Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Besűrűsödött, mint a választók sora...:twisted: :twisted:

Egyébként szerintem is a kopásból adódóan nem emel szét eléggé a kuplung. Fent a karnál próbáld kijjebb tekerni az állítót.

Hopsz... még kampánycsend van elvileg... Úgyhogy pssszt #-o
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

louie írta:
Dénes írta:
Apropó, álló helyezetben, járó motornál eléggé nehézkes üresbe tennem. 1-esből kicsit csúsztatom a kuplungot (megmozdul a motor előre) és közben nyomom lábbal a váltókart akkor bezökken, 2-esben meg hiába nyomom a pedált...ütközik, merev, nem kapcsol. Ilyenkor mitis..? :oops:

Menet közben teljesen rendben van a a váltó, megállásnál pedig 5-től tudok váltani 2-esig, csak utána van az említett baj.
Nekem azota csinal ilyet, miota 80W90-es hajtomuolajat raktam bele, elotte, higabb olajjal tudtam kapcsolgatni allo helyzetben, jaro motornal, azota csak gurulaskor tudom uresbe rakni. En lecserelem valami higabbra.
Az azért van gondolom, mert túlzottan tapadt az olaj és a lamellák összetapadtak, de Dénes minthogy nem cserélt olajat és eddig működött neki, ezért valószínűtlen h olajprobléma :D
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

bela700 írta:
Dénes írta:Nem a kettesbekapcsolással van a baj :), hanem kettesből "lefelé"! Meg oké, amíg gurul a motor addig váltsak..de ezt csak néhány napja (?) csinálja, eddig rendben volt.
Nem emel ki a kuplungod rendesen,próbálj ráállítani.
Ha nem emelne a ki a kuplung azt észrevenné :D pl behúzott kuplunggal is forogna a főtengely, ráadásul mint írta csak kettesből lefelével van a baj, ha nem emelne a kuplung akkor konstans lenne a probléma...
louie
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2010.03.21. 15:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: louie »

Dénes írta:
Apropó, álló helyezetben, járó motornál eléggé nehézkes üresbe tennem. 1-esből kicsit csúsztatom a kuplungot (megmozdul a motor előre) és közben nyomom lábbal a váltókart akkor bezökken, 2-esben meg hiába nyomom a pedált...ütközik, merev, nem kapcsol. Ilyenkor mitis..? :oops:

Menet közben teljesen rendben van a a váltó, megállásnál pedig 5-től tudok váltani 2-esig, csak utána van az említett baj.
Nekem azota csinal ilyet, miota 80W90-es hajtomuolajat raktam bele, elotte, higabb olajjal tudtam kapcsolgatni allo helyzetben, jaro motornal, azota csak gurulaskor tudom uresbe rakni. En lecserelem valami higabbra.
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bela700 »

Dénes írta:Nem a kettesbekapcsolással van a baj :), hanem kettesből "lefelé"! Meg oké, amíg gurul a motor addig váltsak..de ezt csak néhány napja (?) csinálja, eddig rendben volt.
Nem emel ki a kuplungod rendesen,próbálj ráállítani.
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

Dénes írta:Nem a kettesbekapcsolással van a baj :), hanem kettesből "lefelé"! Meg oké, amíg gurul a motor addig váltsak..de ezt csak néhány napja (?) csinálja, eddig rendben volt.
Nézd meg az üresjáratstabilizáló golyót
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nem a kettesbekapcsolással van a baj :), hanem kettesből "lefelé"! Meg oké, amíg gurul a motor addig váltsak..de ezt csak néhány napja (?) csinálja, eddig rendben volt.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Ja olyan főtengelyem van nekem is a lényeg hogy a hézagolókat egyik oldalra se tedd be. Nekem semmi bajom vele simán megy.Ez apozicionáló horony hogy milyen kis huncut ??? nem tudok ilyen hibáról. Te Dénes nem is a főtengelyen van a kuplung... Nekem semmi ilyetén problémám sem volt vele. Amúgy álló helyzetbe én nem szoktam 2 est kapcsolni de kis etz vel volt ilyen problémám de már nincs nem emlékszem mit csináltam vele :D Szerintem nyugodtan vedd meg ha akarod. De ne kókányolj inkább irány bambi.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

a görbület nem hiszem hogy valós lett volna gondolj bele ha csak egy kicsit is látható lenne akkor az minimum 1-2 fokos görbület namost attól függ honan görbül számold már át hogy a görbület miatt olyan ferdén állna addugattyú hogy a hengerbe be sem tudnád rakni mert nézd meg mennyi hely van a dugattyú ás a henger fala közt. a csörgés meg csapágy miatt van vagy tűgörgő vagy golyós tök mind 1 vagy detonációs égés de az olyan csilingelős inkább.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Munkatársam vett a 125ösébe taiwani főtengelyt. Kb 15 ezer km van már benn, nem zörög, nem csörög. :-" Ennyit tudok kb. Meg valamit említett, hogy a gyújtás felől nem csinált meg a taiwani valami pozícionáló hornyot és emiatt elállítódott egyszer a gyújtás. :shock: De ez valószínűleg egyedi hiba lehetett...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Én fizettem mint a kisangyal még kezdő koromban. :) 15-20ezer km-t mentem az újjal, nemigazán tudom mit lehet ezen tapasztalni...annyi biztos hogy forog, meg elvan. :D
Viszont Bambi szentségelt már, hogy mérethibás, meg a kuplung nem illeszkedik úgy ahogy kéne.
Tehát szokásos utángyártott minőség. :S

Apropó, álló helyezetben, járó motornál eléggé nehézkes üresbe tennem. 1-esből kicsit csúsztatom a kuplungot (megmozdul a motor előre) és közben nyomom lábbal a váltókart akkor bezökken, 2-esben meg hiába nyomom a pedált...ütközik, merev, nem kapcsol. Ilyenkor mitis..? :oops:

Menet közben teljesen rendben van a a váltó, megállásnál pedig 5-től tudok váltani 2-esig, csak utána van az említett baj.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Dénes 2010.04.11. 18:20-kor.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Varga1488 írta:Mit szóltok az új főtengelyhez? Érdemes venni vagy egy rakat szar?
Mármint a mostani boltokban kaphatóra gondolsz?
Ha jól sejtem azok Taiwaniak.
Csodálkoznék ha valaki fizetett volna már annyi pénzt,ugyhogy szerintem nagy tapasztalati dolgokra ne számits.Hacsak nem Bambi praxisában volt már olyan megrendelő aki azt tetetett a mocijába.Amugy én is kiváncsi lennék hogy milyen hosszú távon. :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Mit szóltok az új főtengelyhez? Érdemes venni vagy egy rakat szar?
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Matthej01 írta:Hát miszterQ ez elég nagy hülyeség amit írtál ha görbe a hajtókar akkor alapból nem nagyon mész sehova és ha raksz bele egy egyenest nem verhet sehova sem. Ha a hajtókar annyira görbe lenne hogy megváltozik alökethossz akkor azzal végképp nem mész sehova megszorul. De ha csörög akkor az vagy dugattyúcsapszeg alatti tűgörgő elhasználódását vagy a hajtókar alsó azaz nagy szemében való tűgörgő elhasználódását jelzi. orvoslása halaszthatatlan mert úgy jársz mint piki a gyurmatúrán 2 éve hazafele.
Akkor lehet nem volt annyira görbe. Ne képzelj túl nagy görbületet, de ha a tekintetedre merőlegesen állíva a főtengelyt, magad elé állítod a hajtókart, akkor szemmel látható volt. Meg még kotyogott is rendesen az a hajtókar. És a motor ment, nem is rosszul. Nem hiába MZ. Az általad említett tűgörgő kizárva, mert már másik főtengelyt kapott. Felső csapszeg+tűgörgő is cserélve lett már. Főtengelycsapágyak szintén. Az a motor nem csörög, inkább kerreg-surrog hangosan. Meg ha húzom neki 4000 felett már jó kangosan kerreg. És ez nem a kuplung. :D Szóval, lehet meg kéne fúrni már? :?
Relax, don't do it
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

horhaus írta:
zsakfos írta: Ki kell húzni.
Holnap lesz a napja. Ennyire még nem volt szétszedve mióta nálam van.
Helyesbítek: nem ki kell húzni, hanem a környéken fellelhető legnagyobb kalapáccsal kb fél óra alatt ki lehet ütni.
Más:
A lengő villa lánc felőli oldala nagyon el van kopva. Gondolom azt a perselyt a gumi szilent-el sem egyszerű kiszedni.
A motor tartót már valaki meghegesztette, de a varrat mellett újra eltört. A tengely teljesen be volt rohadva.
Hétfőn veszek új cuccokat és kezdem összerakni. Remélem Gyurmáig tudom tesztelni.
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Köszönöm! Én nem állok hozzá szerelni apa most fogja vmikor megkeresni az egyik szerelő ismerősét aki a haverjának szokta az ifamotort csinálni meg am buszmotorokat javít hogy ő mennyire ért hozzá meg még van még egy ember aki ért hozzá meg van minden szerszámja csak ideje nincs... ha egyikse akkor irány Bambi és motorblokk generál bár ebbe bízok mert utána ahogy hallom ha jól megkémeled a motort és nincs probléma, engem meg az idegesít hogy elég papósan jártam vele 4-4500-as fordulat és max 95km/h kivéve előzésnél!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Ja bocsi ha kuplunga lapból kosárral együtt lejött az a kuplungagy belsejében lévő fordított menetes anyacsavar rögzítési hibájából erdhetaz anya alat kell lenni egy alátétnek amin van két fül a kuplungagy belsejében meg van egy kiszögelés. Az egyik fület a kiszögelés mellé kell illeszteni gogy az alátét ne mozduljon el a másik fület pedik a hatlapfejű anya egyik lapjára kell ráhajtani meghúzás után (30-40nm) nem biztos, ami így biztosítja az anyát elmozdulás ellen.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Hát miszterQ ez elég nagy hülyeség amit írtál ha görbe a hajtókar akkor alapból nem nagyon mész sehova és ha raksz bele egy egyenest nem verhet sehova sem. Ha a hajtókar annyira görbe lenne hogy megváltozik alökethossz akkor azzal végképp nem mész sehova megszorul. De ha csörög akkor az vagy dugattyúcsapszeg alatti tűgörgő elhasználódását vagy a hajtókar alsó azaz nagy szemében való tűgörgő elhasználódását jelzi. orvoslása halaszthatatlan mert úgy jársz mint piki a gyurmatúrán 2 éve hazafele.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Meg ne sértődj de ezt a mz-s gyerek mondta? Mert hogy a főtengely kúpos az ok akkor lenne gond ha nem lenne az. az a lánckerék ami a főtengelyre megy az kúpra zár a főtengelyen és az a csavar amit beletekersz a főtengelybe az szorítja rá a kúpot a kúpra ezáltal a felületen adodó súrlódás nem engedi megfordulni a lánckereket. Neked lehet ezt nem sikerült leghúzni. A kuplung kosár felöli részét pedig ha nincs szétpottyanva nem igen érdemes háborgatni mert ha a feszítő rugót húzod le a a kuplungagyba az az agy ha utángyártott elég silány és egész egyszerűen szétreped (saját tapasztalat ) A három csavar ami a rugót feszíti elő 5nm erővel kell lehúzni darabonként. A kuplung akkor jó ha összerakod és akuplungkart húzva érzed hogy egyre nő az ellenálás és a kar behúzásának a három negyede körül érzel egy billenést és utána tök könnyű tovább húzni. Akkor billen át a rugó a holtponton.
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

gabsic írta:
MiszterQ írta: Aha, szóval használható így is....a karbival nekem is gondok vannak. Alapjárat nincs. Meg még pár kellemetlenség...legszívesebben felgyújtanám már :D
Szerintem használható, de esetleg vedd fel a hangját, és tedd fel valahova, az okosabbak megmondják mi van. Én is ezt csinálom majd. (Tegnap végre megcsinálták az új netet, így már fel tudok rakni jutúbra)
Tüzet még ne rakj, inkább kitartás :)
[/quote]

Nekem alapból is hangos volt a blokkom, gányolt szutyok. Egyszer raktam fel videót. Hát a többiek azt mondták hogy más örülne ha így zörögne :D :D meg is kell majd fúrni mert már a hengernek is jó kis válla van. Lehet az is zörög. Sőt. Eredetileg valami sz.r utángyártott hajtókar volt benne ami kicsit meg is görbült. Most kapott egy rendes főtengelyt és mivel a hajtókar egyenes ezért lehet még bele is ver a hengerbe mivel nagyobb a lökethossz...ugye jól mondom? :D
Relax, don't do it
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Matthej01 írta:Szívesen segítek. Másik: milyen kapufa és milyen kuplung elfordulás ez fejtsd ki kicsit részletesebben. Hátha orvosolható. Olyannak meg ne higgyél akinek már volt emzé-je és esetleg taknyolta mókolta vagy már látta hogy szerelték, nem biztos hogy az a legjobb.
Na csak annyi a gond hogy rugnám be és semmi simán lemegy és vissza... utána levettük a deknit és a kuplung kézzel lejött néztük a belsejét alapból ovális és elégé össze van marva... a főtengelyen pedig látszik hogy kapott bőven azon is látszik hogy elégé vékony és vastagodik szóval elég kúpos... ennyi tudok úgy mondani. köszi a segítséged.
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

zsakfos írta:
horhaus írta:Sziasztok

A baj csőstül jön. Most látom, hogy a motor tartó is el van törve. Van valami trükkje a cserének, vagy csak józan paraszti ésszel kicsavarom az útban lévő csavarokat? Gondolom ki kell húzni a lengővilla tengelyét.
Ki kell húzni.
Holnap lesz a napja. Ennyire még nem volt szétszedve mióta nálam van.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

horhaus írta:Sziasztok

A baj csőstül jön. Most látom, hogy a motor tartó is el van törve. Van valami trükkje a cserének, vagy csak józan paraszti ésszel kicsavarom az útban lévő csavarokat? Gondolom ki kell húzni a lengővilla tengelyét.
Ki kell húzni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Matthej01 írta:Hát hogy olaj van a sonkáknál ne csodáld valmicskének kell ott lenni. Egy kicsit fura lenne ha nem lenne.
Kössz
Reméljük a legjobbakat.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziasztok

A baj csőstül jön. Most látom, hogy a motor tartó is el van törve. Van valami trükkje a cserének, vagy csak józan paraszti ésszel kicsavarom az útban lévő csavarokat? Gondolom ki kell húzni a lengővilla tengelyét.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Szívesen segítek. Másik: milyen kapufa és milyen kuplung elfordulás ez fejtsd ki kicsit részletesebben. Hátha orvosolható. Olyannak meg ne higgyél akinek már volt emzé-je és esetleg taknyolta mókolta vagy már látta hogy szerelték, nem biztos hogy az a legjobb.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Matthej!

Köszi! Utána már én is rájöttem. Az mz-b.de oldalon rosszul van megadva... Vagy én vagyok hülye... :oops:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

üdv!Víg 300km után elöjött egy baj... kuplunglefordulás... szerencsére az unokatesóm háza előtt... eljött egy TZ-s srác mondta h a kuplung kapufa(belül teljesen felmarta) főtengelyt is elnyalta egy kicsit mi a teendő? vagy repüljön bambi mesterhez? mert már azt rebesgetem és akkor blokkgenerál? szerintetek mi legyen? Bambinál mennyibe szokott lenni egy motorgenerál? köszönöm előre a segítséget... fuh nagyon kivagyok.
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Nekem kis etz-n 20*30*7-es van
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv!

Elfosta magát a váltó oldali szimmering a kis-TZ-ben.
20x47x7 -es duplaajkú viton jó oda ugye?
Már ha létezik... :?

Előre is köszi a válaszokat!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

MiszterQ írta:
gabsic írta: Hát az üresben kerregés szerintem a kuplungmenesztőtől van. Legalábbis a könyv szerint. Én végül a kuplungot nem szedtem le, szóval üresben most is kerreg, ha behúzom a kuplungot akkor elhallgat. Vagy megszokom, vagy majd szétszedem valamikor, de arra nem volt most időm hogy azt is szétkapjam, egyelőre mennie kell a gépnek, de még csak szívok vele, szenvedek a karburálással, de nem akar az igazi lenni. :?
Ja és a csodás Brisk gyertya is megszívatott, az tuti hogy ilyet soha többet nem veszek, marad a jól bevált Isolator =D>
Aha, szóval használható így is....a karbival nekem is gondok vannak. Alapjárat nincs. Meg még pár kellemetlenség...legszívesebben felgyújtanám már :D
Szerintem használható, de esetleg vedd fel a hangját, és tedd fel valahova, az okosabbak megmondják mi van. Én is ezt csinálom majd. (Tegnap végre megcsinálták az új netet, így már fel tudok rakni jutúbra)
Tüzet még ne rakj, inkább kitartás :)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

gabsic írta:
MiszterQ írta: Jaj de jó hogy ezt leírtad, nekem is kerreg üresbe, összerakás után... mostmár tudom, lehet ez a baja nekem is.
Hát az üresben kerregés szerintem a kuplungmenesztőtől van. Legalábbis a könyv szerint. Én végül a kuplungot nem szedtem le, szóval üresben most is kerreg, ha behúzom a kuplungot akkor elhallgat. Vagy megszokom, vagy majd szétszedem valamikor, de arra nem volt most időm hogy azt is szétkapjam, egyelőre mennie kell a gépnek, de még csak szívok vele, szenvedek a karburálással, de nem akar az igazi lenni. :?
Ja és a csodás Brisk gyertya is megszívatott, az tuti hogy ilyet soha többet nem veszek, marad a jól bevált Isolator =D>
Aha, szóval használható így is....a karbival nekem is gondok vannak. Alapjárat nincs. Meg még pár kellemetlenség...legszívesebben felgyújtanám már :D
Relax, don't do it
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

MiszterQ írta: Jaj de jó hogy ezt leírtad, nekem is kerreg üresbe, összerakás után... mostmár tudom, lehet ez a baja nekem is.
Hát az üresben kerregés szerintem a kuplungmenesztőtől van. Legalábbis a könyv szerint. Én végül a kuplungot nem szedtem le, szóval üresben most is kerreg, ha behúzom a kuplungot akkor elhallgat. Vagy megszokom, vagy majd szétszedem valamikor, de arra nem volt most időm hogy azt is szétkapjam, egyelőre mennie kell a gépnek, de még csak szívok vele, szenvedek a karburálással, de nem akar az igazi lenni. :?
Ja és a csodás Brisk gyertya is megszívatott, az tuti hogy ilyet soha többet nem veszek, marad a jól bevált Isolator =D>
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Hát hogy olaj van a sonkáknál ne csodáld valmicskének kell ott lenni. Egy kicsit fura lenne ha nem lenne.
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

gabsic írta:Délután meguntam a szakdoga-írást úgyhogy nekiestem a vasnak.
Présrést belőttem 1.2mm-re, olaj feltöltés, lábtartófelrakás, kuplungállítás, láncfeszesség és kerék-egynyomonfutás-állítás után mehetett is.
Tapasztalatok: naagggyyyon lányos lett így... Semmi agresszió, hirtelen ugrálás, rángatás, bakkecskézés, csörgés, kopogás semmi.
Szóval kafaaaa :D Bár így meg elég limonádé lett, tényleg lányos motor lett belőle :D Már vissza sem akar rúgni :D
Tehát blokk-gond megoldva, mos majd jöhet a karbi-finomhangolás, főfékhenger-javítás, fesszabályzó-állítás, tank és sárvédőfestés, lánc és láncvédő-csere...
Jaj de jó hogy ezt leírtad, nekem is kerreg üresbe, összerakás után... mostmár tudom, lehet ez a baja nekem is.
Relax, don't do it
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

gabsic írta:
horhaus írta:Sziasztok

Gyűrű hézag méretet tudna valaki mondani. A hogyan tovább MZ- ben nem találtam erre vonatkozólag semmit.
TS 250/1

Köszi
Pedig szerintem ott van (már ha erre voltál kíváncsi), 99.-dik oldalon felül, apró betűs részben találod: új gyűrűnél min 0,2mm, használtnál max 1.5mm.
Igazad van! Nem tudom hogy siklottam át fölötte, pedig olvastam ezt az oldalt.

Köszi!

Más kérdés: Szerintetek lehet a főtengely sonkák alatt olaj? Ha letörlöm és megforgatom mindig olajosan jön vissza.
Gondoltam szimeringes, de nem fogy az olaj, nem is füstölt, és ment is szépen. Ha csk nem most az utolsó pillanatban történt mikor már a dugóval is gond volt. mert akkor már nem volt a toppon.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Perec írta:Nekem NEM ZÉGER van a dugattyúban, hanem acéldrót hajlított végekkel !!!

Én még soha nem bírtam kinyomni a csapszeget kézzel. Én egy darab menetes szárral nyomtam ki megfelelő csődarabokkal, alátétekkel. Visszafelé szintén, még melegítve, sütőkesztyűvel sem tudtam betolni.

Ragasztás: nekem a sima literes műgyanta tájékoztatója szerint zsákfuratba öntve és abba olajos csavart mártva az eredeti menetnél gyengébb, 60% teherbírású műgyanta menetet kapunk. És ott szó sincs alumíniumról. Ehhez képest egy fix ragasztásnak az eredeti menet erősségével kellene vetekednie. Van 160fokos kétkomponensű műgyanta talán még a tesco-ban is, de a sima is bír 100 fok felett- nem tartósan.
horhaus írta:Sziasztok

Nagy a gondom.

Minden tanácsnak örülnék. Veszélyben a Gyurma túra, pedig nagyon készülök.
Lehet hogy tévesen de én ezt a hajlított drotot is zégernek hívom mert a funkciója ugyan az. Csináltam egy kinyomót de meg sem mozdult vele. Elvágtam a dugót és kipiszkálgattam a keresztbe fordult görgőket és akkor simán kijött. Volt ott felfordulás rendesen.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

horhaus írta:Sziasztok

Gyűrű hézag méretet tudna valaki mondani. A hogyan tovább MZ- ben nem találtam erre vonatkozólag semmit.
TS 250/1

Köszi
Pedig szerintem ott van (már ha erre voltál kíváncsi), 99.-dik oldalon felül, apró betűs részben találod: új gyűrűnél min 0,2mm, használtnál max 1.5mm.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Nekem NEM ZÉGER van a dugattyúban, hanem acéldrót hajlított végekkel !!!

Én még soha nem bírtam kinyomni a csapszeget kézzel. Én egy darab menetes szárral nyomtam ki megfelelő csődarabokkal, alátétekkel. Visszafelé szintén, még melegítve, sütőkesztyűvel sem tudtam betolni.

Ragasztás: nekem a sima literes műgyanta tájékoztatója szerint zsákfuratba öntve és abba olajos csavart mártva az eredeti menetnél gyengébb, 60% teherbírású műgyanta menetet kapunk. És ott szó sincs alumíniumról. Ehhez képest egy fix ragasztásnak az eredeti menet erősségével kellene vetekednie. Van 160fokos kétkomponensű műgyanta talán még a tesco-ban is, de a sima is bír 100 fok felett- nem tartósan.
horhaus írta:Sziasztok

Nagy a gondom. A motorom menet közben el kezdett csörögni. ( jobban mint eddig) Lehúztam a hengert, és láttam hogy a dugattyú csapszeg végén a zégergyűrü egyik füle hiányzik, és a henger oldalán is van ott egy karc. A dugattyú fölött nem volt a hiányzó darab. Félek leesett a főtengelyhez. Szerintetek szét kell szedni a blokkot és megkeresni? Az nekem nem egyszerű. Nem volt elég a baj még a tőcsavar is meg van szakadva. Pont abban a blokkfélben amiben a motorszám van. Pedig van tartalék blokkom. Van esetleg valami ragasztó a csavarhoz?

Minden tanácsnak örülnék. Veszélyben a Gyurma túra, pedig nagyon készülök.
Kép
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziasztok

Gyűrű hézag méretet tudna valaki mondani. A hogyan tovább MZ- ben nem találtam erre vonatkozólag semmit.
TS 250/1

Köszi
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dodi »

Szia trophy!
Látom "fajtárs" vagy.Szerintem szétkéne húzni azt a blokkot.Ezek közel 40 évesek megérdemelnek egy generált új anyagokkal.
Trophy 250 UIT-200
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Matthej01 írta:Keress egy olyan csavarhúzót aminek a nyele odafér és a másik oldalról kézzell megtámasztva a dugót nyomd és ki kell jönnie
ja a szakad hengerfej lehúzó tőcsavarról meg csak annyit hogy én fehérváron a csavar akuban találtam olyan anyát ami akkora mint 3vagy 4 anya egyben ezzel le tudod húzni kellően és nem szaggatja a tőcsavart. Nekem 150 etz-n szakadt meg a menet vagy tört el az a vacak de a csere után király lett.
Hát ez nem mozdul. Kell csinálnom egy kinyomót.
Szerencsére megtaláltam a letört zéger darabot. Bele volt préselődve a dugó oldalába. Alig bírtam kifeszegetni.
trophy
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010.02.22. 15:34
MZ-d típusa: MZ trophy
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: trophy »

Sziasztok lenne egy kérdésem. Nagyobb fordulatnál a blokkbol kopogó hangot hallok. Miért van és mit lehet ellene tenni Mz trophy 250. köszike
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Keress egy olyan csavarhúzót aminek a nyele odafér és a másik oldalról kézzell megtámasztva a dugót nyomd és ki kell jönnie
ja a szakad hengerfej lehúzó tőcsavarról meg csak annyit hogy én fehérváron a csavar akuban találtam olyan anyát ami akkora mint 3vagy 4 anya egyben ezzel le tudod húzni kellően és nem szaggatja a tőcsavart. Nekem 150 etz-n szakadt meg a menet vagy tört el az a vacak de a csere után király lett.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziasztok

Gyors segítség kéne. A dugatyú csapszeget hogy szoktátok kiszedni? Kell hozzá csinálni valami kinyomót, vagy lazán ki kéne jönnie? Egy fél centi mozgása van, de ott megakad.

Kössz a segítséget.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Perec írta: Mit gondolsz, az MZ lánc miért bírja olyan sokáig? - az álandó kenés : )
Hát ez az hogy nem csak a láncot keni hanem az egész motor alját. :D
Lehet megpróbálkozok valami tömítő pasztával.
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Sziasztok! SOS-ben keresek működőképes, viszonylag jó állapotú ETZ 250-es blokkot! Részletek az Adás-Vétel topicban (alkatrészt keresek), aki tud segíteni annak előre is köszi! :wink:
Relax, don't do it
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Nem töltöttél bele tavaly nyár óta? A felesleg mindig utat talál magának. Nekem is teleszórta tavasszal a hátsó kereket, csöpögött, de mostanra kiszórta amit ősszel beleöntöttem. Én már raktam össze szlikonnal is, akkor azt hiszem nem volt ilyen.
Én is már a szimeringcserén gondolkodtam, de nem voltam olyan szorgalmas, mint te.
Mit gondolsz, az MZ lánc miért bírja olyan sokáig? - az álandó kenés : )
Nandor írta:Hello

Egy kis segítségre lenne szükségem, csöpög az olaj a hajtóműből.
Elsőre azt gondoltam hogy a szimering miatt de miután kicseréltem a folyás nem maradt abba. Közelebbről megvizsgálva kiderült hogy nem szimeringnél hanem közvetlenül a tengely mellett folyik a képen jelölt helyről.

Kép
Kép
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Hello

Egy kis segítségre lenne szükségem, csöpög az olaj a hajtóműből.
Elsőre azt gondoltam hogy a szimering miatt de miután kicseréltem a folyás nem maradt abba. Közelebbről megvizsgálva kiderült hogy nem szimeringnél hanem közvetlenül a tengely mellett folyik a képen jelölt helyről.

Kép
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Andrei írta:uraim

holnap kis ETZ gyújtásoldali szimeringet cserélnék, 20x30x7 már megvan, sötétkék színű, motorosboltban vettem
hulladék?
etanolt bírja? :)
ez már a teljesen elektromos gyújtásos változat, nincs megszakító, van valami praktika, hogy hogy vegyem le a forgórészt?
A forgórészt úgy veszed le, hogy egy M10es átmérőjű kb. 10cm hosszú csavart belehajtasz a főtengely végébe és ezzel ugrasztod le. Mikor érzed hogy felütközött onnan csak lassan hajtsd és tartsd a szabad kezed a forgórész alatt, amibe majd szépen belehuppan.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég