Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2011.09.26. 16:29

Biztos, hogy nemet az a bing? Nalam csak fel kellett tenni es mukodott, nem kellett csavargatni a keverekszabalyzot, csupan az alapjaraton kellett lentebb tenni. Mit jelent az a max sebesseg? Annal tobbet nem megy? :shock: Azt nagyon furcsallom. Amugy 250-eskent nalam amit irtal 118-as fofuvoka, tu kozepen. 110-es utazo mellett 2 szemely 4,3-4,8 lityi. Most 300-as 128 koruli fofuvoka (125-os dorzsarral korkorosen igazitva) 5,3 nal tobbet meg nem tudtam vele megetetni.

Avatar
aloha
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2011.03.27. 07:45
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aloha » 2011.09.26. 15:32

üdv Mindenkinek!

Tavaly karácsonyra megleptem magam és a motoromat (Etz-250) egy német Bing 84-es karburátorral.Gondoltam , majd milyen jó lesz a fogyasztásom. Hát nem !

1.Alpjárati fúvóka : 45, Főfúvóka: 118, Tű: legfelső rovátka (teljesen leersztve),
keverék csavar 0,5 fordulat
Fogyasztás : 5 l , Max sebesség : 90 km/h

2.Alpjárati fúvóka : 45, Főfúvóka: 118, Tű: eggyel feljebb,
keverék csavar 0,5 fordulat
Fogyasztás : 6,5 l , Max sebesség : 110 km/h

3.Alpjárati fúvóka : 45, Főfúvóka: 110, Tű: ugyanaz mint az előbb,
keverék csavar 1,5 fordulat
Fogyasztás : 7,5 l , Max sebesség : 85 km/h

Akinek sikerült belőnie a fogyasztását illetve a karburátorát, legyen szives elárulni a nála bevált kombinációt, hátha ötletet nyerek belőle.(A fórumot már vagy 2 napja böngészem , de ilyen konkrét összefoglalást nem találtam.)
A másik kérdés a keverék csavar befolyásolja nagyban a fogyasztást?

Mindegyik beállításnál amúgy elég jól pörög ,de ha ötödikbe teszem elszállnak a lovak.
Pöccre indul , az alapjárat kellemes pöfögős egyenletes , akár 7-800-ra is beállítható.
A gyertya Brisk-15NYC .Igaz egymagam is már a maximális terhelhetőségét feszegetem.

Azt hiszem ennyi, ha nem jön össze , akkor nem gumiégetés, hanem motorégetés lesz!
Mentsük meg Ubult !
[-o<
Köszönöm!

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.09.21. 20:50

Perec írta: Viktor: ...
Oké, akkor még gondolkozom; köszönöm szépen.

Avatar
beleferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sármellék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: beleferi » 2011.09.21. 19:54

Aha.Kösz a gyors választ utána nézek.mert csak ugy gondolt egyet és elkezdte.Előtte nem csinálta.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.09.21. 19:50

Láncfeszesség? Amúgy gyújtás, és karburálás is lehet.... Ha "hirtelen" jött elő, akkor inkább az első 2.

Avatar
beleferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sármellék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: beleferi » 2011.09.21. 19:31

Üdv mindenkinek.Segítséget szeretnék kérni.Olyan gondom van hogy a TS 125-ös motorom 2 személy alatt vagy csak ugy alacsonyabb fordulaton rángat. :?
Ez mitől lehet szerintetek?
A választ előre is köszi

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.09.21. 19:15

Integráltam ma a gépbe a csatos karbit 135 ös fővúvóka 50 alap és 95 indító stabil alapjárat 1200 as fordulat kicsit nagyobb gázállással tartja a 90 et és nem csörög a súber erős lent is fent is :D eddig tuti minden. A fogyasztási adatokról késöb szólók majd remélem nem egy szörnyet alkottam :). Egyetlen dolog azért piszkálja a csőrőm a régi karbival is meg ezzel is kopog a gép ha nagy gázt adok kigyorsításnál pl 90 el suhanók és gáz mert előzök és elkezd kopogni mikor már elérte azt a tempót akkor már jó nem csörög csak mikor gyorsítok ötlet?

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.09.20. 06:47

nova001155 írta:Valaki megtudná mondani mennyire kompatibilisek a 250 es és a 251 (csatos)karbi alkatrészek
Gondolok itt : Úszó, szivató ház+dugó, súber , súbertű
Segítséget előre is köszönöm.
Csereszabatos: Úszó, úszótengely, szivatófúvóka és főfúvóka (megfelelő méret esetén, ez minden motoron más és más), az általad említett szívató alkatrészek, valamint a súber feletti nagy záróanya amiben a bowden van. Illetve TALÁN még a tűszelep is (berakható, de nem biztos hogy a benne lévő fúvóka is megfelelő méretű. nézd meg a javítókönyvben ha érdekel).

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.09.20. 06:02

A szivató alatt azt értem amit kitudunk tekerni a karbiból. Ja meg az úszó kompitibilis?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2011.09.19. 21:26

Vagyis a 30N2-5 es a 30N3-1 es kozti kulonbseg? eg es fold...sztem az uszon kivul max a fuvokak kompatibilisek A suber/tu is teljesen mas nem kell kiakasztani a rugot, hanem osszeszerelve lefele kell huzni a tut es ugy pozicionalni mas a haz: nincs ferde felfutasu alapjaratallito csavar es levegoszabalyzo csavar, hanem egy minosegi es egy mennyisegi allito csavar van, mert kulon jaratrendszer van az alapjaratnak. szivato haz? ezen mire gondoltal? csak a karburator alja? hat ugye benne a neveben, egyik csatos a masik felcsavarozos, hirtelen ezek jutottak eszembe

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.09.19. 21:21

Valaki megtudná mondani mennyire kompatibilisek a 250 es és a 251 (csatos)karbi alkatrészek
Gondolok itt : Úszó, szivató ház+dugó, súber , súbertű
Segítséget előre is köszönöm.

Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec » 2011.09.18. 18:21

Ez nagy segítség :)

Viktor:
Valamelyik karbinál félgáz felett, máshol 3/4 gáz felett mondják hatásosnak a főfúvókát alatta a tű fojtásához képest elhanyagolható a szerepe - akár ki is vehetnéd :^o
A tűállás úgy tud 0,5 litert jelenteni fogyasztásban, hogy az égvilágon semmit sem veszel észre legfeljebb a gyertyán, vagy a mögötted lévő kondenzcsík sűrűségén.
Hasonló a helyzet az alapjárati rendszernél (fúvóka-benzinszint-levegőcsavar) lassú (<70) haladás esetén, csak sajnos nincs kellő finomságú fúvókasor és a létező 35-40-45-ösöket is nehéz beszerezni. A simson fúvóka bemegy és megfizethető, de rövidebb és a 35 már túl kevés ezért bővíteni kell, ami nem egyszerű egy 0,35 milis furat esetén.

Az én kipum városban is száraz \:D/

http://www.carbparts.com/mikuni/gen_tuning.gif

http://forum.egumotors.hu/download/file ... &mode=view

idézet egy fórumból: "Akkor egy kis segítség! Haladjunk balról jobbra felülről lefelé!
Clip position (JN)= Zéger pozíciója a tűn
Straght Diameter (JN)= Tű egyenes részének átmérője
Air screw= Levegő csavar
Cutaway (Throttle valve)= Kivágás (Tolattyún)
Slow jet= Alapjárati fúvóka
Main jet= Fő fúvóka
Main jet holder= Kehely cső
0~100%-ig a tolattyú (gázkar) állását mutatja! A "papírsárkány" szélei pedig azt mutatják (ha a középső vonalat 0-nak vesszük), hogy plusz egy vagy mínusz egy egységgel a 0-hoz képest mennyivel dúsul ill szegényedik a keverékünk annál a gáz állásnál!
Pl. Alapjárati fúvóka (Slow Jet), tegyük fel, hogy egy 35-s alapjárati fúvókát kicserélek egy 32-re! Ekkor zárt tolattyú állásnál az eddigi beállításomhoz képest jelentősen szegényebb a keverékem! Majd ahogy a tolattyút emelem felfelé kb 25% gázállásig elég határozottan csökken a "szegényítő" hatása, de amint látjuk majdnem 50% gázállásig befolyása van a keverék összetételére! A sokat vitatott levegőcsavar (Air screw)-nek is csak a teljes gáz feléig van kihatása -a sokak által az még a főfúvóka működési tartományába is beleszól- állítással ellentétben! :wink:"

Dénes írta:Egyébként meg minden összefügg mindennel. :)

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.09.18. 17:25

Dénes írta:Attól még, hogy a csavart kitekerted (ami csak a súbert emeli a tűvel) az alapjárati fúvóka ugyanúgy dolgozik.
Egyébként meg minden összefügg mindennel. :)
A csavar végét levágtam és tövig becsavartam, de így nem ér semmihez :)
Okés hiszek nektek, öregebbek vagytok :D
úgyis még tesztelgetem.
köszi!

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2011.09.18. 15:23

Attól még, hogy a csavart kitekerted (ami csak a súbert emeli a tűvel) az alapjárati fúvóka ugyanúgy dolgozik.
Egyébként meg minden összefügg mindennel. :)

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.09.18. 14:33

Perec írta:Nem tudom, hogy kicsi-e, de szerintem még nem nagyon jársz tartósan 2/3 gáz felett ahol a főfúvóka dominál.
Tűhelyzet, alapjárati rendszer (fúvóka), benzinszint, levegőszűrő, szivatógumi...
Most könnyű a helyzet, amelyik gázállásnál 15-20 oC alatt tök hideg motornál is jól húz ott sok a kaja, ahol még alacsony fordulaton is húz ott meg nagyon sok.
Mi dominál, ha nem a főfúvóka, hiszen alapjáratom nincs. ? :D

Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec » 2011.09.18. 12:53

Nem tudom, hogy kicsi-e, de szerintem még nem nagyon jársz tartósan 2/3 gáz felett ahol a főfúvóka dominál.
Tűhelyzet, alapjárati rendszer (fúvóka), benzinszint, levegőszűrő, szivatógumi...
Most könnyű a helyzet, amelyik gázállásnál 15-20 oC alatt tök hideg motornál is jól húz ott sok a kaja, ahol még alacsony fordulaton is húz ott meg nagyon sok.


ambrusviktor írta:Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy hogy van az, hogy fel lett fúrva a henger 300ccm re, azóta lementem vele kb 7-800km-t. Most állítottam utána a karbinak, 135-ös fúvóka, felülről 2. tűállás (nincs alapjárat, és 1,5 re nyitott levegőcsavar); pörgettem a motort szinte végig 4- 5000 fölött, és a gyertyakép még így is olajos. (előgyújtás 3mm, kipu bambi féle, keverék 1:50 szintetikus elf).
Merjek akkor beletenni egy 130-as fúvókát? az a 300-hoz nem nagyon kicsi?
mi a véleményetek?

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.09.18. 11:06

Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy hogy van az, hogy fel lett fúrva a henger 300ccm re, azóta lementem vele kb 7-800km-t. Most állítottam utána a karbinak, 135-ös fúvóka, felülről 2. tűállás (nincs alapjárat, és 1,5 re nyitott levegőcsavar); pörgettem a motort szinte végig 4- 5000 fölött, és a gyertyakép még így is olajos. (előgyújtás 3mm, kipu bambi féle, keverék 1:50 szintetikus elf).
Merjek akkor beletenni egy 130-as fúvókát? az a 300-hoz nem nagyon kicsi?
mi a véleményetek?

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.09.09. 23:55

gabsic írta: Vagy veszel olasz utángyártott csapot ami használható (2-3E), vagy veszel bele új tömítést (100Ft) meg egy új szűrőszitát (400Ft). Ha a csap forgórésze homlokfelülete nem szép sima, hanem sérült, akkor azt is húzd fel finom smirglin, vagy csiszolókövön!
Kollégám elment a benzincsapért a Hegedüs Gy. utcába. Először rásóztak egy noname-et, amiről nem tudták megmondani milyen gyártmány. Utána beszéltünk telefonon és mondtam neki nem ajánljátok, inkább újítsuk fel és cserélje vissza, akkor hirtelen az eladó megvilágosodott, hogy ez német gyártmány, még le is fényképeztette vele. #-o
Azért maradtunk a felújító szettnél, remélem az jó lesz.

Kicist leamortizálódott.
Kép
Ennyi kosz volt benne, az a hosszúkás a tankszűrő maradványa. Érdekes módon, még a saját lábán jött hozzám, most meg csöpögni sem volt hajlandó a benzin belőle.
Kép

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.09.09. 23:44

csdani írta:Szevasztok!

250-es utángyártott gumi szívócsonkról van tapasztalatok? Mert eléggé ki van tágulva, azt bilinccsel orvosoltam, de elég repedezett...
Ha ugyanabból van mint amiből a TS -ét csinálják, nem jósolok túl hosszú időt neki. Puha ragadós gumi, kiábrándító. #-o

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2011.09.09. 21:40

bambi írta: 8-as imbuszból
Annak kicsi a magmérete nem? 6,5 cirka.Vagy elbírja az még? :-k
Gondoltam egyébként erre hogy kérek jó hosszút aminek csak a végén van menet,de sajnos 90-es a leghosszabb az itteni csavarboltban.
A 10-es imbusznak meg már túl nagy a fej átmérője.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2011.09.09. 21:38

Húha!Most nézem hogy ide is irtam ezzel a problémával meg a blokk topicba is?De hülye vagyok. ](*,) Na mindegy msot már.Bocs az off-ért. :oops:

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi » 2011.09.09. 21:33

zsakfos írta:A fene egye meg hogy miért pont 7-es csavarral kellett az NDK mérnökeinek megoldani azt a fránya forgórész felfogatást.
Naná hogy nem lehet kapni csavarboltban. ](*,) :smt067


Hatlapfejűm az van,de az Etz elektronikushoz imbusz kellene,mert felfogattam én a hatlapfejűvel,de ma lekaptam lánccsere végett a deknit és aluforgácsok potyogtak ki.
Akkor láttam hogy elérte a csavar a deknit és szépen forgácsolja.

Most majd esztergáltathatok valahogy,de még azt sem tudom miből.
8-as imbuszból

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.09.09. 16:46

csdani írta:Szevasztok!

250-es utángyártott gumi szívócsonkról van tapasztalatok? Mert eléggé ki van tágulva, azt bilinccsel orvosoltam, de elég repedezett...
nekem teljesen jó volt amit vettem, főleg azt tekintetbe véve, hogy mást úgysem kapsz :D

Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani » 2011.09.09. 16:15

Szevasztok!

250-es utángyártott gumi szívócsonkról van tapasztalatok? Mert eléggé ki van tágulva, azt bilinccsel orvosoltam, de elég repedezett...

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2011.09.09. 14:12

A fene egye meg hogy miért pont 7-es csavarral kellett az NDK mérnökeinek megoldani azt a fránya forgórész felfogatást.
Naná hogy nem lehet kapni csavarboltban. ](*,) :smt067


Hatlapfejűm az van,de az Etz elektronikushoz imbusz kellene,mert felfogattam én a hatlapfejűvel,de ma lekaptam lánccsere végett a deknit és aluforgácsok potyogtak ki.
Akkor láttam hogy elérte a csavar a deknit és szépen forgácsolja.

Most majd esztergáltathatok valahogy,de még azt sem tudom miből.

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.09.09. 13:40

Köszönöm, utána járok. :D

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.09.09. 13:28

Thorwald írta:TS utángyártott benzincsap használható?
Most szedtem szét a benzincsapot, mert nem jött ki belőle semmi, néhány cseppen kívül. Teljesen eltűnt a tankban lévő rézharisnya szűrő, csak egy csonk mutatta a helyét. Az még rendben van, hogy tök kosz az egész, de a csap gumibetétjét teljesen szétkarmolta a kosz, ez többet nem fogja a benzint elzárni. Kerestem a neten bontottat, de értelmes kinézetűt nem találtam. :(
Vagy veszel olasz utángyártott csapot ami használható (2-3E), vagy veszel bele új tömítést (100Ft) meg egy új szűrőszitát (400Ft). Ha a csap forgórésze homlokfelülete nem szép sima, hanem sérült, akkor azt is húzd fel finom smirglin, vagy csiszolókövön!

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.09.09. 12:47

TS utángyártott benzincsap használható?
Most szedtem szét a benzincsapot, mert nem jött ki belőle semmi, néhány cseppen kívül. Teljesen eltűnt a tankban lévő rézharisnya szűrő, csak egy csonk mutatta a helyét. Az még rendben van, hogy tök kosz az egész, de a csap gumibetétjét teljesen szétkarmolta a kosz, ez többet nem fogja a benzint elzárni. Kerestem a neten bontottat, de értelmes kinézetűt nem találtam. :(

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.09.07. 11:29

Utánanéztem, némi infó róluk:
http://www.oko-motor.com.tw/pro-3.htm
http://www.oko-australia.com.au/
Én lehet inkább egy bontott nyugati karbira voksolnék...

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.09.07. 10:40

DrV írta:Kína tud minőséget gyártani, ha megfizetik...
A képet nézve tajvani a karbi, ebben még ismeretlenül is jobban bíznék, mintha a nagy Kínából származna. :-"

DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: DrV » 2011.09.07. 09:53

Kína tud minőséget gyártani, ha megfizetik...

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2947
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2011.09.07. 09:45

Hello,

Szakik, szeritntetek ez mennyire lenne jó mz-re?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OKO-30mm ... 5d2f7bf4c4

Sajnos manapság Bing vagy nincs, németből meg iszonyat drága lenne rendelni (kb 130€)

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.09.06. 09:55

kr írta:Seclusion,
Viszont az enyémben egy rakás kiegészítő rendszert át kellett alakítani: a gyorsító fúvókát ledugóztam, az alapjárat ellátást szintén BVF-esre alakítottam át.
Mi baj volt vele?

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2011.09.06. 05:20

kr írta:Seclusion,

én ugyanilyet tettem ES250/2-re. Igaz nem tuning céljából, hanem mert az eredeti szétkopott.
Köszi szépen a választ! Végül is nekem se erőnövelésre kell, hanem hogy elérjem a gyári fogyasztást :)

Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kr » 2011.09.05. 22:15

Seclusion,

én ugyanilyet tettem ES250/2-re. Igaz nem tuning céljából, hanem mert az eredeti szétkopott. A jó benne, hogy mindene állítható, ill ezer féle alkatrésze kapható. Én pl át is alakítottam kézi szívatósról bowdenesre. Nagyon kulturáltan működik, hidegen elég csak a szivatót ráhúzni, nem kell röfögtetni a gázt. Viszont az enyémben egy rakás kiegészítő rendszert át kellett alakítani: a gyorsító fúvókát ledugóztam, az alapjárat ellátást szintén BVF-esre alakítottam át.

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2011.09.05. 18:02

Perec írta:A gépet már kérdezted?
http://www.mzclubhungary.com/forum/sear ... res%C3%A9s
Okosabb sajnos nem lettem, itt mindenki nagyobb karbit pakolt rá, de nekem nem fontos, hogy jobban is menjen, mivel a mostani teljesítménye egyelőre elég. A nagyobb karburátor pedig valamelyest nagyobb teljesítményt (és étvágyat) is hoz. Persze át lehet fúvókázni, de kisebb karbit nagyobb szívócsonkba könnyebb beletenni (nem kell marni semmit).
Azért kösz.

Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec » 2011.09.05. 16:58

A gépet már kérdezted?
http://www.mzclubhungary.com/forum/sear ... res%C3%A9s
Seclusion írta:Dellorto PHBH28-as karburátort ti föltennétek 250es ETZre? (Díszítésen kívül használni is szeretném alacsony fogyasztással :mrgreen: )

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2011.09.05. 16:48

Üdv Urak!

Dellorto PHBH28-as karburátort ti föltennétek 250es ETZre? (Díszítésen kívül használni is szeretném alacsony fogyasztással :mrgreen: )

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2011.09.04. 08:34

A rázkódástól lépcsők vannak belekopva,az állítórovátkákra ráesik a rögzítőlemez,el van hajolva.Ilyen és hasonló mechanikai sérüléseket látni rajta.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2011.09.04. 07:12

Súbertűnél mit kell nézni?honnét tudom meg hogy jó vagy már rossz?

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.09.03. 14:45

Vajh csatoshoz is lehet ilyesmit kapni? sikerült beszereznem egyet \:D/
ki kell majd próbálnom azt is :)) bár azt mondják ott a súbermocorgás kevésbé gond, ez mennyire igaz?

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.09.02. 20:36

RR_ZOZY írta:Ja és hol lehet kapni túlméretes súbert?
Nekem a Futárnál a Peti (a boltos :mrgreen: ) szerzett egyet, azt mondta véletlenül találta a cuccai között, de ugyanannyi pénz volt mint a -2 tizedes (= már az elején zörög mint a szar) utángyártott.

36 a súber mérete elvileg. Az utángyártottak tök jók, azzal a hibával h 35,8nál kisebbek. Ez perselyezéshez épp ideális, szépen lehet illeszteni. Ezt javaslom amúgy. Bambi szerint a teljesítményt nem befolyásolja h kicsit kisebb, és a vasperselyben meg örök élet, nem kopik oválisra.

Amiért én nem perselyeztem h akkor nem volt 10 ropim rá (mai napig sincs, csak esztétikai probléma). De amúgy az minden tekintetben jobb.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2011.09.02. 20:19

Ja és hol lehet kapni túlméretes súbert?

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2011.09.02. 13:20

Köszi! Na akkor az lesz hogy magam faragok, vagy majd ha télre Bambi megkapja a gépet egy kis futómű-wellnessre, akkor ezzel is megbízom.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.09.02. 12:56

RR_ZOZY írta:Hali!

Érdemes-e megvenni ezt:

http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... OR_HAZ.php ?

Kéne lépnem valamit mert a karbim csörgése már a tűrésküszöbömön kopogtat....
Ha tudsz vinni a boltba furatmérőt, és viszed hozzá a súbert, összepróbálod és tökéletes, akkor igen.

Netről rendelni semmiképp. Ráadásul szerintem annyira német gyártmány mint a többi utángyártott cucc... Keress inkább bontóban, börzén jó állapotú használtat, plusz létezik túlméretes súber, de ahhoz sokat kell reszelni a házat (én így csináltam, azóta se csörög, már lassan 3 ezer óta megy) hogy az ovalitást kiszedd. A felfúrás és perselyezés is megoldás, ráadásul ezzel egy árban van.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2011.09.02. 12:08

Hali!

Érdemes-e megvenni ezt:

http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... OR_HAZ.php ?

Kéne lépnem valamit mert a karbim csörgése már a tűrésküszöbömön kopogtat....

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2011.08.30. 21:56

Lóri írta:Szedd ki a karbit és pucold ki rendesen, fúvókákat, úszóházat, szivató dugattyút mindent


Mindez megtörtént. Karbi arany tiszta...
És most milyen? Nekem is csinált ilyet, nekem a szivató volt a hibás.

Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2011.08.30. 21:36

Szedd ki a karbit és pucold ki rendesen, fúvókákat, úszóházat, szivató dugattyút mindent


Mindez megtörtént. Karbi arany tiszta...

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.08.30. 13:14

POINTER írta:Sziasztok!
Etz 251-esem karbijában eltört a súber tű. (szétszerelésnél szerencsétlenkedtem egy sort... ](*,) ) A kérdésem az volna, hogy honnan tudnék szerezni gyári súbertűt? Amit Szegeden a Rollernél kaptam, annak a vége nem olyan kúpos, nem annyira vékony, mint az eredeti és így egy rakat szr a motor... beállítani nem lehet, fölülről 3. állásban fehér gyertya össze vissza szaggat, rángat. 4. állásban melegen már jó de hidegen rángat, könnyen lefullad. 5. állásban könnyen indul, szépen jár azt leszámítva, hogy rengeteget kap.. koromfekete nyálas gyertya, magasabb fordulatszámon ledarál....
Csiszolni lehet belőle??
Üdv!
Pointer
Én is használtam utángyártott gagyi súbertűt. smirglivvel igazgattam rajta amíg valamelyest használható nem lett (csiszolás - próbaút-csiszolás-próbaút.... ez jó SOKSZOR) Aztán vettem egy komplett csatos karbit a benne lévő gyári tű miatt. a régi karbit meg úgy ahogy volt utángyáros tűstűl eladtam annyiért amennyiért vettem a a másikat. (mondjuk nem tom miért adtam el - még így is van 3 db TS125 karbim, 2db TS250 karbim, meg egy db /1 karbim amit átalakítottam ETZ250 karbivá...)

Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: POINTER » 2011.08.30. 13:02

Sziasztok!
Etz 251-esem karbijában eltört a súber tű. (szétszerelésnél szerencsétlenkedtem egy sort... ](*,) ) A kérdésem az volna, hogy honnan tudnék szerezni gyári súbertűt? Amit Szegeden a Rollernél kaptam, annak a vége nem olyan kúpos, nem annyira vékony, mint az eredeti és így egy rakat szr a motor... beállítani nem lehet, fölülről 3. állásban fehér gyertya össze vissza szaggat, rángat. 4. állásban melegen már jó de hidegen rángat, könnyen lefullad. 5. állásban könnyen indul, szépen jár azt leszámítva, hogy rengeteget kap.. koromfekete nyálas gyertya, magasabb fordulatszámon ledarál....
Csiszolni lehet belőle??
Üdv!
Pointer

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 21 vendég