De szépen van fogalmazva! Eszerint felrakhatok egy MTZ-keresőlámpát,a hozzávaló izzóval,és szétvakíthatok mindenkit?matt1989 írta:Azaz 6/1990 és IV. 12. KÖHÉM rendelet 37. §
(4) A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni.
Elektronika topik - a pokol kapuja
- Ekecs
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Gyurmoo: én is rá szoktam lökni a refit régebben ha ilyen helyzet van de nem biztos hogy ez a megfelelő lereagálni mert mindkét fél bajba kerülhet....ettől függetlenül jó hogy nincs a kezemben egy AK amikor a xenonosok jönnek szembe
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Akkor gyertek Kaposvárra vizsgáztatni, lehet lesni a köhém betartását (megjegyzem ez volt tavaly és előtte mindíg amikor műszakiztattam).
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Műszakin sehogy, de akkorra kivenném.
Az hogy vakít, csak beállítás kérdése. Főleg a brutál szembe-világítós "énvagyokazisten" nyugati sz@ros f@szkalapok miatt kéne erősebb reflektor.
Kicsit előre dönteném, az ideálistól pár fokkal, akkor nem vakítana annyira.
Ha nem veszi le szándékosan a parasztja, tolok neki egy távolságit, hadd "élvezze".
Az hogy vakít, csak beállítás kérdése. Főleg a brutál szembe-világítós "énvagyokazisten" nyugati sz@ros f@szkalapok miatt kéne erősebb reflektor.
Kicsit előre dönteném, az ideálistól pár fokkal, akkor nem vakítana annyira.
Ha nem veszi le szándékosan a parasztja, tolok neki egy távolságit, hadd "élvezze".
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Azaz 6/1990 és IV. 12. KÖHÉM rendelet 37. §
(4) A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni.
(4) A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Benne van a Köhémben.RR_ZOZY írta:Miért ne menne át műszakin? Hülyék hozzá ahogy illik. A xenont máskülönben egész egyszerűen betiltanám, szinte nappal is vakítakak az autók a sz_ros hideg kékes fényükkel.
Szúrófény jó gondolat, gyakran nem veszik észre a motorost és a tahóbbját le lehet villantani az útról nehogy baj legyen.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Miért ne menne át műszakin? Hülyék hozzá ahogy illik. A xenont máskülönben egész egyszerűen betiltanám, szinte nappal is vakítakak az autók a sz_ros hideg kékes fényükkel.
Szúrófény jó gondolat, gyakran nem veszik észre a motorost és a tahóbbját le lehet villantani az útról nehogy baj legyen.
Szúrófény jó gondolat, gyakran nem veszik észre a motorost és a tahóbbját le lehet villantani az útról nehogy baj legyen.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Re: Elektronika
erre mondom én azt, legyen kúltúrált tompítottad, és iszonyat bunkó reflektorod, sőt, ha tudsz, szerelj fől egy igazi tahó szúrófényt is. müszakira meg ki kell venni. hatalmas energiabefektetés szükséges hozzá két évente.matt1989 írta:Gyurmooo írta: Én a fő világítást szeretném relésre alakítani, szintén a kapcsoló élettartam-növelése miatt. Mert vagy nagyobb teljesítményű H4-et, vagy xenont szeretnék.
Megnézném xenon-nal hogyan mennél át műszakin.
Ugyanis csak olyan típusú járműre lehet szerelni amelyet gyárilag is szerelnek xenon izzóval.
A veled szemben közlekedők is értékelnék biztosan főleg, hogy a szélrózsa minden irányában szórja a fényt és cseppet vakít.
Bokodi Áron- WARESZ
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Gyurmooo írta:Én a fő világítást szeretném relésre alakítani, szintén a kapcsoló élettartam-növelése miatt. Mert vagy nagyobb teljesítményű H4-et, vagy xenont szeretnék.zsakfos írta: Az ötlet zseniális. Viszont nem mindenki relé kötözgetős emberke,illetve az + pénz még ha nem is sok.A vezetékek átkötése meg ingyenes és nem kell relét venni a boltban.
Megnézném xenon-nal hogyan mennél át műszakin.
Ugyanis csak olyan típusú járműre lehet szerelni amelyet gyárilag is szerelnek xenon izzóval.
A veled szemben közlekedők is értékelnék biztosan főleg, hogy a szélrózsa minden irányában szórja a fényt és cseppet vakít.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Nemrég átnéztem a gépet, jónak tűnt minden kontakt. Visszarakom a régi gyertyát, azzal mit csinál.kobraCode írta:
Nekem is volt ilyen, Gyurm@ túrán jött elő, aztán hazafelé Esztergom után meg is állt a masina. Gyújtásnál letörött a vezeték a saruról
Most Denso w24fsu van bent, előtte NGK B7HS volt.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Trafót én csak Bulgár gyártmányt kaptam, de teljesen jó, immár 2 éve.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
Gyurmooo írta:Bazz... Lehet, hogy halódik a trafóm.
Olykor, mintha kihagyna egyet-egyet a gyújtás. Kis fordulaton csinálja, illetve akkor veszem észre. Közepesnél nagyobb fordulatszámon nem tapasztaltam, de lehet, hogy csak nem érződik.
Ha esetleg trafó hiba lenne, most milyet érdemes venni, ami jó minőség?
Nekem is volt ilyen, Gyurm@ túrán jött elő, aztán hazafelé Esztergom után meg is állt a masina. Gyújtásnál letörött a vezeték a saruról
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Én a fő világítást szeretném relésre alakítani, szintén a kapcsoló élettartam-növelése miatt. Mert vagy nagyobb teljesítményű H4-et, vagy xenont szeretnék.zsakfos írta: Az ötlet zseniális. Viszont nem mindenki relé kötözgetős emberke,illetve az + pénz még ha nem is sok.A vezetékek átkötése meg ingyenes és nem kell relét venni a boltban.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Bazz... Lehet, hogy halódik a trafóm.
Olykor, mintha kihagyna egyet-egyet a gyújtás. Kis fordulaton csinálja, illetve akkor veszem észre. Közepesnél nagyobb fordulatszámon nem tapasztaltam, de lehet, hogy csak nem érződik.
Ha esetleg trafó hiba lenne, most milyet érdemes venni, ami jó minőség?
Olykor, mintha kihagyna egyet-egyet a gyújtás. Kis fordulaton csinálja, illetve akkor veszem észre. Közepesnél nagyobb fordulatszámon nem tapasztaltam, de lehet, hogy csak nem érződik.
Ha esetleg trafó hiba lenne, most milyet érdemes venni, ami jó minőség?
- Csaby555
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2009.09.28. 18:38
- MZ-d típusa: Etz 125
- Tartózkodási hely: Pusztaszer
Re: Elektronika
OK. már értem kössz mindenkinek.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Az ötlet zseniális. Viszont nem mindenki relé kötözgetős emberke,illetve az + pénz még ha nem is sok.A vezetékek átkötése meg ingyenes és nem kell relét venni a boltban.Tamás írta:Hy! Kapcsolhat bármit a kapcsoló és kérhet bármit a lámpa. A XX közepén Vaszilíj Ilijics Relé, a róla elnevezett találmány atyja ezt is megoldotta. A féklámpa kapcsolóval a relét kapcsolod és a relé ad villanyt a lámpának. Mellékesen a kapcsoló élettartama is megnő, mivel nem 2A-t, hanem csak mA-ket kapcsol.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
Hy! Kapcsolhat bármit a kapcsoló és kérhet bármit a lámpa. A XX közepén Vaszilíj Ilijics Relé, a róla elnevezett találmány atyja ezt is megoldotta. A féklámpa kapcsolóval a relét kapcsolod és a relé ad villanyt a lámpának. Mellékesen a kapcsoló élettartama is megnő, mivel nem 2A-t, hanem csak mA-ket kapcsol.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Az izzónak mindegy hogy melyik fele a test és melyik a +.Csak az nem mindegy hogy a közös testpontot hogy oldották meg.A vezetékekkel vagy az aljzattal?Az aljzatot már nehezebb különválasztani.Itt most Etz251 és Simson lámpáról van szó.Azoknak ahogy lentebb irtam más a vezetékelése.Ha az aljzat közös,vagy akármi módon testen van a féklámpa akkor csak 3 megoldás van.Alfa írta:Nekem a TZR 250 lámpával is ugyanez volt a problémám, bár nehezítésképp az bilux és duplaféklámpás.
Megoldás: 4 W helyzetjelző mint elöl (a rendőr meg szerelje ki és nézze meg ha szerinte nem 5W, bár pont ugyanannyira látszik mind a 2), mert az harmadakkora mint az 5W, a foncsort (ami nem is foncsor csak műanyag) megfúrtam és ipari pillanatragasztóval beleragasztottam a 4w foglalatot. Így különválasztottam a kettőt, a biluxnak meg csak a féklámpa részét használom. Az izzó cserélhető, nincs probléma.
Ha a Simson hátsólámpában nem bilux az izzó hanem külön van választva, akkor pedig nem kell sok logika kitalálni melyik zsinórt mire kössük, főleg mert egy lámpának igazából tökmind1 melyik fele a test és melyik a +. Újra kell saruzni (ha össze van hozva közösre 2 vezeték), és mehet bele.
Amit Waresz írt,ami a legegyszerűbben kivitelezhető.Hátránya hogy nincs parkir(amit ugysem használ az ember) és a helyzetjelző minden kapcsolóállásban világit.
Amit én irtam,hogy külön választani a féklámpát mindentől,az már egy kicsit több barkácsoló ügyességet kiván,de minden úgy működne ahogy kell.Mondjuk nem fogtam még a kezembe ilyen lámpatestet ugyhogy nem tudom a közös testpontot hogy alakitották ki rajta.Van még egy lehetőség,mégpedig külön féklámpakapcsolóval megoldani hogy ne testet hanem +-ot szakitson meg a kapcsoló és akkor mehet úgy ahogy a 251-eseken meg aSimsonon van.Nekem egy időben ilyen volt a /1-em.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem a TZR 250 lámpával is ugyanez volt a problémám, bár nehezítésképp az bilux és duplaféklámpás.
Megoldás: 4 W helyzetjelző mint elöl (a rendőr meg szerelje ki és nézze meg ha szerinte nem 5W, bár pont ugyanannyira látszik mind a 2), mert az harmadakkora mint az 5W, a foncsort (ami nem is foncsor csak műanyag) megfúrtam és ipari pillanatragasztóval beleragasztottam a 4w foglalatot. Így különválasztottam a kettőt, a biluxnak meg csak a féklámpa részét használom. Az izzó cserélhető, nincs probléma.
Ha a Simson hátsólámpában nem bilux az izzó hanem külön van választva, akkor pedig nem kell sok logika kitalálni melyik zsinórt mire kössük, főleg mert egy lámpának igazából tökmind1 melyik fele a test és melyik a +. Újra kell saruzni (ha össze van hozva közösre 2 vezeték), és mehet bele.
Megoldás: 4 W helyzetjelző mint elöl (a rendőr meg szerelje ki és nézze meg ha szerinte nem 5W, bár pont ugyanannyira látszik mind a 2), mert az harmadakkora mint az 5W, a foncsort (ami nem is foncsor csak műanyag) megfúrtam és ipari pillanatragasztóval beleragasztottam a 4w foglalatot. Így különválasztottam a kettőt, a biluxnak meg csak a féklámpa részét használom. Az izzó cserélhető, nincs probléma.
Ha a Simson hátsólámpában nem bilux az izzó hanem külön van választva, akkor pedig nem kell sok logika kitalálni melyik zsinórt mire kössük, főleg mert egy lámpának igazából tökmind1 melyik fele a test és melyik a +. Újra kell saruzni (ha össze van hozva közösre 2 vezeték), és mehet bele.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
én amondó vagyok, hogy a helyzetjelzőt kösd a gyujtásra. így az már rögtön kigyullad, ami nem hátrány, csak parkfényed nem lesz. így már a féklámpa kapcsolószálát kell csak bekösd, és menni fog.
amikor még ledes lámpákkal nyomtam(két évet), akkor nekem is így volt megoldva.
amikor még ledes lámpákkal nyomtam(két évet), akkor nekem is így volt megoldva.
Bokodi Áron- WARESZ
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ha a közös testpont külön van az irányjelzők testpontjától,meg egyáltalán a motorváztól,akkor nem lesz zárlat és működik a dolog.Viszont még akkor is fennáll annak a veszélye hogy ha akár egyszer is "csak" gyújtáson közlekedik akkor nem lesz féklámpa és az elég veszélyes dolog szerintem.Nyugodt szivvel nem javasolnám ezt a megoldást.Inkább valahogy válassza le a féklámpaizzó foglalatát a testpontról és akkor már minden meg van oldva.csikin írta:Van egy olyan megoldás, hogy csak akkor lesz féklámpád, ha minimum helyjetjelző állásban van a gyújtáskapcsoló.
Ekkor az izzó közös pontjához a szürke vezetéket, a kisebb izzószálhoz a barnát, a nagyobbhoz a barna-fekete vezetéket kösd. Így fejből nem tudom hogy lesz e zárlatprobléma, de majd megnézed. Így nem bonyolódik a dolog nagyban. A fekete-piros vezetéket szigeteld le.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ez azért van mert nem egyforma a féklámpa kapcsolása a te motorodon és a Simson robogón.A Simsonon(meg az Etz251-en)a féklámpakapcsoló pozitivot kapcsol,míg a te gépeden negativot.Ezért elég csak 3 bekötés a Simsonnál mert közös a testpontjuk.Mondjuk nem volt még a kezemben ilyen lámpatest,de ha megtudod oldani hogy ne legyen közös pontja sehol a két izzófoglalatnak,akkor betudod kötni.Ha ez nem megoldható,akkor annyit tehetsz hogy átkötöd a féklámpakapcsolóidat(elöl,hátul)úgy hogy ne testet hanem pzitivot kapcsoljanak.Az elsőnél ez nem nagy ügy.A hátsó az csak külön kapcsoló beiktatásásval megy.A gyárival nem.Csaby555 írta:Hali.
Valaki tudna nekem segíteni,van egy Simson robogó hátsó lámpám(az a négyzet alakú) és fel szeretném rakni az Etz-mre.
Nem tudom bekötni, mivel ezen a szaron csak 3 hely van, míg a gyári kerek lámpán 4.
A helyzetjelző az működik de a féklámpa az nem.
Előre is köszi.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Van egy olyan megoldás, hogy csak akkor lesz féklámpád, ha minimum helyjetjelző állásban van a gyújtáskapcsoló.
Ekkor az izzó közös pontjához a szürke vezetéket, a kisebb izzószálhoz a barnát, a nagyobbhoz a barna-fekete vezetéket kösd. Így fejből nem tudom hogy lesz e zárlatprobléma, de majd megnézed. Így nem bonyolódik a dolog nagyban. A fekete-piros vezetéket szigeteld le.
Ekkor az izzó közös pontjához a szürke vezetéket, a kisebb izzószálhoz a barnát, a nagyobbhoz a barna-fekete vezetéket kösd. Így fejből nem tudom hogy lesz e zárlatprobléma, de majd megnézed. Így nem bonyolódik a dolog nagyban. A fekete-piros vezetéket szigeteld le.
- Csaby555
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2009.09.28. 18:38
- MZ-d típusa: Etz 125
- Tartózkodási hely: Pusztaszer
Re: Elektronika
Hali.
Valaki tudna nekem segíteni,van egy Simson robogó hátsó lámpám(az a négyzet alakú) és fel szeretném rakni az Etz-mre.
Nem tudom bekötni, mivel ezen a szaron csak 3 hely van, míg a gyári kerek lámpán 4.
A helyzetjelző az működik de a féklámpa az nem.
Előre is köszi.
Valaki tudna nekem segíteni,van egy Simson robogó hátsó lámpám(az a négyzet alakú) és fel szeretném rakni az Etz-mre.
Nem tudom bekötni, mivel ezen a szaron csak 3 hely van, míg a gyári kerek lámpán 4.
A helyzetjelző az működik de a féklámpa az nem.
Előre is köszi.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Jól tetted!
Szerintem vannak, akiknek ez a rajz jobban értelmezhető, mint a többi, amit le lehet tölteni.
Szerintem vannak, akiknek ez a rajz jobban értelmezhető, mint a többi, amit le lehet tölteni.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Igen azok a rajzok amik itt fenn vannak a letöltések menüpontban szerintem is jók.Sőt az Etz251-hez csak a JPG2 és a JPG3 a jó,mert más a vezetékelése 1-2 helyen mint a többi Etz-é.Ezt a rajzot nem azért tettem fel ide hogy versenyt inditsak hogy melyik a jobb rajz.Egyszerűen találtam egy másik fórumon,kijavitottam benne a hibákat(mert voltak),kicsit hozzáirtam,magyarositottam és gondoltam megosztom az mzclubosokkal.Ennyi.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem a 12V os kapcs rajznál a JPG3 van nyomtatva A3ban szerintem az a legjobb.
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
zsakfos írta:Ennél nagyobb felbontás??1210x804
Jöhet, akkor ki tudom nyomtani jó minőségben A3 ban!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Tessék itt van.Ebben már nem látok hibát egyelőre.Ennél nagyobb felbontás??1210x804kobraCode írta:
Zsakfos, a javított változat érdekelne! Ha lehet jó nagy felbontásban tedd fel! Köszi .
Laci!!!Ez a 251-hez nem teljesen jó!Ugyanis ott a féklámpakapcsolók nem negativ potenciált kapcsolnak hanem pozitivot.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2009.09.27. 20:43-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
zsakfos írta:Ott találkoztam vele én is.Fene egye meg még most is látok benne hibát. Na kijavitom.Csak amit elküldtem azt már nem tudom.
Zsakfos, a javított változat érdekelne! Ha lehet jó nagy felbontásban tedd fel! Köszi .
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Selytettem onnan van.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ott találkoztam vele én is.Fene egye meg még most is látok benne hibát. Na kijavitom.Csak amit elküldtem azt már nem tudom.hell írta:Nagyon jó rajz. Nemrég láttam a prohardveren.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nagyon jó rajz. Nemrég láttam a prohardveren.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Van itt egy rajz ami nem szerepel a letöltések közt.Elküldtem azMzclubnak.Kicsit szerkeszteni kellett mert hibás volt meg le is "magyarositottam".Tudom van már sok kapcsolási rajz,de ilyenből sosem elég.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Nos én is hajlok a trafóra, főleg, hogy most egy utángyártott van benne, amire az van írva hogy Simson 6v. Visszarakom a régit. Ja Alfának írom, hogy egy BVF-el és egy Dell'orto-val próbáltam, szóval a Dellortoval tudom, hogy sokat kap, mert volt már rajta akkor is amikor nem volt gyújtásgondja, de nem annyira kap vele sokat, hogy ezt okozza. A BVF-el barna volt a gyertya amúgy. Egyáltalán jó a Simson 6voltos trafója MZ-be?? Mert ha nem akkor hozzávágom az eladó fejéhez.
Ja még egy amit észrevettem:a megszakító(vajszínű műanyag) elég hamar beég, ráadásul a pogácsa egyik felén, mert nem is pármuzamos egymással az alsó és a felső rész. persze normálisat ebből sem lehetkapni.
Köszönöm a segítséget, majd beszámolok a fejleményekről.
Ja még egy amit észrevettem:a megszakító(vajszínű műanyag) elég hamar beég, ráadásul a pogácsa egyik felén, mert nem is pármuzamos egymással az alsó és a felső rész. persze normálisat ebből sem lehetkapni.
Köszönöm a segítséget, majd beszámolok a fejleményekről.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
revlimit!
Mielőtt ledadog próbálj meg több gázt húzni... Ha ugyanúgy megy tovább, és ugyanakkor "szabályoz le", csak mélyebb hangon, akkor cserélj trafót.
Elég valószínű, hogy az lesz.
Mielőtt ledadog próbálj meg több gázt húzni... Ha ugyanúgy megy tovább, és ugyanakkor "szabályoz le", csak mélyebb hangon, akkor cserélj trafót.
Elég valószínű, hogy az lesz.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Na ezt nem tudtam , akkor lehet az enyém is sokat kap hnap ki is próbálom.Alfa írta: A leszabályzás, főleg hogy a szerelési kézikönyv is írja hogy "a felmelegedő motor teljesítménye csökken", szinte mindig a sokat kap tünete.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Gyertya milyen?
Jól értem, hogy:
Beindítod, elkezdesz vele menni minden ok
4-5 km múlva leszabályoz, onnantól xar
Ha így van, akkor a meleg motorban korántsem csapódik le annyi benzin mint hidegen, és így sokat fog kapni. A leszabályzás, főleg hogy a szerelési kézikönyv is írja hogy "a felmelegedő motor teljesítménye csökken", szinte mindig a sokat kap tünete.
A két karbinak a beállítása milyen volt? Fúvókák ugyanolyanok? Mi történik ha a tűt variálod? Korántsem biztos hogy karbi kizárva attól hogy ha főleg 2 ugyanolyat tettél bele. Inkább mondjuk úgy: karbi mechanikai sérülése kizárva...
Jól értem, hogy:
Beindítod, elkezdesz vele menni minden ok
4-5 km múlva leszabályoz, onnantól xar
Ha így van, akkor a meleg motorban korántsem csapódik le annyi benzin mint hidegen, és így sokat fog kapni. A leszabályzás, főleg hogy a szerelési kézikönyv is írja hogy "a felmelegedő motor teljesítménye csökken", szinte mindig a sokat kap tünete.
A két karbinak a beállítása milyen volt? Fúvókák ugyanolyanok? Mi történik ha a tűt variálod? Korántsem biztos hogy karbi kizárva attól hogy ha főleg 2 ugyanolyat tettél bele. Inkább mondjuk úgy: karbi mechanikai sérülése kizárva...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
REvlimit!
Nekem elektronikus gyújtású a motorom vettem jó kis japán, vagy kínai nem tudom milyen trafót kb 200 km után 5-10 km haladás, visszahörgés, rángatás, majd 10 perces pihenő és megint ment majd megint megállt...
Visszaraktam a jó kis DDR-es trafót és lám semmi baja
Nekem elektronikus gyújtású a motorom vettem jó kis japán, vagy kínai nem tudom milyen trafót kb 200 km után 5-10 km haladás, visszahörgés, rángatás, majd 10 perces pihenő és megint ment majd megint megállt...
Visszaraktam a jó kis DDR-es trafót és lám semmi baja
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Sziasztok!
Az lenne a problémám a kis TS-el, hogy bemelegedés után kb. 4-5km nem bír egy bizonyos fordulat(kb.3000-3500) fölé menni, hiába húzom neki, olyan mintha leszabályozna, rángatás kíséretében. Csak úgy lehet vele menni, hogy elváltok hamar és alacsony fordulaton tartom. Karburátor kizárva, mert kipróbáltam 2 különbözőt és ugyanaz jön elő. Valami melegszik, vagy simán szar szerintem, trafó, kondi, ezekre gondoltam. Megszakító esetleg??
Ötleket várok!
Az lenne a problémám a kis TS-el, hogy bemelegedés után kb. 4-5km nem bír egy bizonyos fordulat(kb.3000-3500) fölé menni, hiába húzom neki, olyan mintha leszabályozna, rángatás kíséretében. Csak úgy lehet vele menni, hogy elváltok hamar és alacsony fordulaton tartom. Karburátor kizárva, mert kipróbáltam 2 különbözőt és ugyanaz jön elő. Valami melegszik, vagy simán szar szerintem, trafó, kondi, ezekre gondoltam. Megszakító esetleg??
Ötleket várok!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Köszönöm Waresz, utánanézek.
Re: Elektronika
az nem a jelzése, hanem az egyenirányított generátor főág, és az öngerjesztés diódáinak a vezetéke. lényeg, hogy ha alapjáraton tölt, és megemelt fordulaton nem, akkor valószínűleg a szénkeféknél, és a csúszógyűrűknél keresendő a probléma.Tamás írta:A feszültségszabályozó és az egyenirányító között 2 vezeték van.
D+ és 61. A töltés és a jelzése.
Diódák, aksi rendben?
Dárgo!
vedd le a deklit, és nézd meg hogy nincs-e kitörve valahol a csúszógyűrűből, nincs-e elfogyva valamelyik szénkefe, és azt is nézd meg, hogy a rugók elég erősen nyomják-e a szénkeféket, mennyire koszosak(patyolatnak kell lennie) továbbá, nem üt-e a forgórész! a jelenség lényege: alacsony fordulaton még van kontaktus a csúszógyűrűk és a szénkefék közt, majd ahogy elkezd növekedni a fordulat, elveszti a gerjesztését a forgórész, és a töltés megszűnik, ezért gyullad ki a lámpa is.
Bokodi Áron- WARESZ
-
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Szia Tamás
Köszi a hozzászólást. Az aksi azt hiszem rendben, a diódákhoz nem értek. Annyit viszont kiderítettem, hogy ha leveszem az akksi kábelt, akkor leáll a motor, vagyis nincs töltés.
És most hogyan tovább......?
Köszi a hozzászólást. Az aksi azt hiszem rendben, a diódákhoz nem értek. Annyit viszont kiderítettem, hogy ha leveszem az akksi kábelt, akkor leáll a motor, vagyis nincs töltés.
És most hogyan tovább......?
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
A feszültségszabályozó és az egyenirányító között 2 vezeték van.
D+ és 61. A töltés és a jelzése.
Diódák, aksi rendben?
D+ és 61. A töltés és a jelzése.
Diódák, aksi rendben?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Helló!
Nagy az én gondom, remélem tudtok segíteni. Alapjáraton van töltésem, fordulaton pedig nincs, vagyis fordulaton világít a töltésjelző piros lámpa. Kilámpáztam, a generátor termel áramot, ami eljut az egyenirányítóig. Itt az én tudományom megáll. Az egyenirányíton van egy darab szál, ami a feszültségszabályozóhoz megy, ha azt lehúzom akkor folyamatosan világít a piros lámpa alapjáraton is, és a motor kissé felpörög és egyenletesen szépen jár. Gondolom ilyenkor már akkumlátorrol megy. Ha van ötletetek szívesen meghallgatom.
Köszönöm:
Nagy az én gondom, remélem tudtok segíteni. Alapjáraton van töltésem, fordulaton pedig nincs, vagyis fordulaton világít a töltésjelző piros lámpa. Kilámpáztam, a generátor termel áramot, ami eljut az egyenirányítóig. Itt az én tudományom megáll. Az egyenirányíton van egy darab szál, ami a feszültségszabályozóhoz megy, ha azt lehúzom akkor folyamatosan világít a piros lámpa alapjáraton is, és a motor kissé felpörög és egyenletesen szépen jár. Gondolom ilyenkor már akkumlátorrol megy. Ha van ötletetek szívesen meghallgatom.
Köszönöm:
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Egyet értek wareszal.
Mikor megvettem a /1-et világítást nem is tudtam kapcsolni mert leállt. Első körben minden csatlakozót átnéztem . Valamit használt, de keveset. Aztán sorba mindent kicseréltem .Semmi haszna. Azt mondták Sub-ee gyújtása segít. Beraktam, már el sem indult. El vittem Sub-ee-hoz, azt mondta ez úgy szar ahogy van. Ott hagytam egy hétvégére, és jó lett.
Azóta világítással járok,(kivéve mecsek túrát, ott új aksit kellett vennem.) Az alapjárat világítással is stabil. Menni kell ennek 6V-al is.
Mikor megvettem a /1-et világítást nem is tudtam kapcsolni mert leállt. Első körben minden csatlakozót átnéztem . Valamit használt, de keveset. Aztán sorba mindent kicseréltem .Semmi haszna. Azt mondták Sub-ee gyújtása segít. Beraktam, már el sem indult. El vittem Sub-ee-hoz, azt mondta ez úgy szar ahogy van. Ott hagytam egy hétvégére, és jó lett.
Azóta világítással járok,(kivéve mecsek túrát, ott új aksit kellett vennem.) Az alapjárat világítással is stabil. Menni kell ennek 6V-al is.
Re: Elektronika
itt van kép a generátor témáról:Nandor írta:Sziasztok
Valaki meg tuná nekem mondani, hogy kb. mennyiből lehet a 6v-os MZ-t 12v-osra alkítani és mi kell hozzá?
Már Március óta akkuról megy a motorom és már semmi ötletem sincs.
http://kepfeltoltes.hu/090923/DSC08681_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090923/DSC08685_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090923/SL747424_ ... es.hu_.jpg
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Elektronika
Nandor írta:Sziasztok
Valaki meg tuná nekem mondani, hogy kb. mennyiből lehet a 6v-os MZ-t 12v-osra alkítani és mi kell hozzá?
Már Március óta akkuról megy a motorom és már semmi ötletem sincs.
szívesen segítek, de az nagy meló, és sok pénz. az én TS 250/1-em be etz generátor van, ha sikerül etz generátort szerezni( jó állapotú csúszógyűrűkkel) excenterrel együt(mert ugye az nem csereszabatos a TS és az etz között) akkor még utána jön egy bontás. ha megfelelő helyet találsz akkor talán elég ha csak a komplett kuplungoldalt kell lebontani, és a henger maradhat, de ha nincs mákod, akkor henger, dugattyú, tőcsavarok, stb is le kell jöjjenek, mert nem fér el a marógép asztalán. aztán, a kuplungoldallal lefelé valahogy valamilyen alátámasztással fel kell fogatni az asztalra, és a gyujtásoldalon generátor helyét ki kell marni. erre vannak kész működő méretek. és akkor kell egy közdarab aluminiumból. erre is vannak kész méreteim, ezt bele kell fogatni a blokkba, aztán ebbe mehet bele a generátor. utána még kell egyenirányító, meg egy trabant-wartburg fesszabot javaslok hozzá. aztán ha nagyon extrát akarsz, akkor lehet gyári etz elektronikus gyujtást belerakni. ez tovább fokozza a megbízhatóságot. mindez nagyon nagy meló, nem biztos hogy ennyit megér neked ez. még mindig azt javaslom, ha lehet, akkor csináljuk meg a 6V-os rendszert jóra.. nekem ott a kis TS, azzal bejártam az országot 6V-al folyamatosan égő világítással, szartam az egészre, csak húztam a gázt, abba is elektronikus gyujtásom van, le se szartam. a budapesti araszolást is simán bírja teljes világítással. két dolog kell: letesztelni a dinamót, mert sajnos forgórész- és forgórész között is van különbség, ebből kell valahonnan kukázni egy jót ha ami rajta van, nem az. ezután Mecseki féle fesszab, kábelkontaktusok ellenörzése, kapcsolási pontok átvizsgálása, Zselés aksi, és mehet is. nem lesz több gond vele! ez lényegesen olcsóbb beavatkozás, könnyen megvalósítható, de hadd ne könyörögjek, mindjárt itt a tél, ha el tudod hozzám hozni a motort(pest megye-Tök) szívesen segítek megcsinálni.Nandor írta:Sziasztok
Valaki meg tuná nekem mondani, hogy kb. mennyiből lehet a 6v-os MZ-t 12v-osra alkítani és mi kell hozzá?
Már Március óta akkuról megy a motorom és már semmi ötletem sincs.
Bokodi Áron- WARESZ
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ha nulláról indul a dolog akkor attól függ mit tudsz intézni marós/esztergályos vonalon.Aztán blokkszétszedés is kell hozzá.Kell venned egy Etz generátort,egyenirányítót,fesszabályzót,gyujtótrafót,izzókat.Esztergáltatni kell távtartót a generátornak,amit csak ugy tudsz felszerelni ha a blokkból kimarnak valamennyit.Na úgy kb ebből áll a dolog.Vagy a másik lehetőség hogy veszel a netről zsír új generátor,elektronikus gyujtás csomagot cirka 240-250 euróért amit csak be kell rakni a dinamó helyére.Nandor írta:Sziasztok
Valaki meg tuná nekem mondani, hogy kb. mennyiből lehet a 6v-os MZ-t 12v-osra alkítani és mi kell hozzá?
Már Március óta akkuról megy a motorom és már semmi ötletem sincs.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Sziasztok
Valaki meg tuná nekem mondani, hogy kb. mennyiből lehet a 6v-os MZ-t 12v-osra alkítani és mi kell hozzá?
Már Március óta akkuról megy a motorom és már semmi ötletem sincs.
Valaki meg tuná nekem mondani, hogy kb. mennyiből lehet a 6v-os MZ-t 12v-osra alkítani és mi kell hozzá?
Már Március óta akkuról megy a motorom és már semmi ötletem sincs.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 8 vendég