Honlap főoldal     Regisztráció    Belépés    Fórum    Taglista   Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » MZ Club Hungary - fórum » Szervíz




 Oldal: 1 / 97 [ 4839 hozzászólás ] Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 97  Következő



Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.19. 09:33 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
Hozzászólások: 1344
Tartózkodási hely: Kunágota
Motor: ETZ 250 De Luxe
Csatos kabihoz amit manapság lehet kapni felújítókészletek (fúvókák és egyebek) használhatóak vagy szutyok az egész? A súber is érdekelne természetesen mennyire használható?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.18. 15:09 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
Hozzászólások: 36
Motor: etz250
Na van egy csatos karbim 130 as főfuvokával eredeti mindene. Alsó fordulaton szaggat a motor. A tü utolso elötti állásban van majdnem legmagasabban. Valaki tudja a csatos beállitásait fuvoka méret csavarok állása stb


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.17. 21:43 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
Hozzászólások: 1344
Tartózkodási hely: Kunágota
Motor: ETZ 250 De Luxe
kobra írta:
Nálam is ugyanez a helyzet a Bing I -vel. De engem nem zavar. :) elég a 110végsebesség, de cserébe 4l alatt eszik és elfeljthettem a karbis gondokat. Vmit vmiért. 8)

Babettának jó bele elvileg a főfúvókája és azt kell dörzsárazgatni lépésről lépésre. Ezzel be tudod hangolni jobbra.


Igen ez így van ha azt akarja az ember ahoz benzin kell. :twisted: :D
Dözrzsárazni kell nekem is egy 120 próbáram majd. Bár most kaptam ingyen egy csatosat és 2 csavaros aljút. Tű kivétletével egyben vannak meg kb. 15 éve nem láttak motort lehet a csatos összerakom és kipróbálom. :D


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.17. 19:40 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
Hozzászólások: 36
Motor: etz250
Csatos karbival mi a helyzet azzal tapasztalat valakinek? Abban mekkora a főfuvoka?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.17. 18:43 
Offline
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
Hozzászólások: 898
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Motor: ETZ250
Nálam is ugyanez a helyzet a Bing I -vel. De engem nem zavar. :) elég a 110végsebesség, de cserébe 4l alatt eszik és elfeljthettem a karbis gondokat. Vmit vmiért. 8)

Babettának jó bele elvileg a főfúvókája és azt kell dörzsárazgatni lépésről lépésre. Ezzel be tudod hangolni jobbra.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.17. 17:34 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
Hozzászólások: 1344
Tartózkodási hely: Kunágota
Motor: ETZ 250 De Luxe
tiger1342 írta:
hell írta:
Azért egy nagy rejtély megmaradt a Bing-l kapcsolatban. Nem csak én tapasztaltam ezt, hogy magasabb fordulaton valmiért nem megy úgy mint a gyárival (valaki azt mondta nekem a simsonnál is ugyan ez van nem megy annyira mint a gyárival). Persze a fogyasztás az jóval kevesebb a Bingel. :) Mintha 110 körül elfogyna vagy nem is tudom. Nálam 110 felett érdekes pattogó hang jön elő, mikor ezt meghallom lassítok is nehogy meglepi legyen(szorulás). :) Persze ha valaki elárulja miért csinálja ezt és hogy lehet orvosolni azonnal 100% értékelem a Binget így csak 90% fasza! :D

Próbáltad nagyobb főfuvival? Másik rendszer, más értékek lehetnek jók...


Igen 125 főfuvi és beledöglik a benzinbe. Alul nagyon jó szinte már sokat is kap felül meg elfogy 118 főfuvival(gyárilag ez van benne). Valaki említette mintha a subertű karakterisztiája nem lenne jó. Nem tudom, de ez elméletileg ereditleg is rajtuk volt bár mit tekergettek akkor nem tudom, hogy hibátlannak találták. :D Senki nem mond semmit sem az tény... :D


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.17. 16:33 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
Hozzászólások: 36
Motor: etz250
A gyári német bing jo drág 50-60 közt mozog nem tom megéri e mert van 15 ért bvf gyári is. Szivocsövet is kell cserélni a hengernél? Mert nekem a bvf farsot sziv a karbi meg a szivocsö közt. Ezt hogy lehet orvosolni?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.17. 16:25 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
Hozzászólások: 332
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Motor: MZ TS250/1
hell írta:
Azért egy nagy rejtély megmaradt a Bing-l kapcsolatban. Nem csak én tapasztaltam ezt, hogy magasabb fordulaton valmiért nem megy úgy mint a gyárival (valaki azt mondta nekem a simsonnál is ugyan ez van nem megy annyira mint a gyárival). Persze a fogyasztás az jóval kevesebb a Bingel. :) Mintha 110 körül elfogyna vagy nem is tudom. Nálam 110 felett érdekes pattogó hang jön elő, mikor ezt meghallom lassítok is nehogy meglepi legyen(szorulás). :) Persze ha valaki elárulja miért csinálja ezt és hogy lehet orvosolni azonnal 100% értékelem a Binget így csak 90% fasza! :D

Próbáltad nagyobb főfuvival? Másik rendszer, más értékek lehetnek jók...

_________________
TS powa!
Kép


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.17. 13:30 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
Hozzászólások: 1344
Tartózkodási hely: Kunágota
Motor: ETZ 250 De Luxe
tiger1342 írta:
szediati írta:
Sziasztok. Etz bing 84 karbiról van tapasztalata valakinek? Nekem a régi csavaros Bvf karbim van és már kotyog benne a súber mert ki van kopva a ház súbert is cseréltem de ugyan az. Kissebb fordulaton rángat/szaggat a motor ha tartom a gázt. Gondolkodom, hogy be kéne ruházni egy bingre. Jobb mint a Bvf? Hengerhez menő szívócsonkot is cserélni kell? Köszi

Igen, jobb. Nem kell cserélni semmit, csereszabatos. (Fúvókákat azért érdemes ellenőrizni.)


Azért egy nagy rejtély megmaradt a Bing-l kapcsolatban. Nem csak én tapasztaltam ezt, hogy magasabb fordulaton valmiért nem megy úgy mint a gyárival (valaki azt mondta nekem a simsonnál is ugyan ez van nem megy annyira mint a gyárival). Persze a fogyasztás az jóval kevesebb a Bingel. :) Mintha 110 körül elfogyna vagy nem is tudom. Nálam 110 felett érdekes pattogó hang jön elő, mikor ezt meghallom lassítok is nehogy meglepi legyen(szorulás). :) Persze ha valaki elárulja miért csinálja ezt és hogy lehet orvosolni azonnal 100% értékelem a Binget így csak 90% fasza! :D


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.17. 12:49 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
Hozzászólások: 332
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Motor: MZ TS250/1
szediati írta:
Sziasztok. Etz bing 84 karbiról van tapasztalata valakinek? Nekem a régi csavaros Bvf karbim van és már kotyog benne a súber mert ki van kopva a ház súbert is cseréltem de ugyan az. Kissebb fordulaton rángat/szaggat a motor ha tartom a gázt. Gondolkodom, hogy be kéne ruházni egy bingre. Jobb mint a Bvf? Hengerhez menő szívócsonkot is cserélni kell? Köszi

Igen, jobb. Nem kell cserélni semmit, csereszabatos. (Fúvókákat azért érdemes ellenőrizni.)

_________________
TS powa!
Kép


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.17. 12:49 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
Hozzászólások: 332
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Motor: MZ TS250/1
zudori írta:
Nekem is gyanús volt már, ezért ma délután szépen leengedtem a benzint és csak néztem a tartalékra állítás után azt a 2 decit! :shock:

Gondolkodj: a normál állás a búvárcsövön keresztül engedi a benzint, a tartalék állás pedig a csap tövéből. Tehát ha az utángyártott csapnak rövidebb a szűrője és a csöve, mint a gyárinak (90% hogy így van), akkor bizony kevesebb lesz a tartalékod. Megoldás: kicseréled a búvárcsövet és a szűrőt akkora méretűre, mint a gyári csapon volt. 2 deci valóban elég karcsú... :)

Kép

_________________
TS powa!
Kép


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.17. 12:45 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
Hozzászólások: 1344
Tartózkodási hely: Kunágota
Motor: ETZ 250 De Luxe
szediati írta:
Sziasztok. Etz bing 84 karbiról van tapasztalata valakinek? Nekem a régi csavaros Bvf karbim van és már kotyog benne a súber mert ki van kopva a ház súbert is cseréltem de ugyan az. Kissebb fordulaton rángat/szaggat a motor ha tartom a gázt. Gondolkodom, hogy be kéne ruházni egy bingre. Jobb mint a Bvf? Hengerhez menő szívócsonkot is cserélni kell? Köszi


Rengeteg tapasztalat volt már róla irva vissza kell olvasni! Vagy a keresőt használni! :)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.17. 09:13 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
Hozzászólások: 36
Motor: etz250
Sziasztok. Etz bing 84 karbiról van tapasztalata valakinek? Nekem a régi csavaros Bvf karbim van és már kotyog benne a súber mert ki van kopva a ház súbert is cseréltem de ugyan az. Kissebb fordulaton rángat/szaggat a motor ha tartom a gázt. Gondolkodom, hogy be kéne ruházni egy bingre. Jobb mint a Bvf? Hengerhez menő szívócsonkot is cserélni kell? Köszi


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.15. 20:03 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 249
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
dkari írta:

Szerencsés vagy :D Először nekem is a gyári kinézet volt a fontosabb. Aztán a praktikum :D
De talán így sem csúnya :roll:



Kép

Kép


Nem, nagyon szemre való a motorod! Csak éppen a benzincsap nem látszik :) :).

Egyébként nem gondolom, hogy szerencse kérdése, boltban kapható jófajta sütött benzinálló tömítés, illetve vettem még hozzá egy alu csonkot, valamint a tankba egy rézszínű szűrőt, de azt szerintem megeszi a "jófajta" benzin.
Aztán alaposan kitakarítottam a régi csapot, tettem az ülepítő pohárba egy O gyűrűt tömítés miatt, valamint volt itthon fiber karika a hollanderhez. A csap nyitó záró elemét (karját) fényesre políroztam, hogy minél pontosabban zárjon.
A Simson esetén kellett egy új búvárcső.
Persze ahány ház, annyi szobás... :)

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.15. 19:39 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
Hozzászólások: 448
Motor: mz ts 150
Dreamer írta:
dkari írta:
Az olasz azért jó mert golyós. Nekem amúgy sem a gyári kinézet a fontos.
Egyébként a Jawara vettem utángyártottat. Az azért volt jó mert nem csak ott folyt a benzin ahol eredetileg kellene. A javítókészleteket megint meg lehet b....i. Bedagad a gumi stb.
Ez legalább megbízhatóan működik....


Ok, nekem a gyári is jól működik.



Szerencsés vagy :D Először nekem is a gyári kinézet volt a fontosabb. Aztán a praktikum :D
De talán így sem csúnya :roll:



Kép

Kép


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.15. 19:12 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 249
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
dkari írta:
Az olasz azért jó mert golyós. Nekem amúgy sem a gyári kinézet a fontos.
Egyébként a Jawara vettem utángyártottat. Az azért volt jó mert nem csak ott folyt a benzin ahol eredetileg kellene. A javítókészleteket megint meg lehet b....i. Bedagad a gumi stb.
Ez legalább megbízhatóan működik....


Ok, nekem a gyári is jól működik.

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.15. 18:51 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
Hozzászólások: 448
Motor: mz ts 150
Dreamer írta:
zudori írta:
Nekem is gyanús volt már, ezért ma délután szépen leengedtem a benzint és csak néztem a tartalékra állítás után azt a 2 decit! :shock:


Ne gondoljatok kötekedőnek, de a gyári csapokat nagyon szépen fel lehet újítani, és annál jobb nem kell.

Nekem is volt a Simsonon Olasz csak, de hát a gyári az mégis csak gyári. Meg se közelíti az Olasz, meg a távol keleten gyártott gyári kinézetű.




Az olasz azért jó mert golyós. Nekem amúgy sem a gyári kinézet a fontos.
Egyébként a Jawara vettem utángyártottat. Az azért volt jó mert nem csak ott folyt a benzin ahol eredetileg kellene. A javítókészleteket megint meg lehet b....i. Bedagad a gumi stb.
Ez legalább megbízhatóan működik....


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.15. 18:30 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 249
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
zudori írta:
Nekem is gyanús volt már, ezért ma délután szépen leengedtem a benzint és csak néztem a tartalékra állítás után azt a 2 decit! :shock:


Ne gondoljatok kötekedőnek, de a gyári csapokat nagyon szépen fel lehet újítani, és annál jobb nem kell.

Nekem is volt a Simsonon Olasz csak, de hát a gyári az mégis csak gyári. Meg se közelíti az Olasz, meg a távol keleten gyártott gyári kinézetű.

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.15. 17:09 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 87
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Nekem is gyanús volt már, ezért ma délután szépen leengedtem a benzint és csak néztem a tartalékra állítás után azt a 2 decit! :shock:


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.15. 17:04 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
Hozzászólások: 448
Motor: mz ts 150
zudori írta:
Sziasztok!
Kitakarítottam a tankot a tanktisztító szettel, jó lett. Tettem fel új benzincsapot,-olaszt-
(itt sokan dicsérték), ezzel kapcsolatban kérdeznék:
Normális dolog,hogy tartalék állásban, már csak kb. 2 dl benzin marad a tankban? Pontosítok: tartalék állást elérve, már csak 2 dl. benzin marad.
Előre is köszi a válaszokat!



Na basszus :!: Ezt én még nem is figyeltem. Mindkét motoromon ilyen van (Ts, Jawa). Jól megjárhattam volna ha a várt tartalékok helyett csak ennyi marad #-o
Ennek utána nézek én is :roll:


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.15. 16:48 
Offline
babakocsis
babakocsis

Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
Hozzászólások: 6
Motor: TS 150
Sziasztok!

Nem volt még MZ motorom, ezért hozzátok fordulok. Vettem egy TS 150 motort. Az alapjáratot hogyan kell beállitani? Csak egy állitó csavar van a karburátoron, de azzal nem tudok állitani. Köszi a segitséget!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.15. 16:32 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 87
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Sziasztok!
Kitakarítottam a tankot a tanktisztító szettel, jó lett. Tettem fel új benzincsapot,-olaszt-
(itt sokan dicsérték), ezzel kapcsolatban kérdeznék:
Normális dolog,hogy tartalék állásban, már csak kb. 2 dl benzin marad a tankban? Pontosítok: tartalék állást elérve, már csak 2 dl. benzin marad.
Előre is köszi a válaszokat!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.14. 20:48 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
Hozzászólások: 421
Tartózkodási hely: Miskolc
Motor: Etz 150
Patrik írta:
A gyertyakép milyen,nem szimering probléma és a hajtómű olajat nyomja?


Sötétebb őzbarna, tehát kicsit sokat kap, ezt tudom is. Bár BOSCH Iridium gyertya van benne, lehet jobb lenne egy NGK-val. Holnap ki is cserélem.
Januárban cseréltem szimmeringeket, sötétkék dupla ajkú. Nem hiszem, de minden esetre megnézem azt is.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.14. 18:48 
Offline
Simsonos
Simsonos

Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
Hozzászólások: 83
Motor: Mz Etz
A gyertyakép milyen,nem szimering probléma és a hajtómű olajat nyomja?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.14. 13:26 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
Hozzászólások: 421
Tartózkodási hely: Miskolc
Motor: Etz 150
tiger1342 írta:
Nem égeti el az olajat a motor. Milyet használsz? Én legutóbb kényszerűségből Favorit 2T-t raktam bele, meglepődtem, de szép száraz a kipufogóm vége! Mondjuk nem 10 km-t mentem vele, 130 volt egyhúzamban...


HunOil 2T-t, ezek szerint szar. De tavaly is ezt használtam és nem volt olajpöttyös semmi. Ezért írtam le, hogy mi változott, amióta ilyen olajsáros a hátulja.
Egyéb ötlet?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.12. 22:30 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
Hozzászólások: 332
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Motor: MZ TS250/1
allllli írta:
A kis ETZ-m kipufogója nagyon köpi az olajat. Tiszta olajköd a motor egész hátulja.
Eddig nem volt ilyen sosem.
Ami változott:
-Utángyártott kipufogódob és könyökcső
-Sub-ee féle digitális gyújtás.
-Egy pár alkalommal úgy tankoltam, hogy előre öntöttem bele az olajat a tankba és ráengedtem a benzint, majd jól összeráztam, megmozgattam előre-hátra és jobbra-balra. Elvileg így jónak kellene lennie.



Kép

Kép

Kép

Nem égeti el az olajat a motor. Milyet használsz? Én legutóbb kényszerűségből Favorit 2T-t raktam bele, meglepődtem, de szép száraz a kipufogóm vége! Mondjuk nem 10 km-t mentem vele, 130 volt egyhúzamban...

_________________
TS powa!
Kép


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.12. 12:24 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
Hozzászólások: 421
Tartózkodási hely: Miskolc
Motor: Etz 150
A kis ETZ-m kipufogója nagyon köpi az olajat. Tiszta olajköd a motor egész hátulja.
Eddig nem volt ilyen sosem.
Ami változott:
-Utángyártott kipufogódob és könyökcső
-Sub-ee féle digitális gyújtás.
-Egy pár alkalommal úgy tankoltam, hogy előre öntöttem bele az olajat a tankba és ráengedtem a benzint, majd jól összeráztam, megmozgattam előre-hátra és jobbra-balra. Elvileg így jónak kellene lennie.



Kép

Kép

Kép


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.09. 09:55 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
Hozzászólások: 1344
Tartózkodási hely: Kunágota
Motor: ETZ 250 De Luxe
Aha a 3mm. :D


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.09. 07:13 
Offline
operatőr
operatőr
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
Hozzászólások: 1597
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós Tebe sor 4.
Motor: ETZ250e Deluxe
hell írta:
sunbim írta:
Elsőnek én azt a 21-es kereket levenném és hagynám a gyári áttételt. Én is próbáltam nekem teljesen használhatatlan volt hasonló tünetekkel.
Plusz még lehetséges az utángyártott/nem tipus azonos sűbertű. Esetleg eltömődött légszűrő, szívójárat.
Véleményem szerint a 3mm előgyújtás is nagyon sok.
Egyesével változtass , minden változtatás után tesztelj!


Neked mekkora előgyuszi a nyerő?


A gyári érték.

Évek óta nem piszkáltam. :lol:

_________________
,, Ne ragaggyá meg B+ !!! "

Terepmotorozás MZ-vel : https://www.youtube.com/watch?v=1ZG5Dpk ... RTSHQM4CIg
AMTS 26percben: https://www.youtube.com/watch?v=6FmtAXN ... RTSHQM4CIg
Mz Club Hungary reklámfilm: http://www.youtube.com/watch?v=k76WjTXtyEs


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: nehézségek
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.07. 12:09 
Offline
Zsebi-san (kőműves)
Zsebi-san (kőműves)
Avatar

Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
Hozzászólások: 2091
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Motor: ETZ150, 250 5x, 251
seagateh írta:
Sziasztok
...utángyártott "gyári" kipuffantó...



Ez is magyarázat lehet.

_________________
Kiszsebi. Nem a kőműves, a san ;)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.06. 23:47 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
Hozzászólások: 1344
Tartózkodási hely: Kunágota
Motor: ETZ 250 De Luxe
sunbim írta:
Elsőnek én azt a 21-es kereket levenném és hagynám a gyári áttételt. Én is próbáltam nekem teljesen használhatatlan volt hasonló tünetekkel.
Plusz még lehetséges az utángyártott/nem tipus azonos sűbertű. Esetleg eltömődött légszűrő, szívójárat.
Véleményem szerint a 3mm előgyújtás is nagyon sok.
Egyesével változtass , minden változtatás után tesztelj!


Neked mekkora előgyuszi a nyerő?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.06. 23:21 
Offline
operatőr
operatőr
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
Hozzászólások: 1597
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós Tebe sor 4.
Motor: ETZ250e Deluxe
Elsőnek én azt a 21-es kereket levenném és hagynám a gyári áttételt. Én is próbáltam nekem teljesen használhatatlan volt hasonló tünetekkel.
Plusz még lehetséges az utángyártott/nem tipus azonos sűbertű. Esetleg eltömődött légszűrő, szívójárat.
Véleményem szerint a 3mm előgyújtás is nagyon sok.
Egyesével változtass , minden változtatás után tesztelj!

_________________
,, Ne ragaggyá meg B+ !!! "

Terepmotorozás MZ-vel : https://www.youtube.com/watch?v=1ZG5Dpk ... RTSHQM4CIg
AMTS 26percben: https://www.youtube.com/watch?v=6FmtAXN ... RTSHQM4CIg
Mz Club Hungary reklámfilm: http://www.youtube.com/watch?v=k76WjTXtyEs


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: nehézségek
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.06. 19:30 
Offline
A révész
Avatar

Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
Hozzászólások: 2589
Tartózkodási hely: Siófok
Motor: Mz Ts 250/1
seagateh írta:
Adatok:

- Alapjárat jobb mint hibátlan, egyenletes.
- Végsebesség: 130tól több (nem húzattam végig) - 3000 fordulattól minden sebességet normálisan szépen megtartja emelkedőn is.
- Gyertya szép őzbarnára körbe kivan égve (Brisk N15YC)
- Nagyon fontos nem füstöl, olajat nem köp szép hangja van.





Szerintem ilyen adatok láttán sokan irigyelnek.Hát még ha ehhez párosul egy jó átlagfogyasztás is :D

Nem igen szereti egyik Mz sem az alacsony fordulatot.Használd 3000 felett azt örülj hogy egyébként meg ilyen adatokat produkál a gép.

_________________
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: nehézségek
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.06. 19:08 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
Hozzászólások: 1690
Tartózkodási hely: Hőgyész
Motor: ETZ 250
seagateh írta:
Sziasztok

>Bármilyen ötletet szaktánácsot szívesen fogatok

Köszönettel:
Csabi

Valószínűleg súbertű profil probléma. Vagy gázlengés probléma. Nagyobb főfúvóka, tű reszelgetés lehet megoldás, de ne hallgass rám, ezt élőben kéne látni.

_________________
Egy hét. (One Week)
Mindegy merre indulsz, ha megvan az irány, a célok úgyis eléd kerülnek.
Idom és szerszámok


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.06. 16:55 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
Hozzászólások: 1344
Tartózkodási hely: Kunágota
Motor: ETZ 250 De Luxe
21 lánckerék 250 ETZ az igen baráti párosítás(én 20 fentebb nem mertem menni). Nem sok az neki? Forgatni kell az MZ azt szereti. :)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: nehézségek
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.06. 15:41 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
Hozzászólások: 123
Motor: ETZ 250
Sziasztok

A segítségeteket szeretném kérni.
- ETZ 250 - Optikai jeladós tranzisztoros gyújtásal - utángyártott "gyári" kipuffantó - Egy mérettel fúrva van a henger!

Az a problémám hogy 3000res fordulat alatt ilyen haldokló fulladós tehát pl 50km/h tartom 5. fokozatban ez azt jelenti hogy ilen 2500-as forulaton van, kis és nagy gázra is egyaránt néha reagál néha lassul, elveszti az erejét. 3000 fordulat felett pedig normálisan elkezd húzni egészen 6500ig. Egyszerűen nemtudok rájönni hogy mi a gondja.
3000 fordulat alatt egyáltalán nem akarja felvenni a fordulatot. :(

Adatok:
- Gyári BVF karburátor (csavaros)
- 125ös főfúvóka
- 50es alapjárati
- A tű a legalsótól egyel visszább
- Benzinszint rendben
- Előgyújtás 3mm
- Alapjárat jobb mint hibátlan, egyenletes.
- Végsebesség: 130tól több (nem húzattam végig) - 3000 fordulattól minden sebességet normálisan szépen megtartja emelkedőn is.
- Gyertya szép őzbarnára körbe kivan égve (Brisk N15YC)
- 21fogas lánckerék
- Nagyon fontos nem füstöl, olajat nem köp szép hangja van.

>Bármilyen ötletet szaktánácsot szívesen fogatok

Köszönettel:
Csabi


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.04.01. 23:19 
Offline
rolleres
rolleres

Csatlakozott: 2011.11.16. 03:29
Hozzászólások: 12
Sziasztok!

Mi a véleményetek az etz 251 külön olajzásáról? Mennyire megbízható? Esetleg van/volt valakinek ilyen etz-je? A németeknél sokan használják! Igaz, hogy drága, de a boltban mindent lehet hozzá kapni, kivéve a szívócsonkot!


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.03.26. 09:10 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
Hozzászólások: 63
Motor: TS125 Standard
zsakfos írta:
ötvöscsöpi írta:

Ebben a videóban a szaki fordítva rakja össze a súbert és a tűt? Tudja valaki miért?


Nem forditva rakja össze.Hol láttad ezt?Hány percnél?Erre gondolsz?

Kép

Ez egy ilyen fajta megoldás.


Ja arra. Aztán megtaláltam a Haynes könyvet és megnéztem ezt a típusú karbit, és valóban, ezeknél így kell :)
A régi fajtához vagyok szokva na.. ott fordítva van. Meglepődtem.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.03.25. 21:38 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
Hozzászólások: 421
Tartózkodási hely: Miskolc
Motor: Etz 150
KILL3R etz írta:
Illetve karburálást mindig felülről kezdünk, nehogy megragadjon a kevés nyál miatt. Ennek némileg ellent mond a "tedd a tűt legalulra". :roll:



Mofakeres ETZ 24n2-es karburátort vett.
Én is ilyet vettem tavaly, nekem most is túl sok benzint kap és a tű legalul van, 115 főfúvókával.

Csak a tapasztalataimat írtam le konkrétan ezzel a taiwani gyártmányúval kapcsolatban. Úgy, ahogy nekem sikerült beállítanom szinte tökéletesre...leszámítva a kicsit dús keveréket. :D


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.03.25. 10:47 
Offline
A révész
Avatar

Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
Hozzászólások: 2589
Tartózkodási hely: Siófok
Motor: Mz Ts 250/1
ötvöscsöpi írta:

Ebben a videóban a szaki fordítva rakja össze a súbert és a tűt? Tudja valaki miért?


Nem forditva rakja össze.Hol láttad ezt?Hány percnél?Erre gondolsz?

Kép

Ez egy ilyen fajta megoldás.

_________________
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.03.25. 07:36 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
Hozzászólások: 63
Motor: TS125 Standard
allllli írta:
popitty írta:
1.) A benzinszintet állítsd be mm-re pontosan úgy, ahogy ebben a videóban látod: http://www.youtube.com/watch?v=QXApK2e4vfQ


Ebben a videóban a szaki fordítva rakja össze a súbert és a tűt? Tudja valaki miért?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.03.25. 00:18 
Offline
bajnok
bajnok
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
Hozzászólások: 3325
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Motor: ETZ 250
Illetve karburálást mindig felülről kezdünk, nehogy megragadjon a kevés nyál miatt. Ennek némileg ellent mond a "tedd a tűt legalulra". :roll:

_________________
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.03.24. 21:25 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
Hozzászólások: 249
Tartózkodási hely: Debrecen
Motor: MZ ETZ 250 De Luxe
allllli írta:
Szia, ne kísérletezgess! Ha a benzinszintet az úszóházban tök leveszed, akkor persze h nem jó. Ha túl magas a szint, akkor azért nem jó. Ha túl kicsi a főfúvóka (95), akkor azért nem jó. Csináld pontosan azt, amit leírok.
1.) A benzinszintet állítsd be mm-re pontosan úgy, ahogy ebben a videóban látod: http://www.youtube.com/watch?v=QXApK2e4vfQ
2.) A főfúvóka legyen pl. 115-ös.
3.) Az alapjárati fúvóka legyen 35 vagy 40.
4.) A szívató fúvóka legyen 70 vagy 75.
5.) A tűt helyezd legalulra, hogy a lehető legmélyebben nyúljon be. Esetleg kipróbálhatod egyel fentebbi rovátkában is.
6.) A levegőcsavart teljes betekerés után tekerd ki kb. 1,5 fordulattal.

Ha az 1-es pontot csak kb-ra állítod be, akkor fuccs az egésznek, ezt kell nagyon jól eltalálni.

Ha ezeket pontosan így csinálod, normálisan kell üzemelnie. Persze ezek után még mindig lehet finomítani próbakörök és egyéb tesztek után.


Bár nem bele vau vau, de ha van egy rossz kivitelű tű, akkor a fúvókázás sokszor nem sokat ér... :(

_________________
Dreamer


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.03.24. 20:36 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
Hozzászólások: 421
Tartózkodási hely: Miskolc
Motor: Etz 150
popitty írta:
Jó ez a karbi téma sose lehet kikeveredni belőle. Én egy 24N2-es MOFAKERES karbit vettem 150cm3-s
géphez és nem boldogulok vele. Mindent megpróbáltam szerintem csak még nem dobtam ki. Kisebb főfú-
vókát tettem bele, a benzin szintet tök levettem, a tűt leengedtem a karbi aljára azután ezeket a megoldásokat variáltam és mégis úgy jár mint egy két hengeres aminek nem megy az egyik hengere, vagy négyüteművé vált. A hiba forrása okossabbak által, hogy sokat kap. De mit? Hát nem tudom. Igaz az gépem az eredeti de sz.r porlasztóval egy személlyel max 3 l-t eszik nem 5-öt. De ez TS. Hát a fene tudja. Lehet, hogy ehhez nem lehet ezt a karbit behangolni?


Szia, ne kísérletezgess! Ha a benzinszintet az úszóházban tök leveszed, akkor persze h nem jó. Ha túl magas a szint, akkor azért nem jó. Ha túl kicsi a főfúvóka (95), akkor azért nem jó. Csináld pontosan azt, amit leírok.
1.) A benzinszintet állítsd be mm-re pontosan úgy, ahogy ebben a videóban látod: http://www.youtube.com/watch?v=QXApK2e4vfQ
2.) A főfúvóka legyen pl. 115-ös.
3.) Az alapjárati fúvóka legyen 35 vagy 40.
4.) A szívató fúvóka legyen 70 vagy 75.
5.) A tűt helyezd legalulra, hogy a lehető legmélyebben nyúljon be. Esetleg kipróbálhatod egyel fentebbi rovátkában is.
6.) A levegőcsavart teljes betekerés után tekerd ki kb. 1,5 fordulattal.

Ha az 1-es pontot csak kb-ra állítod be, akkor fuccs az egésznek, ezt kell nagyon jól eltalálni.

Ha ezeket pontosan így csinálod, normálisan kell üzemelnie. Persze ezek után még mindig lehet finomítani próbakörök és egyéb tesztek után.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.03.24. 13:53 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
Hozzászólások: 26
Motor: MZ Ts 150
Jó ez a karbi téma sose lehet kikeveredni belőle. Én egy 24N2-es MOFAKERES karbit vettem 150cm3-s
géphez és nem boldogulok vele. Mindent megpróbáltam szerintem csak még nem dobtam ki. Kisebb főfú-
vókát tettem bele, a benzin szintet tök levettem, a tűt leengedtem a karbi aljára azután ezeket a megoldásokat variáltam és mégis úgy jár mint egy két hengeres aminek nem megy az egyik hengere, vagy négyüteművé vált. A hiba forrása okossabbak által, hogy sokat kap. De mit? Hát nem tudom. Igaz az gépem az eredeti de sz.r porlasztóval egy személlyel max 3 l-t eszik nem 5-öt. De ez TS. Hát a fene tudja. Lehet, hogy ehhez nem lehet ezt a karbit behangolni?


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.03.24. 11:52 
Offline
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
Hozzászólások: 161
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Motor: ETZ 125/150.2, TS125
Peti92x írta:
Srácok, motorosok!

Van valakinek ETZ 150-ese, aki utcán használja? Mennyit eszik neki a gépe?
Enyém 90-es tempón tartva árkon, bokron, szembe szélben 5 L körül mozog 24-es karbival, 115 fúvóka.
Ez normális fogyasztás? Én kicsit sokallom...
Gyújtás Hp előtt 2.7-en, gyertya őzbarna, felújított motorról van szó, 3000 km-es hengerrel.

Szia!
Nekem 24-es karbival 115-ös főfúvókával 4,5 liter. Gyújtás HP előtt 2,5 mm-el. Nem tudom hány km-t futott eddig a hengerem, mert használtan vettem és én nem fúrattam még meg. Ha Simson után megyek 50-el akkor is 4-4.2 liter a fogyasztás.

_________________
Motoros blogom (link)


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.03.24. 10:14 
Offline
biciklis
biciklis
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.22. 19:10
Hozzászólások: 20
Motor: MZ ETZ 150
Srácok, motorosok!

Van valakinek ETZ 150-ese, aki utcán használja? Mennyit eszik neki a gépe?
Enyém 90-es tempón tartva árkon, bokron, szembe szélben 5 L körül mozog 24-es karbival, 115 fúvóka.
Ez normális fogyasztás? Én kicsit sokallom...
Gyújtás Hp előtt 2.7-en, gyertya őzbarna, felújított motorról van szó, 3000 km-es hengerrel.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.03.22. 19:42 
Offline
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Avatar

Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
Hozzászólások: 421
Tartózkodási hely: Miskolc
Motor: Etz 150
Az üzemanyag szint nem jó boltilag. Csak akkor mondd ezt, ha tolómérővel kimérted és átlátszó falú edénybe állítva megnézted, hogy valóban addig engedi a benzint ameddig kell. Itt sajnos nincs kb...én is azt hittem. Mm-eken múlik, hog jó lesz-e vagy sem. Csináld úgy, ahogy a szervíz videóban van:

http://www.youtube.com/watch?v=QXApK2e4vfQ

A főfúvókád, a 95-ös meg már túl kicsi, nem kap elég benzint terhelésen, tegyél bele 115 vagy 110 és jó lesz. Feltéve ha beállítottad a benzin szintet tökéletesre.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.03.21. 19:05 
Offline
Simsonos
Simsonos
Avatar

Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
Hozzászólások: 87
Tartózkodási hely: Veszprém
Motor: ETZ 150
Konkrétan milyen karburátort vettél?
Más fúvoka kell a gyári formátumúba, más a BING-be!
A torokátmérő 24-es a 150ccm-es motorhoz.


Vissza a tetejére 
 Hozzászólás témája: Re: Üzemanyagellátás
 Hozzászólás Elküldve: 2014.03.21. 18:43 
Offline
biciklis
biciklis

Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
Hozzászólások: 26
Motor: MZ Ts 150
allllli írta:
popitty írta:
Jó a téma én is újra a porlasztóval sz.kodom. Megállapítható ha veszel egyet mindegy mit írsz mihez kell
kapsz egyet amiről semmi leírás sincs tehát bármihez jó csak ahhoz nem amihez akartad Na most én már csak azt szeretném tudni ha valaki akinek 150 cm3-s ETZ-je van megsúgná, hogy milyen főfúvóka van a porlasztóban eredetileg a porlasztóban mert az én MOFAKER-es karbimban 130-as van. Ez tuti hogy nagy. Sürgős S.O.S


Szia!

Én is a mofakeres ETZ 150-hez való karbit vettem meg tavaly februárban. Nekem 115-ös főfúvóka volt benne, a szívatóé meg kb 120-as volt! :D Nem csoda, hogy szívatáskor belefulladt a benzinbe. Alapjárati meg 35-ös.

Tapasztalataim a következők: Az úszóházban a benzinszintet be kell normálisan állítani, mielőtt bármihez is kezdenél.
Nekem legalul van a súbertű (tehát a legmélyebbre nyúlik le, így csökkentve a benzin-levegő keverékben a benzin arányát) és így is kicsit sokat kap, bár a fogyasztás nem megy 5 L fölé. Azért így is sokallom. Szívatóval csak gázhúzásra indul el, tehát, még ez is sok benzin neki és pár mp után már el is veszem tőle a szívatót. Mondom benzint elvenni tőle már nem tudok, esetleg a főfúvókát kicserélem 110-esre. 105 meg már kevés neki. Viszont precízen beállítható az alapjárat, összességében meg vagyok elégedve vele.
Gyárilag is (évjárattól és egyéb ismeretlen tényezőktől függően) 115 vagy 120-as főfúvóka volt benne. Alapjárati meg 35 vagy 40. Szívató az mindig 70.


Köszi! Akkor tehát az üzemanyagot kell nagyon csökkenteni. Egyébként egy autószerelő a szomszédom azt mondta tarakírozva jár. Hát nem tudom ez mi. Én tettem bele a 115-ös helyett 95-ös főfúvókát a tűt ahogy te is egészen leengedtem az űz.ag. szint az jó boltilag és még is szr. Lehet hogy meg kisebb főfúvókát teszek bele ha ez tényleg a sok üz.ag. miatt van.Mégegyszer kösz.


Vissza a tetejére 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
 Oldal: 1 / 97 [ 4839 hozzászólás ] Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 97  Következő




Fórum kezdőlap » MZ Club Hungary - fórum » Szervíz


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 0 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség