Honlap főoldal     Regisztráció    Belépés    Fórum    Taglista   Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » MZ Club Hungary - fórum » Szervíz




 Oldal: 1 / 102 [ 5083 hozzászólás ] Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 102  Következő



Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.22. 21:38 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2013.10.09. 10:56
Hozzászólások: 45
Tartózkodási hely: Kecel city
Motor: Etz 250
:mrgreen: apropó fimol-al van valakinek aktív tapasztalata? (üzemanyagba keverve, csak még mielőtt ... ;-) )


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.22. 16:58 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.03. 22:39
Hozzászólások: 1851
Tartózkodási hely: Hőgyész
Motor: ETZ 250
Milyen témára?
Kenési kérdés?
Példa:

Kép

_________________
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.22. 15:53 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2013.10.09. 10:56
Hozzászólások: 45
Tartózkodási hely: Kecel city
Motor: Etz 250
Hehehe ... Öőő asszem kicsit kezdünk elkanyarodni az üzemanyag témától. De itt a bizonyíték, a férfiak akárhonnan a "témára" tudnak térni. :D :D


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.21. 21:22 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.10. 20:07
Hozzászólások: 3473
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Motor: ETZ 250
Hja, meg a persely kenési tulajdonságai is javulnak.... :twisted:

_________________
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.21. 21:04 
Offline
operatőr
operatőr
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.01. 22:25
Hozzászólások: 1843
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós Tebe sor 4.
Motor: ETZ250e Deluxe
És friss nyállal jobban jár a dugó !


:mrgreen:

_________________
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.21. 17:02 
Offline
A révész
Avatar

Csatlakozott: 2007.09.01. 07:11
Hozzászólások: 2731
Tartózkodási hely: Siófok
Motor: Mz Ts 250/1
Szerintem meg ez az egész "télire eltevés" túl van kissé misztifikálva.Semmit nem teszek évek óta ezügyben :D
Annyi benzinnel rakom el,amennyi éppen maradt benne.Mondjuk a karbiból kiszoktam járatni.
Az akku is benne marad a motorban,esetleg amikor éppen eszembe jut kitolom a garázsból azt egy kicsit megjáratom.Két hetente egyszer.
Ja és garázsban van(nem fűtött,éppen csak annyira amennyit a lakás falai átadnak,minusz nincs benne sosem)

_________________
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.21. 10:54 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 06:17
Hozzászólások: 207
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Ezért tankolok 100-as benzint, azzal minden ok.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.21. 09:57 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 08:57
Hozzászólások: 352
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
KILL3R etz írta:
Én az utóbbi időben inkább üres tankkal rakom el a motort, és egyáltalán nem rozsdásodik. Mondjuk szerencsére fagymentes, szigetelt helységben tudom tárolni.

Az etanol miatt sajnos a benzin is megköt kis mennyiségű vizet, és az szép lassan dolgozik télen...
Továbbá nem kell tavasszal kiszenvedni a romlott nyálat... :D

Kép

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.21. 09:46 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.10. 20:07
Hozzászólások: 3473
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Motor: ETZ 250
Nem tudom. Sprint 2T-t használok.

A romlott benzint nem úgy kell érteni, hogy nem működik a motor, vagy kopog, vagy ilyesmi. Egyszerűen jóval gyengébb, mint az első friss nyáltöltettel.

_________________
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.21. 05:34 
Offline
bajnok
bajnok

Csatlakozott: 2011.08.27. 08:50
Hozzászólások: 838
Tartózkodási hely: Tatabánya
Motor: ETZ 250
KILL3R etz írta:
Én az utóbbi időben inkább üres tankkal rakom el a motort, és egyáltalán nem rozsdásodik. Mondjuk szerencsére fagymentes, szigetelt helységben tudom tárolni.

Az etanol miatt sajnos a benzin is megköt kis mennyiségű vizet, és az szép lassan dolgozik télen...
Továbbá nem kell tavasszal kiszenvedni a romlott nyálat... :D

Hát nem tudom de én mindig kimotorozom belőle a téli benzint soha nem volt még gond ez miatt,nem lehet hogy az olaj miatt van amit belekeversz?én fullszintet használok és semmi gond tavasszal.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.20. 23:35 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.10. 20:07
Hozzászólások: 3473
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Motor: ETZ 250
Én az utóbbi időben inkább üres tankkal rakom el a motort, és egyáltalán nem rozsdásodik. Mondjuk szerencsére fagymentes, szigetelt helységben tudom tárolni.

Az etanol miatt sajnos a benzin is megköt kis mennyiségű vizet, és az szép lassan dolgozik télen...
Továbbá nem kell tavasszal kiszenvedni a romlott nyálat... :D

_________________
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.20. 11:53 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.25. 10:53
Hozzászólások: 76
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250 (1984)
UEVMZ írta:
MrDok írta:
Az a lyuk a túlfolyó.......... igen nem zárt egy darabig a tűszelep, azért folyt.
=D> Miért állt két évet?


Jött a Tél, egy ismerősöm mellék épületébe állhatott fűtött helyen,aztán Tavasszal meg sajnáltam kihozni a biztonságból, utána pedig elköltöztem Pestről és nem tudtam magammal vinni. Időnként ránéztem, megjárattam a dugattyút de nem indítottam be. Ez a helyzet régóta zavart így most elhatároztam hogy felélesztem, Tavasszal pedig levizsgáztatom és magammal viszem ahol most lakom.
Akkor lehet valóban a tűszelep ragadt be,mert a karbi is teli volt olyan szürkés zöld masszával ami a benzinből rakódott le. Nehezen indult meg,de azt gondoltam ha alaposan kiáztatom és megjáratom kézzel akkor nem ragad be. De a folyást kicsivel később abbahagyta. =D> \:D/ És sajnos az állás sem tesz jót az ilyen szerkezeteknek,de a telet benzin nélkül fogja tölteni,azzal talán kevesebb kárt okozok, csak így viszont esélyesebb hogy rozsdásodik a tank belülről.


Arany középút: a karbiból járasd/öntsd ki a benzint, a tankot meg töltsd tele.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.20. 11:18 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2011.05.17. 23:09
Hozzászólások: 99
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Motor: ETZ MZ 150
MrDok írta:
Az a lyuk a túlfolyó.......... igen nem zárt egy darabig a tűszelep, azért folyt.
=D> Miért állt két évet?


Jött a Tél, egy ismerősöm mellék épületébe állhatott fűtött helyen,aztán Tavasszal meg sajnáltam kihozni a biztonságból, utána pedig elköltöztem Pestről és nem tudtam magammal vinni. Időnként ránéztem, megjárattam a dugattyút de nem indítottam be. Ez a helyzet régóta zavart így most elhatároztam hogy felélesztem, Tavasszal pedig levizsgáztatom és magammal viszem ahol most lakom.
Akkor lehet valóban a tűszelep ragadt be,mert a karbi is teli volt olyan szürkés zöld masszával ami a benzinből rakódott le. Nehezen indult meg,de azt gondoltam ha alaposan kiáztatom és megjáratom kézzel akkor nem ragad be. De a folyást kicsivel később abbahagyta. =D> \:D/ És sajnos az állás sem tesz jót az ilyen szerkezeteknek,de a telet benzin nélkül fogja tölteni,azzal talán kevesebb kárt okozok, csak így viszont esélyesebb hogy rozsdásodik a tank belülről.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.19. 22:01 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 08:57
Hozzászólások: 352
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
hell írta:
Annó mintha valaki említette volna nem egészséges ha az a gumi úgy össze van nyomva. De lehet rosszul emlékszem! :D


Lehet, lesz még faragva, de most így sikerült.

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.19. 21:49 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2008.06.28. 18:24
Hozzászólások: 1479
Tartózkodási hely: Kunágota
Motor: ETZ 250 De Luxe
Annó mintha valaki említette volna nem egészséges ha az a gumi úgy össze van nyomva. De lehet rosszul emlékszem! :D


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.19. 21:38 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 08:57
Hozzászólások: 352
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
Erről a karbiról lenne szó:
Kép

Van alapjárat, megy vele a moci. Sajnos ettől több tapasztalat nincs, és félek idén már nem is lesz :(

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.19. 09:19 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.03. 22:39
Hozzászólások: 1851
Tartózkodási hely: Hőgyész
Motor: ETZ 250
UEVMZ írta:
Sziasztok! Két és fél év állás után újra indult a 150-es MZ-m. A tank, a benzincsap és a karburátort alaposan kitakarítottam,és szinte egyből beindult. A karburátor a henger felé eső részén középen van egy kis lyuk,ott bugyogott ki hosszan a benzin,majd abbahagyta. Ez mitől lehet,mi az a lyuk? Később abbahagyta,nem folyt a benzin és a motor járása is egyenletes lett. De meglepő hogy ennyi idő állás után szinte azonnal járt szépen. Az a fúvóka volt nagyon beállva,amit az úszó zár el,lehet az ragadt be és amiatt folyt ott ki a benzin? :roll:

Az a lyuk a túlfolyó.......... igen nem zárt egy darabig a tűszelep, azért folyt.
=D> Miért állt két évet?

_________________
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.19. 08:53 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 08:57
Hozzászólások: 352
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
UEVMZ írta:
Sziasztok! Két és fél év állás után újra indult a 150-es MZ-m. A tank, a benzincsap és a karburátort alaposan kitakarítottam,és szinte egyből beindult. A karburátor a henger felé eső részén középen van egy kis lyuk,ott bugyogott ki hosszan a benzin,majd abbahagyta. Ez mitől lehet,mi az a lyuk? Később abbahagyta,nem folyt a benzin és a motor járása is egyenletes lett. De meglepő hogy ennyi idő állás után szinte azonnal járt szépen. Az a fúvóka volt nagyon beállva,amit az úszó zár el,lehet az ragadt be és amiatt folyt ott ki a benzin? :roll:


Kép

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.18. 19:28 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2011.05.17. 23:09
Hozzászólások: 99
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Motor: ETZ MZ 150
Sziasztok! Két és fél év állás után újra indult a 150-es MZ-m. A tank, a benzincsap és a karburátort alaposan kitakarítottam,és szinte egyből beindult. A karburátor a henger felé eső részén középen van egy kis lyuk,ott bugyogott ki hosszan a benzin,majd abbahagyta. Ez mitől lehet,mi az a lyuk? Később abbahagyta,nem folyt a benzin és a motor járása is egyenletes lett. De meglepő hogy ennyi idő állás után szinte azonnal járt szépen. Az a fúvóka volt nagyon beállva,amit az úszó zár el,lehet az ragadt be és amiatt folyt ott ki a benzin? :roll:


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.17. 20:34 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 08:57
Hozzászólások: 352
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
zudori írta:
Dreamer írta:
Megjött ma a távol keletről a karbim. Ez egy Keihin karbi utánzat. Árban kb. ott van mint egy kínai BVF, de nagyon remélem, hogy jobb mint a utángyári BVF.

Kidolgozásra elég jónak néz ki, nem találtam vészes sorját. Nem volt félrefúrt furat.
A karbi egyébként powerjetes (bár az ETZ nem nagyon igényelné).

Kár, hogy szezon végén találtam rá, így nem lesz idén tartós teszt.


Egy fénykép, egy link?


Türelem rózsát terem. Biztos, hogy volt már itt is olyan aki találkozott vele!

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.17. 20:32 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 06:17
Hozzászólások: 207
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Dreamer írta:
Megjött ma a távol keletről a karbim. Ez egy Keihin karbi utánzat. Árban kb. ott van mint egy kínai BVF, de nagyon remélem, hogy jobb mint a utángyári BVF.

Kidolgozásra elég jónak néz ki, nem találtam vészes sorját. Nem volt félrefúrt furat.
A karbi egyébként powerjetes (bár az ETZ nem nagyon igényelné).

Kár, hogy szezon végén találtam rá, így nem lesz idén tartós teszt.


Egy fénykép, egy link?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.17. 19:58 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 08:57
Hozzászólások: 352
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
Megjött ma a távol keletről a karbim. Ez egy Keihin karbi utánzat. Árban kb. ott van mint egy kínai BVF, de nagyon remélem, hogy jobb mint a utángyári BVF.

Kidolgozásra elég jónak néz ki, nem találtam vészes sorját. Nem volt félrefúrt furat.
A karbi egyébként powerjetes (bár az ETZ nem nagyon igényelné).

Kár, hogy szezon végén találtam rá, így nem lesz idén tartós teszt.

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.16. 21:10 
Offline
babakocsis
babakocsis

Csatlakozott: 2014.11.16. 08:38
Hozzászólások: 3
Motor: ETZ 125
Köszönöm szépen..Megprobálom ezt az ötletet...Furás dugó gyürü csere és meglátjuk..Mindenképp jelentkezek majd hogy mire jutottam..


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.16. 20:41 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.25. 10:53
Hozzászólások: 76
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250 (1984)
Az hogy egy kopott motort gyakorlatilag csak meggyűrűztél, jól magyarázza a tapasztalt erőtlenséget. A gyertyaképed jó, ezt már Facebookon is írtuk neked. Ha a motor karburálási gond miatt veszítette volna el az erejét, távolról sem hasonlítana erre a színe.

Ha rákeresel a gyertyakép-elemzésre (pl. "read spark plugs" kifejezés), láthatod, hogy nem csak egy árnyalat a "tökéletes", a normál tartományba bőven belefér világosabb-sötétebb barna is. Itt kicsit jobban kitérnek a 2T motorokra.

Fúrasd meg, járasd be fokozatosan (tehát ne azonnal azt próbáld ki, mennyit megy 6000 RPM-en 5.-ben), és majd 1000-2000 km után meglátod, mennyit tud a géped.
A járatáshoz az MZ - hogyan tovább? c. könyv vonatkozó fejezete segíthet.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.16. 19:53 
Offline
babakocsis
babakocsis

Csatlakozott: 2014.11.16. 08:38
Hozzászólások: 3
Motor: ETZ 125
nem akartam megfurni mert nem volt válla a hengernek és gondoltam az még tökéletes lesz hanem csak új dugó gyűrűket vettem... úúgy hogy a boltba elvittem a hengert és ott lettek beleprobálva a gyürük... dugóval meg anélkül is.. és ott normálisan felfeküdt a henger oldalára... de lehet bejátszom ezt a henger furást..én a kipufogóra tippeltem de a gyárival is dettó ugyan ezt csinálja.. a gyertyám viszont világosbarnára ég...
Kép
4 évig volt simsonom nagyon pöpec volt 200 ezerbe volt benn :) na annak őzbarna volt indult is mindig 2,3/as fogyasztással ment 75 öt 65kg alatt...akkor nyilvánvaló ETZ125 nek az utazójának kéne annyinak lenni nem a végének..


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.16. 15:48 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2012.11.07. 14:12
Hozzászólások: 483
Tartózkodási hely: Miskolc
Motor: Honda CB 400 N
belebala1997 írta:
Helló..Olyan problémám lenne.Van egy ETZ 125 ömés egy kissebfajta lejtön is 3. nál jobban nem tudok felmenni...sík egyenes uton is max 70-75 a vége és amint felváltok 5. be nem gyorsul hanem csak esik vissza a fordulat...
gyári 125 henger,, új gyürü,,csapágyak szimeringek újak..áttétel a gyári méretek szerint...gyújtás az tökéletes szerintem hidegen 2 szivató és indul melegen pöcc... stabil alapjárat 1100-1200...új légszűrő... új kipufogó (a gyárival is ugyan ezt csinálja)...12v tirisztoros a gyújtás...karbiba gyári méretű fuvókák... a gyertya világos barnára ég az őzbarna helyett...Segitséget szeretnék kérni a mester uraktol hogy mi lehet a probléma :) :P
Kép


Olvasd el az utolsó bekezdést.

Kép

Én biztos, hogy tiszta lappal kezdenék és megfúratnám a hengert, egy nem túl gagyi dugót (taiwani, indiai kizárva) pl. BERTA magyar dugattyút bele új gyűrűkkel és tisztességesen bejáratnám. Sokkal jobb lenne, csak türelem kell hozzá.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.16. 09:25 
Offline
bajnok
bajnok

Csatlakozott: 2011.08.27. 08:50
Hozzászólások: 838
Tartózkodási hely: Tatabánya
Motor: ETZ 250
belebala1997 írta:
Helló..Olyan problémám lenne.Van egy ETZ 125 ömés egy kissebfajta lejtön is 3. nál jobban nem tudok felmenni...sík egyenes uton is max 70-75 a vége és amint felváltok 5. be nem gyorsul hanem csak esik vissza a fordulat...
gyári 125 henger,, új gyürü,,csapágyak szimeringek újak..áttétel a gyári méretek szerint...gyújtás az tökéletes szerintem hidegen 2 szivató és indul melegen pöcc... stabil alapjárat 1100-1200...új légszűrő... új kipufogó (a gyárival is ugyan ezt csinálja)...12v tirisztoros a gyújtás...karbiba gyári méretű fuvókák... a gyertya világos barnára ég az őzbarna helyett...Segitséget szeretnék kérni a mester uraktol hogy mi lehet a probléma :) :P
Kép

Kicsit talán össze kellene kopnia!Nekem is a 250-es elég gyengusz volt az első pár száz kilométeren.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.16. 08:48 
Offline
babakocsis
babakocsis

Csatlakozott: 2014.11.16. 08:38
Hozzászólások: 3
Motor: ETZ 125
Helló..Olyan problémám lenne.Van egy ETZ 125 ömés egy kissebfajta lejtön is 3. nál jobban nem tudok felmenni...sík egyenes uton is max 70-75 a vége és amint felváltok 5. be nem gyorsul hanem csak esik vissza a fordulat...
gyári 125 henger,, új gyürü,,csapágyak szimeringek újak..áttétel a gyári méretek szerint...gyújtás az tökéletes szerintem hidegen 2 szivató és indul melegen pöcc... stabil alapjárat 1100-1200...új légszűrő... új kipufogó (a gyárival is ugyan ezt csinálja)...12v tirisztoros a gyújtás...karbiba gyári méretű fuvókák... a gyertya világos barnára ég az őzbarna helyett...Segitséget szeretnék kérni a mester uraktol hogy mi lehet a probléma :) :P
Kép


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.03. 17:49 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2014.07.14. 21:19
Hozzászólások: 23
Motor: ETZ125
Köszönöm a segítséget. Szerzek belevaló gyertyát.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.03. 14:24 
Offline
biciklis
biciklis
Avatar

Csatlakozott: 2014.05.11. 12:31
Hozzászólások: 45
Tartózkodási hely: Gy-M-S megye
Motor: ETZ250
Szőke Roland írta:
Sziasztok!

Az a gondom a motorommal, hogy bárhogy állítom a karburátort szívatás, indítás és kis alapjárati pöfögés után megáll. Az üzemanyag rendesen folyik a tankból szóval csak a karburátorban lehet a gond. Kitisztítottam a fúvókákat, megnéztem az úszót nem-e lyukas szóval átnéztem. Esetleg valami ötlet, megoldás?


A szivató henger aljában megvan a gumidugó ?

_________________
Ha támadni kell, az MZ egy kitűnő választás ! Ha menekülni kell, hát ....... ???


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.03. 10:44 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2012.11.07. 14:12
Hozzászólások: 483
Tartózkodási hely: Miskolc
Motor: Honda CB 400 N
Márton írta:
Most nagyon nem jó fórum témában vagyok. Gyújtáskimaradás orvosolva van. Kérdésem az, hogy emeljek a súbertűn, hogy a gyertya szép barna legyen, vagy maradjak a nagyobb hőértékűnél?


Én tavaly dec. 1-ig ETZ 150-el jártam minden nap dolgozni időre. Nem fogadtam meg a tanácsokat, miszerint télen/hidegebb időkben már a kisebb hőértékű gyertya kell bele. Maradt benne a 260-as hőértékű B8HS. Januárban is, ha nem volt túl hideg (-5 foktól hidegebb), akkor is ezzel a gyertyával mentem. Semmi probléma nem volt vele, nyilván azért 0 fok körül több melegítésre van szükség, mielőtt használható a motor, de végig szép őzbarna volt a gyertyám. Szóval ha nem fontos, én nem növelném a fogyasztásomat a súbertű emelgetéssel. Tenném bele a nagyobb hőértékű gyertyát. De különben is motorja válogatja. Nekem bevált, lehet, hogy neked nem fog. Nézd meg a nagyobb hőértékűvel aztán úgyis kitapasztalod, hogy jó-e így vagy sem.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.02. 23:12 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2014.07.14. 21:19
Hozzászólások: 23
Motor: ETZ125
Most nagyon nem jó fórum témában vagyok. Gyújtáskimaradás orvosolva van. Kérdésem az, hogy emeljek a súbertűn, hogy a gyertya szép barna legyen, vagy maradjak a nagyobb hőértékűnél?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.02. 22:59 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2014.07.14. 21:19
Hozzászólások: 23
Motor: ETZ125
allllli írta:
Ha kihagy a gyújtás nyilván a gyertyacsere tűnik a legegyszerűbb megoldásnak, de nagyon kicsi az esélye, hogy az okozza a gondot. Megszakító, nem szorul a tengelyén? Érintkezői tiszták? Kondenzátor jó még. Alapjáraton/pörgetve a motort szikrázik a megszakító? (ha nagyon szikrázik, akkor kondenzátor csere!) És maradt még a gyújtótrafó. Sokszor tréfált meg e biztosnak tűnő szerkezet. Én konkrétan erre tippelnék.


Pipa kimérve, jó. Kábel cserélve, az is jó, trafó cserélve gyári bontottra, nem volt változás. Most lett újravezetékelve az egész motor, megszakító is cserélve lett. Kondin kívül már szinte mindent cseréltem, de kapacitásmérővel még melegen is jó volt. Igaz ettől függetlenül még átüthet üzem közben, de most volt alkalmam új gyertyát venni és azzal megszűnt a gyújtáskimaradás.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.02. 22:16 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2012.11.07. 14:12
Hozzászólások: 483
Tartózkodási hely: Miskolc
Motor: Honda CB 400 N
Ha kihagy a gyújtás nyilván a gyertyacsere tűnik a legegyszerűbb megoldásnak, de nagyon kicsi az esélye, hogy az okozza a gondot. Megszakító, nem szorul a tengelyén? Érintkezői tiszták? Kondenzátor jó még. Alapjáraton/pörgetve a motort szikrázik a megszakító? (ha nagyon szikrázik, akkor kondenzátor csere!) És maradt még a gyújtótrafó. Sokszor tréfált meg e biztosnak tűnő szerkezet. Én konkrétan erre tippelnék.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.02. 21:47 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2014.07.14. 21:19
Hozzászólások: 23
Motor: ETZ125
aronpfabian írta:
Márton írta:
Sziasztok!
Kis TZ-ben 32Km után így néz ki a gyertya. Brisk N15C frissen vásárolva. Az NGK B8HS szép barna volt a nagyobb hőértékű meg fehér?
Vagy még mennem kéne vele?
Kép


A B8HS inkább az N14C-nek felel meg. A számozás a Brisknél fordítva van, az N15C kisebb hőelvezető képességű, "melegebb" gyertya, tehát normális a túlhevülése ha eddig B8HS volt benn és jó volt.


Értem. Én N14C-vel vettem a motort de az utóbbi időben már melegen kihagyott a gyújtás, 3000 alatt, de főleg alapjáraton. Beletettem az NGK gyertyát amivel a Simson köszönte szépen jó ment, de azzal is kihagyott 10Km megtétele után. Ezzel tökéletesen ment de fehérre ég a szigetelése. Öngyulladást nem tapasztaltam. Mitévő legyek? Adjak neki egy kis naftát? Vagy mégis jobb lenne N14C gyertya bele? Olyat szerettem volna bele de nem volt, az eladó "15 éve van motoros boltja az állítása szerint, nem mondjam meg neki mi jó abba a motorba" mondta, hogy ez jó bele. Próba szerencse, megvettem hátha tudnék motorozni egy jóízűt, de most tanácstalan vagyok.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.02. 21:27 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.25. 10:53
Hozzászólások: 76
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250 (1984)
Márton írta:
Sziasztok!
Kis TZ-ben 32Km után így néz ki a gyertya. Brisk N15C frissen vásárolva. Az NGK B8HS szép barna volt a nagyobb hőértékű meg fehér?
Vagy még mennem kéne vele?
Kép


A B8HS inkább az N14C-nek felel meg. A számozás a Brisknél fordítva van, az N15C kisebb hőelvezető képességű, "melegebb" gyertya, tehát normális a túlhevülése ha eddig B8HS volt benn és jó volt.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.02. 21:08 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2014.07.14. 21:19
Hozzászólások: 23
Motor: ETZ125
Sziasztok!
Kis TZ-ben 32Km után így néz ki a gyertya. Brisk N15C frissen vásárolva. Az NGK B8HS szép barna volt a nagyobb hőértékű meg fehér?
Vagy még mennem kéne vele?
Kép


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.11.01. 19:06 
Offline
biciklis
biciklis
Avatar

Csatlakozott: 2013.09.07. 19:26
Hozzászólások: 38
Tartózkodási hely: Maroslele
Motor: MZ ETZ 150.2
Sziasztok!

Az a gondom a motorommal, hogy bárhogy állítom a karburátort szívatás, indítás és kis alapjárati pöfögés után megáll. Az üzemanyag rendesen folyik a tankból szóval csak a karburátorban lehet a gond. Kitisztítottam a fúvókákat, megnéztem az úszót nem-e lyukas szóval átnéztem. Esetleg valami ötlet, megoldás?

_________________
http://rolandgraphics.atw.hu/


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.10.07. 07:52 
Offline
Admin
Admin
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.12. 21:43
Hozzászólások: 2400
Tartózkodási hely: Bp - Jászkarajenő
Motor: ETZ 300 aus bambi
Kísérletezgető kedvűek kipróbálhatják az OMV-t (Budapest környékén és a nyugati határ mentén Schwechat-i finomítású (osztrák) benzint árulnak, esetleg a Lukoil kutakat, ahova romániából szállítják az üzemanyagot (a Lukoil 100-as kb MOL 95-ös árban van).
A többi többi kúton százhalombattai üzemanyagot adnak.

_________________
MZ - für männer die fahren können


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.10.06. 20:55 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.10. 20:07
Hozzászólások: 3473
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Motor: ETZ 250
Az országhatárt átlépve egyértelműen kiderül sajnos... ](*,)

_________________
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.10.06. 20:23 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 06:17
Hozzászólások: 207
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Sziasztok!
Hallottam, hogy milyen gyenge minőségű a manapság 95-ösnek titulált benzin.Erre Bambi Mester hívta fel a figyelmemet.
Ment a motorom, rendesen, sáraz a kipufogó, jól is indul. Gondoltam kipróbálom a 100-as oktánszámú benzint, de ismerve az MZ igényét, nem sokra számítottam!
Lássunk csodát, a motor elcsendesedett, sokkal nyomatékosabb lett! Gyorsulása, jelentősen megnőtt! Használok mostanában Fimolt is. A felső tűgörgő csörgés is megszünt. De amit leírtam, egyértelműen a benzin minőségének is köszönhető.
Elgondolkodva, milyen vacak a 95-ös oktánszáma? Szerintem nincs meg, az biztos!
Szóval aki úgy gondolja próbálja ki! Nekem nagyon bejött!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.14. 21:38 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2014.07.14. 21:19
Hozzászólások: 23
Motor: ETZ125
zudori írta:
Milyen utángyártottat vettél?
Azért kérdezem, mert ami a motoromon volt eredetileg az egy tajwani replika volt és nálam tökéletesen üzemelt. Most BING van rajta és az is jó.


Ami Futár Motorosboltban van. Azt írják, hogy BVF utángyártott. Nem túl mérethelyes cucc. Maga a súber sem azonos méretű a régivel. A baj viszont az, hogy a szívótorokra nem megy fel teljesen. Így viszont falsot szív. 3000-es alapjáratot kellett beállítani, hogy ha világítást kapcsolok akkor ne álljon le. Visszatettem a régit és csodálkoztam, hogy az tövig rámegy a csonkra. Ezzel 1300-as alapjárat és világítást kapcsolva sem áll le. De szerintem az a 2mm sokat számít teljesítmény ügyileg. Majd az új karbin bővítek, hogy rámenjen a csonkra és kipróbálom úgy. A belét meg kicserélem a régivel.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.14. 20:36 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 06:17
Hozzászólások: 207
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Milyen utángyártottat vettél?
Azért kérdezem, mert ami a motoromon volt eredetileg az egy tajwani replika volt és nálam tökéletesen üzemelt. Most BING van rajta és az is jó.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.14. 17:59 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2014.07.14. 21:19
Hozzászólások: 23
Motor: ETZ125
tiger1342 írta:
Márton írta:
Sziasztok!
A kis ETZ-m fel van fúrva 125-ről, 150ccm-re. Pontosabban 57mm a furat. Ezt már így vettem, nem én követtem el. Csak az a helyzet, hogy a karburátor 22n2-es. Annyit változtattak rajta, hogy a főfuvi 115-ös. Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy érdemes lenne-e feldörzsárazni 24mm-re?
Előre is köszönöm a választ!


Nem. Inkább vegyél rá egy 24-es karbit. Karburátorban a furatok erre a méretre vannak kitalálva, nem lehet csak úgy bővíteni rajta...


Vettem utángyártottat, kár volt.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.14. 09:42 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.18. 16:16
Hozzászólások: 452
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Motor: MZ TS250/1
Márton írta:
Sziasztok!
A kis ETZ-m fel van fúrva 125-ről, 150ccm-re. Pontosabban 57mm a furat. Ezt már így vettem, nem én követtem el. Csak az a helyzet, hogy a karburátor 22n2-es. Annyit változtattak rajta, hogy a főfuvi 115-ös. Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy érdemes lenne-e feldörzsárazni 24mm-re?
Előre is köszönöm a választ!


Nem. Inkább vegyél rá egy 24-es karbit. Karburátorban a furatok erre a méretre vannak kitalálva, nem lehet csak úgy bővíteni rajta...

_________________
TS powa!
Kép


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.13. 23:41 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2014.07.14. 21:19
Hozzászólások: 23
Motor: ETZ125
Sziasztok!
A kis ETZ-m fel van fúrva 125-ről, 150ccm-re. Pontosabban 57mm a furat. Ezt már így vettem, nem én követtem el. Csak az a helyzet, hogy a karburátor 22n2-es. Annyit változtattak rajta, hogy a főfuvi 115-ös. Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy érdemes lenne-e feldörzsárazni 24mm-re?
Előre is köszönöm a választ!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.09. 04:28 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 06:17
Hozzászólások: 207
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
A tűre nem emlékszem, pontosabban nem tudom, milyen volt benne. A fúvóka elsőre 100-as volt, de kevésnek bizonyult, A 105-ös jó lett, ment mint a távírat csak zabált. Egyébként nekem 150-es hengerem van.A brátom 250-es motorján viszont szintén Dellorto van, ott a 100-as fúvóka vált be. Az a karbi is 28-as, csak más egy kicsit.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.08. 21:17 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.02. 07:45
Hozzászólások: 1103
Tartózkodási hely: Keszthely
Motor: MZ TS 250 standard
Arra nem emlékszel véletlenül, hogy a 125-ösön milyen fúvókákkal, és tűvel használtad a karbit? 250-esben 120-as főfúvókával, és X52 tűvel sokall teljes gáznál. Fél gáztól lefelé jó.

_________________
Az élet olyan, mint az ásás! Néha hátráltat egy-két gyökér, de annak jól odab...ol az ásóval, oszt' haladsz tovább! ;-)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.08. 16:22 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 06:17
Hozzászólások: 207
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
No most megfogtál, én olyan büszke voltam magamra, hogy ezt is tudom, de szerintem ott más nem szerepel, mert amikor úszót kerestem hozzá, pontosan leírtam ami ott volt. A karbi most nincs nálam, a 250-es dobozolt alkatrészei között van, Bonyhádon.
Van egy pár kép, majd megkeresem.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.08. 15:54 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.02. 07:45
Hozzászólások: 1103
Tartózkodási hely: Keszthely
Motor: MZ TS 250 standard
Persze. :-)

...de a phb után is van egy betűje, meg a 28 után is. Azokra lennék kíváncsi.

_________________
Az élet olyan, mint az ásás! Néha hátráltat egy-két gyökér, de annak jól odab...ol az ásóval, oszt' haladsz tovább! ;-)


Vissza a tetejére 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
 Oldal: 1 / 102 [ 5083 hozzászólás ] Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 102  Következő




Fórum kezdőlap » MZ Club Hungary - fórum » Szervíz


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 0 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség