges feszültségek!Gyakorlatban több az! ....
Mindig a névleges feszültséget szokás megadni, a gyártók is ezt teszik, pl az ETZ nem 12,6-14,4 V-os hanem 12 V-os rendszer.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Akkor jó!
Re: Elektronika
????? Ezt most nem értem!"Túl jó!"Nekem megfelel,aksit nem rotyogtatja!hell írta:Jó a feszabályzód. Túl jó.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Jó a feszabályzód. Túl jó.
Re: Elektronika
Gyula-bá írta:Ebben az esetben :hell írta: A waresz trafón csak 2,5 mutat ha előtét ellenállás is rajta van(sorba kötve) akkor 3,5 mutat
- az előtéten: 3,43 V
- a trafón: 8,57 V (" 8-9 V-ra szokták méretezni")
- összesen: 12 V
Csakhogy ezek névleges feszültségek!Gyakorlatban több az!Írom is a mért eredményeket!
Akkumulátor nyugalmi helyzetben:12,8V
Járó motornál
Alapjáraton terhelve :14V
Fordulaton terhelve :14,3V
Terhelést úgy értem hogy ami fogyasztót rá bírtam kapcsolni azt bekapcsoltam!
Arra jutottam hogy ahova a gyártó rakott oda kell,ahova nem oda nem kell!Mert hogy van olyan elektronika amelyik a primer áramot maga szabályozza, így nincs szükség az előtét-ellenállásra.
https://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca ... PqTzkp45iQ
megint olvasgattam
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.01.21. 18:03-kor.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Aha értem akkor mindent ilyenre kellett volna csinálni.
De ennek a dolognak motorra nézve se több se kevesebb.
De ennek a dolognak motorra nézve se több se kevesebb.
Re: Elektronika
Az előtét célja a könnyebb, biztosabb hideg indítás, ui. ha az önindító motor működik akkor az általa felvet nagy áram "leszívja" az akkut (aminek feszültsége lényegesen 12 V alá esik,8-9 V), ilyen helyzetben a trafó 15 pontja direktben kapja (a lecsökkent) akku feszültséget (az előtétet rövidre zárják). Ha a trafó erre a lecsökkent fesz-re van tervezve akkor tökéletesen megfelelő szikrát fog adni, míg a "normál" esetben (12 V-ra tervezve) a szikra energiája erősen csökken.hell írta:Bár nem igazán értem miért jó ezt így csinálni külön ellenállással kinlódtak
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Na akkor csak jók az adatok. Bár nem igazán értem miért jó ezt így csinálni külön ellenállással kinlódtak. Egybeépítik és annyi volt. Nekünk egyszerűbb lenne nem kellene vele foglalkozni. Meg azt sem igazán értem, hogy a 2T trabi '86 utánni trafók már elektronikushoz vannak tervezve(pár helyen ezt olvastam) és oda sem kell ellenállás. Érdekes dolgok ezek...
Re: Elektronika
ha babetta gyujtás van az mz-n, akkor a gyujtáskapcsolót, hová kellene tennem, hogy működjön is???
Re: Elektronika
Ebben az esetben :hell írta: A waresz trafón csak 2,5 mutat ha előtét ellenállás is rajta van(sorba kötve) akkor 3,5 mutat
- az előtéten: 3,43 V
- a trafón: 8,57 V (" 8-9 V-ra szokták méretezni")
- összesen: 12 V
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ez a Bosch trafó adata(4,9) ott nincs előtét ellenállás. A waresz trafón csak 2,5 mutat ha előtét ellenállás is rajta van(sorba kötve) akkor 3,5 mutat. Bár nekem ezek nem mondanak semmit így fogalmam sincs jó vagy sem. A műszer a fene tudja jól mér-e a töltést azt tuti jól méri. Nem értek a lovakhoz...
Re: Elektronika
éshell írta:..... az előtét ellenállás értéke ne keresse itt van: 0,85ohm
Csak az érdekesség kedvéért:hell írta:ez megtörtént 4,9 mutatot.
Ha ezek az adatok helyesek, ilyen kis ellenállásokat pontatlanul mér a műszer, akkor statikus üzemben, 12 V akku. fesz. esetén a következő feszültségek adódnak:
- Előtétre eső feszültség: 1,8 V
- Trafóra eső feszültség: 10,2 V
- Összesen: 12,0 V
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Megerősítésnek mondtak egy ilyet is:
"Jó a 4T wartburg trafó is! Az előtét maradhat, bár az átcsapás védelem, így le is szedheted, nehogy zárlatot okozzon! Az is TCI gyújtáson van!
TCI-Transistor Controlled Ignition azaz tranzisztor vezérlésű gyújtás.
Igazából bármilyen TCI gyújtású autó trafó jó rá!"
Azt elfelejtettem írni ha valakit érdekel az előtét ellenállás értéke ne keresse itt van: 0,85ohm/15W
"Jó a 4T wartburg trafó is! Az előtét maradhat, bár az átcsapás védelem, így le is szedheted, nehogy zárlatot okozzon! Az is TCI gyújtáson van!
TCI-Transistor Controlled Ignition azaz tranzisztor vezérlésű gyújtás.
Igazából bármilyen TCI gyújtású autó trafó jó rá!"
Azt elfelejtettem írni ha valakit érdekel az előtét ellenállás értéke ne keresse itt van: 0,85ohm/15W
Re: Elektronika
Az első hsz.-edből, amire reagáltam úgy tünt érted miről van sz de úgy látom még sem, megpróbálom elmondani.
Gyula-bá tényleg nem értettelek!De a meggyőző észérvek előtt meghajlok!
Gyula-bá tényleg nem értettelek!De a meggyőző észérvek előtt meghajlok!
Re: Elektronika
Igen jól gondolod a bekötés: gyújtás kapcsoló - előtét ell. - gy. trafó 15 pont - (gy. tr). - gy. trafó 1 pont - megszakító vagy elektronika. Lásd még a daranyi68-nak írt hsz-t. A képekről úgy néz ki, hogy az előtét mégsem a "púpban" hanem a trafó melletti felfogó füles alkatrészben van.hell írta:Esetleg még annyit hogy nekem pontosan hova kell kötni az előtéte gyujtás kapcsoló szálára igaz?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Na ez így tökéletes! Ezt már szeretem rövid tömör és megmondja a frankót! Köszönöm! Ismét tanultam... (meg szerintem ez másoknak is hasznára fog válni)
Esetleg még annyit hogy nekem pontosan hova kell kötni az előtéte gyujtás kapcsoló szálára igaz? Meg lehet ezeket mérni, hogy egyáltalán működnek-e?
A trafót néztem 1 és 15 lába között, de az kiderült nem jelent csak annyit hogy nincs elszakadva. Mérve fele annyit mutat ez mint a másik kettőnél amit néztem(12V bosch és régi wareszé), de akkor gondolom ez sem jelent semmit a trafó esetén. Annyi a lényeg, hogy működik és kész.
Esetleg még annyit hogy nekem pontosan hova kell kötni az előtéte gyujtás kapcsoló szálára igaz? Meg lehet ezeket mérni, hogy egyáltalán működnek-e?
A trafót néztem 1 és 15 lába között, de az kiderült nem jelent csak annyit hogy nincs elszakadva. Mérve fele annyit mutat ez mint a másik kettőnél amit néztem(12V bosch és régi wareszé), de akkor gondolom ez sem jelent semmit a trafó esetén. Annyi a lényeg, hogy működik és kész.
Re: Elektronika
Még egyszer mert lehet,hogy nem volt egyértelmű, az előtétes trafót nyugodtan használhatod de csak az előtéttel együtt függetlenül attól hogy megszakítós vagy elektronikus, 2T vagy 4T a motor.hell írta:Én már nem tudom ki kivel van
Re: Elektronika
Az első hsz.-edből, amire reagáltam úgy tünt érted miről van sz de úgy látom még sem, megpróbálom elmondani.daranyi68 írta:... Szerintem nem 8-9v .ra van tervezve hanem 12-re!Nem hinném hogy leégetné a jeladót mert a mérnökök annó akkor nem így tervezték volna meg!...
Az általad belinkelt rajzon (nagyon jó) a trafó 1 pontját az elektronika végtranzisztora (vagy a klasszikus esetben a megszakító) kapcsolgatja a testre, a trafó szempontjából ez mindegy.
