Honlap főoldal     Regisztráció    Belépés    Fórum    Taglista   Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » MZ Club Hungary - fórum » Szervíz




 Oldal: 1 / 120 [ 5987 hozzászólás ] Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 120  Következő



Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.26. 08:35 
Offline
versenyző
versenyző

Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
Hozzászólások: 703
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250, TS 150
KILL3R etz írta:
Elvileg 1-1be belemegy a gyári csonkba, legalábbis nekem a Keihin ugyanaz a méret. :roll:


Mert neked eggyel nagyobb Keihined van :) a KOSO-t a 28-asról koppintották, annak 35mm a szívócsonk felőli külső átmérője. A BVF-é 40 (ezek szerint a 34-es Keihiné is)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.25. 20:25 
Offline
bajnok
bajnok

Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
Hozzászólások: 3739
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Motor: ETZ 250
Elvileg 1-1be belemegy a gyári csonkba, legalábbis nekem a Keihin ugyanaz a méret. :roll:


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.25. 10:25 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
Hozzászólások: 76
Tartózkodási hely: Szegvár
Motor: MZ ETZ 251e
Athem írta:
Közgyűrűket, hogyan csinálsz hozzá? Van leírásod, vagy ha kérek csinálsz nekem is?


Vagy kapok ismerőstől rajzot, akinek már van KOSO karbija, vagy ha megjön a karbi, összemérem a BVF-fel, és az alapján készítek


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.25. 10:24 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
Hozzászólások: 156
Tartózkodási hely: Mohács
Motor: MZ ETZ 250 De luxe
Közgyűrűket, hogyan csinálsz hozzá? Van leírásod, vagy ha kérek csinálsz nekem is?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.25. 09:11 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
Hozzászólások: 76
Tartózkodási hely: Szegvár
Motor: MZ ETZ 251e
"Én azt nem értem, hogy hogyan befolyásolja a nyélgázas üzemedet a tű!? Olyankor elvileg csak a főfúvóka számít.
Meg kell keresni, azt a főfúvóka méretet, ami a legjobb nyélgázon, aztán beállítani a tűt, hogy részterhelésen is jó legyen, végül csinálni egy jó alapjáratot"


Végül meglett
Tű legfelülre, főfúvókát csökkentettem 130-asra...
Rendesen kap felül, 115-ös tempónál is nyugodt vagyok, mert 90 felett az eddigieknél érezhetően jobban gyorsul, és szép a hangja is. Városban enyhén többet kap, de nem mocskolja be a gyertyát. A motoros felvonulást szombaton bírta a gyertya, ami megnyugtató számomra
Nemrég tudtam fogyasztást számolni
14,85 literrel pöfögtem el 257 km-t, így 5,78 liter/100 km átlag jön ki. Ennyit tudtam kihozni a csatosból úgy, hogy rendesen kap a motor
Szerintem nem rossz, a cél, hogy 6 liter/100 km alá beférjek, meglett

Egy rovátkával visszatett tűvel 140-es főfúvókával is kevesellte a keveréket 90 km/h felett, 110-nél meg már olyan visítós hangja volt, hogy bármilyen szélzajban hallottam. Valamint ha visszatett tű (és 140-es főfúvi) mellett meghajtottam tartós 90-100 km/h-val 10-15 km-en keresztül, a végén a gázt picit visszaengedve, lassításkor visszakopogott a dugó. Ezek most nincsenek teljesen felemelt tűvel, rendben van, az 5,8-as fogyasztás is a általam behatárolt 6 literen belül van, a csatossal itt végeztem
Nem eredeti tűvel csodát nem szabad várni...

Aztán ha megjön a KOSO 30 mm-es karburátor, megcsinálom hozzá a közgyűrűket, és megy fel a 251-es ETZ-re


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.23. 19:35 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
Hozzászólások: 211
Tartózkodási hely: Ócsa
Motor: 251
Tony91 írta:
No egy kérdés
Az alany még mindig a 251-es ETZ, és a sokak által szidott csatos (30N3-1) karburátor

1. Súbertűt felhelyezem legfelülre, ahogy bejáratáshoz kell --> 3.500 rpm alatt sokat kap, hosszas városi forgalmat nem szereti, de felül, 90-től felfele egészen 120 km/h-ig (GPS szerint) szépen kapja, nem kevés, gyertyát ilyen fordulatnál kivéve (gyújtás le, kuplung be, majd kigurítva állok meg) szép őzbarna

2. Súbertűt az előírt helyére téve alul gyönyörűen kap, városban nagyon jó vele közlekedni, olyan 4.000-es fordulattól, és 90 km/h-tól felfele érezhetően és hallhatóan (valami enyhe sípolást hallok, aminek feltett tűvel semmi nyoma) keveset kap a motor. Feltett tűvel pl 90 felett is aránylag szépen húz 120-ig, ez visszatett tűvel pl sokkal lustább folyamat, és a gertya is világosabb a kelleténél.

Amit próbáltam:
- Lentebb tett tű mellé 140-es főfóvúka - ugyanúgy keveselli attól a bizonyos tartománytól
- feltett tű mellé 130-as főfóvúka. Így középtartományban elviselhetően kap, lehet vele mászkálni városban, de picit jobban füstölök a kelleténél, de még éppen nem sikerül vele beköpetnem a gyertyát városi tötymörgésnél. A 130-as főfuvival és emelt tűvel viszont fent is szépen kapja, cserébe berántja a 6,5 litert 100 km-en :D

Amiket többször is ellenőriztem:
- Alapjárati fúvóka: teljesen jó, mikroszkóppal is bemérettem
- Főfúvókák: Ugyanaz, mint az alapjárati esetében, megfelelő méretűek
- Tűszelepfúvóka szintén ellenőrzött méretű, 20-as

Én az alábbi 2 dologra tudok ez alapján gondolni:
- Tűprofil nem megfelelő
- Valami harántfurat, satöbbi eltömődhetett


A karbi párszor át volt már pucolva, kapott ultrahangos tisztítást is

Mit gondoltok?

Az biztos, hogy mostmár hallgatok a többiekre, és megy polcra a csatos karbi, mert ahogy korábban írtam, meg van véve a KOSO, májusban megy majd fel. De ettől érdekelnének a véleményetek

Én azt nem értem, hogy hogyan befolyásolja a nyélgázas üzemedet a tű!? Olyankor elvileg csak a főfúvóka számít.
Meg kell keresni, azt a főfúvóka méretet, ami a legjobb nyélgázon, aztán beállítani a tűt, hogy részterhelésen is jó legyen, végül csinálni egy jó alapjáratot.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.18. 10:37 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
Hozzászólások: 76
Tartózkodási hely: Szegvár
Motor: MZ ETZ 251e
KILL3R etz írta:
Nem is biztos, hogy a tű, lehet a keverőcső a kopottas. Nekem úgy-ahogy sikerült belőni, talán 145-ös főfúvóka van benne...

Ha lesz időm próbálkozok a Keihin karbival, szerintem erről lett koppintva a sokat emlegetett Koso, power jetes, ovál tolattyús, 34-es torokkal. Kíváncsi leszek...


Csak a probléma az, hogy a tű helyezgetésével változnak ennyire drabálisan a dolgok. Ezért tippelek a tű profiljára

MrDok:

Amíg nincs olyan gép elérhető közelségben, amin le tudom gyártatni/gyártani, nem tudok előrébb lépni... Keresek lehetőségeket, beszélgetek esztergályos és CNC-s ismerősökkel, eddig 2 kísérlet volt (Igen, E400-as esztergán is próbáltuk, de az átmérő/hossz arány miatt akkora kihajlása van a darabnak, hogy esélytelen méretet tartani)
Szopok a csatossal, mióta eltört az eredeti tűje, elhiheted, hogy én is szeretnék normális tűt, mert mikor még gyári blokkom volt, és az eredeti tű volt a csatosban, olyan volt, mint az álom. 5,1-es átlagfogyasztás az Erdély túrámon, és nem kapott sehol sem kevesebbet a kelleténél, belőttem a könyvben leírt adatokra, és jó volt
De ha nincs eszközöm hozzá, csodát nem tudok művelni...
Ha valakinek van ötlete, szívesen továbbküldök neki minden műszaki rajzot és 3D modellt (AutoCAD és hagyományos rajzot szkennelve)
Amint írtam, májusban még 2 lehetőséggel ki lesz próbálva, ha azzal sem megy, akkor részemről ennyi volt. Pedig már anyagot is szereztem hozzá, abból kísérletezünk jelenleg


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.18. 00:17 
Offline
versenyző
versenyző

Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
Hozzászólások: 703
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250, TS 150
A KOSO a Keihin PWK 28 másolata. Ebből kiindulva gyártják a teljes palettát, még a 30mm feletti (eredeti Keihinből a "kicsi" sorozattól több helyen eltérő) változatokat is.

Szóval valami hasonló lesz a tied is, ha nem is pont ugyanaz.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.17. 21:27 
Offline
bajnok
bajnok

Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
Hozzászólások: 3739
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Motor: ETZ 250
Nem is biztos, hogy a tű, lehet a keverőcső a kopottas. Nekem úgy-ahogy sikerült belőni, talán 145-ös főfúvóka van benne...

Ha lesz időm próbálkozok a Keihin karbival, szerintem erről lett koppintva a sokat emlegetett Koso, power jetes, ovál tolattyús, 34-es torokkal. Kíváncsi leszek...


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.17. 21:23 
Offline
bajnok
bajnok

Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
Hozzászólások: 2290
Tartózkodási hely: Hőgyész
Motor: ETZ 250
Tony91 írta:
No egy kérdés
Az alany még mindig a 251-es ETZ, és a sokak által szidott csatos (30N3-1) karburátor

1. Súbertűt felhelyezem legfelülre, ahogy bejáratáshoz kell --> 3.500 rpm alatt sokat kap, hosszas városi forgalmat nem szereti, de felül, 90-től felfele egészen 120 km/h-ig (GPS szerint) szépen kapja, nem kevés, gyertyát ilyen fordulatnál kivéve (gyújtás le, kuplung be, majd kigurítva állok meg) szép őzbarna

2. Súbertűt az előírt helyére téve alul gyönyörűen kap, városban nagyon jó vele közlekedni, olyan 4.000-es fordulattól, és 90 km/h-tól felfele érezhetően és hallhatóan (valami enyhe sípolást hallok, aminek feltett tűvel semmi nyoma) keveset kap a motor. Feltett tűvel pl 90 felett is aránylag szépen húz 120-ig, ez visszatett tűvel pl sokkal lustább folyamat, és a gertya is világosabb a kelleténél.

Amit próbáltam:
- Lentebb tett tű mellé 140-es főfóvúka - ugyanúgy keveselli attól a bizonyos tartománytól
- feltett tű mellé 130-as főfóvúka. Így középtartományban elviselhetően kap, lehet vele mászkálni városban, de picit jobban füstölök a kelleténél, de még éppen nem sikerül vele beköpetnem a gyertyát városi tötymörgésnél. A 130-as főfuvival és emelt tűvel viszont fent is szépen kapja, cserébe berántja a 6,5 litert 100 km-en :D

Amiket többször is ellenőriztem:
- Alapjárati fúvóka: teljesen jó, mikroszkóppal is bemérettem
- Főfúvókák: Ugyanaz, mint az alapjárati esetében, megfelelő méretűek
- Tűszelepfúvóka szintén ellenőrzött méretű, 20-as

Én az alábbi 2 dologra tudok ez alapján gondolni:
- Tűprofil nem megfelelő
- Valami harántfurat, satöbbi eltömődhetett


A karbi párszor át volt már pucolva, kapott ultrahangos tisztítást is

Mit gondoltok?

Az biztos, hogy mostmár hallgatok a többiekre, és megy polcra a csatos karbi, mert ahogy korábban írtam, meg van véve a KOSO, májusban megy majd fel. De ettől érdekelnének a véleményetek

Na ja. Ehhez várjuk azt a bizonyos gyári után méretpontosan készült mennyei távolságokban létező súbertűt.
A csatos karbit ez miatt én sem tudtam belőni rendesen.
Nincs alkalmas tű hozzá.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.17. 19:03 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
Hozzászólások: 76
Tartózkodási hely: Szegvár
Motor: MZ ETZ 251e
No egy kérdés
Az alany még mindig a 251-es ETZ, és a sokak által szidott csatos (30N3-1) karburátor

1. Súbertűt felhelyezem legfelülre, ahogy bejáratáshoz kell --> 3.500 rpm alatt sokat kap, hosszas városi forgalmat nem szereti, de felül, 90-től felfele egészen 120 km/h-ig (GPS szerint) szépen kapja, nem kevés, gyertyát ilyen fordulatnál kivéve (gyújtás le, kuplung be, majd kigurítva állok meg) szép őzbarna

2. Súbertűt az előírt helyére téve alul gyönyörűen kap, városban nagyon jó vele közlekedni, olyan 4.000-es fordulattól, és 90 km/h-tól felfele érezhetően és hallhatóan (valami enyhe sípolást hallok, aminek feltett tűvel semmi nyoma) keveset kap a motor. Feltett tűvel pl 90 felett is aránylag szépen húz 120-ig, ez visszatett tűvel pl sokkal lustább folyamat, és a gertya is világosabb a kelleténél.

Amit próbáltam:
- Lentebb tett tű mellé 140-es főfóvúka - ugyanúgy keveselli attól a bizonyos tartománytól
- feltett tű mellé 130-as főfóvúka. Így középtartományban elviselhetően kap, lehet vele mászkálni városban, de picit jobban füstölök a kelleténél, de még éppen nem sikerül vele beköpetnem a gyertyát városi tötymörgésnél. A 130-as főfuvival és emelt tűvel viszont fent is szépen kapja, cserébe berántja a 6,5 litert 100 km-en :D

Amiket többször is ellenőriztem:
- Alapjárati fúvóka: teljesen jó, mikroszkóppal is bemérettem
- Főfúvókák: Ugyanaz, mint az alapjárati esetében, megfelelő méretűek
- Tűszelepfúvóka szintén ellenőrzött méretű, 20-as

Én az alábbi 2 dologra tudok ez alapján gondolni:
- Tűprofil nem megfelelő
- Valami harántfurat, satöbbi eltömődhetett


A karbi párszor át volt már pucolva, kapott ultrahangos tisztítást is

Mit gondoltok?

Az biztos, hogy mostmár hallgatok a többiekre, és megy polcra a csatos karbi, mert ahogy korábban írtam, meg van véve a KOSO, májusban megy majd fel. De ettől érdekelnének a véleményetek


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.14. 17:05 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
Hozzászólások: 76
Tartózkodási hely: Szegvár
Motor: MZ ETZ 251e
Tony, link? 8)[/quote]

https://www.aliexpress.com/item/KOSO-OK ... 12422.html

Ezt rendeltem, megjegyzésbe odaírtam, hogy "KOSO 30 mm PowerJet"

Plusz rendeltem hozzá alapjárati-és főfúvóka készletet is


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.12. 21:44 
Offline
A révész

Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
Hozzászólások: 3331
Tartózkodási hely: Siófok
Motor: Mz Ts 250/1
Köszönöm,de az akkor csak véletlen.
Tényleg te már mentél vele egyszer. :)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.12. 17:23 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 430
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
[
Már többször leirtam sok helyen hogy én a karburálás antitalentuma vagyok,magyarul segghülye vagyok hozzá :)
Ahogy megvettem úgy használtam az elején,aztán ha jól emlészem főfuvit cseréltem benne nagyobbra és a tűt időközben lejjebb raktam. Ennyi.
Biztos hogy nálam sokkal jobban beállitaná egy hozzáértő.
Fogyasztásom ÁTLAGBAN 5 liter/100 km
Végsebessége a /1-nek GPS szerint 118 km/h[/quote]

Az a motor remekül megy!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.12. 17:08 
Offline
A révész

Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
Hozzászólások: 3331
Tartózkodási hely: Siófok
Motor: Mz Ts 250/1
sell írta:

Köszi a választ, sokat kellett bíbelődni a hangolással? Tű vele együtt van, vagy külön kellett rendeln? És persze gondolom már kitapasztaltad milyen a jó bele, menetteljesítménye ( használati fordulattartományra gondolok) és fogyasztása módosul valely irányba?


Már többször leirtam sok helyen hogy én a karburálás antitalentuma vagyok,magyarul segghülye vagyok hozzá :)
Ahogy megvettem úgy használtam az elején,aztán ha jól emlészem főfuvit cseréltem benne nagyobbra és a tűt időközben lejjebb raktam. Ennyi.
Biztos hogy nálam sokkal jobban beállitaná egy hozzáértő.
Fogyasztásom ÁTLAGBAN 5 liter/100 km
Végsebessége a /1-nek GPS szerint 118 km/h


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.12. 11:38 
Offline
versenyző
versenyző

Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
Hozzászólások: 520
Tartózkodási hely: Kecel city
Motor: Etz 250
Hopp, közben bocsánat, nem frissítettem az oldat, részben már volt is válasz.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.12. 11:32 
Offline
versenyző
versenyző

Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
Hozzászólások: 520
Tartózkodási hely: Kecel city
Motor: Etz 250
zsakfos írta:
sell írta:
Egy ilyen koso karbi rendelés mellé lehet én is társulnák. Használ már valaki ilyen karbit?


Ja.
2 szezont nyomtam már vele :)
Nekem bejött


Köszi a választ, sokat kellett bíbelődni a hangolással? Tű vele együtt van, vagy külön kellett rendeln? És persze gondolom már kitapasztaltad milyen a jó bele, menetteljesítménye ( használati fordulattartományra gondolok) és fogyasztása módosul valely irányba?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.12. 11:10 
Offline
versenyző
versenyző

Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
Hozzászólások: 703
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250, TS 150
A gázbowden vége az eredeti 5mm helyett 2.5mm hosszú kell legyen (korong alakú helyre kell beakasztani így nem lóghat túl), a huzal hossza 10mm-rel kisebb mint ami a BVF-hez kell. Csípőfogóval és forrasztópákával könnyen megoldható a dolog. A visszahúzó rugó sokkal gyengébb mint a BVF-é, így könnyen csúszó teflonos bowdentok (bicikli fékbowden) ajánlott.

A karburátor bal oldalán van a szivatógomb. Próbálkoztam bowdenes beépítésével de egyrészt a "mechanika" már nem kapható (egumotorsnál volt) másrészt nem is volt jó bele (kisipari lehetett, a dugattyú alja felhúzott állapotban sem érte el a csatorna nyílását). Tehát leginkább leszerelendő a kormányról is :)

A közgyűrűt gyártatni kell, én egy már átalakítottat vettem egy fórumtárstól, így ennek a legyártására nem tudok ötletet (ő már nem vállal)

Alapjárati fúvókákat ajánlok még mellé venni, én elég sokat szívtam ezzel a résszel, a hozzá adott 38-as valószínűleg túl nagy (inkább 35 vagy akár 32 lesz a jó)
Ilyen formájú való hozzá ("pwk idle jet" vagy "pwk slow jet" szöveggel érdemes keresni)
Kép

A főfúvóka szintén nagy lesz, de a BVF-féle jó a Zsaki által linkelt típushoz (más szállítóknál ez eltérhet, gyártónként változó hogy ezt vagy az újabb fajta vastag hasáb alakút használják)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.12. 10:42 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
Hozzászólások: 156
Tartózkodási hely: Mohács
Motor: MZ ETZ 250 De luxe
aronpfabian írta:
Igen, ez egy működő dolog, nagyon rá vannak állva a kínaiak. Fillérekért van a karbi meg az alkatrész is, és egész értelmesen behangolható MZ-re. A Polini PWK alkatrészek is jók hozzá (kivétel a főfúvóka, az a BVF-ével egyező méret), tehát pl. tűből az összes létező profil rendelhető PONTOSAN legyártva, 1-2000 Ft/db-ért.

Ebből 5 db kijön egy BING árából... ha a magyar árat nézzük akkor inkább 8-10... De ha körbenézel, eredeti olasz DellOrtokból se nagyon van 30-35.000 Ft felett (általánosabb típusok inkább alatta). Ezek ugyanúgy elkopnak pártízezer km alatt és ugyanúgy újat kell venni belőle. Athem, mostmár érted miért mondtam hogy nem éri meg a BINGre gyűjtögetni/kuporgatni/jelzáloghitelt felvenni?


Értettem, és rendelek is. Kínait. Ha zsakinak 2-őt vitt akkor nekem elég lesz 4-re is. :D
A szívató részt átalakítás nélkül lehet bele oktojálni ebbe a karbiba?
A linkelt karbi mellé érdemes valamit venni? A közgyűrűt kapom hozzá, vagy hol keressek?
A gázbovdenen, mit kell tuningolni pontosan, mert nem teljesen értem.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.12. 10:32 
Offline
versenyző
versenyző

Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
Hozzászólások: 703
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250, TS 150
Igen, ez egy működő dolog, nagyon rá vannak állva a kínaiak. Fillérekért van a karbi meg az alkatrész is, és egész értelmesen behangolható MZ-re. A Polini PWK alkatrészek is jók hozzá (kivétel a főfúvóka, az a BVF-ével egyező méret), tehát pl. tűből az összes létező profil rendelhető PONTOSAN legyártva, 1-2000 Ft/db-ért.

Ebből 5 db kijön egy BING árából... ha a magyar árat nézzük akkor inkább 8-10... De ha körbenézel, eredeti olasz DellOrtokból se nagyon van 30-35.000 Ft felett (általánosabb típusok inkább alatta). Ezek ugyanúgy elkopnak pártízezer km alatt és ugyanúgy újat kell venni belőle. Athem, mostmár érted miért mondtam hogy nem éri meg a BINGre gyűjtögetni/kuporgatni/jelzáloghitelt felvenni?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.12. 06:55 
Offline
A révész

Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
Hozzászólások: 3331
Tartózkodási hely: Siófok
Motor: Mz Ts 250/1
sunbim írta:


Tony, link? 8)


Laci az aliexpress tele van ezekkel.

pld:
https://www.aliexpress.com/item/KOSO-OK ... 9cee938554


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.12. 06:54 
Offline
A révész

Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
Hozzászólások: 3331
Tartózkodási hely: Siófok
Motor: Mz Ts 250/1
sell írta:
Egy ilyen koso karbi rendelés mellé lehet én is társulnák. Használ már valaki ilyen karbit?


Ja.
2 szezont nyomtam már vele :)
Nekem bejött


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.12. 05:29 
Offline
versenyző
versenyző

Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
Hozzászólások: 520
Tartózkodási hely: Kecel city
Motor: Etz 250
Egy ilyen koso karbi rendelés mellé lehet én is társulnák. Használ már valaki ilyen karbit?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.11. 22:54 
Offline
operatőr
operatőr

Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
Hozzászólások: 2444
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós
Motor: ETZ250e Deluxe
Tony91 írta:
Athem írta:
Jelenpillanatban a BING 84/30/110A-01 37.600 Ft + 5000 Ft posta és utalási költség.(ebay item number:321901870910)
Én nagyon hezitálok hogy BVF karbi felújítás, vagy ez a Bing. Megmondom őszintén, könnyebben döntenék, ha valaki csinálna részterheléstűt BVF-hez lehet felújítanám akkor már... Ha nem akkor vennék Binget, vagy mikunit, vagy mást olcsóbban 10-12E magyar pénzért ami átalakítás nélkül is jó a szívócsonkra.


Én egy hete vettem KOSO 30 mm-es karburátort, május első hetére megérkezik. Közgyűrűk kellenek hozzá szívó és légszűrő oldalról, egy kis gázbowden alakítás, és kész
Jaa igen, 23 dollár...



Tony, link? 8)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.11. 17:58 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
Hozzászólások: 76
Tartózkodási hely: Szegvár
Motor: MZ ETZ 251e
Athem írta:
Jelenpillanatban a BING 84/30/110A-01 37.600 Ft + 5000 Ft posta és utalási költség.(ebay item number:321901870910)
Én nagyon hezitálok hogy BVF karbi felújítás, vagy ez a Bing. Megmondom őszintén, könnyebben döntenék, ha valaki csinálna részterheléstűt BVF-hez lehet felújítanám akkor már... Ha nem akkor vennék Binget, vagy mikunit, vagy mást olcsóbban 10-12E magyar pénzért ami átalakítás nélkül is jó a szívócsonkra.


Én egy hete vettem KOSO 30 mm-es karburátort, május első hetére megérkezik. Közgyűrűk kellenek hozzá szívó és légszűrő oldalról, egy kis gázbowden alakítás, és kész
Jaa igen, 23 dollár...


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.11. 13:11 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
Hozzászólások: 156
Tartózkodási hely: Mohács
Motor: MZ ETZ 250 De luxe
Jelenpillanatban a BING 84/30/110A-01 37.600 Ft + 5000 Ft posta és utalási költség.(ebay item number:321901870910)
Én nagyon hezitálok hogy BVF karbi felújítás, vagy ez a Bing. Megmondom őszintén, könnyebben döntenék, ha valaki csinálna részterheléstűt BVF-hez lehet felújítanám akkor már... Ha nem akkor vennék Binget, vagy mikunit, vagy mást olcsóbban 10-12E magyar pénzért ami átalakítás nélkül is jó a szívócsonkra.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.11. 08:29 
Offline
versenyző
versenyző

Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
Hozzászólások: 703
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250, TS 150
Magánvélemény: BINGhez irreálisan drága az alkatrész, mindig is az volt, de mostmár nem is gyártják, tehát ez már csak rosszabb lesz. Ha a gyári karburátorral meg vagy elégedve akkor annak a felújítása felé érdemes elindulni. Ha típusidegen karburátort szeretnél (végülis a BING is az) akkor meg nem biztos hogy olyat érdemes, aminek az áráért 3 másikat kapsz (amikor 43.000 volt akkor még csak kettőt)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.10. 22:46 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
Hozzászólások: 156
Tartózkodási hely: Mohács
Motor: MZ ETZ 250 De luxe
aronpfabian írta:
Athem írta:
Ezt Tony91 mondta, vagy honnan gondolod? Én várok türelmesen. Nagyon nem mind1, hogy 43E-ért veszek új Bing karbit, vagy pár ezerért eredeti szerű tűt. :)


Hol láttad ilyen olcsón? Már jópár hónapja 65.000 :D (43-ért sem érte meg)


10 Forintért megmondom ;)

Miért nem érte meg? Ez most új nekem.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.08. 18:23 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s

Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
Hozzászólások: 390
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Motor: ETZ125,ETZ250
Én 1000Ft/db áron vennék 6db-ot.Szerintem reális ár,és talán ösztönző is az elkészítéshez.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.08. 11:45 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
Hozzászólások: 76
Tartózkodási hely: Szegvár
Motor: MZ ETZ 251e
"Az a helyzet,hogy egy ilyen alkatrészhez még véletlenül sem kell "precíziós CNC gép ",régen és most is sima mezei automata gépek fossák ezeket,de akár egy E400-ason is bőven meg lehet csinálni! :)"


E400-ason is lett próbálva, annyit hajlik az anyag az átmérő/hossz arány miatt, hogy lehetetlen méretet tartani. Automata esztergák pedig már 2004 óta nincsenek a cégnél
Májusra megmondom, hogy lesz-e tű vagy sem
Ha E400-ason vagy hasonlón meg lehetne csinálni, akkor már lenne tű...


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.08. 09:41 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2016.06.13. 12:37
Hozzászólások: 38
Motor: MZ ES250/2
csoka írta:
Mégsem vállalja senki a gáztű gyártását...


Én sem állnék neki 15-20 db-nak pár száz Ft-ért....


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.07. 20:41 
Offline
versenyző
versenyző

Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
Hozzászólások: 703
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250, TS 150
Athem írta:
Ezt Tony91 mondta, vagy honnan gondolod? Én várok türelmesen. Nagyon nem mind1, hogy 43E-ért veszek új Bing karbit, vagy pár ezerért eredeti szerű tűt. :)


Hol láttad ilyen olcsón? Már jópár hónapja 65.000 :D (43-ért sem érte meg)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.07. 20:23 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
Hozzászólások: 156
Tartózkodási hely: Mohács
Motor: MZ ETZ 250 De luxe
Ezt Tony91 mondta, vagy honnan gondolod? Én várok türelmesen. Nagyon nem mind1, hogy 43E-ért veszek új Bing karbit, vagy pár ezerért eredeti szerű tűt. :)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.07. 18:10 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s

Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
Hozzászólások: 390
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Motor: ETZ125,ETZ250
Mégsem vállalja senki a gáztű gyártását...


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.04.07. 16:29 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2016.06.13. 12:37
Hozzászólások: 38
Motor: MZ ES250/2
Tony91 írta:
csoka írta:
Üdv!Hogy állsz a gáztűkkel Tony91?Nekem 6db kellene...több ismerős is kérte,hogy ha van rendeljek nekik is.



Szia!
Jelenleg ott tartunk, hogy agyalni kell a dolgon erősen. A kúp kivitelezhető lenne, viszont a 2,5 mm-es alapátmérő forgácsolással történő kialakítása nagy falat lenne még ezzel a precíziós CNC esztergával is. Jelenleg oda lyukadtunk ki, hogy ezt forgácsolással nehezen lehet kivitelezni. Nem tudom, mikor és mennyire tudok haladni a dologgal, ígérgetni meg nem akarok.



Az a helyzet,hogy egy ilyen alkatrészhez még véletlenül sem kell "precíziós CNC gép ",régen és most is sima mezei automata gépek fossák ezeket,de akár egy E400-ason is bőven meg lehet csinálni! :)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.03.28. 07:55 
Offline
babakocsis
babakocsis

Csatlakozott: 2017.03.26. 11:38
Hozzászólások: 6
Motor: MZ TS 125
Ok Köszönöm.
Csak URH negatív vagyok.
Mivel tökéletesen működött, és melegen állítottam be a levegő és üa arányt nagyon szépen pötyögött a csúzli.

De majd ma probálkozom még!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.03.27. 20:09 
Offline
bajnok
bajnok

Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
Hozzászólások: 2290
Tartózkodási hely: Hőgyész
Motor: ETZ 250
Szeki írta:
Sziasztok!
Átzavartak ide a kérdésemmel.
TS 125 re ráraktam egy vadi új ETZ 125 karbit amit előtte kitisztítottam mert sokáig állt.
Pöpec beindult és mentem is vele pár km-t, isteni volt hogy tök jó alapjárattal bírt, amit magam lőttem be.
Leállítottam, azt másnap semmi. Nem indult be. A kipufogó könyök és a cső talinál csepegett a benzin. Karbi szét - össze, szikra atom, de semmi. Se rúgásra se tolásra. Tiszta ideg lettem.
Vissza raktam a TS karbit és azzal röff.
Nem tudom mi lehet a baj. Mondjuk a szivató bovdent nem cseréltem ki csak a gázbovdent, de ellenőriztem és rendesen vissza zárt.
Meg még annyit had kérdezzek, hogy a két karbi fúvókáinak méretei mások. Ez is baj lehet

Köszi előre is. :( :( :( :(

A nem indulásnak más oka is lehet.
A motort bármilyen alkalmas karbival beüzemelheted, de azt be kell állítani.
Jó eséllyel jók a benne lévő fúvókák, de ezt csak karburálással, próbákkal, állítással tudod meg pontosan.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.03.27. 19:51 
Offline
operatőr
operatőr

Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
Hozzászólások: 2444
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós
Motor: ETZ250e Deluxe
MrDok írta:
z25z írta:
Annyit vakaróztok egy vacak tollbetéten, hogy ennyi idő alatt és erővel már rég rá lehetett volna faragni egy injektort :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Esküszöm,ennyi idő alatt, ha a kezedben morzsolgatsz egy megfelelő hosszúságú réz pálca darabot, már simán elkopott volna a vége úgy, hogy alkalmas legyen súbertűnek.



:mrgreen: :smt023


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.03.27. 17:57 
Offline
babakocsis
babakocsis

Csatlakozott: 2017.03.26. 11:38
Hozzászólások: 6
Motor: MZ TS 125
Sziasztok!
Átzavartak ide a kérdésemmel.
TS 125 re ráraktam egy vadi új ETZ 125 karbit amit előtte kitisztítottam mert sokáig állt.
Pöpec beindult és mentem is vele pár km-t, isteni volt hogy tök jó alapjárattal bírt, amit magam lőttem be.
Leállítottam, azt másnap semmi. Nem indult be. A kipufogó könyök és a cső talinál csepegett a benzin. Karbi szét - össze, szikra atom, de semmi. Se rúgásra se tolásra. Tiszta ideg lettem.
Vissza raktam a TS karbit és azzal röff.
Nem tudom mi lehet a baj. Mondjuk a szivató bovdent nem cseréltem ki csak a gázbovdent, de ellenőriztem és rendesen vissza zárt.
Meg még annyit had kérdezzek, hogy a két karbi fúvókáinak méretei mások. Ez is baj lehet

Köszi előre is. :( :( :( :(


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.03.27. 14:23 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
Hozzászólások: 156
Tartózkodási hely: Mohács
Motor: MZ ETZ 250 De luxe
El is hiszem, hogy képes volnál erre... :lol:


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.03.26. 17:25 
Offline
bajnok
bajnok

Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
Hozzászólások: 2290
Tartózkodási hely: Hőgyész
Motor: ETZ 250
z25z írta:
Annyit vakaróztok egy vacak tollbetéten, hogy ennyi idő alatt és erővel már rég rá lehetett volna faragni egy injektort :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Esküszöm,ennyi idő alatt, ha a kezedben morzsolgatsz egy megfelelő hosszúságú réz pálca darabot, már simán elkopott volna a vége úgy, hogy alkalmas legyen súbertűnek.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.03.26. 16:35 
Offline
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti

Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
Hozzászólások: 2209
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Motor: 21 ló 300as patkóval
Annyit vakaróztok egy vacak tollbetéten, hogy ennyi idő alatt és erővel már rég rá lehetett volna faragni egy injektort :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.03.26. 16:03 
Offline
versenyző
versenyző

Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
Hozzászólások: 703
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250, TS 150
A gyárban mivel oldották meg? Ilyen tűket már 60-70 éve is gyártottak bőven.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.03.26. 15:53 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
Hozzászólások: 76
Tartózkodási hely: Szegvár
Motor: MZ ETZ 251e
csoka írta:
Üdv!Hogy állsz a gáztűkkel Tony91?Nekem 6db kellene...több ismerős is kérte,hogy ha van rendeljek nekik is.



Szia!
Jelenleg ott tartunk, hogy agyalni kell a dolgon erősen. A kúp kivitelezhető lenne, viszont a 2,5 mm-es alapátmérő forgácsolással történő kialakítása nagy falat lenne még ezzel a precíziós CNC esztergával is. Jelenleg oda lyukadtunk ki, hogy ezt forgácsolással nehezen lehet kivitelezni. Nem tudom, mikor és mennyire tudok haladni a dologgal, ígérgetni meg nem akarok.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.03.21. 21:30 
Offline
versenyző
versenyző

Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
Hozzászólások: 749
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Motor: MZ Ts125De luxe/150
Szebik András írta:
Az alap benzin mindenhol ugyan az. Az adalék miatt lesz színes a benzin és más a tulajdonsága. A gyengébb kutaknál épphogy csak a szükséges követelményeket tartják be, shell és omw-nél kicsit fölé mennek. Ez elég a különbséghez. Valamint nem mindegy hogy a benzint hol mixelik. Körül-belül Győr és Komárom között van egy választóvonal. Győrbe még Schwechat-ról hozzák az osztrák benzint, Komáromba már a saját telepükön keverik esetleg százhalombattai a lötty.
A régi föld alatti tartályokba simán csoroghat egy kis kondenzvíz esetleg a gázvissza szívásból is kerülhet bele.
A kétüteműnél teljesítményben érezhető a teljesítménykülönbség, a gyengébb üzemanyagtól függően 5-10% is lehet. Fogyasztása nekem nem változott talán csak 1-2 dl-t.
Négyüteműnél egy hajszálnyi a teljesítménykülönbség van, de annál inkább a fogyasztásban lehet észrevenni.
Kúton belül sem mindegy melyik üzemanyagot tankolod, mert, lehet 95 és 100-as oktánszámú üzemanyag között nagy külöbséget fogsz érezni, de lehet semmi eltérés nem lesz. Ez nagyban a géptől is függ.

Köszi ez számomra mindent megmagyaráz,ha Körmend felé visz az utam(havonta egyszer)ott szoktam benzint vételezni mivel ugyan azért az árért arra már a sógorék tartálykocsijai járnak,ha nem jutok el arra akkor megteszi a Székesfehérvári is de az már MOL szállítás de akkor is valahogy jobb.Kb egy 20l a beszerzés az elég két hétre a fűnyírókba de ha kifogy az MZ az is azt kap és nincs benne kellemetlen dolog pl víz vagy sok etanol.Sajnos sok kis kúton ez nem mondható el talán a benzin még csak csak de a gázolaj! Tankoltam a teherbe szükségből valahol a világ végén talán helló tank vagy ilyesmi kb egy 10km és már kihagyogatott pedig régi adagolos a kicsike és jött a telephelyen a szűrő és a vizsák tisztítása.A szerelők szerint még szerencsés voltam mert csak redva volt és nem valami savazott mű akármi sok éves tapasztalatom szerint Bp és környéke tiszta ebből a szempontból ott nincs huncutság én még nem tapasztaltam ilyent legalább is a nagy kutaknál.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.03.21. 13:04 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
Hozzászólások: 58
Tartózkodási hely: Lébény
Motor: Etz 250 De Lux
Az alap benzin mindenhol ugyan az. Az adalék miatt lesz színes a benzin és más a tulajdonsága. A gyengébb kutaknál épphogy csak a szükséges követelményeket tartják be, shell és omw-nél kicsit fölé mennek. Ez elég a különbséghez. Valamint nem mindegy hogy a benzint hol mixelik. Körül-belül Győr és Komárom között van egy választóvonal. Győrbe még Schwechat-ról hozzák az osztrák benzint, Komáromba már a saját telepükön keverik esetleg százhalombattai a lötty.
A régi föld alatti tartályokba simán csoroghat egy kis kondenzvíz esetleg a gázvissza szívásból is kerülhet bele.
A kétüteműnél teljesítményben érezhető a teljesítménykülönbség, a gyengébb üzemanyagtól függően 5-10% is lehet. Fogyasztása nekem nem változott talán csak 1-2 dl-t.
Négyüteműnél egy hajszálnyi a teljesítménykülönbség van, de annál inkább a fogyasztásban lehet észrevenni.
Kúton belül sem mindegy melyik üzemanyagot tankolod, mert, lehet 95 és 100-as oktánszámú üzemanyag között nagy külöbséget fogsz érezni, de lehet semmi eltérés nem lesz. Ez nagyban a géptől is függ.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.03.20. 21:32 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s

Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
Hozzászólások: 390
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Motor: ETZ125,ETZ250
sell írta:
Javítsatok ki, ha rosszul tudom, de az alkohol vizet köt meg, az alkohol ( még ha vízes is) pedig oldódik a benzinben, ezért magasabb etanol tartalommal több vizet is lehet a benzinnel együtt eladni.

Jól tudod!Régen,ha víz volt a tüzelőanyag rendszerben,1-2Liter tiszta alkoholt öntöttünk a teletank benzinbe,és a víz eltünt.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.03.20. 21:23 
Offline
versenyző
versenyző

Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
Hozzászólások: 520
Tartózkodási hely: Kecel city
Motor: Etz 250
Javítsatok ki, ha rosszul tudom, de az alkohol vizet köt meg, az alkohol ( még ha vízes is) pedig oldódik a benzinben, ezért magasabb etanol tartalommal több vizet is lehet a benzinnel együtt eladni.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.03.20. 13:33 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
Hozzászólások: 32
Motor: mz
Athem írta:
Én csak annyit szólnék hozzá, hogy amíg külföldön pl. Ausztria, Németo., Szlovénia, Szlovákiában jobbak az utak mint itthon, és több az autópálya is addig, kevesebb a fogyasztást mérhetünk. Ez kicsit olyan nekem, mint a belföldi ALDI-s LIDL-is termékek VS. Külföldi német ALDI és LDL termékei... Pedig ugyan az-az elvárás és minőség mind 2 országban ezen boltok tekintetében.
Így a benzinnek a Minősége is ugyan az, mint itthon OMW tekintetében... Se szagra, se színre, se adalékba nem jobb... Nálunk ugye a MOL Az egyed uralkodó. Mert a Shell is a Lukoil is (Baranyában tuti) a MOL-tól vesz naftát... De a MOL kúton ha tankolok valamiért 1 literrel többet eszik 100km-en bármilyen jármű. Ugyanazzal a vezetési stílussal... A Shell, OMW, Lukoil kutaknál meg egyformán tartja magát. De az itthoni OMW is ugyan azt a benzint tartalmazza. Nem jobb. Ha meg mégis annyira elenyésző szvsz. hogy ezt mi úgy sem vesszük észre, a gyertyán és a hengerfejen sem... Amivel Mértem ezeket az adatokat:
Daewoo Nubira 1.6 (2004) 6,5L/100km,
VW Golf CL 1.4 (1994) 5L/100km ,
Gilera RC 50 (1994) 7L/100Km ,
MZ ETZ 250 (1988) Bejáratás alatt de kb. 6-6,5L/100km

Egy a lényeg tök mindegy hogy hol tankolok ezek szerint nincs különbség,az viszont rejtély miért rozsdásodik be azoknak a motoroknak a tankja amelyek egy bizonyos helyen tankolnak?Lehet ott a kezelők ügyeskednek valamivel?És ez a szín dolog is ma kipróbáltam a MOL sárga az OMV meg zöld ezek szerint tesznek bele valamit ha ugyan az a beszálíto akkor is és a szaguk is más megint a sógorok javára.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2017.03.20. 11:28 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
Hozzászólások: 156
Tartózkodási hely: Mohács
Motor: MZ ETZ 250 De luxe
Én csak annyit szólnék hozzá, hogy amíg külföldön pl. Ausztria, Németo., Szlovénia, Szlovákiában jobbak az utak mint itthon, és több az autópálya is addig, kevesebb a fogyasztást mérhetünk. Ez kicsit olyan nekem, mint a belföldi ALDI-s LIDL-is termékek VS. Külföldi német ALDI és LDL termékei... Pedig ugyan az-az elvárás és minőség mind 2 országban ezen boltok tekintetében.
Így a benzinnek a Minősége is ugyan az, mint itthon OMW tekintetében... Se szagra, se színre, se adalékba nem jobb... Nálunk ugye a MOL Az egyed uralkodó. Mert a Shell is a Lukoil is (Baranyában tuti) a MOL-tól vesz naftát... De a MOL kúton ha tankolok valamiért 1 literrel többet eszik 100km-en bármilyen jármű. Ugyanazzal a vezetési stílussal... A Shell, OMW, Lukoil kutaknál meg egyformán tartja magát. De az itthoni OMW is ugyan azt a benzint tartalmazza. Nem jobb. Ha meg mégis annyira elenyésző szvsz. hogy ezt mi úgy sem vesszük észre, a gyertyán és a hengerfejen sem... Amivel Mértem ezeket az adatokat:
Daewoo Nubira 1.6 (2004) 6,5L/100km,
VW Golf CL 1.4 (1994) 5L/100km ,
Gilera RC 50 (1994) 7L/100Km ,
MZ ETZ 250 (1988) Bejáratás alatt de kb. 6-6,5L/100km


Vissza a tetejére 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
 Oldal: 1 / 120 [ 5987 hozzászólás ] Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 120  Következő




Fórum kezdőlap » MZ Club Hungary - fórum » Szervíz


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség