Elektronika topik - a pokol kapuja
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
A "Mz hogyan tovább"-ban 1000-1100 rpm szerepel.
Re: Elektronika
Tudja valaki a 250 TS alapjárati fordulatszámát? Előre is köszönöm.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
Köszönöm Gyula-bá! Akkor új aksi.Gyula-bá írta:Majdnem biztos.bébé írta:Az aksim szarakodhat?
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Re: Elektronika
Majdnem biztos.bébé írta:Az aksim szarakodhat?
Re: Elektronika
Szívesen máskor is, a hiba valószínű oka, hogy a megjelent rajz nem a "vasalásos" technikához készült te pedig azt használtad (vagy fordítva).83aslacibá írta:az volt a baj hogy az egész panelt fordítva csinálták,
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
Sziasztok!
Az mitől lehet, hogy az indexem csak járó motornál működik, álló motornál viszont nem? Az aksim szarakodhat?
bébé
Az mitől lehet, hogy az indexem csak járó motornál működik, álló motornál viszont nem? Az aksim szarakodhat?
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- 83aslacibá
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2012.09.30. 20:13
- MZ-d típusa: mzts125
- Tartózkodási hely: Nagyrév
Re: Elektronika
Kész lett a Müller féle gyújtás ami itt van fent a club oldalon. Alant írtam hogy nem műkszik. Most már igen és az volt a baj hogy az egész panelt fordítva csinálták, át kellett forgatni az alkatrészeket. Köszönöm mindenkinek és Gyula-bának a segítséget.
http://www.youtube.com/watch?v=BPk0J1DB ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=BPk0J1DB ... e=youtu.be
- gijjo
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
- MZ-d típusa: Mz ts 125
- Tartózkodási hely: Albertirsa
Re: Elektronika
Andrá$ írta:Nekem volt már gondom ilyesmivel csak nekem az volt a gond hogy rossz volta töltés és alacsony fordulaton nem volt valami jó és egyenletlenül járt, fesszab állítás töltés ellenőrzés után+megszakítóhézag állítás jó lettgijjo írta:Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy lehet-e rossz gyújtás beállítás miatt alapjárati problémám?
A gyertyám szép világosbarnára van kiégve, és a karburátoron már minden lehetséges beállítást megpróbáltam.
A szimeringek pedig teljesen épek. A kipufogó pedig nincs eltömődve. Teljesen tanácstalan vagyok.
Köszi.
Köszi, holnap megpróbálom.
Üdv.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Nekem volt már gondom ilyesmivel csak nekem az volt a gond hogy rossz volta töltés és alacsony fordulaton nem volt valami jó és egyenletlenül járt, fesszab állítás töltés ellenőrzés után+megszakítóhézag állítás jó lettgijjo írta:Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy lehet-e rossz gyújtás beállítás miatt alapjárati problémám?
A gyertyám szép világosbarnára van kiégve, és a karburátoron már minden lehetséges beállítást megpróbáltam.
A szimeringek pedig teljesen épek. A kipufogó pedig nincs eltömődve. Teljesen tanácstalan vagyok.
Köszi.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- gijjo
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
- MZ-d típusa: Mz ts 125
- Tartózkodási hely: Albertirsa
Re: Elektronika
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy lehet-e rossz gyújtás beállítás miatt alapjárati problémám?
A gyertyám szép világosbarnára van kiégve, és a karburátoron már minden lehetséges beállítást megpróbáltam.
A szimeringek pedig teljesen épek. A kipufogó pedig nincs eltömődve. Teljesen tanácstalan vagyok.
Köszi.
Azt szeretném kérdezni, hogy lehet-e rossz gyújtás beállítás miatt alapjárati problémám?
A gyertyám szép világosbarnára van kiégve, és a karburátoron már minden lehetséges beállítást megpróbáltam.
A szimeringek pedig teljesen épek. A kipufogó pedig nincs eltömődve. Teljesen tanácstalan vagyok.
Köszi.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Egy a lényeg német legyen! Kapni ilyent megismerhető:fehér műanyag beöntés és anya csavaros kábel csatlakozás és német bélyegzés az oldalán ja és ez a legdrágább de szerintem csak ilyent szabad megvenni a bakelitos magyar" kuka minőség 5-1 az arány.Én sok sok éve ilyent használok Mz Simson és Pannónia mocikba hiba nélkül.sunbim írta:0,22mikrofarad = 220nF , nem 22mikrofarád ! Azzal be sem indulna a motor valószinűleg. Jó lesz .Cat írta:Üdv
Hülye kérdés: Mien értékű kondi való a MZ be?
valami simson feliratút adtak volna 22mikrofarad-ost...
Én meg nem tom jó-e vagy se...
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
0,22mikrofarad = 220nF , nem 22mikrofarád ! Azzal be sem indulna a motor valószinűleg. Jó lesz .Cat írta:Üdv
Hülye kérdés: Mien értékű kondi való a MZ be?
valami simson feliratút adtak volna 22mikrofarad-ost...
Én meg nem tom jó-e vagy se...
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3138
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
mondjuk ez jogosGyula-bá írta:Hat volton elég érdekes megoldás.Gexxx írta:... ragaszkodtok a keleti blokk alkatrészeihez, akkor lada elektronikus feszszabi...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
gijjo írta:Olyan szempontból reagál a levegő csavarra, hogyha szinte teljesen kitekerem azonnal fullad de a betekert állapotokra abszolut nem. Egyébként 8 éve állt egy fűtött garázsban a motor, a tulaja már nem akart menni vele, kb 2 hónapja vettem meg tőle és most indítottam be, de mindent kitakarítottam, ami szükséges volt kicseréltem rajta. Az állástól tönkre mehetett volna a szimerig szerinted?
Igen sajnos a sok állástól bekeményedik a szimering, de innentől ez blokk topikba tartozik, mert kikapunk a moderátortól.
Re: Elektronika
Hat volton elég érdekes megoldás.Gexxx írta:... ragaszkodtok a keleti blokk alkatrészeihez, akkor lada elektronikus feszszabi...
- gijjo
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
- MZ-d típusa: Mz ts 125
- Tartózkodási hely: Albertirsa
Re: Elektronika
Bocsi nem az alapjáratot ejti lassan hanem a fordulatot.
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3138
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
ha már ragaszkodtok a keleti blokk alkatrészeihez, akkor lada elektronikus feszszabi...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- gijjo
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
- MZ-d típusa: Mz ts 125
- Tartózkodási hely: Albertirsa
Re: Elektronika
Sziasztok!
Sikerült végre valami alapjáratot csiholnom a ts 125-re.
De nagyon nem tetszik a gázadásra való reagálása, ha gázt adok behörög, majd felpörög, és rettentő lassan ejti az alapjáratot. Nem tudja valaki ezek miért lehetnek.
Üdv.
Sikerült végre valami alapjáratot csiholnom a ts 125-re.
De nagyon nem tetszik a gázadásra való reagálása, ha gázt adok behörög, majd felpörög, és rettentő lassan ejti az alapjáratot. Nem tudja valaki ezek miért lehetnek.
Üdv.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Köszönöm a segítséget akkor inkább annyira, félre teszem nem próbálkozok felrakni, amíg lehet kapni gyárit is
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Csak arra kell figyelni, hogy a trabi feszszabba be van építve a szabályzóellenállás. Ennek az ellenállása nem egyezik meg az mz eredeti szabályzóellenállásának a nagyságával. Így gond lehet a megfelelő töltőfesz beállításával. A légrés, és az érintkezők közti hézaggal való babrálással talán hadrafogható mz-ben is. Csak lent a dinamónál le kell kötni az eredeti előtétellenállást.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Csak épp áramkorlátozás nem lesz (illetve előbb füstölne le a dinamó, minthogy a trabi dinamójához méretezett áramkorlátozás működne). Bár azt a kisipari elektronikus se tud. Szóval igen, használható lehet.Andrá$ írta:Tényleg elvileg akkor jó az MZ-be is
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Milyen motoré? Esetleg egy Trabant márkájúé?Andrá$ írta:Sziasztok,
Vettem egy jó doboz MZ alkatrészt és volt köztük egy fesszabályzó ami nemtudom milyen motoré? oldalán ugyanúgy DDR-Ruhla felirat de másabb mint egy sima az egész mögött van egy teekercs féleség a hátuljára pedig az van írva hogy 6V 220W nem néztem el ez van ráírva talán képen is látni. Ötletem sincs milyen motoré lehet
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Sziasztok,
Vettem egy jó doboz MZ alkatrészt és volt köztük egy fesszabályzó ami nemtudom milyen motoré? oldalán ugyanúgy DDR-Ruhla felirat de másabb mint egy sima az egész mögött van egy teekercs féleség a hátuljára pedig az van írva hogy 6V 220W nem néztem el ez van ráírva talán képen is látni. Ötletem sincs milyen motoré lehet
Vettem egy jó doboz MZ alkatrészt és volt köztük egy fesszabályzó ami nemtudom milyen motoré? oldalán ugyanúgy DDR-Ruhla felirat de másabb mint egy sima az egész mögött van egy teekercs féleség a hátuljára pedig az van írva hogy 6V 220W nem néztem el ez van ráírva talán képen is látni. Ötletem sincs milyen motoré lehet
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- gijjo
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
- MZ-d típusa: Mz ts 125
- Tartózkodási hely: Albertirsa
Re: Elektronika
Olyan szempontból reagál a levegő csavarra, hogyha szinte teljesen kitekerem azonnal fullad de a betekert állapotokra abszolut nem. Egyébként 8 éve állt egy fűtött garázsban a motor, a tulaja már nem akart menni vele, kb 2 hónapja vettem meg tőle és most indítottam be, de mindent kitakarítottam, ami szükséges volt kicseréltem rajta. Az állástól tönkre mehetett volna a szimerig szerinted?
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha a levegőcsavarra sem ragál, akkor valószínű, hogy falsot szív valahol, az is lehet, hogy a főtengely szimeringnél.gijjo írta:Sziasztok!
Tud-e valaki abban segíteni, hogy miért nem tudom beállítani az alapjáratot a motoron? Ts 125 1982.
Tudom mert béna vagyok.
A levegőcsavaron hiába állítok, ezzel szinkronban a gázbovdenen is hiába tekerek. Hogyha adok egy kis gázt és ott tartom a gázcsutkát működik csak pár másodperc után már az sem elég neki egyszerűen befullad. Egyébként rendesem megy a motor és rendesen húz is.
- gijjo
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
- MZ-d típusa: Mz ts 125
- Tartózkodási hely: Albertirsa
Re: Elektronika
Sziasztok!
Tud-e valaki abban segíteni, hogy miért nem tudom beállítani az alapjáratot a motoron? Ts 125 1982.
Tudom mert béna vagyok.
A levegőcsavaron hiába állítok, ezzel szinkronban a gázbovdenen is hiába tekerek. Hogyha adok egy kis gázt és ott tartom a gázcsutkát működik csak pár másodperc után már az sem elég neki egyszerűen befullad. Egyébként rendesem megy a motor és rendesen húz is.
Tud-e valaki abban segíteni, hogy miért nem tudom beállítani az alapjáratot a motoron? Ts 125 1982.
Tudom mert béna vagyok.
A levegőcsavaron hiába állítok, ezzel szinkronban a gázbovdenen is hiába tekerek. Hogyha adok egy kis gázt és ott tartom a gázcsutkát működik csak pár másodperc után már az sem elég neki egyszerűen befullad. Egyébként rendesem megy a motor és rendesen húz is.
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Elektronika
Üdv
Hülye kérdés: Mien értékű kondi való a MZ be?
valami simson feliratút adtak volna 22mikrofarad-ost...
Én meg nem tom jó-e vagy se...
Hülye kérdés: Mien értékű kondi való a MZ be?
valami simson feliratút adtak volna 22mikrofarad-ost...
Én meg nem tom jó-e vagy se...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Re: Elektronika
Köszi szépen meg nézem.fzooltan írta:Üdv!szépszem írta:Sziasztok az ellenállás tekercs az cserélve lett újra és semmi baj vele. Továbbá pedig a biztosíték az 16 a-es. A dinamo is most lett cserélve használt de jó mert van töltés csak túl sok. A régin már nem volt semmi töltés. ÉS a fesszabot azt hogy lehet állítani?
Fesszab beállítás:
A hsz. 2012.07.16. 22:08 -kor íródott. Gesszti bejegyzése.
Ez meg egy másik "szakirodalom": 2012.05.13. 19:52,ez az én bejegyzésem.
- Kovi 125
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2012.08.14. 11:33
- MZ-d típusa: Mz Ts 125
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Elektronika
Köszönöm szépen a tippeket MrDok!MrDok írta:Lecsökkent benzinmennyiség a keverékben. Rossz súbertű, akadozó benzinutánfolyás, stb.......Kovi 125 írta:Sziasztok!
S.O.S.
Arra lennék kíváncsi, hogy a blokkból jövő fulladó, eltorzult hang minek az eredménye?
A hajtókar, főtengely teljesen rendben van, a motorja erős és 20.000 kilométer van benne.
Sokat állt de már le is van műszakiztatva, stb. (gyönyörű állapotban van)
Egyszerűen nem értem...megyek vele pár kilométert és már rá is kezd, jahh és a legrosszabb, az, hogy
ha 70 felé megyek akkor szintén elkezdi és egyszerűen mintha fékezné valami a motort és nem megy gyorsabban
Sűrű füstöt nem köp, pöccre indul, szóval szimering sem valószínű.
Nagyon szépen megköszönném ha valaki tudna tanácsot adni!
Nagyon rossz érzés, hogy kész van a gép és ilyen dolgok miatt nem tudok vele menni
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Lecsökkent benzinmennyiség a keverékben. Rossz súbertű, akadozó benzinutánfolyás, stb.......Kovi 125 írta:Sziasztok!
S.O.S.
Arra lennék kíváncsi, hogy a blokkból jövő fulladó, eltorzult hang minek az eredménye?
A hajtókar, főtengely teljesen rendben van, a motorja erős és 20.000 kilométer van benne.
Sokat állt de már le is van műszakiztatva, stb. (gyönyörű állapotban van)
Egyszerűen nem értem...megyek vele pár kilométert és már rá is kezd, jahh és a legrosszabb, az, hogy
ha 70 felé megyek akkor szintén elkezdi és egyszerűen mintha fékezné valami a motort és nem megy gyorsabban
Sűrű füstöt nem köp, pöccre indul, szóval szimering sem valószínű.
Nagyon szépen megköszönném ha valaki tudna tanácsot adni!
Nagyon rossz érzés, hogy kész van a gép és ilyen dolgok miatt nem tudok vele menni
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Kovi 125
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2012.08.14. 11:33
- MZ-d típusa: Mz Ts 125
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Elektronika
Sziasztok!
S.O.S.
Arra lennék kíváncsi, hogy a blokkból jövő fulladó, eltorzult hang minek az eredménye?
A hajtókar, főtengely teljesen rendben van, a motorja erős és 20.000 kilométer van benne.
Sokat állt de már le is van műszakiztatva, stb. (gyönyörű állapotban van)
Egyszerűen nem értem...megyek vele pár kilométert és már rá is kezd, jahh és a legrosszabb, az, hogy
ha 70 felé megyek akkor szintén elkezdi és egyszerűen mintha fékezné valami a motort és nem megy gyorsabban
Sűrű füstöt nem köp, pöccre indul, szóval szimering sem valószínű.
Nagyon szépen megköszönném ha valaki tudna tanácsot adni!
Nagyon rossz érzés, hogy kész van a gép és ilyen dolgok miatt nem tudok vele menni
S.O.S.
Arra lennék kíváncsi, hogy a blokkból jövő fulladó, eltorzult hang minek az eredménye?
A hajtókar, főtengely teljesen rendben van, a motorja erős és 20.000 kilométer van benne.
Sokat állt de már le is van műszakiztatva, stb. (gyönyörű állapotban van)
Egyszerűen nem értem...megyek vele pár kilométert és már rá is kezd, jahh és a legrosszabb, az, hogy
ha 70 felé megyek akkor szintén elkezdi és egyszerűen mintha fékezné valami a motort és nem megy gyorsabban
Sűrű füstöt nem köp, pöccre indul, szóval szimering sem valószínű.
Nagyon szépen megköszönném ha valaki tudna tanácsot adni!
Nagyon rossz érzés, hogy kész van a gép és ilyen dolgok miatt nem tudok vele menni
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
...én is ilyen hülyeségeket írogatok este 10 órakor, nem hogy aludnék, vagy... Ehh...
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Üdv!szépszem írta:Sziasztok az ellenállás tekercs az cserélve lett újra és semmi baj vele. Továbbá pedig a biztosíték az 16 a-es. A dinamo is most lett cserélve használt de jó mert van töltés csak túl sok. A régin már nem volt semmi töltés. ÉS a fesszabot azt hogy lehet állítani?
Fesszab beállítás:
A hsz. 2012.07.16. 22:08 -kor íródott. Gesszti bejegyzése.
Ez meg egy másik "szakirodalom": 2012.05.13. 19:52,ez az én bejegyzésem.
Re: Elektronika
Sziasztok az ellenállás tekercs az cserélve lett újra és semmi baj vele. Továbbá pedig a biztosíték az 16 a-es. A dinamo is most lett cserélve használt de jó mert van töltés csak túl sok. A régin már nem volt semmi töltés. ÉS a fesszabot azt hogy lehet állítani?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Ha elégett, és megszakadt, akkor túltölt, de nem veri ki a biztosítékot.
Ha testzárlatos és (még) nem égett el, akkor kiveri a biztosítékot, de nem tölt semmit. (szerintem)
Ha testzárlatos és (még) nem égett el, akkor kiveri a biztosítékot, de nem tölt semmit. (szerintem)
Re: Elektronika
Egy ötlet az előtét ellenállás az a kis tekercs a dinamón meg égett vagy testzárlatos .szépszem írta:jó estét sziasztok szeretnék segítséget kérni van egy ts 150 -em és tültöltés van és ki úti a biztosítékot. mit tegyek?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Szüntesd meg a túltöltést.Állitsd be a fesszabot.szépszem írta:jó estét sziasztok szeretnék segítséget kérni van egy ts 150 -em és tültöltés van és ki úti a biztosítékot. mit tegyek?
Szépszem?????
Ez olyan lányos név.
Te lány vagy?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Milyen biztosítékot üt ki? Szépszem?szépszem írta:jó estét sziasztok szeretnék segítséget kérni van egy ts 150 -em és tültöltés van és ki úti a biztosítékot. mit tegyek?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
jó estét sziasztok szeretnék segítséget kérni van egy ts 150 -em és tültöltés van és ki úti a biztosítékot. mit tegyek?
Re: Elektronika
Ilyen táblázatról nem tudok de a legfontosabb az akkumulátorfeszültség kb. 2000fordulatnál világítással 14v feszültségnek kell lenni, nagyobb fordulaton se szabad 14,4 v- nál magasabbnak lenni. A másik dolog a csúszósaruknak tisztának és szorosnak kell lenni minél jobb érintkezés miatt, a biztosíték táblát ha nagyon gyenge a rugója ki kell cserélni késes biztosíték táblára a megszakító filcre néhány csepp olajat kell időnként rakni , hogy ne kopjon ha ezeket megcsinálod már sokkal megbízhatóbb lesz a moci .
mzés írta:Kedves Márkatársak!
Ki szertném mérni elektromosan katonai Etz 250 típusú 1985-ben gyártott motorkerékpáromat. Tudnátok segíteni hol találok egy táblázatot amiben a különböző elektromos alkatrészeken mérhető szabvány értékek szerepelnek?
+36206248614
köszi
Re: Elektronika
Kedves Márkatársak!
Ki szertném mérni elektromosan katonai Etz 250 típusú 1985-ben gyártott motorkerékpáromat. Tudnátok segíteni hol találok egy táblázatot amiben a különböző elektromos alkatrészeken mérhető szabvány értékek szerepelnek?
+36206248614
köszi
Ki szertném mérni elektromosan katonai Etz 250 típusú 1985-ben gyártott motorkerékpáromat. Tudnátok segíteni hol találok egy táblázatot amiben a különböző elektromos alkatrészeken mérhető szabvány értékek szerepelnek?
+36206248614
köszi
Re: Elektronika
Szia!Iványi Balázs írta:hello Mittom!
Neked akkor a régi házas a fesz szabályzód vagy az új elektronikus fajtájú? Mert akkor úgy állok hozzá! köszi!
Nekem az elektronikus van felszerelve. Kinek melyik tetszik. Mind a kettőről hallottam jót és rosszat egyaránt. Nekem ez bevált, de az én Tz-mnek a diódasor volt a hibája. Abban itt a fórumon tudnak segíteni, hogy hogyan lehet kimérni azt is.
Remélem tudtam segíteni
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
nem kötött el semmit csak a ladánál a csillagpontra van kötve egy relé és az végzi a töltés ellenőrző lámpa működtetését.Perec írta:Az meg hogy lehet?
Nem kötöttél el valamit?
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Az meg hogy lehet?
Nem kötöttél el valamit?
Nem kötöttél el valamit?
gabsic írta:Ladát is kipróbáltam, működik, csak az ugye 6 diódás rendszer, így Lada feszszabbal töltés ugyan van, de a töltésjelző lámpa nem működik.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Értem de minek is töltésjelző bátraké a világ
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ladát is kipróbáltam, működik, csak az ugye 6 diódás rendszer, így Lada feszszabbal töltés ugyan van, de a töltésjelző lámpa nem működik.nova001155 írta:Jaja a 14.4 is a tökéletes efőlé ne menjen. Meg még olvastam olyanokat is akik lada fesszabot rakták belegabsic írta: Többször leírtam,feszszabra a legolcsóbb, és megbízható megoldás szerintem amit én csináltam.
Skoda 120L külső elektronikus szabályzója. Méretre pont szépen elfér a gyári helyén.
Stabilan tölt,2000től 14.3-14.4V a fesz.
Normális cuccot csináltak a csehszlovákok anno, nem egy kisipari szar.
JA, és a lényeg: autóbontóban 500Ft-ért szoktam venni darabját.
(Mindenképp csak a gyárit, és elektronikusat vegyetek)
(Egyébként nem sok a 14.4V, éppenhogy az a normális...)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
gabsic írta: Többször leírtam,feszszabra a legolcsóbb, és megbízható megoldás szerintem amit én csináltam.
Skoda 120L külső elektronikus szabályzója.
Egy új, wartburghoz való elektronikus "külső" szabályzóm épp van itthon eladósorban, ha passzol a rendszerhez, olcsón megválok tőle.
14,4 V - az a határ, ahol az akksi celláiban elkezdődik a buborékfejlődés. Ezért állítják ide az összes autóban/motorban a töltés max feszültségét. Ez ugye 6 V-os rendszernél 7,2 V. Ha rövid időre fölé szalad, akkor nincs gond, de tartósan magasabb feszültségnél felforrhat az akksi.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Jaja a 14.4 is a tökéletes efőlé ne menjen. Meg még olvastam olyanokat is akik lada fesszabot rakták belegabsic írta: Többször leírtam,feszszabra a legolcsóbb, és megbízható megoldás szerintem amit én csináltam.
Skoda 120L külső elektronikus szabályzója. Méretre pont szépen elfér a gyári helyén.
Stabilan tölt,2000től 14.3-14.4V a fesz.
Normális cuccot csináltak a csehszlovákok anno, nem egy kisipari szar.
JA, és a lényeg: autóbontóban 500Ft-ért szoktam venni darabját.
(Mindenképp csak a gyárit, és elektronikusat vegyetek)
(Egyébként nem sok a 14.4V, éppenhogy az a normális...)
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Többször leírtam,feszszabra a legolcsóbb, és megbízható megoldás szerintem amit én csináltam.Iványi Balázs írta:Cseréltem rajta feszültség szabályzót egy másikra, belűről az jobb állapotban van,de ha ráhelyezem ugye a motorra összedugdosgatom ugyan úgy ahogy volt, és rá akarom kötni az akksit a sarukra az egyik saru szikrázik ha már a másik fenn van, szóval az új felszabályzóval valami gond lehet vagy nem tudom mert, a másikkal az elméletileg rosszal ezt nem csinálta.
Mi lehet a gondja amiért szikrázik az akksi saruja?!
Skoda 120L külső elektronikus szabályzója. Méretre pont szépen elfér a gyári helyén.
Stabilan tölt,2000től 14.3-14.4V a fesz.
Normális cuccot csináltak a csehszlovákok anno, nem egy kisipari szar.
JA, és a lényeg: autóbontóban 500Ft-ért szoktam venni darabját.
(Mindenképp csak a gyárit, és elektronikusat vegyetek)
(Egyébként nem sok a 14.4V, éppenhogy az a normális...)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég