Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
sipi5000
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sipi5000 » 2020.02.07. 20:35

Nekem kétszer csinált ehhez hasonlót a Ts-em, az egyik amikor kezdett kimenni belőle a szimering, és elkezdte egy picit enni az olajat, az elején csak alul volt szar a motor, kicsit később meg már felül is. A másik eset meg amikor elkezdett elszmötyisedni a kipuffogó.

mzman1
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2020.02.06. 17:44
MZ-d típusa: Etz 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: mzman1 » 2020.02.06. 17:51

Üdv.

Olyan problémám van, hogy 3 ezres fordulat alatt egyszerűen leáll a gép, nem áll be az alapjáratra(etz 125). Magasabb fordulaton tökéletesen megy a motor, nincs semmi baja. Karburátor ki lett tisztítva, fúvókák, állító csavarok kicserélve, beállítva. Friss benzint kapott, 1:50-es a keverék. Gáz, kuplung bowden frissen cserélve, új akku, új gyertya. Ezek után is ugyanaz a probléma. Plusz még olyan mintha nehezebben esne a fordulat és néha melegen nehezebben indul. Korábban tökéletesen ment.

Esetleg valaki járt már így? Karburátorra gyanakodtam,de úgy látszik más lehet a gond.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2020.01.29. 16:51

aronpfabian írta:
2020.01.29. 11:45
motrosmano írta:
2020.01.28. 20:33
Azon én nem állítottam semmit sem, fúvókákat meg szerintem csak akkor érdemes rendelni ha már tudod, hogy milyen van a karbidban, mert én eddig két különböző fajtával találkoztam, és nem csereszabatosak, teljesen más kialakításuk van, de ugyan azon név alatt találod meg őket pl az eBay-n is!
Alapjáratiból is van többféle? Főfúvókával én is kétfélével találkoztam, van az eredeti Keihin-féle és van a mezei M5 (BVF is jó bele), ennek megfelelő kiakakítású emulziós csövekkel
Jó, hogy megkérdezted!
Csak főfúvókából van kétféle, az alapjárati az ugyanaz (a megmunkálásban volt egy kis eltérés), illetve, amiket eddig én vettem, azoknál így volt!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2020.01.29. 11:45

motrosmano írta:
2020.01.28. 20:33
Azon én nem állítottam semmit sem, fúvókákat meg szerintem csak akkor érdemes rendelni ha már tudod, hogy milyen van a karbidban, mert én eddig két különböző fajtával találkoztam, és nem csereszabatosak, teljesen más kialakításuk van, de ugyan azon név alatt találod meg őket pl az eBay-n is!
Alapjáratiból is van többféle? Főfúvókával én is kétfélével találkoztam, van az eredeti Keihin-féle és van a mezei M5 (BVF is jó bele), ennek megfelelő kiakakítású emulziós csövekkel

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2020.01.28. 20:33

Azon én nem állítottam semmit sem, fúvókákat meg szerintem csak akkor érdemes rendelni ha már tudod, hogy milyen van a karbidban, mert én eddig két különböző fajtával találkoztam, és nem csereszabatosak, teljesen más kialakításuk van, de ugyan azon név alatt találod meg őket pl az eBay-n is!

sipi5000
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sipi5000 » 2020.01.28. 17:45

Érdemes hozzá kintről rendelni fúvóka készletet is, igaz? úszószinten kellett valamennyit állítanod? Vagy hogy van ez a pwk karbin?

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2020.01.27. 19:34

sipi5000 írta:
2020.01.27. 17:53
Fogyasztásod mennyi? Alapjárat szép stabil vele? Menet közben kis fordulaton nagy gázt húzva nem hörböl?
Nem tudom a fogyasztása mennyi, talán max 3,5-4 l városban, de elég nagy darab vagyok! :oops:
Jaja stabil az alapjárat!
Nincs hörbölés, húz szépen még negyedikben is, hidegen füstöl egy kicsit de ha bemelegedett látni nem csak érezni lehet a kipuf gázt!

sipi5000
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sipi5000 » 2020.01.27. 17:53

Fogyasztásod mennyi? Alapjárat szép stabil vele? Menet közben kis fordulaton nagy gázt húzva nem hörböl?

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2020.01.26. 22:14

sipi5000 írta:
2020.01.26. 21:55
Köszönöm Szépen! Kíváncsi leszek rá. A Szívatója milyen? Sokan azt mondják, hogy többet kell egy kicsit szívatni hideg indításnál, mint a gyárival.
Ez igaz, eggyel-kettővel többet kell rúgni, mondjuk engem az elején megviccelt, mert nem húztam fel rendesen a szívató pöcköt, kb félúton megakadt, aztán rúgdoshattam mire beindult! ](*,)
És csak sokadjára jöttem rá, mi a hiba! #-o
Ez van! :D

sipi5000
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sipi5000 » 2020.01.26. 21:55

Köszönöm Szépen! Kíváncsi leszek rá. A Szívatója milyen? Sokan azt mondják, hogy többet kell egy kicsit szívatni hideg indításnál, mint a gyárival.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2020.01.26. 21:24

Amit én vettem karbihoz, egy az egyben jó volt a gyári gázbovden.
Én is azzal a gumicsővel raktam össze a henger felől amit karbihoz adtak, a levegőszűrőház felől kell barkácsolni (kis ETZ-knél szerintem könnyebb a helyzet).
Henger felől: vettem egy után gyártott szívó csonkot, ebből le kellett vágom 10mm-t az esztergált karbihoz illesztett végéből (egyébként az általam vásárolt pontatlan volt, gyári karbival össze se lehetne építeni :?, meglepő, ja nem), így a PWK karbi levegőszűrő vége kb ugyanoda esik, ahol alapesetben a gyári BVF lenne. Majd a szívócsonkra esztergáltattam aluból egy perselyt amit aztán 2k ragasztóval fel is ragasztottam, a persely belső átmérőjét a szívócsonk esztergált része adja (nekem, ha jól emlékszem Φ28,1 mm volt), a külső méretét pedig a PWK karbi henger felőli részéről vettem le. Kopra összetoltam őket az összekötő gumicsőben, így a szívócsonk és a karbi elvileg rés nélkül összeér, ezt egyébként érdemes még felszerelés előtt ellenőrizni, nehogy valami gubanc legyen később! És két bilinccsel rögzítettem a helyén, bár ez a kép alapján egyértelmű.
https://www.motoralkatresz24.hu/spd/210 ... TORHOZ-FEM

Levegőszűrőház felől: ide is vettem egy új (gyári formájú) gumicsőt, https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... VOCSO-GUMI ,
és vettem etz 250 gumicsőt is, https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... VOCSO-GUMI
A gyáriakat sajnáltam átalakítani, az után gyártott meg... nos után gyártott! :D
A TS 150-s gumi szívócsőből levágtam a karbi felőli részből, úgy, hogy csak két borda maradjon, az ETZ szívócső az a része ami a levegőszűrő házba megy, passzosan ráment a PWK karbira, én innen vágtam egy akkora darabot ami elég volt a karbira meg a TS szívócsőn megmaradt két bordára (kb 40-50mm hosszú), és ezeket is összeragasztottam, de olyan ragasztót használtam ami kötés után is rugalmas marad, nálam a palmatex volt a nyerő, bár az sem bírja sokáig a benzint, ezért belülről letömítettem olyan blokk tömítő pasztával ami ellenáll a benzinnek! Még így is kissé hátra nyomja a karbi a gumi szívócsővet, de nem vészes, és ide is bilincs. Nagyjából fél éve van így, ezidáig nem volt gondom vele!
Fúvókák: nálam (!) 32 alapjárati, 108 főfúvóka, powerjet maradt ami volt volt benne, tű a legfelső rovátkától eggyel lentebb. Nálad nem biztos, hogy ezek jók lesznek! Még 30 alapjáratira vadászok, z25z tanácsára!
Remélem érthető amit leírtam! :roll:

sipi5000
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sipi5000 » 2020.01.26. 15:35

A Szívócsonkon kellett valamit alakítani? És a gázbowdenen?

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2627
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2020.01.26. 10:49

sipi5000 írta:
2020.01.23. 22:23
A Hengernél és a levegőszűrőnél a csatlakozást hogy oldottad meg? És egyébként milyen problémáid adódtak a hangolásnál?
Adtak hozzá gumicsövet, azzal a szívócsonkhoz, 250-es ETZ szívócsővel pedig a legszűrőhöz.
Nem volt időm rá: lent jó, középen jó vagy fent jó jelenleg. Azt is sikerült elérnem, hogy lent és fent együtt jó, de középen vagy sok vagy kevés.
Valószínűleg a teljesítmény fúvóka túl nagy, kisebbet még nem sikerült szereznem...

sipi5000
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sipi5000 » 2020.01.24. 22:51

A Képet láttam. A Henger felől a csövet azt vetted, vagy magad készítetted? És milyen fúvókákkal lett jó? A gyári gázbowden jó hozzá?

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2020.01.24. 20:19

sipi5000 írta:
2020.01.23. 22:23
A Hengernél és a levegőszűrőnél a csatlakozást hogy oldottad meg? És egyébként milyen problémáid adódtak a hangolásnál?
Helló!

Pár hozzászólással lentebb láthatsz egy képet, amin az én TS-men lévő PWK 24 karbi látható.
Nekem bevált, mondjuk túl sok különbséget nem érzek, kb ugyanúgy megy, viszont kevesebbet eszik és van alapjárat!
Hidegen-melegen indul gond nélkül.
Ha gondolod szívesen leírom én, hogy tettem fel, de ha visszaolvasod a topicot ott is találhatsz megoldást.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2020.01.23. 22:37

Tony91 írta:
2020.01.23. 11:40
Zorka írta:
2019.12.16. 18:09

Kínai, olcsó, de legalább faragni kell, fúvókázni, állítgatni.
Ellenben nem 60-70 ezer Ft, és minimum ugyanannyi km-t elmegy gond nélkül. Ha meg az a gond, hogy fúvókázni, beállítani kell, készítettünk hozzá egy táblázatot, ami alapján közel jóra be tudja állítani, onnantól már csak a saját motorjához kell finomítania, de kiindulási beállításnak tökéletes:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Ismersz annyira, hogy én sem vagyok fillérb*szó, ha a 251-esemről van szó, ellenben szeretek új dolgokat kipróbálni, és ha ugyanazt megtudom oldani 8.600 Ft-ból 60 ezer helyett, akkor miért ne azt választanám. Tény, hogy nem 4-5 liter közt fog fogyasztani az MZ, hanem megmarad a gyári 5 - 5,5 liter/100 km között, de nekem az bőven megfelel, még úgy is, hogy évente 12 ezer km-nél kevesebbet nem megyek az MZ-vel. Az én PWK 32-es karbimban kb 25 ezer km van benne, ebben 2 túra külföldön, de ugyanazt tudja, mint mikor feltettem 2017. szeptemberében. Jó a gázreakció, ötödikben 5.400-ig simán (115-120 km/h) elforog és tartja is. Erdélyben legutóbb elég jó tempót mentünk MZ-hez képest, de jó volt a karburálás minden terepviszonyon és helyzetben
A Binget felrakod és megy. De legalább drága. A ~kínai, olcsó, de legalább faragni kell, fúvókázni, állítgatni~. Kinek a pap, kinek a papné.
-Miraculis.de: "Kraftstoffverbrauch 3,5 ... 5 l/100 km". Ezt írja a 250-es ETZ-re fogyasztásnak. Az enyém most 1300km-es 75.5-ös hengerrel 3.7L . Kizárólag az alapjárati csavarral állítottam be az alapjáratot. Az összes többi beállítása a Bing gyárban történt.
-Senki sincsen kényszerítve, azt választ, amit meggyőződése szerint jobbnak tart.
-Összehasonlításképpen: Fúrás előtt ugyan ezzel a beállítással 3.5L . Bing előtt kínai utángyártott bvf másolattal 3.2L kínai beállítással. Viszont ezt a másolatot senkinek sem ajánlom.

sipi5000
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sipi5000 » 2020.01.23. 22:23

A Hengernél és a levegőszűrőnél a csatlakozást hogy oldottad meg? És egyébként milyen problémáid adódtak a hangolásnál?

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2627
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2020.01.23. 22:00

sipi5000 írta:
2020.01.23. 13:18
Ts 150-hez (esetleg kis etz) van valakinek tapasztalata a kínai karburátorokkal kapcsolatban? Ha igen, kérem ne tartsa magában. A gyári ts karbi beállíthatatlan, legalábbis szerintem. Ezért valami másfelé akarok kutakodni.
Én ősszel kezdtem egyet behangolni, de nem igazán sikerült (az idő miatt). Amint elfogadható időjárás lesz, ismét nekiugrok. Egyébként nem tűnik rossznak.

sipi5000
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sipi5000 » 2020.01.23. 13:18

Ts 150-hez (esetleg kis etz) van valakinek tapasztalata a kínai karburátorokkal kapcsolatban? Ha igen, kérem ne tartsa magában. A gyári ts karbi beállíthatatlan, legalábbis szerintem. Ezért valami másfelé akarok kutakodni.

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2020.01.23. 11:40

Zorka írta:
2019.12.16. 18:09
Alibiman írta:
2019.12.16. 15:18
Ez a Koso érdekelne.


Kínai, olcsó, de legalább faragni kell, fúvókázni, állítgatni.
Ellenben nem 60-70 ezer Ft, és minimum ugyanannyi km-t elmegy gond nélkül. Ha meg az a gond, hogy fúvókázni, beállítani kell, készítettünk hozzá egy táblázatot, ami alapján közel jóra be tudja állítani, onnantól már csak a saját motorjához kell finomítania, de kiindulási beállításnak tökéletes:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Ismersz annyira, hogy én sem vagyok fillérb*szó, ha a 251-esemről van szó, ellenben szeretek új dolgokat kipróbálni, és ha ugyanazt megtudom oldani 8.600 Ft-ból 60 ezer helyett, akkor miért ne azt választanám. Tény, hogy nem 4-5 liter közt fog fogyasztani az MZ, hanem megmarad a gyári 5 - 5,5 liter/100 km között, de nekem az bőven megfelel, még úgy is, hogy évente 12 ezer km-nél kevesebbet nem megyek az MZ-vel. Az én PWK 32-es karbimban kb 25 ezer km van benne, ebben 2 túra külföldön, de ugyanazt tudja, mint mikor feltettem 2017. szeptemberében. Jó a gázreakció, ötödikben 5.400-ig simán (115-120 km/h) elforog és tartja is. Erdélyben legutóbb elég jó tempót mentünk MZ-hez képest, de jó volt a karburálás minden terepviszonyon és helyzetben

Alibiman
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.12.14. 18:00
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Bing porlasztó

Hozzászólás Szerző: Alibiman » 2019.12.17. 00:23

Akkor várok. Majd csak lesz valami. Köszönöm a tanácsot!
Zorka írta:
2019.12.16. 22:04
Alibiman írta:
2019.12.16. 19:00
30N2-3 van a bringán. Ilyet gyakorlatilag nem látok sehol, Ebay-en is néztem. Ott sok az olyan karbi, aminél csak 30N2 van írva, ahogy a Mofakernél is. Meg sok olyan van, aminél a házon semmilyen jelölés nincs. A Bing-et a Futármotorosbolt-ból rendeltem, de hívtak telefonon, hogy várni kell rá. 30N2-5-öt látok a az Ebay-en, de nem tudom, hogy szeretné-e a mocim.

Van olyan felújító készlet a 30N2-3-hoz, amitől tényleg jó lesz? Vagy rendeljek 30N2-5-öt?
Szerintem várjál rá. Mindenhol elfogyott.
BVF karburátorokat már régen nem gyártanak. Jó állapotú eredetit kifogni szinte lehetetlen. Amit tízen pár ezerért kapsz, kínai utángyártott. Van itt nekem egy, ment kb 4-6e km-t. Már falsol a súbernél. Viszont keveset fogyaszt. Előtte felújítással próbálkoztam. Felesleges pénzkidobás. A Mofakeres is utángyártott kínai. Ha arra vágysz, azt adok egyet.
Egyébként külföldről olcsóbb, csak keresgélni kell. Figyeld az Ebayt. Ott ugyanaz a cég olcsóbban szokta adni, mint a saját vebáruházában.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Bing porlasztó

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.12.16. 22:04

Alibiman írta:
2019.12.16. 19:00
30N2-3 van a bringán. Ilyet gyakorlatilag nem látok sehol, Ebay-en is néztem. Ott sok az olyan karbi, aminél csak 30N2 van írva, ahogy a Mofakernél is. Meg sok olyan van, aminél a házon semmilyen jelölés nincs. A Bing-et a Futármotorosbolt-ból rendeltem, de hívtak telefonon, hogy várni kell rá. 30N2-5-öt látok a az Ebay-en, de nem tudom, hogy szeretné-e a mocim.

Van olyan felújító készlet a 30N2-3-hoz, amitől tényleg jó lesz? Vagy rendeljek 30N2-5-öt?
Szerintem várjál rá. Mindenhol elfogyott.
BVF karburátorokat már régen nem gyártanak. Jó állapotú eredetit kifogni szinte lehetetlen. Amit tízen pár ezerért kapsz, kínai utángyártott. Van itt nekem egy, ment kb 4-6e km-t. Már falsol a súbernél. Viszont keveset fogyaszt. Előtte felújítással próbálkoztam. Felesleges pénzkidobás. A Mofakeres is utángyártott kínai. Ha arra vágysz, azt adok egyet.
Egyébként külföldről olcsóbb, csak keresgélni kell. Figyeld az Ebayt. Ott ugyanaz a cég olcsóbban szokta adni, mint a saját vebáruházában.

Alibiman
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.12.14. 18:00
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Bing porlasztó

Hozzászólás Szerző: Alibiman » 2019.12.16. 19:00

30N2-3 van a bringán. Ilyet gyakorlatilag nem látok sehol, Ebay-en is néztem. Ott sok az olyan karbi, aminél csak 30N2 van írva, ahogy a Mofakernél is. Meg sok olyan van, aminél a házon semmilyen jelölés nincs. A Bing-et a Futármotorosbolt-ból rendeltem, de hívtak telefonon, hogy várni kell rá. 30N2-5-öt látok a az Ebay-en, de nem tudom, hogy szeretné-e a mocim.

Van olyan felújító készlet a 30N2-3-hoz, amitől tényleg jó lesz? Vagy rendeljek 30N2-5-öt?

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.12.16. 18:09

Alibiman írta:
2019.12.16. 15:18
Ez a Koso érdekelne.

hell írta:
2019.12.16. 14:24
Jó karbi a bing. Csak végre nem akar menni. A tűszelepje cserés volt mert átengedett nem kicsit, de az új is selejt kicsit tovább bírja igaz, de ez is átereszt nem zár jól. Panaszkodtak sokan rá szétkopik hamar. Én nem tudom én annyira nem vettem észre ilyesmit. Gondolkodóba estem eladom az enyémet most koso teszt van. Jobban megy vele de többet is eszik... Ez ilyen...
Kínai, olcsó, de legalább faragni kell, fúvókázni, állítgatni.

Alibiman
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.12.14. 18:00
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alibiman » 2019.12.16. 15:18

Ez a Koso érdekelne.

hell írta:
2019.12.16. 14:24
Jó karbi a bing. Csak végre nem akar menni. A tűszelepje cserés volt mert átengedett nem kicsit, de az új is selejt kicsit tovább bírja igaz, de ez is átereszt nem zár jól. Panaszkodtak sokan rá szétkopik hamar. Én nem tudom én annyira nem vettem észre ilyesmit. Gondolkodóba estem eladom az enyémet most koso teszt van. Jobban megy vele de többet is eszik... Ez ilyen...

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2019.12.16. 14:24

Jó karbi a bing. Csak végre nem akar menni. A tűszelepje cserés volt mert átengedett nem kicsit, de az új is selejt kicsit tovább bírja igaz, de ez is átereszt nem zár jól. Panaszkodtak sokan rá szétkopik hamar. Én nem tudom én annyira nem vettem észre ilyesmit. Gondolkodóba estem eladom az enyémet most koso teszt van. Jobban megy vele de többet is eszik... Ez ilyen...

Alibiman
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.12.14. 18:00
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Bing Karbi

Hozzászólás Szerző: Alibiman » 2019.12.16. 12:11

Uraim, köszönöm a válaszokat!

Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Bing karbi

Hozzászólás Szerző: Melák » 2019.12.15. 22:42

Alibiman írta:
2019.12.14. 18:07
Sziasztok!

ETZ 250, 89-es. Úgy néz ki, hogy a karbija (30N2-3) kicsit kivan már, ezért lecserélném. Ez megfelelne?

https://www.ebay.de/itm/Bing-Vergaser-f ... Swepld8fyz

Kell még valami ehhez a cucchoz, hogy működjön is rendesen? Tömítés, stb. Elnézést kérek, ha ez a kérdés már szerepelt a topikban.
Hello! Én 2009 körül vettem Bing-et a motoromra. Remekül működik, nekem bevált! Egyedül a tűszelepet (ami az úszóházba engedi a benzint) kellett cserélnem kb. 2-3 éve.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Bing karbi

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.12.15. 20:53

Alibiman írta:
2019.12.15. 15:47
Köszönöm szépen a gyors választ! Ezek szerint ez lenne a bedugós?

https://futarmotorosbolt.hu/termek-info ... ts_id=2608

Valami további tömítés, stb. kell még hozzá?
Igen.
Elvileg jár hozzá egy akkora gumigyűrű, ami a bedugós résznél a kis peremhez illik, két porvédő sapka a bowdenállító csavarokhoz, meg két benzincsődarab, ami a képen is láthatóan mellette lecsüng.

Alibiman
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.12.14. 18:00
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Bing karbi

Hozzászólás Szerző: Alibiman » 2019.12.15. 15:47

Köszönöm szépen a gyors választ! Ezek szerint ez lenne a bedugós?

https://futarmotorosbolt.hu/termek-info ... ts_id=2608

Valami további tömítés, stb. kell még hozzá?
Szia!
Jobb mint a BVF. Minden tartományban jobban teljesít.
Nem lesz tőle 25 lovas, de sokkal jobban reagál terhelésre, gázadásra, ...
Amit itt hivatkoztál az a cég, ahogyan látom, csak Németországba szállít.
Vigyázz a túl olcsóval, mert a kínaiak hamisítják!
Semmit sem kell mókolni vele, csak felrakod és jó.
Tartozik hozzá egy gumigyűrű a szívócsonk és a karbi közé.
Ha nem a bilincseset választod, hanem a bedugósat, akkor nem kell hozzá a szívócső sem.
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 90/5269/c/_/_/?_
https://futarmotorosbolt.hu/termek-info ... ts_id=2608
https://www.ost-moped.de/vergaser-kpl-b ... gaser.html
Én innen rendeltem, de nekik most nincsen:
https://www.ost2rad.com/MZ-Spare-Parts/ ... 0-251.html

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Bing karbi

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.12.14. 22:00

Alibiman írta:
2019.12.14. 18:07
Sziasztok!

ETZ 250, 89-es. Úgy néz ki, hogy a karbija (30N2-3) kicsit kivan már, ezért lecserélném. Ez megfelelne?

https://www.ebay.de/itm/Bing-Vergaser-f ... Swepld8fyz

Kell még valami ehhez a cucchoz, hogy működjön is rendesen? Tömítés, stb. Elnézést kérek, ha ez a kérdés már szerepelt a topikban.
Szia!
Jobb mint a BVF. Minden tartományban jobban teljesít.
Nem lesz tőle 25 lovas, de sokkal jobban reagál terhelésre, gázadásra, ...
Amit itt hivatkoztál az a cég, ahogyan látom, csak Németországba szállít.
Vigyázz a túl olcsóval, mert a kínaiak hamisítják!
Semmit sem kell mókolni vele, csak felrakod és jó.
Tartozik hozzá egy gumigyűrű a szívócsonk és a karbi közé.
Ha nem a bilincseset választod, hanem a bedugósat, akkor nem kell hozzá a szívócső sem.
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 90/5269/c/_/_/?_
https://futarmotorosbolt.hu/termek-info ... ts_id=2608
https://www.ost-moped.de/vergaser-kpl-b ... gaser.html
Én innen rendeltem, de nekik most nincsen:
https://www.ost2rad.com/MZ-Spare-Parts/ ... 0-251.html

Alibiman
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.12.14. 18:00
MZ-d típusa: ETZ250

Bing karbi

Hozzászólás Szerző: Alibiman » 2019.12.14. 18:07

Sziasztok!

ETZ 250, 89-es. Úgy néz ki, hogy a karbija (30N2-3) kicsit kivan már, ezért lecserélném. Ez megfelelne?

https://www.ebay.de/itm/Bing-Vergaser-f ... Swepld8fyz

Kell még valami ehhez a cucchoz, hogy működjön is rendesen? Tömítés, stb. Elnézést kérek, ha ez a kérdés már szerepelt a topikban.

Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2019.09.28. 11:39

Sziasztok!
Ismeri valaki ezt az olajat HARDT OIL Synthstroke 2T TTS Banán 1 Liter 100 % Szint?

Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2019.08.27. 20:33

Zorka írta:
2019.08.27. 19:27
popitty írta:
2019.08.27. 14:48
Béna Vagyok Anyám!
Már most kezdek a saját idegeimre menni. Miért? Megnéztem több lapot amit ajánlottatok és vagy 404 vagy nem találok rajta karbit. Valaki akinek Ts 150 - ese van ha megtenné hogy megírja milyen karbival jár (nem az eredeti) és hol szerezte be esetleg hol találok ha még létezik német gyártású vagyis gyári 150-e ETZ karburátort igen megszépítené az életem. A MOFAKERES - el csináltam mindent és tarakíroz Sz. Vagy lehet hibás vagy én mert megvettem? Na?! és kösz.
Szia!
https://www.google.com/search?q=etz+150 ... 66&bih=654
Vagyis beírod, hogy Etz 150 karburátor. Választod a képek opciót.
Óriási vagy köszi. Itt aztán tallózhatok.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.08.27. 19:27

popitty írta:
2019.08.27. 14:48
Béna Vagyok Anyám!
Már most kezdek a saját idegeimre menni. Miért? Megnéztem több lapot amit ajánlottatok és vagy 404 vagy nem találok rajta karbit. Valaki akinek Ts 150 - ese van ha megtenné hogy megírja milyen karbival jár (nem az eredeti) és hol szerezte be esetleg hol találok ha még létezik német gyártású vagyis gyári 150-e ETZ karburátort igen megszépítené az életem. A MOFAKERES - el csináltam mindent és tarakíroz Sz. Vagy lehet hibás vagy én mert megvettem? Na?! és kösz.
Szia!
https://www.google.com/search?q=etz+150 ... 66&bih=654
Vagyis beírod, hogy Etz 150 karburátor. Választod a képek opciót.

Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2019.08.27. 14:48

Béna Vagyok Anyám!
Már most kezdek a saját idegeimre menni. Miért? Megnéztem több lapot amit ajánlottatok és vagy 404 vagy nem találok rajta karbit. Valaki akinek Ts 150 - ese van ha megtenné hogy megírja milyen karbival jár (nem az eredeti) és hol szerezte be esetleg hol találok ha még létezik német gyártású vagyis gyári 150-e ETZ karburátort igen megszépítené az életem. A MOFAKERES - el csináltam mindent és tarakíroz Sz. Vagy lehet hibás vagy én mert megvettem? Na?! és kösz.

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2942
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2019.08.24. 10:22

popitty írta:
2019.08.17. 08:19
Látom de ez már tök más mint az eredeti. Egyenlőre nem kísérletezem újabb tipusokkal felteszem a MOFA-kerest. Meglátom mi lesz. Az eredeti semmi képen sem maradhat mert 80 km/ó fölött olyan zajjal megyek mint egy tank.
Pedig pont a MOFAKERes az ablakon kidobott pénz, azzal tuti nem lesz jó, bármit csinálsz.

Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2019.08.17. 08:19

Látom de ez már tök más mint az eredeti. Egyenlőre nem kísérletezem újabb tipusokkal felteszem a MOFA-kerest. Meglátom mi lesz. Az eredeti semmi képen sem maradhat mert 80 km/ó fölött olyan zajjal megyek mint egy tank.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.08.15. 18:41

popitty írta:
2019.08.07. 07:05
Köszi!
A műsor nagyon tanulságos volt. Most azonban milyen karburátort vegyek és hol a 150 cm3 Ts-emre?
Egyébként érthetetlen számomra, hogy az a Kína amelyik leszáll a Hold túlsó oldalán nem tud helyesen és méret azonosan lekoppintani egy ilyen primitív vackot mint egy karbicsek!
Helló!
Esetleg egy PWK 24-s?
https://www.ebay.com/itm/24mm-PWK-Motor ... SwJ3RaxH-9

Nekem ilyen van fent, és hát érezhetően jobb, mint amilyen régivel volt!
Még nem sikerült, teljesen jól beállítanom, várom a következő adag fúvókát, sajnos amit karbival egyszerre rendeltem az pont nem ebbe való!
Egyébként a gyári gázbowden pont jó volt ehhez, csak szívócsonkkal volt egy kis munka, meg a levegőszűrű-karbi összekötő gumicsőt kellet átalakítani, ám az egész csak pár órába került!
Esetleg ha valakit érdekel, szívesen leírom mit hogyan csináltam!
IMG_20190812_163430.jpg

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.08.07. 08:30

Mivel Tajvan is gyakran Kínaként hivatkozik magára, meg sem próbálom eldönteni épp mi honnan jön :) Régebben lehet hogy volt különbség a "kontinentális" Kína kárára (Tajvanra hamarabb kezdték kiszervezni a modern ipart a japánok és amerikaiak) de mára már mindkettő ugyanaz lett: bármit legyártanak bármilyen minőségben, minden a megrendelőtől függ. Az MZ alkatrészek megrendelőinek általában ez, vagy még spórolósabb az elvárt színvonal sajnos.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2019.08.07. 08:19

Az van, hogy le tud, sőt jobbat is tud csinálni ha kell. Valószínűleg a megrendelő azt mondta hogy oldja meg 20 fillérből, hát megoldotta. Amúgy tényleg kínai? Mert láttam már nagyon olcsó cuccot kínából, aminek a minősége tükrözte az árat, de hogy ennyire fos legyen valami az inkább a tajvani garázsmunkára jellemző.

Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2019.08.07. 07:05

Köszi!
A műsor nagyon tanulságos volt. Most azonban milyen karburátort vegyek és hol a 150 cm3 Ts-emre?
Egyébként érthetetlen számomra, hogy az a Kína amelyik leszáll a Hold túlsó oldalán nem tud helyesen és méret azonosan lekoppintani egy ilyen primitív vackot mint egy karbicsek!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.08.06. 20:43

Kínai. A 22/24N2-es (ETZ 125/150) másolata. Inkább ne vedd meg

http://www.mzclubhungary.com/index.php/cikkek?id=659

Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás karbicsek azonosítás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2019.08.06. 18:34

Üdv!
Valaki ismeri-e ezt a karbicseket? Ha igen megköszönném ha írna róla véleményt. A címkéje szerint Mz 125/150. Már ez is fura, hogy a 125 meg a 150 cm3-is motor karburátorának egy forma értékű a fúvókája meg a levegő beömlőnyílása. Meg hát milyen Mz? Ts vagy ETZ? Az én Ts-emen nem ilyen karbicsek van csak hasonló. Tehát ha valaki tudna róla valamit mondani mihez való, hogyan üzemel megköszönném. Arra is kíváncsi vagyok ha van valakinek gépkönyve a 150-es ETZ-hez és van benne fogyasztási grafikon 70 km/ó tempónál 1 személy terheléssel mennyi a fogyasztás. Köszi!
Csatolmányok
DSCF5195_30százalék.jpg
DSCF5193_30 százalék.jpg

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.08.06. 11:30

aronpfabian írta:
2019.08.06. 10:33
motrosmano írta:
2019.08.06. 10:07
Sajnos már törlődött a ebay-s fiókomból a megrendelés így nem tudom, hogy power jetes-s a karbi vagy sem, teszek fel képet, hátha ki segít valaki? 8-[
Bár szerintem nem az, csak olyat akartam venni!IMG_20190806_080847.jpgIMG_20190806_081218.jpg
A főfúvókát kicseréltem 110-re, az alapjárati meg nem 33-s hanem 32-s de az a legkisebb ami jelenleg nekem van!
A powerjet átvezetése ezen a típuson az úszóházból csatlakozik a légszűrő felőli tölcsér tetejére (ott van a fúvóka). Ha ilyen van, akkor powerjetes
Köszi! Akkor power jetes. De azon egy fia számot nem láttam, hogy hányas lenne.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1040
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.08.06. 10:33

motrosmano írta:
2019.08.06. 10:07
Sajnos már törlődött a ebay-s fiókomból a megrendelés így nem tudom, hogy power jetes-s a karbi vagy sem, teszek fel képet, hátha ki segít valaki? 8-[
Bár szerintem nem az, csak olyat akartam venni!IMG_20190806_080847.jpgIMG_20190806_081218.jpg
A főfúvókát kicseréltem 110-re, az alapjárati meg nem 33-s hanem 32-s de az a legkisebb ami jelenleg nekem van!
A powerjet átvezetése ezen a típuson az úszóházból csatlakozik a légszűrő felőli tölcsér tetejére (ott van a fúvóka). Ha ilyen van, akkor powerjetes

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.08.06. 10:07

Sajnos már törlődött a ebay-s fiókomból a megrendelés így nem tudom, hogy power jetes-s a karbi vagy sem, teszek fel képet, hátha ki segít valaki? 8-[
Bár szerintem nem az, csak olyat akartam venni!
IMG_20190806_080847.jpg
IMG_20190806_081218.jpg
A főfúvókát kicseréltem 110-re, az alapjárati meg nem 33-s hanem 32-s de az a legkisebb ami jelenleg nekem van!

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.08.03. 19:47

z25z írta:
2019.08.03. 17:02
Ez power jet-es karburátor? A jobban meg kell szivatni rész nem feltétlen gond. Ha ez az a tipus amikor egy kart felhúzol és majd ha bemelegszik, akkor visszapöccinted és zár, akkor az még jó is. Annál a tipusnál kevésbé dől be az üzemanyag a szivató használatakor, mint a gyári karburátorok szivató csatornáján. Én is úgy megyek, hogy felhúzom indulok majd pár száz méter után visszanyomom. A 33-as alapjáratin gondolkozom, hogy lehetne esetleg szűkíteni, mert a 250-eseken 35 vált be. Így a 150-esen elég lehet kisebb is. Érdemes lenne egy 30-assal kipróbálni. Ha power jet-es akkor első körben azt kell megnézni mikor kezd dolgozni a jet. (mekkora fordulaton) A bedadogás jelezheti azt hogy nagy benne a fúvóka és/vagy túl korán nyit. (én nem gondolnék gyújtásra egyáltalán, főleg ha előzőleg ilyet nem csinált, a bedadogás a sok üzemanyag jellemzője lehet) Azt is meg kell nézni mekkora a jet és a lehető legkisebbel próbálkozni. 250-eshez a 26-os elgendő, 150-hez ekkora/ennél nagyobb már sok lenne. Ha nincs kisebb jet-ed akkor a főfúvókán csökkenthetsz óvatos léptekkel lefele. 115- ről 110 próba aztán ha javul, de sok akkor 105-re (sokkal ez alá nem mennék) A 3 lépcsős karburálásnak pont az lenne a lényege, hogy a jet akkor kezdjen bedolgozni amikor a főfúvókán menő üza már elégtelen lenne. Mert a 2 lépcsősnél alul/középtartományban nagyobb főfúvókával besokallhat. Ha nincs kisebb power jet és főfúvókád akkor nézd meg hogy viselkedik úgy hogy kiiktatod a jet-et. (eltömíteni egy kis gumidugóval stb.) Amennyiben ez egy eleve 2 lépcsős karbi akkor kevesebb a variációk lehetősége, próbaképp az alapjárati és főfúvókán is csökkentenék 1 méretet. Aztán hogy bonyolítsunk még egy kicsit a dolgon plusz tényező a részterhelés tű. (is!) Az is lehet hogy jók a méretek és elég csak azt lejjebb engedni, de ezt te érzed, milyen részterhelésen menet közben. Bakkecskézés/hintázás van-e nagy sebbességről elzárva motorfék üzemben mit csinál ott bakkecskézik-e a lassulás végén vagy durrog? Nyélgáz közelében ha egy hajszálnyit visszaengeded azonnal lassul vagy mintha megugrana stb, ilyen kis apró jelekből lehet aztán összerakni a megfelelő beállítást :-)
Igen az a típus, pöcköt felhúzós szívatós.
Elvileg power jet-es, de nem vagyok benne biztos, 4500 1/min fölött olyan mintha megtáltosodna és egyúttal elkezdi a dadogást!
Hát amikor raktam fel a karbit és egyúttal megnéztem, miért rendetlenkedik az üresállás jelző, közben véletlenül megfogtam a gyújtó trafót ami majdnem forró volt, csak annyitól hogy gyújtás rá volt adva! Ebből gondoltam, hogy valami bibi lehet ott is!
Köszi szépen, próbálkozok a tanácsaid alapján!

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2019.08.03. 17:02

Ez power jet-es karburátor? A jobban meg kell szivatni rész nem feltétlen gond. Ha ez az a tipus amikor egy kart felhúzol és majd ha bemelegszik, akkor visszapöccinted és zár, akkor az még jó is. Annál a tipusnál kevésbé dől be az üzemanyag a szivató használatakor, mint a gyári karburátorok szivató csatornáján. Én is úgy megyek, hogy felhúzom indulok majd pár száz méter után visszanyomom. A 33-as alapjáratin gondolkozom, hogy lehetne esetleg szűkíteni, mert a 250-eseken 35 vált be. Így a 150-esen elég lehet kisebb is. Érdemes lenne egy 30-assal kipróbálni. Ha power jet-es akkor első körben azt kell megnézni mikor kezd dolgozni a jet. (mekkora fordulaton) A bedadogás jelezheti azt hogy nagy benne a fúvóka és/vagy túl korán nyit. (én nem gondolnék gyújtásra egyáltalán, főleg ha előzőleg ilyet nem csinált, a bedadogás a sok üzemanyag jellemzője lehet) Azt is meg kell nézni mekkora a jet és a lehető legkisebbel próbálkozni. 250-eshez a 26-os elgendő, 150-hez ekkora/ennél nagyobb már sok lenne. Ha nincs kisebb jet-ed akkor a főfúvókán csökkenthetsz óvatos léptekkel lefele. 115- ről 110 próba aztán ha javul, de sok akkor 105-re (sokkal ez alá nem mennék) A 3 lépcsős karburálásnak pont az lenne a lényege, hogy a jet akkor kezdjen bedolgozni amikor a főfúvókán menő üza már elégtelen lenne. Mert a 2 lépcsősnél alul/középtartományban nagyobb főfúvókával besokallhat. Ha nincs kisebb power jet és főfúvókád akkor nézd meg hogy viselkedik úgy hogy kiiktatod a jet-et. (eltömíteni egy kis gumidugóval stb.) Amennyiben ez egy eleve 2 lépcsős karbi akkor kevesebb a variációk lehetősége, próbaképp az alapjárati és főfúvókán is csökkentenék 1 méretet. Aztán hogy bonyolítsunk még egy kicsit a dolgon plusz tényező a részterhelés tű. (is!) Az is lehet hogy jók a méretek és elég csak azt lejjebb engedni, de ezt te érzed, milyen részterhelésen menet közben. Bakkecskézés/hintázás van-e nagy sebbességről elzárva motorfék üzemben mit csinál ott bakkecskézik-e a lassulás végén vagy durrog? Nyélgáz közelében ha egy hajszálnyit visszaengeded azonnal lassul vagy mintha megugrana stb, ilyen kis apró jelekből lehet aztán összerakni a megfelelő beállítást :-)

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.08.03. 13:04

Helló!

Felraktam a kis TS-mre PWK24-s karbit és segítségre lenne szükségem a finom hangoláshoz!
Mentem vele kb 100 km-t, és azt tapasztaltam, hogy érezhetően gyengébb lett: emelkedőn hamarabb kell visszakapcsolni vagy vissza kell kapcsolni, ahol eddig nem kellett, nehezebb elindulni és hidegen elindítani, jobban meg kell szívatni, és még annyi volt, hogy magasabb fordulatnál (felváltás környékén) kezdet rángatni nem vészesen, de lehetett érezni, hogy dadog a motor (gondolom ez lehet gyújtás gond is)!
A gyertya sötétbarna színűre volt égve, a fogyasztást vegyesen 4-4,5 l közé saccolom, nem legjobb de volt már rosszabb is!
De a fordulatot szépen veszi és ejti is!
csoka írta:
2019.05.14. 12:03
Nekem is 24-es van,150-esen.33 alapjárati,115 főfúvóka,tű középtől egyel magasabbra.Akármin változtatok-állítok,egyből észreveszem.Nekem bevállt,nem bántam meg,hogy lecseréltem.
És ilyen méretű fúvókák vannak bent, asszem a tűt is így állítottam be!
Valaki tud segíteni a fent említett problémák orvosolásában?
Köszi előre is!

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 13 vendég