Honlap főoldal     Regisztráció    Belépés    Fórum    Taglista   Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » MZ Club Hungary - fórum » Szervíz




 Oldal: 1 / 107 [ 5328 hozzászólás ] Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 107  Következő



Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.16. 05:32 
Offline
bajnok
bajnok

Csatlakozott: 2011.08.27. 08:50
Hozzászólások: 884
Tartózkodási hely: Tatabánya
Motor: ETZ 250
Patrik írta:
Nekem még sose volt gondom ezzel,ősszel lerakom a motort és tavasszal indul szépen és gond nélkül kijárom a tavalyi benzint.
Annyi van,hogy ha helyben vagyok(nem túra,hanem a lakhelyemen motorozok) mindig a Shell-en tankolok így mindig azzal telel.

Még nekem sem volt gond a benzinnel soha,van hogy több mint fél évig az van benne amivel elraktam.nem használom sokat a mocit csak alkalom szerűen


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.15. 19:57 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2012.09.05. 18:24
Hozzászólások: 173
Motor: Mz Etz
Nekem még sose volt gondom ezzel,ősszel lerakom a motort és tavasszal indul szépen és gond nélkül kijárom a tavalyi benzint.
Annyi van,hogy ha helyben vagyok(nem túra,hanem a lakhelyemen motorozok) mindig a Shell-en tankolok így mindig azzal telel.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.15. 18:09 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2015.02.20. 07:49
Hozzászólások: 177
Tartózkodási hely: Mogyoród
Motor: etz-250.predator.
Na hogy én is hozzá járuljak.Ha nem hagyod kiszáradni a karbit akkor nincs gond.Csak kb egy lityi benya,vagy annyi se,hogy
néha rá nyitsz a benya csapra.

_________________
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.15. 08:18 
Offline
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.17. 12:30
Hozzászólások: 1354
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Motor: 21 ló 300as patkóval
Értem én, én is viccnek szántam, bár ahogy tanult kollégám szokta volt mondani: minden viccnek a fele komoly.... :lol:


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.15. 07:01 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2014.05.11. 12:31
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Gy-M-S megye
Motor: ETZ250
z25z írta:
Tri-Ton írta:
Mint már írtam is. A mai benzinek nem tartósak, ha nem indulsz holnap, vagy holnapután, akkor járasd ki üresre a karbit és nem lesz ilyen gondod. Télre pedig nincs ötletem.


Ez most komoly, hogy gyorsan megromlik a benzin? Hááát hiába no, be kell vallanom öregszem. Az én gyerekkoromban a tej 3 napig állt el a benzin meg kurva sokáig. Úgy látszik fordult a kocka...
Na de mit is vár az ember, amikor a kőolajból lepárolják az alkoholt és egy kis ízesítéssel már megy is a polcokra, a növényből meg tankolunk....Csak igazuk volt akik azt mondták, hogy jön az új 54 000 Ft-os egyik oldalán Rózsa Sándor a másikon cicciolina utalva arra, hogy kurva betyár világ van... :evil:


Lehet, hogy egy kicsit eltúloztam azzal, hogy megbuggyan. Viszont gondolom mindenki takarított már tavasszal olyan karburátort ami ősszel még hibátlanul működött. Pár hónap alatt a fémekkel reakcióba lépett a benzin és kék-zöld színű, oxidokkal telített ragacsot talált az üzemanyag helyén. Régen ilyen nem volt. Tavasszal elővettük a rigát és egy-két terkerés, vagy tolás után máris használhattuk a tavalyi benzinnel.

_________________
Ha támadni kell, az MZ egy kitűnő választás ! Ha menekülni kell, hát ....... ???


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.15. 04:34 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2013.10.09. 10:56
Hozzászólások: 179
Tartózkodási hely: Kecel city
Motor: Etz 250
Valóban utánna nézhettem volna, de mégsem, ezért külön köszi a választ.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.15. 04:29 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 06:17
Hozzászólások: 270
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
sell írta:
És ezt a szert hogyan kell használni? Úgyértem hogyan lessz egyenletes (lehet inkább az egységes szó lenne megfelelőbb) bevonat a tankban? Gondolom valami kétkomponensű dolog, azt kell ... Fújni? Csorgatni? Folyatni?


Az üres tankba először beleüntöd a rozsdaoldó löttyöt, az szépen elvégzi a dolgát, majd utána jöhet a zsirtalanító folyadék. ezek után már tiszta a tankod, ekkor kell beleönteni a belső tömítő bevonatot. Beleborítod, körbe forgatod, hogy rendesen eljusson mindenhova az anyag, a felesleget kicsurgatod, vissza a dobozba és szépen kivárni a minimum 1 napot, de pontosan le van írva, hogy mennyit.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.15. 04:17 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2013.10.09. 10:56
Hozzászólások: 179
Tartózkodási hely: Kecel city
Motor: Etz 250
Hja, csak ne sokat emlegesd, mert a végén tényleg úgy is lessz. Mai mentalitás sajna egyre ibnkább az, hogy csináljunk valamit ami rohadt olcsó, de tökre úgy néz ki mintha jó lenne arra amire szeretnéd ( közben meg véletlen sem ). Pont ezért drágán kell adni, és bemagyarázni, ez a változtatás a fogyasztók érdekében történt. Lásd:
- fékkarmantyúk, amik nem fékolajállók
- Gumialkatrészek egyéb helyekre, 1 év alatt szinte bomlanak
- Kromofág ami nem marja a festéket
- Higító, ami nem oldja a festéket ( nitró higító extra)
És még sorolhatnánk.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.14. 23:20 
Offline
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.17. 12:30
Hozzászólások: 1354
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Motor: 21 ló 300as patkóval
Tri-Ton írta:
Mint már írtam is. A mai benzinek nem tartósak, ha nem indulsz holnap, vagy holnapután, akkor járasd ki üresre a karbit és nem lesz ilyen gondod. Télre pedig nincs ötletem.


Ez most komoly, hogy gyorsan megromlik a benzin? Hááát hiába no, be kell vallanom öregszem. Az én gyerekkoromban a tej 3 napig állt el a benzin meg kurva sokáig. Úgy látszik fordult a kocka...
Na de mit is vár az ember, amikor a kőolajból lepárolják az alkoholt és egy kis ízesítéssel már megy is a polcokra, a növényből meg tankolunk....Csak igazuk volt akik azt mondták, hogy jön az új 54 000 Ft-os egyik oldalán Rózsa Sándor a másikon cicciolina utalva arra, hogy kurva betyár világ van... :evil:


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.14. 20:28 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2013.10.09. 10:56
Hozzászólások: 179
Tartózkodási hely: Kecel city
Motor: Etz 250
És ezt a szert hogyan kell használni? Úgyértem hogyan lessz egyenletes (lehet inkább az egységes szó lenne megfelelőbb) bevonat a tankban? Gondolom valami kétkomponensű dolog, azt kell ... Fújni? Csorgatni? Folyatni?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.14. 20:18 
Offline
versenyző
versenyző
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.29. 18:26
Hozzászólások: 529
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Motor: MZ ETZ 251e
sell írta:
"
Mint már írtam is. A mai benzinek nem tartósak, ha nem indulsz holnap, vagy holnapután, akkor járasd ki üresre a karbit és nem lesz ilyen gondod. Télre pedig nincs ötletem. Az üres tank sem jó a rozsda miatt, meg a tele sem a megbuggyanó benzin miatt. No de hát jön a régi nagy közmondás: Nem Úr aki nem pazarol ! ( ősszel tele, tavasszal meg leszív mosóbenzinnek "

Talán ezen a dolgon, az ólompótló adalék és a fimol is segít valamelyest, késleltetik a benzin oxidációját, optimalizálják az összetételét és talán meggátolják a kicsapódásokat. Természetesen ezt annak a tükrében, hogy elhihetünk-e mindent amit a gyártók leírnak. Sajna elég hajmeresztő dolgokat művel mostanában a benzin már a fémekkel is....



Ezzel nincs bajom, mert ősszel kap Spurit vagy egyéb konzerváló adalékot a benzin és nem megy tönkre. Csak a rozsda.... tegnap megrendeltem a szettet, majd ideér egyszer.

_________________
Adatlapom
Képeim


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.14. 19:58 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2012.07.09. 19:44
Hozzászólások: 261
Tartózkodási hely: Iváncsa
Motor: ETZ 250 (300) Deluxe
pnlaci írta:
Hát nem tudom.De nekem semmi bajom a benzinnel.Tavasszal ugyan úgy megy mint ősszel.


Majd ha neked is ki lesz hegyezve a 300-as ETZ, hogy a prémium benzinnel még éppen jó, de a sima 95 -össel már becsörög, akkor számítani fog a benzin minősége :D
Érdekes módon az egyes kutak prémium üzemanyagai között is van érezhető különbség.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.14. 19:25 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2015.02.20. 07:49
Hozzászólások: 177
Tartózkodási hely: Mogyoród
Motor: etz-250.predator.
Hát nem tudom.De nekem semmi bajom a benzinnel.Tavasszal ugyan úgy megy mint ősszel.

_________________
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.14. 19:07 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2013.10.09. 10:56
Hozzászólások: 179
Tartózkodási hely: Kecel city
Motor: Etz 250
"
Mint már írtam is. A mai benzinek nem tartósak, ha nem indulsz holnap, vagy holnapután, akkor járasd ki üresre a karbit és nem lesz ilyen gondod. Télre pedig nincs ötletem. Az üres tank sem jó a rozsda miatt, meg a tele sem a megbuggyanó benzin miatt. No de hát jön a régi nagy közmondás: Nem Úr aki nem pazarol ! ( ősszel tele, tavasszal meg leszív mosóbenzinnek "

Talán ezen a dolgon, az ólompótló adalék és a fimol is segít valamelyest, késleltetik a benzin oxidációját, optimalizálják az összetételét és talán meggátolják a kicsapódásokat. Természetesen ezt annak a tükrében, hogy elhihetünk-e mindent amit a gyártók leírnak. Sajna elég hajmeresztő dolgokat művel mostanában a benzin már a fémekkel is....


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.13. 19:54 
Offline
versenyző
versenyző
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.29. 18:26
Hozzászólások: 529
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Motor: MZ ETZ 251e
zudori írta:
Már régebben volt erről itt szó, de hogy ne keljen visszaolvasnod.-
Marine Clean, beütöd és megtalálod. Az oldal jobb felén kisbetűkkel felsorolják a termékeket és ott találod az üzemanyagtank felújítás -t arra katty és előjön a komplett termék, meg a leírás is! Kb. 20 rúgó az ára.


Köszi! :wink: Sajnos az időhiány....
Megvan 15e pénz

Szerk: +áfa+posta ~20e Ft, igazad volt

_________________
Adatlapom
Képeim


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.13. 19:45 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2014.05.11. 12:31
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Gy-M-S megye
Motor: ETZ250
pnlaci írta:
Tri-Ton írta:
Ilyeneket azért ne írjál! :D
Olvasom a bejáratos írást.Akkor a tűt a 4.be rakjad.Ha meg soknak találod,rakd a3. ba.(közép)Azt óvatosan huzgáld neki
hogy mit csinál.(füled legyen rajta.)


Alapból 80 - 100 között hajtom. Előzésnél 120 környéke. Párszor próbáltam, hogy mit tud és 140-nél még javában húzott. Nem szeretném sem megragasztani, sem megválni tőle. Nosztalgiából vettem 50 évesen. No akkor másképp fogalmazva : ha nem lesz az igazi, veszek mellé még egyet, de akkorát mint egy vonat, ezt meg "beragasztom az albumba" és marad. ( így elfogadható ? )[/quote]
Köszönjük az MZ-s társaság nevében. :D
Remélem 100 évesen is motorozunk mint öreg veteránok. :mrgreen:[/quote]

Úgy legyen !!!!!

_________________
Ha támadni kell, az MZ egy kitűnő választás ! Ha menekülni kell, hát ....... ???


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.13. 19:44 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2014.05.11. 12:31
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Gy-M-S megye
Motor: ETZ250
csoka írta:
Hihetetlen,milyen lerakódás marad az elpárolgott benzin után...októberben még használtam a motort,tegnap meg alig akart elindulni.Karbi tisztogatás,és elképesztő fehér por,lepedék,vagy nem is tudom meghatározni mi,szűkítette le a fúvókákat...utána minden rendben működött.Ilyenkor az olajfinomító igazgatóját "megkínálnám" karikás ostorral!


Mint már írtam is. A mai benzinek nem tartósak, ha nem indulsz holnap, vagy holnapután, akkor járasd ki üresre a karbit és nem lesz ilyen gondod. Télre pedig nincs ötletem. Az üres tank sem jó a rozsda miatt, meg a tele sem a megbuggyanó benzin miatt. No de hát jön a régi nagy közmondás: Nem Úr aki nem pazarol ! ( ősszel tele, tavasszal meg leszív mosóbenzinnek )

_________________
Ha támadni kell, az MZ egy kitűnő választás ! Ha menekülni kell, hát ....... ???


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tri-Ton 2015.04.13. 19:46-kor.

Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.13. 19:39 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2015.02.20. 07:49
Hozzászólások: 177
Tartózkodási hely: Mogyoród
Motor: etz-250.predator.
Tri-Ton írta:
Ilyeneket azért ne írjál! :D
Olvasom a bejáratos írást.Akkor a tűt a 4.be rakjad.Ha meg soknak találod,rakd a3. ba.(közép)Azt óvatosan huzgáld neki
hogy mit csinál.(füled legyen rajta.)
[/quote]

Alapból 80 - 100 között hajtom. Előzésnél 120 környéke. Párszor próbáltam, hogy mit tud és 140-nél még javában húzott. Nem szeretném sem megragasztani, sem megválni tőle. Nosztalgiából vettem 50 évesen. No akkor másképp fogalmazva : ha nem lesz az igazi, veszek mellé még egyet, de akkorát mint egy vonat, ezt meg "beragasztom az albumba" és marad. ( így elfogadható ? )[/quote]
Köszönjük az MZ-s társaság nevében. :D
Remélem 100 évesen is motorozunk mint öreg veteránok. :mrgreen:

_________________
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.13. 19:33 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2014.05.11. 12:31
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Gy-M-S megye
Motor: ETZ250
Ilyeneket azért ne írjál! :D
Olvasom a bejáratos írást.Akkor a tűt a 4.be rakjad.Ha meg soknak találod,rakd a3. ba.(közép)Azt óvatosan huzgáld neki
hogy mit csinál.(füled legyen rajta.)[/quote][/quote]

Alapból 80 - 100 között hajtom. Előzésnél 120 környéke. Párszor próbáltam, hogy mit tud és 140-nél még javában húzott. Nem szeretném sem megragasztani, sem megválni tőle. Nosztalgiából vettem 50 évesen. No akkor másképp fogalmazva : ha nem lesz az igazi, veszek mellé még egyet, de akkorát mint egy vonat, ezt meg "beragasztom az albumba" és marad. ( Laci : így elfogadható ? )

_________________
Ha támadni kell, az MZ egy kitűnő választás ! Ha menekülni kell, hát ....... ???


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.13. 19:28 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2011.02.06. 21:24
Hozzászólások: 278
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Motor: ETZ125
Hihetetlen,milyen lerakódás marad az elpárolgott benzin után...októberben még használtam a motort,tegnap meg alig akart elindulni.Karbi tisztogatás,és elképesztő fehér por,lepedék,vagy nem is tudom meghatározni mi,szűkítette le a fúvókákat...utána minden rendben működött.Ilyenkor az olajfinomító igazgatóját "megkínálnám" karikás ostorral!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.13. 19:24 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2015.02.20. 07:49
Hozzászólások: 177
Tartózkodási hely: Mogyoród
Motor: etz-250.predator.
Tri-Ton írta:
sell írta:
Ez a bvf másolata, utángyártott. A másik oldalán a"nyakán" fent, a kupak menetes része alatt kb egy centire nem làtszódik valami köszörülésnyom, vagy felirat?


De igen, mint ahogy már többször is írtam 30N-2 , és nincs tovább. Ettől függetlenül egyenlőre megkapta a bizalmat. Pár hét és meglátjuk. Ha beválik, OK, ha nem Bing csere, ha az sem, akkor ETZ csere. ( bár ez utóbbit nem szeretném )

Ilyeneket azért ne írjál! :D
Olvasom a bejáratos írást.Akkor a tűt a 4.be rakjad.Ha meg soknak találod,rakd a3. ba.(közép)Azt óvatosan huzgáld neki
hogy mit csinál.(füled legyen rajta.)

_________________
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.13. 19:13 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2013.10.09. 10:56
Hozzászólások: 179
Tartózkodási hely: Kecel city
Motor: Etz 250
A 30n2 felirat nem a tömítés felett van? (csésze tömítése). Szerintem amit írtál az igen pozitív értékelés , sokan rengeteg rosszat írtak már róla. Tiéd meg repesztett vele mint "állat" ( leírásod alapján) csakhát ugye a fogyasztás... Ami tulajdonképpen, a köszörült tű és ilyen brutál fuvókák mellett lehet hogy nem is mondható ( a régi állapotára gondolok) soknak.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sell 2015.04.13. 19:33-kor.

Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.13. 18:59 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2014.05.11. 12:31
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Gy-M-S megye
Motor: ETZ250
sell írta:
Ez a bvf másolata, utángyártott. A másik oldalán a"nyakán" fent, a kupak menetes része alatt kb egy centire nem làtszódik valami köszörülésnyom, vagy felirat?


De igen, mint ahogy már többször is írtam 30N-2 , és nincs tovább. Ettől függetlenül egyenlőre megkapta a bizalmat. Pár hét és meglátjuk. Ha beválik, OK, ha nem Bing csere, ha az sem, akkor ETZ csere. ( bár ez utóbbit nem szeretném )

_________________
Ha támadni kell, az MZ egy kitűnő választás ! Ha menekülni kell, hát ....... ???


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.13. 18:36 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2013.10.09. 10:56
Hozzászólások: 179
Tartózkodási hely: Kecel city
Motor: Etz 250
Ez a bvf másolata, utángyártott. A másik oldalán a"nyakán" fent, a kupak menetes része alatt kb egy centire nem làtszódik valami köszörülésnyom, vagy felirat?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.13. 18:11 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2014.05.11. 12:31
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Gy-M-S megye
Motor: ETZ250
MrDok írta:
Tri-Ton írta:
Köszönöm MINDENKINEK az ötleteket !
Ma megvolt az igazság napja, szétszedtem a karbit és amin eddig csodálkoztam, ezután már nem fogok. Ugyan még nem tudom, hogy mennyi lesz a XX l/100 kM, de hogy jóval kevesebb az biztos. Külön köszönöm azoknak akik azt mondták, hogy ellenőrizzem a fúvókaméretek valódiságát és ne higgyek a ráírt számnak. ( lásd a képet, mindkettőn 45-ös a felirat ) És a talált valóság : alapjárati 45 helyett 110, főfúvóka 130 helyett 145 ( 130-as felirattal ) , szívató 90 helyett 110 . A súber tű profilja valamennyit hasonlított a gyárira, de igencsak megköszörült volt. Eredmény : szép hangja van, levegőcsavar kb. 1,5-ön nyitva, indul, gyorsul, megy, nem füstöl és nem fullad. ( a fogyasztásról később ) ( pnlaci-nak külön köszönöm a PÜ-s és telefonos segítséget ! )

Na akkor ha már ennyire minden gyári a gépben, még pár jó tanács:
- a főfóvóka lehet nagyobb az előírásnál, ez úgyis csak teljes gáz környékén számít a fogyasztásba, viszont nem szabad túl szegényre állítani a keveréket vele, mert ilyenkor szokott megragadni az MZ. (teljes gáz, aztán nincs kenés)
- Ha már ennyit állítottál a karbin, egy darabig tesztelgesd a motort, mert míg eddig fürdött az anyagban, most jóval kevesebbet kap, amivel a kenés is csökken. (újra bejáratás)


Köszi a jó tanácsot én is gondoltam erre és meg is fogadom. Viszont talán vége lesz annak is, amit tavaly mondtam, ha emlékeztek rá. A "jó MZ olyan mint a kankutya, mindig megjelöli a helyét". Nekem a kipufogó toldás alatt mindig volt egy-két csöpp másnapra.

_________________
Ha támadni kell, az MZ egy kitűnő választás ! Ha menekülni kell, hát ....... ???


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.13. 18:05 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.03. 22:39
Hozzászólások: 1941
Tartózkodási hely: Hőgyész
Motor: ETZ 250
Tri-Ton írta:
Köszönöm MINDENKINEK az ötleteket !
Ma megvolt az igazság napja, szétszedtem a karbit és amin eddig csodálkoztam, ezután már nem fogok. Ugyan még nem tudom, hogy mennyi lesz a XX l/100 kM, de hogy jóval kevesebb az biztos. Külön köszönöm azoknak akik azt mondták, hogy ellenőrizzem a fúvókaméretek valódiságát és ne higgyek a ráírt számnak. ( lásd a képet, mindkettőn 45-ös a felirat ) És a talált valóság : alapjárati 45 helyett 110, főfúvóka 130 helyett 145 ( 130-as felirattal ) , szívató 90 helyett 110 . A súber tű profilja valamennyit hasonlított a gyárira, de igencsak megköszörült volt. Eredmény : szép hangja van, levegőcsavar kb. 1,5-ön nyitva, indul, gyorsul, megy, nem füstöl és nem fullad. ( a fogyasztásról később ) ( pnlaci-nak külön köszönöm a PÜ-s és telefonos segítséget ! )

Na akkor ha már ennyire minden gyári a gépben, még pár jó tanács:
- a főfóvóka lehet nagyobb az előírásnál, ez úgyis csak teljes gáz környékén számít a fogyasztásba, viszont nem szabad túl szegényre állítani a keveréket vele, mert ilyenkor szokott megragadni az MZ. (teljes gáz, aztán nincs kenés)
- Ha már ennyit állítottál a karbin, egy darabig tesztelgesd a motort, mert míg eddig fürdött az anyagban, most jóval kevesebbet kap, amivel a kenés is csökken. (újra bejáratás)

_________________
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.13. 18:04 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2014.05.11. 12:31
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Gy-M-S megye
Motor: ETZ250
Esetleg abban hogy utángyártott-e a karbid, segíthet a alapjárat állító csavar környezete. Hogyan néz ki? Egy csőszerű kiemelkedő kis nyulványba van , vagy szinte egy karbitestbe félig belesimuló négyzetes süllyesztékben ül?[/quote]

Készítettem róla képet, ilyen. Akkor ez most milyen ? ( bár ha jó lesz, akkor tökmindegy )

Kép

_________________
Ha támadni kell, az MZ egy kitűnő választás ! Ha menekülni kell, hát ....... ???


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tri-Ton 2015.04.13. 18:26-kor.

Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.13. 17:41 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2014.05.11. 12:31
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Gy-M-S megye
Motor: ETZ250
aronpfabian írta:
Patrik írta:
Főfúvóka: 125 (130) amelyik jobb neki.
Alapjárati: 45
Hidegindító: 90

Nézd meg a szivató gumiját nincs e szétmenve,nem enged e át vagy nincs felakadva.


1982-től változott az ajánlás:
- Főfúvóka 130..135 (fojtott NSZK export: 120)
- Alapjárati 45
- Hidegindító 110

Utóbbit szerintem fölösleges variálni, a fogyasztás és menettulajdonságok nem változnak, csak sikertelen indítás után 90-essel lassabban telik fel újra... a főfúvóka viszont ezek alapján jobb ha nagyobb.

A hosszabb C3 tű 125-ösbe való, azzal nem érdemes próbálkozni, csak a C6-tal.


Köszönöm MINDENKINEK az ötleteket !
Ma megvolt az igazság napja, szétszedtem a karbit és amin eddig csodálkoztam, ezután már nem fogok. Ugyan még nem tudom, hogy mennyi lesz a XX l/100 kM, de hogy jóval kevesebb az biztos. Külön köszönöm azoknak akik azt mondták, hogy ellenőrizzem a fúvókaméretek valódiságát és ne higgyek a ráírt számnak. ( lásd a képet, mindkettőn 45-ös a felirat ) És a talált valóság : alapjárati 45 helyett 110, főfúvóka 130 helyett 145 ( 130-as felirattal ) , szívató 90 helyett 110 . A súber tű profilja valamennyit hasonlított a gyárira, de igencsak megköszörült volt. Eredmény : szép hangja van, levegőcsavar kb. 1,5-ön nyitva, indul, gyorsul, megy, nem füstöl és nem fullad. ( a fogyasztásról később ) ( pnlaci-nak külön köszönöm a PÜ-s és telefonos segítséget ! )
Kép

_________________
Ha támadni kell, az MZ egy kitűnő választás ! Ha menekülni kell, hát ....... ???


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.13. 17:38 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2015.02.20. 07:49
Hozzászólások: 177
Tartózkodási hely: Mogyoród
Motor: etz-250.predator.
Tóni.Örülök hogy végre összeáll a karbid.Remélem a fogyasztás is normalizálódik.

_________________
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.13. 17:32 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2013.10.09. 10:56
Hozzászólások: 179
Tartózkodási hely: Kecel city
Motor: Etz 250
Tri-Ton írta:
pnlaci írta:
Igen,de az egésznek ellent mond az hogy normál levegőnél nyakig kell emelni a súbert!
Ha jóbban vissza nézel fotón elküldtem a méreteket.

Igen tudom és azért kérdeztem, hogy mi a különbség a sima 30N-2 és a 30N 2-5 között, mert Te a 30N 2-5 re adtad meg az adatokat ez pedig a 30N-2.


Esetleg abban hogy utángyártott-e a karbid, segíthet a alapjárat állító csavar környezete. Hogyan néz ki? Egy csőszerű kiemelkedő kis nyulványba van , vagy szinte egy karbitestbe félig belesimuló négyzetes süllyesztékben ül?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.13. 15:16 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.25. 10:53
Hozzászólások: 163
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250 (1984)
Patrik írta:
Főfúvóka: 125 (130) amelyik jobb neki.
Alapjárati: 45
Hidegindító: 90

Nézd meg a szivató gumiját nincs e szétmenve,nem enged e át vagy nincs felakadva.


1982-től változott az ajánlás:
- Főfúvóka 130..135 (fojtott NSZK export: 120)
- Alapjárati 45
- Hidegindító 110

Utóbbit szerintem fölösleges variálni, a fogyasztás és menettulajdonságok nem változnak, csak sikertelen indítás után 90-essel lassabban telik fel újra... a főfúvóka viszont ezek alapján jobb ha nagyobb.

A hosszabb C3 tű 125-ösbe való, azzal nem érdemes próbálkozni, csak a C6-tal.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.13. 12:18 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 06:17
Hozzászólások: 270
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Tri-Ton írta:
Patrik írta:
Főfúvóka: 125 (130) amelyik jobb neki.
Alapjárati: 45
Hidegindító: 90

Nézd meg a szivató gumiját nincs e szétmenve,nem enged e át vagy nincs felakadva.


Sziasztok !

Ma a fiam megvette a fúvókákat és a súber tűket. Fúvókák : 130, 125, 90, 50 ( nem volt 45-ös ) Súbertűk: C6 70,5 mm hosszú és C 75,5 mm hosszú. Ötletet kérek, mi legyen az első összeállítási verzió. Lényeg a fogyasztás csökkentése 6,5-ről, nem gond, ha nem megy 140 -150 körül, ( most sima úton tudja, 19-es első lánckerékkel ) a 120 - 130 bőven elég. Hogy mik vannak bent még nem tudom, mert du. tervezem szétszedni, majd írom. ( hátha valaki meg a 150-et célozza meg ) Ui.: szívató gumija új, rendesen lezár, mégis 6,5 a fogyasztás 80 - 100 közötti tempónál.


Mindenek előtt induljál el a gyári értékekkel. De már írták az előttem szólók, ellenőrizzed a fúvókák tényleges méreteit, mert sokszor más a valós átmérő, mint ami rá van írva!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.13. 12:16 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 06:17
Hozzászólások: 270
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
kobraCode írta:
zudori írta:

Én nálam ez a módszer bevált. Szépen kitakarította, majd zsírtalanította a szer, ezek után kiöntöttük a műanyag belső burkolóval. Tökéletes lett, azóta nincs rozsda, és a benzin sem oldja, a fúvókák sem dugulnak.


Tudnál adni egy linket hogy honnan vetted és milyet? Vagy csak ha a nevét megtudod adni a cuccnak az is jó.
Köszi!


Már régebben volt erről itt szó, de hogy ne keljen visszaolvasnod.-
Marine Clean, beütöd és megtalálod. Az oldal jobb felén kisbetűkkel felsorolják a termékeket és ott találod az üzemanyagtank felújítás -t arra katty és előjön a komplett termék, meg a leírás is! Kb. 20 rúgó az ára.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.13. 11:21 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2014.05.11. 12:31
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Gy-M-S megye
Motor: ETZ250
Patrik írta:
Főfúvóka: 125 (130) amelyik jobb neki.
Alapjárati: 45
Hidegindító: 90

Nézd meg a szivató gumiját nincs e szétmenve,nem enged e át vagy nincs felakadva.


Sziasztok !

Ma a fiam megvette a fúvókákat és a súber tűket. Fúvókák : 130, 125, 90, 50 ( nem volt 45-ös ) Súbertűk: C6 70,5 mm hosszú és C 75,5 mm hosszú. Ötletet kérek, mi legyen az első összeállítási verzió. Lényeg a fogyasztás csökkentése 6,5-ről, nem gond, ha nem megy 140 -150 körül, ( most sima úton tudja, 19-es első lánckerékkel ) a 120 - 130 bőven elég. Hogy mik vannak bent még nem tudom, mert du. tervezem szétszedni, majd írom. ( hátha valaki meg a 150-et célozza meg ) Ui.: szívató gumija új, rendesen lezár, mégis 6,5 a fogyasztás 80 - 100 közötti tempónál.

_________________
Ha támadni kell, az MZ egy kitűnő választás ! Ha menekülni kell, hát ....... ???


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.13. 11:07 
Offline
versenyző
versenyző
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.29. 18:26
Hozzászólások: 529
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Motor: MZ ETZ 251e
zudori írta:

Én nálam ez a módszer bevált. Szépen kitakarította, majd zsírtalanította a szer, ezek után kiöntöttük a műanyag belső burkolóval. Tökéletes lett, azóta nincs rozsda, és a benzin sem oldja, a fúvókák sem dugulnak.


Tudnál adni egy linket hogy honnan vetted és milyet? Vagy csak ha a nevét megtudod adni a cuccnak az is jó.
Köszi!

_________________
Adatlapom
Képeim


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.13. 06:51 
Offline
biciklis
biciklis
Avatar

Csatlakozott: 2012.05.23. 12:47
Hozzászólások: 24
Tartózkodási hely: Lébény
Motor: Etz 250 De Lux
A műanyag lehet beválik.
Festéket nem javaslok, se nitróhigítósat, se kétkomponensűt, mert hosszú távon oldja a benzin. Tapasztalat :S


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.13. 04:11 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 06:17
Hozzászólások: 270
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
kobraCode írta:
Sziasztok,

Mivel lehet örökre kiűzni a rozsdát a tankból? Próbáltam már sok mindent de ha nincs teletankolva egy-két hét múlva újra megjelenik a felületi rozsda.
Olvastam ilyen több lépcsős kezelésről is ezt próbálta valaki? Olyat is hallottam róla hogy oldja a benzin és tömíti a fúvókákat utána.

Köszi a válaszokat.


Én nálam ez a módszer bevált. Szépen kitakarította, majd zsírtalanította a szer, ezek után kiöntöttük a műanyag belső burkolóval. Tökéletes lett, azóta nincs rozsda, és a benzin sem oldja, a fúvókák sem dugulnak.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.12. 20:15 
Offline
versenyző
versenyző
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.29. 18:26
Hozzászólások: 529
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Motor: MZ ETZ 251e
Sziasztok,

Mivel lehet örökre kiűzni a rozsdát a tankból? Próbáltam már sok mindent de ha nincs teletankolva egy-két hét múlva újra megjelenik a felületi rozsda.
Olvastam ilyen több lépcsős kezelésről is ezt próbálta valaki? Olyat is hallottam róla hogy oldja a benzin és tömíti a fúvókákat utána.

Köszi a válaszokat.

_________________
Adatlapom
Képeim


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.12. 12:42 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.25. 10:53
Hozzászólások: 163
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250 (1984)
levai197 írta:
Nekem is bvf 30n3-1 van alapjárat gyári beállitásra van és nem jo 1 perc mulva le áll


A gyári beállítás egy 25-30 éves, többször generálozott motornál még ajánlásnak is pontatlan, nemhogy üzemi értéknek ;) próbálj utánállítani.
30N3-nál simán lehet hogy utánállítva sem lesz jó, mert a kopott súber mellett elengedett levegőt, mivel a súber ennél a típusnál teljesen zárva kéne legyen alapjáraton, nagyon nehéz korrigálni.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.12. 12:26 
Offline
babakocsis
babakocsis

Csatlakozott: 2015.04.12. 12:20
Hozzászólások: 1
Motor: mz ts 250/1
Nekem is bvf 30n3-1 van alapjárat gyári beállitásra van és nem jo 1 perc mulva le áll


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.11. 21:55 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.25. 10:53
Hozzászólások: 163
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250 (1984)
sell írta:
Szerintem nem voltak teljesen egyformák, az alapjárati rendszer más kialakítású volt. (emlékeim szerint, ha valakit komolyan érdekel, utánnanézek)


Az alapjárati rendszert szerintem a 30N3-nál variálták meg (alapjárati fúvóka a keverőcsőből kap benzint és zárt aknában van, plombált keverékállító-csavar, alapjárati melléklevegő külön, súber alapjáraton teljesen zárva). Abból MZ-hez csak egy alváltozat volt, a 30N3-1. Ennek a 16-os változatát kapták meg a Simsonok is a 80-as évek második felében.
A kis ETZ-k ebből kimaradtak, ott az új "fejlesztés" a súberütköző csavar visszatérése volt a 22/24N2-vel, ezzel véget ért az a példátlan marhaság hogy a gázbowden előfeszítésével állítunk alapjáratot... (a párhuzamos 16N1-es Simson modelleken volt ütközőcsavar)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.11. 20:26 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2013.10.09. 10:56
Hozzászólások: 179
Tartózkodási hely: Kecel city
Motor: Etz 250
"

A kötőjel utáni szám a gyárban összeállított, adott motortípushoz való fúvókaméret-kombinációt jelzi, a karburátor többi része és az alapbeállítások mindegyik 30N2-nél azonosak.
...[/quote]"


Szerintem nem voltak teljesen egyformák, az alapjárati rendszer más kialakítású volt. (emlékeim szerint, ha valakit komolyan érdekel, utánnanézek)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.11. 07:29 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2015.02.20. 07:49
Hozzászólások: 177
Tartózkodási hely: Mogyoród
Motor: etz-250.predator.
Tóni! pü -ben irtam neked,nézd meg.Köszi.

_________________
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.10. 19:11 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2015.02.20. 07:49
Hozzászólások: 177
Tartózkodási hely: Mogyoród
Motor: etz-250.predator.
Az az érdekes hogy tavaly vettem tűt és semmi bajom vele.Pedig biztos az is utángyártott.Sőt fúvókát is,mert az enyémbe
140-es volt,és 3000 min környékén meg akart halni.
Aztán elegem lett belőle,szétkaptam, mindent belőttem rajta,még az úszót is.Azóta pipec! Remélem egy darabig így is marad.

_________________
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.10. 10:46 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2014.05.11. 12:31
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Gy-M-S megye
Motor: ETZ250
UI: most jutott eszembe, biztos hogy nem utángyártott az egész karburátor? Honnan szerezted? Furcsa hogy csak ennyi szerepel rajta.
Esetleg lehet még régi gyári cserealkatrész, ami fúvókák nélküli öntvényként került forgalomba, tehát nem is ütötték bele hogy milyen fúvókák nincsenek benne :)[/quote]

Köszi ! A rajzot már ki is nyomtattam, viszont, ha lenne valakinek eladó ilyen annak nagyon örülnék. Tudsz esetleg segíteni ?[/quote]

Sajnos ebben nem. Esztergályossal akartam gyártatni tavasszal, de végül típusidegen karburátor felszerelése lesz a megoldás, mert nem csak ezzel volt gond az enyémen...[/quote]

OK, köszönöm ! A múltjáról amit tudok ott van a 09.-én 20:43-kor tett bejegyzésemnél.

_________________
Ha támadni kell, az MZ egy kitűnő választás ! Ha menekülni kell, hát ....... ???


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.10. 10:35 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.25. 10:53
Hozzászólások: 163
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250 (1984)
Tri-Ton írta:
aronpfabian írta:
Kalibert ehhez mindenképpen szerezz be, sajnos a boltban kapható fúvókák valódi és feliraton szereplő mérete közt nincs kapcsolat...
A bolti súbertű pedig használhatatlan, inkább gyártasd le méretre (30N2-höz C6 kell): http://szocimotoros.hu/download/mz_bvf_reszterhelestu.gif

Sajnos nehéz a jelenlegi felhozatalból (bontott, kopott alkatrész vagy új, de rossz utángyártott) összehozni azt amit régen egy új gyári motoron tapasztaltál :(


UI: most jutott eszembe, biztos hogy nem utángyártott az egész karburátor? Honnan szerezted? Furcsa hogy csak ennyi szerepel rajta.
Esetleg lehet még régi gyári cserealkatrész, ami fúvókák nélküli öntvényként került forgalomba, tehát nem is ütötték bele hogy milyen fúvókák nincsenek benne :)


Köszi ! A rajzot már ki is nyomtattam, viszont, ha lenne valakinek eladó ilyen annak nagyon örülnék. Tudsz esetleg segíteni ?


Sajnos ebben nem. Esztergályossal akartam gyártatni tavasszal, de végül típusidegen karburátor felszerelése lesz a megoldás, mert nem csak ezzel volt gond az enyémen...


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.10. 10:31 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2014.05.11. 12:31
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Gy-M-S megye
Motor: ETZ250
aronpfabian írta:
Tri-Ton írta:
Esély a mostaninak és az összes fúvóka + súbertű csere


Kalibert ehhez mindenképpen szerezz be, sajnos a boltban kapható fúvókák valódi és feliraton szereplő mérete közt nincs kapcsolat...
A bolti súbertű pedig használhatatlan, inkább gyártasd le méretre (30N2-höz C6 kell): http://szocimotoros.hu/download/mz_bvf_reszterhelestu.gif

Sajnos nehéz a jelenlegi felhozatalból (bontott, kopott alkatrész vagy új, de rossz utángyártott) összehozni azt amit régen egy új gyári motoron tapasztaltál :(


UI: most jutott eszembe, biztos hogy nem utángyártott az egész karburátor? Honnan szerezted? Furcsa hogy csak ennyi szerepel rajta.
Esetleg lehet még régi gyári cserealkatrész, ami fúvókák nélküli öntvényként került forgalomba, tehát nem is ütötték bele hogy milyen fúvókák nincsenek benne :)


Köszi ! A rajzot már ki is nyomtattam, viszont, ha lenne valakinek eladó ilyen annak nagyon örülnék. Tudsz esetleg segíteni ?

_________________
Ha támadni kell, az MZ egy kitűnő választás ! Ha menekülni kell, hát ....... ???


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.10. 10:25 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.25. 10:53
Hozzászólások: 163
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250 (1984)
Tri-Ton írta:
Esély a mostaninak és az összes fúvóka + súbertű csere


Kalibert ehhez mindenképpen szerezz be, sajnos a boltban kapható fúvókák valódi és feliraton szereplő mérete közt nincs kapcsolat...
A bolti súbertű pedig használhatatlan, inkább gyártasd le méretre (30N2-höz C6 kell): http://szocimotoros.hu/download/mz_bvf_reszterhelestu.gif

Sajnos nehéz a jelenlegi felhozatalból (bontott, kopott alkatrész vagy új, de rossz utángyártott) összehozni azt amit régen egy új gyári motoron tapasztaltál :(


UI: most jutott eszembe, biztos hogy nem utángyártott az egész karburátor? Honnan szerezted? Furcsa hogy csak ennyi szerepel rajta.
Esetleg lehet még régi gyári cserealkatrész, ami fúvókák nélküli öntvényként került forgalomba, tehát nem is ütötték bele hogy milyen fúvókák nincsenek benne :)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.10. 10:17 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2014.05.11. 12:31
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Gy-M-S megye
Motor: ETZ250
Szia Áron !
Köszönöm a segítő információt. Hidd el, hogy nincs rajt más szám, mert nem csak én néztem ( igaz, hogy szemüveggel ) hanem az egyetemista fiammal is leolvastattam és Ő is ugyanezt diktálta. Direkt rákérdeztem, hogy van-e még utána valami, de még karcolás sincs és tiszta a karbi. Fúvókamérő eszközöm nincs, így marad az eredeti elképzelésem. Esély a mostaninak és az összes fúvóka + súbertű csere. Ha nem jön össze akkor komplett karbi csere. Műszaki emberként nem szoktam feladni a kitűzött célt és most sem fogom: átlagban 4 l/100 kM alá kell menni, 1 fővel 130, 2 fővel min. 120 amit tudnia kell. Anno megboldogult ifjú koromban az ország az első ETZ tulajdonosai közt voltam, ezért még emlékszem rá, hogy mit tudott, illetve kellene tudnia. ( azóta is sajnálom, hogy 1988-ban eladtam )

_________________
Ha támadni kell, az MZ egy kitűnő választás ! Ha menekülni kell, hát ....... ???


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2015.04.10. 09:31 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.25. 10:53
Hozzászólások: 163
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250 (1984)
Tri-Ton írta:
pnlaci írta:
Igen,de az egésznek ellent mond az hogy normál levegőnél nyakig kell emelni a súbert!
Ha jóbban vissza nézel fotón elküldtem a méreteket.

Igen tudom és azért kérdeztem, hogy mi a különbség a sima 30N-2 és a 30N 2-5 között, mert Te a 30N 2-5 re adtad meg az adatokat ez pedig a 30N-2.


Olyan hogy "30N-2" nincsen, pucold le és keresd meg a beütött felirat többi részét!
30N2-3 - TS 250 (4seb.)
30N2-4 - TS 250/1
30N2-5 - ETZ 250

A kötőjel utáni szám a gyárban összeállított, adott motortípushoz való fúvókaméret-kombinációt jelzi, a karburátor többi része és az alapbeállítások mindegyik 30N2-nél azonosak.
Mivel egy ~30 éves motoron jó eséllyel valaki már belepiszkált a fúvókákba, inkább szedd szét és mérd le kaliberrel...


Vissza a tetejére 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
 Oldal: 1 / 107 [ 5328 hozzászólás ] Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 107  Következő




Fórum kezdőlap » MZ Club Hungary - fórum » Szervíz


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség