Blokk
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Besűrűsödött, mint a választók sora...
Egyébként szerintem is a kopásból adódóan nem emel szét eléggé a kuplung. Fent a karnál próbáld kijjebb tekerni az állítót.
Hopsz... még kampánycsend van elvileg... Úgyhogy pssszt
Egyébként szerintem is a kopásból adódóan nem emel szét eléggé a kuplung. Fent a karnál próbáld kijjebb tekerni az állítót.
Hopsz... még kampánycsend van elvileg... Úgyhogy pssszt
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Az azért van gondolom, mert túlzottan tapadt az olaj és a lamellák összetapadtak, de Dénes minthogy nem cserélt olajat és eddig működött neki, ezért valószínűtlen h olajproblémalouie írta:Nekem azota csinal ilyet, miota 80W90-es hajtomuolajat raktam bele, elotte, higabb olajjal tudtam kapcsolgatni allo helyzetben, jaro motornal, azota csak gurulaskor tudom uresbe rakni. En lecserelem valami higabbra.Dénes írta:
Apropó, álló helyezetben, járó motornál eléggé nehézkes üresbe tennem. 1-esből kicsit csúsztatom a kuplungot (megmozdul a motor előre) és közben nyomom lábbal a váltókart akkor bezökken, 2-esben meg hiába nyomom a pedált...ütközik, merev, nem kapcsol. Ilyenkor mitis..?
Menet közben teljesen rendben van a a váltó, megállásnál pedig 5-től tudok váltani 2-esig, csak utána van az említett baj.
Re: Blokk
Ha nem emelne a ki a kuplung azt észrevenné pl behúzott kuplunggal is forogna a főtengely, ráadásul mint írta csak kettesből lefelével van a baj, ha nem emelne a kuplung akkor konstans lenne a probléma...bela700 írta:Nem emel ki a kuplungod rendesen,próbálj ráállítani.Dénes írta:Nem a kettesbekapcsolással van a baj , hanem kettesből "lefelé"! Meg oké, amíg gurul a motor addig váltsak..de ezt csak néhány napja (?) csinálja, eddig rendben volt.
Re: Blokk
Nekem azota csinal ilyet, miota 80W90-es hajtomuolajat raktam bele, elotte, higabb olajjal tudtam kapcsolgatni allo helyzetben, jaro motornal, azota csak gurulaskor tudom uresbe rakni. En lecserelem valami higabbra.Dénes írta:
Apropó, álló helyezetben, járó motornál eléggé nehézkes üresbe tennem. 1-esből kicsit csúsztatom a kuplungot (megmozdul a motor előre) és közben nyomom lábbal a váltókart akkor bezökken, 2-esben meg hiába nyomom a pedált...ütközik, merev, nem kapcsol. Ilyenkor mitis..?
Menet közben teljesen rendben van a a váltó, megállásnál pedig 5-től tudok váltani 2-esig, csak utána van az említett baj.
Re: Blokk
Nem emel ki a kuplungod rendesen,próbálj ráállítani.Dénes írta:Nem a kettesbekapcsolással van a baj , hanem kettesből "lefelé"! Meg oké, amíg gurul a motor addig váltsak..de ezt csak néhány napja (?) csinálja, eddig rendben volt.
Re: Blokk
Nézd meg az üresjáratstabilizáló golyótDénes írta:Nem a kettesbekapcsolással van a baj , hanem kettesből "lefelé"! Meg oké, amíg gurul a motor addig váltsak..de ezt csak néhány napja (?) csinálja, eddig rendben volt.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nem a kettesbekapcsolással van a baj , hanem kettesből "lefelé"! Meg oké, amíg gurul a motor addig váltsak..de ezt csak néhány napja (?) csinálja, eddig rendben volt.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Ja olyan főtengelyem van nekem is a lényeg hogy a hézagolókat egyik oldalra se tedd be. Nekem semmi bajom vele simán megy.Ez apozicionáló horony hogy milyen kis huncut ??? nem tudok ilyen hibáról. Te Dénes nem is a főtengelyen van a kuplung... Nekem semmi ilyetén problémám sem volt vele. Amúgy álló helyzetbe én nem szoktam 2 est kapcsolni de kis etz vel volt ilyen problémám de már nincs nem emlékszem mit csináltam vele Szerintem nyugodtan vedd meg ha akarod. De ne kókányolj inkább irány bambi.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
a görbület nem hiszem hogy valós lett volna gondolj bele ha csak egy kicsit is látható lenne akkor az minimum 1-2 fokos görbület namost attól függ honan görbül számold már át hogy a görbület miatt olyan ferdén állna addugattyú hogy a hengerbe be sem tudnád rakni mert nézd meg mennyi hely van a dugattyú ás a henger fala közt. a csörgés meg csapágy miatt van vagy tűgörgő vagy golyós tök mind 1 vagy detonációs égés de az olyan csilingelős inkább.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Munkatársam vett a 125ösébe taiwani főtengelyt. Kb 15 ezer km van már benn, nem zörög, nem csörög. Ennyit tudok kb. Meg valamit említett, hogy a gyújtás felől nem csinált meg a taiwani valami pozícionáló hornyot és emiatt elállítódott egyszer a gyújtás. De ez valószínűleg egyedi hiba lehetett...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Én fizettem mint a kisangyal még kezdő koromban. 15-20ezer km-t mentem az újjal, nemigazán tudom mit lehet ezen tapasztalni...annyi biztos hogy forog, meg elvan.
Viszont Bambi szentségelt már, hogy mérethibás, meg a kuplung nem illeszkedik úgy ahogy kéne.
Tehát szokásos utángyártott minőség. :S
Apropó, álló helyezetben, járó motornál eléggé nehézkes üresbe tennem. 1-esből kicsit csúsztatom a kuplungot (megmozdul a motor előre) és közben nyomom lábbal a váltókart akkor bezökken, 2-esben meg hiába nyomom a pedált...ütközik, merev, nem kapcsol. Ilyenkor mitis..?
Menet közben teljesen rendben van a a váltó, megállásnál pedig 5-től tudok váltani 2-esig, csak utána van az említett baj.
Viszont Bambi szentségelt már, hogy mérethibás, meg a kuplung nem illeszkedik úgy ahogy kéne.
Tehát szokásos utángyártott minőség. :S
Apropó, álló helyezetben, járó motornál eléggé nehézkes üresbe tennem. 1-esből kicsit csúsztatom a kuplungot (megmozdul a motor előre) és közben nyomom lábbal a váltókart akkor bezökken, 2-esben meg hiába nyomom a pedált...ütközik, merev, nem kapcsol. Ilyenkor mitis..?
Menet közben teljesen rendben van a a váltó, megállásnál pedig 5-től tudok váltani 2-esig, csak utána van az említett baj.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Dénes 2010.04.11. 18:20-kor.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Mármint a mostani boltokban kaphatóra gondolsz?Varga1488 írta:Mit szóltok az új főtengelyhez? Érdemes venni vagy egy rakat szar?
Ha jól sejtem azok Taiwaniak.
Csodálkoznék ha valaki fizetett volna már annyi pénzt,ugyhogy szerintem nagy tapasztalati dolgokra ne számits.Hacsak nem Bambi praxisában volt már olyan megrendelő aki azt tetetett a mocijába.Amugy én is kiváncsi lennék hogy milyen hosszú távon.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Blokk
Mit szóltok az új főtengelyhez? Érdemes venni vagy egy rakat szar?
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Blokk
Akkor lehet nem volt annyira görbe. Ne képzelj túl nagy görbületet, de ha a tekintetedre merőlegesen állíva a főtengelyt, magad elé állítod a hajtókart, akkor szemmel látható volt. Meg még kotyogott is rendesen az a hajtókar. És a motor ment, nem is rosszul. Nem hiába MZ. Az általad említett tűgörgő kizárva, mert már másik főtengelyt kapott. Felső csapszeg+tűgörgő is cserélve lett már. Főtengelycsapágyak szintén. Az a motor nem csörög, inkább kerreg-surrog hangosan. Meg ha húzom neki 4000 felett már jó kangosan kerreg. És ez nem a kuplung. Szóval, lehet meg kéne fúrni már?Matthej01 írta:Hát miszterQ ez elég nagy hülyeség amit írtál ha görbe a hajtókar akkor alapból nem nagyon mész sehova és ha raksz bele egy egyenest nem verhet sehova sem. Ha a hajtókar annyira görbe lenne hogy megváltozik alökethossz akkor azzal végképp nem mész sehova megszorul. De ha csörög akkor az vagy dugattyúcsapszeg alatti tűgörgő elhasználódását vagy a hajtókar alsó azaz nagy szemében való tűgörgő elhasználódását jelzi. orvoslása halaszthatatlan mert úgy jársz mint piki a gyurmatúrán 2 éve hazafele.
Relax, don't do it
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
Helyesbítek: nem ki kell húzni, hanem a környéken fellelhető legnagyobb kalapáccsal kb fél óra alatt ki lehet ütni.horhaus írta:Holnap lesz a napja. Ennyire még nem volt szétszedve mióta nálam van.zsakfos írta: Ki kell húzni.
Más:
A lengő villa lánc felőli oldala nagyon el van kopva. Gondolom azt a perselyt a gumi szilent-el sem egyszerű kiszedni.
A motor tartót már valaki meghegesztette, de a varrat mellett újra eltört. A tengely teljesen be volt rohadva.
Hétfőn veszek új cuccokat és kezdem összerakni. Remélem Gyurmáig tudom tesztelni.
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Blokk
Köszönöm! Én nem állok hozzá szerelni apa most fogja vmikor megkeresni az egyik szerelő ismerősét aki a haverjának szokta az ifamotort csinálni meg am buszmotorokat javít hogy ő mennyire ért hozzá meg még van még egy ember aki ért hozzá meg van minden szerszámja csak ideje nincs... ha egyikse akkor irány Bambi és motorblokk generál bár ebbe bízok mert utána ahogy hallom ha jól megkémeled a motort és nincs probléma, engem meg az idegesít hogy elég papósan jártam vele 4-4500-as fordulat és max 95km/h kivéve előzésnél!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Ja bocsi ha kuplunga lapból kosárral együtt lejött az a kuplungagy belsejében lévő fordított menetes anyacsavar rögzítési hibájából erdhetaz anya alat kell lenni egy alátétnek amin van két fül a kuplungagy belsejében meg van egy kiszögelés. Az egyik fület a kiszögelés mellé kell illeszteni gogy az alátét ne mozduljon el a másik fület pedik a hatlapfejű anya egyik lapjára kell ráhajtani meghúzás után (30-40nm) nem biztos, ami így biztosítja az anyát elmozdulás ellen.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Hát miszterQ ez elég nagy hülyeség amit írtál ha görbe a hajtókar akkor alapból nem nagyon mész sehova és ha raksz bele egy egyenest nem verhet sehova sem. Ha a hajtókar annyira görbe lenne hogy megváltozik alökethossz akkor azzal végképp nem mész sehova megszorul. De ha csörög akkor az vagy dugattyúcsapszeg alatti tűgörgő elhasználódását vagy a hajtókar alsó azaz nagy szemében való tűgörgő elhasználódását jelzi. orvoslása halaszthatatlan mert úgy jársz mint piki a gyurmatúrán 2 éve hazafele.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Meg ne sértődj de ezt a mz-s gyerek mondta? Mert hogy a főtengely kúpos az ok akkor lenne gond ha nem lenne az. az a lánckerék ami a főtengelyre megy az kúpra zár a főtengelyen és az a csavar amit beletekersz a főtengelybe az szorítja rá a kúpot a kúpra ezáltal a felületen adodó súrlódás nem engedi megfordulni a lánckereket. Neked lehet ezt nem sikerült leghúzni. A kuplung kosár felöli részét pedig ha nincs szétpottyanva nem igen érdemes háborgatni mert ha a feszítő rugót húzod le a a kuplungagyba az az agy ha utángyártott elég silány és egész egyszerűen szétreped (saját tapasztalat ) A három csavar ami a rugót feszíti elő 5nm erővel kell lehúzni darabonként. A kuplung akkor jó ha összerakod és akuplungkart húzva érzed hogy egyre nő az ellenálás és a kar behúzásának a három negyede körül érzel egy billenést és utána tök könnyű tovább húzni. Akkor billen át a rugó a holtponton.
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Blokk
[/quote]gabsic írta:Szerintem használható, de esetleg vedd fel a hangját, és tedd fel valahova, az okosabbak megmondják mi van. Én is ezt csinálom majd. (Tegnap végre megcsinálták az új netet, így már fel tudok rakni jutúbra)MiszterQ írta: Aha, szóval használható így is....a karbival nekem is gondok vannak. Alapjárat nincs. Meg még pár kellemetlenség...legszívesebben felgyújtanám már
Tüzet még ne rakj, inkább kitartás
Nekem alapból is hangos volt a blokkom, gányolt szutyok. Egyszer raktam fel videót. Hát a többiek azt mondták hogy más örülne ha így zörögne meg is kell majd fúrni mert már a hengernek is jó kis válla van. Lehet az is zörög. Sőt. Eredetileg valami sz.r utángyártott hajtókar volt benne ami kicsit meg is görbült. Most kapott egy rendes főtengelyt és mivel a hajtókar egyenes ezért lehet még bele is ver a hengerbe mivel nagyobb a lökethossz...ugye jól mondom?
Relax, don't do it
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Blokk
Na csak annyi a gond hogy rugnám be és semmi simán lemegy és vissza... utána levettük a deknit és a kuplung kézzel lejött néztük a belsejét alapból ovális és elégé össze van marva... a főtengelyen pedig látszik hogy kapott bőven azon is látszik hogy elégé vékony és vastagodik szóval elég kúpos... ennyi tudok úgy mondani. köszi a segítséged.Matthej01 írta:Szívesen segítek. Másik: milyen kapufa és milyen kuplung elfordulás ez fejtsd ki kicsit részletesebben. Hátha orvosolható. Olyannak meg ne higgyél akinek már volt emzé-je és esetleg taknyolta mókolta vagy már látta hogy szerelték, nem biztos hogy az a legjobb.
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
Holnap lesz a napja. Ennyire még nem volt szétszedve mióta nálam van.zsakfos írta:Ki kell húzni.horhaus írta:Sziasztok
A baj csőstül jön. Most látom, hogy a motor tartó is el van törve. Van valami trükkje a cserének, vagy csak józan paraszti ésszel kicsavarom az útban lévő csavarokat? Gondolom ki kell húzni a lengővilla tengelyét.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ki kell húzni.horhaus írta:Sziasztok
A baj csőstül jön. Most látom, hogy a motor tartó is el van törve. Van valami trükkje a cserének, vagy csak józan paraszti ésszel kicsavarom az útban lévő csavarokat? Gondolom ki kell húzni a lengővilla tengelyét.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
Sziasztok
A baj csőstül jön. Most látom, hogy a motor tartó is el van törve. Van valami trükkje a cserének, vagy csak józan paraszti ésszel kicsavarom az útban lévő csavarokat? Gondolom ki kell húzni a lengővilla tengelyét.
A baj csőstül jön. Most látom, hogy a motor tartó is el van törve. Van valami trükkje a cserének, vagy csak józan paraszti ésszel kicsavarom az útban lévő csavarokat? Gondolom ki kell húzni a lengővilla tengelyét.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Szívesen segítek. Másik: milyen kapufa és milyen kuplung elfordulás ez fejtsd ki kicsit részletesebben. Hátha orvosolható. Olyannak meg ne higgyél akinek már volt emzé-je és esetleg taknyolta mókolta vagy már látta hogy szerelték, nem biztos hogy az a legjobb.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Matthej!
Köszi! Utána már én is rájöttem. Az mz-b.de oldalon rosszul van megadva... Vagy én vagyok hülye...
Köszi! Utána már én is rájöttem. Az mz-b.de oldalon rosszul van megadva... Vagy én vagyok hülye...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Blokk
üdv!Víg 300km után elöjött egy baj... kuplunglefordulás... szerencsére az unokatesóm háza előtt... eljött egy TZ-s srác mondta h a kuplung kapufa(belül teljesen felmarta) főtengelyt is elnyalta egy kicsit mi a teendő? vagy repüljön bambi mesterhez? mert már azt rebesgetem és akkor blokkgenerál? szerintetek mi legyen? Bambinál mennyibe szokott lenni egy motorgenerál? köszönöm előre a segítséget... fuh nagyon kivagyok.
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Üdv!
Elfosta magát a váltó oldali szimmering a kis-TZ-ben.
20x47x7 -es duplaajkú viton jó oda ugye?
Már ha létezik...
Előre is köszi a válaszokat!
Elfosta magát a váltó oldali szimmering a kis-TZ-ben.
20x47x7 -es duplaajkú viton jó oda ugye?
Már ha létezik...
Előre is köszi a válaszokat!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szerintem használható, de esetleg vedd fel a hangját, és tedd fel valahova, az okosabbak megmondják mi van. Én is ezt csinálom majd. (Tegnap végre megcsinálták az új netet, így már fel tudok rakni jutúbra)MiszterQ írta:Aha, szóval használható így is....a karbival nekem is gondok vannak. Alapjárat nincs. Meg még pár kellemetlenség...legszívesebben felgyújtanám márgabsic írta: Hát az üresben kerregés szerintem a kuplungmenesztőtől van. Legalábbis a könyv szerint. Én végül a kuplungot nem szedtem le, szóval üresben most is kerreg, ha behúzom a kuplungot akkor elhallgat. Vagy megszokom, vagy majd szétszedem valamikor, de arra nem volt most időm hogy azt is szétkapjam, egyelőre mennie kell a gépnek, de még csak szívok vele, szenvedek a karburálással, de nem akar az igazi lenni.
Ja és a csodás Brisk gyertya is megszívatott, az tuti hogy ilyet soha többet nem veszek, marad a jól bevált Isolator
Tüzet még ne rakj, inkább kitartás
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Blokk
Aha, szóval használható így is....a karbival nekem is gondok vannak. Alapjárat nincs. Meg még pár kellemetlenség...legszívesebben felgyújtanám márgabsic írta:Hát az üresben kerregés szerintem a kuplungmenesztőtől van. Legalábbis a könyv szerint. Én végül a kuplungot nem szedtem le, szóval üresben most is kerreg, ha behúzom a kuplungot akkor elhallgat. Vagy megszokom, vagy majd szétszedem valamikor, de arra nem volt most időm hogy azt is szétkapjam, egyelőre mennie kell a gépnek, de még csak szívok vele, szenvedek a karburálással, de nem akar az igazi lenni.MiszterQ írta: Jaj de jó hogy ezt leírtad, nekem is kerreg üresbe, összerakás után... mostmár tudom, lehet ez a baja nekem is.
Ja és a csodás Brisk gyertya is megszívatott, az tuti hogy ilyet soha többet nem veszek, marad a jól bevált Isolator
Relax, don't do it
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hát az üresben kerregés szerintem a kuplungmenesztőtől van. Legalábbis a könyv szerint. Én végül a kuplungot nem szedtem le, szóval üresben most is kerreg, ha behúzom a kuplungot akkor elhallgat. Vagy megszokom, vagy majd szétszedem valamikor, de arra nem volt most időm hogy azt is szétkapjam, egyelőre mennie kell a gépnek, de még csak szívok vele, szenvedek a karburálással, de nem akar az igazi lenni.MiszterQ írta: Jaj de jó hogy ezt leírtad, nekem is kerreg üresbe, összerakás után... mostmár tudom, lehet ez a baja nekem is.
Ja és a csodás Brisk gyertya is megszívatott, az tuti hogy ilyet soha többet nem veszek, marad a jól bevált Isolator
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Blokk
Jaj de jó hogy ezt leírtad, nekem is kerreg üresbe, összerakás után... mostmár tudom, lehet ez a baja nekem is.gabsic írta:Délután meguntam a szakdoga-írást úgyhogy nekiestem a vasnak.
Présrést belőttem 1.2mm-re, olaj feltöltés, lábtartófelrakás, kuplungállítás, láncfeszesség és kerék-egynyomonfutás-állítás után mehetett is.
Tapasztalatok: naagggyyyon lányos lett így... Semmi agresszió, hirtelen ugrálás, rángatás, bakkecskézés, csörgés, kopogás semmi.
Szóval kafaaaa Bár így meg elég limonádé lett, tényleg lányos motor lett belőle Már vissza sem akar rúgni
Tehát blokk-gond megoldva, mos majd jöhet a karbi-finomhangolás, főfékhenger-javítás, fesszabályzó-állítás, tank és sárvédőfestés, lánc és láncvédő-csere...
Relax, don't do it
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
Igazad van! Nem tudom hogy siklottam át fölötte, pedig olvastam ezt az oldalt.gabsic írta:Pedig szerintem ott van (már ha erre voltál kíváncsi), 99.-dik oldalon felül, apró betűs részben találod: új gyűrűnél min 0,2mm, használtnál max 1.5mm.horhaus írta:Sziasztok
Gyűrű hézag méretet tudna valaki mondani. A hogyan tovább MZ- ben nem találtam erre vonatkozólag semmit.
TS 250/1
Köszi
Köszi!
Más kérdés: Szerintetek lehet a főtengely sonkák alatt olaj? Ha letörlöm és megforgatom mindig olajosan jön vissza.
Gondoltam szimeringes, de nem fogy az olaj, nem is füstölt, és ment is szépen. Ha csk nem most az utolsó pillanatban történt mikor már a dugóval is gond volt. mert akkor már nem volt a toppon.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
Lehet hogy tévesen de én ezt a hajlított drotot is zégernek hívom mert a funkciója ugyan az. Csináltam egy kinyomót de meg sem mozdult vele. Elvágtam a dugót és kipiszkálgattam a keresztbe fordult görgőket és akkor simán kijött. Volt ott felfordulás rendesen.Perec írta:Nekem NEM ZÉGER van a dugattyúban, hanem acéldrót hajlított végekkel !!!
Én még soha nem bírtam kinyomni a csapszeget kézzel. Én egy darab menetes szárral nyomtam ki megfelelő csődarabokkal, alátétekkel. Visszafelé szintén, még melegítve, sütőkesztyűvel sem tudtam betolni.
Ragasztás: nekem a sima literes műgyanta tájékoztatója szerint zsákfuratba öntve és abba olajos csavart mártva az eredeti menetnél gyengébb, 60% teherbírású műgyanta menetet kapunk. És ott szó sincs alumíniumról. Ehhez képest egy fix ragasztásnak az eredeti menet erősségével kellene vetekednie. Van 160fokos kétkomponensű műgyanta talán még a tesco-ban is, de a sima is bír 100 fok felett- nem tartósan.
horhaus írta:Sziasztok
Nagy a gondom.
Minden tanácsnak örülnék. Veszélyben a Gyurma túra, pedig nagyon készülök.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Pedig szerintem ott van (már ha erre voltál kíváncsi), 99.-dik oldalon felül, apró betűs részben találod: új gyűrűnél min 0,2mm, használtnál max 1.5mm.horhaus írta:Sziasztok
Gyűrű hézag méretet tudna valaki mondani. A hogyan tovább MZ- ben nem találtam erre vonatkozólag semmit.
TS 250/1
Köszi
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Nekem NEM ZÉGER van a dugattyúban, hanem acéldrót hajlított végekkel !!!
Én még soha nem bírtam kinyomni a csapszeget kézzel. Én egy darab menetes szárral nyomtam ki megfelelő csődarabokkal, alátétekkel. Visszafelé szintén, még melegítve, sütőkesztyűvel sem tudtam betolni.
Ragasztás: nekem a sima literes műgyanta tájékoztatója szerint zsákfuratba öntve és abba olajos csavart mártva az eredeti menetnél gyengébb, 60% teherbírású műgyanta menetet kapunk. És ott szó sincs alumíniumról. Ehhez képest egy fix ragasztásnak az eredeti menet erősségével kellene vetekednie. Van 160fokos kétkomponensű műgyanta talán még a tesco-ban is, de a sima is bír 100 fok felett- nem tartósan.
Én még soha nem bírtam kinyomni a csapszeget kézzel. Én egy darab menetes szárral nyomtam ki megfelelő csődarabokkal, alátétekkel. Visszafelé szintén, még melegítve, sütőkesztyűvel sem tudtam betolni.
Ragasztás: nekem a sima literes műgyanta tájékoztatója szerint zsákfuratba öntve és abba olajos csavart mártva az eredeti menetnél gyengébb, 60% teherbírású műgyanta menetet kapunk. És ott szó sincs alumíniumról. Ehhez képest egy fix ragasztásnak az eredeti menet erősségével kellene vetekednie. Van 160fokos kétkomponensű műgyanta talán még a tesco-ban is, de a sima is bír 100 fok felett- nem tartósan.
horhaus írta:Sziasztok
Nagy a gondom. A motorom menet közben el kezdett csörögni. ( jobban mint eddig) Lehúztam a hengert, és láttam hogy a dugattyú csapszeg végén a zégergyűrü egyik füle hiányzik, és a henger oldalán is van ott egy karc. A dugattyú fölött nem volt a hiányzó darab. Félek leesett a főtengelyhez. Szerintetek szét kell szedni a blokkot és megkeresni? Az nekem nem egyszerű. Nem volt elég a baj még a tőcsavar is meg van szakadva. Pont abban a blokkfélben amiben a motorszám van. Pedig van tartalék blokkom. Van esetleg valami ragasztó a csavarhoz?
Minden tanácsnak örülnék. Veszélyben a Gyurma túra, pedig nagyon készülök.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
Hát ez nem mozdul. Kell csinálnom egy kinyomót.Matthej01 írta:Keress egy olyan csavarhúzót aminek a nyele odafér és a másik oldalról kézzell megtámasztva a dugót nyomd és ki kell jönnie
ja a szakad hengerfej lehúzó tőcsavarról meg csak annyit hogy én fehérváron a csavar akuban találtam olyan anyát ami akkora mint 3vagy 4 anya egyben ezzel le tudod húzni kellően és nem szaggatja a tőcsavart. Nekem 150 etz-n szakadt meg a menet vagy tört el az a vacak de a csere után király lett.
Szerencsére megtaláltam a letört zéger darabot. Bele volt préselődve a dugó oldalába. Alig bírtam kifeszegetni.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Keress egy olyan csavarhúzót aminek a nyele odafér és a másik oldalról kézzell megtámasztva a dugót nyomd és ki kell jönnie
ja a szakad hengerfej lehúzó tőcsavarról meg csak annyit hogy én fehérváron a csavar akuban találtam olyan anyát ami akkora mint 3vagy 4 anya egyben ezzel le tudod húzni kellően és nem szaggatja a tőcsavart. Nekem 150 etz-n szakadt meg a menet vagy tört el az a vacak de a csere után király lett.
ja a szakad hengerfej lehúzó tőcsavarról meg csak annyit hogy én fehérváron a csavar akuban találtam olyan anyát ami akkora mint 3vagy 4 anya egyben ezzel le tudod húzni kellően és nem szaggatja a tőcsavart. Nekem 150 etz-n szakadt meg a menet vagy tört el az a vacak de a csere után király lett.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
Sziasztok
Gyors segítség kéne. A dugatyú csapszeget hogy szoktátok kiszedni? Kell hozzá csinálni valami kinyomót, vagy lazán ki kéne jönnie? Egy fél centi mozgása van, de ott megakad.
Kössz a segítséget.
Gyors segítség kéne. A dugatyú csapszeget hogy szoktátok kiszedni? Kell hozzá csinálni valami kinyomót, vagy lazán ki kéne jönnie? Egy fél centi mozgása van, de ott megakad.
Kössz a segítséget.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Hát ez az hogy nem csak a láncot keni hanem az egész motor alját.Perec írta: Mit gondolsz, az MZ lánc miért bírja olyan sokáig? - az álandó kenés : )
Lehet megpróbálkozok valami tömítő pasztával.
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Blokk
Sziasztok! SOS-ben keresek működőképes, viszonylag jó állapotú ETZ 250-es blokkot! Részletek az Adás-Vétel topicban (alkatrészt keresek), aki tud segíteni annak előre is köszi!
Relax, don't do it
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Nem töltöttél bele tavaly nyár óta? A felesleg mindig utat talál magának. Nekem is teleszórta tavasszal a hátsó kereket, csöpögött, de mostanra kiszórta amit ősszel beleöntöttem. Én már raktam össze szlikonnal is, akkor azt hiszem nem volt ilyen.
Én is már a szimeringcserén gondolkodtam, de nem voltam olyan szorgalmas, mint te.
Mit gondolsz, az MZ lánc miért bírja olyan sokáig? - az álandó kenés : )
Én is már a szimeringcserén gondolkodtam, de nem voltam olyan szorgalmas, mint te.
Mit gondolsz, az MZ lánc miért bírja olyan sokáig? - az álandó kenés : )
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A forgórészt úgy veszed le, hogy egy M10es átmérőjű kb. 10cm hosszú csavart belehajtasz a főtengely végébe és ezzel ugrasztod le. Mikor érzed hogy felütközött onnan csak lassan hajtsd és tartsd a szabad kezed a forgórész alatt, amibe majd szépen belehuppan.Andrei írta:uraim
holnap kis ETZ gyújtásoldali szimeringet cserélnék, 20x30x7 már megvan, sötétkék színű, motorosboltban vettem
hulladék?
etanolt bírja?
ez már a teljesen elektromos gyújtásos változat, nincs megszakító, van valami praktika, hogy hogy vegyem le a forgórészt?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég