Honlap főoldal     Regisztráció    Belépés    Fórum    Taglista   Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » MZ Club Hungary - fórum » Szervíz




 Oldal: 1 / 100 [ 4988 hozzászólás ] Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 100  Következő



Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.23. 09:31 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
Hozzászólások: 411
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Motor: MZ TS250/1
Ebbe botlottam ma, hátha valakinek érdekes: http://olx.hu/hirdetes/bing-24-es-karbu ... 2jcEN.html

_________________
TS powa!
Kép


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.22. 16:15 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
Hozzászólások: 3380
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Motor: ETZ 250
Babetta főfúvóka jó bele. Legalábbis a 84-be biztosan.

_________________
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.22. 14:41 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Más:- hol lehet Bingbe főfűvókát venni? Nyílván külföldről rendelni nem gazdaságos.
Nekem konkrétan 105, 110.-es kellene.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.22. 14:34 
Online
biciklis
biciklis
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
Hozzászólások: 20
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250 (1984)
Dreamer írta:
aronpfabian írta:
Ez a csoda mennyibe került?

Az AKF-nél 101 €-ért rendelhető BING 84 (ekkora vásárlásnál már ingyen kihozzák), azzal is ennyi gond van?


Az AKF nem szállít ingyen Magyarországra. :( (vagy nem tudom... )

Ezt a csodát 11e Ft-ért adták.

A Binggel biztos nem lenne ennyi gond, Simsonomra már vásároltam Bing17-et azt kitisztítottam, feltettem és jó volt. :(


Hú, most nézem, tényleg +15€... :( Akkor múltkor valami akció lehetett hogy 50 € felett ingyenes.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.22. 14:23 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Nehogy félre értsél, nem kötözködni akarok, de megint megkérdezem:- miért nem viszed vissza ahonnan vedted,- motorozzanak ők vele!? Ez tényleg felháborító amiket megcsinálnak!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.22. 12:28 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 296
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
aronpfabian írta:
Ez a csoda mennyibe került?

Az AKF-nél 101 €-ért rendelhető BING 84 (ekkora vásárlásnál már ingyen kihozzák), azzal is ennyi gond van?


Az AKF nem szállít ingyen Magyarországra. :( (vagy nem tudom... )

Ezt a csodát 11e Ft-ért adták.

A Binggel biztos nem lenne ennyi gond, Simsonomra már vásároltam Bing17-et azt kitisztítottam, feltettem és jó volt. :(

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.22. 12:10 
Online
biciklis
biciklis
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
Hozzászólások: 20
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250 (1984)
Ez a csoda mennyibe került?

Az AKF-nél 101 €-ért rendelhető BING 84 (ekkora vásárlásnál már ingyen kihozzák), azzal is ennyi gond van?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.22. 11:15 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 296
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
Itt is megosztom a tapasztalatokat, sokan nem biztos, hogy Facebook közelben vannak!

Tehát Skac barátommal tegnap egy délutánt foglalkoztunk a karbival, a következőket állapítottuk meg.
Kentse 30N3:
- Síbertolattyú szorul, nem megfelelőek a felület megmunkálások, sorjás furatok, a síber felülete "dimbes-dombos". Felületek átdolgozása, simítása.
- Síbertű tartó lemez nem hozzávaló (Simson 16N3), persze ügyes kínai kezek a tű középső beállítását megmélyítették csak ott jó a lemez. Másik tűvel és reszelt lemezzel jó.
- Alapjárati fúvóka 50-nél nagyobb (52-53)
- Úszó nem belevaló, gyanítható, hogy ez is Simson karbiból való. Gyári úszó ~10g, ez ~8g. Nem beállítható a benzinszint megfelelően
Kép
- Tűszelep nem szétszedhető, akad, nem megfelelő felületi kialakítású ezért pontatlan nem zár, felakad.
- Síber gyaníthatóan nem megfelelő profilú, alul sokat kap.

Első körben ennyi. Amúgy jó lenne ez a karbi... és még a tartósságát nem is ismerjük... :)

Érdekesség képen egy kép, amikor éppen zárt a tűszelep:
Kép

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.21. 19:15 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Nekem is jól működött a 24-es változat, tulajdonképpen nem is tudom megmondani miért is cseréltemle Bingre.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.21. 15:35 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
Hozzászólások: 459
Tartózkodási hely: Miskolc
Motor: Etz 150
Nekem bevált a taiwani KenTse 24N2 karburátor az Etz 150-en. Igaz ott is át kellett fúvókázni. 4 Liter alá nem sikerült vinni a fogyasztást. Stabil alapjárat, reagál a levegőcsavar 1/12-ed fordulatára is. Hidegen könnyen indul.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.20. 21:10 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Szerintem meg ne kínlódjál vele, vidd vissza ahonnan vetted és kérd vissza a pénzt. Az eladáskor nem mondták,hogy használhatatlan, ne hagyd magad becsapni!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.20. 17:53 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 296
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
zudori írta:
Ezt a csoda karburátort hol lehet kapni? Nem hallottam még róla.


Ez a karbi a BVF másolata. Előzőleg már vettem Kentse 16N3 karbit a Simsonomra, ott átfúvókázás után jó lett. Ezért vágtam bele, de nagyon nagy a csalódás.

Jó induljunk ki onnan relatív olcsó volt.

Ennek ellenére, komplett karbi esetén szorul a tolattyú (nem annak a méretpontatlansága, hanem a házé). A síbertű pedig kabaré, csak egy rovátka mélysége jó, a többi nem használható, mit gondolt a húzott szemű, sorminta?

Holnap délután lesz időm tovább foglalkozni vele.

A többiről tudósítok!

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.20. 11:42 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Én rákerestem a Google-n ránézésre tök olyan mint a BVF.
Az is igaz, hogy amiket kidobott konkrétan semmi infó nem volt róla.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.20. 09:02 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
Hozzászólások: 105
Tartózkodási hely: Üllő
Motor: MZ ts 250/1
Hát jó bevásároltál vele az tény. :( Sajnos így van az ha előtted még nem próbálta senki és semmi féle információ nincs róla..Egyébként ez milyen motorhoz való lenne eredetileg?.Mert az elmondottak alapján az Mz-hez nem igazán passzol?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.20. 03:09 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Ezt a csoda karburátort hol lehet kapni? Nem hallottam még róla.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.19. 21:55 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 296
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
Remélem lesz akit érdekel, esetleg szórakoztat, el szeretném regélni első találkozásomat a Kentse 30N-3 csatos karbival.

Aki laikus, és azt gondolja, hogy csak fel kell szerelni és róni az utat, annak azt kell, hogy írjam SOHA SEMMILYEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT NE VEGYE MEG EZT A KARBURÁTORT!!!

A karbit megvásárlás után teljesen szétszedtem, kitisztítottam, ellenőriztem a fúvókák méretét valamint az úszók távolságát nyitás és zárás tekintetében.

A motorom egyébként könnyen indítható volt, mérsékelten füstölt.

Felszerelés után derült ki, hogy a síber tolattyú felső állapotba szorul, valamint a tűt nem lehet állítani, mert csak középső állásban elég mély a tű bevágása ahhoz, hogy a lemezt a helyére toljam.

Indítás: nehéz, nem akaródzik venni a fordulatot, teljesen betekert keverékcsavarnál is sokall.

Ennek ellenére próbakör. Felül (már amennyire volt lehetőség forgatni) jó, élénk a gázreakció, de részterhelésnél sokall, hörög, kegyetlen füstöl. Aztán egyszer csak úgy beszorult a tolattyú, hogy fent marad, valamiért nem volt elég üzemanyag, és így kellett kb 2 km kínoznom a mocit, hogy az otthonom közelébe vigyen.
Mire leállítottam a kipu még kb. fél percig álló motor mellett füstölt!
Remélem nem okoztam kárt a szegény keverékes járással, így is jó darabon toltam.

Két út áll előttem. Beb*szom a karbit az eladó üveg kirakatába. Megpróbáljuk beállítani, de félek sosem lesz tökéletes.

Hm...

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.18. 18:08 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Köszönöm szépen, ezt kerestem!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.17. 22:01 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
Hozzászólások: 105
Tartózkodási hely: Üllő
Motor: MZ ts 250/1
Tessék parancsolni kérem szépen.. http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132 Remélem nagy segítségedre lesz..Jó munkát kívánok Márkatársam.
Üdv.szketo


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.17. 21:43 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Sziasztok!
Volt valahol, itt-, valamikor egy cikk, a karburátor beállításáról. Szépen részletesen leír mindent, de sajnos most nem találom. Ha valaki tudná és megadná a linket, megköszönném!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.17. 20:07 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 296
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
seagateh írta:
Sziasztok
25km - 7deci benzinnel - 2személy városba
nagyon szép új bing karburátorral új Bambi kipuff
3500tól nem vittem feljebb a fordulatot

50.km 5. Fokozat - 2300rpm gázadásra itt is megindul.
videó holnap.
nagyon szuper lett az összhang


ETZ 250 - 2,8L /100 km?

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.17. 19:15 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
Hozzászólások: 144
Motor: ETZ 250
Sziasztok
25km - 7deci benzinnel - 2személy városba
nagyon szép új bing karburátorral új Bambi kipuff
3500tól nem vittem feljebb a fordulatot

50.km 5. Fokozat - 2300rpm gázadásra itt is megindul.
videó holnap.
nagyon szuper lett az összhang

_________________
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.16. 19:23 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 296
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
pitypang18 írta:

Az oram minusz 8at csal gps szerint. Ora szerint 90 folott mentunk. Egy tura alkalmaval megkapod 100 km-re a motorom, és megbizonyosodhatsz. :)


Helyesbitek, 90 nel 78-80, nem szandekos volt a rossz adat kozlese!

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.16. 08:43 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 296
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
gesszti írta:
Sajnos a kopott karbiknak ez az átka. Képtelenség tökéletesre beállítani. Vagy részterhelésre, vagy teljesítményre lehet hangolni. Viszont így is, úgy is többet eszik. 2 személlyel 50% Alpokban, a többi oda-vissza út, 6 liter környéke volt a fogyi. Másfélszer annyi, mint kéne, de ez van. mégiscsak 30-40 éves vasakról van szó.

Dreamer, kezd el lefelé rakni a tűt, akkor valamivel jobb lesz részterhelésen, de szerintem tökéletesre nem tudod behozni. Én már annyira leraktam a tűt, hogy egy plusz ricnit reszeltem bele, de úgy se volt jó. Visszaraktam a kisebb főfúvókát. Így jó részterhelésen, de vigyázni kell vele fordulaton, hogy ne kopogjon be. (nem mechanikus kopogás, hanem a kevés, de igen jól porlasztott benzin miatt átmegy öngyulladósba) Tettem bele egy 9-es ngk-t. Ez úgy-ahogy bírja kopogás nélkül.


A tű a legalsó helyzetben van, ettől lentebb csak faragással tudnám tenni.

Tudom, hogy a karbi kopás mocskos dolog, aztán Simsonomnál is az lett a vége, hogy vettem egy Bing karbit (az más kérdés, hogy a Simsonra való Bing 17 torokátmérője valójában 15). Azzal jó lett.

Agyalok, hogy kellene egy másik karbi. Kínai 30N2-ről van tapasztalat?

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.15. 22:28 
Offline
biciklis
biciklis
Avatar

Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
Hozzászólások: 40
Tartózkodási hely: Gyöngyös
Motor: ETZ 250
Dreamer írta:
pitypang18 írta:
Szerintem még a 6 liter is sok. Nálam a vegyes túrán (50% varos, varoson kivul 90es tempoval) két személlyel, némi holmival kereken 4 litert fogyasztott.


Haverom minden szempontbol kifogastalan 251-e egyutt turazva 1 literrel kevesebbet fogyasztott, szoval en szkeptikus vagy 4 L ugyeben. Nalam ora szerint 90 a valosagban 75.


Az oram minusz 8at csal gps szerint. Ora szerint 90 folott mentunk. Egy tura alkalmaval megkapod 100 km-re a motorom, és megbizonyosodhatsz. :)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.15. 22:00 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
Hozzászólások: 964
Tartózkodási hely: Keszthely
Motor: MZ TS 250 standard
Sajnos a kopott karbiknak ez az átka. Képtelenség tökéletesre beállítani. Vagy részterhelésre, vagy teljesítményre lehet hangolni. Viszont így is, úgy is többet eszik. 2 személlyel 50% Alpokban, a többi oda-vissza út, 6 liter környéke volt a fogyi. Másfélszer annyi, mint kéne, de ez van. mégiscsak 30-40 éves vasakról van szó.

Dreamer, kezd el lefelé rakni a tűt, akkor valamivel jobb lesz részterhelésen, de szerintem tökéletesre nem tudod behozni. Én már annyira leraktam a tűt, hogy egy plusz ricnit reszeltem bele, de úgy se volt jó. Visszaraktam a kisebb főfúvókát. Így jó részterhelésen, de vigyázni kell vele fordulaton, hogy ne kopogjon be. (nem mechanikus kopogás, hanem a kevés, de igen jól porlasztott benzin miatt átmegy öngyulladósba) Tettem bele egy 9-es ngk-t. Ez úgy-ahogy bírja kopogás nélkül.

_________________
Az élet olyan, mint az ásás! Néha hátráltat egy-két gyökér, de annak jól odab...ol az ásóval, oszt' haladsz tovább! ;-)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.15. 21:54 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 296
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
pitypang18 írta:
Szerintem még a 6 liter is sok. Nálam a vegyes túrán (50% varos, varoson kivul 90es tempoval) két személlyel, némi holmival kereken 4 litert fogyasztott.


Haverom minden szempontbol kifogastalan 251-e egyutt turazva 1 literrel kevesebbet fogyasztott, szoval en szkeptikus vagy 4 L ugyeben. Nalam ora szerint 90 a valosagban 75.

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.15. 21:36 
Offline
biciklis
biciklis
Avatar

Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
Hozzászólások: 40
Tartózkodási hely: Gyöngyös
Motor: ETZ 250
Szerintem még a 6 liter is sok. Nálam a vegyes túrán (50% varos, varoson kivul 90es tempoval) két személlyel, némi holmival kereken 4 litert fogyasztott.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.15. 21:15 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 296
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
seagateh írta:
Ha a zaj mechanikus eredetü nem a porlasztás miatt van akkor ott valami más a gond.
A fogyasztás. .. : Nemtudom főúton, vagy városban sikerült ennyit kihúzni belőle. Lánckereked hány fogas? nekem 21.es van rajta 80km/h -> 3200körül forog. (Többnyire egyedül járok nemvagyok egész 70 kg.) nekem 4liter körüli a fogyasztás 3000fölé nemnagyon viszem a fordulatot városban. A !! BING84 IS ugyanannyit fogaszt mint a BVF-el!! csak 1500-tól már húz olyan hangja van mint egy AN-2nek :D

A részterhelésnél a tű fontos. ha kopott akkor azért viszont ha új a tű az sem egyezik minden esetben a gyári méretel. (nemrégen volt róla szó)

Nem akarlak sem rá sem pedig lebeszélni én vettem egy új BING84 karburátort sikerült belőni szerencsére nagyon szépen hangolható a motor.
A BVF is jó állapotú, a BING-el sokminden nem változott ami nagyon észrevehető hogy finomabb a gázreakció és alacsony fordulaton jobban húz, valamint az alapjárat egyenletesebb.

Ami fontos még nézd meg a benzinszintet és mert ha az nemjó akkor rossz az egész. Ha nem gyári az úszó akkor a pohárban lévő jelzésig legyen a szint ne az előírt 27-33mm ugyanis az utángyártott úszók súlya nem egyezik a gyári úszók súlyával én rettenetesen megszívtam ezzel a részével.


A lanckerek 19-es. Ez vegig fout volt, penteken 200 km szakado esoben, hol 70-80, hol 90++.

Vissza 200 km, 70-75 korul. Most hogy utanaszamoltam 6,3 lett a fogyasztas, ami nem lenne rossz, ha dinamikusabb lenne a vege.

Az en sulyommal mar azert is gaz lenne 3000-nel elvaltani, mert 3500 alatt nincs elet, ha igy vanszorognek eltaposnanak...

80-85 kozott 4000 fordulat itt jol erzi magat, csak ugy suhan, 4500 tol elkezd geppuskazni es max 95-ig porog. Most jol huz, 100 fele is siman lep, de alul katasztrofa.

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.15. 20:58 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
Hozzászólások: 144
Motor: ETZ 250
Ha a zaj mechanikus eredetü nem a porlasztás miatt van akkor ott valami más a gond.
A fogyasztás. .. : Nemtudom főúton, vagy városban sikerült ennyit kihúzni belőle. Lánckereked hány fogas? nekem 21.es van rajta 80km/h -> 3200körül forog. (Többnyire egyedül járok nemvagyok egész 70 kg.) nekem 4liter körüli a fogyasztás 3000fölé nemnagyon viszem a fordulatot városban. A !! BING84 IS ugyanannyit fogaszt mint a BVF-el!! csak 1500-tól már húz olyan hangja van mint egy AN-2nek :D

A részterhelésnél a tű fontos. ha kopott akkor azért viszont ha új a tű az sem egyezik minden esetben a gyári méretel. (nemrégen volt róla szó)

Nem akarlak sem rá sem pedig lebeszélni én vettem egy új BING84 karburátort sikerült belőni szerencsére nagyon szépen hangolható a motor.
A BVF is jó állapotú, a BING-el sokminden nem változott ami nagyon észrevehető hogy finomabb a gázreakció és alacsony fordulaton jobban húz, valamint az alapjárat egyenletesebb.
Legjobb ha szétszeded az egész karburátort kifújod kompresszorral és beállítod tisztességesen már amennyire ez egyáltalán lehetséges.

Ami fontos még nézd meg a benzinszintet is mert ha az nemjó akkor rossz az egész. Ha nem gyári az úszó akkor a pohárban lévő jelzésig legyen a szint ne az előírt 27-33mm ugyanis az utángyártott úszók súlya nem egyezik a gyári úszók súlyával én rettenetesen megszívtam ezzel a részével.

Legjobb ha szétszeded az egészet kifújod kompresszorral és beállítod tisztességesen már amennyire ez egyáltalán lehetséges.

_________________
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.15. 19:47 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 296
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
Nos, ami boritekolhato volt, a zaj maradt, nyomatekosabb, erosebb, hatarozottabb lett a moci, de sajnos a resztelheles baromi sokat kap. A gyertya pereme fekete, az elektroda nagyon sotetbarna.

Most hogyan tovabb (igazan mar nem a zaj erdekel mert az valszeg mechanikus eredetu), hanem mit lehet kezdeni, hogy lent ne legyen tuletetve?

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.15. 13:30 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 296
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
tiger1342 írta:
7 literrel számolva 100 km-enként 900 Ft-odba kerül ez a karbi... 1000 km-nél már 9000, évi 5000 km futással számolva 45000 Ft! Ennyiért már kapsz binget is.


Igen lehet matekozni, de nem hiszem, hogy ez az egy járható út.

A karbiban lévő fúvóka 130-as feliratú volt kb. 130-135 között. Most csináltam egy 140-est, mentem vele egy háztömböt, mintha erősebb lenne, és később jelentkezne a zaj. Nemsoká gurulok vele többet, utána nézek egy gyertyaképet is.

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.15. 12:27 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
Hozzászólások: 411
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Motor: MZ TS250/1
Dreamer írta:
tiger1342 írta:
Gyári fúvóka méretet kaliberrel ellenőrizném, továbbá a tűt megnézném közelebbről, mert ez semmiképpen sem jó. Ha jó a főfúvóka, akkor végsebességet tudnia kellene. Ha nem tudja, akkor nagyobb kell neki. Középső tartományt meg a tűvel és a tűsfúvóka méretével tudod változtatni.
A nagykönyv szerint előbb végsebességet és gyertyaképet kell jól belőni, utána jöhet a középtartomány és az alapjárat beállítása. Amíg nincs végsebesség, addig hiába állítgatod a többit, nem lesz jó...


Kaliberem van, másként neki sem kezdenék. A lényeg, hogy onnan induljunk ki, hogy a karbi kopott, tehát elég egy picike fals és már nagyobb fúvóka kellene.

Egyébként onnan kellene kezdeni, hogy kellene egy új karbi... sajnos erre most nincs keretem, továbbá kicsit kétes az elérhető kínai karbik minősége. Egy Binget pedig gazdasági totálkár lenne megvenni újként!


7 literrel számolva 100 km-enként 900 Ft-odba kerül ez a karbi... 1000 km-nél már 9000, évi 5000 km futással számolva 45000 Ft! Ennyiért már kapsz binget is.

_________________
TS powa!
Kép


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.15. 12:03 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 296
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
tiger1342 írta:
Gyári fúvóka méretet kaliberrel ellenőrizném, továbbá a tűt megnézném közelebbről, mert ez semmiképpen sem jó. Ha jó a főfúvóka, akkor végsebességet tudnia kellene. Ha nem tudja, akkor nagyobb kell neki. Középső tartományt meg a tűvel és a tűsfúvóka méretével tudod változtatni.
A nagykönyv szerint előbb végsebességet és gyertyaképet kell jól belőni, utána jöhet a középtartomány és az alapjárat beállítása. Amíg nincs végsebesség, addig hiába állítgatod a többit, nem lesz jó...


Kaliberem van, másként neki sem kezdenék. A lényeg, hogy onnan induljunk ki, hogy a karbi kopott, tehát elég egy picike fals és már nagyobb fúvóka kellene.

Egyébként onnan kellene kezdeni, hogy kellene egy új karbi... sajnos erre most nincs keretem, továbbá kicsit kétes az elérhető kínai karbik minősége. Egy Binget pedig gazdasági totálkár lenne megvenni újként!

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.15. 11:26 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
Hozzászólások: 411
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Motor: MZ TS250/1
Dreamer írta:
Egy probléma kapcsán vagyok kíváncsi Bambi és természetesen a többiek véleményére.

ETZ 250, nem tuningolt, egy közepesen kopott 30N2 (kicsit már kalamol a tolattyú), gyári fúvóka méretekkel. Gyújtás 2,7. Alapjárat tökéletes.

Alapprobléma: erőteljesebb gyorsításkor vagy 5. ben 4000 felett géppuska ropogásszerű hang a henger felől, bicaj óra szerint 95-nél gyorsabban nem megy, fogyasztás nem kevés (80-90 között 120 kgos pilótával + kb 25 kg csomaggal 7 liter vagy picit felette). Préssáv 0,9 volt, próbáltam növelni, picit jobb lett. 100-as benzinnel semmi nem változott. 3.2-es előgyújtással szintén változatlan.

Legutóbb azzal szórakoztam, hogy gyorsítás közben (mikor elkezd jelentkezni a hang) picit ráhúzom a szívatót, azonnal elhallgat, persze alacsonyabb fordulaton besokall. Aztán egy erőteljes húzatáskor megint csak ráhúztam a szívatót teljesen és folyamatosan tartottam rajta, a hang jelentősen csökkent viszont megtáltosodott a paripa mert 112-ig gyorsult (gyári óra 125 körül) Természetesen ötödikben.

Ezek alapján úgy tűnik, hogy a főfúvóka kevés lehet, azonban a baj az, hogy alsó tartományban már így is sokat kap. Ha teszek egy nagyobb fúvókát azonnal lent is többet fog kapni, és ezzel az egész felborul.

Alul az alapjárati fúvóka és a tű kúpossága meg helyzete fogja meghatározni a részterhelést.

Minden esetre csinálok egy nagyobb fúvókát (pl. mondjuk 5-tel nagyobbat) és nyomatom neki.
Egyébként a haverom 251-én (ami egyébként pöpec állapotban van minden szinten) is hallottam ezt a jelenséget, de ott tényleg nagyon forszírozott gyorsításkor, egyébként szépen suhan.

Nos? Mit gondoltok?


Gyári fúvóka méretet kaliberrel ellenőrizném, továbbá a tűt megnézném közelebbről, mert ez semmiképpen sem jó. Ha jó a főfúvóka, akkor végsebességet tudnia kellene. Ha nem tudja, akkor nagyobb kell neki. Középső tartományt meg a tűvel és a tűsfúvóka méretével tudod változtatni.
A nagykönyv szerint előbb végsebességet és gyertyaképet kell jól belőni, utána jöhet a középtartomány és az alapjárat beállítása. Amíg nincs végsebesség, addig hiába állítgatod a többit, nem lesz jó...

_________________
TS powa!
Kép


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.15. 05:05 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
seagateh írta:
Igazatok lehet.

Felhúztam teljesen a tűt a 4. rovátkába most úgy érzem hogy tökéletes. Nem rángat nem szaggat jó a gázreakció.

Mégis kb ugyanolyanra kellene méretezni mint a BVF főfúvóka? Tehát ilyen 125-130 a torokátmérő végül is egyforma.



Szinte biztos, hogy nem!
Csak a kicsi értékére tudok hagyatkozni, ott az eredeti karburátorban 120-as a főfúvóka, a Bingben pedig105-ös. Ezeket a Bingeket az Mz motorokhoz tervezték, módosításokkal.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.14. 23:28 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
Hozzászólások: 964
Tartózkodási hely: Keszthely
Motor: MZ TS 250 standard
Nem egyedi. Ha teszel bele nagyobb főfúvókát, akkor meg kis fordulatnál, kis gázadásra fog sokallni. Szerintem a kopott tű, és hüvely miatt csinálja.

_________________
Az élet olyan, mint az ásás! Néha hátráltat egy-két gyökér, de annak jól odab...ol az ásóval, oszt' haladsz tovább! ;-)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.14. 22:25 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 296
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
Egy probléma kapcsán vagyok kíváncsi Bambi és természetesen a többiek véleményére.

ETZ 250, nem tuningolt, egy közepesen kopott 30N2 (kicsit már kalamol a tolattyú), gyári fúvóka méretekkel. Gyújtás 2,7. Alapjárat tökéletes.

Alapprobléma: erőteljesebb gyorsításkor vagy 5. ben 4000 felett géppuska ropogásszerű hang a henger felől, bicaj óra szerint 95-nél gyorsabban nem megy, fogyasztás nem kevés (80-90 között 120 kgos pilótával + kb 25 kg csomaggal 7 liter vagy picit felette). Préssáv 0,9 volt, próbáltam növelni, picit jobb lett. 100-as benzinnel semmi nem változott. 3.2-es előgyújtással szintén változatlan.

Legutóbb azzal szórakoztam, hogy gyorsítás közben (mikor elkezd jelentkezni a hang) picit ráhúzom a szívatót, azonnal elhallgat, persze alacsonyabb fordulaton besokall. Aztán egy erőteljes húzatáskor megint csak ráhúztam a szívatót teljesen és folyamatosan tartottam rajta, a hang jelentősen csökkent viszont megtáltosodott a paripa mert 112-ig gyorsult (gyári óra 125 körül) Természetesen ötödikben.

Ezek alapján úgy tűnik, hogy a főfúvóka kevés lehet, azonban a baj az, hogy alsó tartományban már így is sokat kap. Ha teszek egy nagyobb fúvókát azonnal lent is többet fog kapni, és ezzel az egész felborul.

Alul az alapjárati fúvóka és a tű kúpossága meg helyzete fogja meghatározni a részterhelést.

Minden esetre csinálok egy nagyobb fúvókát (pl. mondjuk 5-tel nagyobbat) és nyomatom neki.
Egyébként a haverom 251-én (ami egyébként pöpec állapotban van minden szinten) is hallottam ezt a jelenséget, de ott tényleg nagyon forszírozott gyorsításkor, egyébként szépen suhan.

Nos? Mit gondoltok?

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.14. 21:21 
Offline
rolleres
rolleres

Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
Hozzászólások: 13
Tartózkodási hely: Kecel city
Motor: Etz 250
zsakfos írta:
Ez azért van mert elméletileg nem átmérőt jelöl a szám,hanem átfolyási mennyiséget.
Aztan még azt sem egyformán mérik a gyártók
http://veteran.forum.hu/attachments/izs ... im7060.jpg


A belinkelt írás nagyon tetszik, hasznos és pont ezért kedvelem a régi műszaki könyveket. Jól érthetően mellébeszélés nélküli tények.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.14. 20:59 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
Hozzászólások: 144
Motor: ETZ 250
Igazatok lehet.

Felhúztam teljesen a tűt a 4. rovátkába most úgy érzem hogy tökéletes. Nem rángat nem szaggat jó a gázreakció.

Csak hát ugye mégsem normális hogy 4. állásban van pl mi lesz ha bejáratós lesz? :D Dözsáraznék bele egy nagyobbat.
Olvastam itt a fórumon hogy a babetta főfúvóka menete megegyezik a bing84 főfúvóka menetével.

Mégis kb ugyanolyanra kellene méretezni mint a BVF főfúvóka? Tehát ilyen 125-130 a torokátmérő végül is egyforma.

_________________
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.14. 12:14 
Offline
A révész
Avatar

Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
Hozzászólások: 2656
Tartózkodási hely: Siófok
Motor: Mz Ts 250/1
Ez azért van mert elméletileg nem átmérőt jelöl a szám,hanem átfolyási mennyiséget.
Aztan még azt sem egyformán mérik a gyártók
http://veteran.forum.hu/attachments/izs ... im7060.jpg

_________________
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.14. 11:51 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Nekem kis ETz-m van vettem ráén is egy Binget.
Feltettük, ment, de nem igazán, állítgattam a tűn, de nem lett jó. Télen felfúrtuk a motort,kapott egy Dellort 28-ast, ment mint a golyó. Viszont sokat evett. Pár napja vissza a Bing, megnézve a főfúvóka, 105-ös, ami előírva. Csak érdekességből leellenőrizve és lássunk csodát kb. 80-as volt az átmérője. Feldörzsárazva 105-re tökéletes, csendesebb lett a motor, alsó tartományban még nyomatékosabbá is vált.
Szóval elsőként ellenőrizd a fúvókát, majd a csatlakozásokat,nem szív e valahol fals levegőt.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.14. 07:42 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
Hozzászólások: 144
Motor: ETZ 250
Sziasztok.

BING 84 karburátorhoz szeretnék kérni egy kis beállítási dolgot megközelítőleg, már aki használ ilyet.
Megvásároltam ráraktam a motorra végülis minden jó azon kívül hogy részterhelésen (3000 alatt) nemtudok tartani egy sebességet mert kihagy, szaggat.

Emeltem a tűn most fenről számított 3. rovátkába van még mindíg szaggat 2000-3000 között kisgázra. Ha odahúzok neki akkor gyorsít kicsit horkolva de pl nemtudom tartani az 50et városba. Hidegen NAGYON szaggat, (szívatóra magáhoztér) amikor bemelegszik rendesen akkor már nem annyira vészes. Ebből gondolom hogy keveset kap.

Az a kérdésem hogy a gyári 118as főfúvókát kell/érdemes/szoktátok nagyobbra cserélni/dörzsárazni vagy a tűt emeljem a 4. rovátkába?

Köszönöm
Üdv Csabi

_________________
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.03. 12:49 
Offline
biciklis
biciklis
Avatar

Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
Hozzászólások: 38
Tartózkodási hely: Szombathely
Motor: MZ TS 125
allllli írta:
MrSummertime89 írta:
Hello!

TS 125 ETZ 125-ös karbijával mekkora főfuvi kell (azon kívül hogy próbálgassam #-o ) ? 100?


Próbálgasd! :D Egyébként igen 100 vagy 105. Gyárilag is változó volt.


100-assal sokkal jobb, mint 110-zel. Végre ugyan annyit megy, de szembeszél kevésbbé folytja vissza. Majd párszáz után megnézem a gyertyát, bevált e.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.02. 09:26 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
Hozzászólások: 411
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Motor: MZ TS250/1
dkari írta:
tiger1342 írta:
A képen 6000 forintnyi alkatrészt rejtettünk el:
Kép



Szia!

Honnan rendelted a cuccokat? Nekem is kellene tű a dellortomba.


Szia! Innen rendeltem: http://www.robogoalkatresz.eu/

_________________
TS powa!
Kép


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.01. 21:37 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
Hozzászólások: 459
Tartózkodási hely: Miskolc
Motor: Etz 150
MrSummertime89 írta:
Hello!

TS 125 ETZ 125-ös karbijával mekkora főfuvi kell (azon kívül hogy próbálgassam #-o ) ? 100?


Próbálgasd! :D Egyébként igen 100 vagy 105. Gyárilag is változó volt.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.01. 21:05 
Offline
biciklis
biciklis
Avatar

Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
Hozzászólások: 38
Tartózkodási hely: Szombathely
Motor: MZ TS 125
Hello!

TS 125 ETZ 125-ös karbijával mekkora főfuvi kell (azon kívül hogy próbálgassam #-o ) ? 100?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.06.30. 09:46 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
Hozzászólások: 460
Motor: mz ts 150
tiger1342 írta:
A képen 6000 forintnyi alkatrészt rejtettünk el:
Kép



Szia!

Honnan rendelted a cuccokat? Nekem is kellene tű a dellortomba.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.06.27. 16:41 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
Hozzászólások: 411
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Motor: MZ TS250/1
A képen 6000 forintnyi alkatrészt rejtettünk el:
Kép

_________________
TS powa!
Kép


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.06.25. 19:09 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
Hozzászólások: 161
Motor: MZ ES 125/1 ; MZ 250
Üdv!

Megszakító hézag 0.3-0.4 között, enyém pl a 0.35-öt szereti. Karbit meg úgy, hogy üzemmeleg motornál becsavarod ütközésig a szabályzócsavart ami az üresjárati keveréket szabályozza, és 2 teljes fordulattal kicsavarod, és ott játszol vele, hogy hol stabil az alapjárat. Onnen még egy negyedet becsavarsz, és kész.

Legalábbis könyv szerint, de gép válogatja mit szeret.

_________________
Két kerék, két ütem, két betű: MZ


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.06.25. 18:26 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2013.05.23. 20:29
Hozzászólások: 21
Motor: mz ts 125
Szasztok a nagy Trophy nak kb mennyi a fogyasztása? Hogy számoljak? A megszakító hézag mekkora? Hogy tudom rendesen beállítani a karburátort? Előre is köszönöm!


Vissza a tetejére 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
 Oldal: 1 / 100 [ 4988 hozzászólás ] Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 100  Következő




Fórum kezdőlap » MZ Club Hungary - fórum » Szervíz


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 2 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség