Elektronika topik - a pokol kapuja
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
Szolgálati közlemény
...tegnap elkészült a szivargy. aljzat beépítése
-direktbe kötve
-jelenleg 3,15 A-re biztosítva
-telefont szépen tölti (igaz, csak álló motornál próbáltam)
Következik:
jelfogó a fényszóró elé
(a jó MZ-s sose' nyugszik, ugyebár )
...tegnap elkészült a szivargy. aljzat beépítése
-direktbe kötve
-jelenleg 3,15 A-re biztosítva
-telefont szépen tölti (igaz, csak álló motornál próbáltam)
Következik:
jelfogó a fényszóró elé
(a jó MZ-s sose' nyugszik, ugyebár )
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hát ebben teljesen egyet értünk, kár bonyolítani. Jó, ha van néha delej gyújtás nélkül is, ha meg valaki olyan sokáig rajta felejt valamit, hogy teljesen lemerül az akku, az MZ nem egy betolhatatlan szerkezet.
Én például még soha nem felejtettem semmit bedugva, pedig aki nálam feledékenyebb az már nem is használ szivargyújtót, mert elfelejtette, hogy van neki olyan! [/quote]
Maximálisan egyetértek!
Sőt a későbbi gépekhez már ez a kapcsolás dukált, valamelyiken volt is szivargyújtó gyárilag talán:
Üdv.:Sub-ee[/quote]
Ez jól néz ki, és ha belegondolok, az 5A-es bizti is bőven elég. (Az enyémben 16A-van, de tök fölösleges)
Nem tudod véletlenül, hogy hová tették a gyári szivargyújtót, illetve hogy nézett ki?[/quote]
Nem tudom sajnos, szerintem a kormánynál lehetett valahol, oda célszerű tenni. A relé azért kell pedig,hogy csak gyújtáson legyen fesz a szivargyújtóban és közvetlen az akkufeszt kapcsolja, így nagy áram felvételére is képes, márha az akku bírja, ha nem így szeretné valaki, akkor csak simán beköti.
Üdv.:Sub-ee
Én például még soha nem felejtettem semmit bedugva, pedig aki nálam feledékenyebb az már nem is használ szivargyújtót, mert elfelejtette, hogy van neki olyan! [/quote]
Maximálisan egyetértek!
Sőt a későbbi gépekhez már ez a kapcsolás dukált, valamelyiken volt is szivargyújtó gyárilag talán:
Üdv.:Sub-ee[/quote]
Ez jól néz ki, és ha belegondolok, az 5A-es bizti is bőven elég. (Az enyémben 16A-van, de tök fölösleges)
Nem tudod véletlenül, hogy hová tették a gyári szivargyújtót, illetve hogy nézett ki?[/quote]
Nem tudom sajnos, szerintem a kormánynál lehetett valahol, oda célszerű tenni. A relé azért kell pedig,hogy csak gyújtáson legyen fesz a szivargyújtóban és közvetlen az akkufeszt kapcsolja, így nagy áram felvételére is képes, márha az akku bírja, ha nem így szeretné valaki, akkor csak simán beköti.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Ez jól néz ki, és ha belegondolok, az 5A-es bizti is bőven elég. (Az enyémben 16A-van, de tök fölösleges)sub-ee írta:Maximálisan egyetértek!Atilla írta:
Hát ebben teljesen egyet értünk, kár bonyolítani. Jó, ha van néha delej gyújtás nélkül is, ha meg valaki olyan sokáig rajta felejt valamit, hogy teljesen lemerül az akku, az MZ nem egy betolhatatlan szerkezet.
Én például még soha nem felejtettem semmit bedugva, pedig aki nálam feledékenyebb az már nem is használ szivargyújtót, mert elfelejtette, hogy van neki olyan!
Sőt a későbbi gépekhez már ez a kapcsolás dukált, valamelyiken volt is szivargyújtó gyárilag talán:
Üdv.:Sub-ee
Nem tudod véletlenül, hogy hová tették a gyári szivargyújtót, illetve hogy nézett ki?
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Én egyszer nem tekertem ki,mikor bementem a garázsba,úgy füstölt kifelé a túlfolyón mint egy mozdony Na mondom ennek kakukk,de utántöltöttem,és még másfél évig használtam
Re: Elektronika
Ha nem cseptöltővel töltöd,akkor érdemes kitekerni.conus írta:ha töltöm az akksit villannyal akkor muszáj kitekernem minden egyes cellának a végén levő dugót, vagy a képződő gázok a szuszogó nyílásán az akksinak úgyis elmennek?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
ha töltöm az akksit villannyal akkor muszáj kitekernem minden egyes cellának a végén levő dugót, vagy a képződő gázok a szuszogó nyílásán az akksinak úgyis elmennek?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Így ahogy mondod!petrvs írta:Köszi a reagálásokat!
Akkor simán fixre bekötöm, oszt rock 'n' róóóll!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
Köszi a reagálásokat!
Akkor simán fixre bekötöm, oszt rock 'n' róóóll!
Akkor simán fixre bekötöm, oszt rock 'n' róóóll!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Maximálisan egyetértek!Atilla írta:zsakfos írta:Nem bonyolítjátok túl egy kicsit ezt a szivargyújtó témát?
Rá kell kötni az akksira egy biztin keresztül a pozitivot,a negativot meg a testre azt csókolom.
Külön kapcsoló, meg gyújtáson keresztül?Minek?Ha valakinek elektromos gyújtása van az akkor nem használhatja álló helyzetben a szivargyújtót mert elfüstöl a tranyója.Na ez persze a gyújtáson keresztüli megoldásnál van.
Hát ebben teljesen egyet értünk, kár bonyolítani. Jó, ha van néha delej gyújtás nélkül is, ha meg valaki olyan sokáig rajta felejt valamit, hogy teljesen lemerül az akku, az MZ nem egy betolhatatlan szerkezet.
Én például még soha nem felejtettem semmit bedugva, pedig aki nálam feledékenyebb az már nem is használ szivargyújtót, mert elfelejtette, hogy van neki olyan!
Sőt a későbbi gépekhez már ez a kapcsolás dukált, valamelyiken volt is szivargyújtó gyárilag talán:
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
petrvs írta:Nem lesz az annyira túlbonyolítva!
A K kapcsoló (ami nem a gyújtáskapcs, mert fixen lesz kötve) az egész áramtalanítására kell, mondjuk a dekni alá, plusz kap egy feszstab IC-t a kényesebb töltők miatt
Sub-ee, ha erre jársz, megszakértenéd? Esetleg egy javaslatot az elhelyezéshez/tokozáshoz?
Köszi
Szia
Nem rosszból, de a stabilizátor beépítése felesleges volt, sőt még rossz is,mivel a TO220-asból a legkomolyabb változat is maximum 1,5A-t tud, így GPS bedugásakor eléggé fog melegedni, még nagy hűtőborda esetén is.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Annyit szivargyujtóztunk ,hogy az én megoldásomat is leírom, a helyzetjelző vezetékéről vettem le a plusszt a lámpafejből így biztosítva is van
és motorozás közben is működik és álló helyzetben gyújtás nélkül is tudom használni pl. matracfújásra. az aljzatot a kormányszárba szereltem.
Re: Elektronika
Üdv Gery! Kösz az észrevételt. Szerencsémre csak a lemerült aksi miatt csinálta ezt.Gery írta:üdv feri! nekem anno az apriliám csinálta ugyanezt. a szerelö aztmondta hogy tirisztor gondja volt.pontositok nem tirisztor hanem maga a gyujtás elektronikája(egy kis fekete dobozka amire 6 szál ment rá) szart be egyik naprol a másikra. kilett cserélve és jois lett.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
zsakfos írta:Nem bonyolítjátok túl egy kicsit ezt a szivargyújtó témát?
Rá kell kötni az akksira egy biztin keresztül a pozitivot,a negativot meg a testre azt csókolom.
Külön kapcsoló, meg gyújtáson keresztül?Minek?Ha valakinek elektromos gyújtása van az akkor nem használhatja álló helyzetben a szivargyújtót mert elfüstöl a tranyója.Na ez persze a gyújtáson keresztüli megoldásnál van.
Hát ebben teljesen egyet értünk, kár bonyolítani. Jó, ha van néha delej gyújtás nélkül is, ha meg valaki olyan sokáig rajta felejt valamit, hogy teljesen lemerül az akku, az MZ nem egy betolhatatlan szerkezet.
Én például még soha nem felejtettem semmit bedugva, pedig aki nálam feledékenyebb az már nem is használ szivargyújtót, mert elfelejtette, hogy van neki olyan!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Én most beleütném az orrom.petrvs írta:Nem lesz az annyira túlbonyolítva!
A K kapcsoló (ami nem a gyújtáskapcs, mert fixen lesz kötve) az egész áramtalanítására kell, mondjuk a dekni alá, plusz kap egy feszstab IC-t a kényesebb töltők miatt
Sub-ee, ha erre jársz, megszakértenéd? Esetleg egy javaslatot az elhelyezéshez/tokozáshoz?
Köszi
A szivargyújtót mire használja az MZ-s szivar és cigi gyújtáson kívül? ...elektromos kompresszorhoz, motorgumi(Zsakfos)-matrac(Mladi) felfújáshoz, telefon/navigáció töltéshez/üzemeltetéshez, sátor világításhoz, 12v elektromos páka üzemeltetésre, ... egyikhez sem indokolt a stab. ic alkalmazása. A 7812 (12v-osé) azért sem mert csak max. (járó motornál) 1V "maradék,, feszültség áll rendelkezésére a stabilizállásra, ami igen kevés. A TO220-as tokozású verzió hűtés nélkül kb 200mA-t tud ami semmihez nem elég amit mi használnánk, ha a max 1A-rrel szeretnéd használni akkor hűtést igényel és annak a hűtőborda mérete nem kicsi! ...Tehát az IC-t én kihagynám! (Viszont a kapcs. rajz tök jó. ) ...Dehát ízlések és sallerek
Üdv.: Sunbim
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
üdv feri! nekem anno az apriliám csinálta ugyanezt. a szerelö aztmondta hogy tirisztor gondja volt.pontositok nem tirisztor hanem maga a gyujtás elektronikája(egy kis fekete dobozka amire 6 szál ment rá) szart be egyik naprol a másikra. kilett cserélve és jois lett.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Ma be akartam indítani a motort de nem indult. Nincs gyújtása.
Mikor ráadom a gyújtást és a gyertyát hozzáértetem a hengerfejhez folyamatosan szikrázik a gyertya, tavaly november óta nem mentem vele.Mi lehet a baja? Ha valaki már járt így, hogy orvosolta? Elektronikus gyújtás van rajta.
Ma be akartam indítani a motort de nem indult. Nincs gyújtása.
Mikor ráadom a gyújtást és a gyertyát hozzáértetem a hengerfejhez folyamatosan szikrázik a gyertya, tavaly november óta nem mentem vele.Mi lehet a baja? Ha valaki már járt így, hogy orvosolta? Elektronikus gyújtás van rajta.
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
Nem lesz az annyira túlbonyolítva!
A K kapcsoló (ami nem a gyújtáskapcs, mert fixen lesz kötve) az egész áramtalanítására kell, mondjuk a dekni alá, plusz kap egy feszstab IC-t a kényesebb töltők miatt
Sub-ee, ha erre jársz, megszakértenéd? Esetleg egy javaslatot az elhelyezéshez/tokozáshoz?
Köszi
A K kapcsoló (ami nem a gyújtáskapcs, mert fixen lesz kötve) az egész áramtalanítására kell, mondjuk a dekni alá, plusz kap egy feszstab IC-t a kényesebb töltők miatt
Sub-ee, ha erre jársz, megszakértenéd? Esetleg egy javaslatot az elhelyezéshez/tokozáshoz?
Köszi
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nem bonyolítjátok túl egy kicsit ezt a szivargyújtó témát?
Rá kell kötni az akksira egy biztin keresztül a pozitivot,a negativot meg a testre azt csókolom.
Külön kapcsoló, meg gyújtáson keresztül?Minek?Ha valakinek elektromos gyújtása van az akkor nem használhatja álló helyzetben a szivargyújtót mert elfüstöl a tranyója.Na ez persze a gyújtáson keresztüli megoldásnál van.
Rá kell kötni az akksira egy biztin keresztül a pozitivot,a negativot meg a testre azt csókolom.
Külön kapcsoló, meg gyújtáson keresztül?Minek?Ha valakinek elektromos gyújtása van az akkor nem használhatja álló helyzetben a szivargyújtót mert elfüstöl a tranyója.Na ez persze a gyújtáson keresztüli megoldásnál van.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
Oksa, ledokumentálom majd....de valszeg lesz belőle, merthogy fele anyag már megvanAlfa írta:Engem is érdekel ha lesz ebből valami
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Engem is érdekel ha lesz ebből valami
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
Köszi a véleményeket, észrevételeket
Végülis fixen lesz kötve, és kap majd egy feszültségstabilizátort is, a töltés elektromos zajainak
és kilengéseinek eltüntetésére.
Sub-ee, ha esetleg erre jársz, megszakértenéd? Esetleg egy javaslat a tokozásához
Köszi!
Végülis fixen lesz kötve, és kap majd egy feszültségstabilizátort is, a töltés elektromos zajainak
és kilengéseinek eltüntetésére.
Sub-ee, ha esetleg erre jársz, megszakértenéd? Esetleg egy javaslat a tokozásához
Köszi!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Matt-nek lehet igaza, mert ha a motor áll, sose csinálja. A pislákolás is inkább néha-néha kimaradás, nem "félig" alszik el sose. Majd megpróbálok vele valamit kezdeni.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Nekem is csinálja Alfa, sajnos van egy olyan érzésem, hogy a rázkódás miatt a csatlakozónál érintkezhet rosszul.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Úgy biztosabb ha viszel neki egy testvezetéket valamelyik testpontról.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem folyton pislákolt, aztán meghalt a töltő (rögtön használat előtt, gps ki-be kapcsolt). Vettem egy újat, azóta minden oké.
Talán magában a töltőben van egy kis kontakthiba?
Talán magában a töltőben van egy kis kontakthiba?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Na ez a külön kapcsolós dolog nekem is megmozgatta a fantáziám
Másik problémám volt amúgy: néha megszakadt a szivargyújtós töltő áramellátása (a töltőn van egy kis led, az pislákolt). Ilyenkor a GPS automatikusan ki is kapcsol. Ez mi lehet? a testelés nem hiszem, úgy be van szorítva a kormánycsőbe hogy csak na, a + része biztonsággal ráforrasztva.
lehet h a foglalat hibás, és néha nem érintkezik? kb 500 forint volt
Másik problémám volt amúgy: néha megszakadt a szivargyújtós töltő áramellátása (a töltőn van egy kis led, az pislákolt). Ilyenkor a GPS automatikusan ki is kapcsol. Ez mi lehet? a testelés nem hiszem, úgy be van szorítva a kormánycsőbe hogy csak na, a + része biztonsággal ráforrasztva.
lehet h a foglalat hibás, és néha nem érintkezik? kb 500 forint volt
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
Na, ez se hülyeség!kiszsebi írta:Szivargyújtó bekötése: és egy külön kapcsolót nem lehet rávarázsolni, hogy gyújtás nélkül is legyen benne delej, viszont mégis áramtalanítható legyen?
Kár, hogy nem az én eszembe jutott...
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Nekem is közvetlen akksira van kötve.
A GPS akksijának nem jó, ha egyszer tölt egyszer nem.
Kb. másfél hónapja áll a motorom, nem vettem ki az akkumulátort (ami legalább 3 éves) és mégsem merült le, pedig riasztó is rá van kötve.
A GPS akksijának nem jó, ha egyszer tölt egyszer nem.
Kb. másfél hónapja áll a motorom, nem vettem ki az akkumulátort (ami legalább 3 éves) és mégsem merült le, pedig riasztó is rá van kötve.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Szivargyújtó bekötése: és egy külön kapcsolót nem lehet rávarázsolni, hogy gyújtás nélkül is legyen benne delej, viszont mégis áramtalanítható legyen?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem nincs kapcsoltra.
Pl. van úgy hogy huzamosabb ideig, állóhelyzetbe megy róla gps, hogy ne kelljen ki-be kapcsolgatni.
Vagy mikor 1 aljzatról kell az egész tábor matracait felfújni a kompresszorral (ugye bambi?).
Vagy gurulsz le egy nagy hegyről, és akár egy órát is tudsz csak lefelé gurulni. Akkor is jobba ha nincs gyújtáson a motor.
(de közbe kell gps, vagy akármi)
Szerintem ne a gyújtással kösd egybe.
Pl. van úgy hogy huzamosabb ideig, állóhelyzetbe megy róla gps, hogy ne kelljen ki-be kapcsolgatni.
Vagy mikor 1 aljzatról kell az egész tábor matracait felfújni a kompresszorral (ugye bambi?).
Vagy gurulsz le egy nagy hegyről, és akár egy órát is tudsz csak lefelé gurulni. Akkor is jobba ha nincs gyújtáson a motor.
(de közbe kell gps, vagy akármi)
Szerintem ne a gyújtással kösd egybe.
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
AHA!
Köszönöm a segítséget, kapcsolt lesz!
Köszönöm a segítséget, kapcsolt lesz!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nagyjából semmit. Sose láttam olyat túrán hogy valaki álló helyzetben huzamosabb ideig bármit is csinált volna szivargyújtóval, kicsik ezek az akksik ahhoz, meg nem is vagyunk rászorulva. ha tölteni kell valamit azt otthon előtte vagy ha olyan hosszú a túra akkor út közben. Csapatban motorozva amúgy se kell mindenkinek GPS, elég ha a vezetőnek megy, a többiek meg addig tölthetik a telót vagy amit akarnak.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
Persze, csakis biztivel és/vagy a meglévő védelmen keresztül szabad bármit is beépíteni. Elektromos emberkeként magam is a gyújtáson át való beépítést találom szimpatikusabbnak, de mondjuk egy telefont, úgy képzelem, inkább álló helyben töltünk. Azért kérdeztem rá minderre, mert nincs túrázási tapasztalatom csak lesz -szóval nem t'om gyakorlott kempingezők mi mindent szoktak kezdeni egy ilyen aljzattalAlfa írta:Bár sokan akksira kötik közvetlenül, én mégis azt mondom csak gyújtással legyen. A főkapcsoló nem véletlen az a neve... Jól elválasztja a + és - részeket egymástól. Pl ha valamiért beleesik az eső amíg a motor áll, nem tud kivágni semmit, leolvad az egész, ki is gyulladhat. Persze ez külön biztivel megoldható, de amúgy se szeretjük meríteni az akksit ha a motor nem jár.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Bár sokan akksira kötik közvetlenül, én mégis azt mondom csak gyújtással legyen. A főkapcsoló nem véletlen az a neve... Jól elválasztja a + és - részeket egymástól. Pl ha valamiért beleesik az eső amíg a motor áll, nem tud kivágni semmit, leolvad az egész, ki is gyulladhat. Persze ez külön biztivel megoldható, de amúgy se szeretjük meríteni az akksit ha a motor nem jár.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
Sziasztok!
Szivargyújtó-aljzattal szeretném fölszerelni a lovamat
Szerintetek:
-fixen az akkura kössem, v. csak gyújtással együtt legyen benne delej...?
-mekkora bizti kellene hozzá, ha csak GPS/telefon töltése a cél? 2A-es gyorskioldásúra gondoltam, az majdnem 24 W-ot jelentene...
Köszi!
Szivargyújtó-aljzattal szeretném fölszerelni a lovamat
Szerintetek:
-fixen az akkura kössem, v. csak gyújtással együtt legyen benne delej...?
-mekkora bizti kellene hozzá, ha csak GPS/telefon töltése a cél? 2A-es gyorskioldásúra gondoltam, az majdnem 24 W-ot jelentene...
Köszi!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Gaszika írta:Szerintetek ha felteszem a fehér indexburákat meg a bolti sárga égőket akkor szólni fognak érte a műszakin?, mert ha lehet kapni a boltba akkor elvileg szabályos
Műszakira érdemes visszacserélni, egyébként ha narancssárga izzó van benne a kutyát nem zavarja.
A rendőrtől sem kell félni, legyenek rendben a papírok, a motor legyen jó műszaki állapotban és persze korrekten kell hozzáállni az intézkedéshez.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Sub-ee kérdeznélek, hogy nézed-e mostanában az emailedet. (muller_szabolcs kukac citromail.hu?) Rendeltem a honlapodról motyót, csak nem érkezett válasz. Csörgess már meg, vagy írj.
06harminc54269negyvennégy szab0915kukacgmailpontcom
Köszi!
Sub-ee kérdeznélek, hogy nézed-e mostanában az emailedet. (muller_szabolcs kukac citromail.hu?) Rendeltem a honlapodról motyót, csak nem érkezett válasz. Csörgess már meg, vagy írj.
06harminc54269negyvennégy szab0915kukacgmailpontcom
Köszi!
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Elektronika
:/
Majd rajzolok bele egy Piros E betűt és akkor majd örülhet a rendőr
E
Majd rajzolok bele egy Piros E betűt és akkor majd örülhet a rendőr
E
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Gaszika!
Akkor szabályos, ha benne van az "E" jel. Abban pedig nincs...
Szal cserebere....
Akkor szabályos, ha benne van az "E" jel. Abban pedig nincs...
Szal cserebere....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Elektronika
Szerintetek ha felteszem a fehér indexburákat meg a bolti sárga égőket akkor szólni fognak érte a műszakin?, mert ha lehet kapni a boltba akkor elvileg szabályos
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Lehet kapni is, meg lehet, hogy tervezni is kéne léptető motorosa, az pontos és jó és nem deprez, mert az csak pontatlan.Alfa írta:Nem, mert az pattog össze vissza ha nincs csillapítva, ez meg csak ha hirtelen nagy kitérést kell produkálnia. Amúgy mivel a spirált nem használja, megcsináltam azt régen hogy be volt kötve a régi is és az új is (ezzel kezdtem). Kb. 5000ig elég jól mér, nem láttam túl sok eltérést, 5000 felett kezdenek pontatlanságai lenni, de 6000 ig még bőven használható. Azt szeretem benne hogy (az idő nagy részében ) állandó fordulaton tartva nem mozog, nem kalimpál.KILL3R etz írta:Alfa!
Köszi a vidit! Még megálmodom, de boltit nem hiszem hogy veszek....
Egyébként kicsit hasonlít a működése egy csillapítás nélküli gyári órára.
Megcsináltam már ezt a konzolt régen (a cikkedben már megy), csak mindenképp hegesztés nélkül akartam a forgó dolgokat, és az úgy nem volt jó (kóválygott az egész). Aztán beszereztem egy megszakítós szettet (ugye a gyárit nem feltétlen akarja összehegeszteni az ember), és 2000 km-t járattam, teszteltem. Mert az nagy szopás ha gond van, átszereled a másikat, ami széthullik 50 kmen belül. Nameg olyat akartam, amihez a gyári excentert tudom használni, út széli (esetleges) szerelésekhez ez muszáj.sub-ee írta: Király lett a gyuszi, hogyhogy csak most készült el? pedig már rég megvetted.
Üdv.:Sub-ee
Aztán már ezelőtt hónapokkal eszemben volt, csak nem volt túl sok időm, ha volt akkor inkább motoroztam, meg ki is kellett találni a dolgokat. A nyitásszög is elég nagy problémám volt, de miután bambi segítségével beállítottuk a megszakítóhézagot, és felpolírozta az excentert a kalapács ott ahol nyitva van, már láttam mekkora kell, kb 90 fok most. Ez már kezd a tiedhez hasonlítani, de azt nem merem, inkább legyen kicsit gyengébb a szikra de ne melegedjen a trafó.
Végül most hogy befejeződött a félév a vizsgák meg csak 10én kezdődtek, és a szünetben 2 ünnep között megterveztem mindent, a beállítóval együtt 1 munkanap alatt készen lett az egész.
Apropó. Mutatós, de elektronikus km órát tudsz valahol hogy lehet-e kapni, vagy csinálni?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nem, mert az pattog össze vissza ha nincs csillapítva, ez meg csak ha hirtelen nagy kitérést kell produkálnia. Amúgy mivel a spirált nem használja, megcsináltam azt régen hogy be volt kötve a régi is és az új is (ezzel kezdtem). Kb. 5000ig elég jól mér, nem láttam túl sok eltérést, 5000 felett kezdenek pontatlanságai lenni, de 6000 ig még bőven használható. Azt szeretem benne hogy (az idő nagy részében ) állandó fordulaton tartva nem mozog, nem kalimpál.KILL3R etz írta:Alfa!
Köszi a vidit! Még megálmodom, de boltit nem hiszem hogy veszek....
Egyébként kicsit hasonlít a működése egy csillapítás nélküli gyári órára.
Megcsináltam már ezt a konzolt régen (a cikkedben már megy), csak mindenképp hegesztés nélkül akartam a forgó dolgokat, és az úgy nem volt jó (kóválygott az egész). Aztán beszereztem egy megszakítós szettet (ugye a gyárit nem feltétlen akarja összehegeszteni az ember), és 2000 km-t járattam, teszteltem. Mert az nagy szopás ha gond van, átszereled a másikat, ami széthullik 50 kmen belül. Nameg olyat akartam, amihez a gyári excentert tudom használni, út széli (esetleges) szerelésekhez ez muszáj.sub-ee írta: Király lett a gyuszi, hogyhogy csak most készült el? pedig már rég megvetted.
Üdv.:Sub-ee
Aztán már ezelőtt hónapokkal eszemben volt, csak nem volt túl sok időm, ha volt akkor inkább motoroztam, meg ki is kellett találni a dolgokat. A nyitásszög is elég nagy problémám volt, de miután bambi segítségével beállítottuk a megszakítóhézagot, és felpolírozta az excentert a kalapács ott ahol nyitva van, már láttam mekkora kell, kb 90 fok most. Ez már kezd a tiedhez hasonlítani, de azt nem merem, inkább legyen kicsit gyengébb a szikra de ne melegedjen a trafó.
Végül most hogy befejeződött a félév a vizsgák meg csak 10én kezdődtek, és a szünetben 2 ünnep között megterveztem mindent, a beállítóval együtt 1 munkanap alatt készen lett az egész.
Apropó. Mutatós, de elektronikus km órát tudsz valahol hogy lehet-e kapni, vagy csinálni?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Alfa írta:Elkészült az optós gyújtás végleges változata végre, a hozzá való beállítóval együtt, fel is töltöm mindjárt. Az optokapu nyáklapját egy lemezből vágott és hajlított konzol tartja. Ez egy gyújtásalaplapra van rögzítve, így az eredetivel azonos módon állítható. Kb. 1000 ft.
A tárcsa az excenterre van hegesztve (utángyártott), és utána kivágva (miután előrajzoltam rá hol is lesz 3 mmnél a kivágás). Ez barbár dolognak tűnhet, de 1250 forintot megért, mert:
- gyújtásalaplap cserével beállítással együtt pár perc lecserélni megszakítóvezérlésű elektronikusra (ha a jealadó döglik be) vagy hagyományos megszakítósra (ha a doboz). Az excentert nem kell cserélni, simán befér mögé a megszakítós úgy hogy fennvan a tárcsa, kb 4 mm hely van a kettő között.
-nem kell gyertyát kivenni, tuskót alkalmazni
-3 in 1 annyira nem tud elromlani hogy mindhárom rész (kalapács, jeladó, doboz) egyszerre menjen tropára.
-nem kell átvezetékelni, csak a feleslegeset leszigetelni
-1 alkatrész az egész, nem lazul le/fordul el / állítódik el, kisebb eséllyel rendezi át a nyáklap tartalmát, mert nem szabadulhat el a tárcsa
-pontosan ugyanúgy kivehető-visszarakható, a nyílás kezdete fixen benne lesz az állítási tartományban
-egyszerű legyártani
-az esetlegesen helyileg a hegesztés miatt kilágyuló (eredetileg edzett) excenter miatt nem aggódok, az úgyis csak a backup funkció, amíg hazaérek valami hiba után (2-300 km max.) simán elvisz az is, a műanyag korántsem koptatja annyira a biliacélt se
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0V43wKDDNuo[/youtube]
Na és csináltam egy beállítót, ami elég egyszerű (egyszerűbb mint az előző mérőórás amit elhagytam, az nagy volt nehéz és sérülékeny. amúgy látta valaki? ), alig foglal több helyet mint egy gyertya és nem törékeny. Egy gyertyának esztergával levettem a peremezését, simán kijön a porcelán. Közdarabot gyártottam rá, belül 6os furattal, amibe 6 os pálca ment. A pálcára menetvágó (tűhegyes) késsel 3 rovátkát esztergáltam (mindet 0,2 mm mélységbe) egymástól 1-2 mmre. A 3. rovátkától 1 mm-re 2 millis átmérőugrás van (onnan vékonyabb egy darabon). Elsőnek az üres pálcát raktam bele, becsavartam a cuccot, és bejelöltem hol is lesz a holtpont kb.
Beállítás: jelre állítani a vékony-vastag határon (a "ház" felső része (ami egy sík) és az átmérőváltás vonala 1 magasságban legyen, szemmértékkel kb 0,1-0,2 mmre megállapítható mikor van egy síkban, szép fényes felület mind2). Visszaengedni a 3. rovátkáig -> 3 mm megvan. De mivel a szemmérték elég jól tud felezni és harmadolni is, 2,5 és 2,7 is megbízhatóan állítható, a többi meg "a kettő között valahol". Útszéli szerelésre tuti jó. Erről csak képem van.
Király lett a gyuszi, hogyhogy csak most készült el? pedig már rég megvetted.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ez tényleg nem mér pontosan!Alfa írta:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SnaGl6MCfMQ[/youtube]KILL3R etz írta:Alfa!
Jól néz ki a gyula! Szépen el is forog. Tudnál egy videót csinálni arról a fordulatszám mérőről? Mennyire gyorsan reagál, ugrálás stb. Gondolkozom egy ilyen elektronikuson....
Itt van, ilyen gyorsan reagál. Én elégedett vagyok vele, bár tegyük hozzá néha van h elkezd kicsit "pattogni", mintha hirtelen sok szikrát kapna a motor. Ezt az optóssal és a megszakítóval is csinálja néha, de sem a fordulatban sem a motorerőben nem érződik. Ezért gyanítom hogy a műszer a hibás, más gyártmány vagy akár ugyanennek egy másik példánya nem hiszem h problémás lenne.
Sub-ee szerint egy zavarszűrt pipa és egy megfelelő ellenállás a jelvezetékre megoldaná a dolgot, de ennyire azért nem zavar. Persze, egyszer majd megcsinálom, majd ha amúgy is újravezetékeltetem (már eléggé érik). Ritka jelenség amúgy.
Másik problémám vele hogy olyan 6500 felett nem vagyok benne biztos hogy valós értéket mutat. Hiába hallom h a motor hangja egyre magasabb (nő a fordulat) nem igazán emelkedik, vagy szakaszosan. De ezzel is együtt tudok élni azt hiszem
A gyártmány amúgy KMGy, amit a buszokról ismerhet az ember , magyar.
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Alfa!
Köszi a vidit! Még megálmodom, de boltit nem hiszem hogy veszek....
Egyébként kicsit hasonlít a működése egy csillapítás nélküli gyári órára.
Köszi a vidit! Még megálmodom, de boltit nem hiszem hogy veszek....
Egyébként kicsit hasonlít a működése egy csillapítás nélküli gyári órára.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SnaGl6MCfMQ[/youtube]KILL3R etz írta:Alfa!
Jól néz ki a gyula! Szépen el is forog. Tudnál egy videót csinálni arról a fordulatszám mérőről? Mennyire gyorsan reagál, ugrálás stb. Gondolkozom egy ilyen elektronikuson....
Itt van, ilyen gyorsan reagál. Én elégedett vagyok vele, bár tegyük hozzá néha van h elkezd kicsit "pattogni", mintha hirtelen sok szikrát kapna a motor. Ezt az optóssal és a megszakítóval is csinálja néha, de sem a fordulatban sem a motorerőben nem érződik. Ezért gyanítom hogy a műszer a hibás, más gyártmány vagy akár ugyanennek egy másik példánya nem hiszem h problémás lenne.
Sub-ee szerint egy zavarszűrt pipa és egy megfelelő ellenállás a jelvezetékre megoldaná a dolgot, de ennyire azért nem zavar. Persze, egyszer majd megcsinálom, majd ha amúgy is újravezetékeltetem (már eléggé érik). Ritka jelenség amúgy.
Másik problémám vele hogy olyan 6500 felett nem vagyok benne biztos hogy valós értéket mutat. Hiába hallom h a motor hangja egyre magasabb (nő a fordulat) nem igazán emelkedik, vagy szakaszosan. De ezzel is együtt tudok élni azt hiszem
A gyártmány amúgy KMGy, amit a buszokról ismerhet az ember , magyar.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Elektronika
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
Re: Elektronika
Szép munka Alfa
Gaszika! Thor márkájú motor riasztó tökéletes erre a célra!
Gaszika! Thor márkájú motor riasztó tökéletes erre a célra!
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Elektronika
Ezek már nekem egy kicsit drágák jó lesz nekem ez a 7000 ft-s
Remélem be lehet szerelni mert nem szeretném ha ellopnák...elégvolt egyszer, 23.án betörtek hozzánk....
Remélem be lehet szerelni mert nem szeretném ha ellopnák...elégvolt egyszer, 23.án betörtek hozzánk....
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég