Üzemanyagellátás
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
Re: Üzemanyagellátás
Hmm... hát a súber a problémának csak egy része szerintem, mert továbbra is pörög :\ De amint ráhúzom a szivatót teljesen normális fordulatra beáll a motor. Olyan mintha kevés benzint kapna. Egyszerűen már lövésem sincs. Nálam kicsit jobban hozzáértő is nézegette és lövésünk sincs, hogy mi lehet a baj. A benzinszint jó, a súber lecsúszik ahogy kell, fals levegőt nem szív sehol... De mégis pörög a motor ész nélkül, ha meg ráhúzzuk a szivatót akkor teljesen normális alapjáratot produkál... A karbi takarítás előtt semmi baja nem volt, mármint ilyen túlpörgés tekintetben... Ötlet?:\
Köszi, karika200
A suber biztos vissza megy teljessen? Vagy a subertunn a biztosito lemez jolvan rádugva? Szerelt le a karbit és ugy nézd meg hogy vissza megy e a suber gáz elengedés után.Szerintem a subered nem megy vissza aleirtak alapján.
udv:misi
Köszi, karika200
A suber biztos vissza megy teljessen? Vagy a subertunn a biztosito lemez jolvan rádugva? Szerelt le a karbit és ugy nézd meg hogy vissza megy e a suber gáz elengedés után.Szerintem a subered nem megy vissza aleirtak alapján.
udv:misi
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Vedd ki a keverékcsavart (ami átlósan felfele áll), így le van fojtva teljesen a levegő útja. Ha ilyenkor is pörög (vagy akár ilyenkor is jár a motor, nem kéne neki), akkor tutibiztos hogy falsot szív valahol, pl a szimmeringnél.
Második körben zárd el teljesen a levegőcsavart (full be), és kivett keverékcsavarral próbáld meg elindítani. Na ilyenkor már egy köbcenti levegőnek se szabad átmenni a karbin, ha ilyen állapotban a motor tartósan jár, az elég érdekes dolog, mert benzint ugyan szív (jó sokat méghozzá), de levegő csak és kizárólag fals helyeken tud bejutni.
Harmadik körben kivett keverékcsavarral vedd le a karbit, és nézz bele a levegő felőli oldalon. Ha a legkisebb fényt is látod (azaz a súber alja nem ül fel a karbira), az rossz és valamit takarítanod kell. Nézd meg azt is, hogy a súber nem lötyög e a házban (pl megrázod a karbit és csilingel, de nem az úszó csinálja, ezt azért lehet hallani). Ehhez a súberrugót talán ki is érdemes venni, hogy az illesztést rendesen megfigyeld.
Amúgy meg nekem is volt ilyenem, és nagyon prózai volt a megoldás: a súbert fordítva raktam be, ezért nagyon hamar felült (egyik oldalon nem megy végig a vájat a súberen ugye), és pörgött mint a veszett egér. A szivató meg simán befullasztja olyan kis fordulatra amiről azt hiszed h alapjárat. A fenti 3 lépés végigkövetésével ez kiküszöbölhető.
Ha a súber jól felül, nem lötyög, és full elzárva a motor mégis jár, akkor: szívócsonk elöl hátul, hengertalp, hengerfej, szimmeringek (mind2), gyertyamenet, forgattyúsház közepe (blokk közép), itt szívhat elméletileg fals levegőt. Az ellenőrzés sorrendje fakultatív , de tanácsos lecserélni a tömítéseket, és meghúzni a tőcsavarokat és a szívócsonk 2 csavarját első körben és megnézni nincs e valami sérülés ahol mehet be a levegő.
Második körben zárd el teljesen a levegőcsavart (full be), és kivett keverékcsavarral próbáld meg elindítani. Na ilyenkor már egy köbcenti levegőnek se szabad átmenni a karbin, ha ilyen állapotban a motor tartósan jár, az elég érdekes dolog, mert benzint ugyan szív (jó sokat méghozzá), de levegő csak és kizárólag fals helyeken tud bejutni.
Harmadik körben kivett keverékcsavarral vedd le a karbit, és nézz bele a levegő felőli oldalon. Ha a legkisebb fényt is látod (azaz a súber alja nem ül fel a karbira), az rossz és valamit takarítanod kell. Nézd meg azt is, hogy a súber nem lötyög e a házban (pl megrázod a karbit és csilingel, de nem az úszó csinálja, ezt azért lehet hallani). Ehhez a súberrugót talán ki is érdemes venni, hogy az illesztést rendesen megfigyeld.
Amúgy meg nekem is volt ilyenem, és nagyon prózai volt a megoldás: a súbert fordítva raktam be, ezért nagyon hamar felült (egyik oldalon nem megy végig a vájat a súberen ugye), és pörgött mint a veszett egér. A szivató meg simán befullasztja olyan kis fordulatra amiről azt hiszed h alapjárat. A fenti 3 lépés végigkövetésével ez kiküszöbölhető.
Ha a súber jól felül, nem lötyög, és full elzárva a motor mégis jár, akkor: szívócsonk elöl hátul, hengertalp, hengerfej, szimmeringek (mind2), gyertyamenet, forgattyúsház közepe (blokk közép), itt szívhat elméletileg fals levegőt. Az ellenőrzés sorrendje fakultatív , de tanácsos lecserélni a tömítéseket, és meghúzni a tőcsavarokat és a szívócsonk 2 csavarját első körben és megnézni nincs e valami sérülés ahol mehet be a levegő.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Üzemanyagellátás
Hmm... hát a súber a problémának csak egy része szerintem, mert továbbra is pörög :\ De amint ráhúzom a szivatót teljesen normális fordulatra beáll a motor. Olyan mintha kevés benzint kapna. Egyszerűen már lövésem sincs. Nálam kicsit jobban hozzáértő is nézegette és lövésünk sincs, hogy mi lehet a baj. A benzinszint jó, a súber lecsúszik ahogy kell, fals levegőt nem szív sehol... De mégis pörög a motor ész nélkül, ha meg ráhúzzuk a szivatót akkor teljesen normális alapjáratot produkál... A karbi takarítás előtt semmi baja nem volt, mármint ilyen túlpörgés tekintetben... Ötlet?:\
Köszi, karika200
Köszi, karika200
Re: Üzemanyagellátás
Köszi a tippet. Majdnem talált A súber nem csúszott le teljesen, és ezért pörgött annyira. Most azt hiszem jó lesz, mert hallom, hogy lekoppan, csak a levegő meg alapjárat csavarokat kell beállítanom és menni fog szerintembambi írta: Először nézd meg hogy a súber megvezető pöcök nem e csúszott ki,a helyéről,és ha igen akkor elfordul a súber és felpöröghet a notor. A másik,miivel hogy a pucolás előtt nem produkált ilyen jelenséget,esetleg a szívócsonknál fals levegőt sziv szerintem.Ha ez lenne akkor le kell venni a karbit megint,megnézni,hogy a szorító bevágásnál nincs e repedés.Ha nincs,bármilyen tömítő pasztával vékonyan kend be ott ahol a karbi becsúszik a csonkba,és úgy húzd meg a csavarokat.utána teszt.ha nem reagál akkor tovább gondolkodunk.
Re: Üzemanyagellátás
Először nézd meg hogy a súber megvezető pöcök nem e csúszott ki,a helyéről,és ha igen akkor elfordul a súber és felpöröghet a notor. A másik,miivel hogy a pucolás előtt nem produkált ilyen jelenséget,esetleg a szívócsonknál fals levegőt sziv szerintem.Ha ez lenne akkor le kell venni a karbit megint,megnézni,hogy a szorító bevágásnál nincs e repedés.Ha nincs,bármilyen tömítő pasztával vékonyan kend be ott ahol a karbi becsúszik a csonkba,és úgy húzd meg a csavarokat.utána teszt.ha nem reagál akkor tovább gondolkodunk.karika200 írta:Üdv!
Van egy kis gondom az ETZ 250-em alapjáratával. Pár napja esőben mentem vele, és vizet kapott a karburátor. Pufogott, durrogott össze-vissza de mióta kipucoltam a karbit jónak tűnik... Egyetlen bajom most vele, hogy ha berúgom a motort, akkor marha nagy fordulatra felpörög. Se a benzinszintet nem állítottam el takarításnál, se az alapjárati csavart. Inkább olyan mintha nyélgázon lenne... A gáz bovdenre gyanakszok, de már állítgattam annak is a feszességén de semmit nem javított. Valamiért marha sok benzint kap a motor, de már tippem sincs, hogy hol lenne érdemes keresni a hibát... Akinek van tippje, hogy mit nézzek meg, vagy mit fotózzak az mondja bátran ;]Köszi, karika200
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
Van egy kis gondom az ETZ 250-em alapjáratával. Pár napja esőben mentem vele, és vizet kapott a karburátor. Pufogott, durrogott össze-vissza de mióta kipucoltam a karbit jónak tűnik... Egyetlen bajom most vele, hogy ha berúgom a motort, akkor marha nagy fordulatra felpörög. Se a benzinszintet nem állítottam el takarításnál, se az alapjárati csavart. Inkább olyan mintha nyélgázon lenne... A gáz bovdenre gyanakszok, de már állítgattam annak is a feszességén de semmit nem javított. Valamiért marha sok benzint kap a motor, de már tippem sincs, hogy hol lenne érdemes keresni a hibát... Akinek van tippje, hogy mit nézzek meg, vagy mit fotózzak az mondja bátran ;]
Köszi, karika200
Van egy kis gondom az ETZ 250-em alapjáratával. Pár napja esőben mentem vele, és vizet kapott a karburátor. Pufogott, durrogott össze-vissza de mióta kipucoltam a karbit jónak tűnik... Egyetlen bajom most vele, hogy ha berúgom a motort, akkor marha nagy fordulatra felpörög. Se a benzinszintet nem állítottam el takarításnál, se az alapjárati csavart. Inkább olyan mintha nyélgázon lenne... A gáz bovdenre gyanakszok, de már állítgattam annak is a feszességén de semmit nem javított. Valamiért marha sok benzint kap a motor, de már tippem sincs, hogy hol lenne érdemes keresni a hibát... Akinek van tippje, hogy mit nézzek meg, vagy mit fotózzak az mondja bátran ;]
Köszi, karika200
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Üzemanyagellátás
Sima szellőző furat, csak mondta Bambi rakjak rá egy csövet.
A másik oldalán van az alapjárat és keverékállító csavar.
Alkalmi vételként 6 ezer forintért jutottam hozzá.
Elvileg egy 125-ös Cagiva Miton volt. De szerintem nem a gyárija, mert volt esztergálva a szívótorokba bemenő fele.
A másik oldalán van az alapjárat és keverékállító csavar.
Alkalmi vételként 6 ezer forintért jutottam hozzá.
Elvileg egy 125-ös Cagiva Miton volt. De szerintem nem a gyárija, mert volt esztergálva a szívótorokba bemenő fele.
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Hello!
A PHBE 32 HD-n az oldalán is vannak levegőfúvókák? Ahol cső van, ott fúvóka van, vagy csak sima levegőzőfurat?
A keverékállító van a szóvótorok-csavarapa fejével egy magasságban?
Mennyiért sikerült hozzájutni ehhez? láttam 21 ért új 30 PHBH-t + postaktg, Mikuni TM 30-at 29,7+postaktg
A PHBE 32 HD-n az oldalán is vannak levegőfúvókák? Ahol cső van, ott fúvóka van, vagy csak sima levegőzőfurat?
A keverékállító van a szóvótorok-csavarapa fejével egy magasságban?
Mennyiért sikerült hozzájutni ehhez? láttam 21 ért új 30 PHBH-t + postaktg, Mikuni TM 30-at 29,7+postaktg
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem 3 fúvókája van.
Esztergálni kellett a karburátorból ahol csatlakozik a szívótorokhoz, és a szívótorokban is kellett kicsit reszelni. A légszűrőt sem volt olyan egyszerű összehozni.
Van rajta levegő és keverékállító is.
A többi kérdésedre nem tudok válaszolni, nem vagyok szerelő
itt egy kép:
Esztergálni kellett a karburátorból ahol csatlakozik a szívótorokhoz, és a szívótorokban is kellett kicsit reszelni. A légszűrőt sem volt olyan egyszerű összehozni.
Van rajta levegő és keverékállító is.
A többi kérdésedre nem tudok válaszolni, nem vagyok szerelő
itt egy kép:
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
A PHBE 32 HD-nek hány fúvókája van, és van-e keverékállítója?
Az alapjáratnál a tolattyú teljesen lezárja a torkot?
Mennyire illik az eredeti torkokhoz?
Milyen a részterhelési tartománya?
Az alapjáratnál a tolattyú teljesen lezárja a torkot?
Mennyire illik az eredeti torkokhoz?
Milyen a részterhelési tartománya?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Üzemanyagellátás
PHBE 32 HD
140-es főfúvókával 8 decivel kevesebbet eszik, mint a BVF-fel, jobb az alapjárat.
Teljesítményben változást nem nagyon vettem észre.
140-es főfúvókával 8 decivel kevesebbet eszik, mint a BVF-fel, jobb az alapjárat.
Teljesítményben változást nem nagyon vettem észre.
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Hello!
Egész pontosan melyik fajta?
Mennyi a fogyasztás, mennyivel megy jobban?
Egész pontosan melyik fajta?
Mennyi a fogyasztás, mennyivel megy jobban?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Üzemanyagellátás
Grafuré 34-es volt.
Nekem 32-es van és tökéletesen üzemel.
Nekem 32-es van és tökéletesen üzemel.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Üdv! Próbálkoztunk, visszaolvasol, rákeresel és kapsz egy rakat infót!
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Szevasztok!
Érdeklődök, hogy közületek valaki próbálkozott már BING, vagy Mikuni karbit tenni a BVF helyett?
Nekem a 251-esen csatos van jelenleg
A Dellortóról letettem Grafur óta, habár az csak 28-as volt
Érdeklődök, hogy közületek valaki próbálkozott már BING, vagy Mikuni karbit tenni a BVF helyett?
Nekem a 251-esen csatos van jelenleg
A Dellortóról letettem Grafur óta, habár az csak 28-as volt
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Én jó vastagszőrű ecsettel szoktam, az is bőven kiviszi a cumót, és nem bővíti feleslegesen a fúvit
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
nagyon lágy "alusörte,,? 1 szál. Kitoszkodni a gumanót ...áá, fújd, ha nem, akkor sörteDénes írta:A szerelési könyv azt írja, hogy dróttal, tűvel ne piszkáljunk fúvókát, ki kell fúvatni ha koszos. Ultradermes vízben én nem áztatnám, az ultradermben csomó ilyen vízzel nem legyedő szilárd súrolóanyag van, ami megint csak eltömítheti, meg ki tudja mit csinál a rézzel.
Pont most olvastam...
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- E.István
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Hali!
125-ös ETZ 22-es karbiját cseréltem le
150-es ETZ 24-es karbijára.
Most raktam rá a 150-es hengert és azt olvastam,hogy a 24-es
karbi az igazi a 150-es hengerhez!
Üdv!
125-ös ETZ 22-es karbiját cseréltem le
150-es ETZ 24-es karbijára.
Most raktam rá a 150-es hengert és azt olvastam,hogy a 24-es
karbi az igazi a 150-es hengerhez!
Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A szerelési könyv azt írja, hogy dróttal, tűvel ne piszkáljunk fúvókát, ki kell fúvatni ha koszos. Ultradermes vízben én nem áztatnám, az ultradermben csomó ilyen vízzel nem legyedő szilárd súrolóanyag van, ami megint csak eltömítheti, meg ki tudja mit csinál a rézzel.
Pont most olvastam...
Pont most olvastam...
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
nekem ugyanez volt tegnap 1 hónap állás után, gombostűvel kellett kipiszkálnom az alapjárati fúvókát 1 órás ultra-dermes vízben áztatás után
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem nézd meg az alapjárati fúvókát. Lehet el van tömődve, vagy alapból túl kicsi. Esetleg az úszószint is kevés lehet. Meg persze lehet rosszul van beállítva az alapjárat. Leginkább a melléklevegő csavarra gondolok.
Milyen karbit cseréltél milyenre?
Milyen karbit cseréltél milyenre?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- E.István
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Hali!
Segítségre lenne szükségem!
Helyzet a következő:karburátor csere után a kis ETZ-nek nincs alapjárata.
Szívatóval elindul és jár is szépen de ha vissza állítom a szívatót
alaphelyzetbe-le is áll.
Mi lehet ennek az oka?
Segítséget előre is köszönöm!
Üdv!!
Segítségre lenne szükségem!
Helyzet a következő:karburátor csere után a kis ETZ-nek nincs alapjárata.
Szívatóval elindul és jár is szépen de ha vissza állítom a szívatót
alaphelyzetbe-le is áll.
Mi lehet ennek az oka?
Segítséget előre is köszönöm!
Üdv!!
"Szép időt,széles utat!"
Re: Üzemanyagellátás
A kivétel erősíti...............MZCs írta:Ezek után én félve írom le ami velem történt. Meg leszek kövezve, hogy barbár vagyok.
Szóval nekem egyszer legalább 4 évet állt a motor a garázsban. Maradt benne kb 2-3 liter benzin. Aminek még száz valemennyi forint volt litere.
Ezzel a benzin mennyiséggel elindultam az üzemanyag töltő állomásra és lazán "felültankoltam".
A motor különösebben nem füstölt.
Ezen eset után még évekig használtam az ETZ-t, karburátor stb bontás nélkül.
- Ekecs
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Na most akkor:
Arró van szó,hogy a mi kis müzünk ugyebár NEM LÁNCFŰRÉSZ,vagy hasonló idegbeteg fordulatú 2T szerkentyű,így kit zavar az,ha tavaszra néhány oktán eltűnik he?
Az viszont tény,hogy a láncfűrész -adalékkal kevert benyának igenis VAN lejárta.
Ez 1 (egy) hónap,munkaszüneti napokkal együtt.
Tehát "kúti benyával" tavasszal is jó motorozni,feltéve,hogy nem -20-ban állt végig a gép
(tehát fagypont fölött) a paraffin-kiválása miatt-ami összvisz annyi gondot okoz,hogy szétfagy a vízzsákod,szűrővel együtt,vagy a szűrőd lesz olyan,mintha gyertyába mártották volna.
Na azt kipuculni bosszantó.
Arró van szó,hogy a mi kis müzünk ugyebár NEM LÁNCFŰRÉSZ,vagy hasonló idegbeteg fordulatú 2T szerkentyű,így kit zavar az,ha tavaszra néhány oktán eltűnik he?
Az viszont tény,hogy a láncfűrész -adalékkal kevert benyának igenis VAN lejárta.
Ez 1 (egy) hónap,munkaszüneti napokkal együtt.
Tehát "kúti benyával" tavasszal is jó motorozni,feltéve,hogy nem -20-ban állt végig a gép
(tehát fagypont fölött) a paraffin-kiválása miatt-ami összvisz annyi gondot okoz,hogy szétfagy a vízzsákod,szűrővel együtt,vagy a szűrőd lesz olyan,mintha gyertyába mártották volna.
Na azt kipuculni bosszantó.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
- MZCs
- bajnok
- Hozzászólások: 811
- Csatlakozott: 2009.10.04. 11:04
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Budapest - Füzesgyarmat
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ezek után én félve írom le ami velem történt. Meg leszek kövezve, hogy barbár vagyok.
Szóval nekem egyszer legalább 4 évet állt a motor a garázsban. Maradt benne kb 2-3 liter benzin. Aminek még száz valemennyi forint volt litere.
Ezzel a benzin mennyiséggel elindultam az üzemanyag töltő állomásra és lazán "felültankoltam".
A motor különösebben nem füstölt.
Ezen eset után még évekig használtam az ETZ-t, karburátor stb bontás nélkül.
Szóval nekem egyszer legalább 4 évet állt a motor a garázsban. Maradt benne kb 2-3 liter benzin. Aminek még száz valemennyi forint volt litere.
Ezzel a benzin mennyiséggel elindultam az üzemanyag töltő állomásra és lazán "felültankoltam".
A motor különösebben nem füstölt.
Ezen eset után még évekig használtam az ETZ-t, karburátor stb bontás nélkül.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
A benzin tényleg megromlik egy idő után. De ez az idő gondolom attól is függ, hogy milyen adalékokat raknak bele stb.
Volt szerencsém hígítóra hasonlító benzinhez is. A szaga legalábbis olyan volt. Ez még így szép és jó. Leengedés után új benzint bele. De hoppá A régiből még lett valami ragacsos trutyi, ami a fúvókákban meg itt ott a karbiban szépen lerakódott...
Volt szerencsém hígítóra hasonlító benzinhez is. A szaga legalábbis olyan volt. Ez még így szép és jó. Leengedés után új benzint bele. De hoppá A régiből még lett valami ragacsos trutyi, ami a fúvókákban meg itt ott a karbiban szépen lerakódott...
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Énis azt hittem hogy hülyítenek a szerelő kollegák, megromlik ,ilyet, de szag alapján is mikor beröccentettem az MZ-t, kb.1 év állás után, egésszen érdekes folt a füst bukéja alig indult be,z25z írta:sunbim írta: és nem számít hogy több oktánt csökken a minősége az üzemanyag a kb.4hónap állás alatt, bár engem ez nem érint, mert folyamatosan frissül.
na most kikerekedett a szemem....ez valoban igy van? allastol csokken? hogy? akkor veszek egy kanna 95 ost kiteszem a kamraba es meglesz fel ev mulva a gyarilag ajanlott 86 osom?
A tankba szagolva pedig olyan petróleum szerű szagot éreztem, ami kb harmadig volt keverékkel. Biztosan bomlanak, oxidálódnak a szénhidrogén láncok oktán, cetán vagy valamik
Alternativ +oldás, feltölteni a tankot nemesgázzal
"veszek egy kanna 95 ost kiteszem a kamraba es meglesz fel ev mulva a gyarilag ajanlott 86 osom? ,,
Lehet hogy meglesz tavaszra,viszont 1 kis ólmot is kell bele ,,reszelned" ,akkor lesz az igazi
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Üzemanyagellátás
A metil-tercier-butil-éter már nem is jó? Elvégre ez az oktánszám növelő. Aki az elvizesedéstől fél az tegyen a tnakba egy kevés metilalkoholt, ami elegyedik a vízzel, és még vizesen is elég. Csökkenti a víz viszkozitását is, így átmegy a fúvókán. Elég 1deciliter is.csikin írta:Ezért keresgélek mostanában ólom-tetraklorid otthoni gyártási leírást
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
És ha lezárjátok a tanksapka szellőzőjét?
Én meg szoktam lötyögtetni:)
Én meg szoktam lötyögtetni:)
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Én meg leengedtem belőle az összeset és kész! Nem különösebben érdekel! Elmult 6 évben bevált!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
én meg inkább nem mérgezem a levegőt ólommal
mindegyik motorom ami hozzám került volt egy kis rozsda a tankjukban.
ezt RO-55-ös rozsdamaróval + üvegszilánkkal 10 perc alatt megoldottam
télire sem kell teletankolnom, mert akkor sem rozsdált még be 3 év alatt 1x sem
mindegyik motorom ami hozzám került volt egy kis rozsda a tankjukban.
ezt RO-55-ös rozsdamaróval + üvegszilánkkal 10 perc alatt megoldottam
télire sem kell teletankolnom, mert akkor sem rozsdált még be 3 év alatt 1x sem
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ezért keresgélek mostanában ólom-tetraklorid otthoni gyártási leírást
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Üzemanyagellátás
Hy! Mióta az ólomcuccost betiltották, valami alkohollal emelik az oktánszámot. Az pedig párolog, tudom a benzin is. Sőt, hogy szebb legyen magához vonzza a vizet. Esetleg elbomlik és akkor is lesz víz. Így a teli tank akár káros is lehet. De van benne olaj, sőt, ha néha megmozgatod a gépet, akkor ez lelassul.
T
T
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
sunbim írta: és nem számít hogy több oktánt csökken a minősége az üzemanyag a kb.4hónap állás alatt, bár engem ez nem érint, mert folyamatosan frissül.
na most kikerekedett a szemem....ez valoban igy van? allastol csokken? hogy? akkor veszek egy kanna 95 ost kiteszem a kamraba es meglesz fel ev mulva a gyarilag ajanlott 86 osom?
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Üzemanyagellátás
Sunbim!! Ez már jobban hangzik mint a teletank.
Valószínűleg nem tudnám belőle kimotorozni tavasszal a benzint, mert a polcon lesz még egy darabig.
A gázolajra azért gondoltam, mert az nem romlik meg, el tudom használni utána is, és van házhozszállítás.
Valószínűleg nem tudnám belőle kimotorozni tavasszal a benzint, mert a polcon lesz még egy darabig.
A gázolajra azért gondoltam, mert az nem romlik meg, el tudom használni utána is, és van házhozszállítás.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Új széria? Diesel ETS?Forrest írta:Hogy tárolnátok egy belülről rozsdamentes tankot? Én gázolajjal gondoltam felönteni, de hátha tudtok olcsóbb megoldás is, mert az ETS tank nem kicsi (22-23 liter??).
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Rozsda mentes, vagy rozsdamentes acélból?
Teljesen szaxerű,és pénzt nem kímélő a TELE tank!
Kinek +ér közel 5rugót hogy makulátlanul tiszta rozsdamentes tankot találjanak tavasszal a gépen, és nem számít hogy több oktánt csökken a minősége az üzemanyag a kb.4hónap állás alatt, bár engem ez nem érint, mert folyamatosan frissül.
Ha, éérted mire gondolok
Löbityköld ki 1 kicsit 2Tolajjal
,a felesleget vissza a flakonba! Olajhártya a tankfalon! Óccsó, 6ásos. Zsír!
Teljesen szaxerű,és pénzt nem kímélő a TELE tank!
Kinek +ér közel 5rugót hogy makulátlanul tiszta rozsdamentes tankot találjanak tavasszal a gépen, és nem számít hogy több oktánt csökken a minősége az üzemanyag a kb.4hónap állás alatt, bár engem ez nem érint, mert folyamatosan frissül.
Ha, éérted mire gondolok
Löbityköld ki 1 kicsit 2Tolajjal
,a felesleget vissza a flakonba! Olajhártya a tankfalon! Óccsó, 6ásos. Zsír!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Dodi
- Safety Car
- Hozzászólások: 402
- Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
- MZ-d típusa: ES 250/2 '72
- Tartózkodási hely: Budapest XV.
Re: Üzemanyagellátás
Természetesen tankold tele télire.De ne gázolajjal vazzz.Forrest írta:Hogy tárolnátok egy belülről rozsdamentes tankot? Én gázolajjal gondoltam felönteni, de hátha tudtok olcsóbb megoldás is, mert az ETS tank nem kicsi (22-23 liter??).
Trophy 250 UIT-200
- MZCs
- bajnok
- Hozzászólások: 811
- Csatlakozott: 2009.10.04. 11:04
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Budapest - Füzesgyarmat
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Jahhh ....kobraCode írta: Télire mindig teletankolnom, tavasszal meg első dolgom hogy azt a tank benzint elmotorozom
Akinek telik egy tank benzinre
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Üzemanyagellátás
ugyanez teletankolom és tavasszal telitankal indulok bár nekem csak 12 literkobraCode írta:Nem romlik az meg. Télire mindig teletankolnom, tavasszal meg első dolgom hogy azt a tank benzint elmotorozom
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Durván 10 évet állt a Simsonom is. Ami volt benne benzin azzal szépen elindult. Igaz füstölt, de ment úgy ahogy illik. A Trophymat sajnos nem tankolták tele, mielőtt elrakták pihenniForrest írta:Megromlik szerintem.nfefe írta:Benzin?
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Üzemanyagellátás
Nem romlik az meg. Télire mindig teletankolnom, tavasszal meg első dolgom hogy azt a tank benzint elmotorozom
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Üzemanyagellátás
Megromlik szerintem.nfefe írta:Benzin?
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Benzin?Forrest írta:Hogy tárolnátok egy belülről rozsdamentes tankot? Én gázolajjal gondoltam felönteni, de hátha tudtok olcsóbb megoldás is, mert az ETS tank nem kicsi (22-23 liter??).
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Üzemanyagellátás
Hogy tárolnátok egy belülről rozsdamentes tankot? Én gázolajjal gondoltam felönteni, de hátha tudtok olcsóbb megoldás is, mert az ETS tank nem kicsi (22-23 liter??).
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm a tanácsokat holnap ellenőrzöm a dolgokat rajt, és majd írok mi lesz. Amugy hidegen nincs alapjárat megáll pár perc melegités után elpöfög magasabb fordulaton, amikor meghoztuk múlt hónapba akkor még ennyire nem volt vészes, akkor visszament a fordulat azért , de akkor sem volt az igazi... Köszi Üdv!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Ja fals. Ezeket még ellenőrizhetnéd:
Szívócső talptömítések rendben vannak? Karburátor szívócső csatlakozásnál nem ,,párásodik"? A karburátor tetején a nagy alumínium hollander nem lötyög,meg van húzva rendesen? A kormányt jobbra v. ballra fordítva is ugyanolyan magas az alapjárat, nem feszül valahol a gázbowden? Gyújtásoldali szimeringnél van olajfojás?
Ha ezekre a helyekre odaspriccelsz egy kis benzint,féktisztítót, járás közben, és ha változik az alapjárat akkor azon a helyen van a fals.
Hogy keletkezett ez a tünet, 1xcsak lett,vagy fokozatosan romlott?
Gázfröccs előt milyen az alapjárat? Hidegen is melegen is ilyen?
Szívócső talptömítések rendben vannak? Karburátor szívócső csatlakozásnál nem ,,párásodik"? A karburátor tetején a nagy alumínium hollander nem lötyög,meg van húzva rendesen? A kormányt jobbra v. ballra fordítva is ugyanolyan magas az alapjárat, nem feszül valahol a gázbowden? Gyújtásoldali szimeringnél van olajfojás?
Ha ezekre a helyekre odaspriccelsz egy kis benzint,féktisztítót, járás közben, és ha változik az alapjárat akkor azon a helyen van a fals.
Hogy keletkezett ez a tünet, 1xcsak lett,vagy fokozatosan romlott?
Gázfröccs előt milyen az alapjárat? Hidegen is melegen is ilyen?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ha szivató nem tömít, akkor inkább fulladna. Fals levegő az esélyes.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Lackó!
Én is gyújtásoldali szimmeringre gondolok. Magyarázza mindkét problémát.
Én is gyújtásoldali szimmeringre gondolok. Magyarázza mindkét problémát.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 4 vendég