Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
Lehet,hogy egy elektronikus fesz.szabályzó vagy egy nagy Ah akksi javít valamit a helyzeten,de ezzel együtt kell élni.
A dinamó kis fordulaton nem képes annyi áramot előállítani amennyire szükség lenne.
Én pont ezért alakítottam át 12 v-ra a /1-esemet.Nekem is mindig gázfröccsöket kellett adni,
hogy le ne álljon ha pl a lámpánál vagy útkereszteződésben álltam.A 12 V-al egész nap is elketyegne
alapjáraton az összes fogyasztóval együtt is.
A dinamó kis fordulaton nem képes annyi áramot előállítani amennyire szükség lenne.
Én pont ezért alakítottam át 12 v-ra a /1-esemet.Nekem is mindig gázfröccsöket kellett adni,
hogy le ne álljon ha pl a lámpánál vagy útkereszteződésben álltam.A 12 V-al egész nap is elketyegne
alapjáraton az összes fogyasztóval együtt is.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2011.07.27. 17:30
- MZ-d típusa: TS 250/1
Re: Elektronika
Jó napot Urak.
Van nekem egy TS 250/1-es Mz-m amivel a következő gondom.
Ha csak simán ráadom a gyújtást akkor szépen jár alapjáraton, de ha ráadom a világítást akkor leesik a fordulat és elkezd kihagyni a gyújtás és végül megáll. A töltésem elvileg jó kb 7,2 voltnál szabályoz, a kábelezés új kontaktok is rendben, az akkumulátor is új. Hallottam hogy a TS-eknek nem valami jó a töltésük. De azért szerintem ha berakok egy feltöltött új akksit akkor nem kéne egyből alapjáraton kihagyogatnia. A töltés visszajelzőlámpám amikor kihagyogat a gyújtás nem gyullad fel.
Van nekem egy TS 250/1-es Mz-m amivel a következő gondom.
Ha csak simán ráadom a gyújtást akkor szépen jár alapjáraton, de ha ráadom a világítást akkor leesik a fordulat és elkezd kihagyni a gyújtás és végül megáll. A töltésem elvileg jó kb 7,2 voltnál szabályoz, a kábelezés új kontaktok is rendben, az akkumulátor is új. Hallottam hogy a TS-eknek nem valami jó a töltésük. De azért szerintem ha berakok egy feltöltött új akksit akkor nem kéne egyből alapjáraton kihagyogatnia. A töltés visszajelzőlámpám amikor kihagyogat a gyújtás nem gyullad fel.
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
Sziasztok,Hujber írta:
Szokták még azt mondani,hogy időnként nem árt a sarukat átmozgatni,le és fel,hogy az oxid réteg lejöjjön.Persze ezt nem kell minden héten elvégezni
Huhúú láttad volna az én sarujaimat, csodálkoztam, hogy ott még van egyáltalán kapcsolat
Szerintem félévente ráfér majd egy ilyen. Akarom mondani megcsinálom, ha kell, ha nem
így, ahogy mondjátok, és WD-40-nel "beöntés" jókedvvel, bőséggel! Az se' baj, ha fölszivárog a szigetelés alatt a vezetékszálak közé, megakadályozva ott mindenféle oxidációt
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
FogóSeri19 írta:Az a baj ezekkel a sarukkal amúgy, hogy egy idő után elernyednek, tehát a rugós erő ami rászorítja elgyengül és utána már szar a kontakt.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Elektronika
Az a baj ezekkel a sarukkal amúgy, hogy egy idő után elernyednek, tehát a rugós erő ami rászorítja elgyengül és utána már szar a kontakt.
Re: Elektronika
Huhúú láttad volna az én sarujaimat, csodálkoztam, hogy ott még van egyáltalán kapcsolatUEVMZ írta:
Szokták még azt mondani,hogy időnként nem árt a sarukat átmozgatni,le és fel,hogy az oxid réteg lejöjjön.Persze ezt nem kell minden héten elvégezni
Szerintem félévente ráfér majd egy ilyen. Akarom mondani megcsinálom, ha kell, ha nem
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Szokták még azt mondani,hogy időnként nem árt a sarukat átmozgatni,le és fel,hogy az oxid réteg lejöjjön.Persze ezt nem kell minden héten elvégezniHujber írta:Tudom ajánlani mindenkinek, hogy ha valami gáz van, az összes sarut drótkefével, az összes csatlakozót meg csiszolópapírral rendberakni egy esős délutánon. Megcsináltam így az összeset, megfújtam wd-vel, és elmúlt a már előbb írt problem. Persze ez annak szól, aki még soha nem nyúlt ezekhez Az enyém elég viseltes volt már.
Re: Elektronika
Tudom ajánlani mindenkinek, hogy ha valami gáz van, az összes sarut drótkefével, az összes csatlakozót meg csiszolópapírral rendberakni egy esős délutánon. Megcsináltam így az összeset, megfújtam wd-vel, és elmúlt a már előbb írt problem. Persze ez annak szól, aki még soha nem nyúlt ezekhez Az enyém elég viseltes volt már.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Szerintem ahelyett, hogy mindenfélét veszel hozzá többször is így látatlanba, inkább robogj el Bambihoz, ha elvállalja a gépet, mert valami hasonló (látatlanban) problémája volt Peti 125ösének is, és azzal miután kihozta onnan, csoda történt. És bizony lehet hogy még olcsóbb is, mintha 3 jeladót és 5 fesz.szabályzót veszel és dobsz ki. Én is mindig oda viszem, ha nem olyan jellegű a gond, hogy meg tudnám csinálni itthon.sskimi írta:Hello még mindig küzdük a 150es ETZ-vel most hogy ujjeladót kapot már nem dadog meg szagat...jobban is harap. De valamiért 70nél többre nem képes meg kb 3km mentem vele és kihagyot a gyújtás vagy nemtudom és utána szenvedet egy darabig majd leált..:S ez mitől lehet??
Re: Elektronika
Hello még mindig küzdük a 150es ETZ-vel most hogy ujjeladót kapot már nem dadog meg szagat...jobban is harap. De valamiért 70nél többre nem képes meg kb 3km mentem vele és kihagyot a gyújtás vagy nemtudom és utána szenvedet egy darabig majd leált..:S ez mitől lehet??
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Az elektronikus fesszabok nagy része pl amit subee is csinál állítható a töltése van benne egy kis poti azt tekergeted és változik a töltés. Javaslom 3-4k fordulaton és világítással lődd be 13.8V ra a töltést és nem lessz vele gondod.boors írta:Sziasztok!
Van egy 150es etz-m, amin akármilyen fesszabot használok túltölt. Kipróbáltam gyárival, utángyártott elektronikussal, és csináltam egy Sub-ee féle elektronikusat is, de mindegyikkel nagy gáznál nagyon felmegy a töltőfesz. Nincs ötletetek mi lehet a gond?
Re: Elektronika
Sziasztok!
Van egy 150es etz-m, amin akármilyen fesszabot használok túltölt. Kipróbáltam gyárival, utángyártott elektronikussal, és csináltam egy Sub-ee féle elektronikusat is, de mindegyikkel nagy gáznál nagyon felmegy a töltőfesz. Nincs ötletetek mi lehet a gond?
Van egy 150es etz-m, amin akármilyen fesszabot használok túltölt. Kipróbáltam gyárival, utángyártott elektronikussal, és csináltam egy Sub-ee féle elektronikusat is, de mindegyikkel nagy gáznál nagyon felmegy a töltőfesz. Nincs ötletetek mi lehet a gond?
Re: Elektronika
Igen igen, közben utánanéztem, remélem ez a trafócsere elég lesz neki. Sajnos nem emlékszem, hogy mikor elhoztam akkor is csinálta e, de azóta kicseréltem pár vezetéket hangszóróvezetékre, nem a legvékonyabbra, de nem lehet ez is baj? Lehet hogy vastagabbat kellene raknom bele?KILL3R etz írta:Hát elsőként egy trafó árába... Utána egy megszakító+kondi+vezeték, saruk árába.
Ha gyári elektronikus gyújtásod van, és a trafó csere után nem javul a helyzet, akkor érdemes megnézni a csatlakozóknál a forrasztásokat. Abban a panelban, ahova a 3 sarut dugod, a generátoron. Hajlamos a rezgéstől eltörni...
Ugyanitt elektronikus gyújtás eladó
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Hát elsőként egy trafó árába... Utána egy megszakító+kondi+vezeték, saruk árába.
Ha gyári elektronikus gyújtásod van, és a trafó csere után nem javul a helyzet, akkor érdemes megnézni a csatlakozóknál a forrasztásokat. Abban a panelban, ahova a 3 sarut dugod, a generátoron. Hajlamos a rezgéstől eltörni...
Ha gyári elektronikus gyújtásod van, és a trafó csere után nem javul a helyzet, akkor érdemes megnézni a csatlakozóknál a forrasztásokat. Abban a panelban, ahova a 3 sarut dugod, a generátoron. Hajlamos a rezgéstől eltörni...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
Ez nekem szólt? Ha igen, akkor köszönöm a segítséget. Mennyibe fáj egy ilyen manőver?KILL3R etz írta:Trafót próbálj meg cserélni. Ha nem lesz jobb, akkor át kell kötni megszakítósra!
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Trafót próbálj meg cserélni. Ha nem lesz jobb, akkor át kell kötni megszakítósra!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
Sziasztok!
Mivel a fórumosok segítségével már minden apróság ki lett javítva a gépen, az (remélem) utolsó probléma miatt írok. Magas fordulatnál 1-es sebességfokozatban kb. 30-35nél ha már nagyon pörög a motor, elkezd kalapálni, és nem húz tovább. Persze nem egyesben akarok kigyorsítani 50ig, de ugyanez a baj az összes sebességnél, így például ahol 3asban még húzhatna, mert nem pörög annyira a motor, elveszti az erejét, és be kell dobni a 4.et. Régebben már írtam ide ez miatt, azt mondtátok, a gyújtáson állítsak. Állítottam is, és jobb is lett (elektromos gyújtás) de a probléma bár magasabb fordulatszámnál, de még mindig fennáll. Konkrétan a gázkart nem tudom ütközésig húzni emiatt. Másik irányba is próbáljam állítani a gyújtást, vagy mit tegyek?
Mivel a fórumosok segítségével már minden apróság ki lett javítva a gépen, az (remélem) utolsó probléma miatt írok. Magas fordulatnál 1-es sebességfokozatban kb. 30-35nél ha már nagyon pörög a motor, elkezd kalapálni, és nem húz tovább. Persze nem egyesben akarok kigyorsítani 50ig, de ugyanez a baj az összes sebességnél, így például ahol 3asban még húzhatna, mert nem pörög annyira a motor, elveszti az erejét, és be kell dobni a 4.et. Régebben már írtam ide ez miatt, azt mondtátok, a gyújtáson állítsak. Állítottam is, és jobb is lett (elektromos gyújtás) de a probléma bár magasabb fordulatszámnál, de még mindig fennáll. Konkrétan a gázkart nem tudom ütközésig húzni emiatt. Másik irányba is próbáljam állítani a gyújtást, vagy mit tegyek?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Mivel az elején még rendben volt,szerintem valahol lecsúszhatott egy vezeték.Elsősorban a generátor, fesszab és diódahíd ami a töltéssel kapcsolatos.Ezeken a helyeken nézd meg a vezetékeket.Az meg teljesen normális dolog hogy leáll,főleg világitáson,hisz nincs töltés és az akku addig bírja.sanyez írta:A gondom a következő: Összeraktam nagy felújítás után a motort (250 ETZ) az első járáskor már az alapjáratnál kialudt a töltés visszajelző lámpa, de most eltelt 200 km és most már alapjáraton nem is tölt, teljesen ég a lámpa és nagy fordulaton sem alszik ki. Ha lassú járaton megyek településen belül akkor olyan nagy a gond, hogy le is áll, főleg ha a reflektort is használom. Mi lehet a gond? Minden alkatrész teljesen letakarított, szakszerűen visszaszerelt, új megbízható akkumulátorral.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Értem, köszi..
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Hát szerintem akkor kezdheted kimérni, hogy egyáltalán a generátor ad-e le valamit, eljut-e a diódahídig és így tovább...sanyez írta:Mindent szétkaptam, az utolsó csavarig.
Re: Elektronika
Mindent szétkaptam, az utolsó csavarig.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
A külső elektronikájához nem nyúltál, csak a blokkhoz?sanyez írta:A gondom a következő: Összeraktam nagy felújítás után a motort (250 ETZ) az első járáskor már az alapjáratnál kialudt a töltés visszajelző lámpa, de most eltelt 200 km és most már alapjáraton nem is tölt, teljesen ég a lámpa és nagy fordulaton sem alszik ki. Ha lassú járaton megyek településen belül akkor olyan nagy a gond, hogy le is áll, főleg ha a reflektort is használom. Mi lehet a gond? Minden alkatrész teljesen letakarított, szakszerűen visszaszerelt, új megbízható akkumulátorral.
Re: Elektronika
A gondom a következő: Összeraktam nagy felújítás után a motort (250 ETZ) az első járáskor már az alapjáratnál kialudt a töltés visszajelző lámpa, de most eltelt 200 km és most már alapjáraton nem is tölt, teljesen ég a lámpa és nagy fordulaton sem alszik ki. Ha lassú járaton megyek településen belül akkor olyan nagy a gond, hogy le is áll, főleg ha a reflektort is használom. Mi lehet a gond? Minden alkatrész teljesen letakarított, szakszerűen visszaszerelt, új megbízható akkumulátorral.
Re: Elektronika
Hello. Akinek van eladó jeladója vagy elektronikus gyújtása írjon mail: sskimi94@gmail.com
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üzemenyagban folytatás!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Hát...nekem volt ilyesmi, bár nem csatos karbival, de nekem akkor úgy tűnt, hogy amikor konstans értéken akarod tartani, akkor az alapjárat is komolyan beleszól és nekem az sokszor megrángatta; ezzel sokat szenvedtem (meg falsot is szívott, talán az is számít). Aztán jól be lett állítva, utána nem nagyon rángatott már. Zárd ki a karbit egyszerűen: vedd le az alapjáratot 0ra, ha úgy is rángat akkor nem az a gond. Utána persze állítsd vissza az általad tetsző értékre.emdzsi írta:Csatos karbim van, ott csak főfúvóka van és az 130-as, elvileg gyári érték, de ennek ellenére szaggatott a motor vele. A tűt már lejjebb tettem, hajlítottam az úszón is, hogy kevesebbet kapjon, de csak egy hangyányit segített a szaggatáson, viszont sokat rontott a teljesítményen. Kipróbáltam még 120-as főfúvókával is, észrevehető változást nem hozott. Szerintem a karbi állítgatásától nem fog megjavulni, valami más lehet a gond...
Re: Elektronika
Csatos karbim van, ott csak főfúvóka van és az 130-as, elvileg gyári érték, de ennek ellenére szaggatott a motor vele. A tűt már lejjebb tettem, hajlítottam az úszón is, hogy kevesebbet kapjon, de csak egy hangyányit segített a szaggatáson, viszont sokat rontott a teljesítményen. Kipróbáltam még 120-as főfúvókával is, észrevehető változást nem hozott. Szerintem a karbi állítgatásától nem fog megjavulni, valami más lehet a gond...
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Látatlanban azt mondanám h sokat kap. Karbit kell állítani. Leginkább a tűt tedd lejjebb!
Ha sehogy nem jó ellenőrizd, hogy gyári értékek közelében vannak-e a fúvókák. Alapjáratit is nézd meg! Ha nem vagy biztos benne, inkább vegyél újakat. (200Ft)
Ha sehogy nem jó ellenőrizd, hogy gyári értékek közelében vannak-e a fúvókák. Alapjáratit is nézd meg! Ha nem vagy biztos benne, inkább vegyél újakat. (200Ft)
Re: Elektronika
Sziasztok!
Van egy nagy problémám, amitől már lassan 2 éve szenvedek. Van egy 251-es etz-ém és mikor tartani akarom a fordulatszámot elkezd szaggatni a motorja, rángat, nem kényelmes vele az utazás. Ha gyorsítok akkor nincs gond, szépen felpörög. Állítottam már a súbertűn, különböző fúvókákat tettem a karburátorba, gyújtásán (elektronikus) csomót állítottam, 100 féle gyertyát kipróbáltam és nem.
Van egy nagy problémám, amitől már lassan 2 éve szenvedek. Van egy 251-es etz-ém és mikor tartani akarom a fordulatszámot elkezd szaggatni a motorja, rángat, nem kényelmes vele az utazás. Ha gyorsítok akkor nincs gond, szépen felpörög. Állítottam már a súbertűn, különböző fúvókákat tettem a karburátorba, gyújtásán (elektronikus) csomót állítottam, 100 féle gyertyát kipróbáltam és nem.
Re: Elektronika
Köszönöm a válaszokat, ezek szerint nem szabad mozognia. A rezgés a gyújtás rossz beállítása miatt lehet?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Zsugorcső...csdani írta:Hello!
Nekem is van holtjáték, én eddig alufóliával tömködtem, kevesebb, mint több sikerrel. Valami vékony műanyagcsövön gondolkozom.
OFF
Egyébként meg nézz átt a Vértes-Gerecse Túra topikba...
Kéne onroados túravezető Kisbocsi mellé...
ON
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Elektronika
Hello!Hujber írta:Sziasztok!
Újabban a motorom a korábbinál jobban rezeg. Nem csak alapjáraton, hanem magasabb fordulaton is. Azért írtam ide, mert szerintem a gyújtás lehet rosszul beállítva, de nem vagyok benne biztos.
Másik: A gyújtást ahol állítom a lemezzel és két csavarral, ott a vájatba illeszkedő résznél van egy kis holtjáték (1-2 mm, talán nem is olyan kicsi) a műanyag és a pöcök között, így az az alkatrész mozog ide oda. Ez így normális, vagy kikopott?
Mellékelek képet hogy miről van szó (pirossal bekarikázva) :
Nekem is van holtjáték, én eddig alufóliával tömködtem, kevesebb, mint több sikerrel. Valami vékony műanyagcsövön gondolkozom.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Újabban a motorom a korábbinál jobban rezeg. Nem csak alapjáraton, hanem magasabb fordulaton is. Azért írtam ide, mert szerintem a gyújtás lehet rosszul beállítva, de nem vagyok benne biztos.
Másik: A gyújtást ahol állítom a lemezzel és két csavarral, ott a vájatba illeszkedő résznél van egy kis holtjáték (1-2 mm, talán nem is olyan kicsi) a műanyag és a pöcök között, így az az alkatrész mozog ide oda. Ez így normális, vagy kikopott?
Mellékelek képet hogy miről van szó (pirossal bekarikázva) :
Újabban a motorom a korábbinál jobban rezeg. Nem csak alapjáraton, hanem magasabb fordulaton is. Azért írtam ide, mert szerintem a gyújtás lehet rosszul beállítva, de nem vagyok benne biztos.
Másik: A gyújtást ahol állítom a lemezzel és két csavarral, ott a vájatba illeszkedő résznél van egy kis holtjáték (1-2 mm, talán nem is olyan kicsi) a műanyag és a pöcök között, így az az alkatrész mozog ide oda. Ez így normális, vagy kikopott?
Mellékelek képet hogy miről van szó (pirossal bekarikázva) :
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... csrajz.jpg
Annyiból van kiiktatva, hogy normál esetben a szabályzó csak akkor kapcsolja a töltődinamót a hálózatra, ha annak a feszültsége eléri a 6 Voltot, hogy az akksiból ne folyjon vissza az áram a dinamó felé.
Tolóállásban a gyújtás összekapcsolódik a dinamóval és már a legkisebb termelt feszültséget is megkapja (gyertyahézagot össze kell ütni 0,4-re!). Viszont a fesszabályzó működik, sőt automatikusan össze is kapcsol az akksival, ha a termelt feszültség eléri a 6 voltot, és újra bont, ha 6Volt alá csökken.
Annyiból van kiiktatva, hogy normál esetben a szabályzó csak akkor kapcsolja a töltődinamót a hálózatra, ha annak a feszültsége eléri a 6 Voltot, hogy az akksiból ne folyjon vissza az áram a dinamó felé.
Tolóállásban a gyújtás összekapcsolódik a dinamóval és már a legkisebb termelt feszültséget is megkapja (gyertyahézagot össze kell ütni 0,4-re!). Viszont a fesszabályzó működik, sőt automatikusan össze is kapcsol az akksival, ha a termelt feszültség eléri a 6 voltot, és újra bont, ha 6Volt alá csökken.
Alex_TS írta:Valaki tudja, hogy TS 125-ös MZ-nél, mit kell összekötni, hogy aksi nélkül tolásra induljon? Ekkor ki van iktatva a fesz. szabályzó?
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Épp ezért jöttem ide hogy keressek valakit aki már csinált 6 voltos rendszerre ledes hátsó és fék lámpát. és elmondja mit hogyan csináljak oktasson mondja el mi mennyi merre hol mennyiért?
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
A cikk univerzális csak 12V-al van számolva, de ott a képlet, leírás. Olvasd el, ha nem értesz belőle semmit keress valakit aki látott már forrasztót meg próbanyákot.
bomber93 írta: http://szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/43
Köszönöm szépen de itt van egy kis bökkenő nekem 6 voltos a rendszer ezen lenen a hangsúly hogy hogyan lehetne megcsinálni hátsó kicsi lámpát ledesre mit eredményezne ha 6 voltos rendszerre tenném a 12 voltos ledeket vagy vannak 6 voltos ledek is?
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
[quote="Perec"]Persze, hogy lehet, sőt, minden wattra szükség van, ezért érdemes is.
http://szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/43
waterman: Vagy H4, vagy hagyományos 12V 40/45W talán évjárattól függ. A H4 elég gyakori autóizzó fellelhető pl izzókészletekben. Ha nem H4-es foncsorcserével átalakítható (lapos trabifoncsor 2-3 eFt) és lőn világosság. Ha még több világosság kell H4+30+60+90%.
Köszönöm szépen de itt van egy kis bökkenő nekem 6 voltos a rendszer ezen lenen a hangsúly hogy hogyan lehetne megcsinálni hátsó kicsi lámpát ledesre mit eredményezne ha 6 voltos rendszerre tenném a 12 voltos ledeket vagy vannak 6 voltos ledek is?
http://szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/43
waterman: Vagy H4, vagy hagyományos 12V 40/45W talán évjárattól függ. A H4 elég gyakori autóizzó fellelhető pl izzókészletekben. Ha nem H4-es foncsorcserével átalakítható (lapos trabifoncsor 2-3 eFt) és lőn világosság. Ha még több világosság kell H4+30+60+90%.
Köszönöm szépen de itt van egy kis bökkenő nekem 6 voltos a rendszer ezen lenen a hangsúly hogy hogyan lehetne megcsinálni hátsó kicsi lámpát ledesre mit eredményezne ha 6 voltos rendszerre tenném a 12 voltos ledeket vagy vannak 6 voltos ledek is?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2009.02.27. 12:58
- MZ-d típusa: MZ TS 125 Enduro
- Tartózkodási hely: Ózd
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Valaki tudja, hogy TS 125-ös MZ-nél, mit kell összekötni, hogy aksi nélkül tolásra induljon? Ekkor ki van iktatva a fesz. szabályzó?
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Persze, hogy lehet, sőt, minden wattra szükség van, ezért érdemes is.
http://szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/43
waterman: Vagy H4, vagy hagyományos 12V 40/45W talán évjárattól függ. A H4 elég gyakori autóizzó fellelhető pl izzókészletekben. Ha nem H4-es foncsorcserével átalakítható (lapos trabifoncsor 2-3 eFt) és lőn világosság. Ha még több világosság kell H4+30+60+90%.
http://szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/43
waterman: Vagy H4, vagy hagyományos 12V 40/45W talán évjárattól függ. A H4 elég gyakori autóizzó fellelhető pl izzókészletekben. Ha nem H4-es foncsorcserével átalakítható (lapos trabifoncsor 2-3 eFt) és lőn világosság. Ha még több világosság kell H4+30+60+90%.
bomber93 írta:Üdv! Lenne egy olyan kérdésem hogy mz ts 125-t aminek a rendszere 6 voltos meg lehet e csinálni úgy hogy a hátsó lámpa ledes legyen? és ha igen hogy. Szereztem egy gyárinál kisebb méretű nagyon szép kis hátsó lámpát amibe perpill 1 darab szofita izzó foglalat van de mivel gyárilag volt fék lámpa valahogy azt is meg kellene csinálni és eszembe jutott ismerősöm ural-ján a hátsó lámpa ledes akkor lehet hogy az enyémet is meg lehetne csinálni. De hogy hogyan azt kérdem tőletek valaki csinált már ilyet vagy van valami más megoldás mert két szofita csak úgy fér el benne hogy közöttük nincs 1 mm hely ami szerintem nem előnyös. Bármilyen hasznos tippet szívesen fogadok az átalakításhoz.
Re: Elektronika
Üdv!
Szükségem lenne egy fényszóró izzóra ETZ 250-eshez, de mivel nem volt benne maradva, ezért gőzöm sincs milyen izzó megy bele. Már vagy 6 boltot végigjártam, de nem tudtak nekem segíteni. Hálásan megköszönném, ha valaki tudna nekem egy képet küldeni az izzóról, vagy valamilyen webshop-os linket.
Szükségem lenne egy fényszóró izzóra ETZ 250-eshez, de mivel nem volt benne maradva, ezért gőzöm sincs milyen izzó megy bele. Már vagy 6 boltot végigjártam, de nem tudtak nekem segíteni. Hálásan megköszönném, ha valaki tudna nekem egy képet küldeni az izzóról, vagy valamilyen webshop-os linket.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Üdv! Lenne egy olyan kérdésem hogy mz ts 125-t aminek a rendszere 6 voltos meg lehet e csinálni úgy hogy a hátsó lámpa ledes legyen? és ha igen hogy. Szereztem egy gyárinál kisebb méretű nagyon szép kis hátsó lámpát amibe perpill 1 darab szofita izzó foglalat van de mivel gyárilag volt fék lámpa valahogy azt is meg kellene csinálni és eszembe jutott ismerősöm ural-ján a hátsó lámpa ledes akkor lehet hogy az enyémet is meg lehetne csinálni. De hogy hogyan azt kérdem tőletek valaki csinált már ilyet vagy van valami más megoldás mert két szofita csak úgy fér el benne hogy közöttük nincs 1 mm hely ami szerintem nem előnyös. Bármilyen hasznos tippet szívesen fogadok az átalakításhoz.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
sskimi írta:Szia sskimi. A Hall jeladó lesz. Találkoztam már ilyennel a hőtől megbolondul. A javítását TLE4905 oldottam meg . A régi lábait le Dremel-tem, de meghagytam a műgyantába . Majd a régi Hall közepébe csináltam helyet az új TLE4905-nek. A lábait meg beforrasztottam a régi lábai helyére a panelba . Az 5Voltos zénert is ki dobtam belőle. Végül az egészet lekentem két komponensű műgyantával. Azóta se panaszkodtak rá:). Amúgy stroboszkóppal nézzetek rá amikor csinálja , össze vissza fog ugrálni az előgyújtás. Vagy legalábbis nekem azt csinálta.
Üdv nyemi.
Ja még annyit, hogy a Hall lábkiosztása nem ugyan az!! Sőt a régi az négy lábú de csak
három van bekötve +_-_jel. (piros fehér zöld )
kösszi.. miis arra gyanakodtunk de ez az első komolyabb motorom szóval nem igazán értek hozz.. ám ugy megoldodik a gond ha új jeladót veszek?
Valószínű . De azért én stroboszkóppal azért ránéznék.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Krepp írta:Ki tudja hogy a honda trafónak melyik lába melyik? van zöld és fekete. Melyik a jel és melyik a fesz?
Holnap verseny, és nem tudom
A Japánoknál mindig a zöld a test!!!!
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 11
- Csatlakozott: 2011.07.06. 18:20
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Csepreg
Re: Elektronika
Dargo írta:Üdv!
Van egy kis gondom az alapjárattal és talán a gyújtással, ebben kérném a segítségeteket. Mostanában kissé nehezen indul a gép és az istenért nem akar megmaradni néhány másodpercnél tovább alapjáraton /15-30 másodperc/. Ketyeg a motor ahogy kell és egyszercsak mintha kimaradna egy szikra leáll, vagy éppen leáll, de újra lesz szikra és újra indul.Ugyanakkor, amikor leáll fúj is egyet és ha újra akarom indítani, akkor újfent fújtat mint egy gőzmozdony. Gyertyát cseréltem gondoltam ez lesz a megoldás egy rövid ideig jó is volt de aztán kezdődött elölről az egész. Mit csináljak, cseréljek kondit és megszakítot, lehet hogy ott lesz a baj? Van valami ötletetek? Nagyon idegesítő, hogy nem marad meg alapjáraton....
Előre is köszi a segítséget.
Széles utat.....
Nekem is így kezdte a mocim, és a végén jöttem rá h kifordult a szimeringem!
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Köszi!!!
Dobogó??! KuncKunc...
Dobogó??! KuncKunc...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
zöld a jel!
Ezen ne múljon a dobogó!
Ezen ne múljon a dobogó!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Bambi tudjaKrepp írta:Ki tudja hogy a honda trafónak melyik lába melyik? van zöld és fekete. Melyik a jel és melyik a fesz?
Holnap verseny, és nem tudom
De egyszerű: a test és a megszakítótól jövő vezeték között szerintem sokkal kisebb az ellenállás, mint a + és a test között...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ki tudja hogy a honda trafónak melyik lába melyik? van zöld és fekete. Melyik a jel és melyik a fesz?
Holnap verseny, és nem tudom
Holnap verseny, és nem tudom
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Re: Elektronika
Szia sskimi. A Hall jeladó lesz. Találkoztam már ilyennel a hőtől megbolondul. A javítását TLE4905 oldottam meg . A régi lábait le Dremel-tem, de meghagytam a műgyantába . Majd a régi Hall közepébe csináltam helyet az új TLE4905-nek. A lábait meg beforrasztottam a régi lábai helyére a panelba . Az 5Voltos zénert is ki dobtam belőle. Végül az egészet lekentem két komponensű műgyantával. Azóta se panaszkodtak rá:). Amúgy stroboszkóppal nézzetek rá amikor csinálja , össze vissza fog ugrálni az előgyújtás. Vagy legalábbis nekem azt csinálta.
Üdv nyemi.
Ja még annyit, hogy a Hall lábkiosztása nem ugyan az!! Sőt a régi az négy lábú de csak
három van bekötve +_-_jel. (piros fehér zöld )[/quote]
kösszi.. miis arra gyanakodtunk de ez az első komolyabb motorom szóval nem igazán értek hozz.. ám ugy megoldodik a gond ha új jeladót veszek?
Üdv nyemi.
Ja még annyit, hogy a Hall lábkiosztása nem ugyan az!! Sőt a régi az négy lábú de csak
három van bekötve +_-_jel. (piros fehér zöld )[/quote]
kösszi.. miis arra gyanakodtunk de ez az első komolyabb motorom szóval nem igazán értek hozz.. ám ugy megoldodik a gond ha új jeladót veszek?
Re: Elektronika
Trafót cseréltél? Ha igen, milyenre? Mofakeres nekem 100 km-t sem bírt
Gyertya is okozhat ilyet, pipa és kábel is.
cseréltem azt is meg gyertyát meg kábelt pipát de semmi... és Mofakeres..:S az utángyártot cuccok mindig vagy rosszak vagy kokányolni kell.:S
Gyertya is okozhat ilyet, pipa és kábel is.
cseréltem azt is meg gyertyát meg kábelt pipát de semmi... és Mofakeres..:S az utángyártot cuccok mindig vagy rosszak vagy kokányolni kell.:S
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég