Elektronika topik - a pokol kapuja
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Hapi!
2 különálló probléma van nálad.
Az egyik az hogy nincs index,azt jelenti hogy nem jól van bekötve a kábelezés(mivel szerinted a indexrelé tuti jó).
A másik az a zárlat,ami valószinűleg a már szóbahozott vezetékbecsipődés,vagy kormányhoz ér valamelyik szál amin gyujtáson pozitiv van(2 ilyen van,az indexrelétől jövő és a fénykürt egyik szála)
Sok mindent lehetne javasolni,hogy miket próbálj ki,de a legjobb lenne ha találnál valakit aki konyit hozzá.Nem egy nagy ördöngösség.Egy ilyen hibát kb 5-10 perc alatt kilehet szűrni ha tudja az ember mit nézzen.
Amit igy elsőre én javasolnék az az hogy a lámpafejben lehuznám a kapcsolótól jövő,az előbb emlitett(fénykürt, index) 2 db vezetéket.Így már nem vághatja ki a biztit.Ha mégis,akkor tuti elkötés van.AZTÁN HA NEM VÁGJA KI,AKKOR VISSZADUGNÁM AZ EGYIKET,AZTÁN A MÁSIKAT.
Na amelyiknél kivágja az a ludas a zárlatban.Az index próbáját meg ott kezdeném hogy ami vezeték jön a lámpába az indexrelétől,azt lehuznám és odaérinteném valamelyik oldali indexlámpához menő vezetékhez.Ha igy működik az index akkor kapcsolóhiba(vagy elkötés).
2 különálló probléma van nálad.
Az egyik az hogy nincs index,azt jelenti hogy nem jól van bekötve a kábelezés(mivel szerinted a indexrelé tuti jó).
A másik az a zárlat,ami valószinűleg a már szóbahozott vezetékbecsipődés,vagy kormányhoz ér valamelyik szál amin gyujtáson pozitiv van(2 ilyen van,az indexrelétől jövő és a fénykürt egyik szála)
Sok mindent lehetne javasolni,hogy miket próbálj ki,de a legjobb lenne ha találnál valakit aki konyit hozzá.Nem egy nagy ördöngösség.Egy ilyen hibát kb 5-10 perc alatt kilehet szűrni ha tudja az ember mit nézzen.
Amit igy elsőre én javasolnék az az hogy a lámpafejben lehuznám a kapcsolótól jövő,az előbb emlitett(fénykürt, index) 2 db vezetéket.Így már nem vághatja ki a biztit.Ha mégis,akkor tuti elkötés van.AZTÁN HA NEM VÁGJA KI,AKKOR VISSZADUGNÁM AZ EGYIKET,AZTÁN A MÁSIKAT.
Na amelyiknél kivágja az a ludas a zárlatban.Az index próbáját meg ott kezdeném hogy ami vezeték jön a lámpába az indexrelétől,azt lehuznám és odaérinteném valamelyik oldali indexlámpához menő vezetékhez.Ha igy működik az index akkor kapcsolóhiba(vagy elkötés).
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Elektronika
Hali valaki megtudná nekem mondani hogy 250-es mz-be mekkora Ah-s akkumulátor való ? És márkában mit vegyek? Köszi!!!!
Re: Elektronika
Összerakott kapcsolónál már a gyújtás ráadásával kivágja a biztosítót. Ha nincs összerakva az indexen kívül minden megy!zsakfos írta:Hapi!
Kérdés:
Összerakott kapcsolónál ráadod a gyujtást és kiveri a biztit,vagy csak akkor ha valamerre indexelsz?Ha indexelésnél veri ki akkor mindegyik irányba csinálja,vagy csak az egyik?
Amiket leirtál,aszerint vagy elkötés van,vagy amitTamás is irt.Egyszerűen valamelyik index szál letestel a kormányhoz vagy vezeték elcsipődés vagy a csavarok valamelyike által.Valami ilyesmi lehet a háttérben.
Még 1 kérdés:
Ha nem rakod össze a kapcsolót,akkor minden frankón működik?Van index mindkét irányba?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Kormány belsejébe forrasztani nem egyszerű,inkább valamelyik csavar alá saruval.Tök mindegy honnan viszed,lényeg hogy a vázhoz legyen köze és ne festékes helyről.A legegyszerűbb a lámpafejből vinni a testcsavartól,ahonnan a többi testszál is megy.Ja és még annyit hogy a képen nincs,de amugy a pozitiv szál bekötést a szivargyujtónál szigeteld le akár zsugorcsővel,akár szigszalaggal.Volt már rá példa hogy szoros volt a beledugott csatlakozó azt hirtelen mozdulattal kirántottam a kormánycsőből a cuccot azt ha testhez ér akkor azonnal kivágja a biztit.Varga1488 írta:Köszönöm szépen a jövőhéten el is nézzek vmelyik motoros boltba Miskolcon! ja és még egy kérdés az nem gond ha a (-) negatívat nem az akkutól húzom hanem csak vhonan a vázról, vagy éppen a kormány belsejébe forrasztom?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2010.02.21. 18:24-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Hapi!
Kérdés:
Összerakott kapcsolónál ráadod a gyujtást és kiveri a biztit,vagy csak akkor ha valamerre indexelsz?Ha indexelésnél veri ki akkor mindegyik irányba csinálja,vagy csak az egyik?
Amiket leirtál,aszerint vagy elkötés van,vagy amitTamás is irt.Egyszerűen valamelyik index szál letestel a kormányhoz vagy vezeték elcsipődés vagy a csavarok valamelyike által.Valami ilyesmi lehet a háttérben.
Még 1 kérdés:
Ha nem rakod össze a kapcsolót,akkor minden frankón működik?Van index mindkét irányba?
Kérdés:
Összerakott kapcsolónál ráadod a gyujtást és kiveri a biztit,vagy csak akkor ha valamerre indexelsz?Ha indexelésnél veri ki akkor mindegyik irányba csinálja,vagy csak az egyik?
Amiket leirtál,aszerint vagy elkötés van,vagy amitTamás is irt.Egyszerűen valamelyik index szál letestel a kormányhoz vagy vezeték elcsipődés vagy a csavarok valamelyike által.Valami ilyesmi lehet a háttérben.
Még 1 kérdés:
Ha nem rakod össze a kapcsolót,akkor minden frankón működik?Van index mindkét irányba?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Értem nem 1xrű a problémám így neten keresztül. Kábelezés előtt nem volt rövidzárlat. Az újrakábelezést azért csináltam meg, hogy működjön az index, ugyanis az előtte sem működött és mivel most sem működik, ezért gondoltam a kapcsolókra, a relének jónak kell lennie. Olyat ismerek, aki nálam többet ért hozzá, én is tőle lestem el 1-2 dolgott, csak suliidőben nem nagyon van ideje, mivel nem helyben tanul. A környéken meg normális szakembert nem ismerek. 1x elvittem egyhez és hát vihettem vissza azóta nem nagyon bízok benne! :S Majd megkérem havert, hogy szakítson rám 30 percet, annyi csak van neki. Miután átnéztem ill. átnéztük írok, hogy mi van a motorral. Rem sikerül! Köszi még1x! Üdv.bambi írta:Az a baj hogy ez olyan probléma amit látni kellene,hogy tudjunk segíteni,hogy esetleg amit te nem vettél észre azt talán mi kiszúrhatnánk.Nem egy meghíbásodásról beszélünk ezért nehéz behatárolni a problémát.Gondolom előtte nem volt ilyen gond,így nem valószínű,hogy esetleg kapcsoló,,vagy relé lehetne.Azért javasoltam egy szakit,aki átlátja a működéstét,és tudja értelmezni a bekötést,és ő kiszurhatja,hogy hol lehet a hiba.Azért is javasoltam,hogy néz át újra,mert valahol elkötési hiba lehet,de hogy hol,az amint írtam nekünk,is látni kellene az egész motort,és méregetnünk,hogy melyik szálat hová kötötted.HaPi írta: Szerintem is! Csak mivel már átnéztem a kötését, meg még át is fogom és kicseréltem az index és duda kapcsolókat és ellenőriztem a forrasztást, még mindig azt a hibát produkálja és megakadtam és azért írtam ide, mivel úgy gondolom, h vannak itt nálam hozzáértőbb emberek a témában és kíváncsi vagyok a véleményülre!
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Elektronika
Zsakfos! Neked külön köszönöm a linket leszedtem mindegyik feltöltésed és biztos hogy hasznát veszem! Üdv!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Elektronika
Köszönöm szépen a jövőhéten el is nézzek vmelyik motoros boltba Miskolcon! ja és még egy kérdés az nem gond ha a (-) negatívat nem az akkutól húzom hanem csak vhonan a vázról, vagy éppen a kormány belsejébe forrasztom?
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Off
Egyébként komolyan pofátlan, hogy egy mezei árucikkre rámondják, hogy "Ne paraszt, motoros, kell rá HD matrica?" és tízszeres áron adják.
On
Egyébként komolyan pofátlan, hogy egy mezei árucikkre rámondják, hogy "Ne paraszt, motoros, kell rá HD matrica?" és tízszeres áron adják.
On
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na ennyiből jobb a kis esztergált csődarab.Nem kell testszál.Dénes írta:Ja és a szigszalagos módszernél természetesen a negatív szálról is húztam kábelt.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ja és a szigszalagos módszernél természetesen a negatív szálról is húztam kábelt.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Itt az oldalamon találsz 1-2 képet hogy én hogy csináltam.
http://www.hevizms.extra.hu/download.php?view.11
Ez csak egy lehetőség.
Dénesnek igaza van.Nehogy már aranyáron vegyél szivargyujtót.Autósboltban én is 500 ft-ért vettem.
http://www.hevizms.extra.hu/download.php?view.11
Ez csak egy lehetőség.
Dénesnek igaza van.Nehogy már aranyáron vegyél szivargyujtót.Autósboltban én is 500 ft-ért vettem.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2010.02.21. 13:21-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nem akarlak nagyon befolyásolni, (de igen) de én elmentem a legközelebbi autósboltba és 500Ft-ért vettem aljzatot. Kábelt szintén lehet venni szerintem párszázér, meg egy biztosítékot is. De ilyenek általában minden garázs egy fiókjában szoktak lenni. Asszem zsakfos is írt valahova, hogy ő hogyan csinálta. Na én is az alapján, leszámítva hogy nem esztergáltattam olyan "betétet" amit ő, hanem az aljzatot körbetekertem szigszalaggal, egykis fbs még és belepaszíroztam a lyukba.
Kicsit kókány munka de egyszerű, működik, és nem látszik hogy kókány.
Kicsit kókány munka de egyszerű, működik, és nem látszik hogy kókány.
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Elektronika
Üdv!
Tervezem a szivargyújtó beépitését http://www.bazismotor.eu/122/134/135/ tanáltam is csak a bekötésen gondolkozok csak simán rá az aksira és egy biztositékot a kettő közé bekötni vagy vhova oda kellene ahonan 12v megyen simán? Ja és bontóból szerintetek lehetne szerezni szivargyújtót?
Köszi a segítséget!
Tervezem a szivargyújtó beépitését http://www.bazismotor.eu/122/134/135/ tanáltam is csak a bekötésen gondolkozok csak simán rá az aksira és egy biztositékot a kettő közé bekötni vagy vhova oda kellene ahonan 12v megyen simán? Ja és bontóból szerintetek lehetne szerezni szivargyújtót?
Köszi a segítséget!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
csikin írta:
Ha a kapcsoló felrakása után zárlat van, akkor abban van a hiba...
Vitatkoznék veled. A 2 állású kapcsoló (ki-be), vagy nyomógomb trükkös szerkezet. Egyik állása zárlat (vezet), a másik állás szakadás (nem vezet).
Ha szétszedve működik, de összerakás után nem, akkor valami vezeték becsípődik, esetleg a kapcsoló hátán lévő forrasztások hozzáérnek a fém házhoz.
Ha a kapcsoló felrakása után zárlat van, akkor abban van a hiba...
Vitatkoznék veled. A 2 állású kapcsoló (ki-be), vagy nyomógomb trükkös szerkezet. Egyik állása zárlat (vezet), a másik állás szakadás (nem vezet).
Ha szétszedve működik, de összerakás után nem, akkor valami vezeték becsípődik, esetleg a kapcsoló hátán lévő forrasztások hozzáérnek a fém házhoz.
Re: Elektronika
Az a baj hogy ez olyan probléma amit látni kellene,hogy tudjunk segíteni,hogy esetleg amit te nem vettél észre azt talán mi kiszúrhatnánk.Nem egy meghíbásodásról beszélünk ezért nehéz behatárolni a problémát.Gondolom előtte nem volt ilyen gond,így nem valószínű,hogy esetleg kapcsoló,,vagy relé lehetne.Azért javasoltam egy szakit,aki átlátja a működéstét,és tudja értelmezni a bekötést,és ő kiszurhatja,hogy hol lehet a hiba.Azért is javasoltam,hogy néz át újra,mert valahol elkötési hiba lehet,de hogy hol,az amint írtam nekünk,is látni kellene az egész motort,és méregetnünk,hogy melyik szálat hová kötötted.HaPi írta:Szerintem is! Csak mivel már átnéztem a kötését, meg még át is fogom és kicseréltem az index és duda kapcsolókat és ellenőriztem a forrasztást, még mindig azt a hibát produkálja és megakadtam és azért írtam ide, mivel úgy gondolom, h vannak itt nálam hozzáértőbb emberek a témában és kíváncsi vagyok a véleményülre!csikin írta:Ha a kapcsoló felrakása után zárlat van, akkor abban van a hiba...
Re: Elektronika
Szerintem is! Csak mivel már átnéztem a kötését, meg még át is fogom és kicseréltem az index és duda kapcsolókat és ellenőriztem a forrasztást, még mindig azt a hibát produkálja és megakadtam és azért írtam ide, mivel úgy gondolom, h vannak itt nálam hozzáértőbb emberek a témában és kíváncsi vagyok a véleményülre!csikin írta:Ha a kapcsoló felrakása után zárlat van, akkor abban van a hiba...
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha a kapcsoló felrakása után zárlat van, akkor abban van a hiba...
Re: Elektronika
Rajz szerint kötöttem, annyira persze nem bízok magamban, hogy belemenjek egy újrakábelezésbe rajz nélkül és ráadásul nagyon figyeltem, mivel nem akartam újra kezdeni. Csak én azt még minden nem értem, hogy mért csak akkor van rövidzárlat, ha össze van rakva a kapcsoló és, ha szét van szedve nincs. Még kerültem is vele egyet mikor nem volt felrakva a kapcsoló és szépen ment + pörgött is, de újra átellenőrzöm az egészet, talán holnap lesz rá időm, rem. Köszi mind2tőtöknek!Tamás írta:HaPi! Ne átnézd, kösd be rajz szerint. Ne nagyjából ellenőrizd. Csináld meg rendesen.
T
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
HaPi! Ne átnézd, kösd be rajz szerint. Ne nagyjából ellenőrizd. Csináld meg rendesen.
T
T
Re: Elektronika
jó kösz a tanácsot bambi, átnézem újra az egészet. Üdv.
Re: Elektronika
NEM AZT ÍRTAM,HOGY ZÁRLAT VAN!!! AZ VERI KI A BIZTOSÍTÉKOT! Az elkötés nem feltétlenül okoz zárlatot.Mivel hogy újra kábelezted bárhol lehet ilyen probléma.Nehéz így behatárolni,hogy hol lehet a gond,mivel bárhol el köthetted.Nézd át újra.HaPi írta:Köszi, hogy írtál!bambi írta: ott valami nagyon el van kötve,szerintem keress egy hozzáértőt
Ha el lenne kötve vmi, akkor elvileg mindig ki kéne vágni a biztosítót nem???
Re: Elektronika
Köszi, hogy írtál!bambi írta:ott valami nagyon el van kötve,szerintem keress egy hozzáértőtHaPi írta:Üdv Mindenkinek!
Egy MZ ETZ 125 DE Luxe-ról van szó. Lenne egy olyan problémám, hogy: újrakábeleztem az égész motort, mivel nem villogot az indexem, kábalezés után sem jó! Mi a teendő? A másik problémám az lenne, hogy a motor szépen jár, ha a kapcsolók (index, duda, fénykürt, refi) nincsenek összerakva, azaz nincsenek benne a kapcsolóházban és nincs fenn a kormányon az egész öszerakva. Viszont, ha a motor kivágja a biztosítékot (amire az akksi + saruja megy rá), amint rárakom a gyújtást, ha az említett kapcsolók össze vannak rakva. Csinált olyat is, hogy mikor indexeltem ment az index, de dudált is, de ezt mát nem csinálja. Már cseréltem index és duda-fénykürt kapcsolót és elvileg nem lehet elkötve, mert át is néztem nagyjából. Segítségeteket kérem ezen problémák megoldására. Előre is köszönöm Mindenkinek!!!
Ha el lenne kötve vmi, akkor elvileg mindig ki kéne vágni a biztosítót nem???
Re: Elektronika
ott valami nagyon el van kötve,szerintem keress egy hozzáértőtHaPi írta:Üdv Mindenkinek!
Egy MZ ETZ 125 DE Luxe-ról van szó. Lenne egy olyan problémám, hogy: újrakábeleztem az égész motort, mivel nem villogot az indexem, kábalezés után sem jó! Mi a teendő? A másik problémám az lenne, hogy a motor szépen jár, ha a kapcsolók (index, duda, fénykürt, refi) nincsenek összerakva, azaz nincsenek benne a kapcsolóházban és nincs fenn a kormányon az egész öszerakva. Viszont, ha a motor kivágja a biztosítékot (amire az akksi + saruja megy rá), amint rárakom a gyújtást, ha az említett kapcsolók össze vannak rakva. Csinált olyat is, hogy mikor indexeltem ment az index, de dudált is, de ezt mát nem csinálja. Már cseréltem index és duda-fénykürt kapcsolót és elvileg nem lehet elkötve, mert át is néztem nagyjából. Segítségeteket kérem ezen problémák megoldására. Előre is köszönöm Mindenkinek!!!
Re: Elektronika
Üdv Mindenkinek!
Egy MZ ETZ 125 DE Luxe-ról van szó. Lenne egy olyan problémám, hogy: újrakábeleztem az égész motort, mivel nem villogot az indexem, kábalezés után sem jó! Mi a teendő? A másik problémám az lenne, hogy a motor szépen jár, ha a kapcsolók (index, duda, fénykürt, refi) nincsenek összerakva, azaz nincsenek benne a kapcsolóházban és nincs fenn a kormányon az egész öszerakva. Viszont, ha a motor kivágja a biztosítékot (amire az akksi + saruja megy rá), amint rárakom a gyújtást, ha az említett kapcsolók össze vannak rakva. Csinált olyat is, hogy mikor indexeltem ment az index, de dudált is, de ezt mát nem csinálja. Már cseréltem index és duda-fénykürt kapcsolót és elvileg nem lehet elkötve, mert át is néztem nagyjából. Segítségeteket kérem ezen problémák megoldására. Előre is köszönöm Mindenkinek!!!
Egy MZ ETZ 125 DE Luxe-ról van szó. Lenne egy olyan problémám, hogy: újrakábeleztem az égész motort, mivel nem villogot az indexem, kábalezés után sem jó! Mi a teendő? A másik problémám az lenne, hogy a motor szépen jár, ha a kapcsolók (index, duda, fénykürt, refi) nincsenek összerakva, azaz nincsenek benne a kapcsolóházban és nincs fenn a kormányon az egész öszerakva. Viszont, ha a motor kivágja a biztosítékot (amire az akksi + saruja megy rá), amint rárakom a gyújtást, ha az említett kapcsolók össze vannak rakva. Csinált olyat is, hogy mikor indexeltem ment az index, de dudált is, de ezt mát nem csinálja. Már cseréltem index és duda-fénykürt kapcsolót és elvileg nem lehet elkötve, mert át is néztem nagyjából. Segítségeteket kérem ezen problémák megoldására. Előre is köszönöm Mindenkinek!!!
Re: Elektronika
sub-ee írta:Nincs mit! A megszakító érintkezőfelületei meg mindig legyenek tiszták, Végülis ha tényleg jó és üzembiztos gyújtást akarsz, akkor építsd meg a gyújtásos cikkemben szereplőt, azzal nem lesz gondod, ráadásul nyomatékosabb lesz vele a gép és szebben fog járni a motor is, na meg a fogyasztásod is csökkenni fog.daranyi68 írta:Szia
Nagy valószínűséggel a gyújtókondid a rossz, mivel normális kondit nem lehet kapni, így ajánlom helyette elektronikai boltból a 220nF/630V MKT kondit, egy az egyben jó lesz és a szikra is szebb vele, ez kimondottan impulzus üzemű kondi.
Szia Sub-ee!
Tanácsodat köszönöm szépen.A kondit cserélem mihamarébb!Már gondoltam minden roszra de leginkább sokkal nagyobb problémára.Ez az eszembe se jutott!
Szia daranyi68!
Üdv.:Sub-ee
Heló!Persze akarok jó üzembisztos gyujtást,csak az a baj hogy én azt megépíteni nem tudom.Amihez nem értek ahoz nem nyúlok.A lapok böngészéséböl az jött le hogy viszont ebben nagyon profi vagy!Ha aktuális lessz a dolog el látogatok az oldaladra ez ügyben.
Szia:daranyi68
- tibi84
- Simsonos
- Hozzászólások: 62
- Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
- MZ-d típusa: TS250/1 1981
- Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó
Re: Elektronika
Szia Nfefe!nfefe írta:
Ez tök jó ötlet! Vajon a Trophyn is lehetne hasonlót?
Bár azt úgyis szét kell húzni...
A Trophy-n is meg lehet csinálni. Ehhez a művelethez nem kell széthúzni a blokkot, de ha úgyis szét van , attól csak könnyebb lesz a dolog.
Üdv.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziatibi84 írta:Sub-ee, mindkét hozzászólásodat köszönöm. Annyi vele még a problémám, hogy az általam barkácsolt nyáklappal esztétikai szempontból nem vagyok megelégedve. Tudnál esetleg ajánlani megoldást egy komolyabb nyáklap kivitelezéséhez? Pl. ami a cikkedben szerepel, az nagyon profi.sub-ee írta: Szia Tibi
Nyugodtan építs egyet, mert tényleg nagyon jó cucc, garantálom, én már nagyon sokat építettem, csak pozitív visszajelzésekkel.
Üdv.:Sub-ee
Üdv.
Tudok neked kitűnő minőségben nyáklapot csinálni. (A nyák és a forrasztások minősége az áramkör szempontjából nagyon fontos)
Itt a weboldalamon meg is tudod nézni:
http://sites.google.com/site/muellerelectronics/
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nincs mit! A megszakító érintkezőfelületei meg mindig legyenek tiszták, Végülis ha tényleg jó és üzembiztos gyújtást akarsz, akkor építsd meg a gyújtásos cikkemben szereplőt, azzal nem lesz gondod, ráadásul nyomatékosabb lesz vele a gép és szebben fog járni a motor is, na meg a fogyasztásod is csökkenni fog.daranyi68 írta:Szia
Nagy valószínűséggel a gyújtókondid a rossz, mivel normális kondit nem lehet kapni, így ajánlom helyette elektronikai boltból a 220nF/630V MKT kondit, egy az egyben jó lesz és a szikra is szebb vele, ez kimondottan impulzus üzemű kondi.
Szia Sub-ee!
Tanácsodat köszönöm szépen.A kondit cserélem mihamarébb!Már gondoltam minden roszra de leginkább sokkal nagyobb problémára.Ez az eszembe se jutott!
Szia daranyi68!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Szia
Nagy valószínűséggel a gyújtókondid a rossz, mivel normális kondit nem lehet kapni, így ajánlom helyette elektronikai boltból a 220nF/630V MKT kondit, egy az egyben jó lesz és a szikra is szebb vele, ez kimondottan impulzus üzemű kondi.
Szia Sub-ee!
Tanácsodat köszönöm szépen.A kondit cserélem mihamarébb!Már gondoltam minden roszra de leginkább sokkal nagyobb problémára.Ez az eszembe se jutott!
Szia daranyi68!
Nagy valószínűséggel a gyújtókondid a rossz, mivel normális kondit nem lehet kapni, így ajánlom helyette elektronikai boltból a 220nF/630V MKT kondit, egy az egyben jó lesz és a szikra is szebb vele, ez kimondottan impulzus üzemű kondi.
Szia Sub-ee!
Tanácsodat köszönöm szépen.A kondit cserélem mihamarébb!Már gondoltam minden roszra de leginkább sokkal nagyobb problémára.Ez az eszembe se jutott!
Szia daranyi68!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Elektronika
tibi84 írta:
Ez tök jó ötlet! Vajon a Trophyn is lehetne hasonlót?
Bár azt úgyis szét kell húzni...
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Mekkora tisztítóáram kell a megszakítónak? Én 100-150 mA-t állítottam be, kicsit füstölög is az ellenállás álló helyzetben, de még soha nem lett "piszkos" a megszakító. Állíthatok kevesebbet? Amúgy nincs gond vele, kivéve, hogy kb. 2000km-rel ezelőtt állítottam, de megint vissza kell majd venni pár fokot, mert picit csörög 4400-nál és így nem tudok gyorshajtani.
- tibi84
- Simsonos
- Hozzászólások: 62
- Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
- MZ-d típusa: TS250/1 1981
- Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó
Re: Elektronika
Sub-ee, mindkét hozzászólásodat köszönöm. Annyi vele még a problémám, hogy az általam barkácsolt nyáklappal esztétikai szempontból nem vagyok megelégedve. Tudnál esetleg ajánlani megoldást egy komolyabb nyáklap kivitelezéséhez? Pl. ami a cikkedben szerepel, az nagyon profi.sub-ee írta: Szia Tibi
Nyugodtan építs egyet, mert tényleg nagyon jó cucc, garantálom, én már nagyon sokat építettem, csak pozitív visszajelzésekkel.
Üdv.:Sub-ee
Üdv.
- tibi84
- Simsonos
- Hozzászólások: 62
- Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
- MZ-d típusa: TS250/1 1981
- Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó
Re: Elektronika
Zsakfos, köszi a véleményt!zsakfos írta:Jobban szemügyre vettem a képet.
A pirossal jelölt helyeken fekszik fel a generátor?Annyit kellett csak kiszedni?
Nagyon komoly.
Esetleg azt nem tudnád megmondani hogy mennyi mm a mélysége a kiszedésnek?
Igen, ahol pirossal bekarikáztad, ott fekszik fel. Most pontosan nem tudom megmondani hogy hány mm-t szedtem ki belőle, mert már elég régen volt hogy megcsináltam. Megmérem majd pontosan, csak jelenleg fekvőgipszem van. Egyébként úgy volt, hogy leszedtem egy minimálisat belőle, és többször rápróbáltam. Addig martam, amíg a szénkefék a kommutátor gyűrűi közepére kerültek.
Üdv.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szia Tibitibi84 írta:Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata megszakító kalapács által vezérelt elektronikus gyújtásról? Legfőképpen megbízhatóság és élettartam szempontjából érdekelne. Olvastam Sub-ee cikkét és szeretnék építeni egy ilyet. Ha valaki rendelkezik ilyen gyújtással, és és a tapasztalatait megosztaná velem, azt nagyon megköszönném.
Üdv.
Tibi
Nyugodtan építs egyet, mert tényleg nagyon jó cucc, garantálom, én már nagyon sokat építettem, csak pozitív visszajelzésekkel.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziadaranyi68 írta:Sziastok!
150-es tzmben kicseréltem a megszakítót és azóta melegszik a motor,kb2km után mintha ragadni kezdene a motor!A gyujtást szakirodalmi adatok alapján állítottam be,elméletileg jól.Azért elméletileg mert mostmár nem tudom mire gondoljak hogy mi lehet a hiba.20 év alatt párszor kellett gyujtász állítanom és akkor minden oké volt.Arra kérlek benneteket segítsetek megoldani a hiba okát!
Köszönöm a segítségeteket előre is
Nagy valószínűséggel a gyújtókondid a rossz, mivel normális kondit nem lehet kapni, így ajánlom helyette elektronikai boltból a 220nF/630V MKT kondit, egy az egyben jó lesz és a szikra is szebb vele, ez kimondottan impulzus üzemű kondi.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nagyon szuper a megoldás, jobb mint a közbetétes!tibi84 írta:Sziasztok!
Megosztanám veletek az én verziómat a "generátort a TS-re " feladatra. Célom volt hogy minél kevesebb anyagot távolítsak el a blokkból. Ezért egy egyszerű módszert választottam. Első próbafelhelyezéskor gondosan megmértem a szénkefék, és a kommutátor gyűrűk közti tengelyirányú távolságot. Ezután CNC gépen megmartam a generátor öntvény háza részére a felfekvő felületet. 4 db alátámasztás adódott, egyformán, egymással 90 fokos szögeket bezárva. Az állórész tekercseinek férőhelyet martam az öntvénybe, ezután jól passzolt a generátor a helyére. Két átmenő M6 csavarral fogattam le a blokk nyúlványát keresztül fúrva. Az egyik felső, rövid blokk-összefogató csavart kicseréltem egy általam esztergált hatszög anyagra, ami a menetes oldalával helyettesíti azt. A nyersen megmaradt másik oldalába pedig szereléskor fúrtam M5 menetet. Ez a generátor harmadik rögzítési pontja.
Két éve használom így a motort, azóta az elektromos hibái majdnem teljesen megszűntek. Megérte átalakítani. Véleményeiteket, észrevételeiteket szívesen veszem.
Üdv Mindenkinek!
Tibi
Üdv.:sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Jobban szemügyre vettem a képet.
A pirossal jelölt helyeken fekszik fel a generátor?Annyit kellett csak kiszedni?
Nagyon komoly.
Esetleg azt nem tudnád megmondani hogy mennyi mm a mélysége a kiszedésnek?
A pirossal jelölt helyeken fekszik fel a generátor?Annyit kellett csak kiszedni?
Nagyon komoly.
Esetleg azt nem tudnád megmondani hogy mennyi mm a mélysége a kiszedésnek?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nekem nagyon tetszik a megoldás.tibi84 írta:Sziasztok!
Megosztanám veletek az én verziómat a "generátort a TS-re " feladatra. Célom volt hogy minél kevesebb anyagot távolítsak el a blokkból. Ezért egy egyszerű módszert választottam. Első próbafelhelyezéskor gondosan megmértem a szénkefék, és a kommutátor gyűrűk közti tengelyirányú távolságot. Ezután CNC gépen megmartam a generátor öntvény háza részére a felfekvő felületet. 4 db alátámasztás adódott, egyformán, egymással 90 fokos szögeket bezárva. Az állórész tekercseinek férőhelyet martam az öntvénybe, ezután jól passzolt a generátor a helyére. Két átmenő M6 csavarral fogattam le a blokk nyúlványát keresztül fúrva. Az egyik felső, rövid blokk-összefogató csavart kicseréltem egy általam esztergált hatszög anyagra, ami a menetes oldalával helyettesíti azt. A nyersen megmaradt másik oldalába pedig szereléskor fúrtam M5 menetet. Ez a generátor harmadik rögzítési pontja.
Két éve használom így a motort, azóta az elektromos hibái majdnem teljesen megszűntek. Megérte átalakítani. Véleményeiteket, észrevételeiteket szívesen veszem.
Üdv Mindenkinek!
Tibi
Nem kell külön közbetét.Frankó.
Nagy szerencse hogy pont azon a köriven van a blokkösszehúzó csavar,mint a generátor lefogatója.
Szuper!
Én nem nagyon látom a kimaratást a blokkból.Nincs még képed róla?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- tibi84
- Simsonos
- Hozzászólások: 62
- Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
- MZ-d típusa: TS250/1 1981
- Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó
Re: Elektronika
Sziasztok!
Megosztanám veletek az én verziómat a "generátort a TS-re " feladatra. Célom volt hogy minél kevesebb anyagot távolítsak el a blokkból. Ezért egy egyszerű módszert választottam. Első próbafelhelyezéskor gondosan megmértem a szénkefék, és a kommutátor gyűrűk közti tengelyirányú távolságot. Ezután CNC gépen megmartam a generátor öntvény háza részére a felfekvő felületet. 4 db alátámasztás adódott, egyformán, egymással 90 fokos szögeket bezárva. Az állórész tekercseinek férőhelyet martam az öntvénybe, ezután jól passzolt a generátor a helyére. Két átmenő M6 csavarral fogattam le a blokk nyúlványát keresztül fúrva. Az egyik felső, rövid blokk-összefogató csavart kicseréltem egy általam esztergált hatszög anyagra, ami a menetes oldalával helyettesíti azt. A nyersen megmaradt másik oldalába pedig szereléskor fúrtam M5 menetet. Ez a generátor harmadik rögzítési pontja.
Két éve használom így a motort, azóta az elektromos hibái majdnem teljesen megszűntek. Megérte átalakítani. Véleményeiteket, észrevételeiteket szívesen veszem.
Üdv Mindenkinek!
Tibi
Megosztanám veletek az én verziómat a "generátort a TS-re " feladatra. Célom volt hogy minél kevesebb anyagot távolítsak el a blokkból. Ezért egy egyszerű módszert választottam. Első próbafelhelyezéskor gondosan megmértem a szénkefék, és a kommutátor gyűrűk közti tengelyirányú távolságot. Ezután CNC gépen megmartam a generátor öntvény háza részére a felfekvő felületet. 4 db alátámasztás adódott, egyformán, egymással 90 fokos szögeket bezárva. Az állórész tekercseinek férőhelyet martam az öntvénybe, ezután jól passzolt a generátor a helyére. Két átmenő M6 csavarral fogattam le a blokk nyúlványát keresztül fúrva. Az egyik felső, rövid blokk-összefogató csavart kicseréltem egy általam esztergált hatszög anyagra, ami a menetes oldalával helyettesíti azt. A nyersen megmaradt másik oldalába pedig szereléskor fúrtam M5 menetet. Ez a generátor harmadik rögzítési pontja.
Két éve használom így a motort, azóta az elektromos hibái majdnem teljesen megszűntek. Megérte átalakítani. Véleményeiteket, észrevételeiteket szívesen veszem.
Üdv Mindenkinek!
Tibi
- Zoli86
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2010.02.10. 13:17
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Pest-megye, Dunakeszi
Re: Elektronika
Köszi a segítségét. Bocsi, hogy eddig még nem köszöntem meg, csak nem sikerült gép közelbe jutnom.MP1 írta:Zsakfos!
Köszi a leírást, én egyelőre nem tervezem az átalakítást, csak ]Zoli86 kérdésére feldobtam egy példát, gondolva arra, hogy lesz aki iparosabban megoldotta a generátor fölszerelését, és megosztja velünk.
Üdv:
P.
Re: Elektronika
Sziastok!
150-es tzmben kicseréltem a megszakítót és azóta melegszik a motor,kb2km után mintha ragadni kezdene a motor!A gyujtást szakirodalmi adatok alapján állítottam be,elméletileg jól.Azért elméletileg mert mostmár nem tudom mire gondoljak hogy mi lehet a hiba.20 év alatt párszor kellett gyujtász állítanom és akkor minden oké volt.Arra kérlek benneteket segítsetek megoldani a hiba okát!
Köszönöm a segítségeteket előre is
150-es tzmben kicseréltem a megszakítót és azóta melegszik a motor,kb2km után mintha ragadni kezdene a motor!A gyujtást szakirodalmi adatok alapján állítottam be,elméletileg jól.Azért elméletileg mert mostmár nem tudom mire gondoljak hogy mi lehet a hiba.20 év alatt párszor kellett gyujtász állítanom és akkor minden oké volt.Arra kérlek benneteket segítsetek megoldani a hiba okát!
Köszönöm a segítségeteket előre is
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Igen, de arra figyelj, hogy ne legyen túlmerülve az akku, mert a generátor maximum 15 Ampert bír, ami gyorsan össze tud jönni (egyszerűség kedvéért, kerekítve: 50W tompított, 5W hátsó, 20W féklámpa, 2*20W irányjelző, 10W műszerfal világítás) 130W/12V ~ 11Arevlimit írta: Akkor jól gondolom, hogy semmi problémát nem okozna ha mondjuk autó akksijáról indítanám az ETZ-t bikázva?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Akkor jól gondolom, hogy semmi problémát nem okozna ha mondjuk autó akksijáról indítanám az ETZ-t bikázva?kiszsebi írta:Igen, Bambi, teljesen igazad van, ezt én is így gondolom, valóban jobb a nagyobb kapacitású akku minden esetben, de mint írtam is, ideális esetben azonos az élettartamuk.bambi írta:Ez igaz,de vegyük azt hogy azt,hogy az ólom oxid levállás kisebb kapacitású aksinál töltésproblémáknál ,vagy egyébb kissebb zárlatnál hamarabb képződik,és mivel hogy az mz motoroknál ilyen ídős korban elég nagy a valószínűsége,ezért ajánlják a nagyobb aksit.Nem beszélve arról,ha tényleg elmegy egy töltés,akkor egy nagyobb aksival általában simán haza lehet menni az ország bármely pontjáról.(kivéve éjszaka).Én ezért is ajánlom a nagyobb aksit.
Tehát: javaslom én is a nagyobb akkut, amekkora csak belefér. Nekem is volt már problémám a töltéssel, úgy tudtam hazajutni, hogy a hátsó ülésre 44 Ah-s kocsiakkut kötöttem. (ezt sikerült szereznem)
Kibírta a 170 km-t...
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Igen, Bambi, teljesen igazad van, ezt én is így gondolom, valóban jobb a nagyobb kapacitású akku minden esetben, de mint írtam is, ideális esetben azonos az élettartamuk.bambi írta:Ez igaz,de vegyük azt hogy azt,hogy az ólom oxid levállás kisebb kapacitású aksinál töltésproblémáknál ,vagy egyébb kissebb zárlatnál hamarabb képződik,és mivel hogy az mz motoroknál ilyen ídős korban elég nagy a valószínűsége,ezért ajánlják a nagyobb aksit.Nem beszélve arról,ha tényleg elmegy egy töltés,akkor egy nagyobb aksival általában simán haza lehet menni az ország bármely pontjáról.(kivéve éjszaka).Én ezért is ajánlom a nagyobb aksit.
Tehát: javaslom én is a nagyobb akkut, amekkora csak belefér. Nekem is volt már problémám a töltéssel, úgy tudtam hazajutni, hogy a hátsó ülésre 44 Ah-s kocsiakkut kötöttem. (ezt sikerült szereznem)
Kibírta a 170 km-t...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
Ez igaz,de vegyük azt hogy azt,hogy az ólom oxid levállás kisebb kapacitású aksinál töltésproblémáknál ,vagy egyébb kissebb zárlatnál hamarabb képződik,és mivel hogy az mz motoroknál ilyen ídős korban elég nagy a valószínűsége,ezért ajánlják a nagyobb aksit.Nem beszélve arról,ha tényleg elmegy egy töltés,akkor egy nagyobb aksival általában simán haza lehet menni az ország bármely pontjáról.(kivéve éjszaka).Én ezért is ajánlom a nagyobb aksit.kiszsebi írta:Az akkumulátor élettartamát nem csak a kapacitása határozza meg. Tegyük fel, hogy azonos körülmények között, az előírásoknak megfelelően használunk egy kisebb és egy nagyobb akkut két motoron. Koránt sem biztos, hogy a kisebb előbb tönkremegy, hiszen az akku jóformán csak az induláskor és úgy 1500-as fordulatig - a gerjesztőáram létrehozására - kell. Ezen fordulatszám fölött az akku ki is köthető, már nincs rá szükség.waresz írta:van egy fajta szabvány motoraksi, ami pont befér, és ez 12Ah. szerintem minél nagyobb, annál jobb, hosszabb életűvé válik.
A savas ólom akku tönkremenetelét leggyakrabban a fenékzárlat okozza, mivel a túlmerített akkut töltéskor óriási sokk éri, az ólomlemezek "hirtelen" meghajolnak és a köztük lévő ólomoxid paszta lehullik a cella aljára. Egyébként ez a paszta normális használat közben is elvándorol az akku aljára. Szóval, ez okozza a kapacitásvesztést. Ettől megy tönkre az akku.
És hogy magamnak is ellentmondjak (skizofrén lennék?): azért gondolják sokan, hogy a nagyobb akku tovább bírja (élettartamban), mert azt a kicsi gerjesztőáramot, amire a generátor működéséhez szükség van, mégy egy 9V-os elem is tudja. Tehát a sz@ródó nagy kapacitású akku még akkor is ad némi szuflát, mikor a kisebb már teljesen meghalt.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Az akkumulátor élettartamát nem csak a kapacitása határozza meg. Tegyük fel, hogy azonos körülmények között, az előírásoknak megfelelően használunk egy kisebb és egy nagyobb akkut két motoron. Koránt sem biztos, hogy a kisebb előbb tönkremegy, hiszen az akku jóformán csak az induláskor és úgy 1500-as fordulatig - a gerjesztőáram létrehozására - kell. Ezen fordulatszám fölött az akku ki is köthető, már nincs rá szükség.waresz írta:van egy fajta szabvány motoraksi, ami pont befér, és ez 12Ah. szerintem minél nagyobb, annál jobb, hosszabb életűvé válik.
A savas ólom akku tönkremenetelét leggyakrabban a fenékzárlat okozza, mivel a túlmerített akkut töltéskor óriási sokk éri, az ólomlemezek "hirtelen" meghajolnak és a köztük lévő ólomoxid paszta lehullik a cella aljára. Egyébként ez a paszta normális használat közben is elvándorol az akku aljára. Szóval, ez okozza a kapacitásvesztést. Ettől megy tönkre az akku.
És hogy magamnak is ellentmondjak (skizofrén lennék?): azért gondolják sokan, hogy a nagyobb akku tovább bírja (élettartamban), mert azt a kicsi gerjesztőáramot, amire a generátor működéséhez szükség van, mégy egy 9V-os elem is tudja. Tehát a sz@ródó nagy kapacitású akku még akkor is ad némi szuflát, mikor a kisebb már teljesen meghalt.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- tibi84
- Simsonos
- Hozzászólások: 62
- Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
- MZ-d típusa: TS250/1 1981
- Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó
Re: Elektronika
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata megszakító kalapács által vezérelt elektronikus gyújtásról? Legfőképpen megbízhatóság és élettartam szempontjából érdekelne. Olvastam Sub-ee cikkét és szeretnék építeni egy ilyet. Ha valaki rendelkezik ilyen gyújtással, és és a tapasztalatait megosztaná velem, azt nagyon megköszönném.
Üdv.
Tibi
Van valakinek tapasztalata megszakító kalapács által vezérelt elektronikus gyújtásról? Legfőképpen megbízhatóság és élettartam szempontjából érdekelne. Olvastam Sub-ee cikkét és szeretnék építeni egy ilyet. Ha valaki rendelkezik ilyen gyújtással, és és a tapasztalatait megosztaná velem, azt nagyon megköszönném.
Üdv.
Tibi
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Azért írtam a 9Ah-sat, mert ennél még éppen elfér a szerszám fölötte. Belemegy nagyobb is persze. Azthiszem kb 150*90 az akksitartó.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 3 vendég