A trafó 15 pontja, mint helyesen megjegyezted, kétféleképpen kap pozitív de nem 12 V feszültséget:
1) járó motornál a gyújtás (12 V) - előtét ellenállás - 15 pont úton vagy
2) önindítózáskor az önindítótól (kevesebb mint 12 V) - indítási segély
Az 1) esetben a 12 V akku feszültségre sorosan kapcsolnak két ellenállást (az előtét és a trafó) minek következtében az akku által szolgáltatott 12 V egy része (a nagyobbik) a trafóra esik míg a másik (a kisebbik) az előtét ellenállásra. Ennek a két feszültség esésnek az összege 12 V. Más szóval ha az előtét ellenállás értéke nem 0 (rövidzár) akkor a trafóra jutó feszültség kisebb mint 12 v, a gyakorlatban 8-9 V, erre a feszültségre van tervezve a trafó. Vagyis az előtét nem a rajtafelejtett gyújtás áramától védi a trafót és a tranzisztort hanem az indító segély miatt szándékosan "alul tervezett" trafó által felvett túláramot akadályozza meg.
Ha ezt nem rakod be akkor csak idő kérdése és a túláram vagy a kapcsoló elemet (megszakító vag tranzisztort) vagy a trafót tönkre teszi, telyesen mindegy,hogy 2T vagy 4T a motor.
A jeladó (mindegy, hogy milyen) valóban nem megy tönkre mert a fentiekhez semmi köze.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.01.20. 19:22-kor.
Re: Elektronika
Összegezve: ETZ-ben ez nem jó.
2T 12V-os Trabant vagy 2T Wartburg ami neked jó."
Így a téli hónapokban jól el lehet ezekről a témákról olvasgatni az tény...[/quote]
Igen!Sőt még tanulni is lehet belőle!
Jó az csak használni kell mellé az elektronikát is meg a HALL jeladót is és akkor tökéletes!Akkora szikrát ad hogy a fénymásoló papírt félbehajtva átüti!!!
2T 12V-os Trabant vagy 2T Wartburg ami neked jó."
Így a téli hónapokban jól el lehet ezekről a témákról olvasgatni az tény...[/quote]
Igen!Sőt még tanulni is lehet belőle!
Jó az csak használni kell mellé az elektronikát is meg a HALL jeladót is és akkor tökéletes!Akkora szikrát ad hogy a fénymásoló papírt félbehajtva átüti!!!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Én már nem tudom ki kivel van. Vissza olvastam 1 éve volt itt erről szó valahogy ezt már el is felejtettem.
Irtak egy ilyet: (majd a szerzője tuti megismeri )
"Ez a 4T trabi/Warnyú elektronikus gyújtásához való, kis belső ellenállású trafó, aminél előtétellenállással van korlátozva 8A körüli értékre a primer áram, a megszakítód seperc alatt szétégne! A dolog lényege hogy a tekercs alacsony induktiviátsa miatt gyorsan felszalad a primer áram a névleges értékre, ezáltal nagy fordulaton is jó szikra lenne. De erre ETZ-ben nincs szükség az eleve alacsonyabb szikraszám, és a megfelelő elektronika hiánya miatt sem.
Összegezve: ETZ-ben ez nem jó.
2T 12V-os Trabant vagy 2T Wartburg ami neked jó."
Így a téli hónapokban jól el lehet ezekről a témákról olvasgatni az tény...
Irtak egy ilyet: (majd a szerzője tuti megismeri )
"Ez a 4T trabi/Warnyú elektronikus gyújtásához való, kis belső ellenállású trafó, aminél előtétellenállással van korlátozva 8A körüli értékre a primer áram, a megszakítód seperc alatt szétégne! A dolog lényege hogy a tekercs alacsony induktiviátsa miatt gyorsan felszalad a primer áram a névleges értékre, ezáltal nagy fordulaton is jó szikra lenne. De erre ETZ-ben nincs szükség az eleve alacsonyabb szikraszám, és a megfelelő elektronika hiánya miatt sem.
Összegezve: ETZ-ben ez nem jó.
2T 12V-os Trabant vagy 2T Wartburg ami neked jó."
Így a téli hónapokban jól el lehet ezekről a témákról olvasgatni az tény...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég