Elektronika topik - a pokol kapuja
-
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
HELLÓ
Az Istenért se tudom beállítani a gyújtásomat, pedig már mindent elkövettem az ügyben. Úgy vélem jó helyen van a megszakító, és feltehetőleg a hézag is megfelelő. Ennek ellenére még sem indul, mi lehet a baj. Segítsetek!!!
Köszi...
Az Istenért se tudom beállítani a gyújtásomat, pedig már mindent elkövettem az ügyben. Úgy vélem jó helyen van a megszakító, és feltehetőleg a hézag is megfelelő. Ennek ellenére még sem indul, mi lehet a baj. Segítsetek!!!
Köszi...
Re: Elektronika
A Brisk N14C típusú gyertya teljesen meg felel 250-es ETZ-hez, a hőértéke 250-260 C-fok körül van, ha jól tudom! Amikor nekem a gyertya rosszakodott, akkor nem égette el rendesen az üzemanyagot és rángatott a motor. Viszont a tüsszentés ismerős. Nekem gyújtásnál szokott ilyen lenni. Én is azt hittem, hogy beállítottam a gyújtást és nem. A hibám az volt, hogy hideg volt a blokk mikor csináltam. Megpróbáltam úgy, hogy először mentem vele, bemelegedett és utána állítottam gyújtást, de persze a megszakítónak is jónak kell lennie. Én ezeket tapasztaltam az eddigi MZ-s éveim alatt.Dénes írta:BRISK N14C
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
BRISK N14C
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Elektronika
gyertya hoertekeDénes írta:Ritkán szokott olyat csinálni a motorom, hogy amikor állítom le prüszköl egyet (szakszóval nemtom). Szóval asszem a kipufogóban robban az üzemanyag és beszisszeg és megáll.
Gyújtás beállítva gyárinak megfelelően, meg minden más oké. Mitől van ez?
A viz szalad, a kő marad!
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ritkán szokott olyat csinálni a motorom, hogy amikor állítom le prüszköl egyet (szakszóval nemtom). Szóval asszem a kipufogóban robban az üzemanyag és beszisszeg és megáll.
Gyújtás beállítva gyárinak megfelelően, meg minden más oké. Mitől van ez?
Gyújtás beállítva gyárinak megfelelően, meg minden más oké. Mitől van ez?
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziapedro121 írta:Próbálok válaszolni xD Szóval igen elindul utána csak szívatóra indul de akkor is a harmadik rúgásra mintha először indítanám. 250 ccm-es a motor 1x már volt fúrva így 70 és feles dugattyú került bele. a karbi az gyári a fúvókák voltak kicserélve mert a 130-asnál nem ment sehova a 120-asnál 1 picit gondolkozott de még nem a legjobb volt most 1 110-es van benne ezzel megy mint az őrült csak eltudjak vele indulni utángyártott a síbertű de ezzel már sok-sok km-ert tettem meg gond nélkül. A gyertya Brisk N17YC amivel szintén sok km-en át nem volt gond. Nem használok adalékot, Arol 2T olajat használok alapjáratot próbáltam állítani dugulás nem lehet mert ki lett takarítva minden. A fals levegőre én is tippeltem mert amikor teljesen be volt tekerve a levegőcsavar akkor is úgy viselkedett mintha sok levegőt kapna mert 1 fordulatnál megállt és nehezen esett vissza. De a szívócsonk hibátlan sehol 1 repedés a csavarok jók. Szal nem tom. A generátort nem néztem még meg mert rámsötétedett de elvileg nem kellene h baja legyen a szimeringnek mert szétszedtük 1x pár hete és nem volt baja. Azóta nem nyúlkált bele semmi el se volt indítva a motor.
130-as főfúvóka kellene bele így körülbelül még, de 132 még jobb lenne, mivel már 70-es!
Szerintem az utángyártott tű miatt nem megy 130-as főfúvókával, így már én is jártam, nem tudtam mi lehetett a gond, betettem egy gyári tűt és azonnal ment a gép, érdekes, de sajnos így van, a motornak lelke van úgy néz ki. de valószínűleg a tűnek a kialakítása okozta a problémát, mivel az utángyártott tűk legtöbbje nem követi a gyári ívét.
110-es főfúvóka nagyon kicsi, nagyon kevés az anyag, ne csodálkozz, hogy nem megy a motor rendesen.
Az N17YC-t felejtsd el, szerintem nem egy túl jó gyertya, tegyél be velemi normális 260-ast, pl. NGK B8HS-t. Autósoltban 700Ft.
A szimmeringet is mindenképp nézd meg, de ha rossz lenne, akkor 110-es főfúvókával már biztos nem indulna el a gép.
Alapjáratod 110-es fúvókával nem lesz.
Mekkora az előgyújtás, illetve a megszakító hézag?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
sub-ee írta:Bocs, valóban igazad van, elírtam!MP1 írta:Sub-ee!
Ugye az ólom-(di)kloridot /PbCl2/ nem gondoltad komolyan? Biztos Ólom-dioxidra /PbO2/ gondoltál!!
P.
Köszi, hogy szóltál!
Üdv.:Sub-ee
Ahhoz, hogy klorid létrejöhessen klorid létrejöhessen, kell klór is
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Bocs, valóban igazad van, elírtam!MP1 írta:Sub-ee!
Ugye az ólom-(di)kloridot /PbCl2/ nem gondoltad komolyan? Biztos Ólom-dioxidra /PbO2/ gondoltál!!
P.
Köszi, hogy szóltál!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika
Sub-ee!
Ugye az ólom-(di)kloridot /PbCl2/ nem gondoltad komolyan? Biztos Ólom-dioxidra /PbO2/ gondoltál!!
P.
Ugye az ólom-(di)kloridot /PbCl2/ nem gondoltad komolyan? Biztos Ólom-dioxidra /PbO2/ gondoltál!!
P.
Re: Elektronika
130-as fúvókával nálam fél óráig gondolkodik mire rájön h elinduljon vhova. Amúgy igen a légszűrő tiszta nem rég ellenőriztem azt is.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Érdekes ez a 110es fúvóka, szerintem 130ast rakd vissza és máshol lesz a hiba. Légszűrő tiszta?
Ez inkább Üzemanyagellátás topic.
Ez inkább Üzemanyagellátás topic.
Re: Elektronika
3000-es fordulat felett lehet életben tartani a motort... az alatt csak hörög-hörög-hörög amikor húzom és vagy sikerült vagy nem visszahoznom.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs!
Re: Elektronika
Próbálok válaszolni xD Szóval igen elindul utána csak szívatóra indul de akkor is a harmadik rúgásra mintha először indítanám. 250 ccm-es a motor 1x már volt fúrva így 70 és feles dugattyú került bele. a karbi az gyári a fúvókák voltak kicserélve mert a 130-asnál nem ment sehova a 120-asnál 1 picit gondolkozott de még nem a legjobb volt most 1 110-es van benne ezzel megy mint az őrült csak eltudjak vele indulni utángyártott a síbertű de ezzel már sok-sok km-ert tettem meg gond nélkül. A gyertya Brisk N17YC amivel szintén sok km-en át nem volt gond. Nem használok adalékot, Arol 2T olajat használok alapjáratot próbáltam állítani dugulás nem lehet mert ki lett takarítva minden. A fals levegőre én is tippeltem mert amikor teljesen be volt tekerve a levegőcsavar akkor is úgy viselkedett mintha sok levegőt kapna mert 1 fordulatnál megállt és nehezen esett vissza. De a szívócsonk hibátlan sehol 1 repedés a csavarok jók. Szal nem tom. A generátort nem néztem még meg mert rámsötétedett de elvileg nem kellene h baja legyen a szimeringnek mert szétszedtük 1x pár hete és nem volt baja. Azóta nem nyúlkált bele semmi el se volt indítva a motor.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
pedro!
Szerintem gyújtás oldali szimmering is lehet. Nem ejti lassan a fordulatot? Ha ugyanazzal a gázálással tartod a fordulatot üresben nem mászkál a fordulat?
Nincs benzinszag a jobb dekni alatt? Esetleg látható olajfolyás a generátor alatt?
Szerintem gyújtás oldali szimmering is lehet. Nem ejti lassan a fordulatot? Ha ugyanazzal a gázálással tartod a fordulatot üresben nem mászkál a fordulat?
Nincs benzinszag a jobb dekni alatt? Esetleg látható olajfolyás a generátor alatt?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
pedro121:
Használsz valamilyen adalékot a benzinbe? És milyen olajat használsz? Próbáltál alapjáratot állítani, vagy csak karbit cseréltél? Lehet dugulás van a karbi(k)ban, de lehet fals levegőt szív valahol. pl.: karbi és szívócsonknál, el szokott vetemedni, ha meg voltak már egyszer tépve a csavarok.
Használsz valamilyen adalékot a benzinbe? És milyen olajat használsz? Próbáltál alapjáratot állítani, vagy csak karbit cseréltél? Lehet dugulás van a karbi(k)ban, de lehet fals levegőt szív valahol. pl.: karbi és szívócsonknál, el szokott vetemedni, ha meg voltak már egyszer tépve a csavarok.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziapedro121 írta:Üdv mindenkinek!
Olyan problémám lenne, hogy elszáll örökké az alapjárata a motornak. kapott 1 másik karbit így arra gyanakodtam h vmi nem olyan benne mint a régiben amivel nem volt gond. Így visszatettem a régi karbit gondolván h ha ezzel eddig jó volt az alapjárat akkor megint jónak kellene lennie, de nem így lett mert ugyanúgy leesik a fordulat, mintha semmit se cseréltem volna vissza, azonnal ahogy elindult a motor majd leáll és csak szívatóval indul újra... Mi okozhatja a fordulatszám leesését? Jah és amikor sikerült vele menni pár kört úgy h nem engedtem le a ford.számot a gyertya szürke színű volt. Nem olyan mint amikor lekormolja hanem szépen leégett róla a benzin csak szürke színű volt. Nem tom ez vkinek mondd-e vmit. Vmi gyújtási hiba lehet?
Ha fehér, illetve szürke gyertya, az azt jelenti, hogy nem kap a motor elég üzemanyagot, ezért nincs is normális alapjáratod. A gyertya ha barna, akkor elég az anyag, ha fekete, akkor már túlzottan sok az anyag, vagy nem megfelelő a gyújtás.
A melegen csak szivatóra indulás is a kevés üzemanyag jele lehet.
Mekkora a főfúvókád? Illetve hány köbcentis a motor? Mekkora a karbi torokátmérő? Gondolom gyári 250-es ETZ karbi, de azért megkérdezem. Milyen gyertya van benne? Milyen súbertű van a karburátorban? Gyári, vagy utángyári?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Látod ezen most elgondolkodtam lehet,hogy a gy kapcsoló a hibás?kiszsebi írta:Na, a gyújtás állórész a dinamó gerjesztő tekercse. Ez nem kaphat áramot, ha leveszed a gyújtást.kupi írta:...tavaj sikerült kimérni a gyujtás áló rész volt a ludas ki is cseréltem
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika
Üdv mindenkinek!
Olyan problémám lenne, hogy elszáll örökké az alapjárata a motornak. kapott 1 másik karbit így arra gyanakodtam h vmi nem olyan benne mint a régiben amivel nem volt gond. Így visszatettem a régi karbit gondolván h ha ezzel eddig jó volt az alapjárat akkor megint jónak kellene lennie, de nem így lett mert ugyanúgy leesik a fordulat, mintha semmit se cseréltem volna vissza, azonnal ahogy elindult a motor majd leáll és csak szívatóval indul újra... Mi okozhatja a fordulatszám leesését? Jah és amikor sikerült vele menni pár kört úgy h nem engedtem le a ford.számot a gyertya szürke színű volt. Nem olyan mint amikor lekormolja hanem szépen leégett róla a benzin csak szürke színű volt. Nem tom ez vkinek mondd-e vmit. Vmi gyújtási hiba lehet?
Olyan problémám lenne, hogy elszáll örökké az alapjárata a motornak. kapott 1 másik karbit így arra gyanakodtam h vmi nem olyan benne mint a régiben amivel nem volt gond. Így visszatettem a régi karbit gondolván h ha ezzel eddig jó volt az alapjárat akkor megint jónak kellene lennie, de nem így lett mert ugyanúgy leesik a fordulat, mintha semmit se cseréltem volna vissza, azonnal ahogy elindult a motor majd leáll és csak szívatóval indul újra... Mi okozhatja a fordulatszám leesését? Jah és amikor sikerült vele menni pár kört úgy h nem engedtem le a ford.számot a gyertya szürke színű volt. Nem olyan mint amikor lekormolja hanem szépen leégett róla a benzin csak szürke színű volt. Nem tom ez vkinek mondd-e vmit. Vmi gyújtási hiba lehet?
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Na, a gyújtás állórész a dinamó gerjesztő tekercse. Ez nem kaphat áramot, ha leveszed a gyújtást.kupi írta:...tavaj sikerült kimérni a gyujtás áló rész volt a ludas ki is cseréltem
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Igen nincs messze Százhalombatta, de tavaj sikerült kimérni a gyujtás áló rész volt a ludas ki is cseréltem (van egy pár belöle)de sajnos az is ugyanezt produkálta igaz nagyon minimális volt mind a kető áramfelvétele lehet ilyen véletlen?Egyébként a töltésem tökéletes pl egy huzamba 120km simán kibirt, tavaj is és voltam vele 300km es túrán is.Egyébként az őcsém autó szerelő és a villamosági kollegája mérte ki de ő sem értete.Egyébként mivel nem zavaró a probléma már nem is izzgat nagyon de azért köszi a segitséget.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Százhalombatta nincs messze Tőled...kupi írta:...igy sajnos maradt a kapcsoló.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Javaslom az áramerősség mérőt. kösd be úgy, hogy egyik felét az akku + pólusára, a másikat pedig a sarura rakod (azaz sorba, mint egy vezetéket). Ezután kezd el a vezetékek széthúzását minden sarunál, áramkörönként haladva. Pl. elsőnek a gyújtáskapcsoló felé menőt a biztosítéknál, majd a gyújtáskapcsolóról, és így tovább. (tudom, nem sok értelme van már a biztosítéknál, csak a követhetőség kedvéért...)kupi írta:Köszi sajnos ezen a részen is tul vagyok már,elektromos szabályzó is volt a gépen (fekete magyar és kék török inkább nem akarok véleményt alkotni ezekröl) de akkor sem volt tökéletes.Egyébként az az egy amivel jó volt az meg a gyári retró"volt az ami feketére égett egy rövidzárlat miat kb 15 éve és mind tudjuk beszerezni eredeti szabályzot ami jó is elég nehéz igy sajnos maradt a kapcsoló.
Ugyanígy menj végig a dinamó felé is, meg fogod találni, hol a hiba: ha rögtön folyik át áram a műszeren, azt jelezni fogja. Viszont mikor megtalálod azt a pontot, ahol a fogyasztó folyamatosan vesz fel áramot és azt lehúzod, máris megtaláltad a hibás alkatrészt.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Köszi sajnos ezen a részen is tul vagyok már,elektromos szabályzó is volt a gépen (fekete magyar és kék török inkább nem akarok véleményt alkotni ezekröl) de akkor sem volt tökéletes.Egyébként az az egy amivel jó volt az meg a gyári retró"volt az ami feketére égett egy rövidzárlat miat kb 15 éve és mind tudjuk beszerezni eredeti szabályzot ami jó is elég nehéz igy sajnos maradt a kapcsoló.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
A feszültségszabályozón a dinamós motoroknál van egy áramkapcsoló, mely megakadályozza, hogy a motor álló helyzetében vagy alacsony fordulaton a forgórészre áram folyhasson, hiszen akkor mint villanymotor működne (egyébként a Tatran 125-ösökön is a dinamóval volt megcsinálva az önindító). Szóval, ha ez a kapcsoló (relé) valami miatt nem tökéletes, akkor szokott merülni az akku. Ez a régi elektro-mechanikus fesszabokra igaz.kupi írta: akad egy két olyan Mz ami hajlamos hosszabb leálás alatt lemeriteni az egyébként tökéletes aksit,az enyém is ilyen és a hiba okát nem tudtuk soha megfejteni
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Üdv elnézést,hogy beleszolok a témába de van egy megoldásgyanus ötletem.Nekem és az ismerös köreimbe is akad egy két olyan Mz ami hajlamos hosszabb leálás alatt lemeriteni az egyébként tökéletes aksit,az enyém is ilyen és a hiba okát nem tudtuk soha megfejteni pedig már sok sok éve probálom a töltés tökéletes a kábelezés is.Kicseréltem szinte mindent a mocin és mégis egy honap és le is szedte,erre egyszerüen szereltem az aku + vezetékére egy kapcsolot ami mint egy áramtalanitó" müködik.Nekem vagy 15 éve igy megy a gépem és semmi gond vele akár honapokig is álhat akkor is bika az akú(persze télen kiszedem),egyébként is hasznos ez a megoldás pl nem tudnak játszani vele a kollegák a melohelyen hiába hoznak kulcsot.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Az én előző olasz savas akkum 6 évet bírt, és még mindíg nem volt teljesen gatya amikor lecseréltem. Úgy értem nem kellett semmivel trükközni ezalatt, csak desztvizet töltöttem utána néha.
Conus: jó a kérdésed, de passzolom. A 2 éves Varta 5,5Ah savasom vagy 3 hónapja áll a motorban hideg, ám fedett helyen de semmi baja, nem merült semmit.
Conus: jó a kérdésed, de passzolom. A 2 éves Varta 5,5Ah savasom vagy 3 hónapja áll a motorban hideg, ám fedett helyen de semmi baja, nem merült semmit.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
adott 2 datab zsír új gondozásmentes akksi, ugyanaz a gyártó márka stb.
az egyik 6 Ah-s, a másik 9 Ah-s. ha sokat áll a motor üzemen kívül
egy helyben, akkor melyik merül le később? bocs a hülye
kérdésért de elektronikából nagyon hülye vagyok
ezen gondolkozom:
5700 Ft-ért nem rossz
az egyik 6 Ah-s, a másik 9 Ah-s. ha sokat áll a motor üzemen kívül
egy helyben, akkor melyik merül le később? bocs a hülye
kérdésért de elektronikából nagyon hülye vagyok
ezen gondolkozom:
5700 Ft-ért nem rossz
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A zseléssel egyetértek én is, van savas zárt is, ami tisztawaresz írta:akku témába már sokat forgolódtunk, mindig mondasz jókat, számomra újakat, ezek szerint a zselés is szulfátosodik, viszont akkor is több a plussz, amellett, hogy zárt, és tiszta.
más: lehet hogy nem jó megközelítés, de akárhány aksival volt dolgom, mindegyik valami egyéb gonddal lett hibás, nem szúlfát témával. inkább valami ólomiszap rakódott le az aljába. ettől cellazárlatos lett és kész. kuka. ilyet raktam már helyre egy egyszerű ötlettel, autóaksi esetében. ami úgy néz ki, hogy jól felráztam óvatosan görgettem rajta párat az udvarban, és kiöntöttem a benne lévő savat, egy tálcába(iszonyat, hogy mennyi retek kijött belőle). majd desztillált vízzel alaposan átöblítettem a cellákat,és a boltban kapható "akkumlátosav"val felöntöttem a megfelelő szintig. ezután töltés-kisütés kb egy héten keresztül, és most is ilyen szolgál a kocsimban. érezhetően kapacitásvesztett. a 41Ah-ás akku ha tud 30at akkor sokat mondok, de legalább még jó.
A szulfát 2 év után jelentkezik, akkor kezd gyengülni az akku, az már nagyon végső eset mikor az oxidtól széthullanak a lemezek, és lesüllyednek ólomklorid (PbCl2), illetve ólomszulfát (PbSO4) formájában az akku aljára egy iszapszerű sz*rt képezve.
Én őszintém megmondom, ez az akku repült volna a kukába nálam nagy valószínűséggel. Vannak a jó magyar AKKSI típusú "kimondottan jó és hosszú élettartamú" akkuk, ezeknél már 1 év után fekete az aljuk, mert "minőségi anyagból" készülnek
Ha véletlenül a gyártó ezt olvasná, EZ ÍGY VAN, SZAROK AZ AKKSIAITOK!
Üdv.:Sub-eee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Ez egy jó nevű Francia cég terméke,és muszájbol volt ilyen aksim.Ugyanis benne volt az autóban mikor vettem Amúgy 5és fél év után csak 1 cella haldoklik.Horgászlámpának még igencsak jó.waresz írta:elb@szott egy agyrém,idióta aksik ezek. tipikusan a besz@rik-dobd el kategória. ilyet én meg se vennék. meg az milyen már, hogy delphi? annó a józsefvárosin röhögtünk a PUM meg PUMMA "márkájú" hitvány cipőutánzatokon. lehet hogy ez is delfin-nek indult valójában?:D mindegy. aksiból is létezik megfizethető-jó aksi. és ez a jász-plasztik. ettől felfelé: varta-bosch-banner-exide-stb...
daranyi68
Re: Elektronika
elb@szott egy agyrém,idióta aksik ezek. tipikusan a besz@rik-dobd el kategória. ilyet én meg se vennék. meg az milyen már, hogy delphi? annó a józsefvárosin röhögtünk a PUM meg PUMMA "márkájú" hitvány cipőutánzatokon. lehet hogy ez is delfin-nek indult valójában?:D mindegy. aksiból is létezik megfizethető-jó aksi. és ez a jász-plasztik. ettől felfelé: varta-bosch-banner-exide-stb...
Bokodi Áron- WARESZ
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Elektronika
http://futarmotorosbolt.hu/index.phpHaPi írta:Köszi a választ!Alfa írta:Futárnál lehet kapni Honda relét, nekem 2 éve tökéletesen működik. Fekete, lekerekített lapos kocka alakú.
De milyen futárnál lehet kapni?
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
Re: Elektronika
hát én még nem rendelkeztem olyan aksival, amit ne tudtam volna kinyitni.. van ami dugós, van ami csavaros, értelemszerűen az utóbbi sokkal jobb.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Elektronika
Az ötlet jó csak nem igazán kivitelezhető hacsak le nem vágom a teljesen zárt gondozásmentes aksi tetejét!Csak egy kis szellőző csövecske van a tetején.waresz írta:akku témába már sokat forgolódtunk, mindig mondasz jókat, számomra újakat, ezek szerint a zselés is szulfátosodik, viszont akkor is több a plussz, amellett, hogy zárt, és tiszta.
más: lehet hogy nem jó megközelítés, de akárhány aksival volt dolgom, mindegyik valami egyéb gonddal lett hibás, nem szúlfát témával. inkább valami ólomiszap rakódott le az aljába. ettől cellazárlatos lett és kész. kuka. ilyet raktam már helyre egy egyszerű ötlettel, autóaksi esetében. ami úgy néz ki, hogy jól felráztam óvatosan görgettem rajta párat az udvarban, és kiöntöttem a benne lévő savat, egy tálcába(iszonyat, hogy mennyi retek kijött belőle). majd desztillált vízzel alaposan átöblítettem a cellákat,és a boltban kapható "akkumlátosav"val felöntöttem a megfelelő szintig. ezután töltés-kisütés kb egy héten keresztül, és most is ilyen szolgál a kocsimban. érezhetően kapacitásvesztett. a 41Ah-ás akku ha tud 30at akkor sokat mondok, de legalább még jó.
Re: Elektronika
akku témába már sokat forgolódtunk, mindig mondasz jókat, számomra újakat, ezek szerint a zselés is szulfátosodik, viszont akkor is több a plussz, amellett, hogy zárt, és tiszta.
más: lehet hogy nem jó megközelítés, de akárhány aksival volt dolgom, mindegyik valami egyéb gonddal lett hibás, nem szúlfát témával. inkább valami ólomiszap rakódott le az aljába. ettől cellazárlatos lett és kész. kuka. ilyet raktam már helyre egy egyszerű ötlettel, autóaksi esetében. ami úgy néz ki, hogy jól felráztam óvatosan görgettem rajta párat az udvarban, és kiöntöttem a benne lévő savat, egy tálcába(iszonyat, hogy mennyi retek kijött belőle). majd desztillált vízzel alaposan átöblítettem a cellákat,és a boltban kapható "akkumlátosav"val felöntöttem a megfelelő szintig. ezután töltés-kisütés kb egy héten keresztül, és most is ilyen szolgál a kocsimban. érezhetően kapacitásvesztett. a 41Ah-ás akku ha tud 30at akkor sokat mondok, de legalább még jó.
más: lehet hogy nem jó megközelítés, de akárhány aksival volt dolgom, mindegyik valami egyéb gonddal lett hibás, nem szúlfát témával. inkább valami ólomiszap rakódott le az aljába. ettől cellazárlatos lett és kész. kuka. ilyet raktam már helyre egy egyszerű ötlettel, autóaksi esetében. ami úgy néz ki, hogy jól felráztam óvatosan görgettem rajta párat az udvarban, és kiöntöttem a benne lévő savat, egy tálcába(iszonyat, hogy mennyi retek kijött belőle). majd desztillált vízzel alaposan átöblítettem a cellákat,és a boltban kapható "akkumlátosav"val felöntöttem a megfelelő szintig. ezután töltés-kisütés kb egy héten keresztül, és most is ilyen szolgál a kocsimban. érezhetően kapacitásvesztett. a 41Ah-ás akku ha tud 30at akkor sokat mondok, de legalább még jó.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Elektronika
Köszi a választ!Alfa írta:Futárnál lehet kapni Honda relét, nekem 2 éve tökéletesen működik. Fekete, lekerekített lapos kocka alakú.
De milyen futárnál lehet kapni?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Futárnál lehet kapni Honda relét, nekem 2 éve tökéletesen működik. Fekete, lekerekített lapos kocka alakú.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Hello!
Tudnátok ajánlani vmi jó index relét az ETZ-mhez? [2(4)x21W, 12V]
Előre is kösz!
Tudnátok ajánlani vmi jó index relét az ETZ-mhez? [2(4)x21W, 12V]
Előre is kösz!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Van is tesztalanyom itthon amin ki tudom próbálni, egy 75Ah-ás VARTA akku az autómban.sub-ee írta:Sziazsakfos írta: Na mondjuk ez igaz,ha 30 000 ft egy akksi ott már elgondolkodtató,feltéve ha tényleg jó a cucc.
Egyébként mi pénzbe fog fájni a te általad készitett készülék kb?
Ja és akkor ez tulajdonképp mennyivel növelei meg az élettartamát egy mondjuk 60 Ah-ás autó akksinak(savas)?Hány évig lesz jó az az akksi?
Egy darabot fogok csinálni magamnak, nem kifizetődő a légmagos tekercsek elkészítése, főleg megvétele (1db 1mH-s tekercs 4300Ft, ebből 2 kell, plusz egy 220uH-s), ez az egy darab is nekem olyan 9000-ből fog kijönni dobozzal meg mindennel együtt. A tekercseket én tekertem és mértem LCR meterrel. Ha kész, akkor majd csinálok róla képet. Az akksi hiszed vagy nem addig lesz használható, amíg az ólomlemezek még épek benne, akár 10 évvel is nőhet az élettartam, ha jó minőségű akkuról beszélünk.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziazsakfos írta:Na mondjuk ez igaz,ha 30 000 ft egy akksi ott már elgondolkodtató,feltéve ha tényleg jó a cucc.sub-ee írta: Amúgy motorba tényleg nem éri meg ilyet venni, viszont autóba, ahol egy 30000Ft-os akku van, ott igencsak elkél!
Az én deszulfátorom amit most építek kb. 10-szer ekkora lesz mint ami a képen van ennél a cégnél, de ebben lesz 3 tekercs is (orosz technika ).
Üdv.:Sub-ee
Egyébként mi pénzbe fog fájni a te általad készitett készülék kb?
Ja és akkor ez tulajdonképp mennyivel növelei meg az élettartamát egy mondjuk 60 Ah-ás autó akksinak(savas)?Hány évig lesz jó az az akksi?
Egy darabot fogok csinálni magamnak, nem kifizetődő a légmagos tekercsek elkészítése, főleg megvétele (1db 1mH-s tekercs 4300Ft, ebből 2 kell, plusz egy 220uH-s), ez az egy darab is nekem olyan 9000-ből fog kijönni dobozzal meg mindennel együtt. A tekercseket én tekertem és mértem LCR meterrel. Ha kész, akkor majd csinálok róla képet. Az akksi hiszed vagy nem addig lesz használható, amíg az ólomlemezek még épek benne, akár 10 évvel is nőhet az élettartam, ha jó minőségű akkuról beszélünk.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
HELLÓ
A segítségeteket szeretném kérni, van egy kis elektromos problémám. A gondom az, hogy nincs töltés a motoron, gyenge hozzáértésemmel odáig eljutottam, hogy a generátornál próbalámpáztam, és sehol nem találtam áramot. Mi lehet ennek az oka?
Nagy szűkségem lenne a segítségétekre.
Előre is köszönöm.
A segítségeteket szeretném kérni, van egy kis elektromos problémám. A gondom az, hogy nincs töltés a motoron, gyenge hozzáértésemmel odáig eljutottam, hogy a generátornál próbalámpáztam, és sehol nem találtam áramot. Mi lehet ennek az oka?
Nagy szűkségem lenne a segítségétekre.
Előre is köszönöm.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na mondjuk ez igaz,ha 30 000 ft egy akksi ott már elgondolkodtató,feltéve ha tényleg jó a cucc.sub-ee írta: Amúgy motorba tényleg nem éri meg ilyet venni, viszont autóba, ahol egy 30000Ft-os akku van, ott igencsak elkél!
Az én deszulfátorom amit most építek kb. 10-szer ekkora lesz mint ami a képen van ennél a cégnél, de ebben lesz 3 tekercs is (orosz technika ).
Üdv.:Sub-ee
Egyébként mi pénzbe fog fájni a te általad készitett készülék kb?
Ja és akkor ez tulajdonképp mennyivel növelei meg az élettartamát egy mondjuk 60 Ah-ás autó akksinak(savas)?Hány évig lesz jó az az akksi?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
waresz írta:most nem azért a 20 fillérért, de egy ilyen kamudobozért elkérnek 3700ft-ot? komolyan mondom, én is ráállok valami hasonló degenerált ötletre, és elkezdem gyártani. majd ha már a kamatokból is milliomosként élek, akkor jelentkezem
szerintem gyíkság, ennyiből lehet venni egy böven elegendő kapacitású zselés akkumlátort, ami azért másképpen szulfátosodik, mint egy savas fos. motorba ilyet rakni a mai zselés akku árak mellett valódi badarság. kifolyik, ha feldöntik a motort, károsodik, ugyancsak kifolyik, szétbarmolja a krómokat, leszedi a fényezést, megrohaszt mindent. aki akar szopjon vele. rendes elektronikus fesszab(nem gagyi), zselés aksi. ez a modern, megfizethető, megbízható, és hosszú életű párosítás.
Szia
Ez amit ez a cég forgalmaz, valóban csak egy kamudoboz, mert karbantartásra van, ha nagy a baj, azon már úgysem segít, legalább 2 nagy légmagos impulzustekercs kell hozzá, hogy a durva szulfátot eltüntesse.
Amúgy motorba tényleg nem éri meg ilyet venni, viszont autóba, ahol egy 30000Ft-os akku van, ott igencsak elkél!
Amúgy a dolog működik, már én is régóta foglalkozom szulfátlanítással, szóval nem kamu, csak az a kicsi doboz nem ér sokat, mert még mindig nem tudtam rájönni, hogy hogy zsúfolták bele azt a legalább 2db 1mH-s tekercset. (egy tekercs akkora mint 3 gyufásdoboz egymásra rakva)
Az én deszulfátorom amit most építek kb. 10-szer ekkora lesz mint ami a képen van ennél a cégnél, de ebben lesz 3 tekercs is (orosz technika ).
Na mindegy lényeg a lényegben, ha drága akkud van, pl autó vagy kamion, akkor éri meg ilyet venni, de nem ezt.
ui.:
"böven elegendő kapacitású zselés akkumlátort, ami azért másképpen szulfátosodik, mint egy savas fos."
Ezzel kapcsolatban meg tévedsz! A zselés akku is szulfátosodik, sőt még gyorsabban mint a savas (zselé állagban van benne a sav, nem folyékony, ennyi a különbség, ja meg a belső áramuk kisebb az akkunak (initial current, rá is van írva).
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Nem irom le mégegyszer amit Waresznek irtam válaszaitokbol tanulok.zsakfos írta:Na pont valami ilyesmi hozzászólás járt az eszembe nekem is.Megéri szarakodni vele?waresz írta:most nem azért a 20 fillérért, de egy ilyen kamudobozért elkérnek 3700ft-ot? komolyan mondom, én is ráállok valami hasonló degenerált ötletre, és elkezdem gyártani. majd ha már a kamatokból is milliomosként élek, akkor jelentkezem
szerintem gyíkság, ennyiből lehet venni egy böven elegendő kapacitású zselés akkumlátort, ami azért másképpen szulfátosodik, mint egy savas fos. motorba ilyet rakni a mai zselés akku árak mellett valódi badarság. kifolyik, ha feldöntik a motort, károsodik, ugyancsak kifolyik, szétbarmolja a krómokat, leszedi a fényezést, megrohaszt mindent. aki akar szopjon vele. rendes elektronikus fesszab(nem gagyi), zselés aksi. ez a modern, megfizethető, megbízható, és hosszú életű párosítás.
Még a savas akksival is évekig lehet huzni az Mz-t jó villamosság mellett.4-5 évenként meg nem egy horribilis összeg újat venni,de még ha 3 évente akkor sem.
Szerintem!
Teljesen egyetértek Waresz!
Ja és ha esetleg bevennél csendestársnak, megköszönném.
Heló
Re: Elektronika
Elsősorban autó aksiban gondolkoztam,lévén elég borsos az áruk.Egy valamire valót nem kapsz 15ezer alatt,ezzel próbálkoztam elodázni az új vásárlását.Persze mikor keményebb lett a hideg és sikerült bejutni városba csak kellett venni egy ujjat,kisérletezem tovább.Amihez áram kell ahoz hülye vagyok,balek is kell,válaszod köszönöm!waresz írta:most nem azért a 20 fillérért, de egy ilyen kamudobozért elkérnek 3700ft-ot? komolyan mondom, én is ráállok valami hasonló degenerált ötletre, és elkezdem gyártani. majd ha már a kamatokból is milliomosként élek, akkor jelentkezem
szerintem gyíkság, ennyiből lehet venni egy böven elegendő kapacitású zselés akkumlátort, ami azért másképpen szulfátosodik, mint egy savas fos. motorba ilyet rakni a mai zselés akku árak mellett valódi badarság. kifolyik, ha feldöntik a motort, károsodik, ugyancsak kifolyik, szétbarmolja a krómokat, leszedi a fényezést, megrohaszt mindent. aki akar szopjon vele. rendes elektronikus fesszab(nem gagyi), zselés aksi. ez a modern, megfizethető, megbízható, és hosszú életű párosítás.
Heló
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2010.03.01. 09:51-kor.
Re: Elektronika
Ha az akkun rajta van a deszulfátor, semmiképp ne hagyd sokáig úgy, vagy tegyél rá egy töltőt a deszulfátor működése közben, hiszen az elektronika az akku feszültségét használja fel arra, hogy a szulfátréteget eltüntesse. Nem csoda, hogy 15 nap után lemerítette az akkut.
Üdv.:Sub-ee[/quote]
Tanácsodat megfogadom,viszem a töltőt a garázsba!
Heló
Üdv.:Sub-ee[/quote]
Tanácsodat megfogadom,viszem a töltőt a garázsba!
Heló
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na pont valami ilyesmi hozzászólás járt az eszembe nekem is.Megéri szarakodni vele?waresz írta:most nem azért a 20 fillérért, de egy ilyen kamudobozért elkérnek 3700ft-ot? komolyan mondom, én is ráállok valami hasonló degenerált ötletre, és elkezdem gyártani. majd ha már a kamatokból is milliomosként élek, akkor jelentkezem
szerintem gyíkság, ennyiből lehet venni egy böven elegendő kapacitású zselés akkumlátort, ami azért másképpen szulfátosodik, mint egy savas fos. motorba ilyet rakni a mai zselés akku árak mellett valódi badarság. kifolyik, ha feldöntik a motort, károsodik, ugyancsak kifolyik, szétbarmolja a krómokat, leszedi a fényezést, megrohaszt mindent. aki akar szopjon vele. rendes elektronikus fesszab(nem gagyi), zselés aksi. ez a modern, megfizethető, megbízható, és hosszú életű párosítás.
Még a savas akksival is évekig lehet huzni az Mz-t jó villamosság mellett.4-5 évenként meg nem egy horribilis összeg újat venni,de még ha 3 évente akkor sem.
Szerintem!
Teljesen egyetértek Waresz!
Ja és ha esetleg bevennél csendestársnak, megköszönném.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
most nem azért a 20 fillérért, de egy ilyen kamudobozért elkérnek 3700ft-ot? komolyan mondom, én is ráállok valami hasonló degenerált ötletre, és elkezdem gyártani. majd ha már a kamatokból is milliomosként élek, akkor jelentkezem
szerintem gyíkság, ennyiből lehet venni egy böven elegendő kapacitású zselés akkumlátort, ami azért másképpen szulfátosodik, mint egy savas fos. motorba ilyet rakni a mai zselés akku árak mellett valódi badarság. kifolyik, ha feldöntik a motort, károsodik, ugyancsak kifolyik, szétbarmolja a krómokat, leszedi a fényezést, megrohaszt mindent. aki akar szopjon vele. rendes elektronikus fesszab(nem gagyi), zselés aksi. ez a modern, megfizethető, megbízható, és hosszú életű párosítás.
szerintem gyíkság, ennyiből lehet venni egy böven elegendő kapacitású zselés akkumlátort, ami azért másképpen szulfátosodik, mint egy savas fos. motorba ilyet rakni a mai zselés akku árak mellett valódi badarság. kifolyik, ha feldöntik a motort, károsodik, ugyancsak kifolyik, szétbarmolja a krómokat, leszedi a fényezést, megrohaszt mindent. aki akar szopjon vele. rendes elektronikus fesszab(nem gagyi), zselés aksi. ez a modern, megfizethető, megbízható, és hosszú életű párosítás.
Bokodi Áron- WARESZ
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha az akkun rajta van a deszulfátor, semmiképp ne hagyd sokáig úgy, vagy tegyél rá egy töltőt a deszulfátor működése közben, hiszen az elektronika az akku feszültségét használja fel arra, hogy a szulfátréteget eltüntesse. Nem csoda, hogy 15 nap után lemerítette az akkut.daranyi68 írta:Perec írta:Én próbálkoztam ilyesmivel, sőt épp most is üzemel a regenerálás (három hete élesztek egy akkut, épp úgy néz ki kezdi felvenni a töltést), előtte apósom városi szinyójába regeneráltam egyet, de még próbakörön sem volt, remélem nem égek be vele.
Szóval játéknak, horgász-akkunak, mágnesgyújtásos szinyóba, e-biciklihez, e-motorcsónakhoz- ha van evező, napkollektoros rendszerekhez stb. mindenféle nem kritikus helyzetben ajánlom!
MZ-hez persze éppen nincs miért használni, sőt a kisütőárama is túl nagy. (Nekem most öt éves a _zselés_ akkum (12V/7Ah-3000Ft) és még nincs baja, de kora alapján csereérettnek érzem, nagyon megszolgált, sokat kapott az élettől pl. mélykisütés, motorban telelés eresz alatt, a háza is szétforgácsolódott itt-ott a 20.000 km alatt, amúgy még a mechanikus szabályzó van benne, amit akkor állítottam és azóta mégegyszer ellenőriztem).
Autóba a mai akkuárak mellett érdemes lehet, hátha tol ki az élettartamon, vagy ha azt esetleg nem is- segítheti az indítózást, vagy a keményebb hifiket.
Szia,válaszodat köszönöm!
Én BA-12 Akku aktivátorral próbálkoztam egy öt éves autó akumulátorral,de nekem nem úgy tünt hogy sokat használt volna.Lehet hogy kevés időt adtam neki.Teljesen töltött aksi lemerült kb.15 nap alatt áltó helyében,nélküle azért még éppen indult az autó.A mociba egy sima UNIBAT aksi van,most kezdi a 4-dik évet és még jó.Nem tudom hogy nem ártok többet vele mint használok.Elég dága egy autó aksi ahoz hogy kinyirja.
Heló
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég