Elektronika topik - a pokol kapuja
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem állt szándékomban így menni vele. A lényeg valami kis zárlat gyanu volt most az aksi megdöglésem közepedte és a tesztelésnél a kocsi aksit apám véletlenül fordítva tette rá és szikrázás hegyek. Ma megjött az aksi betettem és mikor mérem a töltést akkor jött a hoppá hoppá 14,6V és felette fordulaton. Na mindegy holnap kicserélem és ha minden jól megy akkor mehetek tovább...
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nagyon is lehet , az elektronikai alkatrészek többsége tönkre megy (zárlatossá válik)a fordított tápfeszültségtől.hell írta:Olyan lehet ha egy aksit fordított pólusal tesznek rá akkor kinyomja az elektronikus feszabályzót és utánna túltöltés van?
Ne használd így mert a dinamó (generátor) is könnyen leéghet.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Olyan lehet ha egy aksit fordított pólusal tesznek rá akkor kinyomja az elektronikus feszabályzót és utánna túltöltés van?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kicsit off itt a Pokol Kapujában, de azért mégis...
Van egy ismerősöm, aki régen MZ ETZ 250-et hajtott, ma valami Honda félét, mátrai a srác...
Neki is volt problémája a hirtelen tanksapka szellőző dugulással.
Ezt a hirtelen dugulást akár egy tele tankolás, esetleg egy megdöntött állású parkolás (oldalsztender) is okozhatja (ami eldugítja a szellőzőt, az akár megdagadhat az üzemanyag vagy akár a levegő páratartalmától is - gyakori a polírpaszta jelenléte...). Ezen felül előfordulhat egy hullám által odább lökött dugótól is. NagyÁrpi, ugye, emlékszel?
Azon felül: ha a a tank tele van, a hiba sokkal előbb jelentkezik, mint mikor kevesebb (sokkal kevesebb) üzemanyag van a tankban. Magyarázzam, miért Ugye, nem kell Talán Prenyugger komám a segítségemre siet, ha valaki mégsem értené...
Szóval, kicsit jobban körül kéne járni a témát, mielőtt pálcát törünk valaki felett...
Ma talán elnézik nekem az offolást
Ne feledjük, ez a Fórum (igen, nagybetűvel!!!) azért van, hogy segítsünk egymásnak, nem pedig az ujjaink köszörülése végett!
Van egy ismerősöm, aki régen MZ ETZ 250-et hajtott, ma valami Honda félét, mátrai a srác...
Neki is volt problémája a hirtelen tanksapka szellőző dugulással.
Ezt a hirtelen dugulást akár egy tele tankolás, esetleg egy megdöntött állású parkolás (oldalsztender) is okozhatja (ami eldugítja a szellőzőt, az akár megdagadhat az üzemanyag vagy akár a levegő páratartalmától is - gyakori a polírpaszta jelenléte...). Ezen felül előfordulhat egy hullám által odább lökött dugótól is. NagyÁrpi, ugye, emlékszel?
Azon felül: ha a a tank tele van, a hiba sokkal előbb jelentkezik, mint mikor kevesebb (sokkal kevesebb) üzemanyag van a tankban. Magyarázzam, miért Ugye, nem kell Talán Prenyugger komám a segítségemre siet, ha valaki mégsem értené...
Szóval, kicsit jobban körül kéne járni a témát, mielőtt pálcát törünk valaki felett...
Ma talán elnézik nekem az offolást
Ne feledjük, ez a Fórum (igen, nagybetűvel!!!) azért van, hogy segítsünk egymásnak, nem pedig az ujjaink köszörülése végett!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem, nem megfelelő mert nem a porlasztóról volt szó (ahol tényleg előfordul) hanem a tank szellőző furatáról aminél közel lehetetlen egy "azonnali" dugulás.KILL3R etz írta:A tömítés alatt beszivárog szép lassan a levegő, így kialakul a légköri nyomás az üzemanyagtartályban. Amikor üzembe helyezi a motorkerékpárját, akkor az ejtőtank, és a fizika segítségével jut üzemanyag a karburátorba. Ahogy fogy az üzemanyag, úgy a tankban is csökken a nyomás, egészen addig, amíg ez a (már negatív) nyomás, ún. vákuum ellen nem tud állni a gravitáció erejének, így nem csurog ki több üzemanyag a csapon. És beáll egy egyensúlyi állapot, amikor a külső, légköri nyomás és az üzemanyag oszlop tömegének energiája kiegyenlítődik a tartályban uralkodó vákuum szívó hatásával.
Amikor megáll, akkor ismét van idő, hogy levegő szivárogjon a tankba, így ismét jut egy kis üzemanyag a karbiba, és így tovább...
Megfelelő volt a válasz az Úrnak?
És amúgy a dugulás lehet a pillanat műve is, ha valami idegen test kerül a karbiba, és egyszercsak felkapja a fúvóka.
A jelenséget nekem nem kell magyaráznod, az első Trabimat azért adták el mert ezt a hibát nem találták meg a szerelők.
Képzeld el mindezt azóta tudom.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A tömítés alatt beszivárog szép lassan a levegő, így kialakul a légköri nyomás az üzemanyagtartályban. Amikor üzembe helyezi a motorkerékpárját, akkor az ejtőtank, és a fizika segítségével jut üzemanyag a karburátorba. Ahogy fogy az üzemanyag, úgy a tankban is csökken a nyomás, egészen addig, amíg ez a (már negatív) nyomás, ún. vákuum ellen nem tud állni a gravitáció erejének, így nem csurog ki több üzemanyag a csapon. És beáll egy egyensúlyi állapot, amikor a külső, légköri nyomás és az üzemanyag oszlop tömegének energiája kiegyenlítődik a tartályban uralkodó vákuum szívó hatásával.
Amikor megáll, akkor ismét van idő, hogy levegő szivárogjon a tankba, így ismét jut egy kis üzemanyag a karbiba, és így tovább...
Megfelelő volt a válasz az Úrnak?
És amúgy a dugulás lehet a pillanat műve is, ha valami idegen test kerül a karbiba, és egyszercsak felkapja a fúvóka.
Amikor megáll, akkor ismét van idő, hogy levegő szivárogjon a tankba, így ismét jut egy kis üzemanyag a karbiba, és így tovább...
Megfelelő volt a válasz az Úrnak?
És amúgy a dugulás lehet a pillanat műve is, ha valami idegen test kerül a karbiba, és egyszercsak felkapja a fúvóka.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
"Tanksapka szellőző?"
Ha így volna akkor hogyan tette meg, probléma mentesen, az előző 50 km-t? Egy dugulás nem a pillanat műve.
Ha így volna akkor hogyan tette meg, probléma mentesen, az előző 50 km-t? Egy dugulás nem a pillanat műve.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tanksapka szellőző?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
A problémám a következő lenne: 250 etz-émel megteszek egy kb 50 km eres utat semmi gond nélkül, majd visszafele elkezd durrogni meg leállni majd kb 3 perc múlva már beindul elindulok elkezdem kihúzatni és megint durrogás és megállás, majd megint életet lehelve simán végigjön egy 25 km es távon. Korábban is volt hasonló de én azt hittem hogy karbi probléma de azt kitakarítottam meg minden. Mi lehet a probléma? miket nézegessek át? a megszakítós gyújtása van, a fesztszabályzó az pedig elektromos azt hiszem lada-ét raktak belev agy 4 éve. Tanácstalan vagyok ráadásul a munkám miatt nagyon kellene a motor és ha ilyen leál ujrabeindul megint leál mókákkal meg elkések:S
A problémám a következő lenne: 250 etz-émel megteszek egy kb 50 km eres utat semmi gond nélkül, majd visszafele elkezd durrogni meg leállni majd kb 3 perc múlva már beindul elindulok elkezdem kihúzatni és megint durrogás és megállás, majd megint életet lehelve simán végigjön egy 25 km es távon. Korábban is volt hasonló de én azt hittem hogy karbi probléma de azt kitakarítottam meg minden. Mi lehet a probléma? miket nézegessek át? a megszakítós gyújtása van, a fesztszabályzó az pedig elektromos azt hiszem lada-ét raktak belev agy 4 éve. Tanácstalan vagyok ráadásul a munkám miatt nagyon kellene a motor és ha ilyen leál ujrabeindul megint leál mókákkal meg elkések:S
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na ne idegelj!sub-ee írta:Drága, én ugyanezt fele ennyiért tudom!hell írta:Ok akkor lehet ilyen.
De jó hogy ezt is most találtam meg. Igazi arany középút is lehetett volna...
http://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page ... umul%E1tor
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Drága, én ugyanezt fele ennyiért tudom!hell írta:Ok akkor lehet ilyen.
De jó hogy ezt is most találtam meg. Igazi arany középút is lehetett volna...
http://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page ... umul%E1tor
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ok akkor lehet ilyen.
De jó hogy ezt is most találtam meg. Igazi arany középút is lehetett volna...
http://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page ... umul%E1tor
De jó hogy ezt is most találtam meg. Igazi arany középút is lehetett volna...
http://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page ... umul%E1tor
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Cellazárlatos az akku, na meg öreg is volt már szegény, örülj, hogy eddig kibírta!hell írta:Hazatoltam a motort a fene a pofályát környezetbarát üzzemódra kapcsoltam. Menetben semmi baj nem volt majd állt 3 órát majd indultam volna ráadtam a gyujtást és csak az üresjelző parázslott éppen. Na mondom fasza hazatoltam 1-2 kilómétert és méretem egy feszt az aksiban 3,44V. Rátettem a töltőt, de áramot nem vette. 2007 óta ment Banner 7Ah volt. Egész jól birta. De ilyet még nem láttam hogy egyik pillanatban még jó majd a következőben semmi. Ílyen gyorsan szoktak ezek tönkremenni vagy csak nekem van mákom?
Erről valakinek valami tapasztalat esetleg?
http://bolthely.hu/akkumulator/id/00417 ... 2V_9Ah_Bal_
Nagyobbat nem akarok mert tele van az oldala és nem fér. Persze ha valaki tud jobb lehetőséget azonnal ossza meg velem.
És a kérdésedre a válasz, hogy ilyen gyorsan tönkremehet-e egy akku:
2 hete, reggel beültem az autómba, elmentem a postára, felvenni egy csomagot, (reggel pöccre indult az autó, hibátlan volt az akku) Kijöttem a postáról, indítani akartam, csak folyamatos relékattogás, a motorvezérlő meghülyült, a kártya kivétele után is fél percenként lassan átforgatta a motort, motorháztető kinyit, akksisaru letép, persze addigra már jó forró volt, meg is égettem vele a kezem, de eldönthettem, hogy a főkábelt égetem le, vagy inkább a kezem égetem meg.
Szóval egyik percről a másikra durva cellazárlat, ugyanúgy mint nálad is! Vettem egy új akkut és egy új sarut, azóta hibátlan!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tökéletes diagnózis!sunbim írta:Vírus!! Elektronvírus! Leköti a szabad töltéshordozókat! Cseppfertőzés útján terjed, csak savas közegben!hell írta:Háhááá ezt nem hiszem el ma meg az autónak aksija döglött meg nem indul. Irtózatos zavar van az erőben... Hanyatlás a köbön...
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Vírus!! Elektronvírus! Leköti a szabad töltéshordozókat! Cseppfertőzés útján terjed, csak savas közegben!hell írta:Háhááá ezt nem hiszem el ma meg az autónak aksija döglött meg nem indul. Irtózatos zavar van az erőben... Hanyatlás a köbön...
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha nem mondod biztos hülyén halok meg! Választás megvan rendelés le van adva ilyen egyszerű ez. A kocsihoz már megvan szóval nincs itt nagy baj...zudori írta:Egy szó mint száz!
Hell kolléga!
A lecke fel van adva, tanács is van bőven, venni kell valamelyiket!
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Egy szó mint száz!
Hell kolléga!
A lecke fel van adva, tanács is van bőven, venni kell valamelyiket!
Hell kolléga!
A lecke fel van adva, tanács is van bőven, venni kell valamelyiket!
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
hell írta:Hazatoltam a motort a fene a pofályát környezetbarát üzzemódra kapcsoltam. Menetben semmi baj nem volt majd állt 3 órát majd indultam volna ráadtam a gyujtást és csak az üresjelző parázslott éppen. Na mondom fasza hazatoltam 1-2 kilómétert és méretem egy feszt az aksiban 3,44V. Rátettem a töltőt, de áramot nem vette. 2007 óta ment Banner 7Ah volt. Egész jól birta. De ilyet még nem láttam hogy egyik pillanatban még jó majd a következőben semmi. Ílyen gyorsan szoktak ezek tönkremenni vagy csak nekem van mákom?
Erről valakinek valami tapasztalat esetleg?
http://bolthely.hu/akkumulator/id/00417 ... 2V_9Ah_Bal_
Nagyobbat nem akarok mert tele van az oldala és nem fér. Persze ha valaki tud jobb lehetőséget azonnal ossza meg velem.
Ettől olcsóbban lehet kapni a Bárdinál Banner 9Ah-s akksit. Nekem onnan jött 1 hónapja 9000 Ft ért.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Háhááá ezt nem hiszem el ma meg az autónak aksija döglött meg nem indul. Irtózatos zavar van az erőben... Hanyatlás a köbön...
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
zsakfos írta:Hét én már vissza nem keresem,de kérdeztem és Gyula bá válaszolt is akkor,igaz a kérdésemet nem úgy tettem fel hogy lehet-e az izzó helyett más(mivel nem is gondoltam hogy helyettesithető mással),hanem hogy lehet-e párhuzamosan az izzóra ledet kötni vagy valami ilyesmit.sub-ee írta:
Miért nem kérdeztél?
Erre irta akkor Gyula bá hogy igen,de senki nem irta hogy mit szerencsétlenkedsz az izzóval,mikor egyszerűbb egy ellanállással helyettesiteni.
Én meg nem láttam
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Márciusban vettem, tudom nem egy nagy idő, de az autómban is ez a fajta, pontosabban ez a jellegű akkumlátor van. Azért jó, mert teljesen zárt, nem köpködi a savat, esetleges borulás esetén sem folyik ki. A boltban feltöltötték, úgy küldték un. pick-pack pontra érkezett, így a szállítás költsége is elhanyagolható volt. Szóval hosszú tapasztalat nincs, de szépen mutat....
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mennyi ideje szolgál? Ezt a fajtát nem ismerem.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Landport AGM (felitatott) YTX9A-BS (9Ah bal+) 1db
Üsd be ezt a googliba, kidobja. Én ezt vettem, nekem bevált, olcsóbb is, meg gondozásmentes, nem folyik ki a sav.
Üsd be ezt a googliba, kidobja. Én ezt vettem, nekem bevált, olcsóbb is, meg gondozásmentes, nem folyik ki a sav.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hazatoltam a motort a fene a pofályát környezetbarát üzzemódra kapcsoltam. Menetben semmi baj nem volt majd állt 3 órát majd indultam volna ráadtam a gyujtást és csak az üresjelző parázslott éppen. Na mondom fasza hazatoltam 1-2 kilómétert és méretem egy feszt az aksiban 3,44V. Rátettem a töltőt, de áramot nem vette. 2007 óta ment Banner 7Ah volt. Egész jól birta. De ilyet még nem láttam hogy egyik pillanatban még jó majd a következőben semmi. Ílyen gyorsan szoktak ezek tönkremenni vagy csak nekem van mákom?
Erről valakinek valami tapasztalat esetleg?
http://bolthely.hu/akkumulator/id/00417 ... 2V_9Ah_Bal_
Nagyobbat nem akarok mert tele van az oldala és nem fér. Persze ha valaki tud jobb lehetőséget azonnal ossza meg velem.
Erről valakinek valami tapasztalat esetleg?
http://bolthely.hu/akkumulator/id/00417 ... 2V_9Ah_Bal_
Nagyobbat nem akarok mert tele van az oldala és nem fér. Persze ha valaki tud jobb lehetőséget azonnal ossza meg velem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hét én már vissza nem keresem,de kérdeztem és Gyula bá válaszolt is akkor,igaz a kérdésemet nem úgy tettem fel hogy lehet-e az izzó helyett más(mivel nem is gondoltam hogy helyettesithető mással),hanem hogy lehet-e párhuzamosan az izzóra ledet kötni vagy valami ilyesmit.sub-ee írta:
Miért nem kérdeztél?
Erre irta akkor Gyula bá hogy igen,de senki nem irta hogy mit szerencsétlenkedsz az izzóval,mikor egyszerűbb egy ellanállással helyettesiteni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Miért nem kérdeztél?zsakfos írta:Bezzeg amikor anno kérdeztem hogy hogyan lehet ledesre megoldani az izzó nélkül,akkor hol a fenébe jártál?Most kell ezt elmondani?gabsic írta: Annyit jegyeznék meg, hogy hasonló esetben az izzót ellenállásra szokták cserélni, ami azért kiégni nem szokott. A led pedig a gerjesztőáramot biztosító ellenállással (ami az izzó helyett van) párhuzamosan kerül bekötésre.
Na gyorsan mond az ellenállás nagyságát hogy milyet tegyek oda.Azzal még helyrehozhatod a multbeli mulasztásod
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hát Zsaki, én jó fél évig erre sem néztem, a motoromat alakítgattamzsakfos írta:Bezzeg amikor anno kérdeztem hogy hogyan lehet ledesre megoldani az izzó nélkül,akkor hol a fenébe jártál?Most kell ezt elmondani?gabsic írta: Annyit jegyeznék meg, hogy hasonló esetben az izzót ellenállásra szokták cserélni, ami azért kiégni nem szokott. A led pedig a gerjesztőáramot biztosító ellenállással (ami az izzó helyett van) párhuzamosan kerül bekötésre.
Na gyorsan mond az ellenállás nagyságát hogy milyet tegyek oda.Azzal még helyrehozhatod a multbeli mulasztásod
Egyébként a Triton féle méretezés szerint kell az ellenállás. (de meg is mérheted, hogy az izzódon mekkora áram folyik (multiméter) és az alapján számolod ki ohm törvény alapján az ellenállást (R=U/I)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi a vigasztalást, azért nem vagyok egyedül aki azt vallja, hogy a remény hal meg utóljára. Én még mindíg reménykedem.Gyula-bá írta:Ne reménykedj, nem voltál érthető. Vissza gondolva, annak örülhetek, hogy a fizika tanárom nem így próbálkozott velünk , arról már nem is beszélve, hogy soha sem emlegetett a valóságban nem létező ( vagy csak nagyon ritka) példákat.Tri-Ton írta: .............................................
( remélem érthető voltam, sok sikert Nektek ! )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ne reménykedj, nem voltál érthető. Vissza gondolva, annak örülhetek, hogy a fizika tanárom nem így próbálkozott velünk , arról már nem is beszélve, hogy soha sem emlegetett a valóságban nem létező ( vagy csak nagyon ritka) példákat.Tri-Ton írta: .............................................
( remélem érthető voltam, sok sikert Nektek ! )
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok !
Egy kis segítség meg egy-két képlet és számolhattok. Ha jól tudom 2 Wattos a töltésjelző izzó és vegyünk egy középértékű 13 V-os feszültséget. ( valójában a 12 V akku és 14,4 V max. töltés között van ) P = U x J ( P = izzó teljesítmény wattban, U = 13 volt feszültség, I = átfolyó áram ) 2 = 13 x 0,153 Tehát olyan ellenállás kell ami ezt az áramot tudja. Következő képlet R = U / J ( R = ellenállás ) 13 / 0,153 = 85 ohmos ellenállás kell. Csak, hogy még érdekesebb legyen tudni kellene milyen ledet akarsz berakni. Ha pld. egy 5 V 20 mA- osat, akkor az meg sorosan fog kerülni egy ellenállással és a 13 V el fog oszlani. Így 5 V a ledre és 8 V az ellenállásra, de az árama 20 mA kell, hogy legyen. ( R = U / I ) 8 / 0,020 = 400 ohm Most már csak az kell, hogy az 5 V-os ledet ( + és - oldalra ügyelni ) sorba kötöd a 400-as ellenállással és az így kapott egységet ráforrasztod a 85 ohmos ellenállásra és az egészet polaritás helyesen berakod a régi izzó helyére. Ha mégsem 2 W-os a jelenlegi izzód, 6 V-os a motorod, vagy éppen nem ilyen a led, akkor is ugyanígy ki tudod számolni, a led feszültségét és az áramát viszont kell tudnod.
( remélem érthető voltam, sok sikert Nektek ! )
Egy kis segítség meg egy-két képlet és számolhattok. Ha jól tudom 2 Wattos a töltésjelző izzó és vegyünk egy középértékű 13 V-os feszültséget. ( valójában a 12 V akku és 14,4 V max. töltés között van ) P = U x J ( P = izzó teljesítmény wattban, U = 13 volt feszültség, I = átfolyó áram ) 2 = 13 x 0,153 Tehát olyan ellenállás kell ami ezt az áramot tudja. Következő képlet R = U / J ( R = ellenállás ) 13 / 0,153 = 85 ohmos ellenállás kell. Csak, hogy még érdekesebb legyen tudni kellene milyen ledet akarsz berakni. Ha pld. egy 5 V 20 mA- osat, akkor az meg sorosan fog kerülni egy ellenállással és a 13 V el fog oszlani. Így 5 V a ledre és 8 V az ellenállásra, de az árama 20 mA kell, hogy legyen. ( R = U / I ) 8 / 0,020 = 400 ohm Most már csak az kell, hogy az 5 V-os ledet ( + és - oldalra ügyelni ) sorba kötöd a 400-as ellenállással és az így kapott egységet ráforrasztod a 85 ohmos ellenállásra és az egészet polaritás helyesen berakod a régi izzó helyére. Ha mégsem 2 W-os a jelenlegi izzód, 6 V-os a motorod, vagy éppen nem ilyen a led, akkor is ugyanígy ki tudod számolni, a led feszültségét és az áramát viszont kell tudnod.
( remélem érthető voltam, sok sikert Nektek ! )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Bezzeg amikor anno kérdeztem hogy hogyan lehet ledesre megoldani az izzó nélkül,akkor hol a fenébe jártál?Most kell ezt elmondani?gabsic írta: Annyit jegyeznék meg, hogy hasonló esetben az izzót ellenállásra szokták cserélni, ami azért kiégni nem szokott. A led pedig a gerjesztőáramot biztosító ellenállással (ami az izzó helyett van) párhuzamosan kerül bekötésre.
Na gyorsan mond az ellenállás nagyságát hogy milyet tegyek oda.Azzal még helyrehozhatod a multbeli mulasztásod
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gabsic !
Jól írtad. A visszajelző izzóra azért van szükség, mert az ezen keresztül folyó áram adja a generátor gerjesztő áramát. ( ha kiég nem lesz töltés ) Viszont egy helyettesítő ellenállás, ami ugyanekkora teljesítményű tökéletesen megfelel. Soha sem fog kiégni, viszont ekkor szükséges a voltmérő, vagy jöhet a pár mA (miliamper) felvételű led, hogy lássuk a töltést is.
Jól írtad. A visszajelző izzóra azért van szükség, mert az ezen keresztül folyó áram adja a generátor gerjesztő áramát. ( ha kiég nem lesz töltés ) Viszont egy helyettesítő ellenállás, ami ugyanekkora teljesítményű tökéletesen megfelel. Soha sem fog kiégni, viszont ekkor szükséges a voltmérő, vagy jöhet a pár mA (miliamper) felvételű led, hogy lássuk a töltést is.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Annyit jegyeznék meg, hogy hasonló esetben az izzót ellenállásra szokták cserélni, ami azért kiégni nem szokott. A led pedig a gerjesztőáramot biztosító ellenállással (ami az izzó helyett van) párhuzamosan kerül bekötésre.zsakfos írta:Ne értsd félre nem vitázni akarok,de ez mitől lenne még egy hibalehetőség? Az izzóm ugyanúgy megmaradt és világit/elalszik továbbra is,de a lámpafejben belül.Ha kiég esetleg és ezáltal elmegy a töltésem,azonnal észreveszem,mert(mint ahogy neked is ),van voltmérő beépitve.Dreamer írta: Jó ötlet! Én elég maradi vagyok, ezért hogy ne tegyek még egy hibalehetőséget a rendszerbe, ezért marad az izzóm
Nem cseréltem le semmit,csak pluszt tettem bele.HA a plusz elszáll,legfeljebb megmarad az eredeti rendszer(képletesen értve)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Jo, neked van, nekem van voltmerom, de Kisjoskanak nincs, atalakitja, aztan nem erzekeli, hogy nincs toltese. Nem vettem kotekedesnek, Te igy szereted, ezert csinaltad meg.zsakfos írta:
Ne értsd félre nem vitázni akarok,de ez mitől lenne még egy hibalehetőség? Az izzóm ugyanúgy megmaradt és világit/elalszik továbbra is,de a lámpafejben belül.Ha kiég esetleg és ezáltal elmegy a töltésem,azonnal észreveszem,mert(mint ahogy neked is ),van voltmérő beépitve.
Nem cseréltem le semmit,csak pluszt tettem bele.HA a plusz elszáll,legfeljebb megmarad az eredeti rendszer(képletesen értve)
Dreamer
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ne értsd félre nem vitázni akarok,de ez mitől lenne még egy hibalehetőség? Az izzóm ugyanúgy megmaradt és világit/elalszik továbbra is,de a lámpafejben belül.Ha kiég esetleg és ezáltal elmegy a töltésem,azonnal észreveszem,mert(mint ahogy neked is ),van voltmérő beépitve.Dreamer írta: Jó ötlet! Én elég maradi vagyok, ezért hogy ne tegyek még egy hibalehetőséget a rendszerbe, ezért marad az izzóm
Nem cseréltem le semmit,csak pluszt tettem bele.HA a plusz elszáll,legfeljebb megmarad az eredeti rendszer(képletesen értve)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Jó ötlet! Én elég maradi vagyok, ezért hogy ne tegyek még egy hibalehetőséget a rendszerbe, ezért marad az izzómzsakfos írta:Mivel én szerettem volna hogy ha már a többi visszajelző led,akkor a töltés visszajelző is az legyen,ezért egyszerűen a régi izzó maradt,de a lámpafejben elhelyezve törésbiztosan és erre párhuzamosan rákötve a led.Dreamer írta:
Töltéshez nem kell, hogy a visszajelző izzó legyen, másként nem működik rendesen a töltés? Én nem cseréltem ki a töltés visszajelzőjét ledre, pontosan ezen ok miatt.
.
Működik
Dreamer
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm, elkerülte a figyelmem, hogy nem generátorról van szó.Gyula-bá írta: Az ETZ generátorának kell az izzó (aránylag nagy árama).
A kétszínű LED a dinamós Mz-knél alkalmazható, ui. a dinamó felgerjedését a vasmag maradék mágnesessége hozza létre.
Dreamer
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezek szerint a 10 éve, előfordul, hogy nap mint nap működő pákátrafóban lévő led szerencsés. Meg azok a ledek is, akiket hálózati feszültségre (értsd 230V)-ra kötöttek egy nagy ellenállattal, amikor még nem volt divat az irányfényes kapcsoló. Tudod nekem egyébként mindegy...Stephanus írta:
Az előtét ellenállást az esetek nagy részében nyitóirányra szokás méretezni.
Feszültség az ellenálláson akkor tud esni, mikor már áram folyik, tehát a LED vezet(pl. átütött).
Dreamer
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kiemelés tőlem.Dreamer írta:Gyula-bá írta: Nem volt cérnám visszalapozni de ha a töltés-index visszajelzőről (Mz) van szó akkor használj un. kétpólusú kétszínű LED-et a LOMEX-nél kapható. Így még a töltés és a index visszajelzésének színe is különböző lesz (pl. vörös és zöld).
Töltéshez nem kell, hogy a visszajelző izzó legyen, másként nem működik rendesen a töltés? Én nem cseréltem ki a töltés visszajelzőjét ledre, pontosan ezen ok miatt.
Az ETZ generátorának kell az izzó (aránylag nagy árama).
A kétszínű LED a dinamós Mz-knél alkalmazható, ui. a dinamó felgerjedését a vasmag maradék mágnesessége hozza létre.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mivel én szerettem volna hogy ha már a többi visszajelző led,akkor a töltés visszajelző is az legyen,ezért egyszerűen a régi izzó maradt,de a lámpafejben elhelyezve törésbiztosan és erre párhuzamosan rákötve a led.Dreamer írta:
Töltéshez nem kell, hogy a visszajelző izzó legyen, másként nem működik rendesen a töltés? Én nem cseréltem ki a töltés visszajelzőjét ledre, pontosan ezen ok miatt.
.
Működik
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na... nekem is pontosan ugyan ez volt a problémám. Hidegen dirr-durr meg leállás. Dombon lakok így a dombról legurulva lendületből bemelegedett annyira, hogy a part aljára érve már nem állt le magától. De sík terepen a rugdosással kellett bemelegítenem... gondolhatod Indítás után nekem is mindig visszalőtt a kipuba. A trafó csere megoldotta a problémát (gyári trafó), de azóta meg már melegen is is csinálja ezt. Erre várom én is az okos tanácsokat. Egyébként megszakító, előgyújtás, megszakítóhézag ellenállások, minden rendben. Még gyári megszakító van rajta, nincs nyitás, zárás gond. Tényleg a vezetékekkel lehet a baj, direkben fogom rákötni...Peti92x írta:Kollegák, újra személyes tapasztalat kellene!
ETZ 150-ről volna szó. Gyújtás beállítva HPE 2.7-8 körül. Megszakítós gyújtás, nincs beégve, minden jó.
A kérdés a következő volna: miért durrog be hidegen a kipufogó, valamint üzem meleg állapot leállítás után indítanám el, és első az, hogy puffan egyet a kipuf. Mitől lehet ez az utó gyújtás, vagy ez ETZ betegség? Sok esetben 1500-ös alapjárattól fogva hirtelen lefullad, ha kicsivel 1500 felett van, semmi gond, pöcc röff, el is forog 7500-8000-ig, azzal sincs gond, csak ez a durrogás mitől lehet...?
Menet közben nem durrog.
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az előtét ellenállást az esetek nagy részében nyitóirányra szokás méretezni.Dreamer írta:Megfelelő előtét ellenállással annyit esik a feszültség, hogy nem károsítja az átmenetet, mert nem éri el a záróirány feszültséghatárát!Stephanus írta:
Az, hogy tönkre megy-e, sok mindentől függ. Általában a ledek záróirányú max feszültsége 5V körül van. Ha ezt túlléped záróirányban, akkor elkezd vezetni, és a szokásosnál nagyobb feszültségesés miatt, a szokásos üzemi teljesítménynél nagyobb terheli a belsejében lévő félvezetőt. Az, hogy ettől kinyiffan-e, függ az alkalmazott feszültségtől, az előtét ellenállástól, a LED típusától, színétől (a kékek és fehérek sokkal érzékenyebbek mint pl a pirosak), stb.
Szóval lehet, hogy mákod lesz, de ha tutira nem akarod hazavágni a művedet, akkor NE köss rá fordított tápfeszt és/vagy váltófeszültséget a LED-ekre!
Feszültség az ellenálláson akkor tud esni, mikor már áram folyik, tehát a LED vezet(pl. átütött).
-
- rolleres
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2014.04.27. 19:22
- MZ-d típusa: mz ts 125
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok.
Olyan kérdésem lenne, hogy Mz ts 125 (standard)-ben a kilométerórában a két lámpa( sárga és piros) milyen célt szolgál?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Olyan kérdésem lenne, hogy Mz ts 125 (standard)-ben a kilométerórában a két lámpa( sárga és piros) milyen célt szolgál?
Előre is köszönöm a válaszokat.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Minden vezetéket átnéztem, sarukat megtisztítottam, összébnyomtam befújtam kontaktsprayvel.allllli írta:Segítsetek! Minden problémát meg szoktam oldani, de komolyan mondom ez a motor most kifog rajtam. Etz 150.
Történt, hogy sima gyertyával csak durrogott és nem ment, viszont iridiumos gyertyával szép volt minden. Utángyártott taiwani trafóval. Vettem új trafót, nem oldotta meg a problémát, ezért kizárásos alapon máshol kezdtem kutatodni. Minden vezetéket átnéztem, sarukat megtisztítottam, összébnyomtam befújtam kontaktsprayvel. Lekötöttem mindent, csak a gyújtás része működött a motornak. Minden biztosítékot is ellenőrizem, műszerrel, szakadásvizsgálóval, próbalámpával stb. Más megszakító, más kondenzátor, ugyanolyan volt ezért a régieket tettem vissza.
Majd már az iridiumos gyertyával sem akart működni, csak durrogott, néha alapjáraton egy szikrát kihagyott leállt stb.
Kicseréltem próba alapon a trafót egy eredeti DDR-es ETZ trafóra. Egyszersmind megoldódott a probléma. Tehát két bolti trafó is rossz volt. Ellenállásuk 12 kOhm körül van, ami úgy tudom, hogy túl sok.
Minden szép és jó, egyszer csak menet közben elkezd durrogni a moci és hörögve leáll. Rúgásnál is csak iszonyatosan nagyokat lő a kipufogóba. Gyertya fekete mint az éjszaka. Kisebb gyertyahézaggal haza tudtam menni, semmi baja nem volt a hazaúton, de így is fekete kormos a gyertya.
Tehát az a következtetésem, hogy a szikra nem elég erős és ezt a trafó okozza, az is biztos. Mi lehet az, ami a trafóimat sorba kinyírja vagy csak szimplán kifogtam 2 rosszat és egy gyárit, ami épp most b*szódik el?
Sajnos ezzel a préselt csatlakozók átmeneti ellenállását nem tudod megoldani, én kicserélném a blokk és a középrész alatti kábelköteget cuzammen. Sajnos préselt csúszósaruk csatlakozásai idővel oxidálnak és tudnak változatos problémával örvendeztetni.
Gyertya fekete mint az éjszaka. Kisebb gyertyahézaggal haza tudtam menni, semmi baja nem volt a hazaúton, de így is fekete kormos a gyertya.
A gyertya nem elsősorban a gyújtás miatt fekete.
A csökkentett gyertyahézag azt mutatja, hogy nincs meg a megfelelő gyújtásteljesítmény.
Sorban amit tennék:
- ha megszakítós, akkor ellenőrizni a megszakítóhézagot és az előgyújtást!
- az akkutól közvetlen kötném a + kivezetést (kihagyva a gykapcsolót), a testet lekötném a blokkra, így próbálnám indítani. (megállítani csak lefullasztással, vagy a + vezeték megszakításával tudod majd).
- Ha így is hibás, akkor közvetlen a megszakítóról vinnék vezetéket a trafóhoz.
Sajnos csak csak sorban tudod kizárni a hibalehetőséget (de már akkor furcsa volt a dolog, mikor azt írtad, hogy csak iridiumos gyertyával megy, azért ment, mert kisebb gyújtásteljesítmény elég a még elegendő gyújtáshoz). Sajnos a hibát ezzen nem oldottad meg, csak időlegesen kezelted.
Dreamer
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Megfelelő előtét ellenállással annyit esik a feszültség, hogy nem károsítja az átmenetet, mert nem éri el a záróirány feszültséghatárát!Stephanus írta:
Az, hogy tönkre megy-e, sok mindentől függ. Általában a ledek záróirányú max feszültsége 5V körül van. Ha ezt túlléped záróirányban, akkor elkezd vezetni, és a szokásosnál nagyobb feszültségesés miatt, a szokásos üzemi teljesítménynél nagyobb terheli a belsejében lévő félvezetőt. Az, hogy ettől kinyiffan-e, függ az alkalmazott feszültségtől, az előtét ellenállástól, a LED típusától, színétől (a kékek és fehérek sokkal érzékenyebbek mint pl a pirosak), stb.
Szóval lehet, hogy mákod lesz, de ha tutira nem akarod hazavágni a művedet, akkor NE köss rá fordított tápfeszt és/vagy váltófeszültséget a LED-ekre!
Dreamer
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Töltéshez nem kell, hogy a visszajelző izzó legyen, másként nem működik rendesen a töltés? Én nem cseréltem ki a töltés visszajelzőjét ledre, pontosan ezen ok miatt.Gyula-bá írta:Nem volt cérnám visszalapozni de ha a töltés-index visszajelzőről (Mz) van szó akkor használj un. kétpólusú kétszínű LED-et a LOMEX-nél kapható. Így még a töltés és a index visszajelzésének színe is különböző lesz (pl. vörös és zöld).SRicsi írta:Sziasztok!
Megépítettem a ledes visszajelzőket. ...
Persze Te lehet, hogy tájékozottabb vagy, és nekem is elkerülhette valami a figyelmem.
Dreamer
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
2.5 +0.5 -0 szervízkönyv szerinttiger1342 írta:Nem nagy az az előgyuszi egy kicsit? Úgy tudom kis ETZ-nek 2.5 körül kéne lennie...Peti92x írta:Kollegák, újra személyes tapasztalat kellene!
ETZ 150-ről volna szó. Gyújtás beállítva HPE 2.7-8 körül. Megszakítós gyújtás, nincs beégve, minden jó.
A kérdés a következő volna: miért durrog be hidegen a kipufogó, valamint üzem meleg állapot leállítás után indítanám el, és első az, hogy puffan egyet a kipuf. Mitől lehet ez az utó gyújtás, vagy ez ETZ betegség? Sok esetben 1500-ös alapjárattól fogva hirtelen lefullad, ha kicsivel 1500 felett van, semmi gond, pöcc röff, el is forog 7500-8000-ig, azzal sincs gond, csak ez a durrogás mitől lehet...?
Menet közben nem durrog.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem nagy az az előgyuszi egy kicsit? Úgy tudom kis ETZ-nek 2.5 körül kéne lennie...Peti92x írta:Kollegák, újra személyes tapasztalat kellene!
ETZ 150-ről volna szó. Gyújtás beállítva HPE 2.7-8 körül. Megszakítós gyújtás, nincs beégve, minden jó.
A kérdés a következő volna: miért durrog be hidegen a kipufogó, valamint üzem meleg állapot leállítás után indítanám el, és első az, hogy puffan egyet a kipuf. Mitől lehet ez az utó gyújtás, vagy ez ETZ betegség? Sok esetben 1500-ös alapjárattól fogva hirtelen lefullad, ha kicsivel 1500 felett van, semmi gond, pöcc röff, el is forog 7500-8000-ig, azzal sincs gond, csak ez a durrogás mitől lehet...?
Menet közben nem durrog.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kollegák, újra személyes tapasztalat kellene!
ETZ 150-ről volna szó. Gyújtás beállítva HPE 2.7-8 körül. Megszakítós gyújtás, nincs beégve, minden jó.
A kérdés a következő volna: miért durrog be hidegen a kipufogó, valamint üzem meleg állapot leállítás után indítanám el, és első az, hogy puffan egyet a kipuf. Mitől lehet ez az utó gyújtás, vagy ez ETZ betegség? Sok esetben 1500-ös alapjárattól fogva hirtelen lefullad, ha kicsivel 1500 felett van, semmi gond, pöcc röff, el is forog 7500-8000-ig, azzal sincs gond, csak ez a durrogás mitől lehet...?
Menet közben nem durrog.
ETZ 150-ről volna szó. Gyújtás beállítva HPE 2.7-8 körül. Megszakítós gyújtás, nincs beégve, minden jó.
A kérdés a következő volna: miért durrog be hidegen a kipufogó, valamint üzem meleg állapot leállítás után indítanám el, és első az, hogy puffan egyet a kipuf. Mitől lehet ez az utó gyújtás, vagy ez ETZ betegség? Sok esetben 1500-ös alapjárattól fogva hirtelen lefullad, ha kicsivel 1500 felett van, semmi gond, pöcc röff, el is forog 7500-8000-ig, azzal sincs gond, csak ez a durrogás mitől lehet...?
Menet közben nem durrog.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem saját tapasztalat,de az ismerőseim folyamatosan szívnak a megszekítókkal. Egyszerűen használhatatlanok, nem a konstrukció végett, hanem a gyalázatos minőségük miatt. Ha van régi gyári, vagy olasz lukas, azok jók.
Egyébként Gyula-bá jól mondja. Nem véletlenül vettem meg tőled az elektronikusat.
Egyébként Gyula-bá jól mondja. Nem véletlenül vettem meg tőled az elektronikusat.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég