Elektronika topik - a pokol kapuja
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Nálam van!
Amúgy az ETZ forgósabb mint a TS. Négy felömlő, stb... Gondolom a TS-el van tapasztaltad a B7HS-t. Én "télen" használom azt...
Mindenesetre NGK-ból csak is japánt! A franciák még egy gyertyát se tudnak legyártani normálisan...
Amúgy az ETZ forgósabb mint a TS. Négy felömlő, stb... Gondolom a TS-el van tapasztaltad a B7HS-t. Én "télen" használom azt...
Mindenesetre NGK-ból csak is japánt! A franciák még egy gyertyát se tudnak legyártani normálisan...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Nekem a Denso bejött, meg azt hiszem a Brisk is. Bár be kell ismernem, hogy volt olyan Densom, ami 5000 km-ert ment el.Pötyee írta:NGK BP7HS, ha nem tud rendesen letisztulni akkor BP6HS.
Denso, isolator, brisk, ezek felejtősek.
Kétütemnél (MZnél) számomra a normális gyertya élettartam 5000-10000 km De inkább az utóbbi.
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
8-as gyertya le tud tisztulni rendesen? Nincs akkora hőfok meg fordulatszám hogy 8-as kelljen véleményem szerint.
nekem 9-es iridiumos verseny gyertya van benne, a gyujtófeszültség meg a növelt kompresszió miatt.
nekem 9-es iridiumos verseny gyertya van benne, a gyujtófeszültség meg a növelt kompresszió miatt.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Nekem B8HS vált be a legjobban... BP6HS volt benne, mikor megvettem, szerintem hamis gyertyaképet ad. Viszont talán jobban indult vele a motor...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
NGK BP7HS, ha nem tud rendesen letisztulni akkor BP6HS.
Denso, isolator, brisk, ezek felejtősek.
Denso, isolator, brisk, ezek felejtősek.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Sziasztok!
Gyertyában mit ajánlotok 250-es ETZ-hez most Brisk van benne de a típus nem látszik és újat szeretnék venni .
Gyertyában mit ajánlotok 250-es ETZ-hez most Brisk van benne de a típus nem látszik és újat szeretnék venni .
Re: Elektronika
Vagy elkötötted a blokkban - esetleg fesszabályozónál - valamelyik vezetéket (+12V testre megy), vagy valahol letestel az egyik +12V-os kábel és így okoz zárlatot. Nézd meg nincs valahol becsípődve valamelyik vezeték, esetleg a szigetelése sérült meg, stb.smate írta:helló, felújítás után bekötöttem az elektronikát, amikor még a blokk nem volt bent kipróbáltam és a lámpák világítottak miután bekerült a blokk és felkapcsoltam a helyzetjelzőt vagy a tompítottat elfüstölte az akksi pozitív sarkánál lévő biztit, mi lehet a baj ?
A bizti helyére egy 21 w-os izzót kössél be (egy rossz bizti két végére a sapkákra forraszd rá az izzó vezetékeit) és ezzel már nyugodtan keresgélheted a hibát. Sorban húzogasd le azokat a vezetékeket, amiket a lámpák próbája után kötöttél be. Ha elalszik az izzó, vagy csökken a fénye, akkor nyomon vagy.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Zárlat.smate írta:helló, felújítás után bekötöttem az elektronikát, amikor még a blokk nem volt bent kipróbáltam és a lámpák világítottak miután bekerült a blokk és felkapcsoltam a helyzetjelzőt vagy a tompítottat elfüstölte az akksi pozitív sarkánál lévő biztit, mi lehet a baj ?
Re: Elektronika
helló, felújítás után bekötöttem az elektronikát, amikor még a blokk nem volt bent kipróbáltam és a lámpák világítottak miután bekerült a blokk és felkapcsoltam a helyzetjelzőt vagy a tompítottat elfüstölte az akksi pozitív sarkánál lévő biztit, mi lehet a baj ?
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Gaszika írta:Szijasztok!
Meg tudnátok mondani hogy hogy állítsam be a fényszórómat, mert a könyvbe lévő ábrán nem igazán tudok kiigazodni, mennyire kell állni a faltól hogy pont az aljára verjen a tompított? válaszokat előre is köszi
Én úgy állítottam be,hogy töksötét útszakaszon,ahol nincsen nagy forgalom,beállok a sáv közepére,persze a lámpa rögzítő csavart kilazítom,hogy ne az út közepén kelljen,ráülök,és a reflektort ráteszem,és az alapján a tompított is jó lesz.Magyarán az út és a fák közé világítson,és inkább az aszfaltot súrolja a legtávolabbi csóva.Eddig senki nem villantott szemből,hogy vakítom,és én is jól látok.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
a legnagyobb nyitast allitsd be 0,4 re ne erdekeljen hol van a dugattyu ha az megvan akkor kell az alaplapot addig forgatnod, hogy a lampa a felso holtpont elott 3 mm-rel aludjon ki....es happy[/quote]
Köszönöm.
Köszönöm.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
a legnagyobb nyitast allitsd be 0,4 re ne erdekeljen hol van a dugattyu ha az megvan akkor kell az alaplapot addig forgatnod, hogy a lampa a felso holtpont elott 3 mm-rel aludjon ki....es happypempelli írta:Sziasztok.
Lenne egy számomra érthetetlen hiba etz 250-es nél.
A gyújtást a felső holtpontra állítom és ugyebár itt kellene beállítani a 0,4-es hézagot a megszakítón.na most ez úgy fest hogy csak 0,3-mat tudok beállítani tovább nem bírom nyitni a megszakítót,és a 3mm-el lejjebb az előgyújtás beállításnál nem alszik el a lámpa akármerre forgatom az alaplapot,eközben hol a légszűrő hol a kipufogó fele pufog.
Mi lehet ez? bütykös tengely kopott?másikkal is próbáltam ugyanaz a jelenség új megszakító minden megvolt,kondicsere.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Sziasztok.
Lenne egy számomra érthetetlen hiba etz 250-es nél.
A gyújtást a felső holtpontra állítom és ugyebár itt kellene beállítani a 0,4-es hézagot a megszakítón.na most ez úgy fest hogy csak 0,3-mat tudok beállítani tovább nem bírom nyitni a megszakítót,és a 3mm-el lejjebb az előgyújtás beállításnál nem alszik el a lámpa akármerre forgatom az alaplapot,eközben hol a légszűrő hol a kipufogó fele pufog.
Mi lehet ez? bütykös tengely kopott?másikkal is próbáltam ugyanaz a jelenség új megszakító minden megvolt,kondicsere.
Lenne egy számomra érthetetlen hiba etz 250-es nél.
A gyújtást a felső holtpontra állítom és ugyebár itt kellene beállítani a 0,4-es hézagot a megszakítón.na most ez úgy fest hogy csak 0,3-mat tudok beállítani tovább nem bírom nyitni a megszakítót,és a 3mm-el lejjebb az előgyújtás beállításnál nem alszik el a lámpa akármerre forgatom az alaplapot,eközben hol a légszűrő hol a kipufogó fele pufog.
Mi lehet ez? bütykös tengely kopott?másikkal is próbáltam ugyanaz a jelenség új megszakító minden megvolt,kondicsere.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Jaja, nehogy már unalmas legyen a motorozás, kell egy kis izgalomKrepp írta:Az Faék szerű Mz-t bonyolítani kell hogy valami elromoljon rajta....
Amúgy az elektronikus feszszabon kívül más nem tudja üzemképtelenné tenni a vasat.
De az meg jó pár ezer Skodában teszi a dolgát, és nálam is már másfél éve dolgozik
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Kötözzetek egy apriliát rá, ha valami hibaforrást akartok...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hát ez egy jó kérdés... nem próbáltam De konkrétan motorra való rádió, pl van is ilyen gumidugó pl a csatlakozóknál, de én egy gps-tartóra szereltem fel, így egy mozdulattal levehető (komolyabb eső ill indián kisebbség esetén)matt1989 írta:Már majdnem BMW-s luxus!
Ezek vízálló cuccok amúgy?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az Faék szerű Mz-t bonyolítani kell hogy valami elromoljon rajta....
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Már majdnem BMW-s luxus!
Ezek vízálló cuccok amúgy?
Ezek vízálló cuccok amúgy?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Rá van írva hogy intercom...
Menetközben scratch-elni fogsz?
Így e: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0qhYc-9LBcc[/youtube]
Akinek bejött: http://www.youtube.com/watch?v=uRk6Cn12 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=PXGYvUcg3Vc
Menetközben scratch-elni fogsz?
Így e: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0qhYc-9LBcc[/youtube]
Akinek bejött: http://www.youtube.com/watch?v=uRk6Cn12 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=PXGYvUcg3Vc
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv! A fal előtt ellenőrzöd a vetített kép helyességét( bal oldal vízszintes, jobb felfelé mutat.
A távolságot pedig egy egyenes útszakaszon teszteled, sötétben. Jól láss vele,de ne legyen túl messze a határvonal. A tompított kb 50m-ig világítson( max). Ha csak 20métert világít előre, sokszor fogsz vakon menni, mert refit nem kapcsolhatsz, a tompított meg kevés...
A távolságot pedig egy egyenes útszakaszon teszteled, sötétben. Jól láss vele,de ne legyen túl messze a határvonal. A tompított kb 50m-ig világítson( max). Ha csak 20métert világít előre, sokszor fogsz vakon menni, mert refit nem kapcsolhatsz, a tompított meg kevés...
Gaszika írta:Szijasztok!
Meg tudnátok mondani hogy hogy állítsam be a fényszórtómat, mert a könyvbe lévő ábrán nem igazán tudok kiigazodni, mennyire kell állni a faltól hogy pont az aljára verjen a tompitott? válaszokat előre is köszi
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
üdv.
keresek hozzáértő elektronikában jártas szakembert, aki elektronikus gyujtást tud tenni az etz 250 gépemre, ill teljes vezetékcserét megoldja.
keresek hozzáértő elektronikában jártas szakembert, aki elektronikus gyujtást tud tenni az etz 250 gépemre, ill teljes vezetékcserét megoldja.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Re: Elektronika
Amennyire emlékszem a könyv ábrájára, nem a fal aljára kellett világítania a lámpának, hanem kb. 1 méteres magasságban.Gaszika írta:Szijasztok!
Meg tudnátok mondani hogy hogy állítsam be a fényszórtómat, mert a könyvbe lévő ábrán nem igazán tudok kiigazodni, mennyire kell állni a faltól hogy pont az aljára verjen a tompitott? válaszokat előre is köszi
De van egy egész egyszerű módszer. Kerekein áll a motor, űl rajta valaki és tőle kb 2-3 méterre leguggolsz, ha nem vakít a szemedbe, akkor jó. Próbáld elképzelni - vagy modellezni - egy szembejövő autóban ülő ember szemmagasságát, egyszerűen ne világítson a szemébe. Ez durva megközelítés, de amíg nem találod meg a gyári beállítási értékeket, addig sem anyáznak a szembejövők.
Re: Elektronika
Igen, elnéztem. Kapásból ETZ-re gondoltam, nem olvastam el, hogy nem az...z25z írta:asszem az dinamos
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Elektronika
Szijasztok!
Meg tudnátok mondani hogy hogy állítsam be a fényszórtómat, mert a könyvbe lévő ábrán nem igazán tudok kiigazodni, mennyire kell állni a faltól hogy pont az aljára verjen a tompitott? válaszokat előre is köszi
Meg tudnátok mondani hogy hogy állítsam be a fényszórtómat, mert a könyvbe lévő ábrán nem igazán tudok kiigazodni, mennyire kell állni a faltól hogy pont az aljára verjen a tompitott? válaszokat előre is köszi
Re: Elektronika
GeRii,
a Simsonnak teljesen más az elektromos rendszere mint az MZ-nek, az adaptációval - most félretéve a mechanikai átalakítás lehetőségét - a vezetékezést is módosítani kellene. Az MZ-nél a töltödinamó lát el árammal minden fogyasztót "központilag" és tölti egyben az akkut is, mint az autóknál.
A Simsonnak más a rendszere, több tekercs van a lendkerék alatt. Van a gyújtástekercs, a töltő és a világítás tekercs. Ez azért lett így kialakítva, mert akku nélkül is lehet használni a motort, az akku a kürt és az indexeklámpák ellátása miatt került bele. Tehát a világítástekercs (fénytekercs 17) táplálja a reflektort és a helyzetjelzőket, a töltőtekercs (20) tölti az akkut és működteti a féklámpát. Ezzel a megoldással az indexen kívül minden működik akku nélkül is.
Simsonnál nem lehetett túl sokat indexelni, mert lemerült a pici akkuja, városban ez gyakran előfordult.
A megszakítónál a megszakítás pillanatában villamos ív keletkezik a gyújtótekercs - mint induktív terhelésnek - köszönhetően. Az ív nagysága és erőssége meghatározza a megszakító élettartamát. Tehát nagyobb a kapocsfeszültség, kisebb az áram a megszakításnál, ergo kisebb a villamos ív energiája, lassabban gőzölögteti el a megszakító érintkezőinek anyagát. A megszakítóval párhuzamosan kötött kondenzátor az ívképződést csökkenti.
a Simsonnak teljesen más az elektromos rendszere mint az MZ-nek, az adaptációval - most félretéve a mechanikai átalakítás lehetőségét - a vezetékezést is módosítani kellene. Az MZ-nél a töltödinamó lát el árammal minden fogyasztót "központilag" és tölti egyben az akkut is, mint az autóknál.
A Simsonnak más a rendszere, több tekercs van a lendkerék alatt. Van a gyújtástekercs, a töltő és a világítás tekercs. Ez azért lett így kialakítva, mert akku nélkül is lehet használni a motort, az akku a kürt és az indexeklámpák ellátása miatt került bele. Tehát a világítástekercs (fénytekercs 17) táplálja a reflektort és a helyzetjelzőket, a töltőtekercs (20) tölti az akkut és működteti a féklámpát. Ezzel a megoldással az indexen kívül minden működik akku nélkül is.
Simsonnál nem lehetett túl sokat indexelni, mert lemerült a pici akkuja, városban ez gyakran előfordult.
A megszakítónál a megszakítás pillanatában villamos ív keletkezik a gyújtótekercs - mint induktív terhelésnek - köszönhetően. Az ív nagysága és erőssége meghatározza a megszakító élettartamát. Tehát nagyobb a kapocsfeszültség, kisebb az áram a megszakításnál, ergo kisebb a villamos ív energiája, lassabban gőzölögteti el a megszakító érintkezőinek anyagát. A megszakítóval párhuzamosan kötött kondenzátor az ívképződést csökkenti.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Ha 12V-os rendszert használsz, akkor kisebb áramerősségnek kell áthaladnia a megszakítón, ami kisebb anyagmozgást jelent a kalapácson, ezáltal nehezebben használódik el az. Továbbá kisebb hőt termel (kisebb áramerősség, kisebb hőveszteség).
Re: Elektronika
Hello!fzooltan írta: Hali GeRii! mielőtt még belebonyolodnál ebbe a Simson-Mz keresztezésbe......... az általad linkelt képen 24-es számmal jelölt töltőberendezés nem egyenlő az MZ dinamójával,sem fesszabályzójával. A képen látható (24-es) szerkezet arra hivatott hogy a Simson töltőtekercsében indukálodott váltóáramot egyenírányítja illetve megfelelő feszültségen tartja.
Szerintem az TS 125 dinamót nem lehet átoperálni a Simsonba .
Én azt javaslom ,hogy az eredeti állapotot kell visszaállítani töltőberendezéssel és akksival aztán már müködik is az irányjelző.
A gyújtás-fénykapcsolót még csak át lehetne ültetni de az egész nem ér annyi macerát.
Köszönöm szépen a válaszodat, amit meg is fogadok. Tudnál/tok segíteni még abba, hogy mi a különbség a 12V-os és 6V rendszer között. Miért jobb a 12V? Gondolom világításnál jobban világít, de azon kívül?
Melyik kapcsolási rajz szerint csinálnátok Ti?
http://www5.picturepush.com/photo/a/636 ... C3%81T.jpg
Itt több megtalálható egy helyen:
http://moser-bs.de/Simson/s50s51.html
Simson S50-m van.
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Vagy ha valaki ért hozzá, hogy jó lesz- e MZ dinamójával fesszabályzójával gy-f kapcsolójával azt megköszönném, ha megerősítene.[/quote]
Hali GeRii! mielőtt még belebonyolodnál ebbe a Simson-Mz keresztezésbe......... az általad linkelt képen 24-es számmal jelölt töltőberendezés nem egyenlő az MZ dinamójával,sem fesszabályzójával. A képen látható (24-es) szerkezet arra hivatott hogy a Simson töltőtekercsében indukálodott váltóáramot egyenírányítja illetve megfelelő feszültségen tartja.
Szerintem az TS 125 dinamót nem lehet átoperálni a Simsonba .
Én azt javaslom ,hogy az eredeti állapotot kell visszaállítani töltőberendezéssel és akksival aztán már müködik is az irányjelző.
A gyújtás-fénykapcsolót még csak át lehetne ültetni de az egész nem ér annyi macerát.
Hali GeRii! mielőtt még belebonyolodnál ebbe a Simson-Mz keresztezésbe......... az általad linkelt képen 24-es számmal jelölt töltőberendezés nem egyenlő az MZ dinamójával,sem fesszabályzójával. A képen látható (24-es) szerkezet arra hivatott hogy a Simson töltőtekercsében indukálodott váltóáramot egyenírányítja illetve megfelelő feszültségen tartja.
Szerintem az TS 125 dinamót nem lehet átoperálni a Simsonba .
Én azt javaslom ,hogy az eredeti állapotot kell visszaállítani töltőberendezéssel és akksival aztán már müködik is az irányjelző.
A gyújtás-fénykapcsolót még csak át lehetne ültetni de az egész nem ér annyi macerát.
Re: Elektronika
Nekem ez donor motor, igazából Simsonra szeretném átvarázsolni az indexet, mert azon nincs. Nézegettem interneten kapcs rajzokat és Simsonnál kell ez a gyújtás fény kapcsoló 23. és jobb felső sarok: http://www5.picturepush.com/photo/a/636 ... C3%81T.jpg Gondoltam, ha működött az MZ-n valahogy átlehetne varázsolni rá. Most azt keresem. Eddig nincs meg: töltőberendezés(dinamó), gyújtás-fény kapcsoló 23.GeRii írta: Igen ez szerintem is dinamos. Köszi megis lesem De nem a kulcsra gondolok, arra gondoltál?
Vagy ha valaki ért hozzá, hogy jó lesz- e MZ dinamójával fesszabályzójával gy-f kapcsolójával azt megköszönném, ha megerősítene.
Re: Elektronika
Köszi a választ.Endre írta: Igen, ez a feszültségszabályozó. Az a kérdés, hogy a töltésé-e vagy a világításé, jelen esetben nem értelmezhető. Ez a szerkezet a generátor által szolgáltatott feszültséget tartja állandó értéken. Ezt úgy éri el, hogy a generátor forgórészére jutó ún. gerjesztőáramot kapcsolja periodikusan ki-be. Erre szolgál az a nyelv szerű érintkező. A generátor által termelt elektromos energia egyaránt felhasználható az akksi töltésére, világításra, stb.
Re: Elektronika
z25z írta:asszem az dinamos, nem generatoros, a gyujtaskapcsolot meg raulsz megfogod a kormanyt es nezel elore es nagyjabol a lampafej kornyeken meg kellene latnod
Igen ez szerintem is dinamos. Köszi megis lesem De nem a kulcsra gondolok, arra gondoltál?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára GeRii 2011.08.22. 12:09-kor.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
asszem az dinamos, nem generatoros, a gyujtaskapcsolot meg raulsz megfogod a kormanyt es nezel elore es nagyjabol a lampafej kornyeken meg kellene latnod
Re: Elektronika
Igen, ez a feszültségszabályozó. Az a kérdés, hogy a töltésé-e vagy a világításé, jelen esetben nem értelmezhető. Ez a szerkezet a generátor által szolgáltatott feszültséget tartja állandó értéken. Ezt úgy éri el, hogy a generátor forgórészére jutó ún. gerjesztőáramot kapcsolja periodikusan ki-be. Erre szolgál az a nyelv szerű érintkező. A generátor által termelt elektromos energia egyaránt felhasználható az akksi töltésére, világításra, stb.GeRii írta:Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy a fotón lévő dolog a fesszabályzó? Ha igen töltésé vagy a világításé vagy mindkettőé?
MZ TS 125/150-ről van szó.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika
Elektronika baja van.Ott is ad szikrát,ahol nem kell.A megszakító 500Ft,a kondenzátor 200-300Ft,szerintem másik trafó is kell 1500-3000Ft,excenter a főtengely végére(ez mozgatja a megszakítót).Gondolom a többi egyforma.Nekem még csak megszakítós MZ-m volt,pontosan nem tudom mik a különbségek.
Re: Elektronika
Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy a fotón lévő dolog a fesszabályzó? Ha igen töltésé vagy a világításé vagy mindkettőé?
http://www3.picturepush.com/photo/a/637 ... 104755.jpg
http://www1.picturepush.com/photo/a/637 ... 104718.jpg
http://www4.picturepush.com/photo/a/637 ... 104705.jpg
Merre található a gyújtás- és világítás kapcsoló?
MZ TS 125/150-ről van szó.
Azt szeretném kérdezni, hogy a fotón lévő dolog a fesszabályzó? Ha igen töltésé vagy a világításé vagy mindkettőé?
http://www3.picturepush.com/photo/a/637 ... 104755.jpg
http://www1.picturepush.com/photo/a/637 ... 104718.jpg
http://www4.picturepush.com/photo/a/637 ... 104705.jpg
Merre található a gyújtás- és világítás kapcsoló?
MZ TS 125/150-ről van szó.
Re: Elektronika
Jelentem sikerült beindítanom nagy nehezen de nem pörög föl és néha durrog a henger..
Most mi lehet a baj?
(Bocsi 1. Mz-m)
Most mi lehet a baj?
(Bocsi 1. Mz-m)
Re: Elektronika
Végső esetben megszakítós lesz.. :Scsoka írta:a megszakítós is ad egy szikrát,ha nyitott állapotában van,és ráadod a gyújtást.Próbálj forgatni a főtengelyen,és így is nézd meg a gyújtás ráadást,ha mindenhol szikrát ad,akkor elektronika betegsége van.Én nem nagyon bízok az ilyen finom elektronikákban,mert ez nem egy vízhűtéses,négyütemű,japán precizitással tervezett,és épített gép.Nem akarom leszólni az MZ-t,mert az egyszerűségét szeretem,de nagy a hőingadozás,ezt nem szereti a szilícium alapú technológia,nagy a rezonancia,ezt meg az SMD(láb nélküli elektronikai alkatrészek) alkatrészek nem szeretik.Egyedül az elektronikus feszültség szabályzót,és a gyújtás végfokot tartom jó ötletnek.Ezeket beszerzem én is,de az anyagi lehetőségeim korlátozottak,és egyetlen veszekedést sem akarok a motor miatt otthon.A nőknek meg kell hagyni a hitet,hogy ők az elsők.
Amúgy menyibe kerülne az alkatrészek hogy megszakítós legyen?
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika
a megszakítós is ad egy szikrát,ha nyitott állapotában van,és ráadod a gyújtást.Próbálj forgatni a főtengelyen,és így is nézd meg a gyújtás ráadást,ha mindenhol szikrát ad,akkor elektronika betegsége van.Én nem nagyon bízok az ilyen finom elektronikákban,mert ez nem egy vízhűtéses,négyütemű,japán precizitással tervezett,és épített gép.Nem akarom leszólni az MZ-t,mert az egyszerűségét szeretem,de nagy a hőingadozás,ezt nem szereti a szilícium alapú technológia,nagy a rezonancia,ezt meg az SMD(láb nélküli elektronikai alkatrészek) alkatrészek nem szeretik.Egyedül az elektronikus feszültség szabályzót,és a gyújtás végfokot tartom jó ötletnek.Ezeket beszerzem én is,de az anyagi lehetőségeim korlátozottak,és egyetlen veszekedést sem akarok a motor miatt otthon.A nőknek meg kell hagyni a hitet,hogy ők az elsők.
Re: Elektronika
Meggyulladt a rongy..
De az nem baj hogy mikor rá adom a gyújtást és akkor szikrázik egyet a gyertya?
Oda tartom a gyertyát a jukhoz és úgy is beszokott lobani...
De az nem baj hogy mikor rá adom a gyújtást és akkor szikrázik egyet a gyertya?
Oda tartom a gyertyát a jukhoz és úgy is beszokott lobani...
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika
Önts ki egy kis benzint,rongyra,fadarabra,földre,és nézd meg,meggyúlad-e.Mennyit állt a motorod?Én egy Pannoniával így szoptam néhány napot,minden jó volt,mégsem indult.A benzin volt megöregedve,a szaga is inkább az olajra emlékeztetett.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Megszakítósra építsd át, vannak anomáliák a gyári hallossal.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Üdv.
Olyan problémám lenne hogy nem indul a motorom...
Szép kék szikrát ad ,benzin is van de nem is röffen be.. :S
(Hall jeladós gyújtás) Kompresszió van Akumlátor jó, trafót cseréltünk már áligatuk is már és semmi...
Ha rá adjuk a gyújtást akkor pedig vett egy szikrát.
Légyszíves segítsetek mert mi már kifáradtunk a gondolkozásból/próbálkozásból is nem tudjuk mi lehet a baj...
Etz 125/150 -ről lenne szó.
Üdv.:Fireblade
Olyan problémám lenne hogy nem indul a motorom...
Szép kék szikrát ad ,benzin is van de nem is röffen be.. :S
(Hall jeladós gyújtás) Kompresszió van Akumlátor jó, trafót cseréltünk már áligatuk is már és semmi...
Ha rá adjuk a gyújtást akkor pedig vett egy szikrát.
Légyszíves segítsetek mert mi már kifáradtunk a gondolkozásból/próbálkozásból is nem tudjuk mi lehet a baj...
Etz 125/150 -ről lenne szó.
Üdv.:Fireblade
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Blokk topikba írtamDrV írta:Talán nincs elkopva?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Elektronika
Talán nincs elkopva?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Próbáltam másik gyertyával is most állítottam valamekkorát egyszer elment lent megmozgattam vezetékeket meg megszakítót visszajött úgyhogy lehet vmi kontakt vagy lazulási hiba van,Most egyelőre jó nem bántom,remélem jó is marad egy darabig .Most már csak a kuplung szar lehetetlen beállítani nem emel ki...
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Elektronika
Gyertyahézag? Esetleg gyertyacsere? Nézd meg, h ad e szikrát, ha kiveszed a gyertyát a motorból.Andrá$ írta:sziasztok vki mondjon vmi okosat mert felgyújtom...
150-s TS-ről van szó amit vettem most már ott tartok hogy minden megvan csak mennie kell jóformán első indulás ok jól megy kicsit füstöl hátha sokat kap,
aztán már csak darabosan jár, most már szikra sem volt csak úgy leált aztán kész semmi, megszakítóhézagot beállítom ok 0,3 nem jó állítom kisebbre nem jó aztán 0,4-re hop p5 rúgásból egyszer adott szikrát,, mérgemből beállítom jó nagyra (0,6) és láss csodát szép kék szikrát ad a gyertya
most ez mitől lehet mert ötletem sincs meg kitudja ezzel meddig lesz jó vagy elindul-e
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
sziasztok vki mondjon vmi okosat mert felgyújtom...
150-s TS-ről van szó amit vettem most már ott tartok hogy minden megvan csak mennie kell jóformán első indulás ok jól megy kicsit füstöl hátha sokat kap,
aztán már csak darabosan jár, most már szikra sem volt csak úgy leált aztán kész semmi, megszakítóhézagot beállítom ok 0,3 nem jó állítom kisebbre nem jó aztán 0,4-re hop p5 rúgásból egyszer adott szikrát,, mérgemből beállítom jó nagyra (0,6) és láss csodát szép kék szikrát ad a gyertya
most ez mitől lehet mert ötletem sincs meg kitudja ezzel meddig lesz jó vagy elindul-e
150-s TS-ről van szó amit vettem most már ott tartok hogy minden megvan csak mennie kell jóformán első indulás ok jól megy kicsit füstöl hátha sokat kap,
aztán már csak darabosan jár, most már szikra sem volt csak úgy leált aztán kész semmi, megszakítóhézagot beállítom ok 0,3 nem jó állítom kisebbre nem jó aztán 0,4-re hop p5 rúgásból egyszer adott szikrát,, mérgemből beállítom jó nagyra (0,6) és láss csodát szép kék szikrát ad a gyertya
most ez mitől lehet mert ötletem sincs meg kitudja ezzel meddig lesz jó vagy elindul-e
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Ne rögtön a fesszabra gondolj generáornál lest meg a csatlakozásokat és a forrasztásokat is szemrevételezd a csúszógyűrűt és a szénkeféket majd jöhet a dióda híd és ha minden OK akkor marad a fesszab.seagateh írta:sziasztok. töltés gondal küzdök. Sube fél feszültségszabályzó eddig tökéletesen működött míg nem azt vettem észre hogy alapjáraton nincsen tölés felkellett pörgetni 1500-2000ig a motort amikor rákapcsolt és utána volt töltés ez ment néhány napig míg nem 2500as fordulat fett töltött csak és alatta halványan pislog a tölés visszajelző lámpa. kicseréltem a végtrazisztort és a helyzet ugyanaz. lehet hogy a nyákban ment ki valami alkatrész vagy egyszerűen csak valami kontakt baja van? esetleg netán generátort nézzem meg?
előre is köszi.
Üdv Csabi
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég