Honlap főoldal     Regisztráció    Belépés    Fórum    Taglista   Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » MZ Club Hungary - fórum » Szervíz




 Oldal: 1 / 108 [ 5391 hozzászólás ] Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 108  Következő



Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.07.03. 20:35 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.25. 10:53
Hozzászólások: 225
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250, TS 150
Ha magától felpörög és nem esik a fordulat, falsot szívhat valahol.
Dinamóoldali szimering, szívócsonk (bilincs, repedés), stb


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.07.03. 20:28 
Offline
babakocsis
babakocsis

Csatlakozott: 2012.10.25. 09:14
Hozzászólások: 3
Motor: ETZ 251
Szevasztok!

Lenne egy összetett problémám, amit már egy ideje nem tudok kijavítani, és szeretném a segítségeteket kérni. A helyzet a következő ](*,) : beindítom a motort (csak szivatóval sikerül), és nincs alapgáz, gázadáskor kicsit fulladozik, es be si döglik hamar, viszont ha elindulok vele, ugy megy mint a nyíl siman 6000 fordulaton is, aztán ha visszaveszem a gázt rángat, vagy ha behúzom a kuplungot be is döglik(akár hideg a motor akár meleg, ugyan azok a tünetek), és még nincs vége, fel is szokott csak ugy pörögni magától, és ilyenkor lassan esik csak vissza a fordulat, utana kis gázadásnál ismét az egekbe szökik a fordulat, legujabban pedig ha beindítom 4000-es fordulaton pörög, lassan esik csak vissza a fordulat, és gázadásnál ismét a fordulat a csillagos égbe szökik. Egy 250/1-es delux Ts ről van szó. Amiket átnéztem és beállítottam a következők:a benzin folyik, karbesz kipucolva, tüszelep zár, az úszóka is jó, szivató nincs felakadva, a subertü pedig felulről a 2. ra van állítva (alapgáz állítóval és a melléklevegő állítóval hiába játszadozok, hasztalan), a előgyújtás beállítva 3mm-re lámpával, uj gyertya van a masinában, jelenlegi gyertyahézag 0.65, szikrát ad (ha kissebb a gyertyahézag ugyan ugy fenn áll a probléma), másik gyertyával ugyanúgy csinalja, cseréltem kondit is, de hasztalan szoval az is kizárva, és van még egy probléma, hogy nincs gerjesztés - kattog a feszültség szabályozó (és töltés se de már készül az elektronikus feszultség szabályzó) mindezt okozhatja a feszültség szabályozó?

Esetleges észrevételeiteket, illetve tapasztalaitokat, illetve tanácsaitokat előre is köszönöm

Üdv

Krisztián


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.28. 21:35 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2012.09.05. 18:24
Hozzászólások: 192
Motor: Mz Etz
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata ezzel a karburátorral?

http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=303

Mennyire használható? az,hogy hogy van fúvókázva,meg milyen a benne lévő tű profilja nem lényeges,összeállítom úgy,hogy jó legyen csak,maga a karbi legyen használható.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.20. 05:26 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2014.05.11. 12:31
Hozzászólások: 201
Tartózkodási hely: Gy-M-S megye
Motor: ETZ250
[quote="Szebik András"]Megszületett a végeredmény. Átvizsgálás után, a tippek alapján a következő végeredmény született: Jó lett a gép. :)
Az átvizsgáláskor megnéztem mindent amit javasoltatok, meg aminek a megfelelőség megállapításához volt képességem.
A probléma a gyújtás jeladójának kb 0,4 mm-es mozgása volt, ami a 3100-3300-as fordulat környékén tökéletesen berezonál. Szemmel jól láthatóan, ujheggyel a stifthez hozzáfogva pedig nagyon jól lehetett érezni. A jeladót a stifthez egy zsugsorcsővel rögzítettem.

Örülök, hogy sikerült !

_________________
Ha támadni kell, az MZ egy kitűnő választás ! Ha menekülni kell, hát ....... ???


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.19. 23:31 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2008.06.28. 18:24
Hozzászólások: 1652
Tartózkodási hely: Kunágota
Motor: ETZ 250 De Luxe
Nálam is lötyög a és semmi gondom nincs belőle...


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.19. 21:09 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.22. 13:00
Hozzászólások: 330
Tartózkodási hely: Békés megye
Motor: Etz 150
Stephanus írta:
Szebik András írta:
Megszületett a végeredmény. Átvizsgálás után, a tippek alapján a következő végeredmény született: Jó lett a gép. :)
Az átvizsgáláskor megnéztem mindent amit javasoltatok, meg aminek a megfelelőség megállapításához volt képességem.
A probléma a gyújtás jeladójának kb 0,4 mm-es mozgása volt, ami a 3100-3300-as fordulat környékén tökéletesen berezonál. Szemmel jól láthatóan, ujheggyel a stifthez hozzáfogva pedig nagyon jól lehetett érezni. A jeladót a stifthez egy zsugsorcsővel rögzítettem. Szerencsémre a felhasznált zsugorcső elég vastag volt és "határozottan" fogja a jeladó foglalatot. Valószínűnek tartom, hogy egy éven belül ezt a zsugsorcsövet is kikoptatja, úgy ahogy kikoptatta a gyári műanyagot, és a tavalyi évben betett alumínium lapkát is.
A főfúvókát korábbi tünetek miatt 135-re cseréltem vissza, a tűt pedig az utolsó előtti rováckába tettem.
A gyertya színe egész jónak tűnik 25 km után, lerakódás sincs rajta.
A megfelelő geometriájú tűn tűnődtem kicsit és véleményem szerint a karburátor kör alakjából adódóan a tű hegye felé nem lineálisan kellene csökkennie az átmérőnek, hanem kissé homorú alakot kellene felvennie. Bár ezt már csak utólag agyaltam, a tűt ennyire tüzetesen nem vizsgáltam meg.
Még egyszer köszönöm a tippeket és a segítséget. Azt hiszem még egyszer kipróbálom, hogy tényleg jó lett-e :)


Ezzel a rezonálással lehet, hogy foglalkoznék még egy kicsit a helyedben. Nekem ugyanezt csinálta, amíg a rossz főtengely csapágyak miatt nyomta a főtengely a rock 'n rollt. Először én is szórakoztam zsugorcsővel, aztán a kábelt a hall jeladó NyÁK-jához rögzítő műgyanta levált a panelról, és leszaggatta a vezetéket a szenzorról. 11e HUF értékben motormentőztem aznap hazáig tavaly ősszel. Stimmel a 3000 körüli fordulatszám is.
Mióta kicseréltem a fötengely csapágyakat, meg sem mozdul. Pedig most nincs benne a zsugorcső, és szépen lötyög a jeladó a stiften.
A főtengely csapágyak halálának a másik tünete nálam a fordulatszám meghajtó fogaskerék rendszeres elpusztulása volt (na meg elég randán is szólt a gép).


Tudom igazolni, nálam is ez volt a téma, minden jó volt a helyén volt a gyújtás próbáltam kondit cserélni de blokk felújítás után egyből minden rángatás (3-4000-es ford) megszűnt

_________________
Etz 150 87'


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.19. 21:03 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2013.06.05. 11:48
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Ócsa
Motor: ETZ 251, GPZ900R
Szebik András írta:
Megszületett a végeredmény. Átvizsgálás után, a tippek alapján a következő végeredmény született: Jó lett a gép. :)
Az átvizsgáláskor megnéztem mindent amit javasoltatok, meg aminek a megfelelőség megállapításához volt képességem.
A probléma a gyújtás jeladójának kb 0,4 mm-es mozgása volt, ami a 3100-3300-as fordulat környékén tökéletesen berezonál. Szemmel jól láthatóan, ujheggyel a stifthez hozzáfogva pedig nagyon jól lehetett érezni. A jeladót a stifthez egy zsugsorcsővel rögzítettem. Szerencsémre a felhasznált zsugorcső elég vastag volt és "határozottan" fogja a jeladó foglalatot. Valószínűnek tartom, hogy egy éven belül ezt a zsugsorcsövet is kikoptatja, úgy ahogy kikoptatta a gyári műanyagot, és a tavalyi évben betett alumínium lapkát is.
A főfúvókát korábbi tünetek miatt 135-re cseréltem vissza, a tűt pedig az utolsó előtti rováckába tettem.
A gyertya színe egész jónak tűnik 25 km után, lerakódás sincs rajta.
A megfelelő geometriájú tűn tűnődtem kicsit és véleményem szerint a karburátor kör alakjából adódóan a tű hegye felé nem lineálisan kellene csökkennie az átmérőnek, hanem kissé homorú alakot kellene felvennie. Bár ezt már csak utólag agyaltam, a tűt ennyire tüzetesen nem vizsgáltam meg.
Még egyszer köszönöm a tippeket és a segítséget. Azt hiszem még egyszer kipróbálom, hogy tényleg jó lett-e :)


Ezzel a rezonálással lehet, hogy foglalkoznék még egy kicsit a helyedben. Nekem ugyanezt csinálta, amíg a rossz főtengely csapágyak miatt nyomta a főtengely a rock 'n rollt. Először én is szórakoztam zsugorcsővel, aztán a kábelt a hall jeladó NyÁK-jához rögzítő műgyanta levált a panelról, és leszaggatta a vezetéket a szenzorról. 11e HUF értékben motormentőztem aznap hazáig tavaly ősszel. Stimmel a 3000 körüli fordulatszám is.
Mióta kicseréltem a fötengely csapágyakat, meg sem mozdul. Pedig most nincs benne a zsugorcső, és szépen lötyög a jeladó a stiften.
A főtengely csapágyak halálának a másik tünete nálam a fordulatszám meghajtó fogaskerék rendszeres elpusztulása volt (na meg elég randán is szólt a gép).


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.19. 16:01 
Offline
biciklis
biciklis
Avatar

Csatlakozott: 2012.05.23. 12:47
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: Lébény
Motor: Etz 250 De Lux
Megszületett a végeredmény. Átvizsgálás után, a tippek alapján a következő végeredmény született: Jó lett a gép. :)
Az átvizsgáláskor megnéztem mindent amit javasoltatok, meg aminek a megfelelőség megállapításához volt képességem.
A probléma a gyújtás jeladójának kb 0,4 mm-es mozgása volt, ami a 3100-3300-as fordulat környékén tökéletesen berezonál. Szemmel jól láthatóan, ujheggyel a stifthez hozzáfogva pedig nagyon jól lehetett érezni. A jeladót a stifthez egy zsugsorcsővel rögzítettem. Szerencsémre a felhasznált zsugorcső elég vastag volt és "határozottan" fogja a jeladó foglalatot. Valószínűnek tartom, hogy egy éven belül ezt a zsugsorcsövet is kikoptatja, úgy ahogy kikoptatta a gyári műanyagot, és a tavalyi évben betett alumínium lapkát is.
A főfúvókát korábbi tünetek miatt 135-re cseréltem vissza, a tűt pedig az utolsó előtti rováckába tettem.
A gyertya színe egész jónak tűnik 25 km után, lerakódás sincs rajta.
A megfelelő geometriájú tűn tűnődtem kicsit és véleményem szerint a karburátor kör alakjából adódóan a tű hegye felé nem lineálisan kellene csökkennie az átmérőnek, hanem kissé homorú alakot kellene felvennie. Bár ezt már csak utólag agyaltam, a tűt ennyire tüzetesen nem vizsgáltam meg.
Még egyszer köszönöm a tippeket és a segítséget. Azt hiszem még egyszer kipróbálom, hogy tényleg jó lett-e :)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.17. 13:05 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2013.06.05. 11:48
Hozzászólások: 103
Tartózkodási hely: Ócsa
Motor: ETZ 251, GPZ900R
Szebik András írta:
Sziasztok!

Egy el nem múló, és idegesítő problémával fordulok hozzátok, mert nem tudom megoldani és fogyok ki az ötletekből.
A probléma a következő: egyenletes tempóban 3100-3300 ford. között szaggatottan, dadogva, rángatva jár a motor. Ha gázt húzok akkor elmúlik. Ez a tartomány pont az 50-55 km/h 4.-ben. Faluban cirkálás.
Az alapjárat jó, alacsony terhelésen (2000-2500 ford.) kellemesen pöfög, közép (60-70 km/h) és magas terhelésen (80-100 km/h) is jól megy még barátnővel a hátam mögött, erőtartalék még ott is van benne.
Egy 250-ETZ ről van szó 30N3-1 karbival (csatos), csilli- villire kipucolva.
Korábban olvastam róla és a gépkönyv is írja ezt a problémát, az orvoslására a üzemanyag mennyiség növelését javasolja, és a fórumon is ilyen javaslatok voltak. Ezt megpróbáltam és sajnos nem vált be, vagyis, csak részleges javulást hozott.
A gyújtás elektronikus, felső holtpont előtt 2,5 mm-re állítva, a 3 mm-es előgyújtással (gyári jelöléssel) még jobban dadog.
145-ös főfúvóka van benne (130-as helyett), súbertű (részterheléstű) középállásban, azzal viszonylag "elfogadhatóan" jár, de a gyertya 200 km alatt sötétbarna lett és koksz rakódott rá. Egyébként a többi fúvóka mérete a könyvben előírt.
A gyertya brisk, nyári hőértékű. 3-szor is cseréltem, hátha az lesz a gond, de a gyertyacsere nem hozott semmilyen változást, így ezt kizártam.
Üzemanyag 1:50-es keverék Stihl olajból és Shell 100-as benzinből összeállítva.
Igazából a motor ezen kívül tökéletesen üzemel, megbízható, semmi problémám nincs vele, de ez a kicsi szálka az őrületbe kerget.
Esetleg valakinek valami ötlete, hogy merrefelé kellene elindulnom, vagy tapasztalata, hogyan oldott meg ilyen problémát?
Előre is köszönöm!



Nekem hosszú kínlódás, karbiállítgatás, gyújtásállítgatás, gyújtótrafócsere után kiderült a napokban, hogy megnyekkent az ellenállás a gyertyapipámban.
Többek között produkált tőle ilyen, az általad leírthoz hasonló durva járást is. Kicsit be is árnyékolta a Vértes-Gerecsét, hogy nem volt képes szépen, nyugodt tempóban menni. Meg nem tudtam megbízható alapjáratot varázsolni.
Aztán egyszercsak feltűnt, hogy nagyon halvány szikrát ad a gyertya. Levettem a pipát, és pipa nélkük másfél centis atomvillanásokat produkált. Vettem egy NGK pipát egy ezresért, és most álom a gép. Finoman jár, van alapjárat, könnyen indul, stb.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.16. 21:01 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2012.07.09. 19:44
Hozzászólások: 270
Tartózkodási hely: Iváncsa
Motor: ETZ 250 (300) Deluxe
Nálam is megvolt ugyanez a probléma, de végül meglettek az okok:
-Fals levegőt szívott a motor a szívócsonk, és a karburátor között.
-Túlságosan ki volt tekerve az alapjárati levegő csavar.
-Rossz volt a bolti súbertű profilja.

A falsot megszüntettem, kapott gyári súbertűt, be lett rendesen állítva a karbi (csavaros BVF), és a hiba volt-nincs, megszűnt.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.16. 18:52 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2015.02.20. 07:49
Hozzászólások: 332
Tartózkodási hely: Mogyoród
Motor: etz-250.predator.
sunbim írta:
Idézet:
SzebikAndrás írta:

,,...145-ös főfúvóka van benne (130-as helyett), súbertű (részterheléstű) középállásban, azzal viszonylag "elfogadhatóan" jár, de a gyertya 200 km alatt sötétbarna lett és koksz rakódott rá. Egyébként a többi fúvóka mérete a könyvben előírt. ...


Nálam ez a rángatás, lovacskázás 140es főfúviról 135-re váltással erőssen csillapodott. a kokszosodás, fekete lerakódás elkezdett barna felé menni (B8HS gyertyát használok ) A tűt ezzel egyidőben egyel lejebb tettem.


Nekem is 140 es volt benne mikor meg vettem a mocit ,ebben a fordulat tartományban ugyan ezeket a tüneteket produkálta.
Azt szépen vissza állítottam az eredeti méreteket,azóta meggyógyult.

_________________
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.15. 21:16 
Offline
biciklis
biciklis
Avatar

Csatlakozott: 2012.05.23. 12:47
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: Lébény
Motor: Etz 250 De Lux
Végigolvasva a kommenteket megvilágosodtam. :evil: Talán a tenyerem nyoma is látszik a homlokomon.
A rezonancia lesz. Valószínűleg.
A gyújtás gyári elektronikus gyújtás. Sajnos képet nem találok.
Tavaly a jeladótartóját rögzítettem a stiftnél zsugorcsővel, akkor jó volt egy darabig, de az hamar megadta magát és lefordult a stiftről. Aztán egy lemezt tettem bele ami annyira nem passzolt, de gondoltam, 0,2-0,3 mm mozgás nem gond, mert úgysem mozog olyan sokat. Akkor a rezonanaciával még nem kapcsoltam össze.
Hogy ez eddig nem jutott eszembe... :evil:
Ha lesz időm, ez lesz az első amit kipróbálok, hogy 3200 ford. környékén mennyire rezonál be a jeladótartója jelen összeállításban. Persze mindenképp rögzíteni fogom, már csak azt kell kitalálnom hogyan.

Köszönöm a tippeket és a tanácsokat. Holnapután remélhetőleg jut rá egy óra szabadidőm és megosztom a tapasztalatomat.

Egyébként a régi benzinek nem tartalmaztak elanolt, a mostani 95-ös ellenben 10%-ot tartalmaz. Ha jól emlékszem a 98 max 5% a 100-as meg talán 1-2%. A számlán azt hiszem fel is tüntetik. És a 95-ösbe vizet is kapunk bele grátiszba. Legalábbis mikor még azt tankoltam, akárhányszor engedtem átlátszó kannába benzint az alján 1-2 cm3 víz mindig összegyűlt. Benzinkúttól függetlenül.
Egy 100-as benzinnek a régi bengához viszonyítva csak annyi hátránya van, hogy ólom és kén sincs benne ami a kenést segítené, előnye viszont a teljesítményben megmutatkozik. Tapasztalom az összes gépnél. 2 és 4 üteműeknél is. A dízelnél hasonlót mutat, amit néhány fogyasztási adattal is alá tudok támasztani.
Szerintem a 100-as benzintől öngyulladás ennél a motornál nem léphet fel, mert az oktánszám a nyomástűrését jelenti a benzinnek. Komolyabb sportverdákba ezért csak ezt lehet csurgatni. Ha abba tennénk 95-t akkor ott lenne a gyújtás előtti öngyulladás.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.15. 20:24 
Offline
operatőr
operatőr
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.01. 22:25
Hozzászólások: 2019
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós Tebe sor 4.
Motor: ETZ250e Deluxe
Idézet:
SzebikAndrás írta:

,,...145-ös főfúvóka van benne (130-as helyett), súbertű (részterheléstű) középállásban, azzal viszonylag "elfogadhatóan" jár, de a gyertya 200 km alatt sötétbarna lett és koksz rakódott rá. Egyébként a többi fúvóka mérete a könyvben előírt. ...


Nálam ez a rángatás, lovacskázás 140es főfúviról 135-re váltással erőssen csillapodott. a kokszosodás, fekete lerakódás elkezdett barna felé menni (B8HS gyertyát használok ) A tűt ezzel egyidőben egyel lejebb tettem.

_________________
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.15. 19:08 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2012.09.05. 18:24
Hozzászólások: 192
Motor: Mz Etz
András!
Vegyél egy marék súber tűt más más helyről és próbálgasd,tökéleteset nem valószínű,hogy találni fogsz,de jobbat igen az enyém 4.-ben csak gyorsításra volt használható sebességet tartani nem,találtam olyan tűt amivel használható a 4. is és faszányosan megy a motor minden hol persze nem tökéletes az már gyári tű híján soha nem lesz,de hozzuk ki belőle a legjobbat. :wink:

Egyébként a futármotoros boltban találtam legutóbb egész jót,szerintem próbáld meg mielőtt nagyon belebonyolódsz.
Ha nem is jót veszel elsőre akkor is máshol lesz rossz,akkor már tudod,hogy jó helyen tapogatózol.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.15. 18:49 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2015.02.20. 07:49
Hozzászólások: 332
Tartózkodási hely: Mogyoród
Motor: etz-250.predator.
zudori írta:
Velem ugyan nem fogadsz, mert egyet értünk! :D
Mindent vissza a kályhához,onnan lehet tovább indulni és egyszerre csak egy dolgot, különben zavar fog mutatkozni az erőben!


Jól szóltál Mester.Remélem a padavanok is érzékelik. :mrgreen:

_________________
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.15. 18:45 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 06:17
Hozzászólások: 310
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Velem ugyan nem fogadsz, mert egyet értünk! :D
Mindent vissza a kályhához,onnan lehet tovább indulni és egyszerre csak egy dolgot, különben zavar fog mutatkozni az erőben!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.15. 18:40 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2015.02.20. 07:49
Hozzászólások: 332
Tartózkodási hely: Mogyoród
Motor: etz-250.predator.
Fogadjunk hogy nem jó méretü a főfúvóka. :wink:

_________________
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.15. 18:33 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.22. 13:00
Hozzászólások: 330
Tartózkodási hely: Békés megye
Motor: Etz 150
zudori írta:
Talán ősszel írtam le, ide, a 100-as benzinnel történő menetemet.
Nem lehetne, de még is csak jobban megy vele a motor, ami ugye a kompresszió viszonyát bekalkulálva, lehetetlen. De igaz, annak oka pedig nem lehet más, hogy a kutakon kaphtó 95-ös benzin egy ócska lötty! A beletankolt 100-as gondolom tartalmazza amit kell. Tavasszal visszább léptem egyet, 95-ös prémium benzint használok, lássunk csodát az is jó!
Stil olaj remekül hangzik, de nem MZ-be való! Ha szeretnél jó lenni, akkor valami résszintetikusat tegyél bele, tökéletesen fog menni. Kollégánk írta a 75-ös keveréket, igaza van, el megy vele. ( ennek ellenére én igyekszem az 50 -es körülire keverni, de előfordul a 60-65-ös is. )
Volt itt egy jó gondolat a rezonanciáról, nézd meg, lóg-e a főtengely, mert, ha üt produkálhat gyújtás problémát is.


én vagyok rá ez élő példa sajnos... ( a főtengely lógásra)

_________________
Etz 150 87'


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.15. 17:47 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 06:17
Hozzászólások: 310
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Talán ősszel írtam le, ide, a 100-as benzinnel történő menetemet.
Nem lehetne, de még is csak jobban megy vele a motor, ami ugye a kompresszió viszonyát bekalkulálva, lehetetlen. De igaz, annak oka pedig nem lehet más, hogy a kutakon kaphtó 95-ös benzin egy ócska lötty! A beletankolt 100-as gondolom tartalmazza amit kell. Tavasszal visszább léptem egyet, 95-ös prémium benzint használok, lássunk csodát az is jó!
Stil olaj remekül hangzik, de nem MZ-be való! Ha szeretnél jó lenni, akkor valami résszintetikusat tegyél bele, tökéletesen fog menni. Kollégánk írta a 75-ös keveréket, igaza van, el megy vele. ( ennek ellenére én igyekszem az 50 -es körülire keverni, de előfordul a 60-65-ös is. )
Volt itt egy jó gondolat a rezonanciáról, nézd meg, lóg-e a főtengely, mert, ha üt produkálhat gyújtás problémát is.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.15. 13:12 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.22. 13:00
Hozzászólások: 330
Tartózkodási hely: Békés megye
Motor: Etz 150
Tri-Ton írta:
Szebik András írta:
Sziasztok!

Egy el nem múló, és idegesítő problémával fordulok hozzátok, mert nem tudom megoldani és fogyok ki az ötletekből.
A probléma a következő: egyenletes tempóban 3100-3300 ford. között szaggatottan, dadogva, rángatva jár a motor. Ha gázt húzok akkor elmúlik.
Üzemanyag 1:50-es keverék Stihl olajból és Shell 100-as benzinből összeállítva.


Szia András!
Véleményem szerint két dologra érdemes koncentrálni. Első a STIHL olaj, amit kizárólag nagy fordulatú motorokhoz fejlesztettek ki és alacsony fordulaton nem úgy csapódik ki az üzemanyagból a kenőolaj, mint 8 - 10 ezres fordulaton. Egy próbát megér az olaj cseréje + 95-ös benzin. ( az MZ-k idejében még a 86-os volt a benzin ) A 100-as benzinnek lehet akár öngyulladás közeli állapota is, mint a dieselé. ( bár ez nem valószínű ) A másik, hogy a 3000-es fordulat környékén rezonanciába kerülhet valami és egymás után több gyújtási pontja is van. Mi vezérli az elektronikus gyújtásodat, nincs véletlenül valami lazulás, vagy túl közelség, ami egy rázkódásnál ezen a frekvencián ( ford.számon ) bezavarhat ?



Sziasztok!

Esetleg trafó melegedés? kondi csere?

_________________
Etz 150 87'


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.15. 12:45 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2014.05.11. 12:31
Hozzászólások: 201
Tartózkodási hely: Gy-M-S megye
Motor: ETZ250
Szebik András írta:
Sziasztok!

Egy el nem múló, és idegesítő problémával fordulok hozzátok, mert nem tudom megoldani és fogyok ki az ötletekből.
A probléma a következő: egyenletes tempóban 3100-3300 ford. között szaggatottan, dadogva, rángatva jár a motor. Ha gázt húzok akkor elmúlik.
Üzemanyag 1:50-es keverék Stihl olajból és Shell 100-as benzinből összeállítva.


Szia András!
Véleményem szerint két dologra érdemes koncentrálni. Első a STIHL olaj, amit kizárólag nagy fordulatú motorokhoz fejlesztettek ki és alacsony fordulaton nem úgy csapódik ki az üzemanyagból a kenőolaj, mint 8 - 10 ezres fordulaton. Egy próbát megér az olaj cseréje + 95-ös benzin. ( az MZ-k idejében még a 86-os volt a benzin ) A 100-as benzinnek lehet akár öngyulladás közeli állapota is, mint a dieselé. ( bár ez nem valószínű ) A másik, hogy a 3000-es fordulat környékén rezonanciába kerülhet valami és egymás után több gyújtási pontja is van. Mi vezérli az elektronikus gyújtásodat, nincs véletlenül valami lazulás, vagy túl közelség, ami egy rázkódásnál ezen a frekvencián ( ford.számon ) bezavarhat ?

_________________
Ha támadni kell, az MZ egy kitűnő választás ! Ha menekülni kell, hát ....... ???


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.15. 12:19 
Offline
biciklis
biciklis
Avatar

Csatlakozott: 2012.05.23. 12:47
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: Lébény
Motor: Etz 250 De Lux
zudori írta:
Egy kérdés mindenek előtt, milyen kipufogóval jársz?
A főfúvóka mérete szerintem nagy, 130-135-ös kell hozzá. A karburátor olvasom csilli-villi, de nem kopott? Csúnya dolgokat tud tenni egy elhasznált kopott szerkezet.
Gyújtás ugye kevesebb mint az előírt érték. Egy kölcsön karbi próba?

A kipufogó gyári. A kiégetést bírta és a hegesztés is megegyezik a gyárival. A síp sincs benne kiütve.
A karbi nem hiszem hogy kopott lenne. A súber nem lötyög a hüvelybe, a súbertűt pedig nemrég vette, méretei megegyeznek a korábban benne levővel. Bár nem biztos hogy az gyári méret. A főfúvóka is szemmérték alapján teljesen köralakúnak tűnik, bár ezt meg fogom nézi.
Ha egyszer feléd járok és addig nem múlik a hiba megkereslek a próbakarbi ügyében.
Ez a karbi dolog amúgy érdekes, mert a könyv szerint 40000km-re tervezték és csere.
z25z írta:
Azt írod dadogva, rángatózva jár 3000 környékén. Nekem kopott karburátornál volt hasonló; alacsony fordulatszámon közlekedve, mintha "hintázna". Az alapjárat teljes elvétele sokat segített a jelenségen. Egy próbát megér....

Az alapjáratom most 1500-on van. De azt teljesen stabilan tartja. Megpróbálkozom, majd még állogatással.

K.Imi írta:

-Alapjárat lehető legalacsonyabbra véve
-Préssáv 0,8-0,9 mm
-Gyári 130-as főfúvóka
-Gyertya (Denso W24FSU-t használok évek óta) képtől függően a tű helyzete vagy legmélyebb helyzetben, vagy eggyel fentebb
-Előgyújtás 3 mm-en

100-as benzinnel sose próbáltam még, de ha lehet csak a Shellnél tankolok 95-öst, Repsol Competition olajjal keverve 1:75 körülre.

Nekem a fent leírt dolgokkal tökéletesen viselkedik, a motorfékkel is gurulhatok városban is 30-40 métereket pöffenés nélkül.


Egyedül a préssávot nem tudom mit jelent, lehet ez lesz a kulcs. (Az égéstérre gondolsz?) De egyebekben ezekkel a beállításokkal már közlekedtem, és 5-be már nem tudtam felkapcsolni. Szegény volt a keverék. Gázadásra elfulladt.
Amúgy 1:75-ös nem szegény egy kicsit a gépnek?
ETZ szempontjából a különbség csak annyi, hogy a 100-asban nincs (vagy nagyon kevés az) etanol és jóval tisztább. Annak az alján még sose láttam vízcseppet. Az oktánszám ugye mindegy. Szerintem meg jobban is megy tőle.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.15. 11:01 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2011.11.13. 10:57
Hozzászólások: 269
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Motor: ETZ 251m
Szebik András!

Nekem ugyan ez a jelenség volt amit leírtál, már 3 motorral játszottam el a következőt amiken csatos karburátor volt:
-Alapjárat lehető legalacsonyabbra véve
-Préssáv 0,8-0,9 mm
-Gyári 130-as főfúvóka
-Gyertya (Denso W24FSU-t használok évek óta) képtől függően a tű helyzete vagy legmélyebb helyzetben, vagy eggyel fentebb
-Előgyújtás 3 mm-en

100-as benzinnel sose próbáltam még, de ha lehet csak a Shellnél tankolok 95-öst, Repsol Competition olajjal keverve 1:75 körülre.

Nekem a fent leírt dolgokkal tökéletesen viselkedik, a motorfékkel is gurulhatok városban is 30-40 métereket pöffenés nélkül.

_________________
MZ ETZ 251e '89


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.15. 10:28 
Offline
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.17. 12:30
Hozzászólások: 1447
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Motor: 21 ló 300as patkóval
Azt írod dadogva, rángatózva jár 3000 környékén. Nekem kopott karburátornál volt hasonló; alacsony fordulatszámon közlekedve, mintha "hintázna". Az alapjárat teljes elvétele sokat segített a jelenségen. Egy próbát megér....


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.15. 09:16 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 06:17
Hozzászólások: 310
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Egy kérdés mindenek előtt, milyen kipufogóval jársz?
A főfúvóka mérete szerintem nagy, 130-135-ös kell hozzá. A karburátor olvasom csilli-villi, de nem kopott? Csúnya dolgokat tud tenni egy elhasznált kopott szerkezet.
Gyújtás ugye kevesebb mint az előírt érték. Egy kölcsön karbi próba?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.15. 09:05 
Offline
biciklis
biciklis
Avatar

Csatlakozott: 2012.05.23. 12:47
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: Lébény
Motor: Etz 250 De Lux
Sziasztok!

Egy el nem múló, és idegesítő problémával fordulok hozzátok, mert nem tudom megoldani és fogyok ki az ötletekből.
A probléma a következő: egyenletes tempóban 3100-3300 ford. között szaggatottan, dadogva, rángatva jár a motor. Ha gázt húzok akkor elmúlik. Ez a tartomány pont az 50-55 km/h 4.-ben. Faluban cirkálás.
Az alapjárat jó, alacsony terhelésen (2000-2500 ford.) kellemesen pöfög, közép (60-70 km/h) és magas terhelésen (80-100 km/h) is jól megy még barátnővel a hátam mögött, erőtartalék még ott is van benne.
Egy 250-ETZ ről van szó 30N3-1 karbival (csatos), csilli- villire kipucolva.
Korábban olvastam róla és a gépkönyv is írja ezt a problémát, az orvoslására a üzemanyag mennyiség növelését javasolja, és a fórumon is ilyen javaslatok voltak. Ezt megpróbáltam és sajnos nem vált be, vagyis, csak részleges javulást hozott.
A gyújtás elektronikus, felső holtpont előtt 2,5 mm-re állítva, a 3 mm-es előgyújtással (gyári jelöléssel) még jobban dadog.
145-ös főfúvóka van benne (130-as helyett), súbertű (részterheléstű) középállásban, azzal viszonylag "elfogadhatóan" jár, de a gyertya 200 km alatt sötétbarna lett és koksz rakódott rá. Egyébként a többi fúvóka mérete a könyvben előírt.
A gyertya brisk, nyári hőértékű. 3-szor is cseréltem, hátha az lesz a gond, de a gyertyacsere nem hozott semmilyen változást, így ezt kizártam.
Üzemanyag 1:50-es keverék Stihl olajból és Shell 100-as benzinből összeállítva.
Igazából a motor ezen kívül tökéletesen üzemel, megbízható, semmi problémám nincs vele, de ez a kicsi szálka az őrületbe kerget.
Esetleg valakinek valami ötlete, hogy merrefelé kellene elindulnom, vagy tapasztalata, hogyan oldott meg ilyen problémát?
Előre is köszönöm!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.14. 19:49 
Offline
babakocsis
babakocsis

Csatlakozott: 2015.04.29. 11:26
Hozzászólások: 4
Motor: mz ts 125
ja most már értem szoval a gázmarkolatnál lévő csavar ami egy kis fém lemezt nyom meg azzal tudom állítani az előfeszítést ? de attól még megveszem az uj bowdent ki tudja mi van most benne :D amugy alacsony kormányos


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.14. 19:43 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.25. 10:53
Hozzászólások: 225
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250, TS 150
itzrobbyv1 írta:
értem megprobálom azt de valaki azt mondta hogy ez nem nagyon orvosolja a problémát amugy 1984-es kiadás


Mivel 22/24/28N1-nél az előfeszítéssel állítod az alapjáratot, ügyelni kell rá, hogy sehol ne tudjon megfeszülni a bowden a kormány forgatása közben.
A TS-emen gyári a bowden, ha lekerül róla meg fogom mérni, de még nagyon nem tartok ott a pucolásában, így időre nem tudom ígérni :(


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.14. 19:18 
Offline
babakocsis
babakocsis

Csatlakozott: 2015.04.29. 11:26
Hozzászólások: 4
Motor: mz ts 125
értem megprobálom azt de valaki azt mondta hogy ez nem nagyon orvosolja a problémát amugy 1984-es kiadás


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.14. 17:42 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.25. 10:53
Hozzászólások: 225
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250, TS 150
itzrobbyv1 írta:
Üdvözlet uraim! Van egy Ts 125 motorom. Annyi problémám lenne hogy a kormány egyenesen áll alapjárat belőve szépen csattog 1200-as fordulaton jobbra fordítom a kormányt felmegy a fordulat balra fordítom leáll . :( kérdés egy hosszabb bowden megoldja a problémát vagy vegyek rá egy etz 125-ös karburátort ? válaszokat előre is köszönöm !


Szerezz egy gyári bowdent (az sem mindegy alacsony vagy magas kormányos változathoz való!), mérd meg és gyártasd le.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.14. 17:31 
Offline
babakocsis
babakocsis

Csatlakozott: 2015.04.29. 11:26
Hozzászólások: 4
Motor: mz ts 125
Üdvözlet uraim! Van egy Ts 125 motorom. Annyi problémám lenne hogy a kormány egyenesen áll alapjárat belőve szépen csattog 1200-as fordulaton jobbra fordítom a kormányt felmegy a fordulat balra fordítom leáll . :( kérdés egy hosszabb bowden megoldja a problémát vagy vegyek rá egy etz 125-ös karburátort ? válaszokat előre is köszönöm !


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.07. 19:55 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 06:17
Hozzászólások: 310
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Nem, a kis ETZ-150 fófúvóka mérete 120, a nagy ETZ-pedig 135-ös.
Keressél rá, meg fogod látni!
Érdekesség képpen, a kis ETZ-hez gyártott Bing karburátorban 105-ös a méret.

http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.07. 19:33 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2015.02.20. 07:49
Hozzászólások: 332
Tartózkodási hely: Mogyoród
Motor: etz-250.predator.
zudori írta:
Azért javasoltam, hogy sorjában. mindig csak egyet. Benzin szintet a gyári értékre, a tűt középállásba. A fúvókát kaliberrel ellenőrizni, mert mint írtad, hiába van ez, meg az ráírva nem mindig pontos.


A kis ETZ nek sok a 120 as főfúvóka,az a 250 es be való.

_________________
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.07. 11:57 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 06:17
Hozzászólások: 310
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Azért javasoltam, hogy sorjában. mindig csak egyet. Benzin szintet a gyári értékre, a tűt középállásba. A fúvókát kaliberrel ellenőrizni, mert mint írtad, hiába van ez, meg az ráírva nem mindig pontos.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.07. 11:22 
Offline
rolleres
rolleres

Csatlakozott: 2014.09.01. 19:30
Hozzászólások: 19
Motor: MZ ETZ 125
zudori írta:
Akkor szépen sorjában. nyílván elírtad, az ETZ öt sebességes. Több ok is lehet amiért ezt produkálja. Lehet egy hibásan beállított gyújtás, ezt ellenőrizni. Felső hp.előtt 2,5 mm. Ha ez rendben, akkor levegőszűrőnek tisztának kell lennie, természetesen sehol nem szívhat falsot. Jöhet a karburátor. 150-es ETZ-n 24 es torokátmérős karburátor való. Ha ez van fent és sokat eszik, (mennyit?) akkor valóban az első lépés a benzin szint helyes beállítása a gyári értékre. Előtte nézzük meg a fúvókákat, a hidegindító 70-es, alapjárati 40-es és a főfúvóka 120-as. (remélem jól írtam, bár lehet az alapjárati 45-ös. Ennek nincs jelentősége.) Természetesen tisztának kell lennie. Ha ezek megvannak, betekerni a levegőállító csavart teljesen, majd másfél fordulatot ki. Innen indulhat a móka, ezzel már mennie kell. Nagyon fontos, hogy a hidegindító gumija rendes állapotban legyen, és tömítsen zárt állapotban, mert ez csúf dolgokat tud okozni. Ha ezeket megcselekedted, akkor gyere megint beszámolni!


Hát persze hogy öt sebességes, ezért írtam. Mert mintha annyival több erő lenne benne, mintha melegen negyedikben mennék. De mikor érzem, hogy a váltókar nem megy tovább csak lesek, hogy honnan jön ez az erő.
Amiket leírtál minden pipa. Alapjárat szép. Megvan a karbantartási könyve, abban ez mind benne van. Gyújtás és fals levegő problémától nem megy jobban hidegen. Sanszos, hogy sokat kap.

Egyébként jól megy a moci, csak a nagyobb partokon érdekes, hogy hidegen kimegy ötödikben, melegen meg nem.
A fogyasztás 4,5 - 5 liter 80-85 km/h-val közlekedve.

Hiába rakok bele 120-as fúvókát, mert úgyse az ami rá van írva. Az átfolyását tudom ellenőrizni összehasonlító módszerrel, és kisebbet belerakni.
Valamihez hozzá kell nyúlnom, csak nem tudom hogy elég-e ilyen esetben a súbertűt leengedni, vagy állítsak a benzinszinten.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.07. 10:54 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 06:17
Hozzászólások: 310
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Trubica írta:
Sziasztok!

ETZ 150-es motornál úgy érzem hidegen sokkal jobban megy. Pont a falu szélén van egy elég meredek part, és hidegen l sokszor próbálok felváltani 6.-ba. Szóval még lenne benne erő. A szivatót rögtön indulás után visszatolom, különben leállna. Üzemmeleg állapotban jobban megérzi a partokat.

Szerintetek elég lenne a karburátorban az üzemanyag szintet csökkenteni? Nem tudom melyik részhez nyúljak.
Meleg motornál alacsony terhelésnél, ha kicsit visszaengedem a gázt elég hangosan kerepel. A másik jelenség, hogy parton olyan 75-80% gázhúzás után már nem ad több erőt, csak a hangja változik, lehet gyengébb is picivel.

A legidegesítőbb a kerepelés. Ilyenkor átmegy 4 ütembe, és hangosabb is mint mikor húzom neki. Nem hiszem, hogy detonál, mert ha lekapcsolom a gyújtást abbamarad.

Szerintetek benzinszint, főfúvóka vagy súbertű? Még annyit, hogy iszonyat sokat fogyaszt. De inkább jobban menjen, mint keveset fogyasszon.


Akkor szépen sorjában. nyílván elírtad, az ETZ öt sebességes. Több ok is lehet amiért ezt produkálja. Lehet egy hibásan beállított gyújtás, ezt ellenőrizni. Felső hp.előtt 2,5 mm. Ha ez rendben, akkor levegőszűrőnek tisztának kell lennie, természetesen sehol nem szívhat falsot. Jöhet a karburátor. 150-es ETZ-n 24 es torokátmérős karburátor való. Ha ez van fent és sokat eszik, (mennyit?) akkor valóban az első lépés a benzin szint helyes beállítása a gyári értékre. Előtte nézzük meg a fúvókákat, a hidegindító 70-es, alapjárati 40-es és a főfúvóka 120-as. (remélem jól írtam, bár lehet az alapjárati 45-ös. Ennek nincs jelentősége.) Természetesen tisztának kell lennie. Ha ezek megvannak, betekerni a levegőállító csavart teljesen, majd másfél fordulatot ki. Innen indulhat a móka, ezzel már mennie kell. Nagyon fontos, hogy a hidegindító gumija rendes állapotban legyen, és tömítsen zárt állapotban, mert ez csúf dolgokat tud okozni. Ha ezeket megcselekedted, akkor gyere megint beszámolni!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.06.07. 09:32 
Offline
rolleres
rolleres

Csatlakozott: 2014.09.01. 19:30
Hozzászólások: 19
Motor: MZ ETZ 125
Sziasztok!

ETZ 150-es motornál úgy érzem hidegen sokkal jobban megy. Pont a falu szélén van egy elég meredek part, és hidegen l sokszor próbálok felváltani 6.-ba. Szóval még lenne benne erő. A szivatót rögtön indulás után visszatolom, különben leállna. Üzemmeleg állapotban jobban megérzi a partokat.

Szerintetek elég lenne a karburátorban az üzemanyag szintet csökkenteni? Nem tudom melyik részhez nyúljak.
Meleg motornál alacsony terhelésnél, ha kicsit visszaengedem a gázt elég hangosan kerepel. A másik jelenség, hogy parton olyan 75-80% gázhúzás után már nem ad több erőt, csak a hangja változik, lehet gyengébb is picivel.

A legidegesítőbb a kerepelés. Ilyenkor átmegy 4 ütembe, és hangosabb is mint mikor húzom neki. Nem hiszem, hogy detonál, mert ha lekapcsolom a gyújtást abbamarad.

Szerintetek benzinszint, főfúvóka vagy súbertű? Még annyit, hogy iszonyat sokat fogyaszt. De inkább jobban menjen, mint keveset fogyasszon.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.27. 21:57 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.03. 22:39
Hozzászólások: 1984
Tartózkodási hely: Hőgyész
Motor: ETZ 250
Mindig elfelejtem megkérdezni:
Ilyenje van valakinek elfekvőben?

Kép
Dellorto PHBH alapjárati fúvóka.
Vagy esetleg jár valaki az Italmondo felé ahol fellelhető?

_________________
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.27. 20:00 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2013.10.09. 10:56
Hozzászólások: 274
Tartózkodási hely: Kecel city
Motor: Etz 250
Köszi.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.27. 19:51 
Offline
A révész
Avatar

Csatlakozott: 2007.09.01. 07:11
Hozzászólások: 2927
Tartózkodási hely: Siófok
Motor: Mz Ts 250/1
sell írta:
Milyen anyag ez a " evipaszt"? Még nem hallottam róla.

Gondolom az Evipass lenne,ami tulajdonképpen rozsdamaró.
1 baj van vele.
Ezt írja a kezelési utmutatója:
A rozsdamaró használata előtt a pergő rozsdát csiszolóvászonnal vagy drótkefével el kell távolítani, a felületet zsírtalanítani kell, majd a tiszta, száraz felületre ecseteléssel lehet felvinni a rozsdaeltávolítót. Nem támadja meg a krómozott részeket, gumit, műanyagot. Kb. 2 órával a kezelés után a képződött piszkosfehér porréteget kefével el kell távolítani. Szükség esetén a felületkezelést ismételjük meg.

Belül a tankban ezt azért nem olyan könnyű elvégezni.

_________________
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.27. 19:42 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2013.10.09. 10:56
Hozzászólások: 274
Tartózkodási hely: Kecel city
Motor: Etz 250
Milyen anyag ez a " evipaszt"? Még nem hallottam róla.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.27. 18:16 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2015.02.20. 07:49
Hozzászólások: 332
Tartózkodási hely: Mogyoród
Motor: etz-250.predator.
Kitaláltam egy jobbat.Evipasztal 2dl át mozgattam,hagytam hatni,aztán kiöblítettem nitróval.Kijött a rozsda!

_________________
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.26. 07:43 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2011.02.06. 21:24
Hozzászólások: 295
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Motor: ETZ125
zsakfos írta:
Szerintem a legjobb az apró murva és a betonkeverő párositás.

Maximálisan egyetértek! :D Olyan murvát kell választani,ami élesre van törve.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.25. 21:20 
Offline
A révész
Avatar

Csatlakozott: 2007.09.01. 07:11
Hozzászólások: 2927
Tartózkodási hely: Siófok
Motor: Mz Ts 250/1
Szerintem a legjobb az apró murva és a betonkeverő párositás.

_________________
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.25. 20:27 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2015.02.20. 07:49
Hozzászólások: 332
Tartózkodási hely: Mogyoród
Motor: etz-250.predator.
csoka írta:
A rozsdát semmi nem oldja.A rozsda soha nem hal meg!Ha egyszer valahol megjelenik,akkor csak mechanikus úton tudod eltávolítani(csiszolás).

A tankot elég érdekes lenne belülről csiszolni.Evipaszal meg nem igazán szeretném be kenni,de ha nincs más kénytelen
leszek.Ezért gondolkodom más alternatívában,hátha...

_________________
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.24. 19:09 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2011.02.06. 21:24
Hozzászólások: 295
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Motor: ETZ125
A rozsdát semmi nem oldja.A rozsda soha nem hal meg!Ha egyszer valahol megjelenik,akkor csak mechanikus úton tudod eltávolítani(csiszolás).


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.24. 17:53 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2015.02.20. 07:49
Hozzászólások: 332
Tartózkodási hely: Mogyoród
Motor: etz-250.predator.
Srácok a petróleum nem oldja fel a rozsdát?

_________________
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.20. 21:19 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2008.06.28. 18:24
Hozzászólások: 1652
Tartózkodási hely: Kunágota
Motor: ETZ 250 De Luxe
Ezt el sem olvastam jobb ez úgy. :)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.20. 19:12 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2015.02.20. 07:49
Hozzászólások: 332
Tartózkodási hely: Mogyoród
Motor: etz-250.predator.
hell írta:
Na akkor minden szép és jó. A lényeg ha az ember azt akarja rakétája legyen ahoz kaja kell(am iszerintem 5l fogyasztás alatt nincs). :)

Tavaly a Dunakeszi Auchan ba jártam melózni Mogyoródról (oda-vissza 40km.)és abba a M0 is benne van.(120-125 tempó)
és Fótról csak felfele jössz hozzánk.Na igy az átlagom 3,5L./100km.Ugyhogy amit a Zsaki ír az nagyon is valós.

_________________
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.20. 10:03 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2008.06.28. 18:24
Hozzászólások: 1652
Tartózkodási hely: Kunágota
Motor: ETZ 250 De Luxe
zsakfos írta:
hell írta:
Na akkor minden szép és jó. A lényeg ha az ember azt akarja rakétája legyen ahoz kaja kell(am iszerintem 5l fogyasztás alatt nincs). :)

Ezzel én nem feltétlenül értek egyet.
Nekem volt idő amikor még 7 litert is evett a gép,de akkor sem ment jobban mint most,amikor csak 3,5-et eszik.


Hát én nem tudom annó mikor megvettem és ment gép mint állat simán 120 és felette is minden gond nélkül akkor azért szeretett enni nagy tempónál... :)


Vissza a tetejére 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
 Oldal: 1 / 108 [ 5391 hozzászólás ] Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 108  Következő




Fórum kezdőlap » MZ Club Hungary - fórum » Szervíz


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség