Honlap főoldal     Regisztráció    Belépés    Fórum    Taglista   Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » MZ Club Hungary - fórum » Szervíz




 Oldal: 1 / 101 [ 5042 hozzászólás ] Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 101  Következő



Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.14. 22:38 
Offline
rolleres
rolleres

Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
Hozzászólások: 13
Motor: ETZ125
zudori írta:
Milyen utángyártottat vettél?
Azért kérdezem, mert ami a motoromon volt eredetileg az egy tajwani replika volt és nálam tökéletesen üzemelt. Most BING van rajta és az is jó.


Ami Futár Motorosboltban van. Azt írják, hogy BVF utángyártott. Nem túl mérethelyes cucc. Maga a súber sem azonos méretű a régivel. A baj viszont az, hogy a szívótorokra nem megy fel teljesen. Így viszont falsot szív. 3000-es alapjáratot kellett beállítani, hogy ha világítást kapcsolok akkor ne álljon le. Visszatettem a régit és csodálkoztam, hogy az tövig rámegy a csonkra. Ezzel 1300-as alapjárat és világítást kapcsolva sem áll le. De szerintem az a 2mm sokat számít teljesítmény ügyileg. Majd az új karbin bővítek, hogy rámenjen a csonkra és kipróbálom úgy. A belét meg kicserélem a régivel.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.14. 21:36 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 194
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Milyen utángyártottat vettél?
Azért kérdezem, mert ami a motoromon volt eredetileg az egy tajwani replika volt és nálam tökéletesen üzemelt. Most BING van rajta és az is jó.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.14. 18:59 
Offline
rolleres
rolleres

Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
Hozzászólások: 13
Motor: ETZ125
tiger1342 írta:
Márton írta:
Sziasztok!
A kis ETZ-m fel van fúrva 125-ről, 150ccm-re. Pontosabban 57mm a furat. Ezt már így vettem, nem én követtem el. Csak az a helyzet, hogy a karburátor 22n2-es. Annyit változtattak rajta, hogy a főfuvi 115-ös. Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy érdemes lenne-e feldörzsárazni 24mm-re?
Előre is köszönöm a választ!


Nem. Inkább vegyél rá egy 24-es karbit. Karburátorban a furatok erre a méretre vannak kitalálva, nem lehet csak úgy bővíteni rajta...


Vettem utángyártottat, kár volt.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.14. 10:42 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
Hozzászólások: 447
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Motor: MZ TS250/1
Márton írta:
Sziasztok!
A kis ETZ-m fel van fúrva 125-ről, 150ccm-re. Pontosabban 57mm a furat. Ezt már így vettem, nem én követtem el. Csak az a helyzet, hogy a karburátor 22n2-es. Annyit változtattak rajta, hogy a főfuvi 115-ös. Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy érdemes lenne-e feldörzsárazni 24mm-re?
Előre is köszönöm a választ!


Nem. Inkább vegyél rá egy 24-es karbit. Karburátorban a furatok erre a méretre vannak kitalálva, nem lehet csak úgy bővíteni rajta...

_________________
TS powa!
Kép


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.14. 00:41 
Offline
rolleres
rolleres

Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
Hozzászólások: 13
Motor: ETZ125
Sziasztok!
A kis ETZ-m fel van fúrva 125-ről, 150ccm-re. Pontosabban 57mm a furat. Ezt már így vettem, nem én követtem el. Csak az a helyzet, hogy a karburátor 22n2-es. Annyit változtattak rajta, hogy a főfuvi 115-ös. Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy érdemes lenne-e feldörzsárazni 24mm-re?
Előre is köszönöm a választ!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.09. 05:28 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 194
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
A tűre nem emlékszem, pontosabban nem tudom, milyen volt benne. A fúvóka elsőre 100-as volt, de kevésnek bizonyult, A 105-ös jó lett, ment mint a távírat csak zabált. Egyébként nekem 150-es hengerem van.A brátom 250-es motorján viszont szintén Dellorto van, ott a 100-as fúvóka vált be. Az a karbi is 28-as, csak más egy kicsit.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.08. 22:17 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
Hozzászólások: 1091
Tartózkodási hely: Keszthely
Motor: MZ TS 250 standard
Arra nem emlékszel véletlenül, hogy a 125-ösön milyen fúvókákkal, és tűvel használtad a karbit? 250-esben 120-as főfúvókával, és X52 tűvel sokall teljes gáznál. Fél gáztól lefelé jó.

_________________
Az élet olyan, mint az ásás! Néha hátráltat egy-két gyökér, de annak jól odab...ol az ásóval, oszt' haladsz tovább! ;-)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.08. 17:22 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 194
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
No most megfogtál, én olyan büszke voltam magamra, hogy ezt is tudom, de szerintem ott más nem szerepel, mert amikor úszót kerestem hozzá, pontosan leírtam ami ott volt. A karbi most nincs nálam, a 250-es dobozolt alkatrészei között van, Bonyhádon.
Van egy pár kép, majd megkeresem.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.08. 16:54 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
Hozzászólások: 1091
Tartózkodási hely: Keszthely
Motor: MZ TS 250 standard
Persze. :-)

...de a phb után is van egy betűje, meg a 28 után is. Azokra lennék kíváncsi.

_________________
Az élet olyan, mint az ásás! Néha hátráltat egy-két gyökér, de annak jól odab...ol az ásóval, oszt' haladsz tovább! ;-)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.08. 16:41 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 194
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Azt értem, de mit vennél át? A Dellorto-t?
PHB 28-as


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.08. 16:36 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
Hozzászólások: 1091
Tartózkodási hely: Keszthely
Motor: MZ TS 250 standard
Ha neked nem szimpi, akkor olcsón átvenném... (csak mert nekem tetszik a konstrukció)


A 28-as dellorto nagy egy széria kis mz-re. 30 le környékét tud etetni. Nem csoda, ha sokat evett vele.


Melyik típus van neked?

_________________
Az élet olyan, mint az ásás! Néha hátráltat egy-két gyökér, de annak jól odab...ol az ásóval, oszt' haladsz tovább! ;-)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.08. 15:53 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 194
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Ez amit belinkeltél, jól látom egy használt karbi?
Nekem is van már egy 250-esem, igaz még dobozban, de csak el fog készülni.
A kis ETZ-re tettem egy Dellorto PHB-28-ast, de nem győzött meg, sokat evett- kb.: 5 litert. Még októberben vettem egy új BING-et, amit most júliusban feltettem és lássunk csodát, nagyon jól megy, tökéletes az alapjárat, a fogyasztás 3,3 és 3,6 között mozog. És csont száraz a kipufogó vége. Nem a letörölgetés után, hanem sok-sok km. után.
Most úgy gondolom,megpróbálom a Dellorto-t a 250-es motoron, 28-as a torok, ha nem jó akor BING, most jön amiért írtam, nézegettem, kb. 110 EURO, ami sok, de az itthoni kereskedők majdnem 60 ezerért kinálják, ami irreális.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.08. 15:38 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
Hozzászólások: 447
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Motor: MZ TS250/1
Esetleg egy jó kis kínai binget valaki?
http://www.aliexpress.com/item/replace- ... 66888.html

_________________
TS powa!
Kép


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.08. 15:13 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
Hozzászólások: 447
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Motor: MZ TS250/1
Ezt a leírást ma találtam, Mikuni VM30-ra esküszik a kolléga ETZ 250-en:
http://www.realclassic.co.uk/techfiles/ ... tz250.html
Mikuni VM30:
150 main
45 pilot 1.5 turns out
6DH3 needle mid-notch
P-5 needle jet
2.5 slide

_________________
TS powa!
Kép


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.09.01. 18:27 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
Hozzászólások: 1091
Tartózkodási hely: Keszthely
Motor: MZ TS 250 standard
Ha jól emlékszem, valamelyikőtök épített dellorto phbh28 karbit 250-es TS-re, vagy /1-re. Milyen fúvókakonfiggal vált be? Kaptam egy ilyen karbit, és nem bánnám, ha a kísérletezési fázist tudnám rövidíteni mások tapasztalatával. 8-[

_________________
Az élet olyan, mint az ásás! Néha hátráltat egy-két gyökér, de annak jól odab...ol az ásóval, oszt' haladsz tovább! ;-)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.20. 18:20 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
Hozzászólások: 31
Motor: MZ Ts 150
Akkor jó.

aronpfabian írta:
popitty írta:
Valaki igaz hitére árulja el mi a különbség a 22N-2 és a 24N-2 karburátorok között. És azt is hogy a 150-es ETZ-re melyik való mert engem a boltos nagyon megkevert.


A torokátmérő (22 mm / 24 mm) és a fúvókaméretek.
125-re a 22-es, 150-re a 24-es kell.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.20. 13:16 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
Hozzászólások: 63
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250 (1984)
popitty írta:
Valaki igaz hitére árulja el mi a különbség a 22N-2 és a 24N-2 karburátorok között. És azt is hogy a 150-es ETZ-re melyik való mert engem a boltos nagyon megkevert.


A torokátmérő (22 mm / 24 mm) és a fúvókaméretek.
125-re a 22-es, 150-re a 24-es kell.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.20. 12:58 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
Hozzászólások: 31
Motor: MZ Ts 150
Valaki igaz hitére árulja el mi a különbség a 22N-2 és a 24N-2 karburátorok között. És azt is hogy a 150-es ETZ-re melyik való mert engem a boltos nagyon megkevert.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.19. 07:54 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
Hozzászólások: 1091
Tartózkodási hely: Keszthely
Motor: MZ TS 250 standard
MrDok írta:
Az az igazság, hogy a fúvóka méretet/karburálást nem árt a motor állapotához, karbi kopottságához, vezetési szokásokhoz, átlag légnyomáshoz, hőmérséklethez állítani.
Ha ezt nem szeretnéd, akkor megteszi a gyári méret.......... :mrgreen:

Bizony így van. A hegyekben nagyon kijött az, hogy ami 5-600 m magasan tökéletes beállítás volt, az 2 órával később 1600 m magasan már keményen dús keveréket adott.

_________________
Az élet olyan, mint az ásás! Néha hátráltat egy-két gyökér, de annak jól odab...ol az ásóval, oszt' haladsz tovább! ;-)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.18. 22:39 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
Hozzászólások: 1823
Tartózkodási hely: Hőgyész
Motor: ETZ 250
zsakfos írta:
MrDok írta:
[átlag légnyomáshoz, hőmérséklethez :mrgreen:


Na ne má.
Nem túlzás ez egy kicsit?
Túlmisztifikálod. :D
Jó hogy nem már a szomszédasszony kebelmérete is belejátszik nem? :D

Már hogy a fenébe ne játszana bele?! :shock:
Nem mindegy a terhelés sem! A mérettel nő a súly! :wink:
Jössz a börzére? Ha igen, megtalálsz! 8)

_________________
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.18. 22:13 
Offline
A révész
Avatar

Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
Hozzászólások: 2699
Tartózkodási hely: Siófok
Motor: Mz Ts 250/1
MrDok írta:
[átlag légnyomáshoz, hőmérséklethez :mrgreen:


Na ne má.
Nem túlzás ez egy kicsit?
Túlmisztifikálod. :D
Jó hogy nem már a szomszédasszony kebelmérete is belejátszik nem? :D

_________________
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.18. 21:50 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
Hozzászólások: 1823
Tartózkodási hely: Hőgyész
Motor: ETZ 250
bugyi63 írta:
Így igaz. MZ-re gondoltam én is. TS 250/1-be került egy 69,95mm-es dugó. Hallottam olyat, hogy fúrt hengerhez nem árt a nagyobb fúvóka. De akkor ezek szerint jó lesz az alap méret... Köszönöm!

Az az igazság, hogy a fúvóka méretet/karburálást nem árt a motor állapotához, karbi kopottságához, vezetési szokásokhoz, átlag légnyomáshoz, hőmérséklethez állítani.
Ha ezt nem szeretnéd, akkor megteszi a gyári méret.......... :mrgreen:

_________________
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.18. 07:27 
Offline
rolleres
rolleres

Csatlakozott: 2013.06.17. 17:18
Hozzászólások: 11
Tartózkodási hely: Fülöpszállás
Motor: MZ TS 250/1
Így igaz. MZ-re gondoltam én is. TS 250/1-be került egy 69,95mm-es dugó. Hallottam olyat, hogy fúrt hengerhez nem árt a nagyobb fúvóka. De akkor ezek szerint jó lesz az alap méret... Köszönöm!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.17. 22:55 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
Hozzászólások: 1823
Tartózkodási hely: Hőgyész
Motor: ETZ 250
bugyi63 írta:
Üdv!
Van valakinek tapasztalata, hogy 70-es fúrt hengerhez mekkora főfúvóka szükségeltetik?

Mivel MZ fórum, kizárom a 70 köbcentis szimó, vagy egyéb hengert, és a 70-es értéket mm-ben értem. :mrgreen:
Gyári méret. 135.

_________________
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.17. 17:55 
Offline
rolleres
rolleres

Csatlakozott: 2013.06.17. 17:18
Hozzászólások: 11
Tartózkodási hely: Fülöpszállás
Motor: MZ TS 250/1
Üdv!
Van valakinek tapasztalata, hogy 70-es fúrt hengerhez mekkora főfúvóka szükségeltetik?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.09. 15:32 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
Hozzászólások: 459
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: Etz 250
Köszönöm!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.08. 22:49 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s

Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
Hozzászólások: 165
Motor: MZ ES 125/1 ; MZ 250
27mm

_________________
Két kerék, két ütem, két betű: MZ


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.07. 21:14 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
Hozzászólások: 459
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: Etz 250
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy Mz ts 125-nél mennyire kell állítani az úszószintet?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.07. 21:00 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 341
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
aronpfabian írta:
A motorral együtt kaptam egy "üres" 30N3 karburátort: hiányzik az úszó, súber, súbertű, rugó és a teljes szívató. Ez így csak porfogó, inkább összeraknám.

Lehet jó minőségű, pontos súbert és tűt kapni/csináltatni valahol? Ha igen, hol?

Vedd magadhoz a karbit meg egy (ledes) elemlámpát. Vidd egy egy tetszőleges motoros boltba ahol árulhatnak tolattyút ETZ-hez.

Tedd bele az új tolattyút és vizsgáld meg a kopását:
Kép

Ha ezt látod, felesleges a karbira költeni! :(

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.07. 16:59 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
Hozzászólások: 63
Tartózkodási hely: Budapest
Motor: ETZ 250 (1984)
A motorral együtt kaptam egy "üres" 30N3 karburátort: hiányzik az úszó, súber, súbertű, rugó és a teljes szívató. Ez így csak porfogó, inkább összeraknám.

Lehet jó minőségű, pontos súbert és tűt kapni/csináltatni valahol? Ha igen, hol?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.05. 00:02 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12
Hozzászólások: 135
Dreamer írta:
Uram, Önnek ezt javasolom! (Piros dobozos)


Köszönöm! A hangvételből már aggódtam, valami durvább (tűzoltó készülék) lesz a piros dobozos. :roll:

Érzem kicsit fura megoldás, de hiába raktam forró vízbe az úszót, egy nyomorult buborékot nem produkált. A melegítésre már szépen fújta ki a benne rekedt anyagot, csak a végén egy pillanatra elbambultam, akkor nyomta szét a túlnyomás.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.04. 19:35 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 341
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
Thorwald írta:
Üdv!

ETZ 250 BVF porlasztóba hol (Budapesten) és milyen úszót érdemes (lehet) venni. A jelenlegi lyukas volt és a nafta kimelegítésekor felrobbant, kicsit megkapta a hő. :oops:

Uram, Önnek ezt javasolom! (Piros dobozos)

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.04. 10:52 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12
Hozzászólások: 135
Üdv!

ETZ 250 BVF porlasztóba hol (Budapesten) és milyen úszót érdemes (lehet) venni. A jelenlegi lyukas volt és a nafta kimelegítésekor felrobbant, kicsit megkapta a hő. :oops:


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.08.01. 20:08 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
Hozzászólások: 1091
Tartózkodási hely: Keszthely
Motor: MZ TS 250 standard
Kipróbáltam. Ha a részterheléstűt lejjebb teszem, akkor fordulaton már kevés neki a benzin, ha csak kicsi gázt kell húzni.

Amúgy biztosan kopott a tű, mert még a gyári van benne. 1-2 darabot vettem már, de mindegyikkel rosszabb volt, még ennél is, hiába voltak újak.

_________________
Az élet olyan, mint az ásás! Néha hátráltat egy-két gyökér, de annak jól odab...ol az ásóval, oszt' haladsz tovább! ;-)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.31. 22:22 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
Hozzászólások: 1823
Tartózkodási hely: Hőgyész
Motor: ETZ 250
gesszti írta:
Ha kis fordulaton, félnél nagyobb gázt húzok, akkor kicsit bedúsul, és gyengélkedik a motor. Jól gondolom, hogyha kicsit lejjebb állítom a benzinszintet, akkor ezt a hibát csökkenthetem?

(Nagyobb fordulatnál, egész tartományban megy dúsulás nélkül.)

Részterhelés tű egyel lejjebb, vagy csere ha kopott. :wink:

_________________
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.31. 14:11 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
Hozzászólások: 1091
Tartózkodási hely: Keszthely
Motor: MZ TS 250 standard
Ha kis fordulaton, félnél nagyobb gázt húzok, akkor kicsit bedúsul, és gyengélkedik a motor. Jól gondolom, hogyha kicsit lejjebb állítom a benzinszintet, akkor ezt a hibát csökkenthetem?

(Nagyobb fordulatnál, egész tartományban megy dúsulás nélkül.)

_________________
Az élet olyan, mint az ásás! Néha hátráltat egy-két gyökér, de annak jól odab...ol az ásóval, oszt' haladsz tovább! ;-)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.30. 11:15 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
Hozzászólások: 247
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Motor: ETZ 251e
Minden átalakítás nélkül felmegy rá, '88tól 250eseken is csatos karbi volt. ;)

_________________
MZ ETZ 251e '89


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.30. 10:53 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12
Hozzászólások: 135
Dreamer írta:

Kínai karbit SOHA, SEMMILYEN körülmények között! Volt szerencsém csatoshoz, nem csatoshoz... Ipari hulladék!
Meg kell várni, hátha felbukkan egy jó vétel egy kevésbé kopott gyári karbentyú!


OK! 8)

A 251-es karbija felmegy a 250-es ETZ-re átalakítás, machinálás nélkül? Hátha belefutok egy ilyenbe, valaki azt írta a fórumon, hogy jobb lesz alacsony fordulaton vele a motor.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.30. 10:48 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12
Hozzászólások: 135
gabsic írta:
Thorwald írta:
Annyiban lett sürgős, hogy át kell iratni a motort és ahhoz működő állapotban kell az eredetiség vizsgára elmenni.

Ezt ki mondta neked? Sem eredetvizsgán, sem műszakin nem kell járjon a motor...


Valahogy el kell jutni az eredetvizsgára. Utánfutó, trailer nincs se nekem, se ismerősnek, tolni meg nincs kedvem kilométereken át. Tehát marad az a lehetőség, hogy saját lábán elpöfög a helyszínre. :roll:


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.30. 10:04 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 341
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
Thorwald írta:

Igen sajnos, túl (gyanusan) kedvező az ára, ezért kérdeztem rá. Sajnos Bingre most nem telik, a gyerek az első keresetéből kívánja szponzorálni a motort, ezért igyekszem a pénztárcájához mérten a lehető legjobbat kihozni belőle.
Annyiban lett sürgős, hogy át kell iratni a motort és ahhoz működő állapotban kell az eredetiség vizsgára elmenni. Legfeljebb kicsit torpanni fog, utána már lesz több időm kisérletezni vele.
Bambi mester, ha olvasol, légyszíves a nagy porlasztómachinátor elérhetőségével megtisztelni engem. :smt006


Kínai karbit SOHA, SEMMILYEN körülmények között! Volt szerencsém csatoshoz, nem csatoshoz... Ipari hulladék!
Meg kell várni, hátha felbukkan egy jó vétel egy kevésbé kopott gyári karbentyú!

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.30. 08:55 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
Hozzászólások: 1474
Tartózkodási hely: Tapolca / Veszprém
Motor: MZ ETZ 251, Jawa 250
Thorwald írta:
Annyiban lett sürgős, hogy át kell iratni a motort és ahhoz működő állapotban kell az eredetiség vizsgára elmenni.

Ezt ki mondta neked? Sem eredetvizsgán, sem műszakin nem kell járjon a motor...

_________________
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.30. 00:45 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12
Hozzászólások: 135
zudori írta:

Én azt javaslom, keresd meg itt, vagy akár privátban Bambi mestert!
Inkább itt, mert ez közügy- :) Ő tud Neked megoldást a karburátor feljavítására. Van egy jóember aki tökéletesen rendbe tudja tenni ezeket az öreg karbikat.
Ha kedvező az ára a 30N3-nak az mindig gyanús, Dreamer kollégánk szívását magunk is online láthattuk! Ha német minőséget akarsz, akkor az drága, mint a Bing is.


Igen sajnos, túl (gyanusan) kedvező az ára, ezért kérdeztem rá. Sajnos Bingre most nem telik, a gyerek az első keresetéből kívánja szponzorálni a motort, ezért igyekszem a pénztárcájához mérten a lehető legjobbat kihozni belőle.
Annyiban lett sürgős, hogy át kell iratni a motort és ahhoz működő állapotban kell az eredetiség vizsgára elmenni. Legfeljebb kicsit torpanni fog, utána már lesz több időm kisérletezni vele.
Bambi mester, ha olvasol, légyszíves a nagy porlasztómachinátor elérhetőségével megtisztelni engem. :smt006


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.29. 12:47 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 194
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Thorwald írta:
Dreamer írta:
Szia!


Rákerestem a 30N3 csatos karbira és mondhatni nagyon kedvező áron találtam. Ez milyen gyártmányú, megbízható, érdemes megvenni? Mert lehet így egyszerűbb lenne, mint a mostanival küzdeni.



Én azt javaslom, keresd meg itt, vagy akár privátban Bambi mestert!
Inkább itt, mert ez közügy- :) Ő tud Neked megoldást a karburátor feljavítására. Van egy jóember aki tökéletesen rendbe tudja tenni ezeket az öreg karbikat.
Ha kedvező az ára a 30N3-nak az mindig gyanús, Dreamer kollégánk szívását magunk is online láthattuk! Ha német minőséget akarsz, akkor az drága, mint a Bing is.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.29. 10:58 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12
Hozzászólások: 135
Dreamer írta:
Szia!

Komplett javítási útmutatót a veterán fórumról töltöttem. Az én motorom egy kopottas de jó 30N3 vagy csatosnak nevezett karbival (19-es lánckerékkel) 5.-ben 60tól már molesztálható (nem nevezném gyorsulásnak, de feltornássza magát).

Jellemezően 2800-tól már használható 3200-tól már fickósnak mondható.
Az előző karbimmal sajnos 3000-3500 alatt nem nagyon volt élet, túletette a gépem. Emellett a fogyi sem volt barátságos, 6l országúton 80-90 között.

Ezeknek a motoroknak a titka a jó gyújtás, jó karbi és a jó kipufogó. Nekem egy ronda, de gyári kipuffom van, amit nemrég egy hamis NGK gyertya miatt sikeresen ki is égettem :(


Rákerestem a 30N3 csatos karbira és mondhatni nagyon kedvező áron találtam. Ez milyen gyártmányú, megbízható, érdemes megvenni? Mert lehet így egyszerűbb lenne, mint a mostanival küzdeni.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.29. 10:49 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12
Hozzászólások: 135
Üdv!

A gyári kipuff adott, a gyújtás jó lesz, már csak a karbit kell felújítani. Árulnak valahol használható felújító készletet?

Ez nyomatékhiány probléma az ETZ-vel kezdődött, a TS 250/1-es nyomatékkirály volt hozzá képest. Anno sokat próbálkoztunk mi is fúvókacserével, más karbival, de igazán nem volt átütő siker, maximum lehetett finomítani rajta úgy, hogy még a fogyasztása is rendben volt. De úgy emlékszem azért városban, utassal is lehetett közlekedni vele finoman, nem kellett állandóan pörgetni, mint ezt a most vett ETZ-t. :(

Jókat hallottam a Brisk N14YC gyertyáról. Mi a véleményetek róla?
Régen az Icet lyukas közepű megszakítókat tettük az MZ-be, mert ezek megbízhatóbbak voltak a gyárinál. Létezik még ilyen, kapható valahol?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.28. 18:41 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 341
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
Thorwald írta:
Üdv!

Újra itt vagyok. :)
3 éve egy 125-ös TS-t reparáltam, de nőttek az igények és lett belőle rendszámos ETZ 250-es. 8) A kicsi most is rendben van, de mivel nincs rendszáma, csak kertek alatt lehet vele közlekedni.
Sokáig volt ETZ-m és akkoriban (régen) nem volt olyan amit ne tudtam volna róla, de 25 év megtette a hatását, elfelejtettem sok mindent és sajnos a komplett műszaki dokumentáció (szervizkönyv) is elveszett. Kollégámmal a fiának vettük viszonylag olcsón ezt az ETZ-t, de van némi gond vele. Alacsony fordulaton alig van ereje (tudom ETZ betegség, de nem ennyire), majd egyszer csak életre kel és megindul mintha turbós lenne. Úgy vélem a porlasztónál nincs rendben valami, de már nincs semmi adatom úszószintről, fúvókák méretérő, beállításokról. Azt sem tudom a súbertű eredeti, vagy utángyártott benne.
Tudtok segíteni letölthető leírással, vagy esetleg van valakinek eladó szervizkönyve?
Hol lehet normális alkatrészeket venni porlasztóhoz? Akkoriban olvasva a fórumot, tudom nem méretpontosak az utángyártottak, nem úgy működik a motor, ahogy kellene.
Szeretném rendbe hozni a motort, hogy a srác biztonsággal használhassa, másrészt érzelmi alapon is jó vele foglalkozni, sok évig volt ETZ-m, felélednek az emlékek. :D


Szia!

Komplett javítási útmutatót a veterán fórumról töltöttem. Az én motorom egy kopottas de jó 30N3 vagy csatosnak nevezett karbival (19-es lánckerékkel) 5.-ben 60tól már molesztálható (nem nevezném gyorsulásnak, de feltornássza magát).

Jellemezően 2800-tól már használható 3200-tól már fickósnak mondható.
Az előző karbimmal sajnos 3000-3500 alatt nem nagyon volt élet, túletette a gépem. Emellett a fogyi sem volt barátságos, 6l országúton 80-90 között.

Ezeknek a motoroknak a titka a jó gyújtás, jó karbi és a jó kipufogó. Nekem egy ronda, de gyári kipuffom van, amit nemrég egy hamis NGK gyertya miatt sikeresen ki is égettem :(

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.28. 17:56 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
Hozzászólások: 1823
Tartózkodási hely: Hőgyész
Motor: ETZ 250
Thorwald írta:
Üdv!

Újra itt vagyok. :)
3 éve egy 125-ös TS-t reparáltam, de nőttek az igények és lett belőle rendszámos ETZ 250-es. 8) A kicsi most is rendben van, de mivel nincs rendszáma, csak kertek alatt lehet vele közlekedni.
Sokáig volt ETZ-m és akkoriban (régen) nem volt olyan amit ne tudtam volna róla, de 25 év megtette a hatását, elfelejtettem sok mindent és sajnos a komplett műszaki dokumentáció (szervizkönyv) is elveszett. Kollégámmal a fiának vettük viszonylag olcsón ezt az ETZ-t, de van némi gond vele. Alacsony fordulaton alig van ereje (tudom ETZ betegség, de nem ennyire), majd egyszer csak életre kel és megindul mintha turbós lenne. Úgy vélem a porlasztónál nincs rendben valami, de már nincs semmi adatom úszószintről, fúvókák méretérő, beállításokról. Azt sem tudom a súbertű eredeti, vagy utángyártott benne.
Tudtok segíteni letölthető leírással, vagy esetleg van valakinek eladó szervizkönyve?
Hol lehet normális alkatrészeket venni porlasztóhoz? Akkoriban olvasva a fórumot, tudom nem méretpontosak az utángyártottak, nem úgy működik a motor, ahogy kellene.
Szeretném rendbe hozni a motort, hogy a srác biztonsággal használhassa, másrészt érzelmi alapon is jó vele foglalkozni, sok évig volt ETZ-m, felélednek az emlékek. :D

Üdv!
A súbertű tud ilyen tüneteket okozni, 3000 alatt bizonyos gázon megáll a motor. Ha ráhúzod megint megy. Méretellenőrzéshez alább találsz pontos méreteket általam leírva.
Szerelési könyvek: http://www.manualedereparatie.info/en/categorii/mz.html

_________________
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.28. 17:45 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 341
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
gesszti írta:
Na mesélj.

Nekem is kellene valami jó karbi, mert augusztusban megyek vissza hegyet mászni. :roll: Kell a nyomaték kis fordulaton is. Ezzel, ami most van, nem nagyon jön össze.


Kínai olcsó utángyárottat ne vegyél, pontatlan, volt ahol hátrányára átdolgozták!

Volt nálam 30N2, N3, mindkettőt visszavittem mert lófingot nem ér. Kaptam egy kölcsön csatos karbit, várok egy jó vételre.

Amit a német echte BVFként árul az is kínai, lehet, hogy jobb, de én már nem merek semmit venni ilyen téren ami kínai. :(

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.28. 15:00 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12
Hozzászólások: 135
Üdv!

Újra itt vagyok. :)
3 éve egy 125-ös TS-t reparáltam, de nőttek az igények és lett belőle rendszámos ETZ 250-es. 8) A kicsi most is rendben van, de mivel nincs rendszáma, csak kertek alatt lehet vele közlekedni.
Sokáig volt ETZ-m és akkoriban (régen) nem volt olyan amit ne tudtam volna róla, de 25 év megtette a hatását, elfelejtettem sok mindent és sajnos a komplett műszaki dokumentáció (szervizkönyv) is elveszett. Kollégámmal a fiának vettük viszonylag olcsón ezt az ETZ-t, de van némi gond vele. Alacsony fordulaton alig van ereje (tudom ETZ betegség, de nem ennyire), majd egyszer csak életre kel és megindul mintha turbós lenne. Úgy vélem a porlasztónál nincs rendben valami, de már nincs semmi adatom úszószintről, fúvókák méretérő, beállításokról. Azt sem tudom a súbertű eredeti, vagy utángyártott benne.
Tudtok segíteni letölthető leírással, vagy esetleg van valakinek eladó szervizkönyve?
Hol lehet normális alkatrészeket venni porlasztóhoz? Akkoriban olvasva a fórumot, tudom nem méretpontosak az utángyártottak, nem úgy működik a motor, ahogy kellene.
Szeretném rendbe hozni a motort, hogy a srác biztonsággal használhassa, másrészt érzelmi alapon is jó vele foglalkozni, sok évig volt ETZ-m, felélednek az emlékek. :D


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.07.27. 06:11 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
Hozzászólások: 146
Motor: ETZ 250
BING84 ilyen az alapjáratom,

http://www.youtube.com/watch?v=wVSGSRKRf5A

_________________
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"


Vissza a tetejére 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
 Oldal: 1 / 101 [ 5042 hozzászólás ] Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 101  Következő




Fórum kezdőlap » MZ Club Hungary - fórum » Szervíz


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség