Honlap főoldal     Regisztráció    Belépés    Fórum    Taglista   Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » MZ Club Hungary - fórum » Szervíz




 Oldal: 1 / 122 [ 6059 hozzászólás ] Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 122  Következő



Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.08.19. 20:38 
Offline
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti

Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
Hozzászólások: 2262
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Motor: 21 ló 300as patkóval
aronpfabian írta:
z25z írta:
ilyen benzinálló szilikoncsövet pontosan hol lehet kapni?


Valójában nem benzinálló, csak részben tűri. Ne legyen semmi rés a karburátor és a csonk között, mert összegyűlik ott a benzin, és azonkívül hogy agyonvágja az alapjáratot, a cső felületét is kikezdi ahol áll rajta.

Amúgy Aliexpressen is rendelhető csak már ősz lesz mire ideér...


nincs különösebb sürgető dolgom vele, de ha mutatnátok egy linket hogy melyik az amit tényleg nem vág haza a benzin azt megköszönném, lehet akár aliexpresszes is


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.08.19. 15:49 
Offline
bajnok
bajnok

Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
Hozzászólások: 784
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250, TS 150
z25z írta:
ilyen benzinálló szilikoncsövet pontosan hol lehet kapni?


Valójában nem benzinálló, csak részben tűri. Ne legyen semmi rés a karburátor és a csonk között, mert összegyűlik ott a benzin, és azonkívül hogy agyonvágja az alapjáratot, a cső felületét is kikezdi ahol áll rajta.

Amúgy Aliexpressen is rendelhető csak már ősz lesz mire ideér...


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.08.19. 13:36 
Offline
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti

Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
Hozzászólások: 2262
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Motor: 21 ló 300as patkóval
Tony91 írta:
Innen vettem, de többet, mert így érte meg a szállítás miatt
De ha kell, nekem van még itthon, tudok adni
Következő héten költözök vissza Szegvárra, nem leszek messze


Hogyhogy? nem vált be a székesfehérvári munka? :roll:


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.08.19. 13:29 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Szegvár
Motor: MZ ETZ 251e
z25z írta:
ilyen benzinálló szilikoncsövet pontosan hol lehet kapni?


http://importtuning.hu/szilikon-csatlak ... -6768.html

Innen vettem, de többet, mert így érte meg a szállítás miatt
De ha kell, nekem van még itthon, tudok adni
Következő héten költözök vissza Szegvárra, nem leszek messze


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.08.18. 08:24 
Offline
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti

Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
Hozzászólások: 2262
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Motor: 21 ló 300as patkóval
ilyen benzinálló szilikoncsövet pontosan hol lehet kapni?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.08.16. 18:59 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Szegvár
Motor: MZ ETZ 251e
torokb írta:
Na, írok itt hülyeségeket. Persze hogy EM250 szívócsonk van rajta. Jól értem, a csonk karbi felőli végét csapjam le úgy, hogy rá lehessen bilincselni az intercooler csőt?



Igen! Esztergán szépen meg lehet oldani. ø 40 mm-re lecsapod a karbihoz csatlakozó részét (ez a BVF szívóoldal felőli átmérőjével azonos), erre veszel egy ø 40 mm-es szilikoncsövet, 35-40 mm hosszú darab kell ETZ-re (nálam éppen van is pár darab ilyen még), és 2 bilinccsel szépen ráfogatod. Garantáltan falsmentes, jól tömítő csatlakozást kapsz



Kép


Kép

Kép


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.08.16. 17:09 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Hozzászólások: 120
Tartózkodási hely: Péteri
Na, írok itt hülyeségeket. Persze hogy EM250 szívócsonk van rajta. Jól értem, a csonk karbi felőli végét csapjam le úgy, hogy rá lehessen bilincselni az intercooler csőt?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.08.16. 10:17 
Offline
bajnok
bajnok

Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
Hozzászólások: 784
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250, TS 150
torokb írta:
Szervusztok!

Még mindig ETZ250, egy 251-re való csatos karbival.
Falsot szív a szívócsonk és a karburátor csatlakozásánál. Úgy láttam, hogy itt egyszerűen fémes tömítés kell legyen. Lehet hogy más szívócsonk való a csatos karbihoz mint az eredetihez? Vagy csak kikopott az évek alatt? Teflon szalag nem nagyon megy be közé, van más bevált megoldás? A szívócsonkra rá van öntve, hogy ES250, feltételezem hogy ez valami alkatrész jelölés, és nem azt jelenti hogy ősrégi ES MZ-re való?


Csak az EM250 csonk lesz jó neked. Borzalmas konstrukció amúgy, idővel deformálódnak és kopnak is, garantált a falsolás.

Esztergáltasd le a bilincs részt akkorára mint a karbi külső átmérője és intercooler csővel meg 2 csőbilinccsel rögzítsd kívülről. Sokunknak van így megoldva


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.08.16. 10:06 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Hozzászólások: 120
Tartózkodási hely: Péteri
Szervusztok!

Még mindig ETZ250, egy 251-re való csatos karbival.
Falsot szív a szívócsonk és a karburátor csatlakozásánál. Úgy láttam, hogy itt egyszerűen fémes tömítés kell legyen. Lehet hogy más szívócsonk való a csatos karbihoz mint az eredetihez? Vagy csak kikopott az évek alatt? Teflon szalag nem nagyon megy be közé, van más bevált megoldás? A szívócsonkra rá van öntve, hogy ES250, feltételezem hogy ez valami alkatrész jelölés, és nem azt jelenti hogy ősrégi ES MZ-re való?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.08.01. 10:28 
Offline
bajnok
bajnok

Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
Hozzászólások: 784
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250, TS 150
boors írta:
Sziasztok! Van egy katonai etz-m. Most èpìtettem ùjra össze, a blokkban elèg kevès km van (gyári dugò stb.) Menet közben viszont van egy olyan problèmám vele,hogy 4-5000 fordulatsz. tartomány közt elèg gyenge, ezen kívül viszont megy rendesen. Minden alkatrèsz gyári, annyi változtatàs van csak rajta hogy a kipufogó dobba nem lòg be a könyök, illetve a főfúvóka 135re van cserélve. (Mint a sima 250_en). A karbiban a sùber kicsit zörög.. Van tippetek hogy mi lehet a probléma?


A tűt és az alapjárati rendszert is állítsd be. Tiszta karburátorral persze


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.08.01. 01:11 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2008.01.30. 15:12
Hozzászólások: 31
Tartózkodási hely: veszprém
Sziasztok! Van egy katonai etz-m. Most èpìtettem ùjra össze, a blokkban elèg kevès km van (gyári dugò stb.) Menet közben viszont van egy olyan problèmám vele,hogy 4-5000 fordulatsz. tartomány közt elèg gyenge, ezen kívül viszont megy rendesen. Minden alkatrèsz gyári, annyi változtatàs van csak rajta hogy a kipufogó dobba nem lòg be a könyök, illetve a főfúvóka 135re van cserélve. (Mint a sima 250_en). A karbiban a sùber kicsit zörög.. Van tippetek hogy mi lehet a probléma?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.25. 08:01 
Offline
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti

Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
Hozzászólások: 2262
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Motor: 21 ló 300as patkóval
KILL3R etz írta:
Használható ha a tűt kicseréled benne németre. Viszont ~25e km alatt szétkopott nálam. :evil:



A legnagyobb baj, hogy az eredeti német bing is szétkopik 25 ezer km alatt :( úgy lötyög a tolattyú a házban, mint harangban a nyelv.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.25. 07:21 
Offline
bajnok
bajnok

Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
Hozzászólások: 3768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Motor: ETZ 250
Használható ha a tűt kicseréled benne németre. Viszont ~25e km alatt szétkopott nálam. :evil:


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.24. 21:50 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Hozzászólások: 120
Tartózkodási hely: Péteri
Na, még egy kérdés felmerült bennem.

A taiwani gyártású "bing" porlasztókkal érdemes próbálkozni?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.24. 15:38 
Offline
babakocsis
babakocsis

Csatlakozott: 2017.07.21. 17:33
Hozzászólások: 3
Motor: ETZ 125
kiszsebi írta:
Athem írta:
Szia!

Először is, egy lényeges dolog. Én úgy tudom egy Mz-n sose volt olyan karbi amin 2 levegő állító csavar lenne. Jelen esetben a tied, egy mellék levegő és egy alapjárati csavar lehet. Itt egy cikk, hogy kell bekalibrálni a karburátort. A gyertya hézagot állítsd vissza gyári értékre!


Ebben nincs teljesen igazad... A késői kis ETZ-kre került Bing karburátor, amiken az alapjárati rendszer hasonló a csatos BVF-hez: kifelé tekerve nő az alapjárat, mert nem a tolattyút emeli, hanem egy plusz légcsatornát nyit.

Első körben tisztázzuk, milyen a karbi! Ha BVF, akkor tényleg nem szerencsés a teljesen betekert alapjárati csavar. Ilyenkor a visszarúgás oka is lehet ez.

Ja, én a légszűrőre is rálesnék...


Igazatok lett, a baj az volt h teljesen be volt csavarva a csavar, es igen BVF karbi van rajta. Most h kicsavartam egy cseppet, megszuntek a visszarugasok illetve melegen is jobb az alapjarat, de meg nem az igazi, meg egy par napot bibelodni kell vele... koszonom szepen a segitokeszsegeteket. :)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.24. 15:12 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Szegvár
Motor: MZ ETZ 251e
Stephanus írta:
Ezt a sok "használhatatlan" csatos karbit ugye azért nem dobtátok még ki? Szívesen mennék egy kört az országban, hogy begyűjtsem őket.
De komolyan!


Van itthon kettő :D . Az egyik használható, csak normális fogyasztást nem tudok vele hozni (6 liter körül eszik vele a motor, papásan hajtva is, ez a tartalék karburátorom), a másikkal nemtudom mi van, nemtudom vele beállítani a motort (el lehet tömődve valamelyik harántfurat szerintem, pedig már volt ultrahangos tisztításon is)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.24. 15:07 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Hozzászólások: 120
Tartózkodási hely: Péteri
Tony91 írta:
aronpfabian írta:

1. felszerelhető de nem ajánlom. A kopásra és lerakódásra sokkal érzékenyebb mint az N2-es, ezért 30 évvel a gyártás után elég nehéz lesz használható darabot találni. N2-esből is nagyon ritka, nemhogy ebből
2. szűrőt kidobni azonnal, mielőtt megragasztod a motort vele!!



Volt 2 csatos karbim is a 251-es ETZ-mre, de 2 szorulás és 2,5 év kínlódás után félretettem mindkét csatos karbimat... Ne akarj olyan karbit, csak és akkor kizárólag, ha tudsz eredeti 0 km-es újat (amire vajmi kevés esély van :D )
Vettem egy 30 mm-es KOSO-t, azzal most arany életem van :D
Amit a csapban és az ülepítőben lévő 2 db szűrő nem szűr meg, azt a harmadik sem fogja. Felesleges telecseszni szűrővel a motort, kettő van a csapban, az istenuntig elég


Nyolc éve vettem a járgányt, ez a csatos karbi volt rajta. Mostanáig nem is vettem észre hogy nem ez való rá, semmi bajom nem volt vele. :) A szűrő azért került bele a csőbe, mert a kis rozsdadarabok eltömték az üresjárati fúvókát. Lehet hogy felveszem a kapcsolatot a motortank.hu-val.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.24. 10:28 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
Hozzászólások: 232
Tartózkodási hely: Ócsa
Motor: 251
Ezt a sok "használhatatlan" csatos karbit ugye azért nem dobtátok még ki? Szívesen mennék egy kört az országban, hogy begyűjtsem őket.
De komolyan!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.23. 15:28 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Szegvár
Motor: MZ ETZ 251e
aronpfabian írta:
torokb írta:
Szervusztok!

Elnézést ha már sokszor volt ez a kérdés.
250-es ETZ motorra módosítás nélkül felszerelhető a "csatos" BVF karburátor? Úgy tudom ez a 251-esekre való gyárilag.

Második kérdés: ötödikben elfogy a lendület olyan 4-5000 fordulat magasságában. Okozhatja ezt túl dús keverék? Azért gondoltam, mert eléggé füstöl, már gondolkodtam hogy nyárra egyel lentebb kéne ereszteni a subert. Viszont ha így sokat is fogyaszt, de mennie azt azért kéne rendesen. Másik ötlet hogy rozsda miatt szűrőt tettem a karbi elé, lehetséges hogy ez megfogja annyira az üzemanyagáramlást hogy emiatt nem megy a járgány?

Köszi a segítséget!


1. felszerelhető de nem ajánlom. A kopásra és lerakódásra sokkal érzékenyebb mint az N2-es, ezért 30 évvel a gyártás után elég nehéz lesz használható darabot találni. N2-esből is nagyon ritka, nemhogy ebből
2. szűrőt kidobni azonnal, mielőtt megragasztod a motort vele!!



Volt 2 csatos karbim is a 251-es ETZ-mre, de 2 szorulás és 2,5 év kínlódás után félretettem mindkét csatos karbimat... Ne akarj olyan karbit, csak és akkor kizárólag, ha tudsz eredeti 0 km-es újat (amire vajmi kevés esély van :D )
Vettem egy 30 mm-es KOSO-t, azzal most arany életem van :D
Amit a csapban és az ülepítőben lévő 2 db szűrő nem szűr meg, azt a harmadik sem fogja. Felesleges telecseszni szűrővel a motort, kettő van a csapban, az istenuntig elég


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.23. 14:01 
Offline
bajnok
bajnok

Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
Hozzászólások: 784
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250, TS 150
torokb írta:
Szervusztok!

Elnézést ha már sokszor volt ez a kérdés.
250-es ETZ motorra módosítás nélkül felszerelhető a "csatos" BVF karburátor? Úgy tudom ez a 251-esekre való gyárilag.

Második kérdés: ötödikben elfogy a lendület olyan 4-5000 fordulat magasságában. Okozhatja ezt túl dús keverék? Azért gondoltam, mert eléggé füstöl, már gondolkodtam hogy nyárra egyel lentebb kéne ereszteni a subert. Viszont ha így sokat is fogyaszt, de mennie azt azért kéne rendesen. Másik ötlet hogy rozsda miatt szűrőt tettem a karbi elé, lehetséges hogy ez megfogja annyira az üzemanyagáramlást hogy emiatt nem megy a járgány?

Köszi a segítséget!


1. felszerelhető de nem ajánlom. A kopásra és lerakódásra sokkal érzékenyebb mint az N2-es, ezért 30 évvel a gyártás után elég nehéz lesz használható darabot találni. N2-esből is nagyon ritka, nemhogy ebből
2. szűrőt kidobni azonnal, mielőtt megragasztod a motort vele!!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.23. 13:57 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Hozzászólások: 120
Tartózkodási hely: Péteri
Szervusztok!

Elnézést ha már sokszor volt ez a kérdés.
250-es ETZ motorra módosítás nélkül felszerelhető a "csatos" BVF karburátor? Úgy tudom ez a 251-esekre való gyárilag.

Második kérdés: ötödikben elfogy a lendület olyan 4-5000 fordulat magasságában. Okozhatja ezt túl dús keverék? Azért gondoltam, mert eléggé füstöl, már gondolkodtam hogy nyárra egyel lentebb kéne ereszteni a subert. Viszont ha így sokat is fogyaszt, de mennie azt azért kéne rendesen. Másik ötlet hogy rozsda miatt szűrőt tettem a karbi elé, lehetséges hogy ez megfogja annyira az üzemanyagáramlást hogy emiatt nem megy a járgány?

Köszi a segítséget!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.22. 06:22 
Offline
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)

Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
Hozzászólások: 2476
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Motor: ETZ150,250 4x,250/1
Athem írta:
Szia!

Először is, egy lényeges dolog. Én úgy tudom egy Mz-n sose volt olyan karbi amin 2 levegő állító csavar lenne. Jelen esetben a tied, egy mellék levegő és egy alapjárati csavar lehet. Itt egy cikk, hogy kell bekalibrálni a karburátort. A gyertya hézagot állítsd vissza gyári értékre!


Ebben nincs teljesen igazad... A késői kis ETZ-kre került Bing karburátor, amiken az alapjárati rendszer hasonló a csatos BVF-hez: kifelé tekerve nő az alapjárat, mert nem a tolattyút emeli, hanem egy plusz légcsatornát nyit.

Első körben tisztázzuk, milyen a karbi! Ha BVF, akkor tényleg nem szerencsés a teljesen betekert alapjárati csavar. Ilyenkor a visszarúgás oka is lehet ez.

Ja, én a légszűrőre is rálesnék...


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.21. 21:46 
Offline
versenyző
versenyző

Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
Hozzászólások: 703
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta
Motor: Kétkerekű
TKrisz36 írta:
Szisztok!Körülbelül 6 év állás után elővettem a 125 ETZ-t. Új akksi, új benzincsap, karbi kitakarítva. Az lenne a problémám, h nem tudok rá alapjáratot varázsolni. Amint beindul azonnal felugrik 7-8000 fordulatig, pedig a súber nem akad fenn. Mindkét levegőcsavar teljesen be van tekerve. Arra gyanakszom h falsot szív valahol, de ennyire? Illetve olyan gondom van még (nem tudom mennyire illik a témába), hogy szinte minden rárúgáskor visszarúg a motor. A gyújtást ellenőriztem, 3mm-el a holtpont előtt nyit a megszakító, a megszakítóhézag is rendben van, ezért is nem értem. Annyi lehet, hogy a gyertyahézag nagyobb a kelleténél. Ez okozhat ilyen problémát? Ezeken kívül nem észleltem semmi hibát. Válaszotokat előre is köszönöm



Ha gyári karbid van az egyik azaz alapjárat csavarod. Az nem kimondottan jó ha be van tekerve mind a kettő;a levegő csavart meg teljesen be csavarod és másfél fordulatot ki. az alapjáratit meg teljesen ki benyúlsz hátulról a karbiba persze nem úgy, hogy jár és az alapjárati csavart addig csavarod befelé amíg az ujjaddal érzed, hogy a súber megemelkedik kb 1-1,5 mm. Elviekben menni fog meg lesz alapjárat.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.21. 20:50 
Offline
bajnok
bajnok

Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
Hozzászólások: 784
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250, TS 150
Ha a súberütköző végig be van tekerve, az akadályozza a súber mozgását (nekinyomja a súberház falának). Ez önmagában okozhatja a tapasztalt jelenséget.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.21. 19:05 
Offline
babakocsis
babakocsis

Csatlakozott: 2017.07.21. 17:33
Hozzászólások: 3
Motor: ETZ 125
Athem írta:
Szia!

Először is, egy lényeges dolog. Én úgy tudom egy Mz-n sose volt olyan karbi amin 2 levegő állító csavar lenne. Jelen esetben a tied, egy mellék levegő és egy alapjárati csavar lehet. Itt egy cikk, hogy kell bekalibrálni a karburátort. A gyertya hézagot állítsd vissza gyári értékre!


Köszönöm a gyors választ, megnézem amint időm engedi. Majd írok, hogy mi lett. :)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.21. 18:08 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
Hozzászólások: 175
Tartózkodási hely: Mohács
Motor: MZ ETZ 250 De luxe
Szia!

Először is, egy lényeges dolog. Én úgy tudom egy Mz-n sose volt olyan karbi amin 2 levegő állító csavar lenne. Jelen esetben a tied, egy mellék levegő és egy alapjárati csavar lehet. Itt egy cikk, hogy kell bekalibrálni a karburátort. A gyertya hézagot állítsd vissza gyári értékre!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.21. 17:44 
Offline
babakocsis
babakocsis

Csatlakozott: 2017.07.21. 17:33
Hozzászólások: 3
Motor: ETZ 125
Szisztok!Körülbelül 6 év állás után elővettem a 125 ETZ-t. Új akksi, új benzincsap, karbi kitakarítva. Az lenne a problémám, h nem tudok rá alapjáratot varázsolni. Amint beindul azonnal felugrik 7-8000 fordulatig, pedig a súber nem akad fenn. Mindkét levegőcsavar teljesen be van tekerve. Arra gyanakszom h falsot szív valahol, de ennyire? Illetve olyan gondom van még (nem tudom mennyire illik a témába), hogy szinte minden rárúgáskor visszarúg a motor. A gyújtást ellenőriztem, 3mm-el a holtpont előtt nyit a megszakító, a megszakítóhézag is rendben van, ezért is nem értem. Annyi lehet, hogy a gyertyahézag nagyobb a kelleténél. Ez okozhat ilyen problémát? Ezeken kívül nem észleltem semmi hibát. Válaszotokat előre is köszönöm


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.08. 17:28 
Offline
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti

Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
Hozzászólások: 2262
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Motor: 21 ló 300as patkóval
Igen a fizetésről van igazolás hogy rendben volt, csak még nem adta fel ha jól értem. Meglátjuk, hogy milyen lesz, reményeim szerint a levegőszűrő felől könnyebb lesz összehozni, hogy stimmeljen, mint a szívócsonk felől. Na meg hogy a torokátmérővel változik a javasolt ccm. ezért próbálnám be mindenképp :wink:


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.08. 17:18 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Szegvár
Motor: MZ ETZ 251e
z25z írta:
Én berendeltem egyet, amit adtál linket azon, de 3 napja csak awaiting....és azt írja 4 nap múlva cancel order. Ilyenkor vajon mi a p... van? :shock:


A fizetés sikeres volt?
De lehet, hogy hétfőn adja csak fel, nekem is a rendeléstől és fizetéstől számított 4 nap után adta fel a karbit, itt volt 2 hét múlva. Hétfőn csekkolj majd rá, szerintem akkor már fel lesz adva, de kapsz e-mailt is a feladásról, legalábbis én mindig kapok

Amúgy olyan hatalmas méretbeli gond nem lehet, ha erre a 250-esre is felment így


Kép


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.08. 16:53 
Offline
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti

Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
Hozzászólások: 2262
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Motor: 21 ló 300as patkóval
Én berendeltem egyet, amit adtál linket azon, de 3 napja csak awaiting....és azt írja 4 nap múlva cancel order. Ilyenkor vajon mi a p... van? :shock:


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.08. 14:31 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Szegvár
Motor: MZ ETZ 251e
Athem írta:
Igen.


Akkor maradunk a 30-asnál
2 ismerősömnek kell KOSO-t rendelni, csak először körbejártam, hogy érdemes-e a 32-est venni, vagy maradjon a 30-as.
Köszöntem a válaszokat!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.08. 11:39 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
Hozzászólások: 175
Tartózkodási hely: Mohács
Motor: MZ ETZ 250 De luxe
Igen.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.08. 01:58 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Szegvár
Motor: MZ ETZ 251e
Athem írta:
Állítólag a csonkra már igen, de a légszűrőházból jövő gumiba már nem jó a méret, nagy a luk. Ezt olvastam.



Tehát nagyobb az átmérője hátul, mint a légszűrő felőli guminak?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.07. 21:02 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
Hozzászólások: 175
Tartózkodási hely: Mohács
Motor: MZ ETZ 250 De luxe
Állítólag a csonkra már igen, de a légszűrőházból jövő gumiba már nem jó a méret, nagy a luk. Ezt olvastam.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.07.07. 17:49 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Szegvár
Motor: MZ ETZ 251e
Üdv!
A 32-es KOSO karbiról tud-e valaki nyilatkozni? Rámegy 1:1-ben a gyári csonkra és légszűrőgumira?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.06.26. 10:50 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
Hozzászólások: 66
Tartózkodási hely: Lébény
Motor: Etz 250 De Lux
aronpfabian írta:
gylevee írta:
Sziasztok!

Egy ETZ 250 típust újítunk fel, adott a probléma, hogy rozsdásodik belülről a tank. Utánajártam már a témának, de elég sok verziót olvastam a tisztításra. A kavicsos megoldást már alkalmaztam, de a rozsdásodás újra előjött. Mit tehetek ez ügyben? Mindenféle megoldás érdekelne. Előre is köszönöm a válaszokat!

Ui: Remélem jó helyre írtam a kérdést, ez az első bejegyzésem.


http://motortank.hu - vagy megveheted a POR15 1 tankos műgyantázó készletet magadnak, kb ugyanannyiba kerül, és bennevan a lehetőség hogy esetleg véletlenül elrontod...


Vagy hagyod a rozsdát, és teszel egy kicsi papírszűrőt a karbi elé és mindig legyen rendesen benzin a tankba.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.06.25. 19:03 
Offline
bajnok
bajnok

Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
Hozzászólások: 784
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250, TS 150
gylevee írta:
Sziasztok!

Egy ETZ 250 típust újítunk fel, adott a probléma, hogy rozsdásodik belülről a tank. Utánajártam már a témának, de elég sok verziót olvastam a tisztításra. A kavicsos megoldást már alkalmaztam, de a rozsdásodás újra előjött. Mit tehetek ez ügyben? Mindenféle megoldás érdekelne. Előre is köszönöm a válaszokat!

Ui: Remélem jó helyre írtam a kérdést, ez az első bejegyzésem.


http://motortank.hu - vagy megveheted a POR15 1 tankos műgyantázó készletet magadnak, kb ugyanannyiba kerül, és bennevan a lehetőség hogy esetleg véletlenül elrontod...


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.06.25. 18:20 
Offline
babakocsis
babakocsis

Csatlakozott: 2017.06.25. 18:10
Hozzászólások: 1
Motor: MZ/ETZ 250
Sziasztok!

Egy ETZ 250 típust újítunk fel, adott a probléma, hogy rozsdásodik belülről a tank. Utánajártam már a témának, de elég sok verziót olvastam a tisztításra. A kavicsos megoldást már alkalmaztam, de a rozsdásodás újra előjött. Mit tehetek ez ügyben? Mindenféle megoldás érdekelne. Előre is köszönöm a válaszokat!

Ui: Remélem jó helyre írtam a kérdést, ez az első bejegyzésem.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.06.20. 18:22 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Szegvár
Motor: MZ ETZ 251e
csoka írta:
A beszúrásokat nem lehet megcsinálni kulcsmásoló esztergával?


Olyan nincs az ismeretségi körömben :(


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.06.20. 10:23 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s

Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
Hozzászólások: 399
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Motor: ETZ125,ETZ250
A beszúrásokat nem lehet megcsinálni kulcsmásoló esztergával?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.06.17. 12:34 
Offline
bajnok
bajnok

Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
Hozzászólások: 3768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Motor: ETZ 250
És ha szimplán egy befogásnyival hosszabb darabból indultok?

Teli anyagra először a kúp, aztán kilógatni, és a beszúrásokat megcsinálni. :wink:


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.06.17. 11:50 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Szegvár
Motor: MZ ETZ 251e
KILL3R etz írta:
Tony91 írta:
Üdv Urak!

BVF 30N3-1 súbertű témában következő a helyzet:
2 orsós ESL kis CNC esztergán a kúpot gyönyörűen meg tudtuk munkálni (MEO labormérés szerint századpontosan). Viszont a patronos megfogás miatt (és ezáltal a visszahúzás lehetősége nélkül) a beszúrásokat nem tudjuk megcsinálni (amik a tű helyzetét szabják meg) :/
Számomra itt a vége, a környezetemben nincs erre alkalmas gép. Még egy lehetőséget megjárok, az pedig a következő lenne: van ugyebár magyar utángyártott tű. ennek megkeresem a gyártóját, és megpróbálok velük beszélni az ügyben


És ha előbb a beszúrásokat csináljátok meg, és utána átfogva a kúpot? A patron miatt excentricitás minimális, ütköztetni meg tudod külső hosszra befogásnál, pár tized nem számít ott úgyse.



Egyet megpróbáltunk úgy, ott már olyan kicsi átmérőre megyünk le, hogy aztán a kúp nem lesz jó. A beszúrásokkal meggyengült az anyag, a kúp nem lett pontos, beremegett az anyag a beszúrások miatt. Beszúrások nélkül nem produkálta ezt. Talán a beszúrásokat meg lehetne utólag csinálni, arra még gondoltam. Áttenni másra, rámérni a helyeit, majd kézzel megcsinálni bizonyos fordulatszám mellett. Más nem jut eszembe hirtelen


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.06.16. 22:46 
Offline
bajnok
bajnok

Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
Hozzászólások: 3768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Motor: ETZ 250
Tony91 írta:
Üdv Urak!

BVF 30N3-1 súbertű témában következő a helyzet:
2 orsós ESL kis CNC esztergán a kúpot gyönyörűen meg tudtuk munkálni (MEO labormérés szerint századpontosan). Viszont a patronos megfogás miatt (és ezáltal a visszahúzás lehetősége nélkül) a beszúrásokat nem tudjuk megcsinálni (amik a tű helyzetét szabják meg) :/
Számomra itt a vége, a környezetemben nincs erre alkalmas gép. Még egy lehetőséget megjárok, az pedig a következő lenne: van ugyebár magyar utángyártott tű. ennek megkeresem a gyártóját, és megpróbálok velük beszélni az ügyben


És ha előbb a beszúrásokat csináljátok meg, és utána átfogva a kúpot? A patron miatt excentricitás minimális, ütköztetni meg tudod külső hosszra befogásnál, pár tized nem számít ott úgyse.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.06.16. 20:13 
Offline
bajnok
bajnok

Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
Hozzászólások: 2092
Tartózkodási hely: Nagymágocs
Motor: ETZ 250 De Luxe
Tony91 írta:
hell írta:
OK szomszéd. :) Multkorában láttalak szentesen berekehátnál lopakodó üzemmódban a sineken át... :D


Szentesen dolgozok, motorral vagy biciklivel járok melóba, előfordulhat simán, hogy látsz :)


Tudom hogy ott dolgozol közeljövőben megyünk szegvárra pecásvízmustrára lehet arra is összefutunk majd... :D


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.06.16. 20:11 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Szegvár
Motor: MZ ETZ 251e
hell írta:
OK szomszéd. :) Multkorában láttalak szentesen berekehátnál lopakodó üzemmódban a sineken át... :D


Szentesen dolgozok, motorral vagy biciklivel járok melóba, előfordulhat simán, hogy látsz :)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.06.16. 20:07 
Offline
bajnok
bajnok

Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
Hozzászólások: 2092
Tartózkodási hely: Nagymágocs
Motor: ETZ 250 De Luxe
OK szomszéd. :) Multkorában láttalak szentesen berekehátnál lopakodó üzemmódban a sineken át... :D


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.06.16. 20:04 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Szegvár
Motor: MZ ETZ 251e
hell írta:
Tehát akkor a gázbowden sem jó ami van kisipari hozzá jól értem?

A bowdenkülső rövidebb, és a súberben lévő végénél vannak eltérések. Konkrét méreteket nemtudok, Kolozsvári Imivel csináltattam a közdarabokat és a bowdent is, elküldtem hozzá a karbit :)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.06.16. 20:01 
Offline
bajnok
bajnok

Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
Hozzászólások: 2092
Tartózkodási hely: Nagymágocs
Motor: ETZ 250 De Luxe
Tehát akkor a gázbowden sem jó ami van kisipari hozzá jól értem?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.06.16. 19:52 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Szegvár
Motor: MZ ETZ 251e
Üdv Urak!

BVF 30N3-1 súbertű témában következő a helyzet:
2 orsós ESL kis CNC esztergán a kúpot gyönyörűen meg tudtuk munkálni (MEO labormérés szerint századpontosan). Viszont a patronos megfogás miatt (és ezáltal a visszahúzás lehetősége nélkül) a beszúrásokat nem tudjuk megcsinálni (amik a tű helyzetét szabják meg) :/
Számomra itt a vége, a környezetemben nincs erre alkalmas gép. Még egy lehetőséget megjárok, az pedig a következő lenne: van ugyebár magyar utángyártott tű. ennek megkeresem a gyártóját, és megpróbálok velük beszélni az ügyben

KOSO karbival kapcsolatban:
Én is vettem még májusban egy 30 mm-es KOSO karbit, most lettek kész rá a közdarabok és a bowden, a napokban érkeztem feltenni a motorra. A beállítás pár perc, majd 20 km tesztkör után gyorsnak mondható, más tapasztalataira hallgatva. Amivel én ráraktam a 251-es ETZ-re, és eddig 240 km-en át hibátlannak érzem: 115-ös főfúvóka, 35-ös alapjárati fúvóka (38-as alapjáratival és 120-as főfúvókával érkezik a karbi Kínából)

Kép


Kép

Valamint egy kis videó a KOSO karbis 251-esemről. itt még nem volt 100%-osra az alapjárat beállítva, azóta kapott egy kis finomítást:

https://www.youtube.com/watch?v=fWGzft_nW_w


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.06.16. 12:51 
Offline
bajnok
bajnok

Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
Hozzászólások: 2092
Tartózkodási hely: Nagymágocs
Motor: ETZ 250 De Luxe
Akkor eladom a Bingem és veszek egy zsák koso-t.... :)


Vissza a tetejére 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
 Oldal: 1 / 122 [ 6059 hozzászólás ] Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 122  Következő




Fórum kezdőlap » MZ Club Hungary - fórum » Szervíz


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség