Honlap főoldal     Regisztráció    Belépés    Fórum    Taglista   Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » MZ Club Hungary - fórum » Szervíz




 Oldal: 1 / 110 [ 5453 hozzászólás ] Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 110  Következő



Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.17. 18:02 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2014.01.12. 23:17
Hozzászólások: 66
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Motor: ETZ 250
Megvan a probléma, tényleg mechanikus eredetű, de még milyen… Nem akarom off-olni az üzemanyagrendszer topicot, így a részleteket inkább a hajtásrendszer fórumban írom le, videót is linkelek.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.17. 17:27 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2012.09.05. 18:24
Hozzászólások: 207
Motor: Mz Etz
Én a helyedben a tűkkel kezdenék kísérletezni.
Nagyon rossz tűket lehet venni,de ezt tudjátok.Vettem már olyan tűt amivel nem indult be a motor,idén tavasszal vettem több helyen többfélét,volt amelyikkel rángatott a motor bizonyos fordulatszám tartományokban,és ahogy cserélgettem őket,mindig más tartományra helyeződött át a rángatás és a mértéke is változott,vagy 5 tűt próbáltam,kettő igencsak jó volt ezeket el is tettem,de végül visszakerült a jó öreg kikopott csörgős tű a mégjobban kikopott tűtartóba,most csörög megint,de cserébe jól megy.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.17. 09:51 
Online
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.10. 20:07
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Motor: ETZ 250
Nem a jóféle, régi magyar utángyártott hátsó lánckerék van fent? Azokat sikerült oválisra gyártani, tehát hol megfeszül a lánc, hogy belóg.

Esetleg a lánc nincs szakaszosan megnyúlva?

_________________
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.17. 06:47 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s

Csatlakozott: 2013.10.09. 10:56
Hozzászólások: 329
Tartózkodási hely: Kecel city
Motor: Etz 250
Hali, igaz nem teljes mértékben, de szerintem ezt a hajtásláncból eredő "megfutásokat" felerősítheti pl. a lánc lazasága, kopottsága, a hátsó kerék menesztő gumijának állapota is. Ezek milyen állapotban lehetnek?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.16. 21:10 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2014.01.12. 23:17
Hozzászólások: 66
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Motor: ETZ 250
Szép estét mindenkinek!

Ahogy ígértem összegezném a hétvége tapasztalatait.
Kezdtem a fals levegő ellenőrzésével. Kifújtam olyan fél doboz féktisztítót, a henger/szívócsonk, szívócsonk/karburátor csatlakozási helyére, a légszűrőház és karbi közötti gumit beterítettem, a jobb oldali főtengely szimmeringhez is fújtam, de semmi.
Beletettem a 140-es fúvókát, azzal is működik a motor, állítgattam a levegő csavart, kivettem a plombát, próbálgattam azt is állítani félfordulatonként, a motor reakciói szépen változnak, de a jelenség nem.
Ekkor eszembe jutott, hogy én egyszer a netről már lementettem a gyár által az N3-1-es karbihoz kiadott szervizfüzetet.
Azt írják, hogy ugye az N3-1-nél az alapjárati fúvóka, már nem az úszóházból közvetlenül kapja a naftát, hanem a főfúvókától leágaztatva, ezzel elvileg az érték el, hogy az alapjárati fúvóka nem szól bele teljes tartományban a keverékképzésbe, csak alacsony fordulaton, meg részterhelési tartományban. Nah nekem pont a részterhelés tartománnyal van a gondom.
Szóval jött az ötlet, hogy ki kéne próbálnom nagyobb alapjárati fúvókával, mert az egyetlen eredményt azzal tudtam elérni, hogy ütközésig betekertem az alapjárati rendszer levegőcsavarját, ha jól tudom az alapjárati fúvókától így kapja a legdúsabbat, hiszen levegőt nem tud szívni hozzá. Nagyobb alapjárati fúvókám nekem nincs, mert a korábbi mz karbikban az alapjárati fúvóka egy cső, ebbe meg sima kicsike, mint a főfúvóka. Egy simson karbiban találtam egy 67-est. Kipróbáltam, de az túl drasztikus, és a jelenség még így sem változott.
Még egy olyat is kipróbáltam, hogy beálltam 3.-ban 3000 állandó fordulatra, mert itt szokott a legjobban rángatni, és elzártam a benzincsapot, hogy lássam mit reagál az egyre szegényedő keverékre. Semmit. A rángatás nem lett sem erősebb, sem gyengébb az egyre szegényedő keverék mellett sem.
Ezek után már azon kezdtem gondolkozni, hogy nem is az üzemanyag rendszerben van a hiba, hiszen akármilyen fúvókát rakok bele, akárhova akasztom a tűt, tekerem, csavarom, a motor reakciói változnak, szívatóigény hidegen, alacsony fordulatszámról gyorsítás, motor kemény járás, alapjárat, stb,stb, a jelenség maximum halványul.
Mivel a kuplungom zörög, ha behúzom elhallgat, és ez a bakkecskézés is csak az átmeneti tartományban jelentkezik, amikor a mechanizmus "terheletlen", hiszen gyorsítás közben a prímérhajtásnál a fogak, a váltó, a lánc, mind egy irányba terhelődik, motorféknél meg az ellenkező irányban, állandó sebességnél az átmeneti tartományban, hol erre, hol arra, ezért mechanikus hibára kezdtem gyanakodni. A primérhajtásnál a foghézag viszont jó volt összerakáskor, mert megmértük, és most sem hangos. A jellegzetes Mz-s fütyülés meg van benne, ahogy annak lennie kell, de egyáltalán nem hangos, pedig ha jól tudom, ha ott elkezdenek kopni a fogak, nagyon fel tud erősödni a hangja. A láncfeszesség jó, a fokozatokat nem dobálja, mindig beveszi a sebességfokozatokat, szóval nem tudom.

KépKépKépKépKép


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.16. 18:38 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2015.02.20. 07:49
Hozzászólások: 404
Tartózkodási hely: Mogyoród
Motor: etz-250.predator.
szketo írta:
Nálam is hasonló jelenség játszódott le az ETZ-nél,Néhány hónappal ezelőtt.Most 50-alapjárati,és 125-főfúvókával,tűállás,fentről 2-3 akasztás szépen egyenletesen megy, nem rángat, és motor fék is tökéletes,meg vagyok elégedve a gyertya képpel is..Lehet hogy még picit szegényes a keverék,3/4 fordulatra van nyitva a levegő csavar,még keresen a tökéletes állapotot.De bízom benne hogy csak levegőn kell már állítanom.
Sok sikert hozzá Márkatársam,és remélem egy ötlettel én is segítettem. Rendkívül idő igényes és babra sziszifuszi munka de, a végeredmény mindenért kárpótol.

Szia szketo.Próbáld meg 1,5 fordulattal.Az alapjáratot meg hangold hozzá.

_________________
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.16. 13:12 
Offline
rolleres
rolleres

Csatlakozott: 2015.06.02. 21:30
Hozzászólások: 14
Motor: MZ ETZ 125
Köszönöm a válaszokat :)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.16. 10:14 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2015.02.20. 07:49
Hozzászólások: 404
Tartózkodási hely: Mogyoród
Motor: etz-250.predator.
Kovács Tomii írta:
A csapot már kitisztitottam! Az lehetséges h a tanksapka nem enged át elég levegőt?

Fúj bele mintha lélegeztetnél,ha vissza fúj akkor jó,ha nem egy tűvel piszkáld ki a lyukból a szmötyit.

_________________
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.16. 10:04 
Offline
babakocsis
babakocsis

Csatlakozott: 2015.08.16. 09:39
Hozzászólások: 2
Motor: Mz Etz 251
A csapot már kitisztitottam! Az lehetséges h a tanksapka nem enged át elég levegőt?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.16. 09:49 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s

Csatlakozott: 2011.02.06. 21:24
Hozzászólások: 304
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Motor: ETZ125
Ha eddig jó volt a géped,akkor a benzincsapod van eldugulva.Próba képen vedd le a tanksapkád,és a kinytott csapba fújj bele,utána próbaút.Ha megjavult,akkor tartály tisztítás,csap szétszerelés,csap tisztítás.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.16. 09:45 
Offline
babakocsis
babakocsis

Csatlakozott: 2015.08.16. 09:39
Hozzászólások: 2
Motor: Mz Etz 251
Helló mindenki! olyan bajom lenne Etz 251-semnek h a benzin csőben a benzin levegőbuborékokkal ( elég sokkal) jut bele a karbiba és nagyobb fokozatban 4500től többet nem bír forogni! A karbit kitakaritottam, levegő szúrőt, a benzincsőről levettem a szűrőt! Már nem tudom mit tegyek! valakinek valami ötlete? Előre is köszönöm!! :)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.15. 21:31 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.22. 13:00
Hozzászólások: 356
Tartózkodási hely: Békés megye
Motor: Etz 150
szintén kis Etz 70-80 között 4L/100

_________________
Etz 150 87'


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.15. 21:30 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 06:17
Hozzászólások: 339
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Igen, a kis ETZ-nek ez az ideális sebessége. Megy az 100-at is, de szerintem az már a gép nyúzása, 4200-5200ig az jó, meg szereti is.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.15. 21:00 
Offline
rolleres
rolleres

Csatlakozott: 2015.06.02. 21:30
Hozzászólások: 14
Motor: MZ ETZ 125
zudori írta:
zuzi996 írta:
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy 125-ös etz hol fogyaszt a legjobban? Szériaállapotú gépről van szó. Milyen fordulatszám vagy sebesség mellett fogyaszt a legideálisabban?
Köszi :)



A legjobban ötödik fokozatban kb 70 km/óra sebességnél, feltéve, ha van kedved olyan lassan kocogni.
Ha kb.5 ezres fordulatra viszed fel, akkor megy 80-at, az már tempósabb, az emelkedőket is jobban viseli, a fogyasztása csak kissé emelkedik.


Akkor az ilyen 80-85-ös tempó még motorkímélőnek mondható? (szeretném kímélni a motort de nem is akarok mindig tötyögni)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.15. 20:44 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 06:17
Hozzászólások: 339
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
zuzi996 írta:
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy 125-ös etz hol fogyaszt a legjobban? Szériaállapotú gépről van szó. Milyen fordulatszám vagy sebesség mellett fogyaszt a legideálisabban?
Köszi :)



A legjobban ötödik fokozatban kb 70 km/óra sebességnél, feltéve, ha van kedved olyan lassan kocogni.
Ha kb.5 ezres fordulatra viszed fel, akkor megy 80-at, az már tempósabb, az emelkedőket is jobban viseli, a fogyasztása csak kissé emelkedik.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.15. 20:10 
Offline
rolleres
rolleres

Csatlakozott: 2015.06.02. 21:30
Hozzászólások: 14
Motor: MZ ETZ 125
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy 125-ös etz hol fogyaszt a legjobban? Szériaállapotú gépről van szó. Milyen fordulatszám vagy sebesség mellett fogyaszt a legideálisabban?
Köszi :)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.14. 20:47 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2012.11.24. 09:34
Hozzászólások: 186
Tartózkodási hely: Üllő
Motor: MZ ts 250/1
Nálam is hasonló jelenség játszódott le az ETZ-nél,Néhány hónappal ezelőtt.Most 50-alapjárati,és 125-főfúvókával,tűállás,fentről 2-3 akasztás szépen egyenletesen megy, nem rángat, és motor fék is tökéletes,meg vagyok elégedve a gyertya képpel is..Lehet hogy még picit szegényes a keverék,3/4 fordulatra van nyitva a levegő csavar,még keresen a tökéletes állapotot.De bízom benne hogy csak levegőn kell már állítanom.
Sok sikert hozzá Márkatársam,és remélem egy ötlettel én is segítettem. Rendkívül idő igényes és babra sziszifuszi munka de, a végeredmény mindenért kárpótol.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.14. 19:48 
Offline
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.17. 12:30
Hozzászólások: 1505
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Motor: 21 ló 300as patkóval
Féktisztító spray-vel óvatosan, legalábbis a generátor alatti szimmering tesztnél, gyúlékony és nehogy egy megszakító szikrázástól pukkanás legyen a vége....inkább szilikonspray


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.14. 19:43 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2015.02.20. 07:49
Hozzászólások: 404
Tartózkodási hely: Mogyoród
Motor: etz-250.predator.
Larionov írta:
Köszönöm a segítséget, ma sajnos nincs rá időm, de tegnap este faternak áttúrtam a bontott mz karbijait, egy TS-ében találtam 140-es fuvókát, egy Trophy karbiban meg 120-ast. Holnap nekiesek féktisztító sprayvel körbefújkálok minden érintett területet, hogy valahol falsot szív e, aztán nekiállok próbálgatni és este megírom mit tapasztaltam.
Egyébként ma úgy használtam a motort, hogy az alapjárati nagy levegőcsavar teljesen betekerve, ezzel kiiktatva az alapjárati rendszert, ahogy tegnap próbáltam. Alapjáratot csak manuálisan a gázkar szorítójával csináltam, már érzésből 1300 fordulatszámig engedem vissza a gázkart. A motor így sokkal használhatóbb, normálisan lehetett vele közlekedni a forgalomban, még olyan eddig lehetetlen dologra is képes volt, hogy 2.-ban olyan 1600 fordulaton araszoljunk. Eddig egy ilyen helyzetben csak a kuplungal való folyamatos bűvészkedés segített.
Köszönöm a segítségeteket, még jelentkezem, remélem sikerül teljesen haza zavarni a blokkban lakó bakkecskét. :D

A 140 es sok lesz!

_________________
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.14. 19:16 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2014.01.12. 23:17
Hozzászólások: 66
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Motor: ETZ 250
Köszönöm a segítséget, ma sajnos nincs rá időm, de tegnap este faternak áttúrtam a bontott mz karbijait, egy TS-ében találtam 140-es fuvókát, egy Trophy karbiban meg 120-ast. Holnap nekiesek féktisztító sprayvel körbefújkálok minden érintett területet, hogy valahol falsot szív e, aztán nekiállok próbálgatni és este megírom mit tapasztaltam.
Egyébként ma úgy használtam a motort, hogy az alapjárati nagy levegőcsavar teljesen betekerve, ezzel kiiktatva az alapjárati rendszert, ahogy tegnap próbáltam. Alapjáratot csak manuálisan a gázkar szorítójával csináltam, már érzésből 1300 fordulatszámig engedem vissza a gázkart. A motor így sokkal használhatóbb, normálisan lehetett vele közlekedni a forgalomban, még olyan eddig lehetetlen dologra is képes volt, hogy 2.-ban olyan 1600 fordulaton araszoljunk. Eddig egy ilyen helyzetben csak a kuplungal való folyamatos bűvészkedés segített.
Köszönöm a segítségeteket, még jelentkezem, remélem sikerül teljesen haza zavarni a blokkban lakó bakkecskét. :D


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.14. 15:55 
Offline
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.17. 12:30
Hozzászólások: 1505
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Motor: 21 ló 300as patkóval
Pontosan, ahogy Dok mondja. Az enyém is bakkecskézett csak szartam eddig rá. De ma rávettem magam, hogy beállítsam végre. A szabályozócsavaron kellett tekertem befele egy fél fordulatot és kinyírtam a bakkecskét a motorból :D


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.14. 00:12 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.03. 22:39
Hozzászólások: 1993
Tartózkodási hely: Hőgyész
Motor: ETZ 250
A rángatás az adott tartományban üzemanyag szegény keverékre utal. Dúsítani kéne. Vagy nagyobb alapjárati fúvóka, vagy a dugós szabályzócsavar állításával.

_________________
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.13. 22:13 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.25. 10:53
Hozzászólások: 267
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250, TS 150
Jobb hatásfokkal porlaszt a modernebb karbi, a BING sem véletlenül 115 a BVF 130 helyett.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.13. 20:56 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2008.06.28. 18:24
Hozzászólások: 1670
Tartózkodási hely: Kunágota
Motor: ETZ 250 De Luxe
Jelen, hogyne örülnék neki minden gyári alkatrészbek örülök! :)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.13. 19:54 
Offline
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.17. 12:30
Hozzászólások: 1505
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Motor: 21 ló 300as patkóval
Még egy tipp. Ugye ennél a nyavajás 3-1 esnél az alapjárati fordulatot már nem a tolattyú emelésével állítod, hanem erre van a külön megkerülő rendszer, így visszaforgatott gázkarnál a tolattyúnak teljesen zárt állapotban kell lennie. Van ugye a gázkarnak holtjátéka, tehát nem feszül, hogy teljesen visszaforgatva is megemelve marad a tolattyú?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.13. 19:46 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 06:17
Hozzászólások: 339
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
A fals levegőre gondoltam én is, mert ameddig ez fent áll, nem lehet összehangolni. Alattomos a szívőcsonk,sajnos néha repedés található rajta. No meg azt nem tudjuk az említett karburátorod eredeti gyári, vagy replika?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.13. 19:34 
Offline
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.17. 12:30
Hozzászólások: 1505
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Motor: 21 ló 300as patkóval
Lehet hogy a 135 az sok neki, 125-össel tennék egy próbát esetleg 120. Egyébként amilyen jó a 30N3-1-nél az elmélet annál nagyobb szívás a gyakorlatban belőni. Ezért is lett az enyémből macskahajigátor kézi készülék (hell örömére?) (vagy bánatára...) Amúgy nemcsak 1 csavar van rajta, hanem kettő. A nagy csavarral a mennyiséget szabályzod, és van a kicsi ledugózva a minőségi szabályzásra. Na ezt kell ügyesen összehangolni. Teljesen zárt torokállásnál csak az alapjárati rendszeren keresztül kellene kapni, perszer ha nem szív falsot, szóval szívócsonk ellenőrzés a hengernél, karbinál, generátor alatti szimeringnél, és még a karbi-levegőszűrő csonk között is. Jahh és egy alapjárati fúvóka méret sem lényegtelen.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2015.08.13. 19:47-kor.

Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.13. 19:17 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2014.01.12. 23:17
Hozzászólások: 66
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Motor: ETZ 250
A régi karbin összevissza volt alapjárat, valamikor magas volt, máskor meg fuldoklott anélkül, hogy állítottam volna.
Ezért szereztem n3-1-est karbit, mert olvastam hogy azon különálló leerlaufsystem van :D Ezzel az alapjárat olyan 1000-1100, de tartja, nagyon tetszik, hogy mindig továbbpöffen amikor az ember már azt hinné leáll.
Kipróbáltam amit mondtál, elzártam azt az egy szem levegőcsavart ami van rajta, így végre van valami változás. A motorféküzem hibátlan nafta nélkül, nincs bakkecskézés, de ami meglep, hogy állandó sebesség mellett is sokat javult, 3000 alatt csak a hangján hallani, hogy nem teljesen egyenletes, de nem bír rángatózni. 3000 fölött, állandó sebességen már érezni a rángatást, de rengeteget javult a helyzet.
Most akkor ez mit jelent, hogy túl sok benzint kap?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.13. 18:39 
Offline
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.17. 12:30
Hozzászólások: 1505
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Motor: 21 ló 300as patkóval
Mekkora az alapjáratod? Próbáld ki, hogy teljesen elveszed és úgy mit csinál.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.13. 18:29 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2014.01.12. 23:17
Hozzászólások: 66
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Motor: ETZ 250
Jó estét mindenkinek!

A segítségeteket szeretném kérni, mert én már teljesen tanácstalan vagyok, csalódott, elkeseredett, stb, stb. Adott egy 250-es ETZ, akit én már csak kis mocsoknak hívok, mert nem vagyunk barátok.
Rengeteg tákolást sikerült kiküszöbölni és gyárira visszaalakítani sok sok szívás árán, amit a motor a 30 éve alatt összeszedett a drága extulajoktól, de még mindig csak sejlik az alagút vége.

A legidegesítőbb hibát még mindig nem tudtam elhárítani. Azt, hogy nem lehet állandó sebességgel közlekedni a motorral, és motorfékezni sem, mert ilyenkor elkezd rángatni, mint egy bakkecske.

Kezdetben volt karbicsere, mert a régi már nagyon kopott volt, kapott egy BVF N3-1-et. A jelenség nem változott. Megérkezett Bambitól az új kipufogó, hálás köszönet érte, mert azóta 3000 alatt is megy végre a motor. De a fenti jelenség nem változott, talán csak halványult. Mondták, hogy elszegényedik a keverék, a karbiban lévő 130-as fuvóka helyett, beraktam egy bontottból 135-t, akasztgattam a tűt, semmi változás.

A jelenség egész pontosan,az, hogy amint az ember felvenne egy állandó sebességet, elkezd beledadogni, ha adok egy picivel több gázt, hogy folyamatos gyorsításban legyünk hibátlan. Állandó sebességgel csak olyan 90-től lehet menni vele, mert itt már dolgozik a blokk a menetszél ellen. A motorfék üzemben pedig szó szerint olyan mint egy bakkecske, mint ha a jobb kezzemmel az első féket huzogatnám...

Akinek van valami ötlete, kérem ossza meg velem, mert nem lehet normálisan közlekedni a motorral, csak húzni a fülét és már lassan hívok hozzá egy sámánt, nézze meg a motor auráját nem zavarja e valami, mert nekem már lövésem sincs... :?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.11. 20:50 
Offline
babakocsis
babakocsis
Avatar

Csatlakozott: 2015.08.10. 22:31
Hozzászólások: 5
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: MZ ETZ 125
pnlaci írta:
Heló.Mi elött beindítanád vedd le az ülést,és mikor leáll nézd meg a trafót melegszik-e.Ha igen csere!Ja még egy,nem
cserélted fel a két vezetéket?(1-15?)


Hali,
Nagyon forró. Érett a cserére. A vezetékek elvileg jók, van rajta számozás. A 15. a kétvezetékes (biztosíték és gyújtkapcs), az 1. a zöld (generátor), elvileg jó.
Ez full csere, köszönöm, amint megvan, kiírom a végeredményt!
Milyen szépen elkanyarodtam az üzemanyagellátástól, nem? :)

_________________
Kicsit csúnya, kicsit pöfög, de az enyém!
- ETZ 125


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.11. 19:57 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2015.02.20. 07:49
Hozzászólások: 404
Tartózkodási hely: Mogyoród
Motor: etz-250.predator.
Heló.Mi elött beindítanád vedd le az ülést,és mikor leáll nézd meg a trafót melegszik-e.Ha igen csere!Ja még egy,nem
cserélted fel a két vezetéket?(1-15?)

_________________
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.11. 18:18 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 06:17
Hozzászólások: 339
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Ha nem a trafó lesz a ludas, akkor kerüljél ki minden féle kapcsolókat, tápláld meg közvetlenül a gyújtást az akkuról, így kikerülöd az esetleges hibás dolgokat. Ha így megy akkor, szépen sorjában, csak meg lehet a hiba. Szemét dolog, de akár egy véletlenül letestelődött vezeték, vagy a másik irányt nézve, egy testhibás vezeték is okozhat ilyen gondokat.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.11. 15:33 
Offline
babakocsis
babakocsis
Avatar

Csatlakozott: 2015.08.10. 22:31
Hozzászólások: 5
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: MZ ETZ 125
Ma megint eljátszottuk a karbi szészedés-összerakás játékot.
Szivatóval ismét beindult gond nélkül, de a leállás még mindig adott.

Tudom, hogy a gyertya törékeny egy teremtmény, így megpucoltam, hogy megnézzem azzal minden jó-e.
Viszont mikor ellenőrizem, észrevettem, hogy nincs szikra! Vártam egy kicsit, rúgdostam, ismét volt. Aztán megint nem.

Lehet, hogy téves az elméletem? Nem azért áll le, mert nincs mit robbantani, hanem mert nincs mivel? :-k
Talán nem azt a benzint járja ki, amit a szivatóból kap, hanem egy kis idő után egyszerűen feladja a trafó, és ez tévesztett meg.
Ez megmagyarázná, hogy mért tud pörögni, ha gázt kap, de egy idő után leáll ettől függetlenül is.
Csere trafó sem lehet tökéletes!

Nem vagyok szerelő, de az amatőrségem már a plafont súrolja...

Szerk.:
Trafóból nézném is ki, hogy csak úgy feladja.
Cserélni is olcsóbb lenne, mint egy új karbi :)

_________________
Kicsit csúnya, kicsit pöfög, de az enyém!
- ETZ 125


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.11. 10:43 
Offline
babakocsis
babakocsis
Avatar

Csatlakozott: 2015.08.10. 22:31
Hozzászólások: 5
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: MZ ETZ 125
z25z írta:
És ha már végképp kizárva minden (van levegő - levegőszűrő!!, van üzemanyag, van gyújtás) akkor még egy dolgot néznék meg, nincs-e eltömődve a kipuff. Simson szívatott halálra mert eltört benne az a dupla tárcsás tompító és a rezonanciától időnként összecsúszott. Volt hogy 1 hétig semmi baja nem volt aztán meg napokig azt produkálta, hogy beindítottam 100-150 méter múlva meg leállt, majd 5-6 perc után megint ment egy darabig (addigra kiszellőzött). Hasonló jelenség még ha a benzincsap van eltömődve és nem folyik elég üzemanyag utána. Szóval egy kipuff ellenőrzést megér...Normálisan nem képződik annyi koksz, de utángyártottnál már tapasztaltam lamellatörést, esetleg valamelyik jópofa sulihaver krumplit dugott bele....

A benzicsap pucolva, szűrővel együtt.
A gyári kipufogó van rajta, viszont itt nem kerestem még problémát, köszönöm a tippet! :)

_________________
Kicsit csúnya, kicsit pöfög, de az enyém!
- ETZ 125


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.11. 10:40 
Offline
babakocsis
babakocsis
Avatar

Csatlakozott: 2015.08.10. 22:31
Hozzászólások: 5
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: MZ ETZ 125
sell írta:
Hali, folyamatos szivatóval, és kissebb gázhúzásokkal sem tartható életben? Ha megáll, újraindítható? Hogyan állt meg, volt valami kisérőjelenség? (Rángatás, horkolás, durranás???)

Ha megáll, szivatóval megint elindul simán, gázzal pedig marad egy kicsit, de rövidesen elkezd szakadozni, aztán leáll.
Emiatt gondoltam a trafóra, hogy csak egy kis járás után csinálja, de elvileg nem trafó hibás :?

Mikor megállt akkor rángattot, szakadozott, azután nem idult. Azt letudtam a gyertyacserével.

_________________
Kicsit csúnya, kicsit pöfög, de az enyém!
- ETZ 125


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.11. 06:34 
Offline
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.17. 12:30
Hozzászólások: 1505
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Motor: 21 ló 300as patkóval
És ha már végképp kizárva minden (van levegő - levegőszűrő!!, van üzemanyag, van gyújtás) akkor még egy dolgot néznék meg, nincs-e eltömődve a kipuff. Simson szívatott halálra mert eltört benne az a dupla tárcsás tompító és a rezonanciától időnként összecsúszott. Volt hogy 1 hétig semmi baja nem volt aztán meg napokig azt produkálta, hogy beindítottam 100-150 méter múlva meg leállt, majd 5-6 perc után megint ment egy darabig (addigra kiszellőzött). Hasonló jelenség még ha a benzincsap van eltömődve és nem folyik elég üzemanyag utána. Szóval egy kipuff ellenőrzést megér...Normálisan nem képződik annyi koksz, de utángyártottnál már tapasztaltam lamellatörést, esetleg valamelyik jópofa sulihaver krumplit dugott bele....


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.11. 05:44 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s

Csatlakozott: 2013.10.09. 10:56
Hozzászólások: 329
Tartózkodási hely: Kecel city
Motor: Etz 250
Hali, folyamatos szivatóval, és kissebb gázhúzásokkal sem tartható életben? Ha megáll, újraindítható? Hogyan állt meg, volt valami kisérőjelenség? (Rángatás, horkolás, durranás???)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.10. 23:16 
Offline
babakocsis
babakocsis
Avatar

Csatlakozott: 2015.08.10. 22:31
Hozzászólások: 5
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: MZ ETZ 125
Sziaszok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni tapasztaltabb rókáktól! :D
Első gépezetem, egy 125-ös ETZ büszke tulaja vagyok.
Tavaly ősz óta van birtokomban. Én pedig az övében :)

Voltak kisebb-nagyobb fennakadások az előző tulaj nemtörődömsége miatt, de sok dolgon átlendültünk sikeresen.
Viszont a legutóbbi problémán már sajnos kicsit megakadtam:

Egy szép iskolai nap után hazafele vettem az irány, majd a gép félúton úgy döntött, beadja a kulcsot. Megállt, s többet nem is indult.
Ez történt két hónapja.

A probléma:
A jelenlegi álláspont szerint szivatóval indul. Jár 5-10 másodpercig, majd egyszerűen megáll. Nem belefullad, szimplán nem pöfög tovább.
Gáz húzással kicsit tovább bírja, de ugyan ez a vége, felpattanni már nem is tudok rá.

Amit eddig tettem:
Gyanakodtam a gyújtásnál mindenre: Kalapács, kondenzátor, kábelezés, trafó, generátor...
Trafó, kondi, kalapács cserélve, kábelezés és generátor átnézve.
Friss gyertya, hézag beállítva, gyújtás kicsipogtatva és beállítva, gyertyapipa cserélve.
Ekkor gondolkozni kezdtem a másik összetevőn, az üzemanyag ellátáson!

Benzin folyik.
Karbi kipucolva, a tű már minden állásban volt.
Kapott felújítószettet. Mint halottnak a csók.
Tűszelep cserélve, úszó nem hibás.
Az alapjáratra mintha nem igazán akarna reagálni, mármint jobban pörög, de ugyan úgy megáll.

Az eredeti (?) két csavaros karbi van rajta, amelyen van melléklevegő szabályozó csavar, ami bár kicsit bele van gyógyulva, lehet csavargatni. Amit meg is tettem. Semmi

A masina szinte frissen fúrva.
Elméletem szerint valami furmányos okból kifolyólag csak az a benzin tartja életben, amit a szivató ad neki. Tévednék?

Gondolkoztam @free_rider problémáján, mivel hasonlónak tűnik, de szertnék biztosra menni, mielőtt teljesen borul a bili és veszek egy új karburátort :)

Esetleg valami ötlet?
Remélem nem felejtettem ki semmit.
Nagyon szépen köszönök előre is bármilyen segítséget!

_________________
Kicsit csúnya, kicsit pöfög, de az enyém!
- ETZ 125


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.03. 20:45 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s

Csatlakozott: 2013.10.09. 10:56
Hozzászólások: 329
Tartózkodási hely: Kecel city
Motor: Etz 250
Hali, a tűsfúvóka ( vagy porlasztási betét ki hogyan nevezi) 70-es, ebben van a főfúvóka ez 130-as, alapjárati 50-es, szivató 95-ös. Az utángyártott készletek sajnos sokszor nagyon pontatlanok, ellenőrizni illene őket fúvóka-kaliberrel. Alkalmasint közük nincs a ráütött mérethez.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.08.03. 15:57 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2008.05.03. 14:54
Hozzászólások: 112
Tartózkodási hely: Péteri
Sziasztok!

ETZ250 csatos karburátor három fuvokájának mekkora a gyári mérete?
Amit boltban karburátor felújító készlet néven kapni az használatra alkalmas?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.07.24. 10:27 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.25. 10:53
Hozzászólások: 267
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250, TS 150
Én Dreamertől vettem egy már átalakítottat, nem volt drágább mint a kamu BING ;)
Nem tudom éppen van-e neki eladó, esetleg kérdezz rá.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.07.24. 08:51 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.02.26. 16:16
Hozzászólások: 52
Motor: etz250
És hol ill mennyiért vettétek ezt a karbit?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.07.24. 05:40 
Offline
A révész
Avatar

Csatlakozott: 2007.09.01. 07:11
Hozzászólások: 2975
Tartózkodási hely: Siófok
Motor: Mz Ts 250/1
aronpfabian írta:
A KOSO PWK-val jók a tapasztalatok de kell közdarab a légszűrőhöz és a szívócsonkhoz (vagy átalakítod szilikongumisra) ill. át kell fúvókázni.
Az utángyártott (KENTSE) BING-et és BVF-et az ellenségeidnek se ajánld ;)


A légszűrő oldalhoz nem feltétlenül kell közdarab.Nekem sincs.Átmérőben jó,annyi hogy nem olyan széles a felfogó felület mint a BVF-nél.
most járok 3000 km-nél.Ennyit mentem eddig vele.
Nem csodakarbi,de szépen beállitható az alapjárat,jön megy vele a motor.
A fogyasztásom 4,8-5 liter átlagban.
Sokat nem kisérletezem vele,inkább motorozok,lehetségeshogy kihozható belőle még több is.

_________________
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.07.23. 20:33 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2012.09.05. 18:24
Hozzászólások: 207
Motor: Mz Etz
Én is kérdeztem ezt a karbit a múltkor,mármint a 11ezres BVF-et,végül a boltostól kérdeztem meg,hogy milyen,azt mondta van neki is,de csak akkor adja ide ha nagyon erőszakos vagyok,mert semmit nem ér,csak pénzkidobás,ha boltos ezt mondja akinek érdeke eladni az már jelent valamit.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.07.23. 20:06 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.02.26. 16:16
Hozzászólások: 52
Motor: etz250
Nekem már át van alakítva gumisra fals levegö miatt szoval az nem gond. Mennyibe kerül egy ilyen karbi? Hol lehet kapni?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.07.23. 14:38 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.25. 10:53
Hozzászólások: 267
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250, TS 150
A KOSO PWK-val jók a tapasztalatok de kell közdarab a légszűrőhöz és a szívócsonkhoz (vagy átalakítod szilikongumisra) ill. át kell fúvókázni.
Az utángyártott (KENTSE) BING-et és BVF-et az ellenségeidnek se ajánld ;)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.07.23. 11:36 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 06:17
Hozzászólások: 339
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
szediati írta:
És a bingen kellett valamit állitani illetve cserélni vagy csak betetted és kész is? Mik a tapasztalatok? Amugy hol vetted?


Nekem van egy kis ETZ-m is, 2013 őszén vettem rá Binget, azt németországból,a neten. 130 Euro volt tokkal vonóval, ebben a szállítás is benne volt. Csak fel kellett tenni, de a szívató bovdenjén egy kicsit kellett állítani, pontosabban rövidebbre venni.
A 250-esre itthon vettem, az is gyári vadonat új. Azt egy baráti kereskedőtől vettem, beszerzési áron, vagy nagy kedvezménnyel. Én nagyon szeretem, rendben van az alapjárat, viszonylag jól fogyaszt.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.07.23. 10:56 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.02.26. 16:16
Hozzászólások: 52
Motor: etz250
És a bingen kellett valamit állitani illetve cserélni vagy csak betetted és kész is? Mik a tapasztalatok? Amugy hol vetted?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.07.23. 10:46 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 06:17
Hozzászólások: 339
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
A 16 ezres, replika, ami ha pont olyan lenne, mint az eredeti Bing, akkor semmi gond nem lenne, de nem olyan!
Én egyébként most vettem egy Binget, nem volt olcsó, 43 ezer, de ez biztosan az. Német oldalakon 110-130-Euro az is tuti.
Ott egyébként lehet venni BVF-et is, az is jó.


Vissza a tetejére 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
 Oldal: 1 / 110 [ 5453 hozzászólás ] Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 110  Következő




Fórum kezdőlap » MZ Club Hungary - fórum » Szervíz


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség