Honlap főoldal     Regisztráció    Belépés    Fórum    Taglista   Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » MZ Club Hungary - fórum » Szervíz




 Oldal: 1 / 101 [ 5027 hozzászólás ] Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 101  Következő



Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.20. 18:20 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
Hozzászólások: 31
Motor: MZ Ts 150
Akkor jó.

aronpfabian írta:
popitty írta:
Valaki igaz hitére árulja el mi a különbség a 22N-2 és a 24N-2 karburátorok között. És azt is hogy a 150-es ETZ-re melyik való mert engem a boltos nagyon megkevert.


A torokátmérő (22 mm / 24 mm) és a fúvókaméretek.
125-re a 22-es, 150-re a 24-es kell.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.20. 13:16 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
Hozzászólások: 53
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250 (1984)
popitty írta:
Valaki igaz hitére árulja el mi a különbség a 22N-2 és a 24N-2 karburátorok között. És azt is hogy a 150-es ETZ-re melyik való mert engem a boltos nagyon megkevert.


A torokátmérő (22 mm / 24 mm) és a fúvókaméretek.
125-re a 22-es, 150-re a 24-es kell.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.20. 12:58 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
Hozzászólások: 31
Motor: MZ Ts 150
Valaki igaz hitére árulja el mi a különbség a 22N-2 és a 24N-2 karburátorok között. És azt is hogy a 150-es ETZ-re melyik való mert engem a boltos nagyon megkevert.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.19. 07:54 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
Hozzászólások: 1055
Tartózkodási hely: Keszthely
Motor: MZ TS 250 standard
MrDok írta:
Az az igazság, hogy a fúvóka méretet/karburálást nem árt a motor állapotához, karbi kopottságához, vezetési szokásokhoz, átlag légnyomáshoz, hőmérséklethez állítani.
Ha ezt nem szeretnéd, akkor megteszi a gyári méret.......... :mrgreen:

Bizony így van. A hegyekben nagyon kijött az, hogy ami 5-600 m magasan tökéletes beállítás volt, az 2 órával később 1600 m magasan már keményen dús keveréket adott.

_________________
Az élet olyan, mint az ásás! Néha hátráltat egy-két gyökér, de annak jól odab...ol az ásóval, oszt' haladsz tovább! ;-)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.18. 22:39 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
Hozzászólások: 1810
Tartózkodási hely: Hőgyész
Motor: ETZ 250
zsakfos írta:
MrDok írta:
[átlag légnyomáshoz, hőmérséklethez :mrgreen:


Na ne má.
Nem túlzás ez egy kicsit?
Túlmisztifikálod. :D
Jó hogy nem már a szomszédasszony kebelmérete is belejátszik nem? :D

Már hogy a fenébe ne játszana bele?! :shock:
Nem mindegy a terhelés sem! A mérettel nő a súly! :wink:
Jössz a börzére? Ha igen, megtalálsz! 8)

_________________
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.18. 22:13 
Offline
A révész
Avatar

Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
Hozzászólások: 2683
Tartózkodási hely: Siófok
Motor: Mz Ts 250/1
MrDok írta:
[átlag légnyomáshoz, hőmérséklethez :mrgreen:


Na ne má.
Nem túlzás ez egy kicsit?
Túlmisztifikálod. :D
Jó hogy nem már a szomszédasszony kebelmérete is belejátszik nem? :D

_________________
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.18. 21:50 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
Hozzászólások: 1810
Tartózkodási hely: Hőgyész
Motor: ETZ 250
bugyi63 írta:
Így igaz. MZ-re gondoltam én is. TS 250/1-be került egy 69,95mm-es dugó. Hallottam olyat, hogy fúrt hengerhez nem árt a nagyobb fúvóka. De akkor ezek szerint jó lesz az alap méret... Köszönöm!

Az az igazság, hogy a fúvóka méretet/karburálást nem árt a motor állapotához, karbi kopottságához, vezetési szokásokhoz, átlag légnyomáshoz, hőmérséklethez állítani.
Ha ezt nem szeretnéd, akkor megteszi a gyári méret.......... :mrgreen:

_________________
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.18. 07:27 
Offline
rolleres
rolleres

Csatlakozott: 2013.06.17. 17:18
Hozzászólások: 10
Tartózkodási hely: Fülöpszállás
Motor: MZ TS 250/1
Így igaz. MZ-re gondoltam én is. TS 250/1-be került egy 69,95mm-es dugó. Hallottam olyat, hogy fúrt hengerhez nem árt a nagyobb fúvóka. De akkor ezek szerint jó lesz az alap méret... Köszönöm!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.17. 22:55 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
Hozzászólások: 1810
Tartózkodási hely: Hőgyész
Motor: ETZ 250
bugyi63 írta:
Üdv!
Van valakinek tapasztalata, hogy 70-es fúrt hengerhez mekkora főfúvóka szükségeltetik?

Mivel MZ fórum, kizárom a 70 köbcentis szimó, vagy egyéb hengert, és a 70-es értéket mm-ben értem. :mrgreen:
Gyári méret. 135.

_________________
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.17. 17:55 
Offline
rolleres
rolleres

Csatlakozott: 2013.06.17. 17:18
Hozzászólások: 10
Tartózkodási hely: Fülöpszállás
Motor: MZ TS 250/1
Üdv!
Van valakinek tapasztalata, hogy 70-es fúrt hengerhez mekkora főfúvóka szükségeltetik?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.09. 15:32 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
Hozzászólások: 459
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: Etz 250
Köszönöm!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.08. 22:49 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
Hozzászólások: 163
Motor: MZ ES 125/1 ; MZ 250
27mm

_________________
Két kerék, két ütem, két betű: MZ


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.07. 21:14 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
Hozzászólások: 459
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: Etz 250
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy Mz ts 125-nél mennyire kell állítani az úszószintet?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.07. 21:00 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 328
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
aronpfabian írta:
A motorral együtt kaptam egy "üres" 30N3 karburátort: hiányzik az úszó, súber, súbertű, rugó és a teljes szívató. Ez így csak porfogó, inkább összeraknám.

Lehet jó minőségű, pontos súbert és tűt kapni/csináltatni valahol? Ha igen, hol?

Vedd magadhoz a karbit meg egy (ledes) elemlámpát. Vidd egy egy tetszőleges motoros boltba ahol árulhatnak tolattyút ETZ-hez.

Tedd bele az új tolattyút és vizsgáld meg a kopását:
Kép

Ha ezt látod, felesleges a karbira költeni! :(

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.07. 16:59 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
Hozzászólások: 53
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250 (1984)
A motorral együtt kaptam egy "üres" 30N3 karburátort: hiányzik az úszó, súber, súbertű, rugó és a teljes szívató. Ez így csak porfogó, inkább összeraknám.

Lehet jó minőségű, pontos súbert és tűt kapni/csináltatni valahol? Ha igen, hol?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.05. 00:02 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12
Hozzászólások: 134
Dreamer írta:
Uram, Önnek ezt javasolom! (Piros dobozos)


Köszönöm! A hangvételből már aggódtam, valami durvább (tűzoltó készülék) lesz a piros dobozos. :roll:

Érzem kicsit fura megoldás, de hiába raktam forró vízbe az úszót, egy nyomorult buborékot nem produkált. A melegítésre már szépen fújta ki a benne rekedt anyagot, csak a végén egy pillanatra elbambultam, akkor nyomta szét a túlnyomás.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.04. 19:35 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 328
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
Thorwald írta:
Üdv!

ETZ 250 BVF porlasztóba hol (Budapesten) és milyen úszót érdemes (lehet) venni. A jelenlegi lyukas volt és a nafta kimelegítésekor felrobbant, kicsit megkapta a hő. :oops:

Uram, Önnek ezt javasolom! (Piros dobozos)

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.04. 10:52 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12
Hozzászólások: 134
Üdv!

ETZ 250 BVF porlasztóba hol (Budapesten) és milyen úszót érdemes (lehet) venni. A jelenlegi lyukas volt és a nafta kimelegítésekor felrobbant, kicsit megkapta a hő. :oops:


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.01. 20:08 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
Hozzászólások: 1055
Tartózkodási hely: Keszthely
Motor: MZ TS 250 standard
Kipróbáltam. Ha a részterheléstűt lejjebb teszem, akkor fordulaton már kevés neki a benzin, ha csak kicsi gázt kell húzni.

Amúgy biztosan kopott a tű, mert még a gyári van benne. 1-2 darabot vettem már, de mindegyikkel rosszabb volt, még ennél is, hiába voltak újak.

_________________
Az élet olyan, mint az ásás! Néha hátráltat egy-két gyökér, de annak jól odab...ol az ásóval, oszt' haladsz tovább! ;-)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.31. 22:22 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
Hozzászólások: 1810
Tartózkodási hely: Hőgyész
Motor: ETZ 250
gesszti írta:
Ha kis fordulaton, félnél nagyobb gázt húzok, akkor kicsit bedúsul, és gyengélkedik a motor. Jól gondolom, hogyha kicsit lejjebb állítom a benzinszintet, akkor ezt a hibát csökkenthetem?

(Nagyobb fordulatnál, egész tartományban megy dúsulás nélkül.)

Részterhelés tű egyel lejjebb, vagy csere ha kopott. :wink:

_________________
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.31. 14:11 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
Hozzászólások: 1055
Tartózkodási hely: Keszthely
Motor: MZ TS 250 standard
Ha kis fordulaton, félnél nagyobb gázt húzok, akkor kicsit bedúsul, és gyengélkedik a motor. Jól gondolom, hogyha kicsit lejjebb állítom a benzinszintet, akkor ezt a hibát csökkenthetem?

(Nagyobb fordulatnál, egész tartományban megy dúsulás nélkül.)

_________________
Az élet olyan, mint az ásás! Néha hátráltat egy-két gyökér, de annak jól odab...ol az ásóval, oszt' haladsz tovább! ;-)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.30. 11:15 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
Hozzászólások: 247
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Motor: ETZ 251e
Minden átalakítás nélkül felmegy rá, '88tól 250eseken is csatos karbi volt. ;)

_________________
MZ ETZ 251e '89


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.30. 10:53 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12
Hozzászólások: 134
Dreamer írta:

Kínai karbit SOHA, SEMMILYEN körülmények között! Volt szerencsém csatoshoz, nem csatoshoz... Ipari hulladék!
Meg kell várni, hátha felbukkan egy jó vétel egy kevésbé kopott gyári karbentyú!


OK! 8)

A 251-es karbija felmegy a 250-es ETZ-re átalakítás, machinálás nélkül? Hátha belefutok egy ilyenbe, valaki azt írta a fórumon, hogy jobb lesz alacsony fordulaton vele a motor.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.30. 10:48 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12
Hozzászólások: 134
gabsic írta:
Thorwald írta:
Annyiban lett sürgős, hogy át kell iratni a motort és ahhoz működő állapotban kell az eredetiség vizsgára elmenni.

Ezt ki mondta neked? Sem eredetvizsgán, sem műszakin nem kell járjon a motor...


Valahogy el kell jutni az eredetvizsgára. Utánfutó, trailer nincs se nekem, se ismerősnek, tolni meg nincs kedvem kilométereken át. Tehát marad az a lehetőség, hogy saját lábán elpöfög a helyszínre. :roll:


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.30. 10:04 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 328
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
Thorwald írta:

Igen sajnos, túl (gyanusan) kedvező az ára, ezért kérdeztem rá. Sajnos Bingre most nem telik, a gyerek az első keresetéből kívánja szponzorálni a motort, ezért igyekszem a pénztárcájához mérten a lehető legjobbat kihozni belőle.
Annyiban lett sürgős, hogy át kell iratni a motort és ahhoz működő állapotban kell az eredetiség vizsgára elmenni. Legfeljebb kicsit torpanni fog, utána már lesz több időm kisérletezni vele.
Bambi mester, ha olvasol, légyszíves a nagy porlasztómachinátor elérhetőségével megtisztelni engem. :smt006


Kínai karbit SOHA, SEMMILYEN körülmények között! Volt szerencsém csatoshoz, nem csatoshoz... Ipari hulladék!
Meg kell várni, hátha felbukkan egy jó vétel egy kevésbé kopott gyári karbentyú!

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.30. 08:55 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
Hozzászólások: 1474
Tartózkodási hely: Tapolca / Veszprém
Motor: MZ ETZ 251, Jawa 250
Thorwald írta:
Annyiban lett sürgős, hogy át kell iratni a motort és ahhoz működő állapotban kell az eredetiség vizsgára elmenni.

Ezt ki mondta neked? Sem eredetvizsgán, sem műszakin nem kell járjon a motor...

_________________
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.30. 00:45 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12
Hozzászólások: 134
zudori írta:

Én azt javaslom, keresd meg itt, vagy akár privátban Bambi mestert!
Inkább itt, mert ez közügy- :) Ő tud Neked megoldást a karburátor feljavítására. Van egy jóember aki tökéletesen rendbe tudja tenni ezeket az öreg karbikat.
Ha kedvező az ára a 30N3-nak az mindig gyanús, Dreamer kollégánk szívását magunk is online láthattuk! Ha német minőséget akarsz, akkor az drága, mint a Bing is.


Igen sajnos, túl (gyanusan) kedvező az ára, ezért kérdeztem rá. Sajnos Bingre most nem telik, a gyerek az első keresetéből kívánja szponzorálni a motort, ezért igyekszem a pénztárcájához mérten a lehető legjobbat kihozni belőle.
Annyiban lett sürgős, hogy át kell iratni a motort és ahhoz működő állapotban kell az eredetiség vizsgára elmenni. Legfeljebb kicsit torpanni fog, utána már lesz több időm kisérletezni vele.
Bambi mester, ha olvasol, légyszíves a nagy porlasztómachinátor elérhetőségével megtisztelni engem. :smt006


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.29. 12:47 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Thorwald írta:
Dreamer írta:
Szia!


Rákerestem a 30N3 csatos karbira és mondhatni nagyon kedvező áron találtam. Ez milyen gyártmányú, megbízható, érdemes megvenni? Mert lehet így egyszerűbb lenne, mint a mostanival küzdeni.



Én azt javaslom, keresd meg itt, vagy akár privátban Bambi mestert!
Inkább itt, mert ez közügy- :) Ő tud Neked megoldást a karburátor feljavítására. Van egy jóember aki tökéletesen rendbe tudja tenni ezeket az öreg karbikat.
Ha kedvező az ára a 30N3-nak az mindig gyanús, Dreamer kollégánk szívását magunk is online láthattuk! Ha német minőséget akarsz, akkor az drága, mint a Bing is.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.29. 10:58 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12
Hozzászólások: 134
Dreamer írta:
Szia!

Komplett javítási útmutatót a veterán fórumról töltöttem. Az én motorom egy kopottas de jó 30N3 vagy csatosnak nevezett karbival (19-es lánckerékkel) 5.-ben 60tól már molesztálható (nem nevezném gyorsulásnak, de feltornássza magát).

Jellemezően 2800-tól már használható 3200-tól már fickósnak mondható.
Az előző karbimmal sajnos 3000-3500 alatt nem nagyon volt élet, túletette a gépem. Emellett a fogyi sem volt barátságos, 6l országúton 80-90 között.

Ezeknek a motoroknak a titka a jó gyújtás, jó karbi és a jó kipufogó. Nekem egy ronda, de gyári kipuffom van, amit nemrég egy hamis NGK gyertya miatt sikeresen ki is égettem :(


Rákerestem a 30N3 csatos karbira és mondhatni nagyon kedvező áron találtam. Ez milyen gyártmányú, megbízható, érdemes megvenni? Mert lehet így egyszerűbb lenne, mint a mostanival küzdeni.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.29. 10:49 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12
Hozzászólások: 134
Üdv!

A gyári kipuff adott, a gyújtás jó lesz, már csak a karbit kell felújítani. Árulnak valahol használható felújító készletet?

Ez nyomatékhiány probléma az ETZ-vel kezdődött, a TS 250/1-es nyomatékkirály volt hozzá képest. Anno sokat próbálkoztunk mi is fúvókacserével, más karbival, de igazán nem volt átütő siker, maximum lehetett finomítani rajta úgy, hogy még a fogyasztása is rendben volt. De úgy emlékszem azért városban, utassal is lehetett közlekedni vele finoman, nem kellett állandóan pörgetni, mint ezt a most vett ETZ-t. :(

Jókat hallottam a Brisk N14YC gyertyáról. Mi a véleményetek róla?
Régen az Icet lyukas közepű megszakítókat tettük az MZ-be, mert ezek megbízhatóbbak voltak a gyárinál. Létezik még ilyen, kapható valahol?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.28. 18:41 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 328
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
Thorwald írta:
Üdv!

Újra itt vagyok. :)
3 éve egy 125-ös TS-t reparáltam, de nőttek az igények és lett belőle rendszámos ETZ 250-es. 8) A kicsi most is rendben van, de mivel nincs rendszáma, csak kertek alatt lehet vele közlekedni.
Sokáig volt ETZ-m és akkoriban (régen) nem volt olyan amit ne tudtam volna róla, de 25 év megtette a hatását, elfelejtettem sok mindent és sajnos a komplett műszaki dokumentáció (szervizkönyv) is elveszett. Kollégámmal a fiának vettük viszonylag olcsón ezt az ETZ-t, de van némi gond vele. Alacsony fordulaton alig van ereje (tudom ETZ betegség, de nem ennyire), majd egyszer csak életre kel és megindul mintha turbós lenne. Úgy vélem a porlasztónál nincs rendben valami, de már nincs semmi adatom úszószintről, fúvókák méretérő, beállításokról. Azt sem tudom a súbertű eredeti, vagy utángyártott benne.
Tudtok segíteni letölthető leírással, vagy esetleg van valakinek eladó szervizkönyve?
Hol lehet normális alkatrészeket venni porlasztóhoz? Akkoriban olvasva a fórumot, tudom nem méretpontosak az utángyártottak, nem úgy működik a motor, ahogy kellene.
Szeretném rendbe hozni a motort, hogy a srác biztonsággal használhassa, másrészt érzelmi alapon is jó vele foglalkozni, sok évig volt ETZ-m, felélednek az emlékek. :D


Szia!

Komplett javítási útmutatót a veterán fórumról töltöttem. Az én motorom egy kopottas de jó 30N3 vagy csatosnak nevezett karbival (19-es lánckerékkel) 5.-ben 60tól már molesztálható (nem nevezném gyorsulásnak, de feltornássza magát).

Jellemezően 2800-tól már használható 3200-tól már fickósnak mondható.
Az előző karbimmal sajnos 3000-3500 alatt nem nagyon volt élet, túletette a gépem. Emellett a fogyi sem volt barátságos, 6l országúton 80-90 között.

Ezeknek a motoroknak a titka a jó gyújtás, jó karbi és a jó kipufogó. Nekem egy ronda, de gyári kipuffom van, amit nemrég egy hamis NGK gyertya miatt sikeresen ki is égettem :(

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.28. 17:56 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
Hozzászólások: 1810
Tartózkodási hely: Hőgyész
Motor: ETZ 250
Thorwald írta:
Üdv!

Újra itt vagyok. :)
3 éve egy 125-ös TS-t reparáltam, de nőttek az igények és lett belőle rendszámos ETZ 250-es. 8) A kicsi most is rendben van, de mivel nincs rendszáma, csak kertek alatt lehet vele közlekedni.
Sokáig volt ETZ-m és akkoriban (régen) nem volt olyan amit ne tudtam volna róla, de 25 év megtette a hatását, elfelejtettem sok mindent és sajnos a komplett műszaki dokumentáció (szervizkönyv) is elveszett. Kollégámmal a fiának vettük viszonylag olcsón ezt az ETZ-t, de van némi gond vele. Alacsony fordulaton alig van ereje (tudom ETZ betegség, de nem ennyire), majd egyszer csak életre kel és megindul mintha turbós lenne. Úgy vélem a porlasztónál nincs rendben valami, de már nincs semmi adatom úszószintről, fúvókák méretérő, beállításokról. Azt sem tudom a súbertű eredeti, vagy utángyártott benne.
Tudtok segíteni letölthető leírással, vagy esetleg van valakinek eladó szervizkönyve?
Hol lehet normális alkatrészeket venni porlasztóhoz? Akkoriban olvasva a fórumot, tudom nem méretpontosak az utángyártottak, nem úgy működik a motor, ahogy kellene.
Szeretném rendbe hozni a motort, hogy a srác biztonsággal használhassa, másrészt érzelmi alapon is jó vele foglalkozni, sok évig volt ETZ-m, felélednek az emlékek. :D

Üdv!
A súbertű tud ilyen tüneteket okozni, 3000 alatt bizonyos gázon megáll a motor. Ha ráhúzod megint megy. Méretellenőrzéshez alább találsz pontos méreteket általam leírva.
Szerelési könyvek: http://www.manualedereparatie.info/en/categorii/mz.html

_________________
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.28. 17:45 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 328
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
gesszti írta:
Na mesélj.

Nekem is kellene valami jó karbi, mert augusztusban megyek vissza hegyet mászni. :roll: Kell a nyomaték kis fordulaton is. Ezzel, ami most van, nem nagyon jön össze.


Kínai olcsó utángyárottat ne vegyél, pontatlan, volt ahol hátrányára átdolgozták!

Volt nálam 30N2, N3, mindkettőt visszavittem mert lófingot nem ér. Kaptam egy kölcsön csatos karbit, várok egy jó vételre.

Amit a német echte BVFként árul az is kínai, lehet, hogy jobb, de én már nem merek semmit venni ilyen téren ami kínai. :(

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.28. 15:00 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12
Hozzászólások: 134
Üdv!

Újra itt vagyok. :)
3 éve egy 125-ös TS-t reparáltam, de nőttek az igények és lett belőle rendszámos ETZ 250-es. 8) A kicsi most is rendben van, de mivel nincs rendszáma, csak kertek alatt lehet vele közlekedni.
Sokáig volt ETZ-m és akkoriban (régen) nem volt olyan amit ne tudtam volna róla, de 25 év megtette a hatását, elfelejtettem sok mindent és sajnos a komplett műszaki dokumentáció (szervizkönyv) is elveszett. Kollégámmal a fiának vettük viszonylag olcsón ezt az ETZ-t, de van némi gond vele. Alacsony fordulaton alig van ereje (tudom ETZ betegség, de nem ennyire), majd egyszer csak életre kel és megindul mintha turbós lenne. Úgy vélem a porlasztónál nincs rendben valami, de már nincs semmi adatom úszószintről, fúvókák méretérő, beállításokról. Azt sem tudom a súbertű eredeti, vagy utángyártott benne.
Tudtok segíteni letölthető leírással, vagy esetleg van valakinek eladó szervizkönyve?
Hol lehet normális alkatrészeket venni porlasztóhoz? Akkoriban olvasva a fórumot, tudom nem méretpontosak az utángyártottak, nem úgy működik a motor, ahogy kellene.
Szeretném rendbe hozni a motort, hogy a srác biztonsággal használhassa, másrészt érzelmi alapon is jó vele foglalkozni, sok évig volt ETZ-m, felélednek az emlékek. :D


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.27. 06:11 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
Hozzászólások: 146
Motor: ETZ 250
BING84 ilyen az alapjáratom,

http://www.youtube.com/watch?v=wVSGSRKRf5A

_________________
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.25. 19:59 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Javaslom a Binget, vagy a Dellorto karburátort. Lehet venni akár használtan is.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.25. 19:53 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
Hozzászólások: 1055
Tartózkodási hely: Keszthely
Motor: MZ TS 250 standard
Na mesélj.

Nekem is kellene valami jó karbi, mert augusztusban megyek vissza hegyet mászni. :roll: Kell a nyomaték kis fordulaton is. Ezzel, ami most van, nem nagyon jön össze.

_________________
Az élet olyan, mint az ásás! Néha hátráltat egy-két gyökér, de annak jól odab...ol az ásóval, oszt' haladsz tovább! ;-)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.25. 19:21 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 328
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
Megkaptam az N2-es karbim, nem oszinte a mosolyom!

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.24. 16:18 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 328
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
zudori írta:
Nehogy félre értsél, nem kötözködni akarok, de megint megkérdezem:- miért nem viszed vissza ahonnan vedted,- motorozzanak ők vele!? Ez tényleg felháborító amiket megcsinálnak!


Visszavittem, most rendelnek egy N2-t, azzal a feltétellel fogadtam el, hogy szó nélkül visszaveszik, ha visszaviszem mert szar.

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.23. 09:31 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
Hozzászólások: 435
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Motor: MZ TS250/1
Ebbe botlottam ma, hátha valakinek érdekes: http://olx.hu/hirdetes/bing-24-es-karbu ... 2jcEN.html

_________________
TS powa!
Kép


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.22. 16:15 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
Hozzászólások: 3435
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Motor: ETZ 250
Babetta főfúvóka jó bele. Legalábbis a 84-be biztosan.

_________________
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.22. 14:41 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Más:- hol lehet Bingbe főfűvókát venni? Nyílván külföldről rendelni nem gazdaságos.
Nekem konkrétan 105, 110.-es kellene.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.22. 14:34 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
Hozzászólások: 53
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250 (1984)
Dreamer írta:
aronpfabian írta:
Ez a csoda mennyibe került?

Az AKF-nél 101 €-ért rendelhető BING 84 (ekkora vásárlásnál már ingyen kihozzák), azzal is ennyi gond van?


Az AKF nem szállít ingyen Magyarországra. :( (vagy nem tudom... )

Ezt a csodát 11e Ft-ért adták.

A Binggel biztos nem lenne ennyi gond, Simsonomra már vásároltam Bing17-et azt kitisztítottam, feltettem és jó volt. :(


Hú, most nézem, tényleg +15€... :( Akkor múltkor valami akció lehetett hogy 50 € felett ingyenes.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.22. 14:23 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Nehogy félre értsél, nem kötözködni akarok, de megint megkérdezem:- miért nem viszed vissza ahonnan vedted,- motorozzanak ők vele!? Ez tényleg felháborító amiket megcsinálnak!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.22. 12:28 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 328
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
aronpfabian írta:
Ez a csoda mennyibe került?

Az AKF-nél 101 €-ért rendelhető BING 84 (ekkora vásárlásnál már ingyen kihozzák), azzal is ennyi gond van?


Az AKF nem szállít ingyen Magyarországra. :( (vagy nem tudom... )

Ezt a csodát 11e Ft-ért adták.

A Binggel biztos nem lenne ennyi gond, Simsonomra már vásároltam Bing17-et azt kitisztítottam, feltettem és jó volt. :(

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.22. 12:10 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
Hozzászólások: 53
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250 (1984)
Ez a csoda mennyibe került?

Az AKF-nél 101 €-ért rendelhető BING 84 (ekkora vásárlásnál már ingyen kihozzák), azzal is ennyi gond van?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.22. 11:15 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 328
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
Itt is megosztom a tapasztalatokat, sokan nem biztos, hogy Facebook közelben vannak!

Tehát Skac barátommal tegnap egy délutánt foglalkoztunk a karbival, a következőket állapítottuk meg.
Kentse 30N3:
- Síbertolattyú szorul, nem megfelelőek a felület megmunkálások, sorjás furatok, a síber felülete "dimbes-dombos". Felületek átdolgozása, simítása.
- Síbertű tartó lemez nem hozzávaló (Simson 16N3), persze ügyes kínai kezek a tű középső beállítását megmélyítették csak ott jó a lemez. Másik tűvel és reszelt lemezzel jó.
- Alapjárati fúvóka 50-nél nagyobb (52-53)
- Úszó nem belevaló, gyanítható, hogy ez is Simson karbiból való. Gyári úszó ~10g, ez ~8g. Nem beállítható a benzinszint megfelelően
Kép
- Tűszelep nem szétszedhető, akad, nem megfelelő felületi kialakítású ezért pontatlan nem zár, felakad.
- Síber gyaníthatóan nem megfelelő profilú, alul sokat kap.

Első körben ennyi. Amúgy jó lenne ez a karbi... és még a tartósságát nem is ismerjük... :)

Érdekesség képen egy kép, amikor éppen zárt a tűszelep:
Kép

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.21. 19:15 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Nekem is jól működött a 24-es változat, tulajdonképpen nem is tudom megmondani miért is cseréltemle Bingre.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.21. 15:35 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
Hozzászólások: 467
Tartózkodási hely: Miskolc
Motor: Etz 150
Nekem bevált a taiwani KenTse 24N2 karburátor az Etz 150-en. Igaz ott is át kellett fúvókázni. 4 Liter alá nem sikerült vinni a fogyasztást. Stabil alapjárat, reagál a levegőcsavar 1/12-ed fordulatára is. Hidegen könnyen indul.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.20. 21:10 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Szerintem meg ne kínlódjál vele, vidd vissza ahonnan vetted és kérd vissza a pénzt. Az eladáskor nem mondták,hogy használhatatlan, ne hagyd magad becsapni!


Vissza a tetejére 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
 Oldal: 1 / 101 [ 5027 hozzászólás ] Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 101  Következő




Fórum kezdőlap » MZ Club Hungary - fórum » Szervíz


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 2 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